Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• robbvdb
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:08
EJSEJS schreef op maandag 27 november 2017 @ 17:20:
[...]

Heb je wel bij Instellingen > Display > Led-indicator (UIT staan).

Want als ik die aanzet merk ik net dan krijg ik ook geen EDGE lighting meer te zien
HIER doet hij het MET led-indicator aan ( en werkend ) én EDGE-lightning aan.

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

robbvdb schreef op maandag 27 november 2017 @ 23:56:
[...]HIER doet hij het MET led-indicator aan ( en werkend ) én EDGE-lightning aan.
Hum, dan zullen er dus meer instellingen invloed hebben op de EDGE-lighting, waarschijnlijk heb jij weer andere dingen anders staan waardoor het bij jouw wel samen werkt met de led-indicator. Het is in ieder geval geen functie die standaard altijd goed werkt als je hem aan/uit zet blijkt wel uit de afgelopen forum-postings ;)

• ElectricHead
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 11:35

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

Heb bij mij ook het idee dat EDGE-lighting een beetje hit and miss is (of ik zit gewoon in een te lichte omgeving, of ik slaap en zie het dan niet) :) Ik heb het voor WhatsApp en Facebook aanstaan en nog een paar apps, mail bijvoorbeeld. Maar nog niet actief opgevallen dat het werkt. Terwijl als ik het test doet hij het wel.

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Ik heb de Samsung Music app geïnstalleerd staan en dat is de enige waar het voor mij werkt. Maar daar werkt het dan ook echt non-stop, mits het scherm aan staat en de app open. Het kan ook gewoon uit gezet worden, maar vindt het er wel fancy uit zien :D.

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05:48
Vedrano schreef op maandag 27 november 2017 @ 15:07:
Als ik splitscreen doe, youtube muziek + flitsmeister er naast, dan luister ik muziek van YT maar vraag me af of Flitsmeister ook herrie gaat maken als die wat tegenkomt? Of dat het ding maar geluid van 1 hoofdapp gebruikt?
Wanneer je vanuit het home-screen op de volume-knop duwt (omhoog of omlaag) krijg je een slider te zien met de naam van het kanaal dat je aan het veranderen bent. Rechtsboven die slider zie je een klein pijltje. Als je daar op duwt vouwt de volume mixer uit en kan je verschillende volumes voor de verschillende kanalen instellen.

Volgens mij kan je binnen Flitsmeister ook nog eens instellen over welk "kanaal" de melding binnenkomt. Als je dat bijvoorbeeld via het alarm-kanaal doet kan je media, notificaties én Flitsmeister alle 3 naar eigen wens instellen :)

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:01
Er lijkt nogal wat misverstand te zijn over edge lighting. Deze werkt altijd met de standaard berichten/mail app van samsung (tenzijn je dat anders hebt ingesteld). Maar werken alleen met andere apps (zoals whatsapp) als het scherm aan is.

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:01
avec_style schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 13:48:
Er lijkt nogal wat misverstand te zijn over edge lighting. Deze werkt altijd met de standaard berichten/mail app van samsung (tenzijn je dat anders hebt ingesteld). Maar werken alleen met andere apps (zoals whatsapp) als het scherm aan is.
En met scherm aan wordt niet bedoeld the always on display functie

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:13
Edge lighting blijft af en toe vreemd werken inderdaad..

Wat betreft Whatsapp: Zoals hierboven al aangegeven, als je in Whatsapp popup notificaties aan zet dan werkt edge lighting wel tijdens Always On Display (knippert 1 keer, daarna niet meer). Vervelende is dan alleen wel dat je bij unlocken steeds een pop-up notificatie van Whatsapp krijgt..

Daarnaast is er in de Playstore een Edge lighting app te downloaden (gratis en betaalde versie) waarmee je het systeem kan customizen.

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

Grimmie187 schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 15:19:Daarnaast is er in de Playstore een Edge lighting app te downloaden (gratis en betaalde versie) waarmee je het systeem kan customizen.
Daar werkt het inderdaad een stuk beter mee...

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:46
Ik heb even wat posts verplaatst naar: [Samsung Galaxy S8-serie] Het grote Accessoires topic. De Dex is ook een accessoire en moet dus daar besproken worden.

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Nu online
Die Smart Switch was een half succes: sms en call history zijn overgezet maar die apps instelling is waardeloos. Ik had mijn apps al hersteld via Google backup maar wou mijn data mee hebben, dat viel tegen, moest ik overal opnieuw beginnen.

Weet er iemand of "adb restore" werkt? Het geeft bij mij enkel melding dat die alles wil backupen, dat was niet de bedoeling.

Hoe krijg ik Bixby zover dat die nieuws voorleest? Ze stelde de News app voor maar een erg technische melding maakte me duidelijk dat het niet voor mijn regio beschikbaar is, weeral op een koude steen gevallen...

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-11 23:08

TRaSH

koffie ?

Dat had ik ook ondervonden,
Had gehoopt dat hij de data/instellingen zou overnemen.
Normaal gebruikte ik altijd titanium backup en dat werkte voor de meeste apps prima.
Maar wou kijken of ik deze telefoon zonder te rooten lekker vind te gebruiken.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

• algalid
  • Nu online
Ik gebruikte vroeger ook Titanium maar na problemen met bank apps ben ik maar op normale stock gebleven. Dan klaagt er nog altijd eentje, verschrikkelijk. Geen roots en custom roms meer voor mij. Authenticatie bij banken is ook zo'n heel gedoe, voor de veiligheid is iedereen bij voorbaat verdacht. Ik hoop dat er ooit andere manieren komen maar ondertussen amuseer ik me hier al een hele tijd om opnieuw door de hele mallemolen te komen.

Tegenwoordig hebben de meeste apps wel backup mogelijkheden maar een one stop shop kan je dat moeilijk noemen. De ene backupt via Google, de andere zit gewoon online zoals FB en dan gebruiken andere weer backup files en dan zijn er nog zonder backups, die leven nog in de steentijd.

• Flamesz
  • Laatst online: 16:12
Als je op een Note 8 automatisch draaien uitzet dan zet de telefoon je vast in de oriëntatie die je op dat moment hebt. Nu heb ik sinds kort een S8+ en wilde ik deze functie gebruiken, maar gaat de telefoon standaard naar portrait mode als je automatisch draaien uitzet.

Ik heb gezocht in het optie menu en via google maar kan hier niks over vinden, weet iemand of er een optie is om het gedrag zoals op de Note 8 te krijgen of op een andere manier in landscape mode te komen als automatisch draaien uit staat?

• RaiderZ
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12:26
Ik heb vandaag de s8+ ontvangen via amazon.de. Alleen zie ik dat de model nummer een azie model nummer heeft(SM-G955FD). Heb ik nu een verkeerde toestel ontvangen? Er staat wel op dat het voor EU sim only is.

Ik heb m nog niet geopend.

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-11 11:26

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Flamesz schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 13:57:
Als je op een Note 8 automatisch draaien uitzet dan zet de telefoon je vast in de oriëntatie die je op dat moment hebt. Nu heb ik sinds kort een S8+ en wilde ik deze functie gebruiken, maar gaat de telefoon standaard naar portrait mode als je automatisch draaien uitzet.

Ik heb gezocht in het optie menu en via google maar kan hier niks over vinden, weet iemand of er een optie is om het gedrag zoals op de Note 8 te krijgen of op een andere manier in landscape mode te komen als automatisch draaien uit staat?
Wat zei de verkoper toen je het hem vroeg?

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Flamesz
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 16:27:
[...]

Wat zei de verkoper toen je het hem vroeg?
Mijn Duits is niet goed genoeg om mijn vraag te verwoorden bij de klantenservice van Amazon Duitsland. En als dat wel zo zou zijn denk ik niet dat zij het antwoord weten.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Flamesz schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 17:19:
[...]

Mijn Duits is niet goed genoeg om mijn vraag te verwoorden bij de klantenservice van Amazon Duitsland. En als dat wel zo zou zijn denk ik niet dat zij het antwoord weten.
Dan stuur je ze toch een email met jouw verhaal in het Engels, eventueel Nederlands en een Google Translate versie in Duits. Als je netjes vermeld dat jouw Duits niet zo goed is en dat de Duitse versie uit een vertaalmachine komt, gok ik dat ze dat wel begrijpen.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Flamesz
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 17:20:
[...]

Dan stuur je ze toch een email met jouw verhaal in het Engels, eventueel Nederlands en een Google Translate versie in Duits. Als je netjes vermeld dat jouw Duits niet zo goed is en dat de Duitse versie uit een vertaalmachine komt, gok ik dat ze dat wel begrijpen.
Ik vraag het in dit topic omdat hier een hoop mensen zijn die de telefoon al langer hebben en waarschijnlijk de optie al eens hebben gezien als die er is. Niet om doorverwezen te woorden naar een klantenservice die er niks van af weet.

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

Flamesz schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 13:57:

Naar mijn weten heeft de S8 deze functie niet standaard, je zou eens in de playstore kunnen zoeken op "Rotatie Controle" dan vind je wel een aantal apps die deze functie wel hebben...

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:43

gwystyl

Beugeltje dan maar?

RaiderZ schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 15:29:
Ik heb vandaag de s8+ ontvangen via amazon.de. Alleen zie ik dat de model nummer een azie model nummer heeft(SM-G955FD). Heb ik nu een verkeerde toestel ontvangen? Er staat wel op dat het voor EU sim only is.

FD aan het eind betekent dat het een dual SIM uitvoering is, en zegt niet per se wat over de software. Kijk eens in de instellingen welke software versie je draait? Als daar een Europese code staat lijkt het me geen probleem. Eventueel kan je een voor Nederland bedoelde firmware downloaden en flashen, maar als je verder geen problemen hebt met deze firmware zou ik hem zo laten

[ Voor 4% gewijzigd door gwystyl op 01-12-2017 18:15 ]

• RaiderZ
gwystyl schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 18:12:
[...]

FD aan het eind betekent dat het een dual SIM uitvoering is, en zegt niet per se wat over de software. Kijk eens in de instellingen welke software versie je draait? Als daar een Europese code staat lijkt het me geen probleem. Eventueel kan je een voor Nederland bedoelde firmware downloaden en flashen, maar als je verder geen problemen hebt met deze firmware zou ik hem zo laten
Ik heb even onder de seal gekeken en er blijkt een dubbele seal te zijn, de vorige is al door midden....

Even opgestart en standaard taal was pools(denk ik?) en je kon wel kiezen voor Nederlands.

Vind t alleen een beetje raar dat er een seal over heen geplakt zit. Of maakt dit niet zoveel uit?

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

RaiderZ schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 18:45:
[...]

Ik heb even onder de seal gekeken en er blijkt een dubbele seal te zijn, de vorige is al door midden....

Even opgestart en standaard taal was pools(denk ik?) en je kon wel kiezen voor Nederlands.

Vind t alleen een beetje raar dat er een seal over heen geplakt zit. Of maakt dit niet zoveel uit?
Als je telefoon echt nieuw voor het eerst opgestart wordt, krijg je een selectievenstertje voor de taal, zie plaatje hieronder (screenshot van een youtube filmpje met eerste keer opstarten van een S8

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/D8QvfqG7uLmBON2ipzc9xXuG/full.png

Als je gelijk doorstart naar het bureaublad en via de instellingen de taal moet veranderen, is hij al eerder opgestart geweest. Ook een extra seal over een verbroken seal is een beetje fishy. Heb je niet toevallig een refurbished toestel?

• RaiderZ
gwystyl schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 18:54:
[...]

Als je telefoon echt nieuw voor het eerst opgestart wordt, krijg je een selectievenstertje voor de taal, zie plaatje hieronder (screenshot van een youtube filmpje met eerste keer opstarten van een S8

[afbeelding]

Als je gelijk doorstart naar het bureaublad en via de instellingen de taal moet veranderen, is hij al eerder opgestart geweest. Ook een extra seal over een verbroken seal is een beetje fishy. Heb je niet toevallig een refurbished toestel?
Ik krijg wel een selectie venster waar ik mijn taal kan instellen. Maar goed een simpele fabrieksinstellingen zorgt hier ook voor.

Ik heb deze gekocht https://www.amazon.de/gp/product/B06XJ6BTYT/r en de verkoper was amazon.de

Ook een beetje raar trouwens dat het een DUAL sim is terwijl dat nergens staat.

Misschien dan toch maar terug sturen :/

[ Voor 4% gewijzigd door RaiderZ op 01-12-2017 19:01 ]

• shyheim
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 30-11 23:17

shyheim

busta! straight busta!

Sinds vandaag raadt Samsung mij een virusscanner aan als ik device optimization doe (McAfee via Samsung). Is dat bij nog mensen?

Wie doet dit?

Gebruikt iemand uberhaupt zo'n software (zoals Avast)?

[ Voor 16% gewijzigd door shyheim op 01-12-2017 19:07 ]

Xbox GT: Shyheim87 | PSN: Shyheimz-

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:51

aex351

I am the one

shyheim schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 19:06:
Sinds vandaag raadt Samsung mij een virusscanner aan als ik device optimization doe (McAfee via Samsung). Is dat bij nog mensen?

Wie doet dit?

Afgelopen week kreeg ik automatisch zo'n melding. Van dat het handig is dat ik dat aanzet. Maar geen idee. Is een virus scanner nodig op een telefoon? ik kom vanaf iOS dus geen idee hoe het zit met Android.
EJSEJS schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 17:53:
[...]

Naar mijn weten heeft de S8 deze functie niet standaard, je zou eens in de playstore kunnen zoeken op "Rotatie Controle" dan vind je wel een aantal apps die deze functie wel hebben...
Of zou een applicatie als Tasker dit niet kunnen oplossen?

[ Voor 26% gewijzigd door aex351 op 01-12-2017 19:29 ]

< dit stukje webruimte is te huur >

• Flamesz
EJSEJS schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 17:53:
[...]

Hmm thanks. Maar eens kijken naar zo'n app dan.

• Virtua
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16-11 02:56
Ultimate rotation control..gebruik het al jaren, ideale app voor apps die niet mee draaien

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-11 21:21

Wie doet dit?

Die zit al heel lang op alle Samsung toestellen met Android 7. Top toch gratis erbij van Mc Afee. Scheelt weer al die reclame virusapps zoals AVG.

• shyheim

shyheim

busta! straight busta!

DiMacho schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 23:13:
[...]

Die zit al heel lang op alle Samsung toestellen met Android 7. Top toch gratis erbij van Mc Afee. Scheelt weer al die reclame virusapps zoals AVG.
Bij mij niet, wellicht omdat het nieuw toestel is en ze het pas na een week pushen ofzo.

Maareh: gewoon aanzetten dus?

• tjbork
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-10-2023
Flamesz schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 17:19:
[...]

Je hoeft geen Duits te spreken...je kunt je laten bellen in het Nederlands !!!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:53
shyheim schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 23:15:
[...]

Bij mij niet, wellicht omdat het nieuw toestel is en ze het pas na een week pushen ofzo.

Maareh: gewoon aanzetten dus?
Niet nodig, is een third-party app. Er zit al een scanner op van Samsung, in instellingen apparaatonderhoud!

• shyheim

shyheim

busta! straight busta!

JDL15 schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 09:16:
[...]

Niet nodig, is een third-party app. Er zit al een scanner op van Samsung, in instellingen apparaatonderhoud!
Het is net die die ik bedoel:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fizS6lU.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dL7YGFh.png

Edit: sorry indien de afbeeldingen te groot zijn, ik crop van zodra ik op desktop zit.

[ Voor 10% gewijzigd door shyheim op 02-12-2017 09:33 ]

• JDL15
  • Laatst online: 09:53
shyheim schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 09:32:
[...]

Het is net die die ik bedoel:

[afbeelding]

[afbeelding]

Edit: sorry indien de afbeeldingen te groot zijn, ik crop van zodra ik op desktop zit.
Sorry te snel gelezen, dacht dat je het over Avast had.
Ja die kun je gewoon gebruiken, heb hem al vaak een scan laten uitvoeren maar nog nooit ook maar iets tegen gekomen van een opmerking of onveiligheid!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:41
algalid schreef op donderdag 30 november 2017 @ 22:21:
Die Smart Switch was een half succes: sms en call history zijn overgezet maar die apps instelling is waardeloos. Ik had mijn apps al hersteld via Google backup maar wou mijn data mee hebben, dat viel tegen, moest ik overal opnieuw beginnen.

Weet er iemand of "adb restore" werkt? Het geeft bij mij enkel melding dat die alles wil backupen, dat was niet de bedoeling.

Hoe krijg ik Bixby zover dat die nieuws voorleest? Ze stelde de News app voor maar een erg technische melding maakte me duidelijk dat het niet voor mijn regio beschikbaar is, weeral op een koude steen gevallen...
Voor Android is er nog geen backup mogelijkheid die de instellingen meeneemt. Tenzij je het toestel root.

In mijn geval zijn er ook weinig apps waarbij instellingen heel belangrijk zijn. Wachtwoorden vind ik belangrijker en dat werkt wel aardig icm Samsung Pass.
RaiderZ schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 15:29:

Duel sim kan handig zijn. Ik zou eens kijken wat de product code is want dan weet je voor welk land het toestel bedoelt is. Op zich maakt het weinig uit want veel toestellen die er verkocht worden zijn voor andere landen bedoelt.

Wat een probleem zou kunnen zijn is dat bijvoorbeeld Volte (4g bellen) niet werkt en NLalert.
Dit kun je verhelpen door Nederlandse firmware erop te zetten

Wie doet dit?

Ik gebruik het nu niet maar heb het wel eens gebruikt. Zie op dit moment het nut er nog niet van maar dat kan nog komen. Op zich wel mooi dat het als optie standaard erbij zit.
De melding gaat vanzelf over, tenminste ik krijg het niet meer.
.

Bensimpel

Positieve meneer

sinds gisteren trotse bezitter van de s8+, wat een mooi scherm zeg!

tot nu toe geen klachten, en batterij gaat ook prima mee, kan er een hele dag mee spelen. Alleen even wennen aan de vingerscanner en een goed hoesje zoeken. Maar ik ben er echt blij mee :)

😆 - Denk ook eens om ;)

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-11 20:09
Samsung verkoopt zelf ook de S8+ dual sim (955FD) via hun webshop.
Zolang er geen sticker op zit dat ie alleen in Azie geactiveerd kan worden heb je een Europees model.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• Garret1410
avec_style schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 13:48:
Werkt ook met Whatsapp maar alleen wanneer je bij whatsapp instelt dat deze een popup moet weergeven.
Een pop-up kan ook een nadeel zijn maar dat is persoonlijk. Ik hou er niet van.

Verder werkt Edge lighting zowel met AOD en LED indicator.

[ Voor 7% gewijzigd door Garret1410 op 03-12-2017 15:39 ]

• DiMacho
[Samsung Galaxy S8-serie] Het grote Accessoires topic

Volgende keer graag een topic report aanmaken, dat is wat effectiever ;)

[ Voor 35% gewijzigd door janvanduschoten op 04-12-2017 09:59 ]

• janvanduschoten
  • Nu online

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Modbreak:Ik heb wat posts verplaats naar het [Samsung Galaxy S8-serie] Het grote Accessoires topic .

Dit topic is voor het toestel, niet de accessoires. Hieronder in de topicwaarschuwing staan de topics die bij de S8 horen maar waar dus een apert topic voor is aangemaakt.

[ Voor 3% gewijzigd door janvanduschoten op 04-12-2017 10:02 ]

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• Guids
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-11 15:45
Hi,

Hoe gaat het met jullie battery life tegenwoordig.

Mijn batterij was nooit heel erg top. Toen mijn s8 net nieuw was kreeg ik misschien net aan 4.5 uur sot. Tegenwoordig ongeveer 3.5 uur.

Einde van de dag haal ik eigenlijk niet. Haalt ongeveer 16 uur standby.

Ik ben geen heavy user. Geen games of rare dingen. Heb Facebook al geblokkeerd met adhell. Ook van de week nog een factory reset gedaan.

• henkbob
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 28-11 10:43
Ik loop hier al sinds de release mee, maar heb nog geen oplossing. Een flinke zoektocht in deze thread leverde helaas ook nog niks op, dus probeer het even zelf:

Mijn S8 koppelt prima met mijn RNS 310 (lekker standaard dingetje) autoradio. Dat deed hij in het begin voor zowel telefoon als media, maar dat werd steeds minder en minder. Tegenwoordig krijg ik de media met geen mogelijkheid gekoppeld. Als je de telefoon koppelt dan zie je wel de optie 'media' in de bluetooth settings, maar als ik die aanklik dan wordt hij na een seconde ofzo weer grijs. Telefoon werkt gewoon prima, en de mediaplayer werkte dus voorheen ook zonder problemen. Mijn autoradio herkent de telefoon trouwens gewoon als mediaspeler.

Ik heb het idee dat het slechter is geworden na de vorige (of die daarvoor?) security patch. Heeft iemand tips of hetzelfde probleem maar dan een oplossing gevonden?

• DiMacho
veedz schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 08:42:
Ik loop hier al sinds de release mee, maar heb nog geen oplossing. Een flinke zoektocht in deze thread leverde helaas ook nog niks op, dus probeer het even zelf:

Mijn S8 koppelt prima met mijn RNS 310 (lekker standaard dingetje) autoradio. Dat deed hij in het begin voor zowel telefoon als media, maar dat werd steeds minder en minder. Tegenwoordig krijg ik de media met geen mogelijkheid gekoppeld. Als je de telefoon koppelt dan zie je wel de optie 'media' in de bluetooth settings, maar als ik die aanklik dan wordt hij na een seconde ofzo weer grijs. Telefoon werkt gewoon prima, en de mediaplayer werkte dus voorheen ook zonder problemen. Mijn autoradio herkent de telefoon trouwens gewoon als mediaspeler.

Ik heb het idee dat het slechter is geworden na de vorige (of die daarvoor?) security patch. Heeft iemand tips of hetzelfde probleem maar dan een oplossing gevonden?
Het kan zijn dat je auto radio een buffer of cache opbouwt. Wellicht de radio een reset of connectie er uitgooien en opnieuw een connectie maken?

• algalid
  • Nu online
Guids schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 08:03:

Ik ben geen heavy user. Geen games of rare dingen. Heb Facebook al geblokkeerd met adhell. Ook van de week nog een factory reset gedaan.
Ik pendel met de trein en dat is niet altijd ideaal voor de batterij. Ik verbaas me er wel over dat hij altijd signaal vindt maar de prijs is de accu die gestaag zit te dalen. Ik kom ook aan zo'n 4 uur SOT.

Om verder te optimaliseren kan je onder "Apps > Systeemapps weergeven" de verschillende Bixby apps uitzetten (Global Action, Home, ...) en onderaan zit er nog Samsung Dex dat je kan proberen te stoppen. Als je er op klikt zie je dat ze toch een paar procent wegvreten van de batterij, dus het kan wel een beetje helpen.

Andere tips als die er zijn mogen ook :)

Via adb shell kan je ook wat apps weg krijgen, FB heb ik er zo af kunnen halen:
https://forum.xda-develop...-bloatware-s8-s8-t3654687

• henkbob
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 28-11 10:43
DiMacho schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 09:04:
[...]

Het kan zijn dat je auto radio een buffer of cache opbouwt. Wellicht de radio een reset of connectie er uitgooien en opnieuw een connectie maken?
Goeie tip, dat werkte in het verleden wel maar nu niet meer. Ik kan wipen, resetten en rebooten wat ik wil: de S8 komt nu niet meer met media functie in de radio. Een S7 die ik heb werkt prima. De S8 heeft gewoon gewerkt. Toen die eenmaal verbonden was als mediaspeler was er niks aan de hand en werkte alles prima.

• ElectricHead
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 11:35

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

Guids schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 08:03:
Hi,

Hoe gaat het met jullie battery life tegenwoordig.

Mijn batterij was nooit heel erg top. Toen mijn s8 net nieuw was kreeg ik misschien net aan 4.5 uur sot. Tegenwoordig ongeveer 3.5 uur.

Ik heb de S8 sinds 1 1/2 week nu. Toestel ging de eerste paar dagen net goed een dag mee (veel mee gespeeld). Nu ik hem wat langer heb en toch wel redelijk vaak gebruik komt mijn telefoon toch meestal meer dan een dag verder.

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

• Northernstar1
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15-06 21:31
Ik kan van thuis vandaan niet fatsoenlijk bellen. Men verstaat mij gewoon niet. 4g bereik is belabberd en Vodafone wil er niks tegen doen. (verlenging gedaan met de S8, maar deze moet nog in gaan)

Nu heeft mijn zoon een S8+ en die kan Bellen via 4g uitzetten. Ik heb een gewone S8 en mis die optie. Mijn toestel is Vodafone branded en zijn toestel niet. Zit het hem daarin? Vodafone weet er ook geen antwoord op. .Maar het zou voor mij DE oplossing zijn als ik het uit kan zetten. Wie weet raad?

(als ik namelijk mijn toestel op 2g/3g zet heb ik vol bereik en kan ik wel bellen, maar daar heb ik toch geen duur abo voor en een topmodel telefoon!? En wil ook niet hele tijd switchen als ik de deur uitstap of weer binnen stap)
rapanui schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 08:42:
[...]

Ik heb exact hetzelfde probleem. Gesprek wordt via KPN VoLTE opgezet vanaf een S8 naar een Iphone7 met ook een KPN 4G abbo. Gesprekken zijn onverstaanbaar. Bellen naar vaste nummers gaat wel goed.

Gebeld met KPN en volgens de KPN medewerker moet ik VoLTE maar uitzetten op mijn S8 |:(

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Northernstar1 schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 11:57:
Nu heeft mijn zoon een S8+ en die kan Bellen via 4g uitzetten. Ik heb een gewone S8 en mis die optie. Mijn toestel is Vodafone branded en zijn toestel niet. Zit het hem daarin?
[...]
Dank het wel. Mijn gewone S8 heeft wel een instelling om bellen via 4G uit te zetten.

• algalid
  • Nu online
Nu heeft mijn zoon een S8+ en die kan Bellen via 4g uitzetten. Ik heb een gewone S8 en mis die optie. Mijn toestel is Vodafone branded en zijn toestel niet. Zit het hem daarin? Vodafone weet er ook geen antwoord op. .Maar het zou voor mij DE oplossing zijn als ik het uit kan zetten. Wie weet raad?
Je provider probeert je te "helpen" door functionaliteit weg te moffelen. Blijkbaar kan je met de app QuickShortcutMakers de functie wel terug vinden (maar goed, succes is nooit verzekerd):
https://support.t-mobile.com/message/617155#617155

• Northernstar1
ok, bedankt voor je reactie. Raar dat ze dat eruit halen dan.
M a r c o schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 12:02:
[...]

Dank het wel. Mijn gewone S8 heeft wel een instelling om bellen via 4G uit te zetten.

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:14
Hier ook een S8 met Vodafone en kan ook nergens een instelling vinden om te schakelen tussen 2/3/4G. Zal dan idd kunnen komen door de Vodafone brand.

• Northernstar1
Tnx. balen dus. nooit meer vodafone. zijn ook totaal niet bereid te helpen aan een oplossing.
B-Real schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 12:13:
Hier ook een S8 met Vodafone en kan ook nergens een instelling vinden om te schakelen tussen 2/3/4G. Zal dan idd kunnen komen door de Vodafone brand.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Flash dan gewoon een generieke firmware. Gevolgd door een factory reset en klaar.

• Northernstar1
Dat kan zonder problemen?
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 12:25:
Flash dan gewoon een generieke firmware. Gevolgd door een factory reset en klaar.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Zoalng het een gewone G955F is wel

• Northernstar1
Een G950F

• DiMacho
Ik kan van thuis vandaan niet fatsoenlijk bellen. Men verstaat mij gewoon niet. 4g bereik is belabberd en Vodafone wil er niks tegen doen. (verlenging gedaan met de S8, maar deze moet nog in gaan)
Als je in huis goede wifi hebt... Bellen via wifi, kan ieder modern toestel. Dan heb je altijd bereik. Heb je in huis geen goed wifi gebruik en heb je ziggo als provider? Maak gebruik van de wifi promise!

• Garret1410
Geen probleem. Originele firmware downloaden via Sammobile.
https://www.sammobile.com...oad/G950FXXU1AQK7/197076/

Hier een uitleg en filmpje op XDA
https://www.google.nl/amp...update-odin-t3598172/amp/

CSC gebruiken en niet HOME_CSC

Flashen is op eigen risico

[ Voor 3% gewijzigd door Garret1410 op 05-12-2017 20:01 ]

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

Weet hier iemand of je ook het uitzetten van de telefoon kan beveiligen met bijvoorbeeld een pincode of vingerafdruk ? Ik zat namelijk gister naar opsporing verzocht te kijken en daar werd iemand van zijn telefoon beroofd en die wou even later kijken waar zijn telefoon was met "find my Phone" maar de dief bleek de telefoon al uitgezet te hebben, dus deze functie werkte niet meer.

Aangezien je niet even snel de accu uit de S8 haalt, lijkt het mij wel een fijn gevoel dat je de telefoon alleen nog kan uitzetten met een pincode of vingerafdruk, zodat je de telefoon kan blijven volgen, is dit ook mogelijk en zoja waar kun je dat dan instellen (want ik kan het niet vinden in de settings) ?

EDITE: Oplossing eindelijk gevonden met de app "Smart lockscreen protector" hiermee word het "power off menu" uitgezet op het lockscreen, Je krijgt dit menu alleen nog maar te zien als je ingelogd bent op de telefoon.

[ Voor 30% gewijzigd door DON PAPA op 06-12-2017 10:21 ]

• thomgun
  • Laatst online: 24-11 10:30
Sinds de laatste update (vorige week?) reageert het scherm van mn S8 heel anders. Op het moment dat ik mn mobiel mobiel uit mn broekzak haal begint het scherm op volle helderheid (ook in het donker) en zakt dan pas tot een gewenste waarde.

Voorheen werd hij pas helderder op het moment dat ik in een lichte omgeving was. Dit werkte veel prettiger en natuurlijker.

Meer mensen die last hebben van dit fenomeen? Het uitzetten van de automatische helderheid lost het wel op, maar dan ben ik de hele dag de helderheid aan het aanpassen.

• ejramse
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-11 13:12
Heb je toevallig de irisscanner aangezet? Die heeft licht nodig om je ogen te kunnen zien en zal op het lockscreen dus de helderheid omhoog schroeven als dat nodig is.

• bibi2205
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-10 21:35
ejramse schreef op woensdag 6 december 2017 @ 09:22:
Heb je toevallig de irisscanner aangezet? Die heeft licht nodig om je ogen te kunnen zien en zal op het lockscreen dus de helderheid omhoog schroeven als dat nodig is.
De iris scanner heeft toch een dedicated infrarood camera? Die heeft dus niet zo veel licht nodig.. Althans, ik merk op mijn toestel niet dat de helderheid na het inloggen opeens omlaag gaat wanneer ik in een donkere ruimte zit.

Ik heb hem sinds vrijdag in gebruik dus het is nog even wennen na 10j iPhone (met tussentijds kort Android 4 en Android 5 te hebben gebruikt). ;)

(edit)
Moet trouwens wel zeggen dat ik aangenaam verrast ben door de iris scanner, vaak zie ik hem niet eens moeite doen om mijn ogen te zien voordat hij al unlocked. Ik heb de fingerprint wel ingesteld om bij sommige apps makkelijker te kunnen inloggen maar gebruik hem dus verder nooit. Enkel als de S8 plat op mijn bureau ligt is het wat vervelend om hem te unlocken, dan moet je ofwel overdreven boven het toestel gaan hangen (en dan ben je weer te dichtbij voor de scanner :P) of hem toch weer even vastnemen en naar je toe kantelen.. Misschien moet ik vanavond maar eens kijken of ik hem kan laten 'Smart Unlock'-en wanneer hij gekoppeld is aan mijn speaker ofzoiets. :)

[ Voor 34% gewijzigd door bibi2205 op 06-12-2017 10:33 ]

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:14
Klopt, ik gebruik de irisscanner ook (of nouja, deze staat nog ingeschakeld) maar kan mij niet herinneren dat ik ooit gemerkt heb dat het scherm feller gaat schijnen in een donkere ruimte daardoor.

Heb mij in het begin wel gestoord aan de automatische helderheid, vond dat niet prettig werken en paste de helderheid dus vaak handmatig aan (met de automatische stand nog wel ingeschakeld). Inmiddels werkt het naar behoren, wellicht dat er iets van een lerend effect in zit? M.a.w. misschien dat de automatische stand werkt vanaf een standaard helderheidspunt en dat je, door het handmatig aan te passen, het standaard helderheidspunt verplaatst?

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
bibi2205 schreef op woensdag 6 december 2017 @ 10:21:
[...]
Misschien moet ik vanavond maar eens kijken of ik hem kan laten 'Smart Unlock'-en wanneer hij gekoppeld is aan mijn speaker ofzoiets. :)
Heb hem thuis en op mijn werk via smart unlock vrij staan op basis van gps locatie.
Werkt ook wel prettig vind ik.

• thomgun
  • Laatst online: 24-11 10:30
B-Real schreef op woensdag 6 december 2017 @ 10:25:
Klopt, ik gebruik de irisscanner ook (of nouja, deze staat nog ingeschakeld) maar kan mij niet herinneren dat ik ooit gemerkt heb dat het scherm feller gaat schijnen in een donkere ruimte daardoor.

Heb mij in het begin wel gestoord aan de automatische helderheid, vond dat niet prettig werken en paste de helderheid dus vaak handmatig aan (met de automatische stand nog wel ingeschakeld). Inmiddels werkt het naar behoren, wellicht dat er iets van een lerend effect in zit? M.a.w. misschien dat de automatische stand werkt vanaf een standaard helderheidspunt en dat je, door het handmatig aan te passen, het standaard helderheidspunt verplaatst?
Ik heb de S8 zo'n 2 maand in gebruik, ook met irisscanner. De helderheid paste ik inderdaad in het begin ook aan, maar werkte de laatste tijd perfect. Tot die nieuwe update dus, heb verder niks aangepast.

• StrongArmLance
  • Laatst online: 12:29

StrongArmLance

Endless flow

Had gehoopt dat de laatste bixby spraakupdate eindelijk het weer in celsius bij de wekker briefing had mogelijk gemaakt, maar nee, nog steeds fahrenheit.

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

EJSEJS schreef op woensdag 6 december 2017 @ 08:50:
Weet hier iemand of je ook het uitzetten van de telefoon kan beveiligen met bijvoorbeeld een pincode of vingerafdruk ? Ik zat namelijk gister naar opsporing verzocht te kijken en daar werd iemand van zijn telefoon beroofd en die wou even later kijken waar zijn telefoon was met "find my Phone" maar de dief bleek de telefoon al uitgezet te hebben, dus deze functie werkte niet meer.

Aangezien je niet even snel de accu uit de S8 haalt, lijkt het mij wel een fijn gevoel dat je de telefoon alleen nog kan uitzetten met een pincode of vingerafdruk, zodat je de telefoon kan blijven volgen, is dit ook mogelijk en zoja waar kun je dat dan instellen (want ik kan het niet vinden in de settings) ?

EDITE: Oplossing eindelijk gevonden met de app "Smart lockscreen protector" hiermee word het "power off menu" uitgezet op het lockscreen, Je krijgt dit menu alleen nog maar te zien als je ingelogd bent op de telefoon.
Volgens mij kan je dit soort dingen altijd overrulen door gewoon lang (20 sec?) de power-knop in te drukken. Dat is afaik altijd de manier waarop je een vastgelopen telefoon nog weer uit en aan kan zetten. Je maakt het dus wel iets lastiger, maar niet onmogelijk.
Als iemand er echt moeite voor doet om een telefoon te jatten, zal hij ook wel bekend zijn met deze methode en hem ook zo snel mogelijk wipen via de recovery (of stock rom flashen) voor hij weer online gaat.

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

gwystyl schreef op woensdag 6 december 2017 @ 12:17:
[...]Volgens mij kan je dit soort dingen altijd overrulen door gewoon lang (20 sec?) de power-knop in te drukken. Dat is afaik altijd de manier waarop je een vastgelopen telefoon nog weer uit en aan kan zetten.
Net even getest maar dat werkt niet meer :)
gwystyl schreef op woensdag 6 december 2017 @ 12:17:
[...]Je maakt het dus wel iets lastiger, maar niet onmogelijk.
Klopt helemaal daar ben ik mij ook bewust van, maar alle kleine beetjes helpen denk ik dan maar ;)

[ Voor 41% gewijzigd door DON PAPA op 06-12-2017 15:23 ]

• bibi2205
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-10 21:35
M a r c o schreef op woensdag 6 december 2017 @ 11:12:
[...]

Heb hem thuis en op mijn werk via smart unlock vrij staan op basis van gps locatie.
Werkt ook wel prettig vind ik.
Dat is inderdaad ook een goeie, ga ik straks eens bekijken. Tnx. ;)

Gisterenavond dus de overstap gemaakt van mijn iPhone 7 naar de S8, geen data overgezet (ik had me al voorbereid door contacten/agenda/notities te syncen van iCloud naar Google's alternatieven) behalve WhatsApp via Wazzapmigrator. De app gekocht op de Play Store voor 3,69€, data overgezet en net geen uur later terug verwijderd van mijn toestel. Allemaal goed en wel verlopen (gelukkig, want dat was wel een vereiste voor de overstap voor mij).

Nu kreeg ik van de Google meteen na de aankoop een mail met een 'Order receipt' en vlak na het verwijderen nog een mail met een 'Cancellation Receipt'. Ik heb echter nooit aangegeven dat ik een refund wou, de app deed perfect wat het moest doen maar was nu gewoon overbodig geworden. Het aankoopbedrag zou teruggestort worden. Heeft er iemand dit al eens meegemaakt? Is dit omdat ik de app binnen het uur terug verwijderd heb?

(Dit is misschien niet helemaal de goede plek maar ik vond niet meteen een algemeen 'Play Store' topic op het forum. :))

[ Voor 62% gewijzigd door bibi2205 op 06-12-2017 17:02 ]

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

@bibi2205
Dat is inderdaad de standaard procedure bij aankopen. Ter bescherming van de consument.

Het topic dat je zoekt is deze: Google Play & Androidapps - Deel 18

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-11 12:52

Zorian

What the fox?

EJSEJS schreef op woensdag 6 december 2017 @ 12:27:
[...]

Net even getest maar dat werkt niet meer :)

[...]

Klopt helemaal daar ben ik mij ook bewust van, maar alle kleine beetjes helpen denk ik dan maar ;)
Het is dan ook power + Bixby + volume down ~10 sec inhouden, niet alleen power. Dit om te voorkomen dat je hem uitdrukt in je broekzak.

• Zorian

Zorian

What the fox?

B-Real schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 12:13:
Northernstar1 schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 12:16:
Tnx. balen dus. nooit meer vodafone. zijn ook totaal niet bereid te helpen aan een oplossing.

[...]
Ehm? Heb ook Vodafone en kijk eens aan:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7HWSkQfl.png

Gewoon via Instellingen -> Verbindingen -> Mobiele Netwerken en daar staat ie.

En daarnaast ook dit via de dialer:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IJzc9Jyl.png

(als ik namelijk mijn toestel op 2g/3g zet heb ik vol bereik en kan ik wel bellen, maar daar heb ik toch geen duur abo voor en een topmodel telefoon!? En wil ook niet hele tijd switchen als ik de deur uitstap of weer binnen stap)

[...]
Als je bereik via 4G zo belabberd is en je Vodafone hebt, waarom zet je dan wifi bellen niet aan? :?
Heb je ook geen last meer ervan, zolang je wifi bereik maar goed is. Switchen tussen 4G bellen en wifi bellen gaat vanzelf. Heb je wifi, bel je met wifi. Loop je de deur uit en verlies je dus je ontvangst, dan ga je over op 4G.

Heb zelf helemaal geen ontvangst hier in huis, met geen 1 provider. Heel soms 0.5-1 streepje E of GPRS en that's it. En toch prima bellen met wifi bellen.

//Oeps dubbelpost, moest een edit wezen.

[ Voor 45% gewijzigd door Zorian op 06-12-2017 18:32 ]

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

Zorian schreef op woensdag 6 december 2017 @ 18:23:
[...]

Het is dan ook power + Bixby + volume down ~10 sec inhouden, niet alleen power. Dit om te voorkomen dat je hem uitdrukt in je broekzak.
Net even getest en de telefoon start dan opnieuw op als de app aanstaat, maar ging niet uit. daarna kwam ik weer op het lockscreen en kon weer niet bij het power-off menu om de telefoon uit te zetten. Hier heb je trouwens wel de Premium versie voor nodig, om de app automatisch te laten starten na een reboot, deze versie kost 2 euro.

Maar zoals ik al aangaf ben ik mij bewus dat het alleen wat moeilijker word, en zeker niet 100% waterdicht is....

[ Voor 9% gewijzigd door DON PAPA op 06-12-2017 19:26 ]

• Zorian

Zorian

What the fox?

EJSEJS schreef op woensdag 6 december 2017 @ 19:11:
[...]

Net even getest en de telefoon start dan opnieuw op als de app aanstaat, maar ging niet uit. daarna kwam ik weer op het lockscreen en kon weer niet bij het power-off menu om de telefoon uit te zetten. Hier heb je trouwens wel de Premium versie voor nodig, om de app automatisch te laten starten na een reboot, deze versie kost 2 euro.

Maar zoals ik al aangaf ben ik mij bewus dat het alleen wat moeilijker word, en zeker niet 100% waterdicht is....
Als je de knoppen loslaat zodra hij herstart dan zal hij het daarbij houden ja. Hou je ze in, wordt het wat anders.
Optie 2 is zodra hij uit gaat de volume down met volume up te wisselen (dus dan hou je Power + Bixby + Volume up in) en dan krijg je recovery. Vanuit daar kan je hem ook uit zetten e.d.
Besides, beetje boef weet dat het supersimpel is om hem in de download mode te zetten, custom recovery te flashen en voila. Kan je bij alle bestanden. Flash daarna een andere ROM en je kan hem weer doorverkopen. Zitten nog wel wat haken en ogen aan vast zoals FRP Lock maar ook dat is te bypassen allemaal.
Ben zelf een vrij ervaren flasher/rooter dus ken de nodige trucjes. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Zorian op 06-12-2017 19:38 ]

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

Zorian schreef op woensdag 6 december 2017 @ 19:38:
[...](Power + Bixby + Volume up in) dan krijg je recovery.
Klopt, maar als de app aanstaat werkt (Power + Bixby + Volume up in) helemaal niet meer, ik kan dit wel 60 seconden indrukken maar er gebeurd helemaal niks. Doe ik de app uit dan kom ik wel weer in het recovery menu.

Nogmaals ik weet dat er mogelijkheden zijn om het te omzeilen, het word alleen wat moeilijker voor sommige mensen. Hier laat ik het verder maar bij want word een beetje herhalen van antwoorden op deze manier....

[ Voor 9% gewijzigd door DON PAPA op 06-12-2017 20:19 ]

• Zorian

Zorian

What the fox?

EJSEJS schreef op woensdag 6 december 2017 @ 19:56:
[...]

Klopt, maar als de app aanstaat werkt (Power + Bixby + Volume up in) helemaal niet meer, ik kan dit wel 60 seconden indrukken maar er gebeurd helemaal niks. Doe ik de app uit dan kom ik wel weer in het recovery menu.

Maar nogmaals ik weet dat er nog wel mogelijkheden zijn om het te omzeilen, het word alleen wat moeilijker voor sommige mensen...
Slechte zaak dat je dat zou willen. Wat als je telefoon nou een softwarematige crash heeft en je moet hem geforceerd herstarten?
Power + Bixby + Volume up doe je voordat hij opstart. Dan heeft die app nog geen drol te vertellen. ;) Tenzij hij opeens root heeft en naar de systeem- en recovery partitie mag schrijven.

[ Voor 5% gewijzigd door Zorian op 06-12-2017 20:03 ]

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-11 18:13
Zorian schreef op woensdag 6 december 2017 @ 18:28:
[...]

[...]

Ehm? Heb ook Vodafone en kijk eens aan:

[afbeelding]

Gewoon via Instellingen -> Verbindingen -> Mobiele Netwerken en daar staat ie.

En daarnaast ook dit via de dialer:

[afbeelding]

[...]

Als je bereik via 4G zo belabberd is en je Vodafone hebt, waarom zet je dan wifi bellen niet aan? :?
Heb je ook geen last meer ervan, zolang je wifi bereik maar goed is. Switchen tussen 4G bellen en wifi bellen gaat vanzelf. Heb je wifi, bel je met wifi. Loop je de deur uit en verlies je dus je ontvangst, dan ga je over op 4G.

Heb zelf helemaal geen ontvangst hier in huis, met geen 1 provider. Heel soms 0.5-1 streepje E of GPRS en that's it. En toch prima bellen met wifi bellen.

//Oeps dubbelpost, moest een edit wezen.
Dan heb jij een unbranded toestel de Vodafone variant heeft VDF als code unbranded NL versie is PHN.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

• Zorian

Zorian

What the fox?

Megapaul schreef op woensdag 6 december 2017 @ 23:42:
[...]

Dan heb jij een unbranded toestel de Vodafone variant heeft VDF als code unbranded NL versie is PHN.
Klopt, ik heb hem bij de Phonehouse gehaald en niet bij Vodafone zelf.
Maar goed, zoals hierboven al werd opgemerkt kan je met behoud van data de boel omzetten naar unbranded en heb je die optie wel. Het raakt tevens Knox niet aan dus no worries at all.

Overigens heel vreemd dat een Vodafone branded toestel hun eigen functies niet heeft, maar goed.

[ Voor 10% gewijzigd door Zorian op 06-12-2017 23:57 ]

• Janet_
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-12-2022
Megapaul schreef op woensdag 6 december 2017 @ 23:42:
[...]

Ik heb ook een phn versie. Gewoon ontvangen via Vodafone (friends and family)

• goofer_nieuw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-11 19:29
Sinds een week een S8. Kom van een S6 af.

Bevalt goed tot zo ver. Toestel ligt fijn in de hand en is zeer mooi naast een S6.
Geeft echt de ervaring van een nieuwer toestel qua performance, scherm en ook zeker batterijduur..
Al met al dus wel blij dat ik de overstap heb gemaakt. Is voor mij persoonlijk de 525 euro die ik heb betaald zeker waard.

Mijn Moto 360 (2015 model) gaat qua batterij icm de S8 een stuk langer mee.
Met de S8 heb aan het einde van de dag nog 75% over. Dit was bij de S8 rond de 40 a 45%.
Kan dit te maken hebben met bluetooth 5 van de S8? Ondanks dat de Moto 360 dit niet ondersteund?
Heb gelezen dat het bereik van bluetooth 5 beter is. Wellicht hoeft de Moto360 minder hard te werken voor een goede buetooth verbinding icm de S8 tov de S6?

• sjaool
  • Laatst online: 10:52

sjaool

Every life should have 9 cats

@goofer_nieuw Nee, bluetooth verbruikt heel weinig. Het zal meer te maken hebben met programma's die op de achtergrond draaien. Zoals bijvoorbeeld Samsung Health. Ik herken dit trouwens niet bij mijn S8 Plus. Die is als ik hem niet gebruik heel zuinig met een verbruik van 1 à 2 procent per uur.

"When you grow up your heart dies"

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

sjaool schreef op donderdag 7 december 2017 @ 15:23:
@goofer_nieuw Nee, bluetooth verbruikt heel weinig. Het zal meer te maken hebben met programma's die op de achtergrond draaien. Zoals bijvoorbeeld Samsung Health. Ik herken dit trouwens niet bij mijn S8 Plus. Die is als ik hem niet gebruik heel zuinig met een verbruik van 1 à 2 procent per uur.
Dit. Ik heb dan wel alles wat ik nooit zal gebruiken uitgeschakeld.

• Kappade
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-11 20:13
goofer_nieuw schreef op donderdag 7 december 2017 @ 15:18:
Sinds een week een S8. Kom van een S6 af.

Bevalt goed tot zo ver. Toestel ligt fijn in de hand en is zeer mooi naast een S6.
Geeft echt de ervaring van een nieuwer toestel qua performance, scherm en ook zeker batterijduur..
Al met al dus wel blij dat ik de overstap heb gemaakt. Is voor mij persoonlijk de 525 euro die ik heb betaald zeker waard.

Mijn Moto 360 (2015 model) gaat qua batterij icm de S8 een stuk langer mee.
Met de S8 heb aan het einde van de dag nog 75% over. Dit was bij de S8 rond de 40 a 45%.
Kan dit te maken hebben met bluetooth 5 van de S8? Ondanks dat de Moto 360 dit niet ondersteund?
Heb gelezen dat het bereik van bluetooth 5 beter is. Wellicht hoeft de Moto360 minder hard te werken voor een goede buetooth verbinding icm de S8 tov de S6?
Op dit moment doet de S8 nog niets met de bluetooth 5 mogelijkheden van de chip aangezien Android 7.0 (Nougat) geen ondersteuning daarvoor heeft. De mogelijkheden van de chip wordt pas ontgrendeld bij de 8.0 Oreo update.
zie https://www.androidauthor...samsung-galaxy-s8-774560/

• frankyboy707
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:46
Hoe kan ik eigenlijk een ander toetsenbord dan het Nederlandse gebruiken?

Ik weet dat je normaal tussen toetsenborden kan switchen door over de spatiebalk te swipen maar ik heb alleen Nederlands.

Als ik naar Algemeen beheer -> Taal en Invoer -> Schermtoetsenbord ga kan ik op toetsenborden beheren klikken maar vervolgens zie ik alleen het Nederlandse toetsenbord.

Kan ook niet echt vinden waar ik een andere taal kan downloaden oid.

• Kappade
Schermtoetsenbord > Samsung Toetsenbord > (bovenaan) 'Talen en Typen' > Invoertalen beheren

als je daar bijv Franqais (Frans) kiest krijg je een AZERTY indeling

Bedoel je dit?

• frankyboy707
Ik wil gewoon een Engels toetsenbord/ woordenboek.

Engels had ik al op dat punt dat jij noemt toegevoegd. Maar ik kan nog steeds het woordenboek niet gebruiken.

• Kappade
Als ik daar Engels aanzet/kies kan ik vanaf het toetsenbord (door de spatiebalk lang in te drukken) wisselen naar Engels. Op dat moment komen er Engelse voorspellingen boven het toetsenboord en gebruik ik dus het Engelse woordenboek

Heb je op het niveau 'Samsung Toetsenbord', (waar je bovenaan 'Talen en Typen' ziet staan) daaronder wel 'Voorspellende tekst' en 'Automatische spellingscontrole' aanstaan?

• frankyboy707
Bij mij dus niet...

ik kan ook niet in het menu samsung toetsenbord komen oid (Bedoel je talen in invoer btw?)
Voorspellende tekst en automatische spellingscontrole opties kan ik niet vinden. Voor NL werkt dat wel gewoon dus ze staan aan.

• goofer_nieuw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-11 19:29
Dank allen voor de duidelijke antwoorden.
Geen idee dan waarom de batterij van mijn Moto 360 opeens langer mee gaat icm de S8.
Je hoort me iig niet klagen :)

• Kappade
frankyboy707 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 11:38:
Bij mij dus niet...

ik kan ook niet in het menu samsung toetsenbord komen oid (Bedoel je talen in invoer btw?)
Voorspellende tekst en automatische spellingscontrole opties kan ik niet vinden. Voor NL werkt dat wel gewoon dus ze staan aan.
Links van de spatiebalk zit een 'tandwieltje' configuratieknop. Hiermee kom je in 'Samsung toetsenbord' . Hetzelfde kan via de Instellingen menustructuur: Instellingen > Algemeen beheer > Taal en Invoer > Schermtoetsenbord > Samsung Toetsenbord

Vanaf hier kan je talen kiezen en instellingen aanpassen zoals eerder genoemd

• frankyboy707
Thx, dat was hem. Vreemdgenoeg was ik al eens in dat menutje geweest maar niets gevonden. Als ik in de opties zoek en zoek op bv voorspellende laat hij de optie ook niet zien..

Ik kwam tot nu toe ook de hele tijd in mn klembord terecht ipv de opties als ik klikte naast het toetsenbord maar met lang indrukken kwam ik er gelukkig wel.

[ Voor 5% gewijzigd door frankyboy707 op 08-12-2017 13:00 ]

• Dooiedibbes
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 26-01 16:32

Dooiedibbes

PSN: Eczeem

Argh, zojuist de foto's uit Samsung Cloud gewist. Enig idee hoe ik deze nog terug kan halen? Is dit uberhaupt mogelijk?

achtergrond: Mijn Samsung Cloud zat vol (15g) nu wilde ik deze foto's vanuit de cloud naar mijn pc krijgen. Dit is niet gelukt. Na eindeloos pielen via instellingen en Mijn Bestanden werd ik moedeloos dat ik niet gewoon de foto's los kon selecteren en ze naar een andere map kon verzetten. Uiteindelijk kwam daar de optie wissen/synchroniseren. Nu was ik hier natuurlijk niet al te happig op en heb ik dit ook lang uitgesteld te gebruiken maar na veel te hebben geprobeerd dacht ik dat ik misschien wel een selectie kon maken alvorens de boel werd gewist. Dat had ik goed mis. Een druk op de knop en alles weg.

Via smart switch een back up gemaakt maar blijkbaar zat hier de cloud inhoud niet in. Na herstel blijft de cloud leeg namelijk.

Iemand een idee? Word zeer gewaardeerd! Je kent het wel, net jonge vader vol met foto's van de kleine...

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:53
Dooiedibbes schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 09:55:
Argh, zojuist de foto's uit Samsung Cloud gewist. Enig idee hoe ik deze nog terug kan halen? Is dit uberhaupt mogelijk?

achtergrond: Mijn Samsung Cloud zat vol (15g) nu wilde ik deze foto's vanuit de cloud naar mijn pc krijgen. Dit is niet gelukt. Na eindeloos pielen via instellingen en Mijn Bestanden werd ik moedeloos dat ik niet gewoon de foto's los kon selecteren en ze naar een andere map kon verzetten. Uiteindelijk kwam daar de optie wissen/synchroniseren. Nu was ik hier natuurlijk niet al te happig op en heb ik dit ook lang uitgesteld te gebruiken maar na veel te hebben geprobeerd dacht ik dat ik misschien wel een selectie kon maken alvorens de boel werd gewist. Dat had ik goed mis. Een druk op de knop en alles weg.

Via smart switch een back up gemaakt maar blijkbaar zat hier de cloud inhoud niet in. Na herstel blijft de cloud leeg namelijk.

Iemand een idee? Word zeer gewaardeerd! Je kent het wel, net jonge vader vol met foto's van de kleine...
Staan ze niet nog in Google Foto's

• Dooiedibbes

Dooiedibbes

Met goede hoop ging ik daar naar toe! Maar nee... -O-

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

ook niet in je prullenbak van google foto's ?
of had je misschien google foto's niet in gebruik dan heeft het geen nut om daar te kijken.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:53
Dooiedibbes schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 11:10:
[...]

Met goede hoop ging ik daar naar toe! Maar nee... -O-
Heb je daar ook in de prullenbak gekeken ?

• Dooiedibbes

Dooiedibbes

gekke is, ik heb Google Foto's wel al in gebruik sinds 2013 al. Echter lijkt wel of dat Samsung Cloud een periode de enige cloud opslag is. Want in die periode heb ik niets in google fotos staan. Prullenbak is ook leeg.

Maar met betrekking tot Samsung Cloud, hier iets van terugkrijgen zijn daar opties voor?>

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

@Dooiedibbes
Ben bang van niet,
maar je zou kunnen kijken of je met ze in contact kan komen.
misschien hebben hun een oplossing.
andere manier is ze te recoveren van af je telefoon.
mits de foto's op je huidige telefoon gestaan hebben.

Nu heb ik zelf ook een klein vraagje,
ik heb sinds kort een Samsung S8 plus overgenomen.
terug naar fabrieks instellingen gedaan en de PHN firmware er op gegooit.
alles werkt tot nu toe.
Maar het valt mij op de de Samsung galary de foto's niet kanteld als ik het toestel kantel.
rotatie staat aan op het toestel.
gebruik ik google foto en dan roteerd hij wel.

• Dooiedibbes

Dooiedibbes

Kleine update. Herstel bij Samsung Cloud lukt niet.
Maar gelukkig had ik een ´fysieke´ back up op een externe harde schijf gevonden.

• Jackssonss
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02-11 19:42
Iemand die van een iPhone 6s of 7 plus komt? Zo ja, hoe bevalt de S8?

De iPhone 8 plus vind ik te duur. Bovendien is de S8 groter en ook nog eens bijna €300,- minder. Waarom hebben jullie gekozen voor de S8 en niet bijvoorbeeld een iPhone?

[ Voor 0% gewijzigd door Jackssonss op 10-12-2017 21:23 . Reden: Typo ]

Pagina: 1 ... 66 ... 96 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S8-serie] Levertijd & Prijzen
- Rooten, unlocken en custom ROM's: [Samsung Galaxy S8-serie] Rooten & Custom ROM's
- Accessoires: [Samsung Galaxy S8-serie] Het grote Accessoires topic
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support