Ik wil ook wel zo'n Kamstrup meter, maar dat die Kamstrup 302 in een 1,5 en 2,5 uitvoering bestaat, en iedereen zegt dat je voor de 2,5 moet gaan. Ik neem even aan dat dit om de meetcapaciteit gaat? En wanneer is 2,5 eige
nlijk niet meer afdoende? Want bij de andere modellen loopt deze waarde flink op. Is dit afhankelijk van de capaciteit van je warmtepomp (ik kan zo snel niets terugvinden in de documentatie over maximale m3/h) of bijvoorbeeld afgiftesysteem? Misschien allemaal domme vragen maar ik wil ze toch maar even stellen.
En nog iets. de wateraansluitingen op de binnenunit zijn 1-1/4. Dat is dus zo'n 32mm als ik goed reken
De installateur zegt, minstens 28mm gebruiken naar de verdeler.
Maar die meter wordt geleverd met een aansluiting van 1 inch oftewel 25mm? Dat is nog minder. Maakt dat allemaal niks uit?
Edit
nu lees ik dit
12 mm heeft als dikwandige maat 3/8"
15 mm heeft als dikwandige maat 1/2"
22 mm heeft als dikwandige maat 3/4"
28 mm heeft als dikwandige maat 1"
35 mm heeft als dikwandige maat 1.1/4"
Dat betekent dus dat de 28mm van de installateur (van warmtepomp naar verdeler) in feite hetzelfde is als de 1" van de 302 meter...correct?
[
Voor 38% gewijzigd door
psy op 24-05-2017 17:02
. Reden: wat maten toegevoegd ]
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)