Intussen zijn we een paar dagen verder en draait Pie hier verrassend prima. Er is geen sprake meer van een onverklaarbare drain. Toestel is merkbaar vlotter, apps lijken net een fractie sneller te starten en ook het algehele gebruik voelt net wat snappier aan
Wat mij is opgevallen is dat de navigatie balk een fractie groter is, die van Oreo is door gebruik van de navigatie ingebrand en die zie ik dus er doorheen. De balk in Pie is net wat breder/dikker. Steekt er dus iets boven uit, scheelt hooguit een mm of 2.
Wat ik erg prettig vind is dat je de navigatiebalk met 1 druk op een knopje in de statusbalk kan uitzetten, handig dus voor navigeren en om te voorkomen dat er nog meer in brand.
Jammer genoeg ontbreekt in de camera applicatie een opname knop voor video, waarom eerst naar de videomodus om vervolgens op opnemen te drukken ipv meteen opnemen als je de camera start?
Helaas moet je de statusbalk omlaag trekken wil je weten of je bijvoorbeeld Bluetooth aan hebt staan, pas als deze is verbonden zie je een icoontje staan. Bijzondere keuze dit...
Klok aan de linkerzijde valt me alleszins mee, raak je vrij snel aan gewend.
Wat ik wel redelijk irritant vind is dat applicaties rap op de achtergrond afgesloten worden, als ik namelijk een spelletje doe, krijg een appje en beantwoord die dan is het spel volledig afgesloten. Zal ongetwijfeld aan te passen zijn in de energie instellingen maar dit is redelijk agressief.
Dolby Atmos werkt, tenminste dat vind ik, best goed. Ik luister via een koptelefoon en via de radio in mijn auto en met de instelling op muziek klinkt het allemaal net wat voller.
Voor de rest weinig op aan te merken