• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:19
@ppeterr Lijkt me dat je niet de S8 de schuld kan geven als je niets hebt veranderd anders dan je modem van Ziggo hebt herstart.
De R7000 eens herstarten en de verbinding met de S8 even vergeten en opnieuw instellen?

Edit: hier overigens geen problemen met een R7000 en S8. Haal 500Mbps op mijn S8.

[ Voor 16% gewijzigd door Arjant2 op 03-10-2017 15:23 ]

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:15
Arjant2 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 15:22:
@ppeterr Lijkt me dat je niet de S8 de schuld kan geven als je niets hebt veranderd anders dan je modem van Ziggo hebt herstart.
De R7000 eens herstarten en de verbinding met de S8 even vergeten en opnieuw instellen?

Edit: hier overigens geen problemen met een R7000 en S8. Haal 500Mbps op mijn S8.
Dank voor je reactie, heb mij post al veranderd - blijkbaar is die app van Ookla vaag bezig.
Via chrome en dan de website zelf van Ookla trekt hij over de 200Mbps.

[ Voor 6% gewijzigd door ppeterr op 03-10-2017 15:33 ]

• jeantje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-11 15:03
EN-IS schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 15:22:
[...]

[...]

Of hij kan de Google Camera App gebruiken, wellicht dat hij daar verschillen in ziet:

nieuws: Verbeterde versie van Google Pixel-cameraport komt uit

Te downloaden op: https://www.xda-developer...ustomization-raw-support/
"Het werkt alleen op smartphones met een Snapdragon 820, 821 of 835, omdat voor het functioneren van de app de Hexagon 680-dsp nodig is."
Wat niet opgaat omdat de nederlandse S8 een Exynos chipset heeft.

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-11 10:40
jeantje schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 15:26:
My mistake! O-)

• Antrax
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20:04
Zijn er momenteel nog meer mensen die last hebben van een gps probleem? Zowel in Google Maps als in TomTom Go wil hij geen GPS gebruiken (Applicatie permissies staan goed). Ik heb ook al een volledige reset gedaan maar ik wil dit niet graag opnieuw doen.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Antrax schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 10:03:
Zijn er momenteel nog meer mensen die last hebben van een gps probleem? Zowel in Google Maps als in TomTom Go wil hij geen GPS gebruiken (Applicatie permissies staan goed). Ik heb ook al een volledige reset gedaan maar ik wil dit niet graag opnieuw doen.
Welk probleem? ;)
Zodra ik TomTom lees, weet ik bijna zeker dat je het daar moet zoeken. Mijn ervaring met die app is dat hij steeds slechter wordt. Altijd nieuwe features, maar oude bugs blijven liggen.
Je kunt TT eraf gooien, cache wissen, opnieuw opstarten en dan TT opnieuw installeren. Meestal lossen dit soort vage items wel op, maar het is geen garantie.
jeantje schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 15:26:
[...]

[...]

Je kunt ook altijd nog Open Camera proberen, dat is ook best een fijne camera app die ik zelf een tijd gebruikt heb met LineageOS.

[ Voor 46% gewijzigd door Peatsmoke op 04-10-2017 10:09 ]

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:33

DON PAPA

Tweaker-fan

Antrax schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 10:03:
Ik gebruik geen TomTom Go, maar zowel in Google Maps als Navigon (welke ik dagelijks gebruik) ben ik nog geen GPS probleem tegen gekomen...

Ik weet wel uit het verleden dat sommige hoesjes (vooral die met een metalenrand) nog wel eens problemen in het GPS signaal konden geven, dus als je een hoesje gebruikt zou je het ook eens zonder hoesje kunnen testen om te kijken of dat verschil geeft...

[ Voor 20% gewijzigd door DON PAPA op 04-10-2017 10:20 ]

• Vdb64
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:57
Even een vraagje:
Als ik mijn S8 ontgrendel wil ik niet eerst moeten vegen voordat de Irisscan werkt. Waar regel ik dat?
Alvast bedankt!

• JdJtA
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-11 10:32
Vdb64 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 12:52:
Even een vraagje:
Als ik mijn S8 ontgrendel wil ik niet eerst moeten vegen voordat de Irisscan werkt. Waar regel ik dat?
Alvast bedankt!
Afbeeldingslocatie: http://skp.samsungcsportal.com/upload/namo/FAQ/nl/20170424/20170424222553571_CB580VGW.png

Kies in het menu ‘Instellingen’ > ‘Schermvergr. en beveilig.’ > ‘Irisscanner’ voor ‘Irisontgrend. Als scherm aangaat’.

Bron: website Samsung ;)

• kevintjeb
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10-01 14:42
Vdb64 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 12:52:
Even een vraagje:
Alvast bedankt!
Settings > lockscreen & security > iris scanner > selecteer 'iris unlock when screen turns on'

Edit: shoot, too slow..

[ Voor 3% gewijzigd door kevintjeb op 04-10-2017 12:58 ]

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:53
Ik wil m`n s8 met hoesje in de autohouder vastzetten middels de welbekende magneet.
Ik heb de magneet voor in de auto nog.
Zijn de "stickers" voor op een hoesje/telefoon ook los verkrijgbaar?

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

pitchdown schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 15:12:
Ik wil m`n s8 met hoesje in de autohouder vastzetten middels de welbekende magneet.
Ik heb de magneet voor in de auto nog.
Zijn de "stickers" voor op een hoesje/telefoon ook los verkrijgbaar?
Bedoel je zoiets ? Automobio Extra Set Metalen Plaatjes: https://nl.automobio.com/...hone-holders-by-automobio

Maar stel anders je vraag eens in "[Samsung Galaxy S8-serie] Het grote Accessoires topic" aangezien het om een accessoire gaat...

[ Voor 23% gewijzigd door DON PAPA op 05-10-2017 09:30 ]

• soundwave070
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2021
Hallo allemaal, ik heb de laatste jaren steeds Sony Xperia compacts gehad en daarvoor verschillende Nexus modellen en had dus altijd de Google launcher op mijn telefoon staan en kon gewoon OK google zeggen om zo nu en dan iets via spraak te activeren of zoeken (vooral handig tijdens het rijden). Nu wilde ik het instellen op mijn S8, maar wordt er in de instellingen gezegd dat spraakassistentie nog niet mogelijk is in het Nederlands. Heeft dit iets te maken met de vreselijk irritante Bixby die ik niet 100% uitgeschakeld krijg ofzo? Of doe ik toch iets verkeerd? Ben verder best tevreden met de Samsung schil (had het van te voren erger verwacht), maar vind het niet kunnen gebruiken van 'OK Google' wel een gemis, zeker als ik wel dezelfde opdrachten kan geven door handmatig op het microfoon icoontje te klikken.

• Rubke
  • Laatst online: 09:03
normaal als ik een nieuw android device aanzet kan ik na het inloggen met mijn Google Account kiezen voor welke backup ik mag restoren, de S8 lijkt die optie niet te hebben? klopt dat?

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

soundwave070 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 21:05:
kon gewoon OK google zeggen om zo nu en dan iets via spraak te activeren of zoeken (vooral handig tijdens het rijden). Nu wilde ik het instellen op mijn S8, maar wordt er in de instellingen gezegd dat spraakassistentie nog niet mogelijk is in het Nederlands.
Misschien heb je hier iets aan:
www.clickx.be/android/165...-google-vanop-elk-scherm/

• soundwave070
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2021
Onwijs bedankt! Ik was niet op het idee gekomen om alleen de primaire taal om te wisselen en was er tijdens het zoeken niet op gestuit. Blij dat ik het weer kan gebruiken :)

Verwijderd

Is het mogelijk om de power button hetzelfde te laten werken als de werking van de home button op het Always on Display?
Als ik op de home button druk op het AOD krijg ik meteen het masker voor de iris scanner en de mogelijkheid om de pincode te gebruiken. Graag zou ik dit ook willen zodra ik op de aan/uit knop druk. Ik heb nu wel, zoals een paar replies eerder, ingesteld dat de iris scanner op het vergrendel scherm werkt alleen krijg ik niet meteen het masker.

• EN-IS
  • Laatst online: 30-11 10:40
Rubke schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 21:16:
normaal als ik een nieuw android device aanzet kan ik na het inloggen met mijn Google Account kiezen voor welke backup ik mag restoren, de S8 lijkt die optie niet te hebben? klopt dat?
De Galaxy S8 heeft deze optie, mits er inderdaad een back-up beschikbaar is.

Ik heb mijn Galaxy S8+ gisteren ontvangen en de back-up niet teruggezet toen ik deze voor het eerst opstartte, ik dacht dat ik dat later kon uitvoeren, helaas zie ik deze optie niet meer terugkomen onder herstellen maar ook niet onder accounts, ik wil mijn toestel niet resetten om de Google Restore optie te gebruiken - iemand tips of het überhaupt mogelijk is?

• Rubke
EN-IS schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 11:11:
[...]

De Galaxy S8 heeft deze optie, mits er inderdaad een back-up beschikbaar is.

Ik heb mijn Galaxy S8+ gisteren ontvangen en de back-up niet teruggezet toen ik deze voor het eerst opstartte, ik dacht dat ik dat later kon uitvoeren, helaas zie ik deze optie niet meer terugkomen onder herstellen maar ook niet onder accounts, ik wil mijn toestel niet resetten om de Google Restore optie te gebruiken - iemand tips of het überhaupt mogelijk is?
heb mijn S8 gereset, maar kijg nergens de optie op mijn backup te kiezen van mijn Nexus 5X
dus nu nog geen wifi over kunnen zetten etc...

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:43
kevintjeb schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 12:58:
[...]
Settings > lockscreen & security > iris scanner > selecteer 'iris unlock when screen turns on'
Edit: shoot, too slow..
Wow, dat is echt heel chill
Verwijderd schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 08:47:
Ik heb nu wel, zoals een paar replies eerder, ingesteld dat de iris scanner op het vergrendel scherm werkt alleen krijg ik niet meteen het masker.
Ik krijg ook geen masker meer te zien, wat mij betreft een verbetering. Gewoon op de juiste afstand kijken naar je telefoon (bij mij staat er "look here to use irises") en hij is nog geen halve seconde na gebruik van de power/home button ontgrendeld. Super handig wanneer de vingerafdrukscanner weer eens dienst weigert (natte handen bijvoorbeeld).

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:41
Rubke schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 11:51:
[...]

heb mijn S8 gereset, maar kijg nergens de optie op mijn backup te kiezen van mijn Nexus 5X
dus nu nog geen wifi over kunnen zetten etc...
Dit kan volgens mij ook met Smart switch mobile. Verloopje en kabel zit erbij.

[ Voor 3% gewijzigd door Garret1410 op 05-10-2017 17:12 ]

• wilke77
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-09 16:37
Ik kijk best veel films op mijn s8+. Met de NPO app of Google browser. Nu kijk ik vaak met ondertiteling. Maar de ondertiteling is niet helemaal te lezen. Komt door het schermformaat denk ik. Omdat het smaller is. Kan ik dit probleem oplossen in de instellingen?

• cwegh
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:05
Vandaag is de S8 besteld op eglobal.eu aangekomen. Zo te zien een Thais toestel.

Ik zie regelmatig wat berichten over de CSC code. Bij mij staat die nu op PHN/PHN/THL. In welke mate is het nu een probleem/beperking dat het laatste triplet op Thailand staat?

Is het de moeite waard om te flashen en ook daar PHN te hebben? Wat krijg ik daar dan voor terug en wat verlies ik eventueel?

• Garret1410
cwegh schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 22:21:
Vandaag is de S8 besteld op eglobal.eu aangekomen. Zo te zien een Thais toestel.

Ik zie regelmatig wat berichten over de CSC code. Bij mij staat die nu op PHN/PHN/THL. In welke mate is het nu een probleem/beperking dat het laatste triplet op Thailand staat?

Is het de moeite waard om te flashen en ook daar PHN te hebben? Wat krijg ik daar dan voor terug en wat verlies ik eventueel?
@henklbr weet er alles van, maar zover ik weet kun je de product code niet aanpassen. THL is de productcode en naar mijn weten is dat geen beperking.

• cwegh
Dan wacht ik op Henk zijn reactie ;-)

Heb wel al 2 bizarre voorvallen die ik vermoed aan de THL ROM liggen.

Netflix wilde hij niet installeren uit de app-store vanwege niet compatibel. Opgelost via dit artikel: https://help.netflix.com/en/node/57688

Tenslotte kan ik niet Android Pay gebruiken met de volgende melding: Mogelijk is uw apparaat geroot, heeft het een ontgrendelde bootloader of gebruikt het een aangepaste ROM.

Niet geroot en geen ontgrendelde bootloader (toch niet door mij).
Garret1410 schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 22:35:
[...]

@henklbr weet er alles van, maar zover ik weet kun je de product code niet aanpassen. THL is de productcode en naar mijn weten is dat geen beperking.
cc: @cwegh

De productcode kun je idd NIET aanpassen; PHN/PHN/THL -> Toestel draait op de Nederlandse UN-branded firmware

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

• dark0990
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-11 13:55
cwegh schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 00:29:
Dan wacht ik op Henk zijn reactie ;-)

Heb wel al 2 bizarre voorvallen die ik vermoed aan de THL ROM liggen.

Netflix wilde hij niet installeren uit de app-store vanwege niet compatibel. Opgelost via dit artikel: https://help.netflix.com/en/node/57688

Tenslotte kan ik niet Android Pay gebruiken met de volgende melding: Mogelijk is uw apparaat geroot, heeft het een ontgrendelde bootloader of gebruikt het een aangepaste ROM.

Niet geroot en geen ontgrendelde bootloader (toch niet door mij).
Wat Henk al zei je hebt al de nederlandse Firmware. En dat de laatste code thl is maakt niks uit.

Heb je dit toestel zelf gekocht of was het een tweedehands? Als je toestel ooit geroot is geweest is knox getriggerd en dan werken diensten zoals samsung health en Samsung Pay niet meer. Je kan netflix ook niet downloaden uit de app store wanneer je een telefoon hebt met root. ik weet dat het mogelijk is als je magisk hide aan hebt staan

Ook als je daarna standaard firmware er op zet blijft knox getriggerd en werken diensten als samsung pay niet meer.

Je kan makkelijk checken of Knox getriggerd is: https://www.samsungknox.c...-bit-and-how-it-triggered Als je Telefoon nieuw is en hij is getriggerd dan zou ik hem terug sturen.

• Gilb1
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 02-10-2023
[quote]Garret1410 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 21:47:
[...]

Ik kan het uitleggen maar in de link is het beter te begrijpen.

Je komt dus in de recovery en van daaruit kun je de cache wissen.

https://android.gadgethac...de-download-mode-0177223/

[...]

Bedankt! Het werkt nu wel wat beter maar ben nog niet geheel tevreden.

• Gilb1
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 02-10-2023
ppeterr schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 05:15:
[...]

Sommige apps zoals BXactions geven zichtbare stutter in animaties soms.
Ik heb deze inmiddels verwijderd, alle beetje helpen...

Overigens, op mijn werk heb ik sinds kort een S7 en deze werkt vooralsnog veel soepeler!

[ Voor 15% gewijzigd door Gilb1 op 06-10-2017 08:41 ]

• Mithrildor
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-11 22:48
Ik heb gisteren een S8 besteld bij Belsimpel. Nu zie ik op de pakbon dat het om een "Duitse" telefoon gaat (de EAN staat in de lijst van de Duitse actie). Uit eerdere reacties heb ik vernomen dat als ik mijn Nederlandse SIM er voor de eerste keer opstarten er meteen in stop, er geen verschil is met een "Nederlandse" S8. Klopt dat? Werkt NL-Alert dan gewoon op mijn S8?

Is er overigens nog iets anders waar ik op moet letten wanneer ik het toestel ontvang?

• cwegh
dark0990 schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 08:09:
[...]

Wat Henk al zei je hebt al de nederlandse Firmware. En dat de laatste code thl is maakt niks uit.
OK bedankt voor de bevestiging.
Heb je dit toestel zelf gekocht of was het een tweedehands? Als je toestel ooit geroot is geweest is knox getriggerd en dan werken diensten zoals samsung health en Samsung Pay niet meer. Je kan netflix ook niet downloaden uit de app store wanneer je een telefoon hebt met root. ik weet dat het mogelijk is als je magisk hide aan hebt staan

Ook als je daarna standaard firmware er op zet blijft knox getriggerd en werken diensten als samsung pay niet meer.
Geen tweedehands, gekocht via eglobalshop. Geen magisk. Ook niet geroot, heb ik gecheckt.
Je kan makkelijk checken of Knox getriggerd is: https://www.samsungknox.c...-bit-and-how-it-triggered Als je Telefoon nieuw is en hij is getriggerd dan zou ik hem terug sturen.
Niet getriggered. Knox warranty status: 0x0.

Wat zou dan de reden kunnen zijn waarom Android Pay niet werkt en ik Netflix niet kan downloaden (wat nu wel werkt via sideload van de apk)?

• dark0990
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-11 13:55
cwegh schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 11:17:
[...]

OK bedankt voor de bevestiging.

[...]

Geen tweedehands, gekocht via eglobalshop. Geen magisk. Ook niet geroot, heb ik gecheckt.

[...]

Niet getriggered. Knox warranty status: 0x0.

Wat zou dan de reden kunnen zijn waarom Android Pay niet werkt en ik Netflix niet kan downloaden (wat nu wel werkt via sideload van de apk)?
Ik zou het niet weten. Android.Samsung Pay zou kunnen omdat het nog niet wordt ondersteund in Nederland. Netflix zou ik niet weten, als jij een stock rom hebt draaien moet dat gewoon werken. Anders terugsturen onder het mom van hij werkt niet volledig
cwegh schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 11:17:
[...]

Netflix: weet ik niet

Android Pay: omdat dit in Nederland nog niet geactiveerd is!

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

• AMD and INTEL
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 22:53

• Garret1410
Geldt alleen voor objecten dichtbij net als selectieve focus. Met een dubbele camera kan het object ook wat verder weg staan.

Op zich is dit voor mij geen issue maar telelens lijkt me wel mooi om te hebben.

• AMD and INTEL
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 22:53
Garret1410 schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 18:43:
[...]

Geldt alleen voor objecten dichtbij net als selectieve focus. Met een dubbele camera kan het object ook wat verder weg staan.

Op zich is dit voor mij geen issue maar telelens lijkt me wel mooi om te hebben.
Het werkt wel beter dan selectiece focus.

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:46
Ik heb een rare bug in WhatsApp. Ledje staat op wit en is steeds roze/paars en soms weer wit. Meer last van?

• cwegh
henklbr schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 15:13:
[...]

Netflix: weet ik niet

Android Pay: omdat dit in Nederland nog niet geactiveerd is!
cc: @dark0990

Het feit dat er een artikel op Netflix staat met die expliciete foutmelding doet mij vermoeden dat het een bekend probleem is. Daar ga ik me niet druk in maken.

Wat betreft Android Pay had ik me ook bedacht maar was niet zeker. Ik heb een BE en NL SIM maar heb primair geboot met NL voor PNH en niet LUX firmware. De reden is dat ik constateerde dat PNH sneller updates kreeg dan LUX.

Echter kan ik nu blijkbaar niet Android Pay gebruiken voor mijn bank (KBC). Op zich geen probleem, ik heb tot op heden nog geen toepassingen gezien.

Op zich kan ik eventueel resetten naar LUX, maar heb ik nu geen zin meer in. Alle apps staan er op.

Alsnog vraag ik me wel af, dat beide problemen linken naar een root. Toch bizar, helaas niet genoeg kennis om tot een root (pun intended :p) cause te komen.

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19:49

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Hebben jullie ook last van laat ontvangende of niet ontvangen sms? Ik soms, maar het schijnt een s8 probleem te zijn.

https://www.apparata.nl/n...he-fout-te-bevatten-24584

Review QNAP TS-230 NAS

Verwijderd

Hebben jullie ook last van dat als je je telefoon in landscape mode vast hebt, het wifi signaal sterk verminderd?

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Verwijderd schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 12:32:
Hebben jullie ook last van dat als je je telefoon in landscape mode vast hebt, het wifi signaal sterk verminderd?
Zelf geen ervaring mee, maar misschien heeft het te maken met de plaats van de antenne: over de hele breedte van de onderkant. Wanneer ik mijn telefoon met 1 hand vasthou, heb ik de onderkant grotendeels vrij. Met twee handen pak je juist de bovenkant en onderkant vast.

Nomen nescio

• Bartje147
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-09-2024
Heb mijn s8 sinds vrijdag terug van dr. mobile van Samsung voor het herstellen van het camera probleem ( wazig beeld bij opstarten camera app, met een tik tegen het frame terug scherp) . Op het blad staat dat ze de camera vervangen hebben. Maar is mijn telefoon nog even goed tegen water beschermd als ervoor? Ik weet dat hij niet waterdicht is maar in hoeverre is deze nog ip68? Vond er zelf niks over terug

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:37

sjaool

Every life should have 9 cats

@Bartje147 Die vraag moet je aan dr. mobile of Samsung stellen. Niemand hier kan je daar een goed antwoord op geven, tenzij die bij Samsung of dr. mobile werkt natuurlijk.. ;)

[ Voor 31% gewijzigd door sjaool op 07-10-2017 19:27 ]

"When you grow up your heart dies"

• Amps
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:05
Bartje147 schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 15:28:
Heb mijn s8 sinds vrijdag terug van dr. mobile van Samsung voor het herstellen van het camera probleem ( wazig beeld bij opstarten camera app, met een tik tegen het frame terug scherp) . Op het blad staat dat ze de camera vervangen hebben. Maar is mijn telefoon nog even goed tegen water beschermd als ervoor? Ik weet dat hij niet waterdicht is maar in hoeverre is deze nog ip68? Vond er zelf niks over terug
Mocht je het antwoord weten, dan hoor ik het graag. Ik heb namelijk ook dezelfde probleem, maar stel reparatie uit omdat er nog een workaround is. Back-ups terugzetten vind ik ook een pain...

• robbvdb
  • Laatst online: 13:08
Dutchredgaming schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 10:41:
Hebben jullie ook last van laat ontvangende of niet ontvangen sms? Ik soms, maar het schijnt een s8 probleem te zijn.

https://www.apparata.nl/n...he-fout-te-bevatten-24584
Echt nog nooit gehad! :?

Heb eens 25 sms-jes heen en weer verstuurd van een S7 naar een S8 , van Voda naar T-mob en alles komt instant aan .....

Na 25 geloofde ik het wel en na nooit eerder een probleem te hebben ondervonden .....

Gewoon standaard app op beide phones.

• Rubke
Blijkbaar werkt Google Backup naar Google drive niet op de S8, meerdere mensen hier last van? )Kijk ik Google drive en kies in het menu Backups...

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:37

sjaool

Every life should have 9 cats

@Rubke Mijn S8+ heeft om 22:48 uur nog een backup gemaakt in Google Drive.

"When you grow up your heart dies"

• pimsaint
W84 schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 20:52:
Ik heb een rare bug in WhatsApp. Ledje staat op wit en is steeds roze/paars en soms weer wit. Meer last van?
Is dat niet bewust? (Groepsgesprek vs 1-to-1)
Rubke schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 23:18:
Blijkbaar werkt Google Backup naar Google drive niet op de S8, meerdere mensen hier last van? )Kijk ik Google drive en kies in het menu Backups...
drivebackup
Volgens mij is de back-up prima gelukt?

• Bartje147
Amps schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 20:18:
[...]

Mocht je het antwoord weten, dan hoor ik het graag. Ik heb namelijk ook dezelfde probleem, maar stel reparatie uit omdat er nog een workaround is. Back-ups terugzetten vind ik ook een pain...
Met Samsung cloud zet hij alle apps en homescreen terug op de plaats waar ze stonden. Je kan toch niet makkelijker hebben. Zondag aangemeld voor herstelling, maandagavond komen halen en vrijdag middag had ik hem al terug. Zal morgen eens Samsung contacteren om te vragen in hoeverre deze nog water bestendig is..

• Antrax
Klopt het dat als je een custom rom op je telefoon zet dat je hierdoor je telefoon geroot hebt en je niet langer Samsung Knox kunt gebruiken?

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Bartje147 schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 15:28:
Enige wat ik weet is dat ze bij een authorized repair center (dit geval de PhoneHouse bij Utrecht) het toestel weer voorzien van nieuwe membranen en ze testen met een bepaalde drukmeter, zodat de IPxx weer volgens fabrieksspecificaties is. (ooit bij mijn S7 edge het scherm laten vervangen en onderwijl keek ik mee en stelde ik vragen)

Loshalen van de achterkant deden ze door hem te verwarmen en daarna de achterkant eraf trekken.

• wortel1
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-06 20:08
Weer een gebruiker erbij sinds gisteren een mooie S8+ (Blauw)
Getwijfeld om weer terug te gaan naar HTC maar deze is toch (naar mijn mening) mooier en gewoon een goede opvolger van de S7 edge die ik met veel plezier heb gebruikt. De S7 edge naar mijn dochter en nu alles uitvinden. .

“I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.” ― Oscar Wilde

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:46
pimsaint schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 07:22:
[...]

Is dat niet bewust? (Groepsgesprek vs 1-to-1)
Eh... maar ik heb het ledje voor groepsgesprekken op wit gezet, 1:1 groen. Waarom dan een ander kleurtje?

• Amps
  • Laatst online: 21:05
Bartje147 schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 08:08:
[...]
Met Samsung cloud zet hij alle apps en homescreen terug op de plaats waar ze stonden. Je kan toch niet makkelijker hebben. Zondag aangemeld voor herstelling, maandagavond komen halen en vrijdag middag had ik hem al terug. Zal morgen eens Samsung contacteren om te vragen in hoeverre deze nog water bestendig is..
Ik had de mogelijkheid om hem af te geven bij de Galaxy Note 8 pop-up store en kon gratis gebruik maken van de express service (vóór 14h afgeven, de volgende dag in de avond thuisgestuurd). Nog niet gedaan dus. De back-up functionaliteit van Samsung Smart Switch lijkt overigens best compleet te zijn. Je kunt dan de back-up maken op je SD kaart. Best ideaal.

• cliors
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 28-10 22:19
Bij mijn S8+ kan de ander mijn stem niet horen tijdens het bellen tenzij ik hem op de luidspreker zet.
Iemand een idee wat het kan zijn?

• Rubke
pimsaint schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 07:22:
[...]

[...]

[afbeelding]
Volgens mij is de back-up prima gelukt?
Vaag heb hem al meerder malen gereset, Google drive is bijgewerkt etc..
Staat deze melding
Afbeeldingslocatie: http://piunikaweb.com/wp-content/uploads/2017/08/drive-disabled-by-admin.png

schijnt een bekend probleem te zijn, Google zou eraan werken
zal ook wel de reden zijn dat mijn S8 bij het booten geen mogelijkhedi geeft tot cloud restore.

zie ook http://piunikaweb.com/201...-disabled-by-admin-error/

[ Voor 26% gewijzigd door Rubke op 08-10-2017 15:03 ]

• Bartje147
Antrax schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 08:20:
Klopt het dat als je een custom rom op je telefoon zet dat je hierdoor je telefoon geroot hebt en je niet langer Samsung Knox kunt gebruiken?
Eenmaal geroot is het game over met Samsung knox en Samsung pass. Ook al zet je terug de stock rom erop mag je het vergeten.. eenmaal knox 0x1 Is het gedaan

• sandpatt
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22:45
cliors schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 13:58:
Bij mijn S8+ kan de ander mijn stem niet horen tijdens het bellen tenzij ik hem op de luidspreker zet.
Iemand een idee wat het kan zijn?
Ikzelf heb geen S8, maar een S6edge+.
Daar heb ik het probleem ook vaak.
De reden is telkens dezelfde: de microfoon zit vol vuiligheid.
Gewoon even uitkuisen en alles werkt weer perfect.

• cliors
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 28-10 22:19
sandpatt schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 15:34:
[...]

Ikzelf heb geen S8, maar een S6edge+.
Daar heb ik het probleem ook vaak.
De reden is telkens dezelfde: de microfoon zit vol vuiligheid.
Gewoon even uitkuisen en alles werkt weer perfect.
wtf.. 2 x blazen en hij deed het weer..
Zit al een week via de luidspreker te praten.

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-11 21:21
Vorkie schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 08:36:
[...]

Enige wat ik weet is dat ze bij een authorized repair center (dit geval de PhoneHouse bij Utrecht) het toestel weer voorzien van nieuwe membranen en ze testen met een bepaalde drukmeter, zodat de IPxx weer volgens fabrieksspecificaties is. (ooit bij mijn S7 edge het scherm laten vervangen en onderwijl keek ik mee en stelde ik vragen)

Loshalen van de achterkant deden ze door hem te verwarmen en daarna de achterkant eraf trekken.
*#0*# de MLC test aan. Een gewicht op het scherm, simtray er in en het systeem leest uit of de luchtdruk veranderd. Dat wordt dan weer uitgelezen. Als er een fail is, mag het toestel weer opnieuw in elkaar gezet worden. Vaak omdat de tapes van de achterzijde niet goed zitten.

• Antrax
Bartje147 schreef:
Eenmaal geroot is het game over met Samsung knox en Samsung pass. Ook al zet je terug de stock rom erop mag je het vergeten.. eenmaal knox 0x1 Is het gedaan
Is dit ook zo voor de ABN AMRO wallet-app die ik gebruik om draadloos te pinnen? Dat zou zonde zijn nu ik het constant gebruik :/

• Bartje147
Antrax schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 17:10:
[...]
Is dit ook zo voor de ABN AMRO wallet-app die ik gebruik om draadloos te pinnen? Dat zou zonde zijn nu ik het constant gebruik :/
Als je er een stock rom zal op plaatsen zal er niks aan de hand zijn.. eens je begint met root en custom recovery dat word het een heel ander verhaal..

Maar zowiezo: na 1maal root is het echt afgelopen met Samsung Pay/ Pass...

• Antrax
Bartje147 schreef:
Maar zowiezo: na 1maal root is het echt afgelopen met Samsung Pay/ Pass...
Dat is jammer. Bedankt voor de informatie. Dat wordt voorlopig geen root voor mij.

• Rubke
andere balngrijke vraag, krijgen jullie bij het starten van een "lege" S8 na het invullen van je Google account de mogelijkheid om een backup te restoren van een ander android device?

zie die optie namelijk nergens, ook niet na een nieuwe factory reset.
wellicht toch gerelateerd aan de Google Play Services bug (zie eerdere post)

• robbvdb
  • Laatst online: 13:08
Rubke schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 21:56:
andere balngrijke vraag, krijgen jullie bij het starten van een "lege" S8 na het invullen van je Google account de mogelijkheid om een backup te restoren van een ander android device?

zie die optie namelijk nergens, ook niet na een nieuwe factory reset.
wellicht toch gerelateerd aan de Google Play Services bug (zie eerdere post)
Ja nou en of wel !

Tot nog toe altijd, ook bij de installatie van de laatste S8 & Note 8

• Rubke
robbvdb schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 22:05:
[...]

Ja nou en of wel !

Tot nog toe altijd, ook bij de installatie van de laatste S8 & Note 8
dus je kunt gewoon kiezen welke backup je wilt gebruiken om de S8 (heb nu een Nexus)
ik heb wel de samsung account niet ingevuld, wellicht maakt dat een probleem?

zoals onderstaande afbeelding dus (voorbeeld)

Afbeeldingslocatie: https://tunesgo.wondershare.com/images/article/2017/04/android-restore-from-google-backup.jpg

• jabberwock
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-11 11:16

jabberwock

XBL:Jabberwocks

Antrax schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 20:39:
[...]
Dat is jammer. Bedankt voor de informatie. Dat wordt voorlopig geen root voor mij.
Waarom zou je willen rooten? Als het om het hobbymatig knutselen is snap ik het wel, maar de "noodzaak" om te rooten is de laatste tijd wel aan het verdwijnen vind ik zelf. Tegenwoordig kunnen veel dingen al in Android zelf, of in de software van Samsung worden gedaan. En anders bestaat er wel een appje voor..

• B-Real
  • Laatst online: 22:14
Nog een irritatiepuntje waar ik zelf nog geen oplossing voor heb gevonden, maar die door de meer ervaren Android gebruikers hopelijk wel aangedragen kan worden :)

Als ik embedded filmpjes wil kijken op websites dan houd ik mijn telefoon veelal horizontaal vast. Bij Apple gaat het filmpje dan automatisch fullscreen, echter lijkt het erop bij Android dat gewoon de hele pagina meedraait (logisch opzich) maar daarmee heb ik veelal niet hele filmpje in beeld. Ook een knop om het filmpje alsnog fullscreen te bekijken ontbreekt vaak.

Nu is het opzich niet zo erg om boven en onderaan een klein strookje te missen, maar als je een site hebt waarbij de header van de site altijd boven aan staat dan blijft er maar heel weinig "kijkruimte" over.

Zit er ergens een optie/instelling in om het filmpje, bij het horizontaal draaien van het scherm, automatisch fullscreen te krijgen of is dit gewoon wat minder doordacht in Android?

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-11 12:52

Zorian

What the fox?

Antrax schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 17:10:
[...]
Ik heb root sinds dag 1 en kan prima draadloos pinnen met de Rabobank app. Netflix werkt ook etc. Geen 1 app heeft door dat er root bestaat namelijk, dankzij Magisk Hide.

• Garret1410
B-Real schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 11:58:
Nog een irritatiepuntje waar ik zelf nog geen oplossing voor heb gevonden, maar die door de meer ervaren Android gebruikers hopelijk wel aangedragen kan worden :)

Als ik embedded filmpjes wil kijken op websites dan houd ik mijn telefoon veelal horizontaal vast. Bij Apple gaat het filmpje dan automatisch fullscreen, echter lijkt het erop bij Android dat gewoon de hele pagina meedraait (logisch opzich) maar daarmee heb ik veelal niet hele filmpje in beeld. Ook een knop om het filmpje alsnog fullscreen te bekijken ontbreekt vaak.

Nu is het opzich niet zo erg om boven en onderaan een klein strookje te missen, maar als je een site hebt waarbij de header van de site altijd boven aan staat dan blijft er maar heel weinig "kijkruimte" over.

Zit er ergens een optie/instelling in om het filmpje, bij het horizontaal draaien van het scherm, automatisch fullscreen te krijgen of is dit gewoon wat minder doordacht in Android?
Dit werkt inderdaad anders dan in iOS.

Maar het beeld kun je wel op volledig scherm krijgen door op het vierkantje rechts onderin van de player te drukken.

Andere optie is de Samsung browser gebruiken. Bij extensies kun je de video assistent inschakelen. Je krijgt dan een icoontje in het beeld waarop je kunt drukken voor volledig scherm.

Beide is een extra handeling.

• bigdaddy1993
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-07-2019
Wauw, wat ben ik salty zeg. Nu krijg je 64 gb geheugenkaart en een wireless charger als je een s8+ koopt :S.

• B-Real
  • Laatst online: 22:14
Garret1410 schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 13:39:
[...]

Dit werkt inderdaad anders dan in iOS.

Maar het beeld kun je wel op volledig scherm krijgen door op het vierkantje rechts onderin van de player te drukken.

Andere optie is de Samsung browser gebruiken. Bij extensies kun je de video assistent inschakelen. Je krijgt dan een icoontje in het beeld waarop je kunt drukken voor volledig scherm.

Beide is een extra handeling.
Dat vierkant ben ik ook altijd tevergeefs naar opzoek, zie deze op veel sites dus vaker niet dan wel. Ik gebruik standaard Chrome als browser.
Moet eerlijk zeggen dat ik de Samsung browser nog geen blik waardig heb gegund, misschien toch maar switchen dan.
bigdaddy1993 schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 13:50:
Wauw, wat ben ik salty zeg. Nu krijg je 64 gb geheugenkaart en een wireless charger als je een s8+ koopt :S.
Tja, zodra de ene actie is afgelopen begint de volgende actie. Gewoon de telefoon kopen op het moment dat het jou uitkomt en de prijs/actie jou aanstaat en daarna niet meer achterom kijken, dat is hoe ik het doe :P

Ik zit eigenlijk nog te wachten op een mooie actie voor de Samsung Gear S3, maar die lijkt maar niet te komen. De 75eu cashback actie van laatst kwam net te vroeg helaas.

[ Voor 6% gewijzigd door B-Real op 09-10-2017 13:56 ]

• bigdaddy1993
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-07-2019
B-Real schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 13:55:
[...]

Dat vierkant ben ik ook altijd tevergeefs naar opzoek, zie deze op veel sites dus vaker niet dan wel. Ik gebruik standaard Chrome als browser.
Moet eerlijk zeggen dat ik de Samsung browser nog geen blik waardig heb gegund, misschien toch maar switchen dan.

[...]

Tja, zodra de ene actie is afgelopen begint de volgende actie. Gewoon de telefoon kopen op het moment dat het jou uitkomt en de prijs/actie jou aanstaat en daarna niet meer achterom kijken, dat is hoe ik het doe :P

Ik zit eigenlijk nog te wachten op een mooie actie voor de Samsung Gear S3, maar die lijkt maar niet te komen. De 75eu cashback actie van laatst kwam net te vroeg helaas.
Ik heb jammer genoeg geen oude telefoon om gebruik te maken van de cashback actie. Ik wist niet dat er steeds een promotie kwam, dan zou ik wel afwachten. Misschien dat ik nog iets kan regelen _/-\o_

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-11 18:13
De S8+ is op voorraad in de Media Markt winkel Ekkersrijt. De telefoon heb ik online besteld en om af te laten halen in die vestiging, echter is de online voorraad anders dan de winkel voorraad. Dat is toch vreemd of niet?

• ikbenben
  • Laatst online: 27-11 20:16
B-Real schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 13:55:
[...]

Gewoon eens op het filmpje tikken, dan komt het vierkant (of 3 puntjes) tevoorschijn. Zie je dit niet dan is het niet mogelijk om het filmpje full screen te bekijken.

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

• Dutchredgaming

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Ik heb paar dagen dat ik het Bert niet redt met mijn telefoon. Nu al 26 %. Telefoon stond al om 7uur aan en 1.5 uur Spotify geluisterd. Doe ik iets verkeerd?

Review QNAP TS-230 NAS

• FreddyT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-11 22:13
ikbenben schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 11:16:
[...]

Ik heb hetzelfde toestel, ook nog geen update ;)
Mijn S8 heeft XEH/PHN/XEH. En heeft nog geen update gehad. Iemand enig idee of je ergens kunt vinden wanneer je de update kan verwachten? En is het normaal dat er tussen verschillende toestellen zoveel tijdsverschil zit als het gaan om uitrol van updates

• NegativeFreak
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:46
the-edge schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 14:51:
De S8+ is op voorraad in de Media Markt winkel Ekkersrijt. De telefoon heb ik online besteld en om af te laten halen in die vestiging, echter is de online voorraad anders dan de winkel voorraad. Dat is toch vreemd of niet?
Dat vond ik inderdaad ook erg raar. Ooit eerder een PS4 game online besteld om op release day op te halen in de winkel maar de online bestelling zou een dag later binnen komen omdat die via een ander magazijn komt. (Het spel lag al in de schappen).
Je had beter de winkel kunnen bellen en reserveren (maar dat is achteraf gepraat).

• Garret1410
FreddyT schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 18:55:
[...]

Mijn S8 heeft XEH/PHN/XEH. En heeft nog geen update gehad. Iemand enig idee of je ergens kunt vinden wanneer je de update kan verwachten? En is het normaal dat er tussen verschillende toestellen zoveel tijdsverschil zit als het gaan om uitrol van updates
Er is geen lijst met data/datums waar staat wanneer je de update krijgt maar ik denk dat het niet lang meer zal duren. Op Sammobile kun je wel zien welke updates er zijn uitgerold per toestel en land cq provider.

Het verschil in tijd is wel normaal. Wat je zou kunnen doen is de Nederlandse PHN firmware flashen. Dan krijg je de updates gelijk met de rest hier.
Dutchredgaming schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 17:48:
Ik heb paar dagen dat ik het Bert niet redt met mijn telefoon. Nu al 26 %. Telefoon stond al om 7uur aan en 1.5 uur Spotify geluisterd. Doe ik iets verkeerd?
Kennelijk gaat er iets niet goed. Na de laatste update is mijn accuduur weer een stukje verbeterd.

Als het plotseling gekomen is dan zul je even moeten onderzoeken welke app er verantwoordelijk voor is.
Dit kun je onder batterij verbruik wel zien. Ook even nagaan wat er misschien verandert is in het gebruik of een bepaalde app die je onlangs geïnstalleerd hebt.

Je kunt ook proberen de cache te legen vanuit de recovery.
Mrjraider schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 22:45:
Iemand hier al met de september patch? Heb zelf VDF/VDF/VDF en zit nog op augustus?
Zal denk ik eind oktober worden. Loopt meestal een maand achter.

[ Voor 40% gewijzigd door Garret1410 op 09-10-2017 22:49 ]

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Iemand hier al met de september patch? Heb zelf VDF/VDF/VDF en zit nog op augustus?

• Janet_
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-12-2022
Mrjraider schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 22:45:
Ik zit ook nog op augustus

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:06

A13X

Dude

De mijne gaat ook om 7uur van de lader af en dan gaat spotify aan. Die gebruik ik zeker 1,5uur waarvan een uur over bluetooth en vaak nog langer. Zolang ik er geen uren mee op de bank ga zitten spelen red ik het met gemak tot het eind van de dag.

Vraag van mijn kant: De stock rekenmachine staat in standje Americaans blijkbaar :? Duizendtallen worden gescheiden met komma's ipv met punten en cijfers achter de komma staan achter een punt. 8)7

Weet iemand of en hoe je dit kan aanpassen?

Awesome

• Dutchredgaming

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Raym09 schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 09:17:
[...]

De mijne gaat ook om 7uur van de lader af en dan gaat spotify aan. Die gebruik ik zeker 1,5uur waarvan een uur over bluetooth en vaak nog langer. Zolang ik er geen uren mee op de bank ga zitten spelen red ik het met gemak tot het eind van de dag.

[...]
Ik heb maar een uur gebruik en nu op 85%

Edit na 2,5 uur op 81%

Review QNAP TS-230 NAS

• ThekingofFanta
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 18:57
Heb meer dan een week geleden een S8+ bij mediamarkt gekocht. Inmiddels staat de levertijd op +2 weken terwijl ze hem in de winkel gewoon op voorraad hebben.. 8)7
Laatste keer mediamarkt voor mij ;w

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1GnMFltUaEzR2ZKFd_R1dwhAfq5lcRcLT0p9aig7jJcg/edit?usp=sharing

• jabberwock

jabberwock

ThekingofFanta schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:40:
Heb meer dan een week geleden een S8+ bij mediamarkt gekocht. Inmiddels staat de levertijd op +2 weken terwijl ze hem in de winkel gewoon op voorraad hebben.. 8)7
Dan ga je toch gewoon naar de winkel? Zie het probleem niet...

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:15
Beste Tweakers,

Ik heb sinds een paar dagen dat mijn Samsung weer app/widget mijn locatie niet vernieuwd als de locatie-instellingen op batterijvoeding besparen staat. Voorheen was dit niet zo, evenals op eerdere Galaxys van mij.

Ik heb de cache en alle instellingen al gewist, maar locatie blijft op Rotterdam staan, waar ik ook ben.

Weten jullie hier wat op/hebben jullie dit ook?

• jabberwock

jabberwock

-Edwin- schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 13:25:
Beste Tweakers,

Ik heb sinds een paar dagen dat mijn Samsung weer app/widget mijn locatie niet vernieuwd als de locatie-instellingen op batterijvoeding besparen staat. Voorheen was dit niet zo, evenals op eerdere Galaxys van mij.

Ik heb de cache en alle instellingen al gewist, maar locatie blijft op Rotterdam staan, waar ik ook ben.

Weten jullie hier wat op/hebben jullie dit ook?
Batterij besparen uitzetten. Of, en dat is een betere oplossing, de weer app uitsluiten van batterij besparing.

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:15
jabberwock schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 14:38:
[...]

Batterij besparen uitzetten. Of, en dat is een betere oplossing, de weer app uitsluiten van batterij besparing.
De batterijbesparing van mijn locatie uitzetten voor 1 app voert wat ver. Je tweede optie heeft er helaas niets mee te maken, het gaat erom dat de weer app perse GPS wilt gebruiken voor locatiebepaling, terwijl het op basis van netwerk + Wi-Fi ook prima moet kunnen (en heeft gewerkt!)

Andere ideeën?

EDIT: Heel vreemd, na 20u begon het opeens weer te werken. Zonder iets te wijzigen...

[ Voor 7% gewijzigd door -Edwin- op 11-10-2017 01:31 ]

• the-edge
ThekingofFanta schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:40:
Ik zit in exact hetzelfde schuitje.
Ook mijn laatste Mediamarkt ervaring... |:(

• Gri77ie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 26-10 12:19

Gri77ie

Ok.... het zal gerust....

Ik heb sinds gisteren de S8 plus bij de Tmobile winkel vandaan. Ik moet zeggen nadat ik gisteren hem heb geinstalleerd, dat de batterij-duur tot nu toe erg mee valt. Wifi en BT staan aan. Doe behoorlijk whatsappen en browsen etc. Zit nu op 70% procent terwijl ik om 0445 uit bed was en dus ook mijn telefoon van de lader kwam. (edit) dit was met BT en Wifi aan(edit)

Verder vind ik het echt een heel prettig toestel. Ik kom van de sony Z5 compact. Dat was een fijn toestel. Deze is qua snelheid stukken beter. Ligt prima in de hand. Ik ben er blij mee.

[ Voor 3% gewijzigd door Gri77ie op 12-10-2017 09:08 ]

Asus Rog B350-F, Ryzen 3700X, 16 Gb, Asus ROG 2070 Ti

• ThekingofFanta
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 18:57
jabberwock schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 13:09:
[...]

Dan ga je toch gewoon naar de winkel? Zie het probleem niet...
Ik heb hem in de 18% korting week gehaald.. Dus als ik hem nu annuleer ben ik die korting kwijt.
Heb al geprobeerd of ze mijn bestelling in de winkel niet aan konden passen, adres wijzigen kan wel maar bestelling op afhalen zetten kan niet.. Beetje rare zaak.

De levering staat nu geplanned voor week 42 maar kan hier ook geen garantie van krijgen..

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1GnMFltUaEzR2ZKFd_R1dwhAfq5lcRcLT0p9aig7jJcg/edit?usp=sharing

• the-edge
ThekingofFanta schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 14:40:
[...]

Ik heb hem in de 18% korting week gehaald.. Dus als ik hem nu annuleer ben ik die korting kwijt.
Heb al geprobeerd of ze mijn bestelling in de winkel niet aan konden passen, adres wijzigen kan wel maar bestelling op afhalen zetten kan niet.. Beetje rare zaak.

De levering staat nu geplanned voor week 42 maar kan hier ook geen garantie van krijgen..
Bij mij is het week 43 :(
Op dit moment is de door jou bestelde SAMSUNG Galaxy S8+ 64 GB Zwart helaas niet op voorraad, waarvoor onze excuses.
Wij verwachten dit artikel uiterlijk week 43 weer op voorraad te hebben en aan je te kunnen verzenden. Wanneer jouw bestelling wordt verzonden informeren we je hier per e-mail over.

• jabberwock

jabberwock

[...]

Dat is inderdaad wel lastig. Dat is het hele probleem met de meeste winkels, de webshop van Mediamarkt is een eigen winkel...

• pimsaint
Ik weet niet precies wat Bert dan doet met jouw telefoon, maar ik heb verrassend goede ervaringen met de accuduur van mijn S8 (geen plus). Voorgaande toestellen Nexus 5x (dramatisch), Nexus 6p en de OnePlus one. Toen ik alle lovende recensies las over de batterijduur van de S8 Plus was ik wat sceptisch over de S8, maar het verbaast mij tot toe nu iedere dag positief. Ik ben er aan gewend om mijn telefoon iedere nacht aan de lader te leggen maar sinds de S8 vergeet ik dat soms omdat het simpelweg niet nodig blijkt.

Nu moet ik wel vermelden dat ik in Korea woon, waar letterlijk ieder gebouw met meer dan 5 verdiepingen is voorzien van een tig-tal zendmasten. Bereik is hier dus nooit een issue. Zit je misschien bij Tele2 of woon je in een gebied waar over het algemeen niet veel dekking is? Dan kan WiFi misschien nog helpen..?

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-11 14:08
[...]

In de week van de 18% korting stond de levertijd ook op extreem lang. De kans dat je een telefoon kan inruilen bij Samsung met de extra € 100 is ook klein. Ik zag de levertijd op de website ook zo lang staan en heb dan toch gekozen voor de winkel (ondanks dat je bij binnenkomst een Nespresso vogel in je nek krijgt, je een Essent verkoper moet neerslaan om vrije doorgang te krijgen tot de Ziggo verkoper die je een Noord Koreaanse Horizon Box wil aansmeren.......). De korting op korting was leuk bij die actie.

[ Voor 0% gewijzigd door Rudi Vader op 12-10-2017 09:15 . Reden: typo ]

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

• Batsu
  • Laatst online: 08-01-2022
pimsaint schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 16:13:
[...]

Ik weet niet precies wat Bert dan doet met jouw telefoon, maar ik heb verrassend goede ervaringen met de accuduur van mijn S8 (geen plus). Voorgaande toestellen Nexus 5x (dramatisch), Nexus 6p en de OnePlus one. Toen ik alle lovende recensies las over de batterijduur van de S8 Plus was ik wat sceptisch over de S8, maar het verbaast mij tot toe nu iedere dag positief. Ik ben er aan gewend om mijn telefoon iedere nacht aan de lader te leggen maar sinds de S8 vergeet ik dat soms omdat het simpelweg niet nodig blijkt.

Nu moet ik wel vermelden dat ik in Korea woon, waar letterlijk ieder gebouw met meer dan 5 verdiepingen is voorzien van een tig-tal zendmasten. Bereik is hier dus nooit een issue. Zit je misschien bij Tele2 of woon je in een gebied waar over het algemeen niet veel dekking is? Dan kan WiFi misschien nog helpen..?
Ik vind de batterij van de S8 ook niet geweldig en haal soms het einde van de avond niet terwijl ik er niet veel mee doe (SOT <4 u). Bij komt het inderdaad door het bereik, en het feit dat ik de hele werkdag in Belgie zit, met dus slecht bereik. Niet best voor je standby. Het valt me dan ook op dat ik in het weekend veel langer met mijn telefoon kan doen.

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Ik ben juist tevreden. Ik red met gemak een hele dag en hou dan over. Vandaag: 14:50 uur geledenvan de lader af. 4:15 uur screentime en ik heb nog 33% over.

• Garret1410
Geen probleem met accuduur. Haal op een dag zo'n 3uur Sot en heb nog 40% over.
Misschien is het placebo maar sinds de laatste update lijkt alles wat soepeler te draaien. Zelfs Google Chrome scrollt lekker soepel wat eerst wel anders was.

• kazz1980
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:44

kazz1980

Goh... Ik hier?

Meer mensen problemen met contactloos betalen?
Zag het eerder inn deze discussie wel een aantal keren terug, maar recent niet meer...
Bij mij werkt het totaal waardeloos.... Hiervoor had ik een Sony Z3, daar heeft het nog nooit niet gewerkt. Maar met de S8 is het echt een uitzondering als het wel werkt! Betreft overigens Abn-Amro.
Als ik de telefoon tegen de betaalautomaat hou geeft de automaat vaak vrijwel direct de melding dat de pas niet herkend wordt. Soms duurt het een halve seconde. De telefoon er tegenaan blijven houden heeft geen effect. De automaat geeft aan dat het opnieuw geprobeerd moet. Maar dat levert vrijwel altijd hetzelfde issue op. Moet nu dus maar weer 'ouderwets' met mijn bankpas betalen. Ervaringen? Ideeen? (uiteraard ga ik Abnamro ook even contacten.)

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:53
Ik zoek een niet al te dure oplader voor de S8
Specs waaraan het moet voldoen:

1) Oplader waarin de telefoon kan staan
2) Draadloos
3) Snel laden

Iemand hier ervaring mee of 1 aangeschaft?
eventueel via aliexpress?

[ Voor 6% gewijzigd door pitchdown op 12-10-2017 09:36 ]

Pagina: 1 ... 60 ... 96 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S8-serie] Levertijd & Prijzen
- Rooten, unlocken en custom ROM's: [Samsung Galaxy S8-serie] Rooten & Custom ROM's
- Accessoires: [Samsung Galaxy S8-serie] Het grote Accessoires topic
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support