Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Die melding heb ik ook wel eens gehad. En dan was het toestel inderdaad wat warmer dan gewoonlijk. Na een reboot was het vaak wel weer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aliminati
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 30-09-2020
dehardstyler schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 16:20:
[...]

Ja, dat kan je inderdaad ook nog proberen. Dan weet je zeker dat het eruit is. :)
Ik heb uiteindelijk op afspraak een Samsung Servicepunt bezocht en heb mijn scherm (eenmalig kosteloos) laten vervangen. Het bleek inderdaad om een screen burn-in te gaan. Dat kan je voorkomen door je scherm helderheid zo laag mogelijk te houden. Gelukkig viel dit nog in de garantie. Thx voor het meedenken nog! Problem solved :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
alinavanrijn14 schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 15:06:
Hello :)

Vorige week heb ik mijn S8 ge-updatet naar de nieuwste Android versie met Samsung Experience 9.0. Sindsdien valt mij op dat mijn (start)scherm een soort 'overlay' heeft (weet niet of het de bovenste of onderste laag is, maar ik gok de bovenste). Dat ligt niet aan de wallpaper, heb ik nog gecheckt.
Het bovenste deel van mijn startscherm (ongeveer 1/4) heeft een witte laag en alles daaronder heeft een andere kleur. Dit kleurverschil valt vooral op met een lichte achtergrond (zoals bijgevoegd), maar ook met een donkere achtergrond of een foto. De overlay blijft ook aanwezig als ik apps open. Het stoort mij behoorlijk, dus ik ben benieuwd of iemand dit probleem herkend en eventueel weet wat ik hier aan kan doen? Ik hoop maar dat dit gewoon een bug is...

Zie hier ter illustratie. Ik heb de foto enigszins bewerkt om duidelijk te maken wat ik bedoel (kon dit issue namelijk niet op screenshot krijgen):

[afbeelding]

Alvast bedankt voor het meedenken!
Waar heb je die wallpaper vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:56
alinavanrijn14 schreef op maandag 16 juli 2018 @ 01:00:
[...]

Ik heb uiteindelijk op afspraak een Samsung Servicepunt bezocht en heb mijn scherm (eenmalig kosteloos) laten vervangen. Het bleek inderdaad om een screen burn-in te gaan. Dat kan je voorkomen door je scherm helderheid zo laag mogelijk te houden. Gelukkig viel dit nog in de garantie. Thx voor het meedenken nog! Problem solved :)
Dat is niet zo mooi, ik dacht dat dat er tegenwoordig wel uit was bij AMOLED. Fijn dat het in ieder geval nog binnen de garantie viel! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

sjaool

Every life should have 9 cats

dehardstyler schreef op maandag 16 juli 2018 @ 08:11:
[...]

Dat is niet zo mooi, ik dacht dat dat er tegenwoordig wel uit was bij AMOLED. Fijn dat het in ieder geval nog binnen de garantie viel! :)
Met de steeds hogere helderheid die de schermen aan kunnen is dit probleem nog steeds aanwezig. Er zijn mensen genoeg hun beeldscherm de hele dag op maximale helderheid hebben staan. Die lezen de waarschuwingen niet dat langdurige statische beelden op hoge helderheid inbranden kunnen veroorzaken.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:56
sjaool schreef op maandag 16 juli 2018 @ 13:46:
[...]

Met de steeds hogere helderheid die de schermen aan kunnen is dit probleem nog steeds aanwezig. Er zijn mensen genoeg hun beeldscherm de hele dag op maximale helderheid hebben staan. Die lezen de waarschuwingen niet dat langdurige statische beelden op hoge helderheid inbranden kunnen veroorzaken.
Ja, maar dat is alleen het laatste stukje helderheid. Daar gaat hij automatisch ook weer vanaf dacht ik? Ik heb hem eigenlijk altijd rond het midden staan, dus durf het niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Nu online

sjaool

dehardstyler schreef op maandag 16 juli 2018 @ 13:54:
[...]

Ja, maar dat is alleen het laatste stukje helderheid. Daar gaat hij automatisch ook weer vanaf dacht ik? Ik heb hem eigenlijk altijd rond het midden staan, dus durf het niet te zeggen.
Klopt, het laatste stukje kan alleen maar tijdelijk. Verder heb ik de helderheid op 1/3 staan en automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:10

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik had helderheid ook op automatisch staan, maar sinds ik inbrandverschijnselen heb, zet ik hem met navigatie in de auto (als hij steeds voluit gaat staan) op handmatig halve helderheid of max 2/3. Ik vind het wel een softwarefout van Samsung dat ze dat niet zelf regelen. Bij mijn vorige telefoon (Blackberry Priv, ook met gekromd AMOLED scherm), had ik hem ook altijd op automatisch staan, en daar had ik na anderhalf jaar nog geen inbranding. Nu na een half jaar wel. Er staat wel een mooi rood balkje aan het eind van de helderheidsinstelling, maar als ik mijn telefoon op automatische helderheid heb staan verwacht ik dat hij zichzelf dus niet automatisch overbelast. Ik ga niet steeds kijken of de helderheid in het rode gebied zit of niet. Dat doet het effect/gemak van die automatische helderheid volledig teniet.

@sjaool Ik meen me te herinneren dat je vroeger wel iets kon regelen en hem op automatisch kon zetten (een soort basiswaarde van waaruit hij dan iets helderder of donkerder werd), maar bij de S8 werkt dat bij mij niet. Als hij op automatisch staat kan ik aan dat schuifje schuiven wat ik wil, maar dan springt hij daarna toch zelf naar de waarde die hij goed acht....

[ Voor 18% gewijzigd door gwystyl op 16-07-2018 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Nu online

sjaool

@gwystyl Klopt, hij gaat uit van de standaardwaarde die je instelt maar als het invallende licht teveel wordt regelt hij hem zo naar volledige helderheid. Al mijn Samsung telefoons doen dat en dan heb ik het over de Note 2, Note 4, S8+ en S9+. Wil je dit gedrag voorkomen moet je inderdaad e automatische helderheid uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Heb de S8 van mijn vriendin hier (5 mnd oud?) en deze heeft de volgende kuren;

1. No Service
2. No Carrier.
3. Laad langzaam op.
4. Wordt heel warm (laden/gebruik)
5. Start soms niet op.
6. Laad langzaam / loop hard leeg
7. NOD32 AV

Gedaan;

1. Cache wipe.
2. Uit / SIM eruit / opstarten / clear network / uit / SIm erin.
3. Vogelen met flightmode aan/uit.
4. Picture
5. Werkt niet met mijn sim.
6. Mijn S7 werkt wel met haar sim.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/eDaczG6.jpg

Niets helpt. Alleen wifi werkt, als ik in (is dat0 recovery mode ga dan zie ik het volgende.

[ Voor 6% gewijzigd door Bad Brains op 16-07-2018 22:27 ]

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Nu online

sjaool

@Bad Brains Niet verder aanrommelen. Gewoon gebruikmaken van de garantie. Dit lijkt mij niet met kunst en vliegwerk op te lossen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Nu online
sjaool schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 00:18:
@Bad Brains Niet verder aanrommelen. Gewoon gebruikmaken van de garantie. Dit lijkt mij niet met kunst en vliegwerk op te lossen. ;)
Thanks, zoiets had ik ook al.
Is er een clone tool die redelijk simpel te gebruiken is?
Gaat denk ik om foto's (easy) en der sms en werk whatsapps.
Ik gebruik geen, iemand.
Thanks.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Wellicht hier iemand het voor elkaar om de 'WhatsApp Web is momenteel actief' melding te verbergen op de S8? Begreep al dat het geen bestaande (WhatsApp) instelling is om deze melding te verbergen, maar wellicht zijn er alternatieven om dit voor elkaar te krijgen voor individuele notificaties?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08 10:59
Bad Brains schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 00:22:
[...]

Ik gebruik geen, iemand.
Thanks.
Als je een micro sd kaart hebt. Die er in doen. Vervolgens in instellingen zoeken naar smartswitch. Daarmee maak je een complete back up op je externe opslag.

Het toestel heeft een defect aan het moederbord. Brengen hem met kassabon naar het dichts bijzijnde Samsung Service Punt. Te vinden via de Samsung website. Je kunt daarop ook een afspraak maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Nu online

sjaool

Bad Brains schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 00:22:
[...]

Ik gebruik geen, iemand.
Thanks.
Als hij nog opstart kun je binnen Whatsapp een backup maken van alle berichten.
Zodra ze zich dan in Whatsapp aanmeld op een andere telefoon zet hij alle berichten terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
JBS schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 09:24:
Wellicht hier iemand het voor elkaar om de 'WhatsApp Web is momenteel actief' melding te verbergen op de S8? Begreep al dat het geen bestaande (WhatsApp) instelling is om deze melding te verbergen, maar wellicht zijn er alternatieven om dit voor elkaar te krijgen voor individuele notificaties?
Ik denk zomaar dat het zeer bewust is, dat dit niet uit te zetten is.
Anders zou het nogal makkelijk worden om iemand te bespioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

M a r c o schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 15:03:
[...]

Ik denk zomaar dat het zeer bewust is, dat dit niet uit te zetten is.
Anders zou het nogal makkelijk worden om iemand te bespioneren.
Begrijpelijk, maar toch wil ik 'm niet constant zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakki
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11:43
Lang op de melding duwen, settings, uitvinken 'other notifications'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Hakki schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 17:27:
Lang op de melding duwen, settings, uitvinken 'other notifications'
Dat lijkt inderdaad te werken. Nu even afwachten of ik hierdoor nog meer/andere notificaties niet meer te zien krijg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Nu online
DiMacho schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 12:36:
[...]

Als je een micro sd kaart hebt. Die er in doen. Vervolgens in instellingen zoeken naar smartswitch. Daarmee maak je een complete back up op je externe opslag.
Klasse, hij is bezig.
Kreeg hem na 3 dagen weer een keer aan :Y , gelijk geprobeerd hopen dat hij het volhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vmelliw
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-10 08:53
Nog mensen bij wie de bluetoothverbinding in de auto om de 2min uitvalt en na enkele seconden opnieuw verbinding maakt? Is sedert laatste update, reset brengt geen oplossing..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-10 02:01
In andere landen is inmiddels de 'CRG1-firmware' uitgerold.

Volgens velen is de phone weer serieus sneller, de batterij top en weer helemaal zoals hij ooit op zijn best was onder Android7 .

Flashen met Odin, downloaden met SamFirm natuurlijk

Mijn verwachtingen zijn hoog, de download loopt hier :)

Citaatje van een enthousiasteling :
" must say I'm really amazed with CRG1..
Battery life: FIxed
Overall Speed: Fixed
Photo Quality: Fixed
Signal Strenght: Fixed
It's like everything's back to how it was on Nougat..
Thanks for the zip and big thanks to Samsung to finally fix S8's broken Oreo 👍"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:58

TRaSH

koffie ?

Komt ook gewoon via OTA binnen op dit moment bij mij.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-10 02:01
TRaSH schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 23:39:
Grappig....voordat ik via SamFirm ging downloaden gecontroleerd en ook na jouw post hier nog eens gecontroleerd ..... Hier nog niets .....

Wel PHN/PHN/PHN hier op de S8 ; heb jij een 'buitenlandse S8' soms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin Snoek
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 07-11-2023
TRaSH schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 23:39:
Hier ook niks via de lucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
robbvdb schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 23:46:
[...]

Grappig....voordat ik via SamFirm ging downloaden gecontroleerd en ook na jouw post hier nog eens gecontroleerd ..... Hier nog niets .....

Wel PHN/PHN/PHN hier op de S8 ; heb jij een 'buitenlandse S8' soms?
cc: @TRaSH

Volgens mij wel, want de juli-firmware voor de S8/S8+ is nog niet beschikbaar in Nederland met CSC PHN (UN-branded)

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Heb hem 2de hands gekocht en zat Vodafone software op,
Heb hem toen meteen naar PHN geflashed met Odin.
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/25g88li.jpg

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappade
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-10 20:11
Gisteren voor mijn scherm inbranding (Google Maps kon je zien bij een geheel wit plaatje) en wazige camera (soms tikken op de achterkant om scherp te krijgen) naar een officieel reparatiecentrum gegaan.

Ondanks dat hij ouder dan een jaar was (mei2017) wilde ze alleen de factuur zien en hebben ze hebben ze onder garantie:

- scherm vervangen. Dit mogen ze eenmaal uitvoeren binnen garantie. Het scherm is nu ook in het (Samsung) systeem buiten garantie gezet op dit punt.
- camera vervangen
- batterij vervangen (moet blijkbaar gedaan worden als het scherm vervangen wordt)
- usb connector vervangen. Ze zeiden: 'Je was net op tijd want hij had aan de binnenkant vochtschade en niet veel langer/meer water en hij wad overleden'. Ik heb hem ooit 1x in een zwembad gebruikt en paar keer onder de kraan afgespoeld. Vreemd... vonden zij ook. Ze gaven als tip altijd extra de connector droog te maken met een tissue.
- hele test laten doorlopen incl waterdicht
- kon alleemaal zonder factory reset

Kon een paar uur later bijna een geheel nieuwe telefoon ophalen. Echt top service!

Ricom Repairs in Schiedam.

[ Voor 8% gewijzigd door Kappade op 21-07-2018 11:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

Kappade schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 11:19:Ondanks dat hij ouder dan een jaar was (mei2017) wilde ze alleen de factuur zien en hebben ze hebben ze onder garantie:
Er zit toch ook gewoon 24 maanden fabrieks garantie op de telefoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Nu online

sjaool

EJSEJS schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 12:37:
[...]

Er zit toch ook gewoon 24 maanden fabrieks garantie op de telefoon...
Klopt, alleen bij een ingebrand scherm is de regel dat deze eenmaal gratis vervangen wordt binnen het eerste jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

sjaool schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 13:11:
[...]

Klopt, alleen bij een ingebrand scherm is de regel dat deze eenmaal gratis vervangen wordt binnen het eerste jaar.
Is oké dat wist ik niet, gelukkig nog nooit een ingebrand scherm gehad bij al mijn Samsung telefoons. Nou dan is het zeker netjes dat ze hem even goed nog onder garantie hebben vervangen. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door DON PAPA op 21-07-2018 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Nu online

sjaool

EJSEJS schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 14:57:
[...]

Is oké dat wist ik niet, gelukkig nog nooit een ingebrand scherm gehad bij al mijn Samsung schermen. Nou dan is het zeker netjes dat ze hem even goed nog onder garantie hebben vervangen. 😉
Het is een aanname van mij naar aanleiding van verschillende mensen hier op het forum die hier ervaring mee hebben opgedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TRaSH schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 08:33:
Heb hem 2de hands gekocht en zat Vodafone software op,
Heb hem toen meteen naar PHN geflashed met Odin.
[afbeelding]
Dat lijkt me stug, want de firmware-versies die jij laat zien in je screenshot is nooit gereleased voor PHN!

De firmware, die op jouw toestel staat, is van Duitsland -> DBT

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Heb toen een PHN versie geïnstalleerd.
Maar valt de Duitse CSC ook in de PHN firmware ?
Misschien eens opnieuw doen.
De vorige eigenaar heeft hem ooit eens geprobeerd te rooten dacht dat dat wel weg zou zijn als ik een officiële firmware er over heen deed.
Maar kom niet langs de safety net.
Kijken hoe ik dat kan oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TRaSH schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 19:16:
Heb toen een PHN versie geïnstalleerd.
Maar valt de Duitse CSC ook in de PHN firmware ?
Misschien eens opnieuw doen.
De vorige eigenaar heeft hem ooit eens geprobeerd te rooten dacht dat dat wel weg zou zijn als ik een officiële firmware er over heen deed.
Maar kom niet langs de safety net.
Kijken hoe ik dat kan oplossen.
Je hebt geen PHN-firmware geïnstalleerd, want de build die op jouw telefoon staat is (nog) niet gereleased voor Nederland (PHN).

Deze build is alleen gereleased in Duitsland (DBT).

Waarschijnlijk geeft in Software-Info -> Software serviceprovider -> PHN/PHN/PHN aan, maar dat komt dan omdat die Duitste FW een Multi-CSC OXM heeft waar ook PHN in zit!

Echter: als deze build niet wordt gereleased in NL, dan zul je geen OTA's ontvangen...

De laatste build voor Nederland is:

Single SIM: G955FXXU2CRED
Duo SIM: G955FXXU2CRF7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijdje niet op dit topic gezeten maar klopt het dat de laatste update problemen geeft? Mijn GPS is bar slecht geworden met de S8 Plus. Werkt gewoon 80% niet. Eens in de 3 a 4 dagen komen er soort dansende balken over het beeld alsof het scherm stuk is. Met opstarten zie je de balken ook over het logo alleen. Sinds de laatste update flinke problemen in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skamn
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15-10 21:50
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 07:53:
Tijdje niet op dit topic gezeten maar klopt het dat de laatste update problemen geeft? Mijn GPS is bar slecht geworden met de S8 Plus. Werkt gewoon 80% niet. Eens in de 3 a 4 dagen komen er soort dansende balken over het beeld alsof het scherm stuk is. Met opstarten zie je de balken ook over het logo alleen. Sinds de laatste update flinke problemen in ieder geval.
Ik heb geen van die problemen met de update van juni geïnstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:34
Net de update binnen gekregen voor juli, nu maar hopen dat het klopt wat mensen erover zeggen. Mijn batterij was na de Oreo update niet zo best:

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/foeo0k.jpg

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swizzler24
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-10 15:02
Heb de juli update net ook geïnstalleerd. Ben benieuwd. Heb nu wel de ervaring dat de batterij na elke update minder wordt. Fingers crossed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin Snoek
Ik heb de update ook gedownload en ik merk dat mijn S8+ nu een stuk directer reageert dan voor de update. Ook het openen van Apps en internetpagina's gaat bij mij nu sneller. De telefoon voelt nu heel goed aan. Hij gaat als de brandweer.😋

[ Voor 7% gewijzigd door Edwin Snoek op 25-07-2018 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Volgens mij gooit hij na een software-update ook de cache leeg (vandaar het "apps xx van yy optimaliseren" bij de eerste keer opstarten na het updaten), dus kan het ook een kort effect daarvan zijn. Of de firmware/build echt sneller is kan je pas na een paar dagen zeggen volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:39
Hier ook OTA binnen, laten we eens kijken wat ie gaat doen. De vingerafdruk scanner is zoals eigenlijk bij elke update heel snel in de eerste periode.

[ Voor 43% gewijzigd door Franco10 op 25-07-2018 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
De update heeft mijn batterij verbruik weer teruggebracht naar voor de Oreo update, heel blij mee en dus een aanrader.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:20
Koldur schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 16:51:
De update heeft mijn batterij verbruik weer teruggebracht naar voor de Oreo update, heel blij mee en dus een aanrader.
Had je hem met de Oreo update al wel helemaal gereset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Ryan_ schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 16:53:
[...]

Had je hem met de Oreo update al wel helemaal gereset?
Jep, mocht niet baten, probleem is nu in ieder geval opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edwin Snoek
gwystyl schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 08:08:
Volgens mij gooit hij na een software-update ook de cache leeg (vandaar het "apps xx van yy optimaliseren" bij de eerste keer opstarten na het updaten), dus kan het ook een kort effect daarvan zijn. Of de firmware/build echt sneller is kan je pas na een paar dagen zeggen volgens mij.
Dan wacht ik het wel even af. Ik gebruik hem nu al de hele dag en het gaat nog steeds sneller en directer dan hij voor de update deed. En het batterijgebruik is beter geworden. Ook in de standby loopt hij minder snel leeg. Ik denk dat dit de eerste update is, waar ik in ieder geval echt het verschil merk, zonder dat dit een placebo-effect is.😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin Snoek
Ik heb nog een vraag. Als je het cache geheugen leegt, doe je dat dan via een aparte instelling in het menu, of doe je dat via 'apparaatonderhoud' en dan dan op de button 'geheugen' klikken of via de button "optimaliseren'.

Ik vraag dit, omdat het soms klinkt alsof het cachegeheugen apart naast 'onderhoud' is geplaatst in een aparte instelling in het menu.

Ik zorg er in ieder geval voor dat de telefoon iedere dag op 100 procent is schoongemaakt via apparaatonderhoud.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Edwin Snoek schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 19:29:
Ik heb nog een vraag. Als je het cache geheugen leegt, doe je dat dan via een aparte instelling in het menu, of doe je dat via 'apparaatonderhoud' en dan dan op de button 'geheugen' klikken of via de button "optimaliseren'.

Ik vraag dit, omdat het soms klinkt alsof het cachegeheugen apart naast 'onderhoud' is geplaatst in een aparte instelling in het menu.

Ik zorg er in ieder geval voor dat de telefoon iedere dag op 100 procent is schoongemaakt via apparaatonderhoud.
Je kan het ook via de recovery doen. Daarvoor zet je het toestel uit, en dan zet je hem aan met de volgende knoppencombinatie: Volume UP + Bixby + Power. Vasthouden tot je een menu ziet verschijnen. Daarin kies je met de volumeknoppen voor "Wipe Cache partition" en bevestig met de powerknop. Als hij klaar is kies je voor "reboot device".

Zie ook https://www.technobezz.co...tition-samsung-galaxy-s8/

Ik heb alleen het vermoeden dat dat hetzelfde doet als de optie bij apparaatonderhoud.
Ik zou hem zelf niet elke dag leeggooien, want die cache is er juist voor om bestanden/programma's die je vaak gebruikt snel bereikbaar te hebben. Alleen als een programma vastloopt (bijv na een update) of het hele toestel traag reageert zou ik de cache legen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin Snoek
Oké, bedankt voor de uitgebreide informatie. Dit wist ik allemaal niet, dat dat zo ook kon. Ik heb gelijk een screenshot van je bericht gemaakt.

Ik ga het morgen eens even uitproberen.
En ik zal het geheugen ook wat minder vaak opschonen. Dat doe ik eigenlijk puur uit automatisme.

En bedankt.👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-10 00:02
Vandaag mijn S8 bij de reparateur afgedropt, scherm zat vol barsten en een stuk van het oled display werkte niet meer. Wist niet dat er gelijk een nieuwe accu in ging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-10 21:51
Ik gebruik bxActions pro om google assistant inplaats van bixby te gebruiken met de bixbyknop.
Nu werkt het redelijk maar toch komt bixby nog af en toe tevoorschijn.
Iemand de juiste instelling van bxActions?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:10
De discussie over Google Assistant hoort beter thuis in [Google Assistent] Ervaringen & Discussie, de berichten heb ik dan ook naar daar verplaatst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06:45

Zorian

What the fox?

Ik weet niet wat ze precies hebben uitgespookt met de laatste firmware (CRGB) maar de accuduur is opeens insane lang. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Ik zit nog op de CRF7 build (Vodafone, juni patch) en ik vind dat ook op die build de accuduur wel beter is dan daarvoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercje
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-09 21:01
Zorian schreef op zondag 29 juli 2018 @ 21:16:
Ik weet niet wat ze precies hebben uitgespookt met de laatste firmware (CRGB) maar de accuduur is opeens insane lang. :)
Helaas is dat bij mij niet aan de orde. Sterker nog, ik vind het dit jaar alsmaar slechter. Volgens de info-app is de kwaliteit van mijn batterij nog iets van 95%, maar ik heb het gevoel dat dit twee keer zo snel leeg gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:06
Geen idee of het door de laatste update komt, maar ik heb nu regelmatig dat de camera niet doet scherpstellen. Irritant. En de batterij is ook helemaal ruk. Cache wipe haalt niks uit helaas. Echt jammer dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:01

JT

VETAK y0

__BlackEyed__ schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 12:27:
Ik zie niemand hier met reboot- en/of Bluetooth-klachten. Op de Samsung-forums staan meerdere threads vol hierover.

De reboots zijn vaak een paar keer per uur. Bij sommige toestellen is het opgelost als de SD-kaart wordt verwijderd.

Bluetooth wil vaak niet pairen met bv de auto. Media kan niet worden afgespeeld in de auto of media wordt stotterend afgespeeld. Ook via Bluetooth-koptelefoons gebeurt dit stotterend of helemaal niet.

Zouden alleen de Snapdragons er last van hebben en de Exynos's niet?
Ik heb helaas ook last van bluetooth problemen, stotterende audio :/ Ik heb wel direct een custom rom geflashed dus ik ga eens standaard proberen en een andere rom. Wel klote want ik had m'n hele telefoon net ingericht...

[ Voor 5% gewijzigd door JT op 03-08-2018 16:06 ]

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Hier geen problemen.
Gebruik bluetooth dagelijks om internetradio op bluetooth speaker te luisteren.
En reboots heb ik ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:01

JT

VETAK y0

Artwido schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 16:19:
Hier geen problemen.
Gebruik bluetooth dagelijks om internetradio op bluetooth speaker te luisteren.
En reboots heb ik ook niet.
Op alle devices die ik heb, waarop mijn S7 Edge het prima deed, gaat het faliekant fout. Bluetooth speakers, koptelefoons.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjw
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-10 17:53

tjw

Heb de laatste dagen vaak een wazig camerabeeld op mijn S8. Lijkt wel of de lens beslaat. Zou dit aan het warme weer kunnen liggen? De selfie-camera heeft dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:17
Ik luister zo'n 20 uur Spotify per week via mijn BT headset en heb nog nooit wat geks gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05:20
W84 schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 17:22:
Geen idee of het door de laatste update komt, maar ik heb nu regelmatig dat de camera niet doet scherpstellen. Irritant. En de batterij is ook helemaal ruk. Cache wipe haalt niks uit helaas. Echt jammer dit.
M'n vriendin had het ook. AF-tracking stond uit. Aangezet en het was opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-10 13:30
tjw schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 11:59:
Heb de laatste dagen vaak een wazig camerabeeld op mijn S8. Lijkt wel of de lens beslaat. Zou dit aan het warme weer kunnen liggen? De selfie-camera heeft dit niet.
Dat had ik ook. Probeer eens met je telefoon te schudden als dit probleem zich voordoet dan wordt het namelijk weer scherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Voor zover heb ik het idee dat de accu het beter doet met de laatste update dan ervoor. Vooral in de nacht lijkt ie netter op idle te gaan met een bijna vlakke lijn in de graph van de batterij stats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
Count_B schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 13:05:
[...]

Dat had ik ook. Probeer eens met je telefoon te schudden als dit probleem zich voordoet dan wordt het namelijk weer scherp.
Ja, dat helpt wel. Maar het komt vaak terug.
chim0 schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 12:28:
[...]

M'n vriendin had het ook. AF-tracking stond uit. Aangezet en het was opgelost.
Optie stond al aan helaas, toch bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05:20
W84 schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 17:42:
[...]

Optie stond al aan helaas, toch bedankt. :)
Dan is het misschien toch iets anders. Zij had het iig met het scannen van een QR code op het scherm maar volgens mij ook met gewone foto's maken. AF stond uit en beeld was wazig. Aangezet en beeld was superscherp dus ik dacht misschien is dat bij jou ook zo. Zou inderdaad met een update te maken kunnen hebben.

[ Voor 11% gewijzigd door chim0 op 06-08-2018 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
Ja, ik heb het echt nooit gehad. Ik las het regelmatig hier, maar het was altijd meteen superscherp bij mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppaulv
  • Laatst online: 15-10 16:43
Frank!in schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 09:19:
Ik zat vandaag even door mijn camera settings heen te bladeren en kwam dit tegen.
Ik snap er niks van, wat moeten we met die optie? Op geen enkele manier kan ik dit schuifje omzetten.

[afbeelding]
Een ander probleem, gedeeltelijk zichtbaarg emaakt op deze screenshot.
'Snel starten' laat de camera starten zonder het toestel te unlocken.
Maar .... Als ik daarna op 'back' druk (links onderin het scherm) is mijn toestel unlocked. Zonder dat ik een vinger gebruikt heb voor afdruk, zonder pincode, niets.
Dit is een huge achterdeur of zie ik dat nou verkeerd?
En hoe timmer ik dat dicht zonder het snelstarten uit te zetten?

One cookie a day keeps the doctor away !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:22
ppaulv schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 15:40:
[...]

Een ander probleem, gedeeltelijk zichtbaarg emaakt op deze screenshot.
'Snel starten' laat de camera starten zonder het toestel te unlocken.
Maar .... Als ik daarna op 'back' druk (links onderin het scherm) is mijn toestel unlocked. Zonder dat ik een vinger gebruikt heb voor afdruk, zonder pincode, niets.
Dit is een huge achterdeur of zie ik dat nou verkeerd?
En hoe timmer ik dat dicht zonder het snelstarten uit te zetten?
Eh, vreemd... zo werkt het hier niet. Als ik op back druk kom ik gewoon weer op mijn lockscreen uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppaulv
ik nu ook weer (voor het eerst in lange tijd). Ga even wat experimenteren. Denk (hoop) dat het te maken heeft met de aanwezigheid van een 'trusted device' in de buurt.
Zul je net zien, ga je eindelijk naar de tandarts, is de kiespijn weg.

[ Voor 17% gewijzigd door ppaulv op 08-08-2018 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:22
ppaulv schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 16:43:
ik nu ook weer (voor het eerst in lange tijd). Ga even wat experimenteren. Denk (hoop) dat het te maken heeft met de aanwezigheid van een 'trusted device' in de buurt.
Ah, ja... dat klinkt logisch. Het hele idee daarvan is dat het toestel dan niet locked natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank!in
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:12
Of toevallig unlocken met je gezicht aan staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppaulv
Nee, dat beviel me niet, staat uit.
Nu ik erop let, hij komt nu telkens terug in locked-screen als er inderdaad geen trusted devices in de buurt zijn. Loos alarm dus.
Bedankt voor het meedenken !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Octopuz
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
De update van 1 augustus wordt nu op mijn S8 aangeboden (PHN).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik krijg vandaag mijn S8, als opvolger van mijn oude getrouwe S7.
Uiteraard gaat er gelijk een custom rom op :P

Nu ben ik nieuw in de wereld van de S8, dus weet nog niet wat dé custom roms zijn.
Ik lees het een en ander over Alexis, Renovate Ice, Project Alice, Light Rom en nog veel meer.

Wat is jouw favoriete rom?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakki
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11:43
Octopuz schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 08:45:
De update van 1 augustus wordt nu op mijn S8 aangeboden (PHN).
Idem LUX

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
anandus schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 08:54:
Ik krijg vandaag mijn S8, als opvolger van mijn oude getrouwe S7.
Uiteraard gaat er gelijk een custom rom op :P

Nu ben ik nieuw in de wereld van de S8, dus weet nog niet wat dé custom roms zijn.
Ik lees het een en ander over Alexis, Renovate Ice, Project Alice, Light Rom en nog veel meer.

[Samsung Galaxy S8-serie] Rooten & Custom ROM's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
anandus schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 10:26:
[...]

Oh, thanks, er is een heel topic voor! :)
Woeps :P
Succes

Na de update staat bij mij wifi calling aan en dat werkt niet (gaat niet over). Hebben andere dit ook?

NVM, KPN heeft een storing

[ Voor 4% gewijzigd door 418O2 op 09-08-2018 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-10 20:02
418O2 schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 12:05:
[...]

Succes

Na de update staat bij mij wifi calling aan en dat werkt niet (gaat niet over). Hebben andere dit ook?

Nee Vodafone heeft de storing

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Octopuz
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
[b][message=56071451,noline]

De originele, aangevuld met SABS of Adhell3. Altijd automatische updates en geen gezeur met garantie, apps die root detecteren (betaalapps van banken, Ingress/Pokemon Go enz.) en toch geen advertenties.

[ Voor 8% gewijzigd door Octopuz op 09-08-2018 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-10 22:51

Pinobigbird

doesn't share food!

Octopuz schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 13:29:
[...]

De originele, aangevuld met SABS of Adhell3. Altijd automatische updates en geen gezeur met garantie, apps die root detecteren (betaalapps van banken, Ingress/Pokemon Go enz.) en toch geen advertenties.
Dit. Altijd root gehad, maar nu op m'n S8 niet.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Nu online

sjaool

Octopuz schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 13:29:
[...]

En het voordeel dat alles gewoon werkt. Geen haperende camera of andere gekke dingen. De Samsung User Experience is gewoonweg erg goed vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Vanochtend OTA een update met de game launcher binnen gekregen. Gaat lekker vlot de laatste tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
418O2 schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 12:05:
[...]

Succes

WiFi Calling bij KPN? Waar zit deze optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

henklbr schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 07:18:
[...]WiFi Calling bij KPN? Waar zit deze optie?
Bij Vodafone doe je dit via:

Samsung telefoons
Open de telefoon-applicatie (het groene bel knopje)
Ga naar 'Instellingen'
Selecteer onderin 'Bel via wifi aan'
Kies bij 'Voorkeur Wi-Fi of Voorkeur mobiele netwerk' voor 'Voorkeur mobiele netwerk'

Ik neem aan dat het via KPN op dezelfde manier zal werken, anders zou ik het ook niet weten...

[ Voor 5% gewijzigd door DON PAPA op 11-08-2018 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EJSEJS schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 09:01:
[...]

Bij Vodafone doe je dit via:

Samsung telefoons
Open de telefoon-applicatie (het groene bel knopje)
Ga naar 'Instellingen'
Selecteer onderin 'Bel via wifi aan'
Kies bij 'Voorkeur Wi-Fi of Voorkeur mobiele netwerk' voor 'Voorkeur mobiele netwerk'

Ik neem aan dat het via KPN op dezelfde manier zal werken, anders zou ik het ook niet weten...
Ik weet waar het te vinden, maar ging om deze post:

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/56073883

@418O2 schreef dat zijn WiFi-calling niet werkte; never mind: storing bij KPN

Dus vroeg mij af: is WiFi-calling al actief bij KPN dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
henklbr schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 11:40:
[...]

Ik weet waar het te vinden, maar ging om deze post:

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/56073883

@418O2 schreef dat zijn WiFi-calling niet werkte; never mind: storing bij KPN

Dus vroeg mij af: is WiFi-calling al actief bij KPN dan?
Hij stond ineens in mijn notificatie slider. Heb het daarna niet meer getest (ik bel 2x per maand gemiddeld :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
418O2 schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 12:02:
[...]

Hij stond ineens in mijn notificatie slider. Heb het daarna niet meer getest (ik bel 2x per maand gemiddeld :P)
Maar: je provider is KPN, en je hebt WiFi-calling nu?

Sinds wanneer heb je dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
henklbr schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 13:14:
[...]

Maar: je provider is KPN, en je hebt WiFi-calling nu?

Sinds wanneer heb je dit?
Ja en ja. Weet niet of het werkt, zal een keer testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
418O2 schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 13:59:
[...]

Ja en ja. Weet niet of het werkt, zal een keer testen
Sinds wanneer heb je dit? Sinds de laatste update voor je S8?

Kun je een screenshot maken waar jouw optie voor "WiFi bellen" zit?

Vreemd dat de S8-serie dit dan wel gehad heeft, de S9-serie & Note8 nog niet...

En: KPN weet ook van niks 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
henklbr schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 15:35:
[...]

Sinds wanneer heb je dit? Sinds de laatste update voor je S8?

Kun je een screenshot maken waar jouw optie voor "WiFi bellen" zit?

Vreemd dat de S8-serie dit dan wel gehad heeft, de S9-serie & Note8 nog niet...

En: KPN weet ook van niks 8)7
Hij zit in mijn notification slider. Hij kwam er vanzelf volgens mij. Viel mij een paar dagen geleden pas op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Mijn S8+ heeft ook gewoon wifi bellen. Ik zit bij Simyo. Ik heb ook geen idee of het werkt. Hij staat iig. enabled.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!
418O2 schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 14:09:
[...]

Hij zit in mijn notification slider. Hij kwam er vanzelf volgens mij. Viel mij een paar dagen geleden pas op
Kun je een screenshotje plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cruncher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-10 15:20

cruncher

wanna crunch someone?

Beetje laat, maar je moet je scherm overlay instellingen eens resetten.

can you read my mind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Kan ook wifi bellen (VOwifi) in de instellingen aan- of uitzetten maar ik heb kpn als provider en die ondersteund het volgens mij nog niet.
Vodafone wel heb ik begrepen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/I4LdLbEC5c8l1C7PSwlIHsF8/full.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Artwido op 12-08-2018 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

henklbr schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 19:40:
[...]Kun je een screenshotje plaatsen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/MSEIrYIMKqP3tlvDOZDgOxui/full.jpg
Klopt en dat werkt goed...

[ Voor 41% gewijzigd door DON PAPA op 13-08-2018 06:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-10 20:36
Wow, al een uur aan het proberen om een langdurende (!) ringtone toe te kunnen voegen aan de meldingsgeluiden, S8 Oreo. Dat schijnt een ding te zijn en daar kom ik nu achter.
Ik heb andere berichtenapps geprobeerd, maar ook die wijzen dan altijd weer (ik begrijp sinds oreo) naar de standaard Android meldingsgeluiden (notification messages), waar ik kan kiezen uit de standaard toontjes, die maximaal een paar seconden duren.
Bij beltoon in de instellingen, kun je netjes 'toevoegen' rechtsboven selecteren en dus iets zelf selecteren. Die knop mist bij meldingsgeluiden.
Mis ik nog iets? Mijn doel is dat ik wakker kan worden van een binnenkomende sms (maakt niet uit via welke berichtenapp). Dus geen kort toontje, maar een lange, als ware het een beltoon. Of desnoods dat de melding zich elke 5 seconden herhaalt, tot de gebruiker actie onderneemt, zoiets.

UPDATE: zo te zien old-school gelukt: gewoon een eigen mp3 neerplempen in Internal Storage / Notifications map. Dan is die te selecteren als meldingsgeluid.

[ Voor 17% gewijzigd door dinkelover op 13-08-2018 10:54 . Reden: Manier gevonden ]

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06:45

Zorian

What the fox?

EJSEJS schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 20:21:
[...]

[afbeelding]

[...]

Klopt en dat werkt goed...
Die knop is niet het bewijs dat je het hebt.
Dan heb je de optie nodig die @Artwido liet zien.
Bovendien staat ie dan als persistente notificatie in je notificatiebalk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

Zorian schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 10:39:
[...]Die knop is niet het bewijs dat je het hebt.
Dan heb je de optie nodig die @Artwido liet zien.
Bovendien staat ie dan als persistente notificatie in je notificatiebalk.
De knop in de notification slider zet de optie die Artwido liet zien gewoon aan/uit, het is alleen een iets snellere manier om deze optie aan/uit te zetten..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hYxoLPElTMeRcIsrliJLJKkf/full.jpg

En de persistente notificatie in de notificatiebalk krijg je alleen te zien als je de voorkeur optie op "voorkeur Wifi" zet, zet je die op "voorkeur mobiel netwerk" dan zie je niks in de notificatiebalk staan, tot dat het mobiel netwerk weg valt (zie screenshots).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WOYJ3q9eM4H7ciF6WbiihChY/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4xW03uCcXcGoRdwMhpfEWU68/full.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door DON PAPA op 13-08-2018 16:51 ]

Pagina: 1 ... 83 ... 96 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S8-serie] Levertijd & Prijzen
- Rooten, unlocken en custom ROM's: [Samsung Galaxy S8-serie] Rooten & Custom ROM's
- Accessoires: [Samsung Galaxy S8-serie] Het grote Accessoires topic
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support