Frugalicious schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 11:29:
Heb even gezocht in het forum, maar niet heel duidelijk tegengekomen.
Na 7 jaar iPhone ben ik het stiekem een beetje zat. Na de keynote gezien te hebben met de ' spectaculaire ' iPhone X, wordt het tijd voor een overstap.
Nu gaat mijn voorkeur uit naar de Samsung Galaxy S8+, maar weet ik uit andere ervaringen van mensen om mij heen, dat Samsung telefoons extreem langzaam kunnen worden na een bepaalde tijd. Ervaren jullie dat ook met de S8?
Daarnaast, volstaat de S7 voorlopig ook nog, of is het echt aan te raden voor de allernieuwste te gaan?
Ik wilde eigenlijk voor de Google Pixel 2 gaan, maar die is ivm prijs helaas uitgesloten.
Thanks alvast!
Ik heb een S8 en iPhone 8 en ik vind de S8 meer bieden voor het geld.
Een iPhone draait heel soepel als je dat heel belangrijk vind. Ik praat dan over de iPhone 7 met 10.3 want iOS11 draait nog niet zo heel goed en oudere iPhones zijn ook niet meer zo soepeltjes. (De iPhone 8 met 11.1 beta 5 draait ook wel redelijk goed)
Toch kan de S8 ook soepel draaien maar dat verschilt wel eens per persoon afhankelijk van de apps die je gebruikt. Dus als je je irriteert aan een micro hapering tijdens een animatie dan is de S8 niet de beste keus.
Groter verschil is dat iOS erg direct reageert op input. Android en het maakt niet uit welk merk wil nog wel eens iets vertraging geven als je bijvoorbeeld op de home knop drukt of een app opstart. Maar dit is milliseconde werk en de meesten valt het niet op maar als je een heavy user bent en veel wisselt tussen apps dan valt het op.
Als de S8 wat trager wordt dan is dat eenvoudig op te lossen door de cache te wissen. Dit scheelt bij mij best wel wat betreft smoothness. Sinds April heb ik dit nu 1x gedaan na een update. Persoonlijk heb ik niet gemerkt dat de S8 extreem trager wordt. Bij de S4 en S5 was dat wel het geval.
Meerwaarde van de S8 vind ik met name het scherm, dat is zeker een groot verschil en daar kijk je toch dagelijks naar.
De camera van de S8 is beter dan de iPhone 7 maar gelijk of ietsje minder dan de iPhone 8. Verschil bij daglicht foto's is minimaal waarbij de iPhone iets meer detail laat zien, bij weinig licht is S8 weer ietsje beter. Met filmen vind ik het beeld van de iPhone8 wat rustiger ogen, dus voor filmen geef ik de iPhone de voorkeur alleen het opname geluid van de iPhone is wel weer wat minder goed dan de S8.
Voor de rest kan ik wel een review schrijven over de verschillen maar beiden zijn best goede toestellen waarbij de S8 een stuk goedkoper is. Android moet je wel even leren kennen en instellen maar het werkt gewoon goed en stabiel. (ben wel bezig met een review over de iPhone8 maar is nog niet klaar)
De Pixel is wel een soepele en snelle telefoon met zeer goede camera en 3 jaar updates. Maar hij is fors duurder, minder features en er zijn wat problemen met het scherm waarvan ik even zou afwachten of dat het een incident is of structureel.
Ik zou ook eerder voor de S8 dan S7 gaan.
[
Voor 6% gewijzigd door
Garret1410 op 25-10-2017 12:31
]