Toon posts:

[VPN] Ervaringen & Discussie Vorige deelOverzichtLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 27 Laatste
Acties:
  • 351.114 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
sanne1 schreef op zondag 18 juni 2017 @ 19:26:
[...]

Weet niet of dit goed is:(

Begrijp dat hier vragen zouden (kunnen) komen,maar indertijd ervan uit gegaan dat het goed was. Je kan als ik goed zit het op 5 apparaten plaatsen.

Voor mij is het belangrijk, dat vooral mijn iPad waar gegevens op staan goed beschermd is. Eerlijk gezegd, nu gebruik ik deze niet buitenshuis. Gebruik mijn iPhone met 4 G.

Door omstandigheden ben ik aan huis gebonden. Als iemand een voor mij duidelijk in te stellen VPN zou weten voor 2 apparaten. Liefst in het Nederlands omdat mijn technisch Engels niet denderend is zou ik graag van jullie deskundige wat tips krijgen.

Dan nog iets, als het kan niet te duur.

Bij voorbaat vriendelijk bedankt
Misschien als je duidelijk formuleert WAT je wilt, want imho is voor 90% van de tijd een VPN thuis niet strict noodzakelijk.
Pas als je regio-restricties wilt omzeilen, of verder het 'grijze' gebied in wilt gaan, wordt het wat noodzakelijker.
Buitenshuis op openbare wifi plekken wordt het een ander verhaal, maar dan wordt het hetzelfde als bij het gebruik van een externe VPN provider.
Vergeet niet dat het gebruik van een VPN ook risico's met zich meebrengt, zoals ik al eerder aangegeven heb hier, je neemt een dienst af, bij een externe partij, die je niet kent, en niet weet hoe 'eerlijk' ze zijn.

Wil je optimale privacy, is dat niet alleen een VPN, maar ook andere acties en beperkingen op je gebruik ( de grote bedrijven zoals Facebook, Google en Microsoft en anderen ).
Dus de 'level' van privacy heb je helemaal in eigen hand ....

Ik gebruik de externe VPN's voor het "grijze" gebruik :+
Verder op openbare hotspots ( en op mijn werkplek ) log ik in op mijn thuis-server, of blijf ik op 4G, omdat ik KPN en mijn eigen Ziggo-aansluiting meer 'vertrouw' dan andermans 'eerlijkheid'

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sanne1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-05 20:46
Ik wil het alleen voor als ik op vakantie ga en in openbare wifi. Wat is wijze raad, ik download niets het is zuiver om buitenshuis mijn iPad te beschermen als ik van een openbare wifi (hotel,café)gebruik maak. En zo af en toe als ik niet wil dat Google alles ziet want dan krijg je een hoop reclame.

Het is geweldig als je er zoveel van weet, vandaar dat ik nu om raad vraag. Wat kan ik het beste doen?

Met andere woorden ik heb het niet op mijn laptop,maar het is zuiver als ik ergens naar toe ga. Het liefste voor 2 apparaten waar je echt van op aan kan dat je beschermd bent.

Bij voorbaat dank voor jullie geduld _/-\o_

[Voor 21% gewijzigd door sanne1 op 18-06-2017 20:57]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik zou PIA of Nord VPN nemen, 2 ook hier gekende en zeer betaalbare namen met een eenvoudig in te stellen maar wel complete app op meerdere apparaten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• beerten
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-06 18:46
Houdt er overigens rekening mee dat VPN verbinding niet op alle (openbare) wifiverbindingen zal werken. Soms is het geblokkeerd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
sanne1 schreef op zondag 18 juni 2017 @ 20:41:
Ik wil het alleen voor als ik op vakantie ga en in openbare wifi. Wat is wijze raad, ik download niets het is zuiver om buitenshuis mijn iPad te beschermen als ik van een openbare wifi (hotel,café)gebruik maak. En zo af en toe als ik niet wil dat Google alles ziet want dan krijg je een hoop reclame.

Het is geweldig als je er zoveel van weet, vandaar dat ik nu om raad vraag. Wat kan ik het beste doen?

Met andere woorden ik heb het niet op mijn laptop,maar het is zuiver als ik ergens naar toe ga. Het liefste voor 2 apparaten waar je echt van op aan kan dat je beschermd bent.

Bij voorbaat dank voor jullie geduld _/-\o_
Voor de grote reclame-verzamelaars, kan je addblockers, Ghostery en andere plugins in je browsers installeren natuurlijk.
Verder zijn Nordvpn en PIA zals gezegd niet te duur, en al meerdere jaren vertrouwd aanwezig, en ook regelmatig acties met kortingen ( volg ze op Twitter / Facebook, en hou hier de boel een beetje bij )
beerten schreef op zondag 18 juni 2017 @ 21:04:
Houdt er overigens rekening mee dat VPN verbinding niet op alle (openbare) wifiverbindingen zal werken. Soms is het geblokkeerd.
Zorg dat je met port 443 verbinding maakt, TCP werkt in 99.5% van de gevallen wel, want is een 'normale' https verbinding dan.
Op 2 werklocaties is het internet zwaar dichtgetimmerd op whitelisting en poorten, daar kan ik mijn eigen openvpn alleen op 80, 8080 en 443 bereiken.
Na de connect is alles open en bereikbaar ( omdat het via mijn eigen tunnel wél kan ) en de administrators kunnen niet 'per ongeluk' bijhouden waar ik op rondhang.
Ook makkelijk in de nachtdienst, VPN aan, en via de wifi mijn eigen streams bekijken ... men ziet alleen data volume, niet inhoud ...

mindfart :
Ik vraag me af hoe 'veilig' een RDP verbinding is, qua "meekijken"
Ik maak regelmatig een RDPconnect naar mijn eigen server, en doe dan daar mijn 'internetzooi' op.
In hoeverre is dat af te vangen, is het een gesloten tunnel, of kan men de inhoud achterhalen ?

[Voor 34% gewijzigd door FreshMaker op 18-06-2017 21:13]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sanne1
Klopt dat heb ik al gemerkt dat het geblockt werd. Het meeste is voor mij niet duidelijk omdat ik daar niet mee werk. Met andere woorden geen verstand van heb:( Maar als het kan nog een vraag. Wat vind je van Goose VPN zou de beste VPN service(2017) hebben. Nogmaals ben een leek en dat is in het Nederlands.

Wat is wijze raad omdat ik het niet veel gebruik. Als je er iedere dag gebruik van maakt dan mag het wat kosten,maar dat doe ik niet. Dit is een openbaar forum waar ik niet in details kan treden, het waarom.

Dank je wel voor al je moeite,top

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
@sanne1
Als het niet voor dagelijks gebruik is, waarom dan niet Windscribe ?
TFZ61 in "VPN: Het grote VPN discussietopic"

De genoemde voucher werkt kennelijk nog steeds, 50GB is best ruim voor buitenshuis en incidenteel gebruik.
Je zou eventueel Tunnelbear ernaast kunnen nemen, al weet ik niet hoeveel data die tegenwoordig bieden.

edit:
Hierdoor heb ik dus nu 2 windscribeaccounts :|
Er was al een emailadres van mij in gebruik daar, eens nakijken hoe en wat ..... :+

edit2 :
Nu weet ik weer waarom ik het niet meer gebruik ;)
Voor Android en Router heb je een betaalde account nodig, je kan de openVPN credentials niet maken.
De windows en IOSclients zijn hier wel mee te gebruiken, ook zijn er plugins voor Chrome/Firefox.

[Voor 38% gewijzigd door FreshMaker op 18-06-2017 23:36]

• sanne1
Dank je wel voor je antwoord. Gaat wat moeilijk,(iPhone typen) maar buiten zie ik niet veel op mijn iPad. iPhone en iPad Air zijn beiden van Apple. Voor mijn laptop heb ik niets nodig daar zit genoeg beveiliging op. Voor mij is het belangrijk, dat ik als weg ga en nodig is niemand aan mijn gegevens kan. Je ziet teveel rare dingen gebeuren. iPhone als ik 4 G aan heb neem ik aan dat daar niets mee kan gebeuren.

Bij voorbaat hartelijk bedankt voor jouw geduld!

• sanne1
Wil iedereen bedanken die een reactie hebben gegeven. Net een proef abonnement op Goose genomen. Fijn zo'n goede reacties.

• StefandeGroot
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-02 14:10
Vanaf vandaag is ProtonMail officieel begonnen met zijn VPN diensten: ProtonVPN.

Ik heb nog niet zo'n ervaring met VPN. Weet iemand hoe deze dienst zich verhoud tot andere VPN-diensten?

Ohja, voor wie voor iets van Proton wil gaan betalen. Kies voor USD$ om mee te betalen. Met de wisselkoers ven je dan voordeliger uit. Doe ik ook met ProtonMail. 8)

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:47
Het verschilt niet heel erg veel met andere VPN diensten. De website heeft veel marketing praat. 10 devices is wel veel volgens mij, BlackVPN heeft er maximaal 3 tegelijk.

Geen logging, geen 14 eyes, forward secrecy, allemaal dingen die je ook vind bij andere VPNs (mits je een beetje onderzoek doet)

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

• brabbelaar
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-05 18:23
heeft iemand ervaring met disconnect.me ? ze bieden ook adblocking voor het hele systeem lijkt het (en daarmee snellere ipv langzamere verbindingen). Ik twijfel of dat geen nadelen meebrengt en ik durf niet zonder reviews een lifetime subscription te nemen (aanbieding 50€)

• ReTechNL
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:36
Ik ben momenteel aan het kijken over te schakelen naar een vpn, ik download regelmatig dingen via torrents en nog wat andere donkergrijze activiteiten. Ik lees dat nordvpn wordt aangeraden en dat jullie erg tevreden zijn.
Echter hebben jullie ervaring met het verkeer via pfsense over de vpn te laten lopen? Dus de pfsense inzetten als vpn cliënt?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• beerten
ReTechNL schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 13:22:
Ik ben momenteel aan het kijken over te schakelen naar een vpn, ik download regelmatig dingen via torrents en nog wat andere donkergrijze activiteiten. Ik lees dat nordvpn wordt aangeraden en dat jullie erg tevreden zijn.
Echter hebben jullie ervaring met het verkeer via pfsense over de vpn te laten lopen? Dus de pfsense inzetten als vpn cliënt?
Ja. Ik heb mijn thuisnetwerk achetr PFSense hangen.
Ik heb een mini pc, passief gekoeld, met PFSense draaien met NordVPN. Instructies op de site van NordVPN zijn up to date met de meest recente versie van PFSense. En het werkt als een trein. Zoiets http://www.mini-itx.com/store/?c=34#JBC311W (Wifi heb ik niet werkend)
Let er bij hardware en PFSense op dat je Intel netwerkkaarten hebt.
Enig issue dat ik ervaar is dat de DNS-servers van NordVPN niet top zijn. Neem andere. En je zult (soms) even moeten zoeken naar de juiste server. Niet elke server is even snel. Neem hiervoor simpelweg de app op je desktop/laptop en probeer servers. Weet je welke je moet hebben pas dan PFSense aan.
Met deze setup haal ik 145Mbps van de beschikbare 150Mbps (Ziggo 150/15 abbo). Oftewel: geen verlies. Ping zakt enkele milliseconden in. van 15 naar 18 zoiets.

Probeer het niet met flut-hardware, niveau wifirouter. VPN is encryptie en dat vraagt rekenkracht.

Tip: maak een pdf-je van de NordVPN instructies. Zet dat in een mapje met de certificaten op je pc. Heb dit offline beschikbaar.

Bonustip: je modem in bridge-mode zetten.

[Voor 6% gewijzigd door beerten op 27-06-2017 21:42]

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-06 12:37
In de topicstart staat het volgende bij de VPN-protocollen:

"PTPP
Voordelen: Makkelijk, snel en werkt op vrijwel elk platform
Nadelen: Zwakke encryptie, toegankelijk voor geheime diensten"

Op 1 van mijn apparaten kan ik geen OpenVPN gebruiken en blijft PTPP als enige optie over. Bij mij rijst steeds de vraag: Beter een VPN dan geen VPN bij open Wi-Fi-netwerken? M.a.w. beter een VPN met PTPP dan geen VPN? Welk gevaar loop ik met PTPP, en is dat gevaar te verwaarlozen bij het gebruik van openbare Wi-Fi?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• xippie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-03 04:26
FreshM schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 21:43:
In de topicstart staat het volgende bij de VPN-protocollen:

"PTPP
Voordelen: Makkelijk, snel en werkt op vrijwel elk platform
Nadelen: Zwakke encryptie, toegankelijk voor geheime diensten"

Op 1 van mijn apparaten kan ik geen OpenVPN gebruiken en blijft PTPP als enige optie over. Bij mij rijst steeds de vraag: Beter een VPN dan geen VPN bij open Wi-Fi-netwerken? M.a.w. beter een VPN met PTPP dan geen VPN? Welk gevaar loop ik met PTPP, en is dat gevaar te verwaarlozen bij het gebruik van openbare Wi-Fi?
Op een open WiFi netwerk is PTPP beter dan niets.

• ReTechNL
beerten schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 21:35:
[...]

Ja. Ik heb mijn thuisnetwerk achetr PFSense hangen.
Ik heb een mini pc, passief gekoeld, met PFSense draaien met NordVPN. Instructies op de site van NordVPN zijn up to date met de meest recente versie van PFSense. En het werkt als een trein. Zoiets http://www.mini-itx.com/store/?c=34#JBC311W (Wifi heb ik niet werkend)
Let er bij hardware en PFSense op dat je Intel netwerkkaarten hebt.
Enig issue dat ik ervaar is dat de DNS-servers van NordVPN niet top zijn. Neem andere. En je zult (soms) even moeten zoeken naar de juiste server. Niet elke server is even snel. Neem hiervoor simpelweg de app op je desktop/laptop en probeer servers. Weet je welke je moet hebben pas dan PFSense aan.
Met deze setup haal ik 145Mbps van de beschikbare 150Mbps (Ziggo 150/15 abbo). Oftewel: geen verlies. Ping zakt enkele milliseconden in. van 15 naar 18 zoiets.

Probeer het niet met flut-hardware, niveau wifirouter. VPN is encryptie en dat vraagt rekenkracht.

Tip: maak een pdf-je van de NordVPN instructies. Zet dat in een mapje met de certificaten op je pc. Heb dit offline beschikbaar.

Bonustip: je modem in bridge-mode zetten.
Momenteel heb ik PfSense draaien in een Hyper-V bak welke direct is aangesloten op me glas modem, al mijn internet wordt al volledig gerouteerd via de PfSense VM. Goed om te weten dat snelheden met 145Mbps gewoon haalbaar zijn.

Hoe zit het dan met de performance van de PfSense instance, aangezien ik momenteel met de huidige setup +- 50% CPU trek bij een volledige belasting van me internet lijn zonder VPN (OpenVPN met TCP)

• beerten
ReTechNL schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 22:05:
[...]

Momenteel heb ik PfSense draaien in een Hyper-V bak welke direct is aangesloten op me glas modem, al mijn internet wordt al volledig gerouteerd via de PfSense VM. Goed om te weten dat snelheden met 145Mbps gewoon haalbaar zijn.

Hoe zit het dan met de performance van de PfSense instance, aangezien ik momenteel met de huidige setup +- 50% CPU trek bij een volledige belasting van me internet lijn zonder VPN (OpenVPN met TCP)

[afbeelding]
Hier ben ik overvraagd, geen idee.
Het enige dat ik kan is hardop denken: die CPU-belasting, is dat de totale belasting door het gehele systeem? Of uitsluitend de belasting gegenereerd door PFSense?
Hoe verhoudt de CPU zich met de door mij genoemde CPU in de mini-pc?

• ReTechNL
beerten schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 12:55:
[...]

Hier ben ik overvraagd, geen idee.
Het enige dat ik kan is hardop denken: die CPU-belasting, is dat de totale belasting door het gehele systeem? Of uitsluitend de belasting gegenereerd door PFSense?
Hoe verhoudt de CPU zich met de door mij genoemde CPU in de mini-pc?
Dat is de CPU belasting over het hele systeem. ik verwacht met de VPN er bij dat de belasting bij volledig vacuum trekken van mijn internetlijn wel hoger zal zijn.

We gaan het mee maken, zojuist NordVPN besteld voor 2 jaar.

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02 18:48
Iemand ervaring met Tigervpn?

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

• Twistednl
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22-04 20:12
Ik gebruik pfsense 2.3.4 op een xs4all glas lijntje. Als ik thuis op de wifi zit wordt al mijn verkeer over een tcp openVPN connectie van NordVPN gerouteerd op enkele locale applicaties na (Plex, owncload en webserver). Op de pfsense bak heb ik ook een eigen openVPN server draaien waarmee ik vanaf externe netwerken (lees, mobiel 4G, werk wifi of eventueel een open wifi) alsnog gebruik kan maken van de nordVPN en mijn locale fileshares e.d.
Werk erg goed alleen heb ik 1 keer per 24 uur het probleem dat de NordVPN gateway packetloss heeft en na enkele minuten offline gaat. Door de openVPN client service te herstarten los ik dit nu op (watchdog doet niks want service ansich is gewoon up)
Al met al een leuke setup dit nog wat verder getweakt moet worden voor een nog beter resultaat.
Ik heb https://nguvu.org/pfsense/pfsense-2.3-setup/ als leidraad gebruikt. Misschien kan iemand hier iets mee.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02 18:48
Weet iemand of en hoe je een VPN kan instellen op een Draytek Vigor van Vodafone/T-Mobile?

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sanne1
Na de goede service, aandacht, besloten 1 jaar abonnement bij GOOSE VPN te nemen. Eerst werkte het niet,maar ze hebben er veel aandacht aan besteedt om het voor mij duidelijk te krijgen. Omdat ik hier een vraag had gesteld wou ik dit laten weten. Nogmaals bedankt....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• obelix998
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-04 09:04
Hallo,
Graag even jullie advies hierover. Ik hen een Ziggo abonnement met een Ubee router. Deze router is verbonden met 3 andere routers in huis (op de andere verdiepingen). Op één van die routers heb ik sinds kort een VPN draaien (OpenVPN van expressVPN). De router is een TP-LINK TL-WR1043ND v2 met DD-WRT.
De VPN staat ingesteld op een locatie in de VS, onder andere om de US Netflix te kunnen bekijken.
In de setup voor de VPN router heb ik de lokale IP van de Ziggo router als gateway opgenomen (anders krijgt de VPN router geen verbinding met de VPN). De DNS servers voor de router zijn ingesteld zodanig dat er geen leak optreedt (met google dns 8.8.4.4. en 8.8.8.8 lukte dat niet).
Lokale IP van de VPN router is 192.168.1.50.
Als ik nu inlog op de router met mijn laptop, kan ik inderdaad US Netflix bekijken. Op de andere apparaten die bedraad zijn aangesloten op de router (onder andere Roku 3 en Philips 49PUK7150 smart TV) krijg ik nog steeds NL Netflix, Op de TV en Roku zie ik dat de gateway 192.168.1.10 is. Wellicht gaat het daar mis ?

In ieder geval gaat het nu 'over my head' en hoop ik dat iemand me kan helpen !

Update: the ROKU heeft inmiddels 192.168.1.50 als gateway, maar nog steeds geen US Netflix

[Voor 3% gewijzigd door obelix998 op 04-07-2017 21:40]

• idef1x
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:36
Controleer je DNS settings eens op de ROKU enzo...Op je Laptop staat ie kennelijk goed voor Netflix US

• Anoniem: 780869
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Mother_Goozz schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 21:46:
Leuk topic! Helemaal doorgelezen :)

Ik heb een tijdje geleden VPN Unlimited aangeschaft in een aanbieding, maar ben hier totaal niet tevreden over, traag, disconnect veel al, en eigenlijk vertrouw ik het niet helemaal.

Ik ben nu aan het kijken naar een andere VPN aanbieder, en is mijn oog gevallen op NodVPN. Ik was benieuwd wat jullie recente ervaringen zijn met hun. Ik wil het gebruiken eigenlijk gewoon betrouwbaar te kunnen internetten, wetende dat er niks gelogd wordt. Betrouwbaar bedoel ik dat niet ineens de VPN uitvalt en je hele verbinding open ligt. Ook download af en toe wat via torrent (wat is jullie ervaring hiermee? VPN unlimited is echt een ramp) Ook op mijn telefoon wil ik het gebruiken (Android) Wat is de ervaringen met deze app?

Ik heb Een code gevonden voor NordVPN 3€ per maand voor een jaar.
en die code is....

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:25

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

In mijn bericht van 5 juni staat de code, maar deze werkt helaas niet meer, deze werkt nog wel: Vip70

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

• Anoniem: 780869
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
TFZ61 schreef op zondag 18 juni 2017 @ 17:42:
[...]

Net voor mijn dochter aangemaakt, voucher werkt nog steeds! :P
Ik heb ook Windscribe draaien. Die 50GB voucher werkt nog steeds. Snelheid is prima maar ik kan alleen geen reviews lezen over de kwaliteit van privacy?
Ik geloof dat het een Engels bedrijf is maar meer kan ik niet vinden. Iemand meer info?

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:34

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Ik heb een issue met Goose VPN en Netflix.

Op mijn W10 media server ik ook de Netflix app staan en nu wil mijn Vriendin een US Netflix serie kijken.
Dus ik denk zo gezegd zo gedaan en neem een VPN en ben na wat zoekwerk uitgekomen op Goose. Abonnement genomen en app(s) gedownload op de pc en mijn telefoon (ios).

Op mijn telefoon kan ik gewoon de Amerikaanse Netflix bekijken en dus ook die serie vinden, op de Windows PC lukt het echter voor geen meter.
Ik heb van alles geprobeerd zonder resultaat zoals Vast IP in netwerk verwijderen, uit modem/router verwijderen, opnieuw opstarten, Netflix opnieuw installeren etc. Helaas allemaal zonder resultaat.

Iemand een idee waar het mis kan gaan?

Werk hard!, zeur niet!, verwacht niets!!

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:40

Step

step@tweakers.net#

Rubman schreef op maandag 10 juli 2017 @ 14:44:
Ik heb een issue met Goose VPN en Netflix.

Op mijn W10 media server ik ook de Netflix app staan en nu wil mijn Vriendin een US Netflix serie kijken.
Dus ik denk zo gezegd zo gedaan en neem een VPN en ben na wat zoekwerk uitgekomen op Goose. Abonnement genomen en app(s) gedownload op de pc en mijn telefoon (ios).

Op mijn telefoon kan ik gewoon de Amerikaanse Netflix bekijken en dus ook die serie vinden, op de Windows PC lukt het echter voor geen meter.
Ik heb van alles geprobeerd zonder resultaat zoals Vast IP in netwerk verwijderen, uit modem/router verwijderen, opnieuw opstarten, Netflix opnieuw installeren etc. Helaas allemaal zonder resultaat.

Iemand een idee waar het mis kan gaan?
Controleren waar je default route heen staat (of de IP's van Netflix). :)

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

• bbblije
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-05 09:15

bbblije

Riiiiight

(jarig!)
Typisch hoe zo'n "nieuws" post op de voorpagina je gelijk hier brengt :p ga me toch maar is inlezen! Bvd voor alle informatie!

• AngelusHD
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-05 17:02
Heb het topic inmiddels lekker door gelezen, erg interessant.

Op dit moment draai ik een NAS (goede proc) met https verbinding van buitenaf. Als ik het goed begrijp kan ik hier openvpn op instaleren, hopelijk in me docker. Hier kan ik gebruik maken indien ik van buitenaf beveiligde verbinding wil maken met een macos of ios apparaat? Hier zijn dan ook de juiste makkelijke apps voor beschikking? Zoja aan welke moet ik dan denken?

Me computer (macos) kan ook beveilig interneten via me nas? Openvpn? Maar hiervoor moet mijn NAS wel voorzien zijn van een externe VPN neem ik aan? Sowieso wil ik mijn NAS dingen laten downloaden via een VPN dus een goede externe VPN zou ik wel op prijs gestellen.

Kortom welke Externe VPN werkt goed samen met Apple producten, makkelijke apps.

Opsomming qua eisen zijn.
- veilig free wifi benaderen (openvpn nas)
- netflix abbo vanuit het buitenland bekijken (openvpn nas)
- private internetten zowel mobile als vanuit huis (combi openvpn en externe vpn?)
- downloaden nas (externe vpn)
- misschien gebruik maken van buitenlandse abbo's.
- makkelijk toegankelijk via apps

Suggesties? Ervaringen zijn erg welkom zodat ik me daar meer in kan verdiepen.

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-05 16:49
@AngelusHD Als ik je lijstje van eisen zo zie, hoef je geen moeite in een eigen (Open-)VPN te steken maar kun je af met één of twee commerciële VPN-accounts. Bij Nord bijvoorbeeld, die heeft apps voor iOS en OSX, tutorials voor populaire NAS'sen en ondersteunt zes apparaten op één account.

• TFZ61
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:12
Anoniem: 780869 schreef op maandag 10 juli 2017 @ 14:30:
[...]

Ik heb ook Windscribe draaien. Die 50GB voucher werkt nog steeds. Snelheid is prima maar ik kan alleen geen reviews lezen over de kwaliteit van privacy?
Ik geloof dat het een Engels bedrijf is maar meer kan ik niet vinden. Iemand meer info?
Weet ik eerlijk gezegd ook niet, maar het werkt uitstekend. Wellicht dat je hier iets aan hebt: https://nld.windscribe.com/privacy

Net uit Praag gekomen, via de XS4all app lekker de tour kunnen volgen. Wat TV gekeken en gebruikte per keer iets van 2 GB. Dus dat valt wel mee.

Maar ik was vergeten op de iPad de VPN uit te zetten, had ie ff een reserve kopie via de VPN geüpload... dat koste veel data :)

• sanne1
AngelusHD schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 06:59:
Heb het topic inmiddels lekker door gelezen, erg interessant.

Op dit moment draai ik een NAS (goede proc) met https verbinding van buitenaf. Als ik het goed begrijp kan ik hier openvpn op instaleren, hopelijk in me docker. Hier kan ik gebruik maken indien ik van buitenaf beveiligde verbinding wil maken met een macos of ios apparaat? Hier zijn dan ook de juiste makkelijke apps voor beschikking? Zoja aan welke moet ik dan denken?

Me computer (macos) kan ook beveilig interneten via me nas? Openvpn? Maar hiervoor moet mijn NAS wel voorzien zijn van een externe VPN neem ik aan? Sowieso wil ik mijn NAS dingen laten downloaden via een VPN dus een goede externe VPN zou ik wel op prijs gestellen.

Kortom welke Externe VPN werkt goed samen met Apple producten, makkelijke apps.

Opsomming qua eisen zijn.
- veilig free wifi benaderen (openvpn nas)
- netflix abbo vanuit het buitenland bekijken (openvpn nas)
- private internetten zowel mobile als vanuit huis (combi openvpn en externe vpn?)
- downloaden nas (externe vpn)
- misschien gebruik maken van buitenlandse abbo's.
- makkelijk toegankelijk via apps

Suggesties? Ervaringen zijn erg welkom zodat ik me daar meer in kan verdiepen.
Zelf heb ik een abonnement van Goose vpn. Goede service, makkelijk in gebruik.Ben een leek op dat gebied,maar ze hebben zich alle moeite genomen om het voor mij duidelijk uit te leggen. Daarom 1 jaar abonnement genomen. Engels, technisch blijft voor mij moeilijk.

Gebruik die op mijn iPhone SE en mijn iPad Air. Staat eigenlijk ook hier thuis altijd aan,kijk ook Netflix en Ziggo ermee. Buiten het meerderen keren uitgeprobeerd en funtioneerd goed. Hoe het in het buitenland met Netflix werkt weet ik niet. Daar kom ik achter als ik er ben. Weet niet of je hier wat aan hebt,maar op mijn laptop heb ik het niet. Gebruik amper omdat ik veel gebruik maak van mijn iPad. Succes met zoeken. Hier hebben ze mij goed geholpen :)

• Justin_
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22-01 21:02
sanne1 schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 14:00:
[...]

Zelf heb ik een abonnement van Goose vpn. Goede service, makkelijk in gebruik.Ben een leek op dat gebied,maar ze hebben zich alle moeite genomen om het voor mij duidelijk uit te leggen. Daarom 1 jaar abonnement genomen. Engels, technisch blijft voor mij moeilijk.

Gebruik die op mijn iPhone SE en mijn iPad Air. Staat eigenlijk ook hier thuis altijd aan,kijk ook Netflix en Ziggo ermee. Buiten het meerderen keren uitgeprobeerd en funtioneerd goed. Hoe het in het buitenland met Netflix werkt weet ik niet. Daar kom ik achter als ik er ben. Weet niet of je hier wat aan hebt,maar op mijn laptop heb ik het niet. Gebruik amper omdat ik veel gebruik maak van mijn iPad. Succes met zoeken. Hier hebben ze mij goed geholpen :)
Yep zelf de laatste tijd ook goede ervaringen met GooseVPN en de code PRIVACY geeft zo te zien nog steeds een significante korting.

Beste VPN's van 2021 en alles over het Dark Web

• Havelock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:52
Ik vroeg me af of mogelijk is met eigen vpn plus van synology router(2600) of daar ene app a wel via nas vpn laten lopen en app b zonder app verbinding te maken.
En is het met de macOS(iMac) app a wel via vpn van me nas te laten lopen en app b zonder vpn te laten lopen. Weet iemand hoe dat het beste kan in stellen ?

• Havelock
https://help.apple.com/deployment/ios/#/apdfbf6f529b

Volgens mij is dit voor iOS devices of een app via een vpn mag lopen beschrijving ?

Ik denk niet dat zo maar 123 gaat ben ik bang want je moet een licentie afnemen bij Apple met allemaal gegeven daar kom ik niet in aanmerking voor waarschijnlijk 😥

[Voor 83% gewijzigd door Havelock op 19-07-2017 07:05]

• Bacchus
@Havelock Jij zoekt meer een SSH-tunnel, eventueel met proxy, dan een VPN.

• Havelock
Oo ok daar heb ik wel eens van gehoord maar nooit echt mee bezig gehouden...

• Havelock
Bacchus schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 07:24:
@Havelock Jij zoekt meer een SSH-tunnel, eventueel met proxy, dan een VPN.
Ik weet wat een proxy is maar en weet wat SSH is volgens mij dee dat onder windows met het programma putty SSH gebruiken....

Ik ben namelijk wel erg benieuwd waarom jij mij dit adviseert en geen vpn wat ik in me router heb zitten.
Want ik wil gewoon via beveiligde verbinding een aantal apps en rest hoef van mij niet anders vertraag je de boel gewoon.

Ik hoop dat het mij kan uitleggen wat ik hier pressies mee kan en ik zal het ook op zoeken wat het pressies is je maakt me wel nieuwsgierig. ik heb wel enig zins vermoede wat doet.

Ik heb al iets gevonden wat me al een en ander duidelijk maakt ziet er interessant uit alleen ik gebruik wel een mac dan moet het met een terminal of console doen ik ga me er even in verdiepen of het wat is voor me
je hoor het nog van me....

http://www.nldit.com/netw...9/78594.html#.WW8Tr4pcJQM

[Voor 18% gewijzigd door Havelock op 19-07-2017 10:13]

• Bacchus
Havelock schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 10:06:
[...]
Ik ben namelijk wel erg benieuwd waarom jij mij dit adviseert en geen vpn wat ik in me router heb zitten.
Want ik wil gewoon via beveiligde verbinding een aantal apps en rest hoef van mij niet anders vertraag je de boel gewoon.
Precies daarom: Een VPN vangt al* je netwerkverkeer af en stuurt dat door je VPN. Met een SSH-tunnel en/of -proxy kun je kiezen welk verkeer je erdoor stuurt.
De kans is trouwens heel groot dat je router Linux-gebaseerd is en de kans dat hij een SSH-server draait of geïnstalleerd heeft is daarmee ook enorm groot.

In principe:
Al je netwerkverkeer afvangen => VPN
Een enkele verbinding afvangen => SSH-tunnel
Alles ertussenin => SSH-proxy-tunnel

En optie 1 is met afstand het makkelijkste. (Tenzij op de groene slotjes van je browser letten goed genoeg is voor je, dat is nog makkelijker)

* Ok, strikt genomen niet helemaal waar: je kan handmatig in je routingtabellen klussen zodat sommige netwerken er wel en andere er niet doorgaan maar daar heb je behoorlijk diepgaande netwerkkennis voor nodig.

• UninPro
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:39
Ik ben ook aan een VPN server begonnen op mijn iPhone, Macbook en Synology NAS.
De keuze is gevallen op NordVPN, en installeren was een eitje.
Echter valt mij op dat mijn Macbook direct contact maakt met een VPN server bij opstarten. Echter lijkt de iPhone na een tijdje te disconnecten als het lockscreen te lang dicht blijft waardoor ik de App eerst moet openen. Zie ik iets over het hoofd of is dit helaas gewoon de consequentie.

Daarnaast heb ik een KPN Experia Box V10. Is het mogelijk om daar ook NordVPN op in te stellen?

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

AlexSaxoMusic schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 20:06:
Ik ben ook aan een VPN server begonnen op mijn iPhone, Macbook en Synology NAS.
De keuze is gevallen op NordVPN, en installeren was een eitje.
Echter valt mij op dat mijn Macbook direct contact maakt met een VPN server bij opstarten. Echter lijkt de iPhone na een tijdje te disconnecten als het lockscreen te lang dicht blijft waardoor ik de App eerst moet openen. Zie ik iets over het hoofd of is dit helaas gewoon de consequentie.

Daarnaast heb ik een KPN Experia Box V10. Is het mogelijk om daar ook NordVPN op in te stellen?
Eerste hit op google:
https://forum.kpn.com/int...-de-experiabox-v10-428589
Je kan de V10 niet als VPN client gebruiken.

Hoi!

• Anoniem: 147126
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Misschien kunnen jullie me wat advies geven:

Mijn huidige situatie:
Ik heb een VPS in Nederland staan voor persoonlijk gebruik (OwnCloud, Email)
Thuis heb ik een middelmatig snelle VDSL verbinding (50/10mbit) met een Draytek Vigor 2860 router welke als IPsec / SSL VPN server kan dienen

Nu zit ik vaak met m'n laptop in het buitenland waar ik graag op een Nederlandse internetverbinding zou zitten (bijvoorbeeld: om NPO vanuit Nederland te bekijken)
Ook zou ik graag al het verkeer van m'n telefoon (Blackberry met OS10) en soms van m'n laptop over een encrypted VPN tunnel laten gaan, bijvoorbeeld om van openbare WIFI netwerken gebruik te kunnen maken
Ik draai nu thuis een Pi-Hole (ad-blocking DNS server), welke ik ook graag altijd voor m'n telefoon en laptop zou gebruiken (ook onderweg).

Nu is mijn twijfel eigenlijk om:
A ) Gebruik te maken van de VPN server van m'n Draytek, huidige Pi-Hole en klaar. Nadeel is dan de download dan beperkt is door de relatief trage upload van m'n VDSL.
B ) Een VPN en DNS server op de VPS te installeren

Welke keuze zouden jullie maken?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Anoniem: 147126 schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 12:51:
Misschien kunnen jullie me wat advies geven:

Mijn huidige situatie:
Ik heb een VPS in Nederland staan voor persoonlijk gebruik (OwnCloud, Email)
Thuis heb ik een middelmatig snelle VDSL verbinding (50/10mbit) met een Draytek Vigor 2860 router welke als IPsec / SSL VPN server kan dienen

Nu zit ik vaak met m'n laptop in het buitenland waar ik graag op een Nederlandse internetverbinding zou zitten (bijvoorbeeld: om NPO vanuit Nederland te bekijken)
Ook zou ik graag al het verkeer van m'n telefoon (Blackberry met OS10) en soms van m'n laptop over een encrypted VPN tunnel laten gaan, bijvoorbeeld om van openbare WIFI netwerken gebruik te kunnen maken
Ik draai nu thuis een Pi-Hole (ad-blocking DNS server), welke ik ook graag altijd voor m'n telefoon en laptop zou gebruiken (ook onderweg).

Nu is mijn twijfel eigenlijk om:
A ) Gebruik te maken van de VPN server van m'n Draytek, huidige Pi-Hole en klaar. Nadeel is dan de download dan beperkt is door de relatief trage upload van m'n VDSL.
B ) Een VPN en DNS server op de VPS te installeren

Welke keuze zouden jullie maken?
Ik zou het op de VPS zetten, dan limit je jezelf in ieder geval niet!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• cor984
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23-05 08:44
DennusB schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 12:59:
[...]

Ik zou het op de VPS zetten, dan limit je jezelf in ieder geval niet!
Ligt er aan is het zo dat je een limiet of maximale data hebt? Want anders zou ik het op een thuisnetwerk doen hoef je daar geen rekening mee te houden. Maar als je niet een maximum heb gewoon de VPS gebruiken

Een biertje is nooit weg

• Niet online
cor984 schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 13:02:
[...]

Ligt er aan is het zo dat je een limiet of maximale data hebt? Want anders zou ik het op een thuisnetwerk doen hoef je daar geen rekening mee te houden. Maar als je niet een maximum heb gewoon de VPS gebruiken
De VPS heeft een limiet op het dataverbruik, maar dat is gigantisch (3TB ofzo), waar ik nooit aan kom met m'n Laptop en telefoon. Verder verwacht ik dat (vooral de upload) m'n VDSL veel sneller wordt binnen een jaar ofzo zodra er Vectoring uit de centrale komt en ik dan op ~100/30 uitkom wat snel zat is.

Waar ik tegenop zie is de implementatie van een VPN en DNS server op de VPS (Debian). Volgens mij is het niet zomaar mogelijk om Pi-Hole op een VPS te installeren, en de setup die ik nu heb is zo damn simpel. Kunnen jullie aanraden wat voor VPN server ik zou kunnen installeren? OpenVPN of iets met L2TP/IPSec? Het moet werken op een Blackberry...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• cor984
PIVPn is wel mogelijk te instaleren maar ik durf zo niet te zeggen of blackberry open vpn standaard accepteert

Een biertje is nooit weg

Acties:
  • +2Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Ik zou gaan voor openvpn, en dan poort 443 ( minste last van blokkades )
Hou wel rekening met je data verbruik, een laptop die updates ophaalt, en dat elke dag probeert, snoept aardig wat weg van je limieten.

Zeker videotransfers zijn best fors, doe daar even onderzoek naar

• Eric_1993
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15:53
Beste lezers, op het internet lees ik vaak dat je je SSH server beter kan bereiken over VPN, omdat dat veiliger schijnt te zijn. Ik wil daarom een abonnement nemen bij NordVPN. Ik maak dan gebruik van hun software om een Double VPN in te stellen.

Wat ik mij afvraag: SFTP is al versleuteld, heeft het nog enige meerwaarde om het over een VPN te laten gaan?

• cor984
Eric_1993 schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 13:14:
Beste lezers, op het internet lees ik vaak dat je je SSH server beter kan bereiken over VPN, omdat dat veiliger schijnt te zijn. Ik wil daarom een abonnement nemen bij NordVPN. Ik maak dan gebruik van hun software om een Double VPN in te stellen.

Wat ik mij afvraag: SFTP is al versleuteld, heeft het nog enige meerwaarde om het over een VPN te laten gaan?
Dubbele beveileging maakt het altijd moeilijker ;)

Een biertje is nooit weg

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BizzieBis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:02

Maar dan hangt je SSH server toch nog steeds onbeschermd aan het internet? Het enige wat je er mee opschiet is dat je volledig anoniem verbinding met je eigen server maakt :P

Een SSH server beveilig je door deze niet aan het internet te koppelen en vervolgens een VPN verbinding te maken met je eigen server. Van daar uit benader je dan de SSH server.

• Niet online
FreshMaker schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 13:11:
Ik zou gaan voor openvpn, en dan poort 443 ( minste last van blokkades )
Hou wel rekening met je data verbruik, een laptop die updates ophaalt, en dat elke dag probeert, snoept aardig wat weg van je limieten.

Zeker videotransfers zijn best fors, doe daar even onderzoek naar
Bedankt voor het advies allemaal! Ik gebruik zelfs thuis ruim onder de 1TB per maand, dus voor enkel m'n telefoon en soms laptop lijkt me dat geen probleem.

Ik denk dat ik bezig ga om IPSec VPN op de VPS te installeren. Een VPN server op de VPS lijkt me hoe dan ook nuttig. Dit heeft als voordeel dat ik dan ook met m'n Draytek met de VPS kan verbinden, de Pi-Hole op de VPS kan draaien (ook voor thuis) en ook gelijk (zoals hierboven aangegeven) de SSL verbinding kan beveiligen met VPN (daar zit nu een simpele ip-whitelist op). Technisch wel de moeilijkste oplossing :9

• Lennyz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-05 10:32

Je legt een paar verbanden en maakt een paar aannamen die niet helemaal kloppen.

1. Je SSH server bereiken via een VPN is niet perse beter/veiliger. SSH kan je ook prima veilig maken. Bij een SSH kan je ook gebruik maken van certificaten en het net zo beveiligen als een VPN. Er zijn daarnaast vele verschillende soorten VPN's, maar ik ga er vanuit dat jij Openvpn bedoelt. Wil je bijvoorbeeld ook nog met andere devices verbinden in het netwerk van de ssh server, zo nee, dan is SSH met een goede beveiliging meer dan voldoende.

2. Welk voordeel denk je dat het gaat hebben om je SSH server te bereiken als je die achter een VPN van een willekeurige aanbieder stopt? Ik zal je het antwoord verklappen, geen enkel voordeel. Ten eerste zul je je SSH server niet kunnen bereiken (omdat NordVPN dat niet aanbiedt) en ten tweede zelfs als je het wel voor elkaar krijgt, dan heeft het geen enkel security voordeel.

3. Waarom zou je een double VPN willen gaan gebruiken? Welk voordeel heeft het om je SSH server achter een double vpn te hangen?

Of ik begrijp je verkeerd en je bedoelt dat jij met een VPN verbinding maakt en van daaruit verbinding maakt met die SSH server, dan gaat mijn verhaal niet helemaal op maar dan is er nog steeds geen security voordeel.

• Eric_1993
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15:53
BizzieBis schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 13:39:
[...]

Maar dan hangt je SSH server toch nog steeds onbeschermd aan het internet? Het enige wat je er mee opschiet is dat je volledig anoniem verbinding met je eigen server maakt :P

Een SSH server beveilig je door deze niet aan het internet te koppelen en vervolgens een VPN verbinding te maken met je eigen server. Van daar uit benader je dan de SSH server.
Aha nu snap ik 'm! :9 De server staat op een Windows 10 PC. Als ik nou op die windows 10 een VPN opzet heb ik eigenlijk een eigen verbinding opgezet ?

• Rubman

Rubman

Ik krijg het niet voor elkaar om met mijn W10 media PC de amerikaanse Netflix te bekijken.

Ik heb meerdere settings gewijzigd onder andere land instellingen, IP adressen, Gateways etc.
Wat ik ook probeer hij blijft series die ik zou moeten kunnen vinden met Netflix USA niet vinden en geeft vaak ook een error (01x nog iets, even niet bij de hand)
Netflix her installeren helpt helaas ook niet, en meermaals herstarten e.d. alles geprobeerd.
Snap er nu vrij weinig meer van.

Ik gebruik Goose VPN trouwens.

• BelJoost
  • Niet online
Wat wil je misschien nog meer? Ook bij je media collectie op je NAS thuis of echt alleen NPO.

En wat ondersteund jouw telefoon? OpenVPN, IPsec (L2TP, IKEv2)? Voor OpenVPN moet je een client kunnen installeren; en die is er voor bijvoorbeeld Windows Phone/Mobile niet. Check wat jouw telefoon ingebouwd heeft of als app verkrijgbaar is.

Als jouw Draytek thuis iets van VPN heeft ingebouwd, zou ik daar eerst naar kijken.

• Niet online
BelJoost schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 16:20:
[...]

Wat wil je misschien nog meer? Ook bij je media collectie op je NAS thuis of echt alleen NPO.

En wat ondersteund jouw telefoon? OpenVPN, IPsec (L2TP, IKEv2)? Voor OpenVPN moet je een client kunnen installeren; en die is er voor bijvoorbeeld Windows Phone/Mobile niet. Check wat jouw telefoon ingebouwd heeft of als app verkrijgbaar is.

Als jouw Draytek thuis iets van VPN heeft ingebouwd, zou ik daar eerst naar kijken.
Ik hoef niet bij media thuis, ik heb alles op de owncloud (VPS) staan. Dit is nu bereikbaar via internet maar wellicht een beter idee om dat ook alleen via de VPN beschikbaar te maken. Ik heb nu Libreswan op de server staan en kan verbinden met mijn laptop met L2TP. So far so good :) Maar met m'n blackberry ondersteunt dat volgens mij niet natively dus ik ben nu ook bezig om IKEv2 in te stellen.

Als ik dan ook nog de Draytek met Dial-Out naar de VPS laat verbinden (ook met L2TP of IKEv2) dan kan ik services van de VPS (owncloud, SSH, DNS-server/Pi-Hole) alleen via de VPN beschikbaar maken. Dan is dat allemaal bereikbaar vanaf m'n blackberry, laptop, en alles in m'n thuisnetwerk. Dat is redelijk als een extra laag security, niet?

• Xenir
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 07-06 22:50
Rubman schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 15:57:
Ik krijg het niet voor elkaar om met mijn W10 media PC de amerikaanse Netflix te bekijken.
De W10 media pc maakt zeker gebruik van je VPN? (check www.watismijnip.nl desnoods). Geen ipv6 aanstaan toevallig?

• Rubman

Rubman

Xenir schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 17:09:
[...]

De W10 media pc maakt zeker gebruik van je VPN? (check www.watismijnip.nl desnoods). Geen ipv6 aanstaan toevallig?
Ik zet via de app van Goose de VPN aan en dat lijkt hij te pakken.

Even een ip check is wel een goeie.

• PimBr
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 28-08-2022
Vraagje: ik maak sinds kort weer bijna veel gebruik van een VPN (NordVPN) maar nu op een T-mobile ADSL-verbinding. Het lijkt alsof sindsdien de verbinding regelmatig even gereset word. Hij valt dan even weg en is snel terug. Erg irritant. Kent iemand dit probleem?

• Rubman

Rubman

Na wat instellingen resetten, in het modem de PC een vast IP binnen het netwerk geven en een herstart werkt het.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BelJoost
  • Niet online
Anoniem: 147126 schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 16:52:
ben nu ook bezig om IKEv2 in te stellen.
Was voor mijn Lumia ook nodig. Ik draai voor WM10 pfSense in VirtualBox. Dat ging best simpel. Ik dacht dat pfSense onderwater gebruik maakt van strongSwan voor IPsec/IKEv2.
services van de VPS (owncloud, SSH, DNS-server/Pi-Hole) alleen via de VPN beschikbaar [...] Dat is redelijk als een extra laag security, niet?
Veel beter gaat niet lukken denk ik. Dat is het lastige van een road-warrior setup. Je kunt niet op ip-adres filteren; en bij open wifi kan men ook port-knocking opnemen/afspelen. Certificaten door je eigen CA uitgeven en daarop pinnen is dan wat er overblijft; misschien iets als een authenticator app; en iets als een IPS die bijvoorbeeld ip adressen buiten NL of die lijken te bruteforcen blocked.

• FreshMaker
  • Niet online

Ik heb meerdere settings gewijzigd onder andere land instellingen, IP adressen, Gateways etc.
Wat ik ook probeer hij blijft series die ik zou moeten kunnen vinden met Netflix USA niet vinden en geeft vaak ook een error (01x nog iets, even niet bij de hand)
Netflix her installeren helpt helaas ook niet, en meermaals herstarten e.d. alles geprobeerd.

http://www.zdnet.be/nieuw...pns-en-proxies-in-europa/

Is pas een klein anderhalf jaar zo, Netflix staat geen VPN toe om 'buitenlandse' content te kijken.
FreshMaker in "VPN: Het grote VPN discussietopic"
Hier de reden dat Goose nu 'ineens' geblokkeerd zou kunnen worden door Netflix.

Naarmate een aanbieder meer klanten krijgt, gaat het risico op een "ban" ook omhoog

[Voor 13% gewijzigd door FreshMaker op 22-07-2017 21:24]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rubman

Rubman

FreshMaker schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 21:21:
[...]

http://www.zdnet.be/nieuw...pns-en-proxies-in-europa/

Is pas een klein anderhalf jaar zo, Netflix staat geen VPN toe om 'buitenlandse' content te kijken.
FreshMaker in "VPN: Het grote VPN discussietopic"
Hier de reden dat Goose nu 'ineens' geblokkeerd zou kunnen worden door Netflix.

Naarmate een aanbieder meer klanten krijgt, gaat het risico op een "ban" ook omhoog
Hij werkt nu wel gewoon en kan series vinden die ik echt in NL niet zou moeten kunnen vinden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 124265

Ik ben weer op zoek naar een VPN. Paar maanden terug een mand ExpressVPN gebruikt in China, werkte prima, maar het doel is nu wat anders en meerledig.

1) Bescherming buitenhuis op openbare wifi is nu gewenst, waarbij privacy bovengemiddeld belangrijk is. Mail ophalen, verzenden (via "Zorgmail" = secure) maar van laptop naar accesspoint moet dan nog.
2) Een enkele keer wat binnenhalen op het grijze gebied. (werkelijk op een hand te tellen in een jaar., maar toch.)
3) Niet Nederlands Netflix (NNN ;) zou leuk zijn.
4) Vakantie gebruik.

Prijs mag (wat) duurder zijn, gezien het belangrijkste reden de openbaar wifi is icm werk. Verder dus geschikt voor Mac, Android. En er is nog een Synology in huis (voor muziek, storage, backup, niet als server oid).
Ziggo Kabel als provider, modem in bridge, airport extreme is de router.

Datagebruik zal dus ws niet hoog zijn, maar op vakanties waarschijnlijk weer meer.

Ik zie nu Nord en Express, Goose ws vanwege NNN maar die lijkt zijn positie op de Netflax radar gekregen te hebben.

Wie heeft gericht advies voor ons?

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 124265 op 23-07-2017 11:00]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Anoniem: 124265 schreef op zondag 23 juli 2017 @ 10:57:
Ik ben weer op zoek naar een VPN. Paar maanden terug een mand ExpressVPN gebruikt in China, werkte prima, maar het doel is nu wat anders en meerledig.

1) Bescherming buitenhuis op openbare wifi is nu gewenst, waarbij privacy bovengemiddeld belangrijk is. Mail ophalen, verzenden (via "Zorgmail" = secure) maar van laptop naar accesspoint moet dan nog.
2) Een enkele keer wat binnenhalen op het grijze gebied. (werkelijk op een hand te tellen in een jaar., maar toch.)
3) Niet Nederlands Netflix (NNN ;) zou leuk zijn.
4) Vakantie gebruik.

Prijs mag (wat) duurder zijn, gezien het belangrijkste reden de openbaar wifi is icm werk. Verder dus geschikt voor Mac, Android. En er is nog een Synology in huis (voor muziek, storage, backup, niet als server oid).
Ziggo Kabel als provider, modem in bridge, airport extreme is de router.

Datagebruik zal dus ws niet hoog zijn, maar op vakanties waarschijnlijk weer meer.

Ik zie nu Nord en Express, Goose ws vanwege NNN maar die lijkt zijn positie op de Netflax radar gekregen te hebben.

Wie heeft gericht advies voor ons?
Ik zou het eens kijken (uit de ts)
https://www.rtlnieuws.nl/...en-en-dit-zijn-de-beste-5

Nnn wordt wel steeds lastiger.
https://vpndiensten.nl/in...he-blokkades/netflix-vpn/

[Voor 3% gewijzigd door EWK op 23-07-2017 11:05]

Hoi!

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 124265

Ik heb het eens anders aangepakt. (Ik doe altijd redelijk wat huiswerk, wikken en wegen, en dan maak ik eindelijk eens een keuze.) Nu anders: BAM! Goose it is. Uitproberen gewoon. Anders pak ik wel een andere.

NNN was ook niet het belangrijkste. Even goed bedankt!

• sanne1

Daar heb ik een antwoord op,stuur een mail. Daarin leg jij je probleem uit,zij weten wie weet de oplossing. Zo heb ik dat ook gedaan en ze namen alle moeite om het uit te leggen. Ben ik een leek opdat gebied. Succes

• Ova
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20-01 22:41
Als ik een VPN provider kies en dit via de router met open VPN laat lopen, ga ik dan problemen krijgen met de Zimbra mailserver die daar achter staat?
Bijvoorbeeld met de SPF record?

• Xenir
Ova schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 20:10:
Als ik een VPN provider kies en dit via de router met open VPN laat lopen, ga ik dan problemen krijgen met de Zimbra mailserver die daar achter staat?
Bijvoorbeeld met de SPF record?
Dat ligt eraan. Als je mail gaat verzenden vanaf je vpn aansluiting wel, omdat die waarschijnlijk niet is opgenomen in je spf record. Zorg dus dat of je router het mailverkeer via je eigen aansluiting afhandelt of pas je spf record aan. Sommige vpn aanbieders willen je een vast IP-adres geven, welke je overigens dan nog wel deelt met andere gebruikers. Gezien email en ip reputation hand in hand gaan, zou ik voor de eerste optie kiezen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• brabbelaar
Ik heb windscribe geïnstalleerd. Als ik het aanzet is mijn internet geblokkeerd en krijg ik een melding (w10) over iets met firewall, maar de tekst val van mijn scherm af. Iemand enig idee wat hieraan te doen is?

Edit: andere aanvullende vraag, ik zie vpn's met adblock EN browser extensies, is er een adblockende vpn die géén extensie nodig heeft? (en dus bijvoorbeeld in android ook in-app ads kan blokkeren)

[Voor 32% gewijzigd door brabbelaar op 30-07-2017 14:39]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ova
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20-01 22:41
Xenir schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 23:44:
[...]

Dat ligt eraan. Als je mail gaat verzenden vanaf je vpn aansluiting wel, omdat die waarschijnlijk niet is opgenomen in je spf record. Zorg dus dat of je router het mailverkeer via je eigen aansluiting afhandelt ........
Aha, natuurlijk, dat kan natuurlijk ook op die manier, niet bij stilgestaan.
Bedankt voor je geweldige antwoord _/-\o_

• DevaZ
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:05
beerten schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 21:35:
[...]

Neem hiervoor simpelweg de app op je desktop/laptop en probeer servers. Weet je welke je moet hebben pas dan PFSense aan.
Ik gebruik deze site om een server te vinden echter waar moet ik dit invullen bij PFSense ?

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-06 16:47

Grin

Ride si sapis.

StefandeGroot schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 15:14:
Vanaf vandaag is ProtonMail officieel begonnen met zijn VPN diensten: ProtonVPN.

Ik heb nog niet zo'n ervaring met VPN. Weet iemand hoe deze dienst zich verhoud tot andere VPN-diensten?

Ohja, voor wie voor iets van Proton wil gaan betalen. Kies voor USD$ om mee te betalen. Met de wisselkoers ven je dan voordeliger uit. Doe ik ook met ProtonMail. 8)
Naar volle tevredenheid heb ik jaren gebruikgemaakt van PIA, snel, makkelijk en bijna overal wel een servert beschikbaar - ik reis nog wel eens door azië. Dit account verliep toevallig vlak voor de introductie van ProtonVPN, aangezien ik al ProtonMail had, en deze gasten een warm hart toedraag, heb ik een overstap gemaakt. Configuratie in macOS en iOS is meer werk dan met PIA, maar wanneer het eenmaal is geconfigureerd dan werkt het uitstekend.
Ik heb me er nog niet echt in verdiept maar de TOR-functionaliteit en de secure core spreken me wel aan. Het is nu nog even wachten op hun iOS app, tot die tijd volstaat openVPN ook prima.

NewsBlur || My Fujifilm gear

• Xenir
DevaZ schreef op maandag 31 juli 2017 @ 09:24:
[...]

Ik gebruik deze site om een server te vinden echter waar moet ik dit invullen bij PFSense ?
NordVPN heeft daar een beschrijving voor, zie https://nordvpn.com/nl/tutorials/pfsense/pfsense-openvpn/

• DevaZ
Nee die beschrijving bedoel ik niet, dat is allemaal al werkend.

Ik wil verbinding maken met een NL server en niet met dk3.nordvpn.com zoals in de beschrijving. Als ik het adres wijzig naar bvb nl8.nordvpn.com dan krijg ik geen verbinding dus ik denk dat ik iets verkeerd doe maar weet niet wat.

• Xenir
Laten de logs nog wat bruikbaars zien? Ook de juiste certs ingegeven voor je andere server?

• haik01
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-06-2018
DevaZ schreef op maandag 31 juli 2017 @ 17:00:
[...]

Nee die beschrijving bedoel ik niet, dat is allemaal al werkend.

Ik wil verbinding maken met een NL server en niet met dk3.nordvpn.com zoals in de beschrijving. Als ik het adres wijzig naar bvb nl8.nordvpn.com dan krijg ik geen verbinding dus ik denk dat ik iets verkeerd doe maar weet niet wat.
je moet dan kennelijk ook bij NordVPN je locatie laten wijzigen. In ieder geval bij StrongVPN kies je eerst je server, en als je dan wil switchen (bv. 5 x per jaar gratis), dan doe je dat eerst op de portal van hun, dan krijg je NIEUWE login / wachtwoord en de server IP.

Misschien moet je dat ook bij Nord even doen?

• DevaZ
haik01 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 17:51:
[...]

je moet dan kennelijk ook bij NordVPN je locatie laten wijzigen. In ieder geval bij StrongVPN kies je eerst je server, en als je dan wil switchen (bv. 5 x per jaar gratis), dan doe je dat eerst op de portal van hun, dan krijg je NIEUWE login / wachtwoord en de server IP.

Misschien moet je dat ook bij Nord even doen?
Helaas die optie is niet aanwezig in de portal. Met de NordVPN software kan ik elke server kiezen maar in PFSense wil dit tot nu niet.

[Voor 8% gewijzigd door DevaZ op 31-07-2017 19:18]

• DevaZ
Xenir schreef op maandag 31 juli 2017 @ 17:27:
Laten de logs nog wat bruikbaars zien? Ook de juiste certs ingegeven voor je andere server?
Certs heb ik niet gewijzigd. Hoe kom ik daar achter voor bijvoorbeeld nl8.nordvpn.com ?

Opgelost idd een cert probleempje ;)

Voor de liefhebbers die ook met PFSense aan de gang willen hier de certs

[Voor 27% gewijzigd door DevaZ op 31-07-2017 20:08]

• Id3ntityX
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-06 22:00
brabbelaar schreef op zondag 30 juli 2017 @ 14:26:
Ik heb windscribe geïnstalleerd. Als ik het aanzet is mijn internet geblokkeerd en krijg ik een melding (w10) over iets met firewall, maar de tekst val van mijn scherm af. Iemand enig idee wat hieraan te doen is?

Edit: andere aanvullende vraag, ik zie vpn's met adblock EN browser extensies, is er een adblockende vpn die géén extensie nodig heeft? (en dus bijvoorbeeld in android ook in-app ads kan blokkeren)
Is de melding niet met ctrl+c/v te kopiëren plakken naar een tekstverwerker? Als het een normaal meldingsvenster is moet dat wel werken. Misschien is het dan al zo opgelost.

Verder, adguard claimt volgens mij zoiets te doen voor Android, maar ik heb daar zelf niet veel ervaring mee. Misschien op Google wel meer over te vinden.

• brabbelaar
Is de melding niet met ctrl+c/v te kopiëren plakken naar een tekstverwerker? Als het een normaal meldingsvenster is moet dat wel werken.
Ik heb de app even toegevoegd aan uitzonderingen in de firewall. Toen had ik soms verbinding. Conclusie is dat ik windscribe niet aanraad omdat het bij mij niet werkte en ingewikkelde was dan zou moeten. Ik probeer het nu een maand met PIA mét MACE (adblocker op netwerk niveau). Gaat tot zover goed.

• ReVision
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-08-2018
Ben sinds een paar dagen voor het eerst begonnen met een VPN verbinding. Ben van plan een aantal aanbieders te testen voor een maand en dan een beslissing te maken.

Als eerste nu gestart met IPVanish, bevalt me prima. De applicatie is duidelijk en makkelijk te gebruiken. Al zijn er niet heel veel instellingen en mogelijkheden. Het kiezen van een server en tevens kunnen filteren op ping en server load is ook erg handig.

Snelheid is wel erg afhankelijk van de server die je kiest, en ook bij lage ping/load is het afwachten.
Het is zeker niet traag, maar had wel op iets meer snelheid gehoopt. Merk dit dan voornamelijk tijdens het browsen en kleine bestanden downloaden. Binnekort wat uitgebreider testen door bestanden vanaf mijn stack en van nieuwsgroepen/torrents te downloaden.

Zal verschillende servers proberen en kijken of er ook nog winst te halen is dmv de instellingen.
Eerste ervaringen met een VPN verbinding zijn alvast goed!

| Discogs | Flickr |

• Il 2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Same, ben ook net begonnen met een VPN verbinding, heb nu PureVPN aanstaan.
Net een dagje dat het draait nu. Snelheid valt me eigenlijk wel wat tegen, zeker als je buiten europa komt. Als je kiest voor een NL server dan is het wel erg snel.

Setup was trouwens erg makkelijk. Eigenlijk gewoon klik klik en klaar, heb nu wel de default instellingen dan, dus heb verder nog niets getweaked, wat ook mogelijk is, maar dat het zo snel draaiend was viel me positief mee.

Moet nog even wat meer tijd ervoor nemen om alles uit te proberen, qua security opties is er vanalles (welke soort encryptie protocol moet ik kiezen?, heb 'm nu op IKEV staan?, ben totaal niet thuis op dit gebied).

[Voor 4% gewijzigd door Il 2 op 01-08-2017 20:28]

• Engeltje83
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-05 10:03

Engeltje83

<SG>BoA#1871

Ik zit met veel verwondering dit stuk te lezen, zeker met het oog op alle privacywetgevingen die aan het veranderen zijn. Ook ik wil gebruik maken van een VPN (Ik ben er alleen nog niet uit welke).
Wat mij ietwat onduidelijk is, is het gebruik opzicht hiervan.

Voorbeeld:
1) Ik heb thuis op mijn laptop een VPN client geïnstalleerd die vervolgens weer draadloos verbinding maakt met mijn ziggobox. Wordt dat hele VPN dan teniet gedaan omdat de data alsnog via die ziggobox binnenkomt?
Of:
2) Omdat ik een apart IP adres krijg via die VPN, routeert dezelfde ziggobox iets naar wat hij denkt daar waar ik op dat moment zit? dus bijvoorbeeld een VPN met een server in Duitsland?

Alvast dank voor de genomen moeite!

http://eu.battle.net/d3/en/profile/BoA-1871/career

• JeroenE
  • Niet online
@Engeltje83 1) Ziggo kan zien dat jij een verbinding hebt naar de VPN server, maar niet wat er over de VPN wordt verstuurd.
2) de ziggobox routeert niets van je VPN, dat gaat via de VPN server waar je verbinding mee hebt. De ziggo box routeert natuurlijk wel de data van de laptop naar de VPN server in bijvoorbeeld Duitsland, maar die ziet niet wat er via de VPN wordt verstuurd (zie 1). De VPN server in Duitsland stuurt dat weer door naar het einddoel en het einddoel weer terug naar VPN server in Duitsland die het dan weer naar jouw laptop stuurt.

• Engeltje83
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-05 10:03

Engeltje83

<SG>BoA#1871

@JeroenE Oke, als ik het dan goed begrijp heb ik dus als enige gebruiker in principe genoeg aan een VPN client op mijn notebook?
Pas als je meerdere gebruikers hebt, is een VPN op een eventuele router daartussen gewenst?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/BoA-1871/career

• JeroenE
  • Niet online
@Engeltje83 VPN op een specifiek apparaat is flexibeler omdat je het dan op dat apparaat aan of uit kan zetten. Als je een VPN op een router maakt dan zit gelijk iedereen via die VPN (of niemand meer als je hem uitzet).

Wat handig is verschilt natuurlijk met wat je precies wil bereiken.

• Radiance
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:16
Ik heb sinds een week een proef account van Goose en ik vind de snelheid ook tegenvallen. Als ik via OpenVPN verbinding maak op mijn desktop duurt het heel erg lang voordat de pagina begint met laden en de max download snelheid komt niet boven de 20mbit uit. Via L2TP reageren pagina's wel een stukje sneller maar de download snelheid blijf ik aan de lage kant vinden.

Ik gebruik gewoon de software van Goose zelf op een i5 3750 processor. Ligt het nu aan de processor dat de snelheid zo tegenvalt of ligt dit toch meer aan Goose?

Ik heb overigens een Ziggo 40mbit internet verbinding waarmee ik de volle snelheid haal zonder de VPN software aan.

Youtube

• EWK
  • Niet online

EWK

Radiance schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 17:46:
Ik heb sinds een week een proef account van Goose en ik vind de snelheid ook tegenvallen. Als ik via OpenVPN verbinding maak op mijn desktop duurt het heel erg lang voordat de pagina begint met laden en de max download snelheid komt niet boven de 20mbit uit. Via L2TP reageren pagina's wel een stukje sneller maar de download snelheid blijf ik aan de lage kant vinden.

Ik gebruik gewoon de software van Goose zelf op een i5 3750 processor. Ligt het nu aan de processor dat de snelheid zo tegenvalt of ligt dit toch meer aan Goose?

Ik heb overigens een Ziggo 40mbit internet verbinding waarmee ik de volle snelheid haal zonder de VPN software aan.
Het ligt niet aan je processor. Probeer eens een andere service, airvpn heb je al voor 1 euro voor 3 dagen. Tijd genoeg om te proberen. Maar er zijn ook genoeg alternatieven.

Hoi!

• beerten
DevaZ schreef op maandag 31 juli 2017 @ 09:24:
[...]

Een OpenVPN verbinding bestaat uit 2 dingen die je in moet stellen. Een verbinding bestaat als het ware uit een set instellingen.
- certificaat
- verbinding

In de NordVN instructies staat dit uitgelegd.
Je download het zip-bestand met certificaten. Zoek de server die je wilt. Ik roep maar wat nl29.nordvpn.com
In PFSense, bij certificaten voer je de betreffende server (system -> cert. manager) De gegevens uit het .CA bestand (Rechtermuisknop, openen met kladblok
Bij de verbinding zet je de juiste gegevens voor de betreffende server. (VPN -> OpenVN -> Clients) O. a. de gegevens uit het .TLS bestand.

NordVPN heeft onlangs de instructies geupdate voor de nieuwste versie van PFSense.

Oh, gun me deze even, altijd al willen zeggen. RTFM! (En google maar wat die stomme afkorting nu weer betekent :> )

https://nordvpn.com/tutorials/pfsense/pfsense-openvpn/

Als je dus van server wilt wisselen moet je beide dingen veranderen. En het certificaat en de verbinding.

[Voor 4% gewijzigd door beerten op 05-08-2017 12:25]

• gg141717
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-12-2022
Ik weet niet of dit het juiste topic is maar ik zit met het volgende: Ik heb al een tijd het idee dat mijn provider mijn VPN blokkeerd/vertraagd, is er hier iemand anders die dit ook ervaart? Het lijkt mij niet dat dit de bedoeling is...

• beerten
gg141717 schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 20:24:
Ik weet niet of dit het juiste topic is maar ik zit met het volgende: Ik heb al een tijd het idee dat mijn provider mijn VPN blokkeerd/vertraagd, is er hier iemand anders die dit ook ervaart? Het lijkt mij niet dat dit de bedoeling is...
Hoe kom je bij dit vermoeden? Welke aanwijzingen? Draai je zelf een VPN server en is die snelheid laag als je daar van buiten op inlogt? Heb je een VPN abbo bij PIA/NordVPN/PurevPN whatever en is dat traag? Werkt het wel heel snel als je bij vrienden thuis je laptop gebruikt? Het was snel en is nu traag? Heb je iets veranderd?

Zover ik geïnformeerd ben is het voor een provider moeilijk maar bovenal helemaal niet interessant om ook maar iets te blokkeren/af te knijpen whatever. de kans is groot dat het aan je setup ligt. (Ik ben ook maar een amateur, kan het mis hebben hoor)
Kortom: vertel ons meer. Hoe gebruik je het, hoe verbind je, welke apparatuur, welke provider? Welke abbo met welke snelheid? Welke snelheid haal je zonder VPN? Weke speedtest.net resultaten? Welke server verbind je mee?

• DevaZ
beerten schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 12:23:
[...]

Een OpenVPN verbinding bestaat uit 2 dingen die je in moet stellen. Een verbinding bestaat als het ware uit een set instellingen.
- certificaat
- verbinding

In de NordVN instructies staat dit uitgelegd.
Je download het zip-bestand met certificaten. Zoek de server die je wilt. Ik roep maar wat nl29.nordvpn.com
In PFSense, bij certificaten voer je de betreffende server (system -> cert. manager) De gegevens uit het .CA bestand (Rechtermuisknop, openen met kladblok
Bij de verbinding zet je de juiste gegevens voor de betreffende server. (VPN -> OpenVN -> Clients) O. a. de gegevens uit het .TLS bestand.

NordVPN heeft onlangs de instructies geupdate voor de nieuwste versie van PFSense.

Oh, gun me deze even, altijd al willen zeggen. RTFM! (En google maar wat die stomme afkorting nu weer betekent :> )

https://nordvpn.com/tutorials/pfsense/pfsense-openvpn/

Als je dus van server wilt wisselen moet je beide dingen veranderen. En het certificaat en de verbinding.
Hij is je gegund hahaha... mare die hele meuk heb ik al lang aan het draaien, krijg er alleen geen fatsoenlijke snelheid uit. Het bordje waar PFsense opdraait lijkt aan zijn grenzen te zitten zins er met VPN gespeeld wordt. De CPU staat dan ook regelmatig op 80% +.

Ik had het idee om meerdere VPN's te combineren tot 1 gateway en deze als 1 VPN verbinding te gaan gebruiken.

• Xenir
Een CPU welke AES-NI ondersteunt is voor VPN echt wel een pré. De 2.5 release van pfsense werkt niet op een CPU zonder deze instructieset. Op de Pfsense fora is er veel te vinden over AES-NI en de openVPN doorvoersnelheden en CPU belasting.

• beerten
DevaZ schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 21:10:
[...]

Hij is je gegund hahaha... mare die hele meuk heb ik al lang aan het draaien, krijg er alleen geen fatsoenlijke snelheid uit. Het bordje waar PFsense opdraait lijkt aan zijn grenzen te zitten zins er met VPN gespeeld wordt. De CPU staat dan ook regelmatig op 80% +.

Ik had het idee om meerdere VPN's te combineren tot 1 gateway en deze als 1 VPN verbinding te gaan gebruiken.
Goed te lezen dat het draait. You did read the fuckin' manual ;)

Intel Atom is inderdaad traag. Zie post hierboven.

• dagizmo
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-04 22:11
Hoe gaat NordVPN om met het geld retour beleid? Als je na 30 dagen uiteindelijk niet afneemt, of je dan ook inderdaad je geld retour krijgt van het betaalde jaar abonnement.

• mphilipp
  • Laatst online: 17:00

mphilipp

Romanes eunt domus

Is het bij PIA normaal dat je internet snelheid afneemt met zeg maar 100Mbit? Ik doe een test en krijg 130Mbit (ik zou 150 moeten hebben, maar soit) en zodra ik PIA inschakel is het nog maar 30Mbit.

Ik heb de config files geladen in mijn Asus router en heb daar dus mijn VPN client ingesteld. Leek me handig, want zo zijn alle devices op mijn netwerk beveiligd. Ik heb een RT-AC87U met Merlin firmware. Voor deze test heb ik de server in Nederland gekozen.

Is het niet zo handig om het via de router te doen of doe ik misschien iets niet goed? Het lijkt me allemaal redelijk foolproof namelijk.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Pagina: 1 2 3 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee