Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-09 12:34
Ook hier de update sinds dinsdag.
Twee dingen die opvallen.
- De wekker heeft niet meer de optie om het volume op te bouwen (even schrikken met wakker worden)
- Het verbruik van de batterij is flink omhoog gegaan. Al lijkt het vandaag opeens beter te gaan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hakki
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-09 21:36
Nixo schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 09:12:
- De wekker heeft niet meer de optie om het volume op te bouwen (even schrikken met wakker worden)
Oei, da's een pijnlijke :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20-09 14:45
Ryan_ schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 08:55:
Ik kwam er gisteren achter dat de foto's die ik in de galerij app die met favoriet had aangeduid zijn verdwenen. Naja, de foto's gelukkig niet maar wel het tag'je favoriet. Lastig zoeken zo.

Het lijkt er op dat heel de favoriet functie is verdwenen.
die zit verstopt.....In je gallerij app zie je je albums idd zonder favorieten.... Maar scroll naar beneden en bovenin zie je video's favorieten locaties en voorgesteld.
Pie ziet en werkt soms iets anders maar toestel voelt wel sneller aan. Kan ook door de cache wipe zijn ;-)

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-09 19:04
xray79 schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 09:59:
[...]

die zit verstopt.....In je gallerij app zie je je albums idd zonder favorieten.... Maar scroll naar beneden en bovenin zie je video's favorieten locaties en voorgesteld.
Pie ziet en werkt soms iets anders maar toestel voelt wel sneller aan. Kan ook door de cache wipe zijn ;-)
Dankjewel!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Ik heb de update nu net een dagje draaien, gisteravond van de lader, naar werk (late dienst) en dus gebruikt om via Spotify en Bluetooth muziek af te spelen, nadien aan de kant gelegd en vanmorgen is er x procent af. Als ik de lijn zie in de batterij geschiedenis dan is die niet vlak/plat maar loopt gestaag naar beneden. Android Systeem staat dan ook als derde, onder scherm en spotify.

100% soepel is het ook niet, geregeld haperingen zodra het toestel ontwaakt en je bijv Whatsapp opent. Zal eens een reset uitvoeren. Verwacht dat dan de meeste dingen wel gladstrijken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/x67kkLf2avQ9C391IQ3Q8UYh/medium.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Mrjraider op 28-02-2019 13:02 ]

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-09 13:42

PnD

like in Pinda ^_^

Ik kan niet chromecasten. Meer mensen met dat issue?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Als iedereen die naar een nieuwe OS versie update en problemen heeft nu eerst eens een factory reset doet en dan kijkt of bepaalde problemen er nog steeds zijn, dan scheelt dat al heel wat denk ik. Het is altijd aan te bevelen bij een major update een factory reset te doen. Altijd geweest, zal altijd zo blijven. Als je er mee naar een helpdesk gaat is dat ook het eerste dat daar gedaan zal worden.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Mrjraider
  • Niet online
Intussen uitgevoerd, de meeste gebruikte apps er opnieuw opgezet, geen backup gemaakt (niet nodig) en niets teruggezet.. Ben benieuwd.

• Arthurky
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 21-11-2020
Nixo schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 09:12:
- Het verbruik van de batterij is flink omhoog gegaan. Al lijkt het vandaag opeens beter te gaan...
Door de update kan de batterij inderdaad soms 2 of meerdere dagen sneller leeglopen. Komt door de aanpassingen en dergelijke waar het systeem nog mee bezig is en het lijkt erop dat de batterijgegevens voor batterijbeheer ook zijn verdwenen waardoor hij je opnieuw moet leren kennen.
Hopelijk verbetert dat na verloop van tijd.

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:57
Nieuwe bixby update via de galaxy store brengt in instellingen geavanceerde functies de optie bixby toets.
Hiermee kun je de keuze maken wat je wil openen met de bixby toets.

• Mrjraider
  • Niet online
Ik heb ingesteld; 1x drukken is camera openen en 2x bixby want die krijg ik dus niet uit :/

• ikbenben
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-09 10:55
Mrjraider schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 20:20:
Ik heb ingesteld; 1x drukken is camera openen en 2x bixby want die krijg ik dus niet uit :/
2x drukken op de on/off knop is al camera openen :)

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Klopt maar dat vind ik niet prettig, nu is de Bixbyknop nog enigszins nuttig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

ikbenben schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 22:43:
[...]

2x drukken op de on/off knop is al camera openen :)
En soms druk ik per ongeluk 3x en krijgt mijn vrouw sms'jes dat ik in nood ben met de locatie erbij O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20-09 14:45
Fairy schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 07:50:
[...]

En soms druk ik per ongeluk 3x en krijgt mijn vrouw sms'jes dat ik in nood ben met de locatie erbij O-)
ja dat heb ik ook maar dan naar mijn vriendin niet je vrouw hoor ;)
Zal die Bixby knop eens gaan proberen.....

[ Voor 6% gewijzigd door xray79 op 01-03-2019 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-09 10:55
Fairy schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 07:50:
[...]

Ik wist zelfs niet dat dit ook ging :+
Nog niet voorgehad eigenlijk.

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

ikbenben schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 09:41:
[...]

Ik wist zelfs niet dat dit ook ging :+
Nog niet voorgehad eigenlijk.
Je moet een aantal nummers instellen die in nood een bericht krijgen. Wordt je locatie via een google link gedeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maarten08
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-05 18:24
Nog steeds geen update naar Pie beschikbaar in België blijkbaar.
Edit: volgens de CSC Lookup Tool heeft mijn S8 LUX als regio.

[ Voor 32% gewijzigd door maarten08 op 01-03-2019 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjkooijman
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-12-2021
Enige issue wat ik ervaar is dat GMail nu niet meer alle nieuwe mails laat zien als notificatie. Kan ook aan de Gmail app update liggen. Maar meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
gjkooijman schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 12:17:
Enige issue wat ik ervaar is dat GMail nu niet meer alle nieuwe mails laat zien als notificatie. Kan ook aan de Gmail app update liggen. Maar meer mensen last van?
Nee geen last van, misschien iets veranderen in de instellingen (synchronisatie)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjkooijman
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-12-2021
dutchnltweaker schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 12:24:
[...]

Nee geen last van, misschien iets veranderen in de instellingen (synchronisatie)?
Mails komen wel binnen, maar geen notificaties meer. Heel apart. Sowieso vind ik dat je met OneUI best veel moet tweaken. Spotify had ook al kuren zodra device naar lockscreen ging tot ik dat aanpaste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
gjkooijman schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 12:28:
[...]

Mails komen wel binnen, maar geen notificaties meer. Heel apart. Sowieso vind ik dat je met OneUI best veel moet tweaken. Spotify had ook al kuren zodra device naar lockscreen ging tot ik dat aanpaste.
Had precies hetzelfde probleem met Spotify, waarschijnlijk was het de batterij optimalisatie programma van Samsung die hem uitzet. Alleen weet ik het nu nogsteeds niet zeker waardoor het kwam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Ik vind de update, zelfs na een complete reset, op dit moment niet geslaagd. Zodra het toestel gebruikt word dan keldert de accu lading. Zal ongetwijfeld moeten settelen. Máár ik zie gewoon dat de procenten eraf vliegen van 33 maar 31 in nog geen 10 minuten is belachelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-09 22:13
Vriendin heeft de update gedaan, maar ik blijf 'm voorlopig uitstellen. Ik vind het ook niet geslaagd. De hele UI, icoontjes, look etc. spreekt mij niet aan en ze klaagt ook over de batterij. Heel slecht zelfs. Ik haal met de oude versie nog zo'n 6 uur SOT. Zij de helft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hi-Sintar
  • Laatst online: 20-09 00:30
Zojuist de update gedaan, maar helaas niet erg tevreden over. Zit met name met het probleem dat ik geen apps meer kan updaten via de Play Store. De download wordt uitgevoerd, maar blijft hangen bij 100%. Hij gaat dus niet door naar installeren. Als ik de telefoon opnieuw opstart, installeert hij de laatst gedownloade app wel, maar als ik de volgende app wil updaten, loop ik precies tegen hetzelfde probleem aan. Wat ik al heb geprobeerd:

- Play Store en Play Services cache en gegevens gewist.
- Download Manager cache en gegevens gewist.
- Google App en bluetooth uitgeschakeld (werd elders als oplossing genoemd).
- Cache partition bij opstarten gewiped.

Bovenstaande verhelpen het probleem niet. Iemand de gouden tip? Factory reset is op dit moment nagenoeg geen optie, zou echt teveel moeite kosten om alles terug erop te zetten. Ik meen mij te herinneren dat ik eenzelfde probleem eerder ook had na een update, maar weet helaas niet meer hoe ik het toen had opgelost. Had volgens mij wel iets met de Google (search) app te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlorixJim
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-07 13:23
Hi-Sintar schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 14:04:
Zojuist de update gedaan, maar helaas niet erg tevreden over. Zit met name met het probleem dat ik geen apps meer kan updaten via de Play Store. De download wordt uitgevoerd, maar blijft hangen bij 100%. Hij gaat dus niet door naar installeren. Als ik de telefoon opnieuw opstart, installeert hij de laatst gedownloade app wel, maar als ik de volgende app wil updaten, loop ik precies tegen hetzelfde probleem aan. Wat ik al heb geprobeerd:
Ik heb ipv fabrieksgevens herstellen, de instellingen gereset (boven aan). Dan blijven alle apps staan en nu werkt de telefoon prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-09 12:44

johnwoo

3S-GTE

Als je de notification shade open hebt (1e swipe) en je hem nog verder naar beneden trekt (2e swipe), dan vullen de toggles nu het hele scherm (de notifications verdwijnen). Zelfde als de meeste schermen in One UI dus, met de datum/tijd als header in het bovenste (view) gedeelte en de toggles onderaan in het interactie gedeelte.
Voorheen kwamen de toggles dan niet helemaal naar beneden en bleef je nog een stukje notifications zien. Dat de toggles nu lager staan maakt one-handed gebruik makkelijker.

Inmiddels nog wat punten gevonden. Eerst de positieve:
• Positief: het scherm springt niet meer aan wanneer je hem aan/op een lader legt; de "charging" animatie komt gewoon op het always-on screen (voorheen ging hij naar het lockscreen). Helaas springt het scherm bij het van de lader afhalen wel nog steeds aan. Dat had ook aangepast mogen worden wmb, ik heb AOD aanstaan dus zie toch wel of ik notificaties heb, en nu moet ik het scherm steeds uit klikken. Of men had het afhankelijk van de AOD setting kunnen maken: AOD al aan -> dan hoeft scherm niet aan.

Maar helaas ook wat negatieve:
• Negatief: de Video-button is uit de camera app verdwenen, je moet nu eerst swipen naar de Video-functie.
• Tevens kun je niet meer zoomen met de sluiterknop.

Beide verwijderde functies van de camera app gebruikte ik regelmatig...

[ Voor 15% gewijzigd door johnwoo op 01-03-2019 14:44 ]

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
johnwoo schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 14:40:
[...]

Maar helaas ook wat negatieve:
• Negatief: de Video-button is uit de camera app verdwenen, je moet nu eerst swipen naar de Video-functie.

Dit viel mij inderdaad ook al op. Vreemde keuze imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-09 20:19
Hmm batterij gaat inderdaad wel een stuk sneller. Wat verwijder je allemaal bij een factory reset? Simpelweg alles?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
rolandos582 schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 14:55:
Hmm batterij gaat inderdaad wel een stuk sneller. Wat verwijder je allemaal bij een factory reset? Simpelweg alles?
Alles, alsof ie nieuw uit de doos komt zeg maar.

Dit is zoals het er bij mij nu voor staat. Opzich kan je zeggen dat het acceptabel is maar ik snap niet dat Spotify boven aan staat. En dat Android Systemen op de derde plaats.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/exsoWDIQi5CDDfcRgWS1c2Kf/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo

johnwoo

3S-GTE

rolandos582 schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 14:55:
Hier valt het wel mee, maar ik bemerkte wel dat de Samsung-app Traffic Reply veel batterij nam (na enkele uren 6 procent). Volgens mij checkt die continu adhv locatiegegevens of je aan het rijden bent. Alsnog nam die onder Oreo nauwelijks batterij.

Eigenlijk gebruik ik die app toch nooit (ooit geinstalleerd om te proberen toen het nieuw was), dus maar verwijderd, en nu is batterijgebruik best vergelijkbaar met Oreo (hooguit marginaal meer).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hi-Sintar
  • Laatst online: 20-09 00:30
GlorixJim schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 14:38:
[...]

Ik heb ipv fabrieksgevens herstellen, de instellingen gereset (boven aan). Dan blijven alle apps staan en nu werkt de telefoon prima.
Bedankt, deze optie was mij niet bekend. Het lijkt echter uiteindelijk zichzelf opgelost te hebben. Ik heb automatisch updaten via wifi ingeschakeld en de boel op de achtergrond de boel gelaten. Uiteindelijk, na een kwartier a 20 minuten, meldingen dat er 6 apps geupdate zijn. Enige wat ik heb gedaan is Google Play Store uitgeschakeld en weer ingeschakeld (terug naar fabrieksversie) en voor de zekerheid de Google app uitgeschakeld, zoals op veel fora werd gesuggereerd. Nu weer de Google app ingeschakeld en gelijk werd er een update voor gedownload, wat direct installeerde. Lijkt dus weer te werken, nu afwachten of het ook zo blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Voorheen kon je zonder je telefoon te unlocken, naar beneden swipen en je notifications (emails/whatsapp etc) zien. Nu moet je perse je hele telefoon unlocken zo te zien? Rare keuze wel.

Om nou de fabrieksinstellingen te resetten vind ik ook wat radicaal, geen zin om het allemaal weer in te stellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eek2nd
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17-04-2023
hmm.. zo te zien moet ik t (nog) niet gaan updaten, heb geen zin in factory reset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Ook genoeg updaters zonder probleem hoor. Zelf ook geupdate zonder een factory reset en ervaar geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo

johnwoo

3S-GTE

rolandos582 schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 15:27:
Voorheen kon je zonder je telefoon te unlocken, naar beneden swipen en je notifications (emails/whatsapp etc) zien. Nu moet je perse je hele telefoon unlocken zo te zien? Rare keuze wel.

Om nou de fabrieksinstellingen te resetten vind ik ook wat radicaal, geen zin om het allemaal weer in te stellen
Dat hoeft niet, alleen in plaats van de notification shade omlaag te trekken (die gaat nu ineens helemaal naar beneden, voor de full-screen toggles), kun je de notificatie zelf naar beneden trekken om hem groter te maken; dan zie je ook de content. Daarvoor moet je volgens mij wel instellen dat notificaties met preview op lockscreen getoond worden, dat is een nieuwe instelling. Standaard Pie is enkel de notificatie-icoontjes, maar je kunt hem dus terug zetten op de hele notificatie op het lockscreen, net zoals het in Oreo was.

Wat wel apart is, is dat met het vergroten van een notificatie, ook de shade met de toggles half omlaag komt, zoals je misschien ook verwachtte met een enkele swipe van boven. Een beetje inconsistent is het wel.

[ Voor 10% gewijzigd door johnwoo op 01-03-2019 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
rolandos582 schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 15:27:

Dit vind ik dus ook vervelend, het was erg handig om bijvoorbeeld even snel te kijken.

Update:
@johnwoo heb het net geprobeerd, dankje was er zelf nog niet opgekomen.. 7(8)7

[ Voor 8% gewijzigd door dutchnltweaker op 01-03-2019 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
johnwoo schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 15:45:
[...]

Dat hoeft niet, alleen in plaats van de notification shade omlaag te trekken (die gaat nu ineens helemaal naar beneden, voor de full-screen toggles), kun je de notificatie zelf naar beneden trekken om hem groter te maken; dan zie je ook de content. Daarvoor moet je volgens mij wel instellen dat notificaties met preview op lockscreen getoond worden, dat is een nieuwe instelling. Standaard Pie is enkel de notificatie-icoontjes, maar je kunt hem dus terug zetten op de hele notificatie op het lockscreen, net zoals het in Oreo was.

Wat wel apart is, is dat met het vergroten van een notificatie, ook de shade met de toggles half omlaag komt, zoals je misschien ook verwachtte met een enkele swipe van boven. Een beetje inconsistent is het wel.
Hmm ja, dat werkt inderdaad wel but it's not the same. Dan moet je het per notificatie doen? Waarom zouden dat doen. Bedankt in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 09:24
Als de absolute debiel die ik ben, heb ik blind vertrouwd op de smart switch back-up op de SD kaart van Samsung. Die maakt dus backups van apps, niet van de gegevens. Ergo: mijn complete whatsapp historie is verdwenen na een factory reset tijdens het vervangen van de batterij.

Op hoop van zegen: is er een manier om iets terug te vissen met disk diggers en andere tovenarij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Franco10 schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 19:47:
Als de absolute debiel die ik ben, heb ik blind vertrouwd op de smart switch back-up op de SD kaart van Samsung. Die maakt dus backups van apps, niet van de gegevens. Ergo: mijn complete whatsapp historie is verdwenen na een factory reset tijdens het vervangen van de batterij.

Op hoop van zegen: is er een manier om iets terug te vissen met disk diggers en andere tovenarij?
Soms verwijdert hij niet de whatsapp map of is deze echt helemaal weg? Heb je geen backup gemaakt in Google drive? Of automatische?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Laatst online: 09-09 09:24
dutchnltweaker schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 19:53:
[...]

Soms verwijdert hij niet de whatsapp map of is deze echt helemaal weg? Heb je geen backup gemaakt in Google drive? Of automatische?
Google drive blijkbaar niet, de automatische doet ie elke dag maar intern blijkbaar, en die is leeggegooid bij de factory reset :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuffScout
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-05-2024
Misschien spaarstand aanstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groene
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 20-09 11:43
Ik had een soortgelijk probleem, maar dan voor de update. Dat kwam kennelijk doordat ik bij instellingen "type inbox" had veranderd van "standaard" naar "ongelezen eerst". Nadat ik deze instelling had teruggezet, zag ik na een tijdje de notificaties van nieuwe mails weer. Heb je toevallig ook iets veranderd in je instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Ik heb hier sinds gisteravond het probleem van een leeglopende accu ontdekt. Spotify... geen idee hoe en waarom want ook na een reset gaf het problemen maar gisteren opnieuw eraf en erop gezet en sinds dien stuk beter. Ook standby is er nauwelijks een drain aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Na een weekje pie, zijn er nog een paar dingetjes die me nog wat tegen staan. Maar misschien zijn dat ook wel app specifieke "problemen"

* Bij Whatsapp werkt het auto aanvullen niet meer bij reageren vanuit het lockscreen.
* de bookmarks in samsung browser zijn weer onder een extra menulaag gestopt.
* de onscreen knoppen zijn niet langer als complete balk te verbergen.
* ondanks het uitschakelen van samsung push berichten, toch nog zo nu en dan Samsung gerelateerde reclame meuk.
* de standaard mail app, en outlook, geven geen meldingen meer bij nieuwe mails, ondanks dat meldingen aan staan. Alleen meldingen van gmail werken nog.

De batterij daarentegen, lijkt nu langer mee te gaan. En de overall look van het thema en icoontjes kan ik wel waarderen.

[ Voor 11% gewijzigd door kendo op 02-03-2019 11:16 ]

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakki
Nog mensen die na de update naar Pie last hebben om picture in picture werkende te krijgen?

Bij YouTube geen probleem en blijft het werken, maar andere apps sluiten af bij omschakeling naar home. (Chrome beta met fullscreen video, yelo tv)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Nu online

sjaool

Every life should have 9 cats

kendo schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 11:12:
Na een weekje pie, zijn er nog een paar dingetjes die me nog wat tegen staan. Maar misschien zijn dat ook wel app specifieke "problemen"

* Bij Whatsapp werkt het auto aanvullen niet meer bij reageren vanuit het lockscreen.
* de bookmarks in samsung browser zijn weer onder een extra menulaag gestopt.
* de onscreen knoppen zijn niet langer als complete balk te verbergen.
* ondanks het uitschakelen van samsung push berichten, toch nog zo nu en dan Samsung gerelateerde reclame meuk.
* de standaard mail app, en outlook, geven geen meldingen meer bij nieuwe mails, ondanks dat meldingen aan staan. Alleen meldingen van gmail werken nog.

De batterij daarentegen, lijkt nu langer mee te gaan. En de overall look van het thema en icoontjes kan ik wel waarderen.
Whatapps, geen idee wat je bedoelt.
Bookmarks in de Samsung browser? Ik gebruik Chrome dus kan het niet beamen.
De onscreen knoppen kun je echt helemaal uitzetten, geen enkel probleem.
Samsung push berichten? Die krijg ik dus niet. Je zult waarschijnlijk toestemming hebben gegeven om die berichten te ontvangen.
De standaard mail app geeft bij mij nog gewoon meldingen weer. Er zal dus een instelling in je telefoon nog net even anders staan.

Wat betreft de accu, deze heeft bij een update altijd weer even nodig om je gebruik te "leren". Dus in het begin lijkt de telefoon meer te verbruiken maar dit moet dan in de loop van de tijd weer beter worden.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Niet online
sjaool schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 22:15:
[...]

Whatapps, geen idee wat je bedoelt.
Bookmarks in de Samsung browser? Ik gebruik Chrome dus kan het niet beamen.
De onscreen knoppen kun je echt helemaal uitzetten, geen enkel probleem.
Samsung push berichten? Die krijg ik dus niet. Je zult waarschijnlijk toestemming hebben gegeven om die berichten te ontvangen.
De standaard mail app geeft bij mij nog gewoon meldingen weer. Er zal dus een instelling in je telefoon nog net even anders staan.

Wat betreft de accu, deze heeft bij een update altijd weer even nodig om je gebruik te "leren". Dus in het begin lijkt de telefoon meer te verbruiken maar dit moet dan in de loop van de tijd weer beter worden.
Op het moment dat je een Whatsapp krijgt, kun je meteen reageren zonder de telefoon te unlocken. Auto aanvullen, suggesties, spellingcontrole werken niet vanuit dit scherm. Wanneer ik eerst de telefoon unlock en dan de Whatsapp notificatie open, werken deze functies wel.

Instellingen voor mail applicaties, zijn niet veranderd.
Elke 15 minuten wordt er gesynchroniseerd. En meldingen zijn geactiveerd.

Samsung push berichten, vanochtend voor de 3e keer in een week uitgezet.

On screen knoppen heb ik nu idd. Ook helemaal uit staan, maar dat werkt een stuk minder dan de gehele balk even omhoog swipen, zoals bij oreo.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Nu online

sjaool

kendo schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 22:32:
[...]

Op het moment dat je een Whatsapp krijgt, kun je meteen reageren zonder de telefoon te unlocken. Auto aanvullen, suggesties, spellingcontrole werken niet vanuit dit scherm. Wanneer ik eerst de telefoon unlock en dan de Whatsapp notificatie open, werken deze functies wel.

Instellingen voor mail applicaties, zijn niet veranderd.
Elke 15 minuten wordt er gesynchroniseerd. En meldingen zijn geactiveerd.

Samsung push berichten, vanochtend voor de 3e keer in een week uitgezet.

On screen knoppen heb ik nu idd. Ook helemaal uit staan, maar dat werkt een stuk minder dan de gehele balk even omhoog swipen, zoals bij oreo.
Whatsapp zou ik even moeten checken als ik weer een berichtje krijg. ;)

De gestures vind ik juist erg fijn werken. Ik heb nu minder last van verkeerde swipes dan met de balk.
Ik heb alleen wel Gboard als keyboard omdat deze geen loze zwarte ruimte onder het toetsenbord heeft. Dit heeft het standaard Samsung keyboard namelijk wel. Ik heb trouwens een S9+ maar Pie werkt hier exact hetzelfde als op de S8+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edklavertje
  • Laatst online: 16-09 21:38
Update naar Pie uitgevoerd. Factory reset gedaan en vervolgens backup vanuit Google Drive. Contacten, whats app en agenda gelukt maar.......... Gespreksgeschiedenis en sms Niet. Terwijl in Google Drive als onderdeel van de gemaakte Backup wel staat gespreksgeschiedenis. Ga ik dan naar instellingen; Google instellingen; backup maken dan staat gespreksgeschiedenis " wachten op backup"en Sms idem. Verder op in lijst van Google instellingen staat Telefoonnummer van apparaat; hier melding "geen nummer beschikbaar" terwijl ik in mijn Google account juist wel het goede (dezelfde) mobiele nummer is vermeld en niet afgeschermd of iets dergelijk is. Krijg de gespreksgeschiedenis dus niet terug uit backup. Snap er geen fluit van...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kompart
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 28-08 15:48
Ik reageer normaal vanuit de meldingen op whatsapp berichten en dan verdwijnt de melding ook, maar in Pie blijft de melding gewoon staan met mijn reactie erin. Weet iemand hoe ik dit kan aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakki
Gaat na verloop van tijd ook weer weg. Vind het wel praktisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
Update betreft batterij verbruik. Ik heb NFC uitgezet en dat scheelt enorm, eerst kwam ik de dag niet door (8uur). Nu zit ik aan 24 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Nixo schreef op zondag 3 maart 2019 @ 21:06:
Update betreft batterij verbruik. Ik heb NFC uitgezet en dat scheelt enorm, eerst kwam ik de dag niet door (8uur). Nu zit ik aan 24 uur.
Yep heb ik ook gemerkt inderdaad. Het lijkt iets beter te gaan met de batterij bij mij. Gaat nu langere tijd mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
rolandos582 schreef op maandag 4 maart 2019 @ 00:49:
[...]

Yep heb ik ook gemerkt inderdaad. Het lijkt iets beter te gaan met de batterij bij mij. Gaat nu langere tijd mee.
Op het moment dat ik systeem geluiden had aan staan hoorde ik rondom elke keer een "beep/ploink" En ik kon maar niet achterhalen waar het in zat. Ik dacht aan een app op de achtergrond die telkens een melding gaf. Maar ik kon niets vinden. Uiteindelijk NFC een keer uitgezet en toen was het geluid ook weg. Ik heb mijn Pinpas achterop mijn telefoon. Mogelijk dat die de NFC triggerde.
Voor nu in ieder geval blij met de batterij die het weer normaal volhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakuna-Matata
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 14-02 17:27
Ik ben zelf niet tevreden over dit deel van de layout. Dat die text ineens groot is klopt toch niet?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/J1HtAOpeM5EGyI0TBGVlyVel/thumb.jpg
Dit heb ik eerst en als ik dan naar beneden en dan omhoog swipe dan heb ik het effect van de afbeelding hierboven.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/QVYXArKLkATiYgaUYntm49xb/thumb.jpg

[ Voor 117% gewijzigd door Hakuna-Matata op 04-03-2019 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Nu online

sjaool

Hakuna-Matata schreef op maandag 4 maart 2019 @ 11:27:
Ik ben zelf niet tevreden over dit deel van de layout. Dat die text ineens groot is klopt toch niet?
[Afbeelding]
Dit heb ik eerst en als ik dan naar beneden en dan omhoog swipe dan heb ik het effect van de afbeelding hierboven.
[Afbeelding]
Je bedoelt het woord Settings? Dit is bedoelt voor het bedienen met een hand zodat alles gemakkelijk bereikbaar is. Het bovenste deel van het beeld wordt dan niet gebruikt voor de instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rava
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:13
Kappade schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 11:48:
Werkt het zoeken in je apps naar apps nog bij jullie? Dus in de Finder zoeken naar een app die 100% op je telefoon staat?

Bij mij komt er alleen nog maar 'Resultaten bekijken voor <je zoektekst>` wat resulteert in online/store resultaten. Niet de apps op mijn telefoon, terwijl dit in de Finder instellingen wel aanstaat.
Gebruik het best veel dus merkte gelijk dat er iets niet klopte.

Maar misschien alleen iets op mijn telefoon..
Ik heb precies hetzelfde probleem! heb er ook nog geen oplossing voor gevonden, ik type normaal altijd de eerste 2 of 3 letters van een app om hem te starten, maar nu vind hij vanalles behalve de app zelf, zelfs als je hem letterlijk 100% intypy. is dit nu het normale gedrag van de finder app? Heb voorlopig een alternative finder app geinstalleerd, maar dat is met af en toe reclame dus dat werkt niet zo fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakuna-Matata
sjaool schreef op maandag 4 maart 2019 @ 11:46:
[...]

Je bedoelt het woord Settings? Dit is bedoelt voor het bedienen met een hand zodat alles gemakkelijk bereikbaar is. Het bovenste deel van het beeld wordt dan niet gebruikt voor de instellingen.
Ja, maar ik krijg dat ook bij de rest als ik omlaag swipe en dan naar boven, want dan kom ik op dat van de tweede foto en swipe ik omlaag en dan naar boven en dat ik dan naar boven blijf swipen krijg ik hetzelfde als bij Settings. Of dat zo hoort weet ik niet, het lijkt mij niet aangezien je bij de andere dingen erop komt zoals de 2e foto en pas als je omlaag swipt en dan naar boven blijft swipen je het dan pas krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Nu online

sjaool

@Hakuna-Matata Het grote woord wordt alleen zichtbaar als je bovenin de lijst bent en een keer naar beneden swiped. Is een design dingetje. Verder weet ik niet precies wat je bedoelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hakuna-Matata
sjaool schreef op maandag 4 maart 2019 @ 11:54:
@Hakuna-Matata Het grote woord wordt alleen zichtbaar als je bovenin de lijst bent en een keer naar beneden swiped. Is een design dingetje. Verder weet ik niet precies wat je bedoelt.
Dat bedoel ik juist, dan snap ik het. Niet dat ik het alsnog er lelijk uit vind zien maar goed. En alsnog hoop ik dat ze het veranderen, maar dat gaat waarschijnlijk niet gebeuren.

[ Voor 9% gewijzigd door Hakuna-Matata op 06-03-2019 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappade
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-09 09:26
Rava schreef op maandag 4 maart 2019 @ 11:47:
[...]

Ik heb precies hetzelfde probleem! heb er ook nog geen oplossing voor gevonden, ik type normaal altijd de eerste 2 of 3 letters van een app om hem te starten, maar nu vind hij vanalles behalve de app zelf, zelfs als je hem letterlijk 100% intypy. is dit nu het normale gedrag van de finder app? Heb voorlopig een alternative finder app geinstalleerd, maar dat is met af en toe reclame dus dat werkt niet zo fijn.
Het werkte bij mij een dag later plotseling weer. Alsof er nog een indexering moest worden afgerond ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lan Mandragoran
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-09 09:05
Kappade schreef op maandag 4 maart 2019 @ 18:08:
[...]

Het werkte bij mij een dag later plotseling weer. Alsof er nog een indexering moest worden afgerond ofzo..
Ik had exact hetzelfde. Na een dag werkte het opeens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Intussen zijn we een paar dagen verder en draait Pie hier verrassend prima. Er is geen sprake meer van een onverklaarbare drain. Toestel is merkbaar vlotter, apps lijken net een fractie sneller te starten en ook het algehele gebruik voelt net wat snappier aan :)

Wat mij is opgevallen is dat de navigatie balk een fractie groter is, die van Oreo is door gebruik van de navigatie ingebrand en die zie ik dus er doorheen. De balk in Pie is net wat breder/dikker. Steekt er dus iets boven uit, scheelt hooguit een mm of 2.
Wat ik erg prettig vind is dat je de navigatiebalk met 1 druk op een knopje in de statusbalk kan uitzetten, handig dus voor navigeren en om te voorkomen dat er nog meer in brand.

Jammer genoeg ontbreekt in de camera applicatie een opname knop voor video, waarom eerst naar de videomodus om vervolgens op opnemen te drukken ipv meteen opnemen als je de camera start?

Helaas moet je de statusbalk omlaag trekken wil je weten of je bijvoorbeeld Bluetooth aan hebt staan, pas als deze is verbonden zie je een icoontje staan. Bijzondere keuze dit...

Klok aan de linkerzijde valt me alleszins mee, raak je vrij snel aan gewend.

Wat ik wel redelijk irritant vind is dat applicaties rap op de achtergrond afgesloten worden, als ik namelijk een spelletje doe, krijg een appje en beantwoord die dan is het spel volledig afgesloten. Zal ongetwijfeld aan te passen zijn in de energie instellingen maar dit is redelijk agressief.

Dolby Atmos werkt, tenminste dat vind ik, best goed. Ik luister via een koptelefoon en via de radio in mijn auto en met de instelling op muziek klinkt het allemaal net wat voller.

Voor de rest weinig op aan te merken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:27
@Mrjraider dat apps op de achtergrond snel worden afgesloten heb ik ook als irritant ondervonden.
Ik maak gebruik van Popcorn time. Normaal bleef deze op de achtergrond doorgaan met downloaden. Maar nu stopt het downloaden wanneer ik een andere app opstart of wanneer ik de telefoon een paar minuten niet gebruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-09 14:18
Voor dat snel afsluiten van achtergrond apps... Bij de batterij instellingen van een app bij app-info kun je achtergrondactiviteit toestaan. Hielp bij Spotify ook, zal vast voor meer apps problematisch zijn als dat uit staat

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Laatst online: 11:21
Heb sinds twee dagen de nieuwe update draaien.
Het zal vast een kwestie van smaak zijn, maar ik vond de oude interface er wat gelikter uitzien.

Paar dingen die mij zijn opgevallen.

- Toestel wil soms haperen bij het openen of sluiten van een app of bij ontgrendelen van toestel.

- Ik krijg met geen mogelijkheid meer verbinding met een 5Ghz WiFi netwerk. :(. Een WiFi scanner app kan het netwerk wel vinden, maar ik kan in de settings geen 5Ghz netwerk vinden/verbinden. Herstart lost het niet op.

- tijd staat nu links ipv rechts. Had ik liever rechts gehad.

Notificaties op lockscreen. Die kan ik niet meer "snel" inzien. Dan moet ik er eerst op tikken. (Is inmiddels aangepast)

Ben voor enkele dingen nog aan het uitzoeken hoe en wat, maar ben nog niet helemaal enthousiast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
krakendmodem schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 12:15:
Heb sinds twee dagen de nieuwe update draaien.
Het zal vast een kwestie van smaak zijn, maar ik vond de oude interface er wat gelikter uitzien.

Paar dingen die mij zijn opgevallen.

- Toestel wil soms haperen bij het openen of sluiten van een app of bij ontgrendelen van toestel.

- Ik krijg met geen mogelijkheid meer verbinding met een 5Ghz WiFi netwerk. :(. Een WiFi scanner app kan het netwerk wel vinden, maar ik kan in de settings geen 5Ghz netwerk vinden/verbinden. Herstart lost het niet op.

- tijd staat nu links ipv rechts. Had ik liever rechts gehad.

Notificaties op lockscreen. Die kan ik niet meer "snel" inzien. Dan moet ik er eerst op tikken. (Is inmiddels aangepast)

Ben voor enkele dingen nog aan het uitzoeken hoe en wat, maar ben nog niet helemaal enthousiast.
Dat van de klok rechts komt omdat dit door Google in pie officieel is verandert.

Heb je jou s8 al op fabrieksinstellingen gezet? Waarschijnlijk niet en daardoor heb je last van die haperingen, dit kan voorkomen bij een android upgrade helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
@dutchnltweaker ik was al bang dat je dat ging zeggen. Heb het toestel al ruim een jaar niet meer gereset. (Wat best netjes is)

Ik ga vanavond maar eens een backup maken en alles resetten.

Nu lijkt de 5Ghz weer te werken.. erg gek ;). Heb de 2.4Ghz netwerken eruit gehaald (binnen bereik), na een halfuurtje was die weer verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duinen036
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 25-10-2022
Is het in Pie ook mogelijk om de kaders rond de app pictogrammen te verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yasintha
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-05 11:03
Hebben jullie er ook last van dat sinds de update always on display ook niet meer werkt? Meestal doet hij het niet, maar als ik af en toe aan de telefoon zit gaat hij het op eens weer doen. Heel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
krakendmodem schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 17:47:
@dutchnltweaker ik was al bang dat je dat ging zeggen. Heb het toestel al ruim een jaar niet meer gereset. (Wat best netjes is)

Ik ga vanavond maar eens een backup maken en alles resetten.

Nu lijkt de 5Ghz weer te werken.. erg gek ;). Heb de 2.4Ghz netwerken eruit gehaald (binnen bereik), na een halfuurtje was die weer verbonden.
Ik vraag me altijd af of het wel nut heeft om te resetten als je daarna een back-up terug gaat zetten. In hoeverre neemt zo'n back-up allerlei oude parameters weer in gebruik die in eerste instantie de problemen veroorzaakte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08 10:59
yinx84 schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 08:55:
[...]

Ik vraag me altijd af of het wel nut heeft om te resetten als je daarna een back-up terug gaat zetten. In hoeverre neemt zo'n back-up allerlei oude parameters weer in gebruik die in eerste instantie de problemen veroorzaakte?
De smartswitch backup omvat foto, video, doc, geluidsbestanden, instellingen, contacten, oproepgeschiedenis, sms, homescreen. Apps worden vanuit de playstore opnieuw geïnstalleerd. Het probleem zit hem wel eens in de instellingen die mee worden gebackupt. Als daarin iets fout staat, krijg je het weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
[...]

Bij het maken van de backup neem ik alleen de foto's/video's/eventueel documenten mee. De rest gaat er zo af.

De instellingen zet ik ook nooit terug. Dat doe ik liever handmatig.

Heb de backup niet kunnen doen gisteravond, kwam wat tussendoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ydr
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10:44

ydr

Yasintha schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 08:48:
Hebben jullie er ook last van dat sinds de update always on display ook niet meer werkt? Meestal doet hij het niet, maar als ik af en toe aan de telefoon zit gaat hij het op eens weer doen. Heel irritant.
Al gekeken of deze wel goed staat? In pie is het een optie om het scherm aan te raken zodat deze 30 sec oplicht ipv always on

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
Ik had hetzelfde probleem. Even met de instellingen rommelen. Standaard staat AOD op een zwart scherm.

AOD instellingen en dan naar beneden scrollen. Waar je ook je AOD tijd kan instellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yasintha
Ydr en Ryan_ het stond inderdaad niet goed. Heb hem nu goed ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:27
Lees even een paar berichten terug.
Standaard staat AOD op een zwart scherm.

AOD instellingen en dan naar beneden scrollen. Waar je ook je AOD tijd kan instellen

Te laat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakki
Rava schreef op maandag 4 maart 2019 @ 11:47:
[...]

Had dit probleem ook, maar lijkt me nu aangepast te zijn.. Werkt toch weer om apps te openen, geen specifieke update gedaan (achterliggend wellicht iets gepushed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rava
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:13
het vreemde is dat hij soms wel een app vind, (moet wel eerst op het zoek icoontje klikken) maar dan vind hij de app onder apps>app-info, als ik hem dan aanklik ga je naar het info venster ipv de app openen.
Er was geloof een knop om alle instellingen opnieuw in te stellen wat minder erg was dan een factory restet. zal dat anders eens gaan proberen (eerst maar even een weekje wachten met de hoop dat het spontaan weer gaat helpen)

*
zojuist 'instellingen resetten' uitgevoerd maar finder vind nog steeds geen apps :(

[ Voor 9% gewijzigd door Rava op 06-03-2019 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yasintha
GlorixJim schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 14:38:
[...]

Gaat bij deze optie niets verloren? Dus ook bv geen back up nodig van foto's en bestanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Nee, de instellingen worden alleen gereset naar "standaard". Voor zover ik weet raak je niks aan data of accounts kwijt maar een backup wordt altijd aangeraden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlorixJim
  • Laatst online: 28-07 13:23
Yasintha schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 14:59:
[...]

Gaat bij deze optie niets verloren? Dus ook bv geen back up nodig van foto's en bestanden?
Er gaat niets verloren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09 18:29
Mrjraider schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 16:16:
Nee, de instellingen worden alleen gereset naar "standaard". Voor zover ik weet raak je niks aan data of accounts kwijt maar een backup wordt altijd aangeraden ;)
Precies. Op zich een loze vraag, zorg altijd dat je backups hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:01
418O2 schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 18:51:
[...]

Precies. Op zich een loze vraag, zorg altijd dat je backups hebt.
Helemaal geen loze vraag, want ook als je een backup hebt, scheelt het een boel tijd en werk als je die niet hoeft te gebruiken.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09 18:29
Hahn schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 18:52:
[...]

Helemaal geen loze vraag, want ook als je een backup hebt, scheelt het een boel tijd en werk als je die niet hoeft te gebruiken.
Klopt, maar dat neemt niet weg dat een backup altijd nodig of verstandig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:01
418O2 schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 18:53:
[...]

Klopt, maar dat neemt niet weg dat een backup altijd nodig of verstandig is.
Dat spreek ik dan ook niet tegen.

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kompart
[...]

Ik had dus last van battery drain en had toen gereset en een backup teruggezet. De drain was meteen weer terug en had hem daarna gereset zonder backup en toen had ik geen drain meer. Ja je moet wel ff wat dingen terugzetten maar liever dat dan dikke battery drain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Kompart schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 08:48:
[...]

Ik had dus last van battery drain en had toen gereset en een backup teruggezet. De drain was meteen weer terug en had hem daarna gereset zonder backup en toen had ik geen drain meer. Ja je moet wel ff wat dingen terugzetten maar liever dat dan dikke battery drain.
Kwam dit door bepaalde apps of instellingen die hij terugzetten? (De battery drain).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kompart
dutchnltweaker schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 10:00:
[...]

Kwam dit door bepaalde apps of instellingen die hij terugzetten? (De battery drain).
Ik had dus getest met apps+instellingen terugzetten en met alleen instellingen terugzetten, bij beide kwam de drain terug dus mijn theorie was dat t ergens in de instellingen zat. Maar had geen zin om dit helemaal uit te zoeken dus had gewoon de telefoon gereset en alles 1 voor 1 ingesteld.

Overigens wat ik ook heb ondervonden doordat mijn vriendin 22 uur standby tijd haalt of tenminste dat geeft haar telefoon aan, is om alle apps in mappen te zetten. Mn vriendin heeft letterlijk geen enkele app die niet in een map of iets dergelijks staat en ik heb dit dus ook toegepast op mijn telefoon en hierdoor lijkt t ook alsof ik minder batterij verbruik maar weet niet of t daardoor komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-09 14:18
Ah... Goodlock 2019 is beschikbaar, via sammobile gelezen. Eindelijk weer waar dingen aanpassen... Statusbalk. Navigatiebalk.. clockface etc

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:40
De tijd staat nu links boven. Noem me een neuroot maar man wat is dat vervelend. Ik wil dat gewoon weer rechts hebben. Links is voor de notificaties, en nu verwart het continue.

Vreselijke update dat Pie. De hele interface is kinderlijk geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

JBS schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 18:15:
[...]
Ook daar vind ik niets wat in de buurt komt van prioriteiten bij meerdere bluetooth devices. Iemand die daarin ervaring heeft?
Vandaag de bluetooth headset vervangen door een andere, maar daarmee gebeurt precies hetzelfde (uitgaand gesprek dat ongevraagd naar een andere bluetooth connectie verplaatst wordt na een aantal seconde). Het ligt dus niet aan een mogelijk instabiele bluetooth verbinding van de vorige headset. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Wellicht heel scheef maar zet dubbele audio eens aan in je Bluetooth instellingen van de telefoon? Wellicht doet dat iets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:21
pixels66 schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 07:17:
De tijd staat nu links boven. Noem me een neuroot maar man wat is dat vervelend. Ik wil dat gewoon weer rechts hebben. Links is voor de notificaties, en nu verwart het continue.

Vreselijke update dat Pie. De hele interface is kinderlijk geworden.
Ik heb SystemUI Tuner gebruikt om de klok rechts te zetten:
https://play.google.com/s...m.zacharee1.systemuituner

Heb ik ook gebruikt om een Battery icon weer toe te voegen aan de quick settings (geen idee of dat default zo is, maar die was bij mij weg).

[ Voor 12% gewijzigd door iisworks op 09-03-2019 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Kan ook met goodlock van Samsung

[ Voor 23% gewijzigd door AllSeeyinEye op 09-03-2019 13:20 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Mrjraider schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 09:15:
Wellicht heel scheef maar zet dubbele audio eens aan in je Bluetooth instellingen van de telefoon? Wellicht doet dat iets.
Helaas, dat helpt ook niet. Jammer dat je kennelijk niet ergens binnen Android een prioriteit voor bluetooth devices kunt defineren, tenminste, ik vind die optie nergens, ook niet binnen SmartThings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intermediair
  • Niet online
Sinds de update werkt het geluid op mijn TV niet meer als ik de S8 via de Samsung usb-c naar HDMI adapter gebruik. Video werkt nog goed. Iemand een idee hoe ik het geluid er weer bij krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 02:00
Sinds die update is mijn signaal echt ruk met kpn. Nog meer mensen troubles?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 17:58

gwystyl

Beugeltje dan maar?

harrybeuker schreef op zondag 10 maart 2019 @ 00:21:
Sinds die update is mijn signaal echt ruk met kpn. Nog meer mensen troubles?
Voor bellen of data? Ik zie wel dat de telefoon nu veel vaker van Wi-Fi naar 4G wisselt (en terug), waardoor mijn internetverbinding minder stabiel is. Met bellen heb ik geen problemen.
Pagina: 1 ... 91 ... 96 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S8-serie] Levertijd & Prijzen
- Rooten, unlocken en custom ROM's: [Samsung Galaxy S8-serie] Rooten & Custom ROM's
- Accessoires: [Samsung Galaxy S8-serie] Het grote Accessoires topic
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support