[VPN] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 27 Laatste
Acties:
  • 360.718 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Piet_Piraat7 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 09:12:
Na de begin post gelezen te hebben zou ik graag (als extreme leek op dit gebied) ook gebruik willen maken van een VPN. Is er iemand die mij in de juiste richting kan wijzen naar een site waar stap voor stap beschreven staat hoe?
hier

En als je dan weet WAT je wilt bereiken, kan men je verder helpen.
Zoals vaker aangegeven wordt, GOT is geen helpdesk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerten
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:30
Piet_Piraat7 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 09:12:
Na de begin post gelezen te hebben zou ik graag (als extreme leek op dit gebied) ook gebruik willen maken van een VPN. Is er iemand die mij in de juiste richting kan wijzen naar een site waar stap voor stap beschreven staat hoe?
Wat en waarom wil je het?
Privacy?
Anoniem en niet te volgen door derden?
Veilig internetten op openbare hotspots?
Regioblokkade omzeilen door bijvoorbeeld een duits of amerikaans IP-adres?
Is snelheid belangrijk?
Ga je veel torrents downloads uitvoeren?
Heb je al hardware staan? Een eigen wifirouter o.i.d.?
Wat is je budget? (al is dat bijna geen issue, het is bijna gratis zo weinig hoeft het te kosten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:28
beerten schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 13:03:
[...]
Wat en waarom wil je het?
Privacy?
Anoniem en niet te volgen door derden?
Veilig internetten op openbare hotspots?
Regioblokkade omzeilen door bijvoorbeeld een duits of amerikaans IP-adres?
Is snelheid belangrijk?
Ga je veel torrents downloads uitvoeren?
Heb je al hardware staan? Een eigen wifirouter o.i.d.?
Wat is je budget? (al is dat bijna geen issue, het is bijna gratis zo weinig hoeft het te kosten)
Zodat ik veilig torrents kan downloaden, al doe ik dat niet veel. Plus ik wil graag anoniem op internet zitten. Wat ik heb staan is een router van voormalig UPC geloof ik. Budget is niet zo'n issue.

Ik zal vanavond eerst eens wat meer informatie gaan opzoeken over wat VPN is. Ik heb de topicstart gelezen en heb een redelijk beeld van wat de voordelen zijn, maar hoe ziet het er werkelijk uit op je pc? Moet er een bepaalde programma op de achtergrond draaien? Start je internet via een speciale browser? Heeft het invloed op online gamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:34

The_Worst

Unox

Windows heeft deels ingebouwde ondersteuning maar als je OpenVPN (verbindingstype) wil gebruiken heb je een extra programma nodig.

Je maakt versleuteld verbinding met een externe computer. Jouw gehele internet verloopt dan via die externe computer. Omdat meerdere mensen dit doen, is niet meer te achterhalen wie wat opvraagt. Het internet wordt trager in totale doorvoersnelheid en qua ping en het heeft dus ook een negatieve invloed op online gaming.

De gemiddelde snelheid is nog ongeveer 50-100mbit. Afhankelijk van de provider en de drukte op de door jouw gekozen server.

[ Voor 12% gewijzigd door The_Worst op 29-03-2017 14:19 ]

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerten
Piet_Piraat7 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 13:08:
[...]

Zodat ik veilig torrents kan downloaden, al doe ik dat niet veel. Plus ik wil graag anoniem op internet zitten. Wat ik heb staan is een router van voormalig UPC geloof ik. Budget is niet zo'n issue.

Ik zal vanavond eerst eens wat meer informatie gaan opzoeken over wat VPN is. Ik heb de topicstart gelezen en heb een redelijk beeld van wat de voordelen zijn, maar hoe ziet het er werkelijk uit op je pc? Moet er een bepaalde programma op de achtergrond draaien? Start je internet via een speciale browser? Heeft het invloed op online gamen?
De wat betere vpn aanbieders hebben een programmaatje voor IOs/Android/Windows dat je installeert. En dat zorgt voor klik-en-klaar verbinden met VPN. Al het netwerkverkeer verloopt dan via de vpn verbinding. Dus thuisnetwerk is dan niet mogelijk.
Maak je gebruik van een eigen router, of mini-pc met firewall dan kan je VPN daarop configureren. En verloopt al het internetverkeer van je thuisnetwerk via vpn. En je thuisnetwerk blijft werken. De meeste VPN-aanbieders hebben diverse tutorials beschikbaar. Als je niet erg onhandig bent moet dat lukken. (Routers hebben als nadeel dat de processor te beperkt is om noemenswaardig veel meer dan 2 a 4 mb/s te verwerken. Encryptie/decryptie vraagt rekenkracht. Een mini-pc heeft dit nadeel niet, mits goede cpu uiteraard)

Anoniem internetten betekent ook cookies wissen, nergens je NAW gegevens achterlaten, inloggen en vooral uitloggen etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Laatst online: 18:28
Dankjulliewel voor de info :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:59
Windscribe VPN 50GB/maand levenslang voor 0,00

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Ryan_ schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 14:14:
Gelijk maar even gedaan. Dank voor de tip d:)b

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karimmm
  • Laatst online: 25-04 06:25
Dank! O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:45

swv

Ik kwam elders die voucher tegen vandaag, dus ook maar even een account aangemaakt. Ik nog even speuren op Tweakers en toen kwam ik hier terecht om te kijken of Windscribe wat is. Ik ben er blij mee. 50GB is zat voor mij. Chill dat de voor mij belangrijkste landen in deze gratis versie zitten waaronder US, UK en NL. Kan ik mooi even het nieuwe seizoen Top Gear kijken, en zo zijn er in de toekomst vast meerdere dingetjes die ik eens over VPN wil doen :)

Nu nog even uit zien te vogelen hoe ik kan wisselen tussen devices. Deze gratis versie staat maar één device toe. Nou heeft mijn MacBook de voorkeur, maar mocht ik ooit eens dringend een onbeveiligde hotspot nodig hebben, dan wil ik wel kunnen switchen. Andere en meest vriendelijke optie is wachten op een mooie lifetime deal. Is het al Black Friday :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Bedankt voor de tip.
Zie wel dat het maar voor 1 device is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-04 15:48
Haha, ik moet ook eerst lezen. Ook ik heb een account aangemaakt want OpenVPN werkt. Dat is dus alleen voor de Pro/betaalde versie :)
Desondanks een goede deal zou ik zo zeggen!

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Iemand een idee welke VPN ik kan nemen voor een maandje (geen incasso, betalen via ideal of PayPal) en netflix NL en Ziggo Go in België kan kijken (weekje België eind april :) ). Ik zat naar nordvpn te kijken, maar het is onduidelijk of Netflix (NL) in het buitenland werkt (US schijnt wel voor sommige klanten te werken) en of het snel genoeg is voor HD (12+ MBit/s). Of dat maandje nou 5 of 10 euro kost maakt me niet uit, logs, 1 device, security ook allemaal niet zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
ToFast schreef op zondag 2 april 2017 @ 17:00:
Iemand een idee welke VPN ik kan nemen voor een maandje (geen incasso, betalen via ideal of PayPal) en netflix NL en Ziggo Go in België kan kijken (weekje België eind april :) ). Ik zat naar nordvpn te kijken, maar het is onduidelijk of Netflix (NL) in het buitenland werkt (US schijnt wel voor sommige klanten te werken) en of het snel genoeg is voor HD (12+ MBit/s). Of dat maandje nou 5 of 10 euro kost maakt me niet uit, logs, 1 device, security ook allemaal niet zo
Zoals hierboven, Windscribe. Werkt prima en zal je niks kosten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToFast
karimmm schreef op zondag 2 april 2017 @ 17:11:
[...]

Zoals hierboven, Windscribe. Werkt prima en zal je niks kosten!
Geprobeerd, maar je hebt dus een pro account nodig (aparte username en ww) om op Android bijvoorbeeld te kunnen connecten. Heb het geprobeerd via android VPN zelf en via de aangeraden app strongSwan maar dat werkt dus niet met het gratis account. Of zie ik wat over het hoofd (rooted android 4.4.3/xposed/busybox ) zodat ik straks wel in België netflix of Ziggo go incidenteel kan streamen naar een Chromecast 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
Ah, ik heb het even gecheckt, komt pas in de tweede kwartaal van 2017 voor de free users:

https://nld.windscribe.com/guides/manual_android

[ Voor 64% gewijzigd door karimmm op 02-04-2017 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-04 09:21
NordVPN zal zeker snel zat zijn maar ik denk dat je eerder zorgen moet maken om de verbinding in Belgie. (Helemaal als je op een vakantie park zit!)

Verder werken sommige NL servers wel via NordVPN voor Netflix maar niet allemaal, wordt dus even proberen (Net getest, NL71 werkt wel maar NL32 bijvoorbeeld niet). Ziggo GO blokkeert volgens mij geen VPN servers?

Als het echt alleen om Netflix VPN's gaat dan zou je natuurlijk ook gewoon zelf iets voor een paar euro op kunnen zetten. Dan heb je meer garantie dat het niet geblokkeerd wordt aangezien Netflix actief achter vpn providers aan zit
Let wel op, Windscribe zit in Canada en dat is weer onderdeel is van de 5 eyes. Voor privacy of p2p zou ik deze VPN NIET gebruiken (gratis vpn's zou ik sowieso niet vertrouwen)

[ Voor 20% gewijzigd door GrooV op 03-04-2017 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
GrooV schreef op maandag 3 april 2017 @ 08:21:
[...]

NordVPN zal zeker snel zat zijn maar ik denk dat je eerder zorgen moet maken om de verbinding in Belgie. (Helemaal als je op een vakantie park zit!)

Verder werken sommige NL servers wel via NordVPN voor Netflix maar niet allemaal, wordt dus even proberen (Net getest, NL71 werkt wel maar NL32 bijvoorbeeld niet). Ziggo GO blokkeert volgens mij geen VPN servers?

Als het echt alleen om Netflix VPN's gaat dan zou je natuurlijk ook gewoon zelf iets voor een paar euro op kunnen zetten. Dan heb je meer garantie dat het niet geblokkeerd wordt aangezien Netflix actief achte vpn providers zit
@ToFast

Netflix blokkeert niet persé op provider of vpnaanbieders, maar op IPadressen waar teveel 'verschillende' accounts inloggen.
Dat zal geen 5 of 10 accounts zijn op een IPadres, maar als je een commerciele aanbieder bent, zoals NORDvpn of PIA gaat dat over tientallen/honderden per 24u, dan gaat dat opvallen.
Zodoende werken sommige VPN;s wel ( de wat obscuurdere ) en anderen bij voorbaat nauwelijks.
PIA en Cyberghost en de middenmoot (lees echte budgetprijzen) zal je 1% kans hebben, terwijl je bij de wat duurdere high-end al over de 80% zit.

Als het echt alleen om toegang te doen is, is een simpele RPi (of NAS) met openvpn-server 'thuis' de beste manier om het te regelen.
Wat je ook kan proberen is deze app + openvpn-connect

Alleen heb je dan vaak geen NL servers helaas ( maar voor VS kan ik Netflix gewoon gebruiken )

Ik draai thuis een Synology met openvpnserver, waar een paar collega's regelmatig op inloggen, en zo in het buitenland naar NF / Ziggo / KPNtv kijken.
Volgens mij ook één die op Videoland zijn dingen bekijkt.
Nadeel hier is dat er máár 5 gebruikers tegelijk online kunnen ( beperking NAS )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rain2reign
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:19
Ik ben zelf sindskort overgestapt van NordVPN naar AirVPN. Nordvpn is een hele goede vpn provider, maar de snelheden op hun servers is wat mij het deed, ik kreeg de laatste twee maanden niet eens de helft van mijn internetsnelheid (op een goede dag, op welke server dan ook). En ik moet erbij zetten dat bij NordVPN als je eenmaal betaalt zit je aan een automatische incasso vast. Je kan het stopzetten, maar bij mij duurde het even voordat ik een bericht terug kreeg en het helemaal gesorteerd had.

Bij AirVPN, zal niet de enige provider zijn, heb je een keuze om met paypal op twee methodes te betalen, eenmalig or automatisch (periodiek). Misschien is dat wel een optie? Ik zie dat PureVPN ook zoiets doet.

Denk er wel aan net als eerder genoemd in did topic, blokkeert Netflix niet gericht op provider, maar over het algemeen op IP. Als 100 mensen op het zelfde IP inloggen op de Netflix server dan gaat er en een belletje bij hun rinkelen. Elke VPN/Proxy provider heeft hier last van. De ene, meer als de ander natuurlijk.
Klein artikel hierover op Torrentfreak. https://torrentfreak.com/...and-proxy-pirates-160114/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
rain2reign schreef op maandag 3 april 2017 @ 14:32:
[...]

Ik ben zelf sindskort overgestapt van NordVPN naar AirVPN. Nordvpn is een hele goede vpn provider, maar de snelheden op hun servers is wat mij het deed, ik kreeg de laatste twee maanden niet eens de helft van mijn internetsnelheid (op een goede dag, op welke server dan ook). En ik moet erbij zetten dat bij NordVPN als je eenmaal betaalt zit je aan een automatische incasso vast. Je kan het stopzetten, maar bij mij duurde het even voordat ik een bericht terug kreeg en het helemaal gesorteerd had.

Bij AirVPN, zal niet de enige provider zijn, heb je een keuze om met paypal op twee methodes te betalen, eenmalig or automatisch (periodiek). Misschien is dat wel een optie? Ik zie dat PureVPN ook zoiets doet.

Denk er wel aan net als eerder genoemd in did topic, blokkeert Netflix niet gericht op provider, maar over het algemeen op IP. Als 100 mensen op het zelfde IP inloggen op de Netflix server dan gaat er en een belletje bij hun rinkelen. Elke VPN/Proxy provider heeft hier last van. De ene, meer als de ander natuurlijk.
Klein artikel hierover op Torrentfreak. https://torrentfreak.com/...and-proxy-pirates-160114/
Duidelijk, ik kwam ook Goosevpn tegen (Nederlands) misschien die eens proberen. Kleine provider heb je het probleem met veel mensen op 1 ip(reeks) minder natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 896845

ToFast schreef op maandag 3 april 2017 @ 16:50:
[...]

Duidelijk, ik kwam ook Goosevpn tegen (Nederlands) misschien die eens proberen. Kleine provider heb je het probleem met veel mensen op 1 ip(reeks) minder natuurlijk.
Heb ik ook goede ervaringen mee. Mocht je Goosevpn gaan proberen, kan je de discount code privacy gebruiken (werkt voor hun pakketten zonder datalimiet, 30% korting). Enjoy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-04 12:09
Ik kwam een lifetime aanbieding tegen van TigerVPN. Wellicht interessant.
https://deals.thenextweb....ubscription-3?rid=2284907

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Ora et Labora schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 09:27:
Ik kwam een lifetime aanbieding tegen van TigerVPN. Wellicht interessant.
https://deals.thenextweb....ubscription-3?rid=2284907
Let op, logging is rood bij tigervpn.
https://thatoneprivacysite.net/vpn-comparison-chart/

Daarnaast is alleen de juristiction groen, alle andere zaken zijn 'of some concern' of 'major concern'. Absolute afrader als je het mij vraagt.

[ Voor 16% gewijzigd door EWK op 07-04-2017 12:10 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:09
Vandaag aangesloten bij NordVPN. Goede featureset, prijs en gevoel bij deze dienst. :)

XBL: Froggle | PSN: FroggleNL | Strava | Untappd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-04 21:08
Hoe zit het eigenlijk met een VPS (icm een zelf opgezette OpenVPN server) en privacy? Ik lees hier iedereen allerlei VPN diensten vergelijken (op bijv. gebied van logging). Maar als je je eigen server opzet heb je dit toch juist zelf in de hand? Enigste punt is dat je je gegevens moet achter laten bij de VPS maatschappij, maar dit moet bij de meeste VPN diensten ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
snaggyheadshot schreef op zondag 16 april 2017 @ 15:51:
Hoe zit het eigenlijk met een VPS (icm een zelf opgezette OpenVPN server) en privacy? Ik lees hier iedereen allerlei VPN diensten vergelijken (op bijv. gebied van logging). Maar als je je eigen server opzet heb je dit toch juist zelf in de hand? Enigste punt is dat je je gegevens moet achter laten bij de VPS maatschappij, maar dit moet bij de meeste VPN diensten ook.
De VPS eigenaar kan ook loggen net als een VPN host.
PIA bijvoorbeeld heeft de optie om met bitcoin te betalen, waardoor je geen gegevens hoeft achter te laten. Zelfs dan kunnen ze nog loggen en je echte IP doorspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:45
Sinds gisteren maak ik zowel op Windows laptop als op Android telefoon gebruik van NordVPN. Nu eerst maar voor een jaar afgesloten en ik moet zeggen dat ik redelijk enthousiast ben. Hiervoor enkele keer gebruik gemaakt van Tunnelbear maar die was naar mijn ervaring toch net iets minder snel. Haal met Nord nu niet mijn maximale snelheid welke rond 50Mbps ligt maar kom wel rond de 30-40Mpbs uit, in ieder geval snel genoeg voor simpel internetten, YouTube en Netflix. Torrents downloaden nog niet echt geprobeerd dus dat is nog even afwachten.

Wat is trouwens een beetje het advies mocht ik er na een jaar toch vanaf willen? Hoelang van te voren moet ik dan het abonnement stopzetten? Las namelijk dat dit bij Nord nogal wat langer kon duren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vetifuro
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 25-04 13:47
Ik vertrek aanstaande zaterdag op vakantie naar Tenerife (yay), en de GrandPrix van Rusland (F1) valt nog net binnen mijn vakantie. Om zeker te zijn om niets van deze race te missen ben ik eens aan het proberen geweest of ik de Ziggo Go app wel kan bekijken in het buitenland via 4G, maar helaas, buitenlandrestricties.

Op aanraden van wat kennissen uitgekomen bij Opera VPN (gratis app op iOs). Vandaag op mijn werk (ik werk in België, dus ook buitenlandrestricties) beetje aan het testen geweest. Op WiFi met Opera VPN ingeschakeld is het mogelijk om Ziggo Sport te kijken.

Op 4G met Opera VPN krijg ik de melding van buitenlandrestrictie.

Echter; wanneer ik mijn telefoon als hotspot instel en via een ander iDevice, met Opera VPN ingeschakeld, verbinding maak met mijn telefoon kan ik wél weer Ziggo Sport kijken.

Al met al misschien een beetje omslachtig, but if it looks stupid and it works, it ain't stupid :)

P.S. Zit nu nog bij KPN, maar aanstaande zaterdag gaat mijn GO Unlimited EU van T-Mobile in :)

Vrijstaand 1990 | Brabant | 210m2 | Quatt Hybrid Duo | 100 m2 VVW | HR++ | 7cm spouwmuur isolatie | 7cm dakisolatie | Gasverbruik voor Quatt: 1700m3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Murrays
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:43
Ik weet niet of het hier al gemeld is. Maar Cyberghost heeft een easter aanbieding welke een flinke korting oplevert.

Premium account : €1.79 per maand (i.p.v. €4.16)
Premium plus: €2.86 per maand (i.p.v. €6.66)

Het gaat wel om een jaar lid worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-04 21:08
Iemand een idee hoe het zit met logging bij Goose VPN? Thatoneprivacysite.net heeft de VPN dienst nog niet onderzocht lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13-04 22:31
snaggyheadshot schreef op woensdag 19 april 2017 @ 18:17:
Iemand een idee hoe het zit met logging bij Goose VPN? Thatoneprivacysite.net heeft de VPN dienst nog niet onderzocht lijkt het.
GOOSE VPN houdt geen logs bij, zie ook deze pagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RinuX
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-10-2021
Heeft iemand ervaring met de InvizBox GO en OpenWRT firmware?
https://www.invizbox.com/learn-more/

Afbeeldingslocatie: https://www.invizbox.com/wp-content/uploads/2016/02/INV1501-ID3-20160106-a.jpg

Het is een portable vpn router met 5000mah accu op basis van Customized OpenWRT (het apparaat heeft een 800mhz mediatek soc)

Ik heb hem ontvangen met 2 maanden VPN (ivacy) maar als deze voorbij is wil ik mijn eigen vpn provider config laden.

Wie kan helpen?

[ Voor 12% gewijzigd door RinuX op 21-04-2017 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RinuX
Vetifuro schreef op woensdag 19 april 2017 @ 08:10:
Ik vertrek aanstaande zaterdag [...]

Echter; wanneer ik mijn telefoon als hotspot instel en via een ander iDevice, met Opera VPN ingeschakeld, verbinding maak met mijn telefoon kan ik wél weer Ziggo Sport kijken.

Al met al misschien een beetje omslachtig, but if it looks stupid and it works, it ain't stupid :)

P.S. Zit nu nog bij KPN, maar aanstaande zaterdag gaat mijn GO Unlimited EU van T-Mobile in :)
Is het niet zo dat de hotspot buiten de vpn omgaat? check anders op je andere iDevice welk ip hij krijgt via https://ipleak.net/

Op stacksocial staan trouwens nog wat goedkope VPN deals: https://stacksocial.com/search?cat=390&query=VPN

Als je je aanmeld voor de nieuwsbrief krijg je een kortingscode.

[ Voor 47% gewijzigd door RinuX op 21-04-2017 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-04 08:51
Zelf heb ik sind enige tijd een Asus RT-AC87U. deze router heeft inzich dat er een VPN server en client ingesteld kan worden.
bij het tablad server kan ik kiezen tussen PPTP en Open VPN.
bij het tablad client , staat vermeld.

To start a VPN connection, please follow the steps below:
Add profile
Select a VPN connection type
Enter VPN authentication information provided by your VPN provider then connect.

Maar het is voor mij ( ook na het lezen van dit topic ) nog steeds niet duidelijk of ik een externe VPN provider nodig hebt of dat ik dan de zelf ingestelde server gegevens kan invullen van mijn Asus router.

mijn doel van VPN is, anoniem het internet op, wat torrents downloaden, en ik wil in het buitenland mijn eigen netflix kijken op vakantie. en puur een stukje privacy.

ben ik nog steeds afhankelijk van een externe VPN provider?

https://www.asus.com/nl/Networking/RTAC87U/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vetifuro
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 25-04 13:47
RinuX schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 13:52:
[...]

Is het niet zo dat de hotspot buiten de vpn omgaat? check anders op je andere iDevice welk ip hij krijgt via https://ipleak.net/

Op stacksocial staan trouwens nog wat goedkope VPN deals: https://stacksocial.com/search?cat=390&query=VPN

Op dit moment is gebleken dat de gratis WiFi-verbinding in het hotel enorm goed is, en we kunnen gewoon via WiFi op Ziggo Go kijken. (Met de VPN ingeschakeld weliswaar). Bedankt voor de overige deals, maar zoals het er nu uit ziet werkt de gratis opera VPN als een zonnetje :)

Vrijstaand 1990 | Brabant | 210m2 | Quatt Hybrid Duo | 100 m2 VVW | HR++ | 7cm spouwmuur isolatie | 7cm dakisolatie | Gasverbruik voor Quatt: 1700m3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RinuX
murky123 schreef op zondag 23 april 2017 @ 10:10:
Zelf heb ik sind enige tijd een Asus RT-AC87U. deze router heeft inzich dat er een VPN server en client ingesteld kan worden.
bij het tablad server kan ik kiezen tussen PPTP en Open VPN.
bij het tablad client , staat vermeld.

To start a VPN connection, please follow the steps below:
Add profile
Select a VPN connection type
Enter VPN authentication information provided by your VPN provider then connect.

Maar het is voor mij ( ook na het lezen van dit topic ) nog steeds niet duidelijk of ik een externe VPN provider nodig hebt of dat ik dan de zelf ingestelde server gegevens kan invullen van mijn Asus router.

mijn doel van VPN is, anoniem het internet op, wat torrents downloaden, en ik wil in het buitenland mijn eigen netflix kijken op vakantie. en puur een stukje privacy.

ben ik nog steeds afhankelijk van een externe VPN provider?

https://www.asus.com/nl/Networking/RTAC87U/
Voor het doel wat jij voor ogen hebt heb je een externe vpn provider nodig.

De snelheid van je verbinding gaat wel om laag als je je router gebruikt om de vpn op te zetten. De router heeft geen processor die speciaal is gebouwd om de encryptie mee te doen.

Misschien is het makkelijker om gewoon een client op je pc waar je mee wil torrenten te installeren van de vpn provider?

Als je toch je router wil instellen kijk hier: https://www.vpnuniversity...nvpn-asus-routers-asuswrt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-04 09:21
RinuX schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 13:52:
[...]

Ik zou wel opletten met Lifetime subscriptions. Wie weet of ze over 3 jaar nog bestaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Veeger
  • Laatst online: 05-01 13:05
RinuX schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 13:45:
Heeft iemand ervaring met de InvizBox GO en OpenWRT firmware?
https://www.invizbox.com/learn-more/

[afbeelding]

Het is een portable vpn router met 5000mah accu op basis van Customized OpenWRT (het apparaat heeft een 800mhz mediatek soc)

Ik heb hem ontvangen met 2 maanden VPN (ivacy) maar als deze voorbij is wil ik mijn eigen vpn provider config laden.

Wie kan helpen?
geen ervaring mee maar lijkt me duur en geen support voor iets anders dan IVACY.
Denk dat ik voor een VPN-Hotspot ga voor de GL-ar300 m Mini router.
https://www.gl-inet.com/product/gl-ar300m/
de lijst met geteste VPN-providers:
http://www.gl-inet.com/do...nvpn/#vpn-compatibilities
Ziet er allemaal gelikt uit en zo te zien is het enige wat je moet doen het importeren van .ovpn files van je VPN provider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impstoker
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-04 08:46
Vincent Veeger schreef op maandag 1 mei 2017 @ 22:13:
[...]

geen ervaring mee maar lijkt me duur en geen support voor iets anders dan IVACY.
Ziet er allemaal gelikt uit en zo te zien is het enige wat je moet doen het importeren van .ovpn files van je VPN provider
Gaaf!
Voor zo'n bedrag en customisable wil ik dat ook wel proberen!
Dankjewel voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RinuX
Vincent Veeger schreef op maandag 1 mei 2017 @ 22:13:
[...]

Weet jij of die GL-INET routertjes goed omgaan met captive portals? In sommige hotels of gelegenheden moet je eerst die portal door voor de vpn gestart kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
RinuX schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 14:03:
[...]

Weet jij of die GL-INET routertjes goed omgaan met captive portals? In sommige hotels of gelegenheden moet je eerst die portal door voor de vpn gestart kan worden.
Hier hebben ze het er ook over gehad

Nieuwe Travel router (WISP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Veeger
  • Laatst online: 05-01 13:05
RinuX schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 14:03:
[...]

nee, krijg hem zaterdag binnen, weet wel dat er 2 firmwares in zitten 16MB Nor + 128MB Nand Dual Flash, wellicht dat je de ene zonder en de andere met VPN kunt configureren.
Bovendien zou je in de router de mac van je telefoon kunnen clonen, zodat je eerst met je telefoon zonder VPN kunt inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-04 08:51
Mag ik hier vragen wat de ervaringen zijn met GOOSE vpn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fugitive2008
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-04 13:19
Wanneer ik Private Internet Acces Client V70 installeer op mijn pc geeft hij aan dat in pia_manager.exe deze Trojan zit: Trojan.Gen.8!cloud.

Wanneer ik bijvoorbeeld V66 installeer is dit niet het geval. Heb dit ook al gemeld aan PIA zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203842

Hoeft niet altijd correct te zijn. Soms geven antivirus programma's en "false positive". Maar 100% uitsluiten kan niet.

Je kan het exe bestand opsturen naar de antivirus bedrijf, en het laten testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst

The_Worst

Unox

Of www.virustotal.com je hebt dan in een paar minuten scanresultaten van een hele keur scanners.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark-NL
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 11-04 20:58
Ik ben eens aan het rondkijken of VPN wel of geen meerwaarde voor mij biedt voor mijn 'waarborgen' van mijn privacy op het Internet. Nu heb ik het idee dat het enige voordeel is dat je steeds een andere IP adres krijgt, maar dat er verder geen meerwaarde is. Mijn idee is immers dat wanneer ik naar bijvoorbeeld een Google site ga -via mijn pc met VPN- dezelfde gegevens door Google van mijn pc gehaald worden (via de unieke computer ID) als wanneer ik zonder VPN naar die site ga. Een ander IP nummer maakt daarvoor niet uit lijkt mij. Of zie ik iets over het hoofd? (Of ik nu de deur aan het begin van de gang open zet en aan het begin van deze gang of aan het eind van de gang ga luisteren (lees via VPN), ik op beide locaties hetzelfde geluid hoor. Alleen doet het geluid er nu wat langer over voordat ik het hoor (lees VPN/encryptie).

Verder keek ik dus naar de VPN provider BlackVPN uit Hong Kong, komt bij verschillende tests goed uit de bus. Nu heb ik een vriend die in HK woont maar eens gevraagd wat BlackVPN voor hem zou kosten als hij het daar zou afsluiten voor een jaar.... wie weet lagere kosten, want ik blijf een Nederlander. Blijkt dat hij de website van BlackVPN niet eens kan benaderen vanuit Hong Kong (HK zit niet achter de grote firewall van China). Hebben jullie hier een verklaring voor? Is BlackVPN dan ook wel een goede partij? Je voelt hem al aan dat ik weinig vertrouwen heb in dergelijke oplossingen, temeer omdat je nu juist bij een partij terecht komt die al jouw internet verkeer kan verzamelen/opslaan/monitoren (natuurlijk doen ze dat niet 8)7 -zeggen ze, maar niemand die het kan controleren). Maar de BIG data verzamel drang van Google, Facebook en al van dergelijke partijen, word ik ook niet vrolijk van. Maar goed, wat is hier nu de beste oplossing voor?

Graag jullie input. (En dan bedoel ik dus niet van ik zit bij VPN provider zus en zo en die vertrouw ik..... de vraag is dan juist: waarom vertrouw je die? Omdat ze goed uit alle testen komen? -testen die veelal gesponsord worden door geldelijke vergoedingen dus naar mijn mening ook minder van waarde zijn).

Dus de discussie is geopend, of beter.... wordt voorgezet.

[ Voor 10% gewijzigd door Mark-NL op 17-05-2017 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 904655

Het is maar waar je het VPN voor wilt gebruiken. Als jij niet wil dat Google dingen over je weet is een VPN alleen inderdaad niet genoeg. Je zult dan ook de cookies van Google en Google-aanverwante netwerken moeten blokkeren, etc.

Gebruik jij het VPN echter puur om bijvoorbeeld je torrent verkeer te verbergen van je eigen Internet provider, of om een in jouw land geblokkeerde website te openen, dan is zelfs het simpelste VPN al snel voldoende.

Of BlackVPN een goede partij is weet ik niet, maar het is niet ongebruikelijk om gebruikers in je eigen land te weren. Het maakt de kans dat je met de lokale autoriteiten van doen krijgt een stuk kleiner. (En bij een klein "land" als Hong Kong loop je niet eens zoveel klanten mis.)

Wat logging and monitoren betreft: maak je geen illusies. Diverse providers die beweerden niet te loggen zijn al eens betrapt dat toch wel te doen. Als je ziet welke hosting providers sommige VPN's gebruiken en je het torrent/DMCA beleid van die hosting providers kent, dan kan dat ook haast niet anders.

In landen waar logging verplicht is geld dat overigens alleen voor partijen die vrije interconnectie met andere partijen hebben. (Simpel gezegd: partijen met een BGP router.) De VPN's vallen daar zelf meestal niet onder, en hoeven dus niets te loggen.

Maar dat betekent niet dat hun verkeer niet gelogd wordt: dat doet de upstream provider. Logs van de upstream provider kunnen vrij eenvoudig gebruikt worden om jouw VPN verbinding te correleren met het verkeer dat unencrypted uit de VPN server komt. (Sommige VPN's gebruiken daarom meerdere hops in meerdere landen, maar dat maakt de boel een stuk trager.)

Kort samengevat: of een VPN "goed" is hangt vooral af van je use-case en, in sommige gevallen, hoe graag de autoriteiten will weten wie je bent. (Een lekker van staatsgeheimen krijgt ongetwijfeld meer "aandacht" dan iemand die een filmpje download.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Laatst online: 14:55
Nu net ook gooseVPN maand gratis geïnstalleerd.

Ik heb een 300Mbit abonnement bij ziggo en kan zonder vpn downloaden met bijna 30MB (dus de volledige snelheid) nu met GooseVPN aan en als server Amsterdam daalt de snelheid toch wel erg. Zit dan op 8MB dus dat is dik 3 maal langzamer !

Het zal voor wat surfen en youtube niet erg zijn maar in ieder geval voor downloaden (uit news groups) is het wel erg langzaam (gelijk even met vpn uit geprobeerd en dezelfde file kwam met 30MB weer binnen).

Kan ook een moment opname zijn, we hebben een maand om het eea uit te proberen...

[ Voor 33% gewijzigd door oldsmelly op 20-05-2017 09:08 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

oldsmelly schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 09:04:
Nu net ook gooseVPN maand gratis geïnstalleerd.

Ik heb een 300Mbit abonnement bij ziggo en kan zonder vpn downloaden met bijna 30MB (dus de volledige snelheid) nu met GooseVPN aan en als server Amsterdam daalt de snelheid toch wel erg. Zit dan op 8MB dus dat is dik 3 maal langzamer !

Het zal voor wat surfen en youtube niet erg zijn maar in ieder geval voor downloaden (uit news groups) is het wel erg langzaam (gelijk even met vpn uit geprobeerd en dezelfde file kwam met 30MB weer binnen).

Kan ook een moment opname zijn, we hebben een maand om het eea uit te proberen...
30/37,5=0,8. Je haalt dus 80% van je snelheid zonder vpn
Met Goose dus slechts 20%.
Draai je de vpncliënt op een pc of laptop?
Als dat zo is, dan is 20% wel erg weinig en zou ik snel naar een ander gaan.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Laatst online: 14:55
Draai op een pc met windows 10 PRO.

(GooseVPN) Tot nu toe erg bedroevend vwb de snelheid...

Als ik connect met amsterdam dan is de dl snelheid iets van 7-8MB (ipv 30MB zonder vpn_echter als ik bv connect naar de US dan zakt het tot onder de 1MB !

Andere servers in europa geven een iets mindere snelheid nog dan Amsterdam !

Nee dit gaat het niet worden denk ik !

[ Voor 83% gewijzigd door oldsmelly op 20-05-2017 10:24 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

oldsmelly schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 09:19:
Draai op een pc met windows 10 PRO.

(GooseVPN) Tot nu toe erg bedroevend vwb de snelheid...

Als ik connect met amsterdam dan is de dl snelheid iets van 7-8MB (ipv 30MB zonder vpn_echter als ik bv connect naar de US dan zakt het tot onder de 1MB !

Andere servers in europa geven een iets mindere snelheid nog dan Amsterdam !

Nee dit gaat het niet worden denk ik !
Dan zijn er nog genoeg anderen :)

Hoi!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dav1d
  • Niet online
1 jaar NordVPN voor $36 met code "vavt1"
https://nordvpn.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark-NL
Ik voeg nog wat toe aan de VPN discussie. Het is een verhaal van begin 2016, maar geeft wel aan dat VPN ook niet alles is wat de VPN Providers claimen.

https://arstechnica.com/s...he-state-of-vpns-in-2016/

[ Voor 5% gewijzigd door Mark-NL op 21-05-2017 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmTri
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-04 10:53
Vandaag ben ik eens aan het testen geweest met NordVPN. Via de desktop app op Win10 haal ik een bijzonder goede d/l snelheid, van m'n 150Mbps hou ik zo'n 130 over. Echter wanneer ik m'n router configureer met dezelfde server dan kakt de boel in tot zo'n 12Mbps. Iemand enig idee hoe dat kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst

The_Worst

Unox

De router heeft een veel zwakkere processor. Het versleutelen en ontsleutelen heeft de processor waarschijnlijk teveel moeite mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmTri
Dat klinkt wel plausibel. Jammer, had het graag zo draaiend willen hebben. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

EmTri schreef op maandag 22 mei 2017 @ 18:47:
Dat klinkt wel plausibel. Jammer, had het graag zo draaiend willen hebben. :/
Afhankelijk van welke snelheid je wil, zou je een snellere router aan kunnen schaffen. Maar dan heb je het over hooguit 40-50mbit/sec. Dat komt niet in de buurt van je abo. Je vraag wordt redelijk vaak gesteld, scroll ook eens terug in het vorige deel als je je er meer in wilt verdiepen.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmTri
EWK schreef op maandag 22 mei 2017 @ 21:33:
[...]

Afhankelijk van welke snelheid je wil, zou je een snellere router aan kunnen schaffen. Maar dan heb je het over hooguit 40-50mbit/sec. Dat komt niet in de buurt van je abo. Je vraag wordt redelijk vaak gesteld, scroll ook eens terug in het vorige deel als je je er meer in wilt verdiepen.
Juist. Het vorige deel had ik idd nog niet doorgespit. Dank voor de heads-up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-01 03:52
Na een tijd lang gebruikt gemaakt te hebben van Cyberghost heb ik een jaar afgesloten bij NordVPN om het op meerdere devices te kunnen gebruiken. Echter is het tot dusver bizar traag. Vooral websites laden duurt gewoon belachelijk lang... Iemand hier dezelfde ervaring? Bij Cyberghost merkte ik nauwelijks dat ik op de VPN zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

bloodlynx schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 14:54:
Na een tijd lang gebruikt gemaakt te hebben van Cyberghost heb ik een jaar afgesloten bij NordVPN om het op meerdere devices te kunnen gebruiken. Echter is het tot dusver bizar traag. Vooral websites laden duurt gewoon belachelijk lang... Iemand hier dezelfde ervaring? Bij Cyberghost merkte ik nauwelijks dat ik op de VPN zat.
Je zult wel wat duidelijker moeten zijn.
- welke devices?
- laden traag, door lage downloadsnelheid of hoge ping? Of beide?
- Hoe zet je de verbinding op? Via een desktop pc, router of laptop of nog anders?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerten
bloodlynx schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 14:54:
Even heel kort door de bocht: dan doe je iets fout. Ik maak ook gebruik van NordVPN en heb helemaal nergens last van. Vooruit, af en toe automatisch uitgelogd / verbinding verbroken. maar snelheid is absoluut geen probleem.
Ik heb een 150Mbps abbo bij Ziggo en haal met VPN snelheden die daar vlak onder liggen. 145Mbps.

Hoe, wat, waarmee verbind je? Direct, router, pc, laptop, telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
EWK schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 15:49:
[...]

Je zult wel wat duidelijker moeten zijn.
- welke devices?
- laden traag, door lage downloadsnelheid of hoge ping? Of beide?
- Hoe zet je de verbinding op? Via een desktop pc, router of laptop of nog anders?
-Windows laptop, Windows dekstop, Galaxy s6.
-De ping en download snelheden zijn prima, alleen het laden van website is belachelijk langzaam.
-Via de App van Nord vpn.
beerten schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 16:20:
[...]

Even heel kort door de bocht: dan doe je iets fout. Ik maak ook gebruik van NordVPN en heb helemaal nergens last van. Vooruit, af en toe automatisch uitgelogd / verbinding verbroken. maar snelheid is absoluut geen probleem.
Ik heb een 150Mbps abbo bij Ziggo en haal met VPN snelheden die daar vlak onder liggen. 145Mbps.

Hoe, wat, waarmee verbind je? Direct, router, pc, laptop, telefoon?
Ik verbind via de App van NordVPN. Hievoor meer dan een half jaar gebruik gemaakt van CyberGhost nooit dit probleem gehad. Daarnaast is de verbinding niet het probleem ik haal soort gelijk snelheden. Het probleem ligt hem bij het website bezoek wat soms meer dan een halve minuut duurt voordat een pagina is geladen. :(

[ Voor 8% gewijzigd door bloodlynx op 26-05-2017 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
Ook al met verschillende servers geprobeerd? In Nederland alleen al zijn al zo'n 80 servers beschikbaar.

Daarnaast hebben ze een paar dagen gelegen nog een bericht de deur uit gestuurd dat er nog een paar zijn bijgekomen. https://nordvpn.com/nl/bl...date-new-servers-added-3/

[ Voor 46% gewijzigd door Froggle op 27-05-2017 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
Froggle schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 10:03:
Ook al met verschillende servers geprobeerd? In Nederland alleen al zijn al zo'n 80 servers beschikbaar.

Daarnaast hebben ze een paar dagen gelegen nog een bericht de deur uit gestuurd dat er nog een paar zijn bijgekomen. https://nordvpn.com/nl/bl...date-new-servers-added-3/
Inmiddels lijkt het probleem verholpen te zijn, ik weet niet waar aan het lag maar de servers die goed werken heb ik nu bij favorieten gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerten
bloodlynx schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 11:06:
[...]

Inmiddels lijkt het probleem verholpen te zijn, ik weet niet waar aan het lag maar de servers die goed werken heb ik nu bij favorieten gezet.
Blij te lezen dat je en oplossing hebt. Je moet soms inderdaad ff zoeken naar de juiste server, vraag me niet waarom.
speedtest.net is je grote vriend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjors86
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:45
Via xda zag ik een mooie aanbieding voor Ivacy, heeft iemand hier ervaring mee?
En ze zeggen een zero log policy te hebben, is zoiets ook te controleren of moet je ze geloven op hun mooie oogjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0ekoe
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-01 10:00
Iemand hier ook ervaring met Mullvad? Lijkt me een mooie provider maar lees er niet heel veel over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmTri
EWK schreef op maandag 22 mei 2017 @ 21:33:
[...]
Afhankelijk van welke snelheid je wil, zou je een snellere router aan kunnen schaffen. Maar dan heb je het over hooguit 40-50mbit/sec. Dat komt niet in de buurt van je abo.
Zoals ik het begrijp is de cpu dus de bottle neck. Nu ben ik eens aan het kijken of het iets is om een passief gekoelde barebone of thin client met pfSense in te zetten als router. Welke cpu snelheid zou er nodig zijn om in de buurt van mijn d/l snelheid (150Mbps) te komen? Concreter: Zou een Via C7 1.6Ghz cpu voldoende zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:52
D0ekoe schreef op maandag 29 mei 2017 @ 20:58:
Iemand hier ook ervaring met Mullvad? Lijkt me een mooie provider maar lees er niet heel veel over...
Ik heb er een maand mee getest op een linksys router met dd-wrt maar helaas was dit verre van stabiel. Mullvad support gaf aan dat ze dit probleem vaker hadden gehoord maar er geen oplossing voor hadden.

Ik heb niet getest met clients op bijvoorbeeld Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

EmTri schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 19:08:
[...]

Zoals ik het begrijp is de cpu dus de bottle neck. Nu ben ik eens aan het kijken of het iets is om een passief gekoelde barebone of thin client met pfSense in te zetten als router. Welke cpu snelheid zou er nodig zijn om in de buurt van mijn d/l snelheid (150Mbps) te komen? Concreter: Zou een Via C7 1.6Ghz cpu voldoende zijn?
Dat heb je goed begrepen :).
Ik kan zo niet vinden of de C7 een single core, dual core of quadcore is. Ik ben meer van de routers met vpn, dan de thin clients.
Dus correct me if i'm wrong.
Als het een singlecore is, gok ik daar je zo'n 40-70mbit/s gaat halen. Maar misschien is pfSense wel veel beter /efficiënter in staat om om te gaan met encryptie waardoor dit hoger kan zijn, maar ook lager.

Tldr; Ik kan er geen uitspraak over doen. :9

beerten in "[VPN] Internetten via een VPN-provider"
Deze persoon haalt hiermee 145megabit/sec, maar dat is wel het zwaardere werk; 1.83GHz Quad Core N2930 Celeron met Aes-ni

[ Voor 9% gewijzigd door EWK op 30-05-2017 19:31 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmTri
EWK schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 19:25:
[...]

Dat heb je goed begrepen :).
Ik kan zo niet vinden of de C7 een single core, dual core of quadcore is. Ik ben meer van de routers met vpn, dan de thin clients.
Dus correct me if i'm wrong.
Als het een singlecore is, gok ik daar je zo'n 40-70mbit/s gaat halen. Maar misschien is pfSense wel veel beter /efficiënter in staat om om te gaan met encryptie waardoor dit hoger kan zijn, maar ook lager.
Deze specifieke C7 is een single core...gaat 'm niet worden dus.
beerten in "[VPN] Internetten via een VPN-provider"
Deze persoon haalt hiermee 145megabit/sec, maar dat is wel het zwaardere werk; 1.83GHz Quad Core N2930 Celeron met Aes-ni
Die NUC uit die post van 'beerten' ziet er goed uit, zoiets had ik voor ogen. Bedankt weer voor je reply!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:22

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Leuk topic! Helemaal doorgelezen :)

Ik heb een tijdje geleden VPN Unlimited aangeschaft in een aanbieding, maar ben hier totaal niet tevreden over, traag, disconnect veel al, en eigenlijk vertrouw ik het niet helemaal.

Ik ben nu aan het kijken naar een andere VPN aanbieder, en is mijn oog gevallen op NodVPN. Ik was benieuwd wat jullie recente ervaringen zijn met hun. Ik wil het gebruiken eigenlijk gewoon betrouwbaar te kunnen internetten, wetende dat er niks gelogd wordt. Betrouwbaar bedoel ik dat niet ineens de VPN uitvalt en je hele verbinding open ligt. Ook download af en toe wat via torrent (wat is jullie ervaring hiermee? VPN unlimited is echt een ramp) Ook op mijn telefoon wil ik het gebruiken (Android) Wat is de ervaringen met deze app?

Ik heb Een code gevonden voor NordVPN 3€ per maand voor een jaar.

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Froggle
Mother_Goozz schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 21:46:
Ik ben nu aan het kijken naar een andere VPN aanbieder, en is mijn oog gevallen op NothVPN. Ik was benieuwd wat jullie recente ervaringen zijn met hun. Ik wil het gebruiken eigenlijk gewoon betrouwbaar te kunnen internetten, wetende dat er niks gelogd wordt. Betrouwbaar bedoel ik dat niet ineens de VPN uitvalt en je hele verbinding open ligt.
NordVPN heeft een killswitch in de mobiele app, en op m'n Mac valt ie hooguit 1 keer per dag uit, waarna die meteen weer de verbinding hersteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark-NL
AirVPN is 7 jaar geworden en hebben 25% korting tot 6 juni aanstaande. Ik ken ze verder niet, maar mocht je nog opzoek zijn naar een VPN provider doe er dan je voordeel mee.
https://www.airvpn.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Toch de gok maar genomen met NordVPN in totaal 33 euro voor 1 jaar. In de eerste 2 uur van testen: Wat een verademing, zoveel beter dan VPN Unlimited. Nog geen disconnects gehad, verbinding is stabiel (ja ik ben anders gewend) De Desktop app is super (telfoon app ook) Blije gebruiker hier.

Hebben jullie altijd de vpn verbinding aanstaan? Voelt als een beetje wennen hier xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ennekke
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-04 07:55
Mother_Goozz schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 21:27:
Toch de gok maar genomen met NordVPN in totaal 33 euro voor 1 jaar. In de eerste 2 uur van testen: Wat een verademing, zoveel beter dan VPN Unlimited. Nog geen disconnects gehad, verbinding is stabiel (ja ik ben anders gewend) De Desktop app is super (telfoon app ook) Blije gebruiker hier.

Hebben jullie altijd de vpn verbinding aanstaan? Voelt als een beetje wennen hier xD
Idem hier, met dat verschil dat het mijn eerste VPN is.
Het voelt al direct beter aan qua privacy, op zowel mijn telefoon als pc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
[b]Mother_Goozz schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 21:27:
Ja, dat is wel zo handig. Anders moet je er telkens aan denken, en nu start die gewoon automatisch op. Merk toch geen verschil qua snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

ennekke schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 23:33:
[...]

Idem hier, met dat verschil dat het mijn eerste VPN is.
Het voelt al direct beter aan qua privacy, op zowel mijn telefoon als pc :)
Voor pc is alleen VPN nog niet echt genoeg als je het een stap verder wil nemen in privacy. Ik kwam een link in dit topic tegen deze waar nog veel meer handige tips in staan. Ik gebruik altijd Chrome, maar toen ik las en zelf ging testen, moet je Chrome zeker niet hebben voor privacy redenen 8)7 Nu overgestapt naar Firefox.

Leuk stukje leesvoer met dank aan #PrivacyMind die een tijdje geleden deze link posten.

Ben nog wel aan het klooien met instellingen, want regelmatig is mijn browser echt super traag, nu met instelling TCP lijkt het wel wat beter te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beerten
Mother_Goozz schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 12:34:
[...]

Voor pc is alleen VPN nog niet echt genoeg als je het een stap verder wil nemen in privacy. Ik kwam een link in dit topic tegen deze waar nog veel meer handige tips in staan. Ik gebruik altijd Chrome, maar toen ik las en zelf ging testen, moet je Chrome zeker niet hebben voor privacy redenen 8)7 Nu overgestapt naar Firefox.

Leuk stukje leesvoer met dank aan #PrivacyMind die een tijdje geleden deze link posten.

Ben nog wel aan het klooien met instellingen, want regelmatig is mijn browser echt super traag, nu met instelling TCP lijkt het wel wat beter te gaan.
https://cliqz.com/

Gebasseerd op Firefox, puur gericht op privacy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ennekke
Mother_Goozz schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 12:34:
[...]

Dank je, dat kende ik nog niet. Eens doorlezen.
Meer en meer word ik paranoia zo blijkt.

==> Gebruik al enige tijd FireFox met HTTPS Anywhere, uBlock Origin en Privacy Bader. en vermijd zo veel alles wat met Google te maken heeft.
Search engine is www.startpage.com.

Met nu als toetje, na té lang twijfelen, een VPN :D.
Nooit te oud om te leren zullen we maar stellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EmTri
Wel, ik ben dus in de markt voor een router die 150Mbps over VPN kan doen. Maar die heb ik nog niet, dus maak ik nu gebruik van de Windows app van NordVPN. Werkt prima, alleen mis ik nu wel 1 dingetje: DNS van de pihole in mijn lokale netwerk.
Ik heb al geprobeerd om het pihole IP als alternatieve DNS server toe te voegen in de NordVPN client en ook heb ik geprobeerd het IP als statische DNS te zetten in de eigenschappen van de NordVPN TAP adapter. Maar dat werkt dus allebei niet.
In het laatste geval heb ik helemaal geen internet, url's worden niet resolved. Ergens logisch, want mijn desktop PC is getunneld met de NordVPN server. Maar waarom kan ik dan niet het IP van m'n pihole als DNS gebruiken, maar kan ik datzelfde IP wèl benaderen via SSH? Kan iemand dat uitleggen?
En is er een manier om dit toch werkend te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerten
ennekke schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 21:31:
[...]

Dank je, dat kende ik nog niet. Eens doorlezen.
Meer en meer word ik paranoia zo blijkt.

==> Gebruik al enige tijd FireFox met HTTPS Anywhere, uBlock Origin en Privacy Bader. en vermijd zo veel alles wat met Google te maken heeft.
Search engine is www.startpage.com.

Met nu als toetje, na té lang twijfelen, een VPN :D.
Nooit te oud om te leren zullen we maar stellen.
duckduckgo.com als zoekmachine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-04 15:01
Ik gebruik zelf op dit moment dit: https://www.privateintern...irtual-machine-vpn-tunnel
Het is een kant en klare VM die je zo kan deployen. Ik heb hem zelf omgezet naar Hyper-V / VHD, dat is iets meer werk maar daar zijn gewoon tooltjes voor.
Als je dat goed instelt, kan je deze VM als je gateway gebruiken en gaat je (IPv4!) verkeer door die tunnel. Er zit zover ik weet geen IPv6 ondersteuning in, dus als je IPv6 hebt, en hebt ingesteld op je computer, dan gaat IPv6 verkeer wel gewoon naar je ISP!
Ik gebruik dit op een i7 2600 en een i3, en op beide haal ik dan ongeveer 300 Mbit up/down.
Er zit ook ondersteuning in voor andere VPN providers, als je handig bent kan je natuurlijk ook zelf zoiets maken met een Linux distro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerv47
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20-04 10:19
Mother_Goozz schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 21:27:

Hoe kom je aan 33 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Cerv47 schreef op zondag 4 juni 2017 @ 22:52:
[...]

Hoe kom je aan 33 euro?
Gebruik code: vavt1
Kom je uit op 36$ wat in € neerkomt op 33,31€ voor 1 jaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerv47
Mother_Goozz schreef op maandag 5 juni 2017 @ 08:44:
[...]

Gebruik code: vavt1
Kom je uit op 36$ wat in € neerkomt op 33,31€ voor 1 jaar :)
Damn, niet meer geldig. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Cerv47 schreef op maandag 5 juni 2017 @ 09:18:
[...]

Damn, niet meer geldig. :'(
Ow! Da's jammer, Vip70 werkt nog wel maar zit je toch wel op 45€ per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ennekke
Mother_Goozz schreef op maandag 5 juni 2017 @ 12:40:
[...]

Er is ook een aanbieding per twee jaar via NordVPN zelf: 2YDeal2017.
Is een pop-up die verschijnt wanneer je naar NordVPN surft, bv servers.

Wel twee jaar vast natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerv47
Mother_Goozz schreef op maandag 5 juni 2017 @ 12:40:
[...]

Dan zal ik deze maar nemen, nog altijd een deftige prijs voor NordVPN. Toch goeie feedback als ik het zo lees? Ik zou wel liever een maandelijkse service hebben die ik kan stoppen, maar dan kom je vaak duur uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerv47
Ondertussen mij een jaartje NordVPN aangeschaft, massa's servers en perfecte snelheid! Tevreden. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Cerv47 schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 13:26:
Ondertussen mij een jaartje NordVPN aangeschaft, massa's servers en perfecte snelheid! Tevreden. :-)
Fijn! Ik vind het echt een verademing Nordvpn, tot nu toe nog geen enkele crash gehad. Ik ben alleen dus geswitched naar Firefox vanaf Chrome, maar kolere die browser is vaak zo enorm traag! Alleen maar laad schermen terwijl Chrome prima doorheen komt. Ik heb deze Extensies: Ghostery - HTTPS Everywhere - Self-Destruting Cookies - uBlock Origin. Maar ookal schakel ik alles uit, regelmatig nog dat die alleen maar lang gaat laden over de pagina. En dan heb ik nog niet eens mijn VPN aanstaan. Dan is het soms helemaal drama.

Zelf al wat aan het zoeken geslagen, maar iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerten
Mother_Goozz schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 13:05:
[...]

Fijn! Ik vind het echt een verademing Nordvpn, tot nu toe nog geen enkele crash gehad. Ik ben alleen dus geswitched naar Firefox vanaf Chrome, maar kolere die browser is vaak zo enorm traag! Alleen maar laad schermen terwijl Chrome prima doorheen komt. Ik heb deze Extensies: Ghostery - HTTPS Everywhere - Self-Destruting Cookies - uBlock Origin. Maar ookal schakel ik alles uit, regelmatig nog dat die alleen maar lang gaat laden over de pagina. En dan heb ik nog niet eens mijn VPN aanstaan. Dan is het soms helemaal drama.

Je zou www.cliqz.com kunnen proberen. Firefox met ingebakken privacy-meuk. De bouwer van deze browser is eigenaar van ghostery.
Heeft als enige nadeel dat het niet specifiek in het nederlands, voor nederlan dis gemaakt of zichzelf hieraan aanpast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ennekke
Mother_Goozz schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 13:05:
[...]

Met VPN heb ik hetzelfde, maar niet voor elke website en niet constant.
De enige aanpassing die ik tot hiertoe gevonden heb is in NordVPN het protocol veranderen van UDP naar TCP.
Maar of dat iets concreets veel opleverd is me nog maar de vraag.

Het gebruik van speedtest geeft een kleine vermindering van snelheid weer dus daar ligt het niet aan.
Ik denk dat het moet te maken heb met DNS.

Dat zie je ook in de app van NordVPN, hele tijd geen down- of uploadbeweging en dan plots alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanne1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-04 12:11
Toch een vraag; in het rijtje mis ik VPN One Click
Kan je op meerdere toestellen installeren. 1 jaar abonnement kost € 9,99

Was jaren geleden een advies van de consumentenbond

Voor mij is het belangrijk als ik met mijn iPad (indien nodig iPhone) in een openbare ruimte zit, dat ik veilig mijn iPad kan gebruiken. Niemand hier die daar bekend mee is _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

sanne1 schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 14:31:

Dat zegt niet per definitie wat.
Voor mij is het belangrijk als ik met mijn iPad (indien nodig iPhone) in een openbare ruimte zit, dat ik veilig mijn iPad kan gebruiken. Niemand hier die daar bekend mee is _/-\o_
Wat bedoel je met die laatste opmerking?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
sanne1 schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 14:31:

Geen directe ervaring mee, maar een paar kanttekeningen in jouw post.

* Gemiddelde prijs is 3 - 15$/m - 9.99€ is wel heel voordelig, HOE doen ze dat ?
* Jaren geleden - tijden veranderen, diensten ook, zijn ze nog steeds integer, als iets jaren geleden al 9.99€ was, in een tijd dat een gemiddelde prijs 50€ en hoger was ( PIA is pas sinds een jaar of 3 onder de 60$ te vinden )
* Consumentenbond kijkt maar naar een paar dingen, prijs weegt zwaarder dan kwaliteit.
Als ze 3 diensten vergelijken, en die van 10$/j doet in hun ogen hetzelfde als die van 50$, dan is hun keuze de 'Hollandse" -> hoe goedkoper hoe liever.

Ze zullen niet slecht of onbetrouwbaar zijn, maar ze zijn voornamelijk op basis van per device aansluitingen, bij de meeste VPNaanbieders kan je tot 5 devices tegelijk gebruiken, oneclick per account - één device.
Wil je een 2e device gebruiken, moet je de eerste uitloggen.

Voor mij zou het onwerkbaar zijn, ik heb een tweetal guest-ap's staan, die verbinden via de VPN ( 2 aparte locaties ), mijn router heeft een 'media-AP' waarmee we zaken als moviego en popcorntime kijken, en ik gebruik mijn PC / Telefoon regelmatig onafhankelijk van elkaar.
Dat zou bij oneclick al snel op 50€ komen, terwijl ik nu rond de 40€ zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFZ61
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-04 09:34
Net voor mijn dochter aangemaakt, voucher werkt nog steeds! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanne1
EWK schreef op zondag 18 juni 2017 @ 01:30:
[...]

Dat zegt niet per definitie wat.

[...]

Wat bedoel je met die laatste opmerking?
Met die opmerking bedoel ik dat ik daar nog niets over had gelezen. Ben een leek wat dat betreft,maar wil graag wat bij leren.

Dank voor je reactie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanne1
FreshMaker schreef op zondag 18 juni 2017 @ 03:20:
[...]

Geen directe ervaring mee, maar een paar kanttekeningen in jouw post.

* Gemiddelde prijs is 3 - 15$/m - 9.99€ is wel heel voordelig, HOE doen ze dat ?
* Jaren geleden - tijden veranderen, diensten ook, zijn ze nog steeds integer, als iets jaren geleden al 9.99€ was, in een tijd dat een gemiddelde prijs 50€ en hoger was ( PIA is pas sinds een jaar of 3 onder de 60$ te vinden )
* Consumentenbond kijkt maar naar een paar dingen, prijs weegt zwaarder dan kwaliteit.
Als ze 3 diensten vergelijken, en die van 10$/j doet in hun ogen hetzelfde als die van 50$, dan is hun keuze de 'Hollandse" -> hoe goedkoper hoe liever.

Ze zullen niet slecht of onbetrouwbaar zijn, maar ze zijn voornamelijk op basis van per device aansluitingen, bij de meeste VPNaanbieders kan je tot 5 devices tegelijk gebruiken, oneclick per account - één device.
Wil je een 2e device gebruiken, moet je de eerste uitloggen.

Voor mij zou het onwerkbaar zijn, ik heb een tweetal guest-ap's staan, die verbinden via de VPN ( 2 aparte locaties ), mijn router heeft een 'media-AP' waarmee we zaken als moviego en popcorntime kijken, en ik gebruik mijn PC / Telefoon regelmatig onafhankelijk van elkaar.
Dat zou bij oneclick al snel op 50€ komen, terwijl ik nu rond de 40€ zit.
Weet niet of dit goed is:(

Begrijp dat hier vragen zouden (kunnen) komen,maar indertijd ervan uit gegaan dat het goed was. Je kan als ik goed zit het op 5 apparaten plaatsen.

Voor mij is het belangrijk, dat vooral mijn iPad waar gegevens op staan goed beschermd is. Eerlijk gezegd, nu gebruik ik deze niet buitenshuis. Gebruik mijn iPhone met 4 G.

Door omstandigheden ben ik aan huis gebonden. Als iemand een voor mij duidelijk in te stellen VPN zou weten voor 2 apparaten. Liefst in het Nederlands omdat mijn technisch Engels niet denderend is zou ik graag van jullie deskundige wat tips krijgen.

Dan nog iets, als het kan niet te duur.

Bij voorbaat vriendelijk bedankt
Pagina: 1 2 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.