henklbr schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 17:20:
[...]

Menu - Instellingen - Apparaatonderhoud - Batterij

Naar ondere scrollen -> Niet-gecontroleerde apps
Naar ondere scrollen -> Apps toevoegen -> Bankieren & Betalen

Daarna terug naar "Batterij"-info

Toets op "Batterijverbruik", Toets op de 3-puntjes rechtsboven

Batterijverbr. optimalis. aanklikken -> Toets "Apps niet geoptimaliseerd" aan -> Alle Apps

Bij "Bankieren" & "Betalen" het schuifje op UIT zetten
top! gelukt. Nu maar hopen dat het de volgende keer dan wél lukt.

thanks Mr. Sammy ;)
Geert1976 schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 17:25:
[...]

top! gelukt. Nu maar hopen dat het de volgende keer dan wél lukt.

thanks Mr. Sammy ;)
Start voor de zekerheid je "Bankieren" & "Betalen"-app nog éénmaal op...

Hier iig geen probs met betalen...

Nu "Samsung Pay" rap in Nederland, kan ik ook voortaan met mijn Gear S3 betalen (krijg je helemaal rare gezichten aan de kassa's)... 8)7

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Geert1976 schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 17:02:
[...]

begrijp ik uit jouw verhaal dat je je ABN Waller app wel open moeten hebben staan om te kunnen betalen?

Want dat wordt in een instructie filmpje van de ING nadrukkelijk verteld, dat dat dus niet hoeft.
Ik hoef alleen mn telefoon uit de slaap stand te halen. Ga het vanavond of morgenvroeg na het tanken bij de Shell nog maar eens proberen
Nee dat hoeft niet idd. Scherm aan is voldoende.
Hij trilt als betaling voltooid is waarna ik een samenvatting zie op mijn homescreen.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 05:43
Ik moet zeggen dat zowel het bereik als de Wifi echt perfect is op m'n S8. Waar ik met de Note 4 vrijwel altijd op 1 of 2 streepjes zat, staat het nu vrijwel altijd op de max! :D

• Donstil
  • Niet online
Kolere ik moet nu toch ook hier wel ff klagen over het batterij gebruik van de S8 (Ook al vond ik dat eerst geneuzel) tijdens het maken van Foto's.

Ik was vandaag op een plek waar ik veel foto's zou gaan maken. Toestel onderweg gebruikt aan de auto met AndroidAuto en losgekoppeld met c.a. 95% om 09:50 en alle apps gesloten.

Om 11:00 met 34% op flightmodus gezet.

12:30 op batterij besparing medium gezet met nog 12% in de accu om vervolgens om 14:00 weer aan de auto te gaan met 3% batterij.

278 foto's gemaakt en ongeveer tien filmpjes van minder dan 30 seconden de camera is 59 minuten en 47 seconden actief geweest aldus batterij management.

De iPhone 7+ van mijn vrouw (100% om 08:00) had na het maken van 315 foto's en 34 filmpjes nog 64% over (Geen apps gesloten. Geen flightmodus)

Viel mij behoorlijk tegen eerlijk gezegd.

[ Voor 7% gewijzigd door Donstil op 13-05-2017 22:16 ]

Donstil schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 22:14:
Kolere ik moet nu toch ook hier wel ff klagen over het batterij gebruik van de S8 (Ook al vond ik dat eerst geneuzel) tijdens het maken van Foto's.

Ik was vandaag op een plek waar ik veel foto's zou gaan maken. Toestel onderweg gebruikt aan de auto met AndroidAuto en losgekoppeld met c.a. 95% om 09:50 en alle apps gesloten.

Om 11:00 met 34% op flightmodus gezet.

12:30 op batterij besparing medium gezet met nog 12% in de accu om vervolgens om 14:00 weer aan de auto te gaan met 3% batterij.

278 foto's gemaakt en ongeveer tien filmpjes van minder dan 30 seconden de camera is 59 minuten en 47 seconden actief geweest aldus batterij management.

De iPhone 7+ van mijn vrouw (100% om 08:00) had na het maken van 315 foto's en 34 filmpjes nog 64% over (Geen apps gesloten. Geen flightmodus)

Viel mij behoorlijk tegen eerlijk gezegd.
heb je Locaties aanstaan in je Camera app? Ik zou denken dat met zoveel foto's en video's maken je telefoon continue je Locatie aan het opvragen/bijhouden is.
Elke keer dat je een foto hebt gemaakt en terugkeert naar je homescreen (of de telefoon locked) en je de Camera app daarna weer opent en dus je telefoon weer je Locatie opvraagt, je batterij aardig kan leegtrekken.

• Donstil
  • Niet online
Geert1976 schreef op zondag 14 mei 2017 @ 07:32:
[...]

heb je Locaties aanstaan in je Camera app? Ik zou denken dat met zoveel foto's en video's maken je telefoon continue je Locatie aan het opvragen/bijhouden is.
Elke keer dat je een foto hebt gemaakt en terugkeert naar je homescreen (of de telefoon locked) en je de Camera app daarna weer opent en dus je telefoon weer je Locatie opvraagt, je batterij aardig kan leegtrekken.
Ja dat heb ik aanstaan (dat is juist altijd wel leuk om te zien waar wat gemaakt is) maar dat staat op de iPhone ook gewoon aan.

Nu ik toch aan het klagen ben, ik vind de "swipe" naar de verschillende camera modus ook super irritant.
Ik schiet steeds naar de Selfie stand, of juist naar de verschillende modus als ik naar de selfie camera wil.

Ik en de Samsung camera app zijn nog geen vrienden.

• Eek2nd
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17-04-2023
Donstil schreef op zondag 14 mei 2017 @ 07:42:
[...]

Ja dat heb ik aanstaan (dat is juist altijd wel leuk om te zien waar wat gemaakt is) maar dat staat op de iPhone ook gewoon aan.

Nu ik toch aan het klagen ben, ik vind de "swipe" naar de verschillende camera modus ook super irritant.
Ik schiet steeds naar de Selfie stand, of juist naar de verschillende modus als ik naar de selfie camera wil.

Ik en de Samsung camera app zijn nog geen vrienden.
Dat Swipe is idd erg irritant..

• kevintjeb
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10-01 14:42
Ik heb even door het topic gezocht maar vond niet zo heel veel verschillende meningen over de video resolutie. Wat vinden jullie de beste kwaliteit opleveren?

Persoonlijk vind ik FHD/60fps heel mooi en vloeiend (natuurlijk..). Twijfel alleen of ik niet iets mis met UHD.
kevintjeb schreef op zondag 14 mei 2017 @ 08:40:
Ik heb even door het topic gezocht maar vond niet zo heel veel verschillende meningen over de video resolutie. Wat vinden jullie de beste kwaliteit opleveren?

Persoonlijk vind ik FHD/60fps heel mooi en vloeiend (natuurlijk..). Twijfel alleen of ik niet iets mis met UHD.
Ik vind FHD/60 ook prima. Maar ik maak dan ook niet hele bijzondere filmpjes ofzo
dit is toch wel zo'n beetje de ALLERmooiste review van een smartphone ooit gemaakt. Deze Ash Tailor is echt een absolute master in video's maken. Zijn video skills zijn echt van een meesterlijk niveau.

Hij wordt uiteraard gesponsord (DBrand Skins), maar dat doet absoluut niet af aan de kwaliteit van zijn video's/reviews

En dan heb ik het niet eens over het wel of niet eens zijn met hem, alhoewel ik me in veel van zijn punten kan vinden.

YouTube: Samsung Galaxy S8/S8+ // A Love, Hate Relationship

(excuus voor 2 posts van mij onder elkaar, nog geen idee hoe ik die kan samenvoegen tot 1 :z )

[ Voor 23% gewijzigd door _Bailey_ op 14-05-2017 10:09 ]

• W84
Haha, ik dacht dat m'n camera kapot was met die groene gloed... maar dat is dus het focusgebied. 8)7

• wiljums
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-10 22:57
Ik heb hetzelfde probleem. Op meer dan een halve meter stelt de camera niet scherp. Andere camera app en cache wissen helpt niet. Er zit geen folie op de lens.
Heb jij een oplossing gevonden?
wesley-hofma schreef op maandag 1 mei 2017 @ 16:00:
Hallo,

Mijn rear camera is blurry as fuck. Wie heeft dit ook of heeft een oplossing.

Greetz wesley

13420 Wp 44x JA Solar / GW15KN-DT PVOutput - AIT SWCV92K3 W/W warmtepomp

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Geert1976 schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 13:27:
[...]

haha zal het een volgende keer zeggen tegen de betreffende betaalautomaat ;)

ik begrijp uit sommige reacties hierboven dat er wat weerstand is jegens contactloos betalen via je telefoon.

Hoe fijn is het met dit warme weer ff naar je ijscoboertje te lopen ZONDER portomonee en alleen je telefoon mee te hoeven nemen. Ik heb vaker mijn telefoon binnen handbereik dan m'n portomonee waar van alles en nog wat in zit.

Of even nog een boodschap doen op de weg terug...hup, weer alleen je telefoon nodig.
Daarvoor heb ik een goede oude oplossing die altijd werkt: een briefje van €20 of €50 tussen het hoesje en de telefoon. En geen stress bij een lege accu. _/-\o_
HerZon schreef op zondag 14 mei 2017 @ 13:49:
[...]

Daarvoor heb ik een goede oude oplossing die altijd werkt: een briefje van €20 of €50 tussen het hoesje en de telefoon. En geen stress bij een lege accu. _/-\o_
was alles in het leven maar zo eenvoudig! :*) :*)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Even een vraagje. Als ik met de telefoon op Tweakers scroll in een topic met Firefox verschijnt er vaak een scrollbalk ter groote van de post aan de rechterkant en dan doet scrollen niets. Erg onhandig als je helemaal naar beneden wil scrollen in een topic. Iemand een idee wat dit is en hoe ik er vanaf kom ?

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07:45
wiljums schreef op zondag 14 mei 2017 @ 13:29:
Ik heb hetzelfde probleem. Op meer dan een halve meter stelt de camera niet scherp. Andere camera app en cache wissen helpt niet. Er zit geen folie op de lens.

[...]
Retourneren of factory reset lijkt me dan de oplossing. Is natuurlijk niet goed als de camera niet scherp stelt.

[ Voor 9% gewijzigd door Garret1410 op 14-05-2017 15:23 ]

• wiljums
Factory reset gedaan maar helpt ook niet. Ga inderdaad retour aanvragen via KPN.
Garret1410 schreef op zondag 14 mei 2017 @ 15:20:
[...]

Retourneren of factory reset lijkt me dan de oplossing. Is natuurlijk niet goed als de camera niet scherp stelt.

iemand hier de S8(+) icm een Gear S2?
Hoe is jullie ervaring met deze combi?

Zit er aan te denken om er een aan te schaffen via amazon.de (2e hands 'in zeer goede staat') voor een kleine €190.

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Geert1976 schreef op zondag 14 mei 2017 @ 15:17:
[...]

was alles in het leven maar zo eenvoudig! :*) :*)
Helemaal juist! Het leven waar je nog boodschappen 'op rekening' kon doen zonder een cent op zak te hebben (en ook geen smartphone).

• pappaleone
  • Laatst online: 15-08-2021
Geert1976 schreef op zondag 14 mei 2017 @ 16:41:
iemand hier de S8(+) icm een Gear S2?
Hoe is jullie ervaring met deze combi?

Zit er aan te denken om er een aan te schaffen via amazon.de (2e hands 'in zeer goede staat') voor een kleine €190.
Ik had er een gratis gekregen met een actie, het is een mooi dingetje maar ik vindt hem heel smal een beetje damesmodel. Ik heb hem aan een goede vriend gegeven. Maar hij werkt prima met de s8 heb ik gehoord. :)

• wesley-hofma
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 04-09-2020

[...]
Nee ik heb alleen de oplossing beetje tegen de telefoon aantikken. Dan stelt hij wel scherp. Anders niet. Ga maandag kpn bellen.

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Iemand ook last van dat de homebutton bij een tik het registreerd als dubbelklik? Erg irritant dit. Heb niks geks geinstalleerd

• W84
Jup, hier hetzelfde. Zie een paar posts terug.

• Garret1410
SYQ schreef op zondag 14 mei 2017 @ 20:47:
Iemand ook last van dat de homebutton bij een tik het registreerd als dubbelklik? Erg irritant dit. Heb niks geks geinstalleerd
Heb je de gevoeligheid al gecontroleerd.
Ik heb het soms dus voor mij niet zo'n probleem.

• kevintjeb
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10-01 14:42
Ik heb dit fenomeen ook als ik de telefoon lang in mijn broekzak heb zitten. Als ik dan even harder druk is het opgelost. Lijkt wel of het scherm strakker komt te staan?

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Heel raar idd. Ondertussen doet die het weer normaal niks verandert ook geen restart oid

• Donstil
  • Niet online
Ik heb die bug al sinds de eerste dag eigenlijk.
Lijkt niet te maken te hebben met harder drukken of gevoeligheid. Treed gewoon zo nu en dan op vreemd genoeg.

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

[...]
videostabilisatie uitzetten. en de app sluiten en weer opnieuw starten. Dit was bij mij de manier. Out of the box kon ik helemaal niets met de rear camera..

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

• jelbo
  • Laatst online: 03-11 22:29

jelbo

Hij doet het niet!

Ik heb de S8 sinds vorige week, als upgrade van mijn S6. Mooi toestel, lekker snel, maar de fotokwaliteit valt me vies tegen. Vooral bij closeups zie ik een direct buiten het midden een waas die ik ken van samples van slechte dSLR objectieven. En met waas bedoel ik niet DoF bokeh, maar een soort uitloop van heldere dingen op de foto. Dit zit volgens mij echt in het glas.

Afbeeldingslocatie: https://abload.de/img/s8blur_thumbmrkz4.jpg

De witte letters rondom het midden vertonen een enorme waas.

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

jelbo schreef op maandag 15 mei 2017 @ 11:20:
Ik heb de S8 sinds vorige week, als upgrade van mijn S6. Mooi toestel, lekker snel, maar de fotokwaliteit valt me vies tegen. Vooral bij closeups zie ik een direct buiten het midden een waas die ik ken van samples van slechte dSLR objectieven. En met waas bedoel ik niet DoF bokeh, maar een soort uitloop van heldere dingen op de foto. Dit zit volgens mij echt in het glas.

[afbeelding]

enigzins herkenbaar ja. Heb al meerdere malen de lens voorzichtig schoongeveegd/gemaakt en krijg ook af en toe zulke foto's als de jouwe.
Ik heb mijn 'oude' S8 afgelopen vrijdag bij Coolblue omgeruild voor een nieuwe (om een andere reden) en ook dit nieuwe toestel heeft af en toe wazige foto's.

[ Voor 9% gewijzigd door _Bailey_ op 15-05-2017 11:35 ]

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Om de vergeijking eerlijk te maken heb ik net nog even dezelfde foto gemaakt met een S6. Het is hier ook zichtbaar, maar wel een minder.

Afbeeldingslocatie: https://abload.de/img/s6blur_thumbm6jg3.jpg

Verder vind ik de S6 foto echt stukken beter. Scherper, meer kleur en contrast.

[ Voor 14% gewijzigd door jelbo op 15-05-2017 12:15 ]

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

• Basjuuh
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-07 16:40
Ik ben erg benieuwd hoe jullie aankijken tegen dit filmpje;
YouTube: Samsung Galaxy S8 Plus Screen Scratch Test Gorilla Glass 5

In principe zou je kunnen stellen dat het glas van de s8 ZO sterk is, dat je er niet eens een screenprotector of iets voor nodig hebt.

Persoonlijk voelt het voor mij als glas ijs. Ik kan me simpelweg niet voorstellen dat het ook echt zo is....

• wiljums
Heeft helaas ook niet het gewenste resultaat.
kendo schreef op maandag 15 mei 2017 @ 06:19:
[...]

videostabilisatie uitzetten. en de app sluiten en weer opnieuw starten. Dit was bij mij de manier. Out of the box kon ik helemaal niets met de rear camera..

• Eek2nd
  • Laatst online: 17-04-2023
Basjuuh schreef op maandag 15 mei 2017 @ 11:49:
Ik ben erg benieuwd hoe jullie aankijken tegen dit filmpje;
YouTube: Samsung Galaxy S8 Plus Screen Scratch Test Gorilla Glass 5

In principe zou je kunnen stellen dat het glas van de s8 ZO sterk is, dat je er niet eens een screenprotector of iets voor nodig hebt.

Persoonlijk voelt het voor mij als glas ijs. Ik kan me simpelweg niet voorstellen dat het ook echt zo is....
Heb ook wat droptests gezien.. de glas deed er wel even over voordat die echt barste (in de filmpjes)
Maar het glas aan de achterkant barstte wel erg snel
De Nederlandse media duiken vandaag erg lekker op de resultaten van de Consumentenbond ivm de valtesten die zij hebben uitgevoerd. De uitslag is alles behalve positief.
Samsung Nederland komt nog met een reactie vandaag.

Ben benieuwd! ;)

[ Voor 8% gewijzigd door _Bailey_ op 15-05-2017 13:32 ]

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:13
consequentie van kleine bezels...dan raak je bij impact toch eerder je scherm.
Ik heb er in ieder geval een bumper omheen, want het toestel is ook nog eens erg glad...

Strava

• LAPJENL70
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-11 00:31
Geert1976 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 13:20:
De Nederlandse media duiken vandaag erg lekker op de resultaten van de Consumentenbond ivm de valtesten die zij hebben uitgevoerd. De uitslag is alles behalve positief.

Ben benieuwd! ;)
Ik vind dit soort testen echt onzin. Als je een telefoon laat vallen op steen dan gaat hij hoe dan ook stuk. Voor mij is een klein deukje of krasje al een soort verminking en baal ik al enorm. Ik ben zelf erg netjes met de telefoon. Ik vind dat ook niet meer dan normaal met een product van 800 a 900 euro. Niet overdreven dat ik er een doekje onder leg of het met handschoenen aanpak. Het is natuurlijk een gebruiksvoorwerp. Ik heb een Spigen Thin Fit Case Samsung Galaxy S8 Plus Zwart als bescherming.

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Wat zouden jullie doen in mijn geval. De coating aan de bovenkant van mijn scherm slijt af. In de afbeelding is het een te zien bij de speaker. De plek wordt steeds iets groter en is alleen te zien als er vettigheid op het scherm zit.

Ik twijfel om hem om te ruilen, aamgezien ik voor de rest erg tevreden ben over de bouw van het toestel. Scherm zit goed vast, de tint is goed en geen dooie pixels of iets dergelijks. Ik ben bang dat de coating steeds verder af slijt.

Omruilen of gewoon niet zeiken en genieten van de telefoon?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bYMRV4W85XWqXbFnLUjQEZHB/medium.jpg

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• darud
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-11 10:57
rwarmink schreef op maandag 15 mei 2017 @ 13:46:
[...]

Ik vind dit soort testen echt onzin. Als je een telefoon laat vallen op steen dan gaat hij hoe dan ook stuk. Voor mij is een klein deukje of krasje al een soort verminking en baal ik al enorm. Ik ben zelf erg netjes met de telefoon. Ik vind dat ook niet meer dan normaal met een product van 800 a 900 euro. Niet overdreven dat ik er een doekje onder leg of het met handschoenen aanpak. Het is natuurlijk een gebruiksvoorwerp. Ik heb een Spigen Thin Fit Case Samsung Galaxy S8 Plus Zwart als bescherming.
Ik ben ook zeer netjes met mijn spullen maar na een week zaten er krassen op aan de achterkant terwijl ik nog nooit krassen heb gehad zo diep bij al mijn vorige toestellen van samsung, klagen bij samsung heeft totaal geen nut want ze reageren niet op een klachtenbrief de service is echt zeer slecht geworden helaas.

• LAPJENL70
BillSpaarbank schreef op maandag 15 mei 2017 @ 14:17:
Wat zouden jullie doen in mijn geval. De coating aan de bovenkant van mijn scherm slijt af. In de afbeelding is het een te zien bij de speaker. De plek wordt steeds iets groter en is alleen te zien als er vettigheid op het scherm zit.

[afbeelding]
Wat is er met deze telefoon gebeurd? Als ik inzoom op speaker boven dan lijkt het net of deze over een ruw oppervlak heeft geschuurd. Zie rare beschadigingen.

• CoolHead621
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-10 15:22

CoolHead621

Enjoy every moment

rwarmink schreef op maandag 15 mei 2017 @ 14:49:
[...]

Wat is er met deze telefoon gebeurd? Als ik inzoom op speaker boven dan lijkt het net of deze over een ruw oppervlak heeft geschuurd. Zie rare beschadigingen.
De plek wordt steeds iets groter en is alleen te zien als er vettigheid op het scherm zit.

[ Voor 8% gewijzigd door CoolHead621 op 15-05-2017 15:05 ]

Apple iPhone 16 Pro MAX | Xiaomi 15 Ultra 512GB/16GB | Audi A6 e-tron sportback

• BillSpaarbank
  • Niet online
rwarmink schreef op maandag 15 mei 2017 @ 14:49:
[...]

Het is inderdaad vettigheid. Ik ben inmiddels even langs coolblue gelopen om het te laten zien. Ze opperde zelf om het toestel even om te ruilen. Straks alles maar weer instellen :)

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:40
@BillSpaarbank

Als ik naar het speakertje kijk hier, zie ik helemaal niet zoals het er bij jou uitziet.
Die hier ligt veel dieper, en ik zie al helemaal niet dat zilverkleurige werkje.

Komt dat door de flits soms ?

Wel super toffe service van CoolBlue!

• BillSpaarbank
  • Niet online
ppeterr schreef op maandag 15 mei 2017 @ 15:49:
@BillSpaarbank

Als ik naar het speakertje kijk hier, zie ik helemaal niet zoals het er bij jou uitziet.
Die hier ligt veel dieper, en ik zie al helemaal niet dat zilverkleurige werkje.

Komt dat door de flits soms ?

Wel super toffe service van CoolBlue!
Verrek je hebt gelijk. De nieuwe ziet er ook anders uit. Misschien een aanpassing in de batch?

• ppeterr
BillSpaarbank schreef op maandag 15 mei 2017 @ 15:56:
[...]

Verrek je hebt gelijk. De nieuwe ziet er ook anders uit. Misschien een aanpassing in de batch?
ik heb werkelijk geen idee, hopelijk is die je nu hebt helemaal top !! _/-\o_

• BillSpaarbank
  • Niet online
ppeterr schreef op maandag 15 mei 2017 @ 15:59:
[...]

Thnx, Het ziet er voorlopig goed uit. Wel balen van mijn Dbrand skin :(

• LAPJENL70
ppeterr schreef op maandag 15 mei 2017 @ 15:59:
[...]

Lijkt meer op en Chinese kloon.

• ppeterr
rwarmink schreef op maandag 15 mei 2017 @ 16:03:
[...]

Lijkt meer op en Chinese kloon.
dat is wel grappig, zag vanmorgen inderdaad dat die er al zijn 8) Afbeeldingslocatie: https://www.androidpolice.com/wp-content/uploads/2017/03/nexus2cee_galaxy-s8-clone-1.png

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

BillSpaarbank schreef op maandag 15 mei 2017 @ 16:02:
[...]

Thnx, Het ziet er voorlopig goed uit. Wel balen van mijn Dbrand skin :(
Er zat dus een screen protector op? Behalve de enorme vettigheid leek het mij ook al alsof er een protector op zat en dat het probleem was dat die een beetje losraakte. Mijn speaker grill is wel zwart trouwens in plaats van zilverkleurig, op de 'Midnight Black' versie.

• BillSpaarbank
  • Niet online
jelbo schreef op maandag 15 mei 2017 @ 16:10:
[...]

Er zat dus een screen protector op? Behalve de enorme vettigheid leek het mij ook al alsof er een protector op zat en dat het probleem was dat die een beetje losraakte. Mijn speaker grill is wel zwart trouwens in plaats van zilverkleurig, op de 'Midnight Black' versie.
Dbrand skin zal alleen op de achterkant. Screenprotectors gebruik ik nooit.

Het origineel kwam ook van Coolblue. Lijkt me sterk dat die clones verkopen :+

• roT-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04-11 10:17
ppeterr schreef op maandag 15 mei 2017 @ 16:07:
[...]

dat is wel grappig, zag vanmorgen inderdaad dat die er al zijn 8) [afbeelding]
idd www.samclones.com
Lijkt voor geen meter maja..

[ Voor 4% gewijzigd door roT- op 15-05-2017 16:16 ]

• Prulleman
ppeterr schreef op maandag 15 mei 2017 @ 16:07:
[...]

dat is wel grappig, zag vanmorgen inderdaad dat die er al zijn 8) [afbeelding]
aiai, wat een slechte clone.... gewoon 16:9 als ik het plaatje inschat, dubbele bezels (rand + zwart scherm deel als je goed kijkt..). Sommige clones van voorgaande modellen moest je echt wel goed bekijken om het te zien, of zelfs aan de hand van de interne hardware, maar deze is echt beroerd

Strava

• ppeterr
Prulleman schreef op maandag 15 mei 2017 @ 16:23:
[...]

aiai, wat een slechte clone.... gewoon 16:9 als ik het plaatje inschat, dubbele bezels (rand + zwart scherm deel als je goed kijkt..). Sommige clones van voorgaande modellen moest je echt wel goed bekijken om het te zien, of zelfs aan de hand van de interne hardware, maar deze is echt beroerd
maar wel 10 voor de prijs van 1 orginele :) hahaha gekke wereld hoor

• bangsat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-10 23:33
BillSpaarbank schreef op maandag 15 mei 2017 @ 14:17:

Ik twijfel om hem om te ruilen, aamgezien ik voor de rest erg tevreden ben over de bouw van het toestel. Scherm zit goed vast, de tint is goed en geen dooie pixels of iets dergelijks. Ik ben bang dat de coating steeds verder af slijt.

[afbeelding]
Hmm... Mijn speaker zit een stuk dieper in de telefoon. Misschien toch niet helemaal goed.

• W84
Ja, bij mij zit de oorspeaker ook verzonken.

• _Nick__
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Prulleman schreef op maandag 15 mei 2017 @ 16:23:
[...]

Deze clone geeft in Antutu zelfs aan alle correcte eigenschappen te hebben:

YouTube: $99 Fake Samsung Galaxy S8 vs $800 Galaxy S8! New Version

behalve (gelukkig) de goeie scores..

• Prulleman
_Nick__ schreef op maandag 15 mei 2017 @ 16:40:
[...]

blijkbaar is de software makkelijker te faken dan de hardware...

Strava

• ppeterr
_Nick__ schreef op maandag 15 mei 2017 @ 16:40:
[...]

erg leuk filmpje, het mesje, de fingerprint sensor :) haha ja ik zou hem wel kopen.

Credits aan de gasten die hem na gemaakt hebben ja toch :)
darud schreef op maandag 15 mei 2017 @ 14:19:
[...]

klagen bij samsung heeft totaal geen nut want ze reageren niet op een klachtenbrief de service is echt zeer slecht geworden helaas.
haha...klantenservice en Samsung gaan sowieso al niet samen. Nadat je bij hun, of 1 via hun resellers, een product hebt gekocht, houdt het in principe op voor Samsung.

Ik raad ook altijd aan om bij Coolblue je Samsung foontje aan te schaffen, die nemen je als klant tenminste nog wel serieus (after sales/garantie) en zeer zeker NIET direct bij Samsung.

Wat ik al eens eerder in dit topic aangaf, Samsung zou nog onwijs veel nieuwe klanten naar zich toe kunnen trekken als ze eens een keer beginnen met serieuze, echte, Klantenservice/after sales.

• Garret1410
jelbo schreef op maandag 15 mei 2017 @ 11:20:

[afbeelding]

Van welke afstand is deze genomen. Lijkt me een gevolg van dichtbij icm de f1.7 lens. Door de scherptediepte wordt alles heel snel wazig wat uit het midden is.

De S6 heeft maar 2 voordelen in mijn ogen en dat is meer resolutie voor de pixelpeepers en betere macro shots maar wel iets minder scherptediepte.
Voor de rest zie ik eigenlijk geen voordelen van de S6 camera.

De S8 heeft
- betere autofocus
- betere kwaliteit bij weinig licht
- betere (video) stabilisatie
- geen schutter lag

Verder heeft de S8 iets minder scherpte en contrast omdat daar toch altijd veel kritiek op was en zijn de foto's iets natuurlijker dan eerdere Samsungs.
Geert1976 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 13:20:

Ben benieuwd! ;)
Er is een filmpje dat de S8 op 300m naar beneden wordt gegooid. Scherm is kapot maar telefoon nog wel bruikbaar.
JerryRigEverything zegt dat de S8 één van de stevigste toestellen is van het moment afgezien van het scherm wat sneller barst, wat natuurlijk heel logisch is.

Een Rhinoshield bumper lost deze problemen trouwens ook op.

• _Nick__
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Geert1976 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 17:13:
[...]

haha...klantenservice en Samsung gaan sowieso al niet samen. Nadat je bij hun, of 1 via hun resellers, een product hebt gekocht, houdt het in principe op voor Samsung.

Ik raad ook altijd aan om bij Coolblue je Samsung foontje aan te schaffen, die nemen je als klant tenminste nog wel serieus (after sales/garantie) en zeer zeker NIET direct bij Samsung.

Wat ik al eens eerder in dit topic aangaf, Samsung zou nog onwijs veel nieuwe klanten naar zich toe kunnen trekken als ze eens een keer beginnen met serieuze, echte, Klantenservice/after sales.
Mijn ervaring is gelukkig anders (deels)..

Was in het begin ook teleurgesteld dat de eerste twee helpdesk-medewerkers van Samsung mijn rode randen-probleem meteen van de hand wezen, zelfs zonder eerst serieus ernaar te kijken.. (terwijl ze toch wisten dat ik bijna een half jaar al met een S7E met touchloze zones rondliep; ben dus niet echt lastig (al zeg ik het zelf ;-)

Dan ben je na met zes Galaxy-toestellen tevreden te zijn geweest, serieus een LG aan het overwegen..

De volgende twee medewerkers melden meteen dat als ik er niet tevreden mee was, dat ik het ding gewoon kon omruilen, net zolang tot ik wel tevreden was of ik kon het scherm laten vervangen, zodat het ook meteen gecontroleerd werd.. de laatste medewerkster herinnerde mij zelfs keurig aan het verstrijken van de termijn (dus twee dagen van te voren)..

Daarom dan wel in goed vertrouwen de firmware-update afgewacht (weer keurig 's ochtends ontvangen op de laatste dag, waarop het toestel retour kon) en dat loste bij mij alles op.. ook is de touchloze zone van de S7E keurig binnen drie dagen gemaakt, zonder kosten..

Is inderdaad niet slim als een dienstverlener zich meteen te hard opstelt.. op actie volgt meestal reactie en ook al zijn ze nog zo goed.. concurrentie is er genoeg.. heb heel serieus de G6 overwogen (met groothoek-lens).. en eigenlijk ook alleen maar van afgezien, omdat ik al veel Samsung-spul heb en LG de beste versie van dat toestel niet in Nederland aanbiedt..

Na een dikke drie weken ben ik super tevreden over de S8+.. alles functioneert gewoon zonder veel bij te installeren.. ben een fan van de Samsung-apps (Internet zonder reclame) en heb ook (blijkbaar) als enige geen probleem met de vingerprint-sensor (wel geen kleine handen (en ben links op gsm).. denk trouwens ook niet dat ik van mijn dochter de S7E nog terugkrijg; zij was haar S5 nog dezelfde dag vergeten.. 8)7

• Amps
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:35
Geert1976 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 17:13:
[...]

Je primaire aanspreekpunt is altijd de winkel waar je je toestel gekocht hebt. Samsung heeft er vrij weinig mee te maken (tenzij je hem in de Samsung store hebt gehaald).

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:18

sjaool

Every life should have 9 cats

Ik loop sinds ik thuis ben tegen het probleem aan dat mijn S8+ aangeeft dat het "internet misschien niet beschikbaar" is. DHCP werkt dus niet. Statisch IP ingesteld en internet werkt weer. Het schijnt dat Samsung op de hoogte is van de problemen. Volgens anderen is het een kwaal van Nougat.

[UPDATE]
Modem en router opnieuw opgestart en DHCP werkt weer.
Vreemde is wel dat mijn Note 4 en Note 10.1 2014 nergens last van hadden.
[/UPDATE]

[ Voor 20% gewijzigd door sjaool op 15-05-2017 19:34 ]

"When you grow up your heart dies"

• PilatuS
  • Niet online
Ben maar overgestapt van FireFox naar de Samsung Browser. Firefox wil niet helemaal fullscreen en van het vreemde scroll probleem op Tweakers werd ik al helemaal gek. Die Samsung Browser werkt prachtig full screen en Quick Acces werkt beter dan bookmarks via FireFox. Dit internet toch een stuk fijner zo :)
PilatuS schreef op maandag 15 mei 2017 @ 20:08:
Ben maar overgestapt van FireFox naar de Samsung Browser. Firefox wil niet helemaal fullscreen en van het vreemde scroll probleem op Tweakers werd ik al helemaal gek. Die Samsung Browser werkt prachtig full screen en Quick Acces werkt beter dan bookmarks via FireFox. Dit internet toch een stuk fijner zo :)
probeer Samsung Internet Beta. Echt heerlijke browser!!

• PilatuS
  • Niet online
Geert1976 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 20:13:
[...]

probeer Samsung Internet Beta. Echt heerlijke browser!!
Wat is daar precies anders aan ? Moet zeggen dat dit al heel goed bevalt, veel beter dan FireFox. Wat is er aan die Beta nog beter ?

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Dames en heren. Blijven we op de topicwarning letten? Berichten over hoesjes en bumpers horen in: [Samsung Galaxy S8-serie] Het grote Accessoires topic.

• thedicemaster
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-09-2024
PilatuS schreef op maandag 15 mei 2017 @ 20:08:
firefox gaat bij mij wel fullscreen, maar ik moest er wel wat voor doen.
beta ondersteund al 18.5:9 schermen, voor release en aurora versies moet je dit in de beeldscherm instellingen van je telefoon aan zetten.
om de navbar en notification bar uit te zetten moet je een app met secure settings toegang gebruiken om immersive mode aan te zetten

• muhda
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-11 15:30

muhda

Time & Space traveler

Ik heb de S8+ plus nu ongeveer voor 2 weken en het bevalt me goed. Jammer dat de S8 kleiner batterij heeft. Maar ik ben nu al aan de S8+ gewend geraakt. De irisscan werkt perfect, soms lijkt het wel of ik gezicht-herkenning aan heb staan. Zo snel gaat het. De standard thema's zien er goed uit en de S8+ werkt goed met mijn Gear S3.

Schermresolutie heb ik op FHD+ gelaten. Ik ben nog wel van plan om de DPI instellingen te veranderen, ik weet alleen niet welke impact dat heeft op batterij.

Wat ik nog graag zou willen als feature:
Functie weer kunnen wijzigen van de Bixby button.
"Scroll naar beneden op de homescreen, voor de notificatie menu/bar" Nu is een beneden scrol en omhoog scroll het zelfde (app screen) Ik gebruik de vingerscan gesture, maar vaak vergeet ik dat het kan.
Camera uit bij irisscan.

Waar ik me momenteel aan erger:
De Samsung AKG oordopjes, die vallen uit mijn oor en zijn zeer slecht naar mijn mening.
De Bixby button is waardeloos. Je kan niks nog niks met Bixby en je kan de button niet voor iets anders gebruiken.
PilatuS schreef op maandag 15 mei 2017 @ 20:14:
[...]

Wat is daar precies anders aan ? Moet zeggen dat dit al heel goed bevalt, veel beter dan FireFox. Wat is er aan die Beta nog beter ?
ik vind het scrollen in de Beta browser net ff sneller, tekengrootte webpagina, makkelijker delen van content en ook het in/uitzoomen gaat vloeiender.
En inloggen op je websites middels je irissen. Maar wellicht kan dat laatste ook in de 'gewone' stock Samsung Broswer

[ Voor 6% gewijzigd door _Bailey_ op 16-05-2017 04:35 ]

• W84
muhda schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 02:43:
Ik heb de S8+ plus nu ongeveer voor 2 weken en het bevalt me goed. Jammer dat de S8 kleiner batterij heeft. Maar ik ben nu al aan de S8+ gewend geraakt. De irisscan werkt perfect, soms lijkt het wel of ik gezicht-herkenning aan heb staan. Zo snel gaat het. De standard thema's zien er goed uit en de S8+ werkt goed met mijn Gear S3.

Schermresolutie heb ik op FHD+ gelaten. Ik ben nog wel van plan om de DPI instellingen te veranderen, ik weet alleen niet welke impact dat heeft op batterij.

Functie weer kunnen wijzigen van de Bixby button.
"Scroll naar beneden op de homescreen, voor de notificatie menu/bar" Nu is een beneden scrol en omhoog scroll het zelfde (app screen) Ik gebruik de vingerscan gesture, maar vaak vergeet ik dat het kan.
Camera uit bij irisscan.

Waar ik me momenteel aan erger:
De Samsung AKG oordopjes, die vallen uit mijn oor en zijn zeer slecht naar mijn mening.
De Bixby button is waardeloos. Je kan niks nog niks met Bixby en je kan de button niet voor iets anders gebruiken.
Hoezo je kunt niks anders met de Bixby-knop? Download de app "bxActions" maar even... ;)

• Donstil
  • Niet online
Ik heb sinds de S8 wel dat mijn Gear S3 zijn verbinding verliest (of een disconnect krijgt vanuit de telefoon) als ik ook met een ander apparaat verbinding maak (zoals bv de auto radio).

Dit was met mijn S7 en PixelXL niet het geval. Gek genoeg werken beide apparaten wel gewoon prima (Autoradio en Gear) als ik na een disconnect via de Gear software de watch weer koppel.

• miesjaa
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-10 16:15
Hebben jullie ook problemen met de Parkmobile app op de S8? Als ik een parkeeractie wil starten klapt hij eruit (na het kiezen van een zone). Op mijn werktelefoon (Moto X Play) werkt het wel gewoon.

Ik heb al geprobeerd de cache van de app te verwijderen. Ook heb ik de app al een keer helemaal verwijderd en opnieuw opgestart..
miesjaa schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 06:54:
Hebben jullie ook problemen met de Parkmobile app op de S8? Als ik een parkeeractie wil starten klapt hij eruit (na het kiezen van een zone). Op mijn werktelefoon (Moto X Play) werkt het wel gewoon.

Ik heb al geprobeerd de cache van de app te verwijderen. Ook heb ik de app al een keer helemaal verwijderd en opnieuw opgestart..
Nope.
Parkmobile loopt als een zonnetje hier

• miesjaa
Geert1976 schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 07:28:
[...]

Nope.
Parkmobile loopt als een zonnetje hier
Apart. Het is dus niet gebruiker specifiek (het werkt wel via mijn andere telefoon) en het is dus ook niet toestelspecifiek (het werkt wel bij jou)...

Is er een manier om te achterhalen wat er fout gaat? Iets van een log o.i.d?

• Ferrr
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-10 20:52
Kijk maar uit met de uitzending van Radar in het achterhoofd. Maar het lijkt me dat je (zoals bij Flitsmeister) vlak na de crash een logbestand kunt opsturen?

• miesjaa
Ferrr schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 08:45:
Kijk maar uit met de uitzending van Radar in het achterhoofd. Maar het lijkt me dat je (zoals bij Flitsmeister) vlak na de crash een logbestand kunt opsturen?
Dat klopt. Dat heb ik ook wel gedaan. Ik hoopte alleen dat ik zelf de log ook in kon zien. Misschien dat ik er iets uit kon afleiden..

Heb al wel naar verschillende apps gekeken waarmee je de android log in moet kunnen zien, maar daar heb je root access voor nodig..

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Garret1410 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 17:34:
[...]

Van welke afstand is deze genomen. Lijkt me een gevolg van dichtbij icm de f1.7 lens. Door de scherptediepte wordt alles heel snel wazig wat uit het midden is.

De S6 heeft maar 2 voordelen in mijn ogen en dat is meer resolutie voor de pixelpeepers en betere macro shots maar wel iets minder scherptediepte.
Voor de rest zie ik eigenlijk geen voordelen van de S6 camera.

De S8 heeft
- betere autofocus
- betere kwaliteit bij weinig licht
- betere (video) stabilisatie
- geen schutter lag

Verder heeft de S8 iets minder scherpte en contrast omdat daar toch altijd veel kritiek op was en zijn de foto's iets natuurlijker dan eerdere Samsungs.
De foto's zijn genomen vanaf 30cm of zo, inderdaad met f/1.7. Ik ben het niet helemaal met je eens dat de wazigheid komt door scherptediepte. De 'lichtuitloop' ziet er echt wel anders uit dan bokeh en komt soms ook voor op stukken die in focus zijn, zoals deze macrofoto van een stuk tekst:

Afbeeldingslocatie: https://abload.de/img/dtp_tekst_thumbomkrc.jpg

Ook weer ~30cm en f/1.7, maar de witte uitloop bij de tekst vind ik storend. Het is geen bokeh en het zit ook niet in het drukwerk.

Dat meer resolutie alleen voor pixel peepers is vind ik onzin, het zorgt m.i. echt wel voor meer scherpte. Dit artikel laat enkele goede vergelijkingen zien tussen de S6 en S8. De S5 en S7 worden ook vergeleken.

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

jelbo schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 10:22:
[...]

De foto's zijn genomen vanaf 30cm of zo, inderdaad met f/1.7. Ik ben het niet helemaal met je eens dat de wazigheid komt door scherptediepte. De 'lichtuitloop' ziet er echt wel anders uit dan bokeh en komt soms ook voor op stukken die in focus zijn, zoals deze macrofoto van een stuk tekst:

[afbeelding]

Ook weer ~30cm en f/1.7, maar de witte uitloop bij de tekst vind ik storend. Het is geen bokeh en het zit ook niet in het drukwerk.

Dat meer resolutie alleen voor pixel peepers is vind ik onzin, het zorgt m.i. echt wel voor meer scherpte. Dit artikel laat enkele goede vergelijkingen zien tussen de S6 en S8. De S5 en S7 worden ook vergeleken.
Tussen de s7 en s8 is praktisch geen verschil in camera kwaliteit, wat jouw eigen artikel al aangeeft.
Bokeh is niet een maat van onscherpte maar een kwaliteitsmaat van die onscherpte en zoals je zelf al aangeeft is dat het niet, het lijkt er meer op alsof je simpelweg onscherpe foto's krijgt, maar dat komt ook door de donkere achtergrond en witte text.
Probeer is een zelfde foto te nemen met een pagina txt ,close focus en gewoon zwarte txt en wit papier. Ik denk dat de glossy papier de autofocus in problemen brengt of de focus gewoon niet goed werkt of mijn ogen zijn vandaag gewoon moe :P

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

• thedicemaster
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-09-2024
miesjaa schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 08:53:
[...]

Dat klopt. Dat heb ik ook wel gedaan. Ik hoopte alleen dat ik zelf de log ook in kon zien. Misschien dat ik er iets uit kon afleiden..

Heb al wel naar verschillende apps gekeken waarmee je de android log in moet kunnen zien, maar daar heb je root access voor nodig..
die kan je ook zelf inzien voor je hem verstuurd, maar het zit een beetje verstopt.
op het feedback scherm waar je zelf extra informatie kan invoeren staat onderaan ook welke informatie meegestuurd wordt, als je op het linkje "systeem informatie"(of iets dergelijks, mijn telefoon staat op engels) tikt krijg je crash details.
daar tussen zitten dan ook event en system logs.
niet zo makkelijk op te slaan, maar wel meteen uit te lezen.

overigens kan je met ADB(android debug programma voor de PC) ook het volledige logboek uitlezen via het commando "adb logcat" of "adb logcat >log.txt" als je het op wilt slaan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/CeOCLZaCO5Qgu3HwDkpKiy2z/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SsJtvvVEU12fHmtdqf5LjjqO/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/88E8G0inyh615EOoBeDSTEYl/thumb.pngAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gK6BN1TYaJf9SVivT6HHushi/thumb.png

WARNING: Voor het flashen, "Activeer PIN" in "Veilig opstarten" (Hier wordt naar gevraagd na het flashen!)

Deze ROM is de laatste ROM voor Multi-CSC OXM, gereleased 16 mei 17
Dit is officiële Samsung ROM, dus KNOX wordt niet getriggered!

Noot: Na het installeren van deze ROM, krijg je WEL OTA-updates op je toestel!

Flashen is op eigen risico!
Er is geen data-verlies; er is een mogelijkheid dat je "com.android.****** has stopped" krijgt -> in dit geval moet je je toestel resetten vanuit de recovery.

What's new:
* Android 7.0
* Mei security patches (Samsung Android Security Updates)
* Stability Improvements
* Camera Firmware updated

Model SM-G955F
Model name Galaxy S8+
Country Netherlands
Version Android 7.0
Changelist 11341572
Build date Thu, 11 May 2017 22:50:05 +0000
Security Patch Level 2017-05-01
Product code PHN
PDA G955FXXU1AQE5
CSC G955FOXM1AQE5
Download for install with Odin 3.12.3: MegaNZ

UN-ZIP the archive and place the files in the designated slots in Odin 3.12.3; USE HOME_CSC_OXM !

[ Voor 20% gewijzigd door henklbr op 16-05-2017 19:57 ]

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

• miesjaa
thedicemaster schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 12:13:
[...]

die kan je ook zelf inzien voor je hem verstuurd, maar het zit een beetje verstopt.
op het feedback scherm waar je zelf extra informatie kan invoeren staat onderaan ook welke informatie meegestuurd wordt, als je op het linkje "systeem informatie"(of iets dergelijks, mijn telefoon staat op engels) tikt krijg je crash details.
daar tussen zitten dan ook event en system logs.
niet zo makkelijk op te slaan, maar wel meteen uit te lezen.

overigens kan je met ADB(android debug programma voor de PC) ook het volledige logboek uitlezen via het commando "adb logcat" of "adb logcat >log.txt" als je het op wilt slaan.
Bedankt voor de tip! Via het linkje systeeminformatie kan ik inderdaad alle info zien, inclusief stack trace. Binnenkort maar even wat dieper induiken...

• jabberwock
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-10 10:22

jabberwock

XBL:Jabberwocks

[...]

[afbeelding]

Hee...nog een IO pages lezer!

Eerlijk gezegd vind ik alles in je foto onscherp dus is lastig te beoordelen.

• JDL15
  • Laatst online: 09:31
Ik wilde zojuist even een slowmo filmpje maken van mijn hond in de tuin, maar viel me dat even zwaar tegen hey! Overal stutter, dat merkte ik al toen ik aan het filmen was voordat ik het filmpje ging bekijken. Daarna toen ik het filmpje bekeek, zag ik gewoon dat het hele scherm even stil bleef staan:

https://www.dropbox.com/s...70516_133214_002.mp4?dl=0

Ook spelen met de aanvang en stop van waar hij moest beginnen met slowmo liet op dezelfde momenten stutters zien!?! Lijkt wel alsof hij een heel aantal fps mist/overslaat.. :(

Jullie dit meegemaakt? Ik wist dat de resolutie zou worden teruggeschroefd, maar dit?

[ Voor 4% gewijzigd door JDL15 op 16-05-2017 13:46 ]

• W84
Bij mij werkt 't prima, alleen wat ruis indoor. That's all.

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

D0gtag schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 10:42:
[...]maar dat komt ook door de donkere achtergrond en witte text.
Probeer is een zelfde foto te nemen met een pagina txt ,close focus en gewoon zwarte txt en wit papier. Ik denk dat de glossy papier de autofocus in problemen brengt of de focus gewoon niet goed werkt of mijn ogen zijn vandaag gewoon moe :P
Afbeeldingslocatie: https://abload.de/img/text_thumbm3zr2.jpg

Dit gaat een stuk beter. Geen kleuruitloop zichtbaar rondom de tekst, waarschijnlijk omdat zwarte tekst op een witte achtergrond ook niet kán 'gloeien' als er licht op valt :+ Ik zie wel een beetje een vreemde soort sharpening rondom de tekst, als een soort 'emboss' effect.

De vage kleuruitloop bij heldere objecten op een donkere achtergrond heeft vast een naam, net zoals de term chromatische abberatie voor het fenomeen van kleurschifting onder bepaalde omstandigheden en vooral ook afhankelijk van je objectief.
jabberwock schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 13:05:
[...]

Hee...nog een IO pages lezer!

Eerlijk gezegd vind ik alles in je foto onscherp dus is lastig te beoordelen.
Goed blad vind ik het. Als je goed kijkt is het grootste deel van de foto wél in focus, maar lijkt het door de waas rondom de tekst alsof het niet zo is. De donkere achtergrond is wel degelijk scherp, ik zie de drukwerk-dingetjes duidelijk.

[ Voor 17% gewijzigd door jelbo op 16-05-2017 14:06 ]

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
JDL15 schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 13:44:
Ik wilde zojuist even een slowmo filmpje maken van mijn hond in de tuin, maar viel me dat even zwaar tegen hey! Overal stutter, dat merkte ik al toen ik aan het filmen was voordat ik het filmpje ging bekijken. Daarna toen ik het filmpje bekeek, zag ik gewoon dat het hele scherm even stil bleef staan:

Ook spelen met de aanvang en stop van waar hij moest beginnen met slowmo liet op dezelfde momenten stutters zien!?! Lijkt wel alsof hij een heel aantal fps mist/overslaat.. :(

Jullie dit meegemaakt? Ik wist dat de resolutie zou worden teruggeschroefd, maar dit?
Ik zag wat rare pijltjes boven de timeline, als ik die naar elkaar schuif is het weg. Bij het deel tussen die 2 was het hakkelig

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

jelbo schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 14:01:
[...]

[afbeelding]

Dit gaat een stuk beter. Geen kleuruitloop zichtbaar rondom de tekst, waarschijnlijk omdat zwarte tekst op een witte achtergrond ook niet kán 'gloeien' als er licht op valt :+ Ik zie wel een beetje een vreemde soort sharpening rondom de tekst, als een soort 'emboss' effect.

De vage kleuruitloop bij heldere objecten op een donkere achtergrond heeft vast een naam, net zoals de term chromatische abberatie voor het fenomeen van kleurschifting onder bepaalde omstandigheden en vooral ook afhankelijk van je objectief.
Dat komt waarschijnlijk door het glossy papier dat hij niet alleen niet goed kan focussen maar ook (lichtjes) overbelicht.
(voor volgende keer als je het wel scherp wil hebben en auto doet het niet: pro mode en alles op handmatig zetten tot je bij het gewenste resultaat bent).
Met deze txt ziet wel alles er scherp uit, dat emboss effect wat je noemt komt waarschijnlijk door het jpg sharpening effect wat samsung toepast in zijn compressie. Volgens mij kan je dat (deels) uitzetten net als 'beautifying' effects van je frontcamera.
Wil je dat testen, neem je nog een keer de foto van txt (b&w) alleen dan in pro mode (RAW opslaan).
Maar zo te zien is er geen probleem of vlek in je camera met closefocus, je moet ook nooit je camera testen met dit soort statische tests maar altijd met praktijk testen en zien of daar een fout zit.
S7 edge: Auto setting.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mt78Ho1EaCNo2Ap6RgjyjvEF/medium.jpg
Vanmorgen op me balkon, nog twee te gaan :9
JDL15 schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 13:44:

Vergeet je camera er is iets mis met je hond hij reageert en beweegt veelte langzaam :+
Leuk beestje. O+

[ Voor 23% gewijzigd door D0gtag op 16-05-2017 14:24 ]

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

• JDL15
  • Laatst online: 09:31
D0gtag schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 14:19:
[...]

Dat komt waarschijnlijk door het glossy papier dat hij niet alleen niet goed kan focussen maar ook (lichtjes) overbelicht.
(voor volgende keer als je het wel scherp wil hebben en auto doet het niet: pro mode en alles op handmatig zetten tot je bij het gewenste resultaat bent).
Met deze txt ziet wel alles er scherp uit, dat emboss effect wat je noemt komt waarschijnlijk door het jpg sharpening effect wat samsung toepast in zijn compressie. Volgens mij kan je dat (deels) uitzetten net als 'beautifying' effects van je frontcamera.
Wil je dat testen, neem je nog een keer de foto van txt (b&w) alleen dan in pro mode (RAW opslaan).
Maar zo te zien is er geen probleem of vlek in je camera met closefocus, je moet ook nooit je camera testen met dit soort statische tests maar altijd met praktijk testen en zien of daar een fout zit.
S7 edge: Auto setting.
[afbeelding]
Vanmorgen op me balkon, nog twee te gaan :9

[...]

Vergeet je camera er is iets mis met je hond hij reageert en beweegt veelte langzaam :+
Leuk beestje. O+
Thanks, heel braaf beestje uit het Spaanse asiel!

Maar even zonder grappen of grollen, is die stutter normaal? Ik heb erna nog een filmpje geschoten met nagenoeg dezelfde uitkomst.

• Hakki
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 04-11 19:38
Ik heb al gezien dat de live preview weergave bij nemen van fotos soms hapert net na lanceren camera app.. zeker als ik in landscape ga.

Nog geen tests gedaan in video modus, maar haperingen in video lijken me niet normaal.

• Garret1410

"Scroll naar beneden op de homescreen, voor de notificatie menu/bar" Nu is een beneden scrol en omhoog scroll het zelfde (app screen)
Installeer Nova launcher en je kunt het helemaal naar wens instellen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/CeOCLZaCO5Qgu3HwDkpKiy2z/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gK6BN1TYaJf9SVivT6HHushi/thumb.png

WARNING: Voor het flashen, "Activeer PIN" in "Veilig opstarten" (Hier wordt naar gevraagd na het flashen!)

Deze ROM is de laatste ROM voor Multi-CSC OXM, gereleased 16 mei 17
Dit is officiële Samsung ROM, dus KNOX wordt niet getriggered!

Noot: Na het installeren van deze ROM, krijg je WEL OTA-updates op je toestel!

Flashen is op eigen risico!
Er is geen data-verlies; er is een mogelijkheid dat je "com.android.****** has stopped" krijgt -> in dit geval moet je je toestel resetten vanuit de recovery.

What's new:
* Android 7.0
* Mei security patches (Samsung Android Security Updates)
* Stability Improvements
* Camera Firmware updated

Model SM-G950F
Model name Galaxy S8
Country Netherlands
Version Android 7.0
Changelist 11341572
Build date Thu, 11 May 2017 22:50:05 +0000
Security Patch Level 2017-05-01
Product code PHN
PDA G950FXXU1AQE5
CSC G950FOXM1AQE5
Download for install with Odin 3.12.3: MegaNZ

UN-ZIP the archive and place the files in the designated slots in Odin 3.12.3; USE HOME_CSC_OXM !

[ Voor 6% gewijzigd door henklbr op 16-05-2017 19:56 ]

• Garret1410
[...]

[afbeelding]

Ik heb de S6 ook gehad en vond de S7 allround al iets beter en de S8 weer tikkeltje beter dan S7.
Ik weet dat er toen ook al discussie was over de kwaliteit en deze discussie is er ook tussen iPhone 6s en 7.

De S6 maakt goede foto's bij goed licht zoals veel camera's. Bij weinig licht worden de verschillen pas zichtbaar. Verder is HDR uitgezet in de aangehaalde test, wat ik vreemd vind want HDR werkt bij de S7 best goed.

Het effect wat jij hebt ken ik niet en heb het ook niet kunnen testen want ik heb nog geen witte tekst op donker achtergrond gevonden.
Lijkt op beweging maar alleen naar de buitenkant toe. Misschien dat het door de nieuwe 'multiframe' feature komt waarbij meerdere foto's samengevoegd worden.

Heb je het ook als je de afstand vergroot of bij andere licht omstandigheden. Misschien de Pro mode eens proberen. En is het alleen bij tekst of zie je dit overal terug.

Verder is de beste camera een optel som van factoren en niet alleen een foto croppen en kijken welke het scherpst is. Daarom vind ik de S8 allround gezien wel één van de beste camera's hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door Garret1410 op 16-05-2017 20:24 ]

• TheRicolaa10
  • Laatst online: 09:28
Ik zat vandaag in de bus Spotify te streamen, beetje browsen, nieuws apps te bekijken en scherm op 50% brightness. Ik heb een S8 en wordt soms best warm, iemand die zich hierin herkend?

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:59
TheRicolaa10 schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 22:29:
Ik zat vandaag in de bus Spotify te streamen, beetje browsen, nieuws apps te bekijken en scherm op 50% brightness. Ik heb een S8 en wordt soms best warm, iemand die zich hierin herkend?
Heb de S8 inmiddels al sinds de start, en ook vaak dit soort dingen tegelijk gedaan.

Echter, nog nooit gehad dat de telefoon warm aanvoelt!

Kortom, herken het niet, en ben dus juist hiervan erg onder de indruk!

Heb nu 50% accu lading over (SOT 2uur en 45min en 25uur van de lading af) _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door Sleehond op 16-05-2017 22:44 ]

• PilatuS
  • Niet online
Sleehond schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 22:43:
[...]
Echter, nog nooit gehad dat de telefoon warm aanvoelt!
Ga maar eens een game spelen die grafisch sterk is. Iedere telefoon die op de CPU en GPU zwaar belast word gaat warm aaanvoelen.

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:59
PilatuS schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 22:44:
[...]

Ga maar eens een game spelen die grafisch sterk is. Iedere telefoon die op de CPU en GPU zwaar belast word gaat warm aaanvoelen.
Sorry, ook geen last van, ook getest!

Heb ik dan geluk ofzo...??

• TheRicolaa10
  • Laatst online: 09:28
PilatuS schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 22:44:
[...]

Ik heb vanmiddag geen games gespeeld, wel was het in de bus ook warm vanwege het weer. Ik zal het is in de gaten houden.

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

• PilatuS
  • Niet online
Sleehond schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 22:45:
[...]

Sorry, ook geen last van, ook getest!

Heb ik dan geluk ofzo...??
Hij word ook niet overal warm. Alleen waar de CPU en GPU zitten.

Een telefoon is niet anders dan een PC. Een telefoon heeft net zo'n soort CPU en GPU als een PC en we weten allemaal dat er CPU en GPU koelers zijn. Bij een telefoon gaat dit alleen passief, maar ook die moet zijn warmte kwijt als stroom omgezet word in warmte. Daarom is er bij alle telefoons warmte te voelen op de plek waar de CPU en GPU zitten als je deze zwaar belast. Bij de ene vast wat meer of minder dan bij de andere, maar dat een telefoon warm onder onder load is net zo normaal als bij een laptop of PC.

Geluk is het sowieso niet, als één S8 het doet, doen ze het allemaal. Het zou kunnen dat het bij de S8 minder is geworden, ik speel eigenlijk nooit games meer. Mijn S3 werd wel erg heet toen ik nog wel daar games op speelde.

[ Voor 12% gewijzigd door PilatuS op 16-05-2017 22:49 ]

Pagina: 1 ... 36 ... 96 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S8-serie] Levertijd & Prijzen
- Rooten, unlocken en custom ROM's: [Samsung Galaxy S8-serie] Rooten & Custom ROM's
- Accessoires: [Samsung Galaxy S8-serie] Het grote Accessoires topic
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support