Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Ik hoop dat SMS er snel wat aan doet, o.a. een verduidelijk hoe lang/hard je moet vertragen. Behalve dat het erg onduidelijk is, is het ook nog eens te zwaar, 100ms tijdswinst omdat je onbedoeld extend, doe dan maar 3sec hard op de rem staan...
Nou ja, genoeg geklaagd (voor nu
1) You are on the internet.
2) You are on Tweakers.net.
3) You are reading my signature.
5) You didn't notice that there is no 4.
6) You just checked it.
Maar meestal die met de lijn overschrijden is wel duidelijk, je mag vaak twee bandjes erover en ga je verder dan ben je de lul.
Sommige tracks zijn strakker dan andere. En online is het volgens mij wel echt nodig helaas.
Was het maar zo. SMS zelf en hun harde kern lijken het helemaal geweldig te vinden.Tyoi schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 22:47:
Is er iets te doen aan het volledig hinderlijke en idiote penalty systeem?
Ik vindt het zelf nergens op slaan. Laatst een LMP1 race op le mans gedaan en als je daar even buiten de lijnen glibberde kreeg je zo 5 seconden aan je broek, terwijl het buiten de baan glijden op zich al 0,5 seconde kostte t.o.v. mijn snelste race tijd tot dat moment.
Je moet met 2 wielen binnen of op de lijn blijven om geen penalty te krijgen, als je voor de top tijden gaat rijd je ronde na ronde op deze limiet en 1 foutje resulteert dan direct in een penalty. Het is niet anders...
Ja inderdaad, dit precies dus. En ook van de zotte dat als je ver voor de laatste bocht in S3 een fout maakt, dan is je huidige en volgende laptijd niet meer geldigongewoongewoon schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 13:44:
[...]
...als je voor de top tijden gaat rijd je ronde na ronde op deze limiet en 1 foutje resulteert dan direct in een penalty.

Ik begreep trouwens dat meerdere digitale coureurs aangeven dat de auto voor 50% op de baan moet blijven om een penalty te voorkomen. Niet de algemeen aangenomen, minstens 2 banden binnen de witte lijnen.
6) You just checked it.
'Algemeen aangehouden' kun je in deze vervangen door 'in echte race series toegepast'Tyoi schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 16:45:
[...]
Ja inderdaad, dit precies dus. En ook van de zotte dat als je ver voor de laatste bocht in S3 een fout maakt, dan is je huidige en volgende laptijd niet meer geldig
Ik begreep trouwens dat meerdere digitale coureurs aangeven dat de auto voor 50% op de baan moet blijven om een penalty te voorkomen. Niet de algemeen aangenomen, minstens 2 banden binnen de witte lijnen.
Met 16GB DDR3 lijkt mij dit een totaal non-issue, zeker aangezien voor het opstarten van de game er slechts 3.7GB in gebruik is.
R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger
6) You just checked it.
Daarom de tweak groepz1rconium schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 11:09:
Ligt het aan mij of zijn er echt veel sneue racers die alleen maar bezig mensen van de baan af te beuken, kom zelden een faire race tegen waar mensen zich een beetje normaal gedragen.

Je beste optie is om je aan te sluiten bij een groep waar je een race league kan rijden. Je zal mij niet snel in een public lobby tegen komen. Heel af en toe zie je A of S safety rating lobbies dat gaat er vaak wel redelijk eerlijk aan toe.z1rconium schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 11:09:
Ligt het aan mij of zijn er echt veel sneue racers die alleen maar bezig mensen van de baan af te beuken, kom zelden een faire race tegen waar mensen zich een beetje normaal gedragen.
Gewoon even aanmelden op Discord.
Wel heb ik gemerkt dat de AI vol over de witte lijnen gaat in de chicane. Daar krijg ik een penalt voor. Bocht 'Clark' doen ze bijna zonder te remmen en op het rechte stuk vinden ze in versnelling 4 opeens een paar extra paardjes, want zij-aan-zij rijden ze me zo voorbij in die versnelling, ondanks dat we vanaf de laatste bocht gewoon hetzelfde optrekken in 2 en 3. Dit terwijl we op hetzelfde moment schakelen (@+/-5500rpm-103HP).
AI op een makkelijkere setting zetten voelt als valsspelen voor mij, en ik ben van mening dat als de AI het kan, dat ik het ook zou moeten kunnen, of althans niet 3-5sec per lap langzamer.
Iemand pointers/setup/ect voor deze race?
Ohja, ik kan nergens vinden wat de aanbevolen hot-tirepressure is voor de banden voor de Ginetta, iemand misschien een idee/linkje?
6) You just checked it.
Hi, de AI die te goed is op sommige banen is heel bekend. Soms is een 100 AI amper goed genoeg om mee te komen, soms rijden ze gewoon meteen weg en kan je er niets aan veranderen. Daarnaast heeft de AI ook veel meer 'feel' voor het racen in de regen en andere temperaturen, dus is het nog moeilijker.Tyoi schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 09:46:
Kheb echt de grootst mogelijke moeite om een beetje competitief te zijn in de 2e race voor de Ginetta juniors series. In de eerste race, Oulton Island rij ik 1:12:500's. Dat is (AI op 100 difficulty en 75 agression) ruim 2-2.5 sec per lap sneller dan de AI. Volgende race is Knockhill Int. met 'light rain'. Ik kom nu niet eens een beetje in de buurt van de rest; pole rijd een 1:04:800 waar ik achteraan loop te sukkelen met de grootst mogelijke moeite op 1:08's, een enkele uitzondering van een 1:06.
Wel heb ik gemerkt dat de AI vol over de witte lijnen gaat in de chicane. Daar krijg ik een penalt voor. Bocht 'Clark' doen ze bijna zonder te remmen en op het rechte stuk vinden ze in versnelling 4 opeens een paar extra paardjes, want zij-aan-zij rijden ze me zo voorbij in die versnelling, ondanks dat we vanaf de laatste bocht gewoon hetzelfde optrekken in 2 en 3. Dit terwijl we op hetzelfde moment schakelen (@+/-5500rpm-103HP).
AI op een makkelijkere setting zetten voelt als valsspelen voor mij, en ik ben van mening dat als de AI het kan, dat ik het ook zou moeten kunnen, of althans niet 3-5sec per lap langzamer.
Iemand pointers/setup/ect voor deze race?
Ohja, ik kan nergens vinden wat de aanbevolen hot-tirepressure is voor de banden voor de Ginetta, iemand misschien een idee/linkje?
Het is dan ook belangrijk om een goede setup te vinden, want anders is het verschil gewoon te groot. Leuke uitdaging, dat wel, beter dan alles inhalen in bocht 1 en nooit meer terug zien.
Als het goed is kan je de optimale temp van de banden in de setup screen zien, als je de bandekeuze maakt zie je als het goed is een nummer eronder staan. Als fuistregel is 80 graden de meest voorkomende optimale temp voor banden.
Ook is het handig om te weten dat zachtere banden een lagere optimal temp hebben, en hardere banden een hogere temp hebben. Dit kan gigantisch veel verschil maken, en kan het soms gewoon sneller zijn om in de hitte een medium of een hard te rijden ipv de softs.
Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar
Heb het spel in de weken na release aardig wat gespeeld maar mijn stuurtje hoeft het toen begeven en het was lang wachten op reparatie en ben toen het spel wat uit het oog verloren.
Nog steeds erg rustig online zie ik, het aantal servers met redelijke bezetting valt nog steeds wat tegen.
Maar 1200 mensen online volgens Steam, is het altijd zo rustig ?
Smiling as the shit comes down...
Echter; dan de race... Begint natuurlijk met warme banden, in tegenstelling tot Quali; maar op de een of andere manier glijdt dat ding ineens all over the place.
Ligt dat aan mij? Snap er helemaal niks van. Ben gewoon seconden langzamer dan in quali, en dat ligt niet alleen aan de benzine volgens mij...
Het verschil in handling en wegligging tussen quali en race viel ons gister ook duidelijk op tijdens een online sessie met twee vrienden; met zowel een 911 GT3 als de 650S GT3. De auto's voelen in practice en quali heel anders dan in de race, terwijl de fuel load en setup helemaal gelijk zijn... In de race lijkt de grip veel minder, maar ik heb er ook nog geen verklaring voor. Nog meer mensen met die ervaring of een verklaring?MikeyMan schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 15:23:
Pff..... Ben al een paar dagen aan het stoeien met Formula A. Quali heb ik redelijk op orde, kwalificeer als 2e met 95% AI.
Echter; dan de race... Begint natuurlijk met warme banden, in tegenstelling tot Quali; maar op de een of andere manier glijdt dat ding ineens all over the place.
Ligt dat aan mij? Snap er helemaal niks van. Ben gewoon seconden langzamer dan in quali, en dat ligt niet alleen aan de benzine volgens mij...
Precies dat... Probeer al uit te vinden of het aan de baantemperatuur ligt ofzo, maar waar ik in de quali aardig door kan raggen, moet het in de race echt op eieren. En als je dan nog om de haveklap aangetikt wordt door de concurrentie is het helemaal lachen. Begint al bij het wegrijden overigens. Heb eens wat proefstarts gemaakt in training, lijkt veel beter te gaan dan in de race. Ben daar al zomaar 3-5 plekken kwijt.jeroen__online schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 16:29:
[...]
Het verschil in handling en wegligging tussen quali en race viel ons gister ook duidelijk op tijdens een online sessie met twee vrienden; met zowel een 911 GT3 als de 650S GT3. De auto's voelen in practice en quali heel anders dan in de race, terwijl de fuel load en setup helemaal gelijk zijn... In de race lijkt de grip veel minder, maar ik heb er ook nog geen verklaring voor. Nog meer mensen met die ervaring of een verklaring?
Er is wel wat over te vinden in de richting van bandendruk/asfalttemperatuur, o.a. op het officiele forumMikeyMan schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 16:35:
[...]
Precies dat... Probeer al uit te vinden of het aan de baantemperatuur ligt ofzo, maar waar ik in de quali aardig door kan raggen, moet het in de race echt op eieren. En als je dan nog om de haveklap aangetikt wordt door de concurrentie is het helemaal lachen. Begint al bij het wegrijden overigens. Heb eens wat proefstarts gemaakt in training, lijkt veel beter te gaan dan in de race. Ben daar al zomaar 3-5 plekken kwijt.
The race start has automatic preheating of tires, which puts it at a different pressure+ temperature to what you may have achieved out of the pits from a cold start.
It takes a few laps for the temperature and pressure to settle to where you have it tuned. Also the track is more "rubbered" so, where you might feel more grip while on the racing line, off the racing line there is less.
Take it easy the first couple laps until the car settles, the AI settles and then you can attack. Lap 1-2 is all about survival.
Zijn er spelers die dit mij kunnen vertellen?
Is het in deeltje 2 nog steeds veel tweaken qua auto setups etc?
Als je deel 1 al hebt is deel 2 dan echt een upgrade te noemen?
Anoniem: 170423
Deel 1 en 2 zijn vergelijkbaar, maar deel 2 is grafisch mooier en uitgebreider dan deel 1.
En ik heb ze beide grijs gespeeld.
Gelukkig wel ja.b.o.n.s schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 12:46:
Is het in deeltje 2 nog steeds veel tweaken qua auto setups etc?
We rijden met ons groepje (6 man) elke maadagavond rond 20u30 drie races, met tien minuten qualifying en een kwartiertje racen.
Voornamelijk GT3, af en toe Formula Renault 3.5 en heel af en toe LMP1
Als je ons op maandagavond zoekt kan je ons vinden onder BeDuRA
Blijft leuk om te zien dat de rondetijden nog steeds naar beneden gaan, elke keer komt er toch wat meer ervaring bij.
[ Voor 8% gewijzigd door Pensacola op 26-06-2018 09:05 ]
Ik vind het vrij irritant dat je voor sommige auto's voor mn gevoel veel te veel stuurinput moet geven voor de auto daadwerkelijk stuurt.
Ligt dit aan mijn stuursettings? In een Lotus 98T heb ik er geen last van, maar in de Nissan GT-R weer wel.
PS4
T150
Ik ervaar exact hetzelfde. In heel veel auto's zit een bak aan onderstuur. Als ik b.v. eerst in AC, AMS, rF2 of R3E rijdt en hierna PC2 opstart, vlieg ik bijna alle bochten uit (en ja, m'n bandjes zijn dan al opgewarmd). Na wat aanpassingen in de default setups verbetert dit wel, maar nog steeds niet op het niveau van de andere sims. Dit is ook een van de redenen waarom ik PC2 maar heel weinig speel.Lensent schreef op maandag 2 juli 2018 @ 12:23:
Ik heb sinds dit weekend ook PC2 (2ehands).
Ik vind het vrij irritant dat je voor sommige auto's voor mn gevoel veel te veel stuurinput moet geven voor de auto daadwerkelijk stuurt.
Ligt dit aan mijn stuursettings? In een Lotus 98T heb ik er geen last van, maar in de Nissan GT-R weer wel.
PS4
T150
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
De standaard setups van wagens zijn over het algemeen heel "stabiel" wat als nadeel heeft dat er een bak onderstuur is. Daarom moet je met de setup aan de slag om dat er uit te tunen zonder dat je te veel overstuur creëert. Begin vanaf de Loose setup in plaats van de stable of default setup, dat scheelt al een hoop.Lensent schreef op maandag 2 juli 2018 @ 13:08:
Ik weet niet of het onderstuur is, of dat het gewoon een relatie is tussen stuurinput en de hoeveelheid stuuruitslag in de game.
Grootste boosdoeners van onderstuur op een rij:
-Soft banden !!!
-Niet genoeg negatieve camber
-LSD Preload te hoog
-Downforce achter te hoog / voor te laag
Veel plezier
Zin in!
Wordt hier nog regelmatig een Tweaker Lobby opgestart?
Voor de (ietswat) serieuze racer die interesse heeft in competitief rijden met een vaste groep. Op zondag 9 september starten wij met een nieuwe GT3 cup! We zijn op dit moment met een groep van 8 tot 10 man (waarvan sommige al mee racen vanaf Forza 2), er is dus ruimte voor nieuw talent.
Interesse? Stuur mij een PB.
Het 15e seizoen staat al in de steigers. Vanaf 5 april gaan we weer racen met de auto's uit de GT4 klasse.

Meedoen? Schrijf me een DM, kom langs in de Discord (zie hieronder) of schrijf je in via het forum!
[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.
Hieronder een race van eergister, als je onboard wil zien, dan zul je door de video heen moeten scrollen..
EDIT:
Dus de drie op kop zijn de twee van PSNRacing en ik. Ze hebben meerdere races meegedaan, met een zo goed als volle server. Zij zijn een voorbeeld van clean racing. Verder heb ik last van overstuur, dus ben nog bezig de auto af te stellen.
[ Voor 27% gewijzigd door Luxicon op 05-05-2019 11:55 ]
...
Al met al zie ik dat het mij nog best vaak gebeurd dat ik ergens rondom de start een duw krijg en vervolgens einde van de rij aan mag sluiten en kijken of iemand anders fouten gaat maken.
Ik merk ook dat het echt nog wel goed lastig is om goede ronde tijden te halen. Ik zit toch vaak wel een seconde of 4 / 5 van pole af en zie nog wel ruimte voor verbetering maar het is lastig om consequent dit vol te houden. Das nog een kwestie van oefenen zeg maar.
Nadeel van PC2 tov AC vind ik overigens dat je niet kunt joinen tijdens race, alleen spectate. Dus het is vaak zoeken naar een sessie die in Q zit zodat je kunt joinen en hopen dat je dan door springt naar de baan en niet op waiting blijft hangen.
Je leert door veel rijden vanzelf beter om te gaan met race situaties en het helpt ook als je min of meer leert om een setup aan te passen. Via hier (PSNracing.nl) hadden we vanavond weer twee league races, het was (weer) geslaagd.nldls schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 07:09:
Ik heb recent ook PC2 gekocht en ben met stuurtje lekker aan het oefenen gegaan (al wel ervaring met Assetto corsa, dus niet helemaal nieuw). Nu valt het mij op dat het nog best een uitdaging is om een hogere safety rating te krijgen als je wat meer achterin de grid start. Je krijgt met regelmaat een tik van iemand anders die je niet kunt ontwijken waardoor daarna je safety rating omlaag gaat. Gister in een mooie achtervolging bezig en degene voor me kiest een defensieve lijn, maar remt veel te vroeg en ik kan hem niet ontwijken. Vervolgens gaat je safety rating omlaag naar aanleiding van die crash bijvoorbeeld.
Al met al zie ik dat het mij nog best vaak gebeurd dat ik ergens rondom de start een duw krijg en vervolgens einde van de rij aan mag sluiten en kijken of iemand anders fouten gaat maken.
Ik merk ook dat het echt nog wel goed lastig is om goede ronde tijden te halen. Ik zit toch vaak wel een seconde of 4 / 5 van pole af en zie nog wel ruimte voor verbetering maar het is lastig om consequent dit vol te houden. Das nog een kwestie van oefenen zeg maar.
Nadeel van PC2 tov AC vind ik overigens dat je niet kunt joinen tijdens race, alleen spectate. Dus het is vaak zoeken naar een sessie die in Q zit zodat je kunt joinen en hopen dat je dan door springt naar de baan en niet op waiting blijft hangen.
Je kan soms pech hebben met raceincidenten, maar deze ging lekker voor de meesten. Video vanuit mij gezien van die race:
...
Mochten er nog Xbox racers aanwezig zijn. A.s. maandag starten we met de Mustang GT4 cup. Interesse? Stuur me een berichtje!Beltoni schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 15:48:
Over afstoffen gesproken. Zomer is voorbij dus we gaan weer racen! Daarom even een oproep voor het handjevol Xbox racers die nog over zijn in dit topic.
Voor de (ietswat) serieuze racer die interesse heeft in competitief rijden met een vaste groep. Op zondag 9 september starten wij met een nieuwe GT3 cup! We zijn op dit moment met een groep van 8 tot 10 man (waarvan sommige al mee racen vanaf Forza 2), er is dus ruimte voor nieuw talent.
Interesse? Stuur mij een PB.
Beltoni schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 18:16:
[...]
Mochten er nog Xbox racers aanwezig zijn. A.s. maandag starten we met de Mustang GT4 cup. Interesse? Stuur me een berichtje!

Artwork voor race 1 (3 juni). Interesse? Let me know!
Op google zijn een hoop tips te vinden, eventueel andere banden selecteren en de bandendruk een stuk lager zetten.Soccer98 schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 12:09:
Leuk om te zien dat er nog steeds mensen zijn die deze game spelen. Zelf heb ik het spel ook regelmatig nog opgepakt de afgelopen twee jaar, maar telkens haak ik af. Met controller krijg ik nooit het opwarmen van de banden voor elkaar. Bij Formule-wagens wel overigens. Hebben jullie tips omtrent het opwarmen van de banden?
Zijn er nog mensen die Pcars 2 online spelen? Ik speel zelf de laatste tijd redelijk vaak maar weinig online, mochten er mensen zijn op de PS4 die het leuk vinden af en toe een race te rijden, stuur me even een berichtje.
Ik race maar een beetje casual met een Thrustmaster T150 pro. Voorgeef me als ik de termen niet goed weet
Voorheen had ik de settings op RAW staan omdat ik ergens gelezen had dat dit het beste was. Maar ik had eigenlijk maar weinig gevoel tijdens het racen. Van het weekend op IMMERSIVE gezet en dit voelt veel beter aan. Het enige wat ik nu heb is als ik scherp in moet sturen op lage snelheid en ik onderstuur een beetje, dan lijkt heel even de forcefeedback uit te vallen voor een fractie van een seconde. (is dit FFB clipping?). Ik ben heb een beetje aan de schuifjes gezeten, maar krijg het niet weg. Staat mijn gain dan te hoog? Heb deze al teruggezet naar 90.
Op de RAW setting had ik dit niet.
Hoop dat iemand begrijpt wat ik bedoel
En hoe zit het nou eigelijk met de difficultiy van de AI.... Als ik deze op 100% zet. Heeft de AI dan de zelfde auto's en snelheden als ik en rijden ze dan op het niveau van een pro coureur. Zijn de tijden die de AI dan neerzet ook echt te vergelijken met bijv echte GT3 klassen rijders? Of hoe moet ik dit zien?
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Ik krijg het echter niet voor elkaar om ook maar een beetje "roadfeel" in mijn G25 stuur te krijgen.
Het stuur trilt ik voel een beetje hoppels etc. maar als de wagen achter uitbreekt voel ik hier niets van in het stuur.
Ik heb hier al het een en ander over opgezocht maar ik krijg het G25 stuur niet zo ingesteld dat ik dit wel voel.
Heeft er iemand nog tips. Zoals bv. hierboven wordt gezegd van Immersive naar RAW etc.etc..
Ik was wel verbaasd. Dat de FFB zo slecht is terwijl de recensies over al zo lovend zijn.
Sorry gaat niet soepel. Windows 10 update heeft echt alle G25 drivers en instellingen vernacheld.
Loopt nu zelfs in Dirt 3 niet meer fatsoenlijk.
To be continued.
[ Voor 32% gewijzigd door Joshuatree op 22-07-2019 12:36 ]
https://gamerdvr.com/gamer/jimmy-jurqinoff/video/77869402

Dat is zuur zeg!Jimmy J. schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 11:51:
Aparte DNF in een anderhalf uurs race op Spa. Muurtje kussen bij het insturen van Eau Rouge en de motor schoot naar meer dan 20.000 RPM. Vond 'ie niet zo leuk![]()
[Afbeelding]
SOFT LOCK die normaal de FFB op 100% kracht gebruikt om mijn wheel rotatie te limiteren werkt niet goed. Ook merk ik dat als ik crash de FFB gewoon de volle 1080 graden gebruikt in elke auto/class.
Weet iemand hier een oplossing voor? En dan niet in de drivers de boel instellen maar door de game zelf zoals het hoort.
Jimmy J. schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 11:51:
Aparte DNF in een anderhalf uurs race op Spa. Muurtje kussen bij het insturen van Eau Rouge en de motor schoot naar meer dan 20.000 RPM. Vond 'ie niet zo leuk![]()
[Afbeelding]
Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits
SOFT LOCK werkt bij mij op een Logitech G29 ook niet. Al sinds Project Cars 2 uit is eigenlijk niet. Stuur draaid netjes 1 op 1 totdat je verder draaid dan de auto ondersteund en zie je in PC2 idd dat je stuur stil staat terwijl visiek je nog verder kan draaien, er wordt dan echter niks geregistreerd. Best jammer dat deze game dit nooit geïmplementeerd heeft. Is een beetje veel werk om iedere keer handmatig te doen in mijngeval in G-hub en dan in PC2 opnieuw calibreren.j0ppie schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 08:49:
Vraagje, Ik heb een T300 wheel die max 1080graden kan roteren. In PC2 heb ik mijn stuur gecalibreert en de rotatie lijkt automatisch per auto te verschillen. Dit kan ik zien op basis van het feit dat het voorwiel van de auto stopt met draaien terwijl mijn wheel nog wel verder kan draaien.
SOFT LOCK die normaal de FFB op 100% kracht gebruikt om mijn wheel rotatie te limiteren werkt niet goed. Ook merk ik dat als ik crash de FFB gewoon de volle 1080 graden gebruikt in elke auto/class.
Weet iemand hier een oplossing voor? En dan niet in de drivers de boel instellen maar door de game zelf zoals het hoort.
AMD Ryzen 7 9800X3D - Corsair Vengeance 64 GB DDR5 @ 6000 MHz C36 - ASUS ROG Strix B650E-F - GeForce RTX 4090 Phantom - Samsung 990 Pro 2TB, 980 Pro 2TB, 970 EVO Plus 2TB, 860 EVO 1TB, 850 EVO 1TB, 830 256GB - Liquid Freezer II 280 - RM850x - LG 34GS95QE
Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |
https://www.reddit.com/r/...roid_app&utm_source=shareKloever schreef op donderdag 5 december 2019 @ 17:37:
Issue. Gisteren mij rig opgebouwd en daar een Fanatec DD1 opgezet. Vandaag wou ik even testen of de FFB goed was maar het spel herkend de DD1 niet. Hij kent wel een 2.5 en CSL Elite maar geen DD1. Iemand een idee hoe dit op te lossen?
Even een vraag: is er ook een mogelijkheid om offline een multiplayer race te doen? Ik heb 2 ps4's en een router. Met bijv F1-2019 kan ik wel offline een race doen (2x PS4 & 2x tv / geen split screen).
Thanks alvast!
Project Cars 2 is deze maand gratis bij Games with Gold op de Xbox One.
https://www.microsoft.com...tivetab=pivot:overviewtab
Voor degenen die hem nog niet hadden en Gold hebben (zoals ik), kunnen hem nu dus ook spelen
Was het eerste spel wat ik kocht bij de Xbox One in Italie op vakantie.
Na F1 - 2018 gespeeld te hebben is dit toch echt wel weer wennen!
Wel weer een avond goed mee vermaakt!
PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy
Weet er mss iemand raad, ik zit in een raceteam (in het echt) en ik zou graag op project cars 2, die racewagen daar in uploaden dan kan ik racen met die wagen in het spel.
Alvast bedankt
Project Cars 2 ondersteunt deze functie voor zover ik weet niet. Heel misschien dat je wel offline in je eigen auto kan rijden, maar online wordt een livery sowieso niet gesynced met de andere spelers.Teamchef schreef op woensdag 8 april 2020 @ 13:02:
Beste,
Weet er mss iemand raad, ik zit in een raceteam (in het echt) en ik zou graag op project cars 2, die racewagen daar in uploaden dan kan ik racen met die wagen in het spel.
Alvast bedankt
Vindt vooral het rijden in de regen en 's nachts heel erg leuk!! En het ziet er behoorlijk goed uit op mijn HP Reverb
Maar het is wel inspannend (zeker mer 'n VR bril op je knar
Kan iemand mij echter vertellen hoe ik in VR modus, tijdens het kijken van een replay, kan wisselen tussen track-side views? Of is er per track echt maar één track-side view?
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ik heb gameplay gezien op het kanaal van GameRiot. Project CARS 3 wordt gewoon keiharde arcade op de GRID manier. Ongelofelijk jammer.
YouTube: PROJECT CARS 3 ANNOUNCED - Exclusive Gameplay & Info
[ Voor 37% gewijzigd door Soccer98 op 03-06-2020 22:29 ]
...
Hopelijk ams2?Luxicon schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 22:37:
Ik zou bijvoorbeeld niet weten, los van de F1 games, welke race sim / game echt een volwaardige carrière modus heeft, en ook aardig recent is.
Als ik de in car gameplay bekijk, ziet het er een stuk minder arcade achtig uit dan de trailer.
Trailers maken is ook een beroep, ga niet teveel af op non gameplay trailers.
Ik ben zeer recent pas toegekomen aan het rallycross-gedeelte van Project Cars 2. Nu heb ik een vreemd renderingprobleem wat ik, voor zover ik heb kunnen bepalen, alleen op het DirtFish circuit tegenkom. Op een aantal plekken aan het hekwerk op het circuit wordt een deel van het hek niet goed gerenderd. Nu zie ik in gameplayvideo's van dat circuit dat precies op die plaatsen er reclameborden met de reclame van 'Shield' zouden moeten hangen. Andere reclameborden worden wel goed weergegeven en ik heb ook verder op geen enkel ander circuit renderingproblemen ervaren. De game speelt verder ook prima.
Korte opsomming van m'n systeem:
Moederbord: Asus M4A89GTD-PRO/USB3
CPU: AMD FX-8350
Mem: 16GB (4x4GB Kit) Corsair XMS3 DDR3 1600
Graphics: MSI Radeon RX 580 8GB OC
Weet iemand of dit een bekende bug is? Ik heb er namelijk helemaal niets over kunnen vinden via een google search.
Als iemand een work around weet (bijv. het vervangen/verwijderen van de bewuste reclameborden) zou dat ook een goede optie zijn.
4:41.. minder arcade?Darkangle schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 00:14:
YouTube: PROJECT CARS 3 ANNOUNCED - Exclusive Gameplay & Info
Als ik de in car gameplay bekijk, ziet het er een stuk minder arcade achtig uit dan de trailer.
Trailers maken is ook een beroep, ga niet teveel af op non gameplay trailers.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ik doe niet aan cherry picking. Ik probeer meer te zien of er ook sim inzit, en klaarblijkelijk is dat er dus gewoon ook, maar is iedereen zeer druk bezig met om de een of andere rede te moanen...
Ik ben hier juist blij mee omdat ik vind dat er teveel race sims zijn. Hierdoor wordt de, vrij kleine, community verspreid en dat komt online play niet ten goede.PatrickC schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 23:20:
..... Het grote geld is te verdienen op de consoles met simcade maar liever nog arcade racers. Erg jammer, want PC2 met de verbeteringen die Reiza al heeft gerealiseerd met de Madness engine zou een geweldige simracing game zijn geweest.
Nu speel ik regelmatig PC2 (want vrienden doen dit ook) maar het aantal servers en spelers vind ik bijster weinig.
Er is voor mij weinig keuze.
PC2 vind ik op een klein aantal vlakken leuk en erg "immersive" maar voor t grootste deel vind ik het een afgeraffeld product voor een te hoge prijs.
Dat begrijp ik, maar noem het dan niet Project Cars 3. Dat schept verwachtingen. Het idee achter Project Cars was namelijk om een simulator te zijn. CARS= Community Assisted Racing Simulator. Dit lijkt meer een kruising tussen GRID en NFS.fastbikkel schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 16:40:
[...]
Ik ben hier juist blij mee omdat ik vind dat er teveel race sims zijn. Hierdoor wordt de, vrij kleine, community verspreid en dat komt online play niet ten goede.
Nu speel ik regelmatig PC2 (want vrienden doen dit ook) maar het aantal servers en spelers vind ik bijster weinig.
Er is voor mij weinig keuze.
PC2 vind ik op een klein aantal vlakken leuk en erg "immersive" maar voor t grootste deel vind ik het een afgeraffeld product voor een te hoge prijs.
Lijkt me slimmer om even te wachten tot er details vrijkomen, of we het eventueel kunnen spelen. Wat ik nu hoor is jou argument uit vele kelen, gebaseerd op speculaties en aannames.PatrickC schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 18:06:
[...]
Dat begrijp ik, maar noem het dan niet Project Cars 3. Dat schept verwachtingen. Het idee achter Project Cars was namelijk om een simulator te zijn. CARS= Community Assisted Racing Simulator. Dit lijkt meer een kruising tussen GRID en NFS.
Neemt niet weg dat je best gelijk kan hebben, echter, is er simpelweg heel weinig bekend en is er alleen een sumier beeld dat heel voorzichtig word bewaakt door een team die veel betaald krijgt om een buzz te creeren. Ik zou mijn geld niet inzetten op welke conclusie dan ook.
Je ziet en reageerd zoals dat gewenst is lijk me.
En nee, dat is geen alu hoedjes werk helaas, jaren samen moeten werken met teams die negative buzz creerde om daarna de mensen te laten "winnen" door de spin te geven dat de klachten gegrond waren en het product aangepast is. Dit terwijl het product altijd al zo was. Word je een beetje cynisch van als je dat meerdere malen mee maakt en hele communities als schapen ziet dansen naar de gezette melodie.
Tldr, wacht tor een betrouwbare bron het test. Maak geen conclusies op wat je voorgeschoteld krijgt, dat is tot in de puntjes gedoctored.
/serious mode off
Nu ga ik weer lekker gamen en simpelweg lol hebben 😁
Heb je ook een tldr samenvatting?Darkangle schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 23:21:
https://www.projectcarsgame.com/three/news/developer-blog-1/
Als het waar is, kan leuk zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door ralph075 op 26-06-2020 23:28 ]
Darkangle schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 23:21:
https://www.projectcarsgame.com/three/news/developer-blog-1/
Als het waar is, kan leuk zijn.
Wat? Zegt 'ie nou dat ze brandstofverbruik, bandenslijtage en pitstops uit het spel hebben gehaald? En hij probeert dat te verkopen als een positief punt?!?Nick Pope: Principal Vehicle Handling Designer: So, for example, by removing tyre wear and fuel usage, we could in turn remove pitstops, which resulted in much closer and more consistent racing.
Ok, de AI heeft in PC2 behoorlijk moeite om fatsoenlijk met strategie om te gaan, maar als je in de hogere regionen en/of endurance terecht komt, wil je toch juist dat je je races moet plannen, opbouwen en eventueel aanpassen aan de omstandigheden? Van het weekend nog een race op Daytona gewonnen dankzij betere fuel management. Voelde me helemaal het mannetje
Prima als het een optie is om het uit te zetten, maar om het helemaal uit het spel te slopen?
Dat is exact wat er geschreven wordt inderdaad.ared schreef op maandag 29 juni 2020 @ 23:48:
[...]
[...]
Wat? Zegt 'ie nou dat ze brandstofverbruik, bandenslijtage en pitstops uit het spel hebben gehaald? En hij probeert dat te verkopen als een positief punt?!?
Ok, de AI heeft in PC2 behoorlijk moeite om fatsoenlijk met strategie om te gaan, maar als je in de hogere regionen en/of endurance terecht komt, wil je toch juist dat je je races moet plannen, opbouwen en eventueel aanpassen aan de omstandigheden? Van het weekend nog een race op Daytona gewonnen dankzij betere fuel management. Voelde me helemaal het mannetje![]()
Prima als het een optie is om het uit te zetten, maar om het helemaal uit het spel te slopen?
In PC3 zullen geen pitstops meer zitten. Mocht je tijdens de race overgaan van droog naar regen, dan worden je banden automagisch tijdens het rijden verwisseld.
Hoe je vanaf dat moment nog serieus genomen wil worden als (sim) race game en het nog durft te verkopen ook

Grt
Kees
Was helaas te voorbarig.Sjoerd102 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 21:43:
Project card 2 ook eens geïnstalleerd. Kleine bug in de menu. Geeft continu aan 'failed tot save the data. Do you want to retry the save'. Kan alleen no aanklikken. Bij yes krijg ik weer de melding. Vreemd genoeg slaat hij wijzigen wel op
Kan bv MPH omzetten naar KM/U maar als ik spel erna opstart staat het gewoon weer op MPH.
F:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\Project CARS 2 kan ik wel gezien

[ Voor 38% gewijzigd door Sjoerd102 op 02-07-2020 17:42 ]
http://forum.projectcarsg(...)d-to-save-data-error
Paar keer al herinstallatie gedaan, onzichtbare mappen in systeem op zichtbaar gezet.
one drive afgesloten voor installatie. alles zonder resultaat
[ Voor 26% gewijzigd door Sjoerd102 op 05-07-2020 10:00 ]
Alvast bedankt voor eventuele reacties!
Van de hand doen. Op de nieuwste consoles zal het vast goed lopen maar niet op de Xbox One (s). Op een Xbox valt verder weinig te tweaken. En ook ver weg blijven van Project cars 3. Die loopt zelfs op en high end pc bagger.Er1k989 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 11:01:
Ik heb recent PC2 voor de xbox one aangeschaft en hoewel ik onder de indruk ben van de hoeveelheid circuits en de weerseffecten is het qua performance echt een drama. Ik draai de game op een xbox one s i.c.m. een LG 4K OLED tv maar de framerate is echt bedroevend en resulteert ook in onvoorspelbaar rijgedrag. In deze staat is de game eigenlijk onspeelbaar. Ik heb het aantal tegenstanders al flink omlaag geschroefd tot 8 en dat helpt iets, maar ook in timetrial zonder AI loopt het zo slecht dat ik overweeg de game weer te verkopen. Ik heb ook al geprobeerd de output van de xbox op 1080p te locken, maar helpt ook niet. Forza7, F1 2020, Red Dead Redemption2 lopen allemaal als een zonnetje dus het lijkt echt aan de game te liggen. Is er nog iemand met een gouden tip? Of moet ik de game maar weer van de hand doen?
Alvast bedankt voor eventuele reacties!
Zelfs op de One X draait deze game niet lekker, ze hebben wel iets gepatched maar het blijft een rare 30fps-ish achtig racen met flinke dips bij veel rook, enige die het degelijk kan draaien is de Series X.LAPJENL70 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 11:05:
[...]
Van de hand doen. Op de nieuwste consoles zal het vast goed lopen maar niet op de Xbox One (s). Op een Xbox valt verder weinig te tweaken. En ook ver weg blijven van Project cars 3. Die loopt zelfs op en high end pc bagger.
Maar 3 wil je toch sowieso vandaan blijven?
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ik heb een vraagje over de maximale resolutie. Ik kan in de game geen hogere resolutie instellen dan 1440 of 1600, terwijl de game volgens mij toch een hogere resolutie aan kan en de Quest 2 ook. Ik heb hem nu op 1440 staan, maar in theorie zou hoger mogelijk moeten zijn (zowel voor de headset, game als pc, ik heb een Legion 5 Pro met RTX 3070).
Zoek eens hoe VR werkt icm de scherm resoluties. Die zijn onafhankelijk.Flying Hawkic schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 10:59:
Zijn er mensen die Project Cars 2 in VR spelen op de Quest 2?
Ik heb een vraagje over de maximale resolutie. Ik kan in de game geen hogere resolutie instellen dan 1440 of 1600, terwijl de game volgens mij toch een hogere resolutie aan kan en de Quest 2 ook. Ik heb hem nu op 1440 staan, maar in theorie zou hoger mogelijk moeten zijn (zowel voor de headset, game als pc, ik heb een Legion 5 Pro met RTX 3070).
Btw, iemand zin in een leuke uitdaging?
https://pcars.13ms.de/#/times/3692283027?vehicle=1891730007
Probeer deze combi eens. De tijden zijn nu zo scherp dat het me enorm veel moeite kost om ze te verbeteren, maar het lukt af en toe nog. Laatste tijd (site heeft de update nog niet) is nu 1:44:960. Daar kan nog zeker 3 tiende van af. Qua afstelling zit er denk ik niets meer in de auto..... Dit is mijn opwarm baan en icm deze auto is het echt super om te rijden.
Ik kan wel wat tips gebruiken als ik wat beter wil worden (rij meer voor de lol en ontspanning\immersie).
i7-8700 - Gigabyte WindForce RTX 2070 8 GB - Corsair LPX Vengeance 32 GB 2666 Mhz - Aorus B360
Reset je bindings e.d. eens in pc2 settings (eerste tab, reset). Dat wil nog wel eens helpen.stormbreaker schreef op zondag 26 december 2021 @ 13:22:
Ik heb de sim vandaag gekocht, maar mijn RPM indicator van mijn Thrustmaster 488 Challenge stuur op de TS PC Racer werkt niet. Heb al FanatecLEDS geprobeerd maar helaas. In het menu staat RMP op "Yes".
i7-8700 - Gigabyte WindForce RTX 2070 8 GB - Corsair LPX Vengeance 32 GB 2666 Mhz - Aorus B360
Dat is bijzonder, tijdelijke stop op de game ivm licenties.
Voor het bespreken / organiseren van online sessies kun je terecht in het volgende topic: Project Cars 2 Online racing.