Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:13
luukw schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 21:59:
Hebben meerdere Tweakers met een S8 last van een accu die uitvalt?

Vandaag bijvoorbeeld hield m'n telefoon er weer ineens mee op, maar de accu was nog ruim boven de 30%. Het toestel is dan ook niet meer op te starten, want de accu is dan ook meteen 0%. Dit is nu al meerdere keren gebeurd bij mij in de afgelopen anderhalve maand.
Hieronder screens van het batterijmenu:
[Afbeelding]
Eerste keer dat het gebeurde, was buiten in Heidelberg, temperatuur tussen 0 en -5.

[Afbeelding]
Dit was vandaag. Ook buiten, temperatuur 7 graden.

Laatst ook een keer toen het gebeurde dat er in dit menu geen grafiekje en gegevens te zien waren.

Al gegoogled, maar vrij weinig gevonden over de S8, vooral veel meldingen uit 2012 over eerdere toestellen, maar geen mogelijke oplossingen.

Zou dit binnen de garantie van Samsung/T-Mobile vallen?
Hmmm, wat is je 'battery health'?

In een file manager naar het volgende pad gaan:

Sys --> class ---> power supply ---> battery

EN dan kijken in de volgende (text) bestandjes:
fg_cycle (number of charge cycles)
fg_fullcapnom ("real" battery capacity*)

Het gaat dus om de fg_fullcapnom waarde... Je volle health=3000 (mah), In mijn geval, en mijn telefoon is nu ruim anderhalf jaar oud, is deze waarde 2703 en dus een battery health van iets meer dan 90%.

Je kan dit ook vinden met de Phone Info (Samsung) app btw...

[ Voor 5% gewijzigd door m0ridin op 13-02-2019 09:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:48

sjaool

Every life should have 9 cats

Vandaag bijvoorbeeld hield m'n telefoon er weer ineens mee op, maar de accu was nog ruim boven de 30%. Het toestel is dan ook niet meer op te starten, want de accu is dan ook meteen 0%. Dit is nu al meerdere keren gebeurd bij mij in de afgelopen anderhalve maand.
[Afbeelding]
Eerste keer dat het gebeurde, was buiten in Heidelberg, temperatuur tussen 0 en -5.

[Afbeelding]

Laatst ook een keer toen het gebeurde dat er in dit menu geen grafiekje en gegevens te zien waren.

Al gegoogled, maar vrij weinig gevonden over de S8, vooral veel meldingen uit 2012 over eerdere toestellen, maar geen mogelijke oplossingen.

Wat je kunt proberen is de accu opnieuw kalibreren. Het lijkt er namelijk op dat de kalibratie niet meer klopt.
Lees anders dit artikel eens door misschien heb je wat aan de tips die daar staan.
How to calibrate Samsung Galaxy S8 battery without root access?
  1. Discharge your Samsung Galaxy S8 fully until it turns itself off.
  2. Turn it on again and let it turn off.
  3. Plug your phone into a charger and, without turning it on, let it charge until the on-screen or LED indicator says 100 percent.
  4. Unplug your charger.
  5. Turn your phone on. The battery indicator will likely not say 100 percent, so plug it in (leave your phone on for this) and continue charging until it says 100 percent on-screen as well.
  6. Unplug your phone and restart it. Make sure it displays 100 percent. If not, plug the charger back in until it shows 100 percent on screen.
  7. Repeat this cycle until it says 100 percent (or as close as you think it is going to get) when you start it up without being plugged in.
  8. Now, let your battery discharge all the way down to 0 percent and let your phone turn off again.
  9. Fully charge the battery one more time without interruption, and you should have reset the Android system’s battery percentage.

[ Voor 29% gewijzigd door sjaool op 13-02-2019 10:39 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukw
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 30-03-2023
m0ridin schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 09:29:
[...]

Hmmm, wat is je 'battery health'?

In een file manager naar het volgende pad gaan:

Sys --> class ---> power supply ---> battery

EN dan kijken in de volgende (text) bestandjes:
fg_cycle (number of charge cycles)
fg_fullcapnom ("real" battery capacity*)

Het gaat dus om de fg_fullcapnom waarde... Je volle health=3000 (mah), In mijn geval, en mijn telefoon is nu ruim anderhalf jaar oud, is deze waarde 2703 en dus een battery health van iets meer dan 90%.

Je kan dit ook vinden met de Phone Info (Samsung) app btw...
De Phone Info Samsung app uit de Play Store geeft aan: 414 cycles en een battery health van 87,37%
Het toestel is nu 11 maanden oud..
sjaool schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 10:36:
[...]

Wat je kunt proberen is de accu opnieuw kalibreren. Het lijkt er namelijk op dat de kalibratie niet meer klopt.
Lees anders dit artikel eens door misschien heb je wat aan de tips die daar staan.

[...]
Dat kalibreren heb ik al een aantal keren geprobeerd, geen verbetering in accuverbruik en het probleem is er blijkbaar ook niet door opgelost.

Ik heb nu via *#0228# de Quick Start gedaan (Fuelgauge will be reset), misschien helpt dit.

Vandaag naar de T-Mobile Shop geweest, die adviseren mij naar het Service Center van Samsung in Amsterdam te gaan, maar die zit de komende tijd volgeboekt...
Het is volgens de T-Mobile medewerker trouwens wel een bekend probleem van de S8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08 10:59
luukw schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 16:16:
[...].

Vandaag naar de T-Mobile Shop geweest, die adviseren mij naar het Service Center van Samsung in Amsterdam te gaan, maar die zit de komende tijd volgeboekt...
Het is volgens de T-Mobile medewerker trouwens wel een bekend probleem van de S8.
Kom langs bij samsung service partner Vodafone Wibautstraat. Ook welkom als T-Mobile klant. Zijn het tweede punt in Amsterdam. Je kan geen afspraak maken maar bij vroege komst vaak dezelfde dag klaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:25
Ter info; er is weer een software update te downloaden!

[ Voor 8% gewijzigd door Sleehond op 19-02-2019 22:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hegeman
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 19-09 11:55

Hegeman

Weet van alles wat

Sleehond schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 22:04:
Ter info; er is weer een software update te downloaden!
FYI, gaat om een beveiligingspatch van 1 februari 2019. Android Pie laat nog een maand op zich wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Hegeman schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 07:36:
[...]

FYI, gaat om een beveiligingspatch van 1 februari 2019. Android Pie laat nog een maand op zich wachten.
Ik ben hem nu aan het downloaden en hij zegt toch echt dat het Android Pie is. 1610,30MB noem ik geen beveiligingspatch ;)

Hij geeft aan dat het niveau van de beveiligingspatch 1 februari is, maar dat is maar een enkel aspect van de update. Er zit ook een nieuwe Android in.

Versie: G950FXXU4DSBA/G950FOXM4DSBA

Ben hem nu aan het installeren :)

[ Voor 24% gewijzigd door Fairy op 20-02-2019 12:00 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22:37
Ja het is de echte update (hoewel het beveiligingsupdate heet). Ik vond het al vreemd dat de Samsung Apps store de One UI had:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qIKUitV.png

[ Voor 11% gewijzigd door algalid op 20-02-2019 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brick5492
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15:36
Huilen, mijn Koreaanse S8+ draait nogsteeds op de oktober patch ;( Pie kan niet snel genoeg komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-09 19:04
Fairy schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 09:08:
[...]

Ik ben hem nu aan het downloaden en hij zegt toch echt dat het Android Pie is. 1610,30MB noem ik geen beveiligingspatch ;)

Hij geeft aan dat het niveau van de beveiligingspatch 1 februari is, maar dat is maar een enkel asspect van de update. Er zit ook een nieuwe android in.

Nice!

Ben heel erg aan het twijfelen of ik voor de S10 zou gaan ja of nee. Wellicht dat ik toch nog een tijdje de S8+ blijf gebruiken nu Pie er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:22

gwystyl

Beugeltje dan maar?

[...]

Hij geeft aan dat het niveau van de beveiligingspatch 1 februari is, maar dat is maar een enkel asspect van de update. Er zit ook een nieuwe android in.

Sweet.... op Pie beta 3 (ZSAI) is hij niet als OTA te downloaden, dus ik ga eens kijken waar ik hem vandaan kan trekken om weer op het stabiele kanaal terecht te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:06
Ik kreeg toch echt enkel de februari beveiliging patch door zonder Pie!
Even afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:46

Steeffoon

Smartphone-nerd

Lijkt te gaan om geïmporteerde toestellen, om precies te zijn; toestellen uit Duitsland. Daar is de update sinds vanmorgen beschikbaar.

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Maar als je de DBT (Duitsland unbranded) versie pakt, werkt dat toch prima op PHN toestellen? Beide hebben OXM als CSC.

Via Samfirm krijg ik dit als laatste versie voor PHN: G950FXXS4CSB1/G950FOXM4CRL1/G950FXXU4CRKB/G950FXXS4CSB1 (Android Oreo)

En deze voor DBT: G950FXXU4DSBA/G950FOXM4DSBA/G950FXXU4DSBA/G950FXXU4DSBA (Android Pie)

edit: net de daad bij het woord gevoegd, en de DBT versie geflasht. Doet het prima, en ik zit dus nu op build SBA (CSC PHN/PHN/OMN). Op het eerste gezicht geen veranderingen te zien vanaf Pie beta 3 (had ik ook niet verwacht). Nou een maandje wachten en kijken of de nieuwe updates weer gewoon OTA komen.

Eén verandering die niet per se met de update naar Pie te maken heeft: Galaxy Apps heet nu Galaxy Store en heeft een ruimer opgezette opmaak met knoppen onderin (One UI?)

[ Voor 39% gewijzigd door gwystyl op 20-02-2019 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
Als we de S9 update volgen dan zou 2-3 weken na de Duitse toestellen ook de Nederlandse update komen. Vervelend dat je dan 2x snel moet updaten maar het is bijna maart zou je kunnen zeggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

1 ding wat wel heel erg klote is aan de nieuwe update is dat ACR niet meer werkt.
Deze gebruik ik veel voor mijn werk omdat ik support moet geven en regelmatig even wil terugluisteren om een antwoord of vraag na te lopen. Hoop dat hier snel een oplossing voor komt. Android schijnt dit nu bewust te blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hegeman

Hegeman

Weet van alles wat

[...]

Vreemd, mijn update was iets van 350MB? Ik gisteravond de update geinstaleerd en zojuist weer gechecked maar geen update. PHN/PHN/PHN, vol Nederlands toestel. Wat heb jij bij SW-versie serviceprovider staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
@Hegeman Dat is een Duits DBT toestel zoals de mijne (DSBA suffix voor update).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Heb een VDF toestel en zoals gebruikelijk en vanzelfsprekend hier nog niets van een update te merken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
Luapper schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 10:59:
Ik kreeg toch echt enkel de februari beveiliging patch door zonder Pie!
Even afwachten dus.
Bij mij dus ook, februari patch en geen Pie. Net nog weer gezocht op update maar is er niet. Afwachten dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 09:19

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik heb echt precies hetzelfde probleem.. Heel irritant en kan nu niet echt vertrouwen op m'n telefoon. Heb al een keer een wekker gemist doordat ik ging slapen met ongeveer 20% over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Octopuz
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Fairy schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 11:29:
1 ding wat wel heel erg klote is aan de nieuwe update is dat ACR niet meer werkt.
Deze gebruik ik veel voor mijn werk omdat ik support moet geven en regelmatig even wil terugluisteren om een antwoord of vraag na te lopen. Hoop dat hier snel een oplossing voor komt. Android schijnt dit nu bewust te blokkeren.
Er zit nu call recording ingebakken, maar dit is alleen bij bepaalde CSC's aangezet. Vooral Aziatische zoals THL (Thailand).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Octopuz schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 13:12:
[...]

Er zit nu call recording ingebakken, maar dit is alleen bij bepaalde CSC's aangezet. Vooral Aziatische zoals THL (Thailand).
En ik altijd maar denken dat Android zo open was. Dit begint wel een beetje op een Apple trekje te worden. Ze zien dat ACR heel populair wordt, gaan het vervolgens namaken en zetten de Appmakers van het originele programma buiten spel. Correct me if I'm wrong.....

Hoe het ook zij, ik kon eerst nog wel opnemen, maar nu dus niet meer. Ik wist al een beetje dat het er aan zat te komen, want ACR had hier al voor gewaarschuwd en die zijn volgens mij zelfs met een petitie bezig, maar hoop toch dat dit snel weer gaat werken want ik gebruik het heel regelmatig (en legaal!).

[ Voor 3% gewijzigd door Fairy op 20-02-2019 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Octopuz
  • Niet online
Ik heb nu Pie draaien, via een update die ik er met ODIN op heb gezet.
Hij zal binnenkort ook wel via Smart Switch en OTA worden aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
En...Hoe draait het allemaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Herkent iemand 't probleem dat soms bij een uitgaande oproep jijzelf wel te horen bent maar de ander niet? Een nieuwe oproep daarna gaat wel altijd goed. Ik ervaar dit pakweg 'n week of 4. Provider is Tele2.

[ Voor 4% gewijzigd door JBS op 20-02-2019 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakki
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21:20
so far so good op Pie (via Odin geïnstalleerd).
Enige wat momenteel niet meer werkt is mijn "data usage" side panel.. spijtig.. had ik als extra gedownload.

Werkt niet meer, dus ik dacht even te wissen en opnieuw te downloaden.. maar staat precies niet meer in de lijst).

[ Voor 27% gewijzigd door Hakki op 20-02-2019 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
Na de herstart en initiële installatie zal het systeem nog 30-45 minuten op de achtergrond updaten. Het draait idd erg goed.

Leuke features zijn de automatische night mode, gekleurde iconen voor AOD en de gestures voor de toetsen onderaan. De klok links is eventjes wennen. Er zouden ook een paar battery saving features in P zitten maar dat wijst zich enkel uit na enkele dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
stijnos1991 schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 13:09:
[...]

Ik heb echt precies hetzelfde probleem.. Heel irritant en kan nu niet echt vertrouwen op m'n telefoon. Heb al een keer een wekker gemist doordat ik ging slapen met ongeveer 20% over.
Ik herken dit probleem wel. Was toen met de S6. Het moederbord bleek kapot te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-09 22:13
Geen last van de alarmklok, maar wel regelmatig dat mensen mij niet kunnen bellen. Niet Storen of weet ik veel wat zijn niet actief. Het signaal komt niet door lijkt het. Meer hier last van?

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21-09 13:06
Klok links zou ik helemaal gek van worden. Zie dat op de S9 bij m'n vriendin. Wie heeft dat in he-mels-naam bedacht? Waarom zo'n vreemde change. Snap daar echt totaal niks van.

Sowieso schrijf je zo!

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-09 22:13
nadroJ schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 01:29:
Klok links zou ik helemaal gek van worden. Zie dat op de S9 bij m'n vriendin. Wie heeft dat in he-mels-naam bedacht? Waarom zo'n vreemde change. Snap daar echt totaal niks van.
Waarschijnlijk om het in lijn te trekken met de S10 waar op de plek van de klok de front cam zit.

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Doen jullie voor of na de Odin update naar Pie een factory reset? Volgens mij is het niet noodzakelijk maar als ik me goed herinner wel zeer aan te raden wanneer je naar een nieuwe Android versie gaat.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:18
nadroJ schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 01:29:
Ik heb het nu 4 dagen op mijn note 9 en heb er 1 dag aan moeten wennen. Valt echt wel mee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:12
Je raakt er misschien wel aan gewend. Maar ik vind het niets.
De linkerkant is voor mijn gevoel bedoeld voor alle notificaties. Alle 'persistent' meldingen horen voor mijn gevoel rechts. Helaas kan ik dit nergens aanpassen op de S8 plus.

• Octopuz
  • Niet online
Aghanim schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 08:54:
Doen jullie voor of na de Odin update naar Pie een factory reset? Volgens mij is het niet noodzakelijk maar als ik me goed herinner wel zeer aan te raden wanneer je naar een nieuwe Android versie gaat.
Ik heb het persoonlijk niet gedaan, al zijn er inderdaad mensen die dat aanraden. Alles werkt gewoon nog, zelfs Adhell3.

• Aghanim
  • Niet online
Octopuz schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 11:51:
[...]

Ik heb het persoonlijk niet gedaan, al zijn er inderdaad mensen die dat aanraden. Alles werkt gewoon nog, zelfs Adhell3.
Heb het voor nu inderdaad ook niet gedaan. Mocht het niet goed werken of traag zijn dan ga ik alsnog een reset doen.

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 00:37

Dutchredgaming

ICT Beheerder

algalid schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 19:06:
[...]

Er zouden ook een paar battery saving features in P zitten maar dat wijst zich enkel uit na enkele dagen.
Hoe is de batterij tov oreo?

Review QNAP TS-230 NAS

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik draai Pie sinds beta 1 een paar weken geleden (steeds via dirty flash), maar merk eigenlijk geen verschil in accuduur. Ik weet geen SOT's, maar het is in ieder geval niet schokkend beter of slechter.

• algalid
Verschil is onmerkbaar na de dagelijkse routine. In de S10 zou je batterijverbruik wel beter kunnen monitoren, dus het kan zijn dat een One UI update dat zou brengen. Maar geen wonderen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas33
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13-09 09:50
Update time! One ui for pie ota ook hier binnen :)

[ Voor 39% gewijzigd door Tomas33 op 22-02-2019 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ik merk toch wel wat vertraging in de UI op pie. Bijvoorbeeld het vergrendelscherm bij intoetsen van de pincode of het oppoppen van het keyboard. Ervaren jullie dat ook? Heb nog geen factory reset gedaan. Hoeveelheid ram beschikbaar is ruim voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricHead
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 11:35

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

Zo, net ook de update binnen getrokken. Ben benieuwd.

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hegeman

Hegeman

Weet van alles wat

De update voor Pie en dit bericht maken mij weer een beetje meer content met het toestel (ik was het al)
nieuws: Samsung maakt update voor zelf instellen Bixby-knop op Galaxy S9 en S8

Had alleen altijd Bixby button uitgeschakeld, die kan ik nu ook gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 09:24
Hegeman schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 09:33:
De update voor Pie en dit bericht maken mij weer een beetje meer content met het toestel (ik was het al)
nieuws: Samsung maakt update voor zelf instellen Bixby-knop op Galaxy S9 en S8

Had alleen altijd Bixby button uitgeschakeld, die kan ik nu ook gaan gebruiken.
Hier ook zo, ben alweer vergeten hoe ik de Bixby button had uitgeschakeld. Even nadenken hoe die weer aan moet 8)7

Volgens mij met BK disabler. Werkt dat überhaupt nog wel?

[ Voor 4% gewijzigd door Franco10 op 22-02-2019 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-09 10:55
Dat is goed nieuws!
Hij staat niet uitgeschakeld bij mij, maar gebruiken doe ik ook niet. Nu kan ik er dan misschien eens iets nuttigs mee doen.

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• algalid
Aghanim schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 08:37:
Ik merk toch wel wat vertraging in de UI op pie. Bijvoorbeeld het vergrendelscherm bij intoetsen van de pincode of het oppoppen van het keyboard. Ervaren jullie dat ook?
Ik had dat enkel de eerste 2 uren na herstart van de update. Hij zit op de achtergrond nog te updaten en dat vertraagt alles (normaal is het proces na 45 minuten voorbij maar de traagheid blijft nog even). Ik denk dat Samsung eerst de kernel update en je dan het trage OS laat gebruiken terwijl apps worden vervangen. Ideaal is het niet maar anders staar je 45 minuten naar een blauw Android mannetje.

Daarna is alles weer even vlot als voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Ik merk ook dat ie wat hapert, terwijl hij aangeeft al klaar te zijn met de update. Vaak is dat na een reboot opgelost maar ook na de reboot is het nog stotteren af en toe. Even afwachten.

Ik ben al wel helemaal verliefd op de manier waarop je met sliden van onderen de navigatiebar kunt vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Franco10 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 10:35:
Ik merk ook dat ie wat hapert, terwijl hij aangeeft al klaar te zijn met de update. Vaak is dat na een reboot opgelost maar ook na de reboot is het nog stotteren af en toe. Even afwachten.

Ik ben al wel helemaal verliefd op de manier waarop je met sliden van onderen de navigatiebar kunt vervangen.
Ik kijk het nog even aan maar het valt wel mee qua haperen. Alleen bij inloggen merk ik het echt.

Slide is inderdaad fantastisch. Vind on screen buttons extreem lelijk, paar voor mijn gevoel niet bij de UI, dus kocht bij voorkeur daarom altijd toestellen met fysieke home button. Nu zie ik geen knoppen meer en heb ik meer scherm :)

Ook de nieuwe iconen vind ik een verbetering. Moet nog wel wennen aan het notificatie menu, die vind ik qua design wat lomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hegeman

Hegeman

Weet van alles wat

Franco10 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 09:58:
[...]

Hier ook zo, ben alweer vergeten hoe ik de Bixby button had uitgeschakeld. Even nadenken hoe die weer aan moet 8)7

Volgens mij met BK disabler. Werkt dat überhaupt nog wel?
Al gevonden waar je de bixby button kunt activeren? Ik kan het niet meer terug vinden |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Hegeman schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 11:31:
[...]

Al gevonden waar je de bixby button kunt activeren? Ik kan het niet meer terug vinden |:(
Ik had allemaal dingen in BK Disabler uitgezet zie ik, denk die allemaal weer aanzetten en opnieuw opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geppie99
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19-09 20:47
Net even op updates gezocht, hij is nu android Pie aan het downloaden.
Het gaat hier om een Nederlandse telefoon in Nederland gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
geppie99 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 11:54:
Net even op updates gezocht, hij is nu android Pie aan het downloaden.
Het gaat hier om een Nederlandse telefoon in Nederland gekocht.
Zul je altijd zien. Gisteren de DBT op mijn PHN geflashed omdat ik geen geduld had :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAPJENL70
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:52
Aghanim schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 12:02:
[...]

Zul je altijd zien. Gisteren de DBT op mijn PHN geflashed omdat ik geen geduld had :)
Me too 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 12:15

SteveV

Schtiefv Meister

Hier ook nadat ik handmatig de Februari update had geïnstalleerd. 10 minuten er na kwam er een melding dat er nog eens 1600mb gedownload mocht worden :D

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukw
Ryan_ schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 19:36:
[...]
Ik herken dit probleem wel. Was toen met de S6. Het moederbord bleek kapot te zijn.
Ik hoop dat het bij mijn S8 de accu is, want het moederbord vervangen zal wel meer tijd in beslag nemen. Geprobeerd een afspraak bij Samsung in Amsterdam te maken, maar hun website werkt voor geen meter. Binnenkort denk ik maar eens langs gaan bij Samsung/Vodafone aan de Wibautstraat.

Hier nu ook trouwens de Pie update aan het downloaden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:14
SteveV schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 12:28:
Hier ook nadat ik handmatig de Februari update had geïnstalleerd. 10 minuten er na kwam er een melding dat er nog eens 1600mb gedownload mocht worden :D
Hier inderdaad ook. Blij dat ik nu wel eens een keertje geduldig heb gewacht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
Zojuist de Pie update gedaan. 1e indruk goed. Wel aardig visuele verandering, paar dingen even wennen.

1e gevoel is goed, oogt fris d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:24
Merk wel 1 ding, heb zelf tele2 als provider en merk nu in de trein dat met de pie update dat de overschakeling van 2G, 3G en 4G een stuk sneller is en dat 4G een prio is. Iemand die dit ook merkt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Aghanim schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 12:02:
[...]

De firmware versie en de CSC van DBT en PHN zijn identiek. Als je op PHN zat en de DBT hebt geflashed met CSC-Home dan heeft dat hetzelfde effect als dat je PHN had geflashed.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 09:52
Bij mij kwam die ook binnen. Eerst even wat apps updaten na de beveiligingspatch en dan op naar Android Pie.

Dan ben ik weer even tevreden met de S8 na het zien van de S10 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

dutchnltweaker schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 13:55:
Merk wel 1 ding, heb zelf tele2 als provider en merk nu in de trein dat met de pie update dat de overschakeling van 2G, 3G en 4G een stuk sneller is en dat 4G een prio is. Iemand die dit ook merkt?
Ik heb dat ook, al vind ik dat eerder vervelend dan een toevoeging. Zodra het Wi-Fi signaal iets zwakker is, schakelt hij over naar 4G. In de praktijk wisselt hij dus vrij vaak van verbinding, met tussendoor even geen verbinding. Onder Oreo had ik hier geen last van, toen hield hij gewoon een iets zwakkere Wi-Fi verbinding (die normaal nog steeds sterk genoeg was voor wat ik met de telefoon doe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAPJENL70
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:52
Gebruikt er iemand die nieuwe optie van navigeren (3 knoppen onderaan scherm) door omhoog te swipen? Ik vind dat het erg traag reageert en dus niet prettig werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukw
Is er geen optie in One UI om terug te gaan naar de interface van Samsung Experience...
Vooral die klok aan de linkerkant en de indeling van het recente apps menu.
En het aparte video menu in de camera app is ook erg onhandig...
Ook het uiterlijk van de navigatieknoppen vond ik in Experience mooier dan in One UI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
luukw schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 14:56:
Is er geen optie in One UI om terug te gaan naar de interface van Samsung Experience...
Niet officieel maar er bestaat wel een launcher voor (een aantal visuele elementen blijven One UI):
https://www.thecustomdroi...g-experience-10-launcher/

[ Voor 6% gewijzigd door algalid op 22-02-2019 15:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:22
LAPJENL70 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 14:33:
Gebruikt er iemand die nieuwe optie van navigeren (3 knoppen onderaan scherm) door omhoog te swipen? Ik vind dat het erg traag reageert en dus niet prettig werkt.
Ik gebruik deze optie ik ervaar het niet
Als storend. Wel gebruik ik Nova Launcher.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franco10
Yep, zonder de knoppen visueel. Werkt prima met nova launcher

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElectricHead
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 11:35

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

Ik heb het heel even uit geprobeerd, maar ondervond er geen problemen mee. Ben zelf alleen iets teveel verknocht aan mijn knoppen, dus ben weer terug gegaan.

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:24
gwystyl schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 14:25:
[...]

Ik heb dat ook, al vind ik dat eerder vervelend dan een toevoeging. Zodra het Wi-Fi signaal iets zwakker is, schakelt hij over naar 4G. In de praktijk wisselt hij dus vrij vaak van verbinding, met tussendoor even geen verbinding. Onder Oreo had ik hier geen last van, toen hield hij gewoon een iets zwakkere Wi-Fi verbinding (die normaal nog steeds sterk genoeg was voor wat ik met de telefoon doe)
Uhm dat bedoelde ik niet... en dat kun je ook uitzetten met dat Wi-Fi signaal (dat hij eerder overschakelt).

Met oreo bleef de s8 langer hanger op 2 of 3g en moest ik vaak handmatig naar 4g proberen te forceren, dit was nu niet het geval en de s8 pakt het 4g signaal sneller op als deze weg valt(wat dus wel erg fijn is).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Werkt uitstekend hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Kan nog maar moeilijk wennen aan de nieuwe weergave van notificaties op het vergrendelscherm in Pie. Is er een mogelijkheid om terug te gaan naar de balken per app in plaats van de kleine icoontjes onder de klok (die je afhankelijk van de afbeelsing/foto op je vergrendelscherm nauwelijks ziet)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-09 15:51

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Pie update ook binnen. Bluetooth lijkt hier niet lekker meer te werken. Kreeg het niet meer ingeschakeld. Pas na herstarten van het toestel werkte het, maar als je het daarna weer uitschakelt heb je weer hetzelfde probleem.

Jullie hier ook last van?

[ Voor 6% gewijzigd door jagermeister op 22-02-2019 18:38 ]

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Geen idee, bluetooth staat hier altijd aan.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

AllSeeyinEye schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 18:41:
Geen idee, bluetooth staat hier altijd aan.
Zet 'm eens uit en aan als je wilt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

jagermeister schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 18:42:
[...]

Zet 'm eens uit en aan als je wilt :)
Werkt prima. Alleen bluetooth tethering moet je dan opnieuw aanzetten. Ik heb bij de eerste 9.0 beta overigens wel een factory reset gedaan... Wellicht dat dat t verschil maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

AllSeeyinEye schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 18:45:
[...]

Werkt prima. Alleen bluetooth tethering moet je dan opnieuw aanzetten. Ik heb bij de eerste 9.0 beta overigens wel een factory reset gedaan... Wellicht dat dat t verschil maakt?
Oké, dankjewel. Ik wacht dan nog wel even af en laat het vooralsnog maar permanent aanstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuffScout
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-05-2024
De mogelijkheid om sms uitgesteld te verzenden lijkt helaas verdwenen te zijn. Jammer ik gebruikte deze toch met regelmaat.

Nu dan maar de agenda of alarm gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jch88
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 21-09 09:43
Is er een manier om met een VDF toestel op Oreo toch te updaten naar Pie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oef!
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Pie is prima! Nachtmodus is OK, vooral in combinatie met de Samsung browser. De Finder, het vergrootglas in de pull-down, is ook een handig ding.

Heen en weer gaan tussen 2 applicaties gaat ook top, je kunt dubbeltikken op het recent icoontje.

Bij mij stond Bescherming tegen onbedoeld aanraken wel uit (niet zeker hoe het was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Nachtmodus prima? Die donker grijze letters zijn niet te lezen.

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/qxtekk.jpg

Bluetooth werkt inmiddels weer. Geen idee waarom.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:01
jagermeister schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 20:32:
Nachtmodus prima? Die donker grijze letters zijn niet te lezen.

[Afbeelding]

Bluetooth werkt inmiddels weer. Geen idee waarom.
Heb je een thema of iets dergelijks? Want mijn nachtmodus op Android 9.0 (Pie) ziet er heel anders uit. Zwarte achtergrond, donker grijze blokken, met witte tekst erop.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
jch88 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 20:09:
Flashen via Odin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomas33
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13-09 09:50
Hahn schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 20:33:
[...]

Heb je een thema of iets dergelijks? Want mijn nachtmodus op Android 9.0 (Pie) ziet er heel anders uit. Zwarte achtergrond, donker grijze blokken, met witte tekst erop.
Ja wat Hahn zegt, het ziet er bij jou anders uit. Ik heb overigens wel erg vaak opnieuw opgestart en ook even het cache gewist, omdat bepaalde dingen niet helemaal soepel verliepen. Met name animaties en overgangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Hahn schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 20:33:
[...]

Ja, dat was het inderdaad. Dankjewel voor het meedenken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Ben benieuwd hoe lang het duurt voor Vodafone toestellen. Snap dat nooit, PHN is altijd eerder ook op PHN toestellen die door Vodafone zijn geleverd maar toestellen die VDF als CSC code hebben moeten altijd.. maar dan ook altijd wachten. S6 had dit ook....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:22
jch88 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 20:09:
Je zal moeten flashen met het programma Odin (v3.13.1), deze kan je hier downloaden
De PHN firmware met Android Pie kan je hier vinden.
Pak dit bestand uit en je krijgt 5 bestanden
AP_G950FXXU4DSBA_.....
BL_G950FXXU4DSBA_.....
CP_G950FXXU4DSBA_.....
CSC_OXM_G950FOXM4DSBA....
HOME_CSC_OXM_G950FOXM4DSBA....

Zet voor het flashen eerst de functie veilig opstarten aan in je Samsung S8.
Laat je NL simkaart in je toestel tijdens het flashen
Zorg ervoor dat je batterij meer als 75% vol is.
Maak een backup van je gegevens, whatsapp enz.
Als je dat heb gedaan zet je je toestel in download mode
Volume down + bixby knop + powerknop tegelijk indrukken.
Er komt een scherm naar voren, knoppen loslaten en dan volume up indrukken.
Je telefoon is nu in download mode, Start Odin 3.13.1 (als administrator), sluit de telefoon aan op je pc.
Zet de bestanden BL, AP en CP in de juiste velden.
Normaal kies je voor de map CSC voor HOME_CSC op je apps en data te behouden
Echter je wil van de Branded (VDF) firmware naar de unbranded PHN firmware
Kies bij CSC voor CSC_OXM
En druk op start, Odin gaat nu voor je aan de slag en als goed is krijg ja na 3 a 4 minuten de melding Pass
in Odin. Je telefoon zal opnieuw opstarten en je zal de melding krijgen dat er een NL sim in je toestel
zit en je krijgt de melding of je je toestel wil resetten, kies voor JA.
Telefoon zal nogmaals worden gereset als dit proces klaar is dan moet jouw code zijn:
PHN/PHN/VDF. Je heb dan de unbranded firmware en ook de normale OTA update's voor de PHN firmware
Succes met flashen! ;)

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:05
Pie net geïnstalleerd en werkt.
Maar ik gebruik een launcher dus zie weinig veranderingen.
*update
Hoewl ik always on display Aan Heb staan blijft mijn scherm zwart.
Iemand idee hoe dit op te lossen?

[ Voor 37% gewijzigd door Artwido op 22-02-2019 23:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ryan_
Artwido schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 21:39:
Pie net geïnstalleerd en werkt.
Maar ik gebruik een launcher dus zie weinig veranderingen.
*update
Hoewl ik always on display Aan Heb staan blijft mijn scherm zwart.
Iemand idee hoe dit op te lossen?
Ik had hetzelfde probleem. Even met de instellingen rommelen. Standaard staat AOD op een zwart scherm.

AOD instellingen en dan naar beneden scrollen. Waar je ook je AOD tijd kan instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:05
@Ryan_
Tnx. Ik moest idd nog aanvinken dat ik altijd AOD wil tonen.
Nu werkt het weer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 09:19
JBS schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 18:33:
Kan nog maar moeilijk wennen aan de nieuwe weergave van notificaties op het vergrendelscherm in Pie. Is er een mogelijkheid om terug te gaan naar de balken per app in plaats van de kleine icoontjes onder de klok (die je afhankelijk van de afbeelsing/foto op je vergrendelscherm nauwelijks ziet)?
Heb je dit al gevonden inmiddels? Zit bij:
Instellingen --> Vergrendelscherm --> Meldingen--> Stijl weergeven.
Staat default op alleen pictogrammen (raar!), staat nu op Kort maar kan ook 'gedetailleerd'.

Ik vind het een prima update trouwens. Nuttige nieuwe features, night mode werkt heerlijk. Verder voelt de telefoon nog steeds soepel aan en ziet er nog altijd mooi uit. Een nieuwe accu en ik kan weer 2 jaar vooruit.

[ Voor 15% gewijzigd door stijnos1991 op 23-02-2019 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-09 22:16
Ik heb mijn s8 gister geupdate naar android pie.
Nu zie ik op het lockscreen alleen nog maar icoontjes van meldingen die ik heb gekregen.

bijvoorbeeld whatsapp.
Niet daadwerkelijk de tekst. is het mogelijk om de tekst weer terug te krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uffeltje
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23:29
Zie de post boven je. :)

YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Oh dankje.
Het is nog vroeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Wel verfrissend eigenlijk, android pie. Weer eens wat nieuws. Alles lijkt vooralsnog te werken, geen issues. Een paar veranderingen in uiterlijk en bediening, maar ik ben er wel tevreden mee.
stijnos1991 schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 08:41

Ik vind het een prima update trouwens. Nuttige nieuwe features, night mode werkt heerlijk. Verder voelt de telefoon nog steeds soepel aan en ziet er nog altijd mooi uit. Een nieuwe accu en ik kan weer 2 jaar vooruit.
(y) Idd een nieuwe accu en hij is weer als nieuw.

Binnenkort even een nieuwe accu bestellen. De tools voor demontage,montage heb ik allemaal wel.

[ Voor 55% gewijzigd door kendo op 23-02-2019 10:38 ]

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Snap alleen niet waarom de klok links staat ipv rechts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:20
sgouman schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 10:35:
Snap alleen niet waarom de klok links staat ipv rechts.
daar moest ik ook al aan wennen.
Normaal was het rechts alle standaard info en links tijdelijke info van apps / meldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Die klok is idd. wel een vreemd dingetje. Daar kan ik ook nog niet aan wennen. Ik heb al die info ook het liefst bij elkaar.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:01
Daar ben ik ook nog niet helemaal aan gewend, maar geef het een weekje en je weet niet beter meer :P

De reden voor de tijd links is gok ik vanwege de S10's die rechts het camera-gat hebben zitten, waardoor er minder ruimte rechts is. Maar dat is slechts een wilde gok van mij :+

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Thanks @stijnos1991

Wat betreft de klok: Ik toon 'm liever niet, dan links. Helemaal uitschakelen is ook niet mogelijk zover ik zie?

[ Voor 10% gewijzigd door JBS op 23-02-2019 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ydr
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:28

ydr

Hahn schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 10:52:

De reden voor de tijd links is gok ik vanwege de S10's die rechts het camera-gat hebben zitten, waardoor er minder ruimte rechts is. Maar dat is slechts een wilde gok van mij :+
Dit is vanuit Google zo bedacht en heeft verder weinig met de S10 te maken ;)
Vrijwel iedere telefoon met pie heeft hetzelfde 'euvel'
Pagina: 1 ... 89 ... 96 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S8-serie] Levertijd & Prijzen
- Rooten, unlocken en custom ROM's: [Samsung Galaxy S8-serie] Rooten & Custom ROM's
- Accessoires: [Samsung Galaxy S8-serie] Het grote Accessoires topic
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support