Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:28
lakigucci schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 00:06:
[...]

Instellingen - display - programma kaders
Of een ander thema :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rabbitto
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-10 22:26
JDL15 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 00:05:
[...]

Hmmm, ik heb zojuist de update geïnstalleerd en zit nu op 1 april veiligheidspatch met experience versie 8.1..

Dat popupscherm vind ik ook lelijk, heb net bij Whatsapp het volgende geselecteerd pop-up meldingen wanneer het scherm uit staat.. Ik ben benieuwd, ontvang even geen Whatsapp berichten.

Ik had dus ook edge lighting altijd aan staan, maar heb nog geen mooi lichteffect zien langskomen :?
Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/58fa8255c7e4f/58fa82559c3dd-20170422_000519.png
Zo ziet het er bij mij uit. Zonder popup in whatsapp ingesteld. Always on display staat uit. Edge lighting staat op Altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lakigucci
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-10 19:58
MMaster23 schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 23:10:
Ik zag trouwens dit filmpje en zelf net getest: YouTube: 갤럭시S8 음악재생기 ...
Te grappig, edge lighting in de Samsung Music app (apart downloaden via Samsung store).
Mijn effect blijft gewoon stil staan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rabbitto
JDL15 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 00:07:
[...]

Dat kan het best eens zijn, ik heb AOD ook aanstaan en zie die edge lighting ook niet!

@Rabbitto, heb jij AoD aan of uit?
Aod uit. Ik heb een led view cover dus kan mn scherm niet zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:28
Rabbitto schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 00:10:
[...]

Aod uit. Ik heb een led view cover dus kan mn scherm niet zien.
Thanks, mystery solved. Dan werkt het edge lighting face upwards niet icm AoD.. Jammer, zou wel tof zijn!

Edit: ik lieg, ik heb aod aan, pop up meldingen aan als scherm uitstaat in whatsapp en de nieuwste software update en ik krijg ee paars (zal te maken hebben met thema) whatsapp icoontje in beeld en edge lighting cirkel bij een nieuw whatsapp bericht :P

[ Voor 30% gewijzigd door JDL15 op 22-04-2017 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rabbitto
JDL15 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 00:14:
[...]

Thanks, mystery solved. Dan werkt het edge lighting face upwards niet icm AoD.. Jammer, zou wel tof zijn!

Edit: ik lieg, ik heb aod aan, pop up meldingen aan als scherm uitstaat in whatsapp en de nieuwste software update en ik krijg ee paars (zal te maken hebben met thema) whatsapp icoontje in beeld en edge lighting cirkel bij een nieuw whatsapp bericht :P
Mooi dat het nu werkt. Probeer het ook eens zonder popup van whatsapp nu? Dat staat bij mij ook uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09:57
Intelcorei7 schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 21:41:
[afbeelding]

Gruwelijk mooie achtergrond. Heb em nu ook op WQHD+ (S8+)
Op hoeveel DP gebruik je deze achtergrond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
Kan iemand mij vertellen hoe ik de info tekst verwijder bij het always-on-display?

Ik bedoel, er staat nu steeds onder in het scherm, tik 2 keer op de startknop om het scherm in te schakelen"

Die info kan je neem ik aan ook weghalen? I.v.m burn in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-10 13:45
Intelcorei7 schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 19:33:
[afbeelding]

[afbeelding]

Ik heb ook even 2 foto's gemaakt voor jullie mening.

Let niet op de kwaliteit met een oud toestel genomen.
Op die bovenste foto zie ik de rode gloed die ik ook heb, aan de linker kant. Bij mij zit die gloed iets hoger dan bij jou.

Youtube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 27-10 20:24
Kan niet wachten om hem in ontvangst te nemen vanmiddag na alle reacties en tips hier :D

[ Voor 6% gewijzigd door timmie271 op 22-04-2017 06:13 ]

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tengooz
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21-12-2022
Is er een manier om het always on display aan te laten onder een gesloten clear view cover? Ik las in een review dat dat bij de S7 (standaard) niet kan. Is er een tweak om dat wel mogelijk te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathan23
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-10 15:10

Leviathan23

I am the proof....

mensen iemand tips voor batterij verbruik?? gisteravond voor het slapen 100% geladen......na het slapen....78%!! Onacceptabel vind ik!

Wifi staat uit....alleen Always on scherm aan.....?? als ik kijk bij batterijverbruik zie ik alleen staan; scherm 6%, Android systeem 4%, Standby 3%, Android OS 3%, Facebook 2%......

iemand tips???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Leviathan23 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 09:07:
mensen iemand tips voor batterij verbruik?? gisteravond voor het slapen 100% geladen......na het slapen....78%!! Onacceptabel vind ik!

Wifi staat uit....alleen Always on scherm aan.....?? als ik kijk bij batterijverbruik zie ik alleen staan; scherm 6%, Android systeem 4%, Standby 3%, Android OS 3%, Facebook 2%......

iemand tips???
In ieder geval de laatste update installeren, vannacht voor het slapen heb ik de mijne er bij 100% uitgetrokken en vanmorgen was er 98% over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathan23
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-10 15:10

Leviathan23

I am the proof....

melvinnie schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 09:15:
[...]

In ieder geval de laatste update installeren, vannacht voor het slapen heb ik de mijne er bij 100% uitgetrokken en vanmorgen was er 98% over.
heb de laatste update al...... :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Leviathan23 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 09:07:

iemand tips???
Vergeet niet dat het OS nog steeds bezig is met allerlei zaken nog in te richten (want nieuwe telefoon) en sowieso kun je pas na een klein weekje een realistisch beeld krijgen over je batterij verbruik.

ofwel: geef het allemaal ff rustig de tijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
lakigucci schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 00:06:
[...]

Instellingen - display - programma kaders
Staat bij mij op grijs, dus kan ik niet aanpassen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18:04
Zoals gisteravond gezegd zou ik nog even een foto plaatsen van de S8+ langs de S7 Edge.. waar ik zelf dacht een rode gloed te zien is er zoals je kunt zien niks aan de hand.. :) voor de mensen die denken een rode gloed te hebben kunnen nu zien hoe het scherm hoort te zijn :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/touPcAsYUXuMC0bXDccqbtF4/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/v3Cwi4bis8DdYEtbtoUxq46g/medium.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door DM89 op 22-04-2017 10:01 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!
kunnen we alsjeblieft stoppen met, net als gister, constant fotootjes plaatsen over rode/roze/paarse schermen en of dat oke of niet oke is?

Of maak er een apart topic voor aan of breng 'm terug naar de winkel.

dank! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Geert1976 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 09:55:
kunnen we alsjeblieft stoppen met, net als gister, constant fotootjes plaatsen over rode/roze/paarse schermen en of dat oke of niet oke is?

Of maak er een apart topic voor aan of breng 'm terug naar de winkel.

dank! :)
Ik vraag niet of dat goed of niet goed is, ik laat alleen de 2 telefoons langs elkaar zien voor andere mensen zoals ik gisteravond heb aangegeven.

[ Voor 6% gewijzigd door DM89 op 22-04-2017 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Laatst online: 16:50
Batsu schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 09:43:
[...]

Staat bij mij op grijs, dus kan ik niet aanpassen...
Dan heb je waarschijnlijk een bepaald thema geïnstalleerd waarbij dit niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Garret1410 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 10:02:
[...]

Dan heb je waarschijnlijk een bepaald thema geïnstalleerd waarbij dit niet kan.
thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilb1
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 02-10-2023
Bij de S8 (plus) valt het me op dat ik apps en programma's niet volledig kan afsluiten. Bij de S6 die ik hiervoor had, werd een app bij het drukken op de homebutton, volledig afgesloten. Bij het opnieuw aanklikken van de app start de app dan weer opnieuw op.

Maar bij de S8 lijkt het erop dat ik een app niet in een keer kan afsluiten. Want als ik op de homebutton druk, kom ik weliswaar op het homescreen, maar als ik vervolgens op de betreffende app druk opent hij zich altijd op de laatste 'pagina' waar ik gebleven was. Maar dat wil ik helemaal niet. Ik wil apps en programma's dusdanig afsluiten dat ze iedere keer volledig afgesloten worden!

Heeft iemand een oplossing voor dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankyD86
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 14:50
Links of rechts van de home button (afhankelijk van je instellingen) zit de app button, daar op klikken en dan 'alles sluiten' of per app naar rechts schuiven om af te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilb1
Dank je! Kun je dit wat verder toelichten? Ik zie vooralsnog geen app button en het naar rechts schrijven is me niet helemaal duidelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Het linkericoontje naast de home-knop (helemaal links onderin):

Afbeeldingslocatie: https://cnet2.cbsistatic.com/img/LibAeUYyHxrRgOzRZZkWGKvIm8I=/770x433/2017/03/28/986492e6-7611-44e7-9cc7-30d90563a7e0/flsamsunggalaxys8.jpg

Dan krijg je een overzicht te zien van alle apps die je open hebt staan. Die kan je 1 voor 1 wegswipen om te sluiten, of ze met 1 knop in een keer allemaal sluiten.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilb1
Bedankt! Het is me nu duidelijk. Ik vind het overigens wel een wat omslachtige manier. Op deze manier moet je extra handelingen verrichten om ervoor te zorgen dat een programma volledig afgesloten wordt. Dat vond ik op mijn S6 toch wel wat handiger gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilb1
Ik heb lang geaarzeld tussen de S8 en de S8+. Uiteindelijk gekozen voor de S8+. Maar ik moet toch wel erg wennen aan de grootte maar vooral het feit dat hij best wel zwaar is. Zijn er mensen die ook de S8+ hebben en dit herkennen? Ik heb op het punt gestaan om hem in te ruilen voor de S8 maar alle gedoe wat daarbij komt kijken weerhoudt mij hiervan. En misschien is het kwestie van wennen en heb ik met de S8+ toch de juiste keus gemaakt. Overigens, als ik hem voor me op tafel leg, gaat het natuurlijk prima.

[ Voor 7% gewijzigd door Gilb1 op 22-04-2017 10:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:30

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Gilb1 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 10:43:
Bedankt! Het is me nu duidelijk. Ik vind het overigens wel een wat omslachtige manier. Op deze manier moet je extra handelingen verrichten om ervoor te zorgen dat een programma volledig afgesloten wordt. Dat vond ik op mijn S6 toch wel wat handiger gaan.
Apps die volledig afsluiten als je op de homebutton drukt is zeer onwenselijk. Er zijn een hoop apps die op de achtergrond actief (moeten) blijven, en andere apps blijven gewoon in het werkgeheugen zitten wachten tot je de app opnieuw aan'klikt', waarna je niet hoeft te wachten tot de app weer helemaal is opgestart maar gewoon meteen kan beginnen.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilb1
kuusj98 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 10:51:
[...]

Apps die volledig afsluiten als je op de homebutton drukt is zeer onwenselijk. Er zijn een hoop apps die op de achtergrond actief (moeten) blijven, en andere apps blijven gewoon in het werkgeheugen zitten wachten tot je de app opnieuw aan'klikt', waarna je niet hoeft te wachten tot de app weer helemaal is opgestart maar gewoon meteen kan beginnen.
Dat snap ik. Maar ik zou het fijn vinden als ik, bijvoorbeeld in de Teletekst app, klik op een bepaald bericht en ik daarna de app in zijn geheel wil sluiten, ik dit ook snel kan doen. Bij de S6 deed ik dit op dezelfde pagina door een paar keer op het 'pijltje' rechtsonder te klikken.

Als ik nu op het pijltje linksonder druk gaat hij steeds een pagina terug...

[ Voor 5% gewijzigd door Gilb1 op 22-04-2017 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indofk
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-08 17:05
Rabbitto schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 00:25:
[...]

Mooi dat het nu werkt. Probeer het ook eens zonder popup van whatsapp nu? Dat staat bij mij ook uit.
Dan werkt het niet , ook met laatste update
Moet op zn minst pop-up aan zetten als het scherm uit staat. Het vervelende is dat als je het toestel unlockt je eerst die pop up in beeld krijgt en moet afwijzen voordat je überhaupt daadwerkelijk kan unlocken

*Dit geld alleen voor whatsapp als ik bv een sms binnen krijg doet ie het wel gewoon

[ Voor 8% gewijzigd door indofk op 22-04-2017 11:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Met de gegevenssnelheid zit het ook wel "snor" bij KPN & Ziggo:

Afbeeldingslocatie: https://imageshack.com/a/img924/9688/sJp5Wm.pngAfbeeldingslocatie: https://imageshack.com/a/img922/3729/S7UlBO.png

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Gilb1 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 10:57:
[...]

Dat snap ik. Maar ik zou het fijn vinden als ik, bijvoorbeeld in de Teletekst app, klik op een bepaald bericht en ik daarna de app in zijn geheel wil sluiten, ik dit ook snel kan doen. Bij de S6 deed ik dit op dezelfde pagina door een paar keer op het 'pijltje' rechtsonder te klikken.

maar waarom wil je dat? Je hebt juist een ruime 4GB om deze zaken actif te houden zonder dat het ten koste gaat van de performance van je toestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappaleone
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-08-2021
MMaster23 schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 23:10:
Ik zag trouwens dit filmpje en zelf net getest: YouTube: 갤럭시S8 음악재생기 ...
Te grappig, edge lighting in de Samsung Music app (apart downloaden via Samsung store).
Iemand een linkje naar de download? Kan hem niet vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iexip66
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-10 14:33
Meulendijks89 schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 22:00:
[...]
Hier ook WQHD+ want is toch een duidelijk verschil qua scherpte!!
Het kan uiteraard aan mij liggen, maar op mijn S8 zie ik eigenlijk geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
iexip66 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 11:04:
[...]

Het kan uiteraard aan mij liggen, maar op mijn S8 zie ik eigenlijk geen verschil.
Ik heb een S8+ wellicht dat het daarmee te maken heeft.. ik heb ook de DPI anders ingesteld..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uroy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
pappaleone schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 11:02:
[...]

Iemand een linkje naar de download? Kan hem niet vinden.
Ik hem Samsung music gedownload en het werkt

talkin' is cheap, people follow like sheep

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Garret1410
  • Laatst online: 16:50
Gilb1 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 10:21:
Bij de S8 (plus) valt het me op dat ik apps en programma's niet volledig kan afsluiten. Bij de S6 die ik hiervoor had, werd een app bij het drukken op de homebutton, volledig afgesloten. Bij het opnieuw aanklikken van de app start de app dan weer opnieuw op.

Maar bij de S8 lijkt het erop dat ik een app niet in een keer kan afsluiten. Want als ik op de homebutton druk, kom ik weliswaar op het homescreen, maar als ik vervolgens op de betreffende app druk opent hij zich altijd op de laatste 'pagina' waar ik gebleven was. Maar dat wil ik helemaal niet. Ik wil apps en programma's dusdanig afsluiten dat ze iedere keer volledig afgesloten worden!

Heeft iemand een oplossing voor dit probleem?
Ik dacht eerst dat je een grap maakte.

Het is juist dat de S6 in eerste instantie afgebrand werdt vanwege het slechte ram management omdat apps te snel afgesloten werden.

Later is dit wel iets beter geworden maar nooit zoals het hoort. Apps horen juist in het cache geheugen te blijven waardoor ze de volgende keer sneller opgestart zijn.

Zo zie je maar dat iedereen andere wensen heeft. Wat voor de één een feature is, is voor een ander een fail.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lakigucci
[...]

Buiten dat je niet voor niets 4gb geheugen hebt gekocht om juist apps niet te hoeven afsluiten vreet het opnieuw opstarten van apps ook nog is meer stroom en is je batterij sneller leeg. Het is niet meer zo dat als je apps laat open staan je toestel traag word. Deze programma's gaan in een slaap stand namelijk tot je ze opnieuw oproept en hervatten zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

vroeger was het wellicht nodig om eens apps af te sluiten omdat er toendertijd weinig RAM werkgeheugen in de telefoontjes zat.
Tegenwoordig is het OS veel slimmer met het afhandelen van dit RAM werkgeheugen + de 4 Gb RAM werkgeheugen nu in de S8.
Je hoeft dus tegenwoordig eigenlijk nauwelijks meer apps te killen (tenzij je een vastloper o.i.d hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
B00st3r schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 11:15:
Heeft iemand al enig idee of het Always On display ondertussen al relevante meldingen kan laten zien? Zoals Whatsapp/gmail/Messenger? In tegenstelling tot gelimiteerd te zijn tot gemiste oproepen en sms?
Alle meldingen mogelijk..

Jammer is alleen dat de nachtklok in het Edge-screen nu een AOD-variant is en niet automatisch wisselt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusTegengas
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 27-10 17:50

TinusTegengas

Formula Racing

Meulendijks89 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 11:08:
[...]

Ik heb een S8+ wellicht dat het daarmee te maken heeft.. ik heb ook de DPI anders ingesteld..
Waar zit de dpi instelling? Ik ben hem al wel tegengekomen, maar kan hem nergens meer vinden |:(

I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DM89
TinusTegengas schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 11:35:
[...]

Waar zit de dpi instelling? Ik ben hem al wel tegengekomen, maar kan hem nergens meer vinden |:(
Bij ontwikkelaarsopties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MMaster23
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:37
Wellicht jullie dit al wisten maar ik zag dit nu net pas.. Mocht je een App hebben die niet helemaal full screen is.. Je kunt hem forceren de nieuwe verhouding te gebruiken. Ga naar multi-task menu en kies voor het vergroot icoontje op de app zelf.

http://m.imgur.com/rt6mucf

(ook meteen de foto editor geprobeerd haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Een keer in de zoveeltijd krijg ik ineens feedback als ik op de Homeknop tap (niet hard druk). Het toestel klikt dan 2 keer.

Is hier een reden voor?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusTegengas

TinusTegengas

Formula Racing

Thanks. Daar zat ik net nog te kijken, maar er toch overheen gekeken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:34
Donstil schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 11:45:
Een keer in de zoveeltijd krijg ik ineens feedback als ik op de Homeknop tap (niet hard druk). Het toestel klikt dan 2 keer.

Is hier een reden voor?
Misschien de sensitivity setting even nakijken en eventueel aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intelcorei7
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 25-10-2024
Radiance schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 03:26:
[...]
Op die bovenste foto zie ik de rode gloed die ik ook heb, aan de linker kant. Bij mij zit die gloed iets hoger dan bij jou.
Mmm, jij brengt me weer aan het twijfelen.

[Battle.net: Forsaken#22243]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:01
lakigucci schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 11:17:
[...]

Buiten dat je niet voor niets 4gb geheugen hebt gekocht om juist apps niet te hoeven afsluiten vreet het opnieuw opstarten van apps ook nog is meer stroom en is je batterij sneller leeg. Het is niet meer zo dat als je apps laat open staan je toestel traag word. Deze programma's gaan in een slaap stand namelijk tot je ze opnieuw oproept en hervatten zich.
zou mooi zijn als je dat per app kan instellen.

bijvoorbeeld,

3fm app - die wil ik wakker houden, als ik die in de app drawer zet, schiet hij nog wel eens van wifi af.
tweakers linkje van chrome wil ik sluiten, dit ivm immersive buttons die de pagina niet laat reageren.

zo zijn er vast meer

any ideas ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xufuja
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-08 21:25
Ik moet zeggen dat Coolblue zeer goede service heeft, krijg een refund en denk later wel na over de volgende telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:15
Creqaw schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 12:10:
Ik moet zeggen dat Coolblue zeer goede service heeft, krijg een refund en denk later wel na over de volgende telefoon.
Is dat niet gewoon Wet koop op afstand? ;)
Maar Coolblue staat wel bekend om de goede service ja.

Ikzelf zit nog in twijfel fase... Nog 25 dagen om te bedenken wat ik doe. Het rood valt op, en nu ik het gezien heb stoort het me. Maar het toestel is zo mooi, snel, goede camera en elke keer weer wow gevoel als ik het in de handen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iexip66
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-10 14:33
Razer schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 12:15:
[...]
Klopt allebei. Geld terug binnen zichttermijn is wettelijk verplicht, Coolblue gaat verder dan dat men wettelijk verplicht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intelcorei7
Razer schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 12:15:
[...]

Ikzelf zit nog in twijfel fase... Nog 25 dagen om te bedenken wat ik doe. Het rood valt op, en nu ik het gezien heb stoort het me. Maar het toestel is zo mooi, snel, goede camera en elke keer weer wow gevoel als ik het in de handen heb.
Ik ben bang als ik em terug stuur dat ik er 1 krijg die nog slechter is, en misschien is het wel gefixt volgende week met die update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dafmay
Btw...damn this is one slippery mother! :O >:)

[ Voor 5% gewijzigd door dafmay op 22-04-2017 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lakigucci
Meulendijks89 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 11:08:
[...]

Sterker nog.. De S8 heeft een hogere DPI dan de +. Wellicht is dat een reden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dafmay schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 12:24:
Heb er zo'n Spigen case omheen. Echt zonde van het mooie design. Heb sowieso een schurfthekel aan zo'n beetje ALLE cases/hoesjes...
Maar ja, wat jij zegt: naakt, zo glad als 'n aal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Zo, paar dagen verder nu met dit speeltje. Over het algemeen lekker ding hoor.

Wel

GMD emersive erop gezet, dat dit niet standaard is, maar ooh ooh wat mooi

Bellen via WiFi met vodafone in huis is ronduit perfect!

Oudere pushbullet versie erop, zodat ik notificaties deel met mijn auto (TTS) pratende auto)

DPI 10 terug gezet, naar 350, en vervolgens de tekst grote enzo iets kleiner, dit vind
ik persoonlijk prettiger, heb niet echt goed zicht van dichtbij namelijk.

Dark Theme erop, want dat is sexy bij de zwarte s8+ versie vind ik :)

Nokia ringtone erop, want oldskool baby :P

Wat niet

Edge functies, daar wordt ik nog niet echt warm van..ook zie ik die edge notificaties niet echt.
Bixbie - doet mij ook niet veel, misschien later als ik tegen android aan kan lullen.
iris/vingerprint - ik gebruik geen code's nooit gedaan. (telefoon zit vast gegroeid aan mijn hand)

Wat ik ook denk, is dat de roze gloed die ik een beetje had aan de zijkanten, dat het
minder aan het worden is. Maar kan ook zijn dat ik het negeer, of door de donkere
skin die veel wit weg haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoolz14
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-05-2024
Ik twijfel om een 8+ aan te schaffen. Ik heb nu een s6 edge+. Is dit de upgrade waard?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lakigucci
Hoolz14 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 12:43:
Ik twijfel om een 8+ aan te schaffen. Ik heb nu een s6 edge+. Is dit de upgrade waard?
Dat kan alleen jij bepalen 😜. Ik zou het doen. Maar niet voor de snelheid ofzo maar gewoon voor het design.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Janet_
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-12-2022
Ik ben van de Edge+ naar de s8 gegaan en ik vind het eerlijk gezegd niet echt bijzonder. Ook is de s8 een stuk zwaarder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intelcorei7
ppeterr schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 12:39:

Wel

GMD emersive erop gezet, dat dit niet standaard is, maar ooh ooh wat mooi

Bellen via WiFi met vodafone in huis is ronduit perfect!

Oudere pushbullet versie erop, zodat ik notificaties deel met mijn auto (TTS) pratende auto)

DPI 10 terug gezet, naar 350, en vervolgens de tekst grote enzo iets kleiner, dit vind
ik persoonlijk prettiger, heb niet echt goed zicht van dichtbij namelijk.

Wat niet

Edge functies, daar wordt ik nog niet echt warm van..ook zie ik die edge notificaties niet echt.
Bixbie - doet mij ook niet veel, misschien later als ik tegen android aan kan lullen.
iris/vingerprint - ik gebruik geen code's nooit gedaan. (telefoon zit vast gegroeid aan mijn hand)

Wat ik ook denk, is dat de roze gloed die ik een beetje had aan de zijkanten, dat het
minder aan het worden is. Maar kan ook zijn dat ik het negeer, of door de donkere
skin die veel wit weg haalt.
Welke donkere thema heb jij ? Ik heb er nu één maar zit veel oranje in, ben ik geen fan van

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alper_maestro
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 11-05 20:59
Update / S8+

Gisteren om 06.30 uur met 100% accu, nu staat ie op 59%. (accuduur test, in eerste instantie weinig gebruik. Dus mobiel data aan wifi uit, af en toe internetten en bellen meer niet)

[ Voor 10% gewijzigd door alper_maestro op 22-04-2017 12:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ppeterr
Intelcorei7 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 12:50:
[...]

Welke donkere thema heb jij ? Ik heb er nu één maar zit veel oranje in, ben ik geen fan van
material dark, maar wel met orginele achtergrond

https://www.youtube.com/watch?v=VFLj4511yeo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

<snip>

Met "minimalistic text widget" heel mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilb1
Batsu schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 11:01:
[...]

maar waarom wil je dat? Je hebt juist een ruime 4GB om deze zaken actif te houden zonder dat het ten koste gaat van de performance van je toestel
Nouja, ik wil telkens beginnen met de 'startpagina' van iedere app. Maar ik heb al een manier gevonden, ook met het pijltje rechtsonder klikken, snel achter elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilb1
Het toestel kan controleren of er nog updates zijn. Maar hoe weet ik nou of ik daadwerkelijk de laatste update heb als hij aangeeft dat de laatste updates al zijn geïnstalleerd?

[ Voor 21% gewijzigd door Gilb1 op 22-04-2017 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilb1
Ik ben zelf van de S6 naar de 8+ gegaan. Ik moet name wennen aan het feit dat hij een stuk groter is maar ook zwaarder. Daardoor lijkt hij wat minder makkelijk mee te nemen in je broekzak maar afgezien daarvan vind ik het een heel mooi toestel, vooral door dat grote scherm.

Volgende keer graag je bericht aanpassen in plaats van 4 berichten onder elkaar.

[ Voor 9% gewijzigd door 13art op 22-04-2017 17:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Me2... ;)

Dark Theme: Santana Dark
Ringtone: Nokia Future Ringtone (die gebruikt was in "Star Trek")

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappaleone
uroy schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 11:09:
[...]

Ik hem Samsung music gedownload en het werkt
Hij werkt dank je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
henklbr schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 13:36:
[...]

Me2... ;)

Dark Theme: Santana Dark
Vind je het niet jammer bij deze theme dat je notificaties nog een witte balk hebben? Als die ook donker was dan was het perfect. Mijn OCD kan dat dan weer niet aan ofzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkools24
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-05-2021
Gilb1 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 13:30:
[...]

Ik ben zelf van de S6 naar de 8+ gegaan. Ik moet name wennen aan het feit dat hij een stuk groter is maar ook zwaarder. Daardoor lijkt hij wat minder makkelijk mee te nemen in je broekzak maar afgezien daarvan vind ik het een heel mooi toestel, vooral door dat grote scherm.
Ik hou juist wel van dat zware, dat geeft een hoger kwaliteitsgevoel. Klinkt stom maar je hebt echt het gevoel dat je tenminste iets vasthebt. Ik heb trouwens geen problemen om hem mee te nemen in m'n broekzak ofzo en ik heb er nog een bumpercase omheen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:06

jagermeister

Artillerie magneet :-(

dafmay schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 12:24:
Als ik hem op zijn scherm neerleg, dan glijdt ie gewoon vanzelf van m'n bank.

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dafmay
jagermeister schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 13:58:
[...]

Als ik hem op zijn scherm neerleg, dan glijdt ie gewoon vanzelf van m'n bank.
>:) Same here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
henklbr schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 13:36:
[...]

ik zou ook heel graag de old skool Nokia ringtone op mijn S8 willen hebben. Kun jij deze noob uitleggen hoe dat kan, @henklbr ? tnx :)

edit: heb inmiddels de app, Zedge, uit de Play Store gevonden. Daar een Nokia ringtone gevoden die redelijk in de buurt van de echte originele komt ;)

[ Voor 19% gewijzigd door _Bailey_ op 22-04-2017 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Gilb1 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 13:21:
Het toestel kan controleren of er nog updates zijn. Maar hoe weet ik nou of ik daadwerkelijk de laatste update heb als hij aangeeft dat de laatste updates al zijn geïnstalleerd?
Ergens in datzelfde menu (dacht op de update pagina zelf) kun je zien welke versie je hebt. Aan de hand van wat hier gedeeld word en anders het internet kun je zien of het de laatste is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusTegengas

TinusTegengas

Formula Racing

Werkte de edge lighting gelijk na installeren? Bij mij gebeurt er niets als ik muziek afspeel. Heb ook geen instelling kunnen vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pappaleone
TinusTegengas schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 15:03:
[...]

Werkte de edge lighting gelijk na installeren? Bij mij gebeurt er niets als ik muziek afspeel. Heb ook geen instelling kunnen vinden.
Yes ik heb de muziek app gedownload en ik krijg meteen de gekleurde rand. Verder niets ingesteld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Bixby-knop werkt wel nog na firmware-update..

Bixby verschijnt na knop twee keer kort achter elkaar in te drukken.. ook vanuit standby..

Waarschijnlijk aangepast om niet per ongeluk volume of Bixby te bedienen..

Was handig geweest als aanpassing was uitgelegd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ballantines
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-10-2024
Welke navigatie app gebruiken jullie voornamelijk op de s8? Kom van iOS en gebruikte altijd Google maps en Sygic(voor buitenland)

Heb nu de volgende geïnstalleerd staan:
Google maps
Waze
Here maps

Iemand ervaring? Kan here maps tippen aan bijv Sygic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappaleone
Ballantines schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 15:18:
Welke navigatie app gebruiken jullie voornamelijk op de s8? Kom van iOS en gebruikte altijd Google maps en Sygic(voor buitenland)

Heb nu de volgende geïnstalleerd staan:
Google maps
Waze
Here maps

Iemand ervaring? Kan here maps tippen aan bijv Sygic?
Ik gebruik al lang google maps naar alle tevredenheid, werkt prima en snel. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eek2nd
  • Laatst online: 17-04-2023
Ik van S6 naar S8..
Is een stuk langer, dus afhankelijk van de broekzakkensteekt t meestal wel wat uit.

Verder wel mooi ding, maar ik was enthousiaster toen ik de S6 nieuw had dan nu ik de S8 nieuw heb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusTegengas

TinusTegengas

Formula Racing

pappaleone schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 15:11:
[...]

Yes ik heb de muziek app gedownload en ik krijg meteen de gekleurde rand. Verder niets ingesteld. :)
Ok. Ik heb al van alles geprobeerd. Edge light aan/uit e.d. maar hier blijft de rand "stil staan". Het enige wat verandert is de kleur met de verschillende cd covers.
Maakt verder niet uit dat het niet werkt en ben niet de enige. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakki
  • Laatst online: 27-10 21:09
Donstil schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 11:45:

Is hier een reden voor?
Heb ik sinds de update ook al enkele malen ervaren.. geen idee waarvoor of waardoor!

(En het ergert mij)

[ Voor 3% gewijzigd door Hakki op 22-04-2017 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilb1
timmie271 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 14:51:
[...]

Ergens in datzelfde menu (dacht op de update pagina zelf) kun je zien welke versie je hebt. Aan de hand van wat hier gedeeld word en anders het internet kun je zien of het de laatste is :)
Dank je. Mijn laatste versie heeft 1AQDD op het eind, Is dit inderdaad de laatste versie?

P.s. hoe maak ik een screencapture?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
Gilb1 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 15:58:
[...]

Dank je. Mijn laatste versie heeft 1AQDD op het eind, Is dit inderdaad de laatste versie?

P.s. hoe maak ik een screencapture?
1AQDD staat bij mij ready to install (net pas telefoon binnen) dus ga ervanuit dat dat de laatste is :)

Volumeknop en standby knop :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

timmie271 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 16:01:
[...]

1AQDD staat bij mij ready to install (net pas telefoon binnen) dus ga ervanuit dat dat de laatste is :)

Of met de zijkant van je hand van rechts naar links vegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilb1
timmie271 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 16:01:
[...]

Sorry, er komt geen screencapture...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
jagermeister schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 16:02:
[...]

Of met de zijkant van je hand van rechts naar links vegen
Dat was het eerste beste wat ik had uitgezet op de S5 veegde ook dingen weg in plaats van een screenshot te maken :+
Gilb1 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 16:06:
[...]

Sorry, er komt geen screencapture...
Volumeknopje omlaag ook niet? Hier werkte het gelijk namelijk..

[ Voor 27% gewijzigd door timmie271 op 22-04-2017 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alper_maestro
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 11-05 20:59
Heb de update van 600mb+ geinstalleerd en moet zeggen dat de Bixby-knop gewoon werkt bij mij, dus hoef maar 1x te drukken op die knop. (Toestel is via Vodafone gekocht, weet niet of dat wat uitmaakt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

timmie271 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 16:07:
[...]

Dat was het eerste beste wat ik had uitgezet op de S5 veegde ook dingen weg in plaats van een screenshot te maken :+

[...]

Volumeknopje omlaag ook niet? Hier werkte het gelijk namelijk..
Net ff getest, maar werkt best goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dafmay
Tip vd Dag.....

Zet de optie 'Multiprocess Webview' aan in het Dev menu.

Dit heeft op mijn S8 een positief effect op snelheid binnen Chrome (processen), maar ook lijkt multitasken nu iets soepeler.

Is het proberen waard... ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/T3zPysHgqIv7s3mvlJsEr7gq/full.png

[ Voor 26% gewijzigd door dafmay op 22-04-2017 16:18 . Reden: Pic vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilb1
alper_maestro schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 16:11:
Heb de update van 600mb+ geinstalleerd en moet zeggen dat de Bixby-knop gewoon werkt bij mij, dus hoef maar 1x te drukken op die knop. (Toestel is via Vodafone gekocht, weet niet of dat wat uitmaakt)
Bij mij werkt het ook gewoon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Razer
Voor iedereen die zich afvraagt hoe het gedrag na de update nu is van de Bixby knop heb ik het uitgezocht.

1. Als Bixby op je homescreens staat ingeschakeld, dwz meest linker scherm, als je 1x Bixby knop indrukt ga je naar Bixby.

2. Mensen zoals ik, die Bixby op start pagina's hebben uitgeschakeld dienen 2x achter elkaar de knop in te drukken.

Denk dat Samsung rekening houdt met mensen die het eigenlijk niet willen, niet met 1x drukken al in Bixby zitten.

Acties:
  • +8 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/E8fyjoug5NWg8WEmalquTI6G/full.jpg

Waar doet bij mij "Iris Unlock" het niet...? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilb1
Razer schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 16:19:
Voor iedereen die zich afvraagt hoe het gedrag na de update nu is van de Bixby knop heb ik het uitgezocht.

2. Mensen zoals ik, die Bixby op start pagina's hebben uitgeschakeld dienen 2x achter elkaar de knop in te drukken.
Hoe schakel je Bixby dan uit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NickAlan
  • Registratie: Juni 2014
Gilb1 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 16:29:
[...]

Hoe schakel je Bixby dan uit?
Vinger op een leeg stuk startscherm houden, dan swipe je naar het scherm van Bixby en schakel je het vinkje uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Ik heb wat wallpapers gedownload. Weet iemand hoe ik die wallpapers nu in de wallpaper locatie van het toestel kan opslaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilb1
NickAlan schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 16:31:
[...]

Vinger op een leeg stuk startscherm houden, dan swipe je naar het scherm van Bixby en schakel je het vinkje uit.
Dank je, gelukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duckvogel
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 27-03-2021
dafmay schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 16:16:
Tip vd Dag.....

Zet de optie 'Multiprocess Webview' aan in het Dev menu.

Dit heeft op mijn S8 een positief effect op snelheid binnen Chrome (processen), maar ook lijkt multitasken nu iets soepeler.

Is het proberen waard... ;)

[afbeelding]
Ik heb het geprobeerd de standaard browser wordt er zeer traag van bij mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dafmay
Duckvogel schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 16:52:
[...]

Ik heb het geprobeerd de standaard browser wordt er zeer traag van bij mij
Zoals ik al schreef, en voor zover ik het goed heb begrepen, heeft dit slechts (positieve) invloed op Chrome browser/processen die van deze techniek gebruik maken.

Andersom...het kan dus goed zijn dat het niet lekker werkt met andere browsers...

;)

[ Voor 12% gewijzigd door dafmay op 22-04-2017 17:03 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!
zie vandaag weer enkele nuttige tips (en trucs) voorbij komen...keep them coming!

Vooral voor de ex-iPhone (iOS) junkies (*kuch*) die nog niet helemaal los zijn op Android/Samsung zijn deze tips vaak erg prettig :D :D
Pagina: 1 ... 19 ... 96 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S8-serie] Levertijd & Prijzen
- Rooten, unlocken en custom ROM's: [Samsung Galaxy S8-serie] Rooten & Custom ROM's
- Accessoires: [Samsung Galaxy S8-serie] Het grote Accessoires topic
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support