Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-10 16:19
Geert1976 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 17:07:
zie vandaag weer enkele nuttige tips (en trucs) voorbij komen...keep them coming!

Vooral voor de ex-iPhone (iOS) junkies (*kuch*) die nog niet helemaal los zijn op Android/Samsung zijn deze tips vaak erg prettig :D :D
>:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Geert1976 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 17:07:
zie vandaag weer enkele nuttige tips (en trucs) voorbij komen...keep them coming!

Vooral voor de ex-iPhone (iOS) junkies (*kuch*) die nog niet helemaal los zijn op Android/Samsung zijn deze tips vaak erg prettig :D :D
Que?
😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
dafmay schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 11:47:
[...]

Misschien de sensitivity setting even nakijken en eventueel aanpassen.
Nee ik denk niet dat dit het is. Lijkt meer iets van een bugje ofz.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilb1
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 02-10-2023
Waar precies zit de mogelijkheid om panoramafoto's te maken? Gisteren heb ik het nog gebruikt maar ik kan het niet weer vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickAlan
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23-10 20:50
Gilb1 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 17:48:
Waar precies zit de mogelijkheid om panoramafoto's te maken? Gisteren heb ik het nog gebruikt maar ik kan het niet weer vinden.
Camera openen en dan naar rechts swipen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilb1
NickAlan schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 17:50:
[...]

Camera openen en dan naar rechts swipen.
Fijn, dank je!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:04

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Ik kom er net achter dat je die verschillende camera modi ook als icoon op je home screen kunt opslaan. Erg handig als je snel een bepaalde modus nodig hebt.

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jagermeister schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 18:08:
[...]

Ik kom er net achter dat je die verschillende camera modi ook als icoon op je home screen kunt opslaan. Erg handig als je snel een bepaalde modus nodig hebt.
nice one! thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijnd
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-10 12:26
Hier een S8+ icm de Samsung Clear Cover, verbluffend ontwerp, zeker zonder de cover. Enkele opvallende zaken:
1. Ipv rode waas zie ik duidelijk een blauwe gloed thv de edge randen bij vooraanzicht. Wanneer je het toestel een beetje draait verdwijnt dit. Ik stoor mij er niet direct aan maar bij een zwarte tekst op een witte achtergrond is het duidelijk zichtbaar.
2. Accuduur is erg goed tov mijn 3 jaar oude HTC M8 en de snellaad functie is een verademing.
3. Geluidskwaliteit van de speaker is matig tov HTC M8 speakers maar hij kan wel enorm hard :D.
4. Ik ben blij met de keuze van de + versie. Hij is niet extreem groot en past nog gemakkelijk in mijn broekzak. De extra werkruimte vh scherm komt goed van pas bij het mailen.
5. Tussen het scherm en de schermrand bovenaan komt gemakkelijk vuil uit de broekzak (zoals kleine zandkorreltjes). Je kunt ze weghalen met een stukje papier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
geen idee hoe het met jullie iris scanner is;

maar ik verbaas me werkelijk waar hoe goed die is. Voor mijn gevoel herkent de scanner je irissen je steeds beter naarmate je telefoon vaker unlocked via de iris scanner.
Voor mij is die iris scanner echt een van de meest verbluffende features op de nieuwe S8.

Laatste 4 a 5 uur gaat het unlocken bij mij op deze manier echt bizar snel (en vaak al gelijk direct de 1ste keer).

1 dingetje vind ik wel jammer;

Als ik in het AOD een notificatie zie en ik klik daar 2x op, dan kom ik in het iris scherm (die je irissen checked) waar ik steeds naar m'n eigen rotkop moet kijken...had graag gezien dat dat scherm weg blijft.

Als je je telefoon gewoon unlocked via de iris scanner komt dat scherm ook niet, dus raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag na een aantal dagen met veel plezier het toestel gebruikt te hebben en geen mankementen te hebben ontdekt, zijn er spontaan (daar lijkt het op) miniscule barstjes ontstaan aan de binnenzijde van de edge links aan de onderkant. Ik weet zeker dat deze er niet waren de afgelopen dagen, daar heb ik uitvoerig op getest. Ook heb ik de telefoon niet laten vallen en ben ik er zeer zorgvuldig mee geweest.

Het zijn geen dode pixels want dan zouden deze op alle kleuren achtergrond zichtbaar moeten zijn. Maar nu zie ik deze 'barsten' vooral alleen op een witte achtergrond. Deze zijn niet meer dan 1 milimeter.

Weet iemand wat dit zou kunnen zijn? En hoe ik het eventueel zou kunnen oplossen?

Acties:
  • +5 Henk 'm!
yessss! eindelijk een icon pack gevonden, Delux UI Icon Pack, waar de iconen allemaal uniform in formaat zijn en dicht tegen stock aan zitten.
Er zijn wel honderden icon packs/themes waar het een rotzooi is qua (verschillende !) vormen/formaten.
Is toch geen gezicht?
Of is het mijn OCD als het aankomt op iconen? :P

Nu tijdelijk gratis (normaal €1,49)

Google Play: Delux UX Icon Pack

[ Voor 28% gewijzigd door _Bailey_ op 22-04-2017 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Hakki schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 15:52:
[...]

Heb ik sinds de update ook al enkele malen ervaren.. geen idee waarvoor of waardoor!

(En het ergert mij)
Haha mij ook.
De instellingen heb ik inmiddels wel uitgesloten. Soms is het ook een aantal keer achter elkaar waarna het weer een tijdje weg is.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:30
Geert1976 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 14:43:
[...]

ik zou ook heel graag de old skool Nokia ringtone op mijn S8 willen hebben. Kun jij deze noob uitleggen hoe dat kan, @henklbr ? tnx :)

edit: heb inmiddels de app, Zedge, uit de Play Store gevonden. Daar een Nokia ringtone gevoden die redelijk in de buurt van de echte originele komt ;)
https://we.tl/NTfr600w7F

dat is de nokia ringtone die ik erop heb

(die dus gewoon opslaan, en dan selecteren via de settings, ik krijg veel lachende gzichtjes
als ze deze tune weer horen, en er dan een glimmend monster uit mijn broek zak komt)

(och wat tik ik nu haha, maar je snapt hem)

[ Voor 18% gewijzigd door ppeterr op 22-04-2017 19:35 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dafmay
Geert1976 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 18:54:
yessss! eindelijk een icon pack gevonden, Delux UI Icon Pack, waar de iconen allemaal uniform in formaat zijn en dicht tegen stock aan zitten.
Er zijn wel honderden icon packs/themes waar het een rotzooi is qua (verschillende !) vormen/formaten.
Is toch geen gezicht?

Nice. Hier ook wat zitten proberen met icons. Heb nu deze geïnstalleerd...

http://www.samsung.com/gl....appiconpack&SITE_CODE=nl

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/F6BkK1Uv2OQosUmdJn6mMaK9/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MordorK
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 27-09-2018
Gilb1 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 19:48:
[...]

Ik wilde er eigenlijk een gaan kopen maar als ik het goed begrijp raadt je deze Panzerglass dus af?
Ja 100% of ik moet een misfabricatie hebben gehad maar stel dat hij toch goed zou passen is hij voor mij te dik en tevens lelijk aan de bovenkant mbt een soort onderlaag en de adhesive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20-10 11:16
Geert1976 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 18:32:

maar ik verbaas me werkelijk waar hoe goed die is. Voor mijn gevoel herkent de scanner je irissen je steeds beter naarmate je telefoon vaker unlocked via de iris scanner.
Voor mij is die iris scanner echt een van de meest verbluffende features op de nieuwe S8.

Laatste 4 a 5 uur gaat het unlocken bij mij op deze manier echt bizar snel (en vaak al gelijk direct de 1ste keer).

Als ik in het AOD een notificatie zie en ik klik daar 2x op, dan kom ik in het iris scherm (die je irissen checked) waar ik steeds naar m'n eigen rotkop moet kijken...had graag gezien dat dat scherm weg blijft.

Als je je telefoon gewoon unlocked via de iris scanner komt dat scherm ook niet, dus raar.
Bij Iris scan zie ik altijd mijn hoofd. Heb je soms gezichtsherkenning aan staan want dat werkt onopgemerkt en erg snel.

Ik heb mn irissen op nieuw ingeleerd en nu gaat het een stuk beter dan eerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilb1
Gisteren heb ik een aantal filmpjes gemaakt waarbij je telkens het witte rondje precies in een ander rondje moet laten vallen waarna je in feite de hele ruimte kunt vastleggen waarna je het vastgelegde vervolgens met je vinger kan verschuiven naar boven, beneden, rechts, links etc. Ik ben de naam van een dergeljke foto even kwijt. Het is geen panoramafoto, virtuele opname of een van de andere opties bij de camera.
Ik kan deze mogelijkheid ook niet meer vinden. Weten jullie waar ik het kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Garret1410 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 19:54:
[...]

Bij Iris scan zie ik altijd mijn hoofd. Heb je soms gezichtsherkenning aan staan want dat werkt onopgemerkt en erg snel.

Ik heb mn irissen op nieuw ingeleerd en nu gaat het een stuk beter dan eerst.
nee, gezichtsherkenning heb ik niet ingesteld (en denk ook niet dat ik die ga activeren/instellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rabbitto
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-10 22:26
Geert1976 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 18:32:

Mijn irisscanner is echt rampzalig slecht. zo slecht dat ik het maar heb opgegeven. Ik kan eigenlijk geen moment een succesvolle inlogpoging krijgen. Als ik de instructies volg willen ze dus een meer donkere kamer hebben, maar dan gebeurt er simpelweg niets met de scan (0%). Geef ik wat meer licht erbij dan pakt ie hem wel sneller. Echter is het gewoon onwerkbaar omdat hij in elke andere situatie mijn irissen niet herkent. Ik gebruik geen bril. Iedere keer als ik hem gebruik geeft ie aan, hou de telefoon verder weg, hou de telefoon hoger. Het maakt niet uit op hoeveel centimeter ik het probeer, het faalt 9/10 keer. Ik werk op dit moment met gezichtsherkenning die veel sneller werkt maar helaas niet als het donker is, dan gebruik ik de vingerafrdrukscanner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rabbitto schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 19:58:
[...]

Mijn irisscanner is echt rampzalig slecht. zo slecht dat ik het maar heb opgegeven. Ik kan eigenlijk geen moment een succesvolle inlogpoging krijgen. Als ik de instructies volg willen ze dus een meer donkere kamer hebben, maar dan gebeurt er simpelweg niets met de scan (0%). Geef ik wat meer licht erbij dan pakt ie hem wel sneller. Echter is het gewoon onwerkbaar omdat hij in elke andere situatie mijn irissen niet herkent. Ik gebruik geen bril. Iedere keer als ik hem gebruik geeft ie aan, hou de telefoon verder weg, hou de telefoon hoger. Het maakt niet uit op hoeveel centimeter ik het probeer, het faalt 9/10 keer. Ik werk op dit moment met gezichtsherkenning die veel sneller werkt maar helaas niet als het donker is, dan gebruik ik de vingerafrdrukscanner.
ja, vreemd. Je lees op de diverse sites/fora verschillende ervaringen; bij veel mensen werkt het of perfect of vrijwel niet.
Geen idee waar het aan zou kunnen liggen.

Misschien heb ik hele mooie ogen!? :+ :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garret1410
Geert1976 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 18:54:
Is toch geen gezicht?

Dat is het Apple syndroom. Moet je langzaam van afkicken.

Meeste Android gebruikers houden juist niet van die kaders maar gewoon de stock Android look.
Persoonlijk ben ik ook meer van de uniformiteit en wat mij betreft had de ruimte tussen de iconen ook wat kleiner gemogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Garret1410 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 20:00:
[...]

Dat is het Apple syndroom. Moet je langzaam van afkicken.

Meeste Android gebruikers houden juist niet van die kaders maar gewoon de stock Android look.
Persoonlijk ben ik ook meer van de uniformiteit en wat mij betreft had de ruimte tussen de iconen ook wat kleiner gemogen.
haha ja, jij noemt het, het Apple syndroom. Zou best wel eens kunnen zijn ja ;) ;)

Maar echt, gros van de icon packs in de Play Store zijn of gemaakt voor kindjes van 6 jaar of door designers die eerst 26 flessen Vodka hebben gezopen en daarna dachten; "kom, laat ik eens een icon pack ontwerpen waar geen enkele uniformiteit in zit!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rabbitto
Geert1976 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 20:00:
[...]

ja, vreemd. Je lees op de diverse sites/fora verschillende ervaringen; bij veel mensen werkt het of perfect of vrijwel niet.
Geen idee waar het aan zou kunnen liggen.

Misschien heb ik hele mooie ogen!? :+ :+
zou zomaar kunnen! Ik vind het wel jammer aangezien ik in bed ook nog wel graag snel mijn telefoon in wil en dan faalt de gezichtsherkenning weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
Rabbitto schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 20:03:
[...]

zou zomaar kunnen! Ik vind het wel jammer aangezien ik in bed ook nog wel graag snel mijn telefoon in wil en dan faalt de gezichtsherkenning weer.
Had ik eerst ook. Registreren lukte voor de meter niet en bleef op 50% steken. Het is uiteindelijk gelukt maar het unlocken ging moeizaam.
Dag later weer geprobeerd en toen was de registratie binnen een paar seconden gebeurt. Het unlocken gaat nu ook stukken sneller.

Dus ik zou het weer eens proberen onder andere omstandigheden, dus ander licht of ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Moet je een andere launcher installeren om zo'n icon pack te kunnen gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Razer schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 13:51:
[...]

Vind je het niet jammer bij deze theme dat je notificaties nog een witte balk hebben? Als die ook donker was dan was het perfect. Mijn OCD kan dat dan weer niet aan ofzo ;)
Oplossing: https://www.sammobile.com...ur-of-the-navigation-bar/

cc: @Geert1976

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
welke kleur heeft de navigatie balk bij jou onder whatsapp ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ppeterr schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 20:34:
[...]

welke kleur heeft de navigatie balk bij jou onder whatsapp ?
zwart

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Voor accessoires hebben we toch een ander topic? Ik heb trouwens ultimate shield besteld werkte gelweidig op m'n s7 edge

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Helaas blijft de balk onderin wit in vrijwel alle apps

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geert1976 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 20:38:
[...]

Helaas blijft de balk onderin wit in vrijwel alle apps
Je kan hem op "zwart" zetten (zie het artikel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
en dan heb je een thema aanstaan ? want als ik hier dus een dark thema
doe, vervalt de optie om de navigatie balk andere kleur te geven.
En is dus gewoon wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mmm bij mij wit. Ook na aanpassen in de instellingen nav jouw genoemde link.

Ff opnieuw kijken dan maar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
Geert1976 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 20:41:
[...]

Mmm bij mij wit. Ook na aanpassen in de instellingen nav jouw genoemde link.

Ff opnieuw kijken dan maar
helaas blijven notificatie deel, en in sommige apps de boel wit.
dat in het linkje is bij de standaard theme instelling.

ow en ja, hij is hier ook zwart, tot je het toetsenbord erbij pakt, dan wordt hij wit.....irritant

[ Voor 12% gewijzigd door ppeterr op 22-04-2017 20:57 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dafmay
Goed...de endurance test zit erop. Vandaag de hele dag bezig geweest met mijn S8. Normaal gebruik, geen games.

Totaal gebruiksduur : 9,5 uur
SoT : 8+ uur (!)

Auto brightness
Wi-Fi 100% / geen 4G
Display setting : 2K

Apps:
Chrome
YouTube
Tapatalk
Gmail
Flipboard
NOS
Een boel foto's geschoten en een paar vids
...en nog wat ander klein spul zoals veel aanpassingen binnen systeem en installeren van themes en icons enz...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/iuYDecjtckJ2130eElTyQm7j/full.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jxBDSYzjpNaxf4eFvVjHgsZj/full.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mhYNyuDzqHBM95xqpUNOKJJ7/full.png

[ Voor 13% gewijzigd door dafmay op 22-04-2017 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
dafmay schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 21:07:
Goed...de endurance test zit erop. Vandaag de hele dag bezig geweest met mijn S8. Normaal gebruik, geen games.

sot : 4,512 uur denk ik eerder

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dafmay
ppeterr schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 21:45:
[...]

sot : 4,512 uur denk ik eerder
Uhm neen...8 uur 8)7

(...en ik kan het weten...heb zelf de hele dag de phone in m'n klauwen gehad...met scherm aan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
dafmay schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 21:51:
[...]

Uhm neen...8 uur 8)7

(...en ik kan het weten...heb zelf de hele dag de phone in m'n klauwen gehad...met scherm aan)
er staat toch "screen 48%" of interpreteer ik dat fout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
snip verkeerde topic

[ Voor 97% gewijzigd door ppeterr op 22-04-2017 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
ppeterr schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 21:54:
[...]

Het laatste. Bekijk de 3e screenshot....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/47ZKiehkef1KV9E1D63j25AX/full.png

[ Voor 16% gewijzigd door dafmay op 22-04-2017 22:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-10 19:36
ppeterr schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 21:54:
[...]

Het scherm heeft 48% van de energie verbruikt, dat is wat anders dan 48% van de tijd.

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dafmay
Hiervoor zit je in het verkeerde topic ;)

[Samsung Galaxy S8-serie] Het grote Accessoires topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Hahn schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 21:56:
[...]

Het scherm heeft 48% van de energie verbruikt, dat is wat anders dan 48% van de tijd.
juist, dat is waar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
dafmay schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 21:51:
[...]

Uhm neen...8 uur 8)7

oke, dat is dan zo :) ik vergis mij - sorry had wel een drukke dag :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
ppeterr schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 22:00:
[...]

oke, dat is dan zo :) ik vergis mij - sorry had wel een drukke dag :9
Rustig an :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aid
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10 10:39

Aid

[quote]dafmay schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 21:07:

[afbeelding]

Een sot van 8+ uur zie je niet zo vaak, vooral met een accu van maar 3000 mah. Zeker veel filmpjes gekeken?
Ben benieuwd naar de stats inclusief 4g. Wel opvallend dat er staat: "The estimated battery life is based on your usage over the last 7 days" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Aid schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 22:26:
[quote]dafmay schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 21:07:

[afbeelding]

Een sot van 8+ uur zie je niet zo vaak, vooral met een accu van maar 3000 mah. Zeker veel filmpjes gekeken?
Ben benieuwd naar de stats inclusief 4g. Wel opvallend dat er staat: "The estimated battery life is based on your usage over the last 7 days" ?
Het meeste was toch wel browsen, maar ik heb zeker bij elkaar ook wel een uurtje zitten youtuben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier even een screenshot :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ILyexBDrtrC0ROShRKhzsEdV/thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ppeterr schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 20:41:
[...]

en dan heb je een thema aanstaan ? want als ik hier dus een dark thema
doe, vervalt de optie om de navigatie balk andere kleur te geven.
En is dus gewoon wit.
Yes: Thema "Santana Dark"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:24
YouTube: Does The Galaxy S8 Have A Serious Screen Problem?

Leuke video over de schermen van S8 en de rode tint ☺

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe reinigen jullie dit prachtige scherm van vette vingers(geen protector)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Verwijderd schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 23:27:
Ik heb net ff wat van die kleine microvezel doekjes waar je o.a. brillen mee schoonmaakt, besteld. Altijd eentje mee op zak voortaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alper_maestro
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 11-05 20:59
http://www.androidauthori...-google-assistant-766441/

Voor diegenen die toch Google Assistant willen ipv Bixby.

[ Voor 24% gewijzigd door alper_maestro op 23-04-2017 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:42
Vochtige tissue ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 27-10 20:24
Als de sensor van mijn telefoon bedenkt is zodra ik het scherm uit de AOD haal dan krijg ik een melding dat de sensor bedekt is en het scherm weer uit gaat. Hoe krijg je die melding weg? Hij gaat namelijk overal voor zitten wat betreft meldingen op het lockscherm...

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippers
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 00:03
timmie271 schreef op zondag 23 april 2017 @ 00:06:
Als de sensor van mijn telefoon bedenkt is zodra ik het scherm uit de AOD haal dan krijg ik een melding dat de sensor bedekt is en het scherm weer uit gaat. Hoe krijg je die melding weg? Hij gaat namelijk overal voor zitten wat betreft meldingen op het lockscherm...
Misschien display > keep screen turned off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Kippers schreef op zondag 23 april 2017 @ 00:08:
[...]

Misschien display > keep screen turned off
Ik klik het scherm weer aan om eventueel weer in te kunnen loggen, maar nu krijg ik gewoon een vette melding in het scherm :+ die wil ik graag weg hebben... AOD scherm gaat uiteindelijk ook uit als het donker blijft. Gaat pas weer aan bij wat licht op de sensor.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Garret1410
Net iets handige ontdekt. Het heet Slim selecteren.
Zo ver ik kan zien zit deze functie alleen in de Edge panel.

Je hebt nu vier opties om iets vrij te selecteren zoals een foto of tekst.
Je kunt ook gifs maken van een videofilmpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-10 21:25
Wilde hem net posten. Stelt me toch wel gerust eerlijk gezegd. Nu alleen geen rode edge schermen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tottianovic
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-08 19:02
wie heeft ook last van de bixby knop die soms niet lijkt te werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilb1
Janet_ schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 12:46:
[...]

Ik ben van de Edge+ naar de s8 gegaan en ik vind het eerlijk gezegd niet echt bijzonder. Ook is de s8 een stuk zwaarder
Daarom heb ik besloten mijn S8+ in te ruilen voor de S8. De S8+ vind ik echt zwaar om even makkelijk mee te kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Garret1410 schreef op zondag 23 april 2017 @ 00:32:
Net iets handige ontdekt. Het heet Slim selecteren.
Zo ver ik kan zien zit deze functie alleen in de Edge panel.

Je hebt nu vier opties om iets vrij te selecteren zoals een foto of tekst.
Je kunt ook gifs maken van een videofilmpje.
Dat is inderdaad handig. Maar de onderste optie. Waar je een
Screenshot kan vast zetten op het scherm werkt iets te goed.

Hoe krijg je die weer weg?
Ik heb geen optie "verwijderen"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cliors
tottianovic schreef op zondag 23 april 2017 @ 01:18:
Ik. Ben blij dat ik niet de enige ben. Wat een aanfluiting.
Die klote "herinneringen" in bixby zijn ook waardeloos zeg. Ik had m'n alarm op 7:30 vanochtend, gaat om 6:30 m'n telefoon af met het bericht of ik misschien een herinnering wil instellen omdat m'n alarm over een uur afgaat.

WTF ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Er is een update beschikbaar van de app "bxActions - Remap Bixby button"

Deze werkt weer, ook met de april update!

Google Play: bxActions - Remap Bixby button

Acties:
  • 0 Henk 'm!
henklbr schreef op zondag 23 april 2017 @ 08:00:

Top!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors

Jammer dat de double press of long press niet werkt, maar beter iets dan niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gilb1 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 10:21:
Bij de S8 (plus) valt het me op dat ik apps en programma's niet volledig kan afsluiten. Bij de S6 die ik hiervoor had, werd een app bij het drukken op de homebutton, volledig afgesloten. Bij het opnieuw aanklikken van de app start de app dan weer opnieuw op.

Maar bij de S8 lijkt het erop dat ik een app niet in een keer kan afsluiten. Want als ik op de homebutton druk, kom ik weliswaar op het homescreen, maar als ik vervolgens op de betreffende app druk opent hij zich altijd op de laatste 'pagina' waar ik gebleven was. Maar dat wil ik helemaal niet. Ik wil apps en programma's dusdanig afsluiten dat ze iedere keer volledig afgesloten worden!

Heeft iemand een oplossing voor dit probleem?
Je kunt onder developer options de optie "Do not keep activities" aanzetten. Ik vraag me wel af of dat echt is wat je wil, omdat -alles- afsluit als je het verlaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:12
Modbreak:Weer accessoire zaken verplaatst...
[Samsung Galaxy S8-serie] Het grote Accessoires topic

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:12

Wekt inderdaad, al moet bixby zelf niet disabled zijn. Wel jammer dat je ook naar je home screen springt

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AnubisNefer
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 28-12-2019
Afkomend van een iPhone 7 en nu een aantal dagen in gebruik merk ik toch wat vage bugs. Incl wat persoonlijke ervaringen bij elkaar.

Bixby (remap)
- werkt af en toe niet, heb bixby remap gebruikt, dit is niet erg stabiel en vrij irritant dat je een seconde eerst bixby ziet alvorens ie overstapt naar jouw instelling.
- tevens mis ik een instelling hierin om de scherm te sluiten

Edge lightning
- ik merk hier helemaal niks van, zelfs na meerdere restarts. Vind dit toch wel buggy as hell.

Always on display
- ik ben mijn kleine shortcuts kwijt die onder de tijd zichtbaar moeten zijn en ik kan nergens vinden hoe ik deze opnieuw kan selecteren. Waar zit dit uberhaupt?

Rise to wake functie?
- waarom zit dit er niet standaard op? Zo een heerlijke functie van iPhone (en o.a. Oneplus) om even snel te zien of je notificaties hebt. Nu moet ik de telefoon oppakken, unlocken via 1 van de vele functies en dan kijken. Zo onlogisch dit. Heb twee apps hiervoor getest, maar ook dit werkt niet fijn out of the box en wordt zelfs door samsung uiteindelijk in sluimerstand gezet waardoor je er alsnog geen f*ck aan hebt, Gemiste kans dit.

Diverse gestures werken niet
- palm over de scherm swipen voor een screenshot? Heb het een uur geprobeerd, maar het werkt niet.

Notifications niet zichtbaar?
- ik heb geen beveiliging op mijn telefoon zitten, ook geen lockscreen. Helaas zie ik geen popup verschijnen bij een binnenkomend mail of whatsapp bericht. Zelfs niet na het instellen van de apps zelfs. Heel irritant dit. Ik zie dus alleen een led flits.

DPI instelling icm swiftkey
- na 2 uur kloten uiteindelijk de dpi op 400 gezet en swiftkey op middelgroot om een fatsoenlijke beeld te krijgen bij de hoogste resolutie mogelijk

Chrome, Dolphin, Firefox lag
- merk dat tot nu toe de standaard samsung browser incl Opera het best werkt op de s8. Andere browsers tonen veelal lag en rariteiten. Dit kan toch niet voor een high end toestel?

Toestel hints
- kan ik dit niet ergens uitzetten ofzo? Vreselijk irritant het swipe up to acces all apps melding.

Double tap to wake of double tap to shut screen
- weer iets wat er niet standaard inzit. Ik gebruik liever geen apps hiervoor. Hopelijk wordt dit toegevoegd in een latere firmware update.

Niet erg handig voor mensen die linkshandig hun telefoon gebruiken
- de vingersensor is niet lekker gepositioneerd.
- als je nou de bixby button kon remappen dat deze knop het scherm zou aandoen, zou het wat natuurlijker aanvoelen. Nu moet ik de rechterknop indrukken daar ik het een hele gedoe vind om de telefoon te unlocken via finger, iris of gezichtsherkenning. Ik wil instant access tot mijn telefoon hebben.

Klinkt niet allemaal positief, maar toch ben ik wel erg blij met de s8. De killing feature is toch wel de design en fantastische scherm. Ik kan niet meer terug naar mijn bezelvol iPhone 7, maar eerlijk. De ipHone werkt wel heerlijk intuitief. Ik mis vooral de out of the box rise to wake functie.

[ Voor 19% gewijzigd door AnubisNefer op 23-04-2017 09:16 ]

Somewhere between 192.168.Sevn & Legian

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-10 01:00

Bullet NL

Eigen Wijs

AnubisNefer schreef op zondag 23 april 2017 @ 09:07:
Afkomend van een iPhone 7 en nu een aantal dagen in gebruik merk ik toch wat vage bugs. Incl wat persoonlijke ervaringen bij elkaar.

Bixby (remap)
- werkt af en toe niet, heb bixby remap gebruikt, dit is niet erg stabiel en vrij irritant dat je een seconde eerst bixby ziet alvorens ie overstapt naar jouw instelling.

Edge lightning
- ik merk hier helemaal niks van, zelfs na meerdere restarts. Vind dit toch wel buggy as hell.

Always on display
- ik ben mijn kleine shortcuts kwijt die onder de tijd zichtbaar moeten zijn en ik kan nergens vinden hoe ik deze opnieuw kan selecteren. Waar zit dit uberhaupt?

Rise to wake functie?
- waarom zit dit er niet standaard op? Zo een heerlijke functie van iPhone (en o.a. Oneplus) om even snel te zien of je notificaties hebt. Nu moet ik de telefoon oppakken, unlocken via 1 van de vele functies en dan kijken. Zo onlogisch dit. Heb twee apps hiervoor getest, maar ook dit werkt niet fijn out of the box en wordt zelfs door samsung uiteindelijk in sluimerstand gezet waardoor je er alsnog geen f*ck aan hebt, Gemiste kans dit.

- palm over de scherm swipen voor een screenshot? Heb het een uur geprobeerd, maar het werkt niet.

- ik heb geen beveiliging op mijn telefoon zitten, ook geen lockscreen. Helaas zie ik geen popup verschijnen bij een binnenkomend mail of whatsapp bericht. Zelfs niet na het instellen van de apps zelfs. Heel irritant dit. Ik zie dus alleen een led flits.

- na 2 uur kloten uiteindelijk de dpi op 400 gezet en swiftkey op middelgroot om een fatsoenlijke beeld te krijgen bij de hoogste resolutie mogelijk

- merk dat tot nu toe de standaard samsung browser incl Opera het best werkt op de s8. Andere browsers tonen veelal lag en rariteiten. Dit kan toch niet voor een high end toestel?

Toestel hints
- kan ik dit niet ergens uitzetten ofzo? Vreselijk irritant het swipe up to acces all apps melding.

- weer iets wat er niet standaard inzit. Ik gebruik liever geen apps hiervoor. Hopelijk wordt dit toegevoegd in een latere firmware update.

- als je nou de bixby button kon remappen dat deze knop het scherm zou aandoen, zou het wat natuurlijker aanvoelen. Nu moet ik de rechterknop indrukken daar ik het een hele gedoe vind om de telefoon te unlocken via finger, iris of gezichtsherkenning. Ik wil instant access tot mijn telefoon hebben.

Klinkt niet allemaal positief, maar toch ben ik wel erg blij met de s8. De killing feature is toch wel de design en fantastische scherm. Ik kan niet meer terug naar mijn bezelvol iPhone 7, maar eerlijk. De ipHone werkt wel heerlijk intuitief. Ik mis vooral de out of the box rise to wake functie.
Ondanks dat ik vindt dat iemand best kritisch mag zijn, geen van bovenstaande is een bug of toestelfout. Wat je aanvankelijk wel schrijft. Dingen die jij opnoemt zijn softwarekeuzes en/of liggen qua oorzaak in externe apps. Nogmaals, keuzes die door een fabrikant wel overwogen zijn gemaakt zijn geen bugs.

Wanneer je Android toch met iOS wil vergelijken, hou altijd voor ogen dat Android een open systeem is, daardoor is het veel lastige om apps; bijvoorbeeld Android webbrowsers net zo te optimaliseren als bijvoorbeeld Safari. Daarbij is het gewoon een feit dat apps van elkaar last kunnen hebben in Android. Lag wordt dan niet door het toestel veroorzaakt met ligt in oorzaak in (door de gebruiker gekozen) software combinaties.

Nogmaals, een vergelijk tussen beide is geheel terecht, een telefoon is een telefoon, maar aan de andere kant bekijk wel wat je met elkaar vergelijkt. Oorzaken hebben vaak een reden, een bug is een fout van de fabrikant, software issues hoeven niet bij de fabrikant van het toestel te liggen.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alper_maestro
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 11-05 20:59
Update 2 / S8+

accuduurtest, vrijdagochtend om 06.30 uur met 100% begonnen, nu op dit moment 15%. Heb tevens de update van 600+mb geinstalleerrd en daarnaast de schermhelderheid rond de 60% gedaan, mobiel data aan gehad. Paar keer gebeld, geappt, af en toe op internet gezeten. Moet zeggen dat ik tevreden ben met de accuduur tot nu toe ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garret1410

Bixby (remap)

Edge lightning

Always on display

Rise to wake functie?

Toestel hints

Sommige punten zijn geen bugs maar ik denk eerder verkeerde gebruikers verwachting of onervarenheid of omdat instellingen niet goed staan.Geef het een aantal weken en dan weet je precies hoe alles werkt. Er is altijd een leercurve. Had ik ook toen ik van Android naar iPhone ging.

Om toch op je punten in te gaan;

- Bixby werkt bij mij wel met double press. Remap gebruik ik niet en is ook geen standaard optie dus kun je de S8 niet aanrekenen.

- Edge lighting heb ik nog niet getest maar vroeger werkte dit alleen met scherm naar beneden en bij oproepen en sms. Zal het vandaag eens proberen.

- AOD heeft naar mijn weten helemaal geen shortcuts. Wel kun je shortcuts op lockscreen in stellen.
Bij ADO krijg je alleen gemiste notificaties te zien.

- Rise to wake zit er niet op helaas. Toch kun je heel makkelijk je notificaties lezen door power knop in te drukken en op je lockscreen komen de notificaties te staan.
Met AOD zie je meteen de notificaties maar kun je ze alleen lezen door erop te dubbel klikken.

-Gestures gebruik ik nooit. Zal het eens proberen

- DPI instellen is oom geen standaard optie maar als je dit toch wilt gebruiken dan heel voorzichtig anders krijg je gekke dingen.
Ik zou gewoon de standaard opties proberen onder Display instellingen.
Met stock toetsenbord heb ik geen probleem. Deze kan je ook groter en kleiner maken.

-Chrome browser loopt inderdaad niet soepel. Heb er geen oplossing voor. Stock browser draait goed hier. Misschien wordt het nog opgelost.

-Toestel hints zouden na verloop van tijd weg moeten gaan bij gebruik. Ik zie ze niet meer in ieder geval.

- Double tap to wake zit er ook niet in. Maar ik druk gewoon de virtuele home knop in. Werkt altijd.

Ik zat in het begin ook nog te denken om de S8 terug te sturen en iPhone te houden maar er zitten zoveel slimmigheidjes in Android dat ik de iPhone eigenlijk niet slim (smart) vind. De "dialer" van de iPhone is bijvoorbeeld erg achterhaald qua features.

IPhone is wel smooth maar valt op andere punten weer door de mand. Teveel om op te noemen maar als voorbeeld. Er valt aan het keyboard van de iPhone niets aan te passen en woordvoorspelling is anno 2017 nog steeds niet aanwezig. Een third party keyboard als Swiftkey werkt wel maar valt ook weinig aan te passen naar wens zoals het bij Android wel weer kan.

Probleem is dat er zoveel instellingen zijn waardoor je soms niet meer weet wat je verandert hebt en dat je het niet meer terug kan vinden. Dit heeft gewoon zn tijd nodig. Sommige instellingen werken elkaar ook tegen dus dat maakt het er ook niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnubisNefer
Bullet NL schreef op zondag 23 april 2017 @ 09:42:
[...]

Ondanks dat ik vindt dat iemand best kritisch mag zijn, geen van bovenstaande is een bug of toestelfout. Wat je aanvankelijk wel schrijft. Dingen die jij opnoemt zijn softwarekeuzes en/of liggen qua oorzaak in externe apps. Nogmaals, keuzes die door een fabrikant wel overwogen zijn gemaakt zijn geen bugs.

Wanneer je Android toch met iOS wil vergelijken, hou altijd voor ogen dat Android een open systeem is, daardoor is het veel lastige om apps; bijvoorbeeld Android webbrowsers net zo te optimaliseren als bijvoorbeeld Safari. Daarbij is het gewoon een feit dat apps van elkaar last kunnen hebben in Android. Lag wordt dan niet door het toestel veroorzaakt met ligt in oorzaak in (door de gebruiker gekozen) software combinaties.

Nogmaals, een vergelijk tussen beide is geheel terecht, een telefoon is een telefoon, maar aan de andere kant bekijk wel wat je met elkaar vergelijkt. Oorzaken hebben vaak een reden, een bug is een fout van de fabrikant, software issues hoeven niet bij de fabrikant van het toestel te liggen.
Ik denk dat je mijn post iets te snel heb gelezen daar ik aangeef dat ik een paar vage bugs ben tegengekomen INCL mijn persoonlijke ervaringen ;)

Mbt dat het geen bugs zijn, ben ik het met je oneens.

- Edge lightning
- Bixby button die het soms niet doet
- Gestures die het niet doen (bijv palm swipe for screenshot)
- Notificaties niet zichtbaar

Dit zijn stuk voor stuk out of the box functies van Samsung. Geen 3rd party apps die ik hiervoor gebruik. Dan zijn het duidelijk bugs als dit niet of nauwelijks werkt.

Dat Android OS is, begrijp ik. Al sinds de iPhone 4 flash ik diverse roms, etc ook voor Android en ik kan mij daar aardig in vinden so-to-speak. Ik spreek niet minder over Android, ik geef alleen aan dat ik tot nu toe de S8 minder intuitief vind aanvoelen dan mijn iPhone 7 en ik had dat eerlijk gezegd niet verwacht. Gebruik al jaren android en iOs naast elkaar. Zelfs de eerste Sony toestellen week in na week zitten flashen met custom roms en aanpassingen, dus het is niet zo dat ik ''onervaren'' ben met Android. ;)

Ho

[ Voor 4% gewijzigd door AnubisNefer op 23-04-2017 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfatmen
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:52
Ik heb lichte problemen met WiFi. Op WiFi heeft hij vaak moeite om webpagina's te laden. Dit duurt dan heel erg lang. Soms het het totaal niet.
Schakel ik dan over naar 4g werkt alles prima.

Hebben meer mensen hier last van?

Thuis heb ik WiFi via de experiabox van kpn (v10) en op het werk via Ziggo. Beide het zelfde probleem.

Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakki
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 27-10 21:09
tottianovic schreef op zondag 23 april 2017 @ 01:18:
Jip, zowel toen bixby gekoppeld stond (maar nooit de settings geaccepteerd) als nu met remap

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
AnubisNefer schreef op zondag 23 april 2017 @ 10:03:
[...]

Ik denk dat je mijn post iets te snel heb gelezen daar ik aangeef dat ik een paar vage bugs ben tegengekomen INCL mijn persoonlijke ervaringen ;)

Mbt dat het geen bugs zijn, ben ik het met je oneens.

- Edge lightning
- Bixby button die het soms niet doet
- Gestures die het niet doen (bijv palm swipe for screenshot)
- Notificaties niet zichtbaar

Dit zijn stuk voor stuk out of the box functies van Samsung. Geen 3rd party apps die ik hiervoor gebruik. Dan zijn het duidelijk bugs als dit niet of nauwelijks werkt.

Dat Android OS is, begrijp ik. Al sinds de iPhone 4 flash ik diverse roms, etc ook voor Android en ik kan mij daar aardig in vinden so-to-speak. Ik spreek niet minder over Android, ik geef alleen aan dat ik tot nu toe de S8 minder intuitief vind aanvoelen dan mijn iPhone 7 en ik had dat eerlijk gezegd niet verwacht. Gebruik al jaren android en iOs naast elkaar. Zelfs de eerste Sony toestellen week in na week zitten flashen met custom roms en aanpassingen, dus het is niet zo dat ik ''onervaren'' ben met Android. ;)

Ho
Edge lightning is 'bugvrij' kan ik je vertellen :) op de S6 en S7 edge werkte het alleen als ie op z'n kop lag met sms'en en bellen. Bij de S8 werkt het ook bij Whatsapp (en andere apps) maar dan met een subtieler randje als het scherm naar boven ligt (andersom nog niet getest). Het scherm moet overigens wel uit zijn. Dus AOD uitschakelen of donker laten worden door te weinig licht. Ik vind het zelf prettig werken in ieder geval :)

Bixby werkt hier ook normaal bij dubbele klik, maar is wel traag in opstarten....

Palm Swype werkte bij mij ook al niet soepel op de S5 dus dat heb ik ook gewoon uitgeschakeld. Knopjes werkt voor mij sneller en makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnubisNefer
timmie271 schreef op zondag 23 april 2017 @ 10:22:
[...]

Edge lightning is 'bugvrij' kan ik je vertellen :) op de S6 en S7 edge werkte het alleen als ie op z'n kop lag met sms'en en bellen. Bij de S8 werkt het ook bij Whatsapp (en andere apps) maar dan met een subtieler randje als het scherm naar boven ligt (andersom nog niet getest). Het scherm moet overigens wel uit zijn. Dus AOD uitschakelen of donker laten worden door te weinig licht. Ik vind het zelf prettig werken in ieder geval :)

Bixby werkt hier ook normaal bij dubbele klik, maar is wel traag in opstarten....

Palm Swype werkte bij mij ook al niet soepel op de S5 dus dat heb ik ook gewoon uitgeschakeld. Knopjes werkt voor mij sneller en makkelijker.
Ik zal Edge lightning op jouw manier uit gaan testen, dank je wel ;-)

Bixby is toch wel raar, lijkt niet consistent te werken bij iedereen. Heb uiteindelijk palm swipe for screenshot ook maar uitgeschakeld, is idd handiger en gemakkelijker.

UPDATE:
Edge lightning werkt nog steeds niet, heb hem ingesteld. Opnieuw opgestart, handmatig 4 apps toegewezen, maar nog steeds geen licht zichtbaar. Vreemd. Ik laat het wel met rust. Jammer dan.

[ Voor 8% gewijzigd door AnubisNefer op 23-04-2017 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag over de s8

Weet iemand misschien of de functie edge feeds die op de Samsung galaxy s7 edge zit ook op de s8 te vinden is!? Want op de s7 edge als je scherm uit staat kan je over de zijkant gaan met je vinger en dan zie je wie je een WhatsApp gestuurd heeft of bijv. Stappenteller. Ik probeer dit ook op de s8 maar dat krijg ik nog niet voor elkaar. Op de s7 edge heeft dit edge feeds. Hoop dat iemand mij daar antwoord op kan geven :)
23 april 2017 06:18

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garret1410

Ben erachter hoe het werkt. Met de palm, zijkant van je hand tegen de Edge van je scherm drukken en dan naar links of rechts schuiven. Dus hand tegen het scherm aanhouden. Als je het goed doet dan verschuift het beeld niet.

Edge lighting en notificaties werken ook, alleen Edge lighting werkt nog niet met whatsapp. Edge notificatie werkt wel met whatsapp

[ Voor 9% gewijzigd door Garret1410 op 23-04-2017 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Garret1410 schreef op zondag 23 april 2017 @ 10:54:
[...]

Ben erachter hoe het werkt. Met de palm, zijkant van je hand tegen de Edge van je scherm drukken en dan naar links of rechts schuiven. Dus hand tegen het scherm aanhouden. Als je het goed doet dan verschuift het beeld niet.
Zo werkt het perfect met mijn s6, denk dat het niet anders zal zijn op de s8 inderdaad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rabbitto
timmie271 schreef op zondag 23 april 2017 @ 10:22:
[...]

Bugvrij is het helaas nog steeds niet kan ik je vertellen. Veel mensen krijgen het niet of maar half werkend. Ik krijg de lighting op een uitstaand scherm alleen met whatsapp popup bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Rabbitto schreef op zondag 23 april 2017 @ 10:58:
[...]

Bugvrij is het helaas nog steeds niet kan ik je vertellen. Veel mensen krijgen het niet of maar half werkend. Ik krijg de lighting op een uitstaand scherm alleen met whatsapp popup bijvoorbeeld.
Krijg het hier werkend met snapchat en whatsapp met pop-up uit als het goed is. Maar zal het even testen met verschillende scenario's :)
Moet ik wel eerst even de HTC One X in de meterkast leggen anders heeft ie geen internet :+

edit: Hmm edge lightning (subtiel randje dat oplicht) werkt met AOD en zonder AOD, maar je moet idd wel pop-up (when screen is off) aan hebben staan helaas.... anders werkt het niet.. werkt wel zonder pop-up op een normaal scherm :) al hoop ik dat je de kleuren wel een keer mag aanpassen want alleen maar een blauw randje en paars lampje schiet niet op :+

[ Voor 24% gewijzigd door timmie271 op 23-04-2017 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Heb je de settings van edge light wel gecontroleerd? Onder display settings. Je kan hier instellen wanneer die actief is maar ook een lijst inzien met apps waarvoor het geldt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XpanD
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-10 20:00
Misschien is deze browser nog de moeite van het proberen waard:
Google Play: Brave Browser: Fast AdBlocker

Firefox werkt hier ook niet soepel, maar Brave doet dat wel en is ook weer wat flexibeler dan Samsung's eigen (snelle) browser. Chrome werkt aardig, maar stottert af en toe. Opera en Dolphin heb ik nog niet getest.

Ik denk overigens dat dit geen probleem is van het toestel zelf, maar eerder van de makers van de apps. Ik moet de eerste telefoon waar Firefox echt lekker op draait nog zien (hoewel het wel altijd mijn eerste keuze was vanwege add-ons). Samsung's eigen browser draait wel lekker, dus het kan wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusTegengas
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 27-10 17:50

TinusTegengas

Formula Racing

Verwijderd schreef op zondag 23 april 2017 @ 10:33:
Ik heb een vraag over de s8

Weet iemand misschien of de functie edge feeds die op de Samsung galaxy s7 edge zit ook op de s8 te vinden is!? Want op de s7 edge als je scherm uit staat kan je over de zijkant gaan met je vinger en dan zie je wie je een WhatsApp gestuurd heeft of bijv. Stappenteller. Ik probeer dit ook op de s8 maar dat krijg ik nog niet voor elkaar. Op de s7 edge heeft dit edge feeds. Hoop dat iemand mij daar antwoord op kan geven :)
23 april 2017 06:18
Het lijkt erop dat de functie er niet is helaas. Heb ook al gezocht op het net en daar kan ik ook niks vinden. Staat ook niks in de manual :S

I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjangoBangahri
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 06-12-2020
Is er toevallig ook een mogelijkheid om de gevoeligheid van het touchscreen te veranderen?

Soms heb ik het idee dat ik erg hard moet drukken ivm mijn s6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darud
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-09 12:26
Ik krijg met geen mogelijkheid de irisscanner aan de praat, als ik mijn iris scan is het beeld wazig en geeft hij aan dat de irisccanner misschien vuil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMaster23
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-10 20:24
[...]

Edge lighting en notificaties werken ook, alleen Edge lighting werkt nog niet met whatsapp. Edge notificatie werkt wel met whatsapp
Je kunt ook Power + vol down knop tegelijk inhouden voor 2 sec.. Dan maak je ook een screenshot (volgens mij standaard key combo in Android)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Iemand al rabowallet geprobeerd ?

Geen idee of het al wordt ondersteund, maar ik krijg deze vage fout melding

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/1yloid.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAPJENL70
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-10 14:51
mrfatmen schreef op zondag 23 april 2017 @ 10:08:
Ik heb lichte problemen met WiFi. Op WiFi heeft hij vaak moeite om webpagina's te laden. Dit duurt dan heel erg lang. Soms het het totaal niet.
Schakel ik dan over naar 4g werkt alles prima.

Hebben meer mensen hier last van?

Thuis heb ik WiFi via de experiabox van kpn (v10) en op het werk via Ziggo. Beide het zelfde probleem.
Kun je eens kijken op de router via http://mijnmodem.kpn/ of IPv6 aan staat? Daar kom je via tab 'Instellingen' en dan links IPv6 kiezen. Toen dit bij mij aanstond had ik exact hetzelfde probleem. Dus IPv6 uitzetten kan wellicht helpen het probleem op te lossen.

[ Voor 4% gewijzigd door LAPJENL70 op 23-04-2017 11:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famoso
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

ppeterr schreef op zondag 23 april 2017 @ 11:44:
Iemand al rabowallet geprobeerd ?

Geen idee of het al wordt ondersteund, maar ik krijg deze vage fout melding

[afbeelding]
Yep, werkt prima bij mij.

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnubisNefer
[...]

Ik kan beamen dat dit nu werkt idd. Dacht dat je dat zonder aanraking van de scherm kon doen ;-)

Dank je wel. dan is de volume down + power knop toch makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Famoso schreef op zondag 23 april 2017 @ 11:52:
[...]

Yep, werkt prima bij mij.
had jij het al ingesteld op jou vorige telefoon ? want wellicht is dat dus
bij het aanvragen van de virtuele kaart een probleem.

Geen idee maar jammer zeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richie B
  • Laatst online: 26-10 15:28
Meestal haal ik dan me neus op en knal er een roggel op, vervolgens 3 keer op een neer langs de broekspijp en hij shined weer als nieuw (behalve als ik heel verkouden ben, dan gebruik ik wel een doekje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famoso
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

ppeterr schreef op zondag 23 april 2017 @ 11:55:
[...]

had jij het al ingesteld op jou vorige telefoon ? want wellicht is dat dus
bij het aanvragen van de virtuele kaart een probleem.

Geen idee maar jammer zeg
Nope, had een Nexus 6P en die werd volgens mij niet ondersteund. Dit is de eerste keer dat ik de Rabo Wallet gebruik.

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Richie B
  • Laatst online: 26-10 15:28
Heb het toestel nu enkele dagen in gebruik, en na 6 jaar iPhone/iOS was het wel even wennen moet ik zeggen. De hoeveelheid opties zijn duizelingswekkend, in begin als ik het scherm aanraakte dan sprong er vanalles open, net of je een pak spel-kaarten laat vallen ;)
De plaatsing van de vingerafdruk-scanner went veeel sneller dan ik dacht en werkt gewoon perfect. Iris scanner werkt ook uitstekend en vlot. En wat helemaal een verademing is.....de vrijheid! Ik heb er al tal van leuke 3th party apps opgegooid, met name hele goed emulators en roms. Het toestel wordt op de pc herkent als externe schijf, dus foto's, muziek of wat je maar wilt zet je er met gemak op en haal je er ook zo weer af (ik was eigenlijk totaal onbekend met Android...jaaaaren terug wel even een Galaxy S1 gehad, maar dit kun je niet vergelijken met de huidige stand van Android...het is volwassen geworden).
Wel merkte ik met heel veel apps open wat haperingen, dit is te wijten aan de qhd waarschijnlijk. Ook heb ik in begin behoorlijk lopen k*tten om uit apps te komen, met name spellen...er zit dus gewoon een "exit" optie in de apps zelf, dit is niet bij iOS.
Al om al, erg leuk, mooi en vooral interessant toestel...heb echt het gevoel dat ik wat nieuws heb (iOS is echt elk jaar hetzelfde, en je kan ook eigenlijk alleen maar hetzelfde)

Verandering van spijs, doet eten...;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AnubisNefer
Bontes schreef op zondag 23 april 2017 @ 12:09:
Heb het toestel nu enkele dagen in gebruik, en na 6 jaar iPhone/iOS was het wel even wennen moet ik zeggen. De hoeveelheid opties zijn duizelingswekkend, in begin als ik het scherm aanraakte dan sprong er vanalles open, net of je een pak spel-kaarten laat vallen ;)
De plaatsing van de vingerafdruk-scanner went veeel sneller dan ik dacht en werkt gewoon perfect. Iris scanner werkt ook uitstekend en vlot. En wat helemaal een verademing is.....de vrijheid! Ik heb er al tal van leuke 3th party apps opgegooid, met name hele goed emulators en roms. Het toestel wordt op de pc herkent als externe schijf, dus foto's, muziek of wat je maar wilt zet je er met gemak op en haal je er ook zo weer af (ik was eigenlijk totaal onbekend met Android...jaaaaren terug wel even een Galaxy S1 gehad, maar dit kun je niet vergelijken met de huidige stand van Android...het is volwassen geworden).
Wel merkte ik met heel veel apps open wat haperingen, dit is te wijten aan de qhd waarschijnlijk. Ook heb ik in begin behoorlijk lopen k*tten om uit apps te komen, met name spellen...er zit dus gewoon een "exit" optie in de apps zelf, dit is niet bij iOS.
Al om al, erg leuk, mooi en vooral interessant toestel...heb echt het gevoel dat ik wat nieuws heb (iOS is echt elk jaar hetzelfde, en je kan ook eigenlijk alleen maar hetzelfde)

Verandering van spijs, doet eten...;)
Als je developer options activeert, kan je dmv onderstaande stappen je telefoon sneller in/uit laten gaan bij openen van apps.

Developer options activeren
- settings
- about phone
- meerdere keren op Build number drukken totdat je een melding krijgt
- dan 1x terug naar je settings en helemaal onderaan staat Developer options
- zoek dan naar animations en zet alle 3 op 0.5 ipv 1

Je zult merken dat je telefoon sneller aanvoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
@henklbr

kan je mij vertellen waar ik de land code's kan controleren van mijn toestel

Galaxy S8 SM-G950F Global >> ?

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/wlov21.png

[ Voor 10% gewijzigd door ppeterr op 23-04-2017 12:26 ]

Pagina: 1 ... 20 ... 96 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S8-serie] Levertijd & Prijzen
- Rooten, unlocken en custom ROM's: [Samsung Galaxy S8-serie] Rooten & Custom ROM's
- Accessoires: [Samsung Galaxy S8-serie] Het grote Accessoires topic
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support