Iemand in België de update al ota gekregen?
Werkt het zoeken in je apps naar apps nog bij jullie? Dus in de Finder zoeken naar een app die 100% op je telefoon staat?
Bij mij komt er alleen nog maar 'Resultaten bekijken voor <je zoektekst>` wat resulteert in online/store resultaten. Niet de apps op mijn telefoon, terwijl dit in de Finder instellingen wel aanstaat.
Gebruik het best veel dus merkte gelijk dat er iets niet klopte.
Maar misschien alleen iets op mijn telefoon..
Bij mij komt er alleen nog maar 'Resultaten bekijken voor <je zoektekst>` wat resulteert in online/store resultaten. Niet de apps op mijn telefoon, terwijl dit in de Finder instellingen wel aanstaat.
Gebruik het best veel dus merkte gelijk dat er iets niet klopte.
Maar misschien alleen iets op mijn telefoon..
[ Voor 24% gewijzigd door Kappade op 23-02-2019 11:49 ]
Nadeel van Pie tegenover Oreo is dat de Bixby-knop niet uitgeschakeld kan worden.
Je kunt er hoogstens voor kiezen dat Bixby alleen bij dubbelklikken opent.
BxActions zet m gewoon uit.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Samsung werkt aan een update hiervoor. Zowel voor de S8 en de S9.Artwido schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 12:57:
Nadeel van Pie tegenover Oreo is dat de Bixby-knop niet uitgeschakeld kan worden.
Iemand een idee hoe het split-screen nu werkt?
Multitasking view en dan op het icoon van een app drukkenAmmaniti schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 13:56:
Iemand een idee hoe het split-screen nu werkt?
Ben je niet van plan om te upgraden?stijnos1991 schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 08:41:
[...]
Verder voelt de telefoon nog steeds soepel aan en ziet er nog altijd mooi uit. Een nieuwe accu en ik kan weer 2 jaar vooruit.
Nieuwer update is awesome. Eerste dag batterij is minder. Ongeveer 14 uur met 2 uur sot. Voor de rest rete snel en goed. Dolby Atmos met akg oortjes maakt audio nog beter.
Heb jij factory reset gedaan ? Want daar heb ik geen zin in...Dutchredgaming schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 18:00:
Nieuwer update is awesome. Eerste dag batterij is minder. Ongeveer 14 uur met sot. Voor de rest rete snel en goed. Dolby Atmos met akg oortjes maakt audio nog beter.
(Nog) niet. Heb ik geen zin in.magnum73 schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 18:16:
[...]
Heb jij factory reset gedaan ? Want daar heb ik geen zin in...
Edit: batterij is slecht. Hij viel al uit.

[ Voor 27% gewijzigd door Dutchredgaming op 23-02-2019 19:03 ]
Weet het nog niet met Pie....
Batterij lijkt niet heel best. Tevens vind ik de telefoon helaas niet snel aanvoelen. Toch regelmatig lags en haperingen.
Visueel vind ik het zelf wel een prima update maar de snelheid en batterij worden er niet beter op, bij mij althans.
Misschien toch maar eens een factory reset overwegen om het even een nieuwe schone kans te geven...
Batterij lijkt niet heel best. Tevens vind ik de telefoon helaas niet snel aanvoelen. Toch regelmatig lags en haperingen.
Visueel vind ik het zelf wel een prima update maar de snelheid en batterij worden er niet beter op, bij mij althans.
Misschien toch maar eens een factory reset overwegen om het even een nieuwe schone kans te geven...
Wie had verwacht dat we dit konden zeggen tijdens vorige TouchWiz versies, maar ik vind de Samsung schil echt een toevoeging met Pie (of misschien zijn dit standaard Pie dingen).
Het instellingen menu is overzichtelijk en de nachtmodus is erg goed gelukt, de kleuren bij de browser zien er natuurlijk uit. De handhaving van de drie buttons in de swipe bewegingen is mooi. Er zitten ook handigheidjes in; als je een screenshot maakt blijft ie een paar seconden staan en gaat uit zichzelf weg. Het meest handige vind ik nog dat als je de telefoon kantelt tijdens een video verschijnt er een icoontje om heel snel (zonder te zoeken waar dat moet) naar volledig scherm te gaan.
De accu lijkt inderdaad niet per se beter, maar de handige toevoegingen maken dit twee jaar oude toestel weer helemaal fris.
Het instellingen menu is overzichtelijk en de nachtmodus is erg goed gelukt, de kleuren bij de browser zien er natuurlijk uit. De handhaving van de drie buttons in de swipe bewegingen is mooi. Er zitten ook handigheidjes in; als je een screenshot maakt blijft ie een paar seconden staan en gaat uit zichzelf weg. Het meest handige vind ik nog dat als je de telefoon kantelt tijdens een video verschijnt er een icoontje om heel snel (zonder te zoeken waar dat moet) naar volledig scherm te gaan.
De accu lijkt inderdaad niet per se beter, maar de handige toevoegingen maken dit twee jaar oude toestel weer helemaal fris.
Hier so far so good met Pie...
Batterij lijkt hetzelfde, alles voelt vlot aan... Heb wel een wipe-cache gedaan maar verder al in tijjjjjjjjden geen factory reset gedaan. Ik ben tevreden. (Moet alleen nog wennen aan de gesture home, back en recents)
Batterij lijkt hetzelfde, alles voelt vlot aan... Heb wel een wipe-cache gedaan maar verder al in tijjjjjjjjden geen factory reset gedaan. Ik ben tevreden. (Moet alleen nog wennen aan de gesture home, back en recents)
Moet niet per se, je kan instellen of je dat wilt gebruikenm0ridin schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 21:12:
(Moet alleen nog wennen aan de gesture home, back en recents)
The devil is in the details.
Haha, I know... maar volgens mij is het OF gebaren OF ze zijn continu in beeld toch? In de vorige versie moest ik ze eerst naar boven swipen en kon ik ze gebruiken, dat hjeb ik hier niet kunnen vinden...Hahn schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 21:13:
[...]
Moet niet per se, je kan instellen of je dat wilt gebruiken
Maar denk dat het prima is verder, is alleen even wennen. Ik heb nog steeds de neiging naar boven te swipen eerst, maar ach... kwestie van tijd.
Klopt, maar het is nu wel makkelijker wisselen tussen die twee. Het is nu een optie bij de sneltoetsen waar ook Wi-Fi, BT etc. zitten.m0ridin schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 21:18:
[...]
Haha, I know... maar volgens mij is het OF gebaren OF ze zijn continu in beeld toch? In de vorige versie moest ik ze eerst naar boven swipen en kon ik ze gebruiken, dat hjeb ik hier niet kunnen vinden...
Maar denk dat het prima is verder, is alleen even wennen. Ik heb nog steeds de neiging naar boven te swipen eerst, maar ach... kwestie van tijd.
Mijn S8 zit op 3,01V/0,43A met opladen. Gaat dit goed? USB-poort kaduuk? Het is met elke kabel. Ik kan mij toch herinneren dat het hoger lag, zo'n 0,89A.
Waar kan je dit zien? dan zal ik zo even kijken wat ik heb.W84 schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 22:16:
Mijn S8 zit op 3,01V/0,43A met opladen. Gaat dit goed? USB-poort kaduuk? Het is met elke kabel. Ik kan mij toch herinneren dat het hoger lag, zo'n 0,89A.
Kan je draadloos laden meten? Als dit ook zo laag is, dan defect mainboard. Anders alleen defect oplaadgedeelte. Connect hij met de pc?W84 schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 22:16:
Normaal is btw 1.6/1.7A
[ Voor 9% gewijzigd door DiMacho op 23-02-2019 23:36 ]
Die is hoger ja, maar ik probeer het net weer met kabel en ik zit op 1.21A @3.01V. Ik snap er niks van. Moest die weer ontwaakt worden met draadloos opladen?DiMacho schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 23:34:
[...]
Kan je draadloos laden meten? Als dit ook zo laag is, dan defect mainboard. Anders alleen defect oplaadgedeelte. Connect hij met de pc?
Normaal is btw 1.6/1.7A
Waarmee meet je? Een app op je telefoon zelf? Misschien dat de telefoon bezig was terwijl je aan het opladen was, waardoor 'ie zowel aan het ontladen als aan het opladen tegelijk was.W84 schreef op zondag 24 februari 2019 @ 01:00:
[...]
Die is hoger ja, maar ik probeer het net weer met kabel en ik zit op 1.21A @3.01V. Ik snap er niks van. Moest die weer ontwaakt worden met draadloos opladen?
Met een USB-meter. Toestel was met AOD net als nu. Laden gaat nu weer snel. Ik ga het in de gaten houden.
Dag 2, batterij is stuk beter. (In het midden was het s'nachts
)

@magnum73 waarschijnlijk is de eerste dag nog met naweeën van de update

[ Voor 20% gewijzigd door Dutchredgaming op 24-02-2019 13:40 ]
Jammer genoeg nog niet hier.SHFT schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 11:20:
Iemand in België de update al ota gekregen?
Meestal het geval dat ie na een a twee dagen beter word. Boel moet settelen, op de achtergrond was vanalles bezig. Ik wacht braaf af voor VDF.Dutchredgaming schreef op zondag 24 februari 2019 @ 11:39:
Dag 2, batterij is stuk beter. (In het midden was het s'nachts)
[Afbeelding]
Even mezelf quoten, maar batterij is beter geworden. Heb nu net 22uur en 4uur en 36min SOT en ligt nu aan de lader.Sleehond schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 19:38:
Weet het nog niet met Pie....
Daar kunnen we wel mee leven
Fijn een navigatiebalk die nooit meer verdwijnt, ook niet bij full screen video.
Wat bedoel je? Ik zie geen balken, tenzij ik ze te voorschijn swipe tijdens fullscreen video. Heb je de knoppen of de 3 strepen als navigatiebalk?Hertog_Martin schreef op zondag 24 februari 2019 @ 18:27:
Fijn een navigatiebalk die nooit meer verdwijnt, ook niet bij full screen video.
Als ik vanuit chrome een video bekijk op full screen, blijft de witte navigatiebalk in beeld, zowel als ik de knoppen instel als wanneer ik de drie swipe strepen instel.Hahn schreef op zondag 24 februari 2019 @ 18:30:
[...]
Wat bedoel je? Ik zie geen balken, tenzij ik ze te voorschijn swipe tijdens fullscreen video. Heb je de knoppen of de 3 strepen als navigatiebalk?
Bijvoorbeeld met deze video:
https://www.autoweek.nl/a...erformance-rij-impressie/
Was voor update niet.
Ah, daar heb ik het ook inderdaad. In de YouTube-app geen last van.Hertog_Martin schreef op zondag 24 februari 2019 @ 18:41:
[...]
Als ik vanuit chrome een video bekijk op full screen, blijft de witte navigatiebalk in beeld, zowel als ik de knoppen instel als wanneer ik de drie swipe strepen instel.
Was voor update niet.
Hier verdwijnen de navigatie balken na twee seconden. Getest bij jouw link.
Ik heb bij de telefoon van mijn zoon soortgelijk probleem gehad. Daar was het ook bij youtube.
Toen bleek dat bij instellingen, bij Toegankelijkheid iets aangevinkt te staan. Had hij zelf niet gedaan maar leek na een update.
Kijk daar eens. Daar staat normaal alles uit.
Ik heb bij de telefoon van mijn zoon soortgelijk probleem gehad. Daar was het ook bij youtube.
Toen bleek dat bij instellingen, bij Toegankelijkheid iets aangevinkt te staan. Had hij zelf niet gedaan maar leek na een update.
Ga naar instellingen, display, navigatiebalk,Hertog_Martin schreef op zondag 24 februari 2019 @ 18:41:
[...]
Als ik vanuit chrome een video bekijk op full screen, blijft de witte navigatiebalk in beeld, zowel als ik de knoppen instel als wanneer ik de drie swipe strepen instel.
Was voor update niet.
scroll naar beneden en zet navigatiehints uit. Dan zijn de 3 streepjes weg met het afspelen van o.a. bovenstaande video.
Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.
Die optie heb ik nietMegapaul schreef op zondag 24 februari 2019 @ 19:42:
[...]
Ga naar instellingen, display, navigatiebalk,
scroll naar beneden en zet navigatiehints uit. Dan zijn de 3 streepjes weg met het afspelen van o.a. bovenstaande video.
Ah wacht, als ik eerst modus met streepjes kies, dan uit menu ga en er terug in, kan ik dat instellen. Thanks. Blijft alsnog stom wel.
Wil eigenlijk gewoon zoals voor de update gewoon knopjes met optie ze te verbergen.
[ Voor 25% gewijzigd door Hertog_Martin op 24-02-2019 20:31 ]
Kom ik helaas ook niet verder mee.Artwido schreef op zondag 24 februari 2019 @ 19:19:
Hier verdwijnen de navigatie balken na twee seconden. Getest bij jouw link.
Edit: inmiddels verholpen, zie post hierboven
[ Voor 4% gewijzigd door Hertog_Martin op 24-02-2019 20:31 ]
Yow!
Haha nee man, nog niet.. Nog steeds erg blij met dit kadootje.
Als ik naar de playstore ga onde het tabblad bibliotheek bij mijn Apps en Games, dan staat daar een batterij aan oude apps.
Klik ik op een kruisje om deze daar te verwijderen (niet van de telefoon want dit is de bibliotheek), dan sluit de playstore met een error.
Hebben nog meer mensen hier last van?
Klik ik op een kruisje om deze daar te verwijderen (niet van de telefoon want dit is de bibliotheek), dan sluit de playstore met een error.
Ik zat net met hetzelfde. Nu hebben ze weer een goed werkende functie de nek omgedraaid.Hertog_Martin schreef op zondag 24 februari 2019 @ 20:22:
[...]
Die optie heb ik niet
Ah wacht, als ik eerst modus met streepjes kies, dan uit menu ga en er terug in, kan ik dat instellen. Thanks. Blijft alsnog stom wel.
Wil eigenlijk gewoon zoals voor de update gewoon knopjes met optie ze te verbergen.
Zo werkt het ook. Maar heb liever dat ik gewoon de knoppen tevoorschijn kan halen.
R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF
Ja heb ik hier ook. Draai nog op Nougat.TuffScout schreef op maandag 25 februari 2019 @ 08:04:
Als ik naar de playstore ga onde het tabblad bibliotheek bij mijn Apps en Games, dan staat daar een batterij aan oude apps.
Goedenmorgen!
Ik geniet al ruim anderhalf jaar van mijn Samsung Galaxy S8+. Helaas heb ik tot op heden nog geen update ontvangen. Ik heb al meerdere dingen gelezen en gecontroleerd op mijn mobiel, zoals csc nummer etc. Dit staat allemaal op NL en heb hem gekocht bij belsimpel. Heeft iemand enig idee hoe ik de update zou kunnen triggeren? Misschien verbinden met een vpn naar Duitsland?
Met vriendelijke groet,
Bart Schriever
Ik geniet al ruim anderhalf jaar van mijn Samsung Galaxy S8+. Helaas heb ik tot op heden nog geen update ontvangen. Ik heb al meerdere dingen gelezen en gecontroleerd op mijn mobiel, zoals csc nummer etc. Dit staat allemaal op NL en heb hem gekocht bij belsimpel. Heeft iemand enig idee hoe ik de update zou kunnen triggeren? Misschien verbinden met een vpn naar Duitsland?
Met vriendelijke groet,
Bart Schriever
Draai nu sinds vrijdag Android 9.0 en moet zeggen dat hij goed bevalt, natuurlijk in het begin wennen.
Mijn oude Theme werkte helaas niet meer na de update, moest opzoek naar een nieuwe zwarte thema.
Nu met een ander zwart thema ben ik helemaal tevreden over de update.
Vind het alleen erg vervelend dat wanneer je bij je openstaande apps kijkt dat er onderaan ook te zien is welke je het laatst allemaal hebt geopend, iemand al iets gevonden om dit uit te zetten?
Mijn oude Theme werkte helaas niet meer na de update, moest opzoek naar een nieuwe zwarte thema.
Vind het alleen erg vervelend dat wanneer je bij je openstaande apps kijkt dat er onderaan ook te zien is welke je het laatst allemaal hebt geopend, iemand al iets gevonden om dit uit te zetten?
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
nee, bij bv oneplus werkt het wel op die manier, maar bij samsung is het op basis van toestel code. ik heb op mijn s8 ook een paar keer via de VPN gechecked zonder succes en vrijdag ochtend was ie er wel via reguliere verbinding in NLhetisbartmaar schreef op maandag 25 februari 2019 @ 10:04:
Goedenmorgen!
Met vriendelijke groet,
Bart Schriever
Iemand een idee hoe je de recent gebruikte apps kan verwijderen bij het taakbeheer?
Same (android pie hier), maar de app wordt in ieder geval nog wel verwijderd...TuffScout schreef op maandag 25 februari 2019 @ 08:04:
Gewoon omhoog swipen... simpeler kan niet.Ryan_ schreef op maandag 25 februari 2019 @ 10:19:
Iemand een idee hoe je de recent gebruikte apps kan verwijderen bij het taakbeheer?
Ik kan iedereen aanraden om even filmpjes op te zoeken op YouTube daar staan vaak zeer bruikbare tips in.
[ Voor 18% gewijzigd door sjaool op 25-02-2019 10:34 ]
"When you grow up your heart dies"
In Chrome inderdaad hier ook de navigatieknoppen aan de zijkant. Bij Firefox niet.Hertog_Martin schreef op zondag 24 februari 2019 @ 18:41:
[...]
Was voor update niet.
Edit -> Ik zie dat er wat tips zijn gegeven om het uit te zetten. Maar lijkt er op dat, ook na een reboot dit nog steeds bij Chrome niet werkt?
[ Voor 12% gewijzigd door ElectricHead op 25-02-2019 10:42 ]
Do, or do not. There is no try. - Master Yoda
Mijn fout. Ik bedoelde de rij met icoontjes daaronder (meest gebruikte apps).sjaool schreef op maandag 25 februari 2019 @ 10:33:
[...]
Gewoon omhoog swipen... simpeler kan niet.
Ik kan iedereen aanraden om even filmpjes op te zoeken op YouTube daar staan vaak zeer bruikbare tips in.
[ Voor 3% gewijzigd door Ryan_ op 25-02-2019 10:36 ]
@Ryan_ Bij mijn weten kun je dat rijtje niet wissen. Dus mocht je apps gebruiken die niemand mag zien heb je een probleem.
Helaas, ik heb hiervoor inderdaad ook een OnePlus gehad en via deze manier een update binnen gehaald. Ik heb afgelopen vrijdag dus wel de beveiligingspatch van februari ontvangen en geïnstalleerd. Ben benieuwd waarom het zolang duurt voordat ik hem ontvang.Prulleman schreef op maandag 25 februari 2019 @ 10:10:
[...]
nee, bij bv oneplus werkt het wel op die manier, maar bij samsung is het op basis van toestel code. ik heb op mijn s8 ook een paar keer via de VPN gechecked zonder succes en vrijdag ochtend was ie er wel via reguliere verbinding in NL
Dankje! Hiernaar was ik op zoeksjaool schreef op maandag 25 februari 2019 @ 10:45:
@Ryan_ Hamburgermenu > Instellingen > Voorgestelde apps > uitvinken
Dan worden ze niet meer weergegeven. Dit werkt ook in de app drawer. Je kunt dus niet maar een app verwijderen. Het is alles of niets.
Gisteren kreeg ik de februari update gepusht, toen ik daarna handmatig nog eens naar updates zocht kwam hij met de update naar Pie.hetisbartmaar schreef op maandag 25 februari 2019 @ 10:40:
[...]
Helaas, ik heb hiervoor inderdaad ook een OnePlus gehad en via deze manier een update binnen gehaald. Ik heb afgelopen vrijdag dus wel de beveiligingspatch van februari ontvangen en geïnstalleerd. Ben benieuwd waarom het zolang duurt voordat ik hem ontvang.
Awesome
Ben wel blij met de update, probleem met de autoradio en BT is ook bijna opgelost. Voorheen deed hij het helemaal niet, nu wel als je eerst wacht tot er verbinding is en dan op de telefoon BT uit en weer aanzet. Dan kan ik wel gewoon spotify afspelen op de autoradio......
Rechtsboven op de drie puntjes en dan instellingen en vervolgens zit daar de optie om dit uit te zetten.G_Dragon schreef op maandag 25 februari 2019 @ 10:08:
Draai nu sinds vrijdag Android 9.0 en moet zeggen dat hij goed bevalt, natuurlijk in het begin wennen.
"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-
Thanks zal er vanavond even naar kijken, heb ook al alle instellingen doorzocht tot helaas geen resultaat.H.Boss schreef op maandag 25 februari 2019 @ 13:08:
[...]
Rechtsboven op de drie puntjes en dan instellingen en vervolgens zit daar de optie om dit uit te zetten.
Ik kom er nog op terug
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
@G_Dragon Kijk een paar posts boven je vraag, daar stond het antwoord ook al.
Oh dat heb ik dan gemist, waarschijnlijk niet in getagdsjaool schreef op maandag 25 februari 2019 @ 13:19:
@G_Dragon Kijk een paar posts boven je vraag, daar stond het antwoord ook al.
Edit : haha maar wat bedoelen ze met Hambugermenu ?
[ Voor 10% gewijzigd door G_Dragon op 25-02-2019 13:22 ]
Het is waarschijnlijk makkelijker om hem handmatig te flashen zoals hier een paar dagen geleden uitgelegd is:hetisbartmaar schreef op maandag 25 februari 2019 @ 10:04:
Goedenmorgen!
Met vriendelijke groet,
Bart Schriever
Megapaul in "[Samsung Galaxy S8-serie] Ervaringen & Discussie"
Hamburgermenu zijn de drie puntjes rechtsboven.G_Dragon schreef op maandag 25 februari 2019 @ 13:21:
[...]
Oh dat heb ik dan gemist, waarschijnlijk niet in getagd
Edit : haha maar wat bedoelen ze met Hambugermenu ?
"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-
Dan ga ik er vanavond even naar kijkenH.Boss schreef op maandag 25 februari 2019 @ 13:31:
[...]
Hamburgermenu zijn de drie puntjes rechtsboven.
Update bevalt tot nu toe goed behalve het verbruik van de accu. Vanochtend van de lader gehaald om 6:00, maar om 13:00 al op 59%.
Same here! Je zou bijna zeggen dat ze dit expres hebben gedaan in aanloop naar de release van de Galaxy S10KingSizeBas schreef op maandag 25 februari 2019 @ 13:47:
Update bevalt tot nu toe goed behalve het verbruik van de accu. Vanochtend van de lader gehaald om 6:00, maar om 13:00 al op 59%.
Bij mij is het batterijverbruik hetzelfde gebleven. Het blijft gek dat dit per telefoon verschillend kan zijn, terwijl we allemaal dezelfde telefoon hebben en dezelfde update gekregen hebben.
Vergeet niet na het updaten de cache te wissen met de knoppencombi. Kan echt enorm schelen.
Moet je dan ook overal opnieuw inloggen e.d?W84 schreef op maandag 25 februari 2019 @ 14:20:
Vergeet niet na het updaten de cache te wissen met de knoppencombi. Kan echt enorm schelen.
Ik heb een factory reset gedaan na de update. Neem aan dat de cache dan ook gewist wordt?W84 schreef op maandag 25 februari 2019 @ 14:20:
Nope. Puur de cache wordt dan gewist van installatiebestanden etc.Ryan_ schreef op maandag 25 februari 2019 @ 14:20:
[...]
Moet je dan ook overal opnieuw inloggen e.d?
[ Voor 6% gewijzigd door W84 op 25-02-2019 15:08 ]
Doet hij dit niet automatisch, waardoor je bij de eerste herstart de melding krijgt "app x van y optimaliseren" en het de eerste keer zo lang duurt?W84 schreef op maandag 25 februari 2019 @ 14:20:
Zover ik weet niet, want ik merk verschil en je ziet ook staan dat er daadwerkelijk wat wordt verwijderd.
Ik heb het trouwens over de cache wipe als het toestel is uitgeschakeld.
Ik heb het trouwens over de cache wipe als het toestel is uitgeschakeld.
[ Voor 3% gewijzigd door W84 op 25-02-2019 15:32 ]
Ik had het probleem met Bluetooth en mijn Fitbit Charge 3. Dat kan enige tijd goed gaan en vervolgens moet ik de Bluetooth opnieuw aan en uitzetten of zelfs de gehele telefoon om weer fatsoenlijk te kunnen synchroniseren. Sinds de update draait het nu al 2 dagen stabiel en dat is een unicum. Dus ben benieuwd of dat zo blijft.Duncan_R schreef op maandag 25 februari 2019 @ 11:31:
Ben wel blij met de update, probleem met de autoradio en BT is ook bijna opgelost. Voorheen deed hij het helemaal niet, nu wel als je eerst wacht tot er verbinding is en dan op de telefoon BT uit en weer aanzet. Dan kan ik wel gewoon spotify afspelen op de autoradio......
Mijn telefoon lijkt in elk geval weer een stuk in snelheid te zijn toegenomen. Qua batterij verbruik kan ik nog niet zoveel zeggen omdat ik 'm tussendoor aan de lader heb gehangen in de auto.
En heb je gereset of gewoon geupdate ?AlexSaxoMusic schreef op maandag 25 februari 2019 @ 15:47:
[...]
Ik had het probleem met Bluetooth en mijn Fitbit Charge 3. Dat kan enige tijd goed gaan en vervolgens moet ik de Bluetooth opnieuw aan en uitzetten of zelfs de gehele telefoon om weer fatsoenlijk te kunnen synchroniseren. Sinds de update draait het nu al 2 dagen stabiel en dat is een unicum. Dus ben benieuwd of dat zo blijft.
Mijn telefoon lijkt in elk geval weer een stuk in snelheid te zijn toegenomen. Qua batterij verbruik kan ik nog niet zoveel zeggen omdat ik 'm tussendoor aan de lader heb gehangen in de auto.
De batterijmananagment is bij de update geloof ik op de schop gegaan, dus de telefoon heeft ook weer tijd nodig om de database van sluimerende apps en andere instellingen weer op te bouwen.KingSizeBas schreef op maandag 25 februari 2019 @ 13:47:
Ik weet niet wanneer je de update hebt geïnstalleerd, maar geef het eens een week de tijd. Duurde bij mij ook een paar dagen voordat het weer gelijk was met voor de update (ik heb echter wel de S9 i.p.v. de S8).
Ik gebruik deze Xiaomi bluetooth headset in combinatie met mijn S8 om te bellen in de auto. Mijn S8 is dan verbonden met de carkit, Gear S3 en deze Xiaomi headset. Wanneer ikzelf een oproep start en kies voor de headset, wordt de oproep na pakweg 2-3 seconden verplaatst naar de carkit. Bij een inkomende oproep is dat niet het geval.
Herkent iemand dit euvel van uitgaand gesprek dat ongevraagd naar een andere bluetooth connectie verplaatst wordt na een aantal seconden?
Herkent iemand dit euvel van uitgaand gesprek dat ongevraagd naar een andere bluetooth connectie verplaatst wordt na een aantal seconden?
[ Voor 18% gewijzigd door JBS op 26-02-2019 13:05 ]
Kan je niet in de Bluetooth instellingen de oproep uitschakelen bij je headset? Zal nadien weer aan moeten als je uit de auto stapt.
Uitzetten op de bluetooth verbinding van de carkit bedoel je?Mrjraider schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 11:55:
Kan je niet in de Bluetooth instellingen de oproep uitschakelen bij je headset? Zal nadien weer aan moeten als je uit de auto stapt.
Op je headset? Want zoals ik het lees word de oproep verbinding doorgeschakeld terwijl je wil dat ie bij de carkit blijft als je word gebeld.
Heb 't iets verduidelijkt. Ik start een uitgaande oproep en kies de headset. Na 2-3 seconden wordt het gesprek verplaatst naar de carkit, dat wil ik niet. Het gesprek moet bij de headset blijven.Mrjraider schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 12:33:
Op je headset? Want zoals ik het lees word de oproep verbinding doorgeschakeld terwijl je wil dat ie bij de carkit blijft als je word gebeld.
Hmm. Kan je op je telefoon geen voorkeur instellen? Heb zelf geen ervaring met meerdere apparaten gekoppeld via BTJBS schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 13:07:
[...]
Heb 't iets verduidelijkt. Ik start een uitgaande oproep en kies de headset. Na 2-3 seconden wordt het gesprek verplaatst naar de carkit, dat wil ik niet. Het gesprek moet bij de headset blijven.
[ Voor 7% gewijzigd door Mrjraider op 26-02-2019 13:24 ]
Daar was ik ook naar op zoek maar lijkt inderdaad niet mogelijk..Mrjraider schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 13:24:
[...]
Hmm. Kan je op je telefoon geen voorkeur instellen? Heb zelf geen ervaring met meerdere apparaten gekoppeld via BT
Via Smartthings dan?
Edit: op andere noot:
Ik zie via http://live.samsung-updates.com/index.php?device=SM-G950F dat er langzaam ook Vodafone updates komen. Onder andere italie.
Edit: op andere noot:
Ik zie via http://live.samsung-updates.com/index.php?device=SM-G950F dat er langzaam ook Vodafone updates komen. Onder andere italie.
[ Voor 80% gewijzigd door Mrjraider op 26-02-2019 15:08 ]
Sinds de update krijgt ik voor 1 whatsapp bericht paar meldingstonen te horen... denk ik steeds dat ik paar berichten achterelkaar hebt =.=
Ook daar vind ik niets wat in de buurt komt van prioriteiten bij meerdere bluetooth devices. Iemand die daarin ervaring heeft?Mrjraider schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 13:54:
Via Smartthings dan?
Dit had ik ook, maar dan met de Facebook applicatie. Enige remedie, want ik heb alles geprobeerd en uitgesloten, was een reset van het toestel. Sindsdien geen geklungel meer met dubbele meldingen voor een bericht.Eek2nd schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 18:03:
Sinds de update krijgt ik voor 1 whatsapp bericht paar meldingstonen te horen... denk ik steeds dat ik paar berichten achterelkaar hebt =.=
Heb het antwoord gelukkig gevonden... Het was de Pokemon Go app die bij Go-tcha bij elke pokemon geluid maakte... blijkbaar heeft de update de meldingen ingeschakeld ^-^"Mrjraider schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 18:16:
[...]
Dit had ik ook, maar dan met de Facebook applicatie. Enige remedie, want ik heb alles geprobeerd en uitgesloten, was een reset van het toestel. Sindsdien geen geklungel meer met dubbele meldingen voor een bericht.
Gelukkig niet hoeven resetten
Ik heb een beetje gemengde gevoelens bij One UI. Aan de ene kant werkt het makkelijker dan de oude Samsung Experience, aan de andere kant ziet het er minder gelikt uit.
Makkelijker in gebruik:
• Veel eenvoudiger met één hand te bedienen door het vermijden van list items en knoppen in het bovenste deel van een scherm, en het (na 2e swipe) full-screen maken van de notification shade met de toggles.
• Eindelijk apps kunnen locken in de Recents zodat je Close All kunt doen zonder bv. Spotify ineens te laten stoppen.
• Ik ben wel fan van dark mode, gezien ik vaak 's avonds in bed wat lees en nu niet meer de vrouw, kinderen in de volgende kamer, en de hond beneden wakker maak. Top ook dat het wel op (day/night) schema kan, want overdag is licht wel mooi, en sommige dingen (e-mail content) werken niet met dark en dat geeft dan een rare look met half donkere interface, half witte content.
• Geen moeilijke gestures, maar gewoon dezelfde knoppenvolgorde als de knoppenbalk. Makkelijk en doeltreffend, met een korte vlakke leercurve.
Esthetisch minder mooi:
• Dat lege bovenste deel van een scherm dat zo helpt bij one-handed ziet er wel... leeg uit. Er dan maar een grote header in plaatsen voor wat vulling is esthetisch niet de meest geslaagde oplossing.
• Teveel rounded edges... Zelfs in de notifications shade, waar het niet mooi uitkomt bij de bovenste notification (zie bv. hier), en lijsten met rounded secties geven, zeker bij gebrek aan schaduwrandje voor het scrollable deel als geheel, af en toe rare uitsnedes (zie bv. hier bij de bovenste sectie die net buiten beeld gaat; natuurlijk moet je ergens afknippen, maar bij rechte randen gaat zo'n stukje dan in elk geval over de hele breedte).
• De dikke ronde gekleurde achtergronden bij de notification shade toggles. De oude Samsung Experience met gekleurd (lijn)icoontje en dun lijntje vond ik subtieler en strakker dan die dikke bollen. Zie bv. hier. Al zie je deze nieuwe stijl ook veel bij andere merken, w.m.b. had Samsung het hier bij z'n eigen stijl mogen houden (of nou ja, volgens mij begon HTC ooit met die subtiele toggles met een lijntje).
• Knoppen hebben geen small-caps meer, waardoor het onderscheid tussen een knop en een label weg is. In de meeste gevallen is het nog wel duidelijk of wist je nog waar de knop zat van voor de update, maar de small-caps voor knoppen was, bij gebrek aan border of achtergrond op een knop, imo een prima oplossing en ik snap niet waarom men dat heeft veranderd. Voor wie het alweer vergeten is hier een voorbeeldje van o.a. de oude "notification settings" en "clear" knoppen. De small-caps section headers waren imo ook wat strakker dan de rounded sections (zonder header) van One UI.
• De labels bij de onderste (fixed) icoontjes zijn weg, wat het homescreen er niet uniform laat uitzien (OCD trigger anyone?).
• De weather widget gebruikt nu gele zon/maan icoontjes, wat niet op elke achtergrond goed uitkomt. De neutralere witte outlines van Experience zagen er wat strakker uit imo, en pasten overal bij.
• Als je de gestures gebruikt krijg je soms een heel aparte kleur randje onderaan, bv. wit terwijl de app een donkere kleur heeft. Dat is bij de normale knoppenbalk ook wel, maar zo'n knoppenbalk komt makkelijker weg met een afwijkende kleur dan dat kleine gestures randje.
Al met al heb ik het gevoel dat Samsung bij One UI meer naar interactie en minder naar esthetiek heeft gekeken, en denk ik dat er wat mooiers uit had kunnen rollen als men meer op beide tegelijk zou hebben gefocust. Waar het oude Experience bij mij vooral sleutelwoorden als "strak", "zakelijk", "uniform" oproept, geeft One UI mij meer een "kleurrijk", "rond", "speels" gevoel. Maar het is wel praktisch in gebruik, en dat maakt het -samen met de nieuwe functies- wel de moeite waard.
Tot zover de review na een paar dagen One UI
Makkelijker in gebruik:
• Veel eenvoudiger met één hand te bedienen door het vermijden van list items en knoppen in het bovenste deel van een scherm, en het (na 2e swipe) full-screen maken van de notification shade met de toggles.
• Eindelijk apps kunnen locken in de Recents zodat je Close All kunt doen zonder bv. Spotify ineens te laten stoppen.
• Ik ben wel fan van dark mode, gezien ik vaak 's avonds in bed wat lees en nu niet meer de vrouw, kinderen in de volgende kamer, en de hond beneden wakker maak. Top ook dat het wel op (day/night) schema kan, want overdag is licht wel mooi, en sommige dingen (e-mail content) werken niet met dark en dat geeft dan een rare look met half donkere interface, half witte content.
• Geen moeilijke gestures, maar gewoon dezelfde knoppenvolgorde als de knoppenbalk. Makkelijk en doeltreffend, met een korte vlakke leercurve.
Esthetisch minder mooi:
• Dat lege bovenste deel van een scherm dat zo helpt bij one-handed ziet er wel... leeg uit. Er dan maar een grote header in plaatsen voor wat vulling is esthetisch niet de meest geslaagde oplossing.
• Teveel rounded edges... Zelfs in de notifications shade, waar het niet mooi uitkomt bij de bovenste notification (zie bv. hier), en lijsten met rounded secties geven, zeker bij gebrek aan schaduwrandje voor het scrollable deel als geheel, af en toe rare uitsnedes (zie bv. hier bij de bovenste sectie die net buiten beeld gaat; natuurlijk moet je ergens afknippen, maar bij rechte randen gaat zo'n stukje dan in elk geval over de hele breedte).
• De dikke ronde gekleurde achtergronden bij de notification shade toggles. De oude Samsung Experience met gekleurd (lijn)icoontje en dun lijntje vond ik subtieler en strakker dan die dikke bollen. Zie bv. hier. Al zie je deze nieuwe stijl ook veel bij andere merken, w.m.b. had Samsung het hier bij z'n eigen stijl mogen houden (of nou ja, volgens mij begon HTC ooit met die subtiele toggles met een lijntje).
• Knoppen hebben geen small-caps meer, waardoor het onderscheid tussen een knop en een label weg is. In de meeste gevallen is het nog wel duidelijk of wist je nog waar de knop zat van voor de update, maar de small-caps voor knoppen was, bij gebrek aan border of achtergrond op een knop, imo een prima oplossing en ik snap niet waarom men dat heeft veranderd. Voor wie het alweer vergeten is hier een voorbeeldje van o.a. de oude "notification settings" en "clear" knoppen. De small-caps section headers waren imo ook wat strakker dan de rounded sections (zonder header) van One UI.
• De labels bij de onderste (fixed) icoontjes zijn weg, wat het homescreen er niet uniform laat uitzien (OCD trigger anyone?).
• De weather widget gebruikt nu gele zon/maan icoontjes, wat niet op elke achtergrond goed uitkomt. De neutralere witte outlines van Experience zagen er wat strakker uit imo, en pasten overal bij.
• Als je de gestures gebruikt krijg je soms een heel aparte kleur randje onderaan, bv. wit terwijl de app een donkere kleur heeft. Dat is bij de normale knoppenbalk ook wel, maar zo'n knoppenbalk komt makkelijker weg met een afwijkende kleur dan dat kleine gestures randje.
Al met al heb ik het gevoel dat Samsung bij One UI meer naar interactie en minder naar esthetiek heeft gekeken, en denk ik dat er wat mooiers uit had kunnen rollen als men meer op beide tegelijk zou hebben gefocust. Waar het oude Experience bij mij vooral sleutelwoorden als "strak", "zakelijk", "uniform" oproept, geeft One UI mij meer een "kleurrijk", "rond", "speels" gevoel. Maar het is wel praktisch in gebruik, en dat maakt het -samen met de nieuwe functies- wel de moeite waard.
Tot zover de review na een paar dagen One UI
4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1
Bedankt, wist (nog) niet dat dit mogelijk was en het is inderdaad een verademingjohnwoo schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 02:00:
Ik heb het idee dat mijn s8 een stuk vlotter is geworden met de Pie/OneUI update.
[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic
Hebben jullie ook gemerkt dat de thema's van de telefoon ook anders zijn geworden? Belschermen die wit zijn icoontjes die anders zijn. Is een beetje raar dat dit zo is veranderd. Ik weet niet of ik zo een fan ben van die laatste update.
Ligt aan het thema wat je gebruikt, die moeten wel een update krijgen om de OneUI van Samsung volledig te ondersteunen.
Ik merk nu inderdaad dat me thema's die zijn geupdate nog wel hetzelfde er uit zien. De icoontjes onder de always on display vind ik wel weer leuk er uit zien.Mrjraider schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 08:26:
Ligt aan het thema wat je gebruikt, die moeten wel een update krijgen om de OneUI van Samsung volledig te ondersteunen.
Bedankt!H.Boss schreef op maandag 25 februari 2019 @ 13:31:
[...]
Hamburgermenu zijn de drie puntjes rechtsboven.
Het heeft gewerkt
Wat bedoel je hier mee?johnwoo schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 02:00:
• en het (na 2e swipe) full-screen maken van de notification shade met de toggles.
Het zal wel weer aan mij liggen, maar multiscreen kan ik ook niet meer gebruiken. Iemand enig idee wat ik fout doe?
Op de drie streepjes drukken dan het app icoontje ingedrukt houden en dan krijg je een keuze lijst. Dan kiezen voor open in gesplitste schermweergave.
Ik heb de update hier net geinstalleerd. So far So good. Vind alleen die witte kaders spuuglelijk om apps zoals Spotify, enig idee waar dat aangepast kan worden?
Ik heb de update hier net geinstalleerd. So far So good. Vind alleen die witte kaders spuuglelijk om apps zoals Spotify, enig idee waar dat aangepast kan worden?
Ik heb even een vraagje. Van de week zelf al door de menu's heen zitten scrollen maar (nog) niet echt kunnen vinden.
In de vernieuwde camera app kun je de timer instellen. Vroeger zat dat verscholen in het menu, nu mooi boven aan in het scherm. Echter: In de instellingen kon je altijd dan instellen dat er 3 foto's gemaakt konden worden. Nu lijkt het er op dat deze optie er niet meer is?
In de vernieuwde camera app kun je de timer instellen. Vroeger zat dat verscholen in het menu, nu mooi boven aan in het scherm. Echter: In de instellingen kon je altijd dan instellen dat er 3 foto's gemaakt konden worden. Nu lijkt het er op dat deze optie er niet meer is?
Do, or do not. There is no try. - Master Yoda
Edit: even hertypen.
Ik heb de applicaties van Samsung laten updaten via de Galaxy Store en de Playstore.
Ik zag per toeval dat je onder de instellingen van de Browser (Samsung Internet) en dan bij Privacy kan zien dat er gebruik gemaakt word van een "aangepaste beleving" dit is, vermoed ik, je Samsung account gekoppeld aan verschillende applicaties. Vermoed dat dit een functie is van de Samsung Cloud?
Wat ik heb ontdekt wat niet echt heel vlekkeloos werkt;
- Pictorgramkaders; zoals in Oreo kon je onder instellingen > display kiezen of je met of zonder pictogram kaders wilde. Nu kan dit niet en zie je bij applicaties die niet het formaat van de standaard Samsung applicaties hebben een witte rand. Als je via de Thema's andere pictogrammen kiest dan kan je een pack kiezen waarbij de kaders weg zijn. Even op gegoogled en dit ligt aan Samsung + Pie
- Bluetooth; valt me op dat je zo niet kan zien of dat aan staat of niet. Er is geen melding te zien in het statusbalk zoals de wifi. Pas als Bluetooth is verbonden dan zie je dit.. onhandig in mijn beleving.
- Disconnect Pro; dit is een adblocker die over heel het toestel werkt, dus niet alleen de browser maar ook bij andere applicaties zoals games. De blocker werkt tot mijn verbazing niet meer in de standaard browser...ik verwacht dat dit bij Disconnect ligt maar die is al in geen tijden meer bijgewerkt...
Wat verbeteringen:
- Dolby Atmos; is ook bij ons op de S8(+) aanwezig en het werkt verrassend goed. Vanmiddag getest via een bedrade koptelefoon (JBL E45BT) en er is een degelijk verschil hoorbaar
- Gebaren navigatiebalk; werkt verrassend goed. Vind het wel prettig werken maar met knopjes werkt net wat beter
- Toestel voelt over het algemeen snappier aan
-
Ik heb de applicaties van Samsung laten updaten via de Galaxy Store en de Playstore.
Ik zag per toeval dat je onder de instellingen van de Browser (Samsung Internet) en dan bij Privacy kan zien dat er gebruik gemaakt word van een "aangepaste beleving" dit is, vermoed ik, je Samsung account gekoppeld aan verschillende applicaties. Vermoed dat dit een functie is van de Samsung Cloud?
Wat ik heb ontdekt wat niet echt heel vlekkeloos werkt;
- Pictorgramkaders; zoals in Oreo kon je onder instellingen > display kiezen of je met of zonder pictogram kaders wilde. Nu kan dit niet en zie je bij applicaties die niet het formaat van de standaard Samsung applicaties hebben een witte rand. Als je via de Thema's andere pictogrammen kiest dan kan je een pack kiezen waarbij de kaders weg zijn. Even op gegoogled en dit ligt aan Samsung + Pie
- Bluetooth; valt me op dat je zo niet kan zien of dat aan staat of niet. Er is geen melding te zien in het statusbalk zoals de wifi. Pas als Bluetooth is verbonden dan zie je dit.. onhandig in mijn beleving.
- Disconnect Pro; dit is een adblocker die over heel het toestel werkt, dus niet alleen de browser maar ook bij andere applicaties zoals games. De blocker werkt tot mijn verbazing niet meer in de standaard browser...ik verwacht dat dit bij Disconnect ligt maar die is al in geen tijden meer bijgewerkt...

Wat verbeteringen:
- Dolby Atmos; is ook bij ons op de S8(+) aanwezig en het werkt verrassend goed. Vanmiddag getest via een bedrade koptelefoon (JBL E45BT) en er is een degelijk verschil hoorbaar
- Gebaren navigatiebalk; werkt verrassend goed. Vind het wel prettig werken maar met knopjes werkt net wat beter
- Toestel voelt over het algemeen snappier aan
-
[ Voor 110% gewijzigd door Mrjraider op 27-02-2019 17:18 ]
Jammer dat de dolby atmos van de s9 serie is gebruikt, waarbij je dual speakers kan gebruiken.
Is dit niet door een software update om te zetten of is dit echt hardware?
Er is een mod voor die je op xda kan vinden. Alleen mogelijk met een geroot toesteldutchnltweaker schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 18:24:
Jammer dat de dolby atmos van de s9 serie is gebruikt, waarbij je dual speakers kan gebruiken.
Ik kwam er gisteren achter dat de foto's die ik in de galerij app die met favoriet had aangeduid zijn verdwenen. Naja, de foto's gelukkig niet maar wel het tag'je favoriet. Lastig zoeken zo.
Het lijkt er op dat heel de favoriet functie is verdwenen.
Het lijkt er op dat heel de favoriet functie is verdwenen.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S8-serie] Levertijd & Prijzen
- Rooten, unlocken en custom ROM's: [Samsung Galaxy S8-serie] Rooten & Custom ROM's
- Accessoires: [Samsung Galaxy S8-serie] Het grote Accessoires topic
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S8-serie] Levertijd & Prijzen
- Rooten, unlocken en custom ROM's: [Samsung Galaxy S8-serie] Rooten & Custom ROM's
- Accessoires: [Samsung Galaxy S8-serie] Het grote Accessoires topic
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support