• pappaleone
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-08-2021
Boneka schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 15:43:
Zelf heb nog de S6. Overwoog te gaan naar de S8, maar nu de valproef ZEER slecht uitvalt in vele testen in binnen- en buitland overweeg ik te gaan voor de S7. Een keer vallen en je mooie S8 ligt al in diggelen pfff
Als de S7 valt is hij ook aan diggelen, mijn vriendin heeft er inmiddels drie laten kegelen (dure hobby) 3 schermen kapot. O-)

• Boneka
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-12-2023
Okay zonder hoesje misschien? Ik heb mijn S6 nu ruim twee jaar. Nog geen breuk ofzo gehad. Maar de testen hebben beiden schermen uitvoerig getest. De S8 is nu geheel van glas dus daar zal het wel mee te maken hebben. En het feit dat de randen nu ultradun zijn.

• pappaleone
Boneka schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 15:53:
Okay zonder hoesje misschien? Ik heb mijn S6 nu ruim twee jaar. Nog geen breuk ofzo gehad. Maar de testen hebben beiden schermen uitvoerig getest. De S8 is nu geheel van glas dus daar zal het wel mee te maken hebben. En het feit dat de randen nu ultradun zijn.
Nee met originele Samsung hoes.

• Boneka
Vrees dat Kassa of Radar straks weer langskomen net als bij Sony toen.

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Meer mensen waar het geluid via BlueTooth veel zachter is dan zou horen?
Ik merk dit zowel in mijn auto als op mijn AirPods binnen elke app. Geluid (althand via de knoppen op de telefoon) staat op maximaal.

Als ik de dopjes inhoud en direct schakel naar een ander apparaat (mijn Macbook in dit geval) is het geluid zeker dubbel zo hard.

[ Voor 24% gewijzigd door Donstil op 20-05-2017 16:21 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• vooviro
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-01-2021
Ben ik nu de enige die op mijn Nederlands toestel G955F nog geen update met de security patch van mei ? Heb op mijn Koreaans toestel nog niet gezocht

[ Voor 18% gewijzigd door vooviro op 20-05-2017 16:26 ]

• vooviro
Knip

[ Voor 97% gewijzigd door vooviro op 20-05-2017 16:25 ]

Verwijderd

Dennisjehz schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 16:24:
Ben ik nu de enige die op mijn Nederlands toestel G955F nog geen update met de security patch van mei ? Heb op mijn Koreaans toestel nog niet gezocht
Doet Samsung dat niet 1x per jaar 😊
Hier op m'n S8 ook nog april.
Dennisjehz schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 16:24:
Nee hoor: de firmware, met de security patch van mei, is (nog) niet vrijgegeven door Samsung NL / operators

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:41
Boneka schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 15:43:
Zelf heb nog de S6. Overwoog te gaan naar de S8, maar nu de valproef ZEER slecht uitvalt in vele testen in binnen- en buitland overweeg ik te gaan voor de S7. Een keer vallen en je mooie S8 ligt al in diggelen pfff
Vind de s8 helemaal niet zo slecht 😀

YouTube: Samsung Galaxy S8 Drop Test from 1000 Feet!! | Durability REVIEW

Acht wat verwacht je van glas. Gewoon goede case eromheen (Spigen ofzo) en goed vasthouden.

[ Voor 8% gewijzigd door Garret1410 op 20-05-2017 18:10 ]

• Boneka
Ja die had ik ook al gezien ha ha :P

• Donstil
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 16:40:
[...]

Doet Samsung dat niet 1x per jaar 😊
Hier op m'n S8 ook nog april.
Haha ja met de release van een nieuw flagship.
Android O zal wel op de planning staan voor Maart 2019 :+

[ Voor 10% gewijzigd door Donstil op 20-05-2017 19:42 ]

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-11 18:37

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Donstil schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 19:39:
[...]

Haha ja met de release van een nieuw flagship.
Android O zal wel op de planning staan voor Maart 2019 :+
Das wel heel optimistisch hoor! :+

Mijn toestel heeft UK firmware, misschien heb ik geluk en komt die daar eerder O-)

Btw ben wel onder de indruk van de batterijduur, nu 3h24m SOT en nog 46% over!

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

• RandyJC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-11 18:12
dust419 schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 08:10:
Op het Amerikaanse Samsung forum en vast ook wel op andere forums wordt veel geklaagd over het wegvallen van het interne speaker geluid. Als je bv een Youtube video beluisterd dan valt het geluid bijna direct weg. Of je heb 2 sec geluid en valt daarna weg.
Ik heb hier ook last van. Via de koptelefoon is alles prima maar zodra ik een video beluister via de interne speaker gaat het mis. Zelfs als ik bv een ringtone instel hoor ik maar 1 of 2 sec en dan valt het geluid weg.
Maar het is ook weer niet altijd. Soms werkt alle geluid prima.

Herkennen jullie dit? Iemand toevallig een oplossing?

Link naar het Amerikaanse forum
https://us.community.sams...-off-Galaxy-S8/td-p/97842
Ik heb dit probleem zowel op mijn s7 als op mijn s8.

Wanneer ik bluetooth uitschakel is het probleem opgelost bij mij.

Het gaat dan met name om de luidspreker die naast je power port zit.

Geluid viel weg bij Netflix youtube etc..

RandyJC

• muhda
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:22

muhda

Time & Space traveler

Donstil schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 16:20:
Ik merk dit zowel in mijn auto als op mijn AirPods binnen elke app. Geluid (althand via de knoppen op de telefoon) staat op maximaal.

Als ik de dopjes inhoud en direct schakel naar een ander apparaat (mijn Macbook in dit geval) is het geluid zeker dubbel zo hard.
Ja, dit is mij ook al opgevallen. Ik gebruik ook Apple Airpods met de S8+ en heb het geluid op Max niveau staan. Maar het geluid blijft zeer zacht.
muhda schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 23:55:
[...]

Ja, dit is mij ook al opgevallen. Ik gebruik ook Apple Airpods met de S8+ en heb het geluid op Max niveau staan. Maar het geluid blijft zeer zacht.
Ik gebruik mijn AirPods ook icm mijn S8.
Geluid niet zacht hier, als ik het geluid op max zet, vrijwel zelfde geluidsniveau als tijdens het gebruik icm mijn iPhone 7.

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Donstil schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 16:20:

Nergens last van met de Beats X. Klinkt even hard als met mn iPhone 7 plus.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

• Donstil
  • Niet online
@Hierboven.

Vreemd. Ik heb het idee dat het ook niet altijd is.
Vandaag koppelde ik ze opnieuw en was er niets aan de hand.

Omdat ik het ook heb (of wel eens heb) met mijn auto radio lijkt het mij meer een Samsung/BT dingetje dan een Airpod dingetje.

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Donstil schreef op zondag 21 mei 2017 @ 15:40:
@Hierboven.

Vreemd. Ik heb het idee dat het ook niet altijd is.
Vandaag koppelde ik ze opnieuw en was er niets aan de hand.

Omdat ik het ook heb (of wel eens heb) met mijn auto radio lijkt het mij meer een Samsung/BT dingetje dan een Airpod dingetje.
Kan het zijn dat je je volumeinstellingen niet gelinked hebt? Zo nee, dan moet je het volume op je telefoon en oordopjes apart regelen. Het kan dus zijn dat het volume op je telefoon hoog staat, maar op je oordopjes laag.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

• Donstil
  • Niet online
Chester schreef op zondag 21 mei 2017 @ 17:13:
[...]

Kan het zijn dat je je volumeinstellingen niet gelinked hebt? Zo nee, dan moet je het volume op je telefoon en oordopjes apart regelen. Het kan dus zijn dat het volume op je telefoon hoog staat, maar op je oordopjes laag.
Is dat een aparte instelling?
Ik open de muziek app, koppel de dopjes en dan kan ik met de volume knoppen het volume bedienen, dat staat op full.

• pappaleone
Donstil schreef op zondag 21 mei 2017 @ 17:41:
[...]

Is dat een aparte instelling?
Ik open de muziek app, koppel de dopjes en dan kan ik met de volume knoppen het volume bedienen, dat staat op full.
Ik dacht dat het volume level voor zowel de telefoon als oordopjes hetzelfde waren?
.

• Donstil
  • Niet online
pappaleone schreef op zondag 21 mei 2017 @ 17:47:
[...]
Ik dacht dat het volume level voor zowel de telefoon als oordopjes hetzelfde waren?
Ja geen idee eigenlijk.

In de volume pop-up staat "Media" zonder oortjes en met oortjes staat er "Media (<naam van oortjes>"

Ik neem dan aan dat als de laatste volledig staat dat voldoende is.

Verwijderd

Donstil schreef op zondag 21 mei 2017 @ 18:00:
[...]

Ja geen idee eigenlijk.

In de volume pop-up staat "Media" zonder oortjes en met oortjes staat er "Media (<naam van oortjes>"

Ik neem dan aan dat als de laatste volledig staat dat voldoende is.
De volgende settings kan ik vanmiddag tegen op een ander forum n.l.
Settings < connections < Bluetooth < top right corner 3 dots for more options < media volume sync (turn on)
misschien dat dit helpt.

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:46
Grappig, vandaag mijn simkaart vervangen (van Vodafone naar Tele2).

Ik open het sim kaart gedeelte met een paperclipje en er komt letterlijk een pluk stof/kruimels (heel fijn) uit het simkaart houdertje. Telefoon een maandje in bezit, maar blijkbaar gaat hierin best toch wat stof en kruimels verzameld worden. Misschien dus niet eens gek om dit eens in de zoveel tijd even te verschonen.

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:41
W84 schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 10:28:
[...]

Na het invoeren van *#0*# even checken bij de display checks (RGB, zwart, wit) of je de pixel ziet.
nee dan zie ik hem niet
alleen bij normaal gebruik, maar zoals gezegd, niet overdag, ook niet als ik in een donkere ruimte ben

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Sleehond schreef op maandag 22 mei 2017 @ 10:46:

Ik open het sim kaart gedeelte met een paperclipje en er komt letterlijk een pluk stof/kruimels (heel fijn) uit het simkaart houdertje. Telefoon een maandje in bezit, maar blijkbaar gaat hierin best toch wat stof en kruimels verzameld worden. Misschien dus niet eens gek om dit eens in de zoveel tijd even te verschonen.
Nu we het over de sim houder hebben:
Mijn S8+ is vorige week vervangen door de verzekering (nieuwe in doos gekregen), en daar werd me aan de telefoon verteld: Ook op dit toestel heeft u 2 jaar garantie met uitzondering van de SIM-Houder. De dame aan de telefoon kon me niet vertellen waarom overigens.

Ben benieuwd wat er zo speciaal aan is dan.

• vooviro
Saus schreef op maandag 22 mei 2017 @ 12:09:
[...]

Nu we het over de sim houder hebben:
Mijn S8+ is vorige week vervangen door de verzekering (nieuwe in doos gekregen), en daar werd me aan de telefoon verteld: Ook op dit toestel heeft u 2 jaar garantie met uitzondering van de SIM-Houder. De dame aan de telefoon kon me niet vertellen waarom overigens.

Ben benieuwd wat er zo speciaal aan is dan.
Ik hen nog op zoek naar een goede verzekering voor de s8, welke gebruik jij?

• CoolHead621
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:33

CoolHead621

Enjoy every moment

Nou lijkt mij niet best voor een waterdichte telefoon.....

Apple iPhone 16 Pro MAX | Xiaomi 15 Ultra 512GB/16GB | Audi A6 e-tron sportback

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:55
Ik heb momenteel een s8+ uit nieuw-zeeland. (en dus ook de firmware die bij dat land hoort)
Ik heb 2 vraagjes:
1. Heeft het zin voor mij om mijn toestel te flashen naar de Nederlandse firmware? (zitten hier voordelen aan?)
2. Als ik dit doe, raak ik dan mijn gegevens kwijt?
avec_style schreef op maandag 22 mei 2017 @ 13:42:
Ik heb momenteel een s8+ uit nieuw-zeeland. (en dus ook de firmware die bij dat land hoort)
Ik heb 2 vraagjes:
1. Heeft het zin voor mij om mijn toestel te flashen naar de Nederlandse firmware? (zitten hier voordelen aan?)
2. Als ik dit doe, raak ik dan mijn gegevens kwijt?
Bij welke provider (NL) zit je?

1. Er kunnen voordelen aan zitten, bv VoLTE & VoWiFi
2. Helaas ben je dan inderdaad alles kwijt...

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

• avec_style
Ik zit in NL bij Simyo.
Ik zou, als ik jou was, het toestel flashen naar Nederlandse firmware; maar dit laat ik aan jou over

Je bent dan wel al je gegevens kwijt. Ik weet niet of Simyo ook al VoLTE heeft (zitten wel op het KPN-netwerk en die heeft het wel)...

Choice is yours ;)

• Garret1410

Toestel stof/waterdicht dus vind ik het vreemd dat hier een pluk stof in zit.
Heb het ook nooit eerder gezien bij de S7.

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:46
stijnec1 schreef op maandag 22 mei 2017 @ 12:00:
[...]

nee dan zie ik hem niet
alleen bij normaal gebruik, maar zoals gezegd, niet overdag, ook niet als ik in een donkere ruimte ben
Dan lijkt het me meer een softwarematig probleem en geen hardware. Leeg de cache of doe factory reset.

• Sleehond
Garret1410 schreef op maandag 22 mei 2017 @ 14:36:
[...]

Toestel stof/waterdicht dus vind ik het vreemd dat hier een pluk stof in zit.
Heb het ook nooit eerder gezien bij de S7.
Ik haalde de simkaart houder eruit hier boven een donker bureau en gelijk zag ik op de simkaart houder wat kruimels/stof. Tikte hem af op bureau en er lag toch echt wat "troep" op bureau.

Binnenkort nog eens testen...

• avec_style
henklbr schreef op maandag 22 mei 2017 @ 14:00:
[...]

Ik zou, als ik jou was, het toestel flashen naar Nederlandse firmware; maar dit laat ik aan jou over

Je bent dan wel al je gegevens kwijt. Ik weet niet of Simyo ook al VoLTE heeft (zitten wel op het KPN-netwerk en die heeft het wel)...

Choice is yours ;)
Is VoLTE support dan anders ingesteld per land? (lijkt me vreemd)

Is er daarnaast nog een manier om alle gegevens te backuppen en makkelijk terug te zetten(zonder root)? (dus ook app data)

Ik heb zelf lang geen Odin meer gebruikt, maar moet ik dan gewoon alle vakjes aanvinken?

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Dennisjehz schreef op maandag 22 mei 2017 @ 13:33:
[...]
Ik hen nog op zoek naar een goede verzekering voor de s8, welke gebruik jij?
Ik heb een KPN toestelverzekering afgesloten bij het afsluiten van het abbonement.
avec_style schreef op maandag 22 mei 2017 @ 14:54:
[...]

Is er daarnaast nog een manier om alle gegevens te backuppen en makkelijk terug te zetten(zonder root)? (dus ook app data)

Ik heb zelf lang geen Odin meer gebruikt, maar moet ik dan gewoon alle vakjes aanvinken?
VoLTE wordt geactiveerd in het CSC-bestand (configuratie bestanden voor je toestel); EN VoLTE moet geactiveerd zijn voor je abonnement/SIM

• jabberwock
  • Laatst online: 14-11 11:16

jabberwock

XBL:Jabberwocks

Sleehond schreef op maandag 22 mei 2017 @ 14:46:
[...]

Ik haalde de simkaart houder eruit hier boven een donker bureau en gelijk zag ik op de simkaart houder wat kruimels/stof. Tikte hem af op bureau en er lag toch echt wat "troep" op bureau.

Binnenkort nog eens testen...
Heb je ook gezien waar het stof zat? Het is waterdicht dus in principe zou het niet voorbij het rubber afdichtingsringetje mogen komen. En tussen de buitenkant en het rubbertje zit wat ruimte waarin zich wel staf kan verzamelen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/lwsDZXfhh6WBaIRfjvXOsEyj/full.jpg?nohitcount=1

• Sleehond
jabberwock schreef op maandag 22 mei 2017 @ 15:51:
[...]

Heb je ook gezien waar het stof zat? Het is waterdicht dus in principe zou het niet voorbij het rubber afdichtingsringetje mogen komen. En tussen de buitenkant en het rubbertje zit wat ruimte waarin zich wel staf kan verzamelen.[afbeelding]
Ja precies daar op het rubbertje zat het!
Maar vond het al aardig wat, en dat na een maandje tijd.

Kan je het 1x in de maand gaan zitten schoonmaken dus.....

• jabberwock
  • Laatst online: 14-11 11:16

jabberwock

XBL:Jabberwocks

Ok, dan zit het dus niet voorbij het rubber en zou de waterdichtheid niet in het gevaar komen. Ik zou me daar verder niet druk over maken. De eerstvolgende keer dat ik die tray open doe is als ik overstap naar de volgende telefoon of als de sim kapot is. Verder heb ik geen reden om die tray eruit te halen.

• Kappade
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-11 20:13
Ook hier problemen met het geluid uit de speaker na iets afspelen voor 1-2 seconden. Op XDA en Twitter lees ik veel meer met hetzelfde probleem; en Samsung geeft niet echt thuis. Reparaties en het probleem is er nog steeds/weer.

Het lijkt echt een software probleem aangezien het geluid wegfade en keer op keer te herhalen is in dezelfde video/track en altijd de eerste/twee seconden betreft voordat het stil wordt.
En misschien wel belangrijkste: deze klacht lijkt pas sindskort inneens boven water te komen; laatste (red tint) update misschien?

• thedicemaster
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-09-2024
avec_style schreef op maandag 22 mei 2017 @ 14:54:
[...]

met behulp van helium backup kan je een rootless "titanium backup"-achtige backup maken.

dit wordt gedaan via een truukje die het toestaat om de android desktop backup via een pc te activeren en vervolgens om te laten leiden naar de telefoon.

je moet een app op je telefoon en PC installeren, en dan per reboot 1x backup op je telefoon activeren door deze op de pc aan te sluiten wanneer de app er om vraagt.
backups kunnen bewaard worden op intern geheugen of cloud storage.
let wel op, zet eventuele handmatige backups (sdcard/android/data) als laatste terug omdat android bij (her) installatie van apps de bijbehorende mappen weggooit

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Sleehond schreef op maandag 22 mei 2017 @ 15:59:
[...]
Ja precies daar op het rubbertje zat het!
Maar vond het al aardig wat, en dat na een maandje tijd.

Kan je het 1x in de maand gaan zitten schoonmaken dus.....
Ik zou zo`n rubber ding niet te vaak eruit trekken.
Lijkt me niet bevorderlijk voor de waterdichtheid.

• dust419
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-02 13:08
Kappade schreef op maandag 22 mei 2017 @ 22:48:
Ook hier problemen met het geluid uit de speaker na iets afspelen voor 1-2 seconden. Op XDA en Twitter lees ik veel meer met hetzelfde probleem; en Samsung geeft niet echt thuis. Reparaties en het probleem is er nog steeds/weer.

Het lijkt echt een software probleem aangezien het geluid wegfade en keer op keer te herhalen is in dezelfde video/track en altijd de eerste/twee seconden betreft voordat het stil wordt.
En misschien wel belangrijkste: deze klacht lijkt pas sindskort inneens boven water te komen; laatste (red tint) update misschien?
Ik denk ook dat het software is. Afgelopen zondag heb ik alle moed verzamelt en een factory reset gedaan. Ik dacht dat het had geholpen maar ik heb toch gisteren 1 x bij een youtube video dit probleem gehad.

Ik denk dat heel veel gebruikers hier last van hebben echter het zal niet iedereen opvallen omdat je niet altijd geluid afspeelt via de interne speaker.

Another one bites the DUST

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:09
Zijn er eigenlijk mensen hier die een speciale telefoonverzekering hebben voor hun S8 of S8 plus? Pro/cons? En waar heb je deze lopen?

• Garret1410
dust419 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 12:45:
[...]

Ik denk dat heel veel gebruikers hier last van hebben echter het zal niet iedereen opvallen omdat je niet altijd geluid afspeelt via de interne speaker.
Ik gebruik de speaker heel veel en het is me nog nooit opgevallen. Wil niet zeggen dat anderen er geen last van hebben natuurlijk.

• _Nick__
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Blijkbaar is de S8(+) voldoende waterdicht..

YouTube: Galaxy S8 & S8 Plus Review After 1 Month!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Meer mensen last van battery drain? Doe er niks geks mee met een screen on time van nog geen 4uur en 6% over. Standaard alles aan en brightness onder de 50%

Echt een minpunt van Android dit omdat ik het heb meegemaakt met verschillende toestellen.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
SYQ schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 21:30:
Meer mensen last van battery drain? Doe er niks geks mee met een screen on time van nog geen 4uur en 6% over. Standaard alles aan en brightness onder de 50%

Echt een minpunt van Android dit omdat ik het heb meegemaakt met verschillende toestellen.
Met mijn S6 heb ik dit ook een aantal keer gehad. Soms een paar dagen last van en dan weer maanden niet. Iedere keer was het Android OS die veel verbruikte, zoveel zelfs dat de telefoon warm werd. Wat het toen voor mij gedaan heeft is de telefoon een paar uur uitzetten. Meestal was het dan weg. Vreemd genoeg deed uit en aan zetten toen niets, maar een paar uur uit wel. Geen idee of langer uitzetten nou echt wat uitmaakt, want je zou zeggen dat er geen verschil is tussen 1 minuut uit of 3 uur, maar toch had ik het idee dat dit hielp.

• W84
Nope, niet echt. Vandaag 7u screentime gehaald. Zonder spaarstand. :)

Wis anders even je cache (via de knoppen combo) en reboot het toestel. Lost vaak best veel issues op...

[ Voor 45% gewijzigd door W84 op 23-05-2017 22:01 ]

• AMD and INTEL
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 22:53
Heb mijn s8+ binnen ! Wat een goede accuduur!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:15
Is er nog iemand die last heeft van een soort "micro-stutter", sommigen noemen
het ook wel animatie lag, of haperingen cq vertraging in het scrollen.
Niet iedereen zal dit hetzelfde ervaren of zien, ik ben er blijkbaar gevoelig voor.

In de eerste weken, is het mij opgevallen - het scrollen door fora gaf een
stotterend beeld, net alsof het scherm te gevoellig was.

Na de eerste grote update, was het weg - enkel vrij snel weer terug.

Ik heb het probleem gevonden waar dit door komt. En wat ook verklaard
waarom het na de update goed was, en daarna weer terug kwam.

BixBye! is de oorzaak

Ik heb geen idee waarom de knop remapper dit zou veroorzaken, maar een
uninstall loste het gelijk op. Nog even terug gezet, en jawel daar is het weer.

/credits:iemandopXDA/

[ Voor 4% gewijzigd door ppeterr op 24-05-2017 14:10 ]

• dust419
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-02 13:08
Als ik gebeld wordt en ik pak mijn telefoon op dan stopt de telefoon. Nee, ik draai niet de telefoon om of zwaai over het scherm want dat is wel een instelling. Gewoon oppakken in mijn handen en de beltoon stopt.

Is dat een instelling wat ik aan en uit kan zetten?

Another one bites the DUST

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:00
dust419 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 15:10:
Als ik gebeld wordt en ik pak mijn telefoon op dan stopt de telefoon. Nee, ik draai niet de telefoon om of zwaai over het scherm want dat is wel een instelling. Gewoon oppakken in mijn handen en de beltoon stopt.

Is dat een instelling wat ik aan en uit kan zetten?
pak je em niet bij een volume buttons aan de zijkant? daarmee mute je ook je ringtone
SYQ schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 21:30:

4 uur SOT is niet echt drain hoor... het kan prima zijn dat je toevallig in een gebied zit met matig bereik en dat er veel gezocht wordt naar sterkeren masten, of matig wifi bereik met extra scannen tot gevolg.. misschien heb je een paar apps die tevaak de GPS raadplegen, maar ~4 uur is niet dramatisch slecht

[ Voor 41% gewijzigd door Prulleman op 24-05-2017 15:43 ]

Strava

• Prulleman
dubbel post..

[ Voor 94% gewijzigd door Prulleman op 24-05-2017 15:43 ]

Strava

In Duitsland (DBT) & Verenigde Arabische Emiraten (XSG), rolt momenteel een update uit voor de S8/S8+:

G950FXXU1AQEB / G955FXXU1AQEB (OTA-only att)

Zodra download beschikbaar is, wordt deze hier gepost :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/t97l3tQtjDTfTmnGQg9cIL0n/thumb.pngAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mqXkY5rSRvSyPQSUz5oH3oH2/thumb.jpg

• Prulleman
bijzonder dat elke update zo groot is.. je zou verwachten dat dit soort kleine update met een paar bug fixes ook met een paar MB's zouden kunnen. (althans, zo werkte het wel bij mijn Nexus devices en OnePlus3)

Strava

Prulleman schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 16:58:
bijzonder dat elke update zo groot is.. je zou verwachten dat dit soort kleine update met een paar bug fixes ook met een paar MB's zouden kunnen. (althans, zo werkte het wel bij mijn Nexus devices en OnePlus3)
de NSA propt ook nog wat MB's in elke update mee he! :9 :9

• Garret1410
ppeterr schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 14:04:
Is er nog iemand die last heeft van een soort "micro-stutter", sommigen noemen
het ook wel animatie lag, of haperingen cq vertraging in het scrollen.
Niet iedereen zal dit hetzelfde ervaren of zien, ik ben er blijkbaar gevoelig voor.

In de eerste weken, is het mij opgevallen - het scrollen door fora gaf een
stotterend beeld, net alsof het scherm te gevoellig was.

Na de eerste grote update, was het weg - enkel vrij snel weer terug.

Ik heb het probleem gevonden waar dit door komt. En wat ook verklaard
waarom het na de update goed was, en daarna weer terug kwam.

BixBye! is de oorzaak

Ik heb geen idee waarom de knop remapper dit zou veroorzaken, maar een
uninstall loste het gelijk op. Nog even terug gezet, en jawel daar is het weer.

/credits:iemandopXDA/
Grappig dat je dit meld want ik was daar ook net achter gekomen. Gebruikte sinds een paar dagen bxactions en ik had opeens last van animatie stotter.
Alles er weer afgegooid en bixby gedisabled en nergens last meer van.

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:58

Pinobigbird

doesn't share food!

Schrik me de tandjes, zo'n NL-alert laat je telefoon afgaan alsof ie ieder moment kan ontploffen.
NL-alert
Ik kreeg 'm drie keer }:|

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Verwijderd

Hier ook die nl-alert omdat Adam vol is 😆
Gelijk maar even uitgezet!

• Donstil
  • Niet online
Zo mooie service van CoolBlue, had mijn s8 grijs terug gestuurd na 25 dagen en kreeg vandaag email dat ik het aankoop bedrag terug krijg. Afgelopen week een Zwarte S8+ besteld maar vond die in het echt toch een stuk minder en had steeds spijt als ik een grijze zag. Coolblue gebeld en vrijdag komt de Grijze S8+ het was allemaal geen enkel probleem :)

Dat wordt mijn 6e smartphone dit jaar 8)7
Pinobigbird schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 19:54:
Schrik me de tandjes, zo'n NL-alert laat je telefoon afgaan alsof ie ieder moment kan ontploffen.
[afbeelding]
Ik kreeg 'm drie keer }:|
Ppff gelukkig heb ik NL Alert uit staan.
henklbr schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 16:33:
In Duitsland (DBT) & Verenigde Arabische Emiraten (XSG), rolt momenteel een update uit voor de S8/S8+:

G950FXXU1AQEB / G955FXXU1AQEB (OTA-only att)

Zodra download beschikbaar is, wordt deze hier gepost :)

[afbeelding][afbeelding]
Is dit dan een update voor de update welke we ook nog niet hebben?
Lopen we in Nederland nu een of twee versies achter?

[ Voor 28% gewijzigd door Donstil op 25-05-2017 00:20 ]

• Donstil
  • Niet online
edit: Oeps dubbel.

[ Voor 94% gewijzigd door Donstil op 25-05-2017 00:20 ]

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:53
Garret1410 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 19:37:
[...]

Grappig dat je dit meld want ik was daar ook net achter gekomen. Gebruikte sinds een paar dagen bxactions en ik had opeens last van animatie stotter.
Alles er weer afgegooid en bixby gedisabled en nergens last meer van.
Me too. Ik zie dat swiftkey ook blijft staan als ik op de homeknop duw (voor een paar seconden) als ik BXactions heb geïnstalleerd.

Verwijder ik BXactions , dan loopt alles veel smoother. Bovendien kun je een keuze maken voor BXactions in standby en screen on. Zet ik hem op flash light bij standby, moet ik meerdere malen duwen om de zaklamp aan te krijgen en lijkt het wel alsof hij wat moeite heeft met opstarten..
Firmware-update beschikbaar voor de S8 (UN-branded PHN) OTA-only att: G950FXXU1AQEB

Betreft een OTA-update van AQDG -> AQEB

Mensen die nu op AQE5 zitten moeten even wachten totdat het update-bestand beschikbaar komt ter download

henklbr schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 08:28:
Firmware-update beschikbaar voor de S8 (UN-branded PHN) OTA-only att: G950FXXU1AQEB

Mensen die nu op AQE5 zitten moeten even wachten totdat het update-bestand beschikbaar komt ter download
thanks Henk!

Ben nu de OTA aan het binnenhengelen...ruim 610MB. Das een aardige update, geloof ik. Lijkt me sterk dat het alleen voor Bixby en Bluetooth is.
Zeer benieuwd, we gaan het zien zo!

• copyer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:46
Morgen, na de update heb ik als je achtergronden kiest duurt het ineens langer dan voorheen, niet meer snappy tussen het schakelen van achtergronden en themes
Meer mensen dit?
Oeps na een herstart is t ok |:(

[ Voor 8% gewijzigd door copyer op 25-05-2017 09:38 ]

• Sleehond
Zojuist de update van circa 610mb gedownload en geïnstalleerd. Nog niet direct een merkbaar verschil ofzo maar alles werkt vooralsnog gewoon, haha.

• AMD and INTEL
Kan iemand mij helpen hoe ik google assistant kan krijgen op mijn s8+?

Voorderest het scherm heeft niet echt een rode tint, Behalve bij het scrollen bij de samsung browser....
( kan ook een design choice zijn :P)
( ik heb het nagevraagt bij nog iemand die ik ken met een s8+ en die was het niet opgevallen maar nu ik het zei wel :o )

Voorederest ik heb nog niet de update van vandaag gehad heb de phone van mobiel.nl die is toch gewoon unlocked?

[ Voor 44% gewijzigd door AMD and INTEL op 25-05-2017 10:03 ]

• W84
Que? Rode tint bij het scrollen in de Samsung browser?

• AMD and INTEL
W84 schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 10:15:
Ja als er witte zijkanten zijn bij bijv tweakers.net en dan scrolt komt er bij mij ( en degene die ik ken) een rode tint ( alleen aan de bovenkant)
W84 schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 10:15:
Ja hier ook. Mijn complete rechter rand van het scherm is roze. Heb al van alles geprobeerd met de diverse Display Mode's.
Niets helpt helaas.
Dit is mijn 2e S8 van Coolblue, de 1ste had er ook last van (maar was niet de reden dat ik het toestel omruilde)

• W84
Oh, bij mij echt totaal niet... dacht al. Vreemd.

• Sleehond
Hier totaal geen last van rode gloed. Nooit gehad ook.

Of ik heb geluk, of ik wil het niet zien ofzo.... Geen idee :p

• W84
Als ik sommige demo toestellen in winkels vergelijk hebben we misschien wel geluk. Ik heb niks aangepast qua display settings en die van mij is egaal spierwit.

• copyer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:46
Ik gebruik de samsung internet beta browser en heb geen last van rode gloed, of ik kijk niet goed genoeg..

• W84
Ja, maar betacaroteen is ook oranje natuurlijk. :+

Ik had het er trouwens nog over met de VF winkel waar de mijne ook vandaan komt en ze hadden 0,0 toestellen teruggekregen met rode gloed. Misschien is het toch ook batch/fabriek afhankelijk?

[ Voor 65% gewijzigd door W84 op 25-05-2017 10:55 ]

W84 schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 10:53:
Ja, maar betacaroteen is ook oranje natuurlijk. :+

Ik had het er trouwens nog over met de VF winkel waar de mijne ook vandaan komt en ze hadden 0,0 toestellen teruggekregen met rode gloed. Misschien is het toch ook batch/fabriek afhankelijk?
Dat vermoeden krijg ik ook ja. Want de Teamleader Retouren bij Coolblue gaf aan dat er behoorlijk wat toestellen retour komen/kwamen om deze rode gloed/rand(en)

• AMD and INTEL
Geert1976 schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 11:04:
[...]

Dat vermoeden krijg ik ook ja. Want de Teamleader Retouren bij Coolblue gaf aan dat er behoorlijk wat toestellen retour komen/kwamen om deze rode gloed/rand(en)
Ik heb er alleen last van in de samsung browser :P ( en een kennis ook )
Voorderest is alles super wit :P

• _Nick__
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
henklbr schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 08:28:

Nu ook beschikbaar voor S8+.. (OTA - PHN)..

Net geupdate..

Na update scherm egaler.. laatste roze tinten weg.. ook in andere displaystanden (andere dan adaptive)..

Samsung Internet gaat ook weer terug naar laatste gebruikte app.. sloeg eerst nog wel eens af.. (vooral bij google apps (Search/Now)..

[ Voor 23% gewijzigd door _Nick__ op 25-05-2017 12:35 ]

• Oldblack
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02-06 16:02
AMD and INTEL schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 11:30:
[...]

Ik heb er alleen last van in de samsung browser :P ( en een kennis ook )
Voorderest is alles super wit :P
Na de update van vandaag kreeg ik gelijk na het het opstarten een update van de Samsung browser. Weliswaar een update gedateerd van 16 mei. Mss helpt dat tegen de roze gloed.

Wat mij wel opviel na de de update dat de afgeronde Google widget weer rechthoekig is ipv afgerond. Opnieuw opgestart, cache geheugen gewist. Niets helpt. Irritant!

• AMD and INTEL
heb nu ook de update binnen voor mijn s8+ kijken wat voor veranderingen het zulen zijn ;)

[ Voor 3% gewijzigd door AMD and INTEL op 25-05-2017 12:47 ]

• vooviro
Wie heeft er een volledige changelog van de update?

• Oldblack
Volgens mij geeft Samsung dit nooit helemaal prijs...
Dennisjehz schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 12:49:
Wie heeft er een volledige changelog van de update?

• vooviro
Oldblack schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 12:51:
Volgens mij geeft Samsung dit nooit helemaal prijs...
[...]
Er zwerft toch wel een lijst ergens?^^

• pappaleone
Dennisjehz schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 12:53:
[...]

Er zwerft toch wel een lijst ergens?^^
Samsung geeft nooit een lijst met veranderingen.

• vooviro
pappaleone schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 12:54:
[...]

Samsung geeft nooit een lijst met veranderingen.
Duidelijk, meestal maken mensen er zelf een op XDA, dus dacht misschien is dat al gebeurd.

• AMD and INTEL
De update heeft de rode gloed bij de samsung browser gefixt! :)

• Oldblack
AMD and INTEL schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 13:09:
De update heeft de rode gloed bij de samsung browser gefixt! :)
Gelukkig en fijn voor je dat het gefixt is. :) . Er is niets zo vervelend als een duur toestel niet optimaal functioneert.

Mijn probleem met het rechthoekige Google widget (ipv het afgeronde) heb ik ook kunnen oplossen. In de applicaties bij de Google app de updates verwijderd. Daarna weer geupdated. Toen gelukkig weer het afgeronde widget.

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ik heb net ook de update gehad voor mijn 8+ maar ik heb eigenlijk geen idee wat er is veranderd. Toch maar even een changelog opzoeken, als ik die al kan vinden🤔
Ik heb trouwens niets kunnen zien van een roze of rode gloed over het scherm. Behalve dan dat de curves een kleine vertekening geven. Maar dit lijkt me inherrent aan de vorm van het scherm.

Ik heb trouwens een beveiligingspatch van 1 mei, volgens mij, las ik ergens dat er ook nieuwere moeten zijn.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

• Donstil
  • Niet online
Kreeg gister ineens alle bloatware terug op mijn Samsung. Het bleek dat na de huidige update van Samsung bepaalde functies van Packadge Disabler niet meer werken. PD heeft er inmiddels een update voor uit maar kwalijk is het wel. Samsung probeert zo ongewenst die grote hoeveelheid troep toch door mijn strot te duwen.

Misschien toch maar weer eens kijken naar de suoerman rom oid.
AMD and INTEL schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 10:00:
Kan iemand mij helpen hoe ik google assistant kan krijgen op mijn s8+?
Toestel op english US zetten en het werkt direct.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ghtRbrUCLsPIODLXv7OcSVu8/thumb.pngAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/P1eAjBdIA2skcR8EjS6nTZaD/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gK6BN1TYaJf9SVivT6HHushi/thumb.png

WARNING: Voor het flashen, "Activeer PIN" in "Veilig opstarten" (Hier wordt naar gevraagd na het flashen!)

Deze ROM is de laatste ROM voor Multi-CSC OXM, gereleased 25 mei 17
Dit is officiële Samsung ROM, dus KNOX wordt niet getriggered!

Noot: Na het installeren van deze ROM, krijg je WEL OTA-updates op je toestel!

Flashen is op eigen risico!
Er is geen data-verlies; er is een mogelijkheid dat je "com.android.****** has stopped" krijgt -> in dit geval moet je je toestel resetten vanuit de recovery.

What's new:
* Android 7.0
* Mei security patches (Samsung Android Security Updates)
* Stability Improvements
* Camera Firmware updated

Model SM-G955F
Model name Galaxy S8+
Country Netherlands
Version Android 7.0
Changelist 11341572
Build date Fri, 19 May 2017 21:58:12 +0000
Security Patch Level 2017-05-01
Product code PHN
PDA G955FXXU1AQEB
CSC G955FOXM1AQEB
Download for install with Odin 3.12.3: MegaNZ

UN-ZIP the archive and place the files in the designated slots in Odin 3.12.3; USE HOME_CSC_OXM !

• Rabbitto
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-11 23:59
Zelf nu even de update aan het downloaden. Ik moet wel toegeven dat het ontbreken van een changelog mij altijd zeer stoort. Je pompt gigabytes aan patches binnen en eigenlijk heb je zelfs, na onderzoek online, nog amper een idee wat er allemaal is aangepast. Hier mag het bedrijf transparanter in zijn.

• AMD and INTEL
Donstil schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 14:01:
Kreeg gister ineens alle bloatware terug op mijn Samsung. Het bleek dat na de huidige update van Samsung bepaalde functies van Packadge Disabler niet meer werken. PD heeft er inmiddels een update voor uit maar kwalijk is het wel. Samsung probeert zo ongewenst die grote hoeveelheid troep toch door mijn strot te duwen.

[...]

Bedankt! het werkt!

[ Voor 6% gewijzigd door AMD and INTEL op 25-05-2017 14:15 ]

• pappaleone
Donstil schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 14:01:

[...]

Ik heb er toch maar root overheen gezet, erger mijn eigen mateloos aan die bloatwhere :)
pappaleone schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 14:45:
[...]

Ik heb er toch maar root overheen gezet, erger mijn eigen mateloos aan die bloatwhere :)
Bye bye "Samsung Pay", "Samsung Health", "Secure Folder", "KNOX" getriggered, "Netflix" (en binnenkort meer apps)...

• pappaleone
henklbr schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 14:52:
[...]

Bye bye "Samsung Pay", "Samsung Health", "Secure Folder", "KNOX" getriggered, "Netflix" (en binnenkort meer apps)...
Die gebruik ik geen een van alle Henk, so don't worry
huh? Hier in Nederland is deze dienst toch helemaal niet beschikbaar? of....

• alper_maestro
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 11-05 20:59
kendo schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 13:58:
Ik heb net ook de update gehad voor mijn 8+ maar ik heb eigenlijk geen idee wat er is veranderd. Toch maar even een changelog opzoeken, als ik die al kan vinden🤔
Ik heb trouwens niets kunnen zien van een roze of rode gloed over het scherm. Behalve dan dat de curves een kleine vertekening geven. Maar dit lijkt me inherrent aan de vorm van het scherm.

Ik heb trouwens een beveiligingspatch van 1 mei, volgens mij, las ik ergens dat er ook nieuwere moeten zijn.
Nieuwer dan 1 mei kan op dit moment niet.
Pagina: 1 ... 38 ... 96 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S8-serie] Levertijd & Prijzen
- Rooten, unlocken en custom ROM's: [Samsung Galaxy S8-serie] Rooten & Custom ROM's
- Accessoires: [Samsung Galaxy S8-serie] Het grote Accessoires topic
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support