wifi heb ik volle bak. Het gaat mij om 3g\4g. ik woon ook in een gebied waar weinig dekking is. Als ik ga bellen dan lopen de streepjes wel op. Als ik niet bel dan heb ik niets of 1. Voorheen had ik altijd 2/3 streepjesgwystyl schreef op zondag 10 maart 2019 @ 07:28:
[...]
Voor bellen of data? Ik zie wel dat de telefoon nu veel vaker van Wi-Fi naar 4G wisselt (en terug), waardoor mijn internetverbinding minder stabiel is. Met bellen heb ik geen problemen.
Maar je hebt geen problemen met bellen of verbindingen die wegvallen? Als dat het geval is zou ik mij er niet druk om maken. Het lijkt mij dat het dan gewoon een verschil is in werking van de weergave van het signaal. Ook zou het kunnen zijn dat de telefoon het zend- en ontvangstsignaal anders regelt met Pie dan dat hij deed met Oreo. De radio in de rom is natuurlijk ook aangepast.harrybeuker schreef op zondag 10 maart 2019 @ 09:16:
[...]
wifi heb ik volle bak. Het gaat mij om 3g\4g. ik woon ook in een gebied waar weinig dekking is. Als ik ga bellen dan lopen de streepjes wel op. Als ik niet bel dan heb ik niets of 1. Voorheen had ik altijd 2/3 streepjes
Toen Apple klachten kreeg over het signaal dat het er niet goed uitzag hebben ze gewoon de software aangepast.
"When you grow up your heart dies"
Batterij is hier met Pie wel echt uitstekend hoor!
26 uur van de lader
5uur en 5min SOT
Grootste gebruik: Clash royale 55min, Samsung internet 1uur en 10min, Instagram 48min, Youtube 46min
Uitstekende statistieken wat mij betreft.
Echter, vind dat mn telefoon met Pie wel trager is geworden. Veel lags. Misschien eens een hard reset doen en kan ik er nog even tegenaan voordat ik overga op een nieuwe phone.
26 uur van de lader
5uur en 5min SOT
Grootste gebruik: Clash royale 55min, Samsung internet 1uur en 10min, Instagram 48min, Youtube 46min
Echter, vind dat mn telefoon met Pie wel trager is geworden. Veel lags. Misschien eens een hard reset doen en kan ik er nog even tegenaan voordat ik overga op een nieuwe phone.
Doe je goed. Ik vind mijn batterij steeds matiger worden:Sleehond schreef op zondag 10 maart 2019 @ 10:13:
26 uur van de lader
5uur en 5min SOT
15u55 op batterij, 46%, SOT: 2u27min
FB en YT beide 15 minuten. Internet 1u 15 min.
[ Voor 3% gewijzigd door Steefmeister op 10-03-2019 10:52 ]
FYI: Er wordt gewerkt aan een (Unofficial) LineageOS 15.1 voor de S8:
https://forum.xda-develop...m-lineageos-15-1-t3899829
Het verbaasde me ontzettend dat een populair toestel als de S8 niet al lang een (officiële) LOS had, dus hopelijk weten ze deze stabiel te krijgen. Zodra de fingerprint scanner in LOS werkt ga ik de stap weer eens wagen.
Zit nu zelf op LightRom: https://forum.xda-develop...xykings-lightrom-t3891294
https://forum.xda-develop...m-lineageos-15-1-t3899829
Het verbaasde me ontzettend dat een populair toestel als de S8 niet al lang een (officiële) LOS had, dus hopelijk weten ze deze stabiel te krijgen. Zodra de fingerprint scanner in LOS werkt ga ik de stap weer eens wagen.
Zit nu zelf op LightRom: https://forum.xda-develop...xykings-lightrom-t3891294
Batterij is hier ook prima. Zeker na een reset is het toestel goed snel en tot op heden lag vrij.
Momenteel 12 uur 29 min van de lader met 4 uur 5 min screentime. Wat mij betreft prima.
Voornamelijk Whatsapp en wat simpele spelletje. Dikke prima wat mij betreft.
Momenteel 12 uur 29 min van de lader met 4 uur 5 min screentime. Wat mij betreft prima.
Voornamelijk Whatsapp en wat simpele spelletje. Dikke prima wat mij betreft.
Bedankt voor de tip, maar dat is wel heel veel gedoe en risico voor iemand die geen idee heeft wat ie doet dus ik durf er niet aan te beginnen.iisworks schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 11:50:
[...]
Ik heb SystemUI Tuner gebruikt om de klok rechts te zetten:
https://play.google.com/s...m.zacharee1.systemuituner
Heb ik ook gebruikt om een Battery icon weer toe te voegen aan de quick settings (geen idee of dat default zo is, maar die was bij mij weg).
Andere optie is om "Good Lock" uit de Samsung store te gebruiken (zonder root).pixels66 schreef op zondag 10 maart 2019 @ 23:11:
[...]
Bedankt voor de tip, maar dat is wel heel veel gedoe en risico voor iemand die geen idee heeft wat ie doet dus ik durf er niet aan te beginnen.
https://android.gadgethac...laxy-android-pie-0194063/
Dat werkt niet op NL (en de meeste Europese) toestellen. Je zal dan de modules van bijvoorbeeld APK mirror moeten halen en als starter kan je dan Nicelock van XDA gebruiken.iisworks schreef op maandag 11 maart 2019 @ 07:05:
[...]
Andere optie is om "Good Lock" uit de Samsung store te gebruiken (zonder root).
https://android.gadgethac...laxy-android-pie-0194063/
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
hoe is dat anders dan 26 uur en 5:05 SOT...? Iets meer dan de helft total time, iets minder dan de helft SOT, bij 46%.. (ipv 0 neem ik aan, want dat staat er niet bij.)Steefmeister schreef op zondag 10 maart 2019 @ 10:49:
[...]
Doe je goed. Ik vind mijn batterij steeds matiger worden:
15u55 op batterij, 46%, SOT: 2u27min
FB en YT beide 15 minuten. Internet 1u 15 min.
Vraagje: Ik heb sinds kort een auto waarmee ik ook mijn telefoon draadloos mee op zou moeten kunnen laden. Ik kan echter niet de optie vinden om dit aan te zetten.
Volgens de officiële Samsung site zou dat als volgt moeten;
https://www.samsung.com/n...ijn-galaxy-s8-of-s8-plus/
Echter onder geavanceerde instellingen staat alleen maar:
* Meldingsinstellingen: Energieverbruik app
* Opladen: Snel opladen via kabel
(beide opties staan aan)
Via dit topic of Google kom ik er niet uit. Iemand dit ook gehad dat deze optie er niet bij staat?
(beide opties staan aan)
Via dit topic of Google kom ik er niet uit. Iemand dit ook gehad dat deze optie er niet bij staat?
It is better to be roughly right, than precisely wrong.
Voor zover ik weet kan je draadloos laden niet uitzetten.. ofwel, als je de telefoon op de juiste plek legt, dan gaat ie laden.Tripl3 D schreef op maandag 11 maart 2019 @ 13:38:
Vraagje: Ik heb sinds kort een auto waarmee ik ook mijn telefoon draadloos mee op zou moeten kunnen laden. Ik kan echter niet de optie vinden om dit aan te zetten.
(beide opties staan aan)
Inderdaad. Als hij niet laadt terwijl hij op de lader ligt, probeer hem dan wat heen en weer te schuiven of 180 graden te draaien. Bij de draadloze lader die ik heb, moet ik zorgen dat hij net boven het midden van de laadplaat zit. Volgens mij zit de laadspoel dus net onder het midden van de achterkant.
Zie onderstaand plaatje:

komt van deze site
De laadspoel zit rondom dat geelbruine stickertje in het midden.
Het kan ook zijn dat je de lader in de auto moet aanzetten. Sommige staan altijd aan, andere hebben een aan/uit knop bij de lader zitten.
Zie onderstaand plaatje:

komt van deze site
De laadspoel zit rondom dat geelbruine stickertje in het midden.
Het kan ook zijn dat je de lader in de auto moet aanzetten. Sommige staan altijd aan, andere hebben een aan/uit knop bij de lader zitten.
[ Voor 10% gewijzigd door gwystyl op 11-03-2019 14:31 ]
Jammer, weinig opties dan in Nederland... Bedankt voor de uitleg in elk geval!AllSeeyinEye schreef op maandag 11 maart 2019 @ 07:50:
[...]
Dat werkt niet op NL (en de meeste Europese) toestellen. Je zal dan de modules van bijvoorbeeld APK mirror moeten halen en als starter kan je dan Nicelock van XDA gebruiken.
Sinds de update naar Pie UI9.0 kan ik met de Samsung speler niet langer dan 1 minuut muziek luisteren en dan stopt deze er al weer mee.
Wie herkent dit probleem en heeft de oplossing?
Hoezo weinig opties? Je kan toch gewoon Nicelock uit de PlayStore halen en naar XDA of APK mirror gaan om daar de gewenste modules binnen te hengelen? Kan prima vanuit Nederland hoorpixels66 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 17:46:
[...]
Jammer, weinig opties dan in Nederland... Bedankt voor de uitleg in elk geval!
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
probeer eens de app uit te sluiten van accubesparingTuffScout schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 13:36:
Sinds de update naar Pie UI9.0 kan ik met de Samsung speler niet langer dan 1 minuut muziek luisteren en dan stopt deze er al weer mee.
p.s. ik heb de gehele accu besparing uitgezet, wat dus werkt.
Maar hoe zet ik 1 app uit voor eventuele accu besparing?
En waarom is het icoontje van accu besparing verlicht terwijl de besparing op hoge prestaties staat?
En staat het iccontje uit bij de keuze geoptimaliseerd?
Maar hoe zet ik 1 app uit voor eventuele accu besparing?
En waarom is het icoontje van accu besparing verlicht terwijl de besparing op hoge prestaties staat?
En staat het iccontje uit bij de keuze geoptimaliseerd?
[ Voor 48% gewijzigd door TuffScout op 13-03-2019 10:55 ]
Ik has het hier al eerder gemeld maar het is nog niet opgelost:
Ik gebruik Popcorn maar sinds Pie kan ik er niet meer mee downloaden want zo gauw het scherm uitgaat dan word ook Popcorn in de achtergrond gezet en stopt het downloaden.
Ik heb de optie "zet app meteen in sluimerstand wanneer deze niet gebruikt word" uitgezet naar dat helpt niet.
Iemand een idee?
Ik gebruik Popcorn maar sinds Pie kan ik er niet meer mee downloaden want zo gauw het scherm uitgaat dan word ook Popcorn in de achtergrond gezet en stopt het downloaden.
Ik heb de optie "zet app meteen in sluimerstand wanneer deze niet gebruikt word" uitgezet naar dat helpt niet.
Iemand een idee?
Probeer bij settings en dan batterij de settings op hoge prestaties te zetten.Artwido schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 11:09:
Ik has het hier al eerder gemeld maar het is nog niet opgelost:
Iemand een idee?
Die instelling kan ik niet vinden.TuffScout schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 11:20:
[...]
Probeer bij settings en dan batterij de settings op hoge prestaties te zetten.
Kun je wat specifieker aangegeven waar die staat? Tnx
26 uur van de lader. Poehh wat voor apps heb jij er op staan? Bij een volle batterij haal ik 12 u 53Sleehond schreef op zondag 10 maart 2019 @ 10:13:
26 uur van de lader
5uur en 5min SOT
dat zegt helemaal niksKompart schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 12:24:
[...]
26 uur van de lader. Poehh wat voor apps heb jij er op staan? Bij een volle batterij haal ik 12 u 53
Ik blijf problemen houden met het opladen van mijn S8 als de situatie (blijkbaar) niet optimaal is. Met de standaard oplader is het prima en is de telefoon in no-time vol.
Zodra een USB poort niet voldoende power levert dan duurt het zowel met de originele als en Ali-expres kabel echt verschrikkelijk lang. Als in van 50% naar 100% duurt letterlijk 3,5 á 4 uur.
Afgelopen weekend een weekendje weg geweest naar Limburg, wat voor mij 3 uur rijden is. Vertrokken met 72% batterij, de hele weg de telefoon aan het stroom gehad (USB poort in de auto), scherm uit maar wel Android auto aan en ik eindig op 82%. Als ik Flitsmeister plus het scherm aangezet zou hebben, dan was ik met minder % geëindigd als dat ik begonnen was.
Op mijn werk hebben we thin cliënts, hier duurt opladen via de USB poort ook gewoon uren. Stopcontacten zijn dun gezaaid, dus lastig om de normale lader te gebruiken.
Voorheen een iPhone en die lade altijd en overal even snel op, aangezien ik dagelijks 1,5 á 2 uur in de auto zit hoefde ik dus eigenlijk nooit ergens anders mijn telefoon op te laden. Deze was immers altijd vol. Dus dan valt het nu wel even tegen en moet ik er echt rekening mee houden. Is er nu echt geen instelling of andere mogelijkheid zodat de telefoon iets sneller oplaad als de situatie iets minder optimaal is?
Zodra een USB poort niet voldoende power levert dan duurt het zowel met de originele als en Ali-expres kabel echt verschrikkelijk lang. Als in van 50% naar 100% duurt letterlijk 3,5 á 4 uur.
Afgelopen weekend een weekendje weg geweest naar Limburg, wat voor mij 3 uur rijden is. Vertrokken met 72% batterij, de hele weg de telefoon aan het stroom gehad (USB poort in de auto), scherm uit maar wel Android auto aan en ik eindig op 82%. Als ik Flitsmeister plus het scherm aangezet zou hebben, dan was ik met minder % geëindigd als dat ik begonnen was.
Op mijn werk hebben we thin cliënts, hier duurt opladen via de USB poort ook gewoon uren. Stopcontacten zijn dun gezaaid, dus lastig om de normale lader te gebruiken.
Voorheen een iPhone en die lade altijd en overal even snel op, aangezien ik dagelijks 1,5 á 2 uur in de auto zit hoefde ik dus eigenlijk nooit ergens anders mijn telefoon op te laden. Deze was immers altijd vol. Dus dan valt het nu wel even tegen en moet ik er echt rekening mee houden. Is er nu echt geen instelling of andere mogelijkheid zodat de telefoon iets sneller oplaad als de situatie iets minder optimaal is?
(of een houten/plastic tandenstoker ipv met metaal in je usb poort te porren, misschien kan het geen kwaad, maar better safe than sorry)418O2 schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 13:58:
Heb je al eens met een naald je poort goed schoongemaakt?
Eingelijk niet veel. Facebook uitgeschakeld bijvoorbeeld, ik kijk daar zo weinig op. Wel Instagram, LinkedIn en Pinterest als Social Media. Verder qua spellen alleen Clash Royale en FUT companion app van FIFA 19. Verder de gebruikelijke apps zoals Gmail, Maps, ING Bankieren, Buienradar, Nu, Funda, Strava.Kompart schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 12:24:
[...]
26 uur van de lader. Poehh wat voor apps heb jij er op staan? Bij een volle batterij haal ik 12 u 53
Ik ben geen enorme app freak, was ik voorheen wel in begin tijdperk van de smartphones maar ik ben gewoon veel te druk met werk, kind en sociaal leven dat de apps zich echt beperken tot het noodzakelijke. Er staat dan 1 spel op om af en toe wat af te draaien, daar heb ik er ook geen 5 voor nodig.
Kortom lang verhaal kort, ben dan ook geen heavy user. Denk dat dat er ook wel voor zorgt dat ik deze stats kan halen met de batterij.
Instellingen, apparaat onderhoud, batterij, en dan energiestand naar Hoge prestaties.Artwido schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 12:06:
[...]
Die instelling kan ik niet vinden.
Kun je wat specifieker aangegeven waar die staat? Tnx
Dank je, gevonden en ingesteld.TuffScout schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 15:29:
[...]
Instellingen, apparaat onderhoud, batterij, en dan energiestand naar Hoge prestaties.
Helaas het resultaat blijft hetzelfde:
Zo gauw het scherm weer op zwart gaat na een minuut dan is Popcorn weer naar de achtergrond en is het downloaden gestopt.
Vraagje, sinds Android Pie heb ik bij ES file manager een witte balk onderin. Ligt dat aan de app of is dit een instelling op de telefoon? De ontwikkelaar heb ik al gemaild maar geen reactie. Iemand een idee?
Bij de batterij instellingen van een app bij app-info kun je achtergrondactiviteit toestaan. Hielp bij Spotify ook, zal vast voor meer apps problematisch zijn als dat uit staatArtwido schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 16:57:
[...]
Dank je, gevonden en ingesteld.
Zo gauw het scherm weer op zwart gaat na een minuut dan is Popcorn weer naar de achtergrond en is het downloaden gestopt.
Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2
Batterij na Pie update was zo bagger, mijn telefoon gereset.
Ik hoop echt dat dit het fixt, anders koop een Android one met dikke accu
Ik hoop echt dat dit het fixt, anders koop een Android one met dikke accu
Staat aan maar geen effect.reyals schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 22:37:
[...]
Bij de batterij instellingen van een app bij app-info kun je achtergrondactiviteit toestaan. Hielp bij Spotify ook, zal vast voor meer apps problematisch zijn als dat uit staat
Met de pie update krijg ik continue melding van batterij verbruik Spotify.. tja niet gek als ik Spotify gebruik. Hij wil hem ook continue in sluimerstand zetten, maar als dat gebeurt en ik luister Spotify en scherm staat uit wordt Spotify stopgezet. Totdat ik hem weer handmatig uit de sluimerstand zet.
Is hier een manier voor om dit alleen voor Spotify uit te schakelen? Ik weet dat je in pie dit kan uitschakelen maar dat is dan gelijk voor alle meldingen.
Is hier een manier voor om dit alleen voor Spotify uit te schakelen? Ik weet dat je in pie dit kan uitschakelen maar dat is dan gelijk voor alle meldingen.
Probeer eens om batterijbesparing uit te schakelen voor Spotify. Misschien verhelpt dat ook deze melding.dutchnltweaker schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 23:48:
Met de pie update krijg ik continue melding van batterij verbruik Spotify.. tja niet gek als ik Spotify gebruik. Hij wil hem ook continue in sluimerstand zetten, maar als dat gebeurt en ik luister Spotify en scherm staat uit wordt Spotify stopgezet. Totdat ik hem weer handmatig uit de sluimerstand zet.
Heb na de update ook last van een accu die snel leeg is. Heb de telefoon al gereset dit lijkt iets te schelen. Helaas ook nog problemen met het Wifi signaal die is een stuk minder sterk als voorheen. Ook de GPS lijkt niet meer op wat het eerst was voor de update. Gisteren nog een aantal keren gehad dat ik blijkbaar naast de snelweg reed ipv op de snelweg (waar ik daadwerkelijk reed).
Al met al ben ik niet echt te spreken over deze update. Ik heb het idee dat ik van een flagship phone naar een low end telefoon ben gegaan zonder van telefoon te wisselen..
Al met al ben ik niet echt te spreken over deze update. Ik heb het idee dat ik van een flagship phone naar een low end telefoon ben gegaan zonder van telefoon te wisselen..
telefoon gereset en ik heb tot nu toe 2:10 sot met 65%
Ik blijf het zeggen: Vergeet de " Wipe Cache " niet via knoppencombi. Scheelt vaak enorm. Zoek in dit topic.
De Pie update voor de LUX toestellen is er! Installing now
AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro
Lang niet altijd, soms moet je gewoon, wat ook word aangeraden hier, een fabrieksreset doen..W84 schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 21:20:
Ik blijf het zeggen: Vergeet de " Wipe Cache " niet via knoppencombi. Scheelt vaak enorm. Zoek in dit topic.
Heb eerst een chache wipe gedaan. Was niet echt een merkbaar verschil. Grootste verschil was met de factory reset. Maar goed neemt nog steeds niet weg dat de Wifi en GPS signalen echt ondermaats zijn.
Bedankt voor de info, kan hem nu eindelijk ook installeren!ikbenben schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 08:50:
De Pie update voor de LUX toestellen is er! Installing now
Pie update gedaan, zoveel mogelijk back ups terug gezet en ondertussen staat alles min of meer weer naar mijn zin. Enigste wat ik wel mis is dat ik voordien Apparaatonderhoud in de Edge balk had, maar die is er precies niet meer.
AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro
Die is idd weggehaaldikbenben schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 17:16:
Pie update gedaan, zoveel mogelijk back ups terug gezet en ondertussen staat alles min of meer weer naar mijn zin. Enigste wat ik wel mis is dat ik voordien Apparaatonderhoud in de Edge balk had, maar die is er precies niet meer.
Mis helaas ook de data usage balkikbenben schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 17:16:
Het ging de laatste tijd al maar net, maar sinds de update kom ik net de dag niet meer door met mijn S8 (uit september 2017)
. Rond 20:00 uur is hij echt wel leeg. Nog even wachten tot september en dan kan ik hopelijk verlengen naar de S10.
Edit: ik vind overigens de navigatiebalk wel verslechterd na de update. Ik had ze altijd uitstaan en swipete ze dan omhoog als ik het nodig had. Nu blijft ‘ie constant onderaan het scherm staan, maar dan verkleind (dus met streepjes).

Edit: ik vind overigens de navigatiebalk wel verslechterd na de update. Ik had ze altijd uitstaan en swipete ze dan omhoog als ik het nodig had. Nu blijft ‘ie constant onderaan het scherm staan, maar dan verkleind (dus met streepjes).
[ Voor 32% gewijzigd door jordiv30 op 15-03-2019 20:25 ]
Ik had die voordien "onzichtbaar" gemaakt met substratum, maar dit werkt niet meer na de Pie update. Ik had hem dus met Nova voorlopig gezet dat ik hem naar boven moest swipen om te gebruiken. Het enigste nadeel was dan wel dat ik elke keer de app drawer ook opende aangezien die ook ingesteld staat door naar boven te swipen. Ik ben nu dus ook de 'gestures' navigation bar beginnen gebruiken en zo heb ik dat probleem niet meer. Je kan trouwens die streepjes gewoon verbergen, dus nog steeds swipen maar ze zijn gewoon niet meer zichtbaar.jordiv30 schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 20:24:
Echt zalig wat je met dit allemaal kan doen !!
https://forum.xda-develop...019-launcher-pie-t3908650
Lockscreen wat opgekuist en een klok naar mijn zin en plaats erop gezet,notificatiebalk lichtjes aangepast, quick tile kleuren aangepast naar mijn klok op de homescreen,....
Lockscreen wat opgekuist en een klok naar mijn zin en plaats erop gezet,notificatiebalk lichtjes aangepast, quick tile kleuren aangepast naar mijn klok op de homescreen,....
Ik heb good lock 2019 niet geprobeerd nog. Heb wel veel gebruik gemaakt van de 2018 versie. Wat is het verschil tussen nicelock en goodlock?ikbenben schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 01:31:
Echt zalig wat je met dit allemaal kan doen !!
Het lijkt mij ongeveer hetzelfde, tenzij ze in goodlock nu iets veranderd hebben itt vorig jaar.
Nicelock zorgt er voor dat je goodlock modules kan gebruiken in gebieden waar dat normaal niet kan. Je moet de modules van goodlock installeren die je wil gebruiken (via Samsung app store of de mega folder uit het xda topic)avec_style schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 06:54:
[...]
Ik heb good lock 2019 niet geprobeerd nog. Heb wel veel gebruik gemaakt van de 2018 versie. Wat is het verschil tussen nicelock en goodlock?
Het lijkt mij ongeveer hetzelfde, tenzij ze in goodlock nu iets veranderd hebben itt vorig jaar.
Ik heb ze nu allemaal even geprobeerd, maar de enige die ik echt handig/nuttig vind is quickstar. Daarmee kan je de positie van de klok veranderen en kiezen welke icoontjes je in de notificatie balk wil hebben.
Helaas zijn de namen of icoontjes niet echt duidelijk, dus het duurde even voor ik door had welke ik moest hebben
Routines lijkt ook nog wel handig. Dat is een soort tasker waarbij je bepaalde acties kan instellen als er aan bepaalde voorwaarden voldaan wordt.
[ Voor 7% gewijzigd door gwystyl op 16-03-2019 07:37 ]
Geen idee eerlijk gezegd. Goodlock heb ik niet geprobeerd.avec_style schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 06:54:
[...]
Ik heb good lock 2019 niet geprobeerd nog. Heb wel veel gebruik gemaakt van de 2018 versie. Wat is het verschil tussen nicelock en goodlock?
Edit : post boven mij heeft het antwoord
[ Voor 5% gewijzigd door ikbenben op 16-03-2019 11:44 ]
Ik download de modules altijd via apk mirror. Dan weet je zeker dat er geen virus in zit.
Op XDA heb je net zoveel risico of er een virus in zit of niet als op apk mirror. Ik vertrouw om eerlijk te zijn XDA eerder dan apk mirror. Dit omdat XDA een heel groot forum is en als iemand het flikt om een virus in een file te stoppen dan wordt dat snel genoeg opgemerkt. De kracht van de sociale controle. Dit moet je bij apk mirror nog maar afwachten.avec_style schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 14:37:
Ik download de modules altijd via apk mirror. Dan weet je zeker dat er geen virus in zit.
[ Voor 23% gewijzigd door sjaool op 16-03-2019 14:48 ]
Misschien heb je wel een punt. Scant XDA ook de apps op virussen?
Ik ben er in ieder geval achter dat de 2 apps nagenoeg hetzelfde zijn. Ik zal binnenkort wel 1 van beide uitproberen.
Ik ben er in ieder geval achter dat de 2 apps nagenoeg hetzelfde zijn. Ik zal binnenkort wel 1 van beide uitproberen.
[ Voor 11% gewijzigd door avec_style op 16-03-2019 15:12 ]
Idd, vandaar dat ik ook deze verkies.sjaool schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 14:47:
[...]
Op XDA heb je net zoveel risico of er een virus in zit of niet als op apk mirror. Ik vertrouw om eerlijk te zijn XDA eerder dan apk mirror. Dit omdat XDA een heel groot forum is en als iemand het flikt om een virus in een file te stoppen dan wordt dat snel genoeg opgemerkt. De kracht van de sociale controle. Dit moet je bij apk mirror nog maar afwachten.
FYI: Mijn 'belgische' S8 heeft zonet OTA update gekregen, ben benieuwd!
FYI die was er al sinds gisterenSHFT schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 22:35:
FYI: Mijn 'belgische' S8 heeft zonet OTA update gekregen, ben benieuwd!
Ik heb blijkbaar een bug ontdekt. Als ik mij alarm zet staat de tijd die ingesteld is op de klokwidget 5 minuten achter, zowel op de standaard Samsung widget als op een andere.
In de alarm app zelf staat de tijd wel correct.
Telefoon heropstarten en cache legen heeft beide niks opgeleverd.
In de alarm app zelf staat de tijd wel correct.
Telefoon heropstarten en cache legen heeft beide niks opgeleverd.
De jongens die de app ontwikkelen zijn vaak ook de jongens die ze op XDA posten. Of ze ook echt op virussen scannen? Geen idee. Maar het lijkt mij dat ze er niet op uit zijn om virussen te verspreiden.avec_style schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 15:11:
Misschien heb je wel een punt. Scant XDA ook de apps op virussen?
ik heb 4:11 met sot op de s8 met 44 over.
ik merk wel dat Ziggo sport go totaal zuinig is. ik heb ook wat dingen aangepast in dev opties
Edit:
Bijna dood
ik merk wel dat Ziggo sport go totaal zuinig is. ik heb ook wat dingen aangepast in dev opties
Edit:
Bijna dood

[ Voor 25% gewijzigd door Dutchredgaming op 17-03-2019 16:03 ]
Zoals? Ik heb alleen de animaties iets teruggeschroefd maar dat resulteerde eerst in een enorm traag reagerende telefoon.Dutchredgaming schreef op zondag 17 maart 2019 @ 12:56:
ik heb 4:11 met sot op de s8 met 44 over.
Edit:
Bijna dood
[Afbeelding]
Ik heb de animaties op 0.5x staan sinds ik 'm heb (bijna 2 jaar nu) en dat blijft voor mij de fijnste ervaring qua snelheid.Mrjraider schreef op maandag 18 maart 2019 @ 09:51:
[...]
Zoals? Ik heb alleen de animaties iets teruggeschroefd maar dat resulteerde eerst in een enorm traag reagerende telefoon.
Batterij duur is voor mij ook achteruit gegaan, maar ik moet nog een factory reset doen, dus dat komt vast goed
Dankzij Pie alleen als ik het écht wilMrjraider schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 16:34:
En...Hoe draait het allemaal?
En er komt net een security patch binnen voor Pie.
Overigens valt me nu op dat mijn telefoon verhoudingsgewijs best snel leeg loopt. Batterijduur is nu gemiddeld genomen nog geen dag nadat hij in het begin wel redelijk lang mee ging. Wie weet dat er iets in de update zit wat dit aanpast.
Heb zoals iemand verder terug bijvoorbeeld NFC ook al uit gezet. Dat leek eerst wel iets te helpen, maar nu niet meer.
Overigens valt me nu op dat mijn telefoon verhoudingsgewijs best snel leeg loopt. Batterijduur is nu gemiddeld genomen nog geen dag nadat hij in het begin wel redelijk lang mee ging. Wie weet dat er iets in de update zit wat dit aanpast.
Heb zoals iemand verder terug bijvoorbeeld NFC ook al uit gezet. Dat leek eerst wel iets te helpen, maar nu niet meer.
[ Voor 78% gewijzigd door ElectricHead op 19-03-2019 08:51 ]
Do, or do not. There is no try. - Master Yoda
mijn gevoel is ook dat hij sneller leeg is.
Heb vanmorgen de maart update gedaan, en ook maar eens een keer de "cache gewiped" en ben benieuwd of het uitmaakt.
Helpt natuurlijk ook niet dat mijn batterij op 82% levensduur zit.
Heb vanmorgen de maart update gedaan, en ook maar eens een keer de "cache gewiped" en ben benieuwd of het uitmaakt.
Helpt natuurlijk ook niet dat mijn batterij op 82% levensduur zit.
is dat een reset waarbij je alles opnieuw moet installeren? Dan niet.Mrjraider schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 10:04:
Hebben jullie na de update naar Pie wel een reset uitgevoerd? Dus een fabrieksreset?
Ja dat is een fabrieksreset. Heb ik na enkele dagen kibbelen met mijn toestel wel gedaan. Sinds dien is het vrij stabiel.jopie schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 10:51:
[...]
is dat een reset waarbij je alles opnieuw moet installeren? Dan niet.
Ik heb af en toe een onbekend pictogram. Iemand die weet waar die voor is?
Die staat niet bij deze lijst.
Screenshot :

Het gaat omdat linker icoontje met wat lijkt op een accu die oplaad.
Echter ben ik niet aan het laden en rechts staat mijn normale pictogram van mijn accu.
Screenshot :

Echter ben ik niet aan het laden en rechts staat mijn normale pictogram van mijn accu.
Knip.
[ Voor 139% gewijzigd door JBS op 19-03-2019 12:35 ]
Batterijbesparing of zoiets?Artwido schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 12:07:
Screenshot :
[Afbeelding]
Dat is Energiestand; Hoge prestaties. (dus hoogste resolutie, Always On Display aan, helderheid omhoog en geen CPU verlaging)Artwido schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 12:07:
Screenshot :
[Afbeelding]
Als je niet aldoor zit te gamen en langere accuduur wilt zou ik hem veranderen in Geoptimaliseerd of Gemiddeld.
Bij mij staat Google op nummer 1 als batterijvreter. ik heb google gestopt en ook uitgeschakeld. maar het blijft op nr. 1
Bij ontwikkelaarsopties ga naar Achtergrondcontrole. Daar kan je selecteren welke apps hij wel of niet moet controleren om in de achtergrond te zetten en eventueel uit te schakelen.Artwido schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 16:57:
[...]
Dank je, gevonden en ingesteld.
Ik kreeg elke keer de melding dat mijn Zooper widget teveel batterij verbruikt omdat die constant op de achtergrond draait. Dat moet uiteraard zo want het is een klok app. Als ik Apparaatonderhoud liet lopen schakelde hij deze telkens uit waardoor de widget verdween. Nu dus niet meer.
@ikbenben
Heb Popcorn in de developmentmode uitgeschakeld maar helaas geen verschil.
Wat mij wel opviel toen ik voor het eerst keek in de developmentmode bij Popcorn stond dat hij 2 min geleden gecontroleerd was terwijl ik Popcorn al een paar dagen niet meer gebruikt heb.
Terwijl bij sommige apps die ik net nog gebruikt heb, daar staat een datum bij van soms maanden geleden.
Heb Popcorn in de developmentmode uitgeschakeld maar helaas geen verschil.
Wat mij wel opviel toen ik voor het eerst keek in de developmentmode bij Popcorn stond dat hij 2 min geleden gecontroleerd was terwijl ik Popcorn al een paar dagen niet meer gebruikt heb.
Terwijl bij sommige apps die ik net nog gebruikt heb, daar staat een datum bij van soms maanden geleden.
Verwijderd
Ik heb sinds kort de S10 als vervanger voor mijn S8.
Nu heeft de S8 echt een ongelooflijk ingebrand scherm (gebruik hem ook heeeeel veel sot).
Na opgezocht te hebben over wel of geen garantie op ingebrand scherm en de vele tegenstrijdigheden die je leest van wel of niet, toch maar samsung gebeld.
Als je binnen je garantie zit (in mijn geval nog 3 weken
), dan kom je in aanmerking om je scherm te laten vervangen.
Het moet echter nog wel door een service medewerker beoordeeld worden en je mag uiteraard geen barsten en scheuren hebben om in aanmerking te komen.
Heb afspraak gemaakt bij een service center. Telefoon wordt nu gelijk gemaakt, komt een nieuw scherm in. Is in principe geen garantie, maar wordt eenmalig onder coulance gerepareerd.
Ik heb gevraagd, omdat hij toch open moet, of ze de batterij capaciteit wilden checken en dan op mijn kosten de batterij wilden vervangen.
Maar blijkt protocol te zijn dat als die open gaat er een nieuwe batterij in gaat ivm brandveiligheid.
Alles kosteloos gerepareerd dus. En kan er op wachten.
Heb ik weer een frisse S8 met nieuw display en batterij na bijna 2 jaar gebruik. Die kan dus weer een tijdje goed dienst doen!
Petje af voor de service van Samsung!!
Buiten garantie zijn de kosten bij samsung:
- beeldscherm €229
- batterij €75
Mocht de achterkant sneuvelen €69,-
Nu heeft de S8 echt een ongelooflijk ingebrand scherm (gebruik hem ook heeeeel veel sot).
Na opgezocht te hebben over wel of geen garantie op ingebrand scherm en de vele tegenstrijdigheden die je leest van wel of niet, toch maar samsung gebeld.
Als je binnen je garantie zit (in mijn geval nog 3 weken
Het moet echter nog wel door een service medewerker beoordeeld worden en je mag uiteraard geen barsten en scheuren hebben om in aanmerking te komen.
Heb afspraak gemaakt bij een service center. Telefoon wordt nu gelijk gemaakt, komt een nieuw scherm in. Is in principe geen garantie, maar wordt eenmalig onder coulance gerepareerd.
Ik heb gevraagd, omdat hij toch open moet, of ze de batterij capaciteit wilden checken en dan op mijn kosten de batterij wilden vervangen.
Maar blijkt protocol te zijn dat als die open gaat er een nieuwe batterij in gaat ivm brandveiligheid.
Heb ik weer een frisse S8 met nieuw display en batterij na bijna 2 jaar gebruik. Die kan dus weer een tijdje goed dienst doen!
- beeldscherm €229
- batterij €75
Ik heb mijn navigatie balk ingebrand, geen idee in hoeverre dat “onder garantie” valt. Helaas zijn de centra Amsterdam en omgeving mij nogal te ver vanuit ZutphenVerwijderd schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 12:49:
Ik heb sinds kort de S10 als vervanger voor mijn S8.
Als je binnen je garantie zit (in mijn geval nog 3 weken), dan kom je in aanmerking om je scherm te laten vervangen.
- beeldscherm €229
- batterij €75

Je kan gewoon kijken op deze pagina:Mrjraider schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 15:30:
[...]
Ik heb mijn navigatie balk ingebrand, geen idee in hoeverre dat “onder garantie” valt. Helaas zijn de centra Amsterdam en omgeving mij nogal te ver vanuit Zutphenik meende dat er in Deventer ook eentje zat, ik zal eens Samsung chat benaderen via Facebook
https://www.samsung.com/nl/support/service-center/
Er zit er inderdaad één in Deventer.
Bij mij is een ingebrande navigatiebalk gewoon onder garantie/coulance vervangen.
Die weet ik wel te vinden
volgens mij loop je daar zo langs als je in Deventer bent haha.
Moet je op voorhand een afspraak maken of kan je zo binnenlopen? Anders rijd ik morgen even langs
Moet je op voorhand een afspraak maken of kan je zo binnenlopen? Anders rijd ik morgen even langs
Is er iemand die z'n batterij onder garantie (<2jr) heeft laten vervangen bij een Samsung Service Center?
Volgens mij moet je een afspraak maken, maar je kan het altijd proberen. Duurt wel ruim een uur, dus ik verwacht niet dat ze veel doen zonder afspraak.Mrjraider schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 20:06:
Die weet ik wel te vindenvolgens mij loop je daar zo langs als je in Deventer bent haha.
Is geen probleem, ze lezen hem uit en daar kunnen ze zien of je accu slecht is. (Kan natuurlijk altijd door bepaalde apps komen)stijnos1991 schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 21:08:
Is er iemand die z'n batterij onder garantie (<2jr) heeft laten vervangen bij een Samsung Service Center?
Stelregel is vaak als de klant klaagt wordt er vervangen. Zelfs onder coulance. Bij sommige serv punten kan je geen afspraak inplannen. Advies: vroeg binnenlopen. Vaak kan het direct. De twee grote Samsung service centers in Amsterdam en Rotterdam zitten vaak dagen volgeboekt.
Deze week heb ik de Android Pie OTA update gekregen.
Nu heb ik een vervelend probleem ontdekt, ik ben benieuwd of er iemand anders hetzelfde meemaakt en wat eventueel de oplossingen zijn.
Na de update begon Spotify ineens al mijn opgeslagen nummers opnieuw te downloaden, zo'n 20GB in totaal. Ik dacht dat het door de update was.
Later die dag bleken mijn Netflix downloads niet meer te willen afspelen, rebooten zal het wel oplossen dacht ik. Na die reboot begon Spotify terug alles opnieuw te downloaden.
Toen maar Spotify eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, ik heb ook zoals aangeraden de offline apparaten in mijn Spotify account verwijderd.
Maar nu is het dus nog steeds niet opgelost. Na elke reboot zijn alle offline opgeslagen nummers weg en moeten die opnieuw gedownload worden.
Iemand met hetzelfde probleem en eventuele oplossingen? Liefst zonder factory reset?
Nu heb ik een vervelend probleem ontdekt, ik ben benieuwd of er iemand anders hetzelfde meemaakt en wat eventueel de oplossingen zijn.
Na de update begon Spotify ineens al mijn opgeslagen nummers opnieuw te downloaden, zo'n 20GB in totaal. Ik dacht dat het door de update was.
Later die dag bleken mijn Netflix downloads niet meer te willen afspelen, rebooten zal het wel oplossen dacht ik. Na die reboot begon Spotify terug alles opnieuw te downloaden.
Toen maar Spotify eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, ik heb ook zoals aangeraden de offline apparaten in mijn Spotify account verwijderd.
Maar nu is het dus nog steeds niet opgelost. Na elke reboot zijn alle offline opgeslagen nummers weg en moeten die opnieuw gedownload worden.
Iemand met hetzelfde probleem en eventuele oplossingen? Liefst zonder factory reset?
Dat zou ik liever niet doen omdat dit misschien een groot nadeel heeft.Mrjraider schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 14:11:
Reset meer kan je niet doen. Word ook na een major update geadviseerd.
Ik betaal momenteel Netflix via de Play Store, deze methode werkt niet voor nieuwe abonnees.
Nu is het geniale dat ik als betaalmethode op de Play Store mijn prepaid sim kaart gebruik. Ik herlaad dus elke maand voor een bepaald bedrag, gebruik de smsen en megabytes van mijn bundel en betaal met mijn belkrediet mijn Netflix.
Nu heb ik dus schrik dat bij een reset deze betaalmethode gewist gaat worden en dit dus niet meer gaat lukken.
Als er geen andere oplossing is dan een reset zal ik niet anders kunnen waarschijnlijk. Het heeft niet veel nut van Spotify te betalen als de offline functie zo goed als onbruikbaar is.
Ik kan eventueel mijn belkrediet nog op de PlayStation Store gebruiken...
[ Voor 5% gewijzigd door MathieuT op 23-03-2019 17:49 ]
Ik ontdek dat Pie geen Photo editor pro meer heeft.
Waarom is dat. Inplaats van upgrade is Pie een downgrade.
Het klopt dat het geen editor pro meer is, maar met de nieuwe editor kan je eigenlijk alles wat je met de editor pro kon. Zie ook YouTube: How To Edit Photos On Samsung One UI & Galaxy S10Artwido schreef op zondag 24 maart 2019 @ 12:41:
Ik ontdek dat Pie geen Photo editor pro meer heeft.
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Ik mis toch echt functies.Pinobigbird schreef op zondag 24 maart 2019 @ 14:28:
[...]
Het klopt dat het geen editor pro meer is, maar met de nieuwe editor kan je eigenlijk alles wat je met de editor pro kon. Zie ook YouTube: How To Edit Photos On Samsung One UI & Galaxy S10
Zo kon je transparante afbeeldingen in je afbeelding importeren. Maar dat gaat niet meer. Nu moet je daar een aparte app voor gebruiken.
Simpele adblock op Pie zonder VPN of AdHell/SABS etc.:
Settings -> Network & Internet -> Advanced -> Private DNS -> Set to "dns.adguard.com" for example
https://www.reddit.com/r/...adblocker_on_pie_we_have/
Disable Chrome built-in resolver:
- Go to: chrome://flags
- "Async DNS Resolver" -> Disabled
Settings -> Network & Internet -> Advanced -> Private DNS -> Set to "dns.adguard.com" for example
[ Voor 29% gewijzigd door iisworks op 27-03-2019 19:48 ]
Werkt deze wijziging ook op de Samsung stock browser, ik lees namelijk alleen het volgende:iisworks schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 18:50:
Simpele adblock op Pie zonder VPN of AdHell/SABS etc.:
We can also get rid of adblocking browsers and we can use the official android Chrome browser after doing this.
Geen idee, maar ik las dat die sowieso ook adblock extensions ondersteunt.Hegeman schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 11:33:
[...]
Werkt deze wijziging ook op de Samsung stock browser, ik lees namelijk alleen het volgende:
[...]
Het ging mij ook over in-app advertenties die ik normaal (met root) via Adaway blokkeerde. Nadat ik root verwijderd had (ivm Intune) en ik wat had getest met omslachtige non-root als SABS oplossingen liep ik toevallig tegen deze tip voor Pie aan.
[ Voor 6% gewijzigd door iisworks op 29-03-2019 17:51 ]
[knip]
[ Voor 98% gewijzigd door iisworks op 28-03-2019 12:59 . Reden: Na foutmelding duplicate post. ]
De laatste tijd is de Gallery een paar keer bijgewerkt, merk ik. Met name het selecteren van foto's uit een continu-opname is hiermee verbeterd (in elk geval de user experience). Echter een foto die ik selecteer en extract uit een set van meerdere foto's verliest daarmee opeens zijn exif data (was vroeger niet). Bovendien is de naam van de file de datum en tijd YYYYMMDD_HHMMSS.jpg van het moment dat ik de selectie doe, niet van het nemen van de foto, dus ik kan het ook niet herstellen vanuit de file name... Doe ik iets verkeerd? Hebben jullie dat ook? Het is nogal vervelend, want soms selecteer ik de juiste foto niet direct erna, en dan wordt de foto niet netjes gesorteerd.
Daarom wil ik het in het Engels hebben, alleen dat lukt niet.Mrjraider schreef op zondag 31 maart 2019 @ 16:21:
"Nieuwe hete onderwerpen" weet niet welke vertaler daar heeft zitten slapen haha
Je Samsung account in het Engels zetten misschien?
Dat heb ik al gedaan, maar het werkt helaas nietikbenben schreef op zondag 31 maart 2019 @ 20:03:
Je Samsung account in het Engels zetten misschien?
[ Voor 10% gewijzigd door Hakuna-Matata op 31-03-2019 21:53 ]
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S8-serie] Levertijd & Prijzen
- Rooten, unlocken en custom ROM's: [Samsung Galaxy S8-serie] Rooten & Custom ROM's
- Accessoires: [Samsung Galaxy S8-serie] Het grote Accessoires topic
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S8-serie] Levertijd & Prijzen
- Rooten, unlocken en custom ROM's: [Samsung Galaxy S8-serie] Rooten & Custom ROM's
- Accessoires: [Samsung Galaxy S8-serie] Het grote Accessoires topic
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support