[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.
Heb mezelf maar wijs gemaakt dat dat een goede reden was om hem toch maar te pre-orderen.
Maar door video's van weer en seizoenen weet ik dat ik me er zeker mee ga vermaken, zeker online met wat vrienden.
Of het nou beste sim racer is of niet, het gaat mij om het plezier en leuke races hebben.
Ik heb iRacing ook maar om alle tracks en auto's te halen waar je geïnteresseerd in bent word mij te duur.
Ben er nog niet over uit of ik hem voor de PC of PS4 ga halen, ligt er een beetje aan op welk platform populairder is... dus bij deze...
Poll: Ik haal Project Cars 2 voor de ...
• PC
• Playstation 4
• Xbox One
Ook een poll maken? Klik hier
Misschien niet representatief voor de rest van de wereld maar toch.
Smiling as the shit comes down...
Hopelijk kijken ze toch even naar Dirt VR en GT sport en gaan ze met de vr-tijd mee. Of kondigen ze minimaal aan dat dit later wordt toegevoegd....
(immersion gaat boven graphics imo)
4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030
1440p volgens gtplanet https://www.gtplanet.net/project-cars-2-ps4-pro-detailsmerlin1201 schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 17:30:
Benieuwd naar welke resolutie de ps4 pro gaat krijgen...
YouTube: Project Cars 2 Review "Buy, Wait for Sale, Rent, Never Touch?&q... En de eerste review. Er zouden graphice problemen zijn volgens de review.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
https://www.bol.com/nl/p/...ion-ps4/9200000078285561/
What the flying fuck, dat koopt toch niemand of ligt het aan mij? Je zou denken dat er voor dat geld een ps4 bij zit, maar neeeeee
Time is never wasted when you're wasted all the time.
Hij is mij ook te duur, maar voor een verzamelaar, een 1:12 van dit merk kost al snel.. €300-350, dus z'n verkeerde deal is het zeker nietPhase schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 08:21:
Right, ik was net even bij bol.com een pre ordertje aan het doen voor de normale versie van de game, en kwam toen deze tegen:
https://www.bol.com/nl/p/...ion-ps4/9200000078285561/
What the flying fuck, dat koopt toch niemand of ligt het aan mij? Je zou denken dat er voor dat geld een ps4 bij zit, maar neeeeee
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Meeste reviews zijn positief vanwege het aanbod. Je krijgt heel veel voertuigen, racebanen en settings om mee te puzzelen.PatrickC schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 17:29:
Ik zag vanmorgen een 'test drive' van Inisde Sim Racing en deze was 'paid'. Ik vraag me dan ook af hoeveel 'betaalde' reviews er de komende dagen nog verschijnen. En welk youtube channel / website zal een onafhankelijke review plaatsen? Dat wordt een beetje lastig te bepalen zo helaas...
De carreer mode is groot.
De game ziet er netjes uit.
Ik wacht op gebruikers ervaring met stuur en controller.
Sommige youtubers zeggen.' Wait for sale'
Heb helaas nu geen link
Angelo NL / Global Cargo VTC
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Ben wel weer toe aan een goede racegame.
ik denk het niet, dat ze dit gelukt is. van de filmpjes die ik tot nu toe gezien heb zie je bijna dat de auto's hetzelfde reageren als in pc1. niet echt realistisch of leuk, vind ik dan.PatrickC schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 18:14:
Het schijnt dat de populaire youtube channels al begin deze week de release versie hebben gekregen (dus niet meer de press release van enkele maanden oud) , wat natuurlijk een slimme zet is van SMS. Qua features is het natuurlijk al een veel betere game als PC1, maar het is even afwachten of ze de physics en FFB nu wel beter op orde hebben. En hier hebben ze het zichzelf niet makkelijk gemaakt door ook rallycross en het rijden op sneeuw/ijs toe te voegen.
ik sla over.
Ik zat deze te kijken hoe het eruit zou zien, maar @3:00 WTF? Sinds wanneer beweegt regen even snel mee met de acceleratie van je auto?
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Prima recensies tot nu toe, ben blij dat ik mijn Forza 7 pre order gecancelled heb en toch voor PC2 ben gegaan.
29/01/2019 EA Games: "We seek to bring choice, fairness, value and fun to our players in all our games."
Ik heb geen racingwheel voor de PS4 dus ik zal het met controller gaan spelen. Twijfel alleen of de controller nu wel echt goed geoptimaliseerd is in de game. Volgens de reviews is het verbeterd t.o.v. PC1, maar dat zegt niet veel want slechter als in PC1 kon het ook niet.
Is hier veel animo voor de PS4 versie?
[ Voor 11% gewijzigd door Rivanov op 20-09-2017 15:44 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Plus dat ik meer vrienden heb op Live die de game ook gaan halen dat maakt de keuze ook niet zo moeilijk.
Je mag er wel vanuit gaan dat GT Sport goed met een controller valt te spelen, het is natuurlijk een consolegame. Project Cars is van origine een PC game volgens mij, en is daarna geport naar de console.Homeland schreef op woensdag 20 september 2017 @ 15:55:
Ik wacht op GT Sport, als die goed is (om met controller te spelen) dan haal ik die denk ik. Met controller (en aangepaste instellingen) is PC1 goed te spelen trouwens.
Ik heb 4 man in mijn friendslist die hem ook gaan aanschaffen
Ik wilde eerst ook PC2 en GT gaan kopen maar het weinige aantal tracks in GT en het ontbreken van SP content staat mij wel erg tegen. Zou goed kunnen dat het dus alleen bij PC2 hou.
[ Voor 4% gewijzigd door SMD007 op 21-09-2017 09:44 ]
Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq
Er zit een hele careermode in het spel. Ook kan je de settings aanpassen naar heel erg realistisch dat er ook schade komt aan motorische onderdelen van de auto.SMD007 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 09:43:
Ik heb in het verleden wel eens een rally game (colin mcree 2.0 oid) en recenter ook Grid gespeeld en vind het wel weer tijd worden voor een goede race game nu heeft PC2 mijn aandacht wel getrokken, maar paar vraagjes: zit er een schade model in deze game en heeft het invloed of is het puur visueel? (ben er altijd wel fan van als ik tegen een muur rijd dat ik dit ook terug zie) en is deze game ook goed singleplayer te spelen of is dit echt online gericht?
Jammer dat ie voor geen poot kan rijden. Maar informatief an sich. Overtuigd!
Heb PC1 met de G29 gespeeld en voor deze gebruik ik deT300.
Ben heel benieuwd naar de nieuwe physics en de rallycross stages.
Heb via het web begrepen dat er wat bugs te vinden zijn maar tja daar kan je bij het race genre zeker in begin niet omheen.
Dat we maar snel een uurtje of 9 verder zijn.
Ben het overigens totaal niet eens met de lezing dat deze game beter stuurt met een controller dan PC1. Vind PC2 zonder controller borderline onspeelbaar. (of naja, ze zijn beide gewoon matig met een controller, laten we het daar op houden.)
[ Voor 11% gewijzigd door Tweakjur op 21-09-2017 15:01 ]
(was voorheen JJJur, nickchange 4-8-2014)
Maar speel je zelf nou met stuur of controller ?Tweakjur schreef op donderdag 21 september 2017 @ 14:59:
Poeh nou.. ben er nu een kleine week mee bezig voor de review. Ik vind em HEEL erg moeilijk. Kon met PC1 nog wel aardig overweg, maar dit is zo ongeveer het moeilijkst dat ik ooit heb meegemaakt in (voor mainstream bedoelde) racegames. Een heel aantal auto's kan ik amper besturen, moet echt Stability Control aan, en dat rijdt dan niet lekker. Met name de circuitwagens als LMP1 gaan wel lekker. Veel bugs trouwens ook.
Ben het overigens totaal niet eens met de lezing dat deze game beter stuurt met een controller dan PC1. Vind PC2 zonder controller borderline onspeelbaar. (of naja, ze zijn beide gewoon matig met een controller, laten we het daar op houden.)
Voornamelijk met stuur. Thrustmaster T300 RS en Logitech G27.jori040 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 15:13:
[...]
Maar speel je zelf nou met stuur of controller ?
Nog twee vragen tot de review dan:Tweakjur schreef op donderdag 21 september 2017 @ 15:15:
[...]
Voornamelijk met stuur. Thrustmaster T300 RS en Logitech G27.
- Is het wel fun ondanks het moeilijk is ?
- Merk je wel vooruitgang in physics ?
ik hoop dat je in je review straks ook wat gaat vertellen over de handling, physics en met name de ffb.Tweakjur schreef op donderdag 21 september 2017 @ 15:15:
[...]
Ik heb er weinig lol mee, to be honest. Dit is voor mij een niveautje te hoog.jori040 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 15:20:
[...]
Nog twee vragen tot de review dan:
- Is het wel fun ondanks het moeilijk is ?
- Merk je wel vooruitgang in physics ?
Physics zijn oké, met uitzondering van hoe auto's reageren op botsingen. Heb Formule A-auto's in de lucht zien vliegen alsof ze van papier zijn gemaakt. De simulatie van physics van de auto's zelf is goed: je ziet ze echt mooi inzakken bij het aanremmen. Persoonlijk vind ik dat veel auto's te makkelijk uitbreken, maar as I said: dat is zeker ook mijn skill-level talking.
Handling is heel erg sim. De game is ongenadig en zonder stability control levert elke keer dat je iets te enthousiast remt of gas geeft, in een spin. Sommige auto's zijn er wat minder vatbaar voor (onwijs blij met de LMP1-auto's), maar sommigen zijn echt een ramp. (kuch LaFerrari kuch)dawg schreef op donderdag 21 september 2017 @ 15:20:
[...]
ik hoop dat je in je review straks ook wat gaat vertellen over de handling, physics en met name de ffb.
[ Voor 27% gewijzigd door Tweakjur op 21-09-2017 15:27 ]
nog een vraagje, speel je dan de wat oudere press release build of de launch day build ?Tweakjur schreef op donderdag 21 september 2017 @ 15:15:
[...]
Het is gewoon de consumentenversie, al is er wel Day One patch in aantocht. (Er is nu al een patch live, de Day One Patch is feitelijk Patch 2)estrion schreef op donderdag 21 september 2017 @ 15:25:
[...]
nog een vraagje, speel je dan de wat oudere press release build of de launch day build ?
Dit had ik bij sommige auto's in PC1 ook...Je maakt me niet heel blij met het verhaal over de controller. Maar goed ik koop 'm gewoon fysiek en als het echt zo ruk rijdt met een controller kan ie marktplaats weer op.Tweakjur schreef op donderdag 21 september 2017 @ 15:24:
[...]
[...]
Handling is heel erg sim. De game is ongenadig en zonder stability control levert elke keer dat je iets te enthousiast remt of gas geeft, in een spin. Sommige auto's zijn er wat minder vatbaar voor (onwijs blij met de LMP1-auto's), maar sommigen zijn echt een ramp. (kuch LaFerrari kuch)
Kan heel goed aan mij/ons/ons systeem/de build liggen. Ik lees online juist verhalen dat het wel degelijk beter is met een controller nu, maar dat is simpelweg niet mijn ervaring.DutchOwnage schreef op donderdag 21 september 2017 @ 15:30:
[...]
Dit had ik bij sommige auto's in PC1 ook...Je maakt me niet heel blij met het verhaal over de controller. Maar goed ik koop 'm gewoon fysiek en als het echt zo ruk rijdt met een controller kan ie marktplaats weer op.
Haha.Hij maakt me sowieso niet blij met zijn verhaal.DutchOwnage schreef op donderdag 21 september 2017 @ 15:30:
[...]
Dit had ik bij sommige auto's in PC1 ook...Je maakt me niet heel blij met het verhaal over de controller. Maar goed ik koop 'm gewoon fysiek en als het echt zo ruk rijdt met een controller kan ie marktplaats weer op.
Op IGN Benelux staat ook dat met controller 3x niets is.Die gast is verder wel heel positief want hij geeft een 9.Tweakjur schreef op donderdag 21 september 2017 @ 15:32:
[...]
Kan heel goed aan mij/ons/ons systeem/de build liggen. Ik lees online juist verhalen dat het wel degelijk beter is met een controller nu, maar dat is simpelweg niet mijn ervaring.
Ik heb de hoop nog niet opgegeven in ieder geval.
Heb jij destijds ook Assetto Corsa gereviewed / gespeeld)? Zo ja, wat is jouw ervaring daarin? Hoe vind je het rijden in AC t.o.v. PC2?Tweakjur schreef op donderdag 21 september 2017 @ 15:24:
[...]
Ik heb er weinig lol mee, to be honest. Dit is voor mij een niveautje te hoog.
Physics zijn oké, met uitzondering van hoe auto's reageren op botsingen. Heb Formule A-auto's in de lucht zien vliegen alsof ze van papier zijn gemaakt. De simulatie van physics van de auto's zelf is goed: je ziet ze echt mooi inzakken bij het aanremmen. Persoonlijk vind ik dat veel auto's te makkelijk uitbreken, maar as I said: dat is zeker ook mijn skill-level talking.
[...]
Handling is heel erg sim. De game is ongenadig en zonder stability control levert elke keer dat je iets te enthousiast remt of gas geeft, in een spin. Sommige auto's zijn er wat minder vatbaar voor (onwijs blij met de LMP1-auto's), maar sommigen zijn echt een ramp. (kuch LaFerrari kuch)
Goed stukje.DutchOwnage schreef op donderdag 21 september 2017 @ 15:41:
Valt wel mee hoor: Een ander belangrijk pijnpunt was de besturing. Vooral met een controller was Project CARS verdraaid lastig te besturen. Het aanvoelen waar de grens van het kunnen van je auto lag, was amper in te schatten. Dit is deels verbeterd in Project CARS 2. De stuuruitslag is veel minder gevoelig, waardoor je niet door een kleine correctie achterstevoren komt te staan. Ook zijn de fysieke eigenschappen van de banden flink aangepast, waardoor je als speler meer kans hebt om te corrigeren wanneer je merkt dat je grip verliest. Toch zijn enkele raceklassen als de karts nog altijd verdomd lastig om onder controle te krijgen, zeker in de eerste ronde wanneer je banden nog koud zijn. De afstelling van het gaspedaal en de remmen verschillen per auto, waardoor ook de besturing wat af kan wijken per klasse, maar over het geheel gezien is er een heel duidelijke verbetering merkbaar ten opzichte van de voorganger.
Ik heb de hoop nog niet opgegeven in ieder geval.
Hij was echt mijn middag al aan het vergallen.
Ik heb AC wel gespeeld, maar te weinig om een goede vergelijking te maken.Ircghost schreef op donderdag 21 september 2017 @ 15:42:
[...]
Heb jij destijds ook Assetto Corsa gereviewed / gespeeld)? Zo ja, wat is jouw ervaring daarin? Hoe vind je het rijden in AC t.o.v. PC2?
Laat straks weten wat je 1e indruk is.Schimanski81 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 15:55:
Het schijfje lag zojuist al in de brievenbus. Ik ben erg benieuwd (controller en ps pro)
Dank u.
Ik vond PC1 beter dan AC.Tweakjur schreef op donderdag 21 september 2017 @ 15:56:
[...]
Ik heb AC wel gespeeld, maar te weinig om een goede vergelijking te maken.
Van de week die Forza7 demo gespeeld maar dat is met stuur pas een ramp.
Wat vind jij beter in PC1 dan in AC? Ik vind de auto's in AC een stuk realistischer aanvoelen, maar het rijden in PC1 vind ik leuker.jori040 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 16:00:
[...]
Ik vond PC1 beter dan AC.
Van de week die Forza7 demo gespeeld maar dat is met stuur pas een ramp.
Ik vond PC beter aanvoelen.Ircghost schreef op donderdag 21 september 2017 @ 16:08:
[...]
Wat vind jij beter in PC1 dan in AC? Ik vind de auto's in AC een stuk realistischer aanvoelen, maar het rijden in PC1 vind ik leuker.
29/01/2019 EA Games: "We seek to bring choice, fairness, value and fun to our players in all our games."
Wat ik er al over heb gezien zijn er standaard 2 setups voor een auto? Eentje met wat meer grip/downforce en een 'loose' setup, die wel sneller is, maar met minder grip in de bochten dus vereist een hoger skill level. Misschien heb je met de 'loose' setup gereden?Tweakjur schreef op donderdag 21 september 2017 @ 15:24:
[...]
Persoonlijk vind ik dat veel auto's te makkelijk uitbreken, maar as I said: dat is zeker ook mijn skill-level talking.
[...]
In de test versie van enkele maanden terug ben ik dit trouwens niet tegengekomen, maar wellicht dat dit de laatse maanden of voor de release versie is toegevoegd.
Ik heb het niet opgezocht, maar hier mag je zeker wel vanuit gaan.wjsiebes91 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 18:31:
Weet iemand of het Thrustmaster TMX stuur voor de XBOX wordt ondersteund? Ik zie hem wel bij de PC staan alleen wil ik op de XBOX One gaan racen.
Duidelijk geen walk in the park deze game. Zeer groot verschil in handling van auto's, dacht dat Clio cup kampioenschap makkelijke start zou zijn. Niet dus. Ding gaat soms ineens haaks de bocht om. En is dan ook veel te makkelijk weer te corrigeren waardoor je niet gaat tollen.jori040 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 15:58:
[...]
Laat straks weten wat je 1e indruk is.
Dank u.
McLaren 720 was imo compleet waardeloos. Gt86 daarentegen rijdt gewoon zoals je zou verwachten, prettig.
Ik weet het nog niet met deze game, ga er nog een paar uur aan spenderen. Maar duidelijk is wel dat ze een forse achterstand hebben
qua controller input vergeleken met de Forzas en GTs van deze wereld.
Bedankt voor de snelle reactie.Schimanski81 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 18:55:
[...]
Duidelijk geen walk in the park deze game. Zeer groot verschil in handling van auto's, dacht dat Clio cup kampioenschap makkelijke start zou zijn. Niet dus. Ding gaat soms ineens haaks de bocht om. En is dan ook veel te makkelijk weer te corrigeren waardoor je niet gaat tollen.
McLaren 720 was imo compleet waardeloos. Gt86 daarentegen rijdt gewoon zoals je zou verwachten, prettig.
Ik weet het nog niet met deze game, ga er nog een paar uur aan spenderen. Maar duidelijk is wel dat ze een forse achterstand hebben
qua controller input vergeleken met de Forzas en GTs van deze wereld.
Ik kan er alleen weinig tot niets mee want ik speel met stuur.Tja dit is toch meer met het stuur in het achterhoofd ontwikkeld denk ik.
Nou, ik heb zojuist even de demo van Forza 7 op de PC gespeeld met een Logitech G27 stuur, maar ik heb nog nooit een game gespeeld waarbij een stuur zo slecht werkt. Totaal geen gevoel, 0 FFB als je stil staat en als je het stuur maximaal draait, dan draait de auto in een heel korte draaicirkel rond op z'n plaats!Schimanski81 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 18:55:
[...]
Ik weet het nog niet met deze game, ga er nog een paar uur aan spenderen. Maar duidelijk is wel dat ze een forse achterstand hebben qua controller input vergeleken met de Forzas en GTs van deze wereld.

Ik kan daar met mijn verstand ook niet bij dat dat nog steeds zo slecht is in Forza.die demo is gewoon een soort van final code dus ik verwacht bij de release weinig verandering op stuur gebied.PatrickC schreef op donderdag 21 september 2017 @ 20:45:
[...]
Nou, ik heb zojuist even de demo van Forza 7 op de PC gespeeld met een Logitech G27 stuur, maar ik heb nog nooit een game gespeeld waarbij een stuur zo slecht werkt. Totaal geen gevoel, 0 FFB als je stil staat en als je het stuur maximaal draait, dan draait de auto in een heel korte draaicirkel rond op z'n plaats!Dus wat betreft het gebruik van een stuur ligt Forza dan weer mijlenver achter op andere PC games zoals PC1&2. Hoe is het mogelijk dat dit bij een zo grote game als Forza zo slecht werkt? Foute topic natuurlijk, maar misschien is PC2 wel een game om alleen met een stuur te gebruiken en Forza met een controller.
Zelfs GT6 is beter/leuker te spelen met stuur dan Forza7.
Geen idee wat jij met je stuur doet, maar was 3 settings bij mij veranderen en m'n TX deed het vrij normaal.PatrickC schreef op donderdag 21 september 2017 @ 20:45:
[...]
Nou, ik heb zojuist even de demo van Forza 7 op de PC gespeeld met een Logitech G27 stuur, maar ik heb nog nooit een game gespeeld waarbij een stuur zo slecht werkt. Totaal geen gevoel, 0 FFB als je stil staat en als je het stuur maximaal draait, dan draait de auto in een heel korte draaicirkel rond op z'n plaats!Dus wat betreft het gebruik van een stuur ligt Forza dan weer mijlenver achter op andere PC games zoals PC1&2. Hoe is het mogelijk dat dit bij een zo grote game als Forza zo slecht werkt? Foute topic natuurlijk, maar misschien is PC2 wel een game om alleen met een stuur te gebruiken en Forza met een controller.
Lees veel over mensen die de ingame settings overrullen door hun PC software settings, daar loopt het aardig tegenaan te hikken.
Misschien ligt het gewoon aan de stuurtjes, PC1 was een enorm drama voor mijn TX, FFB was gewoon humor.
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
PC1 was goed te doen met m'n stuurtjes (G25 & G27), maar op een bepaald moment kwam een patch uit waar je ineens kon kiezen tussen classic settings en standaard en die standaard voelde toen ineens heel vreemd (zwaar) aan. Bij PC2 zat het ergens tussen de standard en classic setting in. Maar nog steeds niet van het niveau van AC en rF2.SinergyX schreef op donderdag 21 september 2017 @ 21:04:
[...]
Geen idee wat jij met je stuur doet, maar was 3 settings bij mij veranderen en m'n TX deed het vrij normaal.
Lees veel over mensen die de ingame settings overrullen door hun PC software settings, daar loopt het aardig tegenaan te hikken.
Misschien ligt het gewoon aan de stuurtjes, PC1 was een enorm drama voor mijn TX, FFB was gewoon humor.
Off topic: Welke settings heb je veranderd in Forza 7? Ik heb wat zitten schuiven met de verschillende instellingen maar het blijft dramatisch. Mijn Logitech profiler settings zijn standaard wat ik voor alle games gebruik en de game mag die settings gewoon overrulen.
Maja kheb al wat fun gehad, das ook al iets
Ik heb een g27 stuurwiel die ik wil gaan gebruiken in pcars2.
Kan ik de game "misleide" dat ik ook een toets kan gebruiken als rem ?
Mijn rem pendaal is gewoon te zwaar, hierdoor schiet ik gewoon weg.
Daarnaast zou het fijn zijn , dat we elkaar helpen met settings delen.
Ik heb nog nooit mijn stuur goed kunnen gebruiken in een racegame.
Gebruik hem alleen voo euro truck simulator 2
[ Voor 3% gewijzigd door Tweakjur op 22-09-2017 08:02 ]
Helemaal onderaan begonnen in de Ginetta Junior cup, geen pittig karretje op korte banen in UK. Het geeft erg veel voldoening als je lekker je rondjes kunt maken. Ik heb hier ook geen onverwachte bewegingen meegemaakt zoals inndd Clio bijvoorbeeld. Ik heb plezier gehad!
Daarna nog even eeen Indycar getest en dit reed ook erg prima, goed te controleren. Net als de 190 DTM op Spa. En die heeft alleen ABS.
Exact, sommigen zijn niet te doen in mijn ervaring. En dat heeft niks met vermogen te maken. Ze reageren gewoon vreemd.Tweakjur schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 08:00:
Wat controllers betreft... Ik heb gisterenavond op Ps4 nog even de auto's met controller geprobeerd die overdag op kantoor (pc met g27 stuur) goed te doen waren. Die lukken met controller ook heel aardig. Het is niet zo toegankelijk als een Forza of GT, maar zo slecht als ik hierboven ergens schetste is het ook niet. Had toen stomtoevallig net een paar te lastige auto's te pakken.
Vannacht een klein test rondje gedaan op een onbekend circuit (default quick race, niet opgelet welke) en dat was niet te doen. Miste alle rempunten, maar op Spa met een BMW 1-serie is net als met PC1 maar nu met physics die kloppen. Positief dus.
Ik speel met de Rift en GT-500RS stuurtje. Zoek mijn gamertag op YT en wellicht stream ik op dat moment.
PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton PS4: BF1 + GT Sport Xbox One: Forza 7 + GoW4 - Steam: LoadedBaton - PUBG + Spintires
En op basis daarvan past hij de settings aan van je auto, stijvere vering, meer downforce enzv.
Dat is me tot nog toe wat onduidelijk of hij zelf de settings aanpast of niet. Ik krijg de melding dat je dan naar bv het transmission menu moet om aan te passen. Maar in dit geval gaf hij ook aan dat de setting al op max stond.xavento schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 09:02:
Kleine tip trouwens als je auto niet lekker aanvoelt, je kan nu met je race engineer praten waarop hij je wat vragen stelt zoals: "does the car break out of the corner to fast?, do you get too much wheelspin?" etc.
En op basis daarvan past hij de settings aan van je auto, stijvere vering, meer downforce enzv.
Maw weet dus nog niet of het automatisch gaat. Zou wel mooi zijn.
En mijn morgenjori040 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 15:46:
[...]
Goed stukje.
Hij was echt mijn middag al aan het vergallen.
Had net ook de review gelezen en zelf spelen we hier in de kamer op de PS4 met een controller, jammer dat dit tegenvalt ...
Heb weinig zin een compleet stuurtje/ stoeltje aan te schaffen en midden in de kamer neer te knallen.
GT Sport schijnt het dan weer niet zo van de off-line single player te moeten hebben.
De game is gewoon niet voor mij weggelegd omdat ik gewoon niet goed genoeg ben en eerder naar arcade races speel met een controller.
Met de logitech G27 stuurwiel bleef ik maar doorglijden in iedere bocht.
een klein bobbeltje in de weg en de auto is compleet stuurloos.
Natuurlijk is dit misschien allemaal realistisch enzo, maar zelfs als ik met mijn auto over een drempel, verlies ik niet gelijk de macht over het stuur.
De fun was dus ook al snel weg voor mij.
ik speel dan liever Forza Horizon 3, Dirt 4 , Grid autosport of zelfs F1 2015 heb ik nog veel kunnen spelen met mijn stuur en al aangesloten
Ik heb project cars 2 ook met de Xbox controller proberen te spelen.
Maar bij de eerste bocht merkte ik een soort van input lag.
[ Voor 5% gewijzigd door Pykow op 22-09-2017 09:38 ]
PSN: Edwin1984 -- Steam: edwin1984 -- Xbox live: Edwins1984 -- uPlay: edwin_1984
- Op volle snelheid geeft een Ginetta het gevoel van een slak en is dan toch nog met moeite op de baan te houden.
- Als je van de baan gaat kom je er met moeite weer op
- Vreemde FF [T300]
- Zelfs met hulp zijn de meeste wagens extreem moeilijk op de baan te houden
Heb echt wel wat race ervaring maar voor nu kan ik er niets van.Ligt het aan mij of aan de game ?
Ik geef het natuurlijk nog niet op maar de 1ste indruk is slecht.Jammer
Zou fijn zijn als ze een demo hadden waarbij ik het het kon uitproberen met controller. Maar misschien hebben ze dat ook wel bewust gedaan, om die geen uit te brengen.
[ Voor 22% gewijzigd door Rivanov op 22-09-2017 09:55 ]
My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Vanavond ga ik hem zeker spelen als ik thuiskom en zal er hoogstwaarschijnlijk gewoon veel plezier aan beleven net zoals met deel 1 destijds
Tja zo dacht ik ook maar het plezier van deel 1 is hier niet terug te vinden.calsonic schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 10:09:
Mensen trek je toch eens niet wat aan van wat anderen vinden ...creër een eigen mening uit ervaring en kom dan tot een conclusie maar niet bij voorbaat al lopen mekkeren dat hij "waarschijnlijk" niets is en je hem "aan je voorbij laat gaan" wat een slappen gasten tegenwoordig zeg ...![]()
Vanavond ga ik hem zeker spelen als ik thuiskom en zal er hoogstwaarschijnlijk gewoon veel plezier aan beleven net zoals met deel 1 destijds
De Ai is ook slecht [had ik nog niet gemeld in mijn vorige post]
Dat de game zo matig aanvoelt had ik totaal niet verwacht.
Waren je bandjes wel op temperatuur? Het duurt meestal wel 2-3 ronden voordat dat het geval is. Of ben je misschien aan het remmen en de bocht insturen op hetzelfde moment? Bij games als Grid Autosport werken de physics compleet anders. Daar maakt het niet zoveel uit als je de auto de bocht ingooit terwijl je nog aan het remmen of gasgeven bent.Pykow schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 09:32:
Met de logitech G27 stuurwiel bleef ik maar doorglijden in iedere bocht.
En dan 60 euro uitgeven aan een spel waar niet iedereen lyrisch over is? Nee bedankt... Ik wacht wel even op de eerste patches.calsonic schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 10:09:
Mensen trek je toch eens niet wat aan van wat anderen vinden ...creër een eigen mening uit ervaring en kom dan tot een conclusie maar niet bij voorbaat al lopen mekkeren dat hij "waarschijnlijk" niets is en je hem "aan je voorbij laat gaan" wat een slappen gasten tegenwoordig zeg ...![]()
Dus jij koopt enkel games waar iedereen lyrisch over is?MikeyMan schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 10:21:
[...]
En dan 60 euro uitgeven aan een spel waar niet iedereen lyrisch over is? Nee bedankt... Ik wacht wel even op de eerste patches.
Dan zul je vast een gigantische collectie hebben.

Nee, moet dat dan? Voor dat soort bedragen wil ik wel een beetje zekerheid hebben. Heb geen grote collectie nee, maar ik vind ook maar een beperkt aantal spellen leuk. Het blijft voor mij bij assetto Corsa, automobilista, project cars, rfactor2 en F1 2017. Aangevuld met wat wwi/wwii shooters. En gran turismo en GTA op de ps. Lekker overzichtelijk!xavento schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 10:22:
[...]
Dus jij koopt enkel games waar iedereen lyrisch over is?
Dan zul je vast een gigantische collectie hebben.
Had gehoopt PC2 en Forza 7 eraan toe te voegen, maar ben dus nog niet overtuigd.
[ Voor 6% gewijzigd door MikeyMan op 22-09-2017 10:40 ]
Zelfs als dat zo is er komen nog genoeg updates en patches die dat dan corrigerenjori040 schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 10:16:
[...]
Tja zo dacht ik ook maar het plezier van deel 1 is hier niet terug te vinden.
De Ai is ook slecht [had ik nog niet gemeld in mijn vorige post]
Dat de game zo matig aanvoelt had ik totaal niet verwacht.
Vaker het stuur gebruiken, slijt het vanzelf.Pykow schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 06:12:
Mijn rem pendaal is gewoon te zwaar, hierdoor schiet ik gewoon weg.
Ik ken het probleem ook, heb er an sich ook wel last van, maar komt gewoon omdat het stuur dusdanig weinig is gebruikt, dat het pedaal nog redelijk nieuw is. Ik heb echter alleen geen ruimte voor een playseat en mijn stoel vast zetten aan de vloer kan ik niet, want de wieltjes van mijn bureaustoel hebben geen blokjes of wat dat ik het kan blokkeren.
Ik zal zelf dus (helaas) de game vooral met controller gaan spelen, ik ben benieuwd, ga het vanavond zien.
Geen idee hoe dit tijdens de beta fase was, wellicht kan @bvk daar een antwoord op geven, hij had de game gebacked en had dus toegang tot de (closed) beta.Fryslanboy schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 10:37:
Zolang ze niet eens een bug in je saves kunnen fixen, ben ik er ook klaar mee.
Waarom zou je dan eerst de patches afwachten?MikeyMan schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 10:21:
En dan 60 euro uitgeven aan een spel waar niet iedereen lyrisch over is? Nee bedankt... Ik wacht wel even op de eerste patches.
[ Voor 53% gewijzigd door CH4OS op 22-09-2017 10:56 ]
Je begrijpt dus absoluut niet waar ik het over had...who cares wat iedereen vindMikeyMan schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 10:21:
[...]

Digitale console aankopen kan je niet refunden (of met stukje geluk), dat is mijn probleem.CH4OS schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 10:43:
[...]
Waarom zou je dan eerst de patches afwachten?Ook die komen dan toch vanzelf naar je toe als je de game nu al zou hebben?
Dus imo is dit een non-issue en zeker geen reden om een game niet aan te schaffen als je het wel zou willen hebben.
Ik pak de steam versie, uurtje spelen en dan zie ik het wel. PC1 staat in m'n top 5 slechtste aankopen, games kopen omdat mensen er lyrisch over zijn, daar ben ik volledig van genezen.
Ik ben groot fan van Rfactor en Assetto Corsa, en heb ook al ruim 10 jaar echte circuit ervaring op verschillende circuits en met verschillende auto's en ben zelf van mening dat PC1 gewoon niet realistisch aanvoelt. Rfactor en Assetto Corsa voelen een stuk beter en realistischer aan (ook iracing voelde realistischer aan).
Ik lees nu her en der dat PC2 mega realistisch is, maar ik vraag me dan altijd af of diegene wel real life ervaring heeft met auto's op het circuit en wel een goede vergelijking kan maken.
Ben dus eigenlijk benieuwd hoe PC2 is vergeleken met Assetto Corsa. Durf hem zelf niet weer aan te schaffen om daar achter te komen.
just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied
Verwijderd
SMS kennende zullen met elke patch een aantal dingen fixen en meteen ook nieuwe bugs introduceren. Zo ging het bij deel 1 ook.calsonic schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 10:39:
[...]
Zelfs als dat zo is er komen nog genoeg updates en patches die dat dan corrigeren
Gaat je spel langzaam achteruit.
Rijden alle wagens nu wel met lichten aan in het donker? Bij deel 1 is dit er later uit gehaald.
Nee bij PC1 staan de lichten gewoon aan 's avonds.Verwijderd schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 12:55:
[...]
SMS kennende zullen met elke patch een aantal dingen fixen en meteen ook nieuwe bugs introduceren. Zo ging het bij deel 1 ook.
Gaat je spel langzaam achteruit.
Rijden alle wagens nu wel met lichten aan in het donker? Bij deel 1 is dit er later uit gehaald.
'Dannog is het compleet niet vergelijkbaar met games als AC en bijvoorbeeld F1 2017'Riqy schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 10:05:
Die problemen met stuur besturing die iedereen meld in PC2 had ik in deel 1 ook al, ik reed daar met een FFB profiel om de auto's ook maar een beetje realistisch aan te laten voelen. Dannog is het compleet niet vergelijkbaar met games als AC en bijvoorbeeld F1 2017
Dat je AC en F1 2017 in een zin (zelfs als realistischer) noemt geeft al aan dat ik je mening totaal niet tot mezelf kan betrekken en er iets mee kan. AC voelt en rijdt totaal anders (en imo veel realistischer en met betere ffb) als F1 2017.......
Hij bedoelt denk ik de FFB, niet 'realistische handling'. In PC1 was het zeker aan het begin op de XBO helemaal gaar, maar ook in de PC versie had ik soms compleet onlogische/onverklaarbare FFB acties. De hele 'nabootsing' van zwaar sturen (raar, omdat road cars 99% stuurbekrachtiging hebben, maargoed), als je stilstaat en je moet behoorlijk kracht zetten om je stuur half cirkel te draaien, dan gaan je wielen niet 'magisch' weer naar het midden, maar de FFB in PC1 leek dat wel te willen doen.Figuur84 schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 13:35:
'Dannog is het compleet niet vergelijkbaar met games als AC en bijvoorbeeld F1 2017'
Dat je AC en F1 2017 in een zin (zelfs als realistischer) noemt geeft al aan dat ik je mening totaal niet tot mezelf kan betrekken en er iets mee kan. AC voelt en rijdt totaal anders (en imo veel realistischer en met betere ffb) als F1 2017.......
FFB is een poging tot het 'vertalen' van wat de wielen doen naar het stuur, elke game lijkt daar z'n eigen ideeën en uitwerkingen voor te hebben.
Hallo, nieuw hier, maar lees al een tijdje mee, ook in het AC topic. Heb Project Cars vanaf release gespeeld, echter toen ik Assetto Corsa ontdekte heb ik die eerste niet meer aangeraakt. Zegt genoeg denk ik. Ben echt heel groot fan van Assetto Corsa, vooral de force feedback is uitermate goed.bones schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 12:41:
Iemand hier die Assetto Corsa beter vond dan PC1 en nu ook PC2 heeft gespeeld? Want PC1 was mijn grootste miskoop van alle games ooit. Die viel qua realisme gewoon zwaar tegen.
Heb vannacht aardig wat uurtjes Project Cars 2 gespeeld (weekje vrij
Nu heb ik dat dus ook eventjes in PC2 gedaan en wat schertst mijn verbazing, ik pakte een LaFerrari, stapte uit, en de buitenkant van de auto waar je dan zelf in rijdt ziet er niet uit! Geen wielen, gewoon dichte carrosserie, alsof het een soort mal is. Als je in de auto zit zie je dat niet natuurlijk, en tijdens het racen zien de andere auto's er wel gewoon goed uit, maar dat viel me toch ff tegen. Ook nog even met een paar open wheel auto's geprobeerd, een Formule Renault ziet er dan weer wel goed uit, maar daar kan je vanuit de cockpit ook veel meer van de auto zelf zien, dus dat is wel logisch. Een andere auto, de Formula X, ziet er aan de voorkant dan weer goed uit, maar de achterkant dus weer niet. Achterbanden, ophanging e.d. zien er gewoon niet uit. Nou is dat op zich totaal onbelangrijk, omdat het om het racen gaat, maar viel me toch ff tegen.
Dan het rijden. Dat is, naar mijn mening, toch wel flink verbeterd ten opzichte van het eerste deel. Assetto Corsa is qua force feedback nog steeds de betere, krijg je toch iets betere info vanuit het stuur over wat de auto doet, maar Project Cars 2 is niet veel minder vind ik. Heb verschillende force feedback settings geprobeerd, je kan kiezen uit 3 verschillende "flavours", waarbij ik de raw flavour zelf het beste vind rijden. Wat ik wel merkte is dat het gebruiken van de rijhulpinstellingen het gedrag van de auto behoorlijk beïnvloed, en niet altijd positief. Zo reed ik op een half nat Monza met alle hulpinstellingen op full, als je dan in bochten waarbij bij de kerbs nog wat water ligt er doorheen rijdt, zou je verwachten dat de auto gaat glijden, of dat de achterkant uitbreekt. Met de rijhulpinstellingen allemaal uit is dat ook wel zo, echter wanneer ze aanstaan krijg je een beetje een onrealistisch gevoel, omdat het dan te gecorrigeerd wordt door het spel zelf. Ik geef toe, ben absoluut geen pro sim racer, verre van, vind het gewoon leuk als hobby, dus beschouw mijn mening alsjeblieft niet als maatstaf of iets dergelijks. Het is puur mijn ervaring, en die zal voor iedereen verschillen.
Ben dus eigenlijk wel heel positief. Blijf sowieso Asetto Corsa ook nog spelen hoor. Sowieso vanwege de betere force feedback, en de veel grotere vrijheid in het maken van custom races en championships. Ik vind het bijvoorbeeld leuk om met allerlei verschillende auto's uit diverse klasses op een baan te rijden, soort track day ofzo, in Assetto Corsa kan je dan dus zelf kiezen welke auto's er op de baan rijden, in PC2 kan je uit maximaal 4 klasses kiezen (waaronder de klasse van de auto waar je zelf mee gaat rijden) en PC2 kiest dan zelf de auto's uit de andere klasses die je hebt gekozen. Ik zou wat dat betreft dezelfde vrijheid als in AC willen hebben, en ook custom championships zou een grote meerwaarde voor mij betekenen. Wat dan ook wel weer mee speelt is dat ik in Assetto Corsa veel meer auto's en circuits heb dan in PC2. Maar goed, dat is dan ook het voordeel van een actieve mod community.
Wat ik er van heb gemerkt wel, alhoewel ik het nog niet heel uitgebreid getest heb. Je kan nu ook per circuit setups opslaan, dus als je wat laat veranderen dan kan je kiezen om het als nieuwe setup op te slaan. Vind ik overigens ook een grote verbetering ten opzichte van het eerste deel.Soccer98 schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 14:05:
Ik vraag me eigenlijk af of je engineer al je setup voor je veranderd wanneer je hem om advies vraagt. Of moet je dat zelf doen?
Voor het bespreken / organiseren van online sessies kun je terecht in het volgende topic: Project Cars 2 Online racing.