Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• dust419
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-02 13:08
Darks schreef op maandag 6 november 2017 @ 12:15:
[...]

Leuk dat je zo tevreden bent, ik ook al een half jaar van mijn S8+ :)

Die drain is idd niet normaal, zou hooguit enkele % mogen zijn, zelfs met AOD. Gezien vliegtuigstand het oplost zal het met een of andere connectiviteit te maken hebben, hoe is de wifi en 4g ontvangst? Of even zoeken in je settings naar push mail etc.
Hier hetzelfde...op 100% als ik ga slapen, 8 uurtjes later 89%. Tja... ik denk er niet meer teveel over na want als ik de telefoon vervolgens een dagje gebruik heb ik vaak in de avond voor het slapen gaan nog 40%... meer dan genoeg dus.
iPhone van mijn vrouw verliest in de nacht maar 2 of 3%

Another one bites the DUST

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:46
Meer last van vuil boven de oorspeaker onder dat glasrandje? Zo ja, hoe krijg je het weer schoon? :p

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:29

StrongArmLance

Endless flow

Hee, hebben jullie enig idee hoe ik zorg dat bixby tijdens de briefing bij de wakeup de temperatuur in celsius zegt en niet in fahrenheit? Bij worldclock etc allemaal aangepast, maar bixby houdt stug vol.

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:14
Ik zie toch wel een beetje uit naar de Nederlandse versie van Bixby. Ik probeer het te gebruiken, maar ondanks dat de mogelijkheden uitgebreider zouden moeten zijn dan Siri loop ik wel tegen de beperking aan dat het alleen in het Engels kan.

Zelfs ondanks het lerende effect van Bixby heb ik moeite met het zetten van een timer, de wekker of het bellen van mensen. Zal dan waarschijnlijk wel komen door mijn Engelse uitspraak, maar het bellen van Nederlandse namen pakt Bixby gewoon erg slecht.

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
DiMacho schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 22:09:
[...]

Scherm en behuizing is 1 part bij Samsung. De accu is een verplichting vanuit Samsung. Nette prijs met behoudt garantie! d:)b
Bij de Phonehouse was je daar €269,- voor kwijt :).
Daarnaast, ze doen natuurlijk ook weleens wat goed bij Dynafix, anders zouden ze al lang niet meer bestaan. Probleem is alleen dat de verhouding 'iets goed doen' en 'iets verpesten' nogal scheef rechts ligt bij hen naar mijn ervaring en vele anderen.

• e.looijenga
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-11 20:52
Majesty schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 16:41:
[...]

Daarnaast, ze doen natuurlijk ook weleens wat goed bij Dynafix, anders zouden ze al lang niet meer bestaan. Probleem is alleen dat de verhouding 'iets goed doen' en 'iets verpesten' nogal scheef rechts ligt bij hen naar mijn ervaring en vele anderen.
En nog belangrijker, over het algemeen worden slechte ervaringen eerder gedeeld dat goede.
Neemt niet weg dat ik zelf (werkzaam in telecom) ook mijn portie ellende wel met Dynafix heb gehad :-)

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-11 21:21
Majesty schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 16:41:
[...]

Daarvoor is het Dymafix ervaringen topic... Let wel het percentage van repeats bij Dynafix is maar 0,2%. Er komen 5k toestellen per week binnen! Logisch dat je van de 0,2% wel eens wat hoort.

• Janet_
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-12-2022
Misschien een hele stomme vraag maar toen ik mijn s8 pas had (releasedatum) had ik op bixby een kaart die liet zien welk contact ik op een bepaald tijdstip vaak belde. Op dat moment kwam daar standaard de foto van mijn ex te staan (waren net uit elkaar) dus heb ik de kaart uitgeschakeld. Nu probeer ik de kaart weer terug te plaatsen maar komt hij niet te voorschijn. Wie o wie weet hoe ik deze weer terug krijg? Ik heb al contact opgenomen met de klantenservice van samsung, maar die weten niet waar ik het over heb..

• _Nick__
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Janet_ schreef op woensdag 8 november 2017 @ 05:28:
Misschien een hele stomme vraag maar toen ik mijn s8 pas had (releasedatum) had ik op bixby een kaart die liet zien welk contact ik op een bepaald tijdstip vaak belde. Op dat moment kwam daar standaard de foto van mijn ex te staan (waren net uit elkaar) dus heb ik de kaart uitgeschakeld. Nu probeer ik de kaart weer terug te plaatsen maar komt hij niet te voorschijn. Wie o wie weet hoe ik deze weer terug krijg? Ik heb al contact opgenomen met de klantenservice van samsung, maar die weten niet waar ik het over heb..
Normaal gesproken verschijnt die kaart vanzelf op tijdstippen waar je zelf ook met andere gebeld hebt (voor zover ik merk) alleen uitgaande gesprekken..

Kunt eens proberen om de kaart ("Contacten") uit en weer aan te zetten als "toegestaan op vergrendelscherm"..

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 29-11 15:39
Ik heb het filmpje gekeken. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er meer van verwacht had.
Ik weet dat Android 8.0 ''under the hood'' veel meer veranderd is dan aan de voorkant.
Maar ze mogen toch wel iets meer dat ''de software is nieuw, kijk maar hoe veel mooier we alles aan de voorkant hebben gemaakt'' feeling creëren

• _Nick__
  • Niet online
Dubrillion schreef op woensdag 8 november 2017 @ 12:26:
[...]

Ik heb het filmpje gekeken. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er meer van verwacht had.
Ik weet dat Android 8.0 ''under the hood'' veel meer veranderd is dan aan de voorkant.
Maar ze mogen toch wel iets meer dat ''de software is nieuw, kijk maar hoe veel mooier we alles aan de voorkant hebben gemaakt'' feeling creëren
If it ain't broke..

Nieuw ontwerp zal al voor S9 bewaard worden..

Het is zo februari..

Maar toch best veel gewijzigd..

[ Voor 3% gewijzigd door _Nick__ op 08-11-2017 14:13 ]

• forpus
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-03-2022
Net S8 voor de vrouw en ik S8 plus gekocht en klopt dit dat Ir sensor weg is? en dat we geen remote apps meer kunnen installeren om Tv's te verzetten of lampen te verzetten van kleur?
Das allesinds als dit zo is allesbehalve leuk om te ontdekken.
CLB schreef op woensdag 12 april 2017 @ 16:14:
[...]

Zeker niet altijd het geval.. In de afgelopen generaties is er veel uit telefoons gesloopt hoor, vergis je niet.
Denkende aan infrarood-sensoren om te dienen als afstandsbedieningen of FM-radio's die opeens foetsie zijn.

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:41
forpus schreef op woensdag 8 november 2017 @ 14:32:
Net S8 voor de vrouw en ik S8 plus gekocht en klopt dit dat Ir sensor weg is? en dat we geen remote apps meer kunnen installeren om Tv's te verzetten of lampen te verzetten van kleur?
Das allesinds als dit zo is allesbehalve leuk om te ontdekken.

[...]
Denk dat Huawei de enigste is die een infrarood zender/ontvanger in zn nieuwste toestellen stopt.

Volgens mij kun je de nieuwere smartTV's via een app icm wifi bedienen. Werken de lampen ook niet met een app dan?

• forpus
De rgb lampen werkten ook via IR.
Is toch wel grote teleurstelling als je tv's niet meer kan verzetten met S8.

Die apps voor smart tv wel interesse maar slechts 1 smart tv en net in living niet waar meest nodig.

Zoek voor Telenet digicorders en box tv te verzetten maar vrees stilaan dat ik hoop mag opgeven.

• forpus
Beste vrienden,

Heb net een oplossing gevonden om vanuit men luie zetel als de vrouw slaapt en afstand bediening heeft de tv te verzetten.

Ik zit dus bij telenet digibox en recorder en kan via de yelo play app de tv verzetten via "swipen" lukt goed en staat meteen op goeie zender dan.

Grote grote oef....

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 16% gewijzigd door rens-br op 09-11-2017 08:22 ]

• Tom.Gerritse
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
Beste medetweakers,

Sinds een aantal weken raak ik meer en meer gefrustreerd door mijn (gepreorderde) S8, en dan met name de on-screen terug-toets. Regelmatig vanuit Whatsapp reageert deze terug toets niet, druk je nog een keer en dan op de Home knop, start ineens de Google Now functie op. Niet dat ik die functie irritant vind, maar het scherm 'hangt' ongeveer 1-3 seconden.

Ik wordt echt letterlijk gek van deze laggy vertoningen, en het begint ook steeds vaker te komen.
Apparaat onderhoud is uitgevoerd en staat op goed. Alle foto's, video's en series staan op een externe SD kaart dus de telefoon is niet overvol. Ook alle chatgeschiedenis van Whatsapp heb ik al een keer verwijderd.

Zijn er meer mensen met klachten of ideeën hoe dit op te lossen is?
Voor een telefoon van €800 vind ik het wel erg snel om binnen 8 maanden dit gedrag te verwachten....

• DiMacho
Tom.Gerritse schreef op woensdag 8 november 2017 @ 20:57:

Voor een telefoon van €800 vind ik het wel erg snel om binnen 8 maanden dit gedrag te verwachten....
Wat voor een SD kaart? Kan wel eens vetraging opleveren als hij corrupt is. Toestel probeert hem dan de hele tijd uit te lezen. Test eens zonder. Helpt het niet, dan wellicht een factory reset?!

• Tom.Gerritse
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
DiMacho schreef op woensdag 8 november 2017 @ 21:21:
[...]

Wat voor een SD kaart? Kan wel eens vetraging opleveren als hij corrupt is. Toestel probeert hem dan de hele tijd uit te lezen. Test eens zonder. Helpt het niet, dan wellicht een factory reset?!
Dank voor de snelle reactie!
Is een snelle SanDisk 128GB kaart die er sinds het begin in zit.
Ik kan wel eens proberen hoe het zonder is, maar verwacht niet dat daar het probleem zit!

• Garret1410
Tom.Gerritse schreef op woensdag 8 november 2017 @ 20:57:
Beste medetweakers,

Sinds een aantal weken raak ik meer en meer gefrustreerd door mijn (gepreorderde) S8, en dan met name de on-screen terug-toets. Regelmatig vanuit Whatsapp reageert deze terug toets niet, druk je nog een keer en dan op de Home knop, start ineens de Google Now functie op. Niet dat ik die functie irritant vind, maar het scherm 'hangt' ongeveer 1-3 seconden.

Ik wordt echt letterlijk gek van deze laggy vertoningen, en het begint ook steeds vaker te komen.
Apparaat onderhoud is uitgevoerd en staat op goed. Alle foto's, video's en series staan op een externe SD kaart dus de telefoon is niet overvol. Ook alle chatgeschiedenis van Whatsapp heb ik al een keer verwijderd.

Is het alleen bij Whatsapp dan app verwijderen en opnieuw installeren. Wel eerst backup maken naar Google Drive.

Wat ik ook adviseer is een Wipe Cache te doen. Dit verhelpt een hoop problemen.

Zie filmpje. YouTube: Galaxy S8 & Plus: How to Wipe/Clear Cache Partition.

Telefoon uitzetten
Power+home+volume up ingedrukt houden totdat je in blauw scherm komt.
In het volgende menu Wipe Cache kiezen dmv volume knop. Met power knop bevestigen.
Daarna toestel opnieuw opstarten kiezen. (Reboot system)

Werkt dit niet dan zal een reset naar fabrieksinstellingen de enige overgebleven optie zijn.
Wel eerst met Smart Switch via PC een backup maken.

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-11 09:17
Garret1410 schreef op woensdag 8 november 2017 @ 21:49:
[...]
Knip
Power+home+volume up ingedrukt houden totdat je in blauw scherm komt.
Knip
Press and hold the Volume Up key and the Bixby key, then press and hold the Power key.

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

• Garret1410
Kapitein187 schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 21:09:
[...]

Is helemaal gelukt :) CSC_OXM.
En hoppa na een minuut meteen de update.

Blij met die auto fill optie Voor o.a lastpass

[afbeelding]
Bij mij is het niet gelukt. Toestel blijft PHN ondanks UK sim. Paar keer geprobeerd en ook taal in het engels. Enigste optie was om de csc geforceerd op btu te zetten via bepaalde software. Maar dat heb ik nog niet gedaan want ik las dat het Beta programma voorlopig gesloten was.

• Dubrillion
Is er voor mij nog een oplossing die ik software matig zelf kan proberen?
Ik heb ook de S8 sinds dag 1 en heb eigenlijk altijd een belabberde WiFi verbining gehad. Thuis en op het werk staat er gewoon een goede wifi verbinding, maar als ik dan vervolgens een site open laad hij niet door.

Ook krijg ik dus WhatsAppjes later en laat ik mijn Wifi liever uit dan aan. Echter zit ik dus wel bijna elke maand aan me bundel.

• DiMacho
Dubrillion schreef op donderdag 9 november 2017 @ 07:31:
Is er voor mij nog een oplossing die ik software matig zelf kan proberen?
Ik heb ook de S8 sinds dag 1 en heb eigenlijk altijd een belabberde WiFi verbining gehad. Thuis en op het werk staat er gewoon een goede wifi verbinding, maar als ik dan vervolgens een site open laad hij niet door.

Ook krijg ik dus WhatsAppjes later en laat ik mijn Wifi liever uit dan aan. Echter zit ik dus wel bijna elke maand aan me bundel.
Ziggo thuis? Die verbinding staat bekend om Whatsapp later binnen te laten komen!

• Dubrillion
DiMacho schreef op donderdag 9 november 2017 @ 08:54:
[...]

Ziggo thuis? Die verbinding staat bekend om Whatsapp later binnen te laten komen!
Nee Caiway met een zelf gekochte router ''AC'', dus niet die zooi die erbij krijgt.
Op kantoor weet ik niet wat voor abonnement ze hebben, maar ik zit niet meer dan 10 a 12 meter bij de router vandaan.

Het lijkt net of het wegvalt / in slaapmodus gaat en niet meer inschakelt.
Als ik ook een game op start staat er netjes verbinding. Alleen hij laad niet door.

Hiervoor had ik een S6 en daar heb ik nooit problemen mee gehad.

Zou het software matig zijn of toch echt hardware?
want anders gooi ik hem naar fabrieksinstellingen als 8.0 er is in het voorjaar.
Want vanaf dan moet hij nog zeker een jaar mee 8)

Ik vind het echt een wereld telefoon, dus wil hem graag houden :*)

• Garret1410
Dubrillion schreef op donderdag 9 november 2017 @ 09:09:
[...]

Nee Caiway met een zelf gekochte router ''AC'', dus niet die zooi die erbij krijgt.
Op kantoor weet ik niet wat voor abonnement ze hebben, maar ik zit niet meer dan 10 a 12 meter bij de router vandaan.

Het lijkt net of het wegvalt / in slaapmodus gaat en niet meer inschakelt.
Als ik ook een game op start staat er netjes verbinding. Alleen hij laad niet door.

Hiervoor had ik een S6 en daar heb ik nooit problemen mee gehad.

Zou het software matig zijn of toch echt hardware?
want anders gooi ik hem naar fabrieksinstellingen als 8.0 er is in het voorjaar.
Want vanaf dan moet hij nog zeker een jaar mee 8)

Ik vind het echt een wereld telefoon, dus wil hem graag houden :*)
Ik zou de netwerkinstellingen eens resetten.

Verder kun je bij de WiFi instellingen onder geavanceerd het volgende proberen.
Slimme netwerkwissel "Uit"
Wifi ingeschakeld laten staan in slaapstand "Altijd"
reyals schreef op woensdag 8 november 2017 @ 22:09:
[...]

Press and hold the Volume Up key and the Bixby key, then press and hold the Power key.
Haha klopt. Het zit nog zo in mn hoofd van de vorige modellen.

[ Voor 11% gewijzigd door Garret1410 op 09-11-2017 13:18 ]

• Dubrillion
Garret1410 schreef op donderdag 9 november 2017 @ 13:13:
[...]

Ik zou de netwerkinstellingen eens resetten.

Verder kun je bij de WiFi instellingen onder geavanceerd het volgende proberen.
Slimme netwerkwissel "Uit"
Wifi ingeschakeld laten staan in slaapstand "Altijd"

[...]

Haha klopt. Het zit nog zo in mn hoofd van de vorige modellen.
Bedankt voor de tip. Hoe reset ik de netwerkinstellingen?

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:54

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Dubrillion schreef op donderdag 9 november 2017 @ 14:56:
[...]

[google=reset network settings galaxy s8] --> https://www.verizonwirele...rt/knowledge-base-211227/

• 1475paul
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-11 08:04
Heb een widget gemaakt van apparaat onderhoud
weet iemand hoe ik deze kan laten uitvoeren elke dag om 6h00 s'morgens

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-11 11:26

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

1475paul schreef op donderdag 9 november 2017 @ 17:16:
Heb een widget gemaakt van apparaat onderhoud
weet iemand hoe ik deze kan laten uitvoeren elke dag om 6h00 s'morgens
Tasker

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• 1475paul
Heb ik ,maar weet niet hoe
een app starten dat gaat maar widget niet

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

1475paul schreef op donderdag 9 november 2017 @ 18:44:
[...]

Heb ik ,maar weet niet hoe
een app starten dat gaat maar widget niet
Dan maak je toch een regel die het vanuit de activity doet (althans, in Nova is dat een activity geloof ik). Heb zelf geen tijd om erin te duiken nu. Nu lunchen.

[ Voor 7% gewijzigd door AllSeeyinEye op 09-11-2017 18:45 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• 1475paul
AllSeeyinEye schreef op donderdag 9 november 2017 @ 18:45:
[...]

Dan maak je toch een regel die het vanuit de activity doet (althans, in Nova is dat een activity geloof ik). Heb zelf geen tijd om erin te duiken nu. Nu lunchen.
Als je tijd heb kun je dan nader uileggen ,ben nogal leek
maar ga toch even kijken

• Garret1410
Dubrillion schreef op donderdag 9 november 2017 @ 14:56:
[...]

Als je in het instellingen menu zit, dan kun je de zoek functie gebruiken. Is erg handig vind ik.
Geef als zoek opdracht "reset en je krijgt alles wat met resetten te maken heeft.

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:00
Modbreak:Vodafone codes graag hier verder:
Vodafone directsales: Friends&Family

Strava

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Ik heb sinds vanmiddag een “poort controleren” melding in mijn statusbalk. Staat er dat er vocht is gedetecteerd. Iemand enig idee hoe lang deze melding blijft? Ik bemerkte dat de onderkant van mijn S8 inderdaad wat nattig was dus er zal ongetwijfeld iets aan vocht in zitten.
Of kan ik mijn telefoon even boven de kachel leggen :P

• Mrjraider
  • Niet online
De melding is weer verdwenen als water voor de zon ;)

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 10:11
Iemand een idee hoe je whatsapp gesprekken van iPhone naar S8+ en Note 8 krijgt? Ik en me pa lukt het beide niet. Heb van die YouTube filmpjes gekeken en wat programma's geprobeerd, die het zogenaamd 1-1 via dat programma versturen maar geen succes..

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:51

aex351

I am the one

Vedrano schreef op zondag 12 november 2017 @ 16:48:
Iemand een idee hoe je whatsapp gesprekken van iPhone naar S8+ en Note 8 krijgt? Ik en me pa lukt het beide niet. Heb van die YouTube filmpjes gekeken en wat programma's geprobeerd, die het zogenaamd 1-1 via dat programma versturen maar geen succes..
Ja, ik heb dit afgelopen week nog gedaan. Ik heb behoorlijk veel (vage) YouTube filmpjes gekeken en sites bezocht, maar de meeste (99%) verwezen allemaal naar exact dezelfde vage betaalde applicaties. Bij sommige websites denk je nog, dit lijkt een eerlijke site te zijn, maar ook die zijn veelal gesponsord of nagenoeg advertorials.

Maar goed, na veel tijd kwijt te zijn geweest aan de bovenstaande onzin, en nadat het mij nog meer moeite zou kosten om het helemaal zelf te gaan zitten uitzoeken en converteren. Heb ik een betaalde Android applicatie gebruikt genaamd: WazzapMigrator. Wat je dan moet doen is:
  • Maak met iTunes een lokale un-encrypte back-up
  • Extract de 2 mappen (chats + media)
  • Plaatst deze in de WazzapMigrator map op je Android
  • Open WazzapMigrator en click run/play
Het extracten van de iPhone back-up blijkt ook nogal een vage wereld te zijn met obscure applicaties. Ik heb hiervoor de gratis versie van iPhoneBackupBrowser gebruikt. WazzapMigrator biedt een handige instructieoverzicht.

< dit stukje webruimte is te huur >

• JDL15
  • Laatst online: 09:53
Mrjraider schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 13:40:
Ik heb sinds vanmiddag een “poort controleren” melding in mijn statusbalk. Staat er dat er vocht is gedetecteerd. Iemand enig idee hoe lang deze melding blijft? Ik bemerkte dat de onderkant van mijn S8 inderdaad wat nattig was dus er zal ongetwijfeld iets aan vocht in zitten.
Of kan ik mijn telefoon even boven de kachel leggen :P
Als het goed is, heb je er inmiddels geen last meer van..

Heb het ook als ik mijn telefoon even vet- en bacterievrij maak van tijd tot tijd (Dreft en afspoelen met water). Duurt hooguit een uurtje bij mij en dan kan hij weer in de lader. Alternatief is nog altijd draadloos laden!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:51
Op mijn s8+ heb ik een full cover screen protector. Nu heb ik alleen probleem met hoesjes ivm het omhoog duwen van de screen protector.

Iemand hier ook problemen mee gehad?

• Garret1410
Knamix schreef op maandag 13 november 2017 @ 10:06:
Op mijn s8+ heb ik een full cover screen protector. Nu heb ik alleen probleem met hoesjes ivm het omhoog duwen van de screen protector.

Is een bekend probleem als je het accessoire topic door leest. Beste is merk protector bij merk case houden of een zogenaamde case friendly protector nemen.

Op YouTube zijn veel filmpjes over welke protector met welke case goed gaat. Ook kun je in reviews vaak wel lezen of iemand er problemen mee heeft.

Ik heb een protector van Samsung en die gaat prima met Spigen cases.

• Swizzler24
  • Laatst online: 23-10 08:33
geen V&A spam hier...

[ Voor 83% gewijzigd door Prulleman op 13-11-2017 20:41 ]

• JDL15
  • Laatst online: 09:53
Bizar hoe snel het soms gaat met de batterij met een uurtje Flitsmeister aan en een klein beetje nieuws lezen en WhatsAppen:

https://imgur.com/a/W9hGo

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 29-11 12:37
JDL15 schreef op maandag 13 november 2017 @ 11:38:
Bizar hoe snel het soms gaat met de batterij met een uurtje Flitsmeister aan en een klein beetje nieuws lezen en WhatsAppen:

ja gaat soms hard ineens. Had vorige week woensdag en donderdag dat de S8 ineens leegliep Google services was de boosdoener. Gebeurde zomaar na een paar uur 'normaal' gebruik op kantoor dus niet aan beetje whats app en mail soms.
Het leegmaken van geheugen en probleemoplossing via de Samsung tool en telefoon opnieuw opstarten hielpen niet. Want de volgende dag hetzelfde probleem, na een paar uur weer bijna leeg. Toen maar een cache wipe vanuit het reboot menu gedaan en dat hielp. Tot nu toe weer een normaal batterij leven en weer helemaal blij met de S8 blijft een super toestel! Alhoewel ik de batterij wel iets sterker had willen zien......

• Garret1410
JDL15 schreef op maandag 13 november 2017 @ 11:38:

Ligt aan Flitsmeister zo te zien. Verwijderen en opnieuw installeren.
Heb het ook een keer met een Weer app gehad.

• Blokkie90
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 12:40
Ik heb nog steeds niet de nieuwe update. Heb de luxversie. Ook begin ik problemen te krijgen met de batterij die sneller leeg gaat. Heb de cache al verwijderd zonder succes. Als ik in Android systeem kijk, zie ik tussen de opgenomen pakketten 'fout' staan. Is dit normaal?

• sjaool
  • Laatst online: 10:52

sjaool

Every life should have 9 cats

@Blokkie90 Als ergens fout staat is het nooit normaal. Ik heb alleen geen oplossing voor je paraat. ;)

"When you grow up your heart dies"

• Blokkie90
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 12:40
sjaool schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 08:52:
@Blokkie90 Als ergens fout staat is het nooit normaal. Ik heb alleen geen oplossing voor je paraat. ;)
ja heb hem nu terug naar fabrieksinstellingen gezet, is zien of dat helpt.

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Knamix schreef op maandag 13 november 2017 @ 10:06:

Ja, zie ook mijn reactie en oplossing (Clearplex).

Flickr

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:42
Afgelopen week was ik één van de gelukkigen en heb een Samsung Galaxy S8 voor € 305,99 kunnen scoren met Tele2. Deze zit nog in de ongeopende verpakking. Nu ben ik Apple iPhone gebruiker en lees hier veel over haperingen met switchen tussen apps en met scrollen t.o.v. de Apple iPhone.

Ik ben dus benieuwd naar de ervaringen van mensen die ook van de Apple iPhone naar een Samsung Galaxy S8 zijn overgestapt. Is dit niet meer aan de orde, zag dit vooral veel in het begin van het topic?

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Jumpman schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 10:57:
Afgelopen week was ik één van de gelukkigen en heb een Samsung Galaxy S8 voor € 305,99 kunnen scoren met Tele2. Deze zit nog in de ongeopende verpakking. Nu ben ik Apple iPhone gebruiker en lees hier veel over haperingen met switchen tussen apps en met scrollen t.o.v. de Apple iPhone.

Ik ben dus benieuwd naar de ervaringen van mensen die ook van de Apple iPhone naar een Samsung Galaxy S8 zijn overgestapt. Is dit niet meer aan de orde, zag dit vooral veel in het begin van het topic?
Ik ben geen overstapper (iPhone is niet mijn ding, zeg maar), maar wat voor ervaringen zoek je? Want veel zal vooral gebaseerd zijn op het onder de knie krijgen van kleine verschillen om dingen te benaderen. Voor het overige is er slechts een ding dat simpelweg beter is in het Apple systeem dan bij Android, en dat is Apple's messenger. In al het andere blinkt Android uit.

• B-Real

Hier een overstapper na 9 jaar diverse iPhones.
Switchen tussen apps en scrollen gaat bij Apple altijd soepel, ook als je telefoon meer dan 2 jaar oud is. Op een gegeven moment merk je wel dat het een fractie trager gaat, maar het blijft soepel aanvoelen op de een of andere manier. (lastig uitleggen)

Nu met de S8 merk ik niet dat het switchen of scrollen sneller, beter, slechter, soepeler is. Wel iets anders en echt heeeeeel soms lijkt er een fractie van een seconde een hapering te zijn. Dit gebeurt echter zo sporadisch dat het eigenlijk niet noemenswaardig is.

Overstappen betekend dat je zult moeten gaan wennen aan Android en dat duurt even. Nu na drie maanden zijn er nog steeds zaken waar ik mij aan irriteer en die beter waren bij de iPhone, maar er zijn even zoveel punten die fijner zijn bij Android. Conclusie is dat de S8 en iPhone twee totaal verschillende telefoons zijn, maar allebei gewoon erg goed.

• Jumpman
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 12:08:
[...]

Ik ben geen overstapper (iPhone is niet mijn ding, zeg maar), maar wat voor ervaringen zoek je? Want veel zal vooral gebaseerd zijn op het onder de knie krijgen van kleine verschillen om dingen te benaderen. Voor het overige is er slechts een ding dat simpelweg beter is in het Apple systeem dan bij Android, en dat is Apple's messenger. In al het andere blinkt Android uit.
Ik ben niet vreemd met Android, mijn Sony TV draait op Android. Mijn laatste Android telefoon was de Samsung Galaxy S3, daarna weer Apple iPhones gehad. Ik ga ook heel bewust met het excosysteem van Apple om en zit daar dus niet aanvast.

Waar ik vooraal naar opzoek ben is de ervaringen met de haperingen bij het switchen tussen Apps en het scrollen, daar lees ik veel over in dit topic.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

De enige scroll haperingen die ik opmerk zijn in de facebook app. Maar die app heeft werkelijk nog nooit goed gefunctioneerd op Android.

App switchen gaat hier eigenlijk helemaal vloeiend, waarbij wel in acht genomen moet worden dat switchen naar een app die niet meer in geheugen staat en dus geladen moet worden, altijd tijd zal kosten en voor het oog dus geen vloeiende overgang zal hebben.

• B-Real
Voor Facebook gebruikte ik op de iPhone al tijden de app Friendly. Deze vreet veel minder geheugen en is een stuk lichter dan de normale FB app. Perfecte app als je, zoals ik, er alleen een beetje doorheen scrolled en af en toe op "vind ik leuk" drukt.

Heb deze ook gelijk op de Samsung geinstalleerd en bevalt prima. Dus die is wellicht het proberen waard als de normale FB app niet fijn genoeg is ;)

• Garret1410

Het ligt er ook aan hoe gevoelig je hier voor bent en hoe belangrijk je het vind.
Je zult af en toe een framedrop bemerken maar heel dramatisch is het niet. Een iPhone 7 of 8 is vloeiender alhoewel daar ook wel eens een hapering is.

Scrollen gaat op de S8 meestal soepel maar bij sommige apps gaat het minder. Ook ligt het aan de internet verbinding. Hoe sneller content geladen wordt hoe soepeler het scrollt.
Bij een iPhone scrollt het gewoon soepel ook al is een plaatje of zo nog niet geladen.
Verder gaat het scrollen bij iPhone ook langzamer wat denk ik ook ten goede komt van het scrollen.

Wat mij het meest opvalt is dat een iPhone sneller reageert als je tussen apps of tabbladen wisselt. Een touch invoer is bijna meteen terwijl er bij de S8 iets tijd tussen zit. We praten dan over milliseconden waarschijnlijk maar het valt op.

Dus puur qua prestaties is de iPhone 7 of 8 beter dan S8.

Aan de andere kant is de S8 een geweldige toestel en ondanks dat ik elk jaar een nieuwe iPhone probeer kom ik toch steeds weer terug bij Android en dan met name de Samsung Galaxy's
De mogelijkheden zijn enorm en het scherm is gewoon geweldig. Alleen de iPhone X is gelijkwaardig wat dat betreft.

• Jumpman
Garret1410 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 13:42:
[...]

Het ligt er ook aan hoe gevoelig je hier voor bent en hoe belangrijk je het vind.
Je zult af en toe een framedrop bemerken maar heel dramatisch is het niet. Een iPhone 7 of 8 is vloeiender alhoewel daar ook wel eens een hapering is.

Scrollen gaat op de S8 meestal soepel maar bij sommige apps gaat het minder. Ook ligt het aan de internet verbinding. Hoe sneller content geladen wordt hoe soepeler het scrollt.
Bij een iPhone scrollt het gewoon soepel ook al is een plaatje of zo nog niet geladen.
Verder gaat het scrollen bij iPhone ook langzamer wat denk ik ook ten goede komt van het scrollen.

Wat mij het meest opvalt is dat een iPhone sneller reageert als je tussen apps of tabbladen wisselt. Een touch invoer is bijna meteen terwijl er bij de S8 iets tijd tussen zit. We praten dan over milliseconden waarschijnlijk maar het valt op.

Dus puur qua prestaties is de iPhone 7 of 8 beter dan S8.

Aan de andere kant is de S8 een geweldige toestel en ondanks dat ik elk jaar een nieuwe iPhone probeer kom ik toch steeds weer terug bij Android en dan met name de Samsung Galaxy's
De mogelijkheden zijn enorm en het scherm is gewoon geweldig. Alleen de iPhone X is gelijkwaardig wat dat betreft.
De Apple iPhone X heb ik gehad op de eerste dag, de prijs en de notch in het ontwerp vind ik echt een major fail. Dat ik een goede prijs voor mijn Apple iPhone X kon krijgen heeft mij doen besluiten hem te verkopen.

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:46
Hm, de batterij van mijn S8 en de S8 van mijn vriendin gaan opeens echt vrij snel leeg. De mijne is van de launch en daar deed ik echt superlang mee... nu vliegen de % eraf en kan niks geks vinden qua verbruik.

• SKB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-11 08:25

SKB

Gaat hier ook vrij snel plat.

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 29-11 12:37
W84 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 15:37:
Hm, de batterij van mijn S8 en de S8 van mijn vriendin gaan opeens echt vrij snel leeg. De mijne is van de launch en daar deed ik echt superlang mee... nu vliegen de % eraf en kan niks geks vinden qua verbruik.
wat geeft de batterijverbruiker aan als grootste verbruiker? Ik heb vorige week en gisteren een hoog verbruik gehad door google services door onverklaarbare reden.....Heb een volledige cache wipe gedaan via 'boot menu' en dat lijkt het vooralsnog te verhelpen.

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:27
Dag allemaal, ik heb het volgende probleem met mijn QC 2.0 oplader... Eerste 5 seconden gaat het opladen goed maar als hij naar 'Snel opladen' moet schakelen als het scherm uit is blijft hij continu ontkoppelen en koppelen. Met een QC 3.0 lader die ik in een andere auto heb gaat het wel goed. Als ik snel opladen uitzet gaat het ook goed. Galaxy S6 opladen via die snellader gaat ook goed. Als het toestel uitgeschakeld is gaat het ook goed. Andere snoeren maken geen verschil.... Meer die hier last van dan wel een oplossing hebben? :)

[ Voor 5% gewijzigd door Henkie-Jan op 15-11-2017 09:49 ]

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

• SKB
  • Laatst online: 23-11 08:25

SKB

Top verbruikers bij mijn zijn:

Android OS
Android-systeem
com.android.systemui
Mobiel standby

• _Nick__
  • Niet online
SKB schreef op woensdag 15 november 2017 @ 09:49:
Top verbruikers bij mijn zijn:

Android OS
Android-systeem
com.android.systemui
Mobiel standby
Na de vorige firmware-update begonnen de Samsung Apps (met name E-mail van Samsung op Active Sync) bij mij opeens veel te gebruiken..

Valt niet meteen op in het grote overzicht, maar wel als ik Gmail en alleen nog maar andere Google Apps gebruik en ook Bixby-uitzet..

Toestel heeft nu weer volledige slaapstand en heeft op drukste dagen na 16 uur nog ruim 30% accu over.. was anders al verstandig om voor de avond nog bij te laden..

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16:44
Ik meld me weer eens met een vraag. Ik reis veel met het openbaar vervoer en de trein/bus hebben een wifi netwerk waarbij je moet inloggen. Mijn S8 verbindt daar automatisch mee, wat prima is. Ik gebruik nog steeds mijn 4G verbinding. Echter word ik meerdere keren automatisch geredirect naar het inlog scherm van de wifi verbinding. Is het mogelijk om dit uit te schakelen?

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

• AMD and INTEL
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 30-11 22:09
Mijn s8+ wil nietmeer snelladen nadat ik een nieuwe oplader kreeg van samsung (de andere deed het opeens niet meer ) Iemand enig idee hoe dit op te lossen? Had dit op mijn s6 ook al );

• DiMacho
AMD and INTEL schreef op donderdag 16 november 2017 @ 08:17:
Mijn s8+ wil nietmeer snelladen nadat ik een nieuwe oplader kreeg van samsung (de andere deed het opeens niet meer ) Iemand enig idee hoe dit op te lossen? Had dit op mijn s6 ook al );
Zal het dan niet aan je kabel en oplaadblokje liggen... Als je dit al eerder had. Of bedoel je dat die vervangen zijn? Gebruikte je de draadloze lader ook voor de s6 en is dit zo'n kleine ronde. Dat is een slowcharger nl.

[ Voor 15% gewijzigd door DiMacho op 16-11-2017 08:55 ]

• AMD and INTEL
DiMacho schreef op donderdag 16 november 2017 @ 08:53:
[...]

Zal het dan niet aan je kabel en oplaadblokje liggen... Als je dit al eerder had. Of bedoel je dat die vervangen zijn? Gebruikte je de draadloze lader ook voor de s6 en is dit zo'n kleine ronde. Dat is een slowcharger nl.
Het is de wired charger.

Hij deed wel snelladen voordat de oude ineens kapotging ja, toen nieuwe geen snelladen meer...
( originele van samsung )

( met mijn s6 alle laders in de wereld geprobeerd maar kreeg snelladen niet meer aan het werk toen. )

• DiMacho
AMD and INTEL schreef op donderdag 16 november 2017 @ 08:58:
[...]

Het is de wired charger.

Hij deed wel snelladen voordat de oude ineens kapotging ja, toen nieuwe geen snelladen meer...
( originele van samsung )

( met mijn s6 alle laders in de wereld geprobeerd maar kreeg snelladen niet meer aan het werk toen. )
Al een factory reset geprobeerd? En anders naar een Samsung Service punt. Even bellen met Samsung en een 1uurs afspraak maken.

• AMD and INTEL
Nog een probleem : Ik zie nu dat mijn s8+ ook een groene streep helemaal onderin het beeld heeft, mijn lader is vorig jaar ook al ontploft, ben echt helemaal klaar met samsung nu.

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:56

Format-C

Tracing Rays

Goedemiddag. Wat ik nu ga vragen is vast al eerder gevraagd. En ik heb ik de search gebruikt maar geen antwoord kunnen vinden.

Ik heb sinds gisteren de s8. Maar nu heb ik gemerkt met YouTube geen volledig scherm te kunnen gebruiken.

Ik heb de app verwijderd, telefoon opnieuw opgestart, YouTube app cache leeggemaakt, echter krijg ik geen full screen, of dat crop to fit icoontje.

Weet iemand hoe ik toch YouTube full screen kan bekijken? Vind dit best vervelend eigenlijk.

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team M2 1TB SSD/ MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:00
Format-C schreef op donderdag 16 november 2017 @ 12:44:
Goedemiddag. Wat ik nu ga vragen is vast al eerder gevraagd. En ik heb ik de search gebruikt maar geen antwoord kunnen vinden.

Ik heb sinds gisteren de s8. Maar nu heb ik gemerkt met YouTube geen volledig scherm te kunnen gebruiken.

Ik heb de app verwijderd, telefoon opnieuw opgestart, YouTube app cache leeggemaakt, echter krijg ik geen full screen, of dat crop to fit icoontje.

Weet iemand hoe ik toch YouTube full screen kan bekijken? Vind dit best vervelend eigenlijk.
"You can now pinch to zoom in and out!"

Icoontje is volgens mij vervangen door deze optie :)

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:00
AMD and INTEL schreef op donderdag 16 november 2017 @ 10:19:
Nog een probleem : Ik zie nu dat mijn s8+ ook een groene streep helemaal onderin het beeld heeft, mijn lader is vorig jaar ook al ontploft, ben echt helemaal klaar met samsung nu.
Ja want dit is echt alleen Samsung ;)
https://www.engadget.com/...hone-x-green-line-glitch/

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:56

Format-C

Tracing Rays

Razer schreef op donderdag 16 november 2017 @ 13:18:
[...]

"You can now pinch to zoom in and out!"

Icoontje is volgens mij vervangen door deze optie :)
Held!!! Dank je wel. Het werkt. :)

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team M2 1TB SSD/ MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

• AMD and INTEL
Niet zo een, Het is veel kleiner en onderin het scherm.
( heeft iedere s8/note8/+ die ik heb gezien... )

Update : fast charging doet het met mijn oude cable en nieuwe wall adapter.

[ Voor 13% gewijzigd door AMD and INTEL op 16-11-2017 13:26 ]

• Mrjraider
  • Niet online
Zojuist kwam de oktober patch voor VDF binnen.

• Jumpman
Dagje onderweg nu met mijn Samsung Galaxy S8 Midnight Black.

Het design en het scherm voelen en zien er uit als echt premium.
Het is wel wennen van iOS 11.1 naar Android 7.0, maar wat een vrijheid aan instellingen.

• NegativeFreak
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-11 20:38
Mrjraider schreef op donderdag 16 november 2017 @ 13:36:
Zojuist kwam de oktober patch voor VDF binnen.
Hier ook, nadat ik je bericht las en een check deed.

G950FXXU1AQJ1 / G950FOVF1AQJ1 / G950FXXI1AQJ1
320,29 MB
-Maandelijkse securitypatches (okt) van Google toegepast.
-De stabiliteit van DeX-stand is verbeterd.
-De stabiliteit van Launcher is verbeterd.

• Garret1410
Jumpman schreef op donderdag 16 november 2017 @ 13:47:
Dagje onderweg nu met mijn Samsung Galaxy S8 Midnight Black.

Het design en het scherm voelen en zien er uit als echt premium.
Het is wel wennen van iOS 11.1 naar Android 7.0, maar wat een vrijheid aan instellingen.
Heel veel instellingen inderdaad. Dus ik zou eerst een backup maken met Smart switch via PC en dan eens lekker alle instellingen proberen.
Standaard valt er veel uit te zetten aan dingen die je toch niet gebruikt.

• Swizzler24
  • Laatst online: 23-10 08:33
Voor de mensen die een extra originele lader van Samsung willen hebben. Bel ff met de helpdesk en zeg dat je lader en telefoon erg heet worden tijdens het laden (zelfs met snelladen optie uit). Ik heb aangegeven dat ik de lader van een vriend heb gebruikt die tevens de S8 heeft en dat die geen kuren heeft. Ik krijg kosteloos een nieuwe lader opgestuurd (valt onder de garantie). Doe er je voordeel mee. >:)

• Antrax
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:49
Ik vraag mij toch echt af waarom Samsung altijd zo lang doet over een major Android release. Imo. mag de gehele stock rom nog een stuk kaler. I bet you dat vele programma's niet eens gebruikt wordt door menig persoon. (Download ze dan vanuit de Samsung Store).

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Give a gentle tap to the back of your phone or give it a small shake. Nothing violent, it won't take much.

Dit gebruikt om te zorgen dat mijn camera weer normaal focust. Vond het toch een rare issue, iemand bekend mee?
Antrax schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 11:37:
Ik vraag mij toch echt af waarom Samsung altijd zo lang doet over een major Android release. Imo. mag de gehele stock rom nog een stuk kaler. I bet you dat vele programma's niet eens gebruikt wordt door menig persoon. (Download ze dan vanuit de Samsung Store).
Ja die skin en het feit dat ze echt alles op orde proberen te hebben is toch wel de reden, ik kan me er niet echt heel erg aan storen. Sommige andere apparaten die erg snel updaten lopen tegen problemen aan. Je kan altijd de Beta in gaan?

[ Voor 58% gewijzigd door StrongArmLance op 17-11-2017 13:02 ]

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:19
StrongArmLance schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 12:52:
Give a gentle tap to the back of your phone or give it a small shake. Nothing violent, it won't take much.

Dit gebruikt om te zorgen dat mijn camera weer normaal focust. Vond het toch een rare issue, iemand bekend mee?

[...]

Ja die skin en het feit dat ze echt alles op orde proberen te hebben is toch wel de reden, ik kan me er niet echt heel erg aan storen. Sommige andere apparaten die erg snel updaten lopen tegen problemen aan. Je kan altijd de Beta in gaan?
Is in dit topic al vaak genoeg naar voren gekomen.
Ik heb het overigens ook. Vind het niet vervelend genoeg om er mee terug te gaan.

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Arjant2 schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 13:03:
[...]

Is in dit topic al vaak genoeg naar voren gekomen.
Ik heb het overigens ook. Vind het niet vervelend genoeg om er mee terug te gaan.
Ik weet het, maar ik vroeg me af of er meer bekend over was, waar het probleem ligt. Ik lees over mensen die van Samsung horen dat het een software probleem is (lijkt me sterk dat het dan nog niet is opgelost) en sommigen die een totaal nieuwe krijgen en dan lijkt het weg te zijn.

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-11 20:57

Grudgie

PSN: Grudgie7

Zonet ook de nieuwe update binnen gekregen. Ben benieuwd :P

• Garret1410
StrongArmLance schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 13:07:
[...]

Ik weet het, maar ik vroeg me af of er meer bekend over was, waar het probleem ligt. Ik lees over mensen die van Samsung horen dat het een software probleem is (lijkt me sterk dat het dan nog niet is opgelost) en sommigen die een totaal nieuwe krijgen en dan lijkt het weg te zijn.
Dit is al heel lang bekend. Het is al sinds de S6 en bij wel meer toestellen. De autofocus blijft dan mechanisch vast zitten en dmv een tikje komt het weer los. Zover ik weet is het ook een garantie gevalletje en als het vaker voorkomt dan zou ik het zeker laten repareren.

In sommige gevallen is het wel software gerelateerd en dan helpt het om de camera app cache te legen of een factory reset.

• shyheim
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 30-11 23:17

shyheim

busta! straight busta!

Iemand hier last van screen burn-in?
Ben wat gebruikerservaringen aan het lezen voor mijn aankoop en kwam dit tegen. Terechte zorg?

Xbox GT: Shyheim87 | PSN: Shyheimz-

• Jumpman
shyheim schreef op maandag 20 november 2017 @ 08:45:
Ben wat gebruikerservaringen aan het lezen voor mijn aankoop en kwam dit tegen. Terechte zorg?
Zelf ook aardig wat onderzoek gedaan, deze was ik nog niet tegengekomen. Ik heb zelf de Samsung S8 nog maar sinds woensdag in gebruik, dus kan er weinig over zeggen.

[ Voor 3% gewijzigd door Jumpman op 20-11-2017 08:49 ]

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-11 20:26
Vandaag S8 besteld, kom van een Oneplus 3T af. De camera is voor mij echt een pluspunt van de s8.

automation fanboy

• B-Real
Ik heb het alleen nog maar gezien bij de winkelmodellen waarbij de telefoons 24/7 op de maximale prestatiestand staan met het scherm aan. Ik kan mij bijna niet voorstellen dat het je gaat lukken bij je eigen telefoon bij normaal gebruik.

Maximale prestatiestand doet qua felheid van het scherm (in een donkere omgeving) bijna pijn aan je ogen. Daarnaast heb je het scherm nooit de hele dag door aan staan.
Het alway on display brand veel minder fel, verspringt eens in de zoveel tijd een fractie én kun je desnoods uitzetten of tussen bepaalde tijdstippen uitzetten. (ik heb hem bijv. standaard uit staan tussen 00.00 en 6.00 op weekdagen).

Kortom, ik vind dat je zorg onterecht is en zou een beter argument bedenken om geen S8 te kopen :P

• DiMacho
Ik had een klant, nieuw display geplaatst. 2 maanden later ingebrand scherm. Display aan stond op 10min en op volle sterkte.

Samsung heeft in de gebruikersvoorwaarden staan dat je het display niet altijd op volle sterkte moet zetten en voor al auto altijd aan.

Dat was het eerste ingebrande scherm wat ik heb gezien. En zier dagelijks wel een paar voorbij komen.

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09:07

burgt

Starbass

Je hebt dan niet alleen een ingebrand scherm maar ook ingebrande ogen...

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

• shyheim

shyheim

busta! straight busta!

Alright bedankt!
Uiteraard lees je in de klachten van die mensen niet dat het hun eigen schuld is omdat ze complete idioten zijn hé, vandaar ;)...

Heb op mijn Lenovo P2 alleszins ook een AMOLED display waarop ik geen last ondervind, dusja, bon.

[ Voor 13% gewijzigd door shyheim op 20-11-2017 14:56 ]

• Garret1410
Ik heb het zelf nog nooit meegemaakt met jaren van Amoled gebruik. Moet wel zeggen dat ik meestal elk jaar een nieuw toestel heb dus weet niet hoe het na twee jaar is. Een S4 mini van 4 jaar oud hier heeft nog geen burn in maar wordt ook meer binnen gebruikt dan buiten.

Denk dat het eraan ligt hoe je het gebruikt. Bij hoge helderheid en statisch beeld zul je burn in krijgen. Als je heel vaak navigatie gebruikt dan zou het mogelijk kunnen zijn.

Dus het komt voor maar is niet een heel groot probleem want anders zou Samsung geen toestellen meer verkopen.

• sekeroglan
  • Laatst online: 30-11 17:58

sekeroglan

Bezint eer ge begint.

Van MyDealz.de (duitse pepper): Momenteel op eBay de Galaxy S8 + Dual SIM-variant voor een onverslaanbare € 467,49 bij gebruik van de 15% eBay kortingscode: PXMAS17S

Samsung Galaxy S8+ Plus G955FD Duos 64GB Orchid Gray purple voor 467,49

Galaxy-S8-Plus-G955FD-Duos-LTE-64GB-Midnight-Black voor 475,99

https://card.exophase.com/1/1116015.png

• shyheim

shyheim

busta! straight busta!

sekeroglan schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 12:02:
Van MyDealz.de (duitse pepper): Momenteel op eBay de Galaxy S8 + Dual SIM-variant voor een onverslaanbare € 467,49 bij gebruik van de 15% eBay kortingscode: PXMAS17S

Samsung Galaxy S8+ Plus G955FD Duos 64GB Orchid Gray purple voor 467,49

Galaxy-S8-Plus-G955FD-Duos-LTE-64GB-Midnight-Black voor 475,99
Hoop hier geen uitbrander te krijgen, want serieuze vraag: is er voor die prijs nog een argument om eerder voor een OP5t te kiezen (lees: als de OP5t duurder is dan de S8)?

edit: behalve dan omdat je een bloedhekel hebt aan Samsung en hun laagje over Android uiteraard.

[ Voor 4% gewijzigd door shyheim op 21-11-2017 12:50 ]

• Garret1410
shyheim schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 12:45:
[...]

Hoop hier geen uitbrander te krijgen, want serieuze vraag: is er voor die prijs nog een argument om eerder voor een OP5t te kiezen (lees: als de OP5t duurder is dan de S8)?

edit: behalve dan omdat je een bloedhekel hebt aan Samsung en hun laagje over Android uiteraard.
Enigste reden die ik kan bedenken is ram management. De 5t heeft 6-8gb ram dus heel veel apps blijven in het geheugen. Hierdoor zullen apps sneller opstarten. Hierdoor voelt het toestel ook snel aan. Verder lijkt het toestel ook wat sneller te reageren op commando. Verder een betere vingerafdruk scanner en betere face unlock.

Anderzijds mis je het mooie scherm van de S8, de betere camera, ip68, SD kaart slot, always on display, Gear VR, draadloos laden, compactere bouwvorm, meer accessoires voor te krijgen zoals hoesjes en ik zal vast iets vergeten

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Garret1410 schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 13:23:
[...]

Enigste reden die ik kan bedenken is ram management. De 5t heeft 6-8gb ram dus heel veel apps blijven in het geheugen. Hierdoor zullen apps sneller opstarten. Hierdoor voelt het toestel ook snel aan. Verder lijkt het toestel ook wat sneller te reageren op commando. Verder een betere vingerafdruk scanner en betere face unlock.

Anderzijds mis je het mooie scherm van de S8. De betere camera, ip68, SD kaart slot, always on display, Gear VR, draadloos laden, compactere bouwvorm, meer accessoires voor te krijgen zoals hoesjes en ik zal vast iets vergeten
De camera alleen al zou voor mij persoonlijk de keuze naar de S8 laten gaan.
Heb je ervaring met het Samsung-Android laagje op de S8 @shyheim ? Ik vond het voorheen (op andere toestellen) ook vreselijk namelijk, maar moet zeggen dat ik deze TouchWiz toch niet verkeerd vindt.

• shyheim

shyheim

busta! straight busta!

Garret1410 schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 13:23:

Anderzijds mis je het mooie scherm van de S8, de betere camera, ip68, SD kaart slot, always on display, Gear VR, draadloos laden, compactere bouwvorm, meer accessoires voor te krijgen zoals hoesjes en ik zal vast iets vergeten
Deel 1: true - maar goed, voor mij maakt dat weinig uit denk ik. Ik heb toch altijd de reflex om gedurende de dag soms eens alle apps af te sluiten.
Vroeger was dat via een appje die Greenify heette, op mijn Lenovo P2 zit dat ingebouwd als je de overview-button indrukt/aantikt.

Deel 2: ook wel waar. Gear VR heb ik wel (nog) geen interesse voor, maar je hebt wel gelijk. Vooral dat wireless chargen is iets waar ik snel aan gewoon zou kunnen raken.
Majesty schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 13:28:De camera alleen al zou voor mij persoonlijk de keuze naar de S8 laten gaan.
Heb je ervaring met het Samsung-Android laagje op de S8 @shyheim ? Ik vond het voorheen (op andere toestellen) ook vreselijk namelijk, maar moet zeggen dat ik deze TouchWiz toch niet verkeerd vindt.
Nope, nog geen ervaring met de Samsung-uitwerking van Android. Maar dat was wel hetgeen dat mij vroeger altijd belette om voor Sony en Samsung te gaan: hoop bloatware die mij wat aan het gesloten ecosysteem van Apple deed denken. Which is a bad thing.
Anyhow, ik klets er wellicht toch meteen Nova Launcher Prime op, dus die interface maakt wellicht weinig uit.

Had vorig jaar wel een Samsung Gear S3 Frontier gekocht die ik enkele maanden geleden verkocht heb omdat ik gek werd van Tizen OS en zijn gebrekkige communicatie met oa Strava. Kan nu wel veranderd zijn, maar loop nu rond met een Fenix 3 van Garmin :).

• jeantje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-11 15:03
Ik heb weer iets bijzonders gevonden. Je kunt Facebook niet toevoegen aan de altijd sluimerende apps?

Hoe kan dit dan?

Messenger, Snapchat & WhatsApp bijvoorbeeld wel.
Pagina: 1 ... 64 ... 96 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S8-serie] Levertijd & Prijzen
- Rooten, unlocken en custom ROM's: [Samsung Galaxy S8-serie] Rooten & Custom ROM's
- Accessoires: [Samsung Galaxy S8-serie] Het grote Accessoires topic
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support