Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Kappade
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-11 20:13
Volgens mij omdat het een syste(e)m app is. Je kan hem ook niet verwijderen, alleen Uitschakelen.

Raar en zonde tegelijk ja

• BooYooToo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:30
shyheim schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 13:41:

Nope, nog geen ervaring met de Samsung-uitwerking van Android. Maar dat was wel hetgeen dat mij vroeger altijd belette om voor Sony en Samsung te gaan: hoop bloatware die mij wat aan het gesloten ecosysteem van Apple deed denken. Which is a bad thing.
Anyhow, ik klets er wellicht toch meteen Nova Launcher Prime op, dus die interface maakt wellicht weinig uit.

Had vorig jaar wel een Samsung Gear S3 Frontier gekocht die ik enkele maanden geleden verkocht heb omdat ik gek werd van Tizen OS en zijn gebrekkige communicatie met oa Strava. Kan nu wel veranderd zijn, maar loop nu rond met een Fenix 3 van Garmin :).
Ik heb altijd Nexus toestellen gehad en een hele poos de OnePlus One. Ik vond Touchwiz er vreselijk uitzien op de S2 en daarna heb ik er nooit meer naar gekeken. Nu vind ik het heerlijk. Er zijn wel allerlei Samsung apps op het apparaat, maar ik gebruik er een aantal tot mijn eigen verbazing best vaak.

Wel heb ik inderdaad Nova Launcher erop staan, want de standaard op de standaard launcher kreeg ik het niet voor elkaar de letters kleiner te krijgen. Ik ben heel blij met dit toestel...

• jodel99999
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 27-06-2024
shyheim schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 12:45:
[...]

Hoop hier geen uitbrander te krijgen, want serieuze vraag: is er voor die prijs nog een argument om eerder voor een OP5t te kiezen (lees: als de OP5t duurder is dan de S8)?

edit: behalve dan omdat je een bloedhekel hebt aan Samsung en hun laagje over Android uiteraard.
Moet eerlijk toegeven dat ik vroeger een Sch....hekel aan samsung had vanwege alle bloatware en Touchwiz..... maar dat is toch enorm afgenomen sinds de S7 en S8+.
Zoals het nu is met Samsung zou ik zo de S9 weer kopen. ( met touchwiz die er toch wel op vooruit is gegaan )
Heb al een paar launchers geprobeerd, zelfs de microsoft launcher ( die me niet tegenviel ).....maar het snelste is nog steeds nova.... maar gebruik eigenlijk nu touchwiz omdat eigenlijk lekker werkt. :)

• FreddyT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-11 22:13
Kappade schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 15:27:
Volgens mij omdat het een syste(e)m app is. Je kan hem ook niet verwijderen, alleen Uitschakelen.

Raar en zonde tegelijk ja
Kan wel, maar op een iets andere manier dan normaal:
https://forum.xda-develop...-bloatware-s8-s8-t3654687
Op deze manier heb ik dit weekend juist Facebook verwijderd van mijn S8

• Seen
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-11 20:18
sekeroglan schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 12:02:
Van MyDealz.de (duitse pepper): Momenteel op eBay de Galaxy S8 + Dual SIM-variant voor een onverslaanbare € 467,49 bij gebruik van de 15% eBay kortingscode: PXMAS17S

Samsung Galaxy S8+ Plus G955FD Duos 64GB Orchid Gray purple voor 467,49

Galaxy-S8-Plus-G955FD-Duos-LTE-64GB-Midnight-Black voor 475,99
Thanks! Dit maakte de keuze tussen een S8 en OP5t ineens een stuk makkelijker! _/-\o_

• stane
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-11 21:43
shyheim schreef op maandag 20 november 2017 @ 08:45:
Iemand hier last van screen burn-in?
Ben wat gebruikerservaringen aan het lezen voor mijn aankoop en kwam dit tegen. Terechte zorg?
Heb zelf wel last van screen burn in, maar had ook navbar via een app zwart gemaakt, waardoor het hele scherm achteruit ging behalve de navigatiebalk. Nu helaas niks meer aan te doen en ik leer er wel mee leven.

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:46
Hm, ik heb echt opeens een enorme drain van Google Play Services. Ik neem aan dat ik dit proces niet zomaar kan uitschakelen zonder issues? Is dit een bekend probleem?

• Swizzler24
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23-10 08:33
Ik heb dit toestel nu een maand maar de batterijduur valt mij toch wat tegen. Ik heb het gevoel dat sinds de laatste oktober update het slechter is geworden. Ben gisteravond gaan slapen met 41% batterij. Ik heb Wi-Fi en mobiele gegevens uitgezet. Ik werd vanmorgen wakker met 29%.

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 29-11 12:37
W84 schreef op woensdag 22 november 2017 @ 09:40:
Hm, ik heb echt opeens een enorme drain van Google Play Services. Ik neem aan dat ik dit proces niet zomaar kan uitschakelen zonder issues? Is dit een bekend probleem?
Dit heb ik ook gehad en weet niet waar het aan lag. Gebeurde bij mij vaak in de loop van de dag terwijl de S8 op mijn bureau lag. Cache wipe werkte voor een dag of 2/3.....Zelf had ik het vermoeden dat het aan Bixby/Samsung health lag die heb ik nu nog niet geactiveerd.....Ga ik wel doen eens kijken wat er dan gaat gebeuren.
Heb een factory reset gedaan en dat heeft het tot nu toe verholpen.
Haal nu de S8 rond 7 uur van de stroom en om 23 uur erop met 40% batterij over en 2 tot 3 uur SOT wat browsen FB, whatsapp en nieuws lezen op apps. Wifi, GPS staan altijd aan.

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:49
Ugh, vanochtend mijn telefoon laten vallen... Denk een half metertje, maar op de stoep en precies op het juiste plekje want de achterkant is mooi kapot. Gelukkig de achterkant, die is nog relatief goedkoop te repareren...

Het ziet er prachtig uit maar blijft kwetsbaar (en nope, had er inderdaad geen hoesje om... bewuste keuze omdat ik een hoesje afbreuk vind doen aan de telefoon. Risico van het vak dus ;) )

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:14
(en nope, had er inderdaad geen hoesje om... bewuste keuze omdat ik een hoesje afbreuk vind doen aan de telefoon. Risico van het vak dus ;) )
Exact hoe ik er over denk. Goed opletten en hopen dat het niet te vaak gebeurt :)

Alhoewel ik wel toe moet geven dat ik voor nu nog een zo dun mogelijk hoesje gebruik van de lokale "telefoonturk". Mijn telefoon ligt altijd op mijn bureau en naar verloop van tijd krijg je daar allemaal minuscule krasjes op en dat vind ik lelijk. Waarschijnlijk duurt het nog een paar maanden voor ik me daar overheen kan zetten en dan gaat mijn telefoon weer "naakt" door het leven :D

• m0ridin
B-Real schreef op woensdag 22 november 2017 @ 15:58:
[...]

Exact hoe ik er over denk. Goed opletten en hopen dat het niet te vaak gebeurt :)

Alhoewel ik wel toe moet geven dat ik voor nu nog een zo dun mogelijk hoesje gebruik van de lokale "telefoonturk". Mijn telefoon ligt altijd op mijn bureau en naar verloop van tijd krijg je daar allemaal minuscule krasjes op en dat vind ik lelijk. Waarschijnlijk duurt het nog een paar maanden voor ik me daar overheen kan zetten en dan gaat mijn telefoon weer "naakt" door het leven :D
Whehe, heb wel een tijdje zo'n minimale silliconen cover gebruikt... Maar ten eerste, doordat de telefoon al zo dun is wordt hij toch merkbaar dikker. Daarnaast komt er toch stof en zut in, en gaat hij verkleuren in de loop van de tijd.

Enige punt is dat je verkoopwaarde beter blijft met hoesje (of eigenlijk, zonder de beschadigingen ;) ) maar ja. Dat zien we tegen die tijd wel weer...

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:49
Dus liever geld voor een reparatie uitgeven dan een hoesje van enkele euro's- 3 tientjes. Ik snap dat echt niet.

Sowieso schrijf je zo!

• m0ridin
nadroJ schreef op woensdag 22 november 2017 @ 16:52:
Dus liever geld voor een reparatie uitgeven dan een hoesje van enkele euro's- 3 tientjes. Ik snap dat echt niet.
Gaat niet om het geld, gaat om het feit dat ik een hoesje meestal niet prettig vind...

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06:03
m0ridin schreef op woensdag 22 november 2017 @ 17:09:
[...]

Gaat niet om het geld, gaat om het feit dat ik een hoesje meestal niet prettig vind...
Ik vind hem zonder hoesje te licht, te dun en te glad :+ dus hier zit gewoon een hoesje van een tientje omheen. Ook vanwege het metaalplaatje voor de magneet in de auto..

Gamertag: timmie271

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-11 21:21
m0ridin schreef op woensdag 22 november 2017 @ 15:40:
Ugh, vanochtend mijn telefoon laten vallen... Denk een half metertje, maar op de stoep en precies op het juiste plekje want de achterkant is mooi kapot. Gelukkig de achterkant, die is nog relatief goedkoop te repareren...
Laat hem in ieder geval bij een officieel Samsung Repair punt fixen. Anders heb je straks geen garantie meer. Ook belangrijk voor de juiste tapes op de achterkant!!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:51

aex351

I am the one

timmie271 schreef op woensdag 22 november 2017 @ 17:32:
[...]

Ik vind hem zonder hoesje te licht, te dun en te glad :+ dus hier zit gewoon een hoesje van een tientje omheen. Ook vanwege het metaalplaatje voor de magneet in de auto..
Ik vind de S8 juist zwaar, ik kom van een iPhone 6.

< dit stukje webruimte is te huur >

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06:03
aex351 schreef op woensdag 22 november 2017 @ 19:37:
[...]

Ik vind de S8 juist zwaar, ik kom van een iPhone 6.
Kwam zelf van de Galaxy S5... En dat ding had een prima gewicht en breedte.. maar goed alles went :)

Gamertag: timmie271

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-11 20:26
Vind het scherm echt geweldig. En het toestel is lang niet zo zwaar als een Oneplus 3T.
Jammer dat bixby niet helemaal weg kan in de launcher.

automation fanboy

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:58
Iemand ook wel eens problemen met de AKG headphone? Bij het hardlopen heb ik regelmatig dat het geluid zachter gezet wordt. Sinds vandaag ben ik er achter dat dit waarschijnlijk komt door de remote van de AKG. Ik lees er niet veel over. Alleen hier een bericht: https://forums.androidcen...tches-akg-headphones.html

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

• HendrikN
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:28
Punkbuster schreef op donderdag 23 november 2017 @ 00:00:
Vind het scherm echt geweldig. En het toestel is lang niet zo zwaar als een Oneplus 3T.
Jammer dat bixby niet helemaal weg kan in de launcher.
Misschien snap ik je niet helemaal, maar bij mij is bixby écht helemaal verdwenen... Zowel achter de knop als in de launcher.

• DiMacho
BugBoy schreef op donderdag 23 november 2017 @ 00:31:
Iemand ook wel eens problemen met de AKG headphone? Bij het hardlopen heb ik regelmatig dat het geluid zachter gezet wordt. Sinds vandaag ben ik er achter dat dit waarschijnlijk komt door de remote van de AKG. Ik lees er niet veel over. Alleen hier een bericht: https://forums.androidcen...tches-akg-headphones.html
Als je headphones niet in orde zijn, je hebt 2 jaar garantie op alles in de doos. Dus even omwisselen met een kassabon, mits geen schade! Heb het wel eerder gezien. Zelf nog geen last van.

• B-Real
nadroJ schreef op woensdag 22 november 2017 @ 16:52:
Een telefoon kopen van (oorspronkelijk) 800eu+ omdat deze zo'n strak en gelikt uiterlijk heeft en er vervolgens een hoesje om doen van enkele euro's- 3 tientjes. Ik snap dat echt niet.

Misschien kinderachtig om je reactie zo aan te passen, maar ik vind dat echt. Dit is de eerste telefoon waar ik een hoesje aan heb en ik "erger" mij er eigenlijk best aan. Als ik het hoesje er af haal, hoe dun deze ook is, heb ik het gevoel dat ik een compleet andere telefoon heb!

En een schermreparatie uitvoeren is geen feit. Ik heb nog nooit een kapotte telefoon gehad in 10+ jaar smartphones, maar wel al 10+ jaar de kosten van hoesjes uitgespaard (oke, m.u.v. het huidige hoesje á 10eu). Van die besparing kan ik rustig een keer een scherm vervangen :)

Kwestie van voorzichtig zijn (en geluk hebben) ennnn, wat belangrijker is..... ieder zijn eigen keuze :)

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
B-Real schreef op donderdag 23 november 2017 @ 09:14:
[...]

Een telefoon kopen van (oorspronkelijk) 800eu+ omdat deze zo'n strak en gelikt uiterlijk heeft en er vervolgens een hoesje om doen van enkele euro's- 3 tientjes. Ik snap dat echt niet.

Misschien kinderachtig om je reactie zo aan te passen, maar ik vind dat echt. Dit is de eerste telefoon waar ik een hoesje aan heb en ik "erger" mij er eigenlijk best aan. Als ik het hoesje er af haal, hoe dun deze ook is, heb ik het gevoel dat ik een compleet andere telefoon heb!

En een schermreparatie uitvoeren is geen feit. Ik heb nog nooit een kapotte telefoon gehad in 10+ jaar smartphones, maar wel al 10+ jaar de kosten van hoesjes uitgespaard (oke, m.u.v. het huidige hoesje á 10eu). Van die besparing kan ik rustig een keer een scherm vervangen :)

Kwestie van voorzichtig zijn (en geluk hebben) ennnn, wat belangrijker is..... ieder zijn eigen keuze :)
Tsja het hoesje dat jij aanhaalt is in mijn ogen ook een waardeloos hoesje, siliconen ding waar inderdaad zand etc. tussen komt. Voor 2 tientjes heb je een spigen rugged armor, die wel goede bescherming biedt voor je telefoon (maar inderdaad afbreuk doet aan het design).

Dat terzijde, ik denk niet dat iedereen zijn telefoon per se om het uiterlijk koopt. Het is een mooie bijkomstigheid en je hebt gelijk als je zegt dat het toestel als een ander (en veel mooier) toestel aan voelt als je het hoesje eraf haalt. Maar afhankelijk van je activiteiten door de dag heen, werk en motoriek kan een hoesje toch wel veel meerwaarde bieden in mijn ogen, vooral voor een toestel dat praktisch volledig uit glas bestaat. En fragiel dat is hij zeker. Ik hoop in ieder geval met je mee dat je geluk hebt en geen barst op loopt, want is een duur grapje kan ik je vast vertellen >:) .

(Heb zelf ook nog nooit een hoesje gehad in de afgelopen 10 jaar, behalve bij dit toestel)

• Swizzler24
Kreeg net een nieuwe update aangeboden. Hopelijk gaat de batterij nu wat langer mee.

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:00
Swizzler24 schreef op donderdag 23 november 2017 @ 11:23:
Kreeg net een nieuwe update aangeboden. Hopelijk gaat de batterij nu wat langer mee.
Iets meer info aub, loze opmerking zo.
Screenshot van je software informatie? November patches?

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:42
Razer schreef op donderdag 23 november 2017 @ 11:24:
[...]

Iets meer info aub, loze opmerking zo.
Screenshot van je software informatie? November patches?
Het zijn de november updates, het versie nummer is G950FXXU1AQK7 en de software is 545,09 MB.

[ Voor 6% gewijzigd door Jumpman op 23-11-2017 11:52 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Razer
Jumpman schreef op donderdag 23 november 2017 @ 11:31:
[...]

Het zijn de november updates, de software is 545,09 MB.
Versie nummer?

• Swizzler24
Het betreft inderdaad de november update.

• buffy1966
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-09 15:09
Is er tegenwoordig een verschil tussen een unbranded Duitse S8 en Belgische/Nederlandse S8?

• Razer
buffy1966 schreef op donderdag 23 november 2017 @ 11:59:
Is er tegenwoordig een verschil tussen een unbranded Duitse S8 en Belgische/Nederlandse S8?
Vaak over geschreven, ze zitten in zelfde CSC, dus Duitse S8 met NL sim booten geeft je gewoon de NLse CSC (PHN) code.

Echter sales code zal altijd DBT blijven, heeft echter verder geen effect.

• buffy1966
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-09 15:09
Bedankt. Wat moet ik onder sales code verstaan? Betekent dit gewoon dat men kan zien voor welk land deze bestemd is? Een vaststaand gegeven/code dus?

• Razer
buffy1966 schreef op donderdag 23 november 2017 @ 12:04:
Bedankt. Wat moet ik onder sales code verstaan? Betekent dit gewoon dat men kan zien voor welk land deze bestemd is? Een vaststaand gegeven/code dus?
Correct :)

• _Nick__
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Samsung is wel heel netjes bezig met updates.. iedere maand inmiddels..

En kennelijk heel snel met pushen van: "builddate mon 20 november 2017, 17.23 (!)"..

• Razer
Nu nog een ODIN package :)

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Ja dat dacht ik ook maar de oktober patch kwam op mijn toestel VDF pas vorige week ofzo...binnen. Wat Vodafone ermee doet? Geen idee. Jammer is het wel want ze waren vaak een van de snelste

• _Nick__
  • Niet online
Mrjraider schreef op donderdag 23 november 2017 @ 12:14:
Ja dat dacht ik ook maar de oktober patch kwam op mijn toestel VDF pas vorige week ofzo...binnen. Wat Vodafone ermee doet? Geen idee. Jammer is het wel want ze waren vaak een van de snelste
Wordt tijd dat Samsung en Vodafone hun eigen "schil" gaan scheiden van de Google-updates..

Zal nu wel wat sneller gaan, omdat de derde Oreo-beta- update volgende week wordt uitgerold voor de S8/S8+ en waarschijnlijk in januari officieel zal worden uitgebracht, zodat niemand klachten heeft bij de eerdere introductie van de S9 (februari/maart)..

• Kapitein187
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-11 14:30
_Nick__ schreef op donderdag 23 november 2017 @ 12:33:
[...]
Zal nu wel wat sneller gaan, omdat de derde Oreo-beta- update volgende week wordt uitgerold voor de S8/S8+ en waarschijnlijk in januari officieel zal worden uitgebracht, zodat niemand klachten heeft bij de eerdere introductie van de S9 (februari/maart)..
Ik heb vannochtend de 3e Oreo beta binnengekregen. Paar app crashes die ik had bij beta 2 zijn verholpen.

Ander onderwerp: App pairing, is een optie op de Note 8. Iemand een idee hoe ik dat op de S8 kan krijgen? https://www.samsung.com/us/support/answer/ANS00077731/

[ Voor 43% gewijzigd door Kapitein187 op 23-11-2017 12:36 ]

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

• _Nick__
  • Niet online
Kapitein187 schreef op donderdag 23 november 2017 @ 12:34:
[...]

Ik heb vannochtend de 3e Oreo beta binnengekregen. Paar app crashes die ik had bij beta 2 zijn verholpen.

Ander onderwerp: App pairing, is een optie op de Note 8. Iemand een idee hoe ik dat op de S8 kan krijgen? https://www.samsung.com/us/support/answer/ANS00077731/
Hiermee?

https://www.phonearena.co...any-Android-phone_id97942

• SKB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-11 08:25

SKB

Kapitein187 schreef op donderdag 23 november 2017 @ 12:34:
[...]

Hoe geraak jij in die beta?

• Kapitein187
SKB schreef op donderdag 23 november 2017 @ 15:06:
[...]

Hoe geraak jij in die beta?
UK Sim toen ik in Schotland zat. Factory reset om je CSC te wijzigen. Toen aangemeld via de Samsung Members app. Vanaf eerste dag geregistreerd, denk dat het programma iig nu vol is.

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:41
Vast placebo maar toestel lijkt sneller na update.

• Swizzler24
Geen placebo effect, is echt zo. Batterij gaat nu ook langer mee voor mijn gevoel. Vannacht twee procent verloren met wifi en mobiele gegevens uit.

• _Nick__
  • Niet online
Er is een Samsung keyboard update waarmee symbolen en letters tegelijk kunnen worden weergegeven en dus zonder "wisseltoets" kunnen worden geselecteerd.. ook bij Nederlands.. (voorheen alleen bij Engels-US)..

• LAPJENL70
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:18
_Nick__ schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 09:10:
Er is een Samsung keyboard update waarmee symbolen en letters tegelijk kunnen worden weergegeven en dus zonder "wisseltoets" kunnen worden geselecteerd.. ook bij Nederlands.. (voorheen alleen bij Engels-US)..
`
En waar is die update?

• B-Real
Gewoon in de Playstore, althans daar heb ik nu een Samsung Keyboard update klaar staan.

• _Nick__
  • Niet online
In de Play Store..

Kunt meestal ook via app zelf updaten.. (bij info in app)..

[ Voor 15% gewijzigd door _Nick__ op 24-11-2017 18:31 ]

• Mrjraider
  • Niet online
Hier nog niet hoor.

• _Nick__
  • Niet online
Misschien alleen getriggerd door K7-firmware-update..?

• Mrjraider
  • Niet online
Ja kan. Maar die heb ik nog niet :+

• ElectricHead
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 11:35

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

shyheim schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 12:45:
[...]

Hoop hier geen uitbrander te krijgen, want serieuze vraag: is er voor die prijs nog een argument om eerder voor een OP5t te kiezen (lees: als de OP5t duurder is dan de S8)?

edit: behalve dan omdat je een bloedhekel hebt aan Samsung en hun laagje over Android uiteraard.
Dit is mijn eerste Samsung, zelfde reden (altijd een Sch***hekel aan Touchwiz omdat ik het juist contra intuïtief vond). Heb deze nu sinds gisteren en ik voel me al helemaal thuis. Zelfs de back en app lijst knop heb ik niet omgedraaid (terwijl ik dat wel van plan was, omdat ik blij was dat dit nu eindelijk kon) :D

Ik moet zeggen dat ik voor het eerst echt fijn met een Samsung kan werken en de skin voelt ook goed aan. Heb dus nog niet naar andere launchers lopen kijken omdat het tot nu toe allemaal erg goed bevalt. Ik ben eens om naar het Samsung kamp zonder klachten _/-\o_ Behalve dan misschien over het formaat omdat ik van een Z5 Compact af kom. :+

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

• shyheim
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 30-11 23:17

shyheim

busta! straight busta!

timmie271 schreef op woensdag 22 november 2017 @ 17:32:
[...]

Idem. Heb me deze gekocht: https://www.amazon.de/gp/...age_o03_s00?ie=UTF8&psc=1

Ligt fantastisch in de hand, en maakt het toestel niet lomper. Integendeel.
Verwar nu de fingerprint sensor ook niet meer met de camera dankzij de cutout bovenaan, kan hem alleen maar aanraden dus :)

Xbox GT: Shyheim87 | PSN: Shyheimz-

• Garret1410
ElectricHead schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 10:52:
[...]

Dit is mijn eerste Samsung, zelfde reden (altijd een Sch***hekel aan Touchwiz omdat ik het juist contra intuïtief vond). Heb deze nu sinds gisteren en ik voel me al helemaal thuis. Zelfs de back en app lijst knop heb ik niet omgedraaid (terwijl ik dat wel van plan was, omdat ik blij was dat dit nu eindelijk kon) :D

Ik moet zeggen dat ik voor het eerst echt fijn met een Samsung kan werken en de skin voelt ook goed aan. Heb dus nog niet naar andere launchers lopen kijken omdat het tot nu toe allemaal erg goed bevalt. Ik ben eens om naar het Samsung kamp zonder klachten _/-\o_ Behalve dan misschien over het formaat omdat ik van een Z5 Compact af kom. :+
Klopt. Het is veel beter geworden en veel features zijn ook echt handig. Ik vind de gesture om notificatiescherm met swipe naar beneden te halen een handige toevoeging.

Maar je kunt natuurlijk altijd Nova installeren als je wat meer aan het homescreen wilt veranderen of meer gestures wilt.

• nadroJ
Garret1410 schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 19:57:
[...]
Ik vind de gesture om notificatiescherm met swipe naar beneden te halen een handige toevoeging.
Wauw, dit is wel echt een hele een fijne toevoeging! Moest even zoeken, maar dit is top.

Sowieso schrijf je zo!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-11 11:26

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Garret1410 schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 19:57:
[...]

Klopt. Het is veel beter geworden en veel features zijn ook echt handig. Ik vind de gesture om notificatiescherm met swipe naar beneden te halen een handige toevoeging.

Maar je kunt natuurlijk altijd Nova installeren als je wat meer aan het homescreen wilt veranderen of meer gestures wilt.
Kon dat niet al sinds jaar en dag? Ik doe dat zeker al sinds Gingerbread (Remember J-Kay?!)

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• sjaool
  • Laatst online: 10:52

sjaool

Every life should have 9 cats

Het notificatiescherm naar beneden swipen kon al sinds een paar updates geleden. Je moest het alleen nog wel even aanzetten in Instellingen > Display > Startscherm

"When you grow up your heart dies"

Palthe

AllSeeyinEye schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 23:22:
[...]

Kon dat niet al sinds jaar en dag? Ik doe dat zeker al sinds Gingerbread (Remember J-Kay?!)
Klopt. Maar hier wordt bedoeld dat je overal in je startscherm naar beneden kan swipen om notificaties in te zien.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

palthe schreef op zondag 26 november 2017 @ 09:33:
[...]

Klopt. Maar hier wordt bedoeld dat je overal in je startscherm naar beneden kan swipen om notificaties in te zien.
Dat zeg ik toch, dat kan al sinds jaar en dag. Nova Gestures, Apex had dat ook, Action Launcher heeft dat ook en tig andere launchers doen dat ook voor je.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Palthe

AllSeeyinEye schreef op zondag 26 november 2017 @ 11:42:
[...]

Dat zeg ik toch, dat kan al sinds jaar en dag. Nova Gestures, Apex had dat ook, Action Launcher heeft dat ook en tig andere launchers doen dat ook voor je.
Leuk dat je dat bedoelde, maar het ging over Touchwiz en dat het daar nu standaard ingebakken zit. Als jij dan roept dat het er al sinds GB in zit dan ga ik er niet vanuit dat je een heel andere launcher bedoelt. Want dat is ook helemaal niet relevant.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

palthe schreef op zondag 26 november 2017 @ 12:55:
[...]

Leuk dat je dat bedoelde, maar het ging over Touchwiz en dat het daar nu standaard ingebakken zit. Als jij dan roept dat het er al sinds GB in zit dan ga ik er niet vanuit dat je een heel andere launcher bedoelt. Want dat is ook helemaal niet relevant.
Touchwiz is de naam van de skin die Samsung in de Android release verweven heeft. Binnen Touchwiz kan je prima andere launchers gebruiken, dat is immers een van de USP's van Android. Wat jij bedoelt is Touchwiz Launcher, de launcher van Samsung die standaard op alle Samsung toestellen draait. Dat is iets compleet anders en staat dus los van de technische beperkingen van die launcher ten opzichte van andere launchers.

Palthe

AllSeeyinEye schreef op zondag 26 november 2017 @ 12:58:
[...]

Touchwiz is de naam van de skin die Samsung in de Android release verweven heeft. Binnen Touchwiz kan je prima andere launchers gebruiken, dat is immers een van de USP's van Android. Wat jij bedoelt is Touchwiz Launcher, de launcher van Samsung die standaard op alle Samsung toestellen draait. Dat is iets compleet anders en staat dus los van de technische beperkingen van die launcher ten opzichte van andere launchers.
Sorry hoor, maar wat doe je nu eigenwijs? Degene waar jij op reageerde zei dat hij nu geen andere launcher meer hoefde omdat standaard Touchwiz al voldeed aan al zijn wensen. Daar werd dan als mooie toevoeging op gezegd dat je nu ook kan swipen om de notificaties in te zien in de standaard launcher van Touchwiz. Jij reageert daarop dat dit allang kon, maar dan in andere launchers...
Beetje een cirkel redenering vind ik, zijn hele punt ging er juist om dat hij geen andere launcher meer nodig heeft nu.

Nu ga je vervolgens mij de les lezen over verschil tussen Touchwiz en Touchwiz Launcher... zullen we de discussie maar gewoon stoppen, het leidt nergens toe.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

@palthe Fine with me.
Maar, omdat ik toch het laatste woord wil hebben, een andere launcher kan sowieso geen kwaad simpelweg omdat er zoveel ontbreekt in de Touchwiz Launcher (evenals in de meeste andere systembuilder launchers, by the way). Denk aan:
- Gestures
- Icon pack support
- Meerdere dock rijen
- Icon size changes
- Andere animaties
- Notification badges incl management

Palthe

AllSeeyinEye schreef op zondag 26 november 2017 @ 13:16:
@palthe Fine with me.
Maar, omdat ik toch het laatste woord wil hebben, een andere launcher kan sowieso geen kwaad simpelweg omdat er zoveel ontbreekt in de Touchwiz Launcher (evenals in de meeste andere systembuilder launchers, by the way). Denk aan:
- Gestures
- Icon pack support
- Meerdere dock rijen
- Icon size changes
- Andere animaties
- Notification badges incl management
En laten we het daar dan wel helemaal over eens zijn ;-)

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
palthe schreef op zondag 26 november 2017 @ 13:11:
[...]

Sorry hoor, maar wat doe je nu eigenwijs? Degene waar jij op reageerde zei dat hij nu geen andere launcher meer hoefde omdat standaard Touchwiz al voldeed aan al zijn wensen. Daar werd dan als mooie toevoeging op gezegd dat je nu ook kan swipen om de notificaties in te zien in de standaard launcher van Touchwiz. Jij reageert daarop dat dit allang kon, maar dan in andere launchers...
Beetje een cirkel redenering vind ik, zijn hele punt ging er juist om dat hij geen andere launcher meer nodig heeft nu.

Nu ga je vervolgens mij de les lezen over verschil tussen Touchwiz en Touchwiz Launcher... zullen we de discussie maar gewoon stoppen, het leidt nergens toe.
Er is gewoon wat verwarring ontstaan denk ik. ;)
Zoals sjaool al opmerkte, kan het swipen voor notificaties al sinds een paar grote updates geleden. Dat is niet iets van de afgelopen update. Het probleem is vaak, ook bij mij, dat er veel functies zijn waar je bij toeval achter komt.

Ik heb trouwens pas sinds vrijdag de laatste update. Terwijl er hier al een aantal waren voorzien (OTA)

[ Voor 4% gewijzigd door kendo op 26-11-2017 13:26 ]

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

• Gevork
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-07-2023
Klein vraagje. Zit vast met mijn Whatsapp foto's. Die worden automatisch opgeslagen in mijn galerij. Allemaal goed en wel maar als ik het uit mijn galerij verwijder is het ook weg uit mijn Whatsapp. :-) Kan ik het aanpassen zodat de foto's in de app behouden blijven?

• Mrjraider
  • Niet online
Nee dat kan helaas niet, als je ze niet in je galerij wilt tonen kan je een nieuw bestand aanmaken in het mapje Whatsapp/media/pictures/sent (of recieved) genaamd .nomedia. Dan worden ze niet vertoond.
Whatsapp stuur als het goed is alleen door en slaat zelf niets op.

• Gevork
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-07-2023
Wel spijtig. Mijn vriendin heeft een iPhone en daar blijven die foto's wel in Whatsapp.

• Garret1410
Gevork schreef op zondag 26 november 2017 @ 13:47:
Klein vraagje. Zit vast met mijn Whatsapp foto's. Die worden automatisch opgeslagen in mijn galerij. Allemaal goed en wel maar als ik het uit mijn galerij verwijder is het ook weg uit mijn Whatsapp. :-) Kan ik het aanpassen zodat de foto's in de app behouden blijven?
Mrjraider schreef op zondag 26 november 2017 @ 13:51:
Nee dat kan helaas niet, als je ze niet in je galerij wilt tonen kan je een nieuw bestand aanmaken in het mapje Whatsapp/media/pictures/sent (of recieved) genaamd .nomedia. Dan worden ze niet vertoond.
Whatsapp stuur als het goed is alleen door en slaat zelf niets op.
Sinds kort kun je mappen verbergen in de galerij. Dus whatsapp foto en video verbergen en ze verschijnen niet langer tussen de rest van je foto's.
Dus naar Galerij > albums > 3dot menu > album verbergen

Ook weer een mooie feature die Quickpic al langer had maar nu standaard in Touchwiz (launcher) zit.
(Officieel bestaat Touchwiz niet meer en is het Samsung Experience 8.1)

[ Voor 13% gewijzigd door Garret1410 op 26-11-2017 14:23 ]

• W84
Tot nu toe heb ik maar 1... jawel 1 app die edge light notificaties geeft op lockscreen. Hoe kan dat nou eigenlijk? Ik snap daar helemaal niks van. Een bug of?

• algalid
  • Laatst online: 17:23
EDIT: foute post

[ Voor 97% gewijzigd door algalid op 27-11-2017 00:18 ]

• nadroJ
Gisteren de wireless oplader en 64gb kaartje ontvangen. 'Faster Charging Technology', maar 't gaat een flink stuk langzamer dan gewoon met draad. Jammer. Verder geen noodzaak voor, dus zal 'm maar verkopen ofzo. Van aanvraag tot levering heeft bijna een maand geduurd.

Sowieso schrijf je zo!

• kendo
  • Niet online
W84 schreef op zondag 26 november 2017 @ 23:06:
Tot nu toe heb ik maar 1... jawel 1 app die edge light notificaties geeft op lockscreen. Hoe kan dat nou eigenlijk? Ik snap daar helemaal niks van. Een bug of?
Bij mij geeft ook alleen Whatsapp een melding.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

• Mrjraider
  • Niet online
Bij mij meerdere maar dat moet je in de instellingen doen.
Even kijken bij display > edge screen > edge lighting

• DiMacho
nadroJ schreef op maandag 27 november 2017 @ 00:37:
Gisteren de wireless oplader en 64gb kaartje ontvangen. 'Faster Charging Technology', maar 't gaat een flink stuk langzamer dan gewoon met draad. Jammer. Verder geen noodzaak voor, dus zal 'm maar verkopen ofzo. Van aanvraag tot levering heeft bijna een maand geduurd.
Op de lader 1.6 tot 1.7 Ampere en op de draadloze lader 1.2 tot 1.4 Ampere. Scheelt ietsje. Als je een hoesje hebt, kan het minder zijn bij draadloos laden.

• nadroJ
DiMacho schreef op maandag 27 november 2017 @ 09:03:
[...]

Op de lader 1.6 tot 1.7 Ampere en op de draadloze lader 1.2 tot 1.4 Ampere. Scheelt ietsje. Als je een hoesje hebt, kan het minder zijn bij draadloos laden.
Ja, valt op zich mee, scheelde 45m op dat moment. Hoesje eraf gehaald ook, maar dat maakte geen verschil.

Sowieso schrijf je zo!

• sjaool

sjaool

Als je de draadloze oplader gebruikt en je hebt hem binnen handbereik staan dan is het echt ideaal. Je zet de telefoon erop als je hem niet nodig hebt en hij laadt op. Heb je hem nodig kun de telefoon meteen pakken zonder eerst de kabel te moeten losmaken. Ik had eerst ook dezelfde mening als jij maar kan nu toch niet meer zonder. Ik merk trouwens weinig van langzamer opladen omdat ik mij telefoon tussendoor dus ook weer oplaad.

• nadroJ
sjaool schreef op maandag 27 november 2017 @ 10:42:
[...]

Als je de draadloze oplader gebruikt en je hebt hem binnen handbereik staan dan is het echt ideaal. Je zet de telefoon erop als je hem niet nodig hebt en hij laadt op. Heb je hem nodig kun de telefoon meteen pakken zonder eerst de kabel te moeten losmaken. Ik had eerst ook dezelfde mening als jij maar kan nu toch niet meer zonder. Ik merk trouwens weinig van langzamer opladen omdat ik mij telefoon tussendoor dus ook weer oplaad.
Denk ook dat ik in praktijk weinig van het langzamer opladen zou merken. De verpakking wekt de suggestie dat het een snellader is m.a.w. even snel als met de lader direct in de telefoon en dat dacht ik eerlijk gezegd ook, maar dat is dus niet het geval. Jammer, maar zoals gezegd in de praktijk zou ik dat ook niet merken. Ik vind de batterij erg goed en laad alleen op wanneer het nodig is i.t.t. voorheen standaard 's nachts in de lader. Op het werk zou de lader misschien wel van pas komen. Ik zal het gaan overwegen :)

Sowieso schrijf je zo!

• sjaool

sjaool

@nadroJ Het is een draadloze snellader. Het rendement bij draadloos opladen ligt altijd lager dan wanneer je een kabel gebruikt. ;)

• Garret1410
Je vergelijkt het waarschijnlijk ook met bedraad Snel-laden of je hebt snel laden niet aan staan bij de geavanceerd batterij instellingen.

Het zit hem erin dat het draadloos snel laden sneller is dan standaard draadloos laden. In veel gevallen zal het zelfs sneller zijn dan standaard bedraad laden bij andere toestellen.

• nadroJ
sjaool schreef op maandag 27 november 2017 @ 11:35:
@nadroJ Het is een draadloze snellader. Het rendement bij draadloos opladen ligt altijd lager dan wanneer je een kabel gebruikt. ;)
Klopt, ik ging daar ten onrechte vanuit. Heb me nooit in draadloos opladen 'verdiept', maar i.v.m. de 'fast wireless charging' bij advanced settings dacht ik ten onrechte dat het even snel zou gaan :)
Garret1410 schreef op maandag 27 november 2017 @ 11:55:
[...]

Je vergelijkt het waarschijnlijk ook met bedraad Snel-laden of je hebt snel laden niet aan staan bij de geavanceerd batterij instellingen.
Staat wel aan in het geavanceerde menu
Garret1410 schreef op maandag 27 november 2017 @ 11:55:Het zit hem erin dat het draadloos snel laden sneller is dan standaard draadloos laden. In veel gevallen zal het zelfs sneller zijn dan standaard bedraad laden bij andere toestellen.
Ah zo. Duidelijk :)

Sowieso schrijf je zo!

• W84
Mrjraider schreef op maandag 27 november 2017 @ 08:38:
Bij mij meerdere maar dat moet je in de instellingen doen.
Even kijken bij display > edge screen > edge lighting
Ja, daar staat alles goed.
kendo schreef op maandag 27 november 2017 @ 06:02:
[...]

Bij mij geeft ook alleen Whatsapp een melding.
Dus je krijgt een gekleurde rand te zien bij een nieuw app'je?

• Garret1410
W84 schreef op maandag 27 november 2017 @ 13:14:
[...]

[...]

Ik krijg een groene rand bij Whatsapp melding maar kleur is zelf in te stellen.
Zover ik weet werkt het niet met AOD, maar zou ik even uit moeten testen.

• W84
Ja, dat is dus het gekke. Ik gebruik AOD en 1 app geeft dan ook gewoon edge lighting... snap er echt niks van.

• Kapitein187
Weer nieuwe update binnen voor Oreo Beta :) Goed opweg zo.

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 29-11 12:37
Naar aanleiding van de batterij die snel leegliep heb ik na een factory reset Bixby niet gebruikt en alles ging goed. Toen ik de knop indrukte wilde Bixby aan gezet worden en dat heb ik dus maar gedaan en ja hoor na een paar uur S8 warm en batterij liep leeg. Google Play Service zat over de 20% en batterij hield het niet meer dan 5-6 uur uit. Bixby uitgezet met de home knop en het probleem is weg met Google Play service. Nu Bixby maar helemaal uitgezet dus en geen home menu meer en geen voice of knop gebruik kan Bixby aanzetten.
Wel jammer vond Bixby wel een leuke feature en wie weet dat het een keer wordt opgelost, maar echt missen ga ik het ook niet doen. Kan nergens iets vinden dat dit een 'bug' is en bekend is bij Samsung.

• FSXnoob
  • Laatst online: 23-08 10:11
Na 9 jaar iPhones ben ik overgestapt.. en nu in shock door alle vrijheid en opties, maar heb ff wat hulp nodig omdat ik een totale Android nooob ben. :+

Paar dingetjes, in me auto heb ik youtube app via bluetooth met auto verbonden, muziek werkt goed alleen als er dan meldingen van whatsapp binnen komen zijn die super zacht, terwijl de muziek hard staat? Hoe kan ik overige apps naast de hoofd app die dus draait harder laten klinken?

Als ik splitscreen doe, youtube muziek + flitsmeister er naast, dan luister ik muziek van YT maar vraag me af of Flitsmeister ook herrie gaat maken als die wat tegenkomt? Of dat het ding maar geluid van 1 hoofdapp gebruikt?

Bij me Iphones was alles wat op achtergrond draaide kwam piepend binnen, werd youtube ff onderbroeken 2 piepjes en dat was Whatsapp. Android is blijkbaar wat anders, of ik doe iets niet goed :D

• kendo
  • Niet online
W84 schreef op maandag 27 november 2017 @ 13:14:
[...]

[...]

Ja, een groene rand

• W84
Dan moet ik nog even verder puzzelen. Blijft gek.

• kendo
  • Niet online
W84 schreef op maandag 27 november 2017 @ 16:02:
De instellingen, staan onder "edge lighting" . En daar kun je apps kiezen die de edge lighting mogen gebruiken. "Meldingen beheren" .

[ Voor 3% gewijzigd door kendo op 27-11-2017 16:21 ]

• W84
Ja weet ik, maar dat werkt dus niet behalve voor 1 app. De rest van de apps die het ook zouden moeten doen geven alleen een icoontje weer en een knipperende led.

• DON PAPA
  • Laatst online: 17:39

DON PAPA

Tweaker-fan

Standaard staat alleen de app berichten aan, de andere apps moet je zelf eerst aan zetten bij Instellingen > Display > EDGE screen > EDGE lighting > Meldingen beheer (daar kun je de apps selecteren welke een melding moeten geven).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/a0jHmKerXDPelTTfKPudPnEk/full.png

EDITE: Lees nu dat je dit al gedaan hebt, dan zou ik het ook niet weten (hier werkt het gewoon goed)

[ Voor 26% gewijzigd door DON PAPA op 27-11-2017 16:40 ]

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:19
Zo gek ook weer niet want bij mij werkt het ook niet, en wat hierboven geschreven staat staat allemaal aan.

• W84
Hm, wellicht een bug in sommige versies. Het werkt al vanaf het begin niet en ik heb sinds kort een nieuw apparaat gelinkt aan een app en die geeft meldingen + edge notificaties. En dat is de enige app die het doet. Ik heb zo'n gevoel dat ik alles moet resetten en herinstalleren, maar daar heb ik dus mooi geen zin in.

• DON PAPA
  • Laatst online: 17:39

DON PAPA

Tweaker-fan

W84 schreef op maandag 27 november 2017 @ 16:43:
Hm, wellicht een bug in sommige versies. Het werkt al vanaf het begin niet en ik heb sinds kort een nieuw apparaat gelinkt aan een app en die geeft meldingen + edge notificaties. En dat is de enige app die het doet. Ik heb zo'n gevoel dat ik alles moet resetten en herinstalleren, maar daar heb ik dus mooi geen zin in.
Heb je wel bij Instellingen > Display > Led-indicator (UIT staan).

Want als ik die aanzet merk ik net dan krijg ik ook geen EDGE lighting meer te zien

[ Voor 6% gewijzigd door DON PAPA op 27-11-2017 17:43 ]

• W84
Zal 's kijken, maar edge lighting + led gaan niet samen?

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Volgens mij moet je telefoon ook met het scherm naar beneden liggen. Als dat inderdaad zo is (kan bron even niet vinden), zou hij met scherm omhoog prima LED notificaties kunnen geven en met scherm naar beneden edge lighting

• W84
Ja, ok... maar zoals ik een paar keer heb aangegeven is er een app die ik onlangs heb geïnstalleerd die zowel meldingen op het scherm geeft en ook edge lighting. Toestel omgedraaid of niet, maakt niet uit. En met AOD.

• Garret1410
W84 schreef op maandag 27 november 2017 @ 19:27:
Ja, ok... maar zoals ik een paar keer heb aangegeven is er een app die ik onlangs heb geïnstalleerd die zowel meldingen op het scherm geeft en ook edge lighting. Toestel omgedraaid of niet, maakt niet uit. En met AOD.
Je kunt eens een Wipe Cache proberen

• W84
Nope, ik wis de cache elke maand. 8)7
Pagina: 1 ... 65 ... 96 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S8-serie] Levertijd & Prijzen
- Rooten, unlocken en custom ROM's: [Samsung Galaxy S8-serie] Rooten & Custom ROM's
- Accessoires: [Samsung Galaxy S8-serie] Het grote Accessoires topic
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support