Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 14-09 08:18

Dennis1812

Amateur prutser

Iemand nog tips om stof uit de oplaadpoort te pulken? Perslucht al geprobeerd net als een dunne saté prikker. Maar t lijkt aan 1 kant gewoon niet genoeg. Blijft vaak op langzaam laden en klikt niet lekker zeg maar.

Stel je voor. Je wordt wakker na een operatie. Het eerste dat je ziet is mijn gezicht.. succes met je herstel!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 14:52

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Dennis1812 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 09:15:
Iemand nog tips om stof uit de oplaadpoort te pulken? Perslucht al geprobeerd net als een dunne saté prikker. Maar t lijkt aan 1 kant gewoon niet genoeg. Blijft vaak op langzaam laden en klikt niet lekker zeg maar.
Dunne naald of (kop)speld?

Verbruik van mijn auto ; Mijn whisky-collectie ; Steam profiel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 14-09 08:18

Dennis1812

Amateur prutser

@gwystyl net zitten pielen met een subcutaan naaldje. Daarop het busje perslucht aangesloten. Dat ging een beetje. Maar krijg nog niet voldoende eruit om weer goed de oplader erin te klikken.
Misschien toch een keer laten vervangen.

Stel je voor. Je wordt wakker na een operatie. Het eerste dat je ziet is mijn gezicht.. succes met je herstel!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• blueface
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 15-09 23:21
Nieuwe firmware beschikbaar! Rond 660 mb. Update voor camera en telefoon prestaties.

• AllSeeyinEye
  • Registratie: september 2005
  • Nu online

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Mijn Play Store geeft alleen maar server error. Heb de laatste update van Samsung vanmorgen gekregen. Ook updates verwijderen biedt geen soelaas, evenals het installeren van de laatste versie (apk mirror). Clear cache noch clear data laat t weer werken. Telefoon uit/aan bood de oplossing niet. Werkt niet op data, werkt niet op wifi. Iemand nog tips?

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• WishmasterNL
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 12:03

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

AllSeeyinEye schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 13:45:
Mijn Play Store geeft alleen maar server error. Heb de laatste update van Samsung vanmorgen gekregen. Ook updates verwijderen biedt geen soelaas, evenals het installeren van de laatste versie (apk mirror). Clear cache noch clear data laat t weer werken. Telefoon uit/aan bood de oplossing niet. Werkt niet op data, werkt niet op wifi. Iemand nog tips?
Laatste middel: factory reset?

BTO 17CL47 | i7-3610qm | Nvidia GTX680m 4GB gddr5 | 256GB Samsung 830serie SSD | 1080P scherm | 8GB 1600mhz ddr3 | win 10 Pro 64bit

• AllSeeyinEye
  • Nu online

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

T is inmiddels opgelost. Een wereldwijde storing die niet alle gebruikers trof.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: april 2007
  • Nu online
Gisteren weer een Software-update gehad :)
Benieuwd wat ze nu allemaal weer gefixed en verbeterd hebben.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• -Bas
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 10-09 09:16
G_Dragon schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 08:15:
Gisteren weer een Software-update gehad :)
Benieuwd wat ze nu allemaal weer gefixed en verbeterd hebben.
Wanneer ik nu mijn oplader in-plug, dan komt er een mooie animatie in beeld :+

• G_Dragon
  • Nu online
-Bas schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 10:17:
[...]

Wanneer ik nu mijn oplader in-plug, dan komt er een mooie animatie in beeld :+
Haha ja klopt , keek de eerste keer vreemd van huh wat is dit :)

• Arjan81
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 28-08 22:52

Arjan81

Rotterdam

Arjan81 schreef op maandag 27 mei 2019 @ 14:06:
Vorige week Samsung S8 geupdate naar G950FXXU4DSDA/G950FOVF4DSDA/G950FXXU4DSD6
Niveau beveiligingspatch 1 april 2019

Nu problemen met always on display icm clear view cover. Na dichtklappen geen klok meer in beeld. Na +/- 10 sec scherm op zwart. Bij vorige update zag je dat scherm wat zwakker werd nu lijkt het alsof hij op moment van de switch gewoon uitschakelt. Instellingen AOD staan goed naar mijn idee. Altijd weergeven aan en optie niet weergeven bij gesloten omslag staat uit.

Daarnaast problemen met vergrendelscherm. Af en toe springt scherm na unlocken spontaan in lock ook al ben je aan het scrollen in een app/webpagina.

Iemand ook problemen? En wellicht oplossing?
Vandaag update gehad naar G950FXXU4DSE4 niveau beveiligingspatch 1 mei 2019 en alles lijkt weer te werken _/-\o_

HP Pavilion Power 15-cb040nd, Samsung Galaxy S8

• Leolinedance
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 21-08 09:34
Heeft iemand al verschillen gemerkt met die 630mb update van de laatste dagen?

• AllSeeyinEye
  • Nu online

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ja. Als je een oplader erin prikt krijg je een cirkel overlay die de huidige accustand laat zien, zoals bij draadloos laden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Mogelijk niet echt S8 gerelateerd, maar toch allereerst hier eens proberen.

Ondanks dat ik vinkjes voor Gmail meldingen (Alles, labels) aan heb staan, ontvang ik geen notificaties van mails in categorieën Reclame, Updates, etc. maar enkel voor nieuwe mail in Postvak IN.

Iemand die dit herkent?

JBS wijzigde deze reactie 09-06-2019 22:41 (11%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 11:22

Mrjraider

De mannelijke zuster

Zal dit niet met de app zelf te maken hebben? Het ligt, zoals ik het begrijp uit je post, niet aan je toestel in combinatie met Gmail want je krijgt gewoon meldingen binnen.
Zelf gebruik ik geen Gmail maar ik zou de instellingen van de Gmail app en eventueel de meldings instellingen op je toestel eens nalopen. Ongetwijfeld zit je "probleem" daar ergens.

At the end of the line a survivor will be born

Acties:
  • 0Henk 'm!

• croschou
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 09:30
Probeer eens in je Gmail naar instellingen te gaan en dan op jouw account te klikken. Daar ga je naar 'meldingen voor PostvakIn' en daar selecteer je 'labelmeldingen' + 'meldingen voor elk bericht'.
Werkt het dan wel? Ikzelf heb alleen meldingen voor PostvakIn ingesteld dus kan niet checken of dit werkt ;)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• JBS
  • Niet online
@Mrjraider Klopt. Aangezien ik de verschillende opties al heb aangevinkt maar nog steeds geen notificaties voor berichten anders dan Postvak IN ontvang, was ik benieuwd of meer mensen met een S8 dat toevallig herkende.

@croschou Ook die optie is inderdaad aangevinkt, maar helaas.

8)7 Onder "labels beheren" kun je ook nog per label notificaties aanzetten, daar ontbraken de vinkjes. Hoe ik dat over 't hoofd heb kunnen zien....

JBS wijzigde deze reactie 10-06-2019 09:51 (20%)

• Mrjraider

Mrjraider

De mannelijke zuster

De laatste twee updates hebben mijn inziens ook een zeer positieve invloed gehad op de accuduur. Mijn S8 is bijna twee jaar in gebruik door mij en ik ben redelijk heavy; veel muziek via spotify, whatsapp, email, enkele spelletjes om de tijd te verdrijven..
Mijn s6 hield het na twee uur screen time dan voor gezien en moest aan het infuus.
De S8 heeft nu 14 uur gedraaid en dik 4 uur screen time en er zit nog 20% lading in... dat haalde ik eerder eigenlijk nooit.

• mercje
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 15-09 20:13
AllSeeyinEye schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 17:01:
Ja. Als je een oplader erin prikt krijg je een cirkel overlay die de huidige accustand laat zien, zoals bij draadloos laden.
Dat was mij ook opgevallen. Het percentage in die cirkel is overigens soms wel 1 tot 2 procent lager dan wat er bovenin mijn scherm staat.

• Flamesz
  • Registratie: oktober 2010
  • Nu online
Flamesz schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 21:14:
Hmm. Ik heb geen idee hoe ik dat per ongeluk kan doen, maar ik zal er eens op letten als ik het weer een keer krijg.
Ik ben er achter. Als je kort helemaal bovenin je scherm tikt krijg je direct je notification tray, zonder omlaag te hoeven vegen. Als je dat niet door hebt en dus alsnog veegt krijg je dus dat instellingen scherm.

• Hegeman
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 14:12

Hegeman

Weet van alles wat

mercje schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 12:48:
[...]

Dat was mij ook opgevallen. Het percentage in die cirkel is overigens soms wel 1 tot 2 procent lager dan wat er bovenin mijn scherm staat.
Klopt, dit viel mij ook op. Vervolgens loopt het percentage in het beeldscherm op naar het actuele percentage van de batterij.

PSN: hegeman

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 10:07
Nog twee dagen en dan ga ik afscheid nemen van m'n s8+
Twee jaar lang heeft hij me nooit in de steek gelaten en was hij altijd in mijn nabijheid. ;w
Maar nu word hij ingeruild voor de S10+ oOo

• tjbork
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 14:10
Artwido schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 15:51:
Nog twee dagen en dan ga ik afscheid nemen van m'n s8+
Twee jaar lang heeft hij me nooit in de steek gelaten en was hij altijd in mijn nabijheid. ;w
Maar nu word hij ingeruild voor de S10+ oOo
èn,,,bevalt ie ? >:) _/-\o_

• Artwido
Opzich niet heel veel verschil.
Iets vloeiender en de vingerafdruk op de voorkant is fijn.
Wat wel duidelijk beter is, is de kwaliteit van de foto's. Zien er scherper en kleurrijker uit.
En door de dubbele camera voorop kun je groothoek foto's maken.

• mercje
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 15-09 20:13
Mrjraider schreef op maandag 27 mei 2019 @ 19:45:
[...]

Dan moet je dan naar een Samsung Service Center te gaan ;) met een beetje mazzel zou die binnen een uurtje of twee klaar zijn. Zelf geen ervaringen mee want voor mij te ver en mijn scherm is gebarsten dus ik kan fluiten naar garantie.
Ik heb twee weken geleden (met nog één week fabrieksgarantie!) de camera vanwege dezelfde klacht laten vervangen bij het Samsung Service Center in Amsterdam Noord. Duurde inderdaad iets van twee uur. Telefoon werd helaas teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Camera doet het nu weer prima.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WishmasterNL

WishmasterNL

De Juni update is beschikbaar.
Update is 441,47 MB groot voor de S8

Het gaat om versie G950FXXS5DSF1 / G950FOXM5DSF1 / G950FXXSD5DSF1

BTO 17CL47 | i7-3610qm | Nvidia GTX680m 4GB gddr5 | 256GB Samsung 830serie SSD | 1080P scherm | 8GB 1600mhz ddr3 | win 10 Pro 64bit

• Pinin
  • Laatst online: 12-09 23:27
Hey, ik heb zojuist een S8 met Led View cover overgenomen.
Nu wil ik graag het toestel unlocken met een patroon, maar ik moet eerst swipen.

Moet ik dus eerst hoesje openen, dan swipen en daarna pas mijn beveiliging ingeven? WTF.

Dus ik zou graag zien dat ik het hoesje open en daarna de patroonballetjes verschijnen. Hoe doe ik dit?

There is no such thing as too much coriander.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Nu online

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Pinin schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 10:34:
Hey, ik heb zojuist een S8 met Led View cover overgenomen.
Nu wil ik graag het toestel unlocken met een patroon, maar ik moet eerst swipen.

Moet ik dus eerst hoesje openen, dan swipen en daarna pas mijn beveiliging ingeven? WTF.

Dus ik zou graag zien dat ik het hoesje open en daarna de patroonballetjes verschijnen. Hoe doe ik dit?
Dat kan helaas niet meer. Een dusdanig vervelende wijziging dat ik alleen daarom al overweeg geen nieuw Samsung toestel meer aan te schaffen. Gelukkig kan je nog wel in een keer unlocken met je vingerafdruk, al zit die scanner eigenlijk ook aan de verkeerde kant van het toestel...

• Pinin
AllSeeyinEye schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 10:41:
[...]

Dat kan helaas niet meer. Een dusdanig vervelende wijziging dat ik alleen daarom al overweeg geen nieuw Samsung toestel meer aan te schaffen. Gelukkig kan je nog wel in een keer unlocken met je vingerafdruk, al zit die scanner eigenlijk ook aan de verkeerde kant van het toestel...
Ja, die zit ook voor ons/mij aan de verkeerde kant. Hij zit in een auto houder. Bovendien moet iemand die met mij meerijd ook af en toe de telefoonbedienen, wel zo velig.

Wat een klote situatie

• nadroJ
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 14:14
Wow oké, dan blijf ik definitely op 8.0 draaien.
Ik kan verlengen over een aantal maanden en naturally zou ik dan de S10 nemen, maar dit lijkt me echt knudde.

Maar begrijp ik het dus echt goed dat voor unlocken een patroon alleen niet meer voldoende is in laatste versie 9.0??

Canon, Apple & Samsung spul

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Artwido
Pinin schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 10:46:
[...]

Ja, die zit ook voor ons/mij aan de verkeerde kant. Hij zit in een auto houder. Bovendien moet iemand die met mij meerijd ook af en toe de telefoonbedienen, wel zo velig.

Wat een klote situatie
Wat een first world problemen.
Je schakelt dan toch gewoon alles uit dan hoef je alleen te swipen of een pincode te gebruiken.

Je kunt ook smart lock aanzetten.
Die is er voor locatie, in de auto en telefoon bij je lichaam.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pinin
Artwido schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 10:51:
[...]

Wat een first world problemen.
Je schakelt dan toch gewoon alles uit dan hoef je alleen te swipen of een pincode te gebruiken.

Je kunt ook smart lock aanzetten.
Die is er voor locatie, in de auto en telefoon bij je lichaam.
Natuurlijk is het een first world problem, dat weet ik ook wel.
De andere opties zullen niet werken, hoe wij hem gebruiken.
Ik snap aleen de beweegreden niet van Samsung, het is niet veiliger ofzo. Misschien ga ik beveiliging helemaal uitzetten dan maar. Helaas is mijn auto niet modern genoeg dat ik er een task ofzo van kan maken indien BT actief (want geen BT aanwezig)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tomas33
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 15-09 22:23
Pinin schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 10:56:
[...]

Natuurlijk is het een first world problem, dat weet ik ook wel.
De andere opties zullen niet werken, hoe wij hem gebruiken.
Ik snap aleen de beweegreden niet van Samsung, het is niet veiliger ofzo. Misschien ga ik beveiliging helemaal uitzetten dan maar. Helaas is mijn auto niet modern genoeg dat ik er een task ofzo van kan maken indien BT actief (want geen BT aanwezig)
Als je specifiek dat auto probleem wil oplossen, dan kun je dat volgens mij ook fixen met een NFC tag in je houder of op je dashboard. Dat kan al een tijdje, heb het overigens nooit gebruikt, zie ook link.

https://www.computeridee....lock-in-android-lollipop/

Tomas33 wijzigde deze reactie 05-07-2019 07:31 (44%)

• kendo
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 12:58
Ik heb vorige week zondag mijn S8+ op de bestrating laten vallen, met als resultaat een gebroken scherm en achterkant.

Dus zonet even open hart chirurgie toegepast. Eigenlijk vrij simpel. De achterkant gelijkmatig verwarmen met een föhn, een opening maken met een dun mes en dan de rest open peuteren met kaartspel kaarten.

Ik was in de veronderstelling dat ik mijn eigen middenframe weer moest gebruiken en dus het oude scherm moest verwijderen. Maar het scherm werd als een complete assembly op het middenframe aangeleverd. Ik hoefde dus alleen nog maar wat onderdelen over te zetten. Batterij heb ik ook over gezet, hij heeft na bijna 2,5 jaar nog 96% van z'n capaciteit. Mocht ie "te zijner tijd" wel minder worden, dan kan ie altijd nog vervangen worden.

• AllSeeyinEye
  • Nu online

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Kosten?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 12:58
€200 voor het scherm(+middenframe) €40 voor de achterkant. Beide "origineel".

• nadroJ
Wat had dit gekost als je het bij een reparateur had laten fixen?

• W84
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 10:08
nadroJ schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 20:58:
Display is al 229 en achterkant 70 dacht ik.

• DiMacho
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 15-09 20:34
nadroJ schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 20:58:
Bij Samsung €239,- achtekant er bij is een combinatie. Totaal volgens mij 288,-. Dan zit er ook nog een nieuwe accu bij. Terugplaatsen is niet aan te raden.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• WishmasterNL

WishmasterNL

De Juli update is beschikbaar.
Update is 490,28 MB groot voor de S8

Het gaat om versie G950FXXU5DSFB / G950FOXM5DSFB / G950FXXSU5DSFB

Grootste verandering: QR-code scanner en de beveiligingspatch van juli

Meer info

WishmasterNL wijzigde deze reactie 08-07-2019 16:25 (13%)

• G_Dragon
  • Nu online
Vanmorgen weer een update gehad, weet iemand toevallig wat de verbeteringen waren? :)

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 08:16
G_Dragon schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 08:51:
Vanmorgen weer een update gehad, weet iemand toevallig wat de verbeteringen waren? :)
Dat staat toch in het schermpje wat je krijgt als je de update start?

• G_Dragon
  • Nu online
jongetje schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 09:07:
[...]

Dat staat toch in het schermpje wat je krijgt als je de update start?
Haha ja klopt, alleen ik was zo slim om iets te snel door te klikken 8)7..
Vaak weten mensen hier op het forum wel wat er in de update zat,

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 12-09 16:16

Sherlock

No Shit

G_Dragon schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 08:51:
Het staat echt letterlijk in de post boven je :o

Acties:
  • +2Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online
Sherlock schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 09:23:
[...]

Het staat echt letterlijk in de post boven je :o
:F oh ... laten we erop houden dat ik nog geen koffie op had, bedankt voor je reactie!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

G_Dragon schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 09:26:
[...]

:F oh ... laten we erop houden dat ik nog geen koffie op had, bedankt voor je reactie!
En anders kan je altijd bij Instellingen - Software update - Laatste update te kijken. Daar staat informatie over de huidige versie en een changelog. Als bonus staat daar ook de link naar de pagina van Samsung zelf:

http://doc.samsungmobile.com/SM-G950F/PHN/doc.html

Toegegeven, die pagina is niet heel nuttig en bevat de changelog die ook al bij "nieuwe functies" staat (plus de changelogs van oudere versies)

gwystyl wijzigde deze reactie 12-07-2019 10:16 (13%)

• JBS
  • Niet online
Het always-on scherm is mooi, maar ik mis de optie om deze enkel te activeren wanneer er een melding is binnengekomen. Kijk ik niet goed, of is dit inderdaad niet mogelijk?

• jongetje
JBS schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 15:07:
Het always-on scherm is mooi, maar ik mis de optie om deze enkel te activeren wanneer er een melding is binnengekomen. Kijk ik niet goed, of is dit inderdaad niet mogelijk?
Dat kan volgens mij niet. Maar daar heb je toch een notificatie led voor op de S8 die meerdere kleuren kan weergeven.
Ik vind het juist wel handig dat ie altijd aan (always on, dat is het idee) staat. Hij ligt bij mij op mijn bureau en heb dan meteen een klokje bij me.

• nadroJ
Ik heb sinds kort (althans, valt me sinds kort op) een zeer duidelijke burn in waarvan ik echt niet snap wat het is en waar het door komt. Het heeft de vorm van de Google search bar widget die ik heb op m'n homescreen. Het vreemde is dat het op een totaal andere plek staat dan waar de widget op m'n homescreen staat. Zelfs als zou ik de widget twee rijen naar beneden verplaatsen dan nog zit hij niet op de plek van de burn in. Ik snap er echt niks van. Heb nog garantie en zou het scherm nog kunnen vervangen. Niet heel veel zin, maar het is wel echt heel duidelijk, dus toch maar overwegen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mrjraider

Mrjraider

De mannelijke zuster

De juli update van 409,64 MB kwam twee dagen terug binnen op mijn VDF toestel met als kenmerken:
- De stabiliteit van de camera is verbeterd;
- Update beveiligingspatch

Schijnbaar slaat Samsung zo nu en dan een maandje over? Ik heb een paar maanden terug binnen twee weken zowel maart als april binnen gekregen en nu werd heel juni overgeslagen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Nu online

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik heb netjes iedere maand een update gehad ..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 07:33
Mrjraider schreef op zondag 28 juli 2019 @ 21:32:
De juli update van 409,64 MB kwam twee dagen terug binnen op mijn VDF toestel met als kenmerken:

Schijnbaar slaat Samsung zo nu en dan een maandje over? Ik heb een paar maanden terug binnen twee weken zowel maart als april binnen gekregen en nu werd heel juni overgeslagen.
Bij een branded toestel komt een update vaak wat later uit t.o.v. van unbranded toestel.
In de regel krijgen ze dezelfde update alleen wat later tenzij ze bij (in dit geval Vodafone)
bedenken we combineren juni en juli tot 1 update.
Vaak gaat de software ondersteuning van unbranded toestellen wat langer door.
En 4G bellen werkt alleen i.c.m. een Vodafone sim. Daarom al tijden geleden mijn VDF S8 geflashed naar
PHN.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

• harrybeuker
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 10:39
Mrjraider schreef op zondag 28 juli 2019 @ 21:32:

ligt niet aan samsung. Kan ook geblokkeerd worden door je provider. Hier op het werk hebben bepaalde telefoons geen update gehad. Contact gehad met de provider en die heeft hem alsnog vrijgegeven. Het kans dus aan je provider liggen. Of je simkaart eruit halen en dan via wifi updaten. Waarom een provider in vredesnaam een update tegen houd? geen idee #waaromzoujedatdoen

• Dutchredgaming
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 15-09 23:29

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Heb al meerdere keren naar fabrieksinstellingen gezet, maar batterij is bagger. ik denk dat de telefoon batterij versleten is.

Dutchredgaming wijzigde deze reactie 08-08-2019 20:43 (9%)

Review Samsung C27H800 Monitor

• sjaool
  • Nu online

sjaool

Every life should have 9 cats

Dutchredgaming schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 20:32:
Heb al meerdere keren naar fabrieksinstellingen gezet, maar batterij is bagger. ik denk dat de telefoon batterij versleten is.

[Afbeelding]
Installeer Phone INFO eens en kijk onder het tabblad PERSONAL wat de Battery Health is. Dit geeft een aardige indicatie hoe het er bij staat.

"When you grow up your heart dies"

• W84
sjaool schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 00:59:
[...]

Installeer Phone INFO eens en kijk onder het tabblad PERSONAL wat de Battery Health is. Dit geeft een aardige indicatie hoe het er bij staat.
Handig om te checken, tnx! Ik zit zelf op 86% na meer dan 2 jaar. Niet heel slecht lijkt me. :) Wel apart dat de PPI 564 aangeeft, ik dacht dat de S8 meer had. :o

• sjaool
  • Nu online

sjaool

W84 schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 15:43:
[...]

Handig om te checken, tnx! Ik zit zelf op 86% na meer dan 2 jaar. Niet heel slecht lijkt me. :) Wel apart dat de PPI 564 aangeeft, ik dacht dat de S8 meer had. :o
86% na 2 jaar volop gebruiken is niet heel slecht. Ik geloof dat het percentage nog flink lager moet liggen willen ze hem gratis voor je vervangen. Dus als hij echt heel erg snel leeg gaat is er iets anders aan de hand.

De S8 heeft 570 ppi en de S8+ heeft 529 ppi volgens de website van Samsung.

• W84
sjaool schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 16:33:
[...]

86% na 2 jaar volop gebruiken is niet heel slecht. Ik geloof dat het percentage nog flink lager moet liggen willen ze hem gratis voor je vervangen. Dus als hij echt heel erg snel leeg gaat is er iets anders aan de hand.

Klopt, ik had dus issues met de batterij en het toestel ging zelfs uit bij zo'n 30%. Dit bleek een app/update te zijn. Nu haal ik nog zo'n 6u SOT. Wel een paar maanden terug een S10 gekocht, juist omdat ik die batterij zat was... zal je altijd zien. En de S10 ligt nu op tafel. 8)7

Maar de PPI geeft toch echt 564 aan. Heel apart...

• DiMacho
W84 schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 15:43:
[...]

Als je als klant klaagt over je batterij wordt hij voor je uitgelezen. Als daar uit blijkt dat hij slecht is en je dat zelf ook aangeeft, wordt hij gewoon vervangen

• fender89
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 15-09 22:23
sjaool schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 16:33:
[...]

Ik heb ook even de app geinstalleerd. Bij mij geeftie aan : battery health: 99,7 %
Ook na zeker 2 jaar gebruik. (Manufacturing date 2017)

Heb ik geluk met een zeer goede batterij ? :P

• W84
Ja, de S8 van m'n vriendin heeft 99,8% dus zo goed is mijn batterij dus niet. Toch maar m'n S10 gebruiken. :+

• DiMacho
fender89 schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 19:08:
[...]

Ik heb ook even de app geinstalleerd. Bij mij geeftie aan : battery health: 99,7 %
Ook na zeker 2 jaar gebruik. (Manufacturing date 2017)

Heb ik geluk met een zeer goede batterij ? :P
De app was vroegah wel wat beter. Gaf bij mij ongeveer hetzelfde aan als bij Samsung zelf. Tegenwoordig geeft de app bij bij ook rond de 97% weer, maar bij Samsung 86%. Dus niet altijd op een app vertrouwen. Kan best zijn dat bij een software update het zelf uitlezen van de capaciteit weer wat is dichtgebouwd.

• W84
DiMacho schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 21:31:
[...]

De app was vroegah wel wat beter. Gaf bij mij ongeveer hetzelfde aan als bij Samsung zelf. Tegenwoordig geeft de app bij bij ook rond de 97% weer, maar bij Samsung 86%. Dus niet altijd op een app vertrouwen. Kan best zijn dat bij een software update het zelf uitlezen van de capaciteit weer wat is dichtgebouwd.
Hoe bedoel je bij Samsung? Een app/software of bij een service center?

• kgl
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 12:26
Van mijn S8+ was zowel het scherm als de achterkant gebarsten. Zelf nieuwe display module batterij en achterkant aangeschaft en vervangen. Alles prima, maar luidspreker aan onderzijde krijg ik niet meer aan de praat. Nieuwe luidspreker module plaatsen helpt niet. Contactpunten op het mainboard lijken goed te zitten. Iemand nog een geniale tip? Best balen want zo is de telefoon niet zo bruikbaar...

• W84
kgl schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 23:40:
Van mijn S8+ was zowel het scherm als de achterkant gebarsten. Zelf nieuwe display module batterij en achterkant aangeschaft en vervangen. Alles prima, maar luidspreker aan onderzijde krijg ik niet meer aan de praat. Nieuwe luidspreker module plaatsen helpt niet. Contactpunten op het mainboard lijken goed te zitten. Iemand nog een geniale tip? Best balen want zo is de telefoon niet zo bruikbaar...
Alles origineel? Lijkt me toch dat het ergens niet goed contact maakt, ben je wellicht iets vergeten of iets per ongeluk beschadigd? Je zou kunnen proberen of het in safe mode werkt en via het service menu. Of een reset doen. Ik heb al vaak toestellen uitelkaar gehad, maar als het niet werkte was het of contactje die het net niet aantikte of het was opgelost na een factory reset. :)

• kgl
W84 schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 23:53:
[...]

Alles origineel? Lijkt me toch dat het ergens niet goed contact maakt, ben je wellicht iets vergeten of iets per ongeluk beschadigd? Je zou kunnen proberen of het in safe mode werkt en via het service menu. Of een reset doen. Ik heb al vaak toestellen uitelkaar gehad, maar als het niet werkte was het of contactje die het net niet aantikte of het was opgelost na een factory reset. :)
Ja, ik heb uitsluitend originele onderdelen gebruikt. Ook vanuit service menu niks. Contactpunten kan ik nog eens controleren. Ik heb nog geen factory reset uitgevoerd, dat ga ik morgen eens proberen, goed idee.
Ik kwam op YouTube video's tegen van mensen die het versterker IC vervangen. Ik hoop dat dat het niet is, want dat gaat me echt niet lukken, spullen niet voor.

• DiMacho
W84 schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 22:10:
[...]

Hoe bedoel je bij Samsung? Een app/software of bij een service center?
Een app vanuit Samsung Service Punt.

• DiMacho
kgl schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 00:00:
[...]

Ja, ik heb uitsluitend originele onderdelen gebruikt. Ook vanuit service menu niks. Contactpunten kan ik nog eens controleren. Ik heb nog geen factory reset uitgevoerd, dat ga ik morgen eens proberen, goed idee.
Ik kwam op YouTube video's tegen van mensen die het versterker IC vervangen. Ik hoop dat dat het niet is, want dat gaat me echt niet lukken, spullen niet voor.
ESD veilig gewerkt? Zo niet heb je misschien een component gesloopt met je statische electriciteit...

Hoor je echt helemaal niets? Of toch nog iets?

• kgl
DiMacho schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 13:22:
[...]

ESD veilig gewerkt? Zo niet heb je misschien een component gesloopt met je statische electriciteit...

Hoor je echt helemaal niets? Of toch nog iets?
Mijn best gedaan maar ik heb geen 100% ESD veilige werkomgeving. Kan het dus niet uitsluiten...
Er komt helemaal geen geluid uit, ook geen kraakjes ofzo.
Straks even factory reset proberen, maar ik verwacht er eigenlijk weinig van. En anders moet ik ander mainboard zien te scoren. Misschien is er nog een tweaker met kapotte S8+ waarvan mainboard nog ok is.

• Mrjraider

Mrjraider

De mannelijke zuster

[...]

Zou er niet te veel vanuit gaan, bij mij zegt ie 99.6% terwijl de telefoon bijna twee jaar in gebruik is...

• sjaool
  • Nu online

sjaool

Mrjraider schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 09:57:
[...]

Zou er niet te veel vanuit gaan, bij mij zegt ie 99.6% terwijl de telefoon bijna twee jaar in gebruik is...
Het is ook maar een indicatie natuurlijk. Mijn batterij heeft al een keer rond de 90% gestaan met de app maar zit nu steevast rond de 96%. De batteryhealth ging bij mij juist naar beneden toen ik de op internet gegeven tips volgde om de deze weer op te laden bij 40% en dan niet volledig op te laden tot circa 80%. Het is dus zeker geen vast gegeven.

• magnum73
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 01-09 00:16
Ik heb nova launcher op de s8+ ,al jaar en dag. Nu de laatste tijd als ik hem met de vingerafdruk activeer,is mijn eerste scherm vaak het instellingenscherm van nova. Ook als ik het appscherm open via de navigatiebalk onderaan, krijg ik vaak het instellingenscherm van nova i.p.v. de apps...iemand dit al meegemaakt en een eventuele oplossing. Ik vind niet meteen iets terug in de instellingen...

• Dutchredgaming

Dutchredgaming

ICT Beheerder

[...]

Batterij zou 98%, maar andere app gaf weer 84%.
Ik heb het gevoel als ik mijn telefoon vaak gebruik dat ik maximaal 3 uur screen on time.

• Mrjraider

Mrjraider

De mannelijke zuster

Ik haal maximaal 3 a 4 uur SoT. En elke nacht aan de lader, soms vergeet ik het en dan de volgende ochtend via de autolader tijdens mijn werk. Laden gaat volgens de telefoon traag; geeft snelladen aan maar het duurt uren voordat de telefoon vol is (op?) en na aansluiten komt de melding dat opladen langzaam gaat vanwege de kabel/lader. Ach, over een paar weken verlengen :)

• Dutchredgaming

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Mrjraider schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 17:56:
Ik haal maximaal 3 a 4 uur SoT. En elke nacht aan de lader, soms vergeet ik het en dan de volgende ochtend via de autolader tijdens mijn werk. Laden gaat volgens de telefoon traag; geeft snelladen aan maar het duurt uren voordat de telefoon vol is (op?) en na aansluiten komt de melding dat opladen langzaam gaat vanwege de kabel/lader. Ach, over een paar weken verlengen :)
Als je garantie hebt, mag je aanmelden. Valt ook onder garantie.
Haal ook met een houten tandenstoker de stof uit type c en 3,5mm jack.
In de auto laden kan wat langer duren.

Alleen 3 sot max vind ik wel weinig persoonlijk.

• Mrjraider

Mrjraider

De mannelijke zuster

Dutchredgaming schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 18:03:
[...]

Als je garantie hebt, mag je aanmelden. Valt ook onder garantie.
Haal ook met een houten tandenstoker de stof uit type c en 3,5mm jack.
In de auto laden kan wat langer duren.

Alleen 3 sot max vind ik wel weinig persoonlijk.
Scherm is gebarsten dus ik kan fluiten naar mijn garantie ;)

• Dutchredgaming

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Mrjraider schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 18:10:
[...]

Voor de kabel en oortjes hebben aparte garantie.
(Dan is overwegen voor nieuwe toestel wel logisch)

• sjaool
  • Nu online

sjaool

Mrjraider schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 18:10:
[...]

Even je inboedelverzekering checken als je die hebt. ;)
Dutchredgaming schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 19:05:
[...]

Volgens mij geeft Samsung tegenwoordig op zowel het toestel als de accessoires 2 jaar garantie. :)

sjaool wijzigde deze reactie 18-08-2019 19:32 (40%)

• DiMacho
Dutchredgaming schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 19:05:
[...]

Met kassabon langs bij een service punt en je accessoires worden zo omgeruild.

• Megapaul
De augustus patch komt binnen op mijn S8 PHN (unbranded NL), Omvang is 468 MB, versie G950FXXS5DSH5 Het is puur de patch geen verdere verbeteringen.
Normaal kan je ook hier de veranderingen zien alleen die pagina is nog niet bijgewerkt.

Megapaul wijzigde deze reactie 21-08-2019 10:20 (34%)

• vellichor
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 03-09 23:07
Heeft iemand eigenlijk ook het probleem dat foto's die geupload worden op bijv. whatsapp of ergens anders dat die kwaliteit beduidend minder is in vergelijking met op gallerij? Andere telefoons hebben dit niet/veel minder dan de S8.

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

vellichor schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 19:42:
Heeft iemand eigenlijk ook het probleem dat foto's die geupload worden op bijv. whatsapp of ergens anders dat die kwaliteit beduidend minder is in vergelijking met op gallerij? Andere telefoons hebben dit niet/veel minder dan de S8.
Volgens mij is dat gewoon een feature van Whatsapp. Die verkleint foto's die je verstuurt. Ik vraag mensen dan ook altijd om mooie foto's (die ik wil kunnen afdrukken) naar mij te mailen, via BT/Wi-Fi te sturen of om ze op Dropbox oid te zetten.

• Mrjraider

Mrjraider

De mannelijke zuster

De foto's die je via WhatsApp verstuurd worden inderdaad verkleind volgens mij om te zorgen dat de gehele applicatie zo min mogelijk data gebruikt.

• Franco10
  • Laatst online: 11:45
Mijn toestel is een paar maanden geleden gereset vanwege een batterij vervanging, hij begint nu echt traag te worden. Heb dat met vorige Samsungs eigenlijk niet gehad. Apps zoals WhatsApp of LinkedIn duren een paar seconden om op te starten.

• W84
Franco10 schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 16:03:
Mijn toestel is een paar maanden geleden gereset vanwege een batterij vervanging, hij begint nu echt traag te worden. Heb dat met vorige Samsungs eigenlijk niet gehad. Apps zoals WhatsApp of LinkedIn duren een paar seconden om op te starten.
Al een cache wipe gedaan via knoppencombinatie?

• DennusB
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online
De S8 van mijn moeder is vandaag op haar werk gestolen. De dief heeft hem uiteraard direct uitgezet. In zowel Google als Samsung (Findmyphone) hebben we hem nu staan als gestolen. Weet iemand of dat ook nog werkt als de dief een factory reset doet?

Is het al bijna vrijdag?

• sjaool
  • Nu online

sjaool

DennusB schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 18:29:
De S8 van mijn moeder is vandaag op haar werk gestolen. De dief heeft hem uiteraard direct uitgezet. In zowel Google als Samsung (Findmyphone) hebben we hem nu staan als gestolen. Weet iemand of dat ook nog werkt als de dief een factory reset doet?
Als je moeder de telefoon niet beveiligd heeft met een pincode, vingerafdruk of andere beveiliging dan is het volgens mij bijkans onmogelijk om hem terug te vinden. Enige wat mogelijk zou zijn is het toestel op IMEI te laten blokkeren door je provider dan is het toestel onbruikbaar op de netwerken maar daarmee heb je het niet terug.
Android Device Manager will be wiped after a factory reset — a thief can reset your device and you won’t be able to track it down. Android Device Manager also won’t monitor a complete history of a lost device’s movements — it only fetches the location of the device when you sign in. It discards any location data when you sign out.

• Mrjraider

Mrjraider

De mannelijke zuster

DennusB schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 18:29:
Je moeder kan een soort van mazzel hebben als de functie Factory Reset Protection (FRP) aan staat dan kan de dief er niks mee na een reset omdat je dan met de eigenaars gegevens dient in te loggen voordat je verder kan met het toestel.. Maar of je je toestel daarmee terug kan vinden? Geen idee.

• DennusB
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online
sjaool schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 20:59:
[...]

Als je moeder de telefoon niet beveiligd heeft met een pincode, vingerafdruk of andere beveiliging dan is het volgens mij bijkans onmogelijk om hem terug te vinden. Enige wat mogelijk zou zijn is het toestel op IMEI te laten blokkeren door je provider dan is het toestel onbruikbaar op de netwerken maar daarmee heb je het niet terug.

[...]
Er stond een pincode + vingerafdruk op. Dus ben benieuwd!

Is het al bijna vrijdag?

• W84
Samsung (en ook Apple) worden aangeklaagd wat niet zo gek is. De Galaxy S8 heeft dus 500% meer straling dicht op de huid zoals in je broekzak of in je handen bij gebruik. Da's best bizar.

• sjaool
  • Nu online

sjaool

@W84 Beetje random post zo zonder verdere bronvermelding etc. Btw op het plaatje zie je dat de waarde zeer snel afneemt met elke millimeter afstand tot het lichaam. De straling is op elke afstand binnen de normen behalve wanneer de telefoons op 2mm afstand van het lichaam worden gehouden.

Bron
In the least surprising news of the week, lawyers have already filed a class action lawsuit against Apple and Samsung, following revelations this week that the radiation emitted by smartphones from both manufacturers exceed safety standards—at least according to tests commissioned by the Chicago Tribune.
Een krant doet een meting die afwijkt van de norm en meteen duiken er advocaten bovenop om een class action rechtszaak op te starten. Mooi verdienmodel voor ze. :P Je kunt je natuurlijk ook vragen stellen op wat voor manier de krant de metingen heeft uitgevoerd of heeft laten uitvoeren.

Het lijkt mij dat de FCC deze toestellen ook door de vingers heeft gehad voordat ze deze goedgekeurd heeft. Dus op zich zou je kunnen zeggen dat die rechtszaak aangespannen moet worden tegen de keuringsinstantie. :P

• Mrjraider

Mrjraider

De mannelijke zuster

Eind deze maand mag ik een nieuw toestel en ik twijfel zeer sterk of ik nog in het Samsung (of Android) kamp ga blijven. De iPhone XR is erg interessant voor mij maar goed ik twijfel heel erg dus wie weet blijf ik gewoon hangen :+

Wat meer ontopic:
Mijn S8 heeft zo nu en dan de neiging het "er is een mailtje binnen gekomen" "tuut tuut" geluidje af te laten gaan om vervolgens geen nieuwe mail te laten zien? Er is geen melding, niks nada noppes binnen gekomen.. en dat vind ik best raar? Iemand die dit herkend?

• jongetje
@Mrjraider Ik heb dat alleen als mijn vrouw de mail al gelezen heeft via ons gezamenlijke mail, verder nooit gehad. Wat je kunt doen bij de verschillende apps, verschillende geluidjes instellen. Dan weet je waar het vandaan komt.

Offtopic, ik heb van mijn werk een iPhone naast mijn Android en apps, zoals Whatsapp werken minder fijn vind ik zelf. Terug link in apps zit altijd linksboven ipv zoals bij Android rechtsonder in het systeem menu en nog wat andere navigatie dingen. En je kunt iconen niet zelf plaatsen (moeten naast elkaar, niets 2 linksboven en 1 rechtsonder) daarnaast ook geen widgets. Maar ja maar net wat je gewend bent (en waar je mee gezien wilt worden).

• Megapaul
Er is wederom een update beschikbaar voor de (unbranded) S8.
De update is 538,28 MB Groot en de camerastabiliteit is verbeterd.
De beveiligingspatch blijft op 1 augustus staan meer info hier.

• xray79
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 14:02
Hebben meer mensen wat meer batterij drain gehad afgelopen dagen? Valt me op dat Google Play-services nu vaak 1 van de grootverbruikers is terwijl ik niets heb veranderd. Heb al een cahce wipe gedaan van de S8 en ook vand e Google services maar ook nu heeft die weer 5% opgeslurpt met actief 1u42m en achtergrond 5u35. Iemand nog suggesties om dit op te lossen zonder een complete fabrieks reset??

• Franco10
  • Laatst online: 11:45
Ik heb al langer dat de batterij echt heel veel minder is geworden. Heb er nog niet zo lang geleden een nieuwe batterij in laten zetten. Of er is iets goed mis met de software of ze hebben er bij het officiële service center een Alibaba accu in gedaan.

Ik kom de dag niet meer door zonder bijladen.
Pagina: 1 ... 92 93 94 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True