Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• ThekingofFanta
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 18:57
the-edge schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 14:58:
[...]

Bij mij is het week 43 :(

[...]
Ik kreeg net een mailtje van Mediamarkt dat mijn bestelling is verzonden.. 8)

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1GnMFltUaEzR2ZKFd_R1dwhAfq5lcRcLT0p9aig7jJcg/edit?usp=sharing

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-11 18:13
ThekingofFanta schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 09:42:
[...]

Ik kreeg net een mailtje van Mediamarkt dat mijn bestelling is verzonden.. 8)
Oh cool! :) hebben ze er ergens nog wat gevonden in de online voorraad :+

Ik nog niet, ik houd maar rekening met week 43 :)

[ Voor 10% gewijzigd door the-edge op 12-10-2017 09:49 ]

• Jurbatov
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-11 15:08
Ik heb exact hetzelfde probleem. Vorige week zondag besteld bij MediaMarkt met 18% korting. Toen stond er levertijd 5-6 dagen. Gisteren via Twitter te horen gekregen dat ik de S8+ in week 43 binnen krijg.

Ik zit nu te twijfelen om te annuleren en bij belsimpel.nl te bestellen. Is die iets duurder, maar er is nu een nieuwe actie vanuit Samsung met gratis draadloze lader en 64 GB micro SD. Dan moet tel echter wel NL zijn en geen import. Iemand daar ervaring mee? Anders ga ik belsimpel even contacten en EAN nummer checken om te zien of telefoons daar onder promotie van Samsung vallen.

• the-edge
Jurbatov schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 09:51:
Ik heb exact hetzelfde probleem. Vorige week zondag besteld bij MediaMarkt met 18% korting. Toen stond er levertijd 5-6 dagen. Gisteren via Twitter te horen gekregen dat ik de S8+ in week 43 binnen krijg.

Ik zit nu te twijfelen om te annuleren en bij belsimpel.nl te bestellen. Is die iets duurder, maar er is nu een nieuwe actie vanuit Samsung met gratis draadloze lader en 64 GB micro SD. Dan moet tel echter wel NL zijn en geen import. Iemand daar ervaring mee? Anders ga ik belsimpel even contacten en EAN nummer checken om te zien of telefoons daar onder promotie van Samsung vallen.
Misschien krijg je vandaag of deze week ook nog wel een mailtje dat ie verzonden word.
Blijkbaar hebben ze ergens weer wat gevonden waardoor ze er wat kunnen uitleveren.

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:12
@Jurbatov Belsimpel verkoopt grijze import toestellen. Deze zijn niet geschikt voor de acties, zie ook de beschrijving op belsimpel.nl. De eerste zin ;)

Ik zou contact opnemen met Samsung en gewoon die €100 extra inruilwaarde vragen. Dat is immers je factuurdatum. En voor €100 koop je makkelijk een SD kaartje en een QI lader.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• Jurbatov
the-edge schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 09:59:
[...]

Misschien krijg je vandaag of deze week ook nog wel een mailtje dat ie verzonden word.
Blijkbaar hebben ze ergens weer wat gevonden waardoor ze er wat kunnen uitleveren.
Haha alsof je helderziend bent. Hij is inmiddels onderweg! :)

• Jurbatov
Richh schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 10:03:
@Jurbatov Belsimpel verkoopt grijze import toestellen. Deze zijn niet geschikt voor de acties, zie ook de beschrijving op belsimpel.nl. De eerste zin ;)

Ik zou contact opnemen met Samsung en gewoon die €100 extra inruilwaarde vragen. Dat is immers je factuurdatum. En voor €100 koop je makkelijk een SD kaartje en een QI lader.
Gelijk heb je! Ga ik doen!

• the-edge
Jurbatov schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 10:36:
[...]

Haha alsof je helderziend bent. Hij is inmiddels onderweg! :)
Nu ik nog 8)7 >:)

En binnen :)

[ Voor 5% gewijzigd door the-edge op 12-10-2017 10:47 ]

• Jurbatov
Dat is wel heel relaxed. Morgen is namelijk ook laatste dag voor die 100 euro cashback actie. En om je aan te melden zag ik al dat je IMEI nummer moet invullen. Die weet ik straks dus. :)

• Kungfukip
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-11 20:33
Hebben jullie ook last van gigantische batterij drain? Ik red er nauwelijks een dag mee. Ik heb mijn S8 sinds 2 weken en heb zojuist GSAM batterij monitor gedownload. Volgens GSAM heeft de batterij drain voornamelijk te maken met Radio.

Ik heb een beetje lopen googelen en het blijkt dat het komt dat mijn telefoon hele tijd loopt te zoeken naar telefoonmasten voor de beste verbinding. Er staat echter nergens hoe ik dit kan uitzetten. Heeft iemand een idee hoe dit moet? Mijn provider is Tele2.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zx2pQgN.gif

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 20:32

A13X

Dude

Kungfukip schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 11:41:
Hebben jullie ook last van gigantische batterij drain? Ik red er nauwelijks een dag mee. Ik heb mijn S8 sinds 2 weken en heb zojuist GSAM batterij monitor gedownload. Volgens GSAM heeft de batterij drain voornamelijk te maken met Radio.

Ik heb een beetje lopen googelen en het blijkt dat het komt dat mijn telefoon hele tijd loopt te zoeken naar telefoonmasten voor de beste verbinding. Er staat echter nergens hoe ik dit kan uitzetten. Heeft iemand een idee hoe dit moet? Mijn provider is Tele2.

[afbeelding]
Als je het uitzet kun je niet meer bellen, maar volgens mij kun je het wel van automatisch veranderen in handmatig. Dat betekend wel dat als je geen verbinding hebt met de handmatig geselecteerde aanbieder je gelijk helemaal geen verbinding meer hebt. Hij zoekt immers geen andere verbinding op.

Awesome

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:41

[afbeelding]
Wat geeft Android zelf aan als grootverbruiker.
Hoeveel schermtijd haal je op een dag.
Slecht signaal is funest voor accuduur. 4g kost meer energie dan bijvoorbeeld wifi.
Verder is schermhelderheid ook van belang bij accuduur. Of je bent bijvoorbeeld de hele dag buiten bezig of alleen binnen en s'avonds.
Wat doe je met het toestel, veel web browsen, gamen of juist veel filmpjes kijken.

Er zijn teveel variabelen die de accuduur bepalen. Denk dat de schermtijd tussen de 3,5 en 6uur kan zitten afhankelijk van gebruik.

• Kungfukip
Garret1410 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 12:37:
[...]

Wat geeft Android zelf aan als grootverbruiker.
Hoeveel schermtijd haal je op een dag.
Slecht signaal is funest voor accuduur. 4g kost meer energie dan bijvoorbeeld wifi.
Verder is schermhelderheid ook van belang bij accuduur. Of je bent bijvoorbeeld de hele dag buiten bezig of alleen binnen en s'avonds.
Wat doe je met het toestel, veel web browsen, gamen of juist veel filmpjes kijken.

Er zijn teveel variabelen die de accuduur bepalen. Denk dat de schermtijd tussen de 3,5 en 6uur kan zitten afhankelijk van gebruik.
Android geeft Android systeem zelf aan als grootverbruiker. Schermhelderheid heb k nu ongeveer op 40% zitten.

Ik ben gewoon aan het werk. Mobiel nauwelijks aangeraakt en zit nu op 65%. Het enige wat ik aan heb staan is whatsapp web. Per uur is mijn drain ongeveer 10%,

• the-edge
Telefoon net opgehaald. Besteld in de 18% week van de Mediamarkt, maar ik kom nu ook in aanmerking voor de 64GB micro SD kaart en de wireless charger !! :) :) :)

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
kazz1980 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 09:32:
Meer mensen problemen met contactloos betalen?
Zag het eerder inn deze discussie wel een aantal keren terug, maar recent niet meer...
Bij mij werkt het totaal waardeloos.... Hiervoor had ik een Sony Z3, daar heeft het nog nooit niet gewerkt. Maar met de S8 is het echt een uitzondering als het wel werkt! Betreft overigens Abn-Amro.
Als ik de telefoon tegen de betaalautomaat hou geeft de automaat vaak vrijwel direct de melding dat de pas niet herkend wordt. Soms duurt het een halve seconde. De telefoon er tegenaan blijven houden heeft geen effect. De automaat geeft aan dat het opnieuw geprobeerd moet. Maar dat levert vrijwel altijd hetzelfde issue op. Moet nu dus maar weer 'ouderwets' met mijn bankpas betalen. Ervaringen? Ideeen? (uiteraard ga ik Abnamro ook even contacten.)
Dat is wel vreemd. Ik heb zelf de S8+ en zit ook bij de ABN Amro. Bij mij gaat het altijd goed. Ik heb nooit problemen en het werkt in vergelijking met de S7 nog een stuk sneller ook.
Heb je al geprobeerd om de pas te verwijderen en opnieuw te koppelen? En welk deel van de telefoon hou je tegen het apparaat aan? De NFC zit vlakbij de camera, dus je hoeft alleen de bovenkant van je telefoon er tegenaan te houden.
Hou er ook rekening mee dat het scherm aan moet zijn wanneer je betaalt. (je hoeft je telefoon niet te unlocken) en stel ook bij de nfc instellingen in dat de abn app automatisch gebruikt moet worden (maar dat had je waarschijnlijk al gedaan)

Als dit allemaal niet helpt dan kun je het beste even contact opnemen met de bank.

Verwijderd

Hoe kan ik de bookmarks van safari op mijn iMac (high sierra) importeren in de Samsung internet browser?
Ik heb net mijn eerste smartphone, de samsung S8 envind nergens hoe ik dit kan realiseren.
Ik heb wel een HTML bestand met de bookmarks gemaakt op de mac en ik heb dit ook naar de map Downloads op de S8 kunnen kopieeren met Android File Transfer, maar geraak niet bij dit bestand vanuit de Samsung internet browser.

• Garret1410
Kungfukip schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 13:13:
[...]

Android geeft Android systeem zelf aan als grootverbruiker. Schermhelderheid heb k nu ongeveer op 40% zitten.

Ik ben gewoon aan het werk. Mobiel nauwelijks aangeraakt en zit nu op 65%. Het enige wat ik aan heb staan is whatsapp web. Per uur is mijn drain ongeveer 10%,
10% is wel veel. Kan er op afstand weinig van zeggen maar normaal is het niet. Je kan proberen de cache te wissen vanuit de recovery.

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:36
kazz1980 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 09:32:
Meer mensen problemen met contactloos betalen?
Zag het eerder inn deze discussie wel een aantal keren terug, maar recent niet meer...
Bij mij werkt het totaal waardeloos.... Hiervoor had ik een Sony Z3, daar heeft het nog nooit niet gewerkt. Maar met de S8 is het echt een uitzondering als het wel werkt! Betreft overigens Abn-Amro.
Als ik de telefoon tegen de betaalautomaat hou geeft de automaat vaak vrijwel direct de melding dat de pas niet herkend wordt. Soms duurt het een halve seconde. De telefoon er tegenaan blijven houden heeft geen effect. De automaat geeft aan dat het opnieuw geprobeerd moet. Maar dat levert vrijwel altijd hetzelfde issue op. Moet nu dus maar weer 'ouderwets' met mijn bankpas betalen. Ervaringen? Ideeen? (uiteraard ga ik Abnamro ook even contacten.)
Betaal bijna alles contactloos en heb ook abn-amro . werkt bij mij goed.

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
https://www.sammobile.com...theme-samsung-smartphone/

Een leuke: als je je eigen thema wilt maken.

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

[afbeelding]
Nee in tegendeel zelfs. Ik heb de S8+. En na 16 uur van de lader heb ik nog 56% over. Ik heb de helderheid zelfs op ~80% staan. En de hele dag zijn er app'jes heen en weer gegaan. En heb vandaag meerdere gesprekken gevoerd, kaartspelletjes gespeeld en bekijk regelmatig een aantal webpagina's.
Vorige maand had ik, na een update, even een hele slechte periode, maar daar heb ik nu geen last meer van.
Heb jij "slimme netwerkwissel" toevallig ook aan staan? (geavanceerde wifi instellingen) Of probeer eens een (soft)reset

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

• kazz1980
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:44

kazz1980

Goh... Ik hier?

avec_style schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 15:05:
[...]
Dat is wel vreemd.

Als dit allemaal niet helpt dan kun je het beste even contact opnemen met de bank.
Hm. Inmiddels contact gehad met AbnAmro. Hebben ook geen idee. Moet de IT-afdeling gaan bellen. Maar even doen binnenkort.
Is wel uitermate irritant. De NFC lijkt op zich prima te werken, maar het contactloos betalen werkt gewoon nauwelijks. Zou haast denken dat het aan het pinautomaat ligt, maar ja - het probleem is bij bijna alles automaten. Binnen een fractie van een seconde geven ze al een foutmelding. De Wallet app lijkt niet eens de kans te krijgen om op te starten en zijn signaal te verzenden ofzo...

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

• ejvandekaa
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-02 10:37
weet niet zeker of dit het goede forum is.

Ik heb recent een S8+ gekocht maar helaas is de achterkant erg glad (ik had hiervoor een S5). ik begreep dat je een skin? op de mobiel kan plakken, waarmee je een ruwere achterkant kunt creeren (een skin is een soort stikker meen ik). weet iemand:
a. of dit klopt,
b. of je dan nog draadloos kunt opladen?
c. waar je die in Rotterdam of Utrecht kunt kopen?

daarnaast ben ik op zoek naar een lanyard van 50 cm, een lankaard is een koord waarmee ik mijn mobiel om/aan mijn nek kan hangen. idem waar zou ik die in Rotterdam of Utrecht zou kunnen kopen

(of weet iemand een internet winkel hiervoor)

tenslotte ben ik ook op zoek naar een goede drybag voor mijn mobiel. ik had een gooper hermetic, maar mijn S8+ past er niet in.

Evertjan van de Kaa

[ Voor 0% gewijzigd door ejvandekaa op 13-10-2017 00:53 . Reden: lankaard=lanyard ]

• Kungfukip
kendo schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 21:12:
[...]

.........

Heb jij "slimme netwerkwissel" toevallig ook aan staan? (geavanceerde wifi instellingen) Of probeer eens een (soft)reset
Betekent dit dat ik slimme netwerkwissel naar rechts moet drukken? Dus dat er dan staat normale netwerkmodus? Want als ik hem niet aan klik dan staat er switched automatisch tussen Wi-Fi en mobiele gegevens.

Heb gisteravond een hard reset gedaan. Gedurende de nacht heb ik 7% verloren in 8 uur terwijl ik sliep. Dit lijkt me wel redelijk. Even kijken hoe het zich vandaag ontwikkeld.

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-11 11:26

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Met het risico op een enigszins biased antwoord:
Ik sta voor de keuze om een nieuw toestel te nemen. Baas betaalt, dus heel erg veel maakt het niet uit. Ik heb zelf een S2 en S4 gehad en nu een S6. Verder veel ervaring met de Note3 (van vrouw, inmiddels van een van de kinderen) en met S5 (een van de andere kinderen).

Mijn toestellen heb ik tot nu toe allemaal op dag 1 geroot, de eerste keer opstarten was altijd alleen om USB debugging aan te zetten en daarna was het direct reboot naar bootloader voor een Odin operatie. Simpelweg omdat ik die noodzaak bij Touchwiz altijd heb. Ik heb bij al mijn toestellen na een paar dagen ook een custom ROM erop gezet omdat die toch lekkerder draaien dan de standaard Touchwiz ROMs zonder aanpassing. De S8(+) is wat betreft custom ROMs aanzienlijk minder bedeeld. Daarnaast zal het Europese model (Exynos) vrijwel zeker verschoond blijven van AOSP. Dat vind ik een nadeel dat ook op de S6 gebleken is (ook Exynos), de AOSP ROMs lopen toch niet zo lekker en blijven verre van compleet omdat veel functies door reverse engineering moeten worden 'vrijgespeeld' omdat Samsung weigert drivers vrij te geven.

Het nieuwe toestel moet dus een Android toestel zijn omdat ons hele ecosysteem thuis ook Android ademt. Een S8+ ligt voor de hand, de Note 8 vind ik simpelweg te duur (ik wil niet de randen van het reele opzoeken, ook niet met andermans geld).

Sinds kort heb ik mijn vrouw een Nokia 5 gekocht. Zij is super tevreden over het toestel. Bouwkwaliteit is prima, telefoon reageert direct en soepel. Dat is een budgetmodel. Het huidige topmodel is de Nokia 8. Met name het relatief kleine scherm staat me daaraan tegen. Als ik de Nokia afzet tegen de S8 dan wint de S8 op nagenoeg alle vlakken. Maar blijf je wel vastzitten aan Touchwiz en het update beleid van Samsung, waar Nokia's nu zo ongeveer sneller updaten dan de Pixels en een nagenoeg kale Android versie gebruikt wordt.

De Nokia 9 is onderweg met specs die de S8/S8+ zeker evenaren. Prijs gaat naar verwachting rond de 750 euro liggen, gelijk dus aan de S8+.

Zouden jullie mij adviseren een S8+ te nemen? Of om even te wachten op de Nokia 9? En waarom toch de Samsung?

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• BartDG
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-10 15:58
Beste allen,
Ik ben gisteren overgegaan naar een Samsung S8 na 5 jaar iOS. Bevalt me tot nu toe prima! Ik heb voorlopig slechts 1 dingetje wat ik vreemd vind:

Ik heb 2 google accounts op de telefoon staan, mijn @gmail.com account en mijn @domein.be account. Die domein account is ook in feite een gmail account want die is daaraan gekoppeld volgens het Google/apps systeem.

De @gmail.com account syncroniseert prima. Bij de @domein.be account syncroniseren de contacts niet. Ze zijn allemaal overgezet tijdens de installatieprocedure, dus heel erg is het niet, maar als ik nu een contact bijvoeg of aanpast komt die niet meer terecht in mijn Google cloud voor het @domein.be account. De fout die er staat is "Momenteel problemen met synchroniseren, binnenkort weer in bedrijf".

Het @domein.be account is natuurlijk mijn hoofdaccount, wat had je gedacht? (anders was het ook niet zo vervelend)

Iemand een oplossing hiervoor? Ik kan me niet indenken dat dit aan Google ligt?

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Kungfukip schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 07:17:
[...]

Betekent dit dat ik slimme netwerkwissel naar rechts moet drukken? Dus dat er dan staat normale netwerkmodus? Want als ik hem niet aan klik dan staat er switched automatisch tussen Wi-Fi en mobiele gegevens.

Heb gisteravond een hard reset gedaan. Gedurende de nacht heb ik 7% verloren in 8 uur terwijl ik sliep. Dit lijkt me wel redelijk. Even kijken hoe het zich vandaag ontwikkeld.
Bij mij is het aan of uit. En 'normale netwerkmodus', zie ik nergens staan.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

• Kappade
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-11 20:13
kazz1980 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 22:56:
[...]

Hm. Inmiddels contact gehad met AbnAmro. Hebben ook geen idee. Moet de IT-afdeling gaan bellen. Maar even doen binnenkort.
Is wel uitermate irritant. De NFC lijkt op zich prima te werken, maar het contactloos betalen werkt gewoon nauwelijks. Zou haast denken dat het aan het pinautomaat ligt, maar ja - het probleem is bij bijna alles automaten. Binnen een fractie van een seconde geven ze al een foutmelding. De Wallet app lijkt niet eens de kans te krijgen om op te starten en zijn signaal te verzenden ofzo...
Het is eerder in dit topic voorbijgekomen; meerdere mensen hadden problemen waaronder ik. Inmiddels werkt het perfect bij mij.

Wat het hoogstwaarschijnlijk is dat je fout doet:
Je de telefoon volledig naast/in het midden van de contactloze zijkant houd. Of dat je het midden van de telefoon gedeelte bovenop zo'n contactloos scherm legt/houdt.

Wat je moet doen:
Het bovenste gedeelte (rondom de achter camera) van de S8 aan het begin/voorste stuk van een terminal met contactloze zijkant.
En de bovenste kant (rondom de camera) enkel in de buurt/op het scherm van een pinapparaat waar het scherm het contactloze gedeelte is.

Voorheen kreeg ik ook altijd gelijk 'ONBEKENDE KAART', *PIEP PIEP*, 'PROBEER ANDERE KAART', maar tegenwoordig bij het rustig benaderen van de terminal met mijn bovenste/cameragedeelte van de S8 netjes 'Even geduld'..... 'Akkoord'.

Oefen een paar keer bij een zelfscan kassa, dan heb je geen druk van wachtende mensen achter je.

😊ben benieuwd of dit ook bij jou de oplossing is/was.

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-11 10:40
Hoe kan ik de 'noodgeval' (emergency call) knop op de lockscreen deactiveren?

Ik zie helaas geen antwoord op XDA, het komt wel dagelijks een paar keer voor dat mijn vinger, wanneer ik het toestel uit mijn broekzak haal, de emergency call activeert. Blijft frusterend.

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Kappade schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 09:34:
[...]

Oefen een paar keer bij een zelfscan kassa, dan heb je geen druk van wachtende mensen achter je.
Precies wat ik doe inderdaad :P Niks zo genant als een rij mensen achter je die het pinnen zien falen :P

Ga het nog eens proberen door wat meer gericht enkel de bovenzijde van de telefoon er tegenaan te houden - misschien zit er lager in het toestel een stoorzender oid. Als dat niet mocht helpen gaan we toch even in gesprek met de IT-ers van AbnAmro. Thx voor het advies. Hier heb ik wat aan!!

[ Voor 3% gewijzigd door kazz1980 op 13-10-2017 10:19 ]

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:46

DON PAPA

Tweaker-fan

EN-IS schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 10:17:
Hoe kan ik de 'noodgeval' (emergency call) knop op de lockscreen deactiveren?
Instellingen > Schermverg. en beeiliging > App-sneltoetsen > Sneltoets links uitzetten of andere app kiezen

[ Voor 32% gewijzigd door DON PAPA op 13-10-2017 10:35 ]

• EN-IS
Thanks, het lijkt erop dat er geen 'simpele' oplossing bestaat, beide methoden spreken mij niet aan en ook geen root hier. :)

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:46

DON PAPA

Tweaker-fan

EN-IS schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 10:31:
[...]

Thanks, het lijkt erop dat er geen 'simpele' oplossing bestaat, beide methoden spreken mij niet aan en ook geen root hier. :)
Ik heb mijn post hierboven aangepast want er is wel een simpele manier om het uit te zetten zag ik net ;)

[ Voor 11% gewijzigd door DON PAPA op 13-10-2017 10:45 ]

• EN-IS
EJSEJS schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 10:32:
Ik heb mijn post hierboven aangepast want er is wel een simpele manier om het uit te zetten zag ik net ;)
Heel even was ik blij :9 Helaas, het uitzetten van de linker app shortcut (Phone) heeft niet geholpen. Het was handig geweest als ik had gemeld dat ik op mijn Galaxy S8+ unlocken doe dmv een pincode, dat ziet er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://cdnf.gadgetguideonline.com/s7/wp-content/uploads/sites/4/2016/04/galaxy_s7_lock_screen_2_password_fingerprint.jpg

• Garret1410
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 07:33:
Met het risico op een enigszins biased antwoord:
Ik sta voor de keuze om een nieuw toestel te nemen. Baas betaalt, dus heel erg veel maakt het niet uit. Ik heb zelf een S2 en S4 gehad en nu een S6. Verder veel ervaring met de Note3 (van vrouw, inmiddels van een van de kinderen) en met S5 (een van de andere kinderen).

Mijn toestellen heb ik tot nu toe allemaal op dag 1 geroot, de eerste keer opstarten was altijd alleen om USB debugging aan te zetten en daarna was het direct reboot naar bootloader voor een Odin operatie. Simpelweg omdat ik die noodzaak bij Touchwiz altijd heb. Ik heb bij al mijn toestellen na een paar dagen ook een custom ROM erop gezet omdat die toch lekkerder draaien dan de standaard Touchwiz ROMs zonder aanpassing. De S8(+) is wat betreft custom ROMs aanzienlijk minder bedeeld. Daarnaast zal het Europese model (Exynos) vrijwel zeker verschoond blijven van AOSP. Dat vind ik een nadeel dat ook op de S6 gebleken is (ook Exynos), de AOSP ROMs lopen toch niet zo lekker en blijven verre van compleet omdat veel functies door reverse engineering moeten worden 'vrijgespeeld' omdat Samsung weigert drivers vrij te geven.

Het nieuwe toestel moet dus een Android toestel zijn omdat ons hele ecosysteem thuis ook Android ademt. Een S8+ ligt voor de hand, de Note 8 vind ik simpelweg te duur (ik wil niet de randen van het reele opzoeken, ook niet met andermans geld).

Sinds kort heb ik mijn vrouw een Nokia 5 gekocht. Zij is super tevreden over het toestel. Bouwkwaliteit is prima, telefoon reageert direct en soepel. Dat is een budgetmodel. Het huidige topmodel is de Nokia 8. Met name het relatief kleine scherm staat me daaraan tegen. Als ik de Nokia afzet tegen de S8 dan wint de S8 op nagenoeg alle vlakken. Maar blijf je wel vastzitten aan Touchwiz en het update beleid van Samsung, waar Nokia's nu zo ongeveer sneller updaten dan de Pixels en een nagenoeg kale Android versie gebruikt wordt.

De Nokia 9 is onderweg met specs die de S8/S8+ zeker evenaren. Prijs gaat naar verwachting rond de 750 euro liggen, gelijk dus aan de S8+.

Zouden jullie mij adviseren een S8+ te nemen? Of om even te wachten op de Nokia 9? En waarom toch de Samsung?
Enigste wat ik kan zeggen is dat ik nog geen reden heb gehad om een custom rom te installeren. Deed ik bij de S4,S5 en S6 wel. Met de S7 ook een keer gedaan maar ben daar later weer vanaf gestapt. Vind de S8 goed genoeg draaien en ik heb ook weinig zin meer in custom roms.

Wat betreft Touchwiz, ja daar blijf je mee zitten maar ik vind het goed draaien en vind het er ook goed uitzien.Voor een andere layout kun je een andere launcher pakken. Het ligt er ook aan wat je verwacht en wat je gewend bent. De S8 kun je niet met S6 vergelijken wat betreft snelheid. Anderzijds kan er wel eens een hapering zijn bij de S8 wat vooral merkbaar is wanneer je veel switched tussen apps en scrollen gaat niet altijd zo consistent soepel als bij een iPhone.

Je moet je afvragen wat je het allerbelangrijkste vind. Ik twijfel ook wel eens tussen Android en iOS en soms switch ik wel eens. Een iPhone 7 of 8 met iOS draait soepel en snel maar de S8 heeft een prachtig scherm en praktisch geen minpunten behalve dat het soms niet zo soepel loopt tov de iPhone.
En de S8 tov andere Androids, dan vind ik persoonlijk de S8 de meeste bang for buck.

Wat updates betreft heb ik nog geen klagen gehad. Ongeveer elke maand tot nu toe..

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Security updates vind ik van ondergeschikt belang. Ze zijn wel belangrijk, maar die zie ik als normaal. Het gaat mij wat update beleid betreft om nieuwe Android versies.

Verder vind ik het argument dat het uiterlijk met een launcher kan worden veranderd onzin. De launcher verandert het homescreen en de app drawer. Maar ongeacht de ROM gebruik ik daarvoor Nova Prime. De UI kan je bij touchwiz niet of nauwelijks veranderen (de thema's in de theme store zijn simpelweg ruk, lelijk of te duur).

Haperingen bij een processor die gelijkwaardig aan de Snapdragon 835 zou moeten zijn vind ik eerlijk gezegd volstrekt onacceptabel....

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Garret1410
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 11:47:
Security updates vind ik van ondergeschikt belang. Ze zijn wel belangrijk, maar die zie ik als normaal. Het gaat mij wat update beleid betreft om nieuwe Android versies.

Verder vind ik het argument dat het uiterlijk met een launcher kan worden veranderd onzin. De launcher verandert het homescreen en de app drawer. Maar ongeacht de ROM gebruik ik daarvoor Nova Prime. De UI kan je bij touchwiz niet of nauwelijks veranderen (de thema's in de theme store zijn simpelweg ruk, lelijk of te duur).

Haperingen bij een processor die gelijkwaardig aan de Snapdragon 835 zou moeten zijn vind ik eerlijk gezegd volstrekt onacceptabel....
Je krijgt bij Samsung 2x een OS update. Dus S8 krijgt Android 9

De thema's in de store zijn inderdaad niet echt professioneel en vaak kinderachtig maar er zijn er een paar die erg op stock Android lijken en icm de Pixel launcher of Nova dan lijkt het aardig. Helemaal zal niet lukken want dan zul je een aantal features moeten schrappen.
Persoonlijk vind ik stock Android te kaal wat features betreft alhoewel het steeds beter wordt.

Een hapering af en toe vind ik nog wel acceptabel omdat daar tegenover veel extra's staan. Maar ik hoop wel dat Samsung de software beter optimaliseert.
Verder praat ik over minimale haperingen en dat is eigenlijk micro stuttering van de animatie. Dit valt sommigen niet eens op.

Verder weet ik zo geen toestel die alle boxen aantikt waaraan een toestel anno 2017 aan moet voldoen, tenminste aan mijn voorwaarden.

[ Voor 10% gewijzigd door Garret1410 op 13-10-2017 20:31 ]

• Garret1410
mmm.. hoe kan ik een post verwijderen?

[ Voor 200% gewijzigd door Garret1410 op 13-10-2017 20:07 ]

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik ken het updatebeleid van Samsung. Rete traag. Vaak 9 maanden na release pas.

Het eerste dat ik verwijder zodra ik geroot heb is email, calendar, calculator, gallery, clock, memo, voice, messages, etc, alle Samsung apps dus. In de Play Store staat voor alles een beter alternatief.

• Garret1410
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 20:29:

Het eerste dat ik verwijder zodra ik geroot heb is email, calendar, calculator, gallery, clock, memo, voice, messages, etc, alle Samsung apps dus. In de Play Store staat voor alles een beter alternatief.
Dan is dat het verschil want ik gebruik juist wel de Samsung apps. Heb er geen problemen mee. De S-planner vind ik overzichtelijker dan Google agenda. S note werkt ook goed.
Garret1410 schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 20:05:
mmm.. hoe kan ik een post verwijderen?
Niet, je kunt ze wel wijzigen in "Never mind" oid.... :+
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 20:29:

Het updatebeleid van Samsung is idd ruk, maar persoonlijk vind ik een aantal van de apps die je noemt helemaal niet zo slecht, vooral de kalender vind ik fijn en overzichtelijk, maar het is maar helemaal wat je wilt of gewend bent.

[ Voor 91% gewijzigd door Peatsmoke op 14-10-2017 07:43 ]

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Google heeft in z'n apps van die kleine handigheidjes, zoals Calendar dat automatisch vluchten en hotels in m'n agenda zet. Super handig en gebruik ik veel.

• FreddyT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-11 22:13
Garret1410 schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 22:42:
[...]

Er is geen lijst met data/datums waar staat wanneer je de update krijgt maar ik denk dat het niet lang meer zal duren. Op Sammobile kun je wel zien welke updates er zijn uitgerold per toestel en land cq provider.

Het verschil in tijd is wel normaal. Wat je zou kunnen doen is de Nederlandse PHN firmware flashen. Dan krijg je de updates gelijk met de rest hier.

[...]
Ik heb vandaag de Nederlandse PHN firmware van SamMobile geflashed. Ik zit nu op G950FXXU1AQI7, maar de service provider blijft XEH/PHN/XEH. Ik neem aan dat ik dan dus jammer genoeg toch niet gelijk ga lopen met de updates van de rest van hier.... :'(

Ik heb nog wat lopen zoeken op XDA, en het is inderdaad niet mogelijk om op deze manier de "software serviceprovider" veranderen .

[ Voor 8% gewijzigd door FreddyT op 14-10-2017 21:17 ]

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:44

MazeWing

The plot thickens...

@AllSeeyinEye De tijden van 1 en al bloat liggen gelukkig achter ons. Vanaf de s6 is Samsung hier aan gaan werken en waarbij het bij de s7 al beter was, is het bij de s8 eigenlijk helemaal niet storend. De paar dubbele apps die er op staan zijn in sommige gevallen zelfs beter en completer dan die van Google. Ook is er praktisch geen sprake meer van enige slowdown.

Daarnaast zijn er ook een boel goede toevoegingen die gewoonweg beter zijn dan de implementatie van Google zelf. Splitscreen is hier een goed voorbeeld van.
Zelf heb ik geen s8 maar een note 8 (met iets nieuwere software) en ik heb echt 0 reden tot klagen. Ik had begin dit jaar een s7 en daarvoor heel wat jaren iPhone. De Note 8 is echter subliem. Zowel qua hardware alsmede software.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• Garret1410
AllSeeyinEye schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 08:27:
Google heeft in z'n apps van die kleine handigheidjes, zoals Calendar dat automatisch vluchten en hotels in m'n agenda zet. Super handig en gebruik ik veel.
Samsung kalender wordt bij mij met de Google kalender gesynchroniseerd en andersom. Dus als ik in Gmail een bevestiging van een boeking krijg dan komt dat ook automatisch in de Samsung kalender te staan.

• Rubke
  • Laatst online: 09:03
krijgt iedereen zijn apps terug als hij de S8 opstart en zn google account invult?
dan ben ik gewend van android

• cht
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-03-2024

cht

MazeWing schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 12:01:
@AllSeeyinEye De tijden van 1 en al bloat liggen gelukkig achter ons. Vanaf de s6 is Samsung hier aan gaan werken en waarbij het bij de s7 al beter was, is het bij de s8 eigenlijk helemaal niet storend. De paar dubbele apps die er op staan zijn in sommige gevallen zelfs beter en completer dan die van Google. Ook is er praktisch geen sprake meer van enige slowdown.

Daarnaast zijn er ook een boel goede toevoegingen die gewoonweg beter zijn dan de implementatie van Google zelf. Splitscreen is hier een goed voorbeeld van.
Zelf heb ik geen s8 maar een note 8 (met iets nieuwere software) en ik heb echt 0 reden tot klagen. Ik had begin dit jaar een s7 en daarvoor heel wat jaren iPhone. De Note 8 is echter subliem. Zowel qua hardware alsmede software.
Ja man, ik heb de s8, die heeft echt weinig bloatware.

• Garret1410
Rubke schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 14:50:
krijgt iedereen zijn apps terug als hij de S8 opstart en zn google account invult?
dan ben ik gewend van android
Als je dat aangeeft bij installatie wel.

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:43
kazz1980 schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 10:19:
[...]

Precies wat ik doe inderdaad :P Niks zo genant als een rij mensen achter je die het pinnen zien falen :P

Ga het nog eens proberen door wat meer gericht enkel de bovenzijde van de telefoon er tegenaan te houden - misschien zit er lager in het toestel een stoorzender oid. Als dat niet mocht helpen gaan we toch even in gesprek met de IT-ers van AbnAmro. Thx voor het advies. Hier heb ik wat aan!!
Ik denk dat het ook, zoals @Kappade al aangeeft, een S8 dingetje is. Ik heb mobiel betalen van ING gebruikt icm de OnePlus One, Nexus 5x, 6p en de S8 en alleen met de laatste heb ik de problemen gehad die jij omschrijft. Ik merkte dat de kans van slagen inderdaad afhing van de snelheid en de manier waarop ik m'n telefoon (de S8 dus) richting de betaalterminal bewoog, het zou kunnen dat Kappade de juiste manier heeft gevonden.

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

• aex351
  • Laatst online: 20:10

aex351

I am the one

Garret1410 schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 11:42:
[...]

Wat betreft Touchwiz, ja daar blijf je mee zitten maar ik vind het goed draaien en vind het er ook goed uitzien.Voor een andere layout kun je een andere launcher pakken. Het ligt er ook aan wat je verwacht en wat je gewend bent. De S8 kun je niet met S6 vergelijken wat betreft snelheid. Anderzijds kan er wel eens een hapering zijn bij de S8 wat vooral merkbaar is wanneer je veel switched tussen apps en scrollen gaat niet altijd zo consistent soepel als bij een iPhone.

Je moet je afvragen wat je het allerbelangrijkste vind. Ik twijfel ook wel eens tussen Android en iOS en soms switch ik wel eens. Een iPhone 7 of 8 met iOS draait soepel en snel maar de S8 heeft een prachtig scherm en praktisch geen minpunten behalve dat het soms niet zo soepel loopt tov de iPhone.
En de S8 tov andere Androids, dan vind ik persoonlijk de S8 de meeste bang for buck.

Wat updates betreft heb ik nog geen klagen gehad. Ongeveer elke maand tot nu toe..
iPhone en soepel? Misschien als je net een nieuwe iPhone hebt ja. Maar los daarvan kan je wel degelijk haperingen hebben tijdens het gebruik.

< dit stukje webruimte is te huur >

• Garret1410
aex351 schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 03:02:
[...]

iPhone en soepel? Misschien als je net een nieuwe iPhone hebt ja. Maar los daarvan kan je wel degelijk haperingen hebben tijdens het gebruik.
Tuurlijk maar ik vergelijk ook de nieuwste telefoons met elkaar. Het ligt er maar net aan welke iPhone icm iOS versie. Een iPhone 6 met iOS 10 of 11 is niet meer zonder haperingen maar met 8.3 liep het erg soepel en vooral tov de Android concurrentie.
Een Nexus 5 loopt nu ook niet meer soepel.

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 29-11 15:32
Bartje147 schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 15:28:
Heb mijn s8 sinds vrijdag terug van dr. mobile van Samsung voor het herstellen van het camera probleem ( wazig beeld bij opstarten camera app, met een tik tegen het frame terug scherp) . Op het blad staat dat ze de camera vervangen hebben. Maar is mijn telefoon nog even goed tegen water beschermd als ervoor? Ik weet dat hij niet waterdicht is maar in hoeverre is deze nog ip68? Vond er zelf niks over terug
Is het probleem met de camera nu helemaal verholpen?
Ik heb er ook last en ik wil er wel zeker van zijn dat de reparatie helpt.
FreddyT schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 11:24:
[...]

Ik heb vandaag de Nederlandse PHN firmware van SamMobile geflashed. Ik zit nu op G950FXXU1AQI7, maar de service provider blijft XEH/PHN/XEH. Ik neem aan dat ik dan dus jammer genoeg toch niet gelijk ga lopen met de updates van de rest van hier.... :'(

Ik heb nog wat lopen zoeken op XDA, en het is inderdaad niet mogelijk om op deze manier de "software serviceprovider" veranderen .
Wil je PHN/PHN/XEH krijgen, dan zal je toch een RESET van je device moeten doen, MET de SIM-kaart IN het toestel...

De laatste van de drie, XEH, krijg je nooit weg, want dat is de product-code...

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

• Mrjraider
  • Niet online
Iemand enig idee hoe ik bij de music app dat "edge light" uit kan zetten? Ik kan het alleen vinden voor meldingen (en daar staat het aan) maar niet voor de music applicatie.
lethargy schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 10:20:
[...]

Als je toestel bij een erkend servicepunt gerepareerd wordt, mag je ervan uitgaan dat de IP68 classificatie nog steeds van toepassing is, maar zoals jezelf ook al oppert, heb je garantie tot aan de deur, of eigenlijk nog niet eens. Maar dat maakt niet uit, of je toestel nu wel of niet gerepareerd werd.

• jabberwock
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-11 11:16

jabberwock

XBL:Jabberwocks

Mrjraider schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 18:22:
Iemand enig idee hoe ik bij de music app dat "edge light" uit kan zetten? Ik kan het alleen vinden voor meldingen (en daar staat het aan) maar niet voor de music applicatie.
Dat kan niet..

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-11 22:41
Mrjraider schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 18:22:
Je scherm uitzetten?

--------------------

Na een relatief korte periode ga ik jullie weer verlaten! heb net voor mijn vakantie 2 weken geleden een Note 8 aangeschaft! Sinds mijn laatste note (Edge) beviel de S7 en S8+ mij niet echt super miste het pennetje toch wel. Dus nu eindelijk de Note 8!

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

pimsaint schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 02:51:
[...]
Ik denk dat het ook, zoals @Kappade al aangeeft, een S8 dingetje is. Ik heb mobiel betalen van ING gebruikt icm de OnePlus One, Nexus 5x, 6p en de S8 en alleen met de laatste heb ik de problemen gehad die jij omschrijft. Ik merkte dat de kans van slagen inderdaad afhing van de snelheid en de manier waarop ik m'n telefoon (de S8 dus) richting de betaalterminal bewoog, het zou kunnen dat Kappade de juiste manier heeft gevonden.
Inderdaad gaat het om de positie van de telefoon tijdens het betalen. Als je zorgt dat echt enkel de bovenzijde de betaal terminal raakt gaat het goed. Wel erg onhandig.... Maar als je het eenmaal weet is het te doen.

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
lethargy schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 10:20:
[...]

Bij reparatie wordt het opgelost. Ik weet niet wat ze precies vervangen.
Helaas zit in mijn toestel een minibarst van een halve centimeter rechts onderin. Toen ik Dynafix het toestel liet ophalen om het bekende camera probleem, onder garantie, te laten fixen, kwamen ze met een prijsopgaaf van €528,-. Omdat het toestel eerst naar originele staat terug gebracht moet worden. Dat begrijp ik en dat daar kosten aan verbonden zijn (scherm vervangen) begrijp ik ook, maar €528,- koop ik een nieuw toestel voor.

Dus, helaas terug moeten halen. Ik ga nog wel langs een Premium Service point, daar zijn ze niet aan Dynafix (DynaHell) gelieerd, wellicht krijg ik daar beter resultaat (de Dynafix medewerker hield voet bij stuk dat het camera probleem aan een 'instelling' lag 8)7 , tenenkrommend gesprek).

Lang verhaal kort: ja, de reparatie voor het bekende camera probleem is voor zover ik weet afdoende en valt onder de garantie.

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-11 22:41
Majesty schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 16:20:
[...]

Bij reparatie wordt het opgelost. Ik weet niet wat ze precies vervangen.
Helaas zit in mijn toestel een minibarst van een halve centimeter rechts onderin. Toen ik Dynafix het toestel liet ophalen om het bekende camera probleem, onder garantie, te laten fixen, kwamen ze met een prijsopgaaf van €528,-. Omdat het toestel eerst naar originele staat terug gebracht moet worden. Dat begrijp ik en dat daar kosten aan verbonden zijn (scherm vervangen) begrijp ik ook, maar €528,- koop ik een nieuw toestel voor.

Dus, helaas terug moeten halen. Ik ga nog wel langs een Premium Service point, daar zijn ze niet aan Dynafix (DynaHell) gelieerd, wellicht krijg ik daar beter resultaat (de Dynafix medewerker hield voet bij stuk dat het camera probleem aan een 'instelling' lag 8)7 , tenenkrommend gesprek).

Lang verhaal kort: ja, de reparatie voor het bekende camera probleem is voor zover ik weet afdoende en valt onder de garantie.
528 euro alleen voor het vervangen van je scherm???? WTF :|
S8 of S8+??

Is er misschien iets kapot ofzo aan de binnenkant? Of hebben ze dat niet gezegd? Hebben ze foto's gemaakt en gestuurd?

[ Voor 5% gewijzigd door Rohit op 16-10-2017 16:48 ]

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

• Majesty
  • Niet online
rohit schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 16:44:
[...]

528 euro alleen voor het vervangen van je scherm???? WTF :|
S8 of S8+??

Is er misschien iets kapot ofzo aan de binnenkant? Of hebben ze dat niet gezegd? Hebben ze foto's gemaakt en gestuurd?
Nouja, de prijsopgave was op basis van mijn probleemomschrijving en wat ze gezien hebben aan de buitenkant. Ik denk dat ze er vanuit gingen dat de camera door mij kapot was gegaan of iets dergelijks en niet bekend waren met de productiefout. Ze wilden (volgens de prijsopgave) de volgende onderdelen gaan vervangen: front display, backcover, camera, batterij en module van het moederbord. Bijna alles dus.

Aan de lijn had ik nog uitgelegd/gevraagd dat wanneer het display dan vervangen was, de rest toch onder garantie vervangen zou moeten worden. Maar daar was de medewerker het niet mee eens, kreeg het ook niet aan z'n verstand gebracht. Toen opperde ik nog om dan alleen het scherm te laten repareren voor de 'normale' prijs van €300,-, vervolgens het toestel terug naar mij te laten sturen zodat ik 'm daarna weer op kon sturen voor de camera (onder garantie). Maar dat was niet de bedoeling :9 .

Foto's zaten erbij ja, van de buitenkant. Tsja, ik weet wel hoe m'n toestel eruit ziet: zo goed als nieuw, op dat mini barstje na. Gaat om de S8 overigens.
Majesty schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 16:57:
[...]

Nouja, de prijsopgave was op basis van mijn probleemomschrijving en wat ze gezien hebben aan de buitenkant. Ik denk dat ze er vanuit gingen dat de camera door mij kapot was gegaan of iets dergelijks en niet bekend waren met de productiefout. Ze wilden (volgens de prijsopgave) de volgende onderdelen gaan vervangen: front display, backcover, camera, batterij en module van het moederbord. Bijna alles dus.

Aan de lijn had ik nog uitgelegd/gevraagd dat wanneer het display dan vervangen was, de rest toch onder garantie vervangen zou moeten worden. Maar daar was de medewerker het niet mee eens, kreeg het ook niet aan z'n verstand gebracht. Toen opperde ik nog om dan alleen het scherm te laten repareren voor de 'normale' prijs van €300,-, vervolgens het toestel terug naar mij te laten sturen zodat ik 'm daarna weer op kon sturen voor de camera (onder garantie). Maar dat was niet de bedoeling :9 .

Foto's zaten erbij ja, van de buitenkant. Tsja, ik weet wel hoe m'n toestel eruit ziet: zo goed als nieuw, op dat mini barstje na. Gaat om de S8 overigens.
Dat is een beetje het systeem dat verzekeringsmaatschappijen ook hanteren bij autoschade. Als je al schade hebt (die bekend is bij de maatschappij of geconstateerd wordt door een expert), zoals een kras op de bumper, krijg je de kosten van die schade afgetrokken van het uit te keren bedrag.
Samsung (althans de garantieverlener) zal zich nu ten alle tijden beroepen op het feit dat de cameraschade te wijten is aan de val.
Hoop voor jou dat ze bij het servicepunt een andere werkwijze hanteren, anders denk ik dat je blijft zitten met de niet functionerende camera, of een nieuw toestel moet kopen. Ik kan me trouwens goed voorstellen dat dit geen S8 meer zou worden, gezien deze ervaring, maar het is een vrij normale werkwijze in claimland....
rohit schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 10:07:
[...]

Je scherm uitzetten?

--------------------

Na een relatief korte periode ga ik jullie weer verlaten! heb net voor mijn vakantie 2 weken geleden een Note 8 aangeschaft! Sinds mijn laatste note (Edge) beviel de S7 en S8+ mij niet echt super miste het pennetje toch wel. Dus nu eindelijk de Note 8!
Ik pink een traantje weg... ;)
Veel succes en plezier met de Note! Heb het gevoel dat er meerdere mensen overgestapt zijn. ;)

• cliors
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 28-10 22:19
Ik heb ook een barstje in m'n scherm, gelukkig inboedel verzekering die 350 euro wil vergoeden.
Jammer dat ik het geld pas krijg NA reparatie, ik had liever wat bijgelegd en de Note gehaald. :+

• Majesty
  • Niet online
EOSfoto schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 17:39:
[...]

Dat is een beetje het systeem dat verzekeringsmaatschappijen ook hanteren bij autoschade. Als je al schade hebt (die bekend is bij de maatschappij of geconstateerd wordt door een expert), zoals een kras op de bumper, krijg je de kosten van die schade afgetrokken van het uit te keren bedrag.
Samsung (althans de garantieverlener) zal zich nu ten alle tijden beroepen op het feit dat de cameraschade te wijten is aan de val.
Hoop voor jou dat ze bij het servicepunt een andere werkwijze hanteren, anders denk ik dat je blijft zitten met de niet functionerende camera, of een nieuw toestel moet kopen. Ik kan me trouwens goed voorstellen dat dit geen S8 meer zou worden, gezien deze ervaring, maar het is een vrij normale werkwijze in claimland....
Ja, inderdaad. Ik kan het nog proberen door alleen het scherm te laten repareren door Samsung zelf (waardoor garantie behouden blijft) en later weer opsturen voor de camera met productiefout. En ja ach, de camera werkt wel, ik moet er alleen telkens een tik tegen geven voor hij het doet. Als het servicepunt en mijn zojuist genoemde oplossing geen soelaas bieden, kan ik altijd nog bij een externe partij terecht voor reparaties.
Op zich wel vertrouwen in Samsung en hun toestellen voor de rest en dat zeg ik als die-hard HTC fan met een gewonnen S8 (Tweakers roadtrip _/-\o_ ), Ik zou in ieder geval nog overwegen voor een S8 te gaan! Vind het echt een fijn en mooi toestel.

• Mrjraider
  • Niet online
Wat betreft de accu, waar in dit topic af en toe over gemopperd word, ben ik meer dan tevreden. Vandaag ging mijn telefoon rond 8:45 van de lader en ik heb nu nog 13% over met 5:53 screentime. Veel gamen en internetten :Y
Dikke prima dus.

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

tozzke

aka tozzert

Mrjraider schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 22:48:
Wat betreft de accu, waar in dit topic af en toe over gemopperd word, ben ik meer dan tevreden. Vandaag ging mijn telefoon rond 8:45 van de lader en ik heb nu nog 13% over met 5:53 screentime. Veel gamen en internetten :Y
Dikke prima dus.
Dat is dus het "probleem" wat ik ermee ervaar.... gebruik je hem intensief, haal je een behoorlijke SoT. Gebruik je hem daarentegen amper... dan valt de accuduur juist behoorlijk tegen imo.
Ik ben een (zeer) lichte gebruiker, SoT van 20 minuten per dag zijn geen uitzonderingen en zelfs dan, kan ik niet 2 dagen met een acculading doen (wat mijn Sony Xperia Z2 na 3 jaar nog makkelijk haalde).
Mrjraider schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 22:48:
Dikke prima dus.
tozzke schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 01:31:
[...]

Dat is dus het "probleem" wat ik ermee ervaar.... gebruik je hem intensief, haal je een behoorlijke SoT. Gebruik je hem daarentegen amper... dan valt de accuduur juist behoorlijk tegen imo.
Ik ben een (zeer) lichte gebruiker, SoT van 20 minuten per dag zijn geen uitzonderingen en zelfs dan, kan ik niet 2 dagen met een acculading doen (wat mijn Sony Xperia Z2 na 3 jaar nog makkelijk haalde).
Het verbruik van de S8 is helemaal afhankelijk hoe je hem gebruikt, hoe de instellingen staan, welke apps je geïnstalleerd hebt en hoe de netwerkdekking in jou gebied is.
Er zijn dagen (als ik de telefoon nauwelijks gebruik) dat ik zelfs meer dan 48 uur haal terwijl er ook dagen zijn dat ik voor zonsondergang de S8 al even moet bijvoeden om het einde van de dag te halen.

• tozzke
  • Nu online

tozzke

aka tozzert

EOSfoto schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 06:02:
[...]

[...]

Het verbruik van de S8 is helemaal afhankelijk hoe je hem gebruikt, hoe de instellingen staan, welke apps je geïnstalleerd hebt en hoe de netwerkdekking in jou gebied is.
Er zijn dagen (als ik de telefoon nauwelijks gebruik) dat ik zelfs meer dan 48 uur haal terwijl er ook dagen zijn dat ik voor zonsondergang de S8 al even moet bijvoeden om het einde van de dag te halen.
Dat snap ik, al heb ik zelf nooit de 48 uur gehaald. Met m'n vorige toestel haalde ik in exact dezelfde omstandigheden (zelfde SIM, gelijk Wifi gebruik) een (veel) beter resultaat, zelfs na 3 jaar met dat toestel gedaan te hebben.
Als ik het dan vergelijk met m'n S8, vind ik die accuduur gewoon tegenvallen.
tozzke schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 06:27:
[...]

Dat snap ik, al heb ik zelf nooit de 48 uur gehaald. Met m'n vorige toestel haalde ik in exact dezelfde omstandigheden (zelfde SIM, gelijk Wifi gebruik) een (veel) beter resultaat, zelfs na 3 jaar met dat toestel gedaan te hebben.
Als ik het dan vergelijk met m'n S8, vind ik het gewoon tegenvallen.
Wat was de resolutie van je vorige toestel en waarop staat de resolutie nu ingesteld? ;)
Probeer de resolutie eens wat minder te zetten en kijk eens of je dan een beter of misschien wel hetzelfde resultaat kunt bereiken.

• tozzke
  • Nu online

tozzke

aka tozzert

EOSfoto schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 06:30:
[...]

Wat was de resolutie van je vorige toestel en waarop staat de resolutie nu ingesteld? ;)
Probeer de resolutie eens wat minder te zetten en kijk eens of je dan een beter of misschien wel hetzelfde resultaat kunt bereiken.
Vorige toestel 1080x1920 en de S8 atm al op de laagste instelling (1480x720) maar het mag weinig baten.
Ik red nu meestal wel 1 dag, maar aan een 2e durf ik niet te beginnen zonder te laden ;)

Merk ook dat ik het toestel soms moet rebooten om een onverklaarbare drain "op te lossen". Daar had ik met m'n vorige toestel werkelijk nooit last van.
Ik vind het een mooi toestel alleen ik denk niet dat ik snel nog een Samsung zal nemen. De accuduur en het instellingen menu (behoorlijk aangepast tov stock) zijn eigenlijk mijn enige negatieve ervaringen. Al vind ik de accuduur wel zwaar tellen
tozzke schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 06:44:
[...]

Vorige toestel 1080x1920 en de S8 atm al op de laagste instelling (480x720) maar het mag weinig baten.
Ik red nu meestal wel 1 dag, maar aan een 2e durf ik niet te beginnen zonder te laden ;)

Merk ook dat ik het toestel soms moet rebooten om een onverklaarbare drain "op te lossen". Daar had ik met m'n vorige toestel werkelijk nooit last van.
Ik vind het een mooi toestel alleen ik denk niet dat ik snel nog een Samsung zal nemen. De accuduur en het instellingen menu (behoorlijk aangepast tov stock) zijn eigenlijk mijn enige negatieve ervaringen. Al vind ik de accuduur wel zwaar tellen
Waar die drain vandaan komt moet toch wel te achterhalen zijn, lijkt mij. Misschien eens helemaal terugzetten naar fabrieksinstellingen, want de reboot duidt toch wel aan dat er ergens iets niet helemaal lekker zit.

• the-edge
Mijn S8+ in combinatie met Android Auto gaat niet helemaal lekker. Android auto klapt er tussen de 3 seconden en 10-15 minuten elke keer uit.
Aan het kabeltje lijkt het niet te liggen, als ik die beweeg tijdens een werkende android auto, dan blijft ie het doen.

Ik krijg "USB verbinding geannuleerd". Heeft iemand van jullie deze issues ook? Kabel is een gewone USB > micro USB kabel met de USB C connector.

[ Voor 8% gewijzigd door the-edge op 17-10-2017 09:37 ]

• Majesty
  • Niet online
EOSfoto schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 06:48:
[...]

Waar die drain vandaan komt moet toch wel te achterhalen zijn, lijkt mij. Misschien eens helemaal terugzetten naar fabrieksinstellingen, want de reboot duidt toch wel aan dat er ergens iets niet helemaal lekker zit.
Dit inderdaad. Ik weet niet hoe lang je @tozzke het toestel al hebt? Er zijn inmiddels meerdere (grote) software updates geweest. Een keer terugzetten naar fabrieksinstellingen wil dan nog weleens helpen.

• Sallyriana
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 02-07 21:31
ik kom hier even binnevallen, ik kan binnenkort wel een nieuwe smartphone gebruiken en zelf vind ik dat heel bezelless scherm super.
De prijs is wel nog redelijk hoog, voor mezelf dan maar nu was mijn vraag: Hoe zit het met de bloatware?
De laatste samsung gsm die ik had stond echt vol met rommel die ik niet wou, is dit nog altijd zo erg?

• Garret1410
Sallyriana schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 12:41:
ik kom hier even binnevallen, ik kan binnenkort wel een nieuwe smartphone gebruiken en zelf vind ik dat heel bezelless scherm super.
De prijs is wel nog redelijk hoog, voor mezelf dan maar nu was mijn vraag: Hoe zit het met de bloatware?
De laatste samsung gsm die ik had stond echt vol met rommel die ik niet wou, is dit nog altijd zo erg?
Ligt eraan wat je bloatware vind. Ik vind dat er heel weinig op staat. De apps die je niet wilt kun je uitschakelen dus heb er geen last van. Er staan Samsung apps op naar die vind ik geen bloatware.

Alles van voor de S6 stond inderdaad vol met provider bloatware maar dat was bij veel merken wel het geval.

• fricandel
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-02 10:37
the-edge schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 09:37:
Mijn S8+ in combinatie met Android Auto gaat niet helemaal lekker. Android auto klapt er tussen de 3 seconden en 10-15 minuten elke keer uit.
Aan het kabeltje lijkt het niet te liggen, als ik die beweeg tijdens een werkende android auto, dan blijft ie het doen.

Ik krijg "USB verbinding geannuleerd". Heeft iemand van jullie deze issues ook? Kabel is een gewone USB > micro USB kabel met de USB C connector.
Gebruik de originele laadkabel hier werkt het perfect in de astra

• Sallyriana
Garret1410 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 13:53:
[...]

Ligt eraan wat je bloatware vind. Ik vind dat er heel weinig op staat. De apps die je niet wilt kun je uitschakelen dus heb er geen last van. Er staan Samsung apps op naar die vind ik geen bloatware.

Alles van voor de S6 stond inderdaad vol met provider bloatware maar dat was bij veel merken wel het geval.
De laatste wat ik heb gehad was de s4 mini en daar staat echt te veel rommel op zoals chaton etc...
Is dit anders met de s8? Nu heb ik een motorola en de paar apps die daar op staan storen me niet al te hard, vooral omdat ze ook functies toevoegen als je ze wilt.

• oldsmelly
  • Laatst online: 12:11
Toch wel heel benieuwd of we snel een fix krijgen voor het WPA2 lek!

MuziekLiefhebbert

• tozzke
  • Nu online

tozzke

aka tozzert

Majesty schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 09:47:
[...]

Dit inderdaad. Ik weet niet hoe lang je @tozzke het toestel al hebt? Er zijn inmiddels meerdere (grote) software updates geweest. Een keer terugzetten naar fabrieksinstellingen wil dan nog weleens helpen.
Ik heb mijn S8 inmiddels sinds mei van dit jaar en in het begin al een paar keer factory resets gedaan vanwege dit "probleem".
Misschien zijn m'n verwachtingen te hoog :+

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:21
tozzke schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 17:06:
[...]

Ik heb mijn S8 inmiddels sinds mei van dit jaar en in het begin al een paar keer factory resets gedaan vanwege dit "probleem".
Misschien zijn m'n verwachtingen te hoog :+
Of je hebt met alle pech een slechte accu?

Hiervoor had ik een Samsung S5 + iPhone 6 en die waren beiden ongeveer even snel leeg (in de avond van de lader, avond daarna weer opnieuw aan de lader, dus zeg circa 24 uur incl de nacht).
Nu laadt ik de S8 1x in de 2 dagen op, dit terwijl ik voorheen sporadisch flitsmeister gebruikte, die gebruik ik nu elke rit.
Buiten het meer gebruiken van deze app doe ik alles redelijk hetzelfde.

Wel is mij 1 ding opgevallen (misschien is dit ook bij jou het geval), ik game zga niet met mijn telefoon.. Sinds ik de Gear VR2 heb en deze gebruik merk ik dat de accu echt ontiegelijk snel leeg gaat (uiteraard, tijdens het gebruik van VR). Kan het niet zo zijn dat de S8 veel stroom van de accu trekt zodra je de CPU/GPU gaat belasten? Kan best zijn dat de voorgangers zuiniger waren op hogere load?

Oftewel: speel jij een bepaald spel waardoor je accu zo snel leeg gaat van de S8, terwijl hetzelfde spel op je vorige toestel minder van de accu vroeg?

[ Voor 6% gewijzigd door LopendeVogel op 17-10-2017 17:40 ]

• tozzke
  • Nu online

tozzke

aka tozzert

LopendeVogel schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 17:39:
[...]

Of je hebt met alle pech een slechte accu?

Hiervoor had ik een Samsung S5 + iPhone 6 en die waren beiden ongeveer even snel leeg (in de avond van de lader, avond daarna weer opnieuw aan de lader, dus zeg circa 24 uur incl de nacht).
Nu laadt ik de S8 1x in de 2 dagen op, dit terwijl ik voorheen sporadisch flitsmeister gebruikte, die gebruik ik nu elke rit.
Buiten het meer gebruiken van deze app doe ik alles redelijk hetzelfde.

Wel is mij 1 ding opgevallen (misschien is dit ook bij jou het geval), ik game zga niet met mijn telefoon.. Sinds ik de Gear VR2 heb en deze gebruik merk ik dat de accu echt ontiegelijk snel leeg gaat (uiteraard, tijdens het gebruik van VR). Kan het niet zo zijn dat de S8 veel stroom van de accu trekt zodra je de CPU/GPU gaat belasten? Kan best zijn dat de voorgangers zuiniger waren op hogere load?

Oftewel: speel jij een bepaald spel waardoor je accu zo snel leeg gaat van de S8, terwijl hetzelfde spel op je vorige toestel minder van de accu vroeg?
Zoals ik al eerder zei, ik ben een (zeer) lichte gebruiker met soms dagen waarbij mijn scherm nog geen 20 minuten aan heeft gestaan.
Gisterenavond voordat ik ging slapen van de lader gehaald en dit is hoe het er nu bij staat:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jApT0yD.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/M3Z6YmA.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wuHQViC.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hqsp0sc.png

Ik vrees dat ik er maar mee moet leren leven :+

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:21
tozzke schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 18:29:
[...]

Zoals ik al eerder zei, ik ben een (zeer) lichte gebruiker met soms dagen waarbij mijn scherm nog geen 20 minuten aan heeft gestaan.
Gisterenavond voordat ik ging slapen van de lader gehaald en dit is hoe het er nu bij staat:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Sjesus, dat is gewoon niet goed haha. Tsja ik weet niet in hoeverre je het toestel kan missen, maar ik zou hem opsturen (je kan ook de foto's erbij toevoegen). Aangeven dat het meermaals op de fabrieksinstellingen geweest is en de accu wordt zonder pardon vervangen.

Maar dit is niet wat bij een S8 hoort, mijn verbruik is veel hoger en de accuduur tegelijkertijd veel langer. De accu is tot zover het beste van wat ik ooit meegemaakt heb (sinds het smartphone tijdperk). Geen windows, android of ios toestel die hier tegenop kon bij mij.

• FreddyT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-11 22:13
Sallyriana schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 14:57:
[...]

De laatste wat ik heb gehad was de s4 mini en daar staat echt te veel rommel op zoals chaton etc...
Is dit anders met de s8? Nu heb ik een motorola en de paar apps die daar op staan storen me niet al te hard, vooral omdat ze ook functies toevoegen als je ze wilt.
En anders is er altijd nog dit om bloatware te verwijderen:
https://forum.xda-develop...-bloatware-s8-s8-t3654687

• Sallyriana
Goed, maar ik weet liever hoe het standaard zit.
Ik prul niet graag met mijn smartphones ^^

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:00
[...]

Mm dat lijkt mij niet juist, dit is mijn resultaat van vandaag, met alles op push en automatische sync. Wel geen crap apps verder...

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/1jm4x5.png

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2cmnlf8.png

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2zjdguq.png

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2uy670k.png

• Garret1410
[...]

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Dramatisch slecht vind ik het nou ook weer niet. Android gebruikt nou eenmaal wat meer tijdens standby dan bijvoorbeeld iOS. Hoe zwaarder je een Android gebruikt hoe, relatief gezien beter de accuduur wordt.

Anderzijds is het ook niet heel goed. Android OS gebruikt teveel en blijft 4uur wakker wat in jouw geval teveel is.
Waarschijnlijk verlies jij dik 2% per uur tijdens standby wat niet heel goed is maar het is ook afhankelijk van hoe het toestel ingericht is.

Hoe is je signaal. Slecht signaal is funest voor accuduur. Zelfs een slechte simkaart kan accuduur verminderen. Probleem is dat er continu gezocht wordt naar een mast met beter signaal.

Hoe staan je sync opties ingesteld.

Gebruik je bluetooth, nfc of apps die locatie gebruiken zoals weer apps.

Heb je misschien allerlei apps of services zelf uit zitten schakelen of via een Package Disabler app.
Kan ook problemen geven.

Corrupt mediabestand op een sd-kaart bijvoorbeeld kan ook problemen veroorzaken. Dit heb ik zelf al eens gehad maar toen was de drain veel erger.

Om alles uit te sluiten zul je proef ondervindelijk te werk moeten gaan.
Met bepaalde apps kun je Android OS verder ontleden zoals Wakelock detector maar daar is dacht ik root voor nodig.

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:46
Welk thema gebruik je hier?
Razer schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 19:59:
[...]

Mm dat lijkt mij niet juist, dit is mijn resultaat van vandaag, met alles op push en automatische sync. Wel geen crap apps verder...

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:00
Schmoove schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 15:10:
Welk thema gebruik je hier?

[...]
Santana Dark

• AMD and INTEL
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 18:48
Vision Processing Unit
Empowering devices
to see and think

Exynos 8895 features VPU (Vision Processing Unit) which is designed for machine vision technology. This technology improves the recognition of an item or its movements by analyzing the visual information coming through the camera. Furthermore, it enables advanced features such as corner detection that is frequently used in motion detection, image registration, video tracking and object recognition.

http://www.samsung.com/se...Exynos_9_Series_8895.html
Is dit niet hetzelfe als huawei nu aankondigt met de mate 10?

Empowering to see, think.

• the-edge
fricandel schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 14:03:
[...]

Gebruik de originele laadkabel hier werkt het perfect in de astra
Correct. Met de originele kabel werkt het perfect!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:53
Sinds kort krijg ik geen weerbericht en nieuws meer voorgelezen door Bixby bij Bixby-briefing (als mijn alarm afgaat dus) :| . Wel leest de Bixby voice de tijd op en krijg ik dat standaard Bixby-briefing wake-up geluid.

Hebben jullie dit ook? Bixby is up-to-date en draai ook op de laatst beschikbare Android en security updates..

• MarcHealthy
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-10 10:02
Heb het al een tijd geleden voorbij zien komen, maar ik heb sinds kort last van de camera dat hij vaag is en na een beetje schudden dan is hij weer scherp. Is hier een oplossing voor ?.

Is het enige wat niet helemaal werkt maar helaas wel gelijk iets wat je vaak tegenkomt.

www.marchealthy.nl / https://www.instagram.com/marc_healthy/

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
GokuSsj schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 12:57:
Heb het al een tijd geleden voorbij zien komen, maar ik heb sinds kort last van de camera dat hij vaag is en na een beetje schudden dan is hij weer scherp. Is hier een oplossing voor ?.

Is het enige wat niet helemaal werkt maar helaas wel gelijk iets wat je vaak tegenkomt.
Dan zit je camera fysiek vast, daar kan je weinig aan doen
cliors schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 18:06:
Ik heb ook een barstje in m'n scherm, gelukkig inboedel verzekering die 350 euro wil vergoeden.
Jammer dat ik het geld pas krijg NA reparatie, ik had liever wat bijgelegd en de Note gehaald. :+
En DAAROM krijg je je geld pas NA de reparatie, om dit soort praktijken (bv oplichting) uit te sluiten... ;)

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 29-11 15:32

Ik had dat ook. Contact gehad met helpdesk Samsung. Vastgesteld dat het een hardware probleem is. De telefoon is opgehaald en 2 dagen later gerepareerd weer teruggebracht. De camera is vervangen en nu werkt het weer.

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:53
Ik heb het panzerglass screenprotector van de mm op mijn s8--> waardeloos
slecht touchgevoel en registratie op het scherm.
dat ze hiervoor 40 euro durven vragen

• Majesty
  • Niet online

Even wat eigen input is wel gewenst, heb het er de afgelopen pagina's zelfs nog uitgebreid over gehad.

Het is een hardware probleem dat onder de garantie valt. Ik zou je aanraden een Samsung service locatie op te zoeken en daar heen te gaan/afspraak te maken, omdat met aan huis ophalen je toestel naar Dynafix gaat. En dat wil je niet.

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:09
henklbr schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 18:56:
[...]

En DAAROM krijg je je geld pas NA de reparatie, om dit soort praktijken (bv oplichting) uit te sluiten... ;)
Hangt ervan af. Een verzekering stelt je schadeloos voor de geleden schade. Aan jou of je het product terugbrengt in de originele staat of repareert toch? Heb bijvoorbeeld mijn S8 4 weken geleden laten vallen. Relatief weinig schade maar toch een kleine barst in het scherm voor en schade achter. Verzekering heeft de kosten voor vervanging beide kanten vergoed (minus aftrek eigen risico). Uiteindelijk heb ik deze week een S8+ aangeschaft in de aanbieding en mijn oude met schade verkocht voor een schappelijke prijs.

Ben overigens erg blij met het grote scherm van de s8+. Kan me niet eens meer voorstellen dat ik uit kon met de reguliere S8.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• SubSun
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb sinds een weekje de S8. Erg blij mee, maar 1 ding dat mij enorm frusteert: ik kan niet uitzetten dat ontvangen whatsapp media automatisch tussen mijn eigen foto's komt.

Hiervoor ook een Android toestel gehad en hier werkte het .nomedia trucje. Op 1 of andere manier werkt dit niet voor de S8.

Iemand anders die dit ook heeft en een oplossing heeft?

• Garret1410
SubSun schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 22:21:
Ik heb sinds een weekje de S8. Erg blij mee, maar 1 ding dat mij enorm frusteert: ik kan niet uitzetten dat ontvangen whatsapp media automatisch tussen mijn eigen foto's komt.

Hiervoor ook een Android toestel gehad en hier werkte het .nomedia trucje. Op 1 of andere manier werkt dit niet voor de S8.

Iemand anders die dit ook heeft en een oplossing heeft?
Bij mij komt Whatsapp in een aparte map. Kennelijk staat jouw de Gallerij niet op album geselecteerd maar op Foto's, waarbij hij alles laat zien.
Pagina: 1 ... 61 ... 96 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S8-serie] Levertijd & Prijzen
- Rooten, unlocken en custom ROM's: [Samsung Galaxy S8-serie] Rooten & Custom ROM's
- Accessoires: [Samsung Galaxy S8-serie] Het grote Accessoires topic
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support