Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?

Pagina: 1 ... 4 ... 9 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Malt007
  • Registratie: mei 2011
  • Nu online
Thanks voor de tips nog. Mijn tip voor Monza, mocht iemand volgend jaar terug kijken in dit topic, parkeer aan Via Parco in biassono. Parkeerplaats naast de achteringang (Lesmo), geen enkele file gehad op de heenweg (richting Bergamo) en bij uitrijden misschien 2 minuten in totaal stilgestaan. Stukken beter dan de parkeerplaatsen bij de hoofdingang, daar zag ik veel file staan op google maps.

Moest ongeveer 20 minuten lopen naar Ascari vanaf de parkeerplaats.

• mvrhrln
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 11:49
quote:
p.d.akkerman schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 10:49:
Neem extra dopjes voor je drinken mee
>:)

En een zak extra geld, wat een prijzen daar op Monza.
8eu voor een biertje,
niet overal water te krijgen.
Maar goed geweldige ervaring (4 dagen milaan gedaan).

• p.d.akkerman
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 13:20
quote:
mvrhrln schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 13:03:
[...]

>:)

En een zak extra geld, wat een prijzen daar op Monza.
8eu voor een biertje,
niet overal water te krijgen.
Maar goed geweldige ervaring (4 dagen milaan gedaan).
Tsja. T is lastig te wijzen naar de oorzaak.

Met alle terreurdreigingen is er wat te zeggen over het beleid over het meenemen van drinken.
Er werd gezegd dat heineken ook hierop invloed had. Ze verkochten liever een paar extra biertjes varierend van 5 tot 8 euro.

Maar iedereen komt hier naartoe en neemt wat te drinken mee. Maar alles werd ingenomen of je moest ter plekke je flesje openen en dopje inleveren.
Meest vreemd was nog dat er geen blikjes het circuit op mochten komen.

Later zie je dat er blikken heineken en flesjes water met behoud van je dopje worden verkocht.

De hoge prijzen waren mij reeds bekend.

Bij de lokale Lidl mocht er vanaf vrijdag geen drank en blikjes worden verkocht. De eurospin binnen dezelfde afstand mocht / deed het wel.

Ook stond RedBull blikjes uit te delen. Niet gezien maar wel te herleiden en het spoor van de redbull blikjes.....

Heb zelf 2 halve liters naar binnengesmokkeld. Ingewikkeld in mn hoody onderin mn rugtas. Zodoende iig minimaal 10,- bespaard.

• AGee
  • Registratie: december 2002
  • Niet online

AGee

Formerly known as naitsoezn

Apart dat die regels dan per circuit verschillen, want bij Spa geen enkele last gehad met het meebrengen van eigen drinken. Ik geloof (ergens gelezen, maar niet meegemaakt) dat ze alleen moeilijk deden over glaswerk. Maar flesjes, blikjes, met dop, zonder dop, het mocht allemaal :P

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• Maarten810
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 20-10 15:07
quote:
Malt007 schreef op zondag 3 september 2017 @ 20:33:
Thanks voor de tips nog. Mijn tip voor Monza, mocht iemand volgend jaar terug kijken in dit topic, parkeer aan Via Parco in biassono. Parkeerplaats naast de achteringang (Lesmo), geen enkele file gehad op de heenweg (richting Bergamo) en bij uitrijden misschien 2 minuten in totaal stilgestaan. Stukken beter dan de parkeerplaatsen bij de hoofdingang, daar zag ik veel file staan op google maps.

Moest ongeveer 20 minuten lopen naar Ascari vanaf de parkeerplaats.
Grappig wij hebben uiteindelijk zowel vrijdag, zaterdag als zondag gratis kunnen parkeren aan de Via Cristoforo Colombo, op slechts een paar honderd meter van ingang C. Ook zonder problemen van en naar het circuit te komen :*) Parkeren bij het circuit zelf was schreeuwend duur (3 dagen paspartout voor 255 euro!!) en waarschijnlijk een ramp om vanaf te komen. 8 euro voor een heineken biertje is natuurlijk pure geldklopperij. Flesjes drinken zonder dop was echter geen probleem dus voor de controle even de dop afdraaien en in de broekzak en klaar! >:)

• p.d.akkerman
Bij de Lidl zelf en er tegenover kon je ook gratis parkeren. Op 5 minuten lopen van de ingang bij de camping

• mvrhrln
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 11:49
quote:
naitsoezn schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 18:44:
Apart dat die regels dan per circuit verschillen, want bij Spa geen enkele last gehad met het meebrengen van eigen drinken. Ik geloof (ergens gelezen, maar niet meegemaakt) dat ze alleen moeilijk deden over glaswerk. Maar flesjes, blikjes, met dop, zonder dop, het mocht allemaal :P
Klopt idd, was de week ervoor in Spa :)

Denk dat ze hier inderdaad wat mee moeten doen, iets meer info (of duidelijker als het er al staat) op de sites waar je de kaartjes boekt etc. (evt mee vermelden in de emails etc).

Zag in Monza idd veel blikken etc liggen bij de ingangen, echter ook stoeltjes?

Maar goed, resterende GP's niet echt haalbare kaart, dus nu gaan plannen voor volgend jaar.
Spa zit er al bij natuurlijk.
Monza, misschien voor de 2e keer ook.

Dan nog kijken, Oostenrijk en/of Hongarije.

mvrhrln wijzigde deze reactie 05-09-2017 20:48 (13%)

• p.d.akkerman
Stoeltjes, paraplus met scherpe punten en vlaggenstukken werden ook ingenomen.

Er was een heel streng beleid

• alexbl69
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 15:55
Hmmm, dat is dan nieuw. Wij liepen tot vorig jaar zelfs met koelboxen de tribune op (behalve op zondag uiteraard, maar blikjes mochten toen wel).

Ook op die camping aan het eind van het rechte stuk gestaan. Ideaal... lekker tot een half uur van tevoren biertjes drinken voor de tent terwijl je goed zicht had op al het publiek dat al onderweg was (mooie dames! :)). En dan op je dooie gemak in 10 minuten naar je tribuneplaats lopen.

iRacing Profiel

• TommyGun
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 17-10 13:58

TommyGun

Stik er maar in!

In Barcelona waren ze ook een stuk strenger. Verkochten ze dus ook flesjes waarbij ze direct de dop eraf draaiden. Op Spa mag gewoon alles denk ik :P

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Jurgen
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 15:41
quote:
TommyGun schreef op woensdag 6 september 2017 @ 10:01:
In Barcelona waren ze ook een stuk strenger. Verkochten ze dus ook flesjes waarbij ze direct de dop eraf draaiden. Op Spa mag gewoon alles denk ik :P
Maar in Barcelona mocht ik wel zelf vanalles meenemen (mits geen glas of blik)

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

quote:
Jurgen schreef op woensdag 6 september 2017 @ 10:07:
[...]

Maar in Barcelona mocht ik wel zelf vanalles meenemen (mits geen glas of blik)
Hm kan wel kloppen inderdaad. Zelf meegebrachte flesjes mochten wel mee ja.

• Jurgen
quote:
TommyGun schreef op woensdag 6 september 2017 @ 10:08:
[...]

Hm kan wel kloppen inderdaad. Zelf meegebrachte flesjes mochten wel mee ja.
Het meest opvallende vond ik nog dat blikjes ook niet mochten, maar dat tussen de middag iemand uitgebreid een stokbrood zat te snijden met een broodmes van ~ 30cm. Alhoewel de controle sowieso twijfelachtig was. Ze keken alleen bovenin de tas als je zei dat je alleen plastic flessen bij je had.

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

quote:
Jurgen schreef op woensdag 6 september 2017 @ 10:21:
[...]

Het meest opvallende vond ik nog dat blikjes ook niet mochten, maar dat tussen de middag iemand uitgebreid een stokbrood zat te snijden met een broodmes van ~ 30cm. Alhoewel de controle sowieso twijfelachtig was. Ze keken alleen bovenin de tas als je zei dat je alleen plastic flessen bij je had.
Dat laatste is overal zo. Als je iets wilt meesmokkelen kun je dat het beste onderin verstoppen.

• Malt007
  • Registratie: mei 2011
  • Nu online
Mijn vrouw lachte lief naar de controleur, toen zei hij iets als 'ciao bella' en mochten we doorlopen inclusief meerdere flessen water met dop die hij zag want de tas hadden we al open voor zijn neus.

• scrappy.doo
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 16:01
Vandaag vliegen we vanaf Borneo naar Singapore. Erg benieuwd naar de race zondag. Zin in!

• koenster
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 22-10 16:27
Hoi! :) Begin oktober ga ik met een vriend de GP van Maleisië bijwonen. We hebben hier ongeveer 2 maanden geleden tickets voor gekocht op de officiële F1 site. We zijn nu in Maleisië en vroegen ons af of we de tickets via mail krijgen of iets? Heeft iemand hier ervaring mee, en hebben de mensen die de GP van Maleisië gaan bijwonen hun tickets al (via mail of hardcopy)?

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

quote:
koenster schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 10:34:
Hoi! :) Begin oktober ga ik met een vriend de GP van Maleisië bijwonen. We hebben hier ongeveer 2 maanden geleden tickets voor gekocht op de officiële F1 site. We zijn nu in Maleisië en vroegen ons af of we de tickets via mail krijgen of iets? Heeft iemand hier ervaring mee, en hebben de mensen die de GP van Maleisië gaan bijwonen hun tickets al (via mail of hardcopy)?
Doorgaans krijg je ze per expres post thuis. Neem anders contact op met F1.com ?

• koenster
quote:
TommyGun schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 12:17:
[...]

Doorgaans krijg je ze per expres post thuis. Neem anders contact op met F1.com ?
Zojuist opgelost! Mailtje gekregen van F1 (toevallig) met daarin de link naar de e-tickets.

• Joach1m
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online
Beste mede-tweakers,

Ik kijk al sinds de jaren 90 Formule 1 maar heb nog nooit een Grand Prix bezocht.. Terwijl ik een enorme fan ben en bijna geen race mis.

Nu wil ik eindelijk plannen maken om volgend jaar met wat anderen naar de Grand Prix van Spa te gaan. Ja, door dit forum ben ik op de hoogte van de (verkeers)gekte rond deze race ;). Oostenrijk was mijn eerste keus maar dat is helaas niet mogelijk. Spa komt goed uit met de vakanties van sommigen.

We willen graag een zitplaats op een tribune hebben. Welke tribunes raden jullie, in de zin van 'best value for money' ? Silver of de goedkopere Gold tickets is acceptabel voor ons. Ik heb gekeken naar de Silver 2, 3 of 4, Verstappen tribune maar Gold 3 zou ook heel mooi zijn. Moeilijke keuze.

• Beaves
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 15:57

Beaves

Usque ad Finem

Nog even over de strenge regels m.b.t. drinken, in Oostenrijk dit jaar hadden we nergens last van? Prijzen waren redelijk normaal en het was gewoon toegestaan om je eigen drinken en eten mee te nemen.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Toewan
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 21-10 22:44
quote:
koenster schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 10:34:
Super dat je er bij bent! Feestje vieren! _/-\o_ d:)b

Acties:
  • +1Henk 'm!

• koenster
quote:
Toewan schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 10:57:
[...]

Super dat je er bij bent! Feestje vieren! _/-\o_ d:)b
Was, en is onwijs gaaf! Nu Kuala Lumpur in voor een biertje (of wat ;)).

• Jurgen
Zo, de kaarten voor Hongarije 2018 zijn binnen! Red Bull tribune, voor een schappelijke prijs t/m 31-12.

We zijn met 3 stellen, en een 'kind' van 12, maar die mag nog gratis mee zelfs!

We hebben een huisje aan de rand van Budapest, ook zeer scherp geprijsd, dus we maken er een vakantie van van 2 weken. 2 zullen er niet het hele weekend mee maken op het circuit omdat de interesses anders liggen, maar vinden het wel leuk om eens iets mee te maken. Afgelopen jaar in Spanje dachten mijn moeder en vriendin ook dat 1 dag genoeg was, maar nadat ze de donderdag en de vrijdag mee waren geweest (pitwalk mocht ook met vrijdag ticket) baalden ze toch dat ze geen weekendkaarten hadden.

Ik was graag terug gegaan naar Barcelona volgend jaar, maar gezien we een aantal studenten mee hebben zitten we toch vast aan bepaalde periodes die beter uit komen. Ik ben al eens in Hongarije geweest bji de race (2014) en als we maar de helft van de actie zien die we toen zagen zou het al geweldig zijn.

• copablanca
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 16-10 12:48
Volgend jaar gaan wij kiezen tussen een grand prix van Hongarije of die van Italië.

Nu hebben ze allebei als circuit veel voordelen maar voor de degene die er zijn geweest, wat is jullie ervaring op het circuit? en ook daar buiten. Ik kan me namelijk voorstellen met die gekke Italianen dat het een groot feest is, maar Hongarije is natuurlijk een kort en bochtig circuit.

• Gynnad
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 12:37

Gynnad

* * *

quote:
copablanca schreef op donderdag 9 november 2017 @ 15:49:
Volgend jaar gaan wij kiezen tussen een grand prix van Hongarije of die van Italië.

Nu hebben ze allebei als circuit veel voordelen maar voor de degene die er zijn geweest, wat is jullie ervaring op het circuit? en ook daar buiten. Ik kan me namelijk voorstellen met die gekke Italianen dat het een groot feest is, maar Hongarije is natuurlijk een kort en bochtig circuit.
Voordeel van Hongarije is ook dat je in Boedapest kunt overnachten waar alles vrij goedkoop is en je bent direct in een mooie stad. De prijzen op het circuit zijn net als elders in Europa, dus dat valt tegen als je het vergelijkt met de prijzen in Boedapest zelf.

Verder lekker weer, circuit met redelijk wat bochten, maar beide wel een redelijk saaie baan, dus meestal niet de meest spectaculaire race.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• copablanca
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 16-10 12:48
is de sfeer op Boedapest ook leuk?
Ik ben o.a. in Hockenheim geweest en daar was de sfeer niet echt wat je hoopt bij een race.

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Boedapest; alleen al om de stad. Milaan vond ik tegenvallen.

Sfeer op Monza is wel geweldig. Als Tifosi althans ;)

TommyGun wijzigde deze reactie 10-11-2017 09:43 (32%)

• Jasphur
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 11:48
TUI gaat volledig verzorgde reizen leveren.

https://www.tui.nl/sports...ing_w17_formule1_november

Lorem ipsum dolor sit amet | PSN: Jasphur | Discogs Collectie | Untappd: jasperroeken

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

We willen volgend jaar naar Paul Ricard maar dat is nog steeds niet te boeken...

https://tickets.formula1.com/en/19231-france/

Wanneer komt de definitieve kalender?

TommyGun wijzigde deze reactie 04-12-2017 10:21 (16%)

• XyritZz
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 09:23
quote:
Gynnad schreef op donderdag 9 november 2017 @ 18:23:
[...]

Voordeel van Hongarije is ook dat je in Boedapest kunt overnachten waar alles vrij goedkoop is en je bent direct in een mooie stad. De prijzen op het circuit zijn net als elders in Europa, dus dat valt tegen als je het vergelijkt met de prijzen in Boedapest zelf.

Verder lekker weer, circuit met redelijk wat bochten, maar beide wel een redelijk saaie baan, dus meestal niet de meest spectaculaire race.
Hongaroring heeft de beste plek aan de achterkant van het circuit. Dat was toen ik er was een Silver tribune, volgens mij is dat later aangepast naar brons. Daar heb je de enige inhaalmogelijkheid van het circuit (op DRS overtakes na dan natuurlijk, maar daar is weinig spectaculair aan).

Je kunt overigens makkelijk je eigen drankjes meenemen, doen ze totaal niet moeilijk over. Gelukkig ook maar, want ik stond daar naast de baan toen het 39 graden was... bloedheet en op ongeveer driekwart van de wedstrijd was het water gewoon OP...

Stad is inderdaad wel echt top. Super gemoedelijke sfeer, leuk uitgaan en inderdaad totaal niet duur.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

• LoeWn
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 12:54
Sportstadion gaat nu ook een reis regelen naar Hongarije

Lijkt me gaaf! Wij gaan zaterdagavond zitten om te kijken wat we met Oostenrijk doen dit jaar. Maar misschien Hongarije ook maar even ter tafel gooien

• loewie1984
  • Registratie: mei 2003
  • Nu online

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Tickets voor oostenrijk hiero, meteen in de eerste week gekocht. overdekte tribune voor 180 piek niet gek.

discogs

• _Piv0
  • Laatst online: 22-10 22:50
Heeft iemand ervaring met de GP van Hockenheim? Ben van plan om kaartjes te bestellen maar twijfel tussen de Mercedes tribune of een plekje op de zuid tribune. Helaas is er geen Verstappen tribune. :-(

Op de Mercedes tribune zal je wel inhaalacties voorgeschoteld krijgen en denk dat je die het laatste stuk van het circuit niet veel zal zien. Maar qua sfeer ziet het laatste stuk het er wel erg tof uit.

• Crazy D
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 14:03

Crazy D

I think we should take a look.

quote:
_Piv0 schreef op zondag 17 december 2017 @ 22:00:
Heeft iemand ervaring met de GP van Hockenheim? Ben van plan om kaartjes te bestellen maar twijfel tussen de Mercedes tribune of een plekje op de zuid tribune. Helaas is er geen Verstappen tribune. :-(

Op de Mercedes tribune zal je wel inhaalacties voorgeschoteld krijgen en denk dat je die het laatste stuk van het circuit niet veel zal zien. Maar qua sfeer ziet het laatste stuk het er wel erg tof uit.
Jaren terug geweest, toen zat ik op de tribune bij uitdoen chicane. Waar zo te dit jaar geen tribune staat trouwens. Mercedes tribune zou ik heen gaan als ik zou gaan dit jaar. Hoewel Sud C of D denk ik ook leuk is, vanaf de Merc tribune heb je wel een mooi deel van het circuit in beeld.

Exact expert nodig? itwize.nl

• _Piv0
  • Laatst online: 22-10 22:50
Het is de Mercedes tribune geworden, sector B.
Zin innnn! :D

• Pascalito
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 15:20

Pascalito

♥ ♥ Love is the air ♥ ♥

Ik ga volgend jaar naar de GP van Mexico, zo veel zin in, vriendin gaat ook mee (mexicaanse), haar overhalen om F1 te volgen :D

Reisblog: Pascal and Andrea.com - Lees nu over het kleurrijke Mexico! - Zwem met dolfijnen!

• Niellie41
  • Registratie: januari 2009
  • Nu online

Niellie41

GoT iRacing razende reporter

Semi on-topic(?) omdat Alonso, Stroll en Norris mee doen. In Januari ga ik naar Daytona voor de Rolex 24, een 24 uurs race. Heel veel top teams en coureurs doen er aan mee. Het lijkt er op dat dit de grootste Rolex 24 wordt in tijden.

Kaartje voor het hele weekend (do - zo) kost $100 en het is ontzettend toegankelijk, inclusief garages.

Zaterdagochtend ga ik ook mee doen aan een 5k op het circuit. Dit wordt mijn tweede op het circuit. In 2016 heb ik al eens een rondje op Spa gerend. :D

NEO Endurance | Mijn iRacing profiel | "Complaining without offering a solution, is bitching. So stop bitching." - Andy Lally

• CFC-Mathijs
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 22-10 15:42
Kaarten voor de F1 2018 zijn al geboekt, dan lijkt het me niet meer dan logisch dat ik me meteen ff meld in dit topic :)

daar is dit topic voor ;)

AGee wijzigde deze reactie 18-12-2017 20:21 (14%)

http://specs.tweak.to/18507

• LoeWn
  • Laatst online: 12:54
Welke race? ;)

Ik heb zelf de kaarten voor Oostenrijk binnen. Niet op de Max Verstappen tribune maar de plek waar ik vorig jaar zat (wat vorig jaar wel de max verstappen tribune was)

We zijn nog aan het twijfelen voor hongarije. Is ook een hele leuke actie voor welke ik hierboven heb gepost

edit: Voor de mensen die ook naar Oostenrijk willen maar niet via Sportstadion: bij GpTicketshop krijg je tot het einde van het jaar 20% korting

LoeWn wijzigde deze reactie 19-12-2017 09:47 (28%)

• CFC-Mathijs
quote:
LoeWn schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 09:46:
Welke race? ;)

Ik heb zelf de kaarten voor Oostenrijk binnen. Niet op de Max Verstappen tribune maar de plek waar ik vorig jaar zat (wat vorig jaar wel de max verstappen tribune was)

We zijn nog aan het twijfelen voor hongarije. Is ook een hele leuke actie voor welke ik hierboven heb gepost

edit: Voor de mensen die ook naar Oostenrijk willen maar niet via Sportstadion: bij GpTicketshop krijg je tot het einde van het jaar 20% korting
Ik ga komend jaar naar Hockenheim. Maar 4,5 uur rijden ongeveer en ben ik nog nooit geweest :) Na 2x Oostenrijk tijd voor wat nieuws. Dat zijn wel leuke plekken hoor, zie je toch zeker zo'n 50% van het circuit!

• 686932
  • Registratie: oktober 2019
  • Niet online
De startpost is aangepast. Een lijstje bijhouden waar iedereen heen gaat was leuk in het begin, maar is niet zo nuttig. :P Nu leek het mij handiger om kort ervaringen en tips bij elke race bij te zetten.

Wat zouden jullie andere bezoekers willen delen en adviseren? :)

• RichardQG
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 15-10 13:32
Ik heb een vraagje, we waren van plan in 2018 naar Spa te gaan. :P

Nu zijn we er nooit eerder geweest, maar we hebben wel alvast een camping in de buurt geboekt voor het hele weekend. De tickets zijn op dit moment voor het hele weekend ook even duur als voor alleen de zondag.

We wilden wel naar een tribune gaan en geen general admission area, maar we weten alleen niet welke.
Op deze site wordt silver 2 aangeraden, wat me zelf (samen met silver 1) ook wel een goede optie leek. Maar op een andere site worden weer compleet andere (duurdere) tribunes aangeraden. Vanaf welke tribunes heb je het beste zicht? En kan je alleen vanaf de grandstand de baan op tijdens de podiumceremonie of ook vanaf andere tribunes?

En zijn er verder nog tips als je naar Spa gaat? Behalve heel vroeg naar het circuit gaan :D

• Crazy D

Crazy D

quote:
RichardQG schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 17:43:
Ik heb een vraagje, we waren van plan in 2018 naar Spa te gaan. :P

Nu zijn we er nooit eerder geweest, maar we hebben wel alvast een camping in de buurt geboekt voor het hele weekend. De tickets zijn op dit moment voor het hele weekend ook even duur als voor alleen de zondag.

We wilden wel naar een tribune gaan en geen general admission area, maar we weten alleen niet welke.
Op deze site wordt silver 2 aangeraden, wat me zelf (samen met silver 1) ook wel een goede optie leek. Maar op een andere site worden weer compleet andere (duurdere) tribunes aangeraden. Vanaf welke tribunes heb je het beste zicht? En kan je alleen vanaf de grandstand de baan op tijdens de podiumceremonie of ook vanaf andere tribunes?

En zijn er verder nog tips als je naar Spa gaat? Behalve heel vroeg naar het circuit gaan :D
Silver 1 en 2 zou ik niet doen. Je ziet eigenlijk net Eau Rouge net niet goed... S3 is denk ik een leuke plek al weet ik niet hoe goed het zicht is. Maar je zit daar wel op een mooi punt waar nog weleens iets gebeurt. Heb daar ooit op een tribune gezeten die er nu niet meer is (stond zeg maar kwartslag naar links, dus uitkomen Les Combes, moest je je nek verrekken om ze Les Combes in te zien rijden), en zelfs dat was al leuk, denk dat met recht vooruit (ok, iets schuin naar rechts) kijkend ze Les Combes in zien komen rijden (en wellicht nog het laatste stuk van het rechte stuk ervoor) de beste zilver plaats is.

Of even doorsparen voor G3 en een beetje mazzel hebben op wat spektakel :)

Tips? Als je een tribune hebt maakt het allemaal bar weinig uit, dan heb je je eigen plek :) Weet niet welke camping je staat, ik ben een paar keer op Camping Eau Rouge geweest, paar minuten lopen naar de ingang bij Stavelot. Of een iets stevigere wandeling omhoog naar de ingang bij Les Combes. Was echt ideaal.

• Phusebox
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online
Zijn er al eens mensen hier naar de GP van Amerika geweest? Overweeg om daar dit jaar heen te gaan. Helaas niemand die mee wil maar goed dat mag de pret niet drukken.

De ticket prijzen daar zijn wel relatief hoog en volgens mij is er weinig te doen in de omgeving maar was eigenlijk van plan een weekje te gaan. Iemand tips wellicht?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox

• CFC-Mathijs
quote:
Phusebox schreef op maandag 1 januari 2018 @ 13:33:
Zijn er al eens mensen hier naar de GP van Amerika geweest? Overweeg om daar dit jaar heen te gaan. Helaas niemand die mee wil maar goed dat mag de pret niet drukken.

De ticket prijzen daar zijn wel relatief hoog en volgens mij is er weinig te doen in de omgeving maar was eigenlijk van plan een weekje te gaan. Iemand tips wellicht?
Auto huren daar zou zeker een aanrader zijn. Zo te zien is er meer dan genoeg te doen in de omgeving! http://www.planetware.com/tourist-attractions/texas-ustx.htm

• dasfrikandel
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 23-09 12:00
Tips voor dingen te doen in de buurt van Spielberg?
Enkele goede kroegen in de buurt waar ook jongeren ( 17-25) Komen?

• RichardQG
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 15-10 13:32
quote:
Crazy D schreef op zondag 31 december 2017 @ 13:11:
[...]

Silver 1 en 2 zou ik niet doen. Je ziet eigenlijk net Eau Rouge net niet goed... S3 is denk ik een leuke plek al weet ik niet hoe goed het zicht is. Maar je zit daar wel op een mooi punt waar nog weleens iets gebeurt. Heb daar ooit op een tribune gezeten die er nu niet meer is (stond zeg maar kwartslag naar links, dus uitkomen Les Combes, moest je je nek verrekken om ze Les Combes in te zien rijden), en zelfs dat was al leuk, denk dat met recht vooruit (ok, iets schuin naar rechts) kijkend ze Les Combes in zien komen rijden (en wellicht nog het laatste stuk van het rechte stuk ervoor) de beste zilver plaats is.

Of even doorsparen voor G3 en een beetje mazzel hebben op wat spektakel :)

Tips? Als je een tribune hebt maakt het allemaal bar weinig uit, dan heb je je eigen plek :) Weet niet welke camping je staat, ik ben een paar keer op Camping Eau Rouge geweest, paar minuten lopen naar de ingang bij Stavelot. Of een iets stevigere wandeling omhoog naar de ingang bij Les Combes. Was echt ideaal.
Geeft G4 ook een goed uitzicht op eau rouge? Of is het enige verschil tov G3 dat deze tribune niet overdekt is?

• Niellie41
  • Registratie: januari 2009
  • Nu online

Niellie41

GoT iRacing razende reporter

quote:
Phusebox schreef op maandag 1 januari 2018 @ 13:33:

Als je rond die tijd naar de VS wilt voor autosport, kan je ook kijken naar Petit Le Mans. Je krijgt daar veel waar voor je geld. Veel toegankelijker voor de fans en die race leeft meer onder Amerikaanse autosport fans door de geschiedenis.

Een kaartje voor 4 dagen kost $85 en de race zelf duurt al 10 uur.

Niellie41 wijzigde deze reactie 02-01-2018 23:32 (4%)

NEO Endurance | Mijn iRacing profiel | "Complaining without offering a solution, is bitching. So stop bitching." - Andy Lally

• Crazy D

Crazy D

quote:
RichardQG schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 23:19:
Geeft G4 ook een goed uitzicht op eau rouge? Of is het enige verschil tov G3 dat deze tribune niet overdekt is?
In mijn herinnering stiekem minder goed dan je eigenlijk zou willen. Maar volgens mij goed genoeg om nog steeds een mooi weekend te hebben, Eau Rouge ligt al een stuk hoger dus je ziet ook wel het nodige van het stuk ervoor.

• Phusebox
  • Niet online
quote:
Niellie41 schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 23:30:
[...]

Als je rond die tijd naar de VS wilt voor autosport, kan je ook kijken naar Petit Le Mans. Je krijgt daar veel waar voor je geld. Veel toegankelijker voor de fans en die race leeft meer onder Amerikaanse autosport fans door de geschiedenis.

Een kaartje voor 4 dagen kost $85 en de race zelf duurt al 10 uur.
Ik zal het eens checken, maar denk dat ik ook wel meer wil dan alleen autosport :)
En ik ben er maar een dikke week dan. F1 twijfel ik nog of ik niet alleen de zondag ga.

• LordKnox
  • Laatst online: 09:47

LordKnox

Opperbaas.

Zo. Leuke kerst gehad. Kaartjes gekregen om de race van Barcelona te bekijken. Alle vrije trainingen, kwalificatie en de race. Iemand nog goede tips qua eten, drinken en zitplekken? :P

• scorpie
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 15:23

scorpie

Supra Addict

Bochten 10, 11 en 12 is leuk in Barcelona, heb je een soort mini stadionnetje waarbij je dus overzicht hebt over 3 / 4 bochten. Net voordat ze het rechte stuk op sprinten. Was er vorig jaar op bezoek bij Mercedes geweest bij de wintertests (pitbox access en alles, Valtteri en Lewis nog even gesproken, super vet!).

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• Jurgen
quote:
LordKnox schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 11:12:
Zo. Leuke kerst gehad. Kaartjes gekregen om de race van Barcelona te bekijken. Alle vrije trainingen, kwalificatie en de race. Iemand nog goede tips qua eten, drinken en zitplekken? :P
Wij zaten dit jaar op tribune K en hadden een enorm goed zicht, insturen eerste bocht, uitrijden pits. de rit omhoog naar T9. Ik zou er zo weer heen gaan als dat weekend me dit jaar beter gepast had.

Voordeel in spanje is dat op vrijdag alle tribunes open zijn, en je dus overal even kan gaan kijken, dus gewoon lekker t circuit rond lopen en overal even kijken.

Een aantal foto's van me dit jaar zijn terug te vinden in het race topic ([F1 2017] Race 5 - GP van Spanje).

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Ik wil dit jaar overigens met m'n pa en een oom naar een GP. Moet nog even kijken of het een compleet weekend wordt incl. trainingen of alleen een zaterdag + zondag, maar het zal dichtbij huis worden. Dus ofwel Duitsland of Spa. Heeft iemand ervaringen met compleet verzorgde busreizen? Ben zelf niet zo van de busreizen, maar is wellicht wel handig met oom + pa.. :)

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati

• Phusebox
  • Niet online
We hebben geboekt, we gaan dit jaar naar Austin! Na twee keer Hockenheim was dit wel eentje van mijn bucketlist en voor mij wel een once-in-a-lifetime ervaring. Zal niet snel nog eens zo ver reizen voor de F1.

• Phusebox
  • Niet online
Benieuwd of er nog meer tweakers toevallig die kant op gaan... Wordt wel lang wachten dit jaar, maar ja dat is altijd het leukste.

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Maar plak je er nog een week voor of na dan? Of echt alleen een (lang?) weekend F1 in Austin?

• CreativeS
  • Niet online
Zo, weekje Garda (Torbole) geboekt en daarna direct raceweekend Monza (tribune 26b)...

• Phusebox
  • Niet online
quote:
scorpie schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 15:12:
Maar plak je er nog een week voor of na dan? Of echt alleen een (lang?) weekend F1 in Austin?
We gaan nog een paar dagen ervoor en erna de omgeving verkennen. Ga met twee vrienden en een andere vriend verhuist in april van New York naar Austin dus die treffen we daar.

• Roodaap
  • Laatst online: 12:43

Roodaap

Chillen op de Antillen

Dit jaar voor het eerst een race bijwonen, we gaan met twee man naar Hockenheim.

Twijfel nog over waar we zullen gaan zitten, zuid-tribune of de mercedes-tribune? Volgens mij zijn de mooiste plekken op de zuid tribune al weg (in de "bocht" van de tribune). Hoor graag of iemand ervaring heeft met deze plekken.

Overnachten? Iemand tips? Wil wel op de camping, maar waar te reserveren. Op de site van Hockenheim zelf zie ik die mogelijkheid niet. Via sportstadion camping begrijp ik dat je pas twee weken van te voren hoort op welke camping je kunt gaan staan. Sommige liggen echt bij het circuit, andere aan de andere kant van het dorpje. Zijn er nog andere mogelijkheden?

• boer95
  • Laatst online: 18-10 07:40
Na een aantal jaren Spa gehad te hebben een beetje klaar met alle drukte en vooral het onvermogen om een F1 circus aan te kunnen qua omgeving en wegen. Dus zojuist 4 tickets geboekt voor Hongarije. Ben zeer benieuwd. Max tribune, dus sfeertje zal wel in orde zijn!
Verder via airbnb voor 100 euro twee nachtjes geboekt in een appartement, dus ook goed te doen.
Iemand ervaring met parkeren bij het circuit zelf? En meenemen van eten en drinken?

• koendio
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 13:18
quote:
boer95 schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 22:28:
Na een aantal jaren Spa gehad te hebben een beetje klaar met alle drukte en vooral het onvermogen om een F1 circus aan te kunnen qua omgeving en wegen. Dus zojuist 4 tickets geboekt voor Hongarije. Ben zeer benieuwd. Max tribune, dus sfeertje zal wel in orde zijn!
Verder via airbnb voor 100 euro twee nachtjes geboekt in een appartement, dus ook goed te doen.
Iemand ervaring met parkeren bij het circuit zelf? En meenemen van eten en drinken?
ben vorig jaar in hongarije geweest, wel met vliegtuig. Rijden taxi's van 2 bedrijven over speciaal gecreëerde vip-lane van/naar circuit. op vrijdag/zaterdag en zondagochtend vroeg is dit goed te doen, maar op zondag wat later en na de race is het zo gigantisch druk, dat het meeste rondom het circuit muurvast staat.
eten/drinken mag je (officieel) niet mee naar binnen nemen, maar in jassen wordt niet gecontroleerd....Drinken was toen iets van 4-5 euro voor 1/2 bier. eten was volgens mij ook redelijk aan de prijs (10tje voor friet-hamburger)

• Jurgen
quote:
koendio schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 08:15:
[...]

ben vorig jaar in hongarije geweest, wel met vliegtuig. Rijden taxi's van 2 bedrijven over speciaal gecreëerde vip-lane van/naar circuit. op vrijdag/zaterdag en zondagochtend vroeg is dit goed te doen, maar op zondag wat later en na de race is het zo gigantisch druk, dat het meeste rondom het circuit muurvast staat.
eten/drinken mag je (officieel) niet mee naar binnen nemen, maar in jassen wordt niet gecontroleerd....Drinken was toen iets van 4-5 euro voor 1/2 bier. eten was volgens mij ook redelijk aan de prijs (10tje voor friet-hamburger)
Ik ga dit jaar naar hongarije, na hier in 2014 ook geweest te zijn. Destijds met het OV vanuit Budapest naar het circuit was goed geregeld. Ook zondags terug ging relatief vlot gezien het aantal mensen dat mee wilde.

Eten en drinken namen we gewoon mee, uiteraard wel uitkijken met blik, glas etc. maar dat zal ongetwijfeld tzt. op de site duidelijk worden gemaakt.

• koendio
quote:
Jurgen schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 10:36:
[...]

Ik ga dit jaar naar hongarije, na hier in 2014 ook geweest te zijn. Destijds met het OV vanuit Budapest naar het circuit was goed geregeld. Ook zondags terug ging relatief vlot gezien het aantal mensen dat mee wilde.

Eten en drinken namen we gewoon mee, uiteraard wel uitkijken met blik, glas etc. maar dat zal ongetwijfeld tzt. op de site duidelijk worden gemaakt.
vorig jaar stonden er bij de ingang (waar wij naar binnen gingen) grote vuilcontainers waar al het eten/drinken bij controle werd gevonden in moest worden gegooid. Minder streng zal het m.i. niet worden.
Wij hebben op de terugweg ook een keer de bus gepakt die in het nabijgelegen dorpje vertrekt en speciaal voor de gp heen/weer naar centrum rijdt. Was toen gratis.

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

quote:
TommyGun schreef op maandag 4 december 2017 @ 10:19:
We willen volgend jaar naar Paul Ricard maar dat is nog steeds niet te boeken...

https://tickets.formula1.com/en/19231-france/

Wanneer komt de definitieve kalender?
Paul Ricard is doorgestreept en vervangen door Abu Dhabi :P :+

Tijd voor research B)

Maar eerst Le Mans :*)

TommyGun wijzigde deze reactie 31-01-2018 12:06 (3%)

• Tweaklie
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 09-10 19:16
Ben bezig met de aanschaf van Monza kaartjes maar ik ben een complete leek op het gebied van F1 (Kaartjes zijn een cadeautje) dus weet echt niet welke 'bune ik moet kiezen. Zit te twijfelen tussen 5, 4 en 24 (http://www.carthrottle.co.../08/monza-circuit_000.jpg) maar weet dus niet of bv een van de bochten toffer is om te zitten. Oh, en of een overdekte tribune b.v. minder is als t nu net blijkt lekker weer te zijn. Maar september is dan weer een beetje ver weg om het weer te kunnen voorspellen...

Tips zijn welkom!

• CreativeS
  • Niet online
quote:
Wij hebben weekend-tickets genomen voor Grandstand 26 B.
Precies in het midden van de grid. Zicht op pole-position en het mooie podium.
Misschien zijn er betere plekken, maar voor de eerste keer naar een F1-race is het totaal geen straf :)

CreativeS wijzigde deze reactie 03-02-2018 10:54 (9%)

• rammes
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 14:52

rammes

koekebakker 1e klas

quote:
Tweaklie schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 22:38:
Ben bezig met de aanschaf van Monza kaartjes maar ik ben een complete leek op het gebied van F1 (Kaartjes zijn een cadeautje) dus weet echt niet welke 'bune ik moet kiezen. Zit te twijfelen tussen 5, 4 en 24 (http://www.carthrottle.co.../08/monza-circuit_000.jpg) maar weet dus niet of bv een van de bochten toffer is om te zitten. Oh, en of een overdekte tribune b.v. minder is als t nu net blijkt lekker weer te zijn. Maar september is dan weer een beetje ver weg om het weer te kunnen voorspellen...

Tips zijn welkom!
ik ga al jaren naar monza, er is maar 1 plek waar actie is en dat is in de eerste chicane de rest is allemaal "woesh en ze zijn voorbij".

Ik zou het doen!

• PVG555
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 02:51
Vorig jaar voor het eerst een F1 live gezien op Spa, mooie ervaring geweest hoor maar de organisatie en enorme drukte is mij toch niet erg bevallen. Achteraf had ik toch liever een mooie plek op een tribune gehad voor wat meer geld maarja dat is achteraf.

Gelukkig hadden we de luxe om een scooter op trailer mee te nemen vanuit NL en zo dus van de camping naar het circuit heen en terug te gaan. Dat heeft echt enorm geholpen met de verkeerschaos.

Dit jaar ga ik naar de GP van Barcelona, en deze keer wel voor een tribuneplaats gegaan.
We verblijven in de stad bij een kennis en heb voor deze keer een scooter gehuurd voor de reis naar circuit en terug.

Iemand ervaring hier met Tribune J? We zitten aan de meest rechter kant dus hebben mooi zicht op de paddocks rechts, recht voor ons bocht 5, 6 en 7 en links bocht 1. Lijkt me een toffe plek....

• Appie
  • Laatst online: 15:47

Appie

F1RST Racing

Dit jaar ook maar weer kijken, US of Mexico

PSNID: AppiePils || You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

• Phusebox
  • Niet online
quote:
Appie schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 06:15:
Dit jaar ook maar weer kijken, US of Mexico
Ga dit jaar ook naar de VS. Tickets zijn pas eind maart te koop overigens.

Ah, maar jij woont in de VS?

Phusebox wijzigde deze reactie 07-02-2018 06:20 (6%)

• Appie
  • Laatst online: 15:47

Appie

F1RST Racing

quote:
Phusebox schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 06:19:
[...]

Ga dit jaar ook naar de VS. Tickets zijn pas eind maart te koop overigens.

Ah, maar jij woont in de VS?
Klopt, paar collega's uit Engeland zijn ook grote F1 fans, dus leuke 33 vs 44 battles op het werk.

PSNID: AppiePils || You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

• Sbakker1982
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 07:10
Ik ga dit jaar naar Monza. Kaarten op de tribune bij de 1e chicane na de start. Verder lekker slapen bij m’n familie daar. Can’t wait!

• Jurgen
quote:
smokem555 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 05:36:
Vorig jaar voor het eerst een F1 live gezien op Spa, mooie ervaring geweest hoor maar de organisatie en enorme drukte is mij toch niet erg bevallen. Achteraf had ik toch liever een mooie plek op een tribune gehad voor wat meer geld maarja dat is achteraf.

Gelukkig hadden we de luxe om een scooter op trailer mee te nemen vanuit NL en zo dus van de camping naar het circuit heen en terug te gaan. Dat heeft echt enorm geholpen met de verkeerschaos.

Dit jaar ga ik naar de GP van Barcelona, en deze keer wel voor een tribuneplaats gegaan.
We verblijven in de stad bij een kennis en heb voor deze keer een scooter gehuurd voor de reis naar circuit en terug.

Iemand ervaring hier met Tribune J? We zitten aan de meest rechter kant dus hebben mooi zicht op de paddocks rechts, recht voor ons bocht 5, 6 en 7 en links bocht 1. Lijkt me een toffe plek....
Ik heb vorig jaar op K gezeten, erg goede plek waarbij we alles zagen gebeuren. Na de race was het goed te doen, wel met een klein sprintje om bij het podium te komen.

Als je even zoekt in het race topic van Spanje 2007 staan wel wat foto's van me van dat weekend.

• PVG555
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 02:51
quote:
Jurgen schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 07:23:
[...]

Ik heb vorig jaar op K gezeten, erg goede plek waarbij we alles zagen gebeuren. Na de race was het goed te doen, wel met een klein sprintje om bij het podium te komen.

Als je even zoekt in het race topic van Spanje 2007 staan wel wat foto's van me van dat weekend.
Thanks, heb het topic (2017) nog even doorgenomen...mooi stekkie inderdaad!

• Jurgen
quote:
smokem555 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 00:15:
[...]

Thanks, heb het topic (2017) nog even doorgenomen...mooi stekkie inderdaad!
Oja het is al 2018 8)7

Mocht je na de race naar het podium willen, er zijn 2 hekken die opengaan tussen de hoofdtribune en K. Omdat ik niet zeker wist welke open ging zijn wij bij de eerste (aan de kant van K) blijven wachten, maar beter hadden we iets door kunnen lopen naar de tweede. Dat had ons een paar 100 meter rennen kunnen besparen.

We liepen tijdens de uitloopronde naar beneden, en we hadden genoeg tijd om bij de hekken te komen, dus je hoeft dan niet ineens 5 ronden voor het einde weg te gaan.

Het tweede hek zit bijna recht tegenover de grote paal met de stand aan het eind van de pitstraat.

• Saturnus
  • Registratie: februari 2005
  • Niet online
quote:
haroldinho schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 23:09:
Volgende maand voor de derde keer naar Melbourne (woon zelf in Sydney, dus niet zo ver :) )!
Dit jaar vierde keer? :P

Ik twijfel nog en weet zelfs niet of het uberhaupt in het schema past, maar heb je tips qua type ticket? Als ik ga lijkt mij 3 of 4 dagen het handigste zodat 'scouten' en sfeer opdoen kan gebeuren voor de echte actie.

Er zijn algemene tickets te koop (general admission), maar ook tickets voor bochten (grandstand). Het lijkt mij dat dit betekent dat de algemene tickets slechts B-rang plekken zijn op bepaalde plekken om het circuit?

AMD Ryzen 1700X | G.Skill Trident Z 3000MT/s | Asus Prime B350-Plus | Samsung 960 Evo | Corsair HX850i

• Cranzai
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 15:49

Cranzai

IGN: Cranzai

Zit te kijken om misschien naar Hockenheim te gaan. Het plan is om het hele weekend te gaan, dus ook trainingen en de bij-programmas. Iemand tips betreft een mooie tribune en/of accommodatie?

edit:
Gezien de prijs is de Hungaroring misschien een alternatief. Dan wel als combinatie met de zomervakantie.

Cranzai wijzigde deze reactie 10-02-2018 18:49 (22%)

• Phusebox
  • Niet online
quote:
Cranzai schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 18:19:
Zit te kijken om misschien naar Hockenheim te gaan. Het plan is om het hele weekend te gaan, dus ook trainingen en de bij-programmas. Iemand tips betreft een mooie tribune en/of accommodatie?
Nord B als het het betaalbaar wil houden. Denk alleen dat veel al weg is.

• Cranzai
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 15:49

Cranzai

IGN: Cranzai

quote:
Phusebox schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 18:37:
[...]

Nord B als het het betaalbaar wil houden. Denk alleen dat veel al weg is.
Inderdaad ff rond gekeken kaarten zijn minimaal iets van 239. Hungaroring is dan wel iets verder weg maar de prijzen zijn vriendelijker. Misschien dan toch beter daarheen, weliswaar als onderdeel van de zomervakantie.

Cranzai wijzigde deze reactie 10-02-2018 18:49 (9%)

• Phusebox
  • Niet online
quote:
Cranzai schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 18:47:
[...]

Inderdaad ff rond gekeken kaarten zijn minimaal iets van 239. Hungaroring is dan wel iets verder weg maar de prijzen zijn vriendelijker. Misschien dan toch beter daarheen, weliswaar als onderdeel van de zomervakantie.
Zal maat niet zeggen wat de kaarten voor de US GP kosten als je beetje fatsoenlijke plaatsen wil...

*kuchzeshonderdollarkuch*

Maar ja dat is voor mij 'once in a liftime'.

• haroldinho
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 21-10 11:47
quote:
Saturnus schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 14:57:
[...]

Dit jaar vierde keer? :P

Ik twijfel nog en weet zelfs niet of het uberhaupt in het schema past, maar heb je tips qua type ticket? Als ik ga lijkt mij 3 of 4 dagen het handigste zodat 'scouten' en sfeer opdoen kan gebeuren voor de echte actie.

Er zijn algemene tickets te koop (general admission), maar ook tickets voor bochten (grandstand). Het lijkt mij dat dit betekent dat de algemene tickets slechts B-rang plekken zijn op bepaalde plekken om het circuit?
Ja dit jaar weer! Ga altijd voor general admission met een groep vrienden, op een heuvel bij bocht 10 met zicht op een groot scherm. Vorig jaar was er zelfs een heuse 'Holland Hill' met veel Nederlanders. Heb zelf nooit grandstand gezeten, maar hoor van vrienden dat het het prijsverschil niet echt waard is.

• Saturnus
  • Registratie: februari 2005
  • Niet online
quote:
haroldinho schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 23:41:
[...]

Ja dit jaar weer! Ga altijd voor general admission met een groep vrienden, op een heuvel bij bocht 10 met zicht op een groot scherm. Vorig jaar was er zelfs een heuse 'Holland Hill' met veel Nederlanders. Heb zelf nooit grandstand gezeten, maar hoor van vrienden dat het het prijsverschil niet echt waard is.
Dank!

AMD Ryzen 1700X | G.Skill Trident Z 3000MT/s | Asus Prime B350-Plus | Samsung 960 Evo | Corsair HX850i

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Koploper07
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 22-10 16:06
Ik wil komend jaar mijn eerste Grand Prix gaan bezoeken, en de keuze is gevallen op de Grand Prix van Hongarije.
Maar wat raden jullie aan, qua zicht? (Max Verstappen tribune, Silver 5 of Brons)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SteffenV
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 20-10 15:09
quote:
Koploper07 schreef op zondag 4 maart 2018 @ 15:40:
Ik wil komend jaar mijn eerste Grand Prix gaan bezoeken, en de keuze is gevallen op de Grand Prix van Hongarije.
Maar wat raden jullie aan, qua zicht? (Max Verstappen tribune, Silver 5 of Brons)
Ik heb in 1997 (ja, al ff terug) gezeten waar nu de Red Bull tribune staat. Prima plek, echt een aanrader!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• koendio
quote:
Koploper07 schreef op zondag 4 maart 2018 @ 15:40:
Three corner tickets zijn ook altijd wel goed. Wel aan te raden om wat hoger op de tribune te zitten. Beneden zit je redelijk dicht op het circuit. Bovenin heb je vaak veel meer overzicht en kun meer delen vh circuit zien (behalve op de super gold)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xPhantom
  • Registratie: december 2008
  • Niet online
Ook ik ga dit jaar mijn eerste grand prix bezoeken, weekend kaarten voor de Max Verstappen tribune op het circuit van Hockenheim! Zal helaas alleen kwalificatie en de race zelf zien, omdat we zaterdag pas rond 12:00 / 12:30 bij het hotel zullen aankomen.

Iemand ervaring met die zitplaatsen? Was voorheen innentribune A van wat ik op de map zie, achter de Mercedes tribune.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SteffenV
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 20-10 15:09
quote:
xPhantom schreef op zondag 4 maart 2018 @ 17:32:
Ook ik ga dit jaar mijn eerste grand prix bezoeken, weekend kaarten voor de Max Verstappen tribune op het circuit van Hockenheim! Zal helaas alleen kwalificatie en de race zelf zien, omdat we zaterdag pas rond 12:00 / 12:30 bij het hotel zullen aankomen.

Iemand ervaring met die zitplaatsen? Was voorheen innentribune A van wat ik op de map zie, achter de Mercedes tribune.
Ben ik 2x geweest, hoofdtribune en Sudtribune C-sectie, die tweede geeft mooi overzicht op het stadion-gedeelte!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 20-10 22:25
Ik overweeg om naar Japan te gaan dit jaar! Kaarten zijn nog niet beschikbaar maar retourtje valt me qua prijs nog wel mee (650 euro o.i.d.) hoewel met 2m dat wel wat duurder zal worden voor economy plus :+. Plak ik er weekje vakantie o.i.d. aan vast. Japan als land is natuurlijk super gaaf qua natuur, cultuur etc.

Of gewoon naar Silverstone :P. Met de classic F1 wagens in het voorprogramma ook wel heel erg vet..

keuzes keuzes.

• Mystikal
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 13:31

Mystikal

It never hurts to help

Iemand hier suggesties voor mij, met ervaringen op Spa. Vanochtend (voor mijn 40e) weekendkaarten gekregen om samen met mijn zoontje (8) naar Spa te gaan. We zitten op tribune Zilver 3.

Enige wat ik nog moet regelen is verblijf. Bij voorkeur slaap ik in een bed en niet in een tent.

Is het een idee om 25km zuidelijker te gaan zitten van Spa en daar iets te zoeken? Of zit alles aan die kant ook nog vol? En hoe zijn de files vanuit die kant in die ochtend? Lijkt me minder dan vanuit het noorden??

Basement Bios ---- Exo-S

• SmithNL
  • Laatst online: 21-10 12:34
quote:
Mystikal schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 11:04:
Iemand hier suggesties voor mij, met ervaringen op Spa. Vanochtend (voor mijn 40e) weekendkaarten gekregen om samen met mijn zoontje (8) naar Spa te gaan. We zitten op tribune Zilver 3.

Enige wat ik nog moet regelen is verblijf. Bij voorkeur slaap ik in een bed en niet in een tent.

Is het een idee om 25km zuidelijker te gaan zitten van Spa en daar iets te zoeken? Of zit alles aan die kant ook nog vol? En hoe zijn de files vanuit die kant in die ochtend? Lijkt me minder dan vanuit het noorden??
2 jaar geleden overnacht net over de grens in NL en 's ochtends vroeg naar Spa gereden. Als je dat binnendoor doet is het goed te doen, tot het allerlaatste stuk.

Grootste drama was toen (en is volgens mij nog steeds) de weg terug. 3u over gedaan voor we op de snelweg waren (5-10km...)

Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone X -- DJI Mavic Air

• Mystikal
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 13:31

Mystikal

It never hurts to help

quote:
SmithNL schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 16:39:
[...]

2 jaar geleden overnacht net over de grens in NL en 's ochtends vroeg naar Spa gereden. Als je dat binnendoor doet is het goed te doen, tot het allerlaatste stuk.

Grootste drama was toen (en is volgens mij nog steeds) de weg terug. 3u over gedaan voor we op de snelweg waren (5-10km...)
Inmiddels opgelost. Huisje geboekt in Center Parcs van vrijdag tot en met maandag. Ik neem mijn vrouw en dochter ook mee. Die kan ons in de ochtend mooi weg brengen en savonds ophalen. Eventueel zetten we 2 fietsen achterop en rijden we de laatste paar km met fiets :).

Basement Bios ---- Exo-S

• SmithNL
  • Laatst online: 21-10 12:34
quote:
Mystikal schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 09:26:
[...]

Inmiddels opgelost. Huisje geboekt in Center Parcs van vrijdag tot en met maandag. Ik neem mijn vrouw en dochter ook mee. Die kan ons in de ochtend mooi weg brengen en savonds ophalen. Eventueel zetten we 2 fietsen achterop en rijden we de laatste paar km met fiets :).
Dat zagen we toen een hoop mensen doen inderdaad.
's ochtends dachten we nog "wat een idioten", op de weg terug waren we stik jaloers :+

Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone X -- DJI Mavic Air

• Fabian043
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 07-04-2018
Dit jaar gekozen voor de zondag op Hockenheim op de Max Verstappen tribune.
Vorig jaar weekend gezeten op Spa(eau rouge).

Wie kan mij vertellen hoelaat ik zondag het beste aanwezig kan zijn?is het net zoals Spa heel slecht geregeld qua parkeren/files etc?

Verder nog tips voor Hockenheim?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TheTMC
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 09-08 11:37
Ik heb er ook over aan het denken dit jaar weer eens naar een race te gaan.

Een aantal jaar terug een weekend bij Spa geweest, maar wel de ervaring gehad dat het qua bereikbaarheid en organisatie niet echt goed is. Dus was erover aan het denken dit jaar naar Silverstone te gaan. Hebben jullie hier ervaringen mee?
Ik vond bij Spa de General Admission tickets niet super (je moet dan echt heel vroeg een plekje zoeken en er de hele dag blijven zitten anders zie je niks) en doordat ze rondjes zo lang zijn zie je ze relatief weinig voorbij komen.

Weten jullie hoe dat bij Silverstone is? Is de General Admission daar beter, of raden jullie een grand stand aan?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Phusebox
  • Niet online
quote:
TheTMC schreef op zondag 11 maart 2018 @ 12:14:
Ik heb er ook over aan het denken dit jaar weer eens naar een race te gaan.

Een aantal jaar terug een weekend bij Spa geweest, maar wel de ervaring gehad dat het qua bereikbaarheid en organisatie niet echt goed is. Dus was erover aan het denken dit jaar naar Silverstone te gaan. Hebben jullie hier ervaringen mee?
Ik vond bij Spa de General Admission tickets niet super (je moet dan echt heel vroeg een plekje zoeken en er de hele dag blijven zitten anders zie je niks) en doordat ze rondjes zo lang zijn zie je ze relatief weinig voorbij komen.

Weten jullie hoe dat bij Silverstone is? Is de General Admission daar beter, of raden jullie een grand stand aan?
Silverstone stond ook op ons lijstje maar daar is weinig accommodatie in de buurt en alles is al heel vroeg volgeboekt. Tevens zijn de tickets ook snel weg en blijft er niet veel over dat naar mijn idee de moeite waard is.

Voor dit jaar zou ik het dan ook niet doen dan zou ik proberen er op tijd bij te zijn voor 2019.

• TheTMC
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 09-08 11:37
quote:
Phusebox schreef op zondag 11 maart 2018 @ 12:33:
[...]

Silverstone stond ook op ons lijstje maar daar is weinig accommodatie in de buurt en alles is al heel vroeg volgeboekt. Tevens zijn de tickets ook snel weg en blijft er niet veel over dat naar mijn idee de moeite waard is.

Voor dit jaar zou ik het dan ook niet doen dan zou ik proberen er op tijd bij te zijn voor 2019.
Op de website leken er nog de nodige tickets beschikbaar te zijn. Qua accommodatie zit het wel goed, een vriend van mij is net verhuisd naar de UK en woont op een acceptabele afstand van Silverstone (1.5 - 2 uur rijden).

• Phusebox
  • Niet online
quote:
TheTMC schreef op zondag 11 maart 2018 @ 12:37:
[...]

Op de website leken er nog de nodige tickets beschikbaar te zijn. Qua accommodatie zit het wel goed, een vriend van mij is net verhuisd naar de UK en woont op een acceptabele afstand van Silverstone (1.5 - 2 uur rijden).
Ligt er natuurlijk aan wat je wil qua plaatsen.

• Thinlanet
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 20-10 17:03
Paar weken geleden tickets gekocht voor Paul Ricard GP Frankrijk 2018. Aantal weekendpassen (General Submission) gekocht; voor 1 mindere F1/Autosport liefhebber wil ik nog een dagpas voor de vrijdag kopen. Deze lijken echter al uitverkocht (op wat tribune kaarten na). Wat is jullie ervaring met de ticketing; heb je bij een tribune kaart ook recht om op de niet-tribune plaatsen te staan? Ik kan het uit de informatie op de website niet opmaken en ik zal niet de eerste 'Ollander zijn die door een Franse kronkel van regels wordt verrast.

Daarnaast merk ik verschillen in de allocatie van "staplaatsen" langs het circuit. Zijn een van jullie bij andere evenementen op Paul Ricard (Blancpain GT3, 6hrs Classic of ELMS) geweest wat mogelijk wat referentie biedt?
Pagina: 1 ... 4 ... 9 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Cartech

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True