Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 16:40
Wie heeft hier goede/slechte ervaring met de G29 ?
Ik rijd nu met de T300 en heb geen zin die pedalen weer op m'n playseat te schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTrek2891
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10-05 14:28
michael_ehv schreef op zondag 24 september 2017 @ 14:21:
Zijn er hier mensen die ondanks de soms moeilijke kwalificaties met gaps van 6 sec, toch nog het gat weten te dichten met bij bijvoorbeeld een bepaalde setup?
Haal brandstof uit de tank.

Ik ben alleen alweer gestopt met carreer mode.. heb race 1 niet eens compleet juist vanwege dat de AI weer op rails lijkt te rijden.

Ik zit in de Ginetta constant overstuur te vechten terwijl AI netjes ronden kan rijden. Vooral midturn oversteer heb ik.. en daar kan ik niks tegen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:21

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

NinjaTrek2891 schreef op zondag 24 september 2017 @ 15:01:

Ik zit in de Ginetta constant overstuur te vechten terwijl AI netjes ronden kan rijden. Vooral midturn oversteer heb ik.. en daar kan ik niks tegen doen.
Eau rouge op Spa is helemaal belachelijk, daar gaan ze gewoon flatout doorheen, helemaal perfect, rijdend op een lijn waar dat echt niet mogelijk is (eerste rechts, dan mid, dan links).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:39
Ben nu tijd bezig met de Ginetta Junior career en begin nu toch echt weer met plezier te racen. In begin was het zeker weer even wennen en zeker met wat snellere auto's. Maar houd ik wel van om echt elke auto van begin af onder knie te krijgen, je moet auto en circuits echt weer even aanvoelen en leren.

Gister ook mooie race begon droog en halverwege begon het te regenen, in het begin was het goed te doen masr je merkte echt dat elke ronde toch wat lastiger ging met de slicks, laatste ronde lagen plassen op de baan en was lekker aan het aquaplanen. :)

Heb T300 en rij op PS4, heb FFB wel aangepast naar informative en vond de FFB erg zwaar en heb de volume naar 30 gezet en voelt stuk beter aan.

Of het realistisch is of beter als AC (nooit gespeeld) geen idee, maarik rij met plezier, dat is toch voornamelijk het belangrijkste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTrek2891
hah :D neej die lijn kan niet.

Gisteren wel plezier gehad in Multiplayer. Maar de AI is nog altijd kut. Had liever gezien dat dan alle focus op MP ging. Dit is gewoon slecht.

Alle snelle bochten... heb ik snap oversteer.. niks aan te doen. Als ik het niet wil hebben moet ik meer afremmen.. maar dan rijd de AI me voorbij alsof ik een andere race klasse ben.

Ik denk dat ik carreer mode maar aan de kant zet.. en lekker MP ga doen :)

[ Voor 9% gewijzigd door NinjaTrek2891 op 24-09-2017 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael_ehv
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 05-09-2018
NinjaTrek2891 schreef op zondag 24 september 2017 @ 15:01:
[...]

Haal brandstof uit de tank.

Ik ben alleen alweer gestopt met carreer mode.. heb race 1 niet eens compleet juist vanwege dat de AI weer op rails lijkt te rijden.

ook dit had ik al geminimaliseerd, vergeten mede te delen. GT3 10kg brandstof en maakte nog weinig verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Is er al een reactie van SMS op al die bugs ?
Die career is zo toch niet te spelen man !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:39
NinjaTrek2891 schreef op zondag 24 september 2017 @ 15:09:
hah :D neej die lijn kan niet.

Gisteren wel plezier gehad in Multiplayer. Maar de AI is nog altijd kut. Had liever gezien dat dan alle focus op MP ging.

Ik denk dat ik carreer mode maar aan de kant zet.. en lekker MP ga doen :)
Ik gebruik carreer echt meer om auto's en de tracks te leren kennen als voorbereiding op MP. Haal mijn voldoening meer uit het steeds beter leren kennen van een wagen steeds snellere laptimes halen dan competitief te racen tegen AI.

Zet AI wel steeds sneller als ik progressie maak met een auto, maar zorg meestal dat ze echt ongeveer even snel zijn en dat ze meer werken als een stok achter de deur. Als ik fout maak tijdens race weet ik dat ik fucked ben en tussen AI rij en mijn snellere laps kan vergeten. :+

[ Voor 19% gewijzigd door Albinoraptor op 24-09-2017 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTrek2891
Als ik kijk op hun officiele forums... zijn de backers weer net zo hostile als bij het eerste deel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:55

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

jori040 schreef op zondag 24 september 2017 @ 15:19:
Is er al een reactie van SMS op al die bugs ?
Die career is zo toch niet te spelen man !
In het algemeen nog niet zo te zien, maar ze moeten denk ik nog ook een hele hoop filteren aan meldingen waarvan veel natuurlijk hetzelfde is.

Kijk zelf eens zou ik zeggen: http://forum.projectcarsg...ay.php?141-Project-CARS-2

Ook in het besloten WMD forum zie ik nog niet veel reacties van SMS zelf, alhoewel ze dat MP issue wel snel opgepakt hebben.

Ik ben zelf nog niet met MP en Career bezig, eerst maar eens goed de auto's en circuits leren kennen voordat ik me aan competitie ga wagen.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobopalmtree
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-01 00:27
Ik volg dit toch niet helemaal. Ik heb in PC1 de career amper gespeeld omdat de AI zo slecht was. Verder wel honderden uren online gespeeld. In PC2 vind ik de career een stuk leuker. De AI beukt je niet in elke bocht van de baan en momenteel is het op 90% net uitdagend genoeg. Ook heb ik nu op 90% niet meer dat ze in practice/qualy seconden sneller zijn dan in de race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 23-04 08:37
Weet iemand ook een goede site waar setups voor Project CARS 2 op staan? Had even gegoogled, maar kon alleen die van de originele Project CARS vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-06 21:21
ongewoongewoon schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 23:52:
Ik speel op de PS4, hoe kan ik de HUD succesvol aanpassen?

Ik krijg het maar niet klaar om mijn wijzigingen op te slaan waardoor ik een dikke blindspot op mijn scherm heb vanwege een tijden kaart links! De wanhoop naarbij, Brno is onspeelbaar omdat de linker bochten compleet blind zijn door de HUD.
De light variant kiezen en dan saven, dan gaat het wel goed (op ps4).

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood
  • Laatst online: 15:18

Isniedood

nee, echt niet!

Ben ik de enige dan die echt keiharde performance problemen heeft. Ik probeer het met de Vive te spelen met behulp van een ryzen 1700 en een msi gtx 1080, maar zelfs met de laagste settings is het onspeelbaar.

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ongewoongewoon
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-08-2024
DeTjuk schreef op zondag 24 september 2017 @ 18:25:
[...]

De light variant kiezen en dan saven, dan gaat het wel goed (op ps4).
Ik krijg het nog steeds niet voor mekaar :'(
Wel heb ik net 397 KM/h geklokt :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Laatst online: 15-05 13:19

garriej

Ik las ondertieten.

Soccer98 schreef op zondag 24 september 2017 @ 17:51:
Weet iemand ook een goede site waar setups voor Project CARS 2 op staan? Had even gegoogled, maar kon alleen die van de originele Project CARS vinden.
Zit dat niet in game tegewoordig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTrek2891
Isniedood schreef op zondag 24 september 2017 @ 18:48:
Ben ik de enige dan die echt keiharde performance problemen heeft. Ik probeer het met de Vive te spelen met behulp van een ryzen 1700 en een msi gtx 1080, maar zelfs met de laagste settings is het onspeelbaar.
Ik heb er niet heel veel last van... hoe hoog staat je supersampling in SteamVR?

edit:

Ik speel met de Rift en heb Supersampling op 1.4x staan.

(Heb je tevens de laatste NVidia drivers gedownload? Die schijnen een optimalisatie te hebben)

[ Voor 17% gewijzigd door NinjaTrek2891 op 24-09-2017 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

En kan weer geen enkele game joinen, al 20 minuten bezig uberhaubt in een race te komen.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxzor
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-07-2020
7700k met een 970GTX en in VR draait het ook niet echt helemaal fantastisch. Ik kan het maximaal op 1.1 SS gooien, met alles op low of uit en dan blijft hij stabiel op 90. Nou is de 970GTX niet meer het beste van het beste, maar ik draai vrijwel elk ander spel prima op 1.5, dus een beetje jammer dat Project Cars 2 niet helemaal geweldig loopt. Maar ik zie genoeg posts over 1080 ti's met hetzelfde probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opel-fan12
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-06 14:09
Ik probeer een online game te joinen, maar ik wordt telkens in de pitcam geplaatst. Zeer irritant, heeft iemand hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

Proxzor schreef op zondag 24 september 2017 @ 20:53:
7700k met een 970GTX en in VR draait het ook niet echt helemaal fantastisch. Ik kan het maximaal op 1.1 SS gooien, met alles op low of uit en dan blijft hij stabiel op 90. Nou is de 970GTX niet meer het beste van het beste, maar ik draai vrijwel elk ander spel prima op 1.5, dus een beetje jammer dat Project Cars 2 niet helemaal geweldig loopt. Maar ik zie genoeg posts over 1080 ti's met hetzelfde probleem...
Dat klinkt alsof het best goed draait. Ik heb supersampling op 1.0 staan, zowel in als buiten het spel. Enkel msaa op medium en alles op low. Met mijn 1080 heb ik nog misses frames. Het spel is verschrikkelijk lelijk en onspeelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryslanboy
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-06 11:42
Moet zeggen. Het bevalt me opzich wel goed. Hier en daar nog wat dingen die dwarszitten. Ben voornamelijk Assetto Corsa gewend, waar dit behoorlijk van afwijkt, voornamelijk het remgedrag. Dat is echt aanvoelen en wennen.

Speel zelf met een TS TX met de Jack Spade FFB files. Gaat opzich goed af. Net een paar online potjes gedaan, dat was echt een turn 1 slachtfest. Echt Open Lobby Racing.

Enige wat me echt stoort zijn de rare menu's, en de vreemde optie om de rechtermuisknop te gebruiken tot een 'ga terug' knop, waarmee je dus zomaar de lobby mee verlaat. Ja, en die afgrijselijke AI.

Verder, de graphics, het geluid (behalve het bandengeluid), het rijden (alleen GT3/GTE/LMP/Group 5,6 en C geprobeerd) bevalt goed, om het genoemde rempunt na. FFB is goed, en hoe de wagens zich gedragen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-04 15:00
Gister na wat twijfelen de game toch gekocht (via keysite, dus niet volle mep betaald).

Heb het gevoel dat de FFB best redelijk is: ik gebruik een Fanatec CSL Elite stuur met momenteel ingame standaard instellingen. Assists heb ik ingesteld staan op Authentic, dat werkt voor mij het beste.

Heb met time trial al een stuk of wat rondetijden neergezet in de top 10 van een paart circuits gezet, op een paar seconde van de snelste tijden, ben benieuwd hoe lang die tijden blijven staan in de top 10.

Verder eigenlijk alleen maar bezig geweest om een stuk of wat auto's te testen, de meeste GT auto's zijn best lekker bestuurbaar, echter zijn er een stuk of wat historische auto's die wat lastiger te besturen zijn.

Verder ziet het spel er erg goed uit en ben ik erg onder de indruk van de grafische effecten van het dynamische weer :9~

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• garriej
  • Laatst online: 15-05 13:19

garriej

Ik las ondertieten.

Fryslanboy schreef op zondag 24 september 2017 @ 22:36:
Moet zeggen. Het bevalt me opzich wel goed. Hier en daar nog wat dingen die dwarszitten. Ben voornamelijk Assetto Corsa gewend, waar dit behoorlijk van afwijkt, voornamelijk het remgedrag. Dat is echt aanvoelen en wennen.

Speel zelf met een TS TX met de Jack Spade FFB files. Gaat opzich goed af. Net een paar online potjes gedaan, dat was echt een turn 1 slachtfest. Echt Open Lobby Racing.

Enige wat me echt stoort zijn de rare menu's, en de vreemde optie om de rechtermuisknop te gebruiken tot een 'ga terug' knop, waarmee je dus zomaar de lobby mee verlaat. Ja, en die afgrijselijke AI.

Verder, de graphics, het geluid (behalve het bandengeluid), het rijden (alleen GT3/GTE/LMP/Group 5,6 en C geprobeerd) bevalt goed, om het genoemde rempunt na. FFB is goed, en hoe de wagens zich gedragen ook.
ik had ook heel veel moeite met remmen, elke keer piepende banden, abs aan bij het aantikken van mn rempedaal.

Ik heb de brake sensitivity op 40 gezet, nu werkt het echt een stuk beter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeZaag
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:36
Soccer98 schreef op zondag 24 september 2017 @ 17:51:
In 1 van de hints ingame las ik dat het mogelijk is om setups over te nemen van ghosts in time trials. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar je zou de snelste tijd voor een specifieke auto op een circuit kunnen opzoeken en die setup dan over kunnen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
ongewoongewoon schreef op zondag 24 september 2017 @ 20:07:
[...]
Ik krijg het nog steeds niet voor mekaar :'(
Wel heb ik net 397 KM/h geklokt :*)
Bij mij werkt het ook niet helemaal feilloos helaas. Bepaalde weergave die ik eerst wel had, is nu weer weg. Hopelijk wordt dit in een patch gefixt.

UDP (tweede scherm dmv apps) zou ook in de eerst volgende patch zitten. Bron.

Release daarvan niet bekend uiteraard.

Daarnaast vind ik het een behoorlijke tegenvaller dat online championships er niet direct in zit. Hopelijk wordt dat alsnog snel toegevoegd. Er is nooit gezegd, naar mijn weten, dat dit voor console, er niet vanaf launch in zou zitten. Dit was juist 1 van de features waar ik naar uit keek ivm organisatie van leagues.

Naja, tot die tijd nog maar weer aan de bak met een good old spreadsheet. Mochten er nog mensen in een league mee willen rijden of af en toe een race mee willen pakken, laat het maar even weten via DM of voeg me toe op PSN, zie hieronder.

[ Voor 33% gewijzigd door DeTjuk op 25-09-2017 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwins1984
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Proxzor schreef op zondag 24 september 2017 @ 20:53:
Ik heb dezelfde problemen met een gtx1080, alles op low en medium en het hapert aan alle kanten in VR. Puur uit nieuwsgierigheid heb ik toen alle grafiche settings op max gezet en nu loopt het allemaal prima in VR :D

Ik denk dat op lagere settings de CPU meer wordt aangeroepen dan de GPU...
Hoe hoger ik de settings zet hoe beter het gaat lopen 8)7

Succes in ieder geval! :)

PSN: Edwin1984 -- Steam: edwin1984 -- Xbox live: Edwins1984 -- uPlay: edwin_1984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsmeister
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-04-2024

fonsmeister

The Fonz

Soccer98 schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 18:16:
Is er eigenlijk een manier om de tijd door te spoelen in kwalificaties en trainingen? Was in Project CARS 1 wel volgens mij. En op "Skip to end" klikken heeft geen zin, omdat de AI dan opeens zes seconden gevonden hebben ergens.
Schimanski81 schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 19:03:
[...]

Volgens mij kan dat niet. Vooral in kwalificatie erg irritant imo
Eerst terug naar de pits, vanuit de pits kun je wel “Skip to end” aanklikken

PSN: fonsmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:35

Phydomir

Dennis

fonsmeister schreef op maandag 25 september 2017 @ 11:33:
[...]

[...]

Eerst terug naar de pits, vanuit de pits kun je wel “Skip to end” aanklikken
Dat kan wel inderdaad. Alleen ziet de AI het licht dan ineens en zijn de enkele seconde sneller.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schimanski81
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Phydomir schreef op maandag 25 september 2017 @ 12:55:
[...]

Dat kan wel inderdaad. Alleen ziet de AI het licht dan ineens en zijn de enkele seconde sneller.
Klopt, ben er nu ook achter. Dat de AI ineens 6 sec sneller is schijnt een bug te zijn. Die tijden rijden ze nooit in de race namelijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schimanski81
  • Niet online
DeTjuk schreef op maandag 25 september 2017 @ 09:17:
[...]

Daarnaast vind ik het een behoorlijke tegenvaller dat online championships er niet direct in zit. Hopelijk wordt dat alsnog snel toegevoegd. Er is nooit gezegd, naar mijn weten, dat dit voor console, er niet vanaf launch in zou zitten. Dit was juist 1 van de features waar ik naar uit keek ivm organisatie van leagues.

Naja, tot die tijd nog maar weer aan de bak met een good old spreadsheet. Mochten er nog mensen in een league mee willen rijden of af en toe een race mee willen pakken, laat het maar even weten via DM of voeg me toe op PSN, zie hieronder.
Online kampioenschap zou wel gaaf zijn idd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Riqy
Dat verbaasde mij ook wel, was toch een van de dingen waar ze erg mee adverteerden voor deel 2...

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:37
Jammer dat het niet wat interessanter gemaakt wordt om time trial te doen. Bijvoorbeeld met een ranking.

Ook jammer dat de leaderbords niet echt goed te filteren zijn. Er is een soort van filter op klasse, maar eigenlijk ook weer niet. Het leaderbord filtert op bijvoorbeeld Road terwijl het eigenlijk interessanter is om Road A, Road B, Road C etc apart te kunnen zien. Alle open wheel wagen worden op 1 hoop gegooid, dus om hoog op de leaderbords te komen moet je met de Formula X rijden..

Snap ook niet waarom het zo lang moet duren voordat tijdens op de leaderbords verschijnen.

[ Voor 11% gewijzigd door Unbreukable op 25-09-2017 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:35

Phydomir

Dennis

Leaderbords in time trial werden bij mij (PC) wel vrij snel bijgewerkt. Je kan daarbij ook nog filteren op auto die geselecteerd is. Qua klasse is het wel een beetje verwarrend ja. Zo zit de Porsche GT3 in dezelfde klasse als de Mercedes GTR LM.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RifatSahin
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 22-03-2023
PC1 was ook in het begin een bugfest.. Volgens mij is dit nu weer het geval.. Dat wordt wachten met kopen dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:51

Hoogie2004

Whohooooo

Ik heb me al een aantal uurtjes goed vermaakt met de game.

Ben nog geen echt game-breaking bugs tegen gekomen in die paar uurtjes. Ben een career gestart in de karts, en heb nu 1 race in de Formula C erop zitten. In combinatie met een Oculus Rift een heerlijk wegspelende game.

Met de Oculus Rift een Formula C race op een compleet verregend Long Beach, dan is de start wel heeeeeel erg gaaf (zeker als je niet vooraan staat).

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scifo83
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02 02:50
zolang ze de qualifying bug niet fixen raak ik career nimmer aan.

5min qualifying bezig met GT4, ik rij 1.46 met de BMW op zolder. Voorlopig pole. Ik skip to end session en hup laatste. Snelste is 1.41.

ai stond op 90%... is een 1.46 dan zo slecht op zolder? -.-

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
Scifo83 schreef op maandag 25 september 2017 @ 16:47:
zolang ze de qualifying bug niet fixen raak ik career nimmer aan.

5min qualifying bezig met GT4, ik rij 1.46 met de BMW op zolder. Voorlopig pole. Ik skip to end session en hup laatste. Snelste is 1.41.

ai stond op 90%... is een 1.46 dan zo slecht op zolder? -.-
Of het een goede of slechte tijd is weet ik niet, maar dat het een bug is wel, gewoon niet skip to end doen dan gaat het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scifo83
DeTjuk schreef op maandag 25 september 2017 @ 16:49:
[...]

Of het een goede of slechte tijd is weet ik niet, maar dat het een bug is wel, gewoon niet skip to end doen dan gaat het wel goed.
Ik ga geen half uur wachten 8)7

Het was wel een verbetering tov ai op 60%. Toen reed de polesitter een 1.31 ofzo

[ Voor 12% gewijzigd door Scifo83 op 25-09-2017 16:57 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

De AI rijdt 1:31 op 60% en 1:41 op 90%? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WittiW
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 28-03-2022
Als je skipped. Niet als je gewoon een sessie uitrijdt.

Tot nu toch wel een goede game. Vermaak me er prima mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Kwam in een lobby, kwalificatie net gemist, formatie ronde, 16de plek.

Spawn op de baan, meteen 15seconde penalty wegen inhalen, rijd ik bij spawnen dus al tiende. Netjes gestopt, wacht ik op plekken 13/14 maar die zijn er niet, zie ik beide al op DQ status. Dus ik rij gewoon door achter de volgende gast voor mij, hoppa weer +15sec erbij.

Voordat ik uberhaubt richting chicane bent gaat alles al groen, gast voor mij spint direct bij chicane, ik rij erlangs, drivethrough penalty wegen inhalen voor start/finish.

Goed, alles gedaan, vervolgens krijg ik een leuke beuk op rechte stuk om vervolgens rondje 2/10 te mogen stoppen met 'severe engine damage'.

Serieus, wat is hier nu precies zo leuk aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeZaag
Kwalificatie kan je beter vrij kort instellen. Zorg ervoor dat je 3-4 laps kan rijden, dan hoef je ook skip to end niet te gebruiken. Haal je toevallig geen goed resultaat in die paar ronden, herstart je simpelweg de sessie. Niet helemaal realistisch, maar wel de handigste manier om met de bug om te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scifo83
DeZaag schreef op maandag 25 september 2017 @ 18:26:
Kwalificatie kan je beter vrij kort instellen. Zorg ervoor dat je 3-4 laps kan rijden, dan hoef je ook skip to end niet te gebruiken. Haal je toevallig geen goed resultaat in die paar ronden, herstart je simpelweg de sessie. Niet helemaal realistisch, maar wel de handigste manier om met de bug om te gaan.
Kan je toch niet niet instellen in career? Ik kan enkel on/off zetten

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeZaag
Hmm, dat is een interessante... weet ik inderdaad niet zeker in de career.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanvO
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 20-12-2020
Schimanski81 schreef op maandag 25 september 2017 @ 13:15:
[...]

Online kampioenschap zou wel gaaf zijn idd.
Offline ook, custom races zijn qua instellingen al wel wat uitgebreider dan in het eerste deel, maar ik mis toch de nog grotere vrijheid die je in Assetto Corsa daar mee hebt. Alhoewel ik dit weekend ook wel veel online heb gereden, alleen dat kan nog wel eens erg frustrerend zijn. Had dit weekend een paar hele leuke online races, maar daarentegen ook een aantal waarbij ik de race niet eens afgemaakt heb, omdat er toch nog steeds lui zijn die het leuk vinden om te kloten.

Vind het ook irritant dat mijn rating nog steeds hetzelfde is als waar ik mee begonnen ben, terwijl ik echt mijn best doe om goed en netjes te rijden. Wordt liever 2e door goed te rijden en niet teveel risico te nemen, dan dat ik eerste wordt doordat ik bij een riskante inhaalpoging degene voor me van de baan rij. Ik weet niet vanaf welk moment je rating veranderd en heel veel races heb ik nog niet online gereden, maar had verwacht dat dat toch iets sneller zou gaan.
SinergyX schreef op maandag 25 september 2017 @ 18:24:

Spawn op de baan, meteen 15seconde penalty wegen inhalen, rijd ik bij spawnen dus al tiende. Netjes gestopt, wacht ik op plekken 13/14 maar die zijn er niet, zie ik beide al op DQ status. Dus ik rij gewoon door achter de volgende gast voor mij, hoppa weer +15sec erbij.

Voordat ik uberhaubt richting chicane bent gaat alles al groen, gast voor mij spint direct bij chicane, ik rij erlangs, drivethrough penalty wegen inhalen voor start/finish.

Goed, alles gedaan, vervolgens krijg ik een leuke beuk op rechte stuk om vervolgens rondje 2/10 te mogen stoppen met 'severe engine damage'.

Heb al een aantal reacties van je gelezen in dit topic, meestal vind ik je wat aan de zure kant (no offence meant ;) ), maar hier moet ik je toch wel een beetje gelijk in geven. Reed gisteren bijvoorbeeld op Monaco (Azure circuit), met een Porsche Boxter Clubsport GT4 en het maakte niet uit hoe ik de eerste bocht nam, ik kreeg iedere keer een slow down melding. Ik kreeg het niet voor mekaar om zonder penalty door die bocht te komen, echt op allerlei manieren genomen, ook die pitlijn niet aangeraakt, toch penalty. Ik werd er echt gek van. Begon mezelf daardoor ook al te ergeren aan die stem van Crewchief, Oooh Stefan, what have you done of iets dergelijks :')

[ Voor 40% gewijzigd door StefanvO op 25-09-2017 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

NinjaTrek2891 schreef op zondag 24 september 2017 @ 20:38:
[...]

Ik heb er niet heel veel last van... hoe hoog staat je supersampling in SteamVR?

edit:

Ik speel met de Rift en heb Supersampling op 1.4x staan.

(Heb je tevens de laatste NVidia drivers gedownload? Die schijnen een optimalisatie te hebben)
1.0, zelfs met alles low heb ik missing frames. Ik heb async reprojection dan ook uit staan omdat ik gewoon echt 90 frames wil halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

StefanvO schreef op maandag 25 september 2017 @ 19:55:

Heb al een aantal reacties van je gelezen in dit topic, meestal vind ik je wat aan de zure kant (no offence meant ;) ), maar hier moet ik je toch wel een beetje gelijk in geven. Reed gisteren bijvoorbeeld op Monaco (Azure circuit), met een Porsche Boxter Clubsport GT4 en het maakte niet uit hoe ik de eerste bocht nam, ik kreeg iedere keer een slow down melding. Ik kreeg het niet voor mekaar om zonder penalty door die bocht te komen, echt op allerlei manieren genomen, ook die pitlijn niet aangeraakt, toch penalty. Ik werd er echt gek van. Begon mezelf daardoor ook al te ergeren aan die stem van Crewchief, Oooh Stefan, what have you done of iets dergelijks :')
Zuur, kritisch, realistisch, zeurderig, whats in the name? :P

Ik ben iemand die gaat zitten achter z'n racestuur, gas geeft en gaat. Ik heb werkelijk pas 2 races kunnen rijden, in totaal, tja dan wordt je op bepaald moment stapje zuurder :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenit
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-06 20:25
ik moet zeggen dat ik behoorlijk positief verrast ben over PC2!
Ik heb ooit in de beginfase van PC1 een membership gehad maar heb na het uitkomen van Assetto Corsa PC1 eigenlijk niet meer aangeraakt. Het gevoel was er gewoon niet ondanks dat de graphics en het geluid me wel bevielen. Maar al na de eerste meter voelde PC2 echt stukken beter, komt zelfs voor mij persoonlijk in de buurt van AC. Het leuke aan PC2 vind ik dat het iets meer leeft, met career, andere banen en allerlei statistics, bv hoeveel km te in totaal op bepaalde circuits of in bepaalde autos gereden hebt. Ook gaaf eindelijk manual pitstraat en wegrijden vanuit de pitbox. Maar het is lang geleden dat ik gewoon tijdens de practice sessies maar door blijf rijden en mijn tijden blijf bijschaven. Ben begonnen in Formula Rookie en ben kampioen geworden op AI 90%, net iets te makkelijk maar ik vond de AI nog helemaal niet zo slecht. Mijn T300 en de oculus rift zijn in PC2 een heerlijke combinatie. AC blijft beter puur op physics en force feedback maar ook een beetje een droge sim. Met PC2 heb ik nog eens zin om een hele career te doorlopen. Hier en daar wel nog wat kleine dingetjes, bocht afsnijd meldingen die niet kloppen, popup en hickups, maar die zullen hopelijk nog wel gepatched worden, heb ook net mijn drivers nog even geupdate.

GigabyteX670GamingX-Ryzen7800X3D-DeepcoolLT720-32GB CorsairDominator DDR5-6000-GigabyteRTX4070-Logitech G513/G903/+PowerplayZ-5500-ProX Wireless-GTOmegaRacing-T300+Ferrrari+F1 Wheel-TH8A Shifter-Fanatec Clubsport V2-Moza HBP-AOC U3277FWQ-HP Reverb G2 V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scifo83
Als ik mijne ffb gefixt krijg, kan dit spel idd nog tof worden. Voor de moment moet ik overstuur visueel probere op te vange.

Leuk race'ke op zolder daarnet, maar ai moet het weer verpeste op het einde :p

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-06 18:39
Haha dus jij mag hem daar wel divebomben maar de ai niet (die volgens mij bij het aanremmen al naast je zit...) :P

Edit :Hoe hoog/agressief heb je hier trouwens de AI staan?

[ Voor 22% gewijzigd door Michaelg op 25-09-2017 21:56 ]

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scifo83
Michaelg schreef op maandag 25 september 2017 @ 21:33:
Haha dus jij mag hem daar wel divebomben maar de ai niet (die volgens mij bij het aanremmen al naast je zit...) :P

Edit :Hoe hoog/agressief heb je hier trouwens de AI staan?
Ik laat toch nog ruimte :p maar nee hij speelt het smerig. Zag je zijn stuurslag naar rechts?? :o

Was gewoon default. Ai op 60. Die ai is echt wisselvallig. Soms zo mak als een lammetje, hier dan weer superieur. Of tligt aan die bmw -.- was gt4 klasse..

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beltoni
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 10:45
StefanvO schreef op maandag 25 september 2017 @ 19:55:

Heb je al geprobeerd om langs de curb te rijden? Als je in de buurt van de pit land komt doe je toch echt iets niet goed. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
SinergyX schreef op maandag 25 september 2017 @ 18:24:

Ja, de rollende starts zijn een uitdaging als je deze in een publieke lobby mee pakt. Wij hebben gisteren ook met een groepje gereden (contact met elkaar via de party chat) in een publieke lobby met rolling starts (bewust zo ingesteld door de host).
Wat je dan krijgt is dat er een of meerdere personen spinnen tijdens die ronde en de chaos is compleet, wie rijdt waar, wie moet je inhalen of juist niet. Het staat aangegeven, maar ben je nog op tijd. Voor je het weet heb je een penalty te pakken inderdaad. Omdat iedereen liep te foeteren en een grote chaos werd, was het wel een grappige situatie. Maak je dit mee in je eentje dan snap ik je frustratie.
Die frustratie blijft, denk ik, zolang je met random personen rijdt, tenzij het ratingsysteem in de toekomst zijn werk gaat doen, dan kan het misschien wel goed gaan.

Handigste is gewoon met een groepje te rijden van mensen die je 'kent' of op zijn minst mee kunt communiceren. Dat maakt het makkelijker, maar ook een stuk gezelliger.

Daarnaast geef je aan dat je motor stuk is gegaan. Ik had drie keer een oververhitte motor en schreef dit toe aan een bug, wel zo makkelijk he... Maar dit bleek onterecht te zijn daar de host stond ingesteld op full damage en ik een aanrijding had waarbij ik mijn neus vol in de zijkant van een voor mij gespinde Porsche parkeerde. Gevolg was een defecte radiator waarmee ik door reed en de motor oververhit raakte. Einde race. Leuk is anders, maar met full damage niet onrealistisch.

Ik weet niet op welk platform je rijdt, maar ik kan je echt aanraden om met een groepje online te gaan rijden. Dat verlengt echt het plezier in het spel en hoe lang je het leuk blijft vinden.

Wij neigen er wel naar om het GT3 seizoen met rollende start te gaan rijden. Paar keer oefenen met zijn allen en dan komt dat helemaal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeff[NL]
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-12-2023
Ik denk toch dat ik een beetje terug moet komen op mijn slechte ervaringen in pcars 2. Er zijn zeker nog genoeg bugs maar ik heb gister en eergister best leuke online races gehad. Een verademing is sowieso om Jack Spade FFB settings te installeren ik heb nu eindelijk het gevoel dat ik met een auto op een track bezig ben. Als ze nu nog de physics van crashes e.d aanpakken gaat het nog wel goed komen. Een 3 dubbele flikflak met perfecte landing in eau rouge met een gt3 omdat hij zijwaarts gaat is niet heel realistisch. Career laat ik verder voor wat het is toch niet bepaald intressant het haat mij om de multiplayer race ervaring. Oohhhhh en wat mis ik helicorsa zeg pffff.

Diagnose Specialist Ford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
Heb je toevallig een linkje van die Jack Spade FFB bestanden? Die gebruikte ik bij PC1 ook altijd.

My iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenit
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-06 20:25
[url]https://http://forum.projectcarsgame.com/showthread.php?51628-Jack-Spade-Custom-FFB-Files[/url]

GigabyteX670GamingX-Ryzen7800X3D-DeepcoolLT720-32GB CorsairDominator DDR5-6000-GigabyteRTX4070-Logitech G513/G903/+PowerplayZ-5500-ProX Wireless-GTOmegaRacing-T300+Ferrrari+F1 Wheel-TH8A Shifter-Fanatec Clubsport V2-Moza HBP-AOC U3277FWQ-HP Reverb G2 V2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:51

Hoogie2004

Whohooooo

Jeroenit schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 11:28:
[url]https://http://forum.projectcarsgame.com/showthread.php?51628-Jack-Spade-Custom-FFB-Files[/url]
Even die link gefixed
http://forum.projectcarsg...ck-Spade-Custom-FFB-Files

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael_ehv
Scifo83 schreef op maandag 25 september 2017 @ 21:20:
Als ik mijne ffb gefixt krijg, kan dit spel idd nog tof worden. Voor de moment moet ik overstuur visueel probere op te vange.

Leuk race'ke op zolder daarnet, maar ai moet het weer verpeste op het einde :p

[video]
haha had je de agressie op 100 staan.. hij tikt je bewust van de baan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael_ehv
DeTjuk schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 09:37:
[...]

Ja, de rollende starts zijn een uitdaging als je deze in een publieke lobby mee pakt. Wij hebben gisteren ook met een groepje gereden (contact met elkaar via de party chat) in een publieke lobby met rolling starts (bewust zo ingesteld door de host).
Wat je dan krijgt is dat er een of meerdere personen spinnen tijdens die ronde en de chaos is compleet, wie rijdt waar, wie moet je inhalen of juist niet. Het staat aangegeven, maar ben je nog op tijd. Voor je het weet heb je een penalty te pakken inderdaad. Omdat iedereen liep te foeteren en een grote chaos werd, was het wel een grappige situatie. Maak je dit mee in je eentje dan snap ik je frustratie.
Die frustratie blijft, denk ik, zolang je met random personen rijdt, tenzij het ratingsysteem in de toekomst zijn werk gaat doen, dan kan het misschien wel goed gaan.

Handigste is gewoon met een groepje te rijden van mensen die je 'kent' of op zijn minst mee kunt communiceren. Dat maakt het makkelijker, maar ook een stuk gezelliger.

Daarnaast geef je aan dat je motor stuk is gegaan. Ik had drie keer een oververhitte motor en schreef dit toe aan een bug, wel zo makkelijk he... Maar dit bleek onterecht te zijn daar de host stond ingesteld op full damage en ik een aanrijding had waarbij ik mijn neus vol in de zijkant van een voor mij gespinde Porsche parkeerde. Gevolg was een defecte radiator waarmee ik door reed en de motor oververhit raakte. Einde race. Leuk is anders, maar met full damage niet onrealistisch.

Ik weet niet op welk platform je rijdt, maar ik kan je echt aanraden om met een groepje online te gaan rijden. Dat verlengt echt het plezier in het spel en hoe lang je het leuk blijft vinden.

Wij neigen er wel naar om het GT3 seizoen met rollende start te gaan rijden. Paar keer oefenen met zijn allen en dan komt dat helemaal goed.
Helaas zijn er geen van mijn maten sim gamers. Maar ik sluit me graag is een keer aan bij een groepje om is te kijken hoe dat bevalt. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinSetz
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14-06 22:47
Jeff[NL] schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 09:58:
Ik denk toch dat ik een beetje terug moet komen op mijn slechte ervaringen in pcars 2. Er zijn zeker nog genoeg bugs maar ik heb gister en eergister best leuke online races gehad. Een verademing is sowieso om Jack Spade FFB settings te installeren ik heb nu eindelijk het gevoel dat ik met een auto op een track bezig ben. Als ze nu nog de physics van crashes e.d aanpakken gaat het nog wel goed komen. Een 3 dubbele flikflak met perfecte landing in eau rouge met een gt3 omdat hij zijwaarts gaat is niet heel realistisch. Career laat ik verder voor wat het is toch niet bepaald intressant het haat mij om de multiplayer race ervaring. Oohhhhh en wat mis ik helicorsa zeg pffff.
Idee om crew chiefs te installeren? Zegt precies wanneer er iemand naast je rijd en wanneer het weer veilig is.

Werkt met pc2 gebruik zelf ook altijd

Ps.
Jammer dat er niet bordless window mode is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scargreg7
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 09-01-2024
michael_ehv schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 12:56:
[...]

Helaas zijn er geen van mijn maten sim gamers. Maar ik sluit me graag is een keer aan bij een groepje om is te kijken hoe dat bevalt. :9
Was bij mij zondag de eerste keer in een groep en is echt super meegevallen! Heel leuk en nodigt ook uit om dit verder te blijven doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schimanski81
  • Niet online
scargreg7 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 12:59:
[...]

Was bij mij zondag de eerste keer in een groep en is echt super meegevallen!
Het zijn net mensen ;)

Moet toch even terugkomen op de graphics; door de wisselende weersomstandigheden ( per deel van het circuit ook echt) kunnen er toch hele mooie plaatjes ontstaan. Zo reed ik een race op een koud Brands Hatch waar het op een deel sneeuwde, een ander deel natte sneeuw naar beneden kwam en op een gegeven moment een flets zonnetje boven de bomen kwam verschijnen. Erg gaaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael_ehv
scargreg7 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 12:59:
[...]

Was bij mij zondag de eerste keer in een groep en is echt super meegevallen! Heel leuk en nodigt ook uit om dit verder te blijven doen.
Ja ik ben benieuwd hoe mijn skills zijn tov andere tweakers hier. Voor diegene die een potje wil racen: Zoethout (steam) d:)b

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KevinSetz
Vanavond organiseer ik een race op project cars2 op de pc:

Race #1

19:30 practice
20:00 kwalificatie
20:20: race (15 laps)

Circuit: België - Spa
Auto's: GTE
Weer: Zonning en tijdens de race random.

Servernaam: Tweakers GTE
Wachtwoord: tweaker

Teamspeak:
Ip: Setzserver.nl
Wachtwoord: gotvr

Hou het netjes op de baan en mee doen is uit rijden.

Laat maar weten of je er bij bent en tot vanavond

[ Voor 7% gewijzigd door KevinSetz op 27-09-2017 20:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bobopalmtree
KevinSetz schreef op woensdag 27 september 2017 @ 07:09:

Race #1

Servernaam: Tweakers Project Cars
Wachtwoord: tweakers

Teamspeak:

Ik probeer er bij te zijn.

• estrion
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-12-2024
ik heb wel animo. maar het gaat wel krap worden überhaupt de kwali te halen. misschien dat ik het haal anders zou ik evt met een 2e race mee kunnen doen.

WoT Steam

• Edwins1984
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
KevinSetz schreef op woensdag 27 september 2017 @ 07:09:

Race #1

Servernaam: Tweakers Project Cars
Wachtwoord: tweakers

Teamspeak:

Ik probeer er bij te zijn, goed initiatief :)

Voor de mensen die wel in zijn voor een paar rondjes te racen, voeg me gerust toe op Steam: edwin1984

[ Voor 8% gewijzigd door Edwins1984 op 27-09-2017 08:43 ]

PSN: Edwin1984 -- Steam: edwin1984 -- Xbox live: Edwins1984 -- uPlay: edwin_1984

• Scifo83
Ik probeer ook te komen.

Gisteren een 15 lap race online gedaan op Zolder. Was echt tof!

Alleen die lobby mogen ze toch eens beter uitwerken. Je kan niet eens chatten in de sessie in de pitbox... -.-

iRacing Profiel

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:33
Lobby's joinen op de Xbox is nogal buggy helaas. Die lijst wordt niet goed gëupdate lijkt het wel. Hoe vaak ik wel niet een lobby joinde waarbij de Q nog op 20 minuten stond en eenmaal gejoined waren ze al aan het racen.. Jammer en hopelijk wordt dat snel gepatched.

Zowiezo nog veel bugs hoor, met name in de singleplayer. Maar voor de rest een hele fijne racer, met controller over het algemeen een stuk beter te doen dan PC1, afhankelijk van de auto.

[ Voor 26% gewijzigd door DutchOwnage op 27-09-2017 10:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KevinSetz
Ja ik zal morgen even groep in steam maken zodat we altijd elkaar kunnen joinen :)

Woensdag wordt vaste race avond die ik organiseer

• Riqy
Eventueel een aparte discord channel voor aanmaken? Dat werkt ook wel fijn :)

Mensen mogen mij ook wel toevoegen op steam, ik ben ook altijd wel in voor wat online racen. Denk persoonlijk dat de GT3 klasse erg interessant wordt vanwege de grote keuze in auto's
Mijn steam naam is Riqy

My iRacing

• misoleezy
  • Laatst online: 12-06 20:02
Ik wil wel meerijden de volgende keer, vnvnd komt niet goed uit!
Mijn steam ID is WIllyWustenbek , voeg me gerust toe!

• DeTjuk
Riqy schreef op woensdag 27 september 2017 @ 11:02:
Eventueel een aparte discord channel voor aanmaken? Dat werkt ook wel fijn :)

Mensen mogen mij ook wel toevoegen op steam, ik ben ook altijd wel in voor wat online racen. Denk persoonlijk dat de GT3 klasse erg interessant wordt vanwege de grote keuze in auto's
Mijn steam naam is Riqy
Keuze in de GT3 klasse is inderdaad reuze. Kost een hoop tijd om een geschikte wagen voor het seizoen te kiezen. Maar wel erg leuk om te doen :)

• DeTjuk
DutchOwnage schreef op woensdag 27 september 2017 @ 10:06:
Lobby's joinen op de Xbox is nogal buggy helaas. Die lijst wordt niet goed gëupdate lijkt het wel. Hoe vaak ik wel niet een lobby joinde waarbij de Q nog op 20 minuten stond en eenmaal gejoined waren ze al aan het racen.. Jammer en hopelijk wordt dat snel gepatched.

Zowiezo nog veel bugs hoor, met name in de singleplayer. Maar voor de rest een hele fijne racer, met controller over het algemeen een stuk beter te doen dan PC1, afhankelijk van de auto.
Op de PS4 ook wat last gehad van disconnects. Wordt aangewerkt. Bron.

Voor de mensen die hopen op PSVR ondersteuning in de toekomst:"At the moment there are no plans to support PSVR."

Er lijkt wel hard gewerkt te worden aan allerlei bugfixes achter de schermen, maar wanneer en wat als eerste wordt opgepakt blijft koffie dik kijken...

[ Voor 15% gewijzigd door DeTjuk op 27-09-2017 11:34 . Reden: typo ]

• KevinSetz
Heb me eigen teamspeak server 24/7 en discord loopt altijd vast bij mij.

Ik zoek nog een maatje om de kampioenschap seizoen te organiseren dus wie het leuk lijkt! Meld even liefst totaal 3 man die alles regelen. Waaronder ik :)

Kijken of er animo voor is.

• scargreg7
DeTjuk schreef op woensdag 27 september 2017 @ 11:27:
[...]

Keuze in de GT3 klasse is inderdaad reuze. Kost een hoop tijd om een geschikte wagen voor het seizoen te kiezen. Maar wel erg leuk om te doen :)
Gisteren trouwens weer wat leuke races gehad met een aantal leden van hier en eerste online overwinning :9
Weer wat leuke nieuwe wagens en circuits ontdekt, maar enigste probleem is dat in de sneeuw ik de wagen totaal niet kan controleren :? Iemand enig idee hoe dit op te lossen?

• jori040
DeTjuk schreef op woensdag 27 september 2017 @ 11:30:
[...]

Voor de mensen die hopen op PSVR ondersteuning in de toekomst:"At the moment there are no plans to support PSVR."

Er lijkt wel hard gewerkt te worden aan allerlei bugfixes achter de schermen, maar wanneer en wat als eerste wordt opgepakt blijft koffie dik kijken...
Voor mij mag de update/patch flink wat wegen want er is veel te fixen.
Bij veel wagens valt de cockpitview audio ook spontaan weg.

Die Rallycross stages zijn wel erg intens. :)

[Speel op PS4-Pro/T300]

• DeTjuk
Voor de mensen op een PS4 (werkt misschien ook zo op de xbox??), je kunt je stoel / cockpit view (wel) aanpassen m.b.v. een keyboard. Uitleg hier.

In het kort (ordinaire copy/paste uit bovenstaande link:

[No Input]

Standard Mode:

Numpad 2,4,6,8: Look around (similar effect of using the right stick).

[Press Ctrl+k once]

MODE 1:

Numpad 5: Reset
Numpad 8/2: Pitch Up/Down
Numpad 4/6: Yaw Left/Right
Q/E: Pan Left/Right
W/S: Pan Up/Down
A/D: Zoom In/Out
Numpad +/-: Adjust FOV

[Press Ctrl+k a second time]

MODE 2:

Numpad 5: Reset
Numpad +/-: Adjust FOV Faster
W/S: Move Forward/Backward
A/D: Move Left/Right
Z/C: Roll Left/Right
Left Mouse Button+Mouse Movement: Camera Rotation

[Press Ctrl+k a third time]

Standard Mode:

[NOTES]

-Controls may be inverted based on camera orientation.
-This can be used while paused.
-Camera positions are saved for each individual view for the race, but are reset when leaving the race.

• DeTjuk
Iemand die weet hoe je de setups van de timetrial (obv de online leaderboards) kunt gebruiken voor je eigen rondje? Dacht dat het idee was dat je die kon downloaden om te gebruiken. Heb van alles geprobeerd maar no luck, ben niet de enige.

Iemand die het wel is gelukt?

• Unbreukable
Je moet die ghost laden en dan in het scherm voor dat je je time trial start op de ghost (rechts in het scherm) drukken en dan kan je de setup inladen.

• DeTjuk
Unbreukable schreef op woensdag 27 september 2017 @ 16:27:
Je moet die ghost laden en dan in het scherm voor dat je je time trial start op de ghost (rechts in het scherm) drukken en dan kan je de setup inladen.
De ghost laden? Zit hard te denken of ik zo'n optie ben tegengekomen. Zal vanavond eens checken. Speel zelf op de PS4, jij ook?

[ Voor 4% gewijzigd door DeTjuk op 27-09-2017 16:48 ]

• DeZaag
Ik zat daar vandaag toevallig ook naar te kijken, maar “dezelfde” auto als mijn Cayman GT4 was een Toyota... toen heb ik maar niet verder gekeken naar mogelijkheden om de setup over te nemen. :X

• Schimanski81
  • Niet online
DeTjuk schreef op woensdag 27 september 2017 @ 11:30:
[...]

Op GTplanet reageren de ontwikkelaars zelf ook in verschillende topics (Ian Bell O.a.)

https://www.gtplanet.net/forum/board/pcars-2/

• Uffeltje
  • Nu online
scargreg7 schreef op woensdag 27 september 2017 @ 13:20:
[...]

Gisteren trouwens weer wat leuke races gehad met een aantal leden van hier en eerste online overwinning :9
Weer wat leuke nieuwe wagens en circuits ontdekt, maar enigste probleem is dat in de sneeuw ik de wagen totaal niet kan controleren :? Iemand enig idee hoe dit op te lossen?
Had jij ook de BAC Mono? Want dan is dat waarschijnlijk de oorzaak. :P

YouTube

• Unbreukable
DeTjuk schreef op woensdag 27 september 2017 @ 16:46:
[...]

De ghost laden? Zit hard te denken of ik zo'n optie ben tegengekomen. Zal vanavond eens checken. Speel zelf op de PS4, jij ook?
Ghost laden kan in het scherm waar je de baan en auto kiest.

Speel ook op de PS4

• bobopalmtree
Ik rij de pits uit tijdens qualy, meteen disqualified. Ik verlaat de server en probeer opnieuw te joinen, maar dat lukt niet. Geen race dus vanavond. :(

• Scifo83
Die overgang van qualy naar race.. WTF?

Was dat een pace lap ofzo? En waarom ineens van zonnig naar regen. Teleurstellend, staat ne mens eens op pole -.-

[ Voor 15% gewijzigd door Scifo83 op 27-09-2017 20:34 ]

iRacing Profiel

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
Iemand een idee hoe die pitstops zouden moeten werken en dan met name het wisselen van banden (van slicks naar wets)? Ik rijd de pits in, de crew staat klaar met de nieuwe banden, de mannetjes met de wheelgun knielen om de banden te gaan verwisselen, kijken effe en dan staan ze weer op en er worden geen banden gewisseld. 8)7 Hierna mag ik de pits gewoon weer uitrijden, maar de banden zijn dus niet gewisseld en de race is dus voorbij (slicks in de regen). Zelfs als ik vantevoren een pit strategie kies met hierin aangegeven dat de banden moeten worden gewisseld naar wets, gebeurt hetzelfde.

Ik meen mij verder te herinneren dat bij PC1 de banden automatisch werden gewisseld als het b.v. van droog naar regen ging.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• scargreg7
Uffeltje schreef op woensdag 27 september 2017 @ 18:29:
[...]

Had jij ook de BAC Mono? Want dan is dat waarschijnlijk de oorzaak. :P
Ja inderdaad maar blijkbaar zouden alle snow en ice banden nog een bug zijn waardoor er geen grip is zoals het zou moeten zijn voor alle wagens. Volgende keer de regels van in het begin aanzetten e :p

• DeTjuk
PatrickC schreef op woensdag 27 september 2017 @ 22:32:
Iemand een idee hoe die pitstops zouden moeten werken en dan met name het wisselen van banden (van slicks naar wets)? Ik rijd de pits in, de crew staat klaar met de nieuwe banden, de mannetjes met de wheelgun knielen om de banden te gaan verwisselen, kijken effe en dan staan ze weer op en er worden geen banden gewisseld. 8)7 Hierna mag ik de pits gewoon weer uitrijden, maar de banden zijn dus niet gewisseld en de race is dus voorbij (slicks in de regen). Zelfs als ik vantevoren een pit strategie kies met hierin aangegeven dat de banden moeten worden gewisseld naar wets, gebeurt hetzelfde.

Ik meen mij verder te herinneren dat bij PC1 de banden automatisch werden gewisseld als het b.v. van droog naar regen ging.
Je moest je pitsetup nog wel 'active' maken daar je div setups kon hebben. Misschien dat je dat bent vergeten. Zo niet, dan kan die ook op het buglijstje vermoedelijk.

Heb er zelf nog niet mee getest...

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
DeTjuk schreef op donderdag 28 september 2017 @ 09:22:
[...]

Je moest je pitsetup nog wel 'active' maken daar je div setups kon hebben. Misschien dat je dat bent vergeten. Zo niet, dan kan die ook op het buglijstje vermoedelijk.

Heb er zelf nog niet mee getest...
Ik had 'm active gemaakt. Maar dit is allemaal erg buggy als je het mij vraagt. Op het moment dat je een custom pit strategy aanmaakt en opslaat is deze daarna niet meteen actief, maar de default blijft actief. En in de default staat change tires standaard op None.

De enige manier waarop het lijkt te werken is als je tijdens het rijden je pit strategy aanpast, maar dat is nogal een gehannes. Je kunt de game namelijk niet pauzeren om dat te doen, dus ik moet één hand van het stuur afhalen, en dan via de POV knoppen op m'n G27 door het menu navigeren om de bandenwissel te forceren. Ondertussen kun je niet goed op de weg letten en dus maar met één hand sturen (dus kan eigenlijk alleen maar op lange rechte stukken). Bij PC1 kon je bij het inrijden van de pits via een soort pauze menu rustig je bandenwissel regelen (als je tegen de AI reed).

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• jori040
Dit kwam ik tegen op gtplanet[Ian Bell/SMS]:We had 25 valid bugs, 5 of them 'strong'. I know it can seem more when you get constant repeats in a bug thread or a lot of feature requests listed as bugs but it really is that low. It's the best we've done since GTR2.

We've fixed most of these already internally and will be shipping them out very soon in patches.

Een patch kunnen we denk voor deze week wel vergeten.Als ze er dan uit zijn dan ga je wel een geweldige racer overhouden ;)

[ Voor 7% gewijzigd door jori040 op 28-09-2017 11:17 ]

• ongewoongewoon
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-08-2024
DeTjuk schreef op woensdag 27 september 2017 @ 16:46:
[...]

Op de PS4 kun je in ieder geval de ghost van het wereldrecord laden. Je eigen personal best in theorie ook ,maar met regelmaat krijg ik een foutmelding als ik eenmaal klaar ben om te rijden en dan dus geen ghost.

Ik heb gisteren geprobeerd om online te spelen. 1e race was meteen super spannend met close racing. Daarna 1 groot drama. Disconnects, hosts die de lobby niet starten, foutmeldingen bij het laden van een game, of gewoon niks beschikbaar hebben omdat mijn driving license nog niet goed genoeg is. Hoe kan ik die score verbeteren?

Ik krijg voor mijn gevoel nu gewoon geen kans om een leuk online potje te spelen :'(

• jori040
ongewoongewoon schreef op donderdag 28 september 2017 @ 11:20:
[...]

Op de PS4 kun je in ieder geval de ghost van het wereldrecord laden. Je eigen personal best in theorie ook ,maar met regelmaat krijg ik een foutmelding als ik eenmaal klaar ben om te rijden en dan dus geen ghost.

Ik heb gisteren geprobeerd om online te spelen. 1e race was meteen super spannend met close racing. Daarna 1 groot drama. Disconnects, hosts die de lobby niet starten, foutmeldingen bij het laden van een game, of gewoon niks beschikbaar hebben omdat mijn driving license nog niet goed genoeg is. Hoe kan ik die score verbeteren?

Ik krijg voor mijn gevoel nu gewoon geen kans om een leuk online potje te spelen :'(
Het is op moment jammer maar heel fanatiek online gaan racen heeft weinig zin met al die bugs.Zelfs offline loop je te tegen veel bugs aan.

Er moet gewoon zo snel mogelijk een patch komen die zeker de helft van de bugs verwijderd.

• DeTjuk
De review van GT Planet is er ook: https://www.gtplanet.net/...s-2-playstation-4-review/

Met als bijzondere opmerking waarom ie er nu pas is:
Editor’s Note: We apologize to our readers who have been waiting for our review of Project CARS 2. Despite playing the game at E3 and having participated in the media preview, Bandai-Namco neither acknowledged our requests to be included in the review process, nor explained why. The copy of the game evaluated here was purchased by the author via the PlayStation Store.​

Ian Bell hangt daar ook rond op het forum, dus dat is dan wel bijzonder gegaan...

Interessant stukje over hoe de FFB werkt.

There are three flavors to the FFB. The game starts in Raw, which according to the game, gives you “unfiltered force feedback”. The full descriptions for all three:
  • Immersive: Replicates the feel of road surfaces, kerbs, tyre slip, weight and suspension movements felt through the steering wheel and as experienced in the real world.
  • Informative: Designed to give more of a detailed feel of road surfaces, kerbs, tyre slip, weight, and suspension movements.
  • Raw: Unfiltered Force Feedback, allowing you to feel their full strength of the various forces felt by drivers.
What the game doesn’t mention is that the first two require calibration time on-track. You’ll head out and wonder why the wheel has gone numb, but feedback will slowly fill in over a few laps. It’s an interesting sensation, but should be mentioned somewhere. Plus, since the Control menu is saved every time you exit, make sure you don’t accidentally modify anything in there, or you’ll need to run the calibration laps again.

Bij de Immersive en informative mode is dus een soort van auto calibratie mode die eerst zijn werk moet doen...

[ Voor 50% gewijzigd door DeTjuk op 28-09-2017 12:09 ]

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

PatrickC schreef op donderdag 28 september 2017 @ 09:57:
[...]

Ik had 'm active gemaakt. Maar dit is allemaal erg buggy als je het mij vraagt. Op het moment dat je een custom pit strategy aanmaakt en opslaat is deze daarna niet meteen actief, maar de default blijft actief. En in de default staat change tires standaard op None.

De enige manier waarop het lijkt te werken is als je tijdens het rijden je pit strategy aanpast, maar dat is nogal een gehannes. Je kunt de game namelijk niet pauzeren om dat te doen, dus ik moet één hand van het stuur afhalen, en dan via de POV knoppen op m'n G27 door het menu navigeren om de bandenwissel te forceren. Ondertussen kun je niet goed op de weg letten en dus maar met één hand sturen (dus kan eigenlijk alleen maar op lange rechte stukken). Bij PC1 kon je bij het inrijden van de pits via een soort pauze menu rustig je bandenwissel regelen (als je tegen de AI reed).
Vind het ook jammer dat ze geen 'vul bij tot X liter' optie hebben, ik had mijne ingesteld op 25 liter wat genoeg was, maar moest na mijn pits rondje erna weer de pits in (achterligger, bumper, remmen, niet doen), gooien ze er doodleuk wéér 25 liter bij.

Wil je dat allemaal redelijk goed hebben, moet je gewoon 4-5 pitstrategieën hebben, banden/repair/fuel, en elke variant met 1 of 2 van die 3 niet, en inderdaad werkt dat met die POV knoppen (bij mij op het stuur) wat niet bepaald 'makkelijk' gaat in een race.

• michael_ehv
KevinSetz schreef op woensdag 27 september 2017 @ 10:16:
Ja ik zal morgen even groep in steam maken zodat we altijd elkaar kunnen joinen :)

Woensdag wordt vaste race avond die ik organiseer
Leuk initiatief, ik zal proberen er de volgende keer bij te zijn.

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:15

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Kun je nu met PC2 in de MP eindelijk als host gewoon de map en/of instellingen aanpassen zonder een nieuwe sessie te moeten starten? Ik vind het altijd maar vreemd dat het in PC1 zo bout is geregeld. Gelukkig laad het wel snel in 1, anders was het helemaal niet te doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeTjuk
Ircghost schreef op donderdag 28 september 2017 @ 13:25:
Kun je nu met PC2 in de MP eindelijk als host gewoon de map en/of instellingen aanpassen zonder een nieuwe sessie te moeten starten? Ik vind het altijd maar vreemd dat het in PC1 zo bout is geregeld. Gelukkig laad het wel snel in 1, anders was het helemaal niet te doen?
Ja, dat kan, auto en circuit is geen probleem.
Weersomstandigheden en aantal rondjes, kwalificatie en training ook.

Bepaalde andere instelling nog steeds niet, daarvoor moet je echt opnieuw beginnen.
Wel of geen eigen setups bijvoorbeeld.

[ Voor 5% gewijzigd door DeTjuk op 28-09-2017 14:07 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Let op:
Voor het bespreken / organiseren van online sessies kun je terecht in het volgende topic: Project Cars 2 Online racing.