• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-06 20:36
Ook maar overstag gegaan en aangeschaft voor pc.
Hou van race games en dit is toch wel de betere games om met een vive te spelen!

Maar wat ik merkte bij deel 1 is dat het online zo chaotisch is, lui die met valse start je al weg beuken en vervolgens dus je hele kwalificatie voor niks was, of als ze weer op de baan kwamen niet even keken of er een snelle auto aankwam. Zijn dit soort dingen een beetje gefixed?

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:08

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

kneusteun schreef op donderdag 28 september 2017 @ 15:02:

Maar wat ik merkte bij deel 1 is dat het online zo chaotisch is, lui die met valse start je al weg beuken en vervolgens dus je hele kwalificatie voor niks was, of als ze weer op de baan kwamen niet even keken of er een snelle auto aankwam. Zijn dit soort dingen een beetje gefixed?
Dat laatste zeker niet, gister eentje die in alle rust op eau rouge weer ging keren (die had niet door dat je gas moet geven anders slaat je motor af).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• kneusteun
SinergyX schreef op donderdag 28 september 2017 @ 15:08:
[...]

Dat laatste zeker niet, gister eentje die in alle rust op eau rouge weer ging keren (die had niet door dat je gas moet geven anders slaat je motor af).
Eigenlijk zouden ze daar een keer iets op moeten verzinnen, gewoon soort rating systeem ofzo. Net als mensen die bij qualifiers uit de pits knallen de baan op direct in het verkeer. Of iemands hotlap dwarszitten.

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-06 21:21
kneusteun schreef op donderdag 28 september 2017 @ 15:02:
Ook maar overstag gegaan en aangeschaft voor pc.
Hou van race games en dit is toch wel de betere games om met een vive te spelen!

Je kunt als host ervoor kiezen om auto's te laten ghosten. Dit werkt redelijk. Mensen die tegen de richting in rijden heb je dan geen last van. Bij rijders die zonder te kijken zo weer de baan op knallen, weet ik niet of het werkt.

Dit soort gedrag is natuurlijk bijna niet door een game op te lossen, maar ligt aan de mensen die in de online lobbies zitten. Project Cars heeft gepoogd om met een (safety)rating dit op te lossen. Hoe langer de game er is en hoe meer mensen hebben gespeeld online zal er een schifting plaats vinden van serieuze rijders en beukers.

Wil je jezelf die ellende besparen, zorg dan dat je een clubje vindt van mensen die samen gezellig online racen. Dat gaat je hoop ergernis besparen.

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

• DeTjuk
kneusteun schreef op donderdag 28 september 2017 @ 15:10:
[...]

Eigenlijk zouden ze daar een keer iets op moeten verzinnen, gewoon soort rating systeem ofzo. Net als mensen die bij qualifiers uit de pits knallen de baan op direct in het verkeer. Of iemands hotlap dwarszitten.
Te vroeg de pitsstraat verlaten, streep overschrijden, levert ook een penalty op. Dat zit er nu wel in. Kan wel zijn dat de host dit aan moet hebben staan.

Wat ik persoonlijk jammer vindt voor het online publieke lobby racen:

a) De proximity sensor en je spotter staan standaard uit (ps4), beter was geweest standaard aan en dan optioneel uit te zetten.
b) Tijdens practice en kwalifcatie werken deze niet, alleen tijdens de race.

[ Voor 27% gewijzigd door DeTjuk op 28-09-2017 15:26 ]

• kneusteun
DeTjuk schreef op donderdag 28 september 2017 @ 15:21:
[...]

Je kunt als host ervoor kiezen om auto's te laten ghosten. Dit werkt redelijk. Mensen die tegen de richting in rijden heb je dan geen last van. Bij rijders die zonder te kijken zo weer de baan op knallen, weet ik niet of het werkt.

Dit soort gedrag is natuurlijk bijna niet door een game op te lossen, maar ligt aan de mensen die in de online lobbies zitten. Project Cars heeft gepoogd om met een (safety)rating dit op te lossen. Hoe langer de game er is en hoe meer mensen hebben gespeeld online zal er een schifting plaats vinden van serieuze rijders en beukers.

Wil je jezelf die ellende besparen, zorg dan dat je een clubje vindt van mensen die samen gezellig online racen. Dat gaat je hoop ergernis besparen.
Ja klopt, nadeel is dat ik van PS4 afkom en dus op PC een selecte groep heb en 0 daarvan spelen dit soort spellen helaas.
Zijn er vanuit tweakers evenementen? ik zag dat iemand hier al keer race had gemaakt, maar gebeurd dit vaker?

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-04 15:00
Gaan er vanavond nog mensen op de PC (online) racen? Ik denk dat ik vanavond even een paar uurtjes ga racen namelijk :) Heb wel zin in een paar GT3 races online.

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

• estrion
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-12-2024
Riqy schreef op donderdag 28 september 2017 @ 16:19:
Gaan er vanavond nog mensen op de PC (online) racen? Ik denk dat ik vanavond even een paar uurtjes ga racen namelijk :) Heb wel zin in een paar GT3 races online.
mischien dat ik tijd heb vanavond, moet eerst echter nog mn FFB goed zien te krijgen.
maar als ik daarna tijd over heb wil ik wel mee doen

WoT Steam

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Even kijken hoe FIFA gaat en wanneer FM7 precies uit komt, kan ik ook wel wat mee racen.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Jiltjes
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 06-12-2024

Jiltjes

Boeh! Schrok je?

Ik gooi vanavond rond 20.30 uur een lounge open met Lamborghini Huracan ST op COTA.
Join als je wil.

Naam van de server is GTHQ.nl

i5 4590 | 16GB | GTX960 | Win10 | T300RS Alcantara edition | T3PA | TH8A | GTOmega EVO

• Jiltjes
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 06-12-2024

Jiltjes

Boeh! Schrok je?

estrion schreef op donderdag 28 september 2017 @ 16:36:
[...]

mischien dat ik tijd heb vanavond, moet eerst echter nog mn FFB goed zien te krijgen.
maar als ik daarna tijd over heb wil ik wel mee doen
Dit misschien wat voor je?

i5 4590 | 16GB | GTX960 | Win10 | T300RS Alcantara edition | T3PA | TH8A | GTOmega EVO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-06 17:00

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

Ik heb een lap gedaan met de McLaren P1 GTR @ Nordschleife
Stability Assist OFF en TC OFF

YouTube: Project Cars 2 Mclaren P1 GTR Nordschleife 6:14.078 Direct Drive Wheel

+ eigen wheel / FFB settings video

YouTube: Project Cars 2 How to set up a Direct Drive OSW SimuCUBE Wheel + Qui...

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

• estrion
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-12-2024
bedankt voor de link, ik ben echter bezig met de jack spade ffb files aan het testen. had gisteren nog last van een deadzone in het midden op hogere snelheid. die wil ik er eerst uit hebben. dus dat is met config files spelen :)

en ben bang dat ik voor 22:00 nog geen tijd heb om uberhaupt te gaan testen laat staan aan een race mee doen. dus ik moet verstek laten gaan.

WoT Steam

• LoadedBaton
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23-05 19:05
kneusteun schreef op donderdag 28 september 2017 @ 15:47:
[...]

Ja klopt, nadeel is dat ik van PS4 afkom en dus op PC een selecte groep heb en 0 daarvan spelen dit soort spellen helaas.
Zijn er vanuit tweakers evenementen? ik zag dat iemand hier al keer race had gemaakt, maar gebeurd dit vaker?
Wat is je ID op Steam. Speel met de Rift dus kunnen wel eens een VR MP ritje doen :)

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton PS4: BF1 + GT Sport Xbox One: Forza 7 + GoW4 - Steam: LoadedBaton - PUBG + Spintires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis van Olst
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21-03-2024
Kan iemand mij uitleggen waarom mijn G29 stuurtje niet zichtbaar wordt in het spel Project Cars 2
Als ik naar instellingen ga ziet het spel alleen mijn Dual shock. wanneer ik naar instellingen van de PS4 ga staat het stuurtje er ook niet tussen.

Ik kijk uit naar een reactie,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uffeltje
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 00:10
Dennis van Olst schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 08:43:
Kan iemand mij uitleggen waarom mijn G29 stuurtje niet zichtbaar wordt in het spel Project Cars 2
Als ik naar instellingen ga ziet het spel alleen mijn Dual shock. wanneer ik naar instellingen van de PS4 ga staat het stuurtje er ook niet tussen.

Had je het stuur al aangesloten en aangezet voordat je PC2 had opgestart? Mijn T300RS werd niet herkend toen ik hem aanzette nadat de game al was opgestart.

Edit: Oh, je PS4 zelf herkent hem ook al niet. Zal hem dus niet zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Uffeltje op 29-09-2017 08:58 ]

YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
Dennis van Olst schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 08:43:

Wel de kabel rechtstreeks in je PS4 gedrukt en niet via een USB hub oid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Vergeet ook niet even de PS button op de G29 in te drukken nadat je hem hebt aangesloten met USB.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DeTjuk
Voor de geïnteresseerden die Project Cars 2 spelen op de Playstation 4.

Vanavond om 20:00 uur zullen we, in voorbereiding op het GT3 seizoen, een oefensessie gaan opzetten.
(We rijden voor de nodige communicatie allemaal met een headset.)

Wil je ervaren hoe leuk het is om online te rijden met gasten die zo goed mogelijk hun best doen je niet van de baan te rijden? Stuur me dan een DM of voeg me toe op PSN.

Voor de PC is er een tussentijdse patch (1.1.3) uitgekomen. Hierna zal voor alle platformen een 2.0 patch komen. Datum onbekend. VIA. Let op, er zijn mensen die problemen onder vinden met deze patch.

PC patch 1.1.3

[ Voor 32% gewijzigd door DeTjuk op 29-09-2017 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
DeTjuk schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 09:41:
[...]
Wel de kabel rechtstreeks in je PS4 gedrukt en niet via een USB hub oid?
Ik heb nooit problemen met mijn stuur i.c.m. een USB hub op de PS4 (is wel een T300 i.p.v. een G29).
Om problemen uit te sluiten kan het natuurlijk geen kwaad om de hub er even tussenuit te halen, als Dennis die ook gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis van Olst
Klopt dat in mijn instellingen en PS4 controllers ook niets vermeld staat als zijnde stearing G29 o.i.d.
ik heb het stuurtje rechtstreeks in de PS4 ingeplugd, niets er tussen. zodra ik de PS4 aanzet draait het stuur hellemaal naar links en daarna rechts. maw de PS4 zelf stuurt wel mijn G29 aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• misoleezy
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 12-06 20:02
Wie neemt initiatief voor een steam groepje? Heb gisteren met Riqy 3tal races gedaan en ondanks enkele problemen en torpedo rijders heb ik me toch goed geamuseerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dennis van Olst schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 11:16:
zodra ik de PS4 aanzet draait het stuur hellemaal naar links en daarna rechts. maw de PS4 zelf stuurt wel mijn G29 aan.
Niet echt, dat is gewoon moment dat hij 5v op je usb krijgt hij standaard calibratie gaat doen, of hij nu wel of niet 'gezien' wordt door je PS4 (of PC).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis van Olst
Ohh ok dat snap ik ik mis toch ook geen aansluiting? het enige wat je aansluit is je USB van je stuur naar je PS4 en de spanning 230volt. groene ledje brandt zoals het hoort en staat op PS4. Als ik aan het stuur nu draai voel in weerstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Dennis van Olst schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 11:16:
Klopt dat in mijn instellingen en PS4 controllers ook niets vermeld staat als zijnde stearing G29 o.i.d.
ik heb het stuurtje rechtstreeks in de PS4 ingeplugd, niets er tussen. zodra ik de PS4 aanzet draait het stuur hellemaal naar links en daarna rechts. maw de PS4 zelf stuurt wel mijn G29 aan.
zoals ik al eerder zei, je moet daarna nog even op de PS button op het stuur drukken om hem "aan" te zetten.

Afbeeldingslocatie: https://i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload/t_original/1431584126844237485.jpg
rechtsonderin. knop met PS logo.

[ Voor 11% gewijzigd door M a r c o op 29-09-2017 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis van Olst
Hoi Marco, ik heb gedaan wat je zei, nu werken mijn knoppen het het stuur wel maar wanneer ik bij instellingen van de console en vervolgens naar apparaten ga zie ik alleen DUAL SHOCK staan. hier moet het ook naar mijn idee G29 stuur staan.. in het spel zelf om het stuurtje te activeren staat ook niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis van Olst
Dennis van Olst schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 11:39:
Hoi Marco, ik heb gedaan wat je zei, nu werken mijn knoppen het het stuur wel maar wanneer ik bij instellingen van de console en vervolgens naar apparaten ga zie ik alleen DUAL SHOCK staan. hier moet het ook naar mijn idee G29 stuur staan.. in het spel zelf om het stuurtje te activeren staat ook niets.
heeft niets te maken dat ik het spel Limeted Edition heb, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:38
Klopt dat is bij mij ook. je kunt geen instellingen voor het stuur aanpassen namelijk op ps4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis van Olst
Thanks Stuurtje werkt weer... moest toch de console resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
Dennis van Olst schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 11:43:
[...]
heeft niets te maken dat ik het spel Limeted Edition heb, toch?
Nee, dat heeft er niks mee te maken.

Heb je een ander racespel waarmee je kunt testen?

Er was/is volgens mij een optie om driveclub te downloaden (met psn plus).

Is het trouwens een splinternieuw stuur?

[ Voor 5% gewijzigd door DeTjuk op 29-09-2017 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
Dennis van Olst schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 11:58:
Thanks Stuurtje werkt weer... moest toch de console resetten.
Wat was het nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
LoadedBaton schreef op donderdag 28 september 2017 @ 20:53:
[...]

Wat is je ID op Steam. Speel met de Rift dus kunnen wel eens een VR MP ritje doen :)
kneusteun

Ik speel niet veel met de vive, maar af en toe in het weekend als ik zin heb dan komt de hele setup weer mee van het werk.
Maar ook raceseat neerzetten etc is me altijd net iets teveel werk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Was ik U1537 geworden, ik helemaal trots. Ga een 12 rondjes race rijden, wordt 3x gebruikt als 'remzone' van persoon achter mij, tik 1x iemand aan die in een spin raakt, ben ik weer 1500 :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
Mijn score werd gister niet aangepast en/of bijgewerkt en gisteravond zag ik in mijn PC2 profile informatie ook geen uitslagen vermeld, terwijl ik toch 2 keer 10e of lager was geworden, heeft iemand een idee hoe dat zit?

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:36

Phydomir

Dennis

Als ze toch zo inspelen op esports enzo snap ik niet dat ze het iRacing systeem niet nog wat meer hebben over genomen. Zo hadden ze een safety systeem in kunnen bouwen dat je in ranked races eerst in langzame auto's je rating moet opbouwen om zo snellere klasse te unlocked. Zo zullen er veel meer mensen in ieder geval hun best doen om clean te racen.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 23-04 08:37
Weet iemand al of SMS wat gaat doen aan die inconsitente AI in kwalificatie en races? Het is niet te doen op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:51

Hoogie2004

Whohooooo

Phydomir schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 13:18:
Als ze toch zo inspelen op esports enzo snap ik niet dat ze het iRacing systeem niet nog wat meer hebben over genomen. Zo hadden ze een safety systeem in kunnen bouwen dat je in ranked races eerst in langzame auto's je rating moet opbouwen om zo snellere klasse te unlocked. Zo zullen er veel meer mensen in ieder geval hun best doen om clean te racen.
Het grootste issue is dat je daar pas iets aan hebt bij scheduled races (zoals bij iRacing).

Bij mensen die zelf een servertje opgooien om te spelen, en wachten op volk, dan kan alsnog iedereen joinen (of niemand voldoet aan de requirements en je bent alleen...)

#edit: Misschien dat het zou werken als je het per auto definieerd. Dus snellere wagens = veiliger rijden. Maar dan nog wil je misschien wel met bekenden racen die die licentie niet hebben ofzo... De middenweg is lastig

[ Voor 13% gewijzigd door Hoogie2004 op 29-09-2017 14:12 ]

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryslanboy
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-06 11:42
Wat is er mis met de setup section. Opslaan, overwriten, al verander je de sokken van de coureur. Ga je rijden, is er niets aangepast. Zo glitchy als de ziekte die setup screens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
Fryslanboy schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 14:29:
Wat is er mis met de setup section. Opslaan, overwriten, al verander je de sokken van de coureur. Ga je rijden, is er niets aangepast. Zo glitchy als de ziekte die setup screens.
De hele game is één grote glitch. Schandalig om te zien hoe veel fouten er nog in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Phydomir schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 13:18:
Dat is de reden dat ik daarna iracing meteen heb verwijderd, wat een onnozel systeem is dat. Ik kan perfect met een GT3 (GTE/Am/Pro) auto rijden, ik kan alleen niet met zo'n donkervoort brommobiel rijden, hou ik niet normaal op de baan.

Het bracketsysteem van PC2 moet nog beetje settlen, net als in FM6 kom je langzaam in hogere brackets waar het allemaal beter wordt.

Verschil alleen, lobbies hier bepalen dit zelf, maken ook zelf uit wat wel/niet mag. Helemaal belachelijk dat je enkel optie hebt om dan de hele sessie maar uit te gaan, bij FM ga je gewoon naar de lobby en wacht je op de volgende race. Waarom krijg ik 'minpunten' omdat een andere idioot mij raakt? Waarom mij uberhaubt een straf geven op een aanrijden, als ik netjes op hem wacht en hem weer voor laat? Alsof PC2 'zoals in het eggie' wil doen, maar daar zo de mis in is gegaan dat het gewoon niet werkt.

Helemaal van de zotte welke idioot die tussenschermen tussen P en Q of Q en R hebben gemaakt. Staat zo'n mega grote knop 'Exit Session' (logisch toch? P sessie over, eruit), maar nee... dat is dus exit lobby/server, sta je weer in hoofdmenu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeff[NL]
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-12-2023
Fryslanboy schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 14:29:
Hoe sla je op ? Want als je save new file doet en dan je op je oude setuip klikt om te overschrijven werkt prima. Wat ik alleen wel merk is als je een race in gaat de brandstof vaak niet klopt.

Diagnose Specialist Ford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryslanboy
Jeff[NL] schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 16:25:
[...]

Hoe sla je op ? Want als je save new file doet en dan je op je oude setuip klikt om te overschrijven werkt prima. Wat ik alleen wel merk is als je een race in gaat de brandstof vaak niet klopt.
Ja klopt. Dat werkt inderdaad wel. Maar zoals net, zit ik met die loose en stable setups te pielen, sla ik op, en ipv de stable zegt ie dan weer dat de loose geladen is. Heel raar. Brandstof en banden kloppen vaak niet inderdaad.

OT: Was net niet om alles kapot te flamen en dergelijke. Er zijn genoeg goeie punten aan het spel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeff[NL]
ik vind het wel de goede kant op gaan. ze zijn iig actief bezig de bugs eruit te halen en met de ffb tweak van jack spade kan ik tenminste zeggen ik heb een auto waarmee ik rijdt

Diagnose Specialist Ford

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

TTLCrazy schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 19:32:
[...]

Bedankt voor het kijken, maar dat is balen. Je zou verwachten dat ze dat er wel in zouden stoppen :/ Betekend voor mij dat ik dit spel even links laat liggen...
Kleine bump hiervoor:P

https://sourceforge.net/projects/borderless-gaming.mirror/
(of welke mirror, Borderless gaming 9.3)
Deze werkt gewoon netjes nu met PC2, binnen het programma kan je nu ook je monitor-voorkeur aangeven, eerdere versie bleef PC2 crashen maar dat lijkt nu ook goed te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:36

Phydomir

Dennis

SinergyX schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 14:46:
Dat is de reden dat ik daarna iracing meteen heb verwijderd, wat een onnozel systeem is dat. Ik kan perfect met een GT3 (GTE/Am/Pro) auto rijden, ik kan alleen niet met zo'n donkervoort brommobiel rijden, hou ik niet normaal op de baan.
Kan ik me wel iets bij voorstellen maar ondertussen is het wel de enige sim waarbij online pick-up racen werkt. Iedereen probeert in ieder geval zo clean mogelijk te rijden.

Misschien dat ze bij SMS nog een andere manier weten te verzinnen om rijders die niet serieus er mee bezig zijn te "bestraffen".

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

TTLCrazy

Listen to Frankie

SinergyX schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 17:16:
[...]

Kleine bump hiervoor:P

https://sourceforge.net/projects/borderless-gaming.mirror/
(of welke mirror, Borderless gaming 9.3)
Deze werkt gewoon netjes nu met PC2, binnen het programma kan je nu ook je monitor-voorkeur aangeven, eerdere versie bleef PC2 crashen maar dat lijkt nu ook goed te gaan.
Hmm, interessant, maar ik heb ondertussen een ander programma gevonden TvGameLauncher, dit programma maakt een snelkoppeling van je game en kan dan zowel je speaker output als je hoofdscherm wijzigen. Dit werkt in ieder geval goed bij Project Cars, dus ik verwacht ook bij PCars2.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Phydomir schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 18:25:
[...]

Kan ik me wel iets bij voorstellen maar ondertussen is het wel de enige sim waarbij online pick-up racen werkt. Iedereen probeert in ieder geval zo clean mogelijk te rijden.

Misschien dat ze bij SMS nog een andere manier weten te verzinnen om rijders die niet serieus er mee bezig zijn te "bestraffen".
Het is geen slechte manier wat SMS doet, maar hun algoritme ervoor is compleet naar z'n grootje. Forza doet bv soortgelijk maar met 'hidden' brackets, waar jij in rank stijgt en gewoon in hogere lobbies komt, maar daar speelt bv de punten van good pass, good turn etc ook in mee. PC2 lijkt zo'n systeem niet te hebben, dus lijkt het enkel op impact en 'reported to race leading' systeem te zijn?

Dat is het probleem bij veel aspecten van PC2, ze willen realistisch gaan, maar het is zo knullig uitgewerkt.
TTLCrazy schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 18:37:
[...]

Hmm, interessant, maar ik heb ondertussen een ander programma gevonden TvGameLauncher, dit programma maakt een snelkoppeling van je game en kan dan zowel je speaker output als je hoofdscherm wijzigen. Dit werkt in ieder geval goed bij Project Cars, dus ik verwacht ook bij PCars2.
Ooh dat is ook handig :) Kon gelukkig ingame wel output instellen, als die niet beschikbaar is (TV is uit) schakelt hij weer terug naar default, maar ga ik racen pakt hij weer netjes TV op.

[ Voor 25% gewijzigd door SinergyX op 29-09-2017 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schimanski81
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Weet iemand hoe je de opgeslagen setups van autos weer verwijderd? Ik heb last van de bug die het menu steeds trager maakt. Dit zou moeten helpen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Misschien zie ik wat over het hoofd maar zijn er ook scheduled races zoals met iRacing ?

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Ik zit nog steeds te kloten met die pitstops. Ik maak een custom race aan tegen 19 AI, 10 ronden met een verplichte pitstop, weer van light clouds naar rain. De setup van de auto pas ik aan naar slicks (de game zelf kiest regenbanden in dit scenario en de AI start ook op regenbanden) en ik maak een pit strategy aan dat gewisseld moet worden naar regenbanden en verzeker me ervan dat ik die strategie ook geactiveerd heb. Hierna de race gestart en na een paar ronden begint het te regenen, dus ik kies er voor om de pits in te gaan. Daar staat de pitcrew klaar met de nieuwe banden, maar... ze worden niet gewisseld!

Hierna nog een keer geprobeerd, maar nu gestart op regenbanden (net als de AI) op een droge baan. Als ik dan na een paar ronden de pits in rijdt als het begint te regenen, dan worden de banden wel gewisseld.

Verder kom ik nog andere bugs tegen. De knop die ik gemapped heb op mijn G27 stuur om een pitstop aan te vragen, werkt vaak helemaal niet. Verder is de pit radio de ene race kompleet stil en de andere race praat hij de oren van je hoofd (met dezelfde setting en auto/klasse).

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Unbreukable
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-06 22:19
Fryslanboy schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 16:50:
[...]

Ja klopt. Dat werkt inderdaad wel. Maar zoals net, zit ik met die loose en stable setups te pielen, sla ik op, en ipv de stable zegt ie dan weer dat de loose geladen is. Heel raar. Brandstof en banden kloppen vaak niet inderdaad.
Waar zijn die loose/stable standaard setups te vinden? Of zit dat niet in de PS4 versie?

• Fryslanboy
Unbreukable schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 08:35:
[...]

Waar zijn die loose/stable standaard setups te vinden? Of zit dat niet in de PS4 versie?
Geen idee,speel het op de PC. Als je in je setup screen kijkt, en naar load setup gaat, zie je daar geen presets staan?

• Scifo83
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02 02:50
Ik amuseer me echt geweldig met de career :D Love this game d:)b

ai wel op 30 gezet, want in qualy was ik 10sec te traag lol (ice tires bugged?)

iRacing Profiel

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-06 20:47

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Ik heb me zeer vermaakt de eerste dagen met het spel; echter kan ik het nu niet meer spelen? sinds gisteren heb ik niets veranderd aan de game; echter crasht het spel bij het opstarten na het SlightlyMadStudios Logo. Drivers updaten hielp niet in dit geval, zijn er meer mensen met dit probleem?

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• Jeff[NL]
NLBUURMAN schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 12:40:
Ik heb me zeer vermaakt de eerste dagen met het spel; echter kan ik het nu niet meer spelen? sinds gisteren heb ik niets veranderd aan de game; echter crasht het spel bij het opstarten na het SlightlyMadStudios Logo. Drivers updaten hielp niet in dit geval, zijn er meer mensen met dit probleem?
niets over gehoord nog ... heb je integriteitscheck gedaan van de game ? via Steam naar de game dan eigenschappen daar ergens.

Diagnose Specialist Ford

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:16
Spel gisteren ook gekocht. Speel met een G25 en het rijdt heerlijk.
Ben serieus begonnen te simracen met o.a. GTR 2 (Simbin, deels voorloper van SMS) en daarvoor en daarna nog zo nu en dan wat andere games geprobeerd.

In de career mode begonnen met de karts, rijdt prima. Eerste tournament met AI op 100 ruim gewonnen!
Verder wat andere auto's getest, maar alles rijdt bij mij echt prima en realistisch. Een 400+ pk motor is in het echt ook pittig om op de weg te houden, laat staan om er professioneel mee te racen. Goede FFB verder (Raw) en grafisch prima!

Heb voor de grap ook getest met de Oculus Rift en ook dat was heel erg goed! Normaal wordt ik snel misselijk in de Rift helaas, maar heb er een halfuur zonder problemen mee gereden in een Audi A1. Mooie ervaring, maar alle lettertjes worden onleesbaar en ook de algemene besturing wordt wat lastig met zo'n ding op. Had wel wat problemen met het tegelijk gebruiken van de xbox One controller en het stuur. De controller was nodig als ik in de Rift bezig was, maar daarna waren het stuur en de pedalen niet meer goed.

Ben positief verrast over de game. Er kan hier en daar wel wat geschaafd worden, maar vermaak mij er prima mee. Kreeg echt dat GTR2 gevoel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenit
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-06 20:25
Playa del C. schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 13:48:

Heb voor de grap ook getest met de Oculus Rift en ook dat was heel erg goed! Normaal wordt ik snel misselijk in de Rift helaas, maar heb er een halfuur zonder problemen mee gereden in een Audi A1. Mooie ervaring, maar alle lettertjes worden onleesbaar en ook de algemene besturing wordt wat lastig met zo'n ding op. Had wel wat problemen met het tegelijk gebruiken van de xbox One controller en het stuur. De controller was nodig als ik in de Rift bezig was, maar daarna waren het stuur en de pedalen niet meer goed.
nou ik moet zeggen dat sinds ik een Rift heb (3 weken) ik echt niet meer terug wil naar monitoren! De hele beleving en verhoudingen maken het zoveel meer realistisch, dat had ik echt nooit verwacht. Je hebt veel meer besef van bv hoogteverschillen, ik kan nu echt 10 rondes achter elkaar de apex exact hetzelfde raken als ik wil. Bij mijn triple screen zat ik altijd te kl... met FOV, gevolg dat de snelheidsbeleving totaal weg was en ik zag van de cockpit en bijbehorende metertjes maar voor een klein deel. Nu kan ik alle onscreen zooi uitzetten en alle informatie van het dashboard halen zoals in het echt. Ok, de resolutie is niet geweldig maar dat neem ik voorlopig voor lief, ooit zal dat ook opgelost zijn.. (het is zo erg dat ik F1 2017 2 weken geleden heb aangeschaft maar besefte dat racen zonder rift eigenlijk geen optie meer is, dus dat is zonde van mn geld geweest)

GigabyteX670GamingX-Ryzen7800X3D-DeepcoolLT720-32GB CorsairDominator DDR5-6000-GigabyteRTX4070-Logitech G513/G903/+PowerplayZ-5500-ProX Wireless-GTOmegaRacing-T300+Ferrrari+F1 Wheel-TH8A Shifter-Fanatec Clubsport V2-Moza HBP-AOC U3277FWQ-HP Reverb G2 V2

• Jeff[NL]
Jeroenit schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 14:20:
[...]

nou ik moet zeggen dat sinds ik een Rift heb (3 weken) ik echt niet meer terug wil naar monitoren! De hele beleving en verhoudingen maken het zoveel meer realistisch, dat had ik echt nooit verwacht. Je hebt veel meer besef van bv hoogteverschillen, ik kan nu echt 10 rondes achter elkaar de apex exact hetzelfde raken als ik wil. Bij mijn triple screen zat ik altijd te kl... met FOV, gevolg dat de snelheidsbeleving totaal weg was en ik zag van de cockpit en bijbehorende metertjes maar voor een klein deel. Nu kan ik alle onscreen zooi uitzetten en alle informatie van het dashboard halen zoals in het echt. Ok, de resolutie is niet geweldig maar dat neem ik voorlopig voor lief, ooit zal dat ook opgelost zijn.. (het is zo erg dat ik F1 2017 2 weken geleden heb aangeschaft maar besefte dat racen zonder rift eigenlijk geen optie meer is, dus dat is zonde van mn geld geweest)
Pcars2 heeft een setting voor dynamisch FOV afhankelijk van de snelheid.

Diagnose Specialist Ford

• Playa del C.
@Jeroenit Het realistische effect was ook zeker goed. Alsnog voelt het bij erg wilde stukken in de race voor mij nog niet superlekker voor mijn hoofd. En heb een duur ultra-wide scherm staan met hoge resolutie. Het is een kwestie van afwegen, maar omdat ik uren zal gaan racen, heb ik besloten om toch meteen maar met de Rift te stoppen, dat zag ik niet helemaal zitten door de kleine opofferingen die je toch moet doen (soms maakt het je misselijk, problemen met vinden van knoppen met je echte handen, lage resolutie waardoor ver weg moeilijk is te zien, enz.). Alsnog was het een geweldige ervaring uiteraard en werkt de engine vlekkeloos in VR, dus zeker een pluspunt!

Verder ben ik ondertussen bezig met Formula R, rijdt ook weer heerlijk. Heb alleen dat het opslaan van wijzigingen in de tuning niet opgeslagen blijven als je kiest voor 'over bestaande save opslaan'. Maar als je dan handmatig opslaat over hetzelfde bestand werkt het wel goed. Stoor ik mij niet aan, zal wel binnenkort gepatched worden en is tot die tijd zelf simpel op te lossen.

• Riqy
Nog iemand zin om online te racen op de PC? Voeg me maar even toe op steam (zie onderschrift voor steam naam)

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
Riqy schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 13:17:
Mijn score werd gister niet aangepast en/of bijgewerkt en gisteravond zag ik in mijn PC2 profile informatie ook geen uitslagen vermeld, terwijl ik toch 2 keer 10e of lager was geworden, heeft iemand een idee hoe dat zit?
Het zou kunnen zijn dat je in een lobby reed waar het ratingsysteem uit was gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
Schimanski81 schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 18:40:
Weet iemand hoe je de opgeslagen setups van autos weer verwijderd? Ik heb last van de bug die het menu steeds trager maakt. Dit zou moeten helpen..
Heb ook iets gelezen dat het zou helpen om je save games van de career te verwijderen (en daarna geen careermodus starten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
Dat was het inderdaad, ik draaide zelf een lobby, daar stond rating uit...

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schimanski81
  • Niet online
DeTjuk schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 10:03:
[...]

Heb ook iets gelezen dat het zou helpen om je save games van de career te verwijderen (en daarna geen careermodus starten).
Je kan het vinden bij opslag in je ps menu. Heb alle setuos verwijderd en career progress laten staan. Nu draait het menu weer zoals het hoort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:38
Sinds vandaag.in het bezit van pc2! Tot nu toe genoten! (Ps4) . Zit alleen enotm te kl**en met de instellingen van fov in cockpit en achter auto en de stuur (g29) instellingen voor de ffb etc. Is er toevallig ergens al een site waar wat goede instellingen voor camera en stuur te vinden zijn (ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
Top. Zonder reden is mijn career verwijderd in Project CARS 2. Wat is het toch een schandalig buggy game zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-06 22:19
Sinds vandaag superveel last van een main menu dat steeds enkele seconden freezed (PS4). Komt dat door het opslaan van (3 tot 4!) car setups?

Krijgt iemand de optie aan om tegen de beste ghost van je sessie te rijden tijdens TT? Ik kan alleen een ghost uit de ranking selecteren. Zelfs mij eigen record ghost is niet te kiezen.

Ze moeten echt wat doen aan die leaderbords man, pfffff. Het duurt zo lang voor je tijd op de leaderbords te zien is en ze moeten ze echt op specifieke klasse doen ipv zo algemeen als het nu is. Dat was bij PC1 ook al zo shitty en ik had echt gehoopt dat het nu beter was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schimanski81
  • Niet online
Unbreukable schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 19:36:
Sinds vandaag superveel last van een main menu dat steeds enkele seconden freezed (PS4). Komt dat door het opslaan van (3 tot 4!) car setups?
En dat wordt dagelijks erger. Je zult je opgeslagen setups en replays ed moeten verwijderen. Zie mijn post eerder vandaag. Een bugje.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinSetz
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14-06 22:47
Je kan je eigen livery maken voor je auto maar zien mensen dit online ook? Of komt dat nog?

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob_VH
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 02-10-2024
Is er een mogelijkheid het volume van de chat te verlagen op de headphones? (ps4)

PSN: Rob_VH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
lord_fh schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 17:36:
Sinds vandaag.in het bezit van pc2! Tot nu toe genoten! (Ps4) . Zit alleen enotm te kl**en met de instellingen van fov in cockpit en achter auto en de stuur (g29) instellingen voor de ffb etc. Is er toevallig ergens al een site waar wat goede instellingen voor camera en stuur te vinden zijn (ps4)
Ik speel op de pc met een g25 en een ultra-wide scherm. Alles default en ffb op 'Raw'. De auto's rijden erg realistisch zo. Snap niet helemaal hoe je in dit spel problemen hebt met fov. Standaard is het al goed. Wil je toch iets meer zien, zet je de fov iets hoger. Alleen, bij te hoge fov, is alles wat je ziet te veel vervormd en dat maakt het inschatten van bochten alleen maar moeilijker.
Ik denk dat je qua ffb beter je kan aanpassen aan het spel, dan het spel te willen aanpassen aan jou.

Er zijn in die zin online geen goede instellingen te vinden, omdat elke aanpassing persoonlijk is. Wat ik verder op internet wel vaker hoor van ervaren racers, is dat de duurdere stuurtjes (g25 of nieuwer) de meest realistische ervaring geven op raw. De andere twee opties geven vooral extra effecten, en dat is uiteraard minder realistisch, dus 'slechter'. Goedkopere stuurtjes kunnen niet alle raw ffb goed overbrengen en dan is het soms beter om wat effecten toe te voegen of te versterken.

Verder is de ffb ervaring erg afhankelijk van type auto en de car setup. Als je dus denkt een goede ffb te hebben gevonden, voelt het na tuning of bij een andere auto weer verkeerd. Bandenspanning maakt het stuur merkbaar zwaar of licht. Juist als je prutst met ffb instellingen, wordt het tunen en verschil voelen steeds moeilijker. Echte race auto's voelen ook nooit 'lekker' om te rijden trouwens. Als je geen ervaring hebt daarmee: kijk maar eens hoe die coureurs en hun stuur er uit zien met een cockpit cam.

Vooral als je prutst met instellingen (proberen zonder echt te weten hoe het moet) zou ik alles op default en raw zetten. Paar weken racen, zonder steeds in je achterhoofd aan ffb te denken. Kun je daarna een stuk beter beoordelen of het echt aan ffb settings lag of tussen de oren zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-06 18:39
Ffb is natuurlijk bedoeld om de wegligging en gedrag van de auto over te brengen op de coureur. Aangezien wij het alleen met ffb en visuals moeten doen. Het is dus belangrijk om te testen met ffb settings zodat je precies/zo goed mogelijk voelt wat de auto doet. Zodat je daarop kunt reageren. Voorbeeldje. Je ziet op het scherm dat de auto onder/overstuurd maar je voelt dit niet. Dan moet je zeker ffb gaan aanpassen zodat je dit wel voelt. Dat is echter wel kwestie van trial and error. Voor iedereen is dat gevoel anders.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenit
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-06 20:25
ik was in de career begonnen met Formula Rookie wat erg lekker reed, heb op 90% AI het kampioenschap gewonnen. Maar daarna in de Formula C kwam ik echt niet vooruit, steeds laatste op 5 sec of meer van P1.
Auto was ook moeilijk te controleren, veel onderstuur in bochten maar juist ineens overstuur verderop in de bocht. Dus dat je ineens spint zonder waarschuwing. Het viel me op dat ik daar in de regen een stuk minder last van had. Nu blijkt dat de regenbanden ook in droog weer veel sneller zijn en de auto ineens veel lekkerder rijdt.

GigabyteX670GamingX-Ryzen7800X3D-DeepcoolLT720-32GB CorsairDominator DDR5-6000-GigabyteRTX4070-Logitech G513/G903/+PowerplayZ-5500-ProX Wireless-GTOmegaRacing-T300+Ferrrari+F1 Wheel-TH8A Shifter-Fanatec Clubsport V2-Moza HBP-AOC U3277FWQ-HP Reverb G2 V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
Jeroenit schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 10:16:
ik was in de career begonnen met Formula Rookie wat erg lekker reed, heb op 90% AI het kampioenschap gewonnen. Maar daarna in de Formula C kwam ik echt niet vooruit, steeds laatste op 5 sec of meer van P1.
Auto was ook moeilijk te controleren, veel onderstuur in bochten maar juist ineens overstuur verderop in de bocht. Dus dat je ineens spint zonder waarschuwing. Het viel me op dat ik daar in de regen een stuk minder last van had. Nu blijkt dat de regenbanden ook in droog weer veel sneller zijn en de auto ineens veel lekkerder rijdt.
Sterkte AI verschilt sterk per klasse die je rijdt. Rijd je in klasse x op 100% de AI het snot voor de ogen, moet je in de andere klasse je uiterste best doen om ze voor te blijven op 50% sterkte.

Banden en grip in combi met bepaalde weersomstandigheden kloppen nog niet altijd.

Let op dat het kan zijn dat je opeens je voortgang in de carriere kwijt bent, hier boven wordt daar al melding van gemaakt en op het pc2 forum is er ook een draadje over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
Jeroenit schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 10:16:
Dat was in deel 1 ook zo met de Formule Rookie, daar reed ik altijd op regenbanden, dacht zelfs met de Ginetta Junior ook.
Nou heb ik gelezen dat de banden physics nog steeds niet kloppen, aangezien banden ook nooit te warm kunnen worden...

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeff[NL]
Neem aub de FFB files van Jack Spade mensen... Dit geeft echt zoveel beter gevoel. Verder zal elke wagen kwa ffb hetzelfde aanvoelen wat met RAW etc niet zo is.

FOV heb ik op 56 staan Cockpit uiteraard. Maargoed dit is afhankelijk van meerdere factoren.

Diagnose Specialist Ford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Jeff[NL] schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 12:46:
Neem aub de FFB files van Jack Spade mensen... Dit geeft echt zoveel beter gevoel. Verder zal elke wagen kwa ffb hetzelfde aanvoelen wat met RAW etc niet zo is.

FOV heb ik op 56 staan Cockpit uiteraard. Maargoed dit is afhankelijk van meerdere factoren.
Niet iedereen draait op de PC ;)

Mijne staat nu wel goed, heb geen files ofzo nodig, rij maar een handjevol GT3 auto's die toch bijna allemaal hetzelfde reageren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeTjuk

Voor de console gebruikers kan dit wel, maar die moeten de gain niet op 100 laten staan. rest kun je wel overnemen, zelf nog niet mee geëxperimenteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.

Waarom wil je dat elke auto qua ffb hetzelfde aanvoelt? Dat is wel het laatste wat ik wil.

Ook vind ik het vreemd als een team professionals, plus zes pro coureurs maanden bezig is om de ffb goed te krijgen en dat sommige gamers dan alsnog de voorkeur geven voor wat aangepaste getallen van een enkel persoon.

Ik rij er niet slechter of beter door. Ben een ervaren simmer en durf wel te zeggen dat je beter niet een gevoel kan aanwennen (steeds voorkeur voor bepaalde ffb) maar echt gaat ervaren wat een raceauto doet (via het stuur).

FOV op 56? Waarom...

Verder mag uiteraard iedereen spelen en modden op zijn of haar eigen manier. Maar doe dan niet alsof dat de enige en de beste manier is. Meeste van dat soort dingen zit tussen de oren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
Kwam deze nog tegen, digitale variant van een gebruiksaanwijzing in het Engels: https://www.projectcarsga...gital-manual.html?lang=en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeff[NL]
Playa del C. schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 13:59:
[...]

Waarom wil je dat elke auto qua ffb hetzelfde aanvoelt? Dat is wel het laatste wat ik wil.

Ook vind ik het vreemd als een team professionals, plus zes pro coureurs maanden bezig is om de ffb goed te krijgen en dat sommige gamers dan alsnog de voorkeur geven voor wat aangepaste getallen van een enkel persoon.

Ik rij er niet slechter of beter door. Ben een ervaren simmer en durf wel te zeggen dat je beter niet een gevoel kan aanwennen (steeds voorkeur voor bepaalde ffb) maar echt gaat ervaren wat een raceauto doet (via het stuur).

FOV op 56? Waarom...

Verder mag uiteraard iedereen spelen en modden op zijn of haar eigen manier. Maar doe dan niet alsof dat de enige en de beste manier is. Meeste van dat soort dingen zit tussen de oren.
Heel simpel...omdat de game vol bugs zit. Uiteraard is het voor iedereen zijn eigen keuze maar na pcars 1 en assetto corsa nu naar pcars 2 ik had echt zo een slecht ffb gevoel ongeacht welke settings ik gebruikte ! Ik was bijna zover om de game hierom links te laten liggen omdat ik gewoon 0 gevoel had. Dus tja mijn persoonlijke ervaring incl die van vele anderen.
Oh en NU voel ik juist WEL wat de auto doet...eerst niet maar dit is wellicht stuur afhankelijk.

Fov 56 geeft bij mij dezelffe setting als AC ..als ik hem naar de gecalculeerde 85 zou zetten klopt er niets meer van om 1 of andere reden

[ Voor 8% gewijzigd door Jeff[NL] op 02-10-2017 14:35 ]

Diagnose Specialist Ford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Jeff[NL] schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 14:31:
[...]

Heel simpel...omdat de game vol bugs zit. Uiteraard is het voor iedereen zijn eigen keuze maar na pcars 1 en assetto corsa nu naar pcars 2 ik had echt zo een slecht ffb gevoel ongeacht welke settings ik gebruikte ! Ik was bijna zover om de game hierom links te laten liggen omdat ik gewoon 0 gevoel had. Dus tja mijn persoonlijke ervaring incl die van vele anderen.
Oh en NU voel ik juist WEL wat de auto doet...eerst niet maar dit is wellicht stuur afhankelijk.

Fov 56 geeft bij mij dezelffe setting als AC ..als ik hem naar de gecalculeerde 85 zou zetten klopt er niets meer van om 1 of andere reden
Als ik eerlijk ben, klinkt dit echt fout.

pcars 1, AC en nu pcars 2 zijn best wel vergelijkbaar qua ffb. Als je 0 gevoel had in pcars 2 (op allerlei settings) dan klopt er zeker iets niet. Ik weet ook niet wat, maar als het niet aan de hardware ligt, dan is het toch echt iets tussen de oren. MIsschien heb je jezelf vreemde ffb effecten aangeleerd. Met default rijdt een beetje racesimmer zo weg in pcars 2.

Je zegt er tussendoor even bij dat het jouw gevoel is, inclusief vele anderen, maar dat laatste is zeker niet waar. Juist de ffb wordt hoog gewaardeerd. Dat een paar mensen op fora elkaar napraten over de ffb zegt niks over het veel grotere deel van de mensen die niks op internet zet. En het is ook voornamelijk elkaar napraten. Zoals ik eerder zei: laat er eens zes professionele coureurs naar kijken (zoals SMS heeft gedaan) en durf dan nog eens te zeggen dat je het echt beter weet.

Je had een G29 toch? Ik rijdt met de G25. Vergelijkbaar, ook al is de G29 natuurlijk iets nieuwer en technisch gezien iets beter (denk ik, geen ervaring met de G29 op zich). Daar ligt het probleem ook niet.

Het is nogal zwart wit. Of je hebt 0 gevoel, of bij een andere fov klopt er meteen niks meer van. Komt op mij zo in ieder geval vreemd en niet geloofwaardig over.
En waarom moet het op AC lijken qua fov? Ik kan je redenen, ervaringen en ook je settings totaal niet volgen. Maar leg eens uit anders wat het probleem met de standaard fov dan is voor jou? Heb je drie schermen of één?

Edit: Onderwerp 'bugs' vergeten, maar ook hier praat je internet weer na. Het valt heel erg mee met de bugs (na de eerste twee patches op de pc) en de bugs die er nog zijn hebben niks met ffb of fov te maken. Klinkt wel interessant om bugs te schuld te geven.

[ Voor 5% gewijzigd door Playa del C. op 02-10-2017 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeff[NL]
Mja wordt een beetje welles nietus discussie.. Enige reden van mijn reactie was voor mensen die klagen over de ffb . op mijn g27 is dat echt gewoon ruk en andere klagen er ook over. Iedereen mag ermee doen wat hij zij wil ik geef alleen maar mijn ervaring net als de fov (triple screen) als ik die hoger ga zetten dan gaat alles lang en snel aanvoelen en zijn apexen niet meer te raken. Maar het zal wel tussen mijn oren zitten.

Diagnose Specialist Ford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Jeff[NL] schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 15:31:
Mja wordt een beetje welles nietus discussie.. Enige reden van mijn reactie was voor mensen die klagen over de ffb . op mijn g27 is dat echt gewoon ruk en andere klagen er ook over. Iedereen mag ermee doen wat hij zij wil ik geef alleen maar mijn ervaring net als de fov (triple screen) als ik die hoger ga zetten dan gaat alles lang en snel aanvoelen en zijn apexen niet meer te raken. Maar het zal wel tussen mijn oren zitten.
Dit bedoel ik dus. Je hebt blijkbaar een triple screen setup. Dat vergt altijd enige speciale aanpassing natuurlijk. Kan best zijn dat daar een fov aanpassing nodig is. Maar jouw reactie is meteen: geen idee hoe het komt, maar bij x fov lijkt het pas weer normaal. Terwijl de oorzaak dus heel simpel was, je hebt drie schermen.

Er werd niet geklaagd over ffb door mensen, er was één persoon die toevallig aan het 'prutsen' was met de settings.

Je hebt verder inhoudelijk weinig gereageerd. Het is vooral napraten van anderen wat ik hoor. (Iedereen zegt dit, anderen hebben dit ook, enz.) Ik vroeg je nog waarom jij wil dat elke auto dezelfde ffb ervaring geeft? Omdat ik juist dat niet zou willen bijvoorbeeld en de reden is simpel, ook elke verschillende auto in het echt voelt anders aan via het stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pterad0n
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-05 20:45
Ik maak nu gebruik van een 34" monitor met de resolutie van 3440x1440.
Hierbij heb in mijn FOV (cockpit) op 100 staan. Voor mijn gevoel werkt deze goed voor mij.

Naar aanleiding van deze "discussie" ben ik gaan kijken naar FOV calculator en vond er twee;

http://www.projectimmersion.com/fov/index.php
en
http://carsfov.moritzlawitschka.de/

beiden geven voor mij een waarde van rond de 53. (jammer genoeg weet ik niet de standaard waarde van Pcars2 meer)
Hierdoor begin ik aan mijn eigen ingeving te twijfelen.
Ik ga het eens proberen.
Zojuist geprobeerd en had het gevoel dat ik met mijn neus tegen de voorruit zat.
Ik had nu alleen het zicht van de linkerhelft van de voorruit.
Weer terug naar 100;)

[ Voor 62% gewijzigd door Pterad0n op 02-10-2017 17:56 ]

Psn: Pteradon-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Pterad0n schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 17:46:

Echter wat ik niet begrijp is;
de "raw" is een settingswaarde voor de FFB en de "Jack Spade file" is een settingswaarde voor de FFB. Waarom zou "raw" het FFB gedrag van elke wagen behouden en de file van Jack Spade iedere wagen hetzelfde laten aanvoelen? IMO zou de ffb-files het gevoel van FFB veranderen maar niet het gedrag van de wagens.
Waren er toen niet ook FFB files voor PC1 van die Jack Spade? Daar kan ik me alleen van herinneren dat hij probeerde met wat rumble effecten dingen ingame na te boosten. Net als de TM software 8 knoppen heeft van startende motor tot platte band, het is een pseudo gevoel dat 'ergens' op lijkt maar anders genoeg is dat je het herkent als een issue met de auto.

Onderstuur of overstuur gaat je stuur niet opeens raar mee doen, zeker de non-race wagens hebben dusdanig sterke stuurbekrachtiging dat ik me afvraag of je uberhaubt wel zo 'zwaar' merkt dat je auto over hobbels of onderstuur krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pterad0n
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-05 20:45
Voor PC1 had hij inderdaad ook FFB-files aangemaakt. Echter heb ik hiermee geen ervaring.
Onderstuur of overstuur gaat je stuur niet opeens raar mee doen, zeker de non-race wagens hebben dusdanig sterke stuurbekrachtiging dat ik me afvraag of je uberhaubt wel zo 'zwaar' merkt dat je auto over hobbels of onderstuur krijgt.
Daarin geef ik u geheel gelijk, maar irl krijg je zowel door je stuur als door het chassis wel de informatie wat uw voertuig doet. Gezien ik geen full-motion rig heb, moet ik het hebben van informatie die door de ffb wordt doorgegeven aan mijn stuurtje. :)

Psn: Pteradon-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
Ik vond zelf de raw settings die default waren ook niet geweldig. Te zwaar, te agressief en weinig detail. Nu weet ik mijn settings niet uit me hoofd, maar heb alles wat lager gezet en nu voelt het erg geloofwaardig en belangrijker, ik voel nu wat een auto doet. Als de voorbanden blokkeren voel je dat. Onderstuur en overstuur idem. En wat voor de 1 fijn is, is voor de ander totaal niet fijn.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Het gaat mij niet om het 'fijn' zijn van de ffb, of daardoor indirect het beter kunnen rijden dankzij ffb, maar om het realisme. Ik denk dat Raw het meest realistisch is.

Het ergste soort ffb zijn de 'canned effects' waar @SinergyX het ook over heeft. Dat je een standaard ffb effect krijgt, zodra je iets doet (over curbs, oversteer, enz.) Daarmee voel je uiteraard meer, maar het is daardoor niet realistischer of 'beter'.

Het echte gevoel van een auto, komt uiteraard uit de beweging van de auto, iets wat je achter je pc niet kan voelen. Er is trouwens verder geen discussie. Ik wou alleen duidelijk maken dat het not-done is om te stellen dat bepaalde mods of ffb instellingen 'het beste' zijn. Laat dat aan iedereen zelf over. De één wil blijkbaar canned effects, de ander wil realisme, de ander wil een zwak effect, enz. En ik stoor me daarbij aan twee dingen: 1) geen respect voor de makers van het spel, die eerlijk gezegd een zeer goede default ffb leveren en 2) het napraten van mensen, om zo interessant over te komen. Alsof die ffb mod-maker ineens de heilige graal is voor ffb.

Ben ondertussen een stuk verder in het spel en het bevalt mij heel goed. Mooie races (inclusief training/kwalifiactie), goede UI en tuning en leuke extra opties (voor mij o.a.: cooldown lap, full pitlane control, time trial + tuning setup downloaden van de nr.1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Pterad0n schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 18:05:
Voor PC1 had hij inderdaad ook FFB-files aangemaakt. Echter heb ik hiermee geen ervaring.

[...]

Daarin geef ik u geheel gelijk, maar irl krijg je zowel door je stuur als door het chassis wel de informatie wat uw voertuig doet. Gezien ik geen full-motion rig heb, moet ik het hebben van informatie die door de ffb wordt doorgegeven aan mijn stuurtje. :)
Natuurlijk moet je het met de middelen doen die normaal aanwezig zijn, maar ik weet dat vanuit PC1 bv die Fanatec ABS rumble nooit goed werkte, 1 van de weinige pendalen die ik weet die uberhaubt ABS rumble hebben (club sport?). Goed, ding had verder geen weerstand tot het punt van ABS, maar het was tenminste al iets.

Lang geleden hadden ze in arcadehalen games als Daytona en Ferrari Challenge, maar die laatste had ook een briljante manier om wheelspin (of oversteer bij RWD) te simuleren via de weerstand van het gaspedaal, als die opeens lichter ging wist je dat je spin had, het blijft me toch verbazen dat de FFB (en features) wel in de jaren beter werd, maar dat een standaard pedaalset nog gewoon een metaal stukje en een podmeter is, dat ze daar nooit meer mee hebben gedaan.

Ik ben maanden met MS en TM bezig geweest om de data van de trigger-rumbles (die op de xbox bv wel ABS en wheelspin simuleren) uit de usb te halen, maar je komt gewoon geen kloot verder. Zelfs de jongens achter Cronos doen vaag en moeilijk, maar imho is (bv bij Forza) dat gewoon een apart 'datalijntje' die toch gewoon zou moeten uit te lezen zijn en vervolgens toe te passen. Als alleen die 2 signalen alleen al toe te voegen zijn (geen idee of PC2 ze heeft btw), dan zou je al zoveel meer kunnen doen dan enkel wat exotisch knutselen met een FFB van een stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
Playa del C. schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 19:21:
Het echte gevoel van een auto, komt uiteraard uit de beweging van de auto, iets wat je achter je pc niet kan voelen. Er is trouwens verder geen discussie. Ik wou alleen duidelijk maken dat het not-done is om te stellen dat bepaalde mods of ffb instellingen 'het beste' zijn. Laat dat aan iedereen zelf over. De één wil blijkbaar canned effects, de ander wil realisme, de ander wil een zwak effect, enz. En ik stoor me daarbij aan twee dingen: 1) geen respect voor de makers van het spel, die eerlijk gezegd een zeer goede default ffb leveren en 2) het napraten van mensen, om zo interessant over te komen. Alsof die ffb mod-maker ineens de heilige graal is voor ffb.
Met punt twee ben ik het helemaal eens. Je moet zelf ontdekken wat fijn is voor jouw, om vervolgens tot een eigen Mening te kunnen komen.
Punt 1 slaat alleen werkelijk nergens op. Al die ffb sliders zijn er juistem voor zodat je het kunt instellen naar wens. En dat ik de default niet fijn vond, heeft helemaal niks met disrespect of wat dan ook richting de makers te maken. Puur met persoonlijke voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Michaelg schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 19:47:
[...]

Met punt twee ben ik het helemaal eens. Je moet zelf ontdekken wat fijn is voor jouw, om vervolgens tot een eigen Mening te kunnen komen.
Punt 1 slaat alleen werkelijk nergens op. Al die ffb sliders zijn er juistem voor zodat je het kunt instellen naar wens. En dat ik de default niet fijn vond, heeft helemaal niks met disrespect of wat dan ook richting de makers te maken. Puur met persoonlijke voorkeur.
Misschien heb ik het niet duidelijk verwoord. Ik bedoel niet de default settings, maar de 'vanilla' opties (als dat duidelijker is). PC2 heeft van zichzelf een prima stuk software om de FFB te regelen. In een spel als PC2 met best goede FFB is het in principe niet nodig om na twee dagen al een mod uit te brengen om de FFB even te verbeteren. En alle mensen er weer achteraan hobbelen, omdat het schijnt dat het beter is dan wat een heel team in maanden heeft gepresteerd. Makers van dat soort mods proberen alleen maar weer de meest gebruikte mod te worden, dus hoe eerder ze de mod online gooien, hoe groter de kans dat het de grootste wordt. Die ffb-mod en mensen die erbij zweren hebben naar mijn mening weinig respect voor SMS en de zes coureurs die hebben getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
Ik snap je punt nu inderdaad wat beter. Maar ook weer niet.... iedereen moet toch voor zichzelf bepalen of hij/zij het fijner vindt rijden? Ik vind zelf de settings van Jack Spade erg fijn en voel nu meer detail dan ik met de default settings had. Heeft weinig met disrespect te maken voor zowel SMS als de coureurs die eraan gewerkt hebben. Dat het niks voor jouw is, prima! Iedereen zijn ding toch?

Ik zeg niet dat deze settings voor iedereen de heilige graal is. Maar zeker het proberen waard als je zelf aan het worstelen bent met de settings.

TLDR: Iedereen heeft zijn eigen voorkeuren. Laten we dat vooral lekker respecteren.

Ander onderwerp: Ben benieuwd naar de aankomende patches. Aantal zaken zijn toch wel erg hinderlijk.
-Spotter werkt vaker niet dan wel
-Ai die perse op de race lijn moet rijden, ondanks dat ik daar zelf al rij en mij dus er vanaf beukt.
-AI in de regen... Dit moeten ze echt snel fixen want er is weinig aan om in de regen tegen de AI te rijden. Tijdens droge races heb ik zeker wel leuke gevechten, maar in de regen rijdt ik ineens 6 seconde sneller dan de AI.

Als ze bovenstaande gefixed hebben ben ik zeer blij man :) (vermaak me overigens prima hoor, maar zijn wat kleine min punten waar ik het vreemd van vind dat deze nooit eerder naar boven zijn gekomen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokkes
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-12-2022
Hi allen

Na Project CARS te hebben gebacked al die jaren terug, en even te proberen met controller op PS4 en Xbox One X op EGX 2 weken geleden, ben ik gezwicht. Ik was oorspronkelijk van plan eerst mijn race-setup terug in huis te halen (wegens verhuis alles de deur uit gedaan) maar omdat het er ZO goed uit zag, en blijkbaar best te pruimen is met controller, dan toch maar een CD key gekocht.

Start ik het spel op, met mijn (niet heel originele) Xbox One X controller aan de PC aangesloten. De vibrators in de triggers werken zelfs in F1 2017, en uiteraard Forza Horizon 3. Maar in pCARS2 heb ik enkel een heeeeel zachte 'rumble' en niets op de triggers. Heb hem al proberen omhoog draaien in de game, maar dat bracht geen soelaas.

Is er hier iemand die ook tegen dit probleem aanloopt, of beter nog, een oplossing heeft?

GoTBF3 Race topic! -- Battlelog - Battalion'44 Servers :10Slots Wartide 213.32.98.194:7777 - TDM = 213.32.98.194:7781

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
@Michaelg Ik zeg precies hetzelfde :) Ook dat iedereen het verder zelf moet weten. Zolang daarna maar niet gezegd wordt dat hun eigen manier de beste is. Ik denk wel dat het over het algemeen beter is om een nieuwe sim even wat tijd te geven. Als je meteen begint met modden dan leer je het 'origineel' nooit kennen en dat kan op lange termijn wel tegen je werken (dat je bijv. perse met die mod moet rijden, anders kun je niks meer.)

De regen werkt inderdaad niet goed. Schijnt aan de banden te liggen. De AI rijdt volgens het boekje in de regen, maar de speler zelf heeft juist met rain tires meer grip dan tijdens droog weer met slicks. Die bug wordt bij de volgende patch als het goed is gefixed. Wel een flinke bug in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Tokkes schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 21:34:
Start ik het spel op, met mijn (niet heel originele) Xbox One X controller aan de PC aangesloten. De vibrators in de triggers werken zelfs in F1 2017, en uiteraard Forza Horizon 3. Maar in pCARS2 heb ik enkel een heeeeel zachte 'rumble' en niets op de triggers. Heb hem al proberen omhoog draaien in de game, maar dat bracht geen soelaas.

Is er hier iemand die ook tegen dit probleem aanloopt, of beter nog, een oplossing heeft?
Xbox S controller neem ik aan, de X is nog niet uit ;)

Maar geen idee hoe dit werkt in PC2, in deel 1 werkte de triggers helemaal niet, dat was toen de oorzaak van de API van de controller op Windows, maar neem aan dat PC2 toch nu wel weet hoe je dat werkend moet krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokkes
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-12-2022
SinergyX schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 21:42:
[...]

Xbox S controller neem ik aan, de X is nog niet uit ;)

Maar geen idee hoe dit werkt in PC2, in deel 1 werkte de triggers helemaal niet, dat was toen de oorzaak van de API van de controller op Windows, maar neem aan dat PC2 toch nu wel weet hoe je dat werkend moet krijgen.
Helemaal juist. Zelfs gewoon een Xbox One - niks speciaal aan. Beetje muscle memory geworden, "Xbox One X" :D

Heb nu momenteel PC1 niet geinstalleerd staan (en met 16Mbit zal dat toch moeten wachten tot vannachtmorgennacht (want Forza 7)) maar we zullen eens kijken of daar de "main" rumble wel in werkt. Zoals ik al zei, ik voel wel een heel zwakke 'rumble' (of dat denk ik toch) maar als je je controller in je handen knijpt zoals je dat doet bij een racesim voel je daar niet veel van. Niets eigenlijk.

Verder doet die controller het gewoon in alle andere games. Games die de triggers geen feedback laten doorgeven doen het ook gewoon, zoals je van een X360 controller zou verwachten. Maar in pCARS2 dus niet. Ik zou zelfs al blij zijn met enkel de "gewone" feedback.

GoTBF3 Race topic! -- Battlelog - Battalion'44 Servers :10Slots Wartide 213.32.98.194:7777 - TDM = 213.32.98.194:7781

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
Playa del C. schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 21:36:
@Michaelg Ik zeg precies hetzelfde :) Ook dat iedereen het verder zelf moet weten. Zolang daarna maar niet gezegd wordt dat hun eigen manier de beste is. Ik denk wel dat het over het algemeen beter is om een nieuwe sim even wat tijd te geven. Als je meteen begint met modden dan leer je het 'origineel' nooit kennen en dat kan op lange termijn wel tegen je werken (dat je bijv. perse met die mod moet rijden, anders kun je niks meer.)

De regen werkt inderdaad niet goed. Schijnt aan de banden te liggen. De AI rijdt volgens het boekje in de regen, maar de speler zelf heeft juist met rain tires meer grip dan tijdens droog weer met slicks. Die bug wordt bij de volgende patch als het goed is gefixed. Wel een flinke bug in ieder geval!
Hopelijk gezamenlijk met de rest van de banden/physics fixes? (banden worden niet warmer dan warm, kunnen niet overhit raken)

Is er al bekend wanneer die update/patch gaat komen? kan op de officiele forums helemaal niks vinden hiervan...

My iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

Playa del C. schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 19:21:
Het gaat mij niet om het 'fijn' zijn van de ffb, of daardoor indirect het beter kunnen rijden dankzij ffb, maar om het realisme. Ik denk dat Raw het meest realistisch is.

Het ergste soort ffb zijn de 'canned effects' waar @SinergyX het ook over heeft. Dat je een standaard ffb effect krijgt, zodra je iets doet (over curbs, oversteer, enz.) Daarmee voel je uiteraard meer, maar het is daardoor niet realistischer of 'beter'.

Ben ondertussen een stuk verder in het spel en het bevalt mij heel goed. Mooie races (inclusief training/kwalifiactie), goede UI en tuning en leuke extra opties (voor mij o.a.: cooldown lap, full pitlane control, time trial + tuning setup downloaden van de nr.1)
Realisme heb je weinig aan als je stuur het toch niet kan weer geven en het daardoor niet goed weergeeft. Het is belangrijker dat je stuur / ffb niet clipped.
Raw is idd het beste. Ook naar mijn mening. en zo min mogelijk extra effectjes. je wilt voelen wat de auto doet niet bumps extra hard fake laten voelen ect.

Verder moet iedereen gewoon doen wat goed voelt voor hem. en het allemaal proberen. en idd niet aannemen van iemand dat dit de settings zijn.

een hoop lui weten niet waar ze over praten en het verschilt ook nog eens per stuur.

Ik heb dan wel een direct drive stuur maar ik heb ook geen lomp zware ffb want dat is ook niet realistisch. ik heb het gewoon zo staan dat je alles goed kan voelen.

In deze video kan je zien welke settings ik gebruik.
YouTube: Project Cars 2 How to set up a Direct Drive OSW SimuCUBE Wheel + Qui...
opzich wil je het niet anders dan dat en alleen de gain aanpassen op je stuur zodat je ffb niet clipped. dan heb je de beste ffb dat je uit je stuur kan halen.

Dit is niet zozeer op tjeer84 bedoelt maar gewoon een tip voor iedereen.

[ Voor 11% gewijzigd door BruceLee op 03-10-2017 08:15 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Let op:
Voor het bespreken / organiseren van online sessies kun je terecht in het volgende topic: Project Cars 2 Online racing.