Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• SubSun
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Garret1410 schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 22:46:
[...]

Bij mij komt Whatsapp in een aparte map. Kennelijk staat jouw de Gallerij niet op album geselecteerd maar op Foto's, waarbij hij alles laat zien.
Ik kan er inderdaad voor kiezen dat ze in ee aparte map worden getoond. Ik heb echter liever dat ze helemaal niet in mijn gallerij komen (tenzij ik dit handmatig doe).

//edit
Heb een workaround gevonden: met de app Quickpic kan ik kiezen welke mappen ik wil hiden. Deze worden dan niet meer getoond in de gallerij app.

[ Voor 14% gewijzigd door SubSun op 19-10-2017 23:02 ]

• JdJtA
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-11 10:32
Nieuwe update (AQI9) met security patches van oktober en verbetering van de stabiliteit van DeX en de Launcher: klik

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Die komt vanzelf wel bij VDF/VDF/VDF :+ Heb na een mislukte beta flash op mijn S6 Odin gedag gezegd :P

• MarcHealthy
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-10 10:02
lethargy schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 19:26:
[...]

Ik had dat ook. Contact gehad met helpdesk Samsung. Vastgesteld dat het een hardware probleem is. De telefoon is opgehaald en 2 dagen later gerepareerd weer teruggebracht. De camera is vervangen en nu werkt het weer.
Top bedankt!

[ Voor 24% gewijzigd door MarcHealthy op 20-10-2017 08:35 ]

www.marchealthy.nl / https://www.instagram.com/marc_healthy/

• MarcHealthy
Majesty schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 21:27:
[...]

Even wat eigen input is wel gewenst, heb het er de afgelopen pagina's zelfs nog uitgebreid over gehad.

Het is een hardware probleem dat onder de garantie valt. Ik zou je aanraden een Samsung service locatie op te zoeken en daar heen te gaan/afspraak te maken, omdat met aan huis ophalen je toestel naar Dynafix gaat. En dat wil je niet.
Bedankt!, daar kan ik wat mee! ga ik doen :).

Update: Volgende week een afspraak staan bij Samsung Amsterdam Noord :). Woon in haarlem en sport in Amsterdam en dat is toevallig vlakbij dus komt goed uit!. blij dat het onder de garantie valt, ga ik er ook gelijk wat aan doen. Heb nog wel geluk gehad, 3 weken ervoor 3 ween in amerika fotos gemaakt en geen last gehad en toen ik thuis kwam begon het opeens :)

[ Voor 23% gewijzigd door MarcHealthy op 20-10-2017 08:59 ]

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:00
Nice inderdaad nieuwe OTA, redelijk op tijd deze maand :)

• Hakki
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20:37
Garret1410 schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 22:46:
[...]

Bij mij komt Whatsapp in een aparte map. Kennelijk staat jouw de Gallerij niet op album geselecteerd maar op Foto's, waarbij hij alles laat zien.
Ik denk dat hij niet de albums bedoelt, maar in de camera app.
Rechts onderaan zie je de laatst genomen foto's en daar staan ook ontvangen foto's van whatsapp tussen gegooid.. je ziet dus soms een foto staan die je neit eens genomen hebt.

Verwijderd

Ik heb een Zwitsers toestel van Belsimpel. Kan het zijn dat ik nog niet eens de update van september binnengekregen heb?

• Hakki
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20:37
Verwijderd schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 09:19:
Ik heb een Zwitsers toestel van Belsimpel. Kan het zijn dat ik nog niet eens de update van september binnengekregen heb?
Zelfde hier voor Belgische versie (LUX). Hopelijk direct naar die van oktober dan.

• JdJtA
Hakki schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 09:54:
[...]

Zelfde hier voor Belgische versie (LUX). Hopelijk direct naar die van oktober dan.
Er is voor zover ik weet geen update voor de S8(+) waar de security patches van september specifiek in worden benoemd. De vorige update die ik op mijn simlockvrije toestel (PHN) heb gekregen bevat wel de Blueborne-fix maar was officieel nog met patches van 1 augustus 2017 (stond bij de software informatie). De nieuwe update is in ieder geval met 1 oktober 2017-patches.

LUX en AUT (Zwitserland) vallen wel onder de OXM-CSC dus eventueel kan je als deze beschikbaar komt de volledige (PHN-) firmware downloaden en flashen met ODIN.

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:46
Hier inderdaad op de S8 de nieuwe update aan het downloaden.
Changelog ziet er goed uit, stabiliteit van Launcher verbeteren is natuurlijk altijd goed.
Maar wat is DeX mode....?

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:15

WhateverSuitsU

PSN: WhateverSuitsU

Sleehond schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 15:18:
Hier inderdaad op de S8 de nieuwe update aan het downloaden.
Changelog ziet er goed uit, stabiliteit van Launcher verbeteren is natuurlijk altijd goed.
Maar wat is DeX mode....?
DeX mode

• SpiceWorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-10 09:53
Is er al bekend of het kleurverloop aan de randen (op het ronde stukje scherm) normaal is of exemplarisch?

Ik was bij de mediamarkt vanmiddag en de s8, s8+ en note 8 allen hadden een kleurenzweem op de randen. Vooral bij witte webpagina's stoorde mij het erg. Zijn dit ingebrande mediamarkt modellen? En zijn de meeste toestellen gewoon goed wat dit betreft?

• jabberwock
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-11 11:16

jabberwock

XBL:Jabberwocks

SpiceWorm schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 15:39:
Is er al bekend of het kleurverloop aan de randen (op het ronde stukje scherm) normaal is of exemplarisch?

Ik was bij de mediamarkt vanmiddag en de s8, s8+ en note 8 allen hadden een kleurenzweem op de randen. Vooral bij witte webpagina's stoorde mij het erg. Zijn dit ingebrande mediamarkt modellen? En zijn de meeste toestellen gewoon goed wat dit betreft?
Een paar pagina's terug is dat al besproken. Er is ook een optie toegevoegd door Samsung om de randen qua kleur aan te passen.
Daarnaast is het kijken naar een scherm wat 24/7 op de hoogste brightness (Demo model) waarschijnlijk wel een soort van ingebrand.
En een 2e daarnaast: helemaal een egale kleur zal het nooit worden met een afgerond stuk glas. Het is nu eenmaal een natuurkundig verschijnsel dat licht (en dus kleur) wordt gebroken.

• SpiceWorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-10 09:53
_Nick__ schreef op woensdag 26 april 2017 @ 12:18:
[...]

Voel me een zeur als ik het erover heb, maar voor die prijs mag het niet dat je van die randen hebt en in veel filmpjes zie ik het niet..

Als ik de rode kleur zoveel mogelijk "wegklik" (*#15987# > 3 of bij Schermmodus rood op 0 zet) is het verschil eigenlijk alleen maar groter, omdat dan het verschil meer opvalt met het "spierwit"..

Rij anders in het weekend wel "even" naar een Experience Store om te kijken wat zij van de randen vinden (naast andere toestellen)..
Bedoel je deze post? Dan ga ik dat even proberen bij de mediamarkt want ik vond het er niet uitzien.
oldsmelly schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 16:37:
Toch wel heel benieuwd of we snel een fix krijgen voor het WPA2 lek!
Misschien zou je dat es kunnen vragen aan de fabrikant van je router? ;)

Hakki schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 09:54:
[...]

Geen één toestel van Samsung heeft de september-patch ontvangen, WEL de "Blueborne-patch"

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12:11
@henklbr Ehhh nee voor onze S8 :-)

MuziekLiefhebbert

• kevintjeb
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10-01 14:42
Het probleem ligt bij de routers, niet de devices :-)

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:41
SpiceWorm schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 16:58:
[...]

Bedoel je deze post? Dan ga ik dat even proberen bij de mediamarkt want ik vond het er niet uitzien.
Firmware is ondertussen aangepast en kan gewoon via de instellingen. Maar 100% egaal kan natuurlijk niet want het is afgerond.
kevintjeb schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 17:34:
[...]

Dacht ik eerst ook maar las net wat anders. Zie onderaan het artikel.

There is some good news, believe it or not. This can be patched with a simple software update, but only on the client side. In other words, the fix has to be applied to every device you connect to your network, and a router/access point update won't address the problem (unless an access point is running as a client, for example as an extender).

As for Android devices, Google says that anything running the November 6 2017 security patch level will be protected

http://www.androidpolice....tty-much-everything-else/

• oldsmelly
  • Laatst online: 12:11
kevintjeb schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 17:34:
[...]

Nee andersom !!!

MuziekLiefhebbert

• Garret1410
Ik heb een probleem met de Facebook app. Nu is dit misschien niet S8 gerelateerd maar ik vroeg me toch af of er meer mensen zijn die dit hebben.

Het is een beetje lastig uit te leggen maar als ik door de berichten scroll en ik stop terwijl het bericht net niet bovenaan staat, dan wordt het bericht automatisch naar boven gescrolled zodat het precies bovenaan staat.

Het is van de laatste paar weken dat het mij opvalt. Misschien dat het een update van Facebook is maar kan er niets over vinden.

• 1475paul
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-11 08:04
wil mijn s8 autom. opnieuw opstarten op zaterdag maar werkt niet meer
wat doe ik fout al gegoogeld niks gevonden
heb wel bk package disabler geinstaleerd heb ik iets fout gedaan

• Bartje147
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-09-2024
lethargy schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 10:20:
[...]

Is het probleem met de camera nu helemaal verholpen?
Ik heb er ook last en ik wil er wel zeker van zijn dat de reparatie helpt.
Ja ze hebben de camera unit vervangen stond erbij. Tot op heden doet ie het zoals het moet

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:15

WhateverSuitsU

PSN: WhateverSuitsU

1475paul schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 06:22:
wil mijn s8 autom. opnieuw opstarten op zaterdag maar werkt niet meer
wat doe ik fout al gegoogeld niks gevonden
heb wel bk package disabler geinstaleerd heb ik iets fout gedaan
Als de telefoon aan de lader ligt, zie je dan wel wat gebeuren? Rood lampje, scherm dat laat zien hoeveel energie er in de accu zit etc.

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:53
JDL15 schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 12:25:
Sinds kort krijg ik geen weerbericht en nieuws meer voorgelezen door Bixby bij Bixby-briefing (als mijn alarm afgaat dus) :| . Wel leest de Bixby voice de tijd op en krijg ik dat standaard Bixby-briefing wake-up geluid.

Hebben jullie dit ook? Bixby is up-to-date en draai ook op de laatst beschikbare Android en security updates..
Niemand dit bemerkt/last van? Zie het op xda ook maar geen oplossing?

• Garret1410
JDL15 schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 08:50:
[...]

Niemand dit bemerkt/last van? Zie het op xda ook maar geen oplossing?
Ik gebruik geen Bixby dus zou het niet weten. Waarschijnlijk dat er meer mensen zijn die dit niet gebruiken.

• 1475paul
WhateverSuitsU schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 07:23:
[...]

Als de telefoon aan de lader ligt, zie je dan wel wat gebeuren? Rood lampje, scherm dat laat zien hoeveel energie er in de accu zit etc.
ja dat allemaal werkt

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:33

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Regelmatig heb ik nadat een app geupdate is 's nachts, dat het icon weg is van het scherm waar het eerst stond. Daar is dan een lege plek.

Uiteraard kan ik die er gewoon weer heen slepen, maar ik vroeg me af of jullie dat ook hebben en of er iets tegen te doen is.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Speedy_Gonzalez schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 12:17:
Regelmatig heb ik nadat een app geupdate is 's nachts, dat het icon weg is van het scherm waar het eerst stond. Daar is dan een lege plek.

Uiteraard kan ik die er gewoon weer heen slepen, maar ik vroeg me af of jullie dat ook hebben en of er iets tegen te doen is.
Dat heb ik heel soms, ik gok dat dat gebeurt doordat het een grote update is en effectief gezien de oude app verwijderd wordt en de nieuwe geïnstalleerd wordt. Naar mijn weten valt daar niks tegen te doen.

The devil is in the details.

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ik heb de laatste tijd veel last van "halve meldingen". Ik hoor de S8+ regelmatig een meldingsgeluid geven dat halverwege wordt afgebroken, en soms zelfs maar een fractie van een seconde. Zowel bij Whatsapp, Twitter en mail. Maar is volledig willekeurig. Je zou kunnen denken dat er op dat moment meerdere meldingen tegelijk komen van verschillende apps, maar het gebeurd ook vaak wanneer er maar 1 berichtje binnenkomt. En een volgende keer, kan het best zo zijn dat ik meerdere berichten binnen krijg en dat het meldingsgeluid wel volledig klinkt, of meerdere keren achter elkaar.

Ook lijkt Google assistant zich weer in de meldingen genesteld te hebben. Terwijl ik deze meldingen toch echt had uit gezet. Bij controle, bleken alle meldingen weer aan te staan.

Ik blijf het bij de S8+, lastig vinden om volledig overzicht(en controle) te houden op wat er ingesteld is bij de verschillende apps en telefoon instellingen. En na elke update lijken er weer instellingen veranderd te zijn.
Bij mijn S4 met Lineage OS had ik veel meer het gevoel zelf in controle te zijn.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:22
Is gewoon een software bug van een programma of van Samsung zelf.

Want ik heb ook een soort van probleem met WhatsApp, ik heb zeg maar groepsnotificaties op stil maar zo nu en komt er alsnog een melding door of volledig of half.
kendo schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 12:37:
Ik heb de laatste tijd veel last van "halve meldingen". Ik hoor de S8+ regelmatig een meldingsgeluid geven dat halverwege wordt afgebroken, en soms zelfs maar een fractie van een seconde. Zowel bij Whatsapp, Twitter en mail. Maar is volledig willekeurig. Je zou kunnen denken dat er op dat moment meerdere meldingen tegelijk komen van verschillende apps, maar het gebeurd ook vaak wanneer er maar 1 berichtje binnenkomt. En een volgende keer, kan het best zo zijn dat ik meerdere berichten binnen krijg en dat het meldingsgeluid wel volledig klinkt, of meerdere keren achter elkaar.

Ook lijkt Google assistant zich weer in de meldingen genesteld te hebben. Terwijl ik deze meldingen toch echt had uit gezet. Bij controle, bleken alle meldingen weer aan te staan.

Ik blijf het bij de S8+, lastig vinden om volledig overzicht(en controle) te houden op wat er ingesteld is bij de verschillende apps en telefoon instellingen. En na elke update lijken er weer instellingen veranderd te zijn.
Bij mijn S4 met Lineage OS had ik veel meer het gevoel zelf in controle te zijn.

• kendo
  • Niet online
beezjeh schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 12:47:
Is gewoon een software bug van een programma of van Samsung zelf.

Want ik heb ook een soort van probleem met WhatsApp, ik heb zeg maar groepsnotificaties op stil maar zo nu en komt er alsnog een melding door of volledig of half.

[...]
Ik heb het idee dat het vrij recent is. Eerder kwam alles volledig door. Zowel geluid, trillen, melding LED en edge notificatie. De laatste tijd mis ik er nog wel eens een paar, terwijl ze gewoon ingesteld staan.

Binnenkort maar eens een volledige reset uitvoeren.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

• cwegh
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:19
Alsnog vraag ik me wel af, dat beide problemen linken naar een root. Toch bizar, helaas niet genoeg kennis om tot een root (pun intended :p) cause te komen.
cc: @henklbr; @dark0990

Even een update. De reden dat ik geen Android Pay kan gebruiken of Netflix niet kan vinden in de Play Store was omdat de Play Store app (onder settings > device certification) aangaf dat mijn toestel "uncertified" was. De Google SafetyNet test gaf aan dat de CTS compatibility status op "false" stond.

Gebeurd blijkbaar wel meer maar voornamelijk als je geroot bent (wat niet in mijn geval was). Oplossingen die geopperd werden maar bij mij niet werkte: play store app cache leegmaken, app disablen en terug enablen, rebooten, USB debugging afzetten.

Uiteindelijk opgelost door de oktober patch van Samsung te installeren (had ergens gelezen dat het bij de leverancier gepatcht dient te worden dus even een manuele check gedaan). Parallel had ik ook de Play Store app voor de update gedisabled. Dus weet niet of het een EN relatie is of een OF.

Android Pay werkt nu en ik kan Netflix gewoon vinden (en installeren) in de Play Store.

Sources:
- http://www.androidpolice....device-gms-certified-not/
- https://www.extremetech.c...-unlocked-android-devices
- https://koz.io/inside-safetynet/
Dit is wel heel erg off topic, meer iets voor de HK

[ Voor 78% gewijzigd door Prulleman op 23-10-2017 09:17 ]

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 29-11 15:39
Zijn er nu nog mensen onder jullie die geen stabiele wifi verbinding hebben? Er staat dat verbonden met 5 streepjes. Alleen echt iets uitvoeren doet hij niet. Schakel ik handmatig naar 4G laad alles gelijk door. Best jammer voor een telefoon van 800 toentertijd

• kendo
  • Niet online
Dubrillion schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 20:31:
Zijn er nu nog mensen onder jullie die geen stabiele wifi verbinding hebben? Er staat dat verbonden met 5 streepjes. Alleen echt iets uitvoeren doet hij niet. Schakel ik handmatig naar 4G laad alles gelijk door. Best jammer voor een telefoon van 800 toentertijd
Nee, ik heb nog geen smartphone, tablet of laptop gehad die zo'n goede verbinding heeft als mijn S8+. Zowel thuis, bij mijn ouders als bij mijn broertje. Gewoon een stabiele en snelle verbinding.

• Garret1410
Geen probleem, juist hele goede verbinding. Vanmiddag nog getest icm met een iPhone 8 en S8 was ietsje sneller.
Misschien een combinatie router/S8 probleem. Heb je de router al eens gereset.

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-11 21:21
Garret1410 schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 00:23:
[...]

Geen probleem, juist hele goede verbinding. Vanmiddag nog getest icm met een iPhone 8 en S8 was ietsje sneller.
Misschien een combinatie router/S8 probleem. Heb je de router al eens gereset.
Wat ook een groot verschil geeft. De onderkant van het toestel niet helemaal omvatten. Dat scheel bij mij de helft aan snelheid.

• cwegh
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:19
Check eens of je geen DNS problemen hebt op je wifi netwerk. Kan je testen door bvb op IP-adres te surfen ipv DNS name. Je kan ook handmatig Google DNS invullen (8.8.8.8) bij je IP-instellingen van je telefoon.

• 1475paul
heeft er iemand ervaring met fast reboot pro en werkt het of is dit fake ?

Google Play: Fast Reboot Pro

• Mrjraider
  • Niet online
Doet hetzelfde als device manager op je s8. Herstarten van services om wat RAM vrij te maken.

• Garret1410
Garret1410 schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 23:03:
Ik heb een probleem met de Facebook app. Nu is dit misschien niet S8 gerelateerd maar ik vroeg me toch af of er meer mensen zijn die dit hebben.

Het is een beetje lastig uit te leggen maar als ik door de berichten scroll en ik stop terwijl het bericht net niet bovenaan staat, dan wordt het bericht automatisch naar boven gescrolled zodat het precies bovenaan staat.

Het is van de laatste paar weken dat het mij opvalt. Misschien dat het een update van Facebook is maar kan er niets over vinden.
Heb even mezelf ge-quote.

Probleem is opgelost. Heb een wipe cache gedaan vanuit recovery. Had de cache van de app zelf ook gewist naar dat hielp niet.
Nu is scrollen ook opeens een stuk soepeler geworden zonder hickups.
Heeft misschien niet direct met stabiliteit te maken maar heb net even een testje gedaan op 5ghz.
Ben met S8 en iPhone 8 naar de zolder gegaan.
Beide hadden 1 streepje. Met de iPhone 8 haalde ik tussen de 10 en 30mbps en de S8 tussen de 100 en 130mbps. Dus ontvangst is super goed van de S8 ondanks de streepjes. Bij het testen ging er bij de S8 plotseling een streepje bij. Na het testen ging het weer weg. Misschien dat er iets van een versterker in zit.
Gewoon beneden halen beide toestellen de Max van 200mbps

• Yupiler
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 20-11 19:27
Sinds vandaag heb ik de S8 en ben er wel content mee. Maar ben alleen niet erg te spreken over de emoji's vanuit Samsung zelf. Ik heb bijvoorbeeld zon toetsenbord app geprobeerd net zoals mijn vorige telefoon, een motorola style. Maar de emojis worden dan automatisch weer teruggezet naar die van Samsung als ik ze invoer bij bijvoorbeeld SnapChat.

Nu las ik dat Rooten de enige optie is...
Ik ben niet echt een voorstander van je telefoon Rooten want ik heb het nog nooit gedaan en dat ik dus bang ben dat ik dadelijk iets doe waardoor iets niet werkt etc.

Iemand hier die zonder rooten de Emojis aan heeft gepast? Of mij een goede instructie kan voorleggen van een S8 rooten, link bv...

Alvast bedankt!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-11 11:57
Mijn S8+ scherm dus ook gebroken, waarbij niet alleen het glas maar ook het scherm defect is.
Hopelijk dat de verzekering mij hierbij kan helpen.
Heb als vervangend toestel een S8 van een maat van me gekregen, en qua formaat valt mij die niet tegen.
Hoewel het wat kleinere scherm is die wel een stuk handzamer dan de S8+.

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19:49

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Nieuwe update voor s8:

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/35a0l1f.png

Bxactions blijft gelukkig werken

Review QNAP TS-230 NAS

• Garret1410
Dutchredgaming schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 09:09:
Nieuwe update voor s8:

[afbeelding]

Bxactions blijft gelukkig werken
Deze is vorige week al gemeld. ;)

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19:49

Dutchredgaming

ICT Beheerder

lethargy schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 10:20:
[...]

Is het probleem met de camera nu helemaal verholpen?
Ik heb er ook last en ik wil er wel zeker van zijn dat de reparatie helpt.
Je moet met je telefoon schudden. Zo is het bij mij gefixt.
Garret1410 schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 09:15:
[...]

Deze is vorige week al gemeld. ;)
Oh dan heb ik dit overheen gelezen.

[ Voor 24% gewijzigd door Dutchredgaming op 23-10-2017 09:30 ]

Review QNAP TS-230 NAS

• MarcHealthy
Dutchredgaming schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 09:29:
[...]

Je moet met je telefoon schudden. Zo is het bij mij gefixt.
Bij mij is dat een tijdelijke oplossing, ik kan schudden wat ik wil, maar het gaat tijdelijk weg. Overigens heb ik het ook niet constant, denk dat het 6 van de 10 keer gewoon goed gaat. Gelukkig valt het onder de garantie. Zaterdag 1 uur service afspraak in Amsterdam :)

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:22
Hmmm, en nog steeds geen update voor de ITV variant (italie, besteld via amazon.it)... Daar is de laatste update nog van augustus. Tot en met augustus liep het nog gelijk met PHN, maar sindsien dus niks meer.

Denk dat ik hem toch maar naar PHN ga flashen/resetten, want nu begint het toch irritant te worden. Alleen even kijken hoe ik alles netjes kan backuppen (geen root), met name whatsapp in het verleden nogal wat ellende mee gehad.

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
knip, verkeerde topic

[ Voor 82% gewijzigd door beyazz06 op 23-10-2017 13:24 ]

• Garret1410
m0ridin schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 12:07:
Hmmm, en nog steeds geen update voor de ITV variant (italie, besteld via amazon.it)... Daar is de laatste update nog van augustus. Tot en met augustus liep het nog gelijk met PHN, maar sindsien dus niks meer.

Denk dat ik hem toch maar naar PHN ga flashen/resetten, want nu begint het toch irritant te worden. Alleen even kijken hoe ik alles netjes kan backuppen (geen root), met name whatsapp in het verleden nogal wat ellende mee gehad.
Whatsapp backuppen via Google drive. Instellingen, chats, chat backup.
Van tevoren zou je je Whatsapp media kunnen opschonen anders duurt het backuppen erg lang en in mijn geval zijn het toch vaak onzinnige foto's/video's.

Verdere gebruik ik Samsung cloud en dat werkt best goed. Ik gebruik ook Samsung Pass voor de wachtwoorden.

• Mrjraider
  • Niet online
Ook de VDF loopt nog wat achter, zit op de build van halverwege september.

• m0ridin
Garret1410 schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 13:29:
[...]

Whatsapp backuppen via Google drive. Instellingen, chats, chat backup.
Van tevoren zou je je Whatsapp media kunnen opschonen anders duurt het backuppen erg lang en in mijn geval zijn het toch vaak onzinnige foto's/video's.

Verdere gebruik ik Samsung cloud en dat werkt best goed. Ik gebruik ook Samsung Pass voor de wachtwoorden.
Sinds ik ellende heb gehad met corrupte backups van whatsapp (welke je pas te horen kreeg bij het restoren) zowel lokaal als via google drive ben ik een beetje huiverig. Heb het altijd gedaan met Titanium Backup maar dit is de eerste android phone die ik niet heb geroot (en ook geen neiging toe nog) dus vandaar mijn aarzeling...

Anyway, toen via omwegen alsnog gelukt dus wellicht dat maar weer opzoeken en als extra backup gebruiken en er verder vanuit gaan dat google drive backup dit keer wel goed zal gaan ;)

Mooi projectje voor vanavond!

• jabberwock

jabberwock

m0ridin schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 14:28:
[...]

Sinds ik ellende heb gehad met corrupte backups van whatsapp (welke je pas te horen kreeg bij het restoren) zowel lokaal als via google drive ben ik een beetje huiverig. Heb het altijd gedaan met Titanium Backup maar dit is de eerste android phone die ik niet heb geroot (en ook geen neiging toe nog) dus vandaar mijn aarzeling...

Anyway, toen via omwegen alsnog gelukt dus wellicht dat maar weer opzoeken en als extra backup gebruiken en er verder vanuit gaan dat google drive backup dit keer wel goed zal gaan ;)

Mooi projectje voor vanavond!
Ik maak altijd een handmatige backup en kopieer dan de whatsapp folder naar mijn sd kaart. Na een reset kopieer ik de folder terug naar mijn interne geheugen en installeer ik whatsapp opnieuw. Die vindt dan een lokale backup en instellingen klaar. Niks geen gehannes met Google Drive oid.

• m0ridin
jabberwock schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 14:30:
[...]

Ik maak altijd een handmatige backup en kopieer dan de whatsapp folder naar mijn sd kaart. Na een reset kopieer ik de folder terug naar mijn interne geheugen en installeer ik whatsapp opnieuw. Die vindt dan een lokale backup en instellingen klaar. Niks geen gehannes met Google Drive oid.
Ik ken het proces inderdaad, maar het probleem was dat de gemaakte backups niet teruggezet konden worden. Blijkbaar waren die corrupt, alleen leek de backup zelf gewoon prima te gaan (netjes afgerond, geen meldingen). Maar bij het restoren bleef hij dan eindeloos op een bepaald percentage hangen, steeds hetzelfde stuk ongeacht lokale of online backup...

Anyway, vanavond dus maar eens induiken!

• jabberwock

jabberwock

m0ridin schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 14:33:
[...]

Ik ken het proces inderdaad, maar het probleem was dat de gemaakte backups niet teruggezet konden worden. Blijkbaar waren die corrupt, alleen leek de backup zelf gewoon prima te gaan (netjes afgerond, geen meldingen). Maar bij het restoren bleef hij dan eindeloos op een bepaald percentage hangen, steeds hetzelfde stuk ongeacht lokale of online backup...

Anyway, vanavond dus maar eens induiken!
Ach so... misschien heb je de beschikking over een 2e toestel. Dan kun je eerst daar de restore uitvoeren om te kijken of je backup bestand corrupt is.

• m0ridin
jabberwock schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 14:35:
[...]

Ach so... misschien heb je de beschikking over een 2e toestel. Dan kun je eerst daar de restore uitvoeren om te kijken of je backup bestand corrupt is.
Dat is inderdaad wel een optie, heb nog een oude galaxy ace! (Ander probleem destijds dat als je te vaak whatsapp activeerde je steeds langer moest wachten en ik op een gegeven moment 3 dagen moest wachten voor elke poging!)

Maar volgens mij was dit echt pas na 10 keer ofzo (wat an sich snel gaat als je een corrupte backup op verschillende plekken hebt en probeert te restoren en steeds tussen teelfoon moet wisselen).

Maar inderdaad, goede tip waar ik zelf nog niet eens aan had gedacht op de een of andere manier... cheers!

*Edit*

Oude telefoon had weer ander formaat simkaart en heb geen verloopstukjes, die optie verviel dus. Andere 'nood' methode (whatsapp downgraden naar een oude versie die nog wel backup via adb ondersteunt) krijg ik ook niet meer aan de praat... vermoedelijk extra beveilging in android 7 oid.

Dus op hoop van zegen gewoon maar gereset en gelukkig ging het dit keer feilloos. Nu netjes een PHN/PHN/ITV versie en meteen de meest recente update binnen. En dus ook gewoon met whatsapp gerestored (via google drive in dit geval).

Was weer even een gedoe alles terugzetten en installeren, maar blij dat ik het toch gedaan heb en nu gewoon PHN draai.

[ Voor 28% gewijzigd door m0ridin op 24-10-2017 00:02 ]

• Majesty
  • Niet online
GokuSsj schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 11:41:
[...]

Bij mij is dat een tijdelijke oplossing, ik kan schudden wat ik wil, maar het gaat tijdelijk weg. Overigens heb ik het ook niet constant, denk dat het 6 van de 10 keer gewoon goed gaat. Gelukkig valt het onder de garantie. Zaterdag 1 uur service afspraak in Amsterdam :)
Schudden is inderdaad geen oplossing. Zaterdag 1 uur service afspraak in Utrecht >:) .

• Batsu
  • Laatst online: 08-01-2022
Majesty schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 10:27:
[...]

Schudden is inderdaad geen oplossing. Zaterdag 1 uur service afspraak in Utrecht >:) .
ik ben benieuwd, hou ons op de hoogte

• SubSun
  • Niet online
Paar dagen geleden al gevraagd en ik dacht de oplossing te hebben, maar helaas..

Ik wil graag mijn whatsapp media niet zien tussen mijn eigen foto's. Op mijn vorige telefoon kon ik dit doen door een .nomedia file in de whatsapp folder te zetten.

Voor de S8 werkt dit maar half. Steeds als ik via whatsapp een nieuwe afbeelding of video ontvang, is deze weer te zien in de fotos app. Ik moet steeds opnieuw de .nomedia file plaatsen om de whatsapp files te hiden.

Iemand ook last van hetzelfde en een oplossing hiervoor gevonden?

• jabberwock

jabberwock

SubSun schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 21:43:
Paar dagen geleden al gevraagd en ik dacht de oplossing te hebben, maar helaas..

Ik wil graag mijn whatsapp media niet zien tussen mijn eigen foto's. Op mijn vorige telefoon kon ik dit doen door een .nomedia file in de whatsapp folder te zetten.

Voor de S8 werkt dit maar half. Steeds als ik via whatsapp een nieuwe afbeelding of video ontvang, is deze weer te zien in de fotos app. Ik moet steeds opnieuw de .nomedia file plaatsen om de whatsapp files te hiden.

Iemand ook last van hetzelfde en een oplossing hiervoor gevonden?
Heb je de nomedia file alleen in je whatsappfolder staan? Ik heb die file in elke submap van whatsapp/media gezet en ik zie geen foto's, filmpjes of andere mediabestanden in overige apps.

• uroy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Na de laatste Software update van oktober heb ik nu last van Apps serviceprovider?
Die wil dat ik In-traffic Reply installeer, maar dat wil ik niet.
Cache leeg gemaakt, dan is ie weg na 10 min is die weer terug.
En kan hem niet verwijderen of uitschakelen.
Hoe krijgt ik hem weg of niet te zien?

talkin' is cheap, people follow like sheep

• DiMacho
uroy schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 00:38:
Na de laatste Software update van oktober heb ik nu last van Apps serviceprovider?
Die wil dat ik In-traffic Reply installeer, maar dat wil ik niet.
Cache leeg gemaakt, dan is ie weg na 10 min is die weer terug.
En kan hem niet verwijderen of uitschakelen.
Hoe krijgt ik hem weg of niet te zien?
De app is gewoon te verwijderen. Probeer hem eerst te installeren en daarna via instellingen, apps te verwijderen! Ik kreeg daarna geen melding meer.

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-11 11:26

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Sinds gisteren ook een S8+ in bezit (alhoewel, bruikleen, want technisch is hij van de werkgever). Dit gaat, dat is althans mijn bedoeling, het eerste toestel in zeker 6 jaar zijn dat ik niet ga rooten - omdat ik heel veel hoor en lees dat dat niet meer nodig gaat zijn.

Gelijk dan mijn eerste vraag: hoe zet je met een ongeroot toestel per app internet permissie uit? Ik heb er meerdere apps op staan die prima hun werk doen zonder internet en met internet alleen maar vervelende ads tonen. En dan niet met een no root firewall, want in een vpn heb ik geen trek.

Is er verder een manier om zonder root de telefoon na bijvoorbeeld 5 minuten screen off in doze mode te krijgen? Zo ja, hoe?

Is er een manier om het alarm icon uit de statusbar te verwijderen (system UI tuner is door Samsung disabled)? Ik weet namelijk echt wel dat mijn wekker dagelijks af gaat, heb ik geen extra reminder voor nodig.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• jabberwock

jabberwock

AllSeeyinEye schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 09:22:
Sinds gisteren ook een S8+ in bezit (alhoewel, bruikleen, want technisch is hij van de werkgever). Dit gaat, dat is althans mijn bedoeling, het eerste toestel in zeker 6 jaar zijn dat ik niet ga rooten - omdat ik heel veel hoor en lees dat dat niet meer nodig gaat zijn.

Gelijk dan mijn eerste vraag: hoe zet je met een ongeroot toestel per app internet permissie uit? Ik heb er meerdere apps op staan die prima hun werk doen zonder internet en met internet alleen maar vervelende ads tonen. En dan niet met een no root firewall, want in een vpn heb ik geen trek.

Is er verder een manier om zonder root de telefoon na bijvoorbeeld 5 minuten screen off in doze mode te krijgen? Zo ja, hoe?

Is er een manier om het alarm icon uit de statusbar te verwijderen (system UI tuner is door Samsung disabled)? Ik weet namelijk echt wel dat mijn wekker dagelijks af gaat, heb ik geen extra reminder voor nodig.
Advertenties tegen gaan zonder root: Disconnect Pro of Adhell

• JdJtA
AllSeeyinEye schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 09:22:

Het is mogelijk om statusbar-iconen te verbergen via ADB (zonder root). Hiervoor moet je dus wel in de ontwikkelaarsopties 'ADB probleemoplossing' inschakelen en ADB op je laptop of pc hebben staan. Als je de telefoon aansluit en toestemming hebt gegeven aan ADB gebruik je het volgende commando:

'adb shell settings put secure icon_blacklist bluetooth,,nfc,alarm_clock,volume' (Deze heb ik zelf gebruikt maar je kan na blacklist zelf kiezen welke iconen je wil verwijderen. Het is wel belangrijk om in 1 keer alle iconen te verwijderen waar je vanaf wil, alle andere worden namelijk weer geactiveerd na invoeren van het commando)

Gevolgd door een enter, daarna even wachten tot je op de volgende regel een knipperend streepje ziet en dan zijn de iconen als het goed is direct verdwenen.

Hier een lijstje met wat je eventueel kan verwijderen: link

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

jabberwock schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 09:43:
[...]

Advertenties tegen gaan zonder root: Disconnect Pro of Adhell
Ah da's waar. Disconnect Pro heb ik ooit als aanbieding (gratis) gehaald en is nu permanent beschikbaar!

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• jabberwock

jabberwock

AllSeeyinEye schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 09:48:
[...]

Ah da's waar. Disconnect Pro heb ik ooit als aanbieding (gratis) gehaald en is nu permanent beschikbaar!
Die gebruik ikzelf ook. Heb die destijds ook gratis op weten te pikken anders is hij best prijzig. Adhell is wat mij betreft veel te veel knutselen om werkend te krijgen en houden..

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

JdJtA schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 09:44:
[...]

Het is mogelijk om statusbar-iconen te verbergen via ADB (zonder root). Hiervoor moet je dus wel in de ontwikkelaarsopties 'ADB probleemoplossing' inschakelen en ADB op je laptop of pc hebben staan. Als je de telefoon aansluit en toestemming hebt gegeven aan ADB gebruik je het volgende commando:

'adb shell settings put secure icon_blacklist bluetooth,,nfc,alarm_clock,volume' (Deze heb ik zelf gebruikt maar je kan na blacklist zelf kiezen welke iconen je wil verwijderen. Het is wel belangrijk om in 1 keer alle iconen te verwijderen waar je vanaf wil, alle andere worden namelijk weer geactiveerd na invoeren van het commando)

Gevolgd door een enter, daarna even wachten tot je op de volgende regel een knipperend streepje ziet en dan zijn de iconen als het goed is direct verdwenen.

Hier een lijstje met wat je eventueel kan verwijderen: link
Dit werkt fantastisch. In een minuutje gepiept! Bedankt!

• Sallyriana
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 02-07 21:31
Is er iemand die al last heeft/gehad van het inbranden van het scherm?
Heb gehoord dat dit toch een redelijk probleem is met dit type schermen.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Sallyriana schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 11:12:
Is er iemand die al last heeft/gehad van het inbranden van het scherm?
Heb gehoord dat dit toch een redelijk probleem is met dit type schermen.
Samsungs hebben al jaren Amoled schermen. Ik heb ze vanaf de S2. Nog nooit een ingebrand scherm gehad.

• FlapJacks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 06-02 13:48
Heb even gezocht in het forum, maar niet heel duidelijk tegengekomen.
Na 7 jaar iPhone ben ik het stiekem een beetje zat. Na de keynote gezien te hebben met de ' spectaculaire ' iPhone X, wordt het tijd voor een overstap.
Nu gaat mijn voorkeur uit naar de Samsung Galaxy S8+, maar weet ik uit andere ervaringen van mensen om mij heen, dat Samsung telefoons extreem langzaam kunnen worden na een bepaalde tijd. Ervaren jullie dat ook met de S8?
Daarnaast, volstaat de S7 voorlopig ook nog, of is het echt aan te raden voor de allernieuwste te gaan?
Ik wilde eigenlijk voor de Google Pixel 2 gaan, maar die is ivm prijs helaas uitgesloten.

Thanks alvast!

Oops, I did it again.

• loentje48
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-11 21:38
Was tot april ook jarenlang iPhone gebruiker. De overstap ook gemaakt, en ik moet zeggen de S8+ loopt nog steeds als een trein!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:03
Frugalicious schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 11:29:
.... dat Samsung telefoons extreem langzaam kunnen worden....
Als jij geen gekke dingen doet wordt het toestel niet langzaam. Als je elke app uit de play store installeert misschien wel, lijkt me vrij logisch.

[ Voor 48% gewijzigd door stijnos1991 op 25-10-2017 12:12 ]

• Garret1410
Frugalicious schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 11:29:
Heb even gezocht in het forum, maar niet heel duidelijk tegengekomen.
Na 7 jaar iPhone ben ik het stiekem een beetje zat. Na de keynote gezien te hebben met de ' spectaculaire ' iPhone X, wordt het tijd voor een overstap.
Nu gaat mijn voorkeur uit naar de Samsung Galaxy S8+, maar weet ik uit andere ervaringen van mensen om mij heen, dat Samsung telefoons extreem langzaam kunnen worden na een bepaalde tijd. Ervaren jullie dat ook met de S8?
Daarnaast, volstaat de S7 voorlopig ook nog, of is het echt aan te raden voor de allernieuwste te gaan?
Ik wilde eigenlijk voor de Google Pixel 2 gaan, maar die is ivm prijs helaas uitgesloten.

Thanks alvast!
Ik heb een S8 en iPhone 8 en ik vind de S8 meer bieden voor het geld.

Een iPhone draait heel soepel als je dat heel belangrijk vind. Ik praat dan over de iPhone 7 met 10.3 want iOS11 draait nog niet zo heel goed en oudere iPhones zijn ook niet meer zo soepeltjes. (De iPhone 8 met 11.1 beta 5 draait ook wel redelijk goed)
Toch kan de S8 ook soepel draaien maar dat verschilt wel eens per persoon afhankelijk van de apps die je gebruikt. Dus als je je irriteert aan een micro hapering tijdens een animatie dan is de S8 niet de beste keus.

Groter verschil is dat iOS erg direct reageert op input. Android en het maakt niet uit welk merk wil nog wel eens iets vertraging geven als je bijvoorbeeld op de home knop drukt of een app opstart. Maar dit is milliseconde werk en de meesten valt het niet op maar als je een heavy user bent en veel wisselt tussen apps dan valt het op.

Als de S8 wat trager wordt dan is dat eenvoudig op te lossen door de cache te wissen. Dit scheelt bij mij best wel wat betreft smoothness. Sinds April heb ik dit nu 1x gedaan na een update. Persoonlijk heb ik niet gemerkt dat de S8 extreem trager wordt. Bij de S4 en S5 was dat wel het geval.

Meerwaarde van de S8 vind ik met name het scherm, dat is zeker een groot verschil en daar kijk je toch dagelijks naar.
De camera van de S8 is beter dan de iPhone 7 maar gelijk of ietsje minder dan de iPhone 8. Verschil bij daglicht foto's is minimaal waarbij de iPhone iets meer detail laat zien, bij weinig licht is S8 weer ietsje beter. Met filmen vind ik het beeld van de iPhone8 wat rustiger ogen, dus voor filmen geef ik de iPhone de voorkeur alleen het opname geluid van de iPhone is wel weer wat minder goed dan de S8.

Voor de rest kan ik wel een review schrijven over de verschillen maar beiden zijn best goede toestellen waarbij de S8 een stuk goedkoper is. Android moet je wel even leren kennen en instellen maar het werkt gewoon goed en stabiel. (ben wel bezig met een review over de iPhone8 maar is nog niet klaar)

De Pixel is wel een soepele en snelle telefoon met zeer goede camera en 3 jaar updates. Maar hij is fors duurder, minder features en er zijn wat problemen met het scherm waarvan ik even zou afwachten of dat het een incident is of structureel.

Ik zou ook eerder voor de S8 dan S7 gaan.

[ Voor 6% gewijzigd door Garret1410 op 25-10-2017 12:31 ]

• Antrax
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20:04
Is er al nieuws over Android 8 voor de S8?

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• SubSun
  • Niet online
jabberwock schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 00:19:
[...]

Heb je de nomedia file alleen in je whatsappfolder staan? Ik heb die file in elke submap van whatsapp/media gezet en ik zie geen foto's, filmpjes of andere mediabestanden in overige apps.
Hij staat in elke subfolder.

Ondertussen heb ik deze overal weggehaald en weer een nieuwe .nomedia neergezet. Voor afbeeldingen lijkt het nu te werken. Voor videos echter niet. Steeds als ik een nieuwe video via whatsapp ontvang, zie ik deze weer. Als ik dan opnieuw een .nomedia file in map zet wordt ie weer verborgen, maar ik heb geen zin om dat elke keer te doen..

• m0ridin
Antrax schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 14:16:
Is er al nieuws over Android 8 voor de S8?
Nee... ergens eerste kwartaal volgend jaar zoals het er nu uit ziet.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

m0ridin schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 14:43:
[...]

Nee... ergens eerste kwartaal volgend jaar zoals het er nu uit ziet.
En daarmee keurig in lijn met de updates van de S2, 4, 5 en 6 (3 en 7 geen ervaring mee) die de grote updates ook altijd in eerste kwart (in de praktijk: eind maart) kregen.
Dit is in mijn ogen toch wel het nummer 1 nadeel van Samsung, dat je zo lang moet wachten. Het is ook dat ik perse nu een nieuw toestel moest aanschaffen (de baas dan) en dat ik niet mocht wachten, anders had het voor mij een Nokia 9 geworden. De huidige Nokia's hebben een bijna kale Android versie en hebben de updates doorgaans eerder binnen dan de Nexussen en Pixels.

• m0ridin
AllSeeyinEye schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 15:21:
[...]

En daarmee keurig in lijn met de updates van de S2, 4, 5 en 6 (3 en 7 geen ervaring mee) die de grote updates ook altijd in eerste kwart (in de praktijk: eind maart) kregen.
Dit is in mijn ogen toch wel het nummer 1 nadeel van Samsung, dat je zo lang moet wachten. Het is ook dat ik perse nu een nieuw toestel moest aanschaffen (de baas dan) en dat ik niet mocht wachten, anders had het voor mij een Nokia 9 geworden. De huidige Nokia's hebben een bijna kale Android versie en hebben de updates doorgaans eerder binnen dan de Nexussen en Pixels.
Het is maar net waar je je prioriteiten legt, ik ben vooral fan van de hardware/looks en hoewel ik ook liever sneller mijn updates had is dit nou eenmaal typisch samsung...

Uiteindelijk komen ze wel, maar het duurt allemaal langer. Ik heb liever een betere camera bijv dan dat ik mijn updates sneller heb :)

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:10

aex351

I am the one

loentje48 schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 11:46:
Was tot april ook jarenlang iPhone gebruiker. De overstap ook gemaakt, en ik moet zeggen de S8+ loopt nog steeds als een trein!
Heb je Whatsapp (met behoud van data) makkelijk over kunnen zetten?

< dit stukje webruimte is te huur >

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

aex351 schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 19:01:
[...]

Whatsapp backup staat toch gewoon in Google Drive?

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:10

aex351

I am the one

AllSeeyinEye schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 19:46:
[...]

Whatsapp backup staat toch gewoon in Google Drive?
Niet als je een iPhone hebt. Dan staat het in iCloud.

< dit stukje webruimte is te huur >

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

aex351 schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 19:47:
[...]

Niet als je een iPhone hebt. Dan staat het in iCloud.
Dan kopieer je de offline back-up en de map met onderliggende mappen en bestanden naar een USB stick die je vervolgens in het Android toestel weer kopieert naar de SD kaart?

• DiMacho
aex351 schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 19:01:
[...]

https://www.wazzapmigrator.com/nl/#transfer-backup

Succes!

Hier nog meer info: https://www.gsminfo.nl/bl...en-op-een-nieuwe-telefoon

[ Voor 20% gewijzigd door DiMacho op 25-10-2017 21:56 . Reden: Meer info ]

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 29-11 15:39
Hahaha hebben jullie de FP gelezen: Google brengt preview van Android 8.1 uit.
Voorlopig draaien wij nog op 7.0.... In de Pricewatch al weken, zo niet maanden de meest populaire telefoon.
Gelukkig doen ze het goed met beveiligingsupdates, maar kom op Samsung....

• Mrjraider
  • Niet online
Maar het grootste verschil is dat Samsung zowel qua uiterlijk ook binnenin veel wijzigt dat is de reden dat updates, zeker de OS versies, lang op zich laten wachten.

• nvidia
  • Laatst online: 19-09-2024
Hebben er nog mensen last van een traag toestel? Een aantal voorbeelden:

- Chrome: pagina happeren zeer snel, alsof je zeeziek bent..
- Games: blijven soms een tijdje hangen zonder enige reden
- Alle openstaande applicaties doorscrollen: heb je een minuutje..

Ik draai v955FxxU1AQH3.. Chrome v61..

[ Voor 12% gewijzigd door nvidia op 26-10-2017 15:55 ]

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:42
nvidia schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 15:51:

Ik draai v955FxxU1AQH3.. Chrome v59..
Chrome (61) werkt hier prima icm de firmware van deze week

• nvidia
  • Laatst online: 19-09-2024
418O2 schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 15:54:
Chrome (61) werkt hier prima icm de firmware van deze week
ik heb v61, sorry.. Het probleem is niet alleen Chrome gerelateerd..

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

• Garret1410
nvidia schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 15:51:

- Alle openstaande applicaties doorscrollen: heb je een minuutje..

Ik draai v955FxxU1AQH3.. Chrome v61..
Geen probleem hier. Als de S8 in het algemeen problemen geeft en niet een paar apps dan zou ik vanuit de recovery, de cache eens wissen.

Toestel uit zetten. Houdt gelijktijdig Bixby, volume up en power knop ingedrukt. Blijven inhouden totdat blauw scherm verschijnt. Even wachten op recovery scherm en vandaaruit uit cache wissen. Dmv de volume knop kun je op en neer cursor verplaatsen en met power knop bevestigen.
Daarna opnieuw opstarten.

Je bent geen gegevens kwijt.
AllSeeyinEye schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 15:21:
[...]

Vind ik ook jammer en iedereen heeft liever sneller updates maar ook ik vind hardware iets belangrijker dan software.
Maar wat ik doe is me ieder jaar aanmelden voor het beta programma. Dit begint meestal in december maar dan zul je wel andere firmware moeten flashen. Laatste keer was het BTU (Engelse) firmware.

[ Voor 39% gewijzigd door Garret1410 op 26-10-2017 17:39 ]

Garret1410 schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 17:33:
[...]

Maar wat ik doe is me ieder jaar aanmelden voor het beta programma. Dit begint meestal in december maar dan zul je wel andere firmware moeten flashen. Laatste keer was het BTU (Engelse) firmware.
Dat gaat je dit jaar dan niet lukken -> Multi-CSC OXM

BTU & PHN zitten samen in deze Multi-CSC (net als XEU overigens). Je kan wel BTU-FW downloaden, maar dat is dezelfde FW als voor XEU, PHN, DBT etc -> CSC_OXM en/of HOME_CSC_OXM

Wil je BTU/XEU op je toestel hebben, dan zal je een ENGELSE-SIM in je toestel moeten doen, toestel resetten vanuit de recovery (of flashen met CSC_OXM) -> dan wordt je toestel op Engels gezet (omdat er een Engelse SIM in zit) en krijg je bij "Software serviceprovider" XEU/XEU/PHN te zien

Let wel: doe je hierna je Nederlandse SIM weer in het toestel, dan zal het toestel vragen of je de FW voor de Nederlandse SIM wil installeren (wat je dan dus niet moet doen)...

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

• Garret1410
henklbr schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 18:52:
[...]

Dat gaat je dit jaar dan niet lukken -> Multi-CSC OXM

BTU & PHN zitten samen in deze Multi-CSC (net als XEU overigens). Je kan wel BTU-FW downloaden, maar dat is dezelfde FW als voor XEU, PHN, DBT etc -> CSC_OXM en/of HOME_CSC_OXM

Wil je BTU/XEU op je toestel hebben, dan zal je een ENGELSE-SIM in je toestel moeten doen, toestel resetten vanuit de recovery (of flashen met CSC_OXM) -> dan wordt je toestel op Engels gezet (omdat er een Engelse SIM in zit) en krijg je bij "Software serviceprovider" XEU/XEU/PHN te zien

Let wel: doe je hierna je Nederlandse SIM weer in het toestel, dan zal het toestel vragen of je de FW voor de Nederlandse SIM wil installeren (wat je dan dus niet moet doen)...
Dat is dan weer jammer. Bedankt voor de info

• koekkop
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-05 13:53
Ik heb de S8 nu ongeveer een maandje in gebruik.
Ik ben overgestapt van Apple naar Samsung mede omdat de S8 een prima batterij zou hebben.
Maar als ik mijn batterij stats vergelijk met andere gaat die van mij toch stuk sneller dan wat ik lees bij andere mensen.
Ik heb nu bijvoorbeeld 49% over en mijn SOT is 1 uur
Ik heb niet eens zo super veel gebruikt..

Ook heb ik veel dingen zoals Locatie uitstaan, en ik gebruik ook geen WiFi of bluetooth
Ik had dit ook al toen de S8 nieuw uit de doos kwam, dus zonder apps en zo erop... doe ik iets verkeerd of is mijn batterij fucked?
Voor de rest ben ik wel tevreden over het toestel

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/inr8mw.png
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/oidijr.png

• sjaool
  • Laatst online: 18:37

sjaool

Every life should have 9 cats

@koekkop Zo te zien heb je een zeer zwak 4G+ signaal. Dit is ook niet al te gunstig voor je verbruik. Ik heb alles aanstaan en de mijne verbruikt circa 1.5% per uur.

Wifi en bluetooth verbruiken echt niet zoveel meer als vroeger. Ik snap dan ook niet dat iedereen dat uitzet.

[ Voor 28% gewijzigd door sjaool op 27-10-2017 23:31 ]

"When you grow up your heart dies"

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik heb WiFi, Bluetooth, NFC en locatie op accurate altijd aan. Gisteren 4 uur schermtijd, 1,5 uur bellen en om half twaalf nog 43%. Ik ben tevreden.

• Hanky74
  • Laatst online: 17:41
Ben na de laatste update zeer tevreden over de accuduur. Nu 4 uur screen on time en nog 26% accupct. over. :)

• m0ridin
HIer merk ik ook wel een aardige accuduur... Nu zat ik daarvoor op de ITV sw welke updates tm augustus had. Nu omgezet naar PHN en daarmee ook eindelijk de meest recente (oktober) updates binnen.

Dus niet zeker of het aan de factory reset of aan de updates ligt, maar alle sw die ik ervoor op had staan heb ik er nu ook weer op staan iig.

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:53
Wtf is er aan de hand met de contacten? In eens heb ik contacten met telefoonnummers van andere mensen gemixt!

Zo heb ik het telefoonnummer van mijn pa gemixt met de lokale dorpsgek? Een van mijn vrienden heeft dus precies hetzelfde. Als ik hem bel lijkt het alsof zijn manager belt??

Nu kijk ik bij mijn contacten en bij veel contacten is een telefoonnummer van een ander contact toegevoegd?

Herkent iemand dit of weet iemand of er een oplossing voor is?

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 29-11 15:32
Dat probleen had ik ook met een paar contacten. Contacten die op elkaar lijken worden samengevoegd. Ik had het ook op een eerdere telefoon. Dus niet een specifiek s8 probleem. Ik weet niet of dit nu gebeurd door Google of Samsung contacten. Bij mij was de oplossing namen iets aanpassen en op elkaar lijkend emailadres van 2 contacten bij eentje verwijderen.
JDL15 schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 15:36:
Wtf is er aan de hand met de contacten? In eens heb ik contacten met telefoonnummers van andere mensen gemixt!

Zo heb ik het telefoonnummer van mijn pa gemixt met de lokale dorpsgek? Een van mijn vrienden heeft dus precies hetzelfde. Als ik hem bel lijkt het alsof zijn manager belt??

Nu kijk ik bij mijn contacten en bij veel contacten is een telefoonnummer van een ander contact toegevoegd?

Herkent iemand dit of weet iemand of er een oplossing voor is?
Pagina: 1 ... 62 ... 96 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S8-serie] Levertijd & Prijzen
- Rooten, unlocken en custom ROM's: [Samsung Galaxy S8-serie] Rooten & Custom ROM's
- Accessoires: [Samsung Galaxy S8-serie] Het grote Accessoires topic
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support