Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multynoob
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:34
Heb vannacht aardig wat uurtjes Project Cars 2 gespeeld (weekje vrij 8) ) en ben al met al toch aardig positief. Speel met G27 en Oculus Rift overigens. Graphics en weerseffecten zijn echt geweldig. _/-\o_ Had ik ook wel verwacht, maar ondanks de wat lage resolutie van de Rift is het in VR echt een beleving.
Wat voor CPU en gpu heb jij? Vraag mij af of mijn PC pc2 trekt met de oculus. En is het zijn de weersomstandigheden en de graphics beter dan bij AC op de oculus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanvO
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 20-12-2020
multynoob schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 14:15:
[...]

Wat voor CPU en gpu heb jij? Vraag mij af of mijn PC pc2 trekt met de oculus. En is het zijn de weersomstandigheden en de graphics beter dan bij AC op de oculus?
Ik heb een redelijk oude Core I7 3770K, 6 core CPU, en 2x GTX970 in SLI. PC2 draait vloeiend op de Rift, heb eigenlijk alleen grass en shadows op medium, de rest alles voluit en op een incidentele stutter na draait het prima. Assetto Corsa daarentegen is een stuk zwaarder naar mijn idee, zeker met een heleboel auto's op de baan kan de FPS daar flink inkakken.

Graphics zijn echt veel beter dan in AC. Waarbij ik in AC vaak heb dat ik na een half uurtje, 3 kwartier dat ding ff van mijn hoofd moet halen omdat mijn ogen dan echt moe worden, heb dat bij PC2 veel minder. Tuurlijk ben je met de rift qua resolutie wat beperkt, maar merk wel dat je veel meer ziet, ook in de verte dan bij AC. Weersomstandigheden kan je moeilijk vergelijken natuurlijk, omdat je in AC geen regen e.d. hebt, maar PC2 ziet er in alles beter uit dan AC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-04 15:00
Figuur84 schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 13:35:
[...]

'Dannog is het compleet niet vergelijkbaar met games als AC en bijvoorbeeld F1 2017'

Dat je AC en F1 2017 in een zin (zelfs als realistischer) noemt geeft al aan dat ik je mening totaal niet tot mezelf kan betrekken en er iets mee kan. AC voelt en rijdt totaal anders (en imo veel realistischer en met betere ffb) als F1 2017.......
Ik doelde inderdaad op de FFB respons van de games, die was bij PC1 echt belabberd standaard, na gebruik van een FFB profiel werd dit al beter (maar nog niet goed, erg vertraagd).

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multynoob
StefanvO schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 14:25:
[...]

Ik heb een redelijk oude Core I7 3770K, 6 core CPU, en 2x GTX970 in SLI. PC2 draait vloeiend op de Rift, heb eigenlijk alleen grass en shadows op medium, de rest alles voluit en op een incidentele stutter na draait het prima. Assetto Corsa daarentegen is een stuk zwaarder naar mijn idee, zeker met een heleboel auto's op de baan kan de FPS daar flink inkakken.

Graphics zijn echt veel beter dan in AC. Waarbij ik in AC vaak heb dat ik na een half uurtje, 3 kwartier dat ding ff van mijn hoofd moet halen omdat mijn ogen dan echt moe worden, heb dat bij PC2 veel minder. Tuurlijk ben je met de rift qua resolutie wat beperkt, maar merk wel dat je veel meer ziet, ook in de verte dan bij AC. Weersomstandigheden kan je moeilijk vergelijken natuurlijk, omdat je in AC geen regen e.d. hebt, maar PC2 ziet er in alles beter uit dan AC.
Oké dankje, ik heb namelijk een single 970 erin. Doet sli het wel bij deze games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-05 13:19

garriej

Ik las ondertieten.

StefanvO schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 14:10:
[...]

Wat ik er van heb gemerkt wel, alhoewel ik het nog niet heel uitgebreid getest heb. Je kan nu ook per circuit setups opslaan, dus als je wat laat veranderen dan kan je kiezen om het als nieuwe setup op te slaan. Vind ik overigens ook een grote verbetering ten opzichte van het eerste deel.
In het eerste deel had je ook gewoon set-ups per circuit, dat was (en is) ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-04 15:00
garriej schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 15:17:
[...]

In het eerste deel had je ook gewoon set-ups per circuit, dat was (en is) ideaal.
Ja alleen per auto/circuit combinatie had je 1 setup, dit is volgens mij nu niet meer...

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanvO
multynoob schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 15:06:
[...]

Oké dankje, ik heb namelijk een single 970 erin. Doet sli het wel bij deze games?
PC2 sowieso wel, AC heb ik wel het een en ander in moeten stellen qua ini files, omdat die niet echt goede SLI ondersteuning heeft. Voor die aanpassingen draaide AC met SLI slechter dan zonder, nu merk ik weinig verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Laatst online: 15-05 13:19

garriej

Ik las ondertieten.

Riqy schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 15:19:
[...]

Ja alleen per auto/circuit combinatie had je 1 setup, dit is volgens mij nu niet meer...
o dus je kan nu meerdere set-ups voor 1 circuit opslaan. Een regen set-up en een droge bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanvO
garriej schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 15:20:
[...]

o dus je kan nu meerdere set-ups voor 1 circuit opslaan. Een regen set-up en een droge bijvoorbeeld?
Klopt, en je kan nu ook setups ingame delen met anderen, ipv dat je via daarvoor bedoelde websites kon doen bij PC1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:56

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

CH4OS schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 10:43:
[...]
.
[...]
Geen idee hoe dit tijdens de beta fase was, wellicht kan @bvk daar een antwoord op geven, hij had de game gebacked en had dus toegang tot de (closed) beta. :) Het eerste deel had hier ook last van zie ik, dus ik ga ervan uit dat dit nog wel gefixed gaat worden. De game is net uit, geef het wat tijd. :) (Al zou een bug als deze absoluut niet mogen)
Ik kan hier weinig over zeggen eigenlijk, ik heb niet met saves gewerkt tijdens de beta periode, sorry...

Net ook de eerste sessies gedaan, het loopt allemaal prima en ziet er ook prachtig uit. Maar dat wist ik al natuurlijk ;)
Ik heb wel iets anders vreemds waar ik voorheen nooit last van had en dat is dat bij automatisch schakelen de versnelling in Neutraal blijft hangen. Zelf met de flipper dan in 1 zetten werkt ook niet... Nog gekker is dat ik ook had dat een auto bleef hangen en ineens wel oppakte.

Geprobeerd met verschillende auto's op verschillende circuits, nu maar weer teruggezet op handmatig schakelen tot ik weet waar dit aan ligt.

LOL, de pook stond in de 4, blijkbaar heeft dat effect. Met de pook in z'n vrij werkt alles prima :o

[ Voor 4% gewijzigd door bvk op 22-09-2017 22:10 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

bvk schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 15:29:
Ik kan hier weinig over zeggen eigenlijk, ik heb niet met saves gewerkt tijdens de beta periode, sorry...

Net ook de eerste sessies gedaan, het loopt allemaal prima en ziet er ook prachtig uit. Maar dat wist ik al natuurlijk ;)
Ik heb wel iets anders vreemds waar ik voorheen nooit last van had en dat is dat bij automatisch schakelen de versnelling in Neutraal blijft hangen. Zelf met de flipper dan in 1 zetten werkt ook niet... Nog gekker is dat ik ook had dat een auto bleef hangen en ineens wel oppakte.

Geprobeerd met verschillende auto's op verschillende circuits, nu maar weer teruggezet op handmatig schakelen tot ik weet waar dit aan ligt.
En dan de andere grote vraag; moest bvk de game opnieuw installeren of niet, zoals ik hem voorspelde? :P :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvk

bvk

CH4OS schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 15:30:
[...]
En dan de andere grote vraag; moest bvk de game opnieuw installeren of niet, zoals ik hem voorspelde? :P :+
Nope, hoefde alleen maar mijn key te verzilveren :)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryslanboy
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-06 11:42
Prachtig dit. Geen enkele server die werkt.

Vanochtend strijd gehad met Bitdefender omdat die het me niet toestond om m'n profiel en instellingen op te slaan. Heerlijk.

Voortaan eerst de bugs er maar uit voordat ze de game uitbrengen. Maargoed, Jacco zat alweer op de hypetrain.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Fryslanboy schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 15:44:

Vanochtend strijd gehad met Bitdefender omdat die het me niet toestond om m'n profiel en instellingen op te slaan. Heerlijk.

Voortaan eerst de bugs er maar uit voordat ze de game uitbrengen. Maargoed, Jacco zat alweer op de hypetrain.
BitDefender zat dus in de weg bij het opslaan van jouw profiel, nu kun je niet connecten met een server en is dat gelijk een bug en ligt dat aan de game? :? Ligt dat dan ook niet gewoon aan een BitDefender, firewall of ander programma op jouw PC? Heb je bijvoorbeeld ook een andere PC geprobeerd? Heb je ook op internet gekeken of er meer mensen die er last van hebben? :? Beetje erg kort door de bocht deze reactie, als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Wisselende geluiden tot nu toe, ik kijk de kat nog even uit de boom
spoiler:
(en tvp ;) )

tvp's zijn niet de bedoeling, gebruik aub andere features die op het forum aanwezig zijn zoals bookmarks

[ Voor 36% gewijzigd door Gropah op 23-09-2017 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryslanboy
CH4OS schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 15:47:
[...]
BitDefender zat dus in de weg bij het opslaan van jouw profiel, nu kun je niet connecten met een server en is dat gelijk een bug en ligt dat aan de game? :? Ligt dat dan ook niet gewoon aan een BitDefender, firewall of ander programma op jouw PC? Heb je bijvoorbeeld ook een andere PC geprobeerd? Heb je ook op internet gekeken of er meer mensen die er last van hebben? :? Beetje erg kort door de bocht deze reactie, als je het mij vraagt.
Klopt. Maar dat is opgelost, dat was een issue met 'veilige bestanden' die door BD goedgekeurd moeten worden, .exe's en dergelijke. Heb ik sinds de update naar de 2018 versie last van. Met Assetto was dit ook zo, moesten alle .exe's goedgekeurd worden.

Los daarvan. Vrienden van me hebben er last van, die geen BD hebben. Het hele internet, lees de Steam community maar eens door, hebben er last van.

Jij mag het kort door de bocht vinden. Ik vind jou opmerking eerder persoonlijk, misschien omdat je PCARS2 gebacked heb. Ik heb ook geen batterij PC's staan om het 'even' op te testen. Denk dat de reacties op internet genoeg zeggen.

Maargoed. Dat is dan ook m'n enige ragepunt. Vanochtend heb ik namelijk een paar goeie potjes gehad, waarbij ik zelf hostte en met vrienden reed, wat dan wel weer werkte.

Ik constateer gewoon zaken en meld deze. Misschien wat op een harde manier, maar sommige zaken kunnen niet door de beugel, wat mij betreft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik heb pCARS niet gebacked, had ik overigens wel willen doen, maar door omstandigheden (werd werkloos rond de aankondiging ervan) niet gedaan. :)

En begrijp mij niet verkeerd, zoals savegames die corrupt gaan, dat zou niet mogen gebeuren, bij geen enkele game. Ik had daar last van bij Rocket League, waardoor ik ook gekapt ben met die game.
Dus ik begrijp het wel dat zulke fouten gewoon echt niet door de beugel kunnen.

Maar omdat iemand een multiplayer sessie niet kan joinen maar gelijk te zeggen dat het een bug is, is wat kort door de bocht, wat mij betreft.

Je hoeft natuurlijk zelf ook geen batterij aan PC's te hebben om het issue te testen, als je met vrienden kan racen in een sessie, kan je vast bij een van die vrienden bijvoorbeeld gaan testen. ;) Zeker als het eerst wel gewerkt heeft, maar later niet meer, betekend dat echt niet dat er een bug is. Misschien ligt er een server uit op het moment dat je probeerde. Was het wel een bug, had het namelijk altijd fout moeten gaan immers.

Ik probeer enkel aan te geven, dat niet elk euvel dat gemeld wordt, maar per definitie een bug is, omdat meerder mensen er last van hebben, het kan bij iedereen legio redenen hebben waarom het niet werkt. Daarom is aannemen dat het een bug is, omdat anderen (al dan niet op internet) er ook last van hebben erg gevaarlijk.

Stel jij en ik kunnen niet connecten met een sessie. Dan kan het best zijn omdat ik gekicked of gebanned ben en jij kan niet connecten omdat de firewall moeilijk doet (ik zeg maar even wat). Beiden melden we dat we niet kunnen connecten, terwijl de oorzaak toch echt anders is en niet eens aan de game gerelateerd is. ;) Vandaar dat ik zei dat het wat kort door de bocht is. :)

[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 22-09-2017 16:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-06 21:21
NiQo schreef op donderdag 21 september 2017 @ 20:49:
@DeTjuk Hey kerel hoe is het? Gaan jullie met deze pc ook weer serieuze leagues rijden? Nog weinig van de game gezien maar denk dat ik em dit weekend ff ergens oppik. Tijd om de rig eens af te stoffen ;)
Ja, dat is zeker de bedoeling. Eerste league zal met GT3 zijn. Vanavond zullen we online het een en ander gaan testen, dus als je mee wilt doen, je weet ons te vinden :)

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

Fryslanboy schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 16:03:
[...]

Klopt. Maar dat is opgelost, dat was een issue met 'veilige bestanden' die door BD goedgekeurd moeten worden, .exe's en dergelijke. Heb ik sinds de update naar de 2018 versie last van. Met Assetto was dit ook zo, moesten alle .exe's goedgekeurd worden.

Los daarvan. Vrienden van me hebben er last van, die geen BD hebben. Het hele internet, lees de Steam community maar eens door, hebben er last van.

Jij mag het kort door de bocht vinden. Ik vind jou opmerking eerder persoonlijk, misschien omdat je PCARS2 gebacked heb. Ik heb ook geen batterij PC's staan om het 'even' op te testen. Denk dat de reacties op internet genoeg zeggen.

Maargoed. Dat is dan ook m'n enige ragepunt. Vanochtend heb ik namelijk een paar goeie potjes gehad, waarbij ik zelf hostte en met vrienden reed, wat dan wel weer werkte.

Ik constateer gewoon zaken en meld deze. Misschien wat op een harde manier, maar sommige zaken kunnen niet door de beugel, wat mij betreft.
Ik moet ook zeggen dat ik in je post las dat je PC2 de schuld gaf van een Bitdefender probleem... ;) Maar goed, er worden inderdaad problemen gemeld met dedicated servers op het WMD forum en niet erop kunnen komen.

Er wordt ongetwijfeld al naar gekeken en tja, welke nieuwe game heeft er op release datum nou geen MP problemen als er niet eerst een open beta is geweest.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTrek2891
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10-05 14:28
Fryslanboy schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 15:44:

Dit klinkt toch echt als een probleem met je BitDefender en niet met PCars2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjsiebes
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:34
Net een uur geraced. Moet mijn stuur anderhalf keer rond draaien om een bocht goed door te komen. Meer mensen last van dit probleem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:29

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

wjsiebes schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 17:02:
Net een uur geraced. Moet mijn stuur anderhalf keer rond draaien om een bocht goed door te komen. Meer mensen last van dit probleem?
Stuuruitslag op 270 zetten? :D

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schimanski81
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
ralph075 schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 15:51:
Wisselende geluiden tot nu toe, ik kijk de kat nog even uit de boom
spoiler:
(en tvp ;) )
Aanschaffen joh ;) Niemand van het driveclub challenge groepje heeft de game tot nog toe, had op meer animo gehoopt.

Net wel met een paar anderen een online race opgezet, werkt allemaal goed moet ik zeggen. Maar mooiste is met een man of 15 ipv 3. Dus PS spelers, voeg mij maar toe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 597449

Ik ga het mij halen voor de ps4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:10

TTLCrazy

Listen to Frankie

Ik denk dat mijn post niet is opgemerkt en nu er wat mensen zijn die het spel al hebben gespeeld, wil iemand dit a.u.b. even nakijken ?
TTLCrazy schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 12:42:
Iemand die dit spel al heeft en kan vertellen of het nu wel mogelijk is om de monitor output in het spel in te stellen ? In PCars 1 speelde het spel altijd op de hoofdmonitor, in F1 2017 bijvoorbeeld kan je dit wel instellen.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

TTLCrazy schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 17:54:
Ik denk dat mijn post niet is opgemerkt en nu er wat mensen zijn die het spel al hebben gespeeld, wil iemand dit a.u.b. even nakijken ?

[...]
Zit op 65% download, met een uurtje kan ik het wel vertellen :P (heb TV en PC monitor)

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:55

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

calsonic schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 10:51:
[...]

Je begrijpt dus absoluut niet waar ik het over had...who cares wat iedereen vind 8)7
Dus, als ik -notabene op tweakers- slechte ervaringen lees, moet ik zelf ook eigenwijs zijn en precies hetzelfde ervaren? Lijkt me een beetje onzinnig toch...?

Ik wacht gewoon wat patches af, en de ervaringen hier. Op dit moment trekt het mij nog niet over de streep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
MikeyMan schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 18:07:
[...]

Dus, als ik -notabene op tweakers- slechte ervaringen lees, moet ik zelf ook eigenwijs zijn en precies hetzelfde ervaren? Lijkt me een beetje onzinnig toch...?

Ik wacht gewoon wat patches af, en de ervaringen hier. Op dit moment trekt het mij nog niet over de streep.
Dat betekent dus gewoon dat jij klakkeloos aanneemt dat wat anderen vertellen voor jou ook opgaat 8)7 waar gaat het heen met deze wereld :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

TTLCrazy schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 17:54:

[...]
Net gekeken, kan niets vinden waar ik display output kan kiezen, standaard zut van resolutie/etc allemaal, maar geen keuze welk display. Behoorlijk irritant, moet ik dus weer windowed gaan werken :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 23-04 08:37
Ligt het trouwens aan mij of kan je je niet terugtrekken uit sessies? Ik ben net gecrasht met een kart (best triest eigenlijk) maar ik kan me nergens laten terugtrekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:10

TTLCrazy

Listen to Frankie

SinergyX schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 18:44:
[...]

Net gekeken, kan niets vinden waar ik display output kan kiezen, standaard zut van resolutie/etc allemaal, maar geen keuze welk display. Behoorlijk irritant, moet ik dus weer windowed gaan werken :/
Bedankt voor het kijken, maar dat is balen. Je zou verwachten dat ze dat er wel in zouden stoppen :/ Betekend voor mij dat ik dit spel even links laat liggen...

[ Voor 6% gewijzigd door TTLCrazy op 22-09-2017 19:40 ]

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scargreg7
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 09-01-2024
We gaan er ons hier ook aan wagen, heel benieuwd aangezien deel 1 redelijk snel begon te vervelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
Review van Inside Sim Racing.
Conclusie: verbeterde physics en FFB tov PC1 :) en grootste tegenvaller is de AI :'( .
[YouTube: https://youtu.be/dlulyzifZ4g]

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

PatrickC schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 19:35:
Review van Inside Sim Racing.
Conclusie: verbeterde physics en FFB tov PC1 :) en grootste tegenvaller is de AI :'( .
[video]
De AI in PC1 was al niks, dat is zo gebleven. Jammer wel, hoop dat ze dat gaan fixen. Ga dit weekend PC2 eens aan de tand voelen op de Xbox icm Fanatec setup, ben benieuwd!

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

TTLCrazy schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 19:32:
[...]

Bedankt voor het kijken, maar dat is balen. Je zou verwachten dat ze dat er wel in zouden stoppen :/ Betekend voor mij dat ik dit spel even links laat liggen...
Zelfs een degelijke borderless mode zit er niet in*, hij onthoud niet je laatste windowed-mode scherm en fullscreen duurt het 5-10sec voor een tab naar andere scherm. Ook in Windowed mode speelt het spel niet verder maar 'freezed' hij als je verder gaat op je andere scherm.

Inmiddels half uur verder met stuur instellen, eindelijk goed, kan ik geen enkele multiplayer joinen :/

Valt trouwens best tegen, GT3 race filter, 15 games gevonden met gros op 1-2 spelers.

Nog half uurtje proberen iets te joinen, anders een refund bij steam.

*ja er is een tool voor in steam, maar blijft dom dat dit er per default niet in zit.

Edit, is leuk geweest nu.
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/7ed3bc6022200c0c50e8172fe12b569e.png

[ Voor 10% gewijzigd door SinergyX op 22-09-2017 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odinrage
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 06-02 13:36
Wat een verschrikking dit, vorige week me T150 binnen gekregen en met project cars 1 aardig mee kunnen doen. Nu met project cars 2 lijkt het alsof ik er niks meer van kan, zo'n groot verschil. Ook mis ik de racing line die niet altijd wordt weergegeven terwijl deze optie wel aan staat. En de laadtijden zijn ook om te huilen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvk

bvk

Aan het multiplayer probleem wordt gewerkt, post op het WMD forum door een SMS producer:
Got a number of SMS investigating this one, thanks for the reports. Will update here with more info (hopefully a solution!) as soon as available.

Specs

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:55

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

calsonic schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 18:37:
[...]

Dat betekent dus gewoon dat jij klakkeloos aanneemt dat wat anderen vertellen voor jou ook opgaat 8)7 waar gaat het heen met deze wereld :X
Ik snap echt niet waar je heen wilt? Hoezo is het raar om reviews mee te wegen in een beslissing? Ik verwacht van mijn medetweakers wel enigzins een objectief oordeel. Zeker als het er qua aantallen genoeg zijn.

Als de reviews tegenvallen, kun je inderdaad eigenwijs doen en het spel kopen. Of je kijkt even de kat uit de boom. Niet zo gek toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fryslanboy
Yes. In je serverbrowser op P2P zetten, opnieuw opstarten werkt ook. Binnen nu en een kleine drie kwartier moet er een patch zijn.

Via Steam chat met de devs van SMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-06 17:00

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

arcade spelletje met fancy graphics niet intrappen ;) imho
tenzij je dat zoekt natuurlijk!

[ Voor 5% gewijzigd door BruceLee op 22-09-2017 23:45 ]

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Odinrage schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 22:51:
Wat een verschrikking dit, vorige week me T150 binnen gekregen en met project cars 1 aardig mee kunnen doen. Nu met project cars 2 lijkt het alsof ik er niks meer van kan, zo'n groot verschil. Ook mis ik de racing line die niet altijd wordt weergegeven terwijl deze optie wel aan staat. En de laadtijden zijn ook om te huilen.
Racingline is vaag, brakepoint veel te vroeg, of opeens helemaal geen lijn meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bvk

bvk

SinergyX schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 23:45:
[...]

Racingline is vaag, brakepoint veel te vroeg, of opeens helemaal geen lijn meer.
Of je gebruikt geen raceline, maar leer je gewoon het circuit kennen. Stap voor stap, steeds een beetje sneller, net zoals in het echt ;)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurriaan10
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 15:55
BruceLee schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 23:45:
arcade spelletje met fancy graphics niet intrappen ;) imho
tenzij je dat zoekt natuurlijk!
Ach nog altijd minder arcade dan fz7 en gt6.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

bvk schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 23:48:
[...]

Of je gebruikt geen raceline, maar leer je gewoon het circuit kennen. Stap voor stap, steeds een beetje sneller, net zoals in het echt ;)
Waarom zit iedereen hier dan nog op PC2? Horen die niet allang in een echte auto te zitten op het circuit?

Ik speel hoe ik wil spelen, als dat blijkbaar een bug is, moet ik het maar uitzetten, want PC2 is te goed?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16-06 13:05
SinergyX schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 00:10:
[...]

Waarom zit iedereen hier dan nog op PC2? Horen die niet allang in een echte auto te zitten op het circuit?

Ik speel hoe ik wil spelen, als dat blijkbaar een bug is, moet ik het maar uitzetten, want PC2 is te goed?
Het is gewoon echt leuk om zonder lijn te rijden. Je gaat merken achteraf dat wanneer je het circuit goed kent de lijn toch maar een vreemd iets is waar je je niet echt op kan baseren wil je echt snel zijn.

Je gaat veel beter uitkijken naar verschillende markers naast de baan (rem, insturen,..) waardoor je (ik) veel sneller een baan aanleert. :o

Het is aanpassen en in het begin best moeilijk maar zeker het proberen waard. Bug of geen bug.

Just my 2 cents.

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

• peeth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:37
Ik heb zojuist twee uurtjes op Long Beach met de indycar Honda gereden (die overigens niet stuk ging) dit alles op een ps4 pro met een T300rs, alle hulpmiddelen uit, alleen de ABS op low (rempedaal van de t300 is niet geweldig) en ik vond het heerlijk. Alleen de FFB een beetje getweaked, en deadzone van het stuur op nul gezet.

Nou nog PSVR ondersteuning en ik ben helemaal blij.

[ Voor 7% gewijzigd door peeth op 23-09-2017 00:48 ]

Vincere Per Belli

• Edwins1984
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Wat zijn races in de regen vet in VR :D
Hoewel ik de handling / physics van Asseto Corsa beter vind, vind ik het persoonlijk wel een hele dikke game. Veel tracks, auto's en vooral de verschillende weeseffecten zijn een hele fijne toevoeging!

Zijn er hier nog mede mensen die online nog wat rustige races rijden zo af en toe?!

PSN: Edwin1984 -- Steam: edwin1984 -- Xbox live: Edwins1984 -- uPlay: edwin_1984

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 659412

Zijn er hier nog mede mensen die online nog wat rustige races rijden zo af en toe?!
Jazeker... op de PS4. Als je zin heb om te joinen moet je mij maar toevoegen op PSN (Mr_Bombasztiek). Speel voornamelijk met wat vrienden op een relaxte atmosfeer en zonder idioten die continue crashen.

• dusty-2011
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-12-2024
Mijn bevindingen: nog een beetje buggy. De replays bijvoorbeeld werken niet altijd. Op long beach met een blizzard ingesteld en 31 tegenspelers, race afgerond en wil je replay kijken, krijg je alleen een zwart scherm met de controls erop. Kon wel gewoon eruitgaan en verder gaan. Maar een andere keer kreeg ik 4 seconden een werkende replay, maar freeze-de het spel toen, en moest ik de taak beëindigen.

Die kinderziektes daargelaten, die ongetwijfeld gepatched gaan worden, ben ik wel positief. Ten eerste zien de auto's er fenomenaal mooi en gedetailleerd uit. Ook de belichting en de weerseffecten zijn adembenemend. Graphics overall overtuigen zeer, daargelaten dat sommige aspecten van de environments niet uit de hoogste klasse zijn.
Dan de besturing met een xbox360 controller: zeer grote vooruitgang t.o.v. Project Cars 1, met name bij slecht weer. Vrijwel zonder te oefenen kon ik toch mooie rondjes rijden in een storm met bliksem en donder, of een sneeuwstorm. Weliswaar op beginnersniveau, maar toch. Het was niet zoals in Project Cars 1 dat ik om de haverklap erafspinde. Het assisted sturen en assisted remmen had ik uitstaan. Wel gewoon ABS en traction control enzo aanstaan.

Framerate is echt prima. Het spel draait geheel zonder stotters, en adembenemend vloeiend. Ik heb een i5-4590, GTX 1070 en 16GB RAM. Ik draai het spel op 1080p, vrijwel max settings (medium MSAA). Geen enkele stotter gezien in vele uren racen. Framerates die eigenlijk altijd 60+ zijn, zelfs met heel veel tegenstanders en heel slecht weer. Met goed weer en 10-15 tegenstanders vaak 100+ fps.

Ik speel op een normale monitor, VR niet getest (heb ik ook niet).

Het spel heeft wat patches nodig, maar er zit heel veel content in, het draait prima, en het rijdt lekker (zelfs met controller).

• bvk

bvk

SinergyX schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 00:10:
[...]

Uiteraard moet dat ook goed werken als het erin zit en jij dat wil gebruiken! Ik geef alleen maar aan dat het zonder wel zo leuk is omdat het dan veel meer de simulatie kant opgaat. Dat de ontwikkelaars blijkbaar minder aandacht geven aan de hulpmiddelen is jammer, daar niet van.

Maar probeer het gewoon eens zonder hulpmiddelen, het is immers wel zo leuk om ineens achterstevoren te staan in je snelle rondje >:)

Specs

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-06 10:54

Pykow

Angelo OTR

bvk schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 01:37:
[...]

Maar probeer het gewoon eens zonder hulpmiddelen, het is immers wel zo leuk om ineens achterstevoren te staan in je snelle rondje >:)
Als je steering assist uitzet kan je al gaan spinnen bij een klein hobbeltje.
In F1, forza,grid en dirt serie heb je daar geen last van. Ook dat ik instuur en de auto gewoon doorglijd de andere hoek in.
Ik heb mede hierdoor mijn refund aangevragen omdat ik toch meer een arcade racer ben en dus eerder need for speed payback of the crew 2 gaat spelen.

Game lijkt in mijn ogen niet te doen wat ik zeg.
Zowel met stuur als met controller.
Misschien had ik andere assists moeten aanzetten om het makkelijker voor mij te maken. Maar heb toch gekozen voor mn geld terug.
Binnen 14 dagen zal steam mijn geld terugstorten, zoals ze hebben bevestigd.

Btw mijn mening wilt niet zeggen dat de game slecht is. Het is eerder dat het voor mij te moeilijk is en ik geen feeling krijg met de auto.
Als ik binnen 45 minuten al met mijn handen in het haar zit, omdat ik niet begrijp wat ik verkeerd doe, dan is de fun er snel vanaf.

Angelo NL / Global Cargo VTC

• Schimanski81
  • Niet online
Anoniem: 659412 schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 01:04:
[...]

Jazeker... op de PS4. Als je zin heb om te joinen moet je mij maar toevoegen op PSN (Mr_Bombasztiek). Speel voornamelijk met wat vrienden op een relaxte atmosfeer en zonder idioten die continue crashen.
Ik voeg je ff toe.

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:05

Phydomir

Dennis

Gisteren een uurtje of twee over de Hockenheimring gereden in de Porsche GT3 en de Mercedes CLK LM om zo de boel in te stellen en te testen en tot dus ver ben ik best wel positief. Het rijdt tot dus ver best wel lekker en werkt het ook allemaal best wel goed in VR. Eerste indruk is niet verkeerd.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
@Pykow Toen ik ooit begon met sim racing waren m'n ervaringen vergelijkbaar. Als ik b.v. in GTR de baan op reed, vol gas op het rechte stuk en dan de eerste bocht in, remmen, insturen, maar dat ding ging gewoon rechtdoor... WTF! Of in GP4 in een F1 proberen te rijden met automatisch schakelen, maar dan, om toch de echte beleving te hebben dit op manuaal te zetten en hierna in elke bocht van de baan te vliegen. Ik vroeg me af hoe anderen dit deden?

Maar... na lang volhouden en veel oefenen kom je er achter wat je fout doet en dan wordt racen zonder al die ingeschakelde hulp ineens een heel stuk leuker. Leer de auto's kennen, maar vooral ook de circuits (waar zijn de rempunten, in welke versnelling kan ik een bocht nemen, etc.) en let op de banden(temperatuur). En ja, dat kost flink tijd.

Als je die tijd niet hebt of gewoon wilt 'knallen' vanaf het begin zonder hier verder bij na te denken, dan zijn arcade racers zoals Forza/GT, NFS, Grid en Dirt meer jouw ding en dat is verder natuurlijk prima!

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• PatrickC
Best interessant, maar wel een beetje irritant om te luisteren vanwege de gebruikte computer stem. Bekijk ook even de spreadsheet die in de video wordt genoemd.

• i-dj
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:09
Mijn eerste ervaringen zijn gematigd positief. Ik race op de ps4 pro met een Thrustmaster T300 met t3pa pedalen.

Heb het spel gekocht omdat ik enthousiast werd van het aanbod banen (en dan vooral Ovals als Daytona en Indy en de historische circuits).

Ik mis bij de straat auto's het gevoel van snelheid. Hierdoor lig je regelmatig in de vangrail omdat je met 100 km/h een haarpijn induikt omdat je verwacht dat je erdoor heen kruipt. De eerste race op Long Beach met een McLaren was niet te doen (later zag ik wel dat koude banden niet werken).
Met een formule auto werd Long Beach al dragelijker maar nog steeds verrradelijk omdat je in de hairpin, na zorgvuldig je banden te hebben opgewarmd, je neus eraf rijdt omdat je de bocht verkeerd aanstuurt. Of als je er wel doorheenkomt te enthousiast op het gas stap en met een 180 graden spin een Vetteltje doet met achtruitrijden.

Ovals zijn tricky, zeker niet easy flat. 1 klein momentje van onachtzaamheid en je bent virtueel het haasje. Ik zou mijn eerste race in het echt niet everleefd hebben omdat de AI voor mijn neus gingen kegelen. En ik op het verkeerde moment op de verkeerde plek reed.

Remmen vind ik dus echt een issue. Ik krijg geen gevoel in de meeste auto's. Ik wil graag proberen met alle assists uit te hebben, maar ik hoop dat er nog wat patches zijn die de drivebilaty nog verbeteren.

Ik ben dus structureel te langzaam, word door de AI aan alle klanten gepasseerd. Dus eerst aan het oefenen in timetrails en Free pratices. Out of the box geen makkelijke racer. Ik ga vandaag verder met tweaken. Ik geef het spel nog wel een kans, maar de verwachtingen waren hoger dan het uiteindelijke resultaat. PC2 haalt nu voor mij een klein 6-je.

PSN: IS_DJ

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-06 18:39
Volgens review van inside sim racing staat de rem standaard ingesteld op maar 50%. Wellicht even checken of je dat moet aanpassen.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Michaelg schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 09:04:
Volgens review van inside sim racing staat de rem standaard ingesteld op maar 50%. Wellicht even checken of je dat moet aanpassen.
Bij hem stond het standaard op 35 en hij heeft het aangepast naar 50, wat volgens mij de 'correcte' (linear) setting is.

• Phydomir

Phydomir

Dennis

PatrickC schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 09:15:
[...]

Bij hem stond het standaard op 35 en hij heeft het aangepast naar 50, wat volgens mij de 'correcte' (linear) setting is.
Dit ja. 50 is 1-op-1. Dit is eigenlijk de load cell setting. Voor niet load cell remmen zul je hem waarschijnlijk iets moeten tunen maar dat is persoonlijke voorkeur.

Vanochtend career mode gestart maar helaas crashed de game om de haverklap. Vooral als ik van de baan naar de pits ga of als ik in de pits sta en op drive klik. Zolang ik blijf rijden is er weinig aan de hand.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coennos
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08-05 09:04
Patch is uit,online is weer in orde.

• DeZaag
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:01
Iemand enig idee of er een setting (PS4) is om met warme banden de kwalificatie te starten in bijvoorbeeld de GT4?

Ik begrijp dat het realistisch is dat de banden eerst opgewarmd moeten worden, maar ik vind het zonde van de tijd om iedere keer eerst een paar rondjes de banden op te moeten warmen. Vooral omdat ik dan meer dan eens per rondje achterstevoren sta.

• Edwins1984
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
[...]

Dat is precies wat ik zoek, beetje gezelligheid bij het gamen :)
Had graag gejoined, maar speel hem (helaas) op een ander platform.

PSN: Edwin1984 -- Steam: edwin1984 -- Xbox live: Edwins1984 -- uPlay: edwin_1984

• scargreg7
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 09-01-2024
Edwins1984 schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 12:28:
[...]

Dat is precies wat ik zoek, beetje gezelligheid bij het gamen :)
Had graag gejoined, maar speel hem (helaas) op een ander platform.
Voor mensen die mij willen toevoegen op PS4: scargreg7

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-06 21:21
Eerste indruk op de PS4 is positief. Er zijn wel een paar punten die echt nog moeten worden aangepakt door SMS, maar de handling/physics zijn erg fijn bij de GT3 klasse.

De hood view vond ik niet zo gedetaileerd en ook het gras vond ik niet heel mooi. De stottering bij joinen van een sessie zit er ook nog steeds in en is best vervelend, zeker als je de public lobby's in duikt.

Ook had ik het idee dat je de auto makkelijker kunt corrigeren als je een foutje maakt. In deel 1 was je 9 vd 10 keer de auto kwijt, terwijl ik gisteren de boel nog redelijk kon redden na een foutje van mijn kant.

Jammer vind ik dat de proximity meter (laat zien waar andere auto zit) niet standaard aan staat en volgens mij obv host instelling niet te forceren valt.

[ Voor 32% gewijzigd door DeTjuk op 23-09-2017 13:54 ]

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schimanski81
  • Niet online
Ik vind de game er überhaupt niet bijzonder uitzien. Als ik voor de graphics een cijfer zou moeten geven zou ik ergens tussen 7 en 7,5 uitkomen. 60 fps is natuurlijk wel goed.

Anoniem: 363533

[...]

Heb je ook toegevoegd!

Anoniem: 363533

Pfft. Project Cars 2 is wel andere koek als je semi serieus een lange tijd Driveclub gewend ben. Maar ik begin het langzamerhand onder de knie te krijgen. Soort van 'De Dark Souls van Racing'. :) Heb een aantal mensen uit het topic toegevoegd op PSN!

• Soccer98
Is er eigenlijk een manier om de tijd door te spoelen in kwalificaties en trainingen? Was in Project CARS 1 wel volgens mij. En op "Skip to end" klikken heeft geen zin, omdat de AI dan opeens zes seconden gevonden hebben ergens.

• Schimanski81
  • Niet online
Soccer98 schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 18:16:
Is er eigenlijk een manier om de tijd door te spoelen in kwalificaties en trainingen? Was in Project CARS 1 wel volgens mij. En op "Skip to end" klikken heeft geen zin, omdat de AI dan opeens zes seconden gevonden hebben ergens.
Volgens mij kan dat niet. Vooral in kwalificatie erg irritant imo

• bvk

bvk

Schimanski81 schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 14:45:
Ik vind de game er überhaupt niet bijzonder uitzien. Als ik voor de graphics een cijfer zou moeten geven zou ik ergens tussen 7 en 7,5 uitkomen. 60 fps is natuurlijk wel goed.
Consoles zijn helaas gelimiteerd waar op je op de pc natuurlijk geen "last" van hebt. Ik speel op 1440p en de hoogste settings wat toch echt wel een wauw! gevoel geeft als je bijvoorbeeld in Azure Circuit de pits verlaat en die bergen voor je ziet in de verte.

Specs

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 20:14
bvk schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 19:33:
[...]

Consoles zijn helaas gelimiteerd waar op je op de pc natuurlijk geen "last" van hebt. Ik speel op 1440p en de hoogste settings wat toch echt wel een wauw! gevoel geeft als je bijvoorbeeld in Azure Circuit de pits verlaat en die bergen voor je ziet in de verte.
Ik ook in 1440p/HDR op de PS4-Pro :)

De game is verre van clean en dat geeft vind ik een betere race beleving.Forza7 vind ik bv heel plastic ogen.

Rallycross is trouwens erg vet in deze game.

Na een mindere 1ste indruk ben ik nu best positief over de game.Wel moeten die bugs er rap uit en niet over 2 maanden ofzo.

• ongewoongewoon
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-08-2024
Ik speel op de PS4, hoe kan ik de HUD succesvol aanpassen?

Ik krijg het maar niet klaar om mijn wijzigingen op te slaan waardoor ik een dikke blindspot op mijn scherm heb vanwege een tijden kaart links! De wanhoop naarbij, Brno is onspeelbaar omdat de linker bochten compleet blind zijn door de HUD.

[ Voor 21% gewijzigd door ongewoongewoon op 23-09-2017 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeff[NL]
  • Laatst online: 31-12-2023
Wow.... wat is dit spel buggy zeg ongelovelijk !!
- Freezed soms zomaar tijdens een race
- Hele game loopt soms ineens vast en opnieuw opstarten nodig
- FFB is drama en je blijft maar kloten om ook maar iets van gevoel te krijgen ( G27 )
- Motor gaat soms ineens stuk zonder reden
- Setup opslaan werkt soms niet
- Settings in game veranderen soms uit zichzelf
- Geen contantie in bandenmodel
- Slechte ingame / server info als je in de lobby bent
Kan nog wel even doorgaan....

1e indruk... Beta game ..opgepoetse pcars1 wat al eigenlijk slecht was.
Wat een genot is Assetto Corsa eigenlijk ook !

Diagnose Specialist Ford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multynoob
jori040 schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 21:38:
[...]

Ik ook in 1440p/HDR op de PS4-Pro :)

De game is verre van clean en dat geeft vind ik een betere race beleving.Forza7 vind ik bv heel plastic ogen.

Rallycross is trouwens erg vet in deze game.

Na een mindere 1ste indruk ben ik nu best positief over de game.Wel moeten die bugs er rap uit en niet over 2 maanden ofzo.
Ik wist niet dat de ps4 pro 1440p ondersteunde. Doet die dat bij elke game?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
Die Formule C auto's zijn echt een hel om te besturen met controllers. Elke bocht heeft dat ding de neiging om halverwege opeens rechtdoor te rijden. Weet iemand wat voor een setting van de setup ik hiervoor moet aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Soccer98 schreef op zondag 24 september 2017 @ 08:53:
Die Formule C auto's zijn echt een hel om te besturen met controllers. Elke bocht heeft dat ding de neiging om halverwege opeens rechtdoor te rijden. Weet iemand wat voor een setting van de setup ik hiervoor moet aanpassen?
Persoonlijk vind ik deze game sowieso niet met controller te doen.

[ Voor 20% gewijzigd door jori040 op 24-09-2017 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
multynoob schreef op zondag 24 september 2017 @ 07:21:
[...]

Het is maar net wat de ontwikkelaar er mee doet.Bv Uncharted 4 & RE7[draait zelfs in 60fps] hebben het ook en dan kom je stiekem toch dicht bij de PC in de buurt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobopalmtree
  • Laatst online: 20-01 00:27
Het lijkt er op dat als je het niveau van de AI instelt op meer dan 80%, ze niet meer die 6 seconden vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:54
multynoob schreef op zondag 24 september 2017 @ 07:21:
[...]

PS4 Pro ondersteund alles tussen 480p en 2160p. ;)

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schimanski81
  • Niet online
Ik had gisteren in een kwalificatie dat ik wel skip to end kon doen. Dus het zit er wel in...
jori040 schreef op zondag 24 september 2017 @ 09:54:
[...]

Het is maar net wat je gewend bent. Als je altijd met stuur speelt zal het niet te doen zijn. Net zo als je altijd met muis en keyboard shooters hebt gespeeld en gaat dan met controller hetzelfde proberen :X

[ Voor 31% gewijzigd door Schimanski81 op 24-09-2017 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chel
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Jeff[NL] schreef op zondag 24 september 2017 @ 02:03:
Wow.... wat is dit spel buggy zeg ongelovelijk !!
- Freezed soms zomaar tijdens een race
- Hele game loopt soms ineens vast en opnieuw opstarten nodig
- FFB is drama en je blijft maar kloten om ook maar iets van gevoel te krijgen ( G27 )
- Motor gaat soms ineens stuk zonder reden
- Setup opslaan werkt soms niet
- Settings in game veranderen soms uit zichzelf
- Geen contantie in bandenmodel
- Slechte ingame / server info als je in de lobby bent
Kan nog wel even doorgaan....

1e indruk... Beta game ..opgepoetse pcars1 wat al eigenlijk slecht was.
Wat een genot is Assetto Corsa eigenlijk ook !
PC1 all over again, zo blij dat ik PC2 niet gekocht heb of ga kopen.
En waar ik me nog het meest over verbaas is hoe de media dit spel helemaal de hemel in heeft geprezen en iedereen daar zo makkelijk intrapt.
PC moet het echt van de marketing en de mooie plaatjes hebben, voor de rest is het gewoon dikke troep.

Net als bij PC1: heel veel beloftes die niet of nooit waargemaakt worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobopalmtree
  • Laatst online: 20-01 00:27
Man, man, zoveel negativiteit, ook van mensen die het spel niet eens spelen. Het is inderdaad net als PC1, dus als je daar geen fun aan hebt gehad, kan je dit spel beter niet kopen. Ik zal me vast net, net als aan PC1, nog wel gaan ergeren aan sommige bugs in PC2, maar voorlopig heb ik fun genoeg. Leuk om af te wisselen met Assetto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeff[NL]
Schimanski81 schreef op zondag 24 september 2017 @ 10:21:
[...]

Ik had gisteren in een kwalificatie dat ik wel skip to end kon doen. Dus het zit er wel in...

[...]

Het is maar net wat je gewend bent. Als je altijd met stuur speelt zal het niet te doen zijn. Net zo als je altijd met muis en keyboard shooters hebt gespeeld en gaat dan met controller hetzelfde proberen :X
Dat had ik in careermode ook.. Was een uur practice.. Ik stond 1e met 2sec op nr was in de regen. Dacht ook spoel hem wel verder en ineens warempel 10sec wisten ze goed te maken ...best knap.. Dus ik maar weer opnieuw doen en maar gaan eten tussendoor terwijl de tijd doorliep en jawel nu was ik gewoon 1e... Welke pannekoek dit bedacht heeft pfff

Diagnose Specialist Ford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-06 10:45
Op de XB1 rijdt het echt fantastisch. Grote stap ten opzichte van AC en met zo veel meer content. Dit is met afstand de beste racegame op de console!

Sowieso gaaf dat iedereen weer onder zijn steen vandaan kruipt en er weer een leuk groepje is om mee te rijden.

*Misschien goed om te vermelden dat ik alleen nog online heb geracet.

[ Voor 24% gewijzigd door Beltoni op 24-09-2017 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeff[NL]
Beltoni schreef op zondag 24 september 2017 @ 11:31:
Op de XB1 rijdt het echt fantastisch. Grote stap ten opzichte van AC en met zo veel meer content. Dit is met afstand de beste racegame op de console!

Sowieso gaaf dat iedereen weer onder zijn steen vandaan kruipt en er weer een leuk groepje is om mee te rijden.
Content genoeg op AC en troeft naar mijn mening op graphics na alles af van pc2.. Maar dan wel op de PC waar je veel kan modden on AC.

Diagnose Specialist Ford

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beltoni
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-06 10:45
Jeff[NL] schreef op zondag 24 september 2017 @ 11:32:
[...]

Content genoeg op AC en troeft naar mijn mening op graphics na alles af van pc2.. Maar dan wel op de PC waar je veel kan modden on AC.
AC op console of PC is echt een wereld van verschil. Op console is er bizar weinig content, private lobbies kwamen pas na een jaar. Voor enigszins competitief racen op console is AC nooit een optie geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giganielsie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-06 22:28
Is het probleem met inconsequente AI wel aangepast? In PC1 won je de ene klasse met 2 vingers in de neus en de andere klasse verloor je hopeloos, allebei met dezelfde moeilijkheidsgraad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Schakelt men hier manual of automatic ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
jori040 schreef op zondag 24 september 2017 @ 09:54:
[...]

Is een factor, maar sowieso klopt er iets niet. Met 50% AI difficulty ben ik in kwalificaties gewoon vijf seconden langzamer dan de rest, terwijl ik in de race de één na de ander voorbij raas. Klopt iets niet.

@giganielsie Blijkbaar niet dus, gezien het bovenstaande.

[ Voor 7% gewijzigd door Soccer98 op 24-09-2017 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Soccer98 schreef op zondag 24 september 2017 @ 11:45:
[...]

Is een factor, maar sowieso klopt er iets niet. Met 50% AI difficulty ben ik in kwalificaties gewoon vijf seconden langzamer dan de rest, terwijl ik in de race de één na de ander voorbij raas. Klopt iets niet.

Ik stoor me er ook aan.Dat moeten testers toch ook zien. :(
Hoop dat er voor wat bugs snel een patch komt hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael_ehv
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 05-09-2018
[...]

Dit ervaar ik ook ja. Bij de GT3 was dit verschil groot. Een klasse verder bij de GT4 win ik pole position zonder al te veel moeite. Ze zullen hier en daar wel wat moeten verbeteren. Maar ondanks dit allemaal is het nog zeer vermakelijk en zijn het dingetjes die ze hopelijk in de toekomst verbbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

giganielsie schreef op zondag 24 september 2017 @ 11:41:
Is het probleem met inconsequente AI wel aangepast? In PC1 won je de ene klasse met 2 vingers in de neus en de andere klasse verloor je hopeloos, allebei met dezelfde moeilijkheidsgraad
Nee. Is nog steeds een issue.
[...]

Doe je in Q skip to end? Want dan worden de AI tijden ineens een stuk sneller. Is ook een bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
Phydomir schreef op zondag 24 september 2017 @ 11:57:
Doe je in Q skip to end? Want dan worden de AI tijden ineens een stuk sneller. Is ook een bug.
Op de vorige pagina had ik dat probleem al aangekaart, dus nu zit ik de hele rit gewoon uit.

Echt zonde, want het is echt een leuke game. Maar deze rare inconsistenties, die letterlijk ook zo in deel 1 zaten, zitten er gewoon nog in. Schandalig eigenlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeff[NL]
Wat mij eigenlijk verbaast is dat dit soort onbenullige bugs erin zitten. Wat hebben de mensen die een bronze silver of gold hadden gekocht eigenlijk zitten doen de afgelopen tijd ?? Of hebben de developers er gewoon niets mee gedaan ? Ik heb gister een serie online races gedaan maar het is momenteel een kwestie van geluk als je de finish haalt.... Ik wil de game absoluut niet bashen ik heb bijna 1000u pcars maar het is gewoon weer terug in de tijd. We hebben alleen wat meer tracks en cars gekregen en de buglist begint opnieuw.

Diagnose Specialist Ford

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidson
  • Laatst online: 19:17

Davidson

Porsche fan

Jammer weer te lezen dat de game weer de nadelen bevat van deel 1... Juist vanwege deel 1 (waar ik desondanks met deze community veel plezier aan heb gehad) was ik huiverig om deel 2 direct bij de launch te halen. Het is jammer om te zien dat de ontwikkelaars het vertikken om de fouten uit deel 1 niet te verbeteren en zelfs meenemen in deel 2? Hopelijk wordt het komende tijd nog beter, maar ben bang dat het voornamelijk alleen bij DLC blijft zoals deel 1 dat hoofdzakelijk ook had...

Desktop config | YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schimanski81
  • Niet online
Heeft er iemand al met de controller settings zitten spelen? Ik zie online verschillende aanpassingen, allemaal verschillend, maar wat wel overeenkomt is dat de deadzone van input op 0 wordt gezet. Daar begin ik maar mee denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Jeff[NL] schreef op zondag 24 september 2017 @ 12:05:
Wat mij eigenlijk verbaast is dat dit soort onbenullige bugs erin zitten. Wat hebben de mensen die een bronze silver of gold hadden gekocht eigenlijk zitten doen de afgelopen tijd ??
Als voormalig Bronze WMD PC2 member heb ik de game 12 uur kunnen testen, totdat ik wat kritiek leverde en op wat lange teentjes trapte en toen werd ik zonder waarschuwing vooraf gebanned. Klantenbinding zullen we maar zeggen. Gelukkig heb ik na een paar keer aandringen m'n geld wel terug ontvangen (hadden ze wel beloofd, maar ging dus niet vanzelf), maar helaas was de Britse Pond wat minder waard geworden in 2 jaar (Brexit), dus heeft me dat 'grapje' wel zo'n €15 gekost. Gelukkig heeft PC1 me meer geld opgeleverd, dus kon ik wel leven met dat 'verlies'.

Ik merkte de afgelopen maanden al dat de marketing campagne in volle gang was en dat youtube channels die normaal best wel kritisch zijn, ineens erg positief waren over PC2. Dit vond ik al erg verassend omdat PC2, naar mijn beperkte test ervaring, niet veel beter was dan PC1, behalve dat er meer features waren toegevoegd (waarvan sommige eigenlijk al beloofd waren voor PC1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeff[NL]
PatrickC schreef op zondag 24 september 2017 @ 13:14:
[...]

Als voormalig Bronze WMD PC2 member heb ik de game 12 uur kunnen testen, totdat ik wat kritiek leverde en op wat lange teentjes trapte en toen werd ik zonder waarschuwing vooraf gebanned. Klantenbinding zullen we maar zeggen. Gelukkig heb ik na een paar keer aandringen m'n geld wel terug ontvangen (hadden ze wel beloofd, maar ging dus niet vanzelf), maar helaas was de Britse Pond wat minder waard geworden in 2 jaar (Brexit), dus heeft me dat 'grapje' wel zo'n €15 gekost. Gelukkig heeft PC1 me meer geld opgeleverd, dus kon ik wel leven met dat 'verlies'.

Ik merkte de afgelopen maanden al dat de marketing campagne in volle gang was en dat youtube channels die normaal best wel kritisch zijn, ineens erg positief waren over PC2. Dit vond ik al erg verassend omdat PC2, naar mijn beperkte test ervaring, niet veel beter was dan PC1, behalve dat er meer features waren toegevoegd (waarvan sommige eigenlijk al beloofd waren voor PC1).
Hmm dit is niet de eerste keer dat ik dit lees. Kritiek en je wordt gebanned.. erg merkwaardig. Its all about the money dus..

Diagnose Specialist Ford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ongewoongewoon
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-08-2024
jori040 schreef op zondag 24 september 2017 @ 11:42:
Schakelt men hier manual of automatic ?
Manual, veel makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael_ehv
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 05-09-2018
Zijn er hier mensen die ondanks de soms moeilijke kwalificaties met gaps van 6 sec, toch nog het gat weten te dichten met bij bijvoorbeeld een bepaalde setup?
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Let op:
Voor het bespreken / organiseren van online sessies kun je terecht in het volgende topic: Project Cars 2 Online racing.