Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• sjaool
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 11:29

sjaool

Every life should have 9 cats

Mrjraider schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 17:46:
Dan released Samsung de update. Tel daar zeker nog 6 weken bij voordat de update via OTA in Nederland komt.
Als je ziet hoe snel ze nu zijn met de S9(+) dan denk ik dat dat wel mee gaat vallen.

"When you grow up your heart dies"

• ikbenben
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 08:33
ikbenben schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 09:54:
Sinds de december patch heb ik nu het probleem dat mijn thuis -en vergrendelscherm telkens de achtergrond naar default zet als ik hem uitzet en weer aan. Heeft er nog iemand dit probleem?
Vandaag deed hij het weer normaal, raar. Hopelijk blijft het in orde nu.

Samsung Galaxy S8 | OnePlus One | Google Pixel C 64GB | Panasonic 55VT60

• ikbenben
ikbenben schreef op zondag 30 december 2018 @ 08:42:
[...]

Vandaag deed hij het weer normaal, raar. Hopelijk blijft het in orde nu.
Te vroeg gejuicht. Hij doet het weer :(
Ik heb eens geprobeerd met een foutrapport te verzenden naar Samsung. Niet dat het iets uithaalt, maar beter dan niets doen alleszins.

• marcel19
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 20-02 14:01
Ik ben in het bezit van een Samsung Galaxy S8. Deze wilde ik rooten en voorzien van een custom rom.
Maar dit beviel later toch niet aangezien een aantal apps niet meer goed werkte.

Nu wil ik terug gaan naar de stock firmware, echter loop ik tegen veel problemen aan.
Een daarvan is dat ik Netflix niet meer kan vinden in de playstore.

Als ik het via Google zoek en dan wil installeren, krijg ik de melding dat mijn telefoon niet compatible is.

De firmware heb ik hier gedownload: http://samsung-updates.com/device/?id=SM-G950F
En heb gekozen voor deze versie:
Galaxy S8 SM-G950F PHN G950FXXU4CRL3 Android 8.0.0 04.12.2018 14902807

Mijn vriendin en ik hebben op exact het zelfde moment de Samsung S8 gekregen.
Beide via Belsimpel besteld met een T-mobile abonnement.

Als ik naar haar gegevens kijk onder de info van het toestel zie ik hele andere gegevens staan dan in mijn toestel:

Ik heb geprobeerd om te zoeken naar exact de zelfde firmware als wat mijn vriendin op haar telefoon heeft staan. maar dan kom ik bij een duitse Vodafone firmware uit.

Wie kan mij vertellen welke firmware er op de telefoon van mijn vriendin draait, en waar ik deze kan downloaden?

• Roy1985
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 11:05
marcel19 schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 12:09:
Ik ben in het bezit van een Samsung Galaxy S8. Deze wilde ik rooten en voorzien van een custom rom.
Maar dit beviel later toch niet aangezien een aantal apps niet meer goed werkte.

Nu wil ik terug gaan naar de stock firmware, echter loop ik tegen veel problemen aan.
Een daarvan is dat ik Netflix niet meer kan vinden in de playstore.

Als ik het via Google zoek en dan wil installeren, krijg ik de melding dat mijn telefoon niet compatible is.

De firmware heb ik hier gedownload: http://samsung-updates.com/device/?id=SM-G950F
En heb gekozen voor deze versie:
Galaxy S8 SM-G950F PHN G950FXXU4CRL3 Android 8.0.0 04.12.2018 14902807

Mijn vriendin en ik hebben op exact het zelfde moment de Samsung S8 gekregen.
Beide via Belsimpel besteld met een T-mobile abonnement.

Als ik naar haar gegevens kijk onder de info van het toestel zie ik hele andere gegevens staan dan in mijn toestel:
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Ik heb geprobeerd om te zoeken naar exact de zelfde firmware als wat mijn vriendin op haar telefoon heeft staan. maar dan kom ik bij een duitse Vodafone firmware uit.

Wie kan mij vertellen welke firmware er op de telefoon van mijn vriendin draait, en waar ik deze kan downloaden?
Dit had je je beter van te voren kunnen bedenken je KNOX is nu voor altijd 0x1 met als gevolg oa dit :)

henklbr in "[Samsung Galaxy S8-serie] Rooten & Custom ROM's"

• TuffScout
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 02-01 21:25
Ik heb sinds enekele dagen een S8 maar ik kom niet op de telefoon met smartswitch en een macbook air.
Enig idee wat het zou kunnen zijn?

• marcel19
  • Laatst online: 20-02 14:01
Roy1985 schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 14:15:
[...]

Dit had je je beter van te voren kunnen bedenken je KNOX is nu voor altijd 0x1 met als gevolg oa dit :)

henklbr in "[Samsung Galaxy S8-serie] Rooten & Custom ROM's"
Duidelijk. bedankt voor de info.

• Dutchredgaming
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 08:26

Dutchredgaming

ICT Beheerder

TuffScout schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 14:35:
Ik heb sinds enekele dagen een S8 maar ik kom niet op de telefoon met smartswitch en een macbook air.
Enig idee wat het zou kunnen zijn?
Wat gaat er mis?

Review Samsung C27H800 Monitor

• dutchnltweaker
  • Registratie: december 2013
  • Nu online
https://www.droidapp.nl/n...oid-pie-update-nederland/

Hier staat vermeld dat de pie update in maart gereleased wordt voor de s8 serie.

• lawaai
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 05-02 07:51

lawaai

www.oldskoolnl.nl

S8+ hier, de laatste tijd valt mijn 4g verbinding weg, of eigenlijk heb ik het gevoel dat hij blijft hangen op 4g en dat dat netwerk weg is en het overschakelen niet goed gaat. Er blijft namelijk een 4g icoontje staan maar geen verbinding, vooral in de auto en in de trein merkbaar. Enige oplossing is herstarten of het opnieuw zoeken naar een netwerk.
Iemand hier ook ervaring mee? Ik zit bij KPN overigens en telefoon. Is 1,5 jaar in bezit.

• Octopuz
  • Registratie: december 2002
  • Niet online
Ook voor de S8 is Pie beta 1 inmiddels te vinden op https://forum.xda-develop...ui-beta-official-t3890376

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Nu online
Nice. Ga hem zelf niet installeren, maar goed om te zien dat er iets staat. Ga er vanuit dat het vrij soepel zou moeten gaan, zoveel verschilt de S8 niet van de S9 en die pie rom doet het prima volgens mij (niet perfect, maar soit)

R5 1600 - RX480 - AOC AG271QX - LG 34UC79G

• kendo
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 06:51
lawaai schreef op maandag 14 januari 2019 @ 07:40:
S8+ hier, de laatste tijd valt mijn 4g verbinding weg, of eigenlijk heb ik het gevoel dat hij blijft hangen op 4g en dat dat netwerk weg is en het overschakelen niet goed gaat. Er blijft namelijk een 4g icoontje staan maar geen verbinding, vooral in de auto en in de trein merkbaar. Enige oplossing is herstarten of het opnieuw zoeken naar een netwerk.
Iemand hier ook ervaring mee? Ik zit bij KPN overigens en telefoon. Is 1,5 jaar in bezit.
Ik heb een soortgelijk iets. Mijn S8+ is erg gevoelig voor "dead spots". Op sommige plaatsen kakt bij mij het hele netwerk in naar bv edge en blijft daar dan gewoon op hangen terwijl daar geen reden voor is. Hij schakelt in die omgeving dan ook niet zelf terug naar 4g+. Maar na een reboot staat ie wel weer op 4g+ met voldoende ontvangst. En blijft daar vervolgens ook gewoon op staan. Ik heb dit al vanaf dag 1 dat ik de s8+ heb, en ik heb Simyo.

• Octopuz
  • Niet online
Catch22 schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 11:15:
[...]

Nice. Ga hem zelf niet installeren, maar goed om te zien dat er iets staat. Ga er vanuit dat het vrij soepel zou moeten gaan, zoveel verschilt de S8 niet van de S9 en die pie rom doet het prima volgens mij (niet perfect, maar soit)
Heb hem geïnstalleerd en draait tot nu toe prima.

• Catch22
  • Nu online
Octopuz schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 11:15:
[...]

Heb hem geïnstalleerd en draait tot nu toe prima.
Goed om te lezen!
kendo schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 11:15:
[...]

Ik heb een soortgelijk iets. Mijn S8+ is erg gevoelig voor "dead spots". Op sommige plaatsen kakt bij mij het hele netwerk in naar bv edge en blijft daar dan gewoon op hangen terwijl daar geen reden voor is. Hij schakelt in die omgeving dan ook niet zelf terug naar 4g+. Maar na een reboot staat ie wel weer op 4g+ met voldoende ontvangst. En blijft daar vervolgens ook gewoon op staan. Ik heb dit al vanaf dag 1 dat ik de s8+ heb, en ik heb Simyo.
Ik heb dat zelf niet, wel heb ik dat de wifi soms niets meer doet terwijl hij gewoon verbinding heeft en geen uitroepteken laat zien. Even de wifi uit en aan is dan de oplossing.

• kendo
Ik heb dat zelf niet, wel heb ik dat de wifi soms niets meer doet terwijl hij gewoon verbinding heeft en geen uitroepteken laat zien. Even de wifi uit en aan is dan de oplossing.
Dat wifi probleempje heb ik ook wel eens.
Mijn 4g probleem is ook op te lossen door fysiek naar buiten te lopen. Maar loop ik dan vervolgens terug naar de "dead spot" dan blijft ie gewoon verbinding houden.Maar een dag later kan het zo weer van voor af aan beginnen.

Ik had net trouwens ook weer een (beveiligings) update voor januari(400 nogwat MB)

kendo wijzigde deze reactie 17-01-2019 11:29 (8%)

• Kapitein187
  • Laatst online: 14-02 13:29
Hier nu sinds vanmiddag Android Pie draaien op m'n S8+. Nieuwe OneUI beta. Loopt soepel.

Build

Updaten heel simpel.

Voor de mensen die dit ook willen, xda staat een zip file. Op en SD zetten en Deze installeren via de recovery. Lees wel dat je nog op de december patch moet zitten.

Kapitein187 wijzigde deze reactie 17-01-2019 19:54 (19%)

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

• AllSeeyinEye
  • Laatst online: 09:41

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Kapitein187 schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 19:51:
Hier nu sinds vanmiddag Android Pie draaien op m'n S8+. Nieuwe OneUI beta. Loopt soepel.

[Afbeelding: Build]

Updaten heel simpel.

Voor de mensen die dit ook willen, xda staat een zip file. Op en SD zetten en Deze installeren via de recovery. Lees wel dat je nog op de december patch moet zitten.
Linkje? Ik vond alleen de ROM voor de snapdragon toestellen. Die van 3 update.zips laat ik wel even gaan.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Mrjraider
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 09:56

Mrjraider

De mannelijke zuster

Kapitein187 schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 19:51:

[Afbeelding: Build]

Updaten heel simpel.

Drop maar wat screentjes :+

At the end of the line a survivor will be born

• Pinobigbird
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 20-02 23:39

Pinobigbird

doesn't share food!

Nu ben ik aan het twijfelen. Zal ik de januari-update installeren, of deze bèta.
Ik weet namelijk niet wat dit gaat betekenen voor mijn huidige gratis thema:
Samsung zet bij Android Pie gratis thema's die gebruikers via de Theme Store installeren, na twee weken terug naar het standaard TouchWiz-thema.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
http://kattenoppasleiderdorp.nl

• Kapitein187
Pinobigbird schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 20:28:
Nu ben ik aan het twijfelen. Zal ik de januari-update installeren, of deze bèta.

[...]
Dit is op meerdere plekken ontkent, en er word gedacht dat het een foutje was.

Voor de mensen die vragen om een linkje: https://www.google.nl/amp...ta-official-t3890376/amp/

Stap 1 kan je overslaan als je op december patch zit. Zip file downloaden op SD card. Toestel rebooten naar recovery, selecteer update from sd en instaleren maar. Duurt paar minuten.

Je gegevens worden behouden. Ik heb zelf wel daarna factory reset gedaan.

Kapitein187 wijzigde deze reactie 17-01-2019 21:10 (36%)

• Pinobigbird
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 20-02 23:39

Pinobigbird

doesn't share food!

Kapitein187 schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 21:07:
[...]

Dit is op meerdere plekken ontkent, en er word gedacht dat het een foutje was.

[...]
Ah, je hebt gelijk. Ik had het nog niet gelezen. Gelukkig maar.

Nu bezig met flashen!

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
http://kattenoppasleiderdorp.nl

• dutchnltweaker
  • Nu online
januari 2019 patch komt binnen op PHN, ongeveer 400mb.

• ikbenben
dutchnltweaker schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 09:38:
januari 2019 patch komt binnen op PHN, ongeveer 400mb.
LUX ook.

• Kapitein187

• lawaai

lawaai

www.oldskoolnl.nl

kendo schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 11:28:
[...]

Dat wifi probleempje heb ik ook wel eens.
Mijn 4g probleem is ook op te lossen door fysiek naar buiten te lopen. Maar loop ik dan vervolgens terug naar de "dead spot" dan blijft ie gewoon verbinding houden.Maar een dag later kan het zo weer van voor af aan beginnen.

Ik had net trouwens ook weer een (beveiligings) update voor januari(400 nogwat MB)
Zelfde issue, maar dat gebeurt niet vaak. Vandaag weer tijdens de treinreis, 4g blijft hangen(icoontje) oplossing zoek naar netwerk en dan gelijk terug gaan(dus niet 1 min wachten) dan pakt hij h+ en je kan weer door.

• Hegeman
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 09:55

Hegeman

Weet van alles wat

Dat ziet er gaaf uit! Ben je je telefoon aan het opladen, dat bliksemschitje met een downloadpijltje eronder?

PSN: hegeman

• Mrjraider

Mrjraider

De mannelijke zuster

Nee dat betekend download booster

• Dutchredgaming

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Nieuwe update OTA, geen Pie helaas

01-2019 S8

Als plaatje niet doet, klik hier

Dutchredgaming wijzigde deze reactie 19-01-2019 13:21 (75%)

• gwystyl
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 11:28

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Lees een paar posts terug voor een linkje naar de beta van Pie. Ik draai hem nu sinds die post, en hij is prima geschikt voor dagelijks gebruik. De officiele release verwacht ik pas over een maand (eind februari); ik zag ergens een release schema voor Pie voor Samsung toestellen, en daar stond de S8 op februari.

Verbruik van mijn auto ; Mijn whisky-collectie ; Steam profiel

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 09:39
gwystyl schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 19:25:
[...]

Lees een paar posts terug voor een linkje naar de beta van Pie. Ik draai hem nu sinds die post, en hij is prima geschikt voor dagelijks gebruik. De officiele release verwacht ik pas over een maand (eind februari); ik zag ergens een release schema voor Pie voor Samsung toestellen, en daar stond de S8 op februari.
Er is inderdaad februari gecommuniceerd voor de S8. Waarom verwacht jij eind februari?

The devil is in the details.

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@Hahn Omdat de meeste maandelijkse updates rond de 20e beschikbaar zijn. Ik zou dus niet vanaf de eerste week XDA continu gaan F5-en, maar hopelijk komt hij ergens tussen de 16e en 20e. Als we pech hebben iets later. Ik verwacht ook nog wel een beta-build voor die tijd, maar het valt me op hoe stabiel de eerste beta al loopt.
Ik heb alleen nog maar gehad dat Netflix niet wilde opstarten, maar opnieuw installeren van Netflix loste dat op. Verder doen alle apps die ik heb het zonder morren.
Ik moet nog een beetje wennen aan de nieuwe layout (vooral de klok linksboven ipv rechts), maar het lijkt al redelijk consistent.

• Dutchredgaming

Dutchredgaming

ICT Beheerder

gwystyl schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 19:25:
[...]

Stille hoop dat nu pie kwam

• dutchnltweaker
  • Nu online
https://www.sammobile.com...y-atmos-with-android-pie/

dutchnltweaker wijzigde deze reactie 23-01-2019 20:44 (41%)

• Uffeltje
  • Registratie: augustus 2014
Het gaat alleen werken als je niet via de interne speakers luistert. Dus via Bluetooth of een draadje. :)

YouTube

• Octopuz
  • Niet online
Pie beta 2 (G950FXXU4ZSAC/G955FXXU4ZSAC) is inmiddels vrijgegeven, nu nog wachten op een downloadlinkje :)

• m0ridin
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 00:03
Pinobigbird schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 20:28:

[...]
Hou er rekening mee dat wanneer de officiele Pie OTA uitkomt je vanaf de betas (wanneer handmatig geinstalleerd) je niet op die manier kan updaten en je eerst terug moet naar Oreo om de officiele OTA update(s) te krijgen.

Er zal vast een manier komen waarop dit te omzeilen is, maar evt iets om in je achterhoofd te houden.

• Octopuz
  • Niet online
m0ridin schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 10:10:
[...]

Hou er rekening mee dat wanneer de officiele Pie OTA uitkomt je vanaf de betas (wanneer handmatig geinstalleerd) je niet op die manier kan updaten en je eerst terug moet naar Oreo om de officiele OTA update(s) te krijgen.
In het verleden kon dit steeds via een update.zip of met een volledige ROM via ODIN (zonder verlies van gegevens). Maar misschien heb jij andere informatie?

• Prulleman
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 11:25

Prulleman

Moderator Mobile

a.k.a Nilz

Ik heb even terug gezocht, maar ik ben van een beta (8.0 CRAP) gewoon via OTA naar de final gegaan:
Prulleman in "[Samsung Galaxy S8-serie] Ervaringen & Discussie"

• m0ridin
Prulleman schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 10:35:
Ik heb even terug gezocht, maar ik ben van een beta (8.0 CRAP) gewoon via OTA naar de final gegaan:
Octopuz schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 10:18:
[...]

In het verleden kon dit steeds via een update.zip of met een volledige ROM via ODIN (zonder verlies van gegevens). Maar misschien heb jij andere informatie?
Heb dit verschillende keren op xda gelezen, oa:

https://forum.xda-develop...p=78732819&postcount=1083

Maar er zal vast een handmatige update komen om de beta naar de final te updaten... Ik doelde meer op de uiteindelijke officiele OTA update.

• Octopuz
  • Niet online
m0ridin schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 11:00:
[...]

Heb dit verschillende keren op xda gelezen, oa:

https://forum.xda-develop...p=78732819&postcount=1083

Maar er zal vast een handmatige update komen om de beta naar de final te updaten... Ik doelde meer op de uiteindelijke officiele OTA update.
Ik denk dat je inderdaad de update naar final zelf moet doen, daarna krijg je weer gewoon OTA updates.

• InZane
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 11:42
Prulleman schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 10:35:
Ik kreeg na CRAP juist helemaal geen updates meer, terwijl mijn vrouw wel wel iedere keer een update kreeg op haar S8 met officiële firmware.
Mijn updates werkten pas weer nadat ik met Odin een officiële ROM had geïnstalleerd.

• Octopuz
  • Niet online
Beta 2 downloadlink is beschikbaar op XDA

• Mrjraider

Mrjraider

De mannelijke zuster

Ben benieuwd. Zodra de final beta update kwam bij de S9 meende ik, kwam de officiële update vrij rap erachteraan.

• Hegeman
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 09:55

Hegeman

Weet van alles wat

Octopuz schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 14:44:
Beta 2 downloadlink is beschikbaar op XDA
Is dit een soort van doorontwikkelde beta met feedback van de beta users meegenomen?

PSN: hegeman

• Kapitein187
Hegeman schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 16:47:
[...]

Is dit een soort van doorontwikkelde beta met feedback van de beta users meegenomen?
Dat is wat een beta programma is :) bugs vinden en oplossen.

Feature wise ga je niks spannends vinden, alleen probleemoplossingen.

PS. Intelligent scan (die toch niet werkte) is nu er uit gehaald, had de stille hoop dat dit naar de S8/S8+ zou komen

• JBS
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Herkent iemand 't fenomeen dat een oproep vrijwel direct nadat de verbinding met de andere persoon tot stand gekomen is, van een verbonden bluetooth headset naar de telefoon terug gaat? De bluetooth headset is dan nog gewoon verbonden en kan deze ook opnieuw kiezen overigens.

• DiMacho
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 09:00
JBS schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 18:21:
Herkent iemand 't fenomeen dat een oproep vrijwel direct nadat de verbinding met de andere persoon tot stand gekomen is, van een verbonden bluetooth headset naar de telefoon terug gaat? De bluetooth headset is dan nog gewoon verbonden en kan deze ook opnieuw kiezen overigens.
Is het geen setting bij smartthings. Dat je telefoonoproepen niet via bluetooth wilt.

• kendo
lawaai schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 10:52:
[...]

Zelfde issue, maar dat gebeurt niet vaak. Vandaag weer tijdens de treinreis, 4g blijft hangen(icoontje) oplossing zoek naar netwerk en dan gelijk terug gaan(dus niet 1 min wachten) dan pakt hij h+ en je kan weer door.
Even in de "vliegtuigstand" en meteen weer terug lost mijn "probleem" op dat moment ook meteen op.

Maar de laatste dagen heb ik ook steeds vaker een freeze bij de verbinding. 4G+ staat gewoon aangegeven, maar geen enkele internet applicatie werkt. Alleen na een reboot werkt het weer.
Daarnaast is de battery drain aanzienlijk hoger dan voorheen. Ik kom amper nog een dag door.

• lawaai

lawaai

www.oldskoolnl.nl

kendo schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 20:20:
[...]

Even in de "vliegtuigstand" en meteen weer terug lost mijn "probleem" op dat moment ook meteen op.

Maar de laatste dagen heb ik ook steeds vaker een freeze bij de verbinding. 4G+ staat gewoon aangegeven, maar geen enkele internet applicatie werkt. Alleen na een reboot werkt het weer.
Daarnaast is de battery drain aanzienlijk hoger dan voorheen. Ik kom amper nog een dag door.
Ja vet irritant allemaal, battery drain ook merkbaar, maar dacht eigenlijk dat het de leeftijd was :D

• kendo
lawaai schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 09:42:
[...]

Ja vet irritant allemaal, battery drain ook merkbaar, maar dacht eigenlijk dat het de leeftijd was :D
Die van mij is dik anderhalf jaar oud, en heeft nog een battery health van 84%. Deze haalt de 4 jaar niet, zoals mijn S4. Er zijn steeds meer kleine dingen waar ik me aan begin te ergeren.

• lawaai

lawaai

www.oldskoolnl.nl

Die van mij ook, zodra die s10 komt haal ik de s9+ met grootst mogelijke korting ... of ik kijk verder naar wat anders, weet het nog niet.

• Catch22
  • Nu online
Misschien eens een factory reset doen. Mijn S8+ van launchday doet het nog prima. Zonder resets of tweaking. En ik gebruik hem goed intensief. Een S9+ lijkt mij geen grote upgrade.

Mijn S8+ gaat er uit voor de S10+ zo gauw die er is.

• m0ridin
Heb mijn S8 ondertussen ook anderhalf jaar en battery health staat hier op 90.30% maar merk vrij weinig verschil (if any) qua battery drain/verbruik hoor...

Moet zeggen dat hij het verder nog prima doet, aan de ene kant totaal geen behoefte aan een nieuw toestal, aan de andere kant... altijd ;)

Maar zit ook te dubben, S9/S9+ met prijsdaling na intro van S10 kopen (S10 zal me te duur zijn, dus dan wacht ik sowieso nog wel een paar maandjes) of 1 vd vele andere opties die er ondertussen zijn met de chinese merken.

Altijd lastig om het perfecte totaalplaatje te vinden

• sjaool

sjaool

m0ridin schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 10:13:
Maar zit ook te dubben, S9/S9+ met prijsdaling na intro van S10 kopen (S10 zal me te duur zijn, dus dan wacht ik sowieso nog wel een paar maandjes) of 1 vd vele andere opties die er ondertussen zijn met de chinese merken.
Ik denk dat de S9/S9+ niet heel veel meer zullen dalen qua prijs. Zeker nu er een cashback van €100,- op deze toestellen loopt. De S9 is dan al te koop voor circa €400,-.
Catch22 schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 10:02:
Misschien eens een factory reset doen. Mijn S8+ van launchday doet het nog prima. Zonder resets of tweaking. En ik gebruik hem goed intensief. Een S9+ lijkt mij geen grote upgrade.

Mijn S8+ gaat er uit voor de S10+ zo gauw die er is.
Als je nu een S8+ hebt zou ik inderdaad wachten op de S10+ of misschien nog wel de opvolger daarvan.

sjaool wijzigde deze reactie 01-02-2019 10:46 (30%)

• Sherlock
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 11:43

Sherlock

No Shit

Battery health van mijn 1,5 jaar oude S8 staat op 81%, is dat nog te verbeteren of wordt het alleen maar minder?

• DiMacho
Sherlock schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 12:05:
Battery health van mijn 1,5 jaar oude S8 staat op 81%, is dat nog te verbeteren of wordt het alleen maar minder?
Naar een Samsung Service Center, partner gaan en je accu laten vervangen. 81% is laag!

• RobinFoot
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 20-02 12:32
Sherlock schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 12:05:
Waar kun je dit zien? Ik heb namelijk de S8 nu iets langer dan een jaar.

• Edwin Snoek
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 04:00
RobinFoot schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 13:13:
[...]

Waar kun je dit zien? Ik heb namelijk de S8 nu iets langer dan een jaar.
Dat kun je zien met de app AccuBattery. Met deze App kun je ook de levensduur van de batterij verlengen door de batterij op te laden tot bijvoorbeeld 70 procent. Dan gaat er een alarm af en moet je de telefoon van de lader halen.

• Flamesz
  • Registratie: oktober 2010
  • Nu online
Flamesz schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 13:20:
Sinds kort heeft de headphone jack op mijn S8+ kuren, verliest constant verbinding met oortjes of stereo. Ik denk dat ik maar eens bij een Samsung reparatie punt langs ga. Zal ik voor een dergelijke reparatie mijn telefoon meerdere dagen kwijt zijn, en word hij dan ook weer naar fabrieksinstellingen gereset?
Flamesz schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 15:38:
Nou dat ging net lekker bij de reparatie. Ik kom binnen bij het reparatiepunt en de monteur geeft aan dat ik waarschijnlijk met 5 minuten weer buiten zal staan. Hij steekt meteen een naald/pin in de headphone jack en zegt "oh...", komt er achter dat mijn headphone jack gewoon schoon is en na even testen dat hij 'm moet vervangen. Maar helaas hadden ze hier niet op gerekend en was er geen vervangend onderdeel aanwezig, mag ik donderdag weer terugkomen.

Nou ik stond inderdaad met ongeveer 5 minuten weer buiten, maar wel jammer dat het zo moet.
Nou, nog geen 8 maanden verder en mijn telefoon lijkt weer dezelfde kuren te vertonen. Ik zet muziek op, doe mijn telefoon in mijn zak, en als er wat druk op de zijkant van de headphone jack komt denkt mijn telefoon dat ze er helemaal uit zijn en stopt de muziek.
Inmiddels anderen die iets dergelijks hebben meegemaakt?

• Prulleman

Prulleman

Moderator Mobile

a.k.a Nilz

En met een andere (nieuwere) kabel/plug/koptelefoon? Ik merk dat die bij mij ook slijten (dunner worden, of groeven ontstaan waar de aansluiting aangrijpt).

Prulleman wijzigde deze reactie 01-02-2019 15:16 (19%)

• Flamesz
  • Nu online
Prulleman schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 15:13:
En met een andere (nieuwere) kabel/plug/koptelefoon? Ik merk dat die bij mij ook slijten (dunner worden, of groeven ontstaan waar de aansluiting aangrijpt).
Ik heb hetzelfde probleem voorheen met andere telefoon/oortjes gehad en toen was het een kabelbreuk, stom dat ik het nu niet zelf al even heb getest.
Maar ik probeer het probleem zojuist met andere oortjes en een koptelefoon en er ging niks fout.
Daarna nog even de B test met mijn normale oortjes en ik krijg het probleem ook niet meer, terwijl ik gister al drie keer mijn muziek kwijt was voor ik bij de voordeur kwam, vreemd.

Toen het probleem er 8 maanden geleden was toen gebeurde het over verloop van tijd sneller en regelmatiger, dus dat ik het nu niet direct nagebootst krijg zegt niet heel veel, al had het met mijn tests van zojuist een kabelbreuk wel zich laten merken.

• Prulleman

Prulleman

Moderator Mobile

a.k.a Nilz

oja... kabelbreuk is uiteraard nog meer voor de hand liggend, maar ik bedoelde echt de plug zelf.. die kan ook slijten, zeker als je meerdere keren per dag in en uit plugt.

• Flamesz
  • Nu online
Prulleman schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 15:25:
oja... kabelbreuk is uiteraard nog meer voor de hand liggend, maar ik bedoelde echt de plug zelf.. die kan ook slijten, zeker als je meerdere keren per dag in en uit plugt.
Ik denk dat mijn plug relatief weinig inserties gezien heeft, het zijn de oortjes die bij de telefoon kwamen, en ik gebruik ze pas een paar maanden. Ze gaan er een paar dagen in de week in en uit als ik heen en terug naar college fiets, en verder sporadisch, volgens mij zouden ze op veel meer berekend moeten zijn.

Over een andere boeg, uit nieuwsgierigheid eens gekeken hoe mijn accu er voor staat, na aankoop in November 2017. AccuBattery zegt 96 93%, dat is aardig prima toch?

Flamesz wijzigde deze reactie 01-02-2019 17:20 (12%)

• Kapitein187
Android Pie Beta 3 is online voor de S8&S8+

Ik lees hierboven commenst over batterij capaciteit; je hoeft accu battery niet te gebruiken.

Je kan het ook op deze manier checken: https://www.google.nl/amp...al-capacity-t3724276/amp/

Ik maak gebruik van solid explorer, je toestel hoeft niet geroot te zijn.

• AllSeeyinEye
  • Laatst online: 09:41

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Kapitein187 schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 23:46:
Android Pie Beta 3 is online voor de S8&S8+
Google drive Link... Ik heb nog nooit iets kunnen downloaden via zo'n link, altijd max downloads al bereikt.

Edit: even door zoeken en de mega link is ook gevonden.

AllSeeyinEye wijzigde deze reactie 02-02-2019 00:23 (9%)

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• g1de0n
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 17-02 17:49
Is de RAM management van de S8/Plus verbetert ten opzichte van een jaar geleden? Iemand ervaring hiermee? Is 4GB werkelijk te weinig...

• Dubrillion
  • Registratie: mei 2011
g1de0n schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 00:19:
Is de RAM management van de S8/Plus verbetert ten opzichte van een jaar geleden? Iemand ervaring hiermee? Is 4GB werkelijk te weinig...
Ik merk de laatste tijd wel als ik 1 spelletje draai, even Reddit en Discord kijken en dan weer het spelletje open dat hij al opnieuw moet opstarten. Zoveel apps draai ik expres niet en probeer regelmatig alles even te wissen. Dus ja ik denk dat 4Gb tegenwoordig wel te weinig is. Ligt er natuurlijk wel aan wat je allemaal gebruikt.

Opzich nog redelijk tevreden met mijn S8. Batterij begint wel echt steeds sneller leeg te lopen. En ik kan nog niet ontdekken waarom. Ik wacht de S10 af tot deze op een beetje normale prijs aan te schaffen is. Mits deze natuurlijk fantastisch is 8)

Dubrillion wijzigde deze reactie 06-02-2019 07:57 (17%)

• Duncan_R
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 10:48

Duncan_R

www.motor-forum.nl

Was helemaal blij met mijn S8...... tot ik probeerde hem te koppelen aan mijn VW radio om spotify te streamen..... Dat wil dus niet en blijkbaar zijn er heel veel problemen met Samsung producten en hun bluetooth en autoradio's.
Kan dus gaan kiezen om of een nieuwe radio te kopen, geen spotify te gebruiken of mijn Nokia weer te gebruiken maar dan heb ik weer ruzie met het automatisch verbinden bij BT apparaten en mijn galaxy watch......

Bluetooth is inmiddels30 jaar oud en nog krijgen ze de boel niet compatibel.....

AMD 64 3000+ - 1 GB mem - ATI Radeon 9800Pro

• Tripl3 D
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 09:28

Tripl3 D

Brother in Arms

Duncan_R schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 09:56:
Was helemaal blij met mijn S8...... tot ik probeerde hem te koppelen aan mijn VW radio om spotify te streamen..... Dat wil dus niet en blijkbaar zijn er heel veel problemen met Samsung producten en hun bluetooth en autoradio's.
Kan dus gaan kiezen om of een nieuwe radio te kopen, geen spotify te gebruiken of mijn Nokia weer te gebruiken maar dan heb ik weer ruzie met het automatisch verbinden bij BT apparaten en mijn galaxy watch......

Bluetooth is inmiddels30 jaar oud en nog krijgen ze de boel niet compatibel.....
Jarenlang ook gehad met mijn HTC One M8 en later met mijn S8 in combinatie met mijn Toyota Auris uit 2010.
Ik heb nu een Hyundai Ioniq en dat gaat al stukken beter (verbindt altijd in 1 keer), maar speelt niet altijd af zonder dat ik op Play druk op mijn telefoon.

Ik hoor dit soort problemen met verschillende telefoons en automerken. Het blijft dus behelpen.
Heb bijvoorbeeld jarenlang mijn telefoon via een Aux kabeltje verbonden met mijn autoradio bij gebrek aan beter/stabieler.

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

• Sherlock
  • Registratie: mei 2000

Sherlock

No Shit

Heel apart ja. Ik heb een Renault (nu niet bepaald de best bekend staande qua electronica) en eigenlijk nooit problemen met Bluetooth, niet met de S8 en ook niet met de Sony Xperia hiervoor.

• Duncan_R
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 10:48

Duncan_R

www.motor-forum.nl

Tripl3 D schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 11:05:
[...]

Jarenlang ook gehad met mijn HTC One M8 en later met mijn S8 in combinatie met mijn Toyota Auris uit 2010.
Ik heb nu een Hyundai Ioniq en dat gaat al stukken beter (verbindt altijd in 1 keer), maar speelt niet altijd af zonder dat ik op Play druk op mijn telefoon.

Ik hoor dit soort problemen met verschillende telefoons en automerken. Het blijft dus behelpen.
Heb bijvoorbeeld jarenlang mijn telefoon via een Aux kabeltje verbonden met mijn autoradio bij gebrek aan beter/stabieler.
Nu roep jij Aux en ik bedenk me net dat die er ook nog op zit. Dan maar oldscool en geen bediening via de radio..... Scheelt wel een paar 100 euro :-)

AMD 64 3000+ - 1 GB mem - ATI Radeon 9800Pro

• Gismo1979
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 10:51
Sherlock schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 11:07:
Heel apart ja. Ik heb een Renault (nu niet bepaald de best bekend staande qua electronica) en eigenlijk nooit problemen met Bluetooth, niet met de S8 en ook niet met de Sony Xperia hiervoor.
Offtopic: Het kan dus toch met een renault >:) . Verbinden van een S9 (in het verleden met een S6) via bluetooth met mijn renault clio is een ramp.

Voor mij werkt het wanneer ik eerst de radio aan zet en dan pas bluetooth op de telefoon aan zet. Daarna wachten tot de telefoon helemaal is gekoppeld (geeft eerst aan verbonden en daarna verbindt hij nogmaals en wordt media toegevoegd). Tussentijds de motor aanzetten resulteert erin dat de kans groot is dat de verbinding verbroken wordt....

Op deze manier werkt het bij mij voor 95% van de keren dat ik de telefoon koppel. Het wil nog wel eens gebeuren dat de radio crashed (opnieuw opstarten van het schermpje).

Keep Smiling & One day Life will get tired of upsetting you 😁

• ToyotaMR2
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 20-02 22:04
Mijn vriendin haar telefoon is gevallen. Beeld gebarsten, allemaal witte, zwarte en groene vlekken in het scherm.
Is er een manier om de gegevens van deze telefoon af te krijgen?

Koppelen met usb aan de pc doet niks. En de telefoon is dus ook niet te zien in Kies. Smart Switch ook niet.
Kan ik nog iets anders proberen?

ToyotaMR2 wijzigde deze reactie 06-02-2019 18:00 (3%)

TK: Lenzers LEW102 horloge

• DiMacho
ToyotaMR2 schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 17:42:
Mijn vriendin haar telefoon is gevallen. Beeld gebarsten, allemaal witte, zwarte en groene vlekken in het scherm.
Is er een manier om de gegevens van deze telefoon af te krijgen?

Koppelen met usb aan de pc doet niks. En de telefoon is dus ook niet te zien in Kies. Smart Switch ook niet.
Kan ik nog iets anders proberen?
Er zit niets anders op, dan het scherm vervangen. Als het touchscreen niet meer werkt kan je ook niet op toestaan drukken om verbinding met de pc toe te staan.

Er is een manier om een back up op de sd kaart te maken via smart switch. Als het touchscreen niet werkt, een muis aansluiten met het otg blokje. En dan met xe muis smartswitch openen en back up op sd kaart te selecteren. Hou een andere s8 er naast om ongeveer te zien waar je moet klikken. Even wat werk en frustratie, maar scheelt toch 259 euro.

• ToyotaMR2
Scherm laten vervangen = reset?

Er is 0 zichtbaar op het scherm.
Weet geeneens waar ik zit. Homescreen, opstart login screen...?
Muis optie zal dan niet werken gok ik?

• Catch22
  • Nu online
Otg kabel met mhl en een muis er aan?

• ToyotaMR2
Mhl werkt voor zover ik kan vinden niet op een S8.

• m0ridin
ToyotaMR2 schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 18:47:
Mhl werkt voor zover ik kan vinden niet op een S8.
Kijken of je zo'n samsung dex geval kan lenen of voor weinig kan krijgen?

Geen idee of je daar ergens het touchscreen voor nodig hebt btw, maar dan werkt je telefoon als een soort van desktop en kun je hopelijk bij je bestanden.

Anders via adb en recovery/fastboot mode op de een of andere manier?

• Screamer2003
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 11-02 00:04
m0ridin schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 18:52:
[...]

Kijken of je zo'n samsung dex geval kan lenen of voor weinig kan krijgen?

Geen idee of je daar ergens het touchscreen voor nodig hebt btw, maar dan werkt je telefoon als een soort van desktop en kun je hopelijk bij je bestanden.

Anders via adb en recovery/fastboot mode op de een of andere manier?
DEX werkt ook via touchscreen op extern monitor.
Je kunt het Dex OS starten en bedienen via muis en toetsenbord. Via de beeldscherm van de telefoon zelf. Of screen mirror van het android homescreen. Met een losse usb muis kan je android dan bedienen.

• ToyotaMR2
Dus met een DEX aangesloten op mijn computer (of enkel beeldscherm dan?) kan ik de telefoon bedienen. Vanuit elk punt (ook boot screen/inlog?), zonder fysiek de telefoon te gebruiken?

Maar hoe krijg ik de bestanden dan weg.
Of is het dan gewoon, ik kan erop en dan maar naar een cloud ofzo zetten.

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

ToyotaMR2 schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 21:48:
Dus met een DEX aangesloten op mijn computer (of enkel beeldscherm dan?) kan ik de telefoon bedienen. Vanuit elk punt (ook boot screen/inlog?), zonder fysiek de telefoon te gebruiken?

Volgens mij kan je DEX pas starten als de telefoon al helemaal opgestart is. Het zou vanzelf op moeten starten zodra je geschikte hardware aansluit (in mijn geval een Melopow M002 van eBay).
Hij gebruikt dan de HDMI uitgang om een bureaublad weer te geven op TV of monitor, en op de USB poort kan je toetsenbord en muis aansluiten. De USB C aansluiting gebruik je om het geheel van stroom te voorzien.
Veel apps werken onder DEX; sommige in een resizable venster en fullscreen, andere als een soort screencapture in een vast venster. Ik weet niet of Smart Switch volledig werkt, maar hij zou wel bruikbaar moeten zijn. Ook de file manager kan je vast wel gebruiken. Met één van beide kan je dan een backup maken van je bestanden/instellingen. Backup naar een micro-SD kaart lijkt me het makkelijkst, maar anders moet je een backup maken met smart switch naar de Samsung Cloud of via een file manager zoals Total Commander naar een FTP server of Windows/Samba share

• Screamer2003
ToyotaMR2 schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 21:48:

Dex station of via een USB C MHL adapter.
Mijn DEX station heeft een USB schijf van 500GB voor backup en opslag.

• m0ridin
Heb zo'n melopow geval maar Dex heeft daarmee nog nooit gewerkt hier (moest je daarvoor niet eea aanpassen icm een geroot device?)

Nevermind, zojuist weer eens geprobeerd (laatste keer was echt een jaar geleden) en nu werkt het prima lijkt het (alleen werkt toetsenbord/muis niet op de melopow usb aansluiting?(

Geinig wel, enige is dat ik een 4k monitor heb en het schaalt niet zo mooi... ziet er wat blurry uit. Maar leuk speelgoed, toch eens verder in verdiepen :)

*Edit*
Toetsenbord werkt ook nu (inpluggen na starten van Dex was de truc), zelfs met een simpel hubje... Hoewel het er opeens mee stopte, misschien een power iets?

m0ridin wijzigde deze reactie 06-02-2019 23:57 (72%)

• Screamer2003
m0ridin schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 23:30:
Heb zo'n melopow geval maar Dex heeft daarmee nog nooit gewerkt hier (moest je daarvoor niet eea aanpassen icm een geroot device?)

Nevermind, zojuist weer eens geprobeerd (laatste keer was echt een jaar geleden) en nu werkt het prima lijkt het (alleen werkt toetsenbord/muis niet op de melopow usb aansluiting?(

Geinig wel, enige is dat ik een 4k monitor heb en het schaalt niet zo mooi... ziet er wat blurry uit. Maar leuk speelgoed, toch eens verder in verdiepen :)

*Edit*
Toetsenbord werkt ook nu (inpluggen na starten van Dex was de truc), zelfs met een simpel hubje... Hoewel het er opeens mee stopte, misschien een power iets?
ik gebruik de DEX met samsung USB C lader. toetsenbord en muis via BT. en internet via LAN aansluiting.
voor ik DEX gebruik zet ik de telefoon wel eerst in prestatiestand. Fortnight werkt dan ook beter ;)

• ToyotaMR2
gwystyl schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 22:40:
[...]

Volgens mij kan je DEX pas starten als de telefoon al helemaal opgestart is.
Hmm. Dan zou het dus niet werken.
Gisteravond wel al besteld.
Naja, eens even kijken.

• m0ridin
ToyotaMR2 schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 07:13:
[...]

Hmm. Dan zou het dus niet werken.
Gisteravond wel al besteld.
Naja, eens even kijken.
Maar start de telefoon niet meer op of kun je niet meer unlocken (doordat je niets meer op het scherm ziet), zal vanavond even zien hoe het gaat met dex icm een gelockte telefoon... Stel dat je iris scanner in hebt geschakeld kun je 'dex' volgens mij daarmee ook unlocken.

• DiMacho
m0ridin schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 08:03:
[...]

Maar start de telefoon niet meer op of kun je niet meer unlocken (doordat je niets meer op het scherm ziet), zal vanavond even zien hoe het gaat met dex icm een gelockte telefoon... Stel dat je iris scanner in hebt geschakeld kun je 'dex' volgens mij daarmee ook unlocken.
Maar als het toestel uit geweest is, moet je eerst met wachtwoord, code of patroon inloggen voor de irisscanner werkt.

• sjaool

sjaool

ToyotaMR2 schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 18:31:
Scherm laten vervangen = reset?

Er is 0 zichtbaar op het scherm.
Weet geeneens waar ik zit. Homescreen, opstart login screen...?
Muis optie zal dan niet werken gok ik?

[Afbeelding]
Misschien kun je belangrijke bestanden etc. nog terughalen door gebruik te maken van Find my Phone. Dit werkt trouwens alleen als je ook een Samsung account hebt op de telefoon.
Zie de uitleg op deze website, waar trouwens nog meer tips staan.
2. If you are using a Samsung Android phone, you can retrieve the data from the broken screen by using a highly useful application called – 'Find my Phone.' If you have a Samsung account, simply visit the website, and enter your login credentials. With this, you will be able to access your phone data, and hence, can unlock your screen and recover all crucial data, by connecting your device and PC.

sjaool wijzigde deze reactie 07-02-2019 10:37 (23%)

• m0ridin
DiMacho schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 08:24:
[...]

Maar als het toestel uit geweest is, moet je eerst met wachtwoord, code of patroon inloggen voor de irisscanner werkt.
Goed punt! Daar had ik even niet aan gedacht inderdaad...

• DiMacho
Meestal wel, maar als je nou bij Samsung service center in Maastricht langs gaat... Daar kan het zonder reset. Gewoon aangeven.

• m0ridin
DiMacho schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 12:32:
[...]

Meestal wel, maar als je nou bij Samsung service center in Maastricht langs gaat... Daar kan het zonder reset. Gewoon aangeven.
Scherm vervangen is wel weer prijzig, weet niet of dat de wens is?

Ik heb zelf ooit bij phoneworld mijn backcover laten vervangen en dat ging snel en soepel, je zou hun ook eens kunnen mailen wat er evt mogelijk is? Misschien hebben zij wel een oplossing voor een lager bedrag waarbij je iig je data eraf kan trekken.

Als je uberhaupt het scherm wil laten vervangen is dit niet relevant natuurlijk.

• ToyotaMR2
Valt onder verzekering en gaat via SmartPhort. Zelf langsbrengen naar bv Maastricht gaat dus niet lukken.

Toestel gaat wel aan, zie ook beetje van het patronen veld. Maar scherm reageert niet meer op elke plek, dus unlocken (in dit geval inloggen/opstarten) gaat niet werken.

Zal morgen eens dex, find my phone en dr.fone proberen.

ToyotaMR2 wijzigde deze reactie 07-02-2019 18:44 (9%)

• Artwido
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 11:09
@ToyotaMR2 ligt er aan hoe je verzekerd bent. Wij konden ons toestel naar Dynafix in Nuth brengen.
Onze toestellen zijn verzekerd bij ons totale verzekeringspakket.

• ToyotaMR2
Naja werd al aangeven dat afhandeling via SmartPhort verliep en dat na aanmelding de telefoon thuis opgehaald zou worden.

Maar, dex werkt! Bedankt!
Gewoon aansluiten en kon met een muis het patroon vegen en de telefoon opstarten.
Vervolgens alle backups gemaakt en telefoon gereset.

Toppie!

• jerry_a
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 20-02 18:07
De Vodafone update is er ook weer.

hoi

• Mrjraider

Mrjraider

De mannelijke zuster

jerry_a schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 23:21:
De Vodafone update is er ook weer.
Komt hier ook binnen :)

Ben benieuwd wanneer de update naar pie komt :)

• Megapaul
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 09:14
Aangezien mijn Vodafone branded S8 een rode gloed in het scherm had, (kleur aanpassen hielp niet genoeg) toch het toestel online aangemeld voor reparatie op de site van Vodafone. Toestel naar de winkel gebracht, doordat online alles al was verwerkt was het puur een kwestie van afgeven en kreeg ik een ontvangstbewijs mee. Toestel ging naar Dynafix waar het scherm onder garantie is vervangen.met 1,5 week was deze weer terug. Gelijk maar bij thuiskomt de unbranded versie erop gezet was er klaar mee dat Vodafone steeds achterloopt. Daarnaast loopt de ondersteuning voor een unbranded toestellen vaak langer door (ervaringen uit het verleden). Csc is nu PHN/PHN/VDF je krijgt gewoon ota update's voor PHN toestellen daarnaast werkt 4G bellen nu ook met een sim van Tele2. Na de update met smart switch alle gegevens weer terug gezet (ideaal programma) Dus nu 2 "unbranded" S8 toestellen in bezit :)

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

• luukw
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 20-02 17:26
Hebben meerdere Tweakers met een S8 last van een accu die uitvalt?

Vandaag bijvoorbeeld hield m'n telefoon er weer ineens mee op, maar de accu was nog ruim boven de 30%. Het toestel is dan ook niet meer op te starten, want de accu is dan ook meteen 0%. Dit is nu al meerdere keren gebeurd bij mij in de afgelopen anderhalve maand.
Hieronder screens van het batterijmenu:

Eerste keer dat het gebeurde, was buiten in Heidelberg, temperatuur tussen 0 en -5.

Dit was vandaag. Ook buiten, temperatuur 7 graden.

Laatst ook een keer toen het gebeurde dat er in dit menu geen grafiekje en gegevens te zien waren.

Al gegoogled, maar vrij weinig gevonden over de S8, vooral veel meldingen uit 2012 over eerdere toestellen, maar geen mogelijke oplossingen.

Zou dit binnen de garantie van Samsung/T-Mobile vallen?

• DiMacho
luukw schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 21:59:

Zou dit binnen de garantie van Samsung/T-Mobile vallen?
Je hebt 2 jaar garantie op je toestel, mits geen schade.

Het probleem wat je omschrijft heeft te maken met je accu, die is helemaal op.
Pagina: 1 ... 87 88 89 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True