Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-09 18:32

Isniedood

nee, echt niet!

diknmuis schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 18:54:
het systeem is ver van goed en veel te onduidelijk

iracing is daar veel beter in en je krijgt ook notitie ervan tijdens het racen, bvb offtrack -1, collision,...
ook zie je tijdens de race uitslag hoeveel beide ratings omhoog of omlaag zijn gegaan

rij voorlopig ook geen public meer, sommige servers zijn goed maar er moet natuurlijk maar één rotte appel tussen zitten, naar verloop van tijd zou dit moeten beteren, zeker wanneer er meer servers zijn met bepaalde rating vereiste

de GoT server is wel goed als je in SR wilt stijgen, zitten ondertussen op C
Ben het eens dat het onduidelijk is, maar toch vind ik het een verademing. Denk ik...

Ik heb nog niet genoeg kunnen spelen om bij de hogere safety ratings te komen, maar als ik dat ben en het daadwerkelijk veilig racen gaat worden dan is het die hele ranking zo ontzettend waard. Tussen de U en de F is het zo verschrikkelijk gevaarlijk. Dit is de rede dat ik altijd snel ben afgehaakt met online racen. iRacing was een uitkomst, maar ik begon de skip barbers wel wat saai te vinden en ik moest weer nieuwe circuits kopen. WAt dat betreft is project cars veel completer en rijdt het ook best prima. GT3 bakker bij Assetto Corsa vond ik wel een stuk lekkerder rijden, maar op PC2 is het prima te doen. Ze zitten wat te los aan de weg, maar dat kan ook (de default) setup zijn

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 13-09 13:26
PatrickC schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 15:09:
@Harribo Met point to point bedoel je dat het start -en eindpunt verschillend zijn neem ik aan? Dus... geen rondje. Er zitten namelijk ook tracks tussen die geen circuit zijn, maar wel een rondje. Point to point is meer iets voor arcade games zoals Need for Speed of Forza Horizon.
Point to point zat anders wel in Project Cars 1......niet meer in 2 dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 15:40
Zitten wel wat point to point in, azure coast, cali highway 1 en losse sectoren nordschleife.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpEcTeR
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-07 17:25
Het lijkt wel of het spel een "humeur" heeft...
Na 2 dagen zonder problemen ging het weer mis vandaag.
Na dr Ginetta Junior Cup begonnen met de Clio Cup, 100+ rondes op Brandshatch gereden om de auto te leren kennen en een setup te vinden dacht ik aan de race te beginnen, en wat denk je....?
Kan alleen de setups voor de Ginetta vinden... 😑
Zelfs de default settings zijn vannde Ginetta...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 20:33
PATCH DAY. Zowel PC als PS4 zijn uit, XBOX volgt zsm.

Project CARS 2 - PS4 Patch 2.0

• Improved driving line assist.
• Various AI behavioural and race line improvements.
• Multiple improvements and enhancements to multiplayer, and lobby handling.
• Improvements and enhancements to audio and sound effects.
• Improvements and enhancements to replays and replay cameras.
• USB keyboard support improved.
• Improvements, enhancements and fixes to Career flow.
• Enhancements to various cars’ handling and standard setup improvements.
• Tweaks and fixes to Achievement / Trophy unlock logic.
• Tweaks and fixes to setup UI and flow.
• Improved default assists for gamepad users.
• Fixes and improvements to headlights and brake lights.
• Fixes and improvements to ICM appearance and functionality.
• Improvements and enhancements to steering wheel support.
• Fixes and improvements to certain weather / tyre combinations.
• Optimisations to tracks across the game.
• Myriad render and performance tweaks and improvements.

We have pushed live the 2.0 patch on Steam. Details below:

Project CARS 2 - PC Patch 2.0

• Improved driving line assist.
• Various AI behavioural and race line improvements.
• Multiple improvements and enhancements to multiplayer, and lobby handling.
• Improvements and enhancements to audio and sound effects.
• Improvements and enhancements to replays and replay cameras.
• USB keyboard support improved.
• Improvements, enhancements and fixes to Career flow.
• Enhancements to various cars’ handling and standard setup improvements.
• Tweaks and fixes to Achievement / Trophy unlock logic.
• Tweaks and fixes to setup UI and flow.
• Improved default assists for gamepad users.
• Fixes and improvements to headlights and brake lights.
• Fixes and improvements to ICM appearance and functionality.
• Improvements and enhancements to steering wheel support.
• Fixes and improvements to certain weather / tyre combinations.
• Optimisations to tracks across the game.
• Myriad render and performance tweaks and improvements.

Compatible Dedicated Server build has been pushed live on Steam as well (protocol version 1.0.0.46).

Niet echt duidelijk uit de release notes, maar UDP ondersteuning zou ook zijn toegevoegd.

[ Voor 96% gewijzigd door DeTjuk op 11-10-2017 14:58 ]

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VCDfan
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 06:44
Net een offline Custom Race gedaan (met patch 2.0) en tijdens Kwali een "skip to end" gedaan. Voorheen was de AI daarna belachelijk snel. Nu niet meer. In de Career modus moet ik het nog testen.

Verder is de game in Menu (PS4Pro) vlotter. Ik heb nu niet meer het idee dat de PS4 niet meer goed werkt.

Goede patch. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:07
Weet niet of die kwali-bug met te snelle tijden na een 'skip-to-end' ook op de pc was, maar die is er in ieder geval niet na de patch. Daarnaast twee testen gedaan met regenbanden en vochtig weer en ook daar lijkt alles goed te werken. Verder is het opslaan van het tunen wel beter geworden zo te zien, maar het hele systeem blijft wat houterig. Verder heb ik na deze patch voor het eerst een pit-menu gezien met voortgang. Is dat nieuw, of heeft dat bij mij gewoon nooit gewerkt?

Ik vind zoals het nu is, het spel in ieder geval prima speelbaar, voor mij zijn er geen belemmeringen meer en speel het spel toch al heel wat uurtjes ondertussen. Dat is toch een compliment waard nu drie weken na release. Daarnaast is het naar mijn mening een heerlijke sim!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NerdNerd
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-09 11:33
Waar ik sinds de patch van vandaag last van heb is dat de lijst met beschikbare auto's niet strookt met de ingestelde klasse op de server.
Stel de ingestelde klasse op de server is GT3 dan kan ik bijvoorbeeld alleen auto's uit klasse Road A/B/C/D kiezen of een andere random klasse.
Iemand anders ditzelfde probleem?

[ Voor 0% gewijzigd door NerdNerd op 11-10-2017 22:07 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diknmuis
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-12-2024
NerdNerd schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 22:07:
Waar ik sinds de patch van vandaag last van heb is dat de lijst met beschikbare auto's niet strookt met de ingestelde klasse op de server.
Stel de ingestelde klasse op de server is GT3 dan kan ik bijvoorbeeld alleen auto's uit klasse Road A/B/C/D kiezen of een andere random klasse.
Iemand anders ditzelfde probleem?
moet je eens uit de server gaan, create online, vehicle class op same class zetten, terug uitgaan en terug server joinen

iRacing Profiel FFXIV RAF code: ETX7G8GH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Spelen op drukke publieke online servers is funest voor je rating, jammer.
Idioten die bij chicanes iedereen er af beuken... is dan niet veel lol aan :|

/edit
Mag ik eens informeren welke stuurtjes en instellingen (driver en in-game) jullie allemaal gebruiken?

Ik heb het volgende met een Thrustmaster T150

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EuyTnP2hpMWdMetXkZkgnSco/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xueppR3WdUDuxKG6UtC7qaXc/medium.jpg

De enige reden waarom de settings zo staan omdat ik ze van internet geplukt heb.
Ik moet er eigenlijk een keer voor gaan zitten en settings uit testen maar ik betwijfel of ik met mijn gebrekkige ervaring met stuurtjes het verschil merk met alle settings.

[ Voor 70% gewijzigd door ScrooLoose op 12-10-2017 00:21 ]

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diknmuis
@ScrooLoose

spring en damper staan bij mij altijd op nul, bij ieder game
in-game ffb gebruik ik die jack spade files, hangt natuurlijk ook af van stuur tot stuur en persoonlijke smaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samoht93
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:32
Ik heb de spring en damper ook altijd op nul staan.
In game heb ik volgens mij volume hoog staan en tone laag, maar weet het niet zeker zal vanavond even kijken. (heb wel een T300)

Initieel vond ik dat je veel te weinig merkte van het draaien van de wielen en veel te veel merkte van de weg en kerbs enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
Gisteravond drie uurtjes bezig geweest (GT3). Dit is wat opviel (PS4).

- Geen haperingen meer in menu's. Menu onderdelen in offline en online (lobby) gedeelte laden nu snel (zoals je mag verwachten). Dit maakt het allemaal een stuk prettiger te spelen.
- UDP ondersteuning en knoppen mappen via een toetsenbord werkt.
- Tracks zijn een stuk hobbeliger geworden lijkt het (als voorbeeld Catalunya).
- Je ziet nu wie lobby binnenkomt en verlaat
- Er is een optie toegevoegd om terug te keren naar de lobby, zonder er helemaal uit te gaan. Zo kun je nog mensen inviten bijvoorbeeld.
- Er zijn door SMS twee setups toegevoegd, een "loose" en "stable" setup.

- Setups saven werkt nog niet altijd foutloos.
- Juiste setup wordt niet altijd goed ingeladen. Tip is om altijd even naar tuning setup scherm te gaan om er zeker van te zijn dat juiste setup wordt ingeladen (bij iedere sessie; practice/kwali/race)
- Achteruitkijkspiegel geeft nog steeds een mega vertekend beeld. Auto rijdt veel dichter achter je dan het lijkt.
- hier en daar nog steeds pop-up (texas road course)

Nog niet gelet op correctheid van replays (juiste versnelling cockpit view).

Voor de PC is ook het project cars 2 leaderboard weer online.

[ Voor 14% gewijzigd door DeTjuk op 12-10-2017 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schimanski81
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
DeTjuk schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 09:36:
Gisteravond drie uurtjes bezig geweest (GT3). Dit is wat opviel (PS4).

- Geen haperingen meer in menu's. Menu onderdelen in offline en online (lobby) gedeelte laden nu snel (zoals je mag verwachten). Dit maakt het allemaal een stuk prettiger te spelen.
- UDP ondersteuning en knoppen mappen via een toetsenbord werkt.
- Tracks zijn een stuk hobbeliger geworden lijkt het (als voorbeeld Catalunya).
- Je ziet nu wie lobby binnenkomt en verlaat
- Er is een optie toegevoegd om terug te keren naar de lobby, zonder er helemaal uit te gaan. Zo kun je nog mensen inviten bijvoorbeeld.
- Er zijn door SMS twee setups toegevoegd, een "loose" en "stable" setup.

- Setups saven werkt nog niet altijd foutloos.
- Juiste setup wordt niet altijd goed ingeladen. Tip is om altijd even naar tuning setup scherm te gaan om er zeker van te zijn dat juiste setup wordt ingeladen (bij iedere sessie; practice/kwali/race)
- Achteruitkijkspiegel geeft nog steeds een mega vertekend beeld. Auto rijdt veel dichter achter je dan het lijkt.
- hier en daar nog steeds pop-up (texas road course)

Nog niet gelet op correctheid van replays (juiste versnelling cockpit view).

Voor de PC is ook het project cars 2 leaderboard weer online.
Lagspike opgelost in online races wanneer iemand joint?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanvO
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 20-12-2020
Eerste tier afgerond in de career. Alhoewel ik er in het begin wat moeite mee had, bevalt die formule rookie wel. Zelfs al een paar snelste tijden op de leaderboards gezet. Daarna de Ginetta G40 Junior gedaan, maar die bevalt me een stuk minder. Kom daarmee op maximaal een seconde van de snelste tijden, en ook de ai heb ik wat omlaag moeten zetten.

Heb bijna 1000 km met dat ding gereden, maar meer zit er gewoon niet in. Andere setups geprobeerd, ghosts bekeken en achterna gereden, ik kan er gewoon niet zo goed mee overweg als met die formule rookie. Nu aan het kijken welk kampioenschap ik nu ga rijden. Wil eigenlijk wel elk kampioenschap rijden in de career, maar ga wel eerst eventjes goed testen welke komende auto's me goed en minder goed liggen.

Net al wat rondjes geprobeerd, kan sportscars lite doen, maar dat is wel ff een groot snelheidsverschil met waar ik nu in gereden heb. Clio cup kan ook, is volgens mij wel een wagentje die je lekker in de bochten kan gooien, tenminste, zo leek het net. Formule C is ook wel gaaf volgens mij, alleen rijdt wel weer wat anders dan zo'n rookie. Zal ook weer ff wennen zijn. Ginetta G40 GT5 nog niet geprobeerd, vrees dat die net zo min bevalt als de Junior, maar zal hem nog wel testen. Clio beviel me daarnet nog het meest eigenlijk.

Qua bugs merk ik niet zo heel veel. Kwalificatiebug is er in ieder geval uit. Af en toe een flikkering in VR, dat wel, maar minder vind ik dat bij mijn Rift de rechter headphone uitvalt. Bekend kwaaltje zag ik, hij doet het nog wel als het bandje los zit, maar als ik hem aanhaal om strak te zetten, valt het geluid rechts weg. Binnenkort maar even kijken hoe de support van Oculus is. Verder vind ik het jammer dat de regenbugs er nog in zitten. Groot verschil met de ai, banden die niet kloppen, is wel jammer voor de beleving, zeker in de career.

Maar al met al ben ik toch wel tevreden. Ik vermaak me er in ieder geval prima mee, op een enkele race in een Ginetta na dan. Online ook al wel gereden, maar de laatste dagen toch meer de career en time trial gedaan. Ik ben hier nog wel ff zoet mee. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 11:01
Op deze site staat de ranking van online racen duidelijk uitgelegd:

http://www.projectcarsesports.com/license.html

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
Schimanski81 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 17:52:
Heb ik nog niet echt kunnen testen wegens wat tijdgebrek, maar we zulen het vanavond zien ;)

Denk dat het nooit er helemaal uit gaat, met pc1 was het er op einde ook niet uit, wel minder geworden na wat patches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schimanski81
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Ik heb de game te koop staan, stap over naar GT. Ik heb daar toch meer plezier in en dat is het belangrijkste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ongewoongewoon
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-08-2024
Schimanski81 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 17:52:
[...]

Nee. :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 22:06

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

Net de La Ferrari eens uit zijn stal gehaald wat een beest :)

YouTube: Project Cars 2 La Ferrari at Imola Simucube Direct Drive Wheel

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpEcTeR
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-07 17:25
De update voor Xbox is er nu ook.
Straks eens kijken hoe het uitpakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluuuurgh
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-04 11:15
Ben ik nou zo slecht dat ik moet racen op 35% AI settings? Ik schaam me er haast voor :')

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwins1984
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Pfff die torpedo henkies in puplic races zijn wel erg vervelend aan het worden.. Rij je netjes clean een race totdat er weer iemand vol gas op je in te rijden met kapotte auto als gevolg. Spel afsluiten en je rating gaat weer omlaag. Nee ben nog niet echt overtuigd van dit systeem helaas :(

Verder is de performance in VR nog verre van perfect helaas. Buiten dat draait het wel super soepel :)

PSN: Edwin1984 -- Steam: edwin1984 -- Xbox live: Edwins1984 -- uPlay: edwin_1984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Net het eerste uurtje PC2 op de PC achter de rug. Een onvoorstelbaar verschil met de Xbox One versie als het gaat om FF en input. Supersport auto's zijn oncontroleerbare mormels op de Xbox en met exact gelijke in game settings drift ik dezelfde McLaren de bocht door. Het lijken wel twee verschillende spellen.

PC it is voor PC2.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 17-09 11:18
SpEcTeR schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 09:25:
De update voor Xbox is er nu ook.
Straks eens kijken hoe het uitpakt!
Hoop dat de private lobbies wat stabieler zijn. Toch nog veel problemen bij onze cup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:34

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Even wat updates afgewacht en toch ook maar gekocht. Valt me helemaal niet tegen, qua stuurgevoel. Ben begonnen in de formula rookie, en general de eerste race gewonnen. Tweede race word ik ineens finaal om m'n oren gereden. Da's wel apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

Wat gaat de AI vaak de mist in met rolling starts...
Net ook weer, rolling start bezig... AI begint met slingeren in de seconde dat we de baan zien en tikt iemand anders aan die spint dus ik schuif een plek op dan krijg je het groene licht en Bam... direct gediskwalificeerd.

Pfffff :|

Leuk spel maar er moet nog zo veel aan verbeterd worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAPJENL70
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:58
ScrooLoose schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 19:09:
Wat gaat de AI vaak de mist in met rolling starts...
Net ook weer, rolling start bezig... AI begint met slingeren in de seconde dat we de baan zien en tikt iemand anders aan die spint dus ik schuif een plek op dan krijg je het groene licht en Bam... direct gediskwalificeerd.

Pfffff :|

Leuk spel maar er moet nog zo veel aan verbeterd worden...
Klopt. Ik blijf ook gemengde gevoelens houden met PC2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

Ook leuk;
We qualified outside of the top 3 but we can make that up in the race
Dat krijg je dan te horen als je als 24e mag starten :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LAPJENL70
ScrooLoose schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 19:29:
Ook leuk;

[...]

Dat krijg je dan te horen als je als 24e mag starten :+
Dat klopt dan weer wel. Kijk maar naar Vettel een paar Grand Prix's geleden. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakarim
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-09 12:07

Tweakarim

PSN: Karimineel3

Kijkend maar stuur gedrag, komt project cars 2 dan grotendeels overeen met project cars 1?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LAPJENL70
bluuuurgh schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 10:43:
Ben ik nou zo slecht dat ik moet racen op 35% AI settings? Ik schaam me er haast voor :')
Als je daar plezier aan beleeft dan is het toch goed!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeZaag
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:50
Moet zeggen dat ik sinds de patch het gevoel met de auto’s wel een beetje kwijt ben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAPJENL70
DeZaag schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 18:25:
Moet zeggen dat ik sinds de patch het gevoel met de auto’s wel een beetje kwijt ben...
Me too!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ongewoongewoon
DeZaag schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 18:25:
Dit had ik ook en dat kwam vooral omdat mijn setups verknoeit waren post-patch. Ik heb van een goede speler zijn setups gekregen en daarmee kwam ik in ieder geval weer op de oude tijden!

Alleen wennen dat het terugschakelen niet meer zo lomp kan als dat ik gewend was :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

ongewoongewoon schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 13:57:
[...]

[...]

Dit had ik ook en dat kwam vooral omdat mijn setups verknoeit waren post-patch. Ik heb van een goede speler zijn setups gekregen en daarmee kwam ik in ieder geval weer op de oude tijden!

Alleen wennen dat het terugschakelen niet meer zo lomp kan als dat ik gewend was :+
En waar kunnen wij die setups vinden ? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ongewoongewoon
Isniedood schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 14:19:
[...]

En waar kunnen wij die setups vinden ? ;)
Als je in hetzelfde spel zit kun je setups versturen en ontvangen. Op deze manier heb ik een goede M6 GT3 setup verkregen. Ze staan niet uitgeschreven o.i.d.

Mocht dat nou net de setup zijn die je zoekt (en je op de PS4 speelt) dan kan ik hem naar je overdragen. In de andere gevallen: vraag het aan spelers met snelle time trial tijden. Een complimentje over hun goede tijd en een vraag voor wat hulp omdat je moeite hebt om de auto af te stellen heeft bij mij tot nu toe in alle gevallen geresulteerd in hulp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-09 19:36
bluuuurgh schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 10:43:
Och eerste seizoen met Ginetta stond AI op gegeven moment op 90%, denk nou doe dan 2e seizoen Ginetta GT5 cup, ik ben niet vooruit te branden en heb op gegeven moment AI op 45% moeten zetten, want ik kwam echt nergens.

Doe nu de Clio Cup, heerlijk autotje trouwens, en heb AI naar 85% gezet en rij net qualificatie in regen en sta eerste met 12s voorsprong. 8)7

Maar goed, ik gebruik AI echt meer als stok achter deur dat ik races niet op fuck en gebruik SP alleen om auto's en banen te leren kennen voor MP, dus echt boeit het me niet. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAPJENL70
Net weer Assetto Corsa opgestart (op de laptop). Man wat rijdt dat lekker. Kan PC2 echt niet aan tippen. Helemaal niet na de laatste patch. In AC heb je echt veel meer gevoel bij hoe de auto gaat reageren en kun je veel beter anticiperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
Ik heb gisteravond ook weer de hele avond gereden (deels SP en nog een race GT3 public), maar ik deel jullie mening niet over het gevoel met de auto's. Ik heb zelfs het gevoel dat een aantal GT3 auto's beter bestuurbaar geworden zijn...
Geen idee wat jullie kwa FFB config gebruiken, maar ik gebruik gewoon RAW zonder modificaties. Wellicht heeft het daarmee te maken...

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
Wat een apart spel dit op de PS4 met een controller. Ik weet niet meer of ik het leuk vind, of zsm weg moet doen..

Ik heb het spel gisteren weer opgestart na een weekje rust. Enige dat ik tot nu toe had gedaan was het ginetta junior kampioenschap, erg veel plezier aan gehad nadat ik de controller eigenschappen aangepast heb nav settings op internet. Nu patch 2.0 geweest, en alles rijdt vreselijk.
Ik ben heel de avond bezig geweest met controller settings, assists etc. Ik weet niet meer wat ik nu moet gebruiken om fatsoenlijk een rondje te rijden..
Formule c was een drama wegens onderstuur, de Clio cup heeft plotseling overstuur, er valt niet meer vloeiend mee te rijden. Een potje GT3 online is ook niet gelukt, ik kwam geen match in of werd direct gekickt. Zelden meegemaakt dit.

Tot overmaat van ramp lijkt de performance een stuk minder geworden. Een custom race met de gt86 op long island stratencircuit was vrijwel onspeelbaar, amper 15fps op de reguliere PS4.

Online kom ik helaas in een oerwoud aan pc of PS4 klachten terecht, het is mij onduidelijk waar ik het moet zoeken. Meer mensen met deze ervaring op dit moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ongewoongewoon
pasajo schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 11:17:
Meer mensen met deze ervaring op dit moment?
Wat betreft de setups:

BMW M6 GT3 op circuit of the Americas:

-Pre-patch: 2:08:500
-Post-patch: 2:12.500
-Post-patch met een aantal uren opnieuw oefenen, een opnieuw ingeregelde setup en aangepaste rijstijl: 2:07.7

Het kán dus wel, maar je moet wel wat aan je setups doen. Alle post-patch setups heb ik de kliko in gegooid en ik ben overnieuw begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
ongewoongewoon schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 12:32:
[...]

Wat betreft de setups:

-Post-patch met een aantal uren opnieuw oefenen, een opnieuw ingeregelde setup en aangepaste rijstijl: 2:07.7

Het kán dus wel, maar je moet wel wat aan je setups doen. Alle post-patch setups heb ik de kliko in gegooid en ik ben overnieuw begonnen.
Ik gebruik vooralsnog geen setups.. ik heb het spel gekocht voor alle features en het wat meer realistische rijgedrag. (Ik wil geen uren besteden aan setups, gewoon wat rondjes rijden in de middenmoot is best).

De nieuwe stable setups zouden gewoon speelbaar moeten zijn met een controller, dat lijkt amper het geval doordat elke klasse een totaal andere instelling lijkt te vereisen van controller instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
ongewoongewoon schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 12:32:
[...]

Wat betreft de setups:

Nette tijden hoor. Aantal van onze leden zit ook rond die tijd op COTA. Ik helaas nog niet, mag blij zijn met een 2.11.xxx met de Nissan.

Jij zegt, naast setup, ook je rijstijl te hebben aangepast. Waar moet ik dan aan denken?

Je reed ook op PS4 toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 22:06
pff wat een frustrerende bedoening af en toe. Het ene moment is het lekker rondjes rijden en is er niet zoveel aan de hand, het andere moment trek ik mijn haren uit mijn hoofd uit frustratie. Gisteren lukte het gewoon _niet_ om aanpassingen in de setup op te slaan. Setup inladen -> back -> tuning weer openen: terug op Loose. Ook opslaan onder een nieuwe naam en die weer inladen heeft geen zin. Er zijn best een aantal wagens die echt wat aanpassingen nodig hebben om er een beetje lekker in te kunnen rijden, dus als dat niet kan houdt het al snel op... Ik denk dat ik even wat minder speel tot er een paar patches overheen zijn gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ja, ik ben ook niet lyrisch over het spel... Ben nu met carrier begonnen in formula rookie. In de training krijg ik de banden met geen mogelijkheid op temperatuur. Word dus in de training en kwali om mn oren gereden. Als de race begint zijn de banden blijkbaar wel op temperatuur gebracht, en rij ik vervolgens vrij makkelijk van p12 naar p2/p3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAPJENL70
DocB schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 15:24:
pff wat een frustrerende bedoening af en toe. Het ene moment is het lekker rondjes rijden en is er niet zoveel aan de hand, het andere moment trek ik mijn haren uit mijn hoofd uit frustratie. Gisteren lukte het gewoon _niet_ om aanpassingen in de setup op te slaan. Setup inladen -> back -> tuning weer openen: terug op Loose. Ook opslaan onder een nieuwe naam en die weer inladen heeft geen zin. Er zijn best een aantal wagens die echt wat aanpassingen nodig hebben om er een beetje lekker in te kunnen rijden, dus als dat niet kan houdt het al snel op... Ik denk dat ik even wat minder speel tot er een paar patches overheen zijn gegaan.
Is een bug. Opslaan onder een andere naam werkt volgens mij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hier niet... Telkens de stock setup weer terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
MikeyMan schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 15:46:
Ja, ik ben ook niet lyrisch over het spel... Ben nu met carrier begonnen in formula rookie. In de training krijg ik de banden met geen mogelijkheid op temperatuur. Word dus in de training en kwali om mn oren gereden. Als de race begint zijn de banden blijkbaar wel op temperatuur gebracht, en rij ik vervolgens vrij makkelijk van p12 naar p2/p3.
Is inderdaad ook een bug. Niet bij alle combinaties misschien, maar dit had ik ook met de Tier 6 career races.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 22:06
LAPJENL70 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 17:59:
[...]

Is een bug. Opslaan onder een andere naam werkt volgens mij wel.
Ja dat meende ik ook eerder gelezen te hebben, maar dat werkt dus niet. Ik heb er niet bij alle auto's / tracks last van, maar bij bijvoorbeeld de Veneno challenge (time trial challenge die deze week is ingegaan) werkt het allemaal voor geen meter. Wat jammer is, want ik heb het idee dat ik met wat tunen nog best wat van mijn tijd af zou kunnen schaven...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Playa del C.
Gisteren erg mooie races gehad bij de Ginetta manufacturer races. Ben daardoor wel wat fan geworden van die auto's! Waar de junior (bedoeld voor 14-17 jarigen (http://www.ginetta.com/cars.php)) nog gewoon voor de lol is, is de G57 (of LMP3 (Le Mans Prototype 3 (http://www.europeanlemans...s/the-different-classes/4))) een echt monster met heel veel grip.
Heb een baanrecord met de Ginetta LMP3 op Zhuhai gezet. In de eerste weken na release nog makkelijk natuurlijk. Heb ook maar één rondje gereden in de Time Trial modus om een tijd te zetten, dus kan zeker beter. Misschien interessant voor de mensen die wat willen vergelijken, je kan mij dan als ghost kiezen en ook de setup bekijken en/of overnemen.

Vandaag bezig geweest met een oude Porsche 935 (bouwjaar: 1980). Eerst even flink wennen, die oude auto's. Schakelen en auto-balans was vroeger in die dagen een stuk moeilijker. Deze Porsche heeft slechts vier versnellingen (+1 achteruit). Hierdoor hoef je minder vaak te schakelen, wat een voordeel is, gezien elk schakelmoment veel werk en aandacht kost.
Met deze auto heb ik de eerste 'historic invitational event' gedaan op Sugo (Japan). Erg mooie baan. Heel veel bochten en twee rechte stukken die niet heel lang zijn. Veel grip nodig dus.
Ook voor die auto (Porsche 935/80) heb ik een baanrecord gezet op Sugo, dus ook die ghost en setup zijn te bekijken.
Voor de oude Porsche is een goede setup erg belangrijk. De auto is veel gevoeliger voor de geringste onbalans. Het mooie van een Porsche is wel dat de auto zichzelf heel goed corrigeert na over- en onderstuur. Een vergelijkbare Ferrari rijdt stabieler, maar een ervaren coureur kan met een Porsche meer op de grens rijden en daardoor veel tijd terugwinnen.
Ook merkte ik dat bij de oude Porsche het schakelen heel stroef verliep. Heb daarom wat ge-experimenteerd met rij-technieken en car-setup, dus leek mij handig om hier ervaringen te delen voor mede-tweakers:

Tips voor de Porsche 935 (op high-grip banen, zoals Sugo)

1) Eerste stap is het aanpassen van de gear-ratios. Omdat schakelen in deze auto's het grootste struikelblok is, is het des te belangrijker om te zorgen dat elke gear mooi aansluit op de baan. Je hoeft dan niet vlak voor of half in de bocht nog te schakelen. Dit zal niet altijd perfect lukken. Uiteraard de hoogste (4e) versnelling zo instellen dat je op het snelste punt van de baan dichtbij de toerenbegrenzer komt.

2) Verdere setup naar eigen smaak, maar simpele zaken als een hogere downforce lijkt mij logisch op een baan met veel bochten. Ook rij ik op vrij zachte banden (als de races niet langer dan ongeveer een half uur duren). Zachte banden geven extra grip, maar ook extra slijtage. Soft-slick en hard-slick zijn daarentegen bedoeld voor respectievelijk lage en hoge temperatuur van wegdek en hebben niet zozeer met slijtage te maken. Daarmee krijgen de banden zo ongeveer dezelfde optimale temperatuur in een race. Alsnog, is het voor een hotlap (time-trial) meestal wel het beste om soft-slicks te kiezen.

3) De auto is erg gevoelig voor onbalans. Zorg ervoor dat banden tijdens het remmen niet blokkeren, door de rembalans aan te passen. Handig om dit tijdens het rijden te doen, door de knoppen voor 'rembalans naar voren' en 'rembalans naar achteren' te mappen aan twee knoppen (ik heb ze op de pijltjestoetsen). Hiermee kun je de benodigde remafstand sterk verkorten.

4) Ik rij met alles op default / authentic / realistic / AI 100%. Zo realistisch mogelijk. Gebruik een Logitech G25, dus met een koppelingspedaal. Het kan voor andere instellingen en zonder koppeling anders uitpakken, maar voor de serieuze simmers:
Je krijgt de pook in de oude Porsche niet zomaar in de versnelling. Heel simpel gezegd: de motor en de banden moeten redelijk synchroon draaien, voordat dit lukt (rev-matching). Een bekende techniek is 'blipping the throttle', Oftewel, even het gaspedaal aantikken. Dit hoeft niet tijdens omhoog schakelen. Omhoog schakelen kan in principe zonder koppeling. Tijdens het omhoog schakelen laat je (uiteraard) het gas los, waardoor de toeren vanzelf een stuk lager worden, waarna je zelfs zonder koppeling een versnelling hoger kunt kiezen. De hogere versnelling begint immers op een lager toerental dan de vorige versnelling.
Omlaag schakelen is veel lastiger, omdat het vrijwel altijd tegelijk met het remmen plaatsvindt en er daarna meteen een bocht gemaakt moet worden. De meest gebruikte techniek door pro's (echte wereld) is 'heel-toe'. YouTube: Heel-Toe Shifting Lesson In 2 Minutes
Je gebruikt je rechtervoet om te remmen, maar tegelijk druk je het gaspedaal met je hak ook even in (blip). Dit kan zowel met als zonder koppeling. De koppeling is vooral bedoeld om een versnellingsbak langdurig in goede staat te houden. Daarnaast maakt het een autorit soepeler of kan een coureur in de race de auto beter in balans houden. Maar door de 'rev-matching' van het 'blippen' is het mogelijk om heel snel naar beneden te kunnen schakelen (eventueel ook zonder gebruik van een koppeling). Hierdoor helpt de motor mee met het afremmen, waardoor je stabieler en sneller afremt.

Zelf lukt het mij niet goed om heel-toe toe te passen op de g25 pedalen. In een echte race-auto zijn de pedalen en de schoenen speciaal ontworpen om gemakkelijk te kunnen heel-toe-en. Ook in mijn eigen auto (Audi A3) lukt het op zich wel. Dat laatste is meer om te oefenen, want op de openbare wegen is het totaal onnodig en deels onveilig op zo te rijden. Er zijn wel dure speciaal aangepaste pedaalsets te krijgen, maar ik ga er van uit dat niemand van ons met zo'n set gaat rijden.

Een iets simpelere techniek en goede oplossing in simgames is de versie van heel-toe met twee voeten en zonder koppeling. Dit heet ' leftfoot braking'. Normaal is de rechtervoet voor remmen en gas geven, dus wissel je steeds tussen de pedalen. Als de koppeling niet gebruikt wordt voor schakelen, is het mogelijk om de linkervoet permanent op de rem te houden. Zoals een kart (zonder versnellingen) trouwens ook altijd werkt. Leftfoot braking kan ook worden ingezet op specifieke momenten op een circuit, als er niet geschakeld hoeft te worden.
Gecombineerd met het blippen van het gaspedaal, kan leftfoorbraking ook heel goed gebruikt worden om snel te remmen en naar beneden te schakelen, in de auto's waar dit vrij stug gaat, zoals de oude Porsche. Tijdens het normale remmen (maar dan dus met de linkervoet) vlak voor een downshift even het gaspedaal aan tikken met de rechtervoet, zorgt ervoor dat de versnelling ook zonder koppeling wordt gepakt. Dit hoor je doordat de motor het typische race-geluid maakt. Op de openbare weg draaien motoren stationair tijden remmen en hoor je dus bijna niks. In een race hoor je de auto's meedraaien met de toeren van de banden per versnelling (eigenlijk het omgekeerde van optrekken). Zie: YouTube: Racecar Downshift sounds vol.2 (FXX K, 3.5 CSL, 991 cup, RX-7, P1 GT...

Met de Porsche 935 gebruik je dan de koppeling alleen om weg te rijden in de 1. Dus alleen uit de pits of bij stilstaande start. De rest van de race rij je dan met je linkervoet permanent bij het rempedaal. Daarna dankzij blipping (rechtervoet op gas) en timing kun je zonder koppeling rijden en heb je maximale controle over het gaspedaal. Je remt veel sneller en je rijdt weer veel sneller weg. Daarnaast krijg je zo de pook wel in de versnelling, waarbij het zelfs met koppeling niet goed wil als de 'revs' niet goed matchen.

Bovenstaande techniek opent ook de mogelijkheid voor 'trail-braking'. Als je remt drukt de auto zichzelf naar voren. Tijdens rollen (Engels: coasting) of remmen komt er daardoor meer druk op de voorbanden. Je ziet de auto ook naar voren duikelen (dankzij de tweede wet van Newton).
Als je in een bocht merkt dat je langzaam (of snel, maar dat liever niet natuurlijk) uit de bocht glijdt, heb je in de meeste gevallen te maken met understeer. Understeer is als de auto niet genoeg grip heeft aan de voorkant, waardoor de auto de nijging krijgt om deels of geheel rechtuit te gaan (eerste wet van Newton).
Oversteer is als de auto te veel grip aan de voorkant heeft (of te weinig aan de achterkant), waardoor de auto zo sterk de bocht in stuurt, dat de achterkant van de auto niet te houden is en dus wegglijdt (meestal eindig je dan dwars of zelfs omgekeerd op de baan (180 graden spin).
Als een auto goed is afgesteld, kan er nog steeds lichte onbalans ontstaan. Met name in snelle bochten en bij oudere auto's. Door trailbraking kun je in een bocht licht remmen, zodat de gewichtsbalans van de auto iets naar voren komt. Daardoor krijg je dus meer druk op de voorste banden, waardoor je een lichte oversteer zelf kunt herstellen naar een gezonde balans. Doordat je lichtjes remt, ga je ook steeds langzamer rijden, dus daardoor wordt de rest van de bocht makkelijker. Alleen niet vergeten om zo snel mogelijk weer op het gas te gaan. Dit laatste werkt prima samen met de 'leftfoot braking' techniek.
Trailbraking wordt trouwens niet altijd als redmiddel ingezet, maar juist om sneller te rijden. Je kunt op die manier iets later remmen voor een bocht, waarna je iets te snel de bocht in gaat, maar dankzij trailbraking toch nog net genoeg grip op de voorbanden houdt om de bocht te kunnen maken.
Dankzij het effect zal de grip op de achterbanden uiteraard iets kleiner worden, dus het risico is wel dat je met teveel oversteer de achterkant van auto laat glijden. Je balanceert dus letterlijk op de grens van wat fysiek mogelijk is.
Een lichte vorm van trailbraking is simpelweg gas loslaten in een bocht als je hem niet niet gaat halen. Door gas los te laten verschuift de balans al iets naar voren en rij je ook steeds langzamer, waardoor dat soms al genoeg is.

Het was in ieder geval leuk om te zien hoe de oude Porsche totaal anders aanvoelde dan de moderne Ginetta G57. Zelfs het gebruik van de G25 set moest ik aanpassen en deels weer aanleren.
@DeTjuk Misschien is het leuk om bovenstaande uitleg (deels) in de topicstart te zetten of te linken naar deze post. Helpt de minder ervaren simmers een stuk op weg misschien en geeft ook duidelijk de diepgang van het spel als racesim aan.

[ Voor 104% gewijzigd door Playa del C. op 18-10-2017 15:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StefanvO
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 20-12-2020
Misschien als aanvulling van bovenstaande "cursus" van @Playa del C. ;) , ik heb hier ook best veel van geleerd: YouTube: Driver's University Vrij theoretisch allemaal, maar alles wat uitgelegd wordt snijdt hout. Heb hier mijn rondetijden ook best mee weten te verbeteren. Uiteraard moet je er maar net zin in hebben om 24 van zulke filmpjes te bekijken, maar als je je echt wilt verbeteren kan je hier heel veel van leren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Riqy
Ik heb geen idee hoe anderen dat doen, maar ik rem tijdens simracen ALTIJD met links, omdat je dan gewoon meer controle over de auto hebt (vooral in de bochten zoals @Playa del C. in het bericht hierboven omschreef. Tevens kun je hierdoor een vloeiendere overgang maken tussen gas en rem.

Volgens mij zijn er ook best veel coureurs (ook in de GT klassen) die dit toepassen, ook gezien het feit dat er veel auto's zijn die sequentieel schakelen en je daardoor je koppeling vaak alleen gebruikt tijdens wegrijden...

My iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Riqy schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 11:37:
Ik heb geen idee hoe anderen dat doen, maar ik rem tijdens simracen ALTIJD met links, omdat je dan gewoon meer controle over de auto hebt (vooral in de bochten zoals @Playa del C. in het bericht hierboven omschreef. Tevens kun je hierdoor een vloeiendere overgang maken tussen gas en rem.

Volgens mij zijn er ook best veel coureurs (ook in de GT klassen) die dit toepassen, ook gezien het feit dat er veel auto's zijn die sequentieel schakelen en je daardoor je koppeling vaak alleen gebruikt tijdens wegrijden...
Dat lukt alleen niet zomaar met een manual clutch en een echte handbak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunblaster
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 24-03 14:15
Goedemiddag,

Ik ben sinds kort eigenaar van Project cars 2 en een Thrustmaster t150 rs.
Nu krijg ik alleen een bepaalde instelling niet goed werkend.

In-game lijk ik de eerste 20 graden links en rechts sturend te missen, een soort van deadzone.
Normaal zou je een vloeiende overgang van links naar rechts verwachtte, maar hij schiet van de ene naar de andere kant, ook in-game op te merken.
De rest van de instellingen buiten het sturen om lijken wel goed te werken.

Ik heb google afgestruind, maar ik kan nergens een oplossing vinden.
Herkennen jullie dit probleem, of hebben jullie enig idee wat ik hier tegen zou kunnen doen?

Alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
Je zou even kunnen kijken of het spel je stuur goed herkent, dit klinkt een beetje als een instelling voor een controller.
Tevens zou je de deadzone instelling voor je stuur even moeten bekijken in het spel, dit zorgt er namelijk voor dat je een stuk bereik hebt waar het spel niet op reageert...

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
TopicStart is zojuist bijgewerkt. Eventuele correcties, aanvullingen of aanpassingen doorgeven via PM. Kan naar @DeTjuk of naar mij: @Playa del C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:50
sunblaster schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 12:58:
Goedemiddag,

Ik ben sinds kort eigenaar van Project cars 2 en een Thrustmaster t150 rs.
Nu krijg ik alleen een bepaalde instelling niet goed werkend.

In-game lijk ik de eerste 20 graden links en rechts sturend te missen, een soort van deadzone.
Normaal zou je een vloeiende overgang van links naar rechts verwachtte, maar hij schiet van de ene naar de andere kant, ook in-game op te merken.
De rest van de instellingen buiten het sturen om lijken wel goed te werken.

Ik heb google afgestruind, maar ik kan nergens een oplossing vinden.
Herkennen jullie dit probleem, of hebben jullie enig idee wat ik hier tegen zou kunnen doen?

Alvast bedankt,
Heb je je stuur al eens gecalibreerd in de game en zie je dan bij de calibratie ook het cijfer niet veranderen bij de eerste 20 graden links/rechts sturen? Als je het nummer wel ziet veranderen, dan klopt er iets niet met je deadzone settings in de game.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edwins1984
Na de nodige ups en downs moet ik zeggen dat ik me prima vermaak!
Online is de kwaliteit van races een stuk beter geworden, minder beukers en meer prima racers.
So far so good!

Gewoon wat random pics :)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4H5Fk4n.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IiAcUV6.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/e8LcH1m.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rjn52Ov.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door Edwins1984 op 18-10-2017 22:07 ]

PSN: Edwin1984 -- Steam: edwin1984 -- Xbox live: Edwins1984 -- uPlay: edwin_1984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pterad0n
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-09 16:03
Normaliter geniet ik ook van deze game, echter vanavond is het meer het tegenovergestelde.

Eerst multiplayerserver joinen, vervolgens crashed Pcars2.

Overnieuw opgestart, multiplayerserver, Spa 30 man. Na kwalificatie sta ik op P9. We wachten op aanvang race, crashed Pcars weer.
Wederom snel opgestart en diezelfde server weer in om toch nog te kunnen deelnemen aan de race, kan ik alleen maar toekijken. Zucht..

Andere server opgezocht, Red Bull Ring 15 man. Na kwalificatie op P7. Tijdens de race wordt ik in de vierde bocht van de baan gereden. Kan gebeuren. Herpak mezelf en ga weer zo snel mogelijk de tack op om de race te vervolgen. Krijg ik een mededeling van de race-directory dat ik terug moet vallen naar P12 anders krijg ik een penalty. :(

Ik ben er nu ff klaar mee.

Psn: Pteradon-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAPJENL70
Pterad0n schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 22:19:
Normaliter geniet ik ook van deze game, echter vanavond is het meer het tegenovergestelde.

Overnieuw opgestart, multiplayerserver, Spa 30 man. Na kwalificatie sta ik op P9. We wachten op aanvang race, crashed Pcars weer.
Wederom snel opgestart en diezelfde server weer in om toch nog te kunnen deelnemen aan de race, kan ik alleen maar toekijken. Zucht..

Andere server opgezocht, Red Bull Ring 15 man. Na kwalificatie op P7. Tijdens de race wordt ik in de vierde bocht van de baan gereden. Kan gebeuren. Herpak mezelf en ga weer zo snel mogelijk de tack op om de race te vervolgen. Krijg ik een mededeling van de race-directory dat ik terug moet vallen naar P12 anders krijg ik een penalty. :(

Ik heb precies dezelfde problemen. Wat een crap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wat een fanboys ook op het ProjectCars forum. Zeg nou niks over bugs in handling e.d., je wordt bij de enkels afgezaagd daar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
Hetgeen dat ik zelf van de week tijdens het racen gehad heb, is dat na de 1.2 update een aantal instellingen in het spel aangepast waren: Clutch stond ineens op handmatig en mijn assistent instellingen was ineens gewijzigd (stond op authentic en was aangepast naar losse instellingen per assist).

Meer mensen die dit soort wijzigingen gehad hebben?

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTrek2891
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10-05 14:28
MikeyMan schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 09:17:
Wat een fanboys ook op het ProjectCars forum. Zeg nou niks over bugs in handling e.d., je wordt bij de enkels afgezaagd daar!
Ja haha... altijd al geweest. Bugmeldingen worden genegeerd... en als ze de mogelijkheid zien om de schuld bij jou in de schoenen te schuiven ben je de sjaak. Vooral die WMD Members.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

NinjaTrek2891 schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 10:29:
[...]

Ja haha... altijd al geweest. Bugmeldingen worden genegeerd... en als ze de mogelijkheid zien om de schuld bij jou in de schoenen te schuiven ben je de sjaak. Vooral die WMD Members.
Gaat nergens over joh... Ik meldde dat ik met de formula rookie in de regen meer grip en betere handling had dan op het droog; krijg je het antwoord; 'hoe ga je dat bewijzen?' en 'Ik heb al 200 uur gemaakt in een totaal andere auto/situatie, dus dat kan het probleem niet zijn!'...

Ik geef het op... Hoop dat ze het fixen, dat wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diknmuis
er zitten inderdaad enkele (mods) op dat forum die denken dat ze wereldleiders zijn en wij het voetvolk zijn :P

alle wagens hebben te veel grip in de regen, imo liever teveel dan onrealistisch te weinig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Eens, maar dat er meer grip is in de regen dan op droog slaat natuurlijk nergens op. Helemaal niet omdat dat gebrek aan grip alleen in practice en quali speelt.

Op zich een leuke uitdaging om van achteraan te beginnen, maar op Eigen niveau rijden is er dan niet bij natuurlijk.

[ Voor 27% gewijzigd door MikeyMan op 19-10-2017 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ongewoongewoon
Helemaal fraai dit:

Gisteren zat ik in een online circuit of the america's lobby (GT3).
Nadat ik eerdere op de dag een 2:05.8 had gereden in zonnige omstandigheden kwam ik in deze lobby niet verder dan 2:08:00. Oke, so be it. Vervolgens gaat de zon weg en komt er een beetje bewolking. Het gevolg? Het leek net alsof je met slicks in de regen aan het rijden was, zo slecht was de grip! met moeite rondjes 2:13.xx aan het rijden, en daarmee was ik nog altijd het snelste. In de 8e ronde begon het met regenen. Ik besluit een pitstop te maken voor regenbanden en rijd vervolgens seconden sneller dan met slicks in het droge 2 ronden eerder 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ongewoongewoon schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 11:47:
Helemaal fraai dit:

Gisteren zat ik in een online circuit of the america's lobby (GT3).
Nadat ik eerdere op de dag een 2:05.8 had gereden in zonnige omstandigheden kwam ik in deze lobby niet verder dan 2:08:00. Oke, so be it. Vervolgens gaat de zon weg en komt er een beetje bewolking. Het gevolg? Het leek net alsof je met slicks in de regen aan het rijden was, zo slecht was de grip! met moeite rondjes 2:13.xx aan het rijden, en daarmee was ik nog altijd het snelste. In de 8e ronde begon het met regenen. Ik besluit een pitstop te maken voor regenbanden en rijd vervolgens seconden sneller dan met slicks in het droge 2 ronden eerder 8)7
Om het project cars forum te quoten:

Working fine here. Tires warm up nicely after patch 2.0
Says who? Do you have some hard data for this claim?
B. You are using the wrong tyres or you are comparing to cold soft tyres.
There is no way you have more grip in the rain, that's impossible obviously.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ongewoongewoon
MikeyMan schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 11:54:
[...]

Om het project cars forum te quoten:

Working fine here. Tires warm up nicely after patch 2.0
Says who? Do you have some hard data for this claim?
B. You are using the wrong tyres or you are comparing to cold soft tyres.
There is no way you have more grip in the rain, that's impossible obviously.
En zo zouden banden die op temperatuur zijn ook een betere grip geven dan koude banden, maar wat nou als ik je vertel dat ik mijn 2:05.8 op COTA met blauw-koude banden (hard slicks) heb gereden (express, obviously)? Als ze netjes groen zijn kan ik hoog en laag springen maar ben ik gewoon een halve seconde langzamer.

Zo krom is dit spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
MikeyMan schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 10:31:
[...]

Gaat nergens over joh... Ik meldde dat ik met de formula rookie in de regen meer grip en betere handling had dan op het droog; krijg je het antwoord; 'hoe ga je dat bewijzen?' en 'Ik heb al 200 uur gemaakt in een totaal andere auto/situatie, dus dat kan het probleem niet zijn!'...

Ik geef het op... Hoop dat ze het fixen, dat wel!
Pas maar op dat ze je niet 'bannen' op het officiële PC forum. :X Zelfs als WMD member ben je daar niet 'veilig' tegen dat 'kliekje' moderators. ;) Maar ja... ik was ook maar Bronze WMD member, dus had toch al geen recht van spreken. ;w

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Playa del C.
We hoeven dan in ons eigen topic op Tweakers de sfeer niet te verpesten toch? :) Positief blijven, we weten allemaal dat er nog wat (stevige) patches nodig zijn. Kijkend naar het totaalplaatje is het toch een heerlijke sim.
Als in 2018 er nog steeds storende bugs zijn, is het een ander verhaal...

@ongewoongewoon Ik was er niet bij toen je je rondjes reed natuurlijk, maar op een rondetijd van 2:05.8 is een verschil van 0.5 s niet erg veel. Wat ook mee speelt is de temperatuur van de motor. Als je de radiateur niet genoeg open hebt, loopt de temperatuur snel op en gaat de motor minder pk's geven. Dus misschien zijn je banden dan wel beter, maar heb je wat minder pk. Of misschien spelen er nog andere factoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ongewoongewoon
Playa del C. schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 16:51:

@ongewoongewoon Wat ook mee speelt is de temperatuur van de motor. Als je de radiateur niet genoeg open hebt, loopt de temperatuur snel op en gaat de motor minder pk's geven. Dus misschien zijn je banden dan wel beter, maar heb je wat minder pk. Of misschien spelen er nog andere factoren.
Wat is de streeftemperatuur? :)

[ Voor 25% gewijzigd door ongewoongewoon op 19-10-2017 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samoht93
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:32
Ik ga wel weer terug naar asseto corsa en probeer project cars 2 over een half jaar wel weer.
Spel crashed regelmatig en de AI is ook ramp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Koelwater onder lichte druk kookt bij ong. 110 graden Celcius. Dus water rond de 100 gr.C is prima en geeft optimale koeling. Hoe heter het water, hoe efficiënter de koeling. Constant 110 gr.C (in dit spel) geeft aan dat de motor niet genoeg kan koelen. De olie mag iets heter zijn, tot 130 gr.C. (schatting van mij).
Voor zover ik weet, neemt het spel mee dat de motor minder pk gaat geven als het blok over de optimale temperatuur gaat en die ligt denk ik bij 100 gr. C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Samoht93 schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 21:05:
Ik ga wel weer terug naar asseto corsa en probeer project cars 2 over een half jaar wel weer.
Spel crashed regelmatig en de AI is ook ramp.
Dat is prima. Het crashed bij mij echter nooit en voelt juist erg stabiel. Hoor online wel eens iemand die een crash heeft. Maar misschien ligt het aan drivers ofzo? Of windows versie?
De AI is niet perfect, maar dat is onvermijdelijk. Heb zelf geen problemen met de AI. Kost wat inspanning, maar ik rij op 100% en win in de career tot nu toe alles na een paar pogingen. Wordt heel zelden door de AI aangetikt en dan is het meestal mijn schuld ook.
Ben gewoon benieuwd wat je dan precies zo tegenstaat aan de AI. En crashen andere spellen bij jou ook? Wat voor gamepc gebruik je?
Verder wel met je eens dat het spel een paar patches nodig heeft en dat je dus ook best een paar maanden kunt wachten natuurlijk. Ik rij zelf in ieder geval lekker door, er zijn nog zoveel races te doen in de career.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Playa del C.
Heb een Steam-groep aangemaakt voor Project Cars 2 - GoT:
http://steamcommunity.com/groups/pc2-got

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pterad0n
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-09 16:03
Misschien een rare vraag, maar hoe kan ik lid worden van deze groep?

Gevonden ;) (op de pc is de join-button zichtbaar, op mijn Note 4 niet)

[ Voor 11% gewijzigd door Pterad0n op 20-10-2017 12:15 ]

Psn: Pteradon-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwins1984
Pterad0n schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 22:19:

Ja dat is behoorlijk frustrerend idd..
Wat betreft die race-directory, daar mogen ze ook nog flink aan sleutelen.
Mensen die achterop je klappen of van de weg drukken en jij krijgt de penalty omdat je in contact komt met een auto ... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12:28

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Ik speel voorlopig ook even niet; het crasht gewoon veel te veel, drivers zijn geupdate en ook een verse reinstal van het spel gedaan, uitermate vervelend! de .dmp files lijken te zeggen dat het in ProjectcarsAVX oid zit..

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:48
Zit al een paar weken te twijfelen of ik Pcars2 moet aanschaffen. Veel plezier gehad met het vorige deel en had gehoopt dat deel 2 minder bugs zou hebben en een nog completere racer zou zijn.

Maar het merendeel wat ik gelezen heb en gezien op YT is matig tot negatief. Heb wel begrepen dat de laatste patch aardig wat bugs heeft verholpen, maar ben nog steeds niet overtuigd. Denk dat ik voorlopig nog ff verder ga met Assetto Corsa op de PS4. Was bij release ook bagger maar tegenwoordig prima te spelen.

Enig idee wanneer de volgende patch word verwacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

Campo di Casa schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 21:27:
Zit al een paar weken te twijfelen of ik Pcars2 moet aanschaffen. Veel plezier gehad met het vorige deel en had gehoopt dat deel 2 minder bugs zou hebben en een nog completere racer zou zijn.

Maar het merendeel wat ik gelezen heb en gezien op YT is matig tot negatief. Heb wel begrepen dat de laatste patch aardig wat bugs heeft verholpen, maar ben nog steeds niet overtuigd. Denk dat ik voorlopig nog ff verder ga met Assetto Corsa op de PS4. Was bij release ook bagger maar tegenwoordig prima te spelen.

Ik heb geen ervaring met het eerste deel maar volgens mij is het consensus over het algemeen dat deeltje 2 op de meeste fronten beter is dan deel 1.
Er zijn nog wel veel bugs te verhelpen en het Online gedeelte is eigenlijk een lachertje (vrij statisch lijstje met servers, geen leagues kunnen opzetten etc (iets wat binnenkort wel zou moeten komen et een patch)), maar ik vermaak me uitstekend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa
Ik heb gisteravond nog maar eens wat forums doorgespit, en video’s bekeken van PC2. Twijfelde nog behoorlijk en zit niet te wachten op nog een game die net als Assetto Corsa eerst tig patches nodig heeft om “af” te zijn. Ik zag dat de vrijdagavond races ook weer actief zijn bij psnracing, stream bekeken van Tjuk, en vanmorgen maar de PSN versie van Pcars2 gekocht. Heb wel weer zin om met de vrijdagavond races mee te rijden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Campo di Casa schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 07:33:
... zit niet te wachten op nog een game die net als Assetto Corsa eerst tig patches nodig heeft om “af” te zijn.....vanmorgen maar de PSN versie van Pcars2 gekocht.
:? Als er 1 spel nooit af gaat zijn dan is het PC2 wel. Maar veel plezier ermee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa
Verwijderd schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 09:33:
[...]

:? Als er 1 spel nooit af gaat zijn dan is het PC2 wel. Maar veel plezier ermee :)
Stukje tekst voor op een tegeltje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobopalmtree
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-01 00:27
Verwijderd schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 09:33:
[...]

Je hebt waarschijnlijk gelijk dat ze nooit alle problemen gaan oplossen, dat is in het eerste deel ook niet gebeurd. Maar het is wel gewoon een leuke game. Ik kan me niet inbeelden dat iemand die het eerste deel leuk vond, dit tweede niet ook leuk gaat vinden. Je hebt zelf ook meer dan 500 uur PC1 gespeeld, dat was toch ook niet alleen maar ergernis mag ik hopen.

Mijn advies voor mensen die twijfelen. Als je het eerste deel leuk vond, is deze een aanrader. Als je je enkel hebt geërgerd aan de bugs van het eerste deel, blijf je beter nog wat weg van deel 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bobopalmtree schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 10:00:
[...]

Je hebt waarschijnlijk gelijk dat ze nooit alle problemen gaan oplossen, dat is in het eerste deel ook niet gebeurd. Maar het is wel gewoon een leuke game. Ik kan me niet inbeelden dat iemand die het eerste deel leuk vond, dit tweede niet ook leuk gaat vinden. Je hebt zelf ook meer dan 500 uur PC1 gespeeld, dat was toch ook niet alleen maar ergernis mag ik hopen.

Mijn advies voor mensen die twijfelen. Als je het eerste deel leuk vond, is deze een aanrader. Als je je enkel hebt geërgerd aan de bugs van het eerste deel, blijf je beter nog wat weg van deel 2.
Het begon leuk, deel 1, maar hoe meer patches er uit kwamen, hoe meer ik me ook ging ergeren aan het spel.
Uiteindelijk ben ik overgestapt naar Assetto Corsa.

Het rare van PC vind ik dat er altijd een enorme hype omheen hangt, en achter het spel zitten enorm veel fanboys die niks aan kritiek kunnen verdragen. Het lijkt bijna alsof deze fanboys geld krijgen om het spelletje maar zoveel mogelijk de hemel in te prijzen.
Ik heb aan het eind van deel 1 al besloten om hier geen geld meer aan uit te geven, en dat ga ik dus ook niet doen.
Ik hoop voor de mensen die PC2 wel hebben gekocht dat het niet dezelfde kant opgaat als deel 1, langzaam achteruit ipv verbetering en vooruitgang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bobopalmtree
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-01 00:27
Verwijderd schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 10:06:
[...]

Het begon leuk, deel 1, maar hoe meer patches er uit kwamen, hoe meer ik me ook ging ergeren aan het spel.
Uiteindelijk ben ik overgestapt naar Assetto Corsa.

Het rare van PC vind ik dat er altijd een enorme hype omheen hangt, en achter het spel zitten enorm veel fanboys die niks aan kritiek kunnen verdragen. Het lijkt bijna alsof deze fanboys geld krijgen om het spelletje maar zoveel mogelijk de hemel in te prijzen.
Ik heb aan het eind van deel 1 al besloten om hier geen geld meer aan uit te geven, en dat ga ik dus ook niet doen.
Ik hoop voor de mensen die PC2 wel hebben gekocht dat het niet dezelfde kant opgaat als deel 1, langzaam achteruit ipv verbetering en vooruitgang.
PC1 werd op den duur inderdaad niet beter, maar eerder slechter. Ik heb PC1 daarom eind vorig jaar ook aan de kant gezet en speel sinds dan ook Assetto. Maar ik heb er desondanks toch veel fun aan gehad, daarom ook deel twee gekocht.
Ik verwacht voor deel 2 eigenlijk niets anders dan deel 1. Alle bugs gaan er nooit uit en op den duur raak ik er wel op uitgekeken, maar als ik er een vierde fun uit haal als deel 1, dan is het al een koopje. Vandaar mijn advies dat als je je ergert aan de bugs, laat deze dan liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• diknmuis
Ik was ook zeer sceptisch naar PC2 toe, deel 1 heb ik grotendeels op console gespeeld. De ffb en physics waren imo ruk, dat ergerde me ook constant tijdens het rijden.

Ik ging in eerste instantie PC2 niet in huis halen. Ik kotste al van hoe ze maanden voor de release de hypetrain op gang brachten en hoe ze mensen probeerden te overtuigen van hoe goed de game wel niet ging zijn.

Net voor/met de release hoorde ik toch her en der dat het 'rijden' erg goed was en de game zeer goed werkte met VR. Aangekocht en ondertussen al ongeveer 100u in de game. Is het perfect? Nee zeker niet en dat zal het ook nooit worden. Maar de ffb en physics zijn (imo) doorgaans een heel stuk beter dan deel 1. De content die het bevat is ook zeer goed. Het bevat nog veel bugs en kleine ergernissen die er waarschijnlijk nooit zullen uitgaan.

Ik denk dat het grootste probleem de publisher is en de evt, afspraken die ze daar mee hebben. Waarschijnlijk komen er nog enkele kleine patches en de reeds op voorhand bepaalde DLC. Achter de schermen wordt er ongetwijfeld al gewerkt aan deel 3. De basis die ze nu hebben met deel 2 is zeer goed. Dit zouden ze moeten gebruiken als platform, zoals AC, Rfactor2, automobilista,... De game verder verfijnen en ondertussen betalende content uitbrengen. Dit zal jammer genoeg niet gebeuren denk ik...

Kortom deel 2 is wat deel 1 had moeten zijn, het is zeker nog verre van perfect maar het belangrijkste 'het rijden' zit nu goed. Andere game/sims hebben ook hun voor- en nadelen en evt ergernissen. Had van mezelf nooit verwacht dat deel 2 me zo ging kunnen boeien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa
Ik vind het ook echt jammer dat Assetto Corsa te brak op de markt is gezet voor consoles en achter liep op de PC versie. Door het trage patchen zijn er aardig wat afgehaakt en echt een grote fanbase hadden ze nu ook weer niet op de consoles. Het gebrek aan private lobbies heeft de game bijna de nek omgedraaid. Het is nog steeds behelpen bij AC, maar na 1,5jr is het wel een game met gebreken maar rijd verdomd lekker. Het is echt te hopen dat ze daar wat knaken krijgen, nieuwe engine, zelfde fysics, en meer content voor een Assetto Corsa 2.

Pas de laatste maand ben ik AC gaan waarderen nadat ik het 1,4jr heb vervloekt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• diknmuis
vanmorgen een rallycross race gereden, lekker (te veel) schuiven :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Playa del C.
Over de bugs, want daar praat bijna iedereen over. Het valt toch ook wel wat mee op zich, maar dan in ieder geval voor mij (n=1). Heb nooit crashes of vreemde technische fouten en het draait heel soepel. De enige bugs waar ik last van heb zijn die met banden/regen en hier en daar is het opslaan van de setups wat wonky.
Verder mis ik wel een aantal features. Maar om het positief te houden, vind ik het aanbod van aantal auto's en banen en de toch wel goede physics echt een groot pluspunt.
Ik vond GTR2 altijd prachtig en dit speel heeft er veel van. Ik merk in PC2 echt veel van de verschillende tuning opties. Daarnaast vind ik de weerseffecten en de algemene sfeer erg goed gelukt. Ik zit gewoon graag in dit spel, dan weer wat career, dan weer even online, enz.
AC is de enige waarmee PC2 goed te vergelijken is, dus wat dat betreft kunnen ze beiden prima naast elkaar bestaan. AC meer puur sim, PC2 meer sfeer (denk ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

Zojuist eens de formule A op COTA geracet. Volgens mij kunnen ze in real life die eerste bochten serie in hun zesde versnelling nemen en 1 van de latere bochten naar rechts nemen ze volgas. Grip levels van de formule A lijkt wel een heel stuk minder dan de echte F1 auto's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Isniedood schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 18:30:
Zojuist eens de formule A op COTA geracet. Volgens mij kunnen ze in real life die eerste bochten serie in hun zesde versnelling nemen en 1 van de latere bochten naar rechts nemen ze volgas. Grip levels van de formule A lijkt wel een heel stuk minder dan de echte F1 auto's.
De Formula A moet volgens mij de Formule 1 van jaren geleden (V8 tijdperk) benaderen. Die auto's hadden minder downforce en smallere banden, dus de bochtensnelheid ligt veel lager. Dus... wat je constateert klopt! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

PatrickC schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 19:00:
[...]

De Formula A moet volgens mij de Formule 1 van jaren geleden (V8 tijdperk) benaderen. Die auto's hadden minder downforce en smallere banden, dus de bochtensnelheid ligt veel lager. Dus... wat je constateert klopt! :P
Ah oke, toch heb ik het idee dat hij nog steeds te loose is. Misschien eens met de setup klooien. De curbs zijn in ieder geval vrij onrealistisch tricky :) Ik vind die Formule renault bakken ook leuk rijden trouwens, helaas zie je online bijna alleen maar gt3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RifatSahin
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 22-03-2023
Is dit spel een beetje aan te raden om te spelen op de PC met stuurtje? Ik speel nu voornamelijk F1 2017. Maar wil wel wat meer de SIM kant op gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diknmuis
RifatSahin schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 17:30:
Is dit spel een beetje aan te raden om te spelen op de PC met stuurtje? Ik speel nu voornamelijk F1 2017. Maar wil wel wat meer de SIM kant op gaan
Ik denk dat PC2 daarvoor ideaal is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

Beetje raar probleem vanavond op de PC met joinen online lobby's.

Ik kan de servers wel joinen maar als ik er eenmaal ben dan blijft de "Ready " knop grijs en kan niks beginnen.
Niet elke lobby had dit maar wel verscheidene.
Als ik dan op mijn naam klik in de lobby van de server komt er te staan "could not sync driver network profile"

Probleem met de hoofdserver ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13:02
Campo di Casa schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 21:27:

Aangezien je hem nu kan kopen voor 32 euro lijkt het me niet lastig toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa
kneusteun schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 08:19:
[...]

Aangezien je hem nu kan kopen voor 32 euro lijkt het me niet lastig toch?
Heb ik afgelopen weekend aangeschaft. Alleen niet voor de 32 euro.
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Let op:
Voor het bespreken / organiseren van online sessies kun je terecht in het volgende topic: Project Cars 2 Online racing.