Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Hoe is jullie ervaring met het uitschakelen van de Samsung-versie van de notificatie pop-up inclusief blauwe omlijning van het scherm zodat de standaard Android manier van notificaties tonen weer gebruikt wordt?

Betreft deze wijze van tonen van o.a. WhatsApp notificatie:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jDJz0CH.png

Helpt voor jullie deze aanpassing https://forums.androidcen...9-notification-style.html ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-10 15:21

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@JBS dat gebruik ik al sinds ik weet dat t kan, en dat werkt prima. Ik vind de oude manier van meldingen met die balk veel fijner dan dat fancy dunne wolkje uit jouw plaatje. Je kan dan veel makkelijker en groot deel van de melding lezen, wat vooral bij berichtjes (whatsapp, sms, mail) handig is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik heb de oude stijl aangezet direct na aanschaf van het toestel vorig jaar.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-10 20:54
Sinds de update veranderd mijn scherm helderheid automatisch, terwijl dit uitstaat. Heel irritant en krijg het niet verholpen. Zit je in een donkere omgeving en zet ik mijn telefoon aan en is het extreem helder, terwijl de helderheid op laag staat.

Iemand ook dit issue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-10 00:15

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Sleehond schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 20:48:
Sinds de update veranderd mijn scherm helderheid automatisch, terwijl dit uitstaat. Heel irritant en krijg het niet verholpen. Zit je in een donkere omgeving en zet ik mijn telefoon aan en is het extreem helder, terwijl de helderheid op laag staat.

Iemand ook dit issue?
Alleen bij lock scherm. Heb zelf gezichtsherkenning aan staan. Misschien licht nodig om je goed te "zien"

Bij mij de laatste tijd moest ik vaak 2x laden, maar de afgelopen dagen hoeft dat niet meer. Ik haal 4:30 SOT.

Mijn vraag is: is dat acceptabel of hebben jullie langere SOT? Ik ben benieuwd.

Review QNAP TS-230 NAS

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06:17
Franco10 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 09:24:
Is de update OTA anders dan als je hem via smart switch binnen haalt? Want 3.6 GB vs 580 MB.
Nee is exact hetzelfde alleen via OTA haal je puur de update binnen via Smart Switch de gehele firmware.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

• JBS
  • Niet online

JBS

Wellicht hier mensen ervaring met een Brodit houder met lader in combinatie met de S8? https://www.coolblue.nl/p...alaxy-s8-met-oplader.html
Na diverse pogingen met verschillende draadloze laders die ondanks snelladen te ondersteunen de S8 met Waze en Flitsmeister niet kunnen bijhouden met laden, neig ik naar een oplossing met draad. Ik wil echter niet elke keer dat ik de telefoon gebruik het kabeltje moeten pakken en in de telefoon stoppen, vandaar dat ik naar de Brodit oplossing neig.

• Hakki
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07:15
JBS schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 19:35:
Na diverse pogingen met verschillende draadloze laders die ondanks snelladen te ondersteunen de S8 met Waze en Flitsmeister niet kunnen bijhouden met laden, neig ik naar een oplossing met draad.
Ik heb dezelfde ervaring. Fast wireless charging wordt geactiveerd, maar levert niet genoeg stroom (wat wel deftig werkt op bureau in standby)

• JBS
  • Niet online

JBS

Hakki schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 19:55:
[...]

Ik heb dezelfde ervaring. Fast wireless charging wordt geactiveerd, maar levert niet genoeg stroom (wat wel deftig werkt op bureau in standby)
Inderdaad. Heb 't nu geprobeerd met de Ugreen, maar precies wat je zegt, wel fast charge, maar te weinig. https://www.aliexpress.co...r-Holder/32879129985.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-10 22:58
Op dit moment ben ik in Amerika en elke keer als ik de S8 aan de oplader leg stopt die met opladen bij zo'n 80% en soms al eerder. Bij opnieuw inpluggen gebeurt er niks meer. Pas na een tijdje weer. Wat kan dit zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
W84 schreef op zondag 23 september 2018 @ 15:21:
Op dit moment ben ik in Amerika en elke keer als ik de S8 aan de oplader leg stopt die met opladen bij zo'n 80% en soms al eerder. Bij opnieuw inpluggen gebeurt er niks meer. Pas na een tijdje weer. Wat kan dit zijn?
Warmteprotectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-10 22:58
Aha, dat zou kunnen. Oplader wordt kokendheet. Tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10 15:24
Sinds de laatste update werken klokwidgets niet meer goed.
Ik heb de flipclock weather widget. Het weer word geüpdatet maar de klok en datum blijven bevroren. Heb al opnieuw geïnstalleerd en contact gehad met de maker die het ook niet begrijpt.
Ik heb nu een andere weerapp, Weer xl. Maar ook bij deze widget blijft de klok hangen.
Zijn er meer die dit ook hebben ervaren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@Artwido ik gebruik HD Widgets, en die update wel gewoon tijd en weer. Ik heb hier vroeger wel eens last van gehad, maar nog niet bij de S8.
Ik zou beginnen met de slaap/batterij-instellingen nakijken. Misschien wordt je widget in de achtergrond afgesloten, en is hij wel zichtbaar maar draait hij niet (volledig). Ik heb mijn klok/weer widget in ieder geval ook bij de uitzonderingen staan; misschien dat dat helpt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
gwystyl schreef op woensdag 26 september 2018 @ 18:04:
@Artwido ik gebruik HD Widgets, en die update wel gewoon tijd en weer. Ik heb hier vroeger wel eens last van gehad, maar nog niet bij de S8.
Ik zou beginnen met de slaap/batterij-instellingen nakijken. Misschien wordt je widget in de achtergrond afgesloten, en is hij wel zichtbaar maar draait hij niet (volledig). Ik heb mijn klok/weer widget in ieder geval ook bij de uitzonderingen staan; misschien dat dat helpt?
Ga ik proberen. Tnx
@gwystyl ik heb HD widgets geïnstalleerd en inderdaad werkt perfect en mooi dat je die helemaal kunt aanpassen.
Tnx voor de tip.

[ Voor 9% gewijzigd door Artwido op 26-09-2018 20:11 ]

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:23
Is iedereen inmiddels al over van Nougat naar Oreo?

Ik zit nu nog steeds op Nougat maar ben eigenlijk wel erg benieuwd naar Oreo. Zijn de kinderziektes inmiddels verholpen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Ryan_ schreef op donderdag 27 september 2018 @ 09:07:

Ik zit nu nog steeds op Nougat maar ben eigenlijk wel erg benieuwd naar Oreo. Zijn de kinderziektes inmiddels verholpen?
Jij klikt al ruim 7 maanden update meldingen weg omdat je bang bent voor kinderziektes.... :X

Bedenk wel dat als je te lang wacht je misschien wel een 8.1 OTA geserveerd krijgt met weer een nieuwe lading kinderziektes..

Maar antwoord op je vraag. ik denk dat er weinig mensen nog N draaien.. en kinderziektes heb ik eigenlijk vanaf de eerste CRAP build niet gezien.. wat schommelingen in accu gebruik, draadloos laden heeft niet altijd even goed gewerkt, maar om nou te zeggen dat er bij elke nieuwe build minder bugs in zitten.... zo werkt het helaas niet. You win some, you lose some.. Dus neem een gok zou ik zeggen, beter 1 of andere bug waar je nooit last van hebt, dan security patches van januari 2018

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07:18
Ryan_ schreef op donderdag 27 september 2018 @ 09:07:

Meeste in mijn omgeving met een S8 zijn al lang over naar Oreo, ik persoonlijk wacht altijd op de 2e build. Meestal zijn daar de kinderziektes al uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01:54
Prulleman schreef op donderdag 27 september 2018 @ 09:39:
[...]

Jij klikt al ruim 7 maanden update meldingen weg omdat je bang bent voor kinderziektes.... :X
Guilty as charged O-)

't werkt nu prima en de verslechterde accuduur hebben me tot nog toe afgehouden, maar ik zal eerdaags eens updaten.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06:17
De update die onlangs is verschenen voor de PHN (unbranded) toestellen met AR emoji en super slo-mo camera is nu ook beschikbaar via OTA voor de VDF (Vodafone) toestellen.
OTA is 503,28 MB en de beveiligingspatch is 1 september 2018.
Meer info hier.

Mocht je de gehele branded VDF firmware willen downloaden dan kan dat via sammobile.
Flashen gaat uiteraard met Odin. (zet eerst de functie veilig opstarten aan voordat je gaat flashen).

[ Voor 31% gewijzigd door Megapaul op 28-09-2018 08:22 ]

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
nadroJ schreef op donderdag 27 september 2018 @ 20:18:
[...]

Guilty as charged O-)

't werkt nu prima en de verslechterde accuduur hebben me tot nog toe afgehouden, maar ik zal eerdaags eens updaten.
Haha, dit.

Het is bijna een sport geworden om 's ochtends niet op 'bijwerken' ipv van 'later' te drukken wanneer ik mijn wekker wil snoozen. :D Maar goed, ben zelf ook wel van plan om over te stappen naar Oreo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakki
Megapaul schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 08:10:
De update die onlangs is verschenen voor de PHN (unbranded) toestellen met AR emoji en super slo-mo camera is nu ook beschikbaar via OTA voor de VDF (Vodafone) toestellen.
OTA is 503,28 MB en de beveiligingspatch is 1 september 2018.
Idem LUX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Mijn sd kaart erin en mijn batterij gaat rap leeg.

Ook gaat mijn type c kabels gauw los. Misschien volgende keer toch micro USB

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiley02
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-10 16:31
Dutchredgaming schreef op zondag 30 september 2018 @ 11:45:
Mijn sd kaart erin en mijn batterij gaat rap leeg.

Ook gaat mijn type c kabels gauw los. Misschien volgende keer toch micro USB
Lees even een paar pagina's terug over de usb C connector. Waarschijnlijk is het stof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Wiley02 schreef op zondag 30 september 2018 @ 12:36:
[...]

Lees even een paar pagina's terug over de usb C connector. Waarschijnlijk is het stof.
Ik heb mijn best gedaan om schoon te maken, maar heb nog steeds het probleem...

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hegeman
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 13:19

Hegeman

Weet van alles wat

Dutchredgaming schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 09:56:
[...]

Ik heb mijn best gedaan om schoon te maken, maar heb nog steeds het probleem...
Voordat je usb poort helemaal kapot is, misschien een wireless charger proberen?
Dit spaart je usb poort voor als je nog een keer data over wil zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Hegeman schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 09:57:
[...]

Voordat je usb poort helemaal kapot is, misschien een wireless charger proberen?
Dit spaart je usb poort voor als je nog een keer data over wil zetten?
Dat ben ik 99% aan het doen.
Ik heb ook het gevoel als ik mijn sd kaart erin doe dat de batterij heel snel leeg gaat.

Zoals in test 4

Het is een s9, maar het lijkt sprekend op mijn probleem

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ingebrande S8 scherm wordt dit weekend onder garantie vervangen. Toestel is uit juli 2017. :) Service is beter dan verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hegeman

Hegeman

Weet van alles wat

Verwijderd schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 10:25:
Mijn ingebrande S8 scherm wordt dit weekend onder garantie vervangen. Toestel is uit juli 2017. :) Service is beter dan verwacht.
Heb je een foto van het ingebrande scherm? Ben wel benieuwd hoe dit eruit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Oeh, dat belooft veel goeds voor mijn S8. Een S8 die ik van Samsung gekregen heb nadat ze in mijn bijna 2 jaar oude S7 Edge voor de 3de keer een nieuw scherm zouden moeten zetten vanwege ingebrande schermen 8)7. Maar voor zover ik heb kunnen vinden heb ik geen garantie meer op dit nieuwe toestel, lekker dus.
Hegeman schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 10:32:
[...]

Ik heb foto's van die van mij, kan ze alleen zo snel niet vinden helaas.. Volgens mij staan ze nog op een andere telefoon. In ieder geval: je ziet dan als je naar een bepaalde pagina kijken wazig de afdruk van een andere pagina. Bij mij was het zo erg dat je met een zwart-wit foto eigenlijk het complete scherm ingebrand zag staan. Zeer storend.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hegeman schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 10:32:
[...]

Ik zal thuis foto's maken. Met m'n telefoon foto's van zichzelf maken gaat nog niet, misschien een feature voor de 2019 telefoons... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 12:15

SteveV

Schtiefv Meister

Waar heb je dat precies aangemeld?
Mijn S8+ DUOS heeft exact hetzelfde probleem namelijk, het Waze scherm staat compleet ingebrand op het scherm.

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

SteveV schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 13:43:
[...]

Mijn S8+ DUOS heeft exact hetzelfde probleem namelijk, het Waze scherm staat compleet ingebrand op het scherm.
Dat had ik ook, omdat ik hem altijd op automatische helderheid had staan, en de S8 blijkbaar niet goed geprogrammeerd is, waardoor hij zichzelf rustig een hele tijd in het rode gebied van de helderheidsinstelling zet.....
Om het te laten repareren zoek je een Samsung Service Center bij jou in de buurt, en bel je daarheen om een afspraak te maken. Duurde in mijn geval iets meer dan een uur, waarbij scherm, frame en batterij vervangen zijn.
Je moet een aankoopbewijs meenemen, en alle data wordt van je telefoon gehaald, dus zo kort mogelijk van te voren een backup maken is aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hegeman

Hegeman

Weet van alles wat

gwystyl schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 19:37:
[...]

Dat had ik ook, omdat ik hem altijd op automatische helderheid had staan, en de S8 blijkbaar niet goed geprogrammeerd is, waardoor hij zichzelf rustig een hele tijd in het rode gebied van de helderheidsinstelling zet.....
Om het te laten repareren zoek je een Samsung Service Center bij jou in de buurt, en bel je daarheen om een afspraak te maken. Duurde in mijn geval iets meer dan een uur, waarbij scherm, frame en batterij vervangen zijn.
Je moet een aankoopbewijs meenemen, en alle data wordt van je telefoon gehaald, dus zo kort mogelijk van te voren een backup maken is aan te raden.
Dit is dus niet correct, voor welke RMA aanvraag je ook doet, dit moet altijd via de partij waar je het toestel gekocht hebt. Zij zullen het toestel dan voor je aanmelden en het traject in gang zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming

Dutchredgaming

ICT Beheerder

@Hegeman Hey blijkt dat mijn sd kaart defect is waardoor het heel snel leeg gaat.

offtopic:
contact opgenomen met leverancier, Amazon de. Nu moet ik terug sturen en verzendkosten betalen :/

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Hegeman schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 08:59:
[...]

Dit is dus niet correct, voor welke RMA aanvraag je ook doet, dit moet altijd via de partij waar je het toestel gekocht hebt. Zei zullen het toestel dan voor je aanmelden en het traject in gang zetten.
Dit is de logische stap ja maar het verschil zit hem in het feit dat je bij de Samsung service center je toestel een uurtje of twee kwijt ben en als je deze opstuurt een week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

[...]

Dit is dus niet correct, voor welke RMA aanvraag je ook doet, dit moet altijd via de partij waar je het toestel gekocht hebt. Zij zullen het toestel dan voor je aanmelden en het traject in gang zetten.
Ah kan zijn dat dat bij mij anders was omdat het toestel zakelijk was aangeschaft. De KPN winkel verwees me naar de verzekering :X 8)7 , terwijl die voor diefstal/schade is en een eigen risico heeft van € 100 per geval, dus ik heb zelf met het Samsung Service center gebeld en daar hebben ze adhv onze afleverbon en IMEI gewoon de reparatie kunnen doen onder garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
[...]

Dit is dus wel correct. Ik heb bij een probleem Samsung gebeld en die verwezen me zonder probleem door naar het servicecentrum terwijl het toestel van Belsimpel vandaan kwam. Zonder afspraak is het toestel gerepareerd en kon ik hem de volgende dag weer ophalen. Je hoeft niet direct naar de verkopende partij.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SteveV schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 13:43:
[...]

Bij een Samsung Service center. Hier gewoon bij de Vodafone winkel. Heb zelf kpn en toestel komt van belsimpel. Factuur is nog niet eens gevraagd. Waarschijnlijk omdat de S8 nooit ouder dan 1.5 jaar kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 12:15

SteveV

Schtiefv Meister

Samsung zelf vertelde mij ook vanmorgen dat het via een service center moest ondanks dat ik het toestel direct bij Samsung heb gekocht.
Vervelende is dat de dichtstbijzijnde voor mij 45 minuten rijden is dus moet even gaan plannen wanneer ik daar naar toe ga.

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hegeman

Hegeman

Weet van alles wat

BillSpaarbank schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 12:51:
[...]

Dit is dus wel correct. Ik heb bij een probleem Samsung gebeld en die verwezen me zonder probleem door naar het servicecentrum terwijl het toestel van Belsimpel vandaan kwam. Zonder afspraak is het toestel gerepareerd en kon ik hem de volgende dag weer ophalen. Je hoeft niet direct naar de verkopende partij.
Het klopt dat het sneller gaat en Samsung zal je toestel wel accepteren, maar lees onderstaand stukje van https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie...
U hebt met de fabrikant geen koopovereenkomst gesloten. De fabrikant heeft daardoor geen wettelijke plichten, zoals de verkoper wel heeft. Daarom kan de fabrikant zelf voorwaarden stellen aan die extra garantie. Bijvoorbeeld dat u bij een reparatie het arbeidsloon zelf betaalt. Dat mag. Het is aan te raden om bij problemen met uw product altijd eerst contact op te nemen met de verkoper. Want hij is degene met wie u de koopovereenkomst gesloten hebt. Mocht het probleem namelijk niet opgelost worden door de fabrikant, dan moet u toch terug naar de verkoper als u bijvoorbeeld uw geld terug wilt. Was de verkoper niet op de hoogte van het probleem? Dan kan hij uw verzoek afwijzen. Omdat hij het probleem zelf had kunnen oplossen, of omdat u volgens de wet te laat bent met klagen. Hebt u een klacht over een product? Klaag dan binnen twee maanden nadat u het gebrek hebt ontdekt. Dan bent u in ieder geval op tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryan_
Ik ga toch over Naar Oreo. Is het dan verstandig om de SD kaart er tijdelijk uit te halen tijdens de update?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nadroJ
Zal ik dan ook maar :+

SD kaart heb ik nooit eerder eruit gehaald bij updates naar een nieuwe versie.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Sd-kaart hoeft er niet uit hoor, daar komt hij niet aan met updaten. Zelfs bij terugzetten naar fabrieksinstellingen wordt die standaard niet leeg gehaald (al heb je de keuze wel). Ik gebruik de sd-kaart dus juist om muziek, video's en back-ups op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

gwystyl schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 21:02:
Sd-kaart hoeft er niet uit hoor, daar komt hij niet aan met updaten. Zelfs bij terugzetten naar fabrieksinstellingen wordt die standaard niet leeg gehaald (al heb je de keuze wel). Ik gebruik de sd-kaart dus juist om muziek, video's en back-ups op te zetten.
Maar aangezien het geen moeite is om 'm eruit halen zou ik 't wel doen, of zorgen voor een back-up. Je weet nooit. nieuws: Gebruikers klagen over verdwenen data na overstap op Windows 10 Octob...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Oeps, dubbelpost.

[ Voor 98% gewijzigd door JBS op 05-10-2018 21:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nadroJ
Ryan_ schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 17:40:
Ik ga toch over Naar Oreo. Is het dan verstandig om de SD kaart er tijdelijk uit te halen tijdens de update?
Wanneer ga je over? We kunnen het tegelijk doen _O- en ga je OTA of via smart switch?

Zeg maar dag tegen 'Later' drukken een paar keer per dag haha

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Laatst online: 12:02

sjaool

Every life should have 9 cats

JBS schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 21:49:
[...]
Maar aangezien het geen moeite is om 'm eruit halen zou ik 't wel doen, of zorgen voor een back-up. Je weet nooit. nieuws: Gebruikers klagen over verdwenen data na overstap op Windows 10 Octob...
En wat heeft dat te maken met een Samsung S8 smartphone?
Ik haal de sd-kaart er ook nooit uit en heb daar nog nooit problemen mee gehad.
De sd-kaart is in principe gewoon een externe schijf die los staat van het besturingssysteem.
Als Android een update uitvoert zal die daar echt niet aan komen.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

sjaool schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 01:39:
[...]

En wat heeft dat te maken met een Samsung S8 smartphone?
Ik haal de sd-kaart er ook nooit uit en heb daar nog nooit problemen mee gehad.
De sd-kaart is in principe gewoon een externe schijf die los staat van het besturingssysteem.
Als Android een update uitvoert zal die daar echt niet aan komen.
Niets. Bedoel er alleen maar mee: waarom het zekere voor het onzekere nemen als daar je onmisbare bestanden op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

JBS schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 08:36:
[...]
Niets. Bedoel er alleen maar mee: waarom het zekere voor het onzekere nemen als daar je onmisbare bestanden op staan.
Ik begreep dat het bij de Windows 10 update te maken heeft met de OneDrive koppeling, dus niet met een schijf of een geheugenkaart. Ook is het zo dat veel mensen in hun Windows 10 pc maar een schijf hebben zonder deze te partitioneren dit is ook vragen om problemen wanneer je een crash krijgt of een update doet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
JBS schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 08:36:
[...]
Kan je sowieso beter backups van hebben. Sd is niet het betrouwbaarste medium ooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
nadroJ schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 00:25:
[...]

Wanneer ga je over? We kunnen het tegelijk doen _O- en ga je OTA of via smart switch?

Zeg maar dag tegen 'Later' drukken een paar keer per dag haha
Ik ga zo over. Ben hem nu via OTA aan het downloaden. Toch ontkoppel en verwijder ik mijn SD kaart even. Las wat verhalen dat de SD kaart niet meer herkent werd na de Oreo update.

Maak ik direct even een backup van mijn SD nu hij er toch uit is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
Dan ga ik ook maar OTA. ..

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swizzler24
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-10 15:02
Batterij is met de september update weer beter geworden. Haal nu gemiddeld rond de 6 uur SOT. Hopelijk verkloot dit de aankomende oktober update niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris-drielsma
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 09:05
Beste Allemaal

Ik heb snel ff het forum hier doorgespit over het inbranden van het scherm ,

Ik dacht dat ik dus de enige was niet dus :( ,

zover ik uit alle antwoorden kan opmaken valt dit onder de garantie en kan ik dit kosteloos laten repareren bij een samsung center met een geldige aankoopbon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swizzler24
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-10 15:02
Ja Chris, je bent/was niet de enige. Valt gewoon onder de garantie en als het goed is vervangen ze gelijk de batterij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nadroJ
Nou... Eindelijk dus over naar Oreo/8.0. Paar kleine dingen die me 'storen'. Verder nog niet veel over te zeggen. Benieuwd naar de batterijduur.

SD erin gehouden en geen backup gedraaid :+

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
nadroJ schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 17:54:
Nou... Eindelijk dus over naar Oreo/8.0. Paar kleine dingen die me 'storen'. Verder nog niet veel over te zeggen. Benieuwd naar de batterijduur.

SD erin gehouden en geen backup gedraaid :+
Ik ben ook een middagje over. Eigenlijk weinig verandering te merken/zien.

Zojuist vol van de lader. Ben benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08 10:59
Swizzler24 schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 15:40:
Ja Chris, je bent/was niet de enige. Valt gewoon onder de garantie en als het goed is vervangen ze gelijk de batterij.
Correctie, onder coulance eenmalig. Vaak alleen in het eerste jaar.

Edit: eerste twee jaar onder coulance. En ook maar eenmalig!!! Toestel moet er verder netjes uitzien.

[ Voor 14% gewijzigd door DiMacho op 08-10-2018 18:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nadroJ
Swizzler24 schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 13:20:
Batterij is met de september update weer beter geworden. Haal nu gemiddeld rond de 6 uur SOT. Hopelijk verkloot dit de aankomende oktober update niet.
Heb nu net 7u26m gehaald... (wel volledig van 100 naar 0), maar toch... nooit eerder gehaald.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:57
Vreemd probleempje met Gmail sinds gisteren. Als ik een mail open, dan duurt het een paar seconden voor de app reageert en ik dus verder naar beneden kan scrollen. Het loopt dus even vast.

Reboot, cache legen, gegevens wissen van Gmail, Android optimaliseren, allemaal al geprobeerd. Weet iemand wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Volgens de app AccuBaterij is mijn baterij 10% al versleten in een jaar 🤔

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
Naar aanleiding van jouw bericht even gekeken hoe het er bij mij voorstaat via de app Phone INFO. Daar waar de battery health altijd rond de 88-90% stond staat die nu ineens op 96,5%. Ik zou me er niet druk om maken. In heb mijn telefoon nu 11 maanden in gebruik en heb nu zoals hierboven beschreven een enorme screen on time. Dat is belangrijker dan de battery health die een app aangeeft. Uiteraard bij lage waarden kun je je zorgen maken, maar als ie bij jou nu op 90% staat is er niks aan de hand.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:56

AvK

Ready Set Go

Dutchredgaming schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 22:58:
Volgens de app AccuBaterij is mijn baterij 10% al versleten in een jaar 🤔
Mijn splinternieuwe telefoon had volgens die app een capaciteit van 94% na een weekje gebruik. Kortom er zit nog wel wat marge in. Het is een indicatie. Ik zou me er niet druk om maken.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:57
pixels66 schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 17:47:
Vreemd probleempje met Gmail sinds gisteren. Als ik een mail open, dan duurt het een paar seconden voor de app reageert en ik dus verder naar beneden kan scrollen. Het loopt dus even vast.

Reboot, cache legen, gegevens wissen van Gmail, Android optimaliseren, allemaal al geprobeerd. Weet iemand wat?
En daar zit nog een ander irritant probleem bij, na het opnieuw instellen van de Gmail app blijft hij trillen bij notificaties en ik kan het dus werkelijk nergens uitschakelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
pixels66 schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 17:47:

Gmail crashte gisteren ook opeens met daarna een systeem crash. Nog nooit voorgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

AvK schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 08:17:
[...]

Mijn splinternieuwe telefoon had volgens die app een capaciteit van 94% na een weekje gebruik. Kortom er zit nog wel wat marge in. Het is een indicatie. Ik zou me er niet druk om maken.
Mijn accu is in een week tijd gekelderd van 94% naar 89% of zoiets. Ik weet dus niet wat ik van die Accu Battery en Phone info moet denken. Als het zo door gaat kan ik met een half jaar een nieuwe accu laten plaatsen en dat lijkt mij toch stug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hegeman

Hegeman

Weet van alles wat

AvK schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 08:17:
[...]

Precies dit, deze apps baseren hun berekeningen puur op hoe snel je batterij leeg loopt t.o.v. wat hun verwachten hoe snel je batterij leeg zou moeten lopen bij een bepaalde leeftijd.
Verder kijken ze tot hoeveel mAh de batterij opneemt, als dit afwijkt van de voor ingestelde waarde geeft de app een bepaald percentage aan.
Als je een aantal zware apps draait kan dit negatief uitkomen voor de 'leeftijd' van je batterij. Bij normaal gebruik is deze degradatie gewoon normaal en moet je makkelijk 2 jaar uit kunnen zitten.

Hou alsjeblieft op met mijn batterij is nog maar XX%, laat je niet gek maken door een cijfertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-10 23:25

Zorian

What the fox?

Ik heb helaas wel last van een erg lage accuduur inmiddels.
Gemiddeld heb ik een SOT van max 1 uur, soms slechts 30 min.
De accu haalt het nét tot het einde van de dag. 6 uur in de ochtend van de lader, circa 21:30-22:00 aan de lader met dan nog ~4% over.
Ik doe vrijwel niks met het toestel en hij zit meer in mijn zak dan dat ie gebruikt wordt.
Als ik bij het overzicht kijk is er niks wat accu verbruikt en staat ie schijnbaar voornamelijk in device standby.
Heb ook amper apps erop, en al helemaal geen draining apps zoals social media apps.

Wil heel graag weer naar rooted en custom roms, alleen krijg ik met geen mogelijkheid de OEM unlock knop nog terug. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hegeman

Hegeman

Weet van alles wat

Zorian schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 09:27:
Ik heb helaas wel last van een erg lage accuduur inmiddels.
Gemiddeld heb ik een SOT van max 1 uur, soms slechts 30 min.
De accu haalt het nét tot het einde van de dag. 6 uur in de ochtend van de lader, circa 21:30-22:00 aan de lader met dan nog ~4% over.
Ik doe vrijwel niks met het toestel en hij zit meer in mijn zak dan dat ie gebruikt wordt.
Als ik bij het overzicht kijk is er niks wat accu verbruikt en staat ie schijnbaar voornamelijk in device standby.
Heb ook amper apps erop, en al helemaal geen draining apps zoals social media apps.

Wil heel graag weer naar rooted en custom roms, alleen krijg ik met geen mogelijkheid de OEM unlock knop nog terug. ;(
Probeer eens een factory reset, dit doet soms wonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Hegeman schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 09:31:
[...]

Probeer eens een factory reset, dit doet soms wonderen.
Klopt, staat nog in de planning om te doen.
Echter nog geen tijd/zin voor gehad, staat teveel op dat een hels karwei is om weer ingesteld te krijgen momenteel. :)
Bovendien ben ik van plan over te stappen op de S10 straks rond maart. Valt mooi samen met het verlengmoment van mijn contract. Ergens wil ik het dus ook gewoon zo laten en het nog even uitzingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
Zorian schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 10:34:
[...]

Klopt, staat nog in de planning om te doen.
Echter nog geen tijd/zin voor gehad, staat teveel op dat een hels karwei is om weer ingesteld te krijgen momenteel. :)
Bovendien ben ik van plan over te stappen op de S10 straks rond maart. Valt mooi samen met het verlengmoment van mijn contract. Ergens wil ik het dus ook gewoon zo laten en het nog even uitzingen.
Met een SOT van max 1 uur en soms 30 min uitzingen totdat de S10 uit is?? Dat is toch niet te doen.
Draai even een backup, resetten de boel en dan kan je de backup weer terug zetten. Valt op zich wel mee hoor.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

nadroJ schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 11:07:
[...]

Met een SOT van max 1 uur en soms 30 min uitzingen totdat de S10 uit is?? Dat is toch niet te doen.
Draai even een backup, resetten de boel en dan kan je de backup weer terug zetten. Valt op zich wel mee hoor.
Het scheelt dat ik nauwelijks iets met de telefoon doe de laatste tijd. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

nadroJ schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 11:07:
[...]

Ik heb een backup gedraaid voor ik mijn ingebrande scherm liet vervangen, en die 's avonds teruggezet. Het viel met toch vies tegen hoeveel ik nog moest doen. Ik ben zeker een paar uur bezig geweest met bureaublad weer zo indelen als ik wil, alle accounts weer invoeren (iig de wachtwoorden, meestal had hij de gebruikersnaam nog wel) en alle apps nalopen om te kijken of alle instellingen weer zo waren teruggezet zoals ik ze had staan. Ik kan me dus voorstellen dat @Zorian hier niet gelijk om staat te springen.
Het helpt waarschijnlijk niet dat ik zo'n 80 apps heb die ik ook echt gebruik (de ene uiteraard wat meer dan de andere).

Hoewel ik verder geen fan ben van iOS, is het daarbij veel makkelijker om een backup te maken en terug te zetten. Er wordt veel meer opgeslagen in de backup voor mijn idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming

Dutchredgaming

ICT Beheerder

gwystyl schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 15:36:
[...]

Ik heb een backup gedraaid voor ik mijn ingebrande scherm liet vervangen, en die 's avonds teruggezet. Het viel met toch vies tegen hoeveel ik nog moest doen. Ik ben zeker een paar uur bezig geweest met bureaublad weer zo indelen als ik wil, alle accounts weer invoeren (iig de wachtwoorden, meestal had hij de gebruikersnaam nog wel) en alle apps nalopen om te kijken of alle instellingen weer zo waren teruggezet zoals ik ze had staan. Ik kan me dus voorstellen dat @Zorian hier niet gelijk om staat te springen.
Het helpt waarschijnlijk niet dat ik zo'n 80 apps heb die ik ook echt gebruik (de ene uiteraard wat meer dan de andere).

Hoewel ik verder geen fan ben van iOS, is het daarbij veel makkelijker om een backup te maken en terug te zetten. Er wordt veel meer opgeslagen in de backup voor mijn idee.
Heb je smart switch gebruikt?

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Jup. Op de telefoon een backup gemaakt naar de sd-kaart, en ook vanaf daar teruggezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming

Dutchredgaming

ICT Beheerder

gwystyl schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 14:46:
[...]

Jup. Op de telefoon een backup gemaakt naar de sd-kaart, en ook vanaf daar teruggezet.
Ik ook, maar ook via de cloud. Dat was zo gepiept

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetorian
  • Laatst online: 05-10 22:23
Helaas is mijn scherm kapot van mijn S8, althans... het display en digitizer doen het prima, ik rasp alleen mijn vingers door de hoeveelheid barsten in het glas.

Eerst had ik een afspraak bij het Samsung repair center, maar die vervangen alleen je scherm met een volledige factory reset er gratis bij. Daar had ik even geen trek in dus ben ik op zoek naar iemand die een tip heeft waar ik nog langs kan gaan voor een OCA methode voor de reparatie. Dit zou toch wat goedkoper moeten zijn dan een volledige wissel van glas/scherm/digitizer. (Specifiek ben ik dus niet op zoek naar was de meesten doen, een reparatie met UV lijm. = LOCA)

Via mijn verzekering kan het ook zonder kosten, maar die repararen alleen via Dynafix... dan ben ik de telefoon minimaal een week kwijt plus dat ik daar al eerder een nare ervaring mee heb gehad.

Dus wie heeft weet waar dit soort reparaties worden uitgevoerd in Nederland: YouTube: Samsung S8 Edge OLED Glass Only Repair | Screen Refurbishing | In Fr...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
Praetorian schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 17:19:
Helaas is mijn scherm kapot van mijn S8, althans... het display en digitizer doen het prima, ik rasp alleen mijn vingers door de hoeveelheid barsten in het glas.

Eerst had ik een afspraak bij het Samsung repair center, maar die vervangen alleen je scherm met een volledige factory reset er gratis bij. Daar had ik even geen trek in dus ben ik op zoek naar iemand die een tip heeft waar ik nog langs kan gaan voor een OCA methode voor de reparatie. Dit zou toch wat goedkoper moeten zijn dan een volledige wissel van glas/scherm/digitizer. (Specifiek ben ik dus niet op zoek naar was de meesten doen, een reparatie met UV lijm. = LOCA)

Via mijn verzekering kan het ook zonder kosten, maar die repararen alleen via Dynafix... dan ben ik de telefoon minimaal een week kwijt plus dat ik daar al eerder een nare ervaring mee heb gehad.

Dus wie heeft weet waar dit soort reparaties worden uitgevoerd in Nederland: YouTube: Samsung S8 Edge OLED Glass Only Repair | Screen Refurbishing | In Fr...
Sterkte. De originele replacement is echt met een hele unit. Wat je van plan bent kan hem wel worden, maar je verliest al je garantie, niet waterdicht. Tevens zal je achterkant er af moeten om toch de connector aan te sluiten. Als je niet de juiste tapes hebt... En het wordt wat warmer(gebruik). Alles gaat los laten.

Edit, wat je ziet in de video is een refurbish proces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

@Praetorian Ik zou toch even door de zure appel heen bijten en hem laten repareren. Het is gewoon zonde van het mooie toestel om dat niet te doen. De oplossing waar je naar op zoek bent is naar mijn mening veel omslachtiger en duurt vrees ik uiteindelijk net zo lang. Je zou natuurlijk ook gewoon langs een Samsung Service Center kunnen rijden en het alsnog door je verzekering kunnen laten vergoeden. Bij mijn verzekering kon dat in ieder geval wel toen het scherm van mijn Note 2 kapot ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
sjaool schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 09:24:
@Praetorian Ik zou toch even door de zure appel heen bijten en hem laten repareren. Het is gewoon zonde van het mooie toestel om dat niet te doen. De oplossing waar je naar op zoek bent is naar mijn mening veel omslachtiger en duurt vrees ik uiteindelijk net zo lang. Je zou natuurlijk ook gewoon langs een Samsung Service Center kunnen rijden en het alsnog door je verzekering kunnen laten vergoeden. Bij mijn verzekering kon dat in ieder geval wel toen het scherm van mijn Note 2 kapot ging.
Idd backup is zo gemaakt. En vaak heeft een Samsung service center de mogelijkheid om je data gewoon te behouden. Na een paar uur sta je weer buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakki
Kijk eens aan, net de oktober update binnen (LUX)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Ik heb wat raars. Bij mij krijg ik altijd twee maal een Facebook “pling” de betreffende melding, dus een bericht of like, en een lege Facebook melding? Het is echt alleen Facebook en ik heb alles nagelopen qua meldingsinstellingen. Zelfs de app uitschakelen, updates verwijderen etc hielp niet. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
Mrjraider schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 21:08:
Ik heb wat raars. Bij mij krijg ik altijd twee maal een Facebook “pling” de betreffende melding, dus een bericht of like, en een lege Facebook melding? Het is echt alleen Facebook en ik heb alles nagelopen qua meldingsinstellingen. Zelfs de app uitschakelen, updates verwijderen etc hielp niet. Iemand een idee?
Meldingsherinnering? Zie instellingen, zoeken op meldingsherinnering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Staat uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BooYooToo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:51
Praetorian schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 17:19:

Eerst had ik een afspraak bij het Samsung repair center, maar die vervangen alleen je scherm met een volledige factory reset er gratis bij.
Volgens mij heb ik geen factory reset gehad bij mijn scherm reparatie. Ik had wel een backup gemaakt van alles met de samsung switch applicatie en uiteindelijk niet nodig gehad.

Weet je zeker dat ze een factory reset doen, of staat dat er bij als je een afspraak maakt?
Mocht je het nog niet gedaan hebben, misschien even bellen met dat service center?

Edit: Mocht iemand anders dit lezen, dit was in het officiele samsung service center in schiedam. Heb toen ook een batterij wissel gehad, omdat dit van Samsung moest. De "body" (het metalen gedeelte) zit vast aan het scherm, dus die wordt ook vernieuwd. Om geen factory reset door te voeren moesten ze mijn pincode hebben, of die moest ik eraf halen. Anders zouden ze wel een factory reset doen.

[ Voor 20% gewijzigd door BooYooToo op 19-10-2018 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

BooYooToo schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 11:38:
[...]

Volgens mij heb ik geen factory reset gehad bij mijn scherm reparatie. Ik had wel een backup gemaakt van alles met de samsung switch applicatie en uiteindelijk niet nodig gehad.

Weet je zeker dat ze een factory reset doen, of staat dat er bij als je een afspraak maakt?
Mocht je het nog niet gedaan hebben, misschien even bellen met dat service center?
Ik heb het zelf gedaan, maar het service center waar ik de afspraak had (Phonehouse Barneveld) gaf aan dat zij het anders verplicht moesten doen van Samsung omdat ze anders geen geld kregen voor de reparatie. Ik gok dus dat je geluk hebt gehad, want ik heb er een paar keer specifiek om gevraagd (om geen reset te doen) maar kreeg het er niet door :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dommerick
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-09 19:14

dommerick

is domm

Ik heb laatst bij de mediamarkt mijn scherm laten vervangen en dat was gewoon zonder factory reset. Lijkt me ook een vreemde bedoeling om een factory reset uit te voeren voor het wisselen van een scherm.

Heeft geen signature.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DiMacho
dommerick schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 08:50:
Ik heb laatst bij de mediamarkt mijn scherm laten vervangen en dat was gewoon zonder factory reset. Lijkt me ook een vreemde bedoeling om een factory reset uit te voeren voor het wisselen van een scherm.
Mediamarkt is ook geen officiële Samsung Partner. Je hebt nu dus geen garantie meer en je toestel is niet meer waterdicht. Tevens plaatsen ze je oude accu weer terug in je nieuwe display module. De accu zal snel achter uit gaan en uit ervaring zie ik ze wel eens voorbij komen dat de accu uit gaat zetten. (En dan ineens gaan klagen over Samsung...)

De reden is dat bij/na het testen van het toestel hij weer helemaal aan de garantie voorwaarden moet voldoen. Dat is te doen als hij helemaal weer is zoals uit het doosje. Factory reset dus. Software die is geïnstalleerd kan er voor zorgen dat een test bijvoorbeeld niet gedaan kan worden. Tevens hebben we strenge privacy regels in dit land. Vooral daarom moet een toestel leeg zijn, zodat er niemand bij je gegevens kan komen.

[ Voor 44% gewijzigd door DiMacho op 18-10-2018 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Wat zijn jullie SOT voor de gewone S8?

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Dutchredgaming schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 22:09:
Wat zijn jullie SOT voor de gewone S8?
~30 minuten tot 1 uur maximaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Gisteren; 3:55 op 15:46 gebruikstijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
Gaat richting 5u/6u bij mij als ik de batterij helemaal op maak. Standby tijd lijkt wat verminderd maat SOT tijd fors verbeterd.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Ik krijg maximaal 4 uur bij 1%

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Mrjraider schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 08:29:
Gisteren; 3:55 op 15:46 gebruikstijd
Had toen nog its van 17% over ofzo... voor mijn gebruik meer dan prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Mrjraider schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 14:53:
[...]

Had toen nog its van 17% over ofzo... voor mijn gebruik meer dan prima.
Heb je de volgende apps:
  • Facebook
  • Snapchat
  • Instagram

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Dutchredgaming schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 21:21:
[...]

Heb je de volgende apps:
  • Facebook
  • Snapchat
  • Instagram
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Hoe krijg je zo voor elkaar?

Ik krijg meestal 3.30/ 4 SOT

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Dutchredgaming schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 21:23:
[...]

Hoe krijg je zo voor elkaar?

Ik krijg meestal 3.30/ 4 SOT
Geen idee, ik heb daarnaast ook nog de telefoon nagenoeg heel de dag aan de autoradio gekoppeld dmv Bluetooth :+

Enige wat allicht anders is is dat ik een zwarte thema gebruik? En dat ik veel te veel werk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Ik heb trouwens last van een dagelijkse foutmelding.
Elke ochtend als ik wakker wordt staat er een notificatie met de volgende tekst:

"Unable to backup to Samsung Cloud, not enough storage space"

Dit slaat op de Samsung Cloud. Het toestel heeft echter zat vrije ruimte over.
Als ik vervolgens bij Backup and Restore kijk zie ik gewoon de datum van vandaag met een tijdstip van ergens rond 2 uur in de nacht staan bij 'Last backup created at'. Hij maakt ze dus wel, maar tegelijk mekkert ie van niet.

Het grappige is dat mijn Samsung Gear S3 hetzelfde doet. Die geeft ook dagelijks een melding dat de backup mislukt is. Als ik op de Gear S3 kijk zie ik ook daar gewoon netjes een correcte datum bij de laatste backup.

Iemand enig idee?
Pagina: 1 ... 85 ... 96 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S8-serie] Levertijd & Prijzen
- Rooten, unlocken en custom ROM's: [Samsung Galaxy S8-serie] Rooten & Custom ROM's
- Accessoires: [Samsung Galaxy S8-serie] Het grote Accessoires topic
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support