Ik heb net geüpdate en bij mij stond nu ook standaard 'Bellen via Wi-Fi' aan. Ook hier op het KPN-netwerk.
De persistente notificatie in de notificatiebalk krijg je te zien zodra de optie WiFi bellen geactiveerd is, als je voorkeur op mobiel zet zal hij minder snel over schakelen naar wifi-bellen. Deze persistente notificatie in de notificatiebalk kun je wel uitzetten dmv het lang ingedrukt houden van de notificatie en dan de meldingen blokkeren.
EJSEJS schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 11:31:
[...]
De knop in de notification slider zet de optie die Artwido liet zien gewoon aan/uit, het is alleen een iets snellere manier om deze optie aan/uit te zetten..
[afbeelding]
En de persistente notificatie in de notificatiebalk krijg je alleen te zien als je de voorkeur optie op "voorkeur Wifi" zet, zet je die op "voorkeur mobiel netwerk" dan zie je niks in de notificatiebalk staan (zie screenshots).
Samsung Galaxy S23 ultra 512gb phantom black
Hier staat Wifi bellen toch ook gewoon aan, en zie jij iets in de notificatiebalk staan dan ?fredhuizinga schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 14:38:De persistente notificatie in de notificatiebalk krijg je te zien zodra de optie WiFi bellen geactiveerd is

Iemand die het volgende herkent:
Ik heb Spotify en cast/stream naar mijn JBL Playlist. Soms is het zo dat de applicatie van Spotify uit mijn notificatiebar verdwijnt wat dan resulteert dat ik niet kan verwisselen van muziek, andere playlist kan kiezen of kan pauzeren/stoppen. De applicatie geforceerd stoppen helpt soms en soms restart ik mijn telefoon gewoon.
Zelfs het uitschakelen van de telefoon en deze 10 minuten uit laten liggen zorgt er niet voor dat het streamen/casten naar de JBL Playlist stopt. Wel kan ik daarmee de applicatie opnieuw starten en werkt het weer als vanouds? Is dit een Samsung dingetje of ligt dit bij Spotify?
Ik heb Spotify en cast/stream naar mijn JBL Playlist. Soms is het zo dat de applicatie van Spotify uit mijn notificatiebar verdwijnt wat dan resulteert dat ik niet kan verwisselen van muziek, andere playlist kan kiezen of kan pauzeren/stoppen. De applicatie geforceerd stoppen helpt soms en soms restart ik mijn telefoon gewoon.
Zelfs het uitschakelen van de telefoon en deze 10 minuten uit laten liggen zorgt er niet voor dat het streamen/casten naar de JBL Playlist stopt. Wel kan ik daarmee de applicatie opnieuw starten en werkt het weer als vanouds? Is dit een Samsung dingetje of ligt dit bij Spotify?
Nee, dan betekend het dat je op dit moment niet via WiFi belt. Alleen als je het symbooltje in beeld hebt ben je via wifi aan het bellen.
EJSEJS schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 15:03:
[...]
Hier staat Wifi bellen toch ook gewoon aan, en zie jij iets in de notificatiebalk staan dan ?
[afbeelding]
Samsung Galaxy S23 ultra 512gb phantom black
Hoezo kan ik die irritante pop-ups niet meer uitzetten van Whatsapp? Ik wil alleen dat logo'tje in de bar. Dat kon voorheen altijd, maar nu overschrijft ie die setting.
Ik heb het gevoel dat de S8 en Android 8.0 niet goed omgaan met notificaties. Mijn Telegram bijvoorbeeld volgt totaal niet de instellingen die ik in de app heb gekozen.
Je moet er een beetje geluk mee hebben is mijn gevoel.
heb je Telegram wel toegevoegd aan de 'niet-gecontroleerde apps' @ batterij?Uffeltje schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 00:32:
Ik heb het gevoel dat de S8 en Android 8.0 niet goed omgaan met notificaties. Mijn Telegram bijvoorbeeld volgt totaal niet de instellingen die ik in de app heb gekozen.
Dat heb ik inderdaad gedaan. Ik krijg nog wel meldingen, maar trillen doet hij niet meer. En als hij al trilt bijna nooit de gekozen lengte.tozzke schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 02:05:
[...]
heb je Telegram wel toegevoegd aan de 'niet-gecontroleerde apps' @ batterij?
Op Android 7 werkte alles nog helemaal prima.
In grote lijnen herken ik dit inderdaad. Vaak verdwijnt Spotify uit het notificatiemenu en kan ik niet meer met volume knoppen of vanaf het gelockte Homescreen nummers skippen. Echter als ik Spotify weer op de voorgrond zet dan kan ik weer nummers kiezen en het volume aanpassen. Lijkt dus iets met batterijbesparing oid? Moet ik nog wat mee gaan spelen.Mrjraider schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 15:18:
Iemand die het volgende herkent:
Volgens mij is het zo dat als je iets afspeelt op een JBL playlist maar ook op andere soortgelijke apparaten deze de connectie met bv Spotify opbouwen en je telefoon alleen gebruikt wordt voor de bediening.
Ik maak iets geks mee met m'n S8:
In de ochtend wordt de S8 netjes opgeladen via de wireless quick charger in mijn auto, 's middags wordt het draadloos laden steeds even onderbroken waarna opladen weer even verder gaat. Toeval zou je zeggen, maar dat is nu twee dagen op 'n rij zo gegaan. Waar zou dit aan kunnen liggen? Batterij niveau op het moment van laden is anders ('s ochtends pakweg 95%, einde van de middag 40-50%), maar verder om ik niet. Voor een nog eerlijker vergelijk heb ik alle apps afgesloten alvorens 'm op de lader te zetten, maar ook dat maakt geen verschil.
Iemand een idee?
In de ochtend wordt de S8 netjes opgeladen via de wireless quick charger in mijn auto, 's middags wordt het draadloos laden steeds even onderbroken waarna opladen weer even verder gaat. Toeval zou je zeggen, maar dat is nu twee dagen op 'n rij zo gegaan. Waar zou dit aan kunnen liggen? Batterij niveau op het moment van laden is anders ('s ochtends pakweg 95%, einde van de middag 40-50%), maar verder om ik niet. Voor een nog eerlijker vergelijk heb ik alle apps afgesloten alvorens 'm op de lader te zetten, maar ook dat maakt geen verschil.
Iemand een idee?
[ Voor 3% gewijzigd door JBS op 14-08-2018 09:47 ]
Kan het zijn dat het onderbroken word wegens het te warm worden ?
Ik begreep dat draadloos opladen het toestel altijd iets warmer word.
En zeker met de temperaturen die we vorige weken hebben gehad,
en in de ochtend is het toch meestal iets koeler.
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Dacht ik ook nog aan inderdaad. Enkel bij snel laden wordt het laden 's middags steeds onderbroken waarna ie weer verder gaat met opladen. Stop ik de USB kabel in een niet snel-laden uitgang van de 12V USB lader, dan wordt het laden niet telkens even onderbroken, ook 's middags niet.TRaSH schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 09:36:
Kan het zijn dat het onderbroken word wegens het te warm worden ?
[ Voor 10% gewijzigd door JBS op 14-08-2018 11:40 ]
oh nooo,die van mij is gestolen
See you in the Galaxies Far, Far Away ....
Dat ligt dan aan je je kabel en evt je USB plug/laderJBS schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 09:47:
[...]
....Stop ik de USB kabel in een niet snel-laden uitgang van de 12V USB lader, ......(het laden gaat dan overigens dusdanig traag dat de batterij terugloopt in plaats van oploopt tijdens gebruik van Waze en Flitsmeister, maar dat terzijde).
Heb dat wel eens gehad met zo een elcheapo kabel.
in het begin deed hij het prima maar na verloop liep hij ook achteruit.
En het zou ook aan je USB plug/lader kunnen liggen,
Veel van die dingen leveren niet genoeg Ampere om je toestel op te laden.
Ik zelf heb voor mijn werk telefoon een Tomtom usb plug, en een Xtorm laadkabel.
(niet deze prijzen voor betaald trouwens aangezien je ze bij de anwb winkel kan kopen)
En draai er Flitsmeister, GPS Buddy, Sygic Truck en soms google maps tegelijkertijd en hij blijft gewoon vol geladen.
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Gisteren heb ik Google Assistent geinstalleerd op mijn Galaxy s8.
Hij wil echter niet reageren wanneer ik 'ok google' roep.
Nu heb ik via de support pagina gezien dat ik dit moet aanzetten via de instellingen. Het icoontje om de instellingen op te roepen in Google Assistent reageert echter niet.
Iemand anders dit ook tegengekomen? Beter nog: hoe is het op te lossen?
Nu heb ik via de support pagina gezien dat ik dit moet aanzetten via de instellingen. Het icoontje om de instellingen op te roepen in Google Assistent reageert echter niet.
heb je geen Samsung account waar je je telefoon kan zoeken/laten afgaan etc?
[Google Assistent] Ervaringen & DiscussieSteefmeister schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 11:18:
Gisteren heb ik Google Assistent geinstalleerd op mijn Galaxy s8.
Een topic vol ervaringen erover. Bij mij werkt Ok google alleen overal als ik de telefoon op Engels zet.
Dit is het eerste waar je kunt kijken als je tenminste zo verstandig bent geweest om een Samsung account aan te maken.
"When you grow up your heart dies"
Notificaties zijn compleet ruk op dit moment. Al maanden heb ik voor verschillende apps dubbele notificaties, halve notificaties, verschillende meldingsgeluiden bij 1 notificatie, een half meldingsgeluid waarna hij over gaat op een ander meldingsgeluid, wel een meldingsgeluid maar geen notificatie etc, etc. en het is compleet random.Uffeltje schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 00:32:
Er zijn inmiddels meerdere full resets uitgevoerd zonder gewenst resultaat.
R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF
Ik krijg trouwens net de Augustus Patch binnen op mijn VDF toestel. Snel, normaal pas de eerste week van de maand later (dus september) aangezien ik net 11 dagen terug juli hebt ontvangen.
Nu pas? Ik heb de 1 augustus al 5 dagen op mijn S8+ staan.Mrjraider schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 16:17:
Ik krijg trouwens net de Augustus Patch binnen op mijn VDF toestel. Snel, normaal pas de eerste week van de maand later (dus september) aangezien ik net 11 dagen terug juli hebt ontvangen.
R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF
Ja met VDF loop ik al tijden een maand achter. Juli komt in de eerste week van Augustus etc. Zo ging dat sinds aanschaf.kendo schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 16:19:
[...]
Nu pas? Ik heb de 1 augustus al 5 dagen op mijn S8+ staan.
Al geflashed naar PHN/PHN/VDF?Mrjraider schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 16:22:
[...]
Ja met VDF loop ik al tijden een maand achter. Juli komt in de eerste week van Augustus etc. Zo ging dat sinds aanschaf.
Nee dan moet ik resetten en daar heb ik geen zin an
Haha 😂 hier een vergelijkbare situatie.Mrjraider schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 16:35:
[...]
Nee dan moet ik resetten en daar heb ik geen zin anDaarnaast weet ik precies wanneer de VDF komt, mijn zus heeft de S8 op PHN en die appt altijd "moet ik dit doen" met een screenshotje van de update + change log. En dan tel ik daar 5 dagen bij op en dan komt VDF aan de beurt
Hoewel ik na mijn garantie periode wel naar PHN/PHN/VDF ga zodat 4G / wifi bellen ook werkt met andere providers.
Nu werkt dat niet als ik een KPN sim in mijn S8 doe.
Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.
Ik kan me niet voorstellen dat het flashen van stock Samsung firmware zorgt dat je je garantie verliest.Megapaul schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 21:54:
[...]
Haha 😂 hier een vergelijkbare situatie.
Hoewel ik na mijn garantie periode wel naar PHN/PHN/VDF ga zodat 4G / wifi bellen ook werkt met andere providers.
Nu werkt dat niet als ik een KPN sim in mijn S8 doe.
Ik vind deze maand qua updates zeer bijzonder.
3 augustus kwam de juli patch bij mij binnen rollen en vandaag (= 11 dagen later) kwam de augustus patch binnen rollen.. Hoe....? En waarom?
In het verleden een keer gezeur gehad dat de software niet hetzelfde was als wat oorspronkelijk opMrjraider schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 21:56:
[...]
Ik kan me niet voorstellen dat het flashen van stock Samsung firmware zorgt dat je je garantie verliest.
Ik vind deze maand qua updates zeer bijzonder.
3 augustus kwam de juli patch bij mij binnen rollen en vandaag (= 11 dagen later) kwam de augustus patch binnen rollen.. Hoe....? En waarom?
het toestel zat vandaar. (wat overigens ook standaard firmware was.)
En ik heb voorlopig ook geen zin een om alles te herstellen na een re-install.
Mbt update's vaak zijn de VDF toestellen een week later aan de beurt dan PHN toestellen.
Wat te overzien is.
Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.
hmm.. vandaag na bijna 16 maanden een barst in het glas van het scherm. Is dat schem fatsoenlijk te vevangen (zag een prijs van 225 euro voor het display), of toch maar helemaal vervangen.
Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik
ben in de markt voor een nieuwe telefoon.
schiet de camera standaard uit de verpakking al mooie foto's?
dat zou hier erg welkom zijn ipv dat je eerst aan de instellingen moet zitten klooien.
alvast bedankt
dat zou hier erg welkom zijn ipv dat je eerst aan de instellingen moet zitten klooien.
alvast bedankt
Veel reviews over te vinden, zie en beoordeel zelf https://www.google.nl/sea...&sourceid=chrome&ie=UTF-8joey82 schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 12:25:
alvast bedankt
Ja, al vinden sommige mensen de foto's 'te mooi' omdat de software/AI soms overcompenseert.joey82 schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 12:25:
alvast bedankt
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Algemene oordeel is dat de S8 mooie plaatjes schiet. Zeker bij weinig licht.joey82 schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 12:25:
alvast bedankt
Voor de rest is het op dit moment wel een interessant toestel, als je naar de prijs/kwaliteitverhouding kijkt... al zeg ik het zelf
joey82@ Ik ben het helemaal eens met de vorige posters. Normaal stap ik altijd over als er een nieuwe Samsung S uitkomt, maar de S8+ bevalt zo goed dat ik de S9 ga over slaan en misschien de S10+ ook nog wel (ligt er ook een beetje aan waar ze mee gaan komen). De camera van de S8+ maakt uit de box gewoon goeie foto's en zullen je zeker niet teleurstellen. Ook de accu duur vind ik zeer goed bij de S8 (al zijn er ook genoeg gebruikers die daar niet over te spreken zijn, kwestie van geluk hebben dus). Ik haal schermtijden van ruim 7 uur en met gemak het eind van de dag en vaak laad ik maar 1x per 2 dagen. Ik heb wel bijvoorbeeld de facebook app uitstaan (vanwegen het stroom verbruik van deze app), dat doe ik gewoon via de browser.
De camera van de S8 en de S9 is praktisch hetzelfde. Dus om nu puur voor de camera te upgraden? Ik zou het niet doen. Van de S8 naar de S9 Plus upgraden is iets anders. De camera in de S9 Plus heeft een mechanisch diafragma. Als je al de S8 hebt zou ik niet upgraden. Heb je nog geen S8 dan is de S9 of S9 Plus te overwegen.
Beide series maken in ieder geval uitstekende foto's.
Heeft iemand de Google Assistant nou al werkend dat je de Engelse commando's kan gebruiken, maar dat hij ook Nederlandse woorden goed vertaald?
Bij mij blijft het echt Engels óf Nederlands.
Ik kan op dit moment zowel Engels als Nederlands spreken tegen de GA en krijg alle antwoorden in het Nederlands terug. Ik zeg er express bij op dit moment, want het kan zomaar weer anders zijn zonder dat ik iets verander, heb ik al eerder ervaren.PnD schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 10:56:
Heeft iemand de Google Assistant nou al werkend dat je de Engelse commando's kan gebruiken, maar dat hij ook Nederlandse woorden goed vertaald?
Ik heb mijn telefoon taal op Nederlands staan en als tweede taal Engels US. Dit heb ik ook zo staan in de GA.
Maar ik denk dat je vragen over de GA verder beter in deze topic kan stellen...
[ Voor 11% gewijzigd door DON PAPA op 17-08-2018 11:40 ]
In dat topic kom ik niet verder, aangezien het ook telefoonspecifiek lijkt te zijn.EJSEJS schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 11:25:
[...]
Ik kan op dit moment zowel Engels als Nederlands spreken tegen de GA en krijg alle antwoorden in het Nederlands terug. Ik zeg er express bij op dit moment, want het kan zomaar weer anders zijn zonder dat ik iets verander, heb ik al eerder ervaren.
Ik heb mijn telefoon taal op Nederlands staan en als tweede taal Engels US. Dit heb ik ook zo staan in de GA.
Maar ik denk dat je vragen over de GA verder beter in deze topic kan stellen...
Ik heb nu in de google app bij instellingen bij;
- Spraakinstellingen NL - ENG US
- Zoektaal NL - ENG US
In de GA neemt hij automatisch de systeeminstellingen op, dus daar kan hij niks wijzigen. Heb jij dat ook zo ingesteld staan?
Nee helaas nietxray79 schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 11:31:
[...]
heb je geen Samsung account waar je je telefoon kan zoeken/laten afgaan etc?
Heb al een iPhone 7, gevonden hier op La Rambla, locale paki kan hem unlocken, duurt alleen 14 dagen
See you in the Galaxies Far, Far Away ....
Zo heb ik het staan:PnD schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 11:54:
[...]
In dat topic kom ik niet verder, aangezien het ook telefoonspecifiek lijkt te zijn.
Ik heb nu in de google app bij instellingen bij;
- Spraakinstellingen NL - ENG US
- Zoektaal NL - ENG US
Telefoon taal

Zoek taal Google app

Spraak instellingen Google app

Offline spraakherkenning Google app

GA taal

[ Voor 14% gewijzigd door DON PAPA op 17-08-2018 13:07 ]
@EJSEJS Bedankt, nu werkt het hier ook!
De batterij duur van mijn S8 is slechter geworden sinds de augustus update
Normaal had ik rond de 50% over vlak voor ik naar bed ga, maar nu haal ik dat al rond 14:00.
Normaal had ik rond de 50% over vlak voor ik naar bed ga, maar nu haal ik dat al rond 14:00.
Heb precies hetzelfde. De juli update deed wonderen voor mijn batterijduur echter dit was van korte duur
: (
: (
Dan flash je de oude firmware weer met ODIN,
En dan sla je de augustus update over.
En dan sla je de augustus update over.
Iemand hier al de Landscape modus? Ik heb de boel geüpdatet, maar ik zie de optie er nog niet tussenstaan terwijl het wel in de change log stond. Beetje apart...
YouTube: Samsung Galaxy S8+ Landscape Mode (Official)
Ik heb nova launcher geïnstalleerd en daar pakt ie hem niet mee.
Ik heb nova launcher geïnstalleerd en daar pakt ie hem niet mee.
Okay, leuk probleempje. Ik heb voor het eerst een Samsung telefoon (Note 9) en vraag om wat hulp van mijn dochter. Zij heeft al jaren Samsung telefoons.
Zij kwam vervolgens iets tegen om haar eigen telefoon naar startscherm te zetten door te knipperen met haar ogen. Leek haar leuk. Maar nu kan ze haar telefoon helemaal niet gebruiken. Er loopt constant een blauw schermpje over haar wallpaper en als je het scherm naar een gezicht houdt, is er een blauwe balk om het hele scherm in. Ze kan gewoon niet inloggen, safe modus werkt ook niet. Dikke paniek en ik mag mijn telefoon dadelijk inleveren. Iemand een idee hoe dit op te lossen?
Edit: inmiddels opgelost door heel agressief met de aan/uit knop en de volumeknoppen om te gaan. Maar wat ging hier fout?
Zij kwam vervolgens iets tegen om haar eigen telefoon naar startscherm te zetten door te knipperen met haar ogen. Leek haar leuk. Maar nu kan ze haar telefoon helemaal niet gebruiken. Er loopt constant een blauw schermpje over haar wallpaper en als je het scherm naar een gezicht houdt, is er een blauwe balk om het hele scherm in. Ze kan gewoon niet inloggen, safe modus werkt ook niet. Dikke paniek en ik mag mijn telefoon dadelijk inleveren. Iemand een idee hoe dit op te lossen?
Edit: inmiddels opgelost door heel agressief met de aan/uit knop en de volumeknoppen om te gaan. Maar wat ging hier fout?
[ Voor 8% gewijzigd door Stormtrooper op 25-08-2018 00:41 ]
Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.
Is dit daarna vaker voorgekomen? De batterij van mijn s8+ ging vannacht van iets minder dan 100% tot uit vallen omdat het leeg was.W84 schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 17:22:
Holy shit, toestel werd opeens super heet. Ik kijken bij batterijverbruik... loopt die Google Play Services weer te kloten. Echt eens in de zoveel tijd is het raak. Krijg er wat van. Zeker ook wat betreft de drain. Zuuuuuucht!
Werd net wakker van getril van mijn mobiel en toen voelde het heet aan. (Vorige week werd het ook in mijn hand heet aan dat ik even alles heb afgesloten en het heb laten afkoelen,) Ik liet het eerst af koelen en probeerde het aan te doen. Hij ging niet aan. Even gegoogled en kwam een tutorial tegen van mijn probleem. Gelukkig geen vochtprobleem en bij het opladen zag ik iets. Bleek dat de batterij leeg is. Dit vind ik heel apart. Voor het slapen heb ik het (bedraad) opgeladen en binnen 8 uur, zonder het te gebruiken, is de batterij helemaal leeggelopen.
Weet nog niet of het door Google Play Services komt. Hij zit nu nog aan de lader. Hebben meerdere mensen dit probleem ooit ervaren?
Batterij wordt echt met de update slechter. De juli update deed wonderen echter de augustus update heeft weer roet in het eten gegooid. Vanmiddag ff downgraden naar de juli update.
Meerdere mensen die ervaren dat je S8 bij het snel draadloos laden serieus warm wordt? Het is bekend dat snel laden ervoor zorgt dat de telefoon warm wordt, maar dat je bij 't vasthouden denkt.. Hmm, ik leg 'm liever weer neer. Dat lijkt me niet normaal? Herkent iemand dit? Zou een software reset dit kunnen oplossen?
De S9 heeft ook een aanpasbaar diafragma, niet alleen de plus variant. De plus heeft een dubbele camera, de 2e camera heeft een 2x optische zoom en stelt het toestel in staat om live focus foto's te maken, een scherpe voorgrond met een aanpasbaar vage achtergrond.sjaool schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 10:53:
De camera van de S8 en de S9 is praktisch hetzelfde. Dus om nu puur voor de camera te upgraden? Ik zou het niet doen. Van de S8 naar de S9 Plus upgraden is iets anders. De camera in de S9 Plus heeft een mechanisch diafragma. Als je al de S8 hebt zou ik niet upgraden. Heb je nog geen S8 dan is de S9 of S9 Plus te overwegen.
Galaxy Z Fold6 | S25 Ultra
Gebruik je de originele draadloze lader? Die heeft speciaal een Fan ingebouwd om dit te voorkomen.JBS schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 11:16:
Meerdere mensen die ervaren dat je S8 bij het snel draadloos laden serieus warm wordt? Het is bekend dat snel laden ervoor zorgt dat de telefoon warm wordt, maar dat je bij 't vasthouden denkt.. Hmm, ik leg 'm liever weer neer. Dat lijkt me niet normaal? Herkent iemand dit? Zou een software reset dit kunnen oplossen?
Zou het geen andere oorzaak kunnen hebben ? Ik zit namelijk ook op de augustus update maar ben nog steeds zeer te vrede met mijn batterij verbruik.Swizzler24 schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 10:34:
Batterij wordt echt met de update slechter. De juli update deed wonderen echter de augustus update heeft weer roet in het eten gegooid. Vanmiddag ff downgraden naar de juli update.

[ Voor 4% gewijzigd door DON PAPA op 25-08-2018 20:21 ]
Nee, gebruik niet de origineel Samsung snellader.DiMacho schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 14:15:
[...]
Gebruik je de originele draadloze lader? Die heeft speciaal een Fan ingebouwd om dit te voorkomen.
Mijn batterij verbruik was ruk, en leek met elke update slechter te worden, tot de augustus update, het is bij mij nog nooit zo goed geweest.KingSizeBas schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 11:22:
De batterij duur van mijn S8 is slechter geworden sinds de augustus update![]()
WTF !!EJSEJS schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 16:14:
[...]
Zou het geen andere oorzaak kunnen hebben ? Ik zit namelijk ook op de augustus update maar ben nog steeds zeer te vrede met mijn batterij verbruik.
[afbeelding]
8uur SOT met 24 uur al op een lading en nog zoveel over. Hoe krijg je dat voor elkaar zeg.
Ik haal max 20 uur en heb dan 3 a 4 uur SOT. Heb geen bluetooth aan, geen sync aan, full hd screen ipv WQHD, heb geen slurpende apps zoals facebook etc erop staan.
Ik begrijp niet hoe je dit voor elkaar krijgt.
Toen gebeurde het afgelopen weekend weer.... Bleek dus onderdeel van de Universal Switch te zijn. Die stond wel uit maar er stonden nog een aantal gedefinieerde switches. Weer de volumeknoppen en de powerknop mishandeld. En toen, na een kleine 20x op de powerknop te hebben gedrukt, kwam het toestel weer los.Stormtrooper schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 00:22:
Okay, leuk probleempje. Ik heb voor het eerst een Samsung telefoon (Note 9) en vraag om wat hulp van mijn dochter. Zij heeft al jaren Samsung telefoons.
Gelijk in de settings alle switches verwijderd. Hopen dat het nu niet meer voorkomt.
Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.
Ik heb mijn s8 nu sinds januari en nu is mijn oplaad poort te ruim de kabel valt er vaak uit en hij zegt heel vaak langzaam opladen en mijn accu gaat nog geen dag mee
Hebben meer mensen hier last van?
Vast wel maar daar schiet jij niks mee op natuurlijk. Het lijkt mij dat je of je kabels moet controleren of die nog goed zijn en anders even langs een Samsung Service Point moet gaan.Formula one schreef op zondag 9 september 2018 @ 12:42:
Ik heb mijn s8 nu sinds januari en nu is mijn oplaad poort te ruim de kabel valt er vaak uit en hij zegt heel vaak langzaam opladen en mijn accu gaat nog geen dag mee
Heb je misschien een ander hoesje om je camera? Als die het gat voor de USB-aansluiting niet goed gecentreerd heeft wil dit ook wel eens problemen geven.
[ Voor 13% gewijzigd door sjaool op 09-09-2018 12:53 ]
Ik had het bij m'n Nexus 6P ook dat de USB-C poort veel te los werd, waardoor de kabel niet goed meer bleef zitten. Gelukkig heeft m'n Galaxy S8 draadloos opladen en gebruik ik dat altijd, dus heb ik ook geen last van loszittende kabels.
Maar mijn ervaring is dus ook dat USB-C-poorten in de loop der tijd te wijd worden als je ze veel gebruikt, en ik heb ook collega's erover gehoord bij andere telefoons.
Maar mijn ervaring is dus ook dat USB-C-poorten in de loop der tijd te wijd worden als je ze veel gebruikt, en ik heb ook collega's erover gehoord bij andere telefoons.
The devil is in the details.
Hier sinds vorige week hetzelfde. Google het probleem eens, meestal betekent dit dat er stof in de oplaad poort zit. Even voorzichtig met een paperclip of iets anders dat stevig is en past eruit halen, en het probleem is bij mij verholpen. Er kwam echt een lading stof uitFormula one schreef op zondag 9 september 2018 @ 12:42:

Zelfde hier. Kwam een pluk uit waar je u tegen zegt.Wiley02 schreef op zondag 9 september 2018 @ 13:53:
[...]
Hier sinds vorige week hetzelfde. Google het probleem eens, meestal betekent dit dat er stof in de oplaad poort zit. Even voorzichtig met een paperclip of iets anders dat stevig is en past eruit halen, en het probleem is bij mij verholpen. Er kwam echt een lading stof uit
Bedankt voor de tip zat bij mij ook heel veel stof inWiley02 schreef op zondag 9 september 2018 @ 13:53:
[...]
Hier sinds vorige week hetzelfde. Google het probleem eens, meestal betekent dit dat er stof in de oplaad poort zit. Even voorzichtig met een paperclip of iets anders dat stevig is en past eruit halen, en het probleem is bij mij verholpen. Er kwam echt een lading stof uit
Verder weten jullie nog een batterij verbruik meet tool.
die van Samsung geeft dit aan

maar hij is voor 9 uur s`avonds al leeg mijn telefoon
[ Voor 5% gewijzigd door Formula one op 09-09-2018 15:40 ]
Ik gebruik 3C battery monitor widget, maar dan in Pro uitvoering.Formula one schreef op zondag 9 september 2018 @ 15:36:
[...]
Verder weten jullie nog een batterij verbruik meet tool.
Daarin kan je wat uitgebreider zien hoe je batterij gebruikt wordt, maar het blijft natuurlijk een benadering
Gsam battery monitor levert wel gedetailleerder inzicht
Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2
https://www.sammobile.com...super-slow-motion-update/ Ben benieuwd of dit ook naar de s8 serie komt, ze hebben in ieder geval de zelfde specs.
Voor mensen die last hebben van een snel leeg lopende batterij adviseer ik terug te flashen naar de juli firmware. Haal nu met gemak 5 1/2 a 6 uur SOT. Met de augustus firmware was dit rond de vier uur.
Bij voorkeur peuteren met iets wat niet van metaal is, bv een tandenstoker of iets van plasticWiley02 schreef op zondag 9 september 2018 @ 13:53:
[...]
Dit.Prulleman schreef op donderdag 13 september 2018 @ 10:14:
[...]
Bij voorkeur peuteren met iets wat niet van metaal is, bv een tandenstoker of iets van plastic
Ik gebruik hiervoor altijd een plastic tandenstokertje met een soort van borsteltje eraan. Werkt perfect.

Ik kom van de s7 edge af en heb een vraagje, als ik de volume op zijn max zet als ik een liedje afspeel lijkt het dat de speaker schel klinkt (hoge tone).
Is dit normaal of?
Het is niet bij alle liedjes aanwezig.
Is dit normaal of?
Het is niet bij alle liedjes aanwezig.
[ Voor 10% gewijzigd door dutchnltweaker op 13-09-2018 15:30 ]
https://www.sammobile.com...super-slow-motion-update/
Dus we kunnen binnenkort super slowmotion filmen.
Dus we kunnen binnenkort super slowmotion filmen.
Slowmotion kon al met 240 fps @720p. Maar er staat in de changelog "SUPER SLOW-MO". Krijgen we dan 960 fps zoals de S9, of 480 fps? Bij de lancering van de S9 deed Samsung het voorkomen dat Super Slow-Mo mogelijk was door vernieuwde camerahardware, dus ik gok dat het 'slechts' 480 fps zal worden.dutchnltweaker schreef op maandag 17 september 2018 @ 21:28:
https://www.sammobile.com...super-slow-motion-update/
Dus we kunnen binnenkort slowmotion filmen.
Edit:
Super Slow Motion allows you to record very short clips of 960fps or 480fps video in 720p. The Galaxy S8 can only do the 480fps in 720p. At launch, it could only record slow motion at 240fps in 720p.
[ Voor 21% gewijzigd door Pinobigbird op 17-09-2018 22:08 . Reden: xda-link ]
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Tijdje terug kon ik vanaf de Galaxy App store ook een emotij gerelateerde app downloaden. Ben wel benieuwd naar de nieuwe update zeker mbt de camera.
Via Smart Switch krijg ik de update binnen (PDA: RI5 / CSC: RI5 / PHONE: R11 (PHN)
3.6 GB download...
3.6 GB download...
[ Voor 10% gewijzigd door Octopuz op 18-09-2018 15:10 ]
OTA zie ik hem nog niet, maar via Smart Switch op de PC inderdaad wel.... dan maar de telefoon aan de PC hangenOctopuz schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 15:10:
Via Smart Switch krijg ik de update binnen (PDA: RI5 / CSC: RI5 / PHONE: R11 (PHN)
3.6 GB download...
Krijg hier de september update binnen (OTA) samen met de super slowmotion functie en AR, 553.11 MB in totaal.
Hier ook binnen op de normale versie. Vraagje. Hoe kan ik gebruik maken van die AR emoji? Kan het nergens in mijn camera instellingen vinden.
Ik heb mijn S8+ zojuist geüpdatet. De update was in 30 seconden binnen (OTA) en in een minuutje geïnstalleerd.418O2 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 09:10:
Allemaal met de non-Plus neem ik aan?
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Is de update OTA anders dan als je hem via smart switch binnen haalt? Want 3.6 GB vs 580 MB.
Ik heb hetzelfde probleem, kan helemaal niets vinden, ook niet in Galaxy apps of in de camera modues, zowel selphie als normale stand. De super slowmo staat er wel bij.Swizzler24 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 09:14:
Hier ook binnen op de normale versie. Vraagje. Hoe kan ik gebruik maken van die AR emoji? Kan het nergens in mijn camera instellingen vinden.
just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied
@Swizzler24 @TTLCrazy , als je de camera app opent zie je links bixby vision staan en rechts stickers, klik op stickers en dan zie je een blauwe button met mijn emoji maken (daar op klikken) dan kom je vanzelf in de galaxy app store waar je hem kunt downloaden
. Hoor graag of het gelukt is.
[ Voor 3% gewijzigd door dutchnltweaker op 19-09-2018 09:39 ]
verrek, nu staat hij er ineens wel bij, een blauwe knop inderdaaddutchnltweaker schreef op woensdag 19 september 2018 @ 09:38:
@Swizzler24 @TTLCrazy , als je de camera app opent zie je links bixby vision staan en rechts stickers, klik op stickers en dan zie je een blauwe button met mijn emoji maken (daar op klikken) dan kom je vanzelf in de galaxy app store waar je hem kunt downloaden. Hoor graag of het gelukt is.
just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied
De super slowmo is compleet nutteloos, je moet net op de juiste microseconde op opnemen drukken en dan hopen dat het goed is gegaan in die ene seconde die hij meepakt.
Was het niet zo dat de S9 zelf de actie detecteert?
Is het niet de bedoeling dat je filmt en dan tijdens de actie superslomo doet?Franco10 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 10:04:
De super slowmo is compleet nutteloos, je moet net op de juiste microseconde op opnemen drukken en dan hopen dat het goed is gegaan in die ene seconde die hij meepakt.
Zijn er hier meer mensen die Bixby Vision gebruiken voor het scannen van visitekaartjes? Sinds de update naar versie 2.4.02.1 lijkt deze functie verdwenen, of is hij ergens verborgen?
SnapBizCard uit de Galaxy app store halen. Daarmee werkt het bij mij al een jaar prima, vanuit contacts.JHABEK schreef op woensdag 19 september 2018 @ 11:17:
Zijn er hier meer mensen die Bixby Vision gebruiken voor het scannen van visitekaartjes? Sinds de update naar versie 2.4.02.1 lijkt deze functie verdwenen, of is hij ergens verborgen?
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Daar ben ik nu ook weer op terug gevallen, maar het was me meteen weer duidelijk waarom ik een voorkeur voor Bixby had; De tekstherkenning is duidelijk minder in SnapBizCard....AllSeeyinEye schreef op woensdag 19 september 2018 @ 11:31:
[...]
SnapBizCard uit de Galaxy app store halen. Daarmee werkt het bij mij al een jaar prima, vanuit contacts.
Zijn er mensen met een S8 waarbij Google Assistant gewoon goed werkt? Ik weet dat er een apart GA topic is, maar ik lees zo veel problemen over de S8 icm GA dat ik het toch hier maar eens probeer.
Bij mij werkt het vaak maar 1 of 2 keer, daarna moet ik hem uitschakelen en opnieuw inschakelen en dan werkt het weer.
Bij mij werkt het vaak maar 1 of 2 keer, daarna moet ik hem uitschakelen en opnieuw inschakelen en dan werkt het weer.
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.
Heel soms krijg ik "Google Assistent is niet beschikbaar in Nederland" en daarna werkt het wel prima.Sherlock schreef op donderdag 20 september 2018 @ 11:28:
Zijn er mensen met een S8 waarbij Google Assistant gewoon goed werkt? Ik weet dat er een apart GA topic is, maar ik lees zo veel problemen over de S8 icm GA dat ik het toch hier maar eens probeer.
Het gebeurd vaak bij batterij besparing.
Ook "Ok Google" werkt nog steeds niet
Ja, ik gebruik nu Aukey type-c kabels en werkt meestal perfect.Formula one schreef op zondag 9 september 2018 @ 12:42:
Alleen valt makkelijk uit.
Je hebt recht op een nieuwe kabel (valt onder garantie) van Samsung.
[ Voor 28% gewijzigd door Dutchredgaming op 20-09-2018 14:12 ]
Ik moet mijn S8+ naar Samsung retourneren om mijn scherm te laten repareren, ik heb een barst.
Hiervoor moet ik ook het toestel resetten en terugbrengen naar fabrieksinstellingen.
Is er tegenwoordig al een makkelijke manier om mijn toestel te backuppen en na ontvangst weer terug te plaatsen?
Dit bedoel ik in plaats van handmatig alle apps weer downloaden.
Hiervoor moet ik ook het toestel resetten en terugbrengen naar fabrieksinstellingen.
Is er tegenwoordig al een makkelijke manier om mijn toestel te backuppen en na ontvangst weer terug te plaatsen?
Als ik een nieuw toestel installeer hoef ik van slechts een paar apps de wachtwoorden weer in te vullen. Alle apps kan je gewoon aan je Google Account koppelen. De meeste gebruikersnamen en wachtwoorden zijn daaraan ook gekoppeld (Google Smart Lock). SMS en bellijsten kan je backuppen naar je Samsung Account. Komt dat ook allemaal weer automatisch terug (meen ik).jopie schreef op donderdag 20 september 2018 @ 14:40:
Ik moet mijn S8+ naar Samsung retourneren om mijn scherm te laten repareren, ik heb een barst.
Dus ook alle geinstalleerde apps komen automatisch terug? Of installeer je die wel handmatig?
Ik hoop op uitleg voor het eerste, want dat lukte me tot nu toe nooit.
Ik hoop op uitleg voor het eerste, want dat lukte me tot nu toe nooit.
Mits je een auto backup naar je Google account maakt wel.
Smart switch van samsungjopie schreef op donderdag 20 september 2018 @ 14:40:
Heeft iemand enig idee hoe je Emoij's kunt verwijderen? Je kunt blijkbaar maar 5 setjes maken. Als je dan er een wilt toevoegen krijg je de melding dat je eerst moet verwijderen. Ik heb echter geen idee hoe.
Update: is inmiddels gelukt.
Update: is inmiddels gelukt.
[ Voor 7% gewijzigd door LAPJENL70 op 21-09-2018 12:58 ]
Thanks voor iedereen die Smart Switch aanraadde.
De backup maken is gelukt, nu nog even kijken of terugplaatsen net zo makkelijk gaat.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S8-serie] Levertijd & Prijzen
- Rooten, unlocken en custom ROM's: [Samsung Galaxy S8-serie] Rooten & Custom ROM's
- Accessoires: [Samsung Galaxy S8-serie] Het grote Accessoires topic
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S8-serie] Levertijd & Prijzen
- Rooten, unlocken en custom ROM's: [Samsung Galaxy S8-serie] Rooten & Custom ROM's
- Accessoires: [Samsung Galaxy S8-serie] Het grote Accessoires topic
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support