Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?

Pagina: 1 ... 6 7 8 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• ArcticWolf
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 22:54

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

quote:
CreativeS schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 17:43:
[...]

We hebben ze 8 augustus binnen gekregen. Mooi op tijd voor de vakantie :)
Was nog niet echt een probleem geweest... ze konden ook klaargelegd worden op het circuit.

Tribune 26 Laterale Destra B.
Nice 8)

6B Prima Variante hier.

Car: Astra H OPC 2.0T @ 241bhp

• CreativeS
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 21-04 12:23
Ik las het :) Ook niet verkeerd. We moeten nog even kijken wat we met de auto gaan doen. Vrijdags komen we vanuit Torbole (Garda) naar Monza en na de VT's door naar het hotel in Milaan. Het zal wel loslopen :z

• Bart-Willem
  • Registratie: februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

quote:
Bigfoot schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 14:10:
[...]

Wij gaan ook op vrijdag naar Spa. Hoe zijn de ervaringen met parkeren op die dag? Als het erg druk is met verwachte files neem ik liever een fiets mee, aangezien we in de buurt in een huisje logeren.
Het is best druk, mede omdat er natuurlijk lui komen voor de camping. :P Als je toch in de buurt zit en het is fietsafstand dan zou ik lekker de fiets pakken. :P

Waar ik normaal gesproken ieder jaar normale tickets krijg voor Spa, zijn het dit jaar ineens e-tickets? :? Heel handig vind ik dat niet (zeker als het regenachtig is). :/

En ik weet nog steeds niet of ik geel pak of groen voor parkeren: we zitten bij de Gold-tribune in Eau Rouge (volgens mij een supermooie plek want je kijkt vanuit die tribune mooi vanuit Eau Rouge naar La Source en ziet ze dus in volle vaart aankomen). Aangezien het de laatste Gold-tribune is en ik die merchandise-meuk wel fun vind wordt het toch de Groen-parking denk ik. :P

Volvotips.com

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

quote:
CreativeS schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 18:21:
Ik las het :) Ook niet verkeerd. We moeten nog even kijken wat we met de auto gaan doen. Vrijdags komen we vanuit Torbole (Garda) naar Monza en na de VT's door naar het hotel in Milaan. Het zal wel loslopen :z
Ah ben sowieso benieuwd hah.

Zitten ook in een hotel in Milaan en geen idee hoe het OV daar is :+

• CreativeS
@ArcticWolf

We zitten met het hotel 13 minuten slenteren van het Centraal Station in Milaan. We kunnen altijd nog zaterdag en zondag de trein pakken, want in Monza moeten we sowieso een eind lopen :) Vrijdag General Admission, dus wie weet zien we elkaar nog.

CreativeS wijzigde deze reactie 14-08-2018 21:52 (5%)

• TommyGun
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 25-04 15:59

TommyGun

Stik er maar in!

quote:
ArcticWolf schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 20:54:
[...]

Ah ben sowieso benieuwd hah.

Zitten ook in een hotel in Milaan en geen idee hoe het OV daar is :+
OV tussen Monza en Milaan is wel te doen, enige nadeel is dat een kaartje kopen (bij het station in Monza) een ramp kan zijn (drukte). Dus beter koop je in Milaan al een retourtje. Vanuit het station is het nog een stukje rijden met de bus naar het Monza Park, maar je moet vervolgens ook nog een paar kilometer door het park lopen om bij het circuit zelf te komen.

OV in Milaan zelf is top (metro).

TommyGun wijzigde deze reactie 15-08-2018 16:03 (13%)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• chim0
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 25-04 04:53
quote:
Bart-Willem schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 19:47:
[...]

Waar ik normaal gesproken ieder jaar normale tickets krijg voor Spa, zijn het dit jaar ineens e-tickets? :? Heel handig vind ik dat niet (zeker als het regenachtig is). :/
QR codes ftw! Gewoon het PDF bestand naar je telefoon kopiëren. Vakantietickets, boarding passen net zo. Echt een ideaal systeem!

Wij hebben bronze (wel duur hoor) en mijn pa wil van die inklapbare vissersstoeltjes gaan bestellen, regenponcho's, rugzakken, eten, drinken meenemen en what not. Pfff wat een gedoe joh. Ik zei heb je al spijt? Beter met je voetjes op de bank naar Ziggo Sport gluren.

Ach ja, we gaan gewoon vroeg weg en zien het wel. Het is wel een heel programma vanaf 8:00 's ochtends. Ik zal iig m'n kaplaarzen meenemen als ik door de modder moet banjeren.

Nogmaals, ik heb dus niks met F1 maar ga mee voor die ouwe. Vind ie leuk met z'n twee zoons op pad. Hij heeft wel de volgende dag vrij genomen van z'n werk. :D

• kimberlyybella
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 31-08-2018
Ik heb laatst staanplaatsen gewonnen via vakantie veilingen voor de vrije trainingen op vrijdag in Spa. Dit is mijn eerste keer dat ik naar formule 1 ga en ik lees vaak dingen over de race maar niet over de vrijdag. Is het op de vrijdag ook zo erg druk? En welke plekken zijn het beste met staanplaatsen?

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Vrijdag is wat rustiger dan de zaterdagen (heb maar 1x ook de zondag meegemaakt, da's helemaal druk), en eigenlijk is vrijwel overal wel leuk bij brons (de staanplaatsen dus), als er net zoals vorig jaar weer extra tribunes geplaatst zijn dan is Pouhon een aanrader, of net na Les Combes (zie je ze de bochten uit komen en da's wel tof om te zien).

Volvotips.com

• Bigfoot
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 23-04 10:54
Wij gaan ook op vrijdag voor de staanplaatsen. Ga er vanuit dat er overal genoeg plek zal zijn.

• Smarron
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 00:06
Wel redelijk op tijd vertrekken, want de mooiste plekken zijn al rond 07.30u bezet met klapstoeltjes ... en dat op de vrijdag.

Echter het Kemmel straight en vlak voor Pouhon zijn prima te doen, want extreem veel ruimte. Neem wel iets voor je kont mee, want het kan nogal hard zitten. En wellicht iets voor de regen, want het ziet er naar uit dat er wel een buitje kan vallen.

Ik ben zelf fan van Bruxelles, daar rijden ze langzaam en kun je mooie panning-shots maken (mocht je daar interesse in hebben). Ook geen hekken voor je neus, dus perfecte shots. En even omdraaien en je ziet ze mooi uit Les Combes komen.

-=Asus Nexus 7 (2013)=- -=Motorola Moto Z2=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• Mystikal
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 21:59

Mystikal

It never hurts to help

Hier Silver 3 tribune weekendkaarten. We verblijven in Centerparcs, dus dat is slechts 24km. Ik vroeg me nog af of het een voordeel is dat we vanuit het zuiden komen ipv het noorden ivm verkeersdrukte?

We hebben de gate nodig van les combs. Ik twijfel of ik mijn vrouw laat rijden en op het moment dat we in de file komen, op de fiets verder te gaan. Is dit te doen met mijn zoontje van 8 (beiden op een MTB?).

Idee was om te rijden via Burnenville?

Tips zijn welkom!

Basement Bios ---- Exo-S

• Crazy D
  • Laatst online: 07:44

Crazy D

I think we should take a look.

quote:
Mystikal schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 11:50:
We hebben de gate nodig van les combs. Ik twijfel of ik mijn vrouw laat rijden en op het moment dat we in de file komen, op de fiets verder te gaan. Is dit te doen met mijn zoontje van 8 (beiden op een MTB?).
Ik heb een paar keer op camping Eau Rouge gestaan, kwamen we via Rivage omhoog. Destijds wandelden we dat, dat was volgens mij nog wel een uurtje lopen, wel een redelijke klim (maar goed, geen Alpen klim zeg maar). Ik denk dat het wel te doen is, zeker als je lekker licht kunt schakelen.
(vanaf die camping was ingang bij bocht 15 wel makkelijker alleen moesten we dan via het circuit naar Les Combes...). En in geval van twijfel: als je er op donderdag al bent, pak de fiets en maak een rondje. Als het toch tegenvalt heb je nog tijd om een alternatief te bekijken. Plus dan weet je meteen hoe lang je er over doet.

Exact expert nodig? itwize.nl

• thijszor
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 24-04 20:30
Krijg morgen Monza ticket binnen! Zit 6C Alta Velocita. Ben erg benieuwd! Hoop echt dat Ferrari wint want dan gaat het los natuurlijk! GRAZIE RAGAZZI!

Wel een vraagje. Mijn moeder gaat mee ( voornamelijk om te shoppen in milaan :+ ) maar die wilt op vrijdag of zaterdag ook wel even kijken. Kan je daar ook gewoon general admission kaartjes kopen of word je dan keihard afgezet / is überhaupt niet mogelijk?

• Joach1m
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online
Is het nog de moeite om op donderdag naar de publieke pit walk te gaan om 16:00 uur? Of is dat altijd erg druk?

• p.d.akkerman
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 25-04 20:06
quote:
Joach1m schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 21:08:
Is het nog de moeite om op donderdag naar de publieke pit walk te gaan om 16:00 uur? Of is dat altijd erg druk?
De keren dat ik er was, was het heel erg druk.

• ebis
  • Registratie: december 2001
  • Niet online
quote:
thijszor schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 19:09:
Krijg morgen Monza ticket binnen! Zit 6C Alta Velocita. Ben erg benieuwd! Hoop echt dat Ferrari wint want dan gaat het los natuurlijk! GRAZIE RAGAZZI!

Wel een vraagje. Mijn moeder gaat mee ( voornamelijk om te shoppen in milaan :+ ) maar die wilt op vrijdag of zaterdag ook wel even kijken. Kan je daar ook gewoon general admission kaartjes kopen of word je dan keihard afgezet / is überhaupt niet mogelijk?
Dat is normaal gesproken geen enkel probleem, zeker op vrijdag kan je bijna overal gaan zitten.

• CreativeS
quote:
ebis schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 22:59:
Dat is normaal gesproken geen enkel probleem, zeker op vrijdag kan je bijna overal gaan zitten.
Dat is volgens mij de vraag niet... :)

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help

Het wordt behoorlijk fris in Spa dit weekend. Ik ga me goed aankleden. 16 graden en kans op regen, dan wil je niet in je tshirtje zitten met een poncho...

Basement Bios ---- Exo-S

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

quote:
thijszor schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 19:09:

Ik was er in 2015. Mooie plof van Rosberg destijds, helaas niet van Hamilton O-) Vettel 2e, maar dat maakte voor de Tifosi niet uit. Die sfeer was echt geweldig, niet normaal! Ferrari hoefde maar de pitbox te verlaten en er was al applaus _/-\o_ Wij zaten overigens op de hoofdtribune.

Vreemd genoeg kan ik me totaal niet herinneren of het mogelijk is tickets te kopen op de vrijdag/zaterdag... terwijl ik toch behoorlijk wat F1 races bezocht heb. Bij de WEC en zo altijd wel, maar bij de F1? Geen idee... Ik neig naar nee...

TommyGun wijzigde deze reactie 22-08-2018 09:42 (17%)

• Smarron
quote:
TommyGun schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 09:36:
[...]

Ik was er in 2015. Mooie plof van Rosberg destijds, helaas niet van Hamilton O-) Vettel 2e, maar dat maakte voor de Tifosi niet uit. Die sfeer was echt geweldig, niet normaal! Ferrari hoefde maar de pitbox te verlaten en er was al applaus _/-\o_ Wij zaten overigens op de hoofdtribune.

Vreemd genoeg kan ik me totaal niet herinneren of het mogelijk is tickets te kopen op de vrijdag/zaterdag... terwijl ik toch behoorlijk wat F1 races bezocht heb. Bij de WEC en zo altijd wel, maar bij de F1? Geen idee... Ik neig naar nee...
Ik ga al jaren enkel op de vrijdag met een vrijdag-only ticket. :) Die zijn echt goedkoop vergeleken met de zaterdag/zondag.

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

quote:
Smarron schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 09:45:
[...]
Ik ga al jaren enkel op de vrijdag met een vrijdag-only ticket. :) Die zijn echt goedkoop vergeleken met de zaterdag/zondag.
Maar koop je die dan online of aan de poort (dat is zijn vraag begrijp ik)?

• Smarron
quote:
TommyGun schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 09:46:
[...]

Maar koop je die dan online of aan de poort (dat is zijn vraag begrijp ik)?
Ik koop ze altijd online bij Sportstadion.

Dit jaar duurde het wel even voordat de vrijdag tickets beschikbaar waren. Eerst worden de weekendkaarten veelvuldig aangeboden. Toen de meeste kaarten uitverkocht waren, kwamen vervolgens ook de vrijdagkaarten online.

Voorgaande jaren waren de vrijdagkaarten eigenlijk vanaf het begin al beschikbaar, maar uiteraard leven weekendkaarten veel meer op.

• ebis
  • Registratie: december 2001
  • Niet online
Kaarten kan je gewoon kopen aan de poort. Voor meer informatie over prijzen en locaties waar je tickets kan kopen kan je even kijken op https://www.monzanet.it/interno.php?id=50

• Quadradial
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 25-04 17:09
Heb kaarten voor het hele weekend!

Vroeg vertrekken (7:30) vanuit een hotel Epen en met 45 (zonder files) zouden we er moeten zijn
Heeft men nog tips voor Parkeren (yellow) ?

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

• AGee
  • Registratie: december 2002
  • Niet online

AGee

Moderator General Chat

Formerly known as naitsoezn

quote:
Quadradial schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 09:51:
Vroeg vertrekken (7:30) vanuit een hotel Epen en met 45 (zonder files) zouden we er moeten zijn
Heeft men nog tips voor Parkeren (yellow) ?
Stevige schoenen mee, want als je niet op (ik geloof) p3 t/m p6 terecht kunt, moet je een flink stuk lopen. En met de weersvoorspellingen zal dat een glibberig tochtje worden :P

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• Quadradial
  • Laatst online: 25-04 17:09
quote:
AGee schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 09:54:
[...]

Stevige schoenen mee, want als je niet op (ik geloof) p3 t/m p6 terecht kunt, moet je een flink stuk lopen. En met de weersvoorspellingen zal dat een glibberig tochtje worden :P
Tips voor er naar toe rijden? Gewoon de hoofdweg nemen door francorchamps of gelijk na exit 10 het B weggetje naar de parking ?

Kan niet zo veel informatie vinden over het parkeren behalve neem exit 10 en volg de aanwijzingen :?

Quadradial wijzigde deze reactie 23-08-2018 10:05 (11%)

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

• DaMarcus
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 25-04 17:58

DaMarcus

DaModerator Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Same here, ik vertrek zaterdagochtend om 06.00 vanuit Maastricht. Ik heb tickets voor Silver 4 (Bruxelles-bocht). Ik zit met de vraag dat wanneer de geplande ETA 07.00 is of ik dan al in de file sta :)

• AGee
  • Registratie: december 2002
  • Niet online

AGee

Moderator General Chat

Formerly known as naitsoezn

quote:
Quadradial schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 10:03:
[...]

Tips voor er naar toe rijden? Gewoon de hoofdweg nemen door francorchamps of gelijk na exit 10 het B weggetje naar de parking ?

Kan niet zo veel informatie vinden over het parkeren behalve neem exit 10 en volg de aanwijzingen :?
Inderdaad dat: Mijn (enige) ervaring is dat je weinig keuze hebt wanneer je wat dichter bij het circuit komt. Overal staan 'mannetje' en zijn wegen afgezet, dus ongeveer vanaf de snelweg-afrit kun je ongeveer één route volgen :P

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• LosGieros
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 25-04 19:27

LosGieros

White Ninja

*knip* Geen V&A in dit topic.

AGee wijzigde deze reactie 24-08-2018 08:54 (79%)

If you tip them really good, they will help you with your wood..

• DickBa
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 24-08-2018
Hoeveel tijd moet je extra rekenen voor zaterdag naar P24?

• bk1985
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 24-04 11:37
Laat je paraplu's met punten eraan maar thuis, anders mag je ze inleveren.
Deze mogen niet mee naar binnen in verband met 'steekgevaar'.

• Batiatus
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 25-04 15:44
Iemand bekend met de max verstappen tribune? Ik wil rond 11:00 eigenlijk wel op m'n plaats zitten, vertrek rond half 9 vanuit regio Eindhoven (parkeerplaatsen op groen). Gaat dat lukken denken jullie? Of nog veel eerder vertrekken?

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

quote:
bk1985 schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 10:53:
Laat je paraplu's met punten eraan maar thuis, anders mag je ze inleveren.
Deze mogen niet mee naar binnen in verband met 'steekgevaar'.
Sowieso; paraplu's :F

Doe maar lekker een poncho aan, dan ziet de rest ook nog wat.

• bk1985
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 24-04 11:37
quote:
TommyGun schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 12:23:
[...]

Sowieso; paraplu's :F

Doe maar lekker een poncho aan, dan ziet de rest ook nog wat.
door de schuine hellingen kijk je over de plu's heen. of je moet zoals andere gompies op de looppaden gaan staan en die lekker blokkeren :P

• jfeelders
  • Laatst online: 06:56

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Toch nog maar even kaartjes voor zondag gekocht voor mij en mijn zoontje. Om 4u opstaan en onderweg. We gaan weer lekker op de helling staan net als vorig jaar. Ik heb er zin in!

• mvrhrln
  • Laatst online: 22:04
Dit jaar geen Spa jammer genoeg, (wel volgend weekend Monza met als bonus vrijdags voetbal wedstrijd AC-Milaan - AC Roma :) ). Gelijk lang weekend Milaan doen dan.

tip voor degene die zondag gaan rijden, je kan niet vroeg genoeg vertrekken.
Er is een alternatieve route om de files vanaf zuidlimburg te vermijden (door duitsland) , ff zelf zoeken.
Echter op den duur zijn de binnenwegen naar circuit ook dicht met files.

Ben vorig jaar om 0630 uit Heerlen vertrokken (met bus), echter dan ben je al te laat daar.
Zeker als je staanplaats hebt, die zijn dan al zo'n beetje allemaal bezet en moet je aardig rondlopen om een leuk plekje te vinden.

(als ik nu zou gaan, dan zou ik met auto tussen 0500 en 0600 uit Heerlen/Maastricht vertrekken)

Als je van verder weg moet komen, zou het beter zijn om een hotel te pakken zaterdagavond in zuidlimburg (f nog dichter bij Spa), en dan zondagochtend vroeg daarvandaan te vertrekken.

mvrhrln wijzigde deze reactie 24-08-2018 21:24 (13%)

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

quote:
Batiatus schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 12:19:
Iemand bekend met de max verstappen tribune? Ik wil rond 11:00 eigenlijk wel op m'n plaats zitten, vertrek rond half 9 vanuit regio Eindhoven (parkeerplaatsen op groen). Gaat dat lukken denken jullie? Of nog veel eerder vertrekken?
Veel eerder vertrekken, zeker op de zaterdag en zondag.

Het was vandaag stukken rustiger dan voorgaande jaren, maar ook stukken slechter geregeld qua verkeer op de toegangswegen. Meer files, en vooral veel meer tegenoetkomend verkeer (ivm vergeten wegen af te sluiten) bij de terugweg. :X Raar om te zien dat het vorig jaar zoveel beter was. :/ En jaar daarvoor ook wel.

Volvotips.com

• Erwin
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 00:02
quote:
Bart-Willem schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 22:01:
[...]

Het was vandaag stukken rustiger dan voorgaande jaren, maar ook stukken slechter geregeld qua verkeer op de toegangswegen. Meer files, en vooral veel meer tegenoetkomend verkeer (ivm vergeten wegen af te sluiten) bij de terugweg. :X Raar om te zien dat het vorig jaar zoveel beter was. :/ En jaar daarvoor ook wel.
Grappig en interessant om te lezen. Ik heb het precies andersom ervaren. Het was overal druk dwz veel mensen op de paden en taluds, tribunes nog wat leeg maar die zijn waarschijnlijk voor za/zo verkocht. Ben 8:00 weggereden uit omg. Arnhem en was om 11:00 op het circuit inclusief pitstop onderweg (route Duitsland). Toen ik op de parking bij de Combes aankwam stond de Police het verkeer te regelen, dat heb ik ze jaren niet zien doen. Na FP2 om 17:00 weer vertrokken (mij een weg banend tussen de vele dronkelappen trouwens ;( ) en was 20:00 thuis inclusief een bezoek aan de McDonald's in Eupen. Na het rampzalige weekend in 2016 waar ik 9 uur over de terugreis heb gedaan za/zo had ik mijn eigenlijk voorgenomen niet meer te gaan en was door alle bovenstaande positief verrast. Volgend jaar nog maar eens zo'n vrijdag doen!

Iedereen veel plezier en een goede race gewenst!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

2016 was inderdaad niet geweldig, maar toen moest je sowieso via Aken rijden wilde je nog een beetje een acceptabele reistijd hebben (vrijdag was toen best rustig, zaterdag een ramp en zondag een hel, dat was ook de enige keer dat ik er een heel weekend was maar wel gewoon thuis sliep). Vorig jaar was het eigenlijk allemaal prima geregeld, ook op zaterdag. Meestal is het op vrijdag behoorlijk filevrij, maar gisteren dus niet (waren om 6.00 hier weggereden en rond 16.45 zaten we in de auto terug naar huis). Maar wat ook niet mee hielp is het feit dat de 2e vrije training nu een uur later was dan voorgaande jaren, met als gevolg dat je in de Belgische spits naar huis zit te rijden. :/

Volvotips.com

• chim0
Wij gaan rond een uur of 4:00 weg vanuit Dordrecht. Hopelijk valt alles mee en blijft het droog, maar dat zal wel niet. Ik trek gewoon mijn oude gympen aan en heb wat extra kleding en sokken meegenomen mocht het koud en nat worden. Zat er nog aan te denken om m'n kaplaarzen mee te nemen, mocht het echt een modderboel worden maar misschien een beetje overdreven. Verder een beetje eten en drinken mee. Mijn pa heeft ook van die goedkope klapstoeltjes gekocht. Mochten die niet mee naar binnen mogen, pleurt ie ze gewoon weg. Het is wel een heel gedoe dit, maar ja we doen het voor vaderlief! Persoonlijk had ik voor hetzelfde geld liever bij een goeie voetbalwedstrijd gezeten lekker hoog en droog. :+

Veel plezier iedereen en rij voorzichtig! d:)b

• Leoon.
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 07:50

Leoon.

waka waka hey hey

Ik sta op de carpool in Arnhem en wij vertrekken over 10 min hier met de bus via Venlo naar het circuit. Vorig jaar pouhon gezeten en afgezien dat ze er heel hard langsrijden is 't beetje saai. Vandaag iets meer actie proberen te vinden en ergens anders zitten.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Crazy D
  • Laatst online: 07:44

Crazy D

I think we should take a look.

quote:
Leoon. schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 03:48:
Ik sta op de carpool in Arnhem en wij vertrekken over 10 min hier met de bus via Venlo naar het circuit. Vorig jaar pouhon gezeten en afgezien dat ze er heel hard langsrijden is 't beetje saai. Vandaag iets meer actie proberen te vinden en ergens anders zitten.
In de keren dat ik op Spa ben geweest heb ik op alle dagen uiteindelijk wel zo ongeveer alle plekken gehad. Ik vond denk ik Les Combes de leukste plek. Misschien kwam het omdat dat weekend bij de mini cup daar een mega klapper was :P En Trulli heel mooi voor ons neus (toen nog met tribune daar trouwens) de muur kuste. Maar aardig wat pogingen tot uitremmen gehad daar, ik vond m toen vermakelijk. Eau Rouge hebben we bv ook gezeten en dat is spectaculair maar na een paar rondes (zeker als je ook de andere race klassen kijkt) had ik het eigenlijk wel gehad daar. De busstop heb ik nooit echt bij kunnen zitten, die was altijd om 7u al helemaal volgepakt, wel van een klein afstandje en dat is denk ik ook een leuke plek. Pouhon heb ik gezeten toen Doornbos won in de uh F3000 of F3, even kwijt. Leuk voor op de vrijdag maar tijdens de race was dat wel wat saai (hoewel we wel weer een perfect uitzicht hadden op een video scherm, ook handig). Stavelot vond ik trouwens ook leuk hebben we ook een weekend gezeten, op de tribune, en was leuk dat ze recht op je af komen. Was weer eens wat anders dan altijd van de zijkant ;)

Exact expert nodig? itwize.nl

• jfeelders
  • Laatst online: 06:56

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

We hebben nu 1x bij Pouhon en 2x bij de Chicanes gezeten. Bij de laatste zit je bij slechter weer goed onder de bomen; als het zonnetje doorkomt het liefst niet. Gisteren hebben we wat meer rondgelopen tussen de races en ik wil de volgende keer bij Blanchimont proberen. Het is daar een stuk rustiger en je kan ook mooi tussendoor kijken naar Pouhon en Les Combes.

• chim0
Wat een geweldige ervaring! Ben helemaal kapot, maar het was het dubbel en dwars waard. Voor een Formule 1 leek als ik heb ik me kostelijk vermaakt. Wat een geweld die auto's! Dat geluid en die snelheid is onbeschrijfelijk. Ik zou iedereen aanraden om dit één keer in z'n leven mee te maken. Ik sta nog stijf van de adrenaline. Maar ook de GP3, Formule 2 en de Porsches waren super gaaf.

We waren om 4:30 vertrokken en kwamen om 7:30 aan. Alles verliep vlekkeloos. We hebben bij de chicane gezeten. Dat wilde mijn vader graag want dan zie je ze op volle snelheid aankomen en keihard remmen en heb je kans op een inhaalactie. Maar wat een gebeuren zo'n race. Terug zijn we rondom en over het circuit gelopen, maar wat een mensenmassa en gekkenhuis. Ik heb de echte die-hards met caravans en toestanden gezien en de echte Formule 1 freaks. Mensen kwamen overal vandaan Denemarken, Zweden, Duitsland, Luxemburg, Nederland, Litouwen, zelfs een Bulgaarse auto heb ik gezien. Ongelooflijk! Ik had echt geen idee dat het zo ver ging. Man man, wat ik allemaal gezien heb. Ongelooflijk!

Terug was wat minder. Denk dat we 1,5 uur hebben vastgestaan op een weiland om weg te komen, maar eenmaal weg ging het snel. Denk dat we rond 20:30 op de snelweg zaten en 23:00 uur weer thuis. Je bent aan het eind van zo'n dag wel helemaal versleten, maar nogmaals het was het meer dan waard om een keer mee te maken en mijn vader was de gelukkigste vader van de wereld met z'n zoons op pad en daar ging het uiteindelijk om.

Dus voor iedereen die één keer in z'n leven iets indrukwekkend wil meemaken, zou ik absoluut aanraden om een keer naar een Formule 1 race te gaan. d:)b

• Plenkske
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 22-04 11:03
quote:
chim0 schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 08:07:
Wat een geweldige ervaring! Ben helemaal kapot, maar het was het dubbel en dwars waard. Voor een Formule 1 leek als ik heb ik me kostelijk vermaakt. Wat een geweld die auto's! Dat geluid en die snelheid is onbeschrijfelijk. Ik zou iedereen aanraden om dit één keer in z'n leven mee te maken. Ik sta nog stijf van de adrenaline. Maar ook de GP3, Formule 2 en de Porsches waren super gaaf.

We waren om 4:30 vertrokken en kwamen om 7:30 aan. Alles verliep vlekkeloos. We hebben bij de chicane gezeten. Dat wilde mijn vader graag want dan zie je ze op volle snelheid aankomen en keihard remmen en heb je kans op een inhaalactie. Maar wat een gebeuren zo'n race. Terug zijn we rondom en over het circuit gelopen, maar wat een mensenmassa en gekkenhuis. Ik heb de echte die-hards met caravans en toestanden gezien en de echte Formule 1 freaks. Mensen kwamen overal vandaan Denemarken, Zweden, Duitsland, Luxemburg, Nederland, Litouwen, zelfs een Bulgaarse auto heb ik gezien. Ongelooflijk! Ik had echt geen idee dat het zo ver ging. Man man, wat ik allemaal gezien heb. Ongelooflijk!

Terug was wat minder. Denk dat we 1,5 uur hebben vastgestaan op een weiland om weg te komen, maar eenmaal weg ging het snel. Denk dat we rond 20:30 op de snelweg zaten en 23:00 uur weer thuis. Je bent aan het eind van zo'n dag wel helemaal versleten, maar nogmaals het was het meer dan waard om een keer mee te maken en mijn vader was de gelukkigste vader van de wereld met z'n zoons op pad en daar ging het uiteindelijk om.

Dus voor iedereen die één keer in z'n leven iets indrukwekkend wil meemaken, zou ik absoluut aanraden om een keer naar een Formule 1 race te gaan. d:)b
Helemaal eens ! Ik ben geen leek, maar ook nog geen jarenlange fan.
Ook voor het eerst naar een race gegaan (wel heel weekend). Hier mijn ervaringen gedeeld: Plenkske in "[F1 2018] Race 13 - GP van België"

• Batiatus
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 25-04 15:44
quote:
Bart-Willem schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 22:01:
[...]

Uiteindelijk rond 8 vertrokken en om 11:59 stapte ik door de controlepost in :9 . Net op tijd voor FP3 dus. Ik vond de rit naar Spa toe wel meevallen. Het duurde echter enorm lang voordat we van de rij naar binnen konden komen. Volgens mij 1,5 uur in de rij gestaan om binnen te komen. Geen idee hoe dat kwam, want die fouillering was echt peanuts.

Na de kwalificatie weer terug gegaan en Spa uitrijden was echt geen enkel probleem. Enkel in Verviers nog in de file gestaan (zal ook door het weer zijn gekomen) en voor Maastricht de afslag door Maastricht genomen om de (gedeelde?) afsluiting van de tunnel te omzeilen.

On topic: het is wel echt een zuippartij op het circuit he? Ik zat op de Max Verstappen tribune, volgens mij als een van de weinige nuchtere :+

• chim0
quote:
Batiatus schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 14:32:
[...]

On topic: het is wel echt een zuippartij op het circuit he? Ik zat op de Max Verstappen tribune, volgens mij als een van de weinige nuchtere :+
Zo, niet te zuinig en een complete vuilnisbelt. 8)7

chim0 wijzigde deze reactie 28-08-2018 06:48 (12%)
Reden: Foto van mensen van erg dichtbij toch maar weggehaald i.v.m. privacy

• Mr_DD
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 25-04 20:35
Was voor mij ook de eerste keer GP, ik zat in bocht 1 ( la source, gold 8 ) en heb die geweldige crash vlak voor m'n neus zien gebeuren, wel waar voor mijn dure kaartje gekregen dus :+

Wat een sfeer, fantastisch weekend gehad. Totaal geen files gehad, daar was ik wel bang voor en had er daarom voor gezorgd dat we snel weg gingen na de race.

De crash vanaf mijn plaats:

Mr_DD wijzigde deze reactie 27-08-2018 18:47 (13%)

• p.d.akkerman
Willen de Monza bezoekers van komend weekend mij laten weten of je dit jaar wel weer je eigen drinken mee het circuit mag opnemen.

Vorig jaar mocht je alleen geopende blikjes en flesjes meenemen en je dopje moest je inleveren.

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

quote:
p.d.akkerman schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 22:11:
Vorig jaar mocht je alleen geopende blikjes en flesjes meenemen en je dopje moest je inleveren.
Was in 2015 ook zo.

• Bigfoot
  • Laatst online: 23-04 10:54
extra dopjes meenemen!

• p.d.akkerman
quote:
Ik ben in 2013, 2015 en 2017 geweest. De eerste 2x nergens last van gehad. Ingang bij de camping.

Als het dit jaar weer is wil ik wel een mail wagen naar de organisatie. Op Spa zag je afgelopen weekend ook overal coolboxen staan.

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

quote:
p.d.akkerman schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 15:51:
[...]

Ik ben in 2013, 2015 en 2017 geweest. De eerste 2x nergens last van gehad. Ingang bij de camping.

Als het dit jaar weer is wil ik wel een mail wagen naar de organisatie. Op Spa zag je afgelopen weekend ook overal coolboxen staan.
Hm, ben ik nou in de war met Barcelona :/

• jeanj
  • Registratie: augustus 2002
  • Niet online

jeanj

kijk eerst hoe de wind waait

In valencia deden ook moeilijk over doppen op flessen. Van te voren er af halen en in je sok stoppen, of exta meenemen.... of beide

In Barcelona verkocht de chauffeur blikjes in de bus, maar die mochten niet mee het cirquit op.....

We hadden van die mooie driepoot stoeltje mee naar een van de duitse gp’s. Die mochten niet mee. Op de vraag hoe de mensen die al binnen waren de tuinstoelen hadden mee kunnen nemen, werd geantwoord met schouder ophalen. uiteindelijk 2 mensen naar binnen en over het hek gegooid door de andere 2, ook nog betrapt.....maar niet gestraft....

Straks naar Monza. Het best is nog steeds de trein vanaf centraaal te nemen op beide dagen?

Elk cirquit heeft zijn eigen regeltjes, waarschijnlijk zijn er ooit incidenten geweest.

Update: ja doppen mag je inleveren, dus neem extra mee, fouileren doen ze niet. Of ik verder nog bommen en granaten bij me had hebben ze niet gecontroleerd....is niet belangrijk, als men maar geld kan verdienen....

Heb de trein vanaf gerabaldi genomen. Omdat ik al een 48uur ov kaart had (8.25), heb ik de 12 km kaart naar monza genomen voor 2.20 enkel, geen idee of dat goed is. Volledig kaartje enkele reis was vanaf daar 7.20. Vanaf monza de special bus voor 5 euro (retourtje)

Trein reis circa een kwartier (aankomst 10:05), was niet druk bij de bus, ritje van 15-20 minuten en een stukje lopen en veel wachten. Uiteindelijk vanaf monza ruim een uur naar de tribune (21a). Morgen zal het wel drukker zijn, vandaag plek zat in het ov. Tribunes zijn ook niet vol.

Het is nu droog en de zon komt er af en toe bij. Geen nate training verwacht ik. De baan is nog wel nat, de gp3 heeft wel al wat droog gereden.

Update2: 1415 bij een andere post gezien dat ze de hand metaal detector wel gebruiken.
Er komt een donkere lucht aan en het wordt kouder...

jeanj wijzigde deze reactie 01-09-2018 14:18 (42%)

Everything is better with Bluetooth

• CreativeS
We zijn nu voor de derde dag op Monza. Alle dagen een goede parkeerplek. Niet op een modderveld, maar gewoon netjes aan de straat in een vak. Kwartiertje lopen van het circuit. De controle ging nu ook snel. Doppen moest men inleveren. Die had ik al verstopt. We waren half tien bij de Fanzone. Begint nu wat drukker te worden bij de GP3. Alleen veel wespen hehe.

• Phusebox
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online
Doppen inleveren? Vage shit.

Nog 7 weken tot Austin...

Phusebox wijzigde deze reactie 02-09-2018 10:23 (58%)

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox

• jeanj
  • Registratie: augustus 2002
  • Niet online

jeanj

kijk eerst hoe de wind waait

Powerbanks mogen ook al niet. Mijn telefoon kan niet zonder. Gelukkig checken ze alleen het hoofdvak van mijn tas, bij mijn controle was het druk en met twee flessen water zonder dop gaat het allemaal niet zo snel om mijn rugtas af te doen :). Het duurde de dame wat te.lang en na een snelle blik.in de tas mochten we door. De reserve dopen op de tribune er op gedaan. Zag nog genoeg mensen met doppen lopen, maar dan kan je bij de toegangans controle hem.alsnog inleveren

Er vallen een paar kleine druppels in de paribolica.

jeanj wijzigde deze reactie 02-09-2018 12:22 (21%)

Everything is better with Bluetooth

• p.d.akkerman
Wel erg jammer dit beleid rondom het meenemen van drinken.
Op het circuit kost een blikje bier ook nog eens snel 4 á 5,-. Vorig jaar moest er naar mijn mening echt veel worden ingeleverd, vlaggenstokken, paraplu met een een verkeerde punt, stoeltjes enz. Bij de ingang stonden hele trayen drinken.

Het eerste jaar dat ik ging (2013) zag ik nog enkele Tifosi met tentjes ed op het circuit lopen. Die leken te gaan overnachten op het circuit. Later zag ik ergens in de bossen zelfs al een tentje staan.

Ondanks het beleid weerhoudt het mij niet om volgend jaar weer te gaan.
Zelf gesmeerde broodjes verpakt in aluminium folie bovenop in de rugtas en blikjes in een sweater gerolt werkt vorig jaar heel goed. Gewoon ervoor zorgen dat ze je tas niet optillen.
Oh ja. 1 flesje water in de hand en 1 in de tas als afleiding.

Veel plezier allen daar

• DJTimo
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 00:12
Zijn er nog tweakers die naar SG gaan? Ik stap zo het vliegtuig in, eerst maar even een paar dagen de stad verkennen. Iemand nog tips omtrent SG en/of de GP.

• Evianon
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 08:26
quote:
DJTimo schreef op zondag 9 september 2018 @ 19:23:
Zijn er nog tweakers die naar SG gaan? Ik stap zo het vliegtuig in, eerst maar even een paar dagen de stad verkennen. Iemand nog tips omtrent SG en/of de GP.
Ben er ook weer dit jaar, kom zelf donderdag aan. Als het je eerste keer in Singapore is, dan natuurlijk het centrum zelf en gebied rond de rivier, Marina Bay Sands / gardens by the bay, en voor een dagje geen stad en wat anders is de dierentuin best tof.

Donderdagavond langs (en als je een gaatje in het hek vindt op) het circuit staan, kun je nog een paar coureurs handjes schudden tijdens de trackwalks :)

Best georganiseerde race van de kalender, en avondrace op een stratencircuit is enorm vet, dus enjoy!

• DJTimo
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 00:12
Evianon schreef op zondag 9 september 2018 @ 19:57:
[...]

Ben er ook weer dit jaar, kom zelf donderdag aan. Als het je eerste keer in Singapore is, dan natuurlijk het centrum zelf en gebied rond de rivier, Marina Bay Sands / gardens by the bay, en voor een dagje geen stad en wat anders is de dierentuin best tof.

Donderdagavond langs (en als je een gaatje in het hek vindt op) het circuit staan, kun je nog een paar coureurs handjes schudden tijdens de trackwalks :)

Best georganiseerde race van de kalender, en avondrace op een stratencircuit is enorm vet, dus enjoy!
Heb na SG nog een poosje in Hong Kong gezeten, dus eigenlijk nu pas tijd om hier nog even op terug te komen. Wel zo handig voor mensen die volgend jaar overwegen te gaan. :)

Over de stad zelf: heb inderdaad een aantal "standaard" dingen gedaan in Singapore die je als first-timer doet.
- Rond de Marina Bay en de bars/restaurants bij de Singapore river gehangen.
- Gardens by the Bay (leuk),
- Dierentuin (tja, mooi, maar blijft uiteindelijk 'aapjes kijken')
- Bus naar MacRitchie Park gepakt en een hike gedaan. Leuk, mooi en toffe hangbrug met schitterend uitzicht.
- Aantal rooftop bars / clubs gedaan, waaronder Ce La Vi en Level 33 (potdomme wat een uitzicht :9 )
- Sentosa beach (boog kan niet altijd gespannen staan)
- Durian geprobeerd, dikke afrader. :D

Dan de Grand Prix, ik zat op de Marina Bay Grand Stand. Uitzicht fenomenaal, je kijkt het hele water van de baai over, met als skyline Marina Bay Sands, financial district en Fullerton/Merlion. Tevens dikke vuurwerkshow voor je neus aan het einde van de race. Weekendkaarten prima te betalen, 160 euro ongeveer. Krijg je ook genoeg side entertainment voor.

De sfeer bij de grand prix is wel anders dan anders in Singapore. Nu heb ik alleen Oostenrijk en Hongarije als eikpunt, maar aangezien dat racetracks zijn, komen er voornamelijk racefans naar toe. In Singapore hoeft men maar de stad in te lopen en je bent bij het circuit. Dit betekend dat voor veel expats het gewoon een verzetje is. Een van de vele optredens meepakken en lekker bier drinken dus. Racen komt op de laatste plaats. Veel mensen nog in teamkleuren, maar die merchandise wordt veelal aangeschaft omdat de mensen het mooie kleding vinden, niet omdat ze fan zijn van iets of iemand. Het leeft er bij het merendeel van de bezoekers niet. Hoorde zelfs iemand vragen "what's that car doing on the track" (tijdens de SC)

Daarnaast is het fijn een plek met mooi uitzicht te hebben, want van de baan zie je bijna overal waar je komt, maar een enorm klein stukje. Alle auto's zijn in no-time voorbij en dan moet je het dus van het grote scherm of van het uitzicht hebben. Moest ik even aan wennen.

Al met al wel een hele mooie bestemming en een hele mooie week gehad. :*)

• Asomers
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 04-04 09:57
tickets gekocht voor de German Grand prix volgend jaar in de Mercedestribune.
Na 7jaar SPA, wordt dit een eerste buitenlands avontuur.
Kosten wel heel wat hoger dan de bronzen tickets van SPA, maar ik zie enkel maar voordelen:
meer rondjes, tribuneplaatsen, en hopelijk wat beschaafdere mensen dan in SPA, want dit jaar omringd door Nederlanders, die constant zaten te drinken, roepen, en zelfs niet eens naar de race zaten te kijken.
Ik weet, jullie zijn niet allemaal zo, maar laatste jaren kom je dat wel vaker tegen in SPA jammer genoeg.
SPA is geovolueerd van een circuit met de nog echte vooral Britse fans, naar een camping kitsch laatste jaren, nogmaals ik weet dat de meesten hier niet zo zijn en zich evenwel storen aan hun misdragende landgenoten.

• CH4OS
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik weet niet of het in dit topic gevraagd mag worden, maar aangezien het over bezoeken gaat, leek mij dit de beste plek.

Volgend jaar willen mijn broer en ik graag naar de race in Oostenrijk, met de Max tribune uiteraard en als het even kan, onszelf tijdelijk parkeren op de Max camping gedurende het raceweekend. Nu kom ik daar weinig van tegen, enige wat ik vind is dat dit het Orange Village is, dat Sportstadion organiseert. Nu zag ik gisteren echter een bericht, dat de kaartverkoop voor Oostenrijk 2019 gestart is bij een andere site en dat zij de enigen zouden zijn die de voorverkoop doen. Iemand die weet hoe het exact zit? :?

EDIT:
Ik zie dat sportstadion zelf intussen ook de kaarten in de verkoop heeft, maar ik lees nog altijd niets over de Orange Village? :? Ik kom wel wat tegen over de Orange Village voor Duitsland 2019.

EDIT2:
Ik denk dat ik wat te ongeduldig ben, ik had mij ook ingeschreven voor een of andere nieuwsbrief bij Sportstadion, daarin schrijven ze dat ze voor Duitsland al eea hebben en dat andere races in de komende weken volgen. To be continued dus.

CH4OS wijzigde deze reactie 05-10-2018 10:03 (36%)

[ Steam ][ Diablo ][ CptChaos#2957 ]

• Nogne
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 08:20

Nogne

Weet niet waar hij over praat

Ik ben op vakantie in Amerika, en ons WiFi is te slecht om te kunnen streamen (ik zit bij mijn schoonouders en er is nog geen 1Mbit download hier) Dus mijn vrouw heeft voor mij een vlucht en ticket geboekt voor de Grand Prix in Texas *O*

>.<

• Nogne

Nogne

Zijn er nog andere Tweakers die bij de race aanwezig zijn? Ik kom zaterdag ochtend aan in Austin en ben als het goed is net op tijd voor de kwalificatie. Ik zit op de tribune in bocht 9.

>.<

• Joach1m
  • Niet online
Ik ben dit jaar naar de Grand Prix van Spa en Monza geweest. Twee geweldige weekenden gehad. Ik volg Formule 1 al sinds 1999 maar was nog nooit naar een race geweest. Alleen naar Zandvoort voor een demo van Jos Verstappen. Het geluid van de V10 vergeet je nooit meer! Al vond het geluid van de huidige V6 hybrides niet dramatisch.

Volgend jaar wil ik naar de Red Bull ring en wilde graag naar jullie ervaringen vragen mbt tribuneplekken (of General Admission). Is de Max Verstappen tribune aan te horen of toch andere? Bij de Grand Prix van Spa zaten wij bij Raidillon / Eau Rouge (Gold 4), dat was best prijzig. Bij Monza hadden we GA kaarten. Niet heel geweldig maar we hebben ons wel vermaakt.

Ik hoor het graag :) Alvast bedankt.

• Joach1m
  • Niet online
Nogne schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 14:34:
Ik ben op vakantie in Amerika, en ons WiFi is te slecht om te kunnen streamen (ik zit bij mijn schoonouders en er is nog geen 1Mbit download hier) Dus mijn vrouw heeft voor mij een vlucht en ticket geboekt voor de Grand Prix in Texas *O*
Wow, dat zijn mooie cadeautjes! Geniet ervan! En neem een regenjas mee ;)

• Den_S85
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 08:01
Nogne schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 15:49:
Zijn er nog andere Tweakers die bij de race aanwezig zijn? Ik kom zaterdag ochtend aan in Austin en ben als het goed is net op tijd voor de kwalificatie. Ik zit op de tribune in bocht 9.
Yes, zaterdagmiddag aankomst in Dallas, dan door naar hotel in Austin en zondag na de race terug naar Dallas voor business meetings op maandag. Kon slechter.

Heb een general admission ticket gekocht en loop in een oranje shirt. Proud to be Dutch _/-\o_

• Nogne

Nogne

Joach1m schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 19:45:
Is de Max Verstappen tribune aan te horen of toch andere?
Wat bedoel je met aan te horen? Als je bang bent voor asociale Nederlanders, dan moet je niet daar naar toe gaan. Ik ben dit jaar naar Oostenrijk geweest, ik zat zelf op de SportStadium tribune (die er dit jaar niet is) en beide Oranje plekken zaten vol met Nederlandse zuipers. Ik schaamde mij als Max/Oranje fan.
Joach1m schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 19:47:
[...]

Wow, dat zijn mooie cadeautjes! Geniet ervan! En neem een regenjas mee ;)
Dat gaat goed komen, thanks :)
masterslave schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 19:59:
[...]

Yes, zaterdagmiddag aankomst in Dallas, dan door naar hotel in Austin en zondag na de race terug naar Dallas voor business meetings op maandag. Kon slechter.

Heb een general admission ticket gekocht en loop in een oranje shirt. Proud to be Dutch _/-\o_
Als ik voor het vertrek naar Amerika wist dat ik naar deze race zou gaan, dan had ik ook mijn oranje Max shirt meegenomen. Helaas ben ik deze race niet herkenbaar en val ik niet op tussen de Amerikanen.

>.<

• Den_S85
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 08:01
Als ik voor het vertrek naar Amerika wist dat ik naar deze race zou gaan, dan had ik ook mijn oranje Max shirt meegenomen. Helaas ben ik deze race niet herkenbaar en val ik niet op tussen de Amerikanen.
40 kilo lichter mag ik hopen :X

• Joach1m
  • Niet online
Nogne schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 15:57:
[...]

Wat bedoel je met aan te horen? Als je bang bent voor asociale Nederlanders, dan moet je niet daar naar toe gaan. Ik ben dit jaar naar Oostenrijk geweest, ik zat zelf op de SportStadium tribune (die er dit jaar niet is) en beide Oranje plekken zaten vol met Nederlandse zuipers. Ik schaamde mij als Max/Oranje fan.
Ik denk dat ik "aan te bevelen" bedoelde |:( Sorry hoor.. Maar ik doelde wel op het publiek hoor ;) En het zicht uiteraard.

We hebben besloten om voor 3 Corner Hopping Gold tickets te gaan.
Op vrijdag grandstand start/finish, zaterdag RB grandstand H en zondag RB grandstand A. Het zicht vanaf de Max Verstappen tribune lijkt ons wat beperkt. Alleen Schlossgold, al is dat wel een mooie bocht.

• Nogne

Nogne

Joach1m schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 20:23:
[...]

Ik denk dat ik "aan te bevelen" bedoelde |:( Sorry hoor.. Maar ik doelde wel op het publiek hoor ;) En het zicht uiteraard.

We hebben besloten om voor 3 Corner Hopping Gold tickets te gaan.
Op vrijdag grandstand start/finish, zaterdag RB grandstand H en zondag RB grandstand A. Het zicht vanaf de Max Verstappen tribune lijkt ons wat beperkt. Alleen Schlossgold, al is dat wel een mooie bocht.
Daar doe je zeker goed aan, want vanaf de Max Verstappen tribune zie je inderdaad niet heel veel.
Haha, ja dat wel. En met mijn 1.91m ben ik iets langer dan de gemiddelde Amerikaan.

>.<

• Phusebox
  • Niet online
Nogne schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 15:49:
Ik ben er ook bij vanaf morgen. Turn 15.
Lekker zonnige vakantie in Texas, heerlijk.

• Nogne

Nogne

Phusebox schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 21:40:
[...]

Ik ben er ook bij vanaf morgen. Turn 15.
Lekker zonnige vakantie in Texas, heerlijk.
Goeie periode gekozen voor je zonnige vakantie :p

>.<

• Phusebox
  • Niet online
Nogne schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 22:47:
[...]

Goeie periode gekozen voor je zonnige vakantie :p
I know. Ach ja. Ben al sinds maandag in Texas. De dag dat het weer omsloeg.

Phusebox wijzigde deze reactie 19-10-2018 23:06 (13%)

• Nogne

Nogne

Phusebox schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 23:05:
[...]

I know. Ach ja. Ben al sinds maandag in Texas. De dag dat het weer omsloeg.
Ik ben er pas morgen, je had mijn vrijdag ticket wel kunnen gebruiken.

>.<

• Phusebox
  • Niet online
Nogne schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 23:18:
[...]

Ik ben er pas morgen, je had mijn vrijdag ticket wel kunnen gebruiken.
Ik heb ook weekend kaarten hoor. Maar wat moet je op vrijdag daar zitten. Heb ik nog nooit gedaan.

• Nogne

Nogne

Phusebox schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 23:26:
[...]

Ik heb ook weekend kaarten hoor. Maar wat moet je op vrijdag daar zitten. Heb ik nog nooit gedaan.
In België ga ik alleen naar de race, maar met de race in Oostenrijk was ik er ook van vrijdag tot en met zondag. Op vrijdag is het niet zo spannend, maar vind het altijd mooi om wat F1 wagens voorbij te zien rijden.

Als ik 3 weken geleden wist dat ik naar deze race zou gaan, dan was ik er waarschijnlijk wel van vrijdag tot en met zondag gegaan.

>.<

• Jan 64
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 17-11-2018
Hallo allemaal,zit met een dilemma voor spa,mijn vrouw wil graag eens een keer een gp. bezoeken,spa komt ons het beste uit,zit te twijfelen tussen zilver 3of 4 of goud 4..heb 1xjos Verstappen op Monza gezien,dus tijd geleden.😆denk zilver 3heeft het beste zicht?graag tips Gr jan

• Zahariac
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 22:12
Ik ben met mijn vriendin op zoek naar een mooie gp om voor de eerste keer live te gaan kijken. We willen wel in Europa blijven. Spa heeft niet onze voorkeur. Wat zijn andere mooie te betalen circuits om te bezoeken? Kan op dit moment nog niet echt goed prijzen vinden.

Alvast bedankt voor de reactie!

• Erapaz
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 07:03
Zahariac schreef op maandag 26 november 2018 @ 21:45:
Ik ben met mijn vriendin op zoek naar een mooie gp om voor de eerste keer live te gaan kijken. We willen wel in Europa blijven. Spa heeft niet onze voorkeur. Wat zijn andere mooie te betalen circuits om te bezoeken? Kan op dit moment nog niet echt goed prijzen vinden.

Barcelona schijnt voor allround experience heel goed te zijn. Zelf ben ik vorig jaar in Hockenheim geweest en vond dat erg fijn vanwege de stadion vorm van de tribunes. Alles is redelijk dicht bij elkaar. Spa is veel lopen en echt een gat om te komen met de auto, maar wel erg gaaf vanwege het hoogte verschil. Verder teveel Nederlanders sinds Max, dus ben daar na 2016 niet meer geweest. Hongarije is ook goed te betalen en te bereizen. Silverstone is duur, Italie gaaf vanwege te sfeer, maar zou daar wel minimaal voor tribune plaatsen gaan.

Ik heb kaartjes gekocht voor de openings race in Melbourne. Nog tips voor mooie plaatsen om te kijken? Ik heb General Admission kaarten.

Erapaz wijzigde deze reactie 18-12-2018 11:15 (7%)

• DeanB
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 04:01
Erapaz schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 11:13:
[...]

Barcelona schijnt voor allround experience heel goed te zijn. Zelf ben ik vorig jaar in Hockenheim geweest en vond dat erg fijn vanwege de stadion vorm van de tribunes. Alles is redelijk dicht bij elkaar. Spa is veel lopen en echt een gat om te komen met de auto, maar wel erg gaaf vanwege het hoogte verschil. Verder teveel Nederlanders sinds Max, dus ben daar na 2016 niet meer geweest. Hongarije is ook goed te betalen en te bereizen. Silverstone is duur, Italie gaaf vanwege te sfeer, maar zou daar wel minimaal voor tribune plaatsen gaan.

Ik heb kaartjes gekocht voor de openings race in Melbourne. Nog tips voor mooie plaatsen om te kijken? Ik heb General Admission kaarten.
Ik ben afgelopen jaar in Melbourne geweest. Bocht 9/10 is wel een aanrader. Daarnaast kan je bij bocht 11 kijken voor de echte snelheid, maar daar kan je niet echt inhaalacties verwachten.

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Zahariac schreef op maandag 26 november 2018 @ 21:45:

Ben dit jaar op Monza geweest met weekend tickets voor tribune 6B, waren 330 per stuk maar ik vond het wel de moeite waard... ben donderdag bij de pitwalk geweest (mag je heen met weekend tickets) en dan de rest van de dagen.
Enige was het velen lopen, ook al gaan er pendelbussen :+

• Arnold
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 21:42
Dit jaar naar de Red Bull Ring met z'n vieren. Verblijven in de Fan Village met caravan en op het circuit de Red Bull Tribune C-E.

• Erapaz
DeanB schreef op woensdag 26 december 2018 @ 15:40:
[...]

Ik ben afgelopen jaar in Melbourne geweest. Bocht 9/10 is wel een aanrader. Daarnaast kan je bij bocht 11 kijken voor de echte snelheid, maar daar kan je niet echt inhaalacties verwachten.
Gaaf! Verder nog tips? Het circuit ligt natuurlijk in de stad. Dus er zal in Melbourne zelf wel wat te doen zijn 's avonds? Ik heb in ieder geval een slaapplaats op loopafstand. Is weer eens wat anders dan de files in Spa.

• p.d.akkerman
Zowel de kaartjes als de camping voor Monza geboekt, bevestigd en ontvangen.

We staan van woensdag tot maandag op Camping Autodromo di Monza met een tentje en hebben weekend tickets voor tribune 23a, helemaal links,uitkomen parabolica.

gister lichtelijk paniek omdat via de website van monza https://tickets.monzanet....nza/tickets/5241-Weekend/ zelf al heel veel plaatsen niet meer te bestellen waren. geen idee of dit echt zo is of dat ze via sportstadion enzo zijn ingekocht.

ben iig blij met de plakken. voor de prijs en onze wensen prima te doen.op vrijdag kun je op elke tribune komen en op Monza zijn er ook hele mooie plekken buiten de tribune's om.
Op zondag hebben we een mooie plek voor de sprong het circuit op en sprint naar het podium.

• TakeAway
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 24-04 08:59
Gaan er hier nog mensen naar de testdagen in Barcelona?
Ik overweeg het wel, iemand nog tips met welke touroperator?

• zetje01
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 07:25
TakeAway schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 10:59:
Gaan er hier nog mensen naar de testdagen in Barcelona?
Ik overweeg het wel, iemand nog tips met welke touroperator?
Ik denk dat ik naar de testdagen ga. Met de auto.
En de zaterdag er vóór ook nog even naar de FC Barcelona in Nou Camp.

• Jesse89
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 08-04 22:00
Ik ga eind augustus samen met mijn vriendin naar de F1 toe op Spa. Nu lees ik veel "horror" verhalen over het bereiken van het circuit met de auto en dat dit eigenlijk alleen te doen is als je erg vroeg daar bent. Ik kan mij opzich wel een hele dag daar vermaken, maar dat is voor mijn vriendin anders.
Is het een beetje te doen om met het OV naar het circuit te gaan? Wij willen overigens wel ergens in de België overnachten. Het hotel moeten we ook nog uitzoeken.

• koendio
  • Registratie: maart 2010
  • Nu online
Jesse89 schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 20:14:
Ik ga eind augustus samen met mijn vriendin naar de F1 toe op Spa. Nu lees ik veel "horror" verhalen over het bereiken van het circuit met de auto en dat dit eigenlijk alleen te doen is als je erg vroeg daar bent. Ik kan mij opzich wel een hele dag daar vermaken, maar dat is voor mijn vriendin anders.
Is het een beetje te doen om met het OV naar het circuit te gaan? Wij willen overigens wel ergens in de België overnachten. Het hotel moeten we ook nog uitzoeken.
Vorig jaar zowel op zaterdag als zondag geen problemen gehad met de auto richting en van het circuit. Waze stuurde ons zaterdag binnendoor (wel via brussel gereden) en we kwamen in de laatste bocht voor het circuit uit (zonder file), zodat we op de dichtstbijzijnde parking konden parkeren (van de hoofdtribune). Deze was pas half vol, omdat de meeste mensen ivm de verwachte drukte de auto al veel eerder hadden geparkeerd. Weggaan ook geen problemen.
Zondag via de zuidkant (daar zat ook ons hotel). Auto op 400m vh circuit kunnen parkeren, alleen bij de circuit 5 min vertraging, en auto kunnen parkeren aan de weg net buiten een groot weiland parkeerplaats. Na de race waren we in 10min uit de drukte, terwijl mensen die 200m verder op het weiland hadden geparkeerd (met 1 uitgang) waarschijnlijk uren hebben vastgestaan.
Beetje logisch en vooruit nadenken (denk ik dan)..

• Phusebox
  • Niet online
Afgelopen jaar in Austin geweest. Niet alleen qua race maar ook als locatie de beste die ik ooit heb bijgewoond. Kriebelt wel weer maar er gaat toch niks meer zijn wat dat gaat toppen dus kan me het geld beter besparen.

Veel voorpret alvast voor iedereen die dit jaar gaat...

• Jesse89
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 08-04 22:00
koendio schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 22:30:
[...]

Vorig jaar zowel op zaterdag als zondag geen problemen gehad met de auto richting en van het circuit. Waze stuurde ons zaterdag binnendoor (wel via brussel gereden) en we kwamen in de laatste bocht voor het circuit uit (zonder file), zodat we op de dichtstbijzijnde parking konden parkeren (van de hoofdtribune). Deze was pas half vol, omdat de meeste mensen ivm de verwachte drukte de auto al veel eerder hadden geparkeerd. Weggaan ook geen problemen.
Zondag via de zuidkant (daar zat ook ons hotel). Auto op 400m vh circuit kunnen parkeren, alleen bij de circuit 5 min vertraging, en auto kunnen parkeren aan de weg net buiten een groot weiland parkeerplaats. Na de race waren we in 10min uit de drukte, terwijl mensen die 200m verder op het weiland hadden geparkeerd (met 1 uitgang) waarschijnlijk uren hebben vastgestaan.
Beetje logisch en vooruit nadenken (denk ik dan)..
Bedankt voor je antwoord :) Ging je al vroeg naar het circuit?
En weet je toevallig of het met de motor een beetje te doen is?

• koendio
  • Registratie: maart 2010
  • Nu online
Jesse89 schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 21:22:
[...]

Bedankt voor je antwoord :) Ging je al vroeg naar het circuit?
En weet je toevallig of het met de motor een beetje te doen is?
Volgens mij zijn wij op zaterdag om 07.00 vanuit breda vertrokken. En op zondag rond 08.30 richting circuit (hotel zat op 25km rijden). Motor lijkt mij zeker geen probleem. Dan kun je waarschijnlijk tot heel dichtbij komen.

• Jurgen
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 08:23
Ik hoop dat ik dit topic even mag gebruiken voor het volgende:

In juli ben ik voornemens om een dag het goodwood FOS te gaan bezoeken. Nu ben ik benieuwd of iemand van jullie hier toevalig eens geweest is, ik zit namelijk bij de tickets te kijken en ik zie dat er de optionele keuze is voor tribuneplaatsen. Kunnen we zonder de tribuneplaatsen ook wat zien van de actie?

• Erapaz
Geen grand prix bezoek, maar wel gerelateerd. Ik ben bij de Michael Schumacher collection in Keulen wezen kijken. Je kunt hier gewoon naar binnen lopen, elke dag tussen 8 en 8. Zeker de moeite waard, omdat je erg dicht bij de auto's kunt komen en het vrij rustig is.
Het gebouw wordt gebruikt als Lamborghini garage / dealer, je kunt er zalen huren en klassieke auto's kopen. Verder vermoed ik dat het ook een soort van stalling is voor waardevolle auto's van mensen uit de buurt. Er staan 3 lagen auto's in glazen boxen opgesteld (stond ook nog een tweede B194 en een Renault F1 auto tussen).

Enfin, foto's:
http://edegier.nl/static/schumi/7.jpg
http://edegier.nl/static/schumi/6.jpg
http://edegier.nl/static/schumi/5.jpg
http://edegier.nl/static/schumi/2.jpg
http://edegier.nl/static/schumi/1.jpg
http://edegier.nl/static/schumi/3.jpg
http://edegier.nl/static/schumi/4.jpg

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help

Iemand tips. Voor de gp van Barcelona twijfelen we tussen tribune A (hairpin einde rechte stuk start finish. Anders optie is H, lang zicht op de auto's.

Iemand ervaring of suggesties?

Basement Bios ---- Exo-S

• Jurgen
Mystikal schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 08:14:
Iemand tips. Voor de gp van Barcelona twijfelen we tussen tribune A (hairpin einde rechte stuk start finish. Anders optie is H, lang zicht op de auto's.

Iemand ervaring of suggesties?
2 jaar geleden hebben wij op K gezeten (einde rechte stuk). Voordeel is dat je veel zicht hebt:
- Uitkomen pits
- Insturen T1
- T3
- stuk achterop (T6-7-8?) Dit is de linkerknik met het korte straight en de rechterknik voor de drs zone.

Als ik weer zou gaan zou ik wel proberen weer hier te zitten.

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help

Jurgen schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 08:34:
[...]

2 jaar geleden hebben wij op K gezeten (einde rechte stuk). Voordeel is dat je veel zicht hebt:
- Uitkomen pits
- Insturen T1
- T3
- stuk achterop (T6-7-8?) Dit is de linkerknik met het korte straight en de rechterknik voor de drs zone.

Als ik weer zou gaan zou ik wel proberen weer hier te zitten.
Top! Echter K is uitverkocht. 8)

Is ook een stuk goedkoper dan A. Had je zicht op een scherm?

gpf1tickets.com is dat een legitieme site? Is iets goedkoper dan de F1 site.

Mystikal wijzigde deze reactie 22-02-2019 09:43 (13%)

Basement Bios ---- Exo-S

• Jurgen
Mystikal schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 08:57:
[...]

Top! Echter K is uitverkocht. 8)

Is ook een stuk goedkoper dan A. Had je zicht op een scherm?

gpf1tickets.com is dat een legitieme site? Is iets goedkoper dan de F1 site.
Ja het scherm stond er recht tegenover. :-)

voor een indruk zie bijvoorbeeld:https://www.youtube.com/watch?v=nCZC47N-3-Y

Ik heb eigenlijk altijd mijn tickets via de site van het circuit besteld. Dus helaas geen ervaring met gpf1tickets.com.

Jurgen wijzigde deze reactie 22-02-2019 13:22 (12%)

Pagina: 1 ... 6 7 8 Laatste

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True