My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Dan voorlopig maar geen functie op de knop.Donstil schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 20:12:
[...]
Nee, althans zover ik had begrepen remap je niet de knop maar remap je de functie van bixby.
Daarom zie je bij zoveel van die apps nog even een fractie van een seconde het bixby scherm.
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
Waarom heb je hem niet gewoon terug gestuurd? Alle toestellen vallen nog binnen de 30 dagen welke CoolBlue daar voor heeft.m0nk schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 20:37:
Inmiddels weer een paar dagen verder. Mijn s8 is vanochtend pas opgepikt door de serviceafdeling van CB (vorige week vrijdag verstuurd). Vanmiddag om half 3 kreeg ik ineens een email van de klantenservice van CB dat ze het probleem niet kunnen vinden.. Ze zien geen los laten scherm.. ( Zie: m0nk in "[Samsung Galaxy S8-serie] Ervaringen & Discussie" ) Of ik het probleem kon verduidelijken via de email.. Ik nogmaals deze foto verstuurd, maar helaas blijkt dat de backoffice de email verstuurd vanuit de klantenservice en mijn reply dus niet direct bij ze terecht komt maar bij de eerste lijn. Die gingen het doorsturen maar helaas tot op heden nog niets gehoord.. Nog afwachten dus..
Ik druk na bijna drie weken nog steeds mis als ik volume naar beneden wil drukken. Ik zou die functie daarom wel graag op die knop zien
[ Voor 14% gewijzigd door Donstil op 09-05-2017 21:05 ]
Nou Samsung kun je gewoon factory reset uitvoeren via boot menu. Anders wel via de pc (dus zonder sporen achter telaten) daarbij was 'vroeger' imei nummers veranderen van HTC's ook koud kunstje... Dus je telefoon is nog steeds heel interessant voor dieven hoogstens je data niet.Geert1976 schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 15:37:
[...]
ow ja, dat is wel een 'dingetje'. Dus dan moet de toekomstige dief van mijn telefoon nadat ie 'm gejat heeft ook nog ff vlug een foto van me nemen![]()
![]()
![]()
Hij heeft het er maar druk mee tegenwoordig. De dieven hadden het vroegah toch veel makkelijker met smartphones he, gewoon die dingen jatten en terugzetten naar fabrieksinstellingen en op Marktplaats verkopen.
Totdat die klote bedrijven met iCloud lock (Apple) en Samsung met hun eigen lock, op de proppen kwamen. Nu kunnen dieven zeer weinig met gejatte (nieuwere) smartphones.
Heb wel te doen met die dieven![]()
Zit er geen Lock op een Samsung als deze gewiped wordt zonder account los te koppelen?Practics schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 21:06:
[...]
Nou Samsung kun je gewoon factory reset uitvoeren via boot menu. Anders wel via de pc (dus zonder sporen achter telaten) daarbij was 'vroeger' imei nummers veranderen van HTC's ook koud kunstje... Dus je telefoon is nog steeds heel interessant voor dieven hoogstens je data niet.
Dat zou wel een kwalijke zaak zijn zeg. Flinke stap achter de andere fabrikanten welke dat wel aanbieden.
Verwijderd

It's not a bug, it's a feature. Het is de drukgevoelige home knop. Bij iets harder indrukken bootst hij inderdaad een fysieke home knop na d.m.v. een trilmotor.W84 schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 21:23:
Ik heb soms uit het niets dat de Homeknop dubbeltikt/ trilt alsof ik 'm hard indruk.Meer hier last van?
Dat zou je zeggen idd maar dat is het niet. Het is een andere "klik" dan je krijgt als je wat harder drukt. Het zijn er een soort van drie achter elkaar.Amps schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 21:51:
[...]
It's not a bug, it's a feature. Het is de drukgevoelige home knop. Bij iets harder indrukken bootst hij inderdaad een fysieke home knop na d.m.v. een trilmotor.
Ja ik. Had het al opgemerkt en gepost toen hij net uit was. Waren toen wel wat meer mensen die het ook hadden.W84 schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 21:23:
Ik heb soms uit het niets dat de Homeknop dubbeltikt/ trilt alsof ik 'm hard indruk.Meer hier last van?
Lijkt iets van een bug te zijn ofz.
Goeie keuze, denk ik zoVerwijderd schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 21:42:
Kom van een iPhone 7 Plus en moet zeggen dat de S8 me hartstikke goed bevalt. Batterijduur is ook prima.
[afbeelding]
[afbeelding]
                    Bambu Lab P1S Combo
Verwijderd
Normale S8 of S8+?W84 schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 21:48:
Mijn record staat op 6 uur scherm. Echt gestoord.
Zeker goede keuze geweest. Heb expres niet voor de S8+ gekozen omdat ik niet weer zo'n grote telefoon wou en de S8 qua inches dezelfde schermgrootte heeft als de iPhone 7 Plus. Alleen lekker compact.
Oh oeps, ik las het verkeerd want die foto is dus de 7 Plus vs. de S8+, niet de normale S8.Verwijderd schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 22:04:
[...]
Zeker goede keuze geweest. Heb expres niet voor de S8+ gekozen omdat ik niet weer zo'n grote telefoon wou en de S8 qua inches dezelfde schermgrootte heeft als de iPhone 7 Plus. Alleen lekker compact.
Bij deze even een "correctie" over je keuze
Ik vind de S8 ook juist doordat die veel compacter is voor een groter scherm veel meer 'premium', terwijl de iPhone-liefhebbers toch een iets ander beeld erbij hebben.
                    Bambu Lab P1S Combo
Op mijn s7E had ik erg last van Whatsapp veel verbruikt, en gaat nu gewoon verder.... 391mAh met bijna 4u CPU total. Bijna niet geappt vandaag. (Wat is het toch een rot app....) oude backup terug gezet van Whatsapp, misschien toch maar eens wissen en een nieuwe starten.
| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |
Het is op zich wel gelukt, maar sjiek is anders. Ik heb nu twee taken gemaakt. Elke taak start de instellingen app en middels autoinput "bladert" de taak naar de juiste instelling. Middels een variabele controleert de taak of de "tegenovergestelde" unlock methode niet actief is.jabberwock schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 17:05:
[...]
Ik zie een uitdaging om dit met Tasker te gaan realiseren. Alhoewel ik vermoed root nodig te hebben daarvoor.
Het is dus min of meer een geautomatiseerde actie wat het fysieke aanraken in de instellingen nabootst.
Het zal dus ook alleen werken wanneer het scherm aanstaat en unlocked is. Ik kan er nu nog een profiel van maken op bepaalde tijden, maar het zal toch niet automatisch werken omdat zoals gezegd het scherm aan en unlocked moet zijn.
Ik maak tevens gebruik de edge panel " triggers" waarin ik tasker taken kan zetten. Ik kan dus snel van dat edge panel deze taken afvuren.
Als dit echt automatisch moet is toch echt root met secure settings oid nodig.
Heb hetzelfde als jij, heb je nog een oplossing kunnen vinden?jabberwock schreef op zondag 30 april 2017 @ 22:04:
Ik blijf problemen houden met het registreren van mijn irissen. Het scannen gaat meestal tot 50% en stopt dan met de melding dat het scannen niet werkt en dat ik het toestel opnieuw moet starten.
Zodra hij gaat scannen zie ik die afbeelding van 2 oogjes waar ik naar moet kijken en gaat dat rode lampje scannen. Maar alle filmpjes op Youtube laten ook zo'n nightvision frontcam beeld zien. Dat krijg ik echter niet.
Ik heb zojuist zelfs een factory reset gedaan, geen verschil.
Als ik In het *#0*# menu de iris cam test doe ziet dat er goed uit. Dus wel dat nightvision achtige venstertje. En de test geeft geen fout.
Wat ik wel zie in dat test menu is een camerafout op de front cam. Geen idee of het er iets mee te maken heeft. Vind de melding ook vreemd want de frontcamera werkt verder prima. Ook het unlocken met de gezichtsherkenning (en dus frontcam) werkt feilloos.
Ik verwacht dus ook niet dat er iets met de hardware is, maar eerder een software probleem.
Zijn er mensen waarbij de irisscan ook niet lekker werkt en die willen testen of bij hen ook de front cam test mislukt?
Update: ik heb het opgegeven. Als ok mijn vrouw haar ogen laat registreren lukt het vrijwel direct. Het zal wel aan mijn ogen liggen...
Blijf het wel vreemd vinden dat het nightvision venstertje niet verschijnt, ook niet na registratie van mijn vrouw's ogen.
Nee: dan treedt de "Factory Reset Protection" (FRP) in werking! Je zal moeten inloggen met je Samsung Account na een reset!Practics schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 21:06:
[...]
Nou Samsung kun je gewoon factory reset uitvoeren via boot menu. Anders wel via de pc (dus zonder sporen achter telaten) daarbij was 'vroeger' imei nummers veranderen van HTC's ook koud kunstje... Dus je telefoon is nog steeds heel interessant voor dieven hoogstens je data niet.
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
Soort van... ik heb het toestel omgeruild bij T-mobile voor een werkende.stijnec1 schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 22:40:
[...]
Heb hetzelfde als jij, heb je nog een oplossing kunnen vinden?
Nice. Dus toch. Goed om te weten.henklbr schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 22:41:
[...]
Nee: dan treedt de "Factory Reset Protection" (FRP) in werking! Je zal moeten inloggen met je Samsung Account na een reset!
Je hebt op het 5,5"" rechthoekig scherm ectief met zoveel ruimte als op het 5,8" ronde Edge scherm verwacht ik.MacorgaZ schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 22:14:
[...]
Oh oeps, ik las het verkeerd want die foto is dus de 7 Plus vs. de S8+, niet de normale S8.
Bij deze even een "correctie" over je keuze![]()
Ik vind de S8 ook juist doordat die veel compacter is voor een groter scherm veel meer 'premium', terwijl de iPhone-liefhebbers toch een iets ander beeld erbij hebben.
[afbeelding]
Ik had een 7+ en nu een normale 8, ondanks dat ik de eerste dagen het erg fijn vond dat de 8 "compacter" was merk ik nu dat ik steeds denk "Die 7+ maat was eigenlijk prima. Doe mij maar een 8+"
Edit: Nog even een vraagje voor mensen die de draadloze lader hebben. Laad deze net zo snel als via de kabel of is dit veel langzamer ?
[ Voor 24% gewijzigd door PilatuS op 09-05-2017 23:56 ]
Dit valt toch wel mee?Verwijderd schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 21:42:
Kom van een iPhone 7 Plus en moet zeggen dat de S8 me hartstikke goed bevalt. Batterijduur is ook prima.
[afbeelding]
[afbeelding]
Mijn iPhone 7 doet 7+ uur gebruik (aan tijd) en 16+ uur standby. Een 7 plus zou langer moeten mee gaan.
Als Apple iets nog moet leren is het wel de randen maar vind het aan de andere kant niet erg door de home knop.MacorgaZ schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 22:14:
[...]
Oh oeps, ik las het verkeerd want die foto is dus de 7 Plus vs. de S8+, niet de normale S8.
Bij deze even een "correctie" over je keuze![]()
[afbeelding]
Toch heeft Samsung een zeer mooi toestel gelanceerd met de S8
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
En zeg nu eerlijk als de S8 naast de Iphone ligt dan moet je toch toegeven dat de Iphone een lomp uiterlijk heeft met die ronde button.
Heb vandaag mijn S8 ontvangen en geinstalleerd. Toen dat klaar was de S6 klaar gemaakt voor verkoop. Zodra je die in de hand hebt voelt ie gelijk oud aan door de grote schermranden en plek voor de homebutton.pappaleone schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 01:39:
[...]
En zeg nu eerlijk als de S8 naast de Iphone ligt dan moet je toch toegeven dat de Iphone een lomp uiterlijk heeft met die ronde button.
Haha nou dat valt ook wel weer mee.pappaleone schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 01:39:
[...]
Apple houd gewoon vast aan de vingerprint aan de voorkant, opzich is dat wel wat waard als bedrijf. Een beetje eigen waarde enz.
Een ongelukkig gekozen Vingerprint zoals op de Samsung is gewoon geen overwogen Apple beslissing
De eerste paar uur vond ik de plek op de S8 ook maar niets. Alleen zodra je er aan gewent bent werkt het heel goed. Ik vind dit nu op de S8 eigenlijk fijner dan op mijn oude S6. De wijsvinger komt op een meer natuurlijke manier op de scanner uit dan met de duim op de S6.Donstil schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 02:55:
Een ongelukkig gekozen Vingerprint zoals op de Samsung is gewoon geen overwogen Apple beslissing
[ Voor 10% gewijzigd door PilatuS op 10-05-2017 03:05 ]
behalve als je linkshandig bentPilatuS schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 03:03:
[...]
De wijsvinger komt op een meer natuurlijke manier op de scanner uit...
Ik ben rechts maar gebruik hem zeker net zoveel met links. Kan me niet voorstellen dat linkshandigen dat niet ook gewoon doen/kunnen eigenlijk.
Ja ik ben er nu ook wel aan gewend hoor en dan gaat het opzich prima. Echt natuurlijk is meer de plek van de Google Pixel sensor ofz. Dit zit toch een beetje uit het midden.PilatuS schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 03:03:
[...]
De eerste paar uur vond ik de plek op de S8 ook maar niets. Alleen zodra je er aan gewent bent werkt het heel goed. Ik vind dit nu op de S8 eigenlijk fijner dan op mijn oude S6. De wijsvinger komt op een meer natuurlijke manier op de scanner uit dan met de duim op de S6.
ow jawel, het lukt me ook wel. Het is echter geen natuurlijke/ergonomische beweging.Donstil schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 04:18:
[...]
Ik ben rechts maar gebruik hem zeker net zoveel met links. Kan me niet voorstellen dat linkshandigen dat niet ook gewoon doen/kunnen eigenlijk.
Ook ik was eerst in bezit van een Iphone 7+ en heb de overstap gemaakt naar de S8 omdat ik dat compacte ook wel fijn vond. Maar heb nu precies hetzelfde, dat ik de maat eigenlijk net te klein vind, en dan vooral de breedte. Ik druk nu zo vaak de verkeerde letter in bij het invoeren van een website of whatsapp bericht dat ik er akelig van word en mij afvraag of ik toch niet voor de S8+ moet gaan.Donstil schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 23:34:
[...]
Je hebt op het 5,5"" rechthoekig scherm ectief met zoveel ruimte als op het 5,8" ronde Edge scherm verwacht ik.
Ik had een 7+ en nu een normale 8, ondanks dat ik de eerste dagen het erg fijn vond dat de 8 "compacter" was merk ik nu dat ik steeds denk "Die 7+ maat was eigenlijk prima. Doe mij maar een 8+"
Dat is het ook
Laat Samsung en Apple een mooie samenwerking aan gaan.
Hardware van Samsung. OS van Apple
Maar goed Apple kan dit jaar nog terugslaan met de iPhone Edition.
Dat heeft ook wel te maken met het Samsung toetsenbord. Ik heb ook een S8 en het standaard toetsenbord kwam me al snel de keel uit hangen. Ik heb nu Gboard geïnstalleerd en dat werkt vele malen beter.NeonovA schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 07:50:
[...]
Ook ik was eerst in bezit van een Iphone 7+ en heb de overstap gemaakt naar de S8 omdat ik dat compacte ook wel fijn vond. Maar heb nu precies hetzelfde, dat ik de maat eigenlijk net te klein vind, en dan vooral de breedte. Ik druk nu zo vaak de verkeerde letter in bij het invoeren van een website of whatsapp bericht dat ik er akelig van word en mij afvraag of ik toch niet voor de S8+ moet gaan.
-Neyluzz komt van een Oneplus 3
Google Play: SwiftKey Keyboard als eens geprobeerd?Neyluzz schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 08:38:
[...]
Dat heeft ook wel te maken met het Samsung toetsenbord. Ik heb ook een S8 en het standaard toetsenbord kwam me al snel de keel uit hangen. Ik heb nu Gboard geïnstalleerd en dat werkt vele malen beter.
-Neyluzz komt van een Oneplus 3
ik kom ook van een iPhone (7), ben dus ook stock iOS toetsenbord gewend.NeonovA schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 07:50:
[...]
Ook ik was eerst in bezit van een Iphone 7+ en heb de overstap gemaakt naar de S8 omdat ik dat compacte ook wel fijn vond. Maar heb nu precies hetzelfde, dat ik de maat eigenlijk net te klein vind, en dan vooral de breedte. Ik druk nu zo vaak de verkeerde letter in bij het invoeren van een website of whatsapp bericht dat ik er akelig van word en mij afvraag of ik toch niet voor de S8+ moet gaan.
Sinds enkele dagen ben ik zowel SiftKey en GBoard aan het afwisselen.
Echt een verademing, zo je woorden in 1 veeg kunnen swipen. Ben er nog niet helemaal uit welke van de 2 mijn voorkeur heeft.
Maar zoals anderen hierboven hebben aangegeven, zeker de moeite om die eens te proberen!
Als toestel fysiek uit staat kun je niks pas als Android actief word kan er wat. Dus als na diefstal gelijk telefoon wordt uit gezet hoeft Android nooit meer actief te worden voor een factory set. Hoogstens het boot menu en daar zit 0 beveiliging in.Donstil schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 21:10:
[...]
Zit er geen Lock op een Samsung als deze gewiped wordt zonder account los te koppelen?
Dat zou wel een kwalijke zaak zijn zeg. Flinke stap achter de andere fabrikanten welke dat wel aanbieden.
Dus hoogstens je data is redelijk veilig, maar ook daar zet maar twijfels bij alleen daar is veeeel meer kennis voor nodig.
gelukkig is de gemiddelde dief dommer dan een inktvisje...dus dat zal wel los lopen danPractics schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 10:13:
[...]
Als toestel fysiek uit staat kun je niks pas als Android actief word kan er wat. Dus als na diefstal gelijk telefoon wordt uit gezet hoeft Android nooit meer actief te worden voor een factory set. Hoogstens het boot menu en daar zit 0 beveiliging in.
Dus hoogstens je data is redelijk veilig, maar ook daar zet maar twijfels bij alleen daar is veeeel meer kennis voor nodig.
Ah, duidelijk. Tnx! Het viel me de laatste dagen pas op eigenlijk. Wellicht wordt het nog gefixt met een update binnenkort.Donstil schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 21:58:
[...]
Dat zou je zeggen idd maar dat is het niet. Het is een andere "klik" dan je krijgt als je wat harder drukt. Het zijn er een soort van drie achter elkaar.
[...]
Ja ik. Had het al opgemerkt en gepost toen hij net uit was. Waren toen wel wat meer mensen die het ook hadden.
Lijkt iets van een bug te zijn ofz.
Normale S8.Verwijderd schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 22:04:
[...]
Normale S8 of S8+?
[...]
Als je je toestel "beveiligd" hebt, kan een dief NIKS met je toestel!Practics schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 10:13:
[...]
Als toestel fysiek uit staat kun je niks pas als Android actief word kan er wat. Dus als na diefstal gelijk telefoon wordt uit gezet hoeft Android nooit meer actief te worden voor een factory set. Hoogstens het boot menu en daar zit 0 beveiliging in.
Hij heeft je "iris", "gezicht", "vingerafdruk", "PIN-code" etc. niet om in je toestel te komen; als het goed is, heeft de eigenaar de SIM ook voorzien van een code...
Hij kan dan wel in het "recovery"-menu komen (als de dief weet hoe), toestel resetten etc.: ook dan heeft hij niks aan het toestel -> FRP (Factory Reset Protection) treedt in werking -> invoeren "Samsung Account".
Nou, denkt de dief: dan ga ik toch met Odin nieuwe "firmware" flashen...
Ook dan treedt FRP in werking.
De eigenaar van het toestel moet echter WEL een Samsung-account hebben en deze ook ingesteld hebben op je toestel...
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
Je kunt de FRP omzeilen maar met software die gesideload wordt. Bij elke security patch wordt het gedicht maar helaas snel weer gehacked.Practics schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 21:06:
[...]
Dus een normaal iemand komt er niet in alleen een handige tweaker met behulp van software.
Ik kan me herinneren dat Samsung ook zijn eigen Reactivation lock had. Toen kon je met Odin niet eens flashen. Jammer dat dat er niet meer op zit.
Edit: Ik zie trouwens net ook een optie 'Veilig opstarten' met pincode. Staat standaard uit.
[ Voor 52% gewijzigd door Garret1410 op 10-05-2017 13:45 ]
Ik vond het geluid ook erg slecht.Geert1976 schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 18:10:
vandaag na 2 weken eens de AKG oordopjes uitgepakt en uitgeprobeerd. Eerst zonder de Adapt Sound set up. Ik was verre van onder de indruk.
Toen in Instellingen, de Adapt Sound set up doorlopen;
Wowww! Echt zwaar onder de indruk van het resultaat daarna!!
Het geluid is echt fantastisch na deze set up, het verschil is echt bizar gewoon.
Het geluidsbeeld is echt heerlijk vol en helder, met zowel het laag als het hoog.
Dit heeft Samsung echt onwijs goed voor elkaar.
Wat heb je precies doorlopen dan?
Pizza!
Adapt Sound, je komt hier via Instellingen -- Geluiden en Trillen -- Geluidskwaliteit- en effecten --Adapt SoundThaimaster schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 13:49:
[...]
Ik vond het geluid ook erg slecht.
Wat heb je precies doorlopen dan?
Voor de s6 heb ik er nog een van muvit. Kent iemand een betere?
Heb nu gelijk de custom EQ gevonden. Mooi dat dit er in zit. Vind mijn muziek zonder EQ aanpassingen heel zwaar klinken. Met de custom EQ vind ik het veel beter. Dus gelijk even ingesteltGeert1976 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 14:01:
[...]
Adapt Sound, je komt hier via Instellingen -- Geluiden en Trillen -- Geluidskwaliteit- en effecten --Adapt Sound
Je haalt de woorden uit mijn mondGeert1976 schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 18:10:
vandaag na 2 weken eens de AKG oordopjes uitgepakt en uitgeprobeerd. Eerst zonder de Adapt Sound set up. Ik was verre van onder de indruk.
Toen in Instellingen, de Adapt Sound set up doorlopen;
Wowww! Echt zwaar onder de indruk van het resultaat daarna!!
Het geluid is echt fantastisch na deze set up, het verschil is echt bizar gewoon.
Het geluidsbeeld is echt heerlijk vol en helder, met zowel het laag als het hoog.
Dit heeft Samsung echt onwijs goed voor elkaar.
Na het instellen ervaar ik het ook als een wereld van verschil
geen wonder dat die AKG oordoppies in 1ste instantie de grond in werden geboord door menig bekend youtube reviewer en/of tech-sites.indofk schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 14:14:
[...]
Je haalt de woorden uit mijn mond
Ik durf te wedden dat die NIET de Adapt Sound set up hebben doorlopen alvorens de oordoppen te reviewen. Out-of-the-box klinken die oordopjes ook voor geen meter, maar;
Ik durf gerust te stellen dat NA de Adapt Sound set up, de AKG's prima mee kunnen met de meer gerenommeerde merken.
[ Voor 6% gewijzigd door _Bailey_ op 10-05-2017 14:21 ]
Ik heb de Adapt Sound setup gevolgd maar ik kreeg na het horen van alle piepjes er alleen maar extra white noise bij op de achtergrond. Ik heb wel de UHQ upscaler aangezet en het klinkt hoe dan ook beter. Met Adapt Sound klinkt het beter zolang er maar geen stiltes komen want dan hoor ik de static weer. Heb jij een merkbaar verschil daarin?indofk schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 14:14:
[...]
Je haalt de woorden uit mijn mond
Bij private mode kon ik deze gewoon aanzetten en de pin invoeren. Als ik dan de telefoon aansloot kwam er netjes een losse map waar ik de data in kon zetten. Nu met secure folder laat Windows de telefoon als leeg zien. Ik kan dus niet secure folder aanzetten en dan data in die map zetten. Moet ik nou eerst de data gewoon op de telefoon zetten en dan verplaatsen naar de secure folder ?
Nu zou ik graag willen dat de camera altijd opstart in de prof modus, maar dat zal wss alleen gaan met n custom rom neem ik aan? Of een third party app wellicht?
Je kunt een shortcut van deze profmode op je homescreen plaatsen. Daarmee start je altijd in profmode.penscup62 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 15:43:
Het toestel maakt prachtige foto's, zeker in de prof stand.
Nu zou ik graag willen dat de camera altijd opstart in de prof modus, maar dat zal wss alleen gaan met n custom rom neem ik aan? Of een third party app wellicht?
Geweldig! Dacht ik toch echt dat ik intussen alle opties en instellingen van het toestel had bekeken, uitgeprobeerd en gevonden, niet dusjabberwock schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 15:50:
[...]
Je kunt een shortcut van deze profmode op je homescreen plaatsen. Daarmee start je altijd in profmode.
Wil je graag helpen maar wat is Edge handgreep.W84 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 17:39:
Heeft iemand misschien de standaard instellingen van de edge handgreep? Het ging niet helemaal goed.
Edge screen, vensters, lighting ?
Edge-vensters > Instellingen handgreep
[ Voor 26% gewijzigd door W84 op 10-05-2017 18:17 ]
Oké. Standaard instellingen heb ik niet maar is ook niet zo moeilijk toch. Je hebt twee sliders, eentje voor transparantie en andere voor de grote. Gewoon in het midden zetten. Verder kun je nog de positie en hoogte instellen.W84 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 18:16:
Dat tabje aan de zijkant waarmee je edge-vensters opent.
Je komt er door op Edge vensters te drukken en dan op de drie stipjes rechts bovenin. Instellingen handgreep.
Een koptelefoon review je altijd zonder equalizer ed. Of met dezelfde settings als waarmee je andere dopjes reviewt. Dat gezegd hebbende biedt de adapt sound wel echt een meerwaarde. Gebruik zelf de Sennheiser momentum en merk flink verschil. Volgens mij worden de tonen die je niet meer goed hoort geboost.Geert1976 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 14:19:
[...]
geen wonder dat die AKG oordoppies in 1ste instantie de grond in werden geboord door menig bekend youtube reviewer en/of tech-sites.
Ik durf te wedden dat die NIET de Adapt Sound set up hebben doorlopen alvorens de oordoppen te reviewen. Out-of-the-box klinken die oordopjes ook voor geen meter, maar;
Ik durf gerust te stellen dat NA de Adapt Sound set up, de AKG's prima mee kunnen met de meer gerenommeerde merken.
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
Je verwacht het niet maar inderdaad het werkt ook met Bluetooth. Zoals ik hier net al aangaf maak ik gebruik van de Sennheiser momentum wireless welk je gezien zijn prijs in het topsegment mag plaatsen. Maar zelfs dan biedt de functie toch echt wel meerwaarde. Vind het erg gaaf gedaan met de personalisatie.Donstil schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 19:38:
Werkt adapt sound ook voor bt dopjes? Of is dat iets van de DAC?
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
mooi! dan ga ik Adapt Sound morgen eens loslaten op mijn AirPodsBoobybandit schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 19:48:
[...]
Je verwacht het niet maar inderdaad het werkt ook met Bluetooth. Zoals ik hier net al aangaf maak ik gebruik van de Sennheiser momentum wireless welk je gezien zijn prijs in het topsegment mag plaatsen. Maar zelfs dan biedt de functie toch echt wel meerwaarde. Vind het erg gaaf gedaan met de personalisatie.
Top, net zoals Geert, dan ga ik het even configureren voor mijn AirPods.Boobybandit schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 19:48:
[...]
Je verwacht het niet maar inderdaad het werkt ook met Bluetooth. Zoals ik hier net al aangaf maak ik gebruik van de Sennheiser momentum wireless welk je gezien zijn prijs in het topsegment mag plaatsen. Maar zelfs dan biedt de functie toch echt wel meerwaarde. Vind het erg gaaf gedaan met de personalisatie.
Top; ga ik morgen net zoals jou en @Donstil mijn "Bose BT Headset" eens configureren met "Adapt Sound"Geert1976 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 20:03:
[...]
mooi! dan ga ik Adapt Sound morgen eens loslaten op mijn AirPods
[ Voor 7% gewijzigd door pappaleone op 11-05-2017 04:42 ]
Na het doorlopen van de wizzard hoor ik wel iets verschil maar niet meer dan een geboost normaal geluid. Een beetje wat die systemen ook doen als je "concert" kiest i.p.v. normaal, niet heel natuurlijk dus.
En hoe krijg je die shortcut?jabberwock schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 15:50:
[...]
Je kunt een shortcut van deze profmode op je homescreen plaatsen. Daarmee start je altijd in profmode.
Een goed afgesteld lcd scherm van de bovenste plank is eigenlijk net zo goed als amoled.
[ Voor 7% gewijzigd door breaky73 op 11-05-2017 08:34 ]
Wat betreft kleur echtheid wel, maar wat betreft zwart niveau niet. Ga maar eens 's nacht in het donker op lage helderheid wat doen op je scherm, dan zie je het verschil welbreaky73 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 08:30:
Een goed afgesteld lcd scherm van de bovenste plank is eigenlijk net zo goed als amoled.
Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik
ga maar eens buiten in (vol) zonlicht staan...breaky73 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 08:30:
Ik moest toch erg wennen aan het scherm van de S8. Alleen in de Basic mode is het scherm goed afgesteld, anders zijn de kleuren veels te veel verzadigd.
Mijn S8 staat op auto brightness en in vol zonlicht (ook met zonnebril) kan ik alles nog zeer goed lezen/zien op het scherm.
Dat gaat met mijn iPhone 7 niet lukken
Open de camera > veeg naar rechts om bij alle camera-settings te komen > klik rechtsboven op 3 puntjes > 'Sneltoets toev. op startscherm' > selecteer de setting die je als shortcut wilt hebben > et voila
Dit, net als HTC dat ook had in zijn HTC10 van vorig jaar, een personalisatie tutorial voor een betere geluidservaring. Het geluid klinkt ineens altijd veel ruimer, voller en het 'oude' geluid klinkt ineens een beetje muffled, dof, maar je moet jezelf afvragen of het wel zo hoort. Het beste kun je dat vergelijken met een nummer dat je al erg lang kent en dit vervolgens met en zonder personalisatie afspelen. Liefst een nummer met gitaar, zang, drum etc., daar kun je het beste horen of het nummer nu echt klinkt zoals het hoort te klinken door de diversiteit aan lagen.Donstil schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 05:17:
Nou ik heb het inmiddels gedaan en ik denk dat ik zeker 75% van de piepjes niet kon horen door mijn koptelefoon. Ik was echter niet in een volledig stille ruimte (wel goed stil, maar niet geruisloos) dus ga er nog maar eens voor.
Na het doorlopen van de wizzard hoor ik wel iets verschil maar niet meer dan een geboost normaal geluid. Een beetje wat die systemen ook doen als je "concert" kiest i.p.v. normaal, niet heel natuurlijk dus.
Ik krijg er in ieder geval altijd veel extra treble en white noise bij met dit soort equalizers. Net zoals Donstil aanhaalde, een geboost geluid. Kan niet zeggen dat ik er enorm over te spreken ben, maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak.
Snapchatlebbe02 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 14:19:
Wat wel irritant is: Snapchat zegt geoptimaliseerd te zijn voor de beeldverhouding van de s8, maar mensen met een 'gewone' beeldverhouding krijgen dus een foto waar een deel van de foto is weggesneden. Niet heel netjes.
Dat is toch een appje voor kindjes van 8 of 9 jaar?
misschien ben ik dat ook welGeert1976 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 14:22:
[...]
Snapchat
Als ik dat dan zie vind ik het wel jammer dat Samsung helemaal niks erbij heeft gedaan als preorderactie. Ben niet minder blij met mijn telefoon, maar wel iets minder blij met het merk Samsung en hoe ze met (loyale) klanten omgaan.
Kwa specs zijn de telefoons overigens zeer gewaagd aan elkaar. Enkel op het punt van design loopt de S8 uiteraard rondjes om de XZ.
Vindt die pre-order actie van Samsung best nep... want die 8 dagen later telefoon krijgen maakt voor 95% vd mensen ook niet veel uit.
Al kregen wij maar een extra ladertje bij was een eter actie geweest
[ Voor 99% gewijzigd door Ik ben het! op 11-05-2017 14:58 ]
hey, das Maja!penscup62 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 15:07:
Zojuist deze foto gemaakt van een gewone bij, in de profmodus, manuele macro-stand:
[afbeelding]
mooie functie idd, die profmodus....zit daar zelf ook nog fijn mee te pielen
[ Voor 6% gewijzigd door _Bailey_ op 11-05-2017 15:09 ]
Haha ja, het is leuk "speelgoed"Geert1976 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 15:08:
[...]
hey, das Maja!
mooie functie idd, die profmodus....zit daar zelf ook nog fijn mee te pielen
Mooie foto...penscup62 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 15:07:
Zojuist deze foto gemaakt van een gewone bij, in de profmodus, manuele macro-stand:
[afbeelding]
Ik zou wel weggerend zijn als ik die bij zie... of als ik iets hebt om te meppen... Dan misschien een macro foto van en platte bij
Eek2nd schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 15:14:
[...]
Mooie foto...
Ik zou wel weggerend zijn als ik die bij zie... of als ik iets hebt om te meppen... Dan misschien een macro foto van en platte bij
tis maar een gewoon lief bijtje hoor.. 1,5 - 2 cm zoietsEek2nd schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 15:14:
[...]
Mooie foto...
Is dit een bij? Lijkt me meer op een wesp...penscup62 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 15:07:
[afbeelding]
Mooie foto indeed; dat dat beest bleef zitten daarvoor...
Het is idd een wesp, je hebt gelijk, een lief klein wespje dat op de vensterbank wat zat te suffen hahahenklbr schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 15:22:
[...]
Is dit een bij? Lijkt me meer op een wesp...
Mooie foto indeed; dat dat beest bleef zitten daarvoor...
[ Voor 7% gewijzigd door penscup62 op 11-05-2017 15:26 ]
(Dacht eerst ook wesp, maar dacht zal welaan mij liggen haha)
Heb mijn toestel ook aangemeld vandaag bij Coolblue met een loslatend scherm. Kan morgen gelijk langs komen om hem om te ruilen. Top service maar wel bizar slecht weer dit natuurlijk van Samsung. Zeker omdat ik lees dat ik niet de enige ben. Links onderin het scherm bij de rand zit er gewoon een kleine opening tussen. Als je er opdrukt zie het scherm ook echt bewegen. Not so nice.W84 schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 14:57:
Los latend scherm? Je bedoeld dat de hele voorgeven los begon te laten? Klinkt lekker! Mijn scherm klinkt vrij hol aan de linker kant dus ik hoop niet dat de boel straks ook los begint te laten!
- Intel - iPhone 13 Pro - KTM - Steam: Wicked Pony -
Ik heb alleen aan de achterkant een kleine opening zitten (onder bij de afrondingen). Ik zal het even in de gaten houden. Tot nu toe geen last van... *klopt af*
jup! hier hetzelfde.jordyktm schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 15:37:
[...]
Heb mijn toestel ook aangemeld vandaag bij Coolblue met een loslatend scherm. Kan morgen gelijk langs komen om hem om te ruilen. Top service maar wel bizar slecht weer dit natuurlijk van Samsung. Zeker omdat ik lees dat ik niet de enige ben. Links onderin het scherm bij de rand zit er gewoon een kleine opening tussen. Als je er opdrukt zie het scherm ook echt bewegen. Not so nice.
Alleen is het bij mij juist aan de rechterkant onderin (afrondingen) duidelijk zichtbaar.
Het is overduidelijk te zien als je de rechter met de linkerkant vergelijkt, bij mij zie je dus een kleine opening rechts die je links absoluut niet ziet.
Mijn toestel werkt er niet minder om, maar wellicht dat ik ook eens ctc ga opnemen met Coolblue
[ Voor 10% gewijzigd door _Bailey_ op 11-05-2017 16:01 ]
Geen gek idee inderdaad. Zeker ivm waterdichtheid kan dit problemen geven.Geert1976 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 15:59:
[...]
jup! hier hetzelfde.
Alleen is het bij mij juist aan de rechterkant onderin (afrondingen) duidelijk zichtbaar.
Het is overduidelijk te zien als je de rechter met de linkerkant vergelijkt, bij mij zie je dus een kleine opening rechts die je links absoluut niet ziet.
Mijn toestel werkt er niet minder om, maar wellicht dat ik ook eens ctc ga opnemen met Coolblue
Zou inderdaad rekening houden met de waterdichtheid. Deze zal wel achteruit gaan hierdoor.W84 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 15:53:
Dat is minder ja, maar netjes dat je een nieuwe krijgt. Hopelijk is die beter.![]()
Ik heb alleen aan de achterkant een kleine opening zitten (onder bij de afrondingen). Ik zal het even in de gaten houden. Tot nu toe geen last van... *klopt af*
Last heb ik er ook niet van maar een toestel van 800 eu waar het scherm van loslaat vind ik onacceptabel.
[ Voor 10% gewijzigd door jordyktm op 11-05-2017 16:08 ]
- Intel - iPhone 13 Pro - KTM - Steam: Wicked Pony -
Heb je de foto gecropt/geresized? Vind hem eerlijk gezegd niet heel spectaculair (mho). Heb je een link naar de volle resolutie?penscup62 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 15:07:
[afbeelding]
Foto is uit de losse hand gemaakt en ik moest natuurlijk snel zijn. Foto is niet gecropt, klik op de eerder geposte foto voor de volle resolutieRyan_ schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 16:05:
[...]
Heb je de foto gecropt/geresized? Vind hem eerlijk gezegd niet heel spectaculair (mho). Heb je een link naar de volle resolutie?
Edit:
[ Voor 19% gewijzigd door penscup62 op 11-05-2017 16:29 ]
Ze hebben mijn verhaal aangehoord,er is reeds een retourmelding aangemaakt en morgenvroeg kan ik het toestel komen omruilen voor een nieuwe.
(btw, ik ben echt niet zo'n azijnpisser die om het minste of geringste gaat lopen klagen over miniscule dingetjes...maar een scherm wat nu al los gaat zitten, tsja, lijkt me niet al te best)
Zou ik ook zeker doen, vooral omdat het nog in een vroeg stadium is.Geert1976 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 16:40:
net via WhatsApp contact gehad met Coolblue omtrent mijn, aan de rechteronderkant, loszittende scherm (kleine opening).
Ze hebben mijn verhaal aangehoord,er is reeds een retourmelding aangemaakt en morgenvroeg kan ik het toestel komen omruilen voor een nieuwe.
(btw, ik ben echt niet zo'n azijnpisser die om het minste of geringste gaat lopen klagen over miniscule dingetjes...maar een scherm wat nu al los gaat zitten, tsja, lijkt me niet al te best)
Kun je wellicht eens een foto posten ervan?
Haha Geert wordt oud jongens.Geert1976 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 14:22:
Snapchat
Ja ik heb dit ook idd. Krijg van mensen ook door dat tekst vaak ondersteboven staat. Daar is nog wel wat werk aan de winkel.lebbe02 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 14:19:
Wat wel irritant is: Snapchat zegt geoptimaliseerd te zijn voor de beeldverhouding van de s8, maar mensen met een 'gewone' beeldverhouding krijgen dus een foto waar een deel van de foto is weggesneden. Niet heel netjes.
[...]
Haha Geert wordt oud jongens.
[...]
En grijs...
En kaal...
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S8-serie] Levertijd & Prijzen
- Rooten, unlocken en custom ROM's: [Samsung Galaxy S8-serie] Rooten & Custom ROM's
- Accessoires: [Samsung Galaxy S8-serie] Het grote Accessoires topic
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support