Jumpman schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 10:57:
Afgelopen week was ik één van de gelukkigen en heb een Samsung Galaxy S8 voor € 305,99 kunnen scoren met Tele2. Deze zit nog in de ongeopende verpakking. Nu ben ik Apple iPhone gebruiker en lees hier veel over haperingen met switchen tussen apps en met scrollen t.o.v. de Apple iPhone.
Ik ben dus benieuwd naar de ervaringen van mensen die ook van de Apple iPhone naar een Samsung Galaxy S8 zijn overgestapt. Is dit niet meer aan de orde, zag dit vooral veel in het begin van het topic?
Het ligt er ook aan hoe gevoelig je hier voor bent en hoe belangrijk je het vind.
Je zult af en toe een framedrop bemerken maar heel dramatisch is het niet. Een iPhone 7 of 8 is vloeiender alhoewel daar ook wel eens een hapering is.
Scrollen gaat op de S8 meestal soepel maar bij sommige apps gaat het minder. Ook ligt het aan de internet verbinding. Hoe sneller content geladen wordt hoe soepeler het scrollt.
Bij een iPhone scrollt het gewoon soepel ook al is een plaatje of zo nog niet geladen.
Verder gaat het scrollen bij iPhone ook langzamer wat denk ik ook ten goede komt van het scrollen.
Wat mij het meest opvalt is dat een iPhone sneller reageert als je tussen apps of tabbladen wisselt. Een touch invoer is bijna meteen terwijl er bij de S8 iets tijd tussen zit. We praten dan over milliseconden waarschijnlijk maar het valt op.
Dus puur qua prestaties is de iPhone 7 of 8 beter dan S8.
Aan de andere kant is de S8 een geweldige toestel en ondanks dat ik elk jaar een nieuwe iPhone probeer kom ik toch steeds weer terug bij Android en dan met name de Samsung Galaxy's
De mogelijkheden zijn enorm en het scherm is gewoon geweldig. Alleen de iPhone X is gelijkwaardig wat dat betreft.