• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:15
Geert1976 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 17:09:
[quote]Donstil schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 16:54:
[...]

Haha Geert wordt oud jongens.

[...]

En grijs...
En kaal...
Nou ik vind het wel mee vallen, als ik op jou google lijk je eerder op een gitaar.

Maar joh !!! Wel fijn van CB dat je snel een nieuw schatje krijgt!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:17
breaky73 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 08:30:
Ik moest toch erg wennen aan het scherm van de S8. Alleen in de Basic mode is het scherm goed afgesteld, anders zijn de kleuren veels te veel verzadigd.

Een goed afgesteld lcd scherm van de bovenste plank is eigenlijk net zo goed als amoled.
Ik vind het juist mooi als kleuren wat verzadigd zijn. In basis is het wat saai. Ook de iPhones zijn tegenwoordig wat verzadigder omdat de markt dat vraagt.
Zelfde met foto's. De s8 maakt foto's met meer contrast, verzadiging en verscherping en dat is wat de meeste mensen juist mooi vinden en dat springt er dan ook uit.
Majesty schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 13:20:
[...]

Ik krijg er in ieder geval altijd veel extra treble en white noise bij met dit soort equalizers. Net zoals Donstil aanhaalde, een geboost geluid. Kan niet zeggen dat ik er enorm over te spreken ben, maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak.
Zoals je zegt een kwestie van smaak. Alles is tegenwoordig V-shaped afgesteld. Een high end neutraal geluid zullen veel mensen niet eens mooi vinden. Persoonlijk vind ik de AKG doppen niet slecht maar heb ook niet veel vergelijkingsmateriaal. Duurste setje wat ik heb zijn Sennheisers van 100euro en de rest is allemaal tientjes werk.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
penscup62 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 15:07:
Zojuist deze foto gemaakt van een gewone bij, in de profmodus, manuele macro-stand:

[afbeelding]
Vooral macro's doet ie goed inderdaad. Heb deze foto gemaakt zonder iets met de instellingen te doen. Had niet verwacht dit te zien te krijgen zo uit de doos zonder iets te doen. Vooral het nep carbon van de Dbrand skin is erg scherp geworden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/99g6bfa8IZJ0c2RNZcoO7flL/full.jpg
PilatuS schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 18:02:
[...]

Vooral macro's doet ie goed inderdaad. Heb deze foto gemaakt zonder iets met de instellingen te doen. Had niet verwacht dit te zien te krijgen zo uit de doos zonder iets te doen. Vooral het nep carbon van de Dbrand skin is erg scherp geworden.

[afbeelding]
die krasjes komen ook zo mooi tot hun recht nu :+

• PilatuS
  • Niet online
Geert1976 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 18:10:
[...]

die krasjes komen ook zo mooi tot hun recht nu :+
Zeker :)

S8 binnen is S6 verkopen, dus gelijk foto's gemaakt. Niet slecht als je weet dat die zijkant op de foto in het echt 6.8mm is.

• Garret1410
Probleem met die macro shots, is dat je bijvoorbeeld heel duidelijk krasjes op je telefoon ziet en dat het erger lijkt dan dat het in werkelijkheid is. Dus bij verkoop geen macro shots :)

• PilatuS
  • Niet online
Garret1410 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 19:49:
Probleem met die macro shots, is dat je bijvoorbeeld heel duidelijk krasjes op je telefoon ziet en dat het erger lijkt dan dat het in werkelijkheid is. Dus bij verkoop geen macro shots :)
Daar heb je ook een goed punt inderdaad, een normale foto was beter geweest misschien. Ik wil echter wel altijd eerlijk zijn over kleine schades van wat ik verkoop. Dus laat bij verkoop altijd foto's zien van alle plekjes. Maar inderdaad, het lijkt nu veel erger dan dat het is. Alle plekjes bij elkaar zijn in het echt maar 4x3mm ofzo.

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Geert1976 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 17:09:
[quote]Donstil schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 16:54:
[...]

Haha Geert wordt oud jongens.

[...]

En grijs...
En kaal...
Pas maar op. Straks gaat de S9 je al te snel.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:58
[...]

[afbeelding]
Grappig, ik heb precies dezelfde krasjes op mijn S6 op precies dezelfde plek. :o Is ook wel de enige schade die ik had.

• iexip66
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-10 14:33
Vergelijkbare schade helaas ook al op de S8

• LongShave
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 10-04-2022
[...]

[afbeelding]
Waar zit de Macro stand bij de S8?

• PilatuS
  • Niet online
LongShave schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 21:14:
[...]

Waar zit de Macro stand bij de S8?
Geen idee :P Heb de foto's gemaakt zonder iets in te stellen. Dit was dus een foto zonder macro stand die aardig als macro gelukt is. Verder ook los uit de hand. Vandaar dat ik nogal onder de indruk was van het resultaat.

[ Voor 8% gewijzigd door PilatuS op 11-05-2017 21:16 ]

• _Nick__
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Was dubbelklikken op home-button in Always on Display al gemeld?

• jabberwock
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-10 10:22

jabberwock

XBL:Jabberwocks

_Nick__ schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 21:28:
Was dubbelklikken op home-button in Always on Display al gemeld?
Dat krijg je ook te zien als je de eerste keer AOD instelt toch?

• _Nick__
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
jabberwock schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 21:51:
[...]

Dat krijg je ook te zien als je de eerste keer AOD instelt toch?
Is al zo lang geleden.. 😊

• Donstil
  • Niet online
Ik ben er ook wel blij mee. Al vind ik filmen wat minder, daar zit een minder fraaie stabilisatie op.

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2vtyxit.jpg

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:28
Donstil schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 23:23:
[...]

Ik ben er ook wel blij mee. Al vind ik filmen wat minder, daar zit een minder fraaie stabilisatie op.

[afbeelding]
Dikke foto!!

Mooi veel detail ook :*)

• Donstil
  • Niet online
JDL15 schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 00:47:
[...]

Dikke foto!!

Mooi veel detail ook :*)
Thnx.

Deze is ook wel tof geworden (Vind ik in ieder geval zelf :) )

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/hwwxom.jpg

• sennalonso1981
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 25-10 23:09
Weet niet of het gezegd is, maar ze konden de homebutton net zo goed gebruiken voor dubbelklik Camera aan.

• Donstil
  • Niet online
sennalonso1981 schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 01:19:
Weet niet of het gezegd is, maar ze konden de homebutton net zo goed gebruiken voor dubbelklik Camera aan.
Werkt nu prima toch met de powerbutton?

• cgok
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 23:43
penscup62 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 11:58:
[...]

Open de camera > veeg naar rechts om bij alle camera-settings te komen > klik rechtsboven op 3 puntjes > 'Sneltoets toev. op startscherm' > selecteer de setting die je als shortcut wilt hebben > et voila ;)
het werkt. dank je wel

• Sunfalls
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 05-10 12:16
Ik heb nu het probleem dat met filmpjes kijken het geluid het niet doet. Kan hem harder of zachter zetten maar hoor niets. Als ik dan even een minuut labg hem harder of zachter doe springt het geluid ineens heel hard aan. Iemand een idee?

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Sunfalls schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 08:16:
Ik heb nu het probleem dat met filmpjes kijken het geluid het niet doet. Kan hem harder of zachter zetten maar hoor niets. Als ik dan even een minuut labg hem harder of zachter doe springt het geluid ineens heel hard aan. Iemand een idee?
Had ik ook. Bij was het een loszittende speaker. Door het toestel een beetje te schudden deed het geluid het opeens weer. Ik heb mijn toestel omgeruild en heb er geen last meer van. Lijkt een hardware defect. De speaker deed het ook niet als ik hem testte via het menu *#0*#

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• Sunfalls
Speaker doet het hier wel als ik *#0*# doe. Dus daar ligt het niet aan.

Toch maar even contact opnemen met kpn denk ik.
BillSpaarbank schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 08:45:
[...]

Had ik ook. Bij was het een loszittende speaker. Door het toestel een beetje te schudden deed het geluid het opeens weer. Ik heb mijn toestel omgeruild en heb er geen last meer van. Lijkt een hardware defect. De speaker deed het ook niet als ik hem testte via het menu *#0*#

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:58
Zelfgemaakte filmpjes? Of Youtube e.d?

• Sunfalls
Nee, facebook, youtube, netflix. Het bereik is goed, want de video speelt gewoon goed af.
Ryan_ schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 09:07:
[...]

Zelfgemaakte filmpjes? Of Youtube e.d?

• Gilb1
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 02-10-2023
Ik heb hetzelfde soms.

• breaky73
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-04 05:43
Geert1976 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 09:34:
[...]

ga maar eens buiten in (vol) zonlicht staan...

Mijn S8 staat op auto brightness en in vol zonlicht (ook met zonnebril) kan ik alles nog zeer goed lezen/zien op het scherm.
Dat gaat met mijn iPhone 7 niet lukken
Ik heb even een test gedaan met mijn S8 en met mijn iPhone 6S.

Het verschil in helderheid is niet groot maar wel in het voordeel van de S8 in vol zonlicht. Beide waren prima te lezen. Wat wel opvalt dat niet alleen de helderheid maximaal wordt afgesteld maar de verzadeging ook een stuk hoger gezet wordt bij de S8. De verzadeging is trouwens ook hoger als de blue light filter ingeschakeld is.

Verder is de witbalans van de 6S ietsje warmer maar kwa kleur is weinig verschil te merken.

De 6S valt tussen de basic mode en AMOLED Photo mode van de S8 in qua kleur verzadeging.

Verder zijn de zwartwaarden bij de S8 inderdaad beter.

Nu moet ik wel opmerken dat ik geluk gehad heb met mijn iPhone 6S. Er zit een zeer goed LCD scherm in en ik heb slechtere schermen gezien bij veel andere iPhone 6/6S/7.

:)

• Garret1410
Donstil schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 23:23:
[...]

Al vind ik filmen wat minder, daar zit een minder fraaie stabilisatie op.
Niet teveel trillen. Mooiste filmpjes maak je door camera stil te houden en niet gaan lopen. Maar het is wel zo dat de stabilisatie van de iPhone wat smoother is.
Ik zet de elektronische stabilisatie trouwens niet eens want gaat toch weer een beetje ten koste van kwaliteit.

Ander ding wat me opvalt is dat de focus wel eens wat zoekende is als ik met 60fps film.

• BillSpaarbank
  • Niet online
Ik merk dat de screencoating niet overal goed is aangebracht of begint af te slijten. Ik had dit bij de S7 overigens ook.

Bij de oorspeaker kun je zien dat er een deel van het scherm geen coating meer heeft. Als je de vingerafdrukken verwijderd zie je het niet meer. Het is lastig te zien op de foto, maar voor de geinteresseerde hier een afbeelding. (klikken voor groot)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dWJCSIdAw8nrW9SVy2dVGIuD/medium.jpg

Verwijderd

Geert1976 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 15:59:
[...]

jup! hier hetzelfde.

Alleen is het bij mij juist aan de rechterkant onderin (afrondingen) duidelijk zichtbaar.
Het is overduidelijk te zien als je de rechter met de linkerkant vergelijkt, bij mij zie je dus een kleine opening rechts die je links absoluut niet ziet.
Mijn toestel werkt er niet minder om, maar wellicht dat ik ook eens ctc ga opnemen met Coolblue
Heb je een foto ervan?

Wel slordig voor zo'n dure telefoon.
Net terug van Coolblue ivm het ietwat loszittende scherm rechtsonderin van mijn S8. Heb een compleet nieuw toestel gekregen.

Samen met de medewerker van Coolblue het nieuwe scherm geinspecteerd en daar zagen we beiden een (zeer) kleine speling tussen het glas/scherm en de behuizing rechtsonder. Deze speling zie je niet linksonderin.

Tevens liet deze medewerker mij een notitie zien in de computer, afkomstig van de Teamleader Retouren (van alle Coolblue winkels overigens) waarin stond vermeld dat er aanzienlijk wat toestellen retour zijn gekomen bij hun met exact dezelfde reden.

Ik heb er nog niet echt een heel lekker gevoel bij, €800 betalen en dan met een scherm zitten die gewoonweg niet in ALLE hoeken gelijk zijn (geplakt)
En nu zeker met de wetenschap dat het dus een bekend 'probleem' is. Ik ben onwijs tevreden qua werking van het toestel, dat is gewoon echt dik in orde.

Maar hardware-matig klopt er toch echt iets niet.
Zeker met zo'n loszittend scherm kan dat in de nabije toekomst wel eens voor problemen gaan zorgen qua waterbestendigheid en dus functioneren van het toestel

Voor nu ga ik het nog even aankijken, wat ik concreet ga doen.

[ Voor 3% gewijzigd door _Bailey_ op 12-05-2017 10:51 ]

Verwijderd schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 10:22:
[...]
Heb je een foto ervan?

Wel slordig voor zo'n dure telefoon.
heb mijn andere telefoon even niet bij de hand om er een fotootje van te maken. Maar check mijn comment hierboven nav bezoek aan Coolblue.

• HomeServ
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:23
Mijn S8 gaat soms uit zichzelf aan. Komt volgens mij door de grip sensor. Is dit uit te zetten? Kan er zo snel niks over vinden...

• BillSpaarbank
  • Niet online
Geert1976 schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 10:45:
Net terug van Coolblue ivm het ietwat loszittende scherm rechtsonderin van mijn S8. Heb een compleet nieuw toestel gekregen.

Samen met de medewerker van Coolblue het nieuwe scherm geinspecteerd en daar zagen we beiden een (zeer) kleine speling tussen het glas/scherm en de behuizing rechtsonder. Deze speling zie je niet linksonderin.

Tevens liet deze medewerker mij een notitie zien van de Teamleader Retouren waarin stond vermeld dat er aanzienlijk wat toestellen retour zijn gekomen bij hun met exact dezelfde reden.

Ik heb er nog niet echt een heel lekker gevoel bij, €800 betalen en dan met een scherm zitten die gewoonweg niet in ALLE hoeken gelijk zijn (geplakt)
En nu zeker met de wetenschap dat het dus een bekend 'probleem' is. Ik ben onwijs tevreden qua werking van het toestel, dat is gewoon echt dik in orde.

Zeker met zo'n loszittend scherm kan dat in de nabije toekomst wel eens voor problemen gaan zorgen qua waterbestendigheid en dus functioneren van het toestel

Komt het scherm echt los na verloop van tijd of heeft het waarschijnlijk altijd zo gezeten vanuit de fabriek?

Ik kan me voorstellen als het scherm iets scheef gemonteerd wordt dat er lichte afwijkingen kunnen zijn. Wel balen in ieder geval.

BillSpaarbank schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 10:50:
[...]

Komt het scherm echt los na verloop van tijd of heeft het waarschijnlijk altijd zo gezeten vanuit de fabriek?

Ik kan me voorstellen als het scherm iets scheef gemonteerd wordt dat er lichte afwijkingen kunnen zijn. Wel balen in ieder geval.
geen idee of het ontstaan is in de afgelopen 2 weken dat ik het toestel in bezit had of dat het uit de fabriek zo kwam. Ben er pas gisteren naar gaan kijken.
Ik vind het meest verontrustend eigenlijk het feit dat het probleem met het ietwat loszittende scherm rechtsonderin gewoon bekend is bij Coolblue en er al aardig wat toestellen retour zijn gekomen hierdoor.

• BillSpaarbank
  • Niet online
Geert1976 schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 10:54:
[...]

geen idee of het ontstaan is in de afgelopen 2 weken dat ik het toestel in bezit had of dat het uit de fabriek zo kwam. Ben er pas gisteren naar gaan kijken.
Ik vind het meest verontrustend eigenlijk het feit dat het probleem met het ietwat loszittende scherm rechtsonderin gewoon bekend is bij Coolblue en er al aardig wat toestellen retour zijn gekomen hierdoor.
Helemaal mee eens, al zou het natuurlijk fijn zijn om te weten als je scherm vanaf dag 1 goed zit dat het dan ook goed blijft zitten :)

Productieproblemen bij een nieuw toestel zijn helaas bijna altijd aanwezig.

• iexip66
Als ik nu precies inspecteer, is de overgang bij mijn toestel rechtsonder ook wat minder strak dan linksonder, maar ik zie geen speling.
iexip66 schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 11:00:
Als ik nu precies inspecteer, is de overgang bij mijn toestel rechtsonder ook wat minder strak dan linksonder, maar ik zie geen speling.
de speling rechtsonderin was bij mijn S8 die ik heb ingeleverd ook echt klein, maar wel duidelijk zichtbaar t.o.v. linksonder het scherm.

Ik vermoed als daar water/regendruppel(s)/vocht in komen, dat dit wel eens voor problemen kan gaan zorgen.
BillSpaarbank schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 10:56:
[...]

Productieproblemen bij een nieuw toestel zijn helaas bijna altijd aanwezig.
En als maar genoeg mensen hier ook daadwerkelijk actie op ondernemen (melden dus), zal de fabrikant er op den duur toch echt wel iets mee moeten doen, lijkt me.
Maar verder met je eens, of het nu Apple of Samsung is, overal zijn er productieproblemen te vinden.

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 12% gewijzigd door rens-br op 12-05-2017 11:59 ]

• Duckvogel
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 27-03-2021
Ik heb die van mij ook terug gestuurd de plus uitvoering en wel om 3 dingen.
De wifi verbond niet met het netwerk als het scherm uitstond ook niet na fabr reset.
Draadloos laden vanaf minder dan 8% stopte hij rond de 80% en was gloeiend heet, na 5 minuten van de lader af ging hij weer verder.
Roze randen na de update nog steeds en 2 wazige rode banen over het scherm die je goed zag op een witte ondergrond die niet weg te krijgen waren. Ik heb wel met lode schoenen een andere laten komen deze heeft deze dingen gelukkig niet en was het scherm gelijk goed zelf zonder de update. Het is de eerste x dat ik er een retour heb moeten doen en ik heb er een hoop gehad Galaxy 0 tm s8 en note 1,2,3,4

Verwijderd

Duckvogel schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 11:52:
Ik heb die van mij ook terug gestuurd de plus uitvoering en wel om 3 dingen.
De wifi verbond niet met het netwerk als het scherm uitstond ook niet na fabr reset.
Draadloos laden vanaf minder dan 8% stopte hij rond de 80% en was gloeiend heet, na 5 minuten van de lader af ging hij weer verder.
Roze randen na de update nog steeds en 2 wazige rode banen over het scherm die je goed zag op een witte ondergrond die niet weg te krijgen waren. Ik heb wel met lode schoenen een andere laten komen deze heeft deze dingen gelukkig niet en was het scherm gelijk goed zelf zonder de update. Het is de eerste x dat ik er een retour heb moeten doen en ik heb er een hoop gehad Galaxy 0 tm s8 en note 1,2,3,4
Dit soort dingen lees ik vaker. Jammer dat Samsung dergelijke kwaaltjes heeft.

*knip* Dat is niet toegestaan. Een enquête, onderzoek of schoolopdracht? Lees eerst dit!.

[ Voor 22% gewijzigd door rens-br op 12-05-2017 12:13 ]

• jordyktm
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-11 13:57

jordyktm

Catch me if you can.

Geert1976 schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 10:45:

Tevens liet deze medewerker mij een notitie zien in de computer, afkomstig van de Teamleader Retouren (van alle Coolblue winkels overigens) waarin stond vermeld dat er aanzienlijk wat toestellen retour zijn gekomen bij hun met exact dezelfde reden.

Vanmiddag ben ik ook aan de beurt bij Coolblue om een nieuw exemplaar op te halen. Wel erg triest, ontploft het niet dan valt het wel uit elkaar. Heb al heel mn leven samsung's. Sinds de smartphones dan. Altijd erg tevreden maar dit moet niet kunnen.

- Intel - iPhone 13 Pro - KTM - Steam: Wicked Pony -

Verwijderd schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 12:11:
[...]

Dit soort dingen lees ik vaker. Jammer dat Samsung dergelijke kwaaltjes heeft.

[mbr]*knip* Dat is niet toegestaan. Een enquête, onderzoek of schoolopdracht? Lees eerst dit!.[/]
zal ik je een geheimpje verklappen?

ELKE fabrikant kampt wel met fabricage foutjes. De 1 wat meer als de ander.

Shocked?

• Oldblack
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02-06 16:02
Helemaal mee eens. Er worden miljoenen telefoons geproduceerd en verkocht. Er gaat wel eens eea verkeerd. Zowel hardware/softwarematig. Daarom is een goeie service achteraf ook zo belangrijk. We mogen blij zijn met een bedrijf als Coolblue. (zonder reclame te maken voor ze).

• jordyktm

jordyktm

Catch me if you can.

Hier even wat foto's van het "losse" scherm.

http://imgur.com/LiPD5hA
Op deze foto zie je de hoek die normaal is en vast zit.

http://imgur.com/O7Uc0az
Op deze foto zie je duidelijk ruimte tussen het scherm en de behuizing.

[ Voor 8% gewijzigd door jordyktm op 12-05-2017 13:05 ]

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:11

m0nk

16-09-2003 15.15

Los scherm? Zie: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/51089721

Ook ik heb inmiddels een nieuw toestel via CB..

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

• jordyktm

jordyktm

Catch me if you can.

En jouw nieuwe toestel is nog goed?

• PilatuS
  • Niet online
Mijn S8 heeft dit rechtsonder ook ietsjes. Daar zit net wat meer ruimte dan op de andere 3 hoeken. Het is echter zo minimaal dat ik het toestel niet ga omruilen. De 2 uur dat het mij kost om het nieuwe toestel in te stellen samen met het terug sturen is het voor mij niet waard. Als de normale ruimte er tussen zegmaar 0.1mm is dan is die ene hoek 0.15mm.

Ik heb het toestel ook bekeken toen ie binnen kwam en het was mij niet opgevallen. Pas nu jullie het er hier over hebben valt het mij op omdat ik weet waar ik naar moet kijken.

• Amps
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-11 22:57
Zolang het de waterresistentie maar niet hierdoor beïnvloedt wordt..

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Als je post niets toevoegt, post dan niet aub.

[ Voor 96% gewijzigd door janvanduschoten op 12-05-2017 13:21 ]

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

wel erg jammer dat Samsung niet zo'n fantastische backup mogelijkheid heeft als Apple met iCloud. Daar zet je in 1 klap een vrijwel 1 op 1 copy terug op je nieuwe iPhone.

Heb via SmartSwitch vanochtend eerst vollledige backup gemaakt van mijn 'oude' S8, nu teruggezet op mijn nieuwe S8 maar je moet echt nog onwijs veel instellingen weer naar eigen behoefte instellen.
Die pakt ie dus niet mee in een backup.

Nu al ruim een uur bezig om ALLE instellingen zelf weer terug te zetten hoe ik ze wil hebben... |:( 8)7

• iexip66
PilatuS schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 13:09:
Mijn S8 heeft dit rechtsonder ook ietsjes. Daar zit net wat meer ruimte dan op de andere 3 hoeken. Het is echter zo minimaal dat ik het toestel niet ga omruilen. De 2 uur dat het mij kost om het nieuwe toestel in te stellen samen met het terug sturen is het voor mij niet waard. Als de normale ruimte er tussen zegmaar 0.1mm is dan is die ene hoek 0.15mm.

Ik heb het toestel ook bekeken toen ie binnen kwam en het was mij niet opgevallen. Pas nu jullie het er hier over hebben valt het mij op omdat ik weet waar ik naar moet kijken.
Idem

• jordyktm

jordyktm

Catch me if you can.

Geert1976 schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 13:27:
wel erg jammer dat Samsung niet zo'n fantastische backup mogelijkheid heeft als Apple met iCloud. Daar zet je in 1 klap een vrijwel 1 op 1 copy terug op je nieuwe iPhone.

Heb via SmartSwitch vanochtend eerst vollledige backup gemaakt van mijn 'oude' S8, nu teruggezet op mijn nieuwe S8 maar je moet echt nog onwijs veel instellingen weer naar eigen behoefte instellen.

Nu al ruim een uur bezig om ALLE instellingen zelf weer terug te zetten hoe ik ze wil hebben... |:( 8)7
Lekker dan, zit ik ook niet echt op te wachten. Maar is niet anders.

• Eek2nd
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17-04-2023
PilatuS schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 13:09:

Ja ik zie het nu ook (na bestuderen van de foto's) met een zaklamp erop zie ik een hele kleine speling rechts...

Maar ik heb ook geen zin om om te ruilen... hopelijk blijft t gewoon zo

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:11

m0nk

16-09-2003 15.15

jordyktm schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 13:04:
[...]

En jouw nieuwe toestel is nog goed?
Ja die heeft geen los scherm vooralsnog.. Bij mijn vorige kon ik mijn nagel ertussen doen en het scherm heen en weer bewegen..

[ Voor 17% gewijzigd door m0nk op 12-05-2017 14:32 ]

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

• PilatuS
  • Niet online
Geert1976 schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 13:27:

Het blijft een flink klus inderdaad. Alle apps er op zetten en plaatsen op het homescreen op de juiste locaties. Dan overal op inloggen. Verder nog alle instellingen van boven tot onder doorlopen en aanpassen. Is makkelijk 1 tot 3 uur werk vanuit fabrieksinstellingen. Dat voor iets wat mij nooit opgevallen was zonder dat andere mensen het aangeven is voor mij niet de moeite waard. Ik wil ook graag een toestel dat perfect is, maar voor mij zou dit een beetje overdreven zijn.
m0nk schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 13:58:
[...]

Ja die heeft geen los scherm vooralsnog.. Bij mijn vorige kon ik mijn nagel ertussen doen en het scherm heen en weer bewegen..
Ik krijg er geen nagel tussen.

[ Voor 11% gewijzigd door PilatuS op 12-05-2017 14:38 ]

PilatuS schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 14:34:
[...]

Ik wil ook graag een toestel dat perfect is, maar voor mij zou dit een beetje overdreven zijn.
precies, iedereen wil uiteraard voor die €800/€900 een perfect toestel wat helemaal in orde is (hardware incl).

Iedereen maakt voor zichzelf de afweging of het de moeite waard is om terug te gaan naar de verkopende partij mocht in jouw ogen het toestel niet deugen.
Ik realiseer me maar al te goed dat alle fabrikanten wel eens fabricage fouten kunnen hebben. Legio voorbeelden van.

Bij mijn 2e toestel wat ik vanochtend dus meekreeg van Coolblue zit ook een (zeer) kleine speling tussen scherm en behuizing rechtsonder. Ik laat het nu voor wat het is.
Die medewerker vertelde dus dat er al aanzienlijk wat toestellen retour zijn gekomen met hetzelfde euvel. Hij vroeg zich af of er wellicht teveel hardware daar rechtsonder in het toestel zat...lijkt mij persoonlijk een raar verhaal haha.

Tevens woon ik op zeer korte afstand van een Coolblue winkel, dus maakt de drempel ook lager om er mee langs te gaan.
Mocht je bijv ruim een uur wonen van 1 van hun winkels wonen kan ik me nog voorstellen dat je er niet zo veel zin in hebt.
Ook heb ik nu dus ervaren wat voor een klote klus het is om weer alles terug te zetten (die backup functie op deze Samsung toestellen is echt een wassen neus overigens). Hier hebben mensen wellicht ook geen zin in, weer een drempel ;)

• PilatuS
  • Niet online
Geert1976 schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 14:43:
[...]

Bij mijn 2e toestel wat ik vanochtend dus meekreeg van Coolblue zit ook een (zeer) kleine speling tussen scherm en behuizing rechtsonder. Ik laat het nu voor wat het is.
Dat is ook nog een reden voor mij om het niet te doen. Het is nu zo klein dat ik het niet erg vind. Zal je zien dat de nieuwe het nog erger heeft en dan blijf je bezig.

• sennalonso1981
  • Laatst online: 25-10 23:09
Donstil schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 05:12:
[...]

Werkt nu prima toch met de powerbutton?
Jawel.

Zou jij het niet handiger vinden als je de homebutton zou kunnen gebruiken voor opstarten van de camera.?

• Donstil
  • Niet online
sennalonso1981 schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 14:47:
[...]

Jawel.

Zou jij het niet handiger vinden als je de homebutton zou kunnen gebruiken voor opstarten van de camera.?
Ik zou niet weten waarom dubbel drukken op de home plek fijner/handiger is eigenlijk.

• Duckvogel
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 27-03-2021
sennalonso1981 schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 14:47:
[...]

Jawel.

Via homebot kun je de home knop instellen dat hij niet google now opstart maar dan bv de camera

• iexip66
Donstil schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 14:56:
[...]

Ik zou niet weten waarom dubbel drukken op de home plek fijner/handiger is eigenlijk.
Ik zou daar graag de Bixby knop voor willen gebruiken. Nu zit ik met een knop zonder functie :|
Duckvogel schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 15:04:
[...]

Via homebot kun je de home knop instellen dat hij niet google now opstart maar dan bv de camera
ik zou zo graag dat hele Google Now compleet willen verwijderen/uitschakelen van mijn telefoon en zodat als ik per ongeluk iets telang op de Home knop blijf drukken dat irritante Google scherm tevoorschijn komt. Is dit
mogelijk?? (evt via Package Disabler Pro?)

[ Voor 13% gewijzigd door _Bailey_ op 12-05-2017 15:07 ]

• Donstil
  • Niet online
Geert1976 schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 15:06:
[...]
ik zou zo graag dat hele Google Now compleet willen verwijderen/uitschakelen van mijn telefoon en zodat als ik per ongeluk iets telang op de Home knop blijf drukken dat irritante Google scherm tevoorschijn komt. Is dit
mogelijk?? (evt via Package Disabler Pro?)
Why? Werkt goed hoor Google Assistent een stuk beter dan de andere spraak assistenten. Ik doe er best veel mee eigenlijk.

Edit: Ooh je hebt het over Google now. Dat gebruik ik eigenlijk ook niet. Bij mij onder de home knop zit assistent maar dat komt omdat ik al mijn apparaten altijd op Engels ingesteld heb staan denk ik.

[ Voor 16% gewijzigd door Donstil op 12-05-2017 15:19 ]

Donstil schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 15:17:
[...]

Why? Werkt goed hoor Google Assistent een stuk beter dan de andere spraak assistenten. Ik doe er best veel mee eigenlijk.
ik, persoonlijk, zie voor mij geen toegevoegde waarde aan mijn dagelijkse gebruik van mijn telefoon. Sowieso al die spraak assistenten kunnen me gestolen worden.
Vandaar mijn vraag of het uberhaupt compleet te verwijderen/uit te schakelen, is.

• ppeterr
Gebruikt een van jullie de PC versie van Whatsapp ?

Ik heb namelijk, dat soms de melding "webversie whatsapp actief" als een
notificatie blijft staan op het scherm (de blauwe popup).

Deze verdwijnt niet uitzichzelf. Iedere andere melding wel.

[ Voor 100% gewijzigd door ppeterr op 12-05-2017 16:24 ]

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:32

DON PAPA

Tweaker-fan

Geert1976 schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 15:06:
[...]ik zou zo graag dat hele Google Now compleet willen verwijderen/uitschakelen van mijn telefoon en zodat als ik per ongeluk iets telang op de Home knop blijf drukken dat irritante Google scherm tevoorschijn komt. Is dit mogelijk?? (evt via Package Disabler Pro?)
Dan moet je in Package Disabler Pro een vinkje zetten achter Goole-App

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8P6uroFYtNZL82HpeNG7WBqZ/full.jpg

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10:23
Weet iemand of er toevallig een Tweak/App is die dit voor elkaar krijgt? Zag het voorbij komen bij een iPhone die gejailbreaked was. Persoonlijk een geniaal idee!

http://gifmaker.store/gif...11-05-2017/1494536630.gif
EJSEJS schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 16:49:
[...]

Dan moet je in Package Disabler Pro een vinkje zetten achter Goole-App

[afbeelding]
Top!! Dankje

• Garret1410
Pukson schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 17:11:
Weet iemand of er toevallig een Tweak/App is die dit voor elkaar krijgt? Zag het voorbij komen bij een iPhone die gejailbreaked was. Persoonlijk een geniaal idee!

http://gifmaker.store/gif...11-05-2017/1494536630.gif
Een optie is een Edge venster met controls. Er is van alles te downloaden

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10:23
Na ziet er niet zo intuïtief uit als wat ik had gepost, dat je gewoon die balk kan sliden om bij verschillende opties kan komen

• jordyktm

jordyktm

Catch me if you can.

Inmiddels telefoon ingeruild bij CoolBlue. 1tje waar het scherm weer vast zit. Ben benieuwd.

• ri0ta
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-11 15:22
@PilatuS ik heb gewoon via mijn Samsung account een backup gemaakt (15 gb gratis), inclusief instellingen. Smart switch gebruikt voor media bestanden etc. Verder homescreen,settings, allemaal overgenomen.

• Sunfalls
Ik gebruik deze dagelijks en heb hier ook gewoon de melding dat webwhatsapp actief is maar dat is alleen als ik het meldingenscherm naar beneden trek.
ppeterr schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 15:26:
Gebruikt een van jullie de PC versie van Whatsapp ?

Ik heb namelijk, dat soms de melding "webversie whatsapp actief" als een
notificatie blijft staan op het scherm (de blauwe popup).

Deze verdwijnt niet uitzichzelf. Iedere andere melding wel.

Verwijderd

Geert1976 schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 12:48:
[...]

zal ik je een geheimpje verklappen?

ELKE fabrikant kampt wel met fabricage foutjes. De 1 wat meer als de ander.

Shocked?
Enig idee wat de oorzaak kan zijn waarom dat scherm loslaat? Te weinig lijm?

Je bent inderdaad niet de enige, ik lees meer van dat soort ervaringen. Apple had er jaren geleden oom problemen mee.

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 19:01:
[...]
Enig idee wat de oorzaak kan zijn waarom dat scherm loslaat? Te weinig lijm?
Ik heb het idee dat het scherm er van links naar rechts opgezet word in plaats van direct van boven.
PilatuS schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 19:06:
[...]

Ik heb het idee dat het scherm er van links naar rechts opgezet word in plaats van direct van boven.
dit vermoeden heb ik ook ja. Benieuwd of dit verhaal nog een wereldwijd staartje gaat krijgen (denk het niet)

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-11 00:59
Dat lijkt er wel op ja. Ik heb 't juist aan de achterkant. Precies aan de rechterkant zit er speling. Links strak.

Verwijderd

Voor de mensen die een case gebruiken hebben de meesten er nog geen weet van. Komen er pas achter als ze het toestel echt gedetailleerd bekijken.

• jordyktm

jordyktm

Catch me if you can.

Verwijderd schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 21:38:
Voor de mensen die een case gebruiken hebben de meesten er nog geen weet van. Komen er pas achter als ze het toestel echt gedetailleerd bekijken.
Dit had ik inderdaad ook. Na ik hem uit de case haalde was het snel goed te zien.

Verwijderd

Geert1976 schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 20:22:
[...]

dit vermoeden heb ik ook ja. Benieuwd of dit verhaal nog een wereldwijd staartje gaat krijgen (denk het niet)
Ik vraag me af of glas en lijm of dit wel een goede combi is voor een stevige telefoon. Hadden beter geheel aluminium kunnen gebruiken.
Verwijderd schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 22:25:
[...]
Ik vraag me af of glas en lijm of dit wel een goede combi is voor een stevige telefoon. Hadden beter geheel aluminium kunnen gebruiken.
geen idee, wellicht wel. Ik heb zelf die technische kennis niet. Dat laat ik over aan mensen die daar verstand van hebben ;)

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 22:25:
[...]
De S6 had ook een achterkant die met lijm vast zat en dat werkt prima.
nu al 3x voor lul gestaan bij een betaalautomaat om met mijn S8 contactloos (via ING) af te rekenen....Meerdere keren de telefoon kort TEGEN de automaat gehouden. Op de betaalautomaat zie ik dan een melding: ''onbruikbare pas''

Niks werkte! Heb gewoon de set up goed doorlopen. Staat er fijn zo'n rij mensen achter je, je aankijkend zo van: "'ppffff, heb je weer zon popi jopie die stoer met zn telefoontje wil afrekenen!" ;w ;w

Volgende keer ram ik wel ff een paar keer stevig met mijn telefoon tegen zo'n betaalautomaat |:( |:(

Heb wel een heel dun hoesje om mijn telefoon, maar dat moet volgens mij niet zoveel uit maken.

Iemand nog tips?

[ Voor 36% gewijzigd door _Bailey_ op 13-05-2017 12:35 ]

• cgok
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 23:43
Geert1976 schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 12:30:
nu al 3x voor lul gestaan bij een betaalautomaat om met mijn S8 contactloos (via ING) af te rekenen....Meerdere keren de telefoon kort TEGEN de automaat gehouden. Op de betaalautomaat zie ik dan een melding: ''onbruikbare pas''

Niks werkte! Heb gewoon de set up goed doorlopen. Staat er fijn zo'n rij mensen achter je, je aankijkend zo van: "'ppffff, heb je weer zon popi jopie die stoer met zn telefoontje wil afrekenen!" ;w ;w

Volgende keer ram ik wel ff een paar keer stevig met mijn telefoon tegen zo'n betaalautomaat |:( |:(

Heb wel een heel dun hoesje om mijn telefoon, maar dat moet volgens mij niet zoveel uit maken.

Iemand nog tips?
met abnamro weinig tot helemaal geen probleem. heel soms lukt het eerste keer niet(zelfde foutmelding), tweede keer langer tegen aan houden.

• pappaleone
  • Laatst online: 15-08-2021
cgok schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 12:50:
[...]

met abnamro weinig tot helemaal geen probleem. heel soms lukt het eerste keer niet(zelfde foutmelding), tweede keer langer tegen aan houden.
Of gewoon met je pinpas of contant is ook een optie. Komt lekker protserig over met zo'n telefoon voor de betaalautomaat en dan zien dat hij het niet doet 8)7
pappaleone schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 13:04:
[...]

Of gewoon met je pinpas of contant is ook een optie. Komt lekker protserig over met zo'n telefoon voor de betaalautomaat en dan zien dat hij het niet doet 8)7
nah, als t gewoon 100% werkt de 1ste keer vind ik het een erg fijne manier van betalen.

• ppeterr
@Geert1976

Ik gebruik hier Vodafone wallet, gekoppeld aan een
PayPal pas. En werkt vlekkeloos.

[ Voor 9% gewijzigd door ppeterr op 13-05-2017 13:18 ]

• Eek2nd

Iemand nog tips?
Wat een domme automaat... tis een telefoon, geen pas...
Zeg dat voortaan tegen het automaat (of kassameneer/mevrouw) dat het niet klopt dat het een onbruikbare pas is 8)7

Maar ik betaal ook liever met cash en anders pinpas (al dan niet NFC)
Net zo makkelijk en bespaard beetje batterij :*)
Eek2nd schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 13:24:
[...]

Wat een domme automaat... tis een telefoon, geen pas...
Zeg dat voortaan tegen het automaat (of kassameneer/mevrouw) dat het niet klopt dat het een onbruikbare pas is 8)7
haha zal het een volgende keer zeggen tegen de betreffende betaalautomaat ;)

ik begrijp uit sommige reacties hierboven dat er wat weerstand is jegens contactloos betalen via je telefoon.

Hoe fijn is het met dit warme weer ff naar je ijscoboertje te lopen ZONDER portomonee en alleen je telefoon mee te hoeven nemen. Ik heb vaker mijn telefoon binnen handbereik dan m'n portomonee waar van alles en nog wat in zit.

Of even nog een boodschap doen op de weg terug...hup, weer alleen je telefoon nodig.

[ Voor 39% gewijzigd door _Bailey_ op 13-05-2017 13:34 ]

• cliors
  • Laatst online: 28-10 22:19
Hele discussie dat je ook contant kan betalen. Nee echt?
cliors schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 14:24:
Hele discussie dat je ook contant kan betalen. Nee echt?
tsja... ik snap eigenlijk ook helemaal niet waarom mensen zo nodig een nieuwe S8(+) willen aanschaffen...toch onzin en zonde van je geld?

Je kan op Marktplaats een prima telefoontje kopen voor paar honderd euro minder dan de S8 en kan je toch ook prima mee internetten, whatsappen, instagrammen en feesboeken?

Dit hele topic is eigenlijk gewoon compleet overbodig.

:9 :9

• PilatuS
  • Niet online
Doe lekker wat je persoonlijk fijn vind. Voor een jaar of 2 terug deed ik alles contant. Nu met contactloos pinnen doe ik alles met de pin. Misschien schakel ik nog wel een keer over naar de telefoon. Ieder zo zijn ding. Ik zie niet wat er mis is om met de telefoon te betalen als je dat prettig vind.

• Eek2nd
Ik vind het ook geen probleem dat mensen met telefoon pinnen hoor..
Ik zeg alleen dat ik liever cash en pin gebruik.
Het is namelijk wel handig, vooral voor mensen die haast nooit portemonnee bij zich hebben, dan vind ik telefoon pinnen beter dan pasje in telefoon hoesje.

Maar goed.. als t zo doorgaat moet er een telefoon-pinnen topic komen (als die er nog niet is).

• Donstil
  • Niet online
Ppff wat een geneuzel over andere berichtjes zeg.
We praten even 5 post langs over wat anders (Komt notabene voort uit Geert zijn vraag) en we beginnen weer te mieren over losse Topics.

Lees er dan gewoon overheen en reageer je niet.
pappaleone schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 13:04:
[...]

Haha contant :)

Iemand nog tips?
Ik had dit met de S7EDGE en de Pixel ook en daardoor het maar even uitgezocht er stond op een gegeven moment niemand achter mij bij de AH en toen ben ik ervoor gegaan :) .

Het bleek bij mijn bank (AbnAmro) dat de melding op de pin terminal niet klopt met de reactietijd van het toestel. Zegt de pin terminal "Verwijder pas" dan is de smartphone nog niet klaar.

Als ik wacht op de trilling van de app (AbnAmro Wallet trilt ter bevestiging) welke iets later is dan de "Verwijder pas" melding op de terminal gaaf het altijd goed. Zelfs bij bedragen hoger dan €25,- ik begreep dat de medewerker dan ziet "Klant volgt instructies op smartphone".

Ben er wel blij mee. Gebruik het nu overal waar het kan.

Donstil schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 16:21:

[...]

Het bleek bij mijn bank (AbnAmro) dat de melding op de pin terminal niet klopt met de reactietijd van het toestel. Zegt de pin terminal "Verwijder pas" dan is de smartphone nog niet klaar.

Als ik wacht op de trilling van de app (AbnAmro Wallet trilt ter bevestiging) welke iets later is dan de "Verwijder pas" melding op de terminal gaaf het altijd goed. Zelfs bij bedragen hoger dan €25,- ik begreep dat de medewerker dan ziet "Klant volgt instructies op smartphone".

Ben er wel blij mee. Gebruik het nu overal waar het kan.
begrijp ik uit jouw verhaal dat je je ABN Waller app wel open moeten hebben staan om te kunnen betalen?

Want dat wordt in een instructie filmpje van de ING nadrukkelijk verteld, dat dat dus niet hoeft.
Ik hoef alleen mn telefoon uit de slaap stand te halen. Ga het vanavond of morgenvroeg na het tanken bij de Shell nog maar eens proberen
Geert1976 schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 17:02:
[...]

begrijp ik uit jouw verhaal dat je je ABN Waller app wel open moeten hebben staan om te kunnen betalen?

Want dat wordt in een instructie filmpje van de ING nadrukkelijk verteld, dat dat dus niet hoeft.
Ik hoef alleen mn telefoon uit de slaap stand te halen. Ga het vanavond of morgenvroeg na het tanken bij de Shell nog maar eens proberen
Ik betaal regelmatig met mijn S8+, wat nog wel eens "verbaasde gezichten" oplevert, en ondervindt geen problemen...

Zit bij de ING, "Mobiel bankieren" & "Mobiel betalen" (beiden apps van de ING) geïnstalleerd...

Mobiel bankieren-app is nodig, om Mobiel betalen te activeren...

Mobiel betalen-app staat niet open bij mij, maar wordt automatisch opgestart zodra ik mijn S8+ bij de terminal houdt...

Check voor de zekerheid, dat deze app niet in de "slaapstand" geplaatst wordt na bv 3 dagen...

[ Voor 12% gewijzigd door henklbr op 13-05-2017 17:10 ]

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

henklbr schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 17:08:
[...]

Mobiel bankieren-app is nodig, om Mobiel betalen te activeren...
Uiteraard had ik de Bankieren app al op mijn telefoon voordat ik met dat contactloos betalen gebeuren begon.

Gisteren de Mobiel Betalen app geinstalleerd en alles doorlopen, werd zo'n virtuele contactloze betaalpas aangemaakt en melding dat alles klaar was voor gebruik.

Helaas dus nog geen geslaagde betaling bij mijn lokale supermarkt, meerdere pogingen.
Ook beide apps verwijderd en weer alles opnieuw uitgevoerd. Niks.

Ik ga dus vanavond of morgen na het tanken nog een keer contactloos proberen te betalen, lukt dat niet, ren ik naar mijn auto en sjees ik het tankstation uit ;)

edit: ah, ik zie nu je opmerking over de app uit de slaapstand...das n goeie! ga ik ff checken. Thanks Henk! :)

[ Voor 6% gewijzigd door _Bailey_ op 13-05-2017 17:13 ]

Geert1976 schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 17:12:
[...]

Uiteraard had ik de Bankieren app al op mijn telefoon voordat ik met dat contactloos betalen gebeuren begon.

Gisteren de Mobiel Betalen app geinstalleerd en alles doorlopen, werd zo'n virtuele contactloze betaalpas aangemaakt en melding dat alles klaar was voor gebruik.

Helaas dus nog geen geslaagde betaling bij mijn lokale supermarkt, meerdere pogingen.
Ook beide apps verwijderd en weer alles opnieuw uitgevoerd. Niks.

Ik ga dus vanavond of morgen na het tanken nog een keer contactloos proberen te betalen, lukt dat niet, ren ik naar mijn auto en sjees ik het tankstation uit ;)

edit: ah, ik zie nu je opmerking over de app uit de slaapstand...das n goeie! ga ik ff checken. Thanks Henk! :)
Menu - Instellingen - Apparaatonderhoud - Batterij

Naar ondere scrollen -> Niet-gecontroleerde apps
Naar ondere scrollen -> Apps toevoegen -> Bankieren & Betalen

Daarna terug naar "Batterij"-info

Toets op "Batterijverbruik", Toets op de 3-puntjes rechtsboven

Batterijverbr. optimalis. aanklikken -> Toets "Apps niet geoptimaliseerd" aan -> Alle Apps

Bij "Bankieren" & "Betalen" het schuifje op UIT zetten

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Pagina: 1 ... 35 ... 96 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S8-serie] Levertijd & Prijzen
- Rooten, unlocken en custom ROM's: [Samsung Galaxy S8-serie] Rooten & Custom ROM's
- Accessoires: [Samsung Galaxy S8-serie] Het grote Accessoires topic
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support