Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Hakki
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 15:14
November update komt binnen na manueel zoeken (LUX)

• DiMacho
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 18:27
sjaool schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 00:57:
[...]

Ik lees op internet alleen maar dat een factory-reset de oplossing is voor dit probleem.
Maar dan werkt het nog niet met een Nederlands Samsung Account. Het is het gewoonweg niet beschikbaar. Wellicht UK account aanmaken?

• gwystyl
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 17-10 08:43

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Werkt Samsung Pay al in Nederland dan? Zo ja voor welke banken?
Ik heb net ING draadloos betalen aangezet (eerste half jaar gratis, kans op Galaxy S9), maar dat is toch wel erg makkelijk als het werkt. Het is nog ff zoeken naar de beste positie om de telefoon te plaatsen, maar volgens mij zit de NFC chip in de buurt van de camera. Die probeer ik dus in het midden van het vlak op het pin apparaat te houden. Meestal gaat het goed, maar ook regelmatig krijg ik eerst een melding dat de chip niet geaccepteerd wordt, maar werkt het de tweede of derde keer wel.

Verbruik van mijn auto ; Mijn whisky-collectie ; Steam profiel

• Majesty
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 15:25
gwystyl schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 09:39:
Werkt Samsung Pay al in Nederland dan? Zo ja voor welke banken?
Ik heb net ING draadloos betalen aangezet (eerste half jaar gratis, kans op Galaxy S9), maar dat is toch wel erg makkelijk als het werkt. Het is nog ff zoeken naar de beste positie om de telefoon te plaatsen, maar volgens mij zit de NFC chip in de buurt van de camera. Die probeer ik dus in het midden van het vlak op het pin apparaat te houden. Meestal gaat het goed, maar ook regelmatig krijg ik eerst een melding dat de chip niet geaccepteerd wordt, maar werkt het de tweede of derde keer wel.
Ik gebruik contactloos betalen inmiddels al ruim een jaar met de RegioBank app. Daardoor gebruik ik echt zeer zelden nog mijn pinpas, met m'n telefoon betalen vind ik echt ideaal. De NFC chip zit een stukje onder de camera, eigenlijk in het midden van de telefoon. Ik heb zelf nooit problemen met het scannen, maar ik ken ook iemand die telkens dat soort meldingen krijgt. Geen idee waar dat aan ligt.
Samsung Pay werkt inderdaad nog niet in NL voor zover ik weet.

Majesty wijzigde deze reactie 20-11-2018 15:03 (3%)

• PnD
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 17-10 20:19

PnD

like in Pinda ^_^

Ik gebruik hem ook al een tijdje. Heb af en toen ook deze meldingen. Het lijkt altijd goed te gaan als de telefoon aan staat, maar vergrendeld.

Al mijn oude & nieuwe systemen

• joachim93k
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 04-06 10:49
Advies gevraagd;
Ik overweeg de S8 te kopen bij de mediamarkt (blackfriday deal; 192 euro! samen met een tele2 abb).

Nu zou ik graag van jullie weten; is deze telefoon het nog waard om te kopen? Zijn er hardnekkige problemen voorgekomen? Hoe is de accuduur (begin en na een jaar?)

Ik moet snel beslissen, dus vandaar dat ik hier maar om hulp vraag. Alvast bedankt.

• Sherlock
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 15:51

Sherlock

No Shit

Voor €192 zou ik er niet lang over nadenken! Ik heb hem nu een jaar en ben er nog steeds erg blij mee. Mezelf kennende verwacht ik over ongeveer een half jaar een andere telefoon te willen, maar dat ligt dan (hopelijk) meer aan mezelf dan aan deze telefoon...

• Edwin Snoek
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 15-10 01:59
joachim93k schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 15:47:
Advies gevraagd;
Ik overweeg de S8 te kopen bij de mediamarkt (blackfriday deal; 192 euro! samen met een tele2 abb).

Nu zou ik graag van jullie weten; is deze telefoon het nog waard om te kopen? Zijn er hardnekkige problemen voorgekomen? Hoe is de accuduur (begin en na een jaar?)

Ik moet snel beslissen, dus vandaar dat ik hier maar om hulp vraag. Alvast bedankt.
Ik zou niet twijfelen. De S8(+) is een hele fijne telefoon die bij mij altijd heel fijn werkt. Ik heb hem al anderhalf jaar en ben er nog steeds net zo tevreden mee als de eerste dag. En dankzij de app Accubattery, laadt ik de telefoon op tot 70 procent, waardoor de accu nu nog zo goed als nieuw is.

• m0ridin
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 14:16
Advies gevraagd;

Heb hem zelf nu anderhalf jaar en het blijft een prima telefoon, voor 192 euro een topdeal lijkt me.

Er zijn tot nu toe weinig redenen om te upgraden (ben normaal een gadgetfreak maar kan me nu prima beheersen) op evt een wat betere camera na in de nieuwere modellen.

Batterij geen klagen over hier, volgens mij niet noemenswaardig slechter geworden sinds het begin. Overigens ook de eerste android telefoon die ik niet geroot heb, prima te gebruiken out of the box.

• joachim93k
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 04-06 10:49
Bedankt allemaal! Ik heb em vanavond besteld, heel blij mee!
Hebben jullie nog tips voor een goede screenprotector? Of zal ik dat in het andere forum vragen?

• Edwin Snoek
joachim93k schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 22:17:
Bedankt allemaal! Ik heb em vanavond besteld, heel blij mee!
Hebben jullie nog tips voor een goede screenprotector? Of zal ik dat in het andere forum vragen?
Een goede screenprotector voor de S8 kun je bij de Kruidvat vinden. Ik heb er zelfs 4 gehaald als reservere. Ze kosten €10 per stuk en zijn van echt glas en ook curvend met het scherm. Vergelijkbare schermen kosten al gauw €20 bij een andere winkel. Je moet de screenprotector wel netjes aanbrengen en eerst het scherm helemaal vet en stofvrij maken met bijgeleverde doekjes. En daarna in één keer de protector goed aanbrengen. Je zou het niet verwachten, maar Kruidvat heeft echt één van de beste screenprotectors voor de S8(+).😊

• dutchnltweaker
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 16:19
Edwin Snoek schreef op woensdag 21 november 2018 @ 00:11:
[...]

Een goede screenprotector voor de S8 kun je bij de Kruidvat vinden. Ik heb er zelfs 4 gehaald als reservere. Ze kosten €10 per stuk en zijn van echt glas en ook curvend met het scherm. Vergelijkbare schermen kosten al gauw €20 bij een andere winkel. Je moet de screenprotector wel netjes aanbrengen en eerst het scherm helemaal vet en stofvrij maken met bijgeleverde doekjes. En daarna in één keer de protector goed aanbrengen. Je zou het niet verwachten, maar Kruidvat heeft echt één van de beste screenprotectors voor de S8(+).😊
precies de zelfde kan je kopen bij een chinese webshop voor ongeveer 2 dollar per stuk, ik ken deze screen protectors en heb ze in het verleden op een s7 edge gehad, het plakken was altijd een gok ( of het wel goed plakte) en met best veel hoesjes ging de screen protector los.
De screen protector die ze op de mediamarkt er op plakken werken wel beter, alleen de randjes blijven soms niet helemaal plakken.
Al met al zijn curved displays een drama als je er een screen protector erop wilt plakken helaas.

• Kapitein187
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 14-10 11:22
DiMacho schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 08:59:
[...]

Maar dan werkt het nog niet met een Nederlands Samsung Account. Het is het gewoonweg niet beschikbaar. Wellicht UK account aanmaken?
Wellicht te proberen. Ga ik wel even doen over paar weken als ik daar weer zit.

Ik krijg overigens nu ook de november update binnen.
https://tweakers.net/ext/f/hxyECFJythk6Z152OgVvdwiJ/thumb.jpg

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

• W84
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 18:03
sjaool schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 17:14:
[...]

Dan meteen er mee terug gaan. Bij normaal gebruik mogen er absoluut geen krassen ontstaan.
Is er zand op het glas geweest dan wordt het een ander verhaal. Gorilla Glass is best krasbestendig maar zand is funest.
Nou... zowel ik als m'n vriendin hebben een S8 en zitten toch aardig wat krasjes in bij normaal gebruik, helaas...

• M a r c o
  • Registratie: april 2006
  • Niet online

M a r c o

are you looking at me?

W84 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 13:06:
[...]

Nou... zowel ik als m'n vriendin hebben een S8 en zitten toch aardig wat krasjes in bij normaal gebruik, helaas...
Ik heb hem nu een jaar dagelijks in mijn broekzak, zonder screenprotector of hoesje voor het scherm.
Mijn scherm is nog als nieuw.

• W84
Ik zou maar 's goed kijken. Dat dacht ik ook, maar het zijn van die fijne krasjes. Mijne zit ook altijd in de broekzak. Maar ok, misschien heb je gewoon geluk. :p

Nog even wat anders:

Opmerkelijk! :+

• Michele_M_
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 13-10 10:59
Mijn vingerafdruk scanner werkt niet goed meer. Een nieuwe vingerafdruk maken lukt ook heel slecht. Iemand een tip om dit op te lossen? Behalve fabrieksinstellingen?

• DiMacho
Michele_M_ schreef op donderdag 22 november 2018 @ 12:51:
Mijn vingerafdruk scanner werkt niet goed meer. Een nieuwe vingerafdruk maken lukt ook heel slecht. Iemand een tip om dit op te lossen? Behalve fabrieksinstellingen?
Doe eens *#0*# in de dailer. Ga dan naar Sensor. Onderin staat fingerprint. Laat hem eens testen zonder je vinger er op met normal scan en zie of er een fail bij staat. Dan is ie defect.

• Michele_M_
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 13-10 10:59
DiMacho schreef op donderdag 22 november 2018 @ 13:16:
[...]

Doe eens *#0*# in de dailer. Ga dan naar Sensor. Onderin staat fingerprint. Laat hem eens testen zonder je vinger er op met normal scan en zie of er een fail bij staat. Dan is ie defect.
Thx voor de reactie. Er staat pass dus dat is het gelukkig niet. Ik heb ze verwijderd en nieuwe gemaakt. En hij lijkt het nu beter te doen.

• Meessen
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 02-10 11:47
Advies gevraagd;

Ik zit er ook naar te kijken, goede prijs, maar de gegarandeerde ondersteuning door Samsung loopt maar tot April 2019: https://www.samsung.com/n...y-s8-g950/SM-G950FZKAPHN/

Echt belachelijk, helemaal als je ziet dat ze hem zelf ook nog verkopen.

Meessen wijzigde deze reactie 22-11-2018 21:47 (3%)

• DiMacho
Meessen schreef op donderdag 22 november 2018 @ 21:44:
[...]

Ik zit er ook naar te kijken, goede prijs, maar de gegarandeerde ondersteuning door Samsung loopt maar tot April 2019: https://www.samsung.com/n...y-s8-g950/SM-G950FZKAPHN/

Software wellicht, beveiliging loopt altijd door. Zelfs de s4 en s5 kregen dit jaar beveiligings updates...

• Hegeman
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 16:30

Hegeman

Weet van alles wat

Meessen schreef op donderdag 22 november 2018 @ 21:44:
[...]

Zie https://www.samsung.com/n...re-ondersteuning-samsung/ daar haal ik onderstaande stuk van:
Maandelijks security-updateprogramma
Samsung streeft ernaar haar high end modellen maandelijks van een security update te voorzien. Op dit moment zijn dat:

-van de Galaxy S series: S9, S9+, S8, S8+, S7, S7 edge, S6, S6 edge en de S6 edge+

-van de Galaxy Note series: Note8

-van de Galaxy A series: A5 (2016), A5 (2017) en de A8 (2018)
Introductie datum S6: 1 maart 2015.
1 maart 2017 gestopt met updates naar nieuwe besturingssystemen, maar de bugs- en beveiligingsupdates komen nog wel.

Hegeman wijzigde deze reactie 23-11-2018 09:15 (8%)

PSN: hegeman

• Spiritual89
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 16-10 22:52
Weet iemand toevallig of deze functie ook naar de S8 komt? Of is hij er al? Ik kan er niks over vinden.

https://androidworld.nl/n...ight-functie-beschikbaar/

• Screamer2003
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 11-02 00:04
Ik ben sinds afgelopen week maandag ook overgestapt van Samsung Galaxy S6 Edge naar Samsung Galaxy S8 (edge?).
Bedoeling was om deze ook te gebruiken voor navigatie (TomTom Go) (Google Maps) maar ben daar toch terug gegaan op de S6 ivm screenburn.
Zou jammer zijn als ik dit ook op de nieuwe S8 zou krijgen.
S8 tijdens werkuren op Maximaal spaarstand (Bellen/Whatsapp), Eenmaal thuis terug op normaal en gebruik deze als Desktop Replacement met de Dex Station.
Tot nu toe begin ik de S8 steeds meer te waarderen omdat ik de grote Broer Desktop uit kan laten staan en Simpele taken zoals Internet/Muziek/E-Mail en whatsapp kan gebruiken.
Gamen kan ik dan mooi de Desktop voor gebruiken of voor video's te bewerken.

Iemand een tip hoe ik bestanden kan delen via de dektop en dex onderling?

Helderheid van de S8 staat op 60%, in de maximale spaarstand deze op 20% gezet.

• sjaool
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 13:57

sjaool

Every life should have 9 cats

Ik heb geen ervaring met DEX maar voor het uitwisselen van bestanden tussen mijn smartphone en server gebruik ik X-plore File Manager.

"When you grow up your heart dies"

• Dutchredgaming
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 18:57

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Kapitein187 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 12:13:
[...]

Wellicht te proberen. Ga ik wel even doen over paar weken als ik daar weer zit.

Ik krijg overigens nu ook de november update binnen.
[Afbeelding]
Hoe bevalt de update?
W84 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 15:09:
Ik zou maar 's goed kijken. Dat dacht ik ook, maar het zijn van die fijne krasjes. Mijne zit ook altijd in de broekzak. Maar ok, misschien heb je gewoon geluk. :p

Nog even wat anders:
[Afbeelding]

Hoe krijg je dit voor elkaar?
Ik krijg maximaal 4 sot

Review Samsung C27H800 Monitor

• PCD
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 17-10 23:39

PCD

Fazer 600

Screamer2003 schreef op zondag 25 november 2018 @ 08:42:

Iemand een tip hoe ik bestanden kan delen via de dektop en dex onderling?
Google Drive wellicht een idee?

• W84
[...]
Hoe krijg je dit voor elkaar?
Ik krijg maximaal 4 sot
Ja, dat snap ik dus ook niet. Ik heb deze S8 al sinds de launch en de batterij liep vaak te kutten, nu opeens superlange levensduur zonder iets aan te passen. Weliicht door de laatste update. Ik heb echt geen idee.

• Mrjraider
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 18:25

Mrjraider

De mannelijke zuster

Ik kreeg een bijzondere update aangeboden namelijk eentje van de tijdzones?

At the end of the line a survivor will be born

• sjaool

sjaool

Mrjraider schreef op zondag 25 november 2018 @ 17:20:
Ik kreeg een bijzondere update aangeboden namelijk eentje van de tijdzones?
Die kreeg mijn dochter op haar S7 en ik op mijn S9+ ook binnen. Zal wel nodig zijn denk ik. ;)

• iisworks
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 14:44
Eerste persoonlijke indruk na een Xiaomi Mi 6 vervangen te hebben door een S8:
- Heerlijk compact en licht! Op zich niet over uit of 18:9 + SW buttons nou veel toevoegt, maar de extra ruimte is er! En dat bij bijna dezelfde afmetingen als de Mi6 (maar dan 5.8 ipv 5.2")!
- Scherm: uitstekend en lekker groot. Ben niet veeleisend en ook geen bijzondere voorstander van Amoled en de Mi6 LCD was ook prima. Naar het schijnt is de S8 in zonlicht veel beter te lezen.
- Locatie Fingerprint reader: viel me ontzettend mee, was er zo aan gewend!
- Snelheid prima, als verwacht vergelijkbaar met 835 in de Mi6 (geen prio voor mij, geen gamer)
- Camera: uitstekend, en bij weinig licht een stuk beter dan de Mi6
- Accu: stapje terug van 3400mAh van Mi6, maar het lijkt erop dan 2 dagen licht gebruik lukt (2-3h schermtijd). Wat mij betreft zouden flagships minimaal 3500 moeten hebben.
- Draadloos laden: heb een 10W Anker gekocht bij Amazon.de en dat werkt nog een stuk fijner dan ik had gedacht!
- Helaas geen LineageOS zoals voor de Mi6, maar wel root/TWRP en Custom rom

Ik ben geen fan van het Edge design (liever minimale "normale" bezels) maar ik heb me er maar bij neergelegd dat hij waarschijnlijk stuk is als ik hem laat vallen. Mede vanwege de kwetsbaarheid zou het me de prijs bij introductie - net als elke flagship - zeker niet waard zijn, maar voor de €300 als recent 2e hands exemplaar wil ik het risico wel nemen. Compact hoesje erom zodat hij beter grip heeft en er het beste maar van hopen. :)

iisworks wijzigde deze reactie 02-12-2018 15:59 (20%)

• Mrjraider

Mrjraider

De mannelijke zuster

Nog even wat anders:
[Afbeelding]

Ha! dat had ik van de week dus ook. 23 uur standby en dan toch 6.48 uur sot?

• cgoe
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 08-08 08:35
Afgelopen donderdag herstellingsafspraak gemaakt met OPHAALSERVICE EXPRESS ...mijn S8 zou donderdag tussen 18en 22u opgehaald worden ...de koerier niet gezien die avond ...ook na contact met Samsung via Messenger geen oplossing dus toestel kon ten vroegste gisteren opgehaald worden ….dat zou gebeuren om 18.25u …..opnieuw geen koerier gezien en voorlopig geen enkele feedback van Samsung ...dus nieuwe afspraak moeten maken, ophalen toestel blijkbaar pas mogelijk morgen tussen 18 en 22u ….24u hersteldienst duurt dus eigenlijk 7 dagen ...pure schande :( :(

• sjaool

sjaool

@cgoe Het is december en alle bezorgdiensten hebben dikke problemen. Ik vrees dat je net op het verkeerde moment in de molen terecht komt. In januari zal het allemaal wel weer beter gaan maar daar heb je nu helaas niks aan. ;)

• Dutchredgaming

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Sinds 1 november update en 1 oktober gaat mijn batterij heel snel leeg. Hebben jullie er ook last van?

• LopendeVogel
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 14-10 08:04
dutchnltweaker schreef op woensdag 21 november 2018 @ 08:04:
[...]

precies de zelfde kan je kopen bij een chinese webshop voor ongeveer 2 dollar per stuk, ik ken deze screen protectors en heb ze in het verleden op een s7 edge gehad, het plakken was altijd een gok ( of het wel goed plakte) en met best veel hoesjes ging de screen protector los.
De screen protector die ze op de mediamarkt er op plakken werken wel beter, alleen de randjes blijven soms niet helemaal plakken.
Al met al zijn curved displays een drama als je er een screen protector erop wilt plakken helaas.
Nee hoor, tegenwoordig worden ze helemaal niet meer op deze manier geplakt maar dmv een soort lijmlaag (vervolgens wordt het onder een UV lampje gehouden).
Gaat als volgt: er wordt een vloeistof op het scherm gedaan ( in het midden ) vervolgens gaat de screenprotector erop, even aandrukken zodat de vloeistof overal ertussen zit. Onder het lampje en klaar..
Dit wordt echter geen lijm-lijm maar een rubber achtige plaklaag:
Voordelen:
Ook de randen (edge) hechten perfect en blijft perfect
Net zo eenvoudig eraf te halen, laat geen resten achter
Kleuren blijven perfect
Touch werkt perfect

Nadelen vergeleken de ouderwetse screen protector:
Ik zou het niet weten

Bol.com verkoopt ze volgens mij ook gewoon (complete set incl lampje) voor 25 euro ongeveer. Ik snap niet waarom mensen nog die ouderwetse protectors blijven gebruiken op een edge scherm xd ..

@Dutchredgaming nergens last van.

LopendeVogel wijzigde deze reactie 08-12-2018 17:14 (12%)

• Hegeman
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 16:30

Hegeman

Weet van alles wat

Dutchredgaming schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 17:01:
Sinds 1 november update en 1 oktober gaat mijn batterij heel snel leeg. Hebben jullie er ook last van?
Hier ook, overdag gebruik ik mijn telefoon weinig maar s'avonds gaat ie vele malen sneller leeg. Het lijkt wel of elke telefoon anders op een update reageert. Helemaal als je de berichten over alle de verschillende Samsung topics leest, lijkt het erg per gebruiker afhankelijk te zijn.

PSN: hegeman

• Mrjraider

Mrjraider

De mannelijke zuster

November update? Was da? :+

• Megapaul
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 14:48
De branded toestellen (heb zelf VDF) lopen inderdaad achter....

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

• Mrjraider

Mrjraider

De mannelijke zuster

Megapaul schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 19:17:
[...]

De branded toestellen (heb zelf VDF) lopen inderdaad achter....
Alweer.. Ik snap niet waarom...

• W84

Nog even wat anders:
[Afbeelding]

Als je dacht dat je batterij slechter wordt. Ik word gek hoor. Hoe dan?! 8)7

• Dutchredgaming

Dutchredgaming

ICT Beheerder

W84 schreef op maandag 10 december 2018 @ 00:27:
[...]

Als je dacht dat je batterij slechter wordt. Ik word gek hoor. Hoe dan?! 8)7

[Afbeelding]
Hoe krijg je dat voor elkaar?
Welke apps heb je?

• W84
Dutchredgaming schreef op maandag 10 december 2018 @ 11:21:
[...]

Welke apps heb je?
Hoe bedoel je? Niks bijzonders eigenlijk en ik heb wel altijd locatie en bt uit. Wellicht dat dat nog wat scheelt.

Vandaag 6:30u SOT trouwens. Maar er is niet heel erg veel veranderd qua apps en instelling sinds begin. Ik denk toch echt dat het de updates zijn. Ik wis overigens wel regelmatig de cache via de knoppencombo.

• Dutchredgaming

Dutchredgaming

ICT Beheerder

W84 schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 00:50:
[...]

Ik wis overigens wel regelmatig de cache via de knoppencombo.
Welke combinatie knoppen? 🤔

• Majesty
Dutchredgaming schreef op maandag 10 december 2018 @ 11:21:
[...]

Welke apps heb je?
Ik vraag me eerder af hoe hij in hemelsnaam aan 7.5 uur SOT op een dag komt :P.

• Zorian
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 17-10 14:26
Ik heb nog steeds moeite om boven de 30 minuten SOT per dag uit te komen, moet vaak meermaals per dag aan het infuus omdat ie leegloopt terwijl je ernaar kijkt. Factory reset hielp niet, nu custom rom en geroot, maar nog steeds. ;(
Nog even een paar maandjes volhouden, dan ga ik wel naar de S10. :p

• Majesty
Zorian schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 09:47:
Ik heb nog steeds moeite om boven de 30 minuten SOT per dag uit te komen, moet vaak meermaals per dag aan het infuus omdat ie leegloopt terwijl je ernaar kijkt. Factory reset hielp niet, nu custom rom en geroot, maar nog steeds. ;(
Nog even een paar maandjes volhouden, dan ga ik wel naar de S10. :p
Accu vervangen misschien? Ben je volgens mij ongeveer 60 euro voor kwijt. Zou een hoop ergernis schelen lijkt me.
Desalniettemin ben ik ook wel erg nieuwsgierig naar de S10. Mijn S8 is nog retesnel en doet het nog perfect, dus heb eigenlijk nog geen nieuw toestel nodig. Maar ja.. :D. Gelukkig duurt het nog +/- een half jaar.

Majesty wijzigde deze reactie 11-12-2018 09:52 (16%)

• Zorian
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 17-10 14:26
Majesty schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 09:51:
[...]

Accu vervangen misschien? Ben je volgens mij ongeveer 60 euro voor kwijt. Zou een hoop ergernis schelen lijkt me.
Desalniettemin ben ik ook wel erg nieuwsgierig naar de S10. Mijn S8 is nog retesnel en doet het nog perfect, dus heb eigenlijk nog geen nieuw toestel nodig. Maar ja.. :D. Gelukkig duurt het nog +/- een half jaar.
Ga geen 60 euro uitgeven als ik hem binnenkort toch ga vervangen. :p
Hij is bovendien ook aardig damaged (achterkant bekrast, butsen, krassen en inkepingen in randje rondom toestel etc) dus hij is al enigszins 'afgeschreven' voor mij. ;)
Eerste krassen kwamen pas na anderhalf jaar en heb hem altijd naked bij me gehad. Dus vind het best netjes.
Paar keer het ding op een vieze tafel gelegd en sindsdien dus al die krassen. En paar keer laten stuiteren op de tegels dus vandaar de butsen, krassen en inkepingen in het randje. Het scherm is wonderbaarlijk genoeg nog wel als nieuw. :p

• sjaool

sjaool

Zorian schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 09:55:
[...]

Hij is bovendien ook aardig damaged (achterkant bekrast, butsen, krassen en inkepingen in randje rondom toestel etc) dus hij is al enigszins 'afgeschreven' voor mij. ;)
Eerste krassen kwamen pas na anderhalf jaar en heb hem altijd naked bij me gehad. Dus vind het best netjes.
Paar keer het ding op een vieze tafel gelegd en sindsdien dus al die krassen. En paar keer laten stuiteren op de tegels dus vandaar de butsen, krassen en inkepingen in het randje. Het scherm is wonderbaarlijk genoeg nog wel als nieuw. :p
Als hij zo beschadigd is kun je zelf ook wel in de weer met een achterkantje van Aliexpress (of je houdt hem heel), wat 3M tape en een föhn. ;) :P

sjaool wijzigde deze reactie 11-12-2018 10:18 (7%)

• Majesty
sjaool schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 10:16:
[...]

Als hij zo beschadigd is kun je zelf ook wel in de weer met een achterkantje van Aliexpress, wat 3M tape en een föhn. ;) :P
Haha, precies mijn gedachte!
Zorian schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 09:55:
[...]

Da's wonderlijk ja. Nadat ik 'm een week had glibberde hij uit m'n hand op de tegels, had meteen een barst te pakken. Dat deed wel even pijn in de portemonnee kan ik vertellen. :*) Sindsdien zit er een spigen tough armor om.

Majesty wijzigde deze reactie 11-12-2018 10:18 (12%)

• W84
S8 uitzetten en tegelijk Aan, Bixby en Volume omhoogknop indrukken. Houd ze alle drie ingedrukt tot het scherm blauw wordt. Even geduld en dan bij de opties "Wipe Cache".

Kan echt enorm helpen bij batterijproblemen, vastlopers, traagheid etc. :)

• Dutchredgaming

Dutchredgaming

ICT Beheerder

W84 schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 14:41:
[...]

S8 uitzetten en tegelijk Aan, Bixby en Volume omhoogknop indrukken. Houd ze alle drie ingedrukt tot het scherm blauw wordt. Even geduld en dan bij de opties "Wipe Cache".

Kan echt enorm helpen bij batterijproblemen, vastlopers, traagheid etc. :)
Gedaan en is stuk sneller, morgen een volle dag proberen.

• Megapaul
Inmiddels is in Duitsland (DBT) de december patch al uit voor de Samsung S8. Deze software is identiek als de unbranded NL software (PHN).

De branded software van Vodafone (VDF) zit nog steeds op de oktober patch.
Inmiddels is de Italiaanse Vodafone firmware (OMN) wel beschikbaar met de november patch. Deze kan je hier downloaden en met Odin flashen.

De OTA van de november patch (VDF) zal dan binnenkort volgen. Hopelijk is de december patch tzt sneller beschikbaar.

• Mrjraider

Mrjraider

De mannelijke zuster

Schandalig eigenlijk. Waarop moeten we wachten? Vodafone?

• gwystyl
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 17-10 08:43

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ah dat betekent OMN dus.... ik heb een refurbished toestel gekregen nadat mijn scherm stuk was gegaan. Die heeft PHN/PHN/OMN als codes. Ik heb al een keer teruggezet naar fabrieksinstellingen om van XEU/PHN/OMN naar PHN/PHN/OMN te gaan omdat ik elke keer na het opstarten een melding kreeg dat er providerinstellingen toegepast moesten worden, maar volgens mij is het aanpassen van de CSC (dat is toch de laatste combi?) een stuk bewerkelijker. Ik weet nog niet of ik dat met mijn zakelijke toestel wil doen, maar ik wil eigenlijk wel graag de laatste security patches een beetje vlot hebben.....

Verbruik van mijn auto ; Mijn whisky-collectie ; Steam profiel

• Megapaul
Mrjraider schreef op donderdag 13 december 2018 @ 10:33:
Schandalig eigenlijk. Waarop moeten we wachten? Vodafone?
Ja, Vodafone doet een kleine aanpassing in de firmware waardoor 4G bellen met een Vodafone S8 (VDF) alleen werkt met een Vodafone simkaart. En ze moeten de update "controleren". Wat onzin is imho de unbranded versie (PHN) werkt prima.

Megapaul wijzigde deze reactie 13-12-2018 18:01 (4%)

• Mrjraider

Mrjraider

De mannelijke zuster

Ik vind dat wel belachelijk, doet 4G bellen dan niet op een PHN toestel? Want dat zou dan betekenen dat ik dus vanaf volgend jaar :w zeg tegen Vodafone. Dat eeuwige gemiemel en gewacht op updates, beveiligings updates tot daar aan toe maar een feature of versie update (Nougat naar Oreo) die gewoon weken extra op zich laat wachten vanwege een 4G belfunctie is belachelijk.

• DiMacho
Mrjraider schreef op donderdag 13 december 2018 @ 16:10:
Ik vind dat wel belachelijk, doet 4G bellen dan niet op een PHN toestel? Want dat zou dan betekenen dat ik dus vanaf volgend jaar :w zeg tegen Vodafone. Dat eeuwige gemiemel en gewacht op updates, beveiligings updates tot daar aan toe maar een feature of versie update (Nougat naar Oreo) die gewoon weken extra op zich laat wachten vanwege een 4G belfunctie is belachelijk.
4G bellen doet het prima met een Vodafone sim in een PHN. Ik kreeg overigens een PHN bij Vodafone.

Ga je naar T-Mobile krijg je een TNL toestel... Met leuke T-Mobile opstart geluiden... Tja.

DiMacho wijzigde deze reactie 13-12-2018 16:55 (3%)

• Megapaul
Mrjraider schreef op donderdag 13 december 2018 @ 16:10:
Als je een PHN toestel heb dan maakt het voor het 4G bellen niet uit, het netwerk moet het ondersteunen. Alleen als je een bijvoorbeeld een KPN simkaart in een Vodafone branded toestel doet dan werkt 4G bellen niet. Bij de Vodafone toestellen heb je ook geen optie om 4G bellen aan of uit te zetten. Bij een unbranded toestel kan dat wel in de instellingen. (heb hier een PHN en een VDF toestel)

• Octopuz
  • Registratie: december 2002
  • Niet online
Ik heb net de december 2018 patch ontvangen (PHN).

• Mrjraider

Mrjraider

De mannelijke zuster

Per toeval krijg ik nu de november patch op mijn VDF binnen.

• Megapaul
Octopuz schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 08:53:
Ik heb net de december 2018 patch ontvangen (PHN).
Hopelijk krijgen de branded toestellen de december update ook in december. 😂

• MAB The Frisian
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 01-05 20:26
Bij mijn vrouw wordt op de S8+ ineens de rechtsboven getoonde info, tijd/accu-percentage etc, dubbel getoond. Geen idee hoe dat komt maar belangrijker, geen idee dat weer recht te zetten.
Iemand ?

• M a r c o
  • Registratie: april 2006
  • Niet online

M a r c o

are you looking at me?

reboot geprobeerd?

• MAB The Frisian
Yep.
Het hele menu doorgespit wat er "vreemd" staat. Vergeleken met mijn S8+ kwa instellingen.
Kan zo gauw niets vinden.

• DiMacho
MAB The Frisian schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 11:46:
Bij mijn vrouw wordt op de S8+ ineens de rechtsboven getoonde info, tijd/accu-percentage etc, dubbel getoond. Geen idee hoe dat komt maar belangrijker, geen idee dat weer recht te zetten.
Iemand ?
Heeft ze een screenshot als achtergrond. Waar de tijd etc dus op staat?

• MAB The Frisian
Deze heeft ze al geruime tijd. Wat het nog vreemder maakt is dat ze vanmiddag buiten in de stad nergens last van had. Snap er echt niets van. Wifi ook al uit gehad om te kijken welk effekt dat had, je probeert van alles.

Andere foto als achtergrond geprobeerd en daarna de "oude" weer het is goed. Begrijp niet wat de oorzaak kan zijn. Blijkbaar een aparte toetsencombi oid in gedrukt.
Bedankt voor het meedenken.

MAB The Frisian wijzigde deze reactie 22-12-2018 17:09 (30%)

• Mrjraider

Mrjraider

De mannelijke zuster

Laat eens een screenshot zien?

• Edwin Snoek
Dat moet een teken van een hogere macht zijn. Ik denk dat het teken in de vorm van een dubbele notificatie in je scherm het einde der tijden aangeeft. En je vrouw is uitverkoren om deze boodschap te mogen ontvangen via de telefoon.

Dit valt niet meer op te lossen.

Edwin Snoek wijzigde deze reactie 22-12-2018 21:14 (29%)

• MAB The Frisian
Hogere macht dan m'n vrouw kan niet. Zoals al aangegeven heeft het verwijderen van de background en opnieuw instellen het gewenste resultaat opgeleverd. Oorzaak weet ik niet.

• AvK
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 18:54

AvK

Ready Set Go

Moest 2x lachen!!!! _/-\o_ _/-\o_

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• trainz2009
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 12-10 14:42
Hmmm.. Heb nu sinds februari vorig jaar een S8. Sinds enige tijd laad ik hem 's nachts draadloos op. Af en toe kwam het voor dat als ik wakker werd het toestel aan stond met het scherm aan met op het beeld dat de telefoon volledig is opgeladen met daarin het cijfer 100 van 100 procent. Nu kwam ik er dus achter dat het cijfer 100 is ingebrand op het midden van het scherm. Jammer ;-(

• nadroJ
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 17:58
trainz2009 schreef op zondag 23 december 2018 @ 02:25:
Hmmm.. Heb nu sinds februari vorig jaar een S8. Sinds enige tijd laad ik hem 's nachts draadloos op. Af en toe kwam het voor dat als ik wakker werd het toestel aan stond met het scherm aan met op het beeld dat de telefoon volledig is opgeladen met daarin het cijfer 100 van 100 procent. Nu kwam ik er dus achter dat het cijfer 100 is ingebrand op het midden van het scherm. Jammer ;-(
Ingebrande schermen worden onder garantie gerepareerd. Is wel vaker in dit topic voorbij gekomen.
Vreemd blijft natuurlijk dat het scherm aan blijft staan soms.

Canon, Apple & Samsung spul

• Mrjraider

Mrjraider

De mannelijke zuster

Ik krijg zojuist de december patch binnen op mijn VDF toestel.

• jerry_a
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 12:52
Mrjraider schreef op donderdag 27 december 2018 @ 14:39:
Ik krijg zojuist de december patch binnen op mijn VDF toestel.
Ik zie het. Soms duurt het lang en nu weer niet. Vreemd.

hoi

• Mrjraider

Mrjraider

De mannelijke zuster

Raar, maar dit heb ik eens eerder gehad. Halverwege de maand de update voor de maand ervoor en dan twee weken later de patch voor de maand zelf? Heel vreemd maar welkom haha

• Soulmaster
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 05-10 14:58

Soulmaster

iPhone, iTypos. iApologize

Wat ik zo raar vind. mijn S8 weigert te updaten. zit nog steeds met 7.0 op dat ding. wat ik ook doe, uw toestel is up to date blijft dat kreng zeggen.

HELP....

All wiyht, rho sritched mg kegtops awound?

• Mrjraider

Mrjraider

De mannelijke zuster

Soulmaster schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 09:06:
Wat ik zo raar vind. mijn S8 weigert te updaten. zit nog steeds met 7.0 op dat ding. wat ik ook doe, uw toestel is up to date blijft dat kreng zeggen.

HELP....
Oh? Maak eens wat screenshots van de toestel info..

• Soulmaster

Soulmaster

Mrjraider schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 09:26:
[...]

Oh? Maak eens wat screenshots van de toestel info..
http://oi68.tinypic.com/2cded1t.jpg

http://oi67.tinypic.com/10dy100.jpg

• sjaool

sjaool

Het gaat vooral om de Sw-versie serviceprovider info.

• Soulmaster

Soulmaster

sjaool schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 10:09:
[...]

Het gaat vooral om de Sw-versie serviceprovider info.
http://oi67.tinypic.com/15h0rr4.jpg

dit is wat ik heb. :)

Soulmaster wijzigde deze reactie 28-12-2018 10:19 (5%)

• m0ridin
Euh, wat vreemd... Als ik hier kijk:

https://samdb.org/model/SM-G950F/region/AUT/

of hier:

https://www.hardreset.inf...f-galaxy-s8/SM-G950F/AUT/

Is er gewoon in december de nieuwste versie (met oreo/8.0) uitgekomen... Zo te zien heb je uberhaupt nooit een update gekregen?

Is hij geroot oid? Volgens mij met unlocked bootloaders/gerootte toestellen wordt de OTA update uitgezet (omdat deze alleen werken met stock images)

Hier is mijn usb-poort compleet stuk ondertussen lijkt het... snelladen werkte al 9 vd 10x niet meer goed (minder een punt aangezien ik nu toch via wireless oplaad altijd), maar nu herkent mijn pc hem ook niet meer (laptop ook niet btw, en andere pc ook niet... dus echt een phone issue).

Zie dat vervangen ~60e kost, maar meh... Doorverkoopwaarde is sowieso niet al te hoog meer, toestel is anderhalf jaar oud nu en de achterkant was ook al eens vervangen na een keer stuiteren (waar nog steeds wat butsjes van te zien zijn).

Net wel/net niet... andere mensen met ervaringen met brakke usb-poorten en tips wat ik nog kan proberen?

(Naast andere kabels, andere drivers... daar al redelijk wat mee lopen klooien)

*EDIT*

Na eindeloos pielen met een bijgesneden tandenstoker, perslucht, nog meer pielen, etc lijkt het toch gefixt! Er zat dus toch nog wat (minimaal) stof, had al met tandenstokers en blazen zitten klooien, maar nu goed met een lichtje erin schijnen om alles eruit te krijgen en nu pakt hij hem ineens...

Kijken of het blijft werken, blijkbaar toch erg gevoelig hiervoor...

m0ridin wijzigde deze reactie 28-12-2018 12:47 (45%)

• Soulmaster

Soulmaster

nee hij is niet geroot voor zover ik weet, als ik odin erop zet krijg ik ook een waarschuwing dat de telefoon niet geroot is

http://oi63.tinypic.com/a9obi1.jpg

Soulmaster wijzigde deze reactie 28-12-2018 11:16 (16%)

• AllSeeyinEye
  • Laatst online: 19:39

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Zet je met Odin (vanaf pc/laptop) de laatste versie erop?

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Dutchredgaming

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Al geprobeerd via Smart switch te updaten?

• m0ridin
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 12:16:
Zet je met Odin (vanaf pc/laptop) de laatste versie erop?
Dit inderdaad, weet alleen niet meer precies hoe het gaat met grote android versie updates (dus in dit geval van 7 naar 8 ) en behouden van data.

Hier in ieder geval de (november) download:

https://updato.com/firmwa...EEC6D11E89F15FA163EE8F90B

Maar check even goed de stappen, vooral mbt behoud van data, hier een tutorial via xda:

https://www.xda-developer...sung-galaxy-s8-s8-exynos/

Ik zou zeggen, maak in ieder geval een backup voor de zekerheid ;)

m0ridin wijzigde deze reactie 28-12-2018 12:55 (21%)

• Megapaul
Megapaul schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 15:53:
[...]

Hopelijk krijgen de branded toestellen de december update ook in december. 😂
Ik kijk of er een update is en warempel de december patch komt nu binnen op mijn branded Samsung S8 (VDF). :)

• Soulmaster

Soulmaster

Dutchredgaming schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 12:51:
Al geprobeerd via Smart switch te updaten?
yep lukt ook niet.

• Soulmaster

Soulmaster

m0ridin schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 12:52:
[...]

Dit inderdaad, weet alleen niet meer precies hoe het gaat met grote android versie updates (dus in dit geval van 7 naar 8 ) en behouden van data.

Hier in ieder geval de (november) download:

https://updato.com/firmwa...EEC6D11E89F15FA163EE8F90B

Maar check even goed de stappen, vooral mbt behoud van data, hier een tutorial via xda:

https://www.xda-developer...sung-galaxy-s8-s8-exynos/

Ik zou zeggen, maak in ieder geval een backup voor de zekerheid ;)
maak gelukkig altijd backups :) en ga dit nu proberen

• Soulmaster

Soulmaster

spoort echt voor geen meter die S8 van mij.. hij blijft hangen op set partition..

http://oi65.tinypic.com/elcnsl.jpg

• Mrjraider

Mrjraider

De mannelijke zuster

Geduld. Komt ook door de csc. Dat kost meer tijd.

• Soulmaster

Soulmaster

Mrjraider schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 20:09:
Geduld. Komt ook door de csc. Dat kost meer tijd.
maar geen 15 minuten lijkt mij

• Mrjraider

Mrjraider

De mannelijke zuster

Soulmaster schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 20:12:
[...]

maar geen 15 minuten lijkt mij
Geen idee hoelang dat moet duren. Op mijn s6 was ik soms 30 min verder. Intussen al gelukt of staat het nog steeds op set partition?

• Soulmaster

Soulmaster

Mrjraider schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 21:06:
[...]

Geen idee hoelang dat moet duren. Op mijn s6 was ik soms 30 min verder. Intussen al gelukt of staat het nog steeds op set partition?
Ben er na 35 minuten meegestopt, draai wel gewoon met 7.0 verder.. aankomend jaar komt hier de S10, dan ga ik de S8 wel eens helemaal leegtrekken en er een kale android opzetten.

• Mrjraider

Mrjraider

De mannelijke zuster

Hmm merkwaardig. Ik herken je probleem overigens wel, dit had ik op mijn S6 destijds ook maar na een sessie met Odin en resetten was het verholpen.. Misschien heeft @henklbr tips? Dit weet immers aardig wat van flashen met Odin ed.

Mrjraider schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 08:30:
Hmm merkwaardig. Ik herken je probleem overigens wel, dit had ik op mijn S6 destijds ook maar na een sessie met Odin en resetten was het verholpen.. Misschien heeft @henklbr tips? Dit weet immers aardig wat van flashen met Odin ed.
cc: @Soulmaster

Jij wil Oreo flashen (Android 8)?

Je gebruikt een verouderde Odin (3.12.x)...

Voor Android 8 heb je Odin 3.13.1 nodig ;)

Samsung Galaxy Fold 5G SM-F907B | Build-number: PPR1.180610.011.F907BXXU1ASHA | Security Patch Level: 2019-08-01

• ikbenben
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 14:32
Sinds de december patch heb ik nu het probleem dat mijn thuis -en vergrendelscherm telkens de achtergrond naar default zet als ik hem uitzet en weer aan. Heeft er nog iemand dit probleem?

Samsung Galaxy S8 | OnePlus One | Google Pixel C 64GB | Panasonic 55VT60

• Soulmaster

Soulmaster

henklbr schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 09:30:
[...]

cc: @Soulmaster

Jij wil Oreo flashen (Android 8)?

Je gebruikt een verouderde Odin (3.12.x)...

Voor Android 8 heb je Odin 3.13.1 nodig ;)
OEI dan ga ik die eens gebruiken. Tnx

HELD!!!

Soulmaster wijzigde deze reactie 29-12-2018 12:11 (3%)

• dutchnltweaker
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 16:19
https://www.sammobile.com...ssibly-coming-january-15/ volgens de roadmap komt android pie beschikbaar rond 15 februari voor de s8 serie.

• Mrjraider

Mrjraider

De mannelijke zuster

Dan released Samsung de update. Tel daar zeker nog 6 weken bij voordat de update via OTA in Nederland komt.

Pagina: 1 ... 87 ... 95 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True