www.marchealthy.nl / https://www.instagram.com/marc_healthy/
17uur sinds van de lader af.
SOT = 5 uur precies
Lading over = 32%
Veel WIFI aan gehad, af en toe 4G, sync vrijwel continue aan, schermhelderheid heel divers (gisteravond en vannacht behoorlijk laag), gisteren in de auto naar huis circa 40minuten spotify geluisterd via Bluetooth op de auto aangesloten, wat webbrowsing (tweakers forum) en uurtje spelletjes bij elkaar gok ik. En locatie ook continue aan overigens. En uiteraard allemaal wat kleine handelingen en telefoon wat verder verkennen.
So far so good lijkt me
[ Voor 7% gewijzigd door Sleehond op 20-04-2017 09:24 ]
- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER
Ik gebruik op mijn S6 naast de vingerafdrukscanner een patroon. Waarom is het af te raden om een patroon te gebruiken?FirePuma142 schreef op donderdag 20 april 2017 @ 08:36:
[...]
Zit er nog in, maar valt vanuit security perspectief niet aan te raden.
Forum post van de dagjagermeister schreef op donderdag 20 april 2017 @ 09:31:
Net wakker, gezicht zwaar in de kreukels... dan werkt gezichtsherkenning dus niet hé.
Voornamelijk de voorspelbaarheid van de gekozen patronen.Amps schreef op donderdag 20 april 2017 @ 09:31:
[...]
Ik gebruik op mijn S6 naast de vingerafdrukscanner een patroon. Waarom is het af te raden om een patroon te gebruiken?
Maar ook:
http://www.research.lancs...0-b35c-aaf8f1a2f102).html
https://techxplore.com/news/2015-08-android-patterns.html
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Ik lijk hem wel nog af en toe te zien hier in het topic.
Die disconnect pro app ziet er wel goed uit trouwens maar ga daar geen 22,69 aan uitgeven. Ik heb nu adhell geïnstalleerd welke ik hier ook voorbij zag komen. Werkt prima tot nog toe.
Are you sure?Radiance schreef op donderdag 20 april 2017 @ 10:11:
Wat ik gek vind over die rooie gloed, zit het tussen de oren misschien? Met een volledig witte of grijze achtergrond zie ik de zogenaamde gloed niet, ook volledig rood, groen en blauw zien er goed uit.
Ik lijk hem wel nog af en toe te zien hier in het topic.Ik ga vanmiddag als ik thuis ben eens vergelijken met m'n S6.
Die disconnect pro app ziet er wel goed uit trouwens maar ga daar geen 22,69 aan uitgeven. Ik heb nu adhell geïnstalleerd welke ik hier ook voorbij zag komen. Werkt prima tot nog toe.

Het lijkt zo op afbeelding wel erger als dat het is, maar het is heel duidelijk waarneembaar dat het wit van de S8 een stuk minder wit oogt als dat van mijn vorige telefoons. Dit is overigens met de rood correctie in het menu doorgevoerd...
Vingerafdruk gaat prima, echter ruim voordat ik met mijn vinger naar de scanner kan gaan heeft de gezichtsherkenning hem al geunlockt.
Dat scherm. Wauw!
Geen rode gloed o.i.d gelukkig. Niks te klagen. Supersnel en fijn toestel.
De oordopjes dacht ik ook eerst maar dat ze slecht waren. Echter toen andere oortjes erop gezet en ze iets 'dieper' in mijn oren gestopt en toen hadden ze ineens wel een mooie volle bas. Misschien nog een tip, de juiste pasvorm.
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Leg hem eens naast een iPhone of ander LCD phone. En maak eens ene foto zoals ik plaatste, ben benieuwdDennis1812 schreef op donderdag 20 april 2017 @ 10:34:
Wat een telefoon.
Vingerafdruk gaat prima, echter ruim voordat ik met mijn vinger naar de scanner kan gaan heeft de gezichtsherkenning hem al geunlockt.
Dat scherm. Wauw!
Geen rode gloed o.i.d gelukkig. Niks te klagen. Supersnel en fijn toestel.
De oordopjes dacht ik ook eerst maar dat ze slecht waren. Echter toen andere oortjes erop gezet en ze iets 'dieper' in mijn oren gestopt en toen hadden ze ineens wel een mooie volle bas. Misschien nog een tip, de juiste pasvorm.
S8+ werd echt mooi op tijd geleverd. Nog een week en dat scherm had echt niks meer gedaan..
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Je leest toch dat ie tevreden is?Razer schreef op donderdag 20 april 2017 @ 10:42:
[...]
Leg hem eens naast een iPhone of ander LCD phone. En maak eens ene foto zoals ik plaatste, ben benieuwd
Ja maar ben benieuwd of het een wide spread issue is, of dat ik pech heb... Of dat anderen gewoon blind zijn
[ Voor 8% gewijzigd door Foxpat op 20-04-2017 11:03 ]
Nou, ja...In de Facebook app of andere sites zie ik de gloed helemaal niet.Razer schreef op donderdag 20 april 2017 @ 10:18:
[...]
Are you sure?
[afbeelding]
Het lijkt zo op afbeelding wel erger als dat het is, maar het is heel duidelijk waarneembaar dat het wit van de S8 een stuk minder wit oogt als dat van mijn vorige telefoons. Dit is overigens met de rood correctie in het menu doorgevoerd...
Het ziet er bij mij ook niet zo uit als bij jou. Ik heb alleen een soort van rode vlek linksboven op het scherm en alleen op GoT lijkt het maar ook alleen bij een bepaalde kijkhoek. Recht boven het scherm zie ik het ook niet.
En zoals gezegd met een volledig witte achtergrond zie ik het ook niet, alleen bij de edge randen maar dat is normaal had ik begrepen?!
Ook adhell geprobeerd maar ik zie nog steeds advertentie op bv nu.nl.Radiance schreef op donderdag 20 april 2017 @ 10:11:
Wat ik gek vind over die rooie gloed, zit het tussen de oren misschien? Met een volledig witte of grijze achtergrond zie ik de zogenaamde gloed niet, ook volledig rood, groen en blauw zien er goed uit.
Ik lijk hem wel nog af en toe te zien hier in het topic.Ik ga vanmiddag als ik thuis ben eens vergelijken met m'n S6.
Naast een iPhone gelegd en merk geen rood scherm. IPhone is iets warmer geel en S8 wat grauwer wit. Misschien dat er wat meer groen in zit.Razer schreef op donderdag 20 april 2017 @ 10:57:
[...]
Ja maar ben benieuwd of het een wide spread issue is, of dat ik pech heb... Of dat anderen gewoon blind zijn
IPhone is ook iets helderer
Ik weet niet of het normaal is dat de edge randen wel rood zijn. Zou toch zonde zijn.Radiance schreef op donderdag 20 april 2017 @ 11:04:
[...]
Nou, ja...In de Facebook app of andere sites zie ik de gloed helemaal niet.
Het ziet er bij mij ook niet zo uit als bij jou. Ik heb alleen een soort van rode vlek linksboven op het scherm en alleen op GoT lijkt het maar ook alleen bij een bepaalde kijkhoek. Recht boven het scherm zie ik het ook niet.
En zoals gezegd met een volledig witte achtergrond zie ik het ook niet, alleen bij de edge randen maar dat is normaal had ik begrepen?!
Kan iemand hier iets over zeggen?
[ Voor 16% gewijzigd door Bullet NL op 20-04-2017 15:45 ]
Eerst heb ik met Package disabeler pro (https://play.google.com/s...police.packagedisablerpro) de fuctie van de bixby knop uitgezet.

En vervolgens met all in one gestures (https://play.google.com/s...hoenixstudios.aiogestures) de knop een nieuwe functie gegeven.

That's it really 😂👍🏽
Wil je de volgende keer je screenschots verkleinen? Dit is wel heel irritant kijken, zelfs op een normale monitor.
[ Voor 8% gewijzigd door Bullet NL op 20-04-2017 15:46 ]
In de nu.nl app zie ik inderdaad ook nog een reclame blok maar in bijvoorbeeld de Dumpert app en mijn in de settings van mijn klok/weer widget zijn ze wel weg. Ook op Tweakers zie ik geen ads meer net zoals op nu.nl via de browser geen ads meer toont.MMaster23 schreef op donderdag 20 april 2017 @ 11:05:
[...]
Ook adhell geprobeerd maar ik zie nog steeds advertentie op bv nu.nl.
Rood is een groot woord, ik zie een lichte gloed op de edge randen. Zal vanmiddag eens kijken op de edge 6 van m'n vriendin en haar normale S8 die de als het goed is zo geleverd krijgt of mij daar iets opvalt op de edge randen.Dubrillion schreef op donderdag 20 april 2017 @ 11:15:
[...]
Ik weet niet of het normaal is dat de edge randen wel rood zijn. Zou toch zonde zijn.
Kan iemand hier iets over zeggen?
Nice! Vraagje: eerder in dit topic is gezegd dat bijv. de smoothness t.o.v. een Pixel toch wel behoorlijk merkbaar is (lag met scrollen zo nu en dan bij de S8). Hoe ervaar jij dit, als je het vergelijkt met je one plus 3? (die ik momenteel ook heb).Neyluzz schreef op donderdag 20 april 2017 @ 08:10:
Hier m'n eerste ervaringen met de S8 Orchid Grey (ik kom van een Oneplus 3:
Het scherm: Prachtig scherm, maar zoals anderen ook al meldde een lichte rood/roze gloed verticaal langs de rechterkant van het scherm. Wellicht dat dit nog weg trekt? Ik kijk dat nog even aan iig
De trilmotor: heerlijk, klinkt zuiver en is goed merkbaar in de broekzak
Vingerafdrukscanner: al die heisa herken ik niet. Ik kan de scanner gemakkelijk vinden zonder de camera vies te maken. Scanner werkt vliegensvlug!
Irisscanner: minder goede ervaringen mee. Het is hit or miss merk ik. In het donker werkt de scanner sowieso al niet.
Andere kleine functies die mij aangenaam verrast hebben zijn de automatische blauwlicht filter en niet storen functie. Die eerste moest ik op mijn OP3 handmatig instellen (kom op zeg, dit had een ontwikkelaar bij Google toch direct kunnen inbouwen?)
Camera: su-per!! Niks op aan te merken tot nu toe.
Heeft er iemand al de launcher van Google geïnstalleerd? Zo ja, wordt Bixby hiermee automatisch gedeactiveerd? (in de zin van, dat je het niet meer ziet als je naar links swypt) En hoe bevalt de stock launcher van Google op de S8?
Ik ging slapen met 89% en werd 8 uur later wakker met 89%. Verder wel gewoon push en WiFi aan. Geen Facebook app (een enorme vreetzak).rwarmink schreef op donderdag 20 april 2017 @ 11:32:
Al bevindingen over standby tijd. Dus hoeveel procent per uur eraf zonder gebruik?
Nou vooruit...Razer schreef op donderdag 20 april 2017 @ 10:42:
[...]
Leg hem eens naast een iPhone of ander LCD phone. En maak eens ene foto zoals ik plaatste, ben benieuwd
Apple iPhone 7 Plus op 100% helderheid
Samsung Galaxy S8 (Geen plus) op 100% helderheid

Ik ben tevreden zeg maar 😜
Nu je het zegt.. Maar zo erg is het niet toch? Daarnaast is de iPhone ook niet echt geweldig hierAnteros schreef op donderdag 20 april 2017 @ 11:52:
(ik zie toch wel een rode gloed...)
Iets van rood, daar zou ik mee kunnen leven, het is volgens mij wel 70% minder erg dan hier.Frank!in schreef op donderdag 20 april 2017 @ 11:53:
[...]
Nu je het zegt.. Maar zo erg is het niet toch? Daarnaast is de iPhone ook niet echt geweldig hier
Je kunt ook zeggen dat de iPhone een gele gloed heeftAnteros schreef op donderdag 20 april 2017 @ 11:52:
Elk toestel heeft een ander witpunt.
Dat is persoonlijk. Ik zag het ook al enkele weken geleden in de MM. De S8+ had er erg last van, de S8 in mindere mate. Persoonlijk stoor ik me er echt aan. Zeker voor zo'n dure telefoon...Frank!in schreef op donderdag 20 april 2017 @ 11:53:
[...]
Nu je het zegt.. Maar zo erg is het niet toch? Daarnaast is de iPhone ook niet echt geweldig hier
bij mij precies hetzelfde. De exynos is om te huilen. Zelfs met de nieuwste versie van de dolphin site heb ik 1 fps.superjona schreef op donderdag 20 april 2017 @ 11:53:
Is er iemand in geslaagd om de Dolphin emulator enigzins werkend te krijgen? De Snapdragon versie draait hem blijkbaar vlekkeloos, maar net even getest met onze Exynos variant en daar lijkt het eerder een slideshow.
Maar daar is het rood niet egaal 'verdeeld' over het scherm. Het zit meer (links-)onderin.Garret1410 schreef op donderdag 20 april 2017 @ 11:56:
[...]
Je kunt ook zeggen dat de iPhone een gele gloed heeft
Elk toestel heeft een ander witpunt.
Ook heel erg benieuwd naar!Radiance schreef op donderdag 20 april 2017 @ 12:04:
Is iemand er al achter hoe je een edge randen kan laten oplichten met een icoontje als je Whatsapp bericht krijgt? Bij sms werkt het wel en ziet er strak uit maar bij Whatsapp werkt dit niet.
zelfs met het selecteren van alle apps voor meldingen gebeurt er zeer weinig. De vorige keer maakte samsung ook al zo'n flater door alleen sms etc toe te staan. Wat niemand dus meer gebruikt.
[quote]Sleehond schreef op donderdag 20 april 2017 @ 12:08:Radiance schreef op donderdag 20 april 2017 @ 12:04:
Is iemand er al achter hoe je een edge randen kan laten oplichten met een icoontje als je Whatsapp bericht krijgt? Bij sms werkt het wel en ziet er strak uit maar bij Whatsapp werkt dit niet.
[...]
Settings -> Display -> Edge screen -> Edge lighting aantikken -> Manage notifications:
Ook heel erg benieuwd naar!
Even gekeken op de Dolphin forums en blijkbaar zouden de Adreno's van de Snapdragon betere drivers hebben. PSP en N64 draaien wel vlotjes.Rabbitto schreef op donderdag 20 april 2017 @ 11:57:
[...]
bij mij precies hetzelfde. De exynos is om te huilen. Zelfs met de nieuwste versie van de dolphin site heb ik 1 fps.
[ Voor 4% gewijzigd door superjona op 20-04-2017 12:12 ]
Die vingerafdrukken over heel het toestel. Niet normaal hoe besmettelijk dat ding is (zwarte versie).
- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER
Bedankt, ik wilde net gaan posten dat ik de settings op die plek gevonden heb inderdaad.superjona schreef op donderdag 20 april 2017 @ 12:10:
[...]
[quote]Sleehond schreef op donderdag 20 april 2017 @ 12:08:
[...]
[...]
Settings -> Display -> Edge screen -> Edge lighting aantikken -> Manage notifications
[...]
Even gekeken op de Dolphin forums en blijkbaar zouden de Adreno's van de Snapdragon betere drivers hebben. PSP en N64 draaien wel vlotjes.
Was al vaker in dat menu geweest maar gewoon overheen gekeken.
Die notificaties werken dus ook niet. Tenminste, als ik whatsapp aanvink komt er geen edge scherm? bij jou wel?Radiance schreef op donderdag 20 april 2017 @ 12:12:
[...]
Bedankt, ik wilde net gaan posten dat ik de settings op die plek gevonden heb inderdaad.![]()
Was al vaker in dat menu geweest maar gewoon overheen gekeken.
Werkt inderdaadlakigucci schreef op donderdag 20 april 2017 @ 11:15:
[...]
Eerst heb ik met Package disabeler pro (https://play.google.com/s...police.packagedisablerpro) de fuctie van de bixby knop uitgezet.
[afbeelding]
En vervolgens met all in one gestures (https://play.google.com/s...hoenixstudios.aiogestures) de knop een nieuwe functie gegeven.
That's it really 😂👍🏽
Ik heb het ook maar de voice search functie gegeven. Zou niet weten welke andere functie handig zou kunnen zijn.
https://pcmweb.nl/artikel...p-je-je-sim-naar-nano-simcgok schreef op donderdag 20 april 2017 @ 12:21:
Mijn abbo bij kpn gaat pas 1 juni. ik heb nu nog een micro simkaart van t-mobile. Kan dus mijn s8+ nog niet gebruiken helaas. of hebben jullie hiervoor een oplossing?
of
https://www.allekabels.nl...O7kia3ostMCFdQ_GwodCRkBPA
of je gaat naar een t-mobile winkel en krijgt er gelijk eentje mee.
Knippen of even langs de T-Mobile shop, daar kan je gratis een andere simkaart krijgen.cgok schreef op donderdag 20 april 2017 @ 12:21:
Mijn abbo bij kpn gaat pas 1 juni. ik heb nu nog een micro simkaart van t-mobile. Kan dus mijn s8+ nog niet gebruiken helaas. of hebben jullie hiervoor een oplossing?
In de Belsimpel winkel in Utrecht is mijn kaart bijgeknipt voor de S8. Ging prima.cgok schreef op donderdag 20 april 2017 @ 12:21:
Camera, Notifications uitklappen... Alles beter dan bixby iniedergeval 😂👍🏽cliors schreef op donderdag 20 april 2017 @ 12:20:
[...]
Werkt inderdaad![]()
Ik heb het ook maar de voice search functie gegeven. Zou niet weten welke andere functie handig zou kunnen zijn.
Dank, maar ik heb berichten en whatsapp voor deze functie ingesteld, maar het werkt vervolgens nog niet hoorsuperjona schreef op donderdag 20 april 2017 @ 12:10:
[...]
[quote]Sleehond schreef op donderdag 20 april 2017 @ 12:08:
[...]
[...]
Settings -> Display -> Edge screen -> Edge lighting aantikken -> Manage notifications
[...]
Even gekeken op de Dolphin forums en blijkbaar zouden de Adreno's van de Snapdragon betere drivers hebben. PSP en N64 draaien wel vlotjes.
Sleehond schreef op donderdag 20 april 2017 @ 12:24:
[...]
Dank, maar ik heb berichten en whatsapp voor deze functie ingesteld, maar het werkt vervolgens nog niet hoor
Hier ook niet. Ik krijg als het scherm unlocked is zo'n pop up balletje met het berichtje erin maar de randen van het scherm lichten niet op als het scherm uit staat helaas.Rabbitto schreef op donderdag 20 april 2017 @ 12:14:
[...]
Die notificaties werken dus ook niet. Tenminste, als ik whatsapp aanvink komt er geen edge scherm? bij jou wel?
Andere apps zoals Facebook heb ik nog niet getest.
Eerste ervaringen zijn goed, toestel is erg mooi en het scherm is fantastisch.
De Android ervaring is wel behoorlijk stroef als je net van een Pixel XL komt, Android loopt een stuk minder en je ziet duidelijk dat hij een beetje moeite heeft met de skin en al de bijkomende features.
Ik heb de Pixel Launcher erop gezet en dat maakt het wel iets beter maar het is allemaal niet zo silky smooth als de daadwerkelijke pixel, iemand zei het hier al eerder. Het is net alsof deze phone op 30 fps draait en de Pixel op 60fps. Zo meteen de overbodige Samsung crap uitschakelen en dan maar eens in gebruik nemen
Nice nice ga het zo gelijk proberen.lakigucci schreef op donderdag 20 april 2017 @ 11:15:
[...]
[afbeelding]
[afbeelding]
That's it really 😂👍🏽
[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 20-04-2017 12:35 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Ook even getest, maar ook geen succes met whatsapp en edge lightingRadiance schreef op donderdag 20 april 2017 @ 12:30:
[...]
[...]
Hier ook niet. Ik krijg als het scherm unlocked is zo'n pop up balletje met het berichtje erin maar de randen van het scherm lichten niet op als het scherm uit staat helaas.
Andere apps zoals Facebook heb ik nog niet getest.
Foto is ook niet recht van boven gemaakt. Onder een hoek zie je altijd wat verschil. Dat zie je bij de iPhone ernaast ook. Rechts onderin is het lichterAnteros schreef op donderdag 20 april 2017 @ 11:58:
[...]
Maar daar is het rood niet egaal 'verdeeld' over het scherm. Het zit meer (links-)onderin.
Witgehalte is aan te passen onder Instellingen > Display > Schermmodus (rood naar behoefte naar beneden "schuiven")..Anteros schreef op donderdag 20 april 2017 @ 11:52:
Bij mij werkt het alleen als ik gewoon in home ben en krijg berichtje dan zie ik een blauwe lijn maar als toestel uit is of ik in Whatsapp ben dan niks..Arshedes schreef op donderdag 20 april 2017 @ 12:34:
[...]
Ook even getest, maar ook geen succes met whatsapp en edge lighting
De Chrome browser draait in ieder geval niet echt soepel. Dat vond ik bij de S7 ook al. Stock browser scrolt soepeler maar Chrome lijkt soms wel wat sneller.Donstil schreef op donderdag 20 april 2017 @ 12:34:
Na een dagje vertraging heb ik de S8 (Gray) vandaag ook in ontvangst mogen nemen.
De Android ervaring is wel behoorlijk stroef als je net van een Pixel XL komt, Android loopt een stuk minder en je ziet duidelijk dat hij een beetje moeite heeft met de skin en al de bijkomende features.
Ik heb de Pixel Launcher erop gezet en dat maakt het wel iets beter maar het is allemaal niet zo silky smooth als de daadwerkelijke pixel, iemand zei het hier al eerder. Het is net alsof deze phone op 30 fps draait en de Pixel op 60fps. Zo meteen de overbodige Samsung crap uitschakelen en dan maar eens in gebruik nemen![]()
[...]
Nice nice ga het zo gelijk proberen.
Tevens zou ik de animatie schaal op 0,5 zetten. Standaard animaties zijn best langzaam.
[ Voor 4% gewijzigd door Garret1410 op 20-04-2017 12:39 ]
Dat is zover ik weet alleen mogelijk in een enkele mode - adaptive?. Heb nu geen Samsung -, niet in de normale 'kleur-echte' sRGB mode. Die sRGB mode prefereer ik echter._Nick__ schreef op donderdag 20 april 2017 @ 12:36:
[...]
Witgehalte is aan te passen onder Instellingen > Display > Schermmodus (rood naar behoefte naar beneden "schuiven")..
Werkt jullie 'mobile pay' (=betalen via QR-code) nog? Na het scannen van de code en ingave pin (of vingeradruk) krijg ik een foutmelding en kan dus niet bevestigen.
Wat raar, ik krijg wel die Whatsappmeldingen ook via Edge notifications, maar kan me niet herinneren iets daarvoor aan te hebben gezet.Arshedes schreef op donderdag 20 april 2017 @ 12:34:
[...]
Ook even getest, maar ook geen succes met whatsapp en edge lighting
Nova launcher doet in principe al het één en ander.lakigucci schreef op donderdag 20 april 2017 @ 12:24:
[...]
Camera, Notifications uitklappen... Alles beter dan bixby iniedergeval 😂👍🏽
Voice search is misschien nog het handigst.
Hmmm apart,boratnl schreef op donderdag 20 april 2017 @ 12:51:
[...]
Wat raar, ik krijg wel die Whatsappmeldingen ook via Edge notifications, maar kan me niet herinneren iets daarvoor aan te hebben gezet.
Toch zo even gaan uitvogelen hoe dat kan
Ben zeer benieuwd naar je bevindingen, en dan vooral in hoeverre je een snelheid verschil blijft ervaren (ook na overbodige samsung apps uitschakelen). Ik krijg een S8 over een weekje, maar ik heb het idee mijn one plus 3 misschien nóg vlotter loopt dan de S8. De one plus 3 loopt nog net zo snel, zo niet sneller, sinds eerste gebruik. Ik twijfel of de S8 dat kan evenaren.Donstil schreef op donderdag 20 april 2017 @ 12:34:
Na een dagje vertraging heb ik de S8 (Gray) vandaag ook in ontvangst mogen nemen.
Ik heb de Pixel Launcher erop gezet en dat maakt het wel iets beter maar het is allemaal niet zo silky smooth als de daadwerkelijke pixel, iemand zei het hier al eerder. Het is net alsof deze phone op 30 fps draait en de Pixel op 60fps. Zo meteen de overbodige Samsung crap uitschakelen en dan maar eens in gebruik nemen![]()
[...]
Nice nice ga het zo gelijk proberen.
[ Voor 9% gewijzigd door ri0ta op 20-04-2017 12:55 ]
Je bent een held, heb die app gelijk gekocht want werd simpel van bixbylakigucci schreef op donderdag 20 april 2017 @ 11:15:
[...]
[afbeelding]
[afbeelding]
That's it really 😂👍🏽
Verwijderd
Werkt bij jullie BixbyRemap dan niet? Toestel inmiddels al helemaal in gebruik genomen en installeerde net die app en deed het gewoon. Blij toe, want dat Bixby is knap waardeloos.Uberdude schreef op donderdag 20 april 2017 @ 13:03:
[...]
Je bent een held, heb die app gelijk gekocht want werd simpel van bixby
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
Ieder zijn ding natuurlijk maar ik kan Bixby op het moment best waarderen met 1 druk op de knop zie ik mijn agenda overzicht etcBoobybandit schreef op donderdag 20 april 2017 @ 13:17:
[...]
Werkt bij jullie BixbyRemap dan niet? Toestel inmiddels al helemaal in gebruik genomen en installeerde net die app en deed het gewoon. Blij toe, want dat Bixby is knap waardeloos.
Hier sinds vanochtend aan de slag met mijn S8. Mijn indruk is gemengd positief helaas. Het ontwerp is prachtig, het scherm schitterend, maar waar ik al bang voor was...het edge scherm is voor mij toch een afknapper. Beeld vertekend hierdoor en geeft tevens een roze gloed aan de rand van het scherm. Verder side by side met het scherm van mijn iPhone 7 Plus vind ik het scherm van de 7+ mooier (m.n. witwaardes en kleur echtheid). Personal preference I guess...Donstil schreef op donderdag 20 april 2017 @ 12:34:
Ik heb de Pixel Launcher erop gezet en dat maakt het wel iets beter maar het is allemaal niet zo silky smooth als de daadwerkelijke pixel, iemand zei het hier al eerder. Het is net alsof deze phone op 30 fps draait en de Pixel op 60fps. Zo meteen de overbodige Samsung crap uitschakelen en dan maar eens in gebruik nemen
Wat mij ook erg opvalt is hoe niet soepel en vooral haperig toch veel acties (scrollen, switchen tussen apps, recentste, enz..) verlopen op de S8. Een wereld van verschil met mijn iPhone 7 Plus! Ik had niet verwacht dat het verschil zo groot zou zijn. Ik heb zeer veel ervaring met diverse Android toestellen alvorens ik de 7+ heb aangeschaft.
Ps qua formaat wel heerlijk compact en vooral lichtgewicht. Maar door het smalle scherm vind ik 'm toch wel weer iets aan de kleine kant.
Fast (wireless) charging is wel weer een genot om te hebben!
Audiokwaliteit nog niet getest...dat komt nog.
Bixby meteen gedeactiveerd
Enfin...dat zijn mijn eerste indrukken. Vergelijking specifiek met de 7+ is voor mij van belang omdat de S8 dat toestel wellicht zou moeten vervangen.
De komende dagen rustig verder pielen en zien of het gaat bevallen.
For what it's worth....
Edit : oh ja ik heb wel gelukkig een unbranded toestel ontvangen van T-mobile...dus dat is nice.
[ Voor 4% gewijzigd door dafmay op 20-04-2017 14:17 ]
Dat bevestigt volgens mij dat het toestel van mobiel.nl in ieder geval niet nederlands is, maar een europees gericht model. Zo gauw ik VOLTE (communicatie via 4G) uitzet is mijn verbinding glashelder.
Hebben anderen dit ook?
Op mijn Galaxy S6 Edge werkte het altijd perfect.
[ Voor 6% gewijzigd door Rabbitto op 20-04-2017 13:56 ]
Waar zit deze optie in het menu?Rabbitto schreef op donderdag 20 april 2017 @ 13:54:
Ik merk trouwens dat mijn verbinding via KPN met VOLTE helemaal niet werkt. Ik ben onverstaanbaar voor mensen, ook via headsets ingeplugd via de Aux ingang.
Dat bevestigt volgens mij dat het toestel van mobiel.nl in ieder geval niet nederlands is, maar een europees gericht model. Zo gauw ik VOLTE (communicatie via 4G) uitzet is mijn verbinding glashelder.
Hebben anderen dit ook?
Was deze toevallig aan het zoeken
Instellingen > verbindingen > Mobiele netwerken >Bellen via 4G.Razer schreef op donderdag 20 april 2017 @ 13:55:
[...]
Waar zit deze optie in het menu?
Was deze toevallig aan het zoeken
Mijn S8 van Mobiel.nl via het Tele2 netwerk werkt prima via VoLTE.Rabbitto schreef op donderdag 20 april 2017 @ 13:54:
Ik merk trouwens dat mijn verbinding via KPN met VOLTE helemaal niet werkt. Ik ben onverstaanbaar voor mensen, ook via headsets ingeplugd via de Aux ingang.
Hebben anderen dit ook?
Ik ben nog niet zo bekend met hoe de VoLTE settings worden toegepast op de toestellen a.d.h.v. de verschillende CSC's.
Welke CSC heb jij?
Mijn CSC is : G955FOXM1AQC9.Neyluzz schreef op donderdag 20 april 2017 @ 13:56:
[...]
Mijn S8 van Mobiel.nl via het Tele2 netwerk werkt prima via VoLTE.
Ik ben nog niet zo bekend met hoe de VoLTE settings worden toegepast op de toestellen a.d.h.v. de verschillende CSC's.
Welke CSC heb jij?
Welke regiocode betreft dit?
Mijne is G950FOXM1AQC9. Ik kan niet 123 vinden waar dit voor staat.Rabbitto schreef op donderdag 20 april 2017 @ 13:59:
[...]
Mijn CSC is : G955FOXM1AQC9.
G950 = Samsung Galaxy S8
Het gaat mij vooral om FOX (dat is toch de country code?)Tweaker1987 schreef op donderdag 20 april 2017 @ 14:04:
G955 = Samsung Galaxy S8+
G950 = Samsung Galaxy S8
Ja, de drie opeenvolgende letters betreft de regiocode.Neyluzz schreef op donderdag 20 april 2017 @ 14:06:
[...]
Het gaat mij vooral om FOX (dat is toch de country code?)
Hij staat niet in de regiocode lijst van
https://docs.google.com/s...5Zmmi9mLZH4wPFZZQBbWyS-rs
Verwijderd
De argumenten dat je last zou hebben van de zijkanten van het beeldscherm die rond weglopen zijn absolute onzin! Dit is mij geen één keer gebeurd nog. Gelijk een hoesje en screenprotector erop. De touchscreen werkt nog even goed. De vingerafdrukscanner is niets mis mee. Hij weigert 0%. Verkeerde plek? Ik snap het gezeik niet. Wijsvinger erop en klaar.
Enige nadeel wat ik merk aan het transparante hoesje is dat hij niet stevig er omheen zit. Komt omdat de telefoon zelf weinig rand heeft om grip te hebben voor een hoesje.
mijne is SAOMC_SM-G950F_OXM_PHN_0056Rabbitto schreef op donderdag 20 april 2017 @ 13:59:
[...]
Mijn CSC is : G955FOXM1AQC9.
De F hoord dus bij de toestel code
G955F = Samsung Galaxy S8+Tweaker1987 schreef op donderdag 20 april 2017 @ 14:04:
G955 = Samsung Galaxy S8+
G950 = Samsung Galaxy S8
G950F = Samsung Galaxy S8
Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik
22uur sinds van de lader af > SOT = 5 uur en 50 min > Lading over = 15%
Nu op de gemiddelde spaarstand ingeschakeld.
Waarschijnlijk rond 18:00uur aan de lader als ik thuis ben.
Dan heb ik circa 25 uur te pakken en SOT van circa 6 uur. Lijkt me best aardig voor de 1e ronde.
Beide partijen hebben geen flauw idee wat de FOX regiocode is. De medewerker van Samsung heeft zelfs de productspecialist erbij gehaald en die kon het ook niet vinden. Interessant om te horen dat een bedrijf dat het toestel maakt niet een 2017 regiocode lijst beschikbaar heeft.
[ Voor 28% gewijzigd door Rabbitto op 20-04-2017 14:24 ]
Ah, dat lost het mysterie op. Ik heb _OXM_PHN_xxxxxx. Dus gewoon een Nederlands toestel neem ik aan.burgt schreef op donderdag 20 april 2017 @ 14:16:
[...]
mijne is SAOMC_SM-G950F_OXM_PHN_0056
De F hoord dus bij de toestel code
[...]
G955F = Samsung Galaxy S8+
G950F = Samsung Galaxy S8
Raar dat mijn VOLTE gewoon helemaal niet werkt op deze manier.
Dat lijkt me niet aangezien die officieel nog niet uit is, en je 'm alleen kreeg via preorders toch? Als ze er extra hadden, hadden ze die al wel uitgeleverd aan klanten zou ik zeggen....bangsat schreef op donderdag 20 april 2017 @ 14:35:
Iemand al ervaring met het omruilen van hun s8 met de rode tint. Kregen jullie meteen een nieuwe mee?
PSN: Maichel
Net gebeld met vodafone en die geven aan dat ik hem kan omruilen. We gaan het zien. Ik hoef namelijk geen reparatie en anders cancel ik net zo makkelijk de order weer. 2 weken de tijd ervoor.Maichel schreef op donderdag 20 april 2017 @ 14:36:
[...]
Dat lijkt me niet aangezien die officieel nog niet uit is, en je 'm alleen kreeg via preorders toch? Als ze er extra hadden, hadden ze die al wel uitgeleverd aan klanten zou ik zeggen....
[ Voor 11% gewijzigd door bangsat op 20-04-2017 14:41 ]
Zonet uitgetest met S8+ -> geen problemen, perfect verstaanbaar (beide kanten); ook overigens met BT-Headset (Bose)Rabbitto schreef op donderdag 20 april 2017 @ 13:54:
Hebben anderen dit ook?
Op mijn Galaxy S6 Edge werkte het altijd perfect.
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
Heel vreemd. Zou het nog uitmaken om een nieuwe nano simkaart van kpn aan te vragen? Lijkt me niet namelijk.henklbr schreef op donderdag 20 april 2017 @ 14:44:
[...]
Zonet uitgetest met S8+ -> geen problemen, perfect verstaanbaar (beide kanten); ook overigens met BT-Headset (Bose)
Rabbitto schreef op donderdag 20 april 2017 @ 14:07:
[...]
Ja, de drie opeenvolgende letters betreft de regiocode.
Hij staat niet in de regiocode lijst van
https://docs.google.com/s...5Zmmi9mLZH4wPFZZQBbWyS-rs

OXM is een Multi-CSC
Zie softwaregegevens - Software Serviceprovider : helemaal onderaan -> PHN PHN PHN
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
Duidelijk. Enig idee hoe ik VOLTE weer aan de praat zou kunnen krijgen?henklbr schreef op donderdag 20 april 2017 @ 14:50:
[...]
[afbeelding]
OXM is een Multi-CSC
Zie softwaregegevens - Software Serviceprovider : helemaal onderaan -> PHN PHN PHN
- Speaker geluid valt tegen. Jammer dat er geen stereo speakers in zitten.
- Belkwaliteit is niet zo goed tov iPhone 7. Geluid is wat schel.
- Trilt ook niet zo hard. Ik voel het net aan in mijn broekzak als de telefoon afgaat en soms ook niet. (wijde broekzakken)
- Minder smooth dan de iPhone 7. Helaas helaas. Apps starten wel snel maar af en toe een hapering.Wel de animatie snelheid aangepast voor een wat sneller gevoel.
- Beetje rode gloed bij Edge randen maar heb er geen last van.
- Accu lijkt wat tegen te vallen. Nog even een paar dagen afwachten natuurlijk.
Pluspunten:
- Lekker compact en toch groot scherm.
- Prachtig scherm (gelijk aan S7)
- Sneller 4G dan bij de iPhone 7. Van 30-40mb naar 120-140mb wat een merkbaar verschil met browsen oplevert. Misschien beter signaal ontvangst?
- Alle pluspunten van Android tov iOS
Er zijn meer pluspunten te bedenken maar de minpunten zijn altijd wat makkelijker.
[ Voor 3% gewijzigd door Garret1410 op 20-04-2017 15:00 ]
Als je op de achterkant van de S8 tikt met je vinger, klinkt het dan wat holler dan de S7edge?
Mijn S7edge lijkt wel veel strakker aan de achterkant en voelt ook meer aan als glas, maar de S8 meer als plastic en staat iets boller. Wellicht hoort het gewoon zo (wat ik dan hoop), zodat ik weer verder kan met mijn leven.
[ Voor 8% gewijzigd door cliors op 20-04-2017 15:12 ]
Geen last ervanZlM01 schreef op donderdag 20 april 2017 @ 15:08:
Hebben jullie ook dat er tussen je scherm en je frame aan bovenkant ook een kleine opening zit? Is slechts zeer klein, maar ik zie er al stof inzitten.
Stick '
Wel jammer dat er eerst een fysieke handeling op het scherm nodig is voordat hij werkt. Wellicht dat het activeren van de scanner ook aan de Bixby knop te koppelen is!
http://org.downloadcenter...at_Dut_Rev.1.0_170419.pdf
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S8-serie] Levertijd & Prijzen
- Rooten, unlocken en custom ROM's: [Samsung Galaxy S8-serie] Rooten & Custom ROM's
- Accessoires: [Samsung Galaxy S8-serie] Het grote Accessoires topic
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support