Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• BillSpaarbank
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online
Zorian schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 10:09:
Ik heb trouwens last van een dagelijkse foutmelding.
Elke ochtend als ik wakker wordt staat er een notificatie met de volgende tekst:

"Unable to backup to Samsung Cloud, not enough storage space"

Dit slaat op de Samsung Cloud. Het toestel heeft echter zat vrije ruimte over.
Als ik vervolgens bij Backup and Restore kijk zie ik gewoon de datum van vandaag met een tijdstip van ergens rond 2 uur in de nacht staan bij 'Last backup created at'. Hij maakt ze dus wel, maar tegelijk mekkert ie van niet.

Het grappige is dat mijn Samsung Gear S3 hetzelfde doet. Die geeft ook dagelijks een melding dat de backup mislukt is. Als ik op de Gear S3 kijk zie ik ook daar gewoon netjes een correcte datum bij de laatste backup.

Iemand enig idee?
Lijkt erop dat je samsung cloud storage vol is. 15GB volgens mij. Dit staat los van de ruimte op je toestel zelf.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• Zorian
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 17-10 14:26
BillSpaarbank schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 12:17:
[...]

Lijkt erop dat je samsung cloud storage vol is. 15GB volgens mij. Dit staat los van de ruimte op je toestel zelf.
Dat dacht ik eerst ook, maar dat is dus niet zo.

Als ik handmatig een backup maak gaat ie ook gewoon succesvol de cloud in.

Zorian wijzigde deze reactie 20-10-2018 12:23 (9%)

• -Bas
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 18:20
Zorian schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 12:22:
[...]

[Afbeelding]

Melding van Samsung Cloud uitzetten als workaround een optie?

• Dutchredgaming
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 18:57

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Zorian schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 12:22:
[...]

[Afbeelding]

Kan je uitloggen en weer inloggen met je Samsung account?

Review Samsung C27H800 Monitor

• Zorian
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 17-10 14:26
-Bas schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 11:20:
[...]

Melding van Samsung Cloud uitzetten als workaround een optie?
Heb dit maar gedaan, morgen maar eens kijken of je ie weg blijft.

• peppie71
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 19:46
dommerick schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 08:50:
Ik heb laatst bij de mediamarkt mijn scherm laten vervangen en dat was gewoon zonder factory reset. Lijkt me ook een vreemde bedoeling om een factory reset uit te voeren voor het wisselen van een scherm.
Wat heb je er voor betaald als ik vragen mag?
Mijn scherm is ook gebarsten. Tenminste het glas.

peppie71 wijzigde deze reactie 23-10-2018 06:52 (3%)

• DiMacho
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 18:27
peppie71 schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 06:51:
[...]

Wat heb je er voor betaald als ik vragen mag?
Mijn scherm is ook gebarsten. Tenminste het glas.
€259 bij een officieel Samsung service center, wordt de accu ook er bij vervangen... Mediamarkt vervalt al je garantie.

• dommerick
  • Laatst online: 15-10 10:40

dommerick

is domm

DiMacho schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 09:11:
[...]

€259 bij een officieel Samsung service center, wordt de accu ook er bij vervangen... Mediamarkt vervalt al je garantie.
Dit is de betere deal. Bij Mediamarkt is het net zo duur. Dus dit had ik eerder moeten weten.

Heeft geen signature.

• Octopuz
  • Registratie: december 2002
  • Niet online
En het is tijd voor de Oktober-update. Hij komt bij mij nu binnen.

• Mrjraider
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 18:25

Mrjraider

De mannelijke zuster

VDF nog niets ;)

Mrjraider wijzigde deze reactie 23-10-2018 09:52 (3%)

At the end of the line a survivor will be born

• peppie71
  • Laatst online: 19:46
DiMacho schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 09:11:
[...]

Ok.bedankt voor de info!

• Megapaul
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 14:48
De update voor de branded toestellen waaronder Vodafone (VDF) komen vaak 5 tot 10 dagen later met de update. Soms is de Duitse Vodafone (VD2) update er sneller als de Nederlandse (VDF) update.
Ik wil deze nog wel eens via odin flashen omdat ik niet wil wachten. :P
(Deze firmware's zijn helemaal gelijk aan elkaar, alleen de uitrol gaat gefaseerd.)

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

• RaJitsu
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 12-10 02:34

RaJitsu

B.S.U.R.

Hebben jullie dit wel eens gehad? Net mijn toestel teruggehad van reparatie, en krijg bij verbinding met wifi iedere keer deze melding.

RaJitsu wijzigde deze reactie 27-10-2018 13:12 (53%)

B.S.U.R.

• DiMacho
RaJitsu schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 13:06:
Hebben jullie dit wel eens gehad? Net mijn toestel teruggehad van reparatie, en krijg bij verbinding met wifi iedere keer deze melding.

[Afbeelding]
Wat is er gerepareerd? Moederbord vervangen?

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

DiMacho schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 13:10:
[...]

Wat is er gerepareerd? Moederbord vervangen?
Niets. Ze konden het probleem (flikkerend scherm af en toe) niet repliceren.

B.S.U.R.

• DiMacho
RaJitsu schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 13:11:
[...]

Niets. Ze konden het probleem (flikkerend scherm af en toe) niet repliceren.
Als de accu onder de 15% komt en je de helderheid laag zet. Vaak zie je het flikkeren dan.

Dat andere probleem ben ik aan het zoeken. Is het alleen bij je eigen wifi of bij alle netwerken?

Kan een melding van een app zijn die reageerd op je wifi. Kijk eens of je apps hebt met een trail

DiMacho wijzigde deze reactie 27-10-2018 19:28 (18%)

• Franco10
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 14:57
Hier ook de oktober update binnen. Na de vorige update werd de batterijduur weer wisselvallig, hopelijk gaat dat nu beter.

Gebruik al Samsung sinds de Galaxy S2, maar die wisselvallige accu blijft. Nu heb ik alleen dingen uitgeschakeld met een package disabler, maar ook bij eerdere modellen met totaal gestripte 600 mb grote firmware en speedmod kernels bleef het soms een mysterie.

Bij Huawei kun je kiezen voor extreem killen van achtergrond apps, dan heeft ie gewoon standaard dezelfde duur.

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

DiMacho schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 19:20:
[...]

Als de accu onder de 15% komt en je de helderheid laag zet. Vaak zie je het flikkeren dan.
Het was ook als het toestel gewoon opgeladen is. Het was niet gerelateerd aan het batterijniveau.
Dat andere probleem ben ik aan het zoeken. Is het alleen bij je eigen wifi of bij alle netwerken?
Iedere keer als ik opnieuw verbinding maak met een wifinetwerk.
Kan een melding van een app zijn die reageerd op je wifi. Kijk eens of je apps hebt met een trail
Zou het wellicht geweest kunnen zijn. Ik heb iig geen apps met een trial gehad, maar ik heb het toestel nog eens gereset, en toen had ik het niet meer.

B.S.U.R.

• DiMacho
RaJitsu schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 17:20:
[...]
Het was ook als het toestel gewoon opgeladen is. Het was niet gerelateerd aan het batterijniveau.
.
Maar test het eens als hij onder de 10% is. Helderheid heel laag gooien. Als het flikkeren dan gebeurd... Kan je dat op die manier ook bij een Samsung Service punt laten zien.

• Megapaul
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 14:48
Inmiddels wordt de update (G950FXXU4CRJ5) met de oktober patch ook uitgerold voor Vodafone branded toestellen. Deze update is nog niet beschikbaar voor de VDF toestellen.
Echter je kan deze firmware gewoon op je VDF toestel installeren aangezien ze onderdeel zijn van dezelfde CSC code. Let wel op dat je HOME_CSC_xxx gebruikt hiermee blijven alle gegevens intact. En stel voor het flashen de functie veilig opstarten in op te telefoon!
De "officiële" VDF uitrol zal waarschijnlijk wel redelijk snel volgen ik kon echter niet wachten. :)

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Nu online
Ik heb de laatste dagen ineens emergency calls only. Als ik reboot is het weer oké. Als ik airplane mode aan zet dan pakt hij niet opnieuw het netwerk op. Heb KPN mobiel. Heeft iemand anders dit ook?

R5 1600 - RX480 - AOC AG271QX - LG 34UC79G

• DiMacho
Catch22 schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 17:27:
Ik heb de laatste dagen ineens emergency calls only. Als ik reboot is het weer oké. Als ik airplane mode aan zet dan pakt hij niet opnieuw het netwerk op. Heb KPN mobiel. Heeft iemand anders dit ook?
Simtray nog in orde? Willen nog wel eens breken. Anders ander simkaartje halen bij kpn. Werkt het dan nog niet, naar een Samsung service punt!

• Catch22
  • Nu online
DiMacho schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 18:22:
[...]

Simtray nog in orde? Willen nog wel eens breken. Anders ander simkaartje halen bij kpn. Werkt het dan nog niet, naar een Samsung service punt!
Dan zou hij wel no sim aangeven toch?

• DiMacho
Catch22 schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 18:23:
[...]

Dan zou hij wel no sim aangeven toch?
Je hoeft geen simcode in te voeren elke keer?

Dan heb je grote kans dat het mainboard defect is

• Mrjraider

Mrjraider

De mannelijke zuster

Ik zie trouwens dat de navigatie balk; met de knoppen multi/Home/terug zijn ingebrand. Ik zie het stipje zitten en ook de balk zelf is ingebrand. Toch jammer dat met OLED dit nog steeds niet is opgelost.
Ter info; helderheid staat op auto

• Catch22
  • Nu online
DiMacho schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 20:30:
[...]

Je hoeft geen simcode in te voeren elke keer?

Dan heb je grote kans dat het mainboard defect is
Heb gister de sim er uit gehad (die tray zat goed vast, zit al anderhalf jaar dicht) en even schoongemaakt, vannacht heb ik verbinding gehouden.

• Hegeman
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 16:30

Hegeman

Weet van alles wat

Mrjraider schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 08:23:
Ik zie trouwens dat de navigatie balk; met de knoppen multi/Home/terug zijn ingebrand. Ik zie het stipje zitten en ook de balk zelf is ingebrand. Toch jammer dat met OLED dit nog steeds niet is opgelost.
Hoe zie je dat deze knoppen zijn ingebrand? Ik zie ook veel mensen hier met dat probleem, dus vroeg me dat ook af van de knoppen die bijna altijd zichtbaar zijn.

PSN: hegeman

• Blokkie90
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 20-09 22:52
Heb mijn s8 aangeboden om te repareren in een samsung Premium support center. Hij laadt niet meer op via kabel dus de laadconnector is stuk. En mijn batterij gaat ook heel snel leeg. Wat zijn jullie ervaringen met die servicecenters? Heb je effectief je telefoon terug na 1uur?

• W84
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 18:03
Hier ook ingebrand display. Toevallig zag ik het tijdens het updaten (blauwe scherm). Ik zie de complete navigatiebalk en wat delen van de browser ingebrand staan. Het was mij nooit eerder opgevallen eigenlijk.

• DiMacho
Mrjraider schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 08:23:
Op auto is opzich prima... Maar als er vol zon op staat een paar uur, bv wanneer je navigeert in de auto, dan brand je scherm dus in.

Garantie claimen...

• Mrjraider

Mrjraider

De mannelijke zuster

DiMacho schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 14:43:
[...]

Op auto is opzich prima... Maar als er vol zon op staat een paar uur, bv wanneer je navigeert in de auto, dan brand je scherm dus in.

Garantie claimen...
Ja dat word dynafix maar ik zal een dingetje openen. Heb er geen zin in want ik weet hoe dit zal gaan.

• DiMacho
Mrjraider schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 15:37:
[...]

Ja dat word dynafix maar ik zal een dingetje openen. Heb er geen zin in want ik weet hoe dit zal gaan.
Dynafix werkt volgens de regels van Samsung. Als jij klaagt over een ingebrand scherm wordt die vervangen. Of ga langs een Samsung service punt

• Mrjraider

Mrjraider

De mannelijke zuster

DiMacho schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 16:26:
[...]

Dynafix werkt volgens de regels van Samsung. Als jij klaagt over een ingebrand scherm wordt die vervangen. Of ga langs een Samsung service punt
Ik zit niet te wachten op twee weken toestel kwijt. Service center van Samsung zit hier alles behalve in de buurt volgens mij.

• DiMacho
Mrjraider schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 16:35:
[...]

Ik zit niet te wachten op twee weken toestel kwijt. Service center van Samsung zit hier alles behalve in de buurt volgens mij.
Via de Samsung website kan je hem ook aanmelden en laten ophalen. Max 3 dgn kwijt

• Mrjraider

Mrjraider

De mannelijke zuster

DiMacho schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 18:29:
[...]

Via de Samsung website kan je hem ook aanmelden en laten ophalen. Max 3 dgn kwijt
Ah dat is mooi. Ik ga even op onderzoek.

• Pinobigbird
  • Laatst online: 14-10 17:37

Pinobigbird

doesn't share food!

Barst! :(
Al 12 jaar heb ik smartphones maar dit is de eerste keer dat m'n scherm kapot valt.
€ 259,- voor een nieuw scherm is een hoop geld, zeker als je bedenkt dat een geheel nieuwe S8 € 424,- kost.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
http://kattenoppasleiderdorp.nl

• Catch22
  • Nu online
Pinobigbird schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 21:33:
[Afbeelding: Barst]
Al 12 jaar heb ik smartphones maar dit is de eerste keer dat m'n scherm kapot valt.
€ 259,- voor een nieuw scherm is een hoop geld, zeker als je bedenkt dat een geheel nieuwe S8 € 424,- kost.
En een s9 520... Ik heb maar een view cover gekocht omdat ik hem wel eens laat vallen, maar ik totnogtoe geluk heb gehad dat het elke keer de achterkant was waarop hij viel

• sjaool
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 13:57

sjaool

Every life should have 9 cats

Check even je inboedelverzekering misschien is het daardoor gedekt. Bij sommige geldt een eigen risico van €50,-.
Catch22 schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 21:40:
[...]

En een s9 520... Ik heb maar een view cover gekocht omdat ik hem wel eens laat vallen, maar ik totnogtoe geluk heb gehad dat het elke keer de achterkant was waarop hij viel
Doe een dbrand skin op de achterkant, zie je er niks meer van. ;)

Een skin is in ieder geval goedkoper dan de achterkant vervangen en volgens mij wordt dan ook meteen de accu vervangen. De achterkant van een S8 repareren kost €69,- wat mij ook wel weer meevalt.

sjaool wijzigde deze reactie 31-10-2018 21:56 (31%)

"When you grow up your heart dies"

• Mrjraider

Mrjraider

De mannelijke zuster

Oei zonde. Ik ga morgen eens bellen met Vodafone voor een reparatie van mijn S8. Moet nog dik een jaar dan is het prettig als ik dan niet allerlei zaken ingebrand heb.

• jerry_a
  • Registratie: juli 2003
  • Nu online
De Vodafone update is er ook.

hoi

• Dutchredgaming

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Sinds de update met beveiligingspatch 1 oktober 2018 gaat mijn batterij vrij snel leeg.

Van SOT 5 uur naar 3.5/4 uur heavy use

• BugBoy
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 19:27
5
Dutchredgaming schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 19:49:
Sinds de update met beveiligingspatch 1 oktober 2018 gaat mijn batterij vrij snel leeg.

Van SOT 5 uur naar 3.5/4 uur heavy use
Mijn S8 wordt ook steeds warm en loopt snel leeg. Dacht dat er een app problemen gaf, maar S8 van mijn vrouw heeft er ook last van. Erg irritant.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

• Sorcerer8472
  • Laatst online: 16:26

Sorcerer8472

Mens sana?

Apps killen helpt dan ook niet echt. Dus ik restart het ding maar als hij warm wordt, dat lost het op. Beetje jammer ja.

Heb het om de zoveel dagen. Ik verdenk Netflix een beetje onder andere. Gebruik dat bijna altijd i.c.m. Chromecast. Update nog niet geïnstalleerd trouwens.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• W84
Valt een ingebrand scherm onder 2 jaar garantie of 1 jaar? En werd dan meteen de batterij ook vervangen?

• B-Real
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 18:33
Sorcerer8472 schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 22:59:
Apps killen helpt dan ook niet echt. Dus ik restart het ding maar als hij warm wordt, dat lost het op. Beetje jammer ja.

Heb het om de zoveel dagen. Ik verdenk Netflix een beetje onder andere. Gebruik dat bijna altijd i.c.m. Chromecast. Update nog niet geïnstalleerd trouwens.
Dat zou zomaar kunnen, ik had afgelopen weekend ook last van een batterij die vlot terugliep in percentage. We waren op dat moment ook via de Netflix app via de Chromecast een film aan het kijken. Na een uurtje ofzo kreeg ik de melding dat er een app was geconstateerd die verdacht veel energie verbruikt >> Netflix.

Wellicht dat er even iets mis zit in deze versie van de Netflix app?
Verder namelijk nooit echt last van en maar heel zelden een dergelijke melding gehad.

• Co1967
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 12-10 10:52
W84 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 13:55:
Valt een ingebrand scherm onder 2 jaar garantie of 1 jaar? En werd dan meteen de batterij ook vervangen?
Ingebrand scherm valt onder de 2 jaar garantie.
Toevallig vorige week die van mij in Deventer (samsung service point ) aangeboden om het scherm te vervangen.
Voor en achterscherm worden vervangen incl. batterij.
Ook is het belangrijk dat je de bon meeneemt van de S8.
Hier in deventer moet je wel van tevoren een afspraak maken op welke dag je het toestel gemaakt wil hebben.

• W84
Co1967 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 14:52:
[...]

Toevallig vorige week die van mij in Deventer (samsung service point ) aangeboden om het scherm te vervangen.
Hier in deventer moet je wel van tevoren een afspraak maken op welke dag je het toestel gemaakt wil hebben.
Ok, duidelijk. Bedankt. :)

Kon je op de reparatie wachten trouwens of nam het wat langer in beslag?

• Sorcerer8472
  • Laatst online: 16:26

Sorcerer8472

Mens sana?

B-Real schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 14:00:
[...]

Dat zou zomaar kunnen, ik had afgelopen weekend ook last van een batterij die vlot terugliep in percentage. We waren op dat moment ook via de Netflix app via de Chromecast een film aan het kijken. Na een uurtje ofzo kreeg ik de melding dat er een app was geconstateerd die verdacht veel energie verbruikt >> Netflix.

Verder namelijk nooit echt last van en maar heel zelden een dergelijke melding gehad.
Sowieso is de Netflix-app niet helemaal lekker. Ik moet vaak de app killen en opnieuw starten om hem de Chromecast te laten vinden bijvoorbeeld ;(

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• Co1967
W84 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 16:28:
[...]

Ok, duidelijk. Bedankt. :)

Kon je op de reparatie wachten trouwens of nam het wat langer in beslag?
reparatie duurde in totaal 2 uurtjes :) 8)

• Artwido
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 19:59
B-Real schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 14:00:
[...]

Wanneer je kijkt via chromecast dan is je telefoon alleen even de afstandsbediening maar de filmt stream via chromecast, niet via je telefoon.

• B-Real
Dat klopt, maar als ik de app niet "hard"afsluit dan blijft deze op dit moment dus heel veel van mijn batterij vreten met de bijbehorende melding tot gevolg.

De Chromecast heeft er in dit verhaal niets mee te maken, ik zal het later deze week ook even test via de reguliere app van mijn Panasonic TV

• Majesty
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 15:25
B-Real schreef op woensdag 7 november 2018 @ 10:16:
Dat klopt, maar als ik de app niet "hard"afsluit dan blijft deze op dit moment dus heel veel van mijn batterij vreten met de bijbehorende melding tot gevolg.

De Chromecast heeft er in dit verhaal niets mee te maken, ik zal het later deze week ook even test via de reguliere app van mijn Panasonic TV
Ik heb er vorige week ook last van gehad, dat de Netflix app zelf ook bleef lopen bij het casten. Eerste keer dat me dit overkwam overigens. Daarna niet meer gehad.

En inderdaad, Netflix app i.c.m. met Chromecast loopt vaak vlot, maar niet altijd. Maar voor iOS werkt de samenwerking met een Chromecast een stuk minder goed is mijn ervaring in ieder geval.

• xray79
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 16:47
Gebruiken mensen hier de Nederland radio app? Bij mijn S8 blijft die nu sinds ene paar dagen actief in de notificatiebalk na sluiten van de app. De appkomt in de notificatiebalk weer terug met het station wat je luisterde. Enige remedie om deze melding weg te krijgen is een herstart van telefoon. Andere apps geen last van.

• Franco10
  • Laatst online: 14:57
[...]

Hoe checken ze ter plekke of er daadwerkelijk sprake is van overmatige inbranding? Mijn toestel is zo'n 15 maanden oud, lijk het nu nog niet te zien.

• DiMacho
Franco10 schreef op donderdag 8 november 2018 @ 17:41:
[...]

Hoe checken ze ter plekke of er daadwerkelijk sprake is van overmatige inbranding? Mijn toestel is zo'n 15 maanden oud, lijk het nu nog niet te zien.
*#0*# en dan even check op green, blue, red.

• DaKa86
  • Registratie: januari 2017
Aan de gebruikers van het eerste uur: hoe ervaren jullie de snelheid na bijna 2 jaar gebruik?

Het welbekende riedeltje van de verstokte iPhone gebruiker luidt; ja leuk zo’n Samsung maar na 2 jaar niet meer vooruit te branden.

Maar ís dat ook zo?

Vooral interessant voor mij zijn de ervaringen van ex iPhone gebruikers.

Dus kom maar door :)

• Prulleman
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 19:50

Prulleman

a.k.a Nilz

merk niks van vertraging.. maar dat heb ik bij mijn laatste paar toestellen ook niet gehad... de galaxy nexus was 1 van de weinige die er duidelijk wel last van had. maar dat is serieus lang geleden.

• Artwido
@DaKa86 mijn toestel is anderhalf jaar oud maar geen last van.

• W84
Totaal geen last van, nog altijd supersnel. :)

Ik moet er wel bijzeggen dat ik na elke update en eens in de zoveel tijd de cache wis via de knoppencombo.

• Edwin Snoek
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 15-10 01:59
Mijn S8+ is na anderhalf jaar nog steeds even snel. Ik vind het ook een hele fijne telefoon die heel vloeiend en soepel werkt.

• Catch22
  • Nu online
Hier ook snel. En dan heb ik ook nog 24/7 de powerlimit saver aan die de cpu snelheid limiteert (max 70%)

Catch22 wijzigde deze reactie 08-11-2018 23:58 (5%)

• DaKa86
Dat klinkt positief, bedankt! (y)

• Dutchredgaming

Dutchredgaming

ICT Beheerder

DaKa86 schreef op donderdag 8 november 2018 @ 20:54:
Aan de gebruikers van het eerste uur: hoe ervaren jullie de snelheid na bijna 2 jaar gebruik?

Het welbekende riedeltje van de verstokte iPhone gebruiker luidt; ja leuk zo’n Samsung maar na 2 jaar niet meer vooruit te branden.

Maar ís dat ook zo?

Vooral interessant voor mij zijn de ervaringen van ex iPhone gebruikers.

Dus kom maar door :)
Eerst met Android 7.0 viel het me beetje tegen, maar bij 8 is stuk sneller.

Bij de iphones heb je een animatie om te denken dat het vloeien is, maar als je zij aan zij vergelijkt met een iPhone is de s8 toch effe sneller.
Blokkie90 schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 11:41:
Heb mijn s8 aangeboden om te repareren in een samsung Premium support center. Hij laadt niet meer op via kabel dus de laadconnector is stuk. En mijn batterij gaat ook heel snel leeg. Wat zijn jullie ervaringen met die servicecenters? Heb je effectief je telefoon terug na 1uur?
Ik had hetzelfde probleem, maar ik had mijn type c connector stof vrij gemaakt ( wel een gedoe) en mijn sd kaart was opeens traag. Bij het vervangen van simkaart en schoonmaken type c connector was alles goed.

Alleen ik moet een keer mijn batterij vervangen. Heb het gevoel dat het 90% Is.

• B-Real
Hier inmiddels ook dik 1,5 jaar een S8 in bezit en daarvoor 10 jaar lang diverse iPhones gehad.
De overstap valt me bij vlagen soms nog steeds een beetje "zwaar", maar dat komt veelal doordat Android iets anders doet dan gewend en niet perse beter/slechter.

In 1,5 jaar tijd is er op mijn S8 wel vaker een app gecrasht dan in 10 jaar iPhones. De batterij gaat nog steeds een dag mee, maar die op de iPhone ging toch echt een stuk minder hard achteruit. Echt meetbaar is het verder niet, maar heb wel de indruk dat de telefoon een fractie minder vlot is dan 1,5 jaar geleden.

Is het schokkend? De batterij misschien wel, maar ik kan tegenwoordig nagenoeg overal opladen dus is geen issue.

Verder is 1,5 jaar natuurlijk maar een korte periode, maar als ik zie hoe mijn oude iPhone 6 nu na +/- 5 jaar nog presteert in de handen van mijn vriendin vraag ik mij wel af of de S8 dat ook gaat halen met in verhouding dezelfde performance.

• TheMandroid
  • Laatst online: 10-10 00:56
[...]

Het service point hier deed de reparatie zonder bon. Waarschijnlijk omdat de S8 nooit 2 jaar oud kan zijn op dit moment. Reparatie ging zonder afspraak, echter waren de schermen op, waardoor ik gebeld werd wanneer ze binnen waren. En toen kon ik zonder afspraak weer langskomen. Reparatie duurde +- 1.5 uur.

• DaKa86
B-Real schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 08:16:

Verder is 1,5 jaar natuurlijk maar een korte periode, maar als ik zie hoe mijn oude iPhone 6 nu na +/- 5 jaar nog presteert in de handen van mijn vriendin vraag ik mij wel af of de S8 dat ook gaat halen met in verhouding dezelfde performance.
Hier in huize DaKa is ook de 6 nog steeds alive and kicking.
Er daar verbaas ik me echt over dat ‘ie het, op de batterij na nog zo goed doet.

Maar een S9+ fonkelt wel in m’n ogen hoor.
Prachtig scherm, al die Android handigheidjes..

• Co1967
TheMandroid schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 08:56:
[...]

Het service point hier deed de reparatie zonder bon. Waarschijnlijk omdat de S8 nooit 2 jaar oud kan zijn op dit moment. Reparatie ging zonder afspraak, echter waren de schermen op, waardoor ik gebeld werd wanneer ze binnen waren. En toen kon ik zonder afspraak weer langskomen. Reparatie duurde +- 1.5 uur.
Ook in Deventer geweest dan ??
Men vertelde dat ze een kopie van de bon moesten hebben ivm goedkeuring reparatie vanaf Samsung.
Ivm de drukte van de reparatie's moest er een afspraak ingepland worden.
Ook werd hij teruggezet naar fabrieksinstellingen dus maak altijd een backup ;)

• Mrjraider

Mrjraider

De mannelijke zuster

Co1967 schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 17:14:
[...]

Men vertelde dat ze een kopie van de bon moesten hebben ivm goedkeuring reparatie vanaf Samsung.
Waar zit die in Deventer dan? Dat is even dichterbij voor mij dan Amsterdam.

• W84
Doen ze dat altijd, reset? Dat hoeft van mij nou niet.

Het gaat tenslotte om een "display". :+

W84 wijzigde deze reactie 09-11-2018 18:40 (28%)

• Artwido
Weet iemand wat dit symbool betekent?
Zag ik vanmorgen. Nog nooit eerder gezien.

• Co1967
Mrjraider schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 17:21:
[...]

Waar zit die in Deventer dan? Dat is even dichterbij voor mij dan Amsterdam.
Kruitbosch en de Weerd
Dortmundstraat 10
Deventer

• beowulfx
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 20-09 16:47
Artwido schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 09:01:
Weet iemand wat dit symbool betekent?
Zag ik vanmorgen. Nog nooit eerder gezien.

[Afbeelding]
Dat is het Wi-Fi bellen icoon.

• TheMandroid
Co1967 schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 17:14:
[...]

Oh nee, Maastricht haha

• Artwido
beowulfx schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 09:37:
[...]

Dat is het Wi-Fi bellen icoon.
Maar waarom kreeg ik die melding?
Ik belde zelf niet en ook geen gemiste oproepen.
Niet bij m'n telefoon, Whatsapp of messenger.

• DiMacho
Artwido schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 10:18:
[...]

Maar waarom kreeg ik die melding?
Ik belde zelf niet en ook geen gemiste oproepen.
Niet bij m'n telefoon, Whatsapp of messenger.
Kpn heeft wifi bellen voor je geactiveerd. nieuws: KPN activeert voice-over-wifi voor Samsung-smartphones en iPhones

• Artwido

• Artwido
Woon je in Maastricht of omgeving dan kun je naar Dynafix in Nuth
Weet niet of dit binnen je garantie valt. Zelf heb ik daar mijn scherm kosteloos laten vervangen omdat schade aan mijn mobiele telefoon in mijn verzekeringspakket zit.

• DiMacho
Artwido schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 11:50:
[...]

Woon je in Maastricht of omgeving dan kun je naar Dynafix in Nuth
Weet niet of dit binnen je garantie valt. Zelf heb ik daar mijn scherm kosteloos laten vervangen omdat schade aan mijn mobiele telefoon in mijn verzekeringspakket zit.
Of Samsung Service punt in de Vodafone winkel in Maastricht.

• Dutchredgaming

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Ik heb het gevoel dat mijn batterij erg aan het verslijten is.
Op een werkdag heb ik na 9 uur maar 50% over (telefoon weinig of niet gebruikt).
Als ik AccuBattery opent zie ik dat mijn batterij 89% is en totale capaciteit van 2.486mAh is.

Vraag 1: Is dit meer een schatting of moet ik mij ernstig zorgen maken?
Vraag 2: Valt dit onder garantie of moet ik doodleuk een nieuwe batterij kopen of laten vervangen?

• Hegeman
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 16:30

Hegeman

Weet van alles wat

Dutchredgaming schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 20:28:
Ik heb het gevoel dat mijn batterij erg aan het verslijten is.
Op een werkdag heb ik na 9 uur maar 50% over (telefoon weinig of niet gebruikt).
Als ik AccuBattery opent zie ik dat mijn batterij 89% is en totale capaciteit van 2.486mAh is.

Vraag 1: Is dit meer een schatting of moet ik mij ernstig zorgen maken?
Vraag 2: Valt dit onder garantie of moet ik doodleuk een nieuwe batterij kopen of laten vervangen?
Niet gek laten maken door die percentages, die geeft puur een indicatie. Het is logisch, iets degradeert over tijd dus een batterij ook.

PSN: hegeman

• Dutchredgaming

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Hegeman schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 21:26:
[...]

Niet gek laten maken door die percentages, die geeft puur een indicatie. Het is logisch, iets degradeert over tijd dus een batterij ook.
Ik weet niet dat batterij vervangen onder garantie valt

nu valt het wel mee, maar misschien moet het binnenkort in garantie toch opgestuurd worden

• DiMacho
Dutchredgaming schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 21:28:
[...]

Ik weet niet dat batterij vervangen onder garantie valt

nu valt het wel mee, maar misschien moet het binnenkort in garantie toch opgestuurd worden
Laat hem eens bij een Samsung Service punt checken. Valt gewoon onder de garantie. Maar echt als je capaciteit rond de 89% zit gaat die nog niet vervangen worden. Pas rond de 82% capaciteit.

• Dutchredgaming

Dutchredgaming

ICT Beheerder

DiMacho schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 23:05:
[...]

Laat hem eens bij een Samsung Service punt checken. Valt gewoon onder de garantie. Maar echt als je capaciteit rond de 89% zit gaat die nog niet vervangen worden. Pas rond de 82% capaciteit.
Is toch alleen in Haarlem of Amsterdam?

• W84
In zowel de standaard browser als Chrome worden opeens mijn zoekopdrachten opgeslagen die ik steeds handmatig wis. Iemand een idee wat dit is? Alles staat nog gewoon als daarvoor dat 't niet wordt opgeslagen. Snap er niks van! :+

• Freshnub
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 16:34
Denk dat het tijd wordt om mijn S8 te rooten. De batterij houdt het op een werkdag (in zo goed als standby) nauwelijks 10 uur uit. Dit betekent dat als ik op straat ben ik een dag niet doorkom met mijn S8. De beste batterij had ik in een geroote S2 ooit. Die was eerst slecht, maar na rooten kwam ik makkelijk de dag door.

Over een paar weken ben ik weer in Azië en vorig jaar moest ik in Azie 5 minuten bellen naar een Nederlands nummer met mijn Nederlandse simkaart, om het toestel REGIO lock vrij te maken. Daarna accepteerde hij pas een Aziatische simkaart. Los van het feit dat dit erg duur was, heb ik geen zin om dit weer te moeten doen bij een geroot toestel.

Weet iemand of dit eenmalig was, of dat ik dit weer moet doen als ik root?

• dutchnltweaker
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 16:19
Freshnub schreef op donderdag 15 november 2018 @ 11:37:
Denk dat het tijd wordt om mijn S8 te rooten. De batterij houdt het op een werkdag (in zo goed als standby) nauwelijks 10 uur uit. Dit betekent dat als ik op straat ben ik een dag niet doorkom met mijn S8. De beste batterij had ik in een geroote S2 ooit. Die was eerst slecht, maar na rooten kwam ik makkelijk de dag door.

Over een paar weken ben ik weer in Azië en vorig jaar moest ik in Azie 5 minuten bellen naar een Nederlands nummer met mijn Nederlandse simkaart, om het toestel REGIO lock vrij te maken. Daarna accepteerde hij pas een Aziatische simkaart. Los van het feit dat dit erg duur was, heb ik geen zin om dit weer te moeten doen bij een geroot toestel.

Weet iemand of dit eenmalig was, of dat ik dit weer moet doen als ik root?
Dit is eenmalig kan ik je verzekeren, je had ook bij Samsung een regio unlock code kunnen aanvragen op voorhand ;) , als je dan de simkaart van een andere provider er in je toestel zet vraagt hij om een code en zo kun je hem unlocken. Vroeger duurde dit wel 2 maanden maar tegenwoordig ongeveer 2 weken. Heb dit bij mijn S7 edge en de S8 al eens gedaan.

dutchnltweaker wijzigde deze reactie 15-11-2018 12:17 (5%)

• Freshnub
dutchnltweaker schreef op donderdag 15 november 2018 @ 12:16:
[...]

Dit is eenmalig kan ik je verzekeren, je had ook bij Samsung een regio unlock code kunnen aanvragen op voorhand ;) , als je dan de simkaart van een andere provider er in je toestel zet vraagt hij om een code en zo kun je hem unlocken. Vroeger duurde dit wel 2 maanden maar tegenwoordig ongeveer 2 weken. Heb dit bij mijn S7 edge en de S8 al eens gedaan.
Ow top! Als ik dat had geweten, dan had het mij €15 gescheeld. Best prijzig een paar minuten bellen met je Nederlandse SIM vanaf een eilandje in Azië naar Nederland.

• TheMandroid
Iemand enig idee of de reparatie schermen van Samsung van mindere kwaliteit zijn? Vanaf release tot een maand geleden 0,0 krassen in m'n scherm, vorige maand m'n scherm laten vervangen wegens inbranding en nu al 3 diepe krassen erin... 😡

• DiMacho
TheMandroid schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 23:29:
Iemand enig idee of de reparatie schermen van Samsung van mindere kwaliteit zijn? Vanaf release tot een maand geleden 0,0 krassen in m'n scherm, vorige maand m'n scherm laten vervangen wegens inbranding en nu al 3 diepe krassen erin... 😡
Waar heb je hem laten repareren? Bij een service punt. Daar zijn de schermen uit dezelfde fabriek.
Is het bij een andere winkel geweest, dan kunnen ze gerefurbished zijn. Dus ander soort glas er op.

• TheMandroid
DiMacho schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 09:30:
[...]

Waar heb je hem laten repareren? Bij een service punt. Daar zijn de schermen uit dezelfde fabriek.
Is het bij een andere winkel geweest, dan kunnen ze gerefurbished zijn. Dus ander soort glas er op.
Bij officieel service punt.

• sjaool

sjaool

Dan meteen er mee terug gaan. Bij normaal gebruik mogen er absoluut geen krassen ontstaan.
Is er zand op het glas geweest dan wordt het een ander verhaal. Gorilla Glass is best krasbestendig maar zand is funest.

• Dutchredgaming

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Freshnub schreef op donderdag 15 november 2018 @ 11:37:

[...]
Heb je een SD kaart erin?

• Freshnub
Ja 128gb SanDisk kaartje

• Dutchredgaming

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Ik ben bang dat je SD bijna dood is.

Zelf had ik Sandisk Ultra U1 64gb kaartje en toen ging mijn batterij heel snel leeg (vergelijkbaar als bij jou).
Ik heb mij SD kaart uitgehaald en ik kreeg maximaal 20Mbp/s bij lezen en 9 bij schrijven.

Wat is je SOT?

Je kan dit testen om paar dagen zonder SD kaart je S8 te gebruiken of je SD kaart laten testen met crystaldiskmark 5 of via de app A1 SD Bench.

Als je binnen 2 jaar gekocht heb kan je contact opnemen met de winkel waar je gekocht hebt.

Ik had garantie aangevraagd bij Amazon, kreeg een vervangende maar ook bijna dood (DOA). Toen ik het geld terug kreeg heb ik een Samsung U3 kaartje besteld en draait tot nu toe goed

Dutchredgaming wijzigde deze reactie 17-11-2018 20:32 (6%)

• TheMandroid
sjaool schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 17:14:
[...]

Dan meteen er mee terug gaan. Bij normaal gebruik mogen er absoluut geen krassen ontstaan.
Is er zand op het glas geweest dan wordt het een ander verhaal. Gorilla Glass is best krasbestendig maar zand is funest.
Ja precies, maar hoe ga ik dit aantonen. Service punt zal uiteraard zeggen dat er zandschade is en dan wordt het een wellis-nietus verhaal. Ook al heeft het vorige scherm 2 strandvakanties zonder krassen overleeft.

• sjaool

sjaool

@TheMandroid Dat is inderdaad een lastige. Ik zou zeggen dat het garantie moet zijn maar ja. In dit geval is het denk ik gewoon nee heb je en ja kun je krijgen.

• Catch22
  • Nu online
Heb je power saving aan staan? Als je die juist configureert (minder cpu power, wel background data, niet volle resolutie) dan merk je er niets van, maar heb je wel meer sot

• Freshnub
Catch22 schreef op zondag 18 november 2018 @ 01:46:
[...]

Heb je power saving aan staan? Als je die juist configureert (minder cpu power, wel background data, niet volle resolutie) dan merk je er niets van, maar heb je wel meer sot
Heb ik nooit aangehad eigenlijk en mijn batterij ging prima een rustige dag mee. Het is denk ik wachten op de Galaxy s10 of eerste telefoon met een fatsoenlijke batterij. Zo moeilijk zou het niet moeten zijn toch?

Wat de sd kaart betreft lijkt het me vreemd als deze kapot is. Is kan gewoon mijn filmpjes en foto's opslaan en heb de kaart 2 maanden geleden gekocht. Daarvoor ging mijn batterij al drastisch achteruit.

Anyway thanks voor het meedenken mannen, ik zal het gewoon even moeten uitzitten met dit toestel. Ik ben gelukkig nog steeds tevreden met de snelheid vd het toestel en sleep nu maar een powerbank overal mee.

• Kapitein187
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 14-10 11:22
Heeft iemand tips hoe ik Samsung Pay werkend kan krijgen?
Ben veel in UK voor werk en daar gebruiken heel veel mensen het.
krijg continu server error.

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

• sjaool

sjaool

Kapitein187 schreef op maandag 19 november 2018 @ 13:06:
Heeft iemand tips hoe ik Samsung Pay werkend kan krijgen?
Ben veel in UK voor werk en daar gebruiken heel veel mensen het.
krijg continu server error.
Ik lees op internet alleen maar dat een factory-reset de oplossing is voor dit probleem.

Pagina: 1 ... 86 ... 95 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrisch rijden

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True