Misschien als je duidelijk formuleert WAT je wilt, want imho is voor 90% van de tijd een VPN thuis niet strict noodzakelijk.sanne1 schreef op zondag 18 juni 2017 @ 19:26:
[...]
Weet niet of dit goed is:(
Begrijp dat hier vragen zouden (kunnen) komen,maar indertijd ervan uit gegaan dat het goed was. Je kan als ik goed zit het op 5 apparaten plaatsen.
Voor mij is het belangrijk, dat vooral mijn iPad waar gegevens op staan goed beschermd is. Eerlijk gezegd, nu gebruik ik deze niet buitenshuis. Gebruik mijn iPhone met 4 G.
Door omstandigheden ben ik aan huis gebonden. Als iemand een voor mij duidelijk in te stellen VPN zou weten voor 2 apparaten. Liefst in het Nederlands omdat mijn technisch Engels niet denderend is zou ik graag van jullie deskundige wat tips krijgen.
Dan nog iets, als het kan niet te duur.
Bij voorbaat vriendelijk bedankt
Pas als je regio-restricties wilt omzeilen, of verder het 'grijze' gebied in wilt gaan, wordt het wat noodzakelijker.
Buitenshuis op openbare wifi plekken wordt het een ander verhaal, maar dan wordt het hetzelfde als bij het gebruik van een externe VPN provider.
Vergeet niet dat het gebruik van een VPN ook risico's met zich meebrengt, zoals ik al eerder aangegeven heb hier, je neemt een dienst af, bij een externe partij, die je niet kent, en niet weet hoe 'eerlijk' ze zijn.
Wil je optimale privacy, is dat niet alleen een VPN, maar ook andere acties en beperkingen op je gebruik ( de grote bedrijven zoals Facebook, Google en Microsoft en anderen ).
Dus de 'level' van privacy heb je helemaal in eigen hand ....
Ik gebruik de externe VPN's voor het "grijze" gebruik

Verder op openbare hotspots ( en op mijn werkplek ) log ik in op mijn thuis-server, of blijf ik op 4G, omdat ik KPN en mijn eigen Ziggo-aansluiting meer 'vertrouw' dan andermans 'eerlijkheid'