• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Garret1410 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 21:12:
Vind de Iris scanner een drama. Heeft heel veel pogingen gekost om ze in te leren.
Gek, die irisscanner werkt hier heel snel en heel accuraat, instellen meteen de eerste keer in een paar seconden gepiept.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16:22
Na veel wikken en wegen zojuist de S8 besteld bij Coolblue. Wordt als het goed is de 29e bezorgd.

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

• Amps
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-11 22:57
Radiance schreef op woensdag 19 april 2017 @ 20:29:
Waar ik wel blij verrast over ben is de irisscanner. Even recht in de sensor kijken en de telefoon ontgrendeld direct. Nu nog even afwachten hoe die het in het donker doet.
De irisscanner maakt gebruik van IR. Dus in het donker zal hij beter presteren dan in direct zonlicht.

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:32
@MAkS1 Thx...dat klinkt veelbelovend.

@Garret1410 Toch wel jammer van de iris scanner maar positief van de fingerprint scanner. Ps Sennheiser Momentum...lekkere headset! (heb deze ook gehad)

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:20
Zelf gebruik ik gezichtsherkenning en werkt zeer vlot!

Geen vinger scanner, mn wijsvinger rechts heb ik nu precies een sneetje/wondje zitten haha dus kan hem niet vastleggen.

Maar ben prima tevreden met de gezichtsherkenning, zoals gezegd super vlot.

• Relative
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-07 18:48
Sleehond schreef op woensdag 19 april 2017 @ 20:28:
[...]

Instellingen, display en dan pictogramkaders. Daar kun je kiezen qua pictogrammen van apps, de uitstraling als je dat bedoeld. Pictogrammen met kaders heb ik uitgezet, ziet er weer normaal uit.

• dhrhagenees.cro
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 27-12-2024
HIer ook de S8 in huis! Orchid Grey. De paarse tint valt gelukkig reuze mee. Heb hem nog niet in de zon gebruikt, wellicht dat het dan wat meer paars is.

Ik kom van de Iphone 6 dus erg wennen maar het toestel is erg mooi. Het scherm is echt geweldig. Always on display leuke toevoeging, iris scanner werkt als een tierelier, vingerscanner wel erg wennen.

Sofware is ook nog wennen maar dat komt met de tijd wel.

In ieder geval zeer positief!

[ Voor 5% gewijzigd door dhrhagenees.cro op 19-04-2017 21:59 ]

• iexip66
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-10 14:33
Uberdude schreef op woensdag 19 april 2017 @ 18:50:
Ben wel positief verrast dat er tegenwoordig akg oortjes bij zitten in plaats van die wannabe Apple earpods
Ik niet echt. De S6 earphone is stukken beter qua geluidskwaliteit

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:51

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Vind die oortjes ook niet denderend. Bijna geen bass.

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

• Radiance
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-10 13:45
Amps schreef op woensdag 19 april 2017 @ 21:20:
[...]

De irisscanner maakt gebruik van IR. Dus in het donker zal hij beter presteren dan in direct zonlicht.
Juist, daar had ik even niet aan gedacht hoewel ik het in het donker wel lastig 'mikken' vind.

Youtube

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:41
Ik heb voor nu de standaard TouchWiz launcher nog geconfigureerd staan maar weet niet hoelang ik doe blijf gebruiken. Mappen niet alfabetisch kunnen sorteren vind ik echt heel erg dom en ook vind ik de opmaak van de mappen niet heel mooi. Bijvoorbeeld met Nova launcher heb je hier meer vrijheid in. Echter vind ik het omhoog swypen om de app drawer te openen wel prettig werken maar dit moet met een 3rd party app vast ook wel in te stellen zijn.
Google Pixel launcher, kan je ook mee omhoog swipen. Vind het zelf een fijne launcher.

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

1ste indrukken na unboxing van mijn zwarte S8 :

wow, wow, wow...dat Infinity Display is echt prachtig!
Gelukkig geen last van het roze scherm (zover ik nog kan zien).

Ik ben linkshandig, het instellen van mijn vingerafdrukken ging echt 3x ruk. Hoe ik me vinger ook plaatste op de scanner, steeds mis...was daar echt wel ff een tijdje mee bezig. Eenmaal ingesteld ging het unlocken aardig.
Uiteraard enorm wennen.
Face unlock en iris scanner ga ik morgen tijdens daglicht instellen.

Nu beetje de boel verkennen en oefenen van unlocken van de telefoon (fingerprint). Want nogmaals, voor mij als linkshandige vind ik het op het eerste oog alles behalve ergonomisch, maar wellicht na paar dagen gebruik dat het zal meevallen.

• dafmay

Ik heb voor nu de standaard TouchWiz launcher nog geconfigureerd staan maar weet niet hoelang ik doe blijf gebruiken. Mappen niet alfabetisch kunnen sorteren vind ik echt heel erg dom en ook vind ik de opmaak van de mappen niet heel mooi. Bijvoorbeeld met Nova launcher heb je hier meer vrijheid in. Echter vind ik het omhoog swypen om de app drawer te openen wel prettig werken maar dit moet met een 3rd party app vast ook wel in te stellen zijn.
Dat kun je met Nova launcher ook gewoon instellen (swipes)... d:)b

• MMaster23
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-10 17:43
Vandaag ook mijn S8 mogen ontvangen (Vodafone Directsales, zwart).
Wauw, wat een topprestatie weer van Samsung. Voelt fantastisch in mijn handen, vind de S8 zelfs een tikkie klein. Echter de buren van h.i gaven al aan de S8+ wel erg hoog wordt voor gemiddelde handen, kan ik wel geloven. Van mij mag er denk ik nog zelfs een klein tikkie in de breedte bij.. maar wauw! wauw!

Zojuist heb ik mijn Bose AE2 aangesloten, niet echt super-highend headset. Snel even wat muziek in Spotify aangezet met Extreme quality preset.. Het klinkt niet slecht echter het klinkt een klein tikkie "leeg". Niet super vol. Er zijn wat opties in het control panel waar je mee kunt spelen.. UHQ upscaler en tube amp pro maken het geluid al wat rijker.. maar dan begin je ook al snel fouten in de EQ op te merken. Er zit gelukkig niet veel ruis op de lijn, ook niet op hoger volume.

Het is dus niet slecht, ook niet super goed. Prima voor wat muziek tijdens het reizen. Persoonlijk maak ik amper gebruik van de 3,5mm jack omdat ik 95% van de tijd achter speakers zit of in de auto met bluetooth. Maar toch ben ik wel erg blij met de headphone jack.. toppie Samsung!

Fingerprint scanner .. tjah. Het is niet ideaal maar het is ook geen dealbreaker. Hij werkt meestal toch prima. Desondanks de iris scanner aangezet (face reg. is te makkelijk te foppen).. werkt wel goed hoor maar het hangt onwijs af van je ogen (wel/niet bril etc) en de lichtomstandigheden. Meestal werkt het wel OK.

De stock apps van Samsung zijn onwijs volwassen geworden. De S4 hoefte ik amper te modden, S6 was het eerste Samsung toestel die ik nooit gemod hebt en deze S8 slaat dusver alles out-of-the-park. Prachtige software, geen stutters dusver en de notificaties zijn simpelweg prachtig. De animaties zijn botersoepel en het alles glijd van scherm naar scherm. De edge notifications zijn heel smaakvol.

Open deuren: Batterij kon beter (wat ik dusver van merk).. echter na het Note7 gezeur verwijt ik de conservatieve keuze niet. En ik vergelijk het wellicht teveel met de zakelijke Lenovo P2 met zijn monsterlijke 5100mah.

Het is finger-print central.. de zwarte versie laat ieder klein smudgeje zien en het is niet moeilijk een kopie van iemand zijn vingerafdruk te maken a la mission impossible actiefilm.

Nog niet ervaren (gelukkig!): Schijnbaar is de achterkant nogal krasgevoelig. Toch maar iets van een backcover en een Valenta pouch regelen.

• Crew One
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Hier ook een S8 (black) binnen. Wat opvalt is dat het toestel fysiek kleiner is dan de HTC M8, maar een veel groter scherm heeft. Helaas ook mindere speakers, maar eerlijk gezegd werden die behalve voor de ringtone toch nauwelijks gebruikt.

De irisscanner werkt maar matigjes, maar de vingerafdruk sensor werk snel en accuraat evenals de gezichtsherkenning.

Voor de rest in veel dingen (helaas) nauwelijks of minder dan verwacht sneller dan de M8, maar ben nog een beetje aan het spelen enzo :)

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:26
Na avondje internetten op de S8, en vergeleken met de S7 Edge van mijn vriendin gaat die van mij toch terug. De rode gloed is te storend en opvallend, en daarbij vind ik dat een toestel van 800 euro gewoon geen foutjes mag bezitten. Lijkt of de hele dag de Blue light filter aan staat 😂

• Radiance
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-10 13:45
SuperVeloce schreef op woensdag 19 april 2017 @ 22:07:
[...]

Google Pixel launcher, kan je ook mee omhoog swipen. Vind het zelf een fijne launcher.
Ik heb net Nova weer geïnstalleerd en die kan het ook. Voorheen nooit opgemerkt want ik had daar nog een drawer knop in de dock staan.
Ik heb ook direct ingesteld dat de home knop op het home scherm de drawer opent wat ik eigenlijk nog het meeste gebruik nu.

Ik vind niks mis met TouchWiz maar de launcher mist nog steeds simpele basis features zoals het alfabetisch sorteren van mappen.

Youtube

• MMaster23
Overigens heb ik niet kunnen vinden maar volgens mij ondersteund de S8 geen adaptive storage. De Lenovo P2 gaf die optie per direct toen ik de SD kaart ging instellen. Bij de S8 bleef het gewoon bij externe storage.

• Sleehond
jagermeister schreef op woensdag 19 april 2017 @ 22:01:
Vind die oortjes ook niet denderend. Bijna geen bass.
Grappig, iedereen natuurlijk zijn mening, maar mijn mening is dat ik ze juist erg goed vind. Op Spotify even een album op hoge kwaliteit over wifi gedownload en toen de oortjes geprobeerd, ik vond het geluid geweldig. Tevens ook via bluetooth op mijn auto aangesloten en album afgespeeld, ging uitstekend.

• Morpheus2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-11 20:25
Weet iemand hoe ik op de 'edge' de tijd te zien krijg?

• jagermeister

jagermeister

Sleehond schreef op woensdag 19 april 2017 @ 22:18:
[...]

Grappig, iedereen natuurlijk zijn mening, maar mijn mening is dat ik ze juist erg goed vind. Op Spotify even een album op hoge kwaliteit over wifi gedownload en toen de oortjes geprobeerd, ik vond het geluid geweldig. Tevens ook via bluetooth op mijn auto aangesloten en album afgespeeld, ging uitstekend.
Gehoor is iets persoonlijks. Ik heb nu even mijn Plantronics backbeat fit (Bluetooth sport hoofdtelefoon) op en vind die al veel lekkerder klinken. Heb dan niet specifiek in hoge kwaliteit gedownload. Stream het gewoon over Wifi. :)

• MMaster23
Morpheus2003 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 22:20:
Instellingen .. zoeken .. always on..
Heel nuttig is het niet.

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-11 22:58
Morpheus2003 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 22:20:
Valt onder de always on instellingen van je scherm

• jagermeister

jagermeister

MMaster23 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 22:23:
[...]

Instellingen .. zoeken .. always on..
Heel nuttig is het niet.
Vind het wel wat hebben.

Vraag me alleen af wat het met het scherm doet op de lange termijn.

• MMaster23
jagermeister schreef op woensdag 19 april 2017 @ 22:31:
[...]

Vind het wel wat hebben.

Vraag me alleen af wat het met het scherm doet op de lange termijn.
Ik denk dat die optie gemaakt is voor de S6 en S7 Edge.. die had namelijk een veel hogere edge waar je meer op kon laten zien. Die optie zie ik compleet niet meer.

Volgens mij werd het ook amper gebruikt. Mijn vriendin haar S7E heeft iig nooit aangehad.

• iexip66
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-10 14:33
Eerste indruk batterijverbruik S8 is prima: 6.15 uur screen on en nog 25% op de teller. Daar kon ik met de S6 alleen van dromen.

• Sleehond
iexip66 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 22:35:
Eerste indruk batterijverbruik S8 is prima: 6.15 uur screen on en nog 25% op de teller. Daar kon ik met de S6 alleen van dromen.
Hier nog 60% met 3uur en 10min screen on time. 6uur 30min van de lader af.
Lekker niet aan de lader nog gooien vannacht en kijken hoe ver ik morgen kom.

:D
ik wil graag Nova Launcher (Pro) gaan installeren, maar wil graag wel de stock iconen behouden. Als ik op mijn ouwe S7 Nova installeerde kreeg ik gelijk lelijke iconen ervoor terug, dwz iconen zonder rasters.

Is dit op te lossen via Nova?

• dafmay
Geert1976 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 22:49:
ik wil graag Nova Launcher (Pro) gaan installeren, maar wil graag wel de stock iconen behouden. Als ik op mijn ouwe S7 Nova installeerde kreeg ik gelijk lelijke iconen ervoor terug, dwz iconen zonder rasters.

Is dit op te lossen via Nova?
Uit mijn hoofd gezegd doet Nova niets met de stock icons tenzij je er zelf voor kiest (instelling in settings menu danwel icon pack installeren).

• robino007
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 03-11 20:12
Jammer dat de bixby knop niet meer te mappen is :'(

• Amps
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-11 22:57
iexip66 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 22:35:
Mijn S6 zat na 1,5 uur SoT op 25% eergisteren :/

• Foxpat
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10:50
robino007 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 22:53:
Jammer dat de bixby knop niet meer te mappen is :'(
Ik heb het geprobeerd met bxActions, en het lijkt gewoon te werken.
dafmay schreef op woensdag 19 april 2017 @ 22:53:
[...]

Uit mijn hoofd gezegd doet Nova niets met de stock icons tenzij je er zelf voor kiest (instelling in settings menu danwel icon pack installeren).
thanks voor t snelle antwoord! :)

ik ga me er eens in verdiepen.

Nog 1 nachtje slapen voor jou! ;)
Foxpat schreef op woensdag 19 april 2017 @ 22:57:
[...]

Ik heb het geprobeerd met bxActions, en het lijkt gewoon te werken.
heb je de laatste OTA al gedownload en installed? (die Samsung dus er uit heeft geduwd die dit onmogelijk maakt)

• dafmay
Geert1976 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 22:57:
[...]

thanks voor t snelle antwoord! :)

ik ga me er eens in verdiepen.

Nog 1 nachtje slapen voor jou! ;)
Indeed >:)

Ps Nova gratis versie even installeren en testen...dan kun je altijd later de Pro versie aanschaffen.

• Foxpat
Geert1976 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 22:58:
[...]

heb je de laatste OTA al gedownload en installed? (die Samsung dus er uit heeft geduwd die dit onmogelijk maakt)
Zojuist op updates gechecked, en er is er geen beschikbaar. Weet het niet zeker maar ik denk dat ik de laatste heb. (kan ook dat ze de OTA gefaseerd uitrollen)
voor diegene die Disconnect Pro (was een tijdtje terug tijdelijk gratis) nog niet kennen: Deze haal je uit de app store van Samsung zelf (deze app heet Galaxy Apps)

System wide (apps en webbrowsen) adblocker. Geen root nodig.
Werkt als een tierelier! :)

[ Voor 13% gewijzigd door _Bailey_ op 19-04-2017 23:14 ]

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:48
Adhell is een aanrader als adblocker, geen root vereist werkt namelijk met KNOX.
jup, heb hier eerst gezocht naar software updates, die waren er niet (dit terwijl Samsung de OTA die dit onmogelijk zou maken, paar dagen geleden al had gepushed....vreemd).
Daarna BixbyRemap uit de PlayStore gehaald en geinstalleerd.

Remappen van Bixby werkt (nog)!

[ Voor 24% gewijzigd door _Bailey_ op 19-04-2017 23:11 ]

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
SuperVeloce schreef op woensdag 19 april 2017 @ 22:07:
Die komt er hier ook gelijk op ja. Samen met het Google keyboard en Google Assistent.

Heerlijke combo. Hardware van Samsung en dan al de Samsung zooi eraf strippen en vervangen met googles eigen diensten.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Jansen86
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 03-09-2024
Werkt als super! Alleen 2 groene strepen door het scherm! https://twitter.com/BasJ86/status/854789601713676294 morgen reactie Samsung even afwachten.

• cliors
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 28-10 22:19
Jansen86 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 23:15:
Werkt als super! Alleen 2 groene strepen door het scherm! https://twitter.com/BasJ86/status/854789601713676294 morgen reactie Samsung even afwachten.
Terugsturen natuurlijk.

ps. las even je andere tweets, je bent wel een zeiksnor zeg. :+

• Practics
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-11 16:15
Donstil schreef op woensdag 19 april 2017 @ 23:14:
[...]

Die komt er hier ook gelijk op ja. Samen met het Google keyboard en Google Assistent.

Heerlijke combo. Hardware van Samsung en dan al de Samsung zooi eraf strippen en vervangen met googles eigen diensten.
Was met de lg nexus 5 weg van kaal Android. Maar bij mijn s6 edge plus, toch samsung een kans gegeven en werkte behoorlijk goed. Bij de s8 zit het nog wel stukje beter bij de software.

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:17
Sleehond schreef op woensdag 19 april 2017 @ 22:18:
[...]

Misschien heeft het ook met de pasvorm te maken. Voor mijn gevoel passen ze niet zo goed alsof het earbuds zijn ipv in-ear want hoor best veel omgevingsgeluid.
Zal ze nog wat meer testen want volgens een bekende reviewer klinken ze zeer goed. Nu is geluid natuurlijk erg subjectief.

Edit: review van de oordoppen. Precies zoals ik het een beetje ervaar.
http://www.soundguys.com/...-headphones-review-12054/

[ Voor 9% gewijzigd door Garret1410 op 19-04-2017 23:24 ]

pfff dat webbrowsen op zo'n lekker groot (OLED) scherm is wel ff genieten 2.0 zeg! heerlijk

• dafmay
Geert1976 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 23:23:
pfff dat webbrowsen op zo'n lekker groot (OLED) scherm is wel ff genieten 2.0 zeg! heerlijk
Nice! d:)b

Ps ben het ff kwijt...heb jij de reguliere of de Plus?

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-10 01:00

Bullet NL

Eigen Wijs

Jansen86 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 23:15:
Contact op nemen met je verkoper, dit is een defect scherm.
Je hebt een aantal pixelbanen er uit liggen, kan een fout in het scherm zijn maar ook in de aansturing.
Gewoon om een nieuwe vragen.

Cogitationis poenam nemo patitur

dafmay schreef op woensdag 19 april 2017 @ 23:27:
[...]

Nice! d:)b

Ps ben het ff kwijt...heb jij de reguliere of de Plus?
de gewone 8. Voor mij groot genoeg ;)

• Practics
Geert1976 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 23:23:
Valt tegen chrome schaalt niet lekker mee qua resolutie. Zelfde voor mijn toetsenbord swiftkey. Best lomp af en toe die verhoudingen.

• dafmay
Geert1976 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 23:28:
[...]

de gewone 8. Voor mij groot genoeg ;)
Top! Hier ook...lijkt mij perfect formaat+gewicht icm groot scherm.

Chips...nog 9,5 - 13,5 uur te gaan :X Moest maar eens een extra lange nachtrust gaan doen :Z

Laterz... :w

• NotSoSteady
Practics schreef op woensdag 19 april 2017 @ 23:30:
[...]

Valt tegen chrome schaalt niet lekker mee qua resolutie. Zelfde voor mijn toetsenbord swiftkey. Best lomp af en toe die verhoudingen.
Gewoon DPI veranderen in het ontwikkelaarsmenu, wat een verademing.

• Donstil
  • Niet online
cliors schreef op woensdag 19 april 2017 @ 23:17:
[...]

Terugsturen natuurlijk.

ps. las even je andere tweets, je bent wel een zeiksnor zeg. :+
Nou ja zeg. Overwegend positief toch :+

[...]

ik gebruik de eigen webbrowser van Samsung, ''Internet''. Die samen met Disconnect Pro (systemwide adblocker) uit de Galaxy Lab (store), vliegensvlug zonder ads webbrowsen
dafmay schreef op woensdag 19 april 2017 @ 23:32:
[...]

Top! Hier ook...lijkt mij perfect formaat+gewicht icm groot scherm.

Chips...nog 9,5 - 13,5 uur te gaan :X Moest maar eens een extra lange nachtrust gaan doen :Z

Laterz... :w
haha trustuh! ik ga ook zo mn mand in

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:53

burgt

Starbass

wat een heerlijke telefoon, super scherm, erg handige features, alles is gemakkelijk aan te passen naar eigen smaak. Na 7 uur zit ik nu op 50%, meeste tijd op volle resolutie bij "normaal" gebruik (wat clash of clans en clash royal, websites checken, navigatie naar huis voor het verkeer, en uiteraard wat dingen instellen uit uitzoeken)

Ik ben er tevreden mee :D
Kom van een S5

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

• cliors
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 28-10 22:19
[...]

Nadat ik hem op hoogste resolutie had gezet was SwiftKey ook horrible inderdaad. Hopelijk snel een update en anders opzoek naar een andere.
NotSoSteady schreef op woensdag 19 april 2017 @ 23:32:
[...]

top, gelijk ff op 400 gezet.....bedankt voor de tip!

al die vrijwel eindeloze mogelijkheden/aanpassingen met deze nieuwe telefoon is voor ons (ex) iPhone junkies toch wel erg fijn zeg! _/-\o_

[ Voor 21% gewijzigd door _Bailey_ op 19-04-2017 23:45 ]

• NotSoSteady
Na het aanpassen van de DPI ziet de Chrome en de rest van de interface er als volgt uit.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nMWVCjk.png

• Practics
NotSoSteady schreef op woensdag 19 april 2017 @ 23:32:
[...]

Heb hem nu op 500 staan stuk beter al.. Waar heb jij hem. Opstaan? In Chrome zelf tekst grote naar 50% wil mooi zo op de s8 plus

• NotSoSteady
Practics schreef op woensdag 19 april 2017 @ 23:42:
[...]

Heb hem nu op 500 staan stuk beter al.. Waar heb jij hem. Opstaan? In Chrome zelf tekst grote naar 50% wil mooi zo op de s8 plus
Ik 400, misschien ga ik nog iets omhoog.

• Donstil
  • Niet online
NotSoSteady schreef op woensdag 19 april 2017 @ 23:43:
[...]

Hoe moet ik dat zien. Resolutie blijft dan hoog maar interface schaalt mee? Beetje zoals Retina op OSX?
Geert1976 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 23:32:
[...]

ik gebruik de eigen webbrowser van Samsung, ''Internet''. Die samen met Disconnect Pro (systemwide adblocker) uit de Galaxy Lab (store), vliegensvlug zonder ads webbrowsen
Doet mij denken aan een tijd dat je nog op elk device moest rommelen met apparte adblockers.

Gelukkig hoeft dat niet meer
Practics schreef op woensdag 19 april 2017 @ 23:19:
[...]

Was met de lg nexus 5 weg van kaal Android. Maar bij mijn s6 edge plus, toch samsung een kans gegeven en werkte behoorlijk goed. Bij de s8 zit het nog wel stukje beter bij de software.
Ik had een S7Edge en het is idd enorm verbeterd de laatste jaren. Echter is Stock Android dat ook.

Ik heb nu een Pixel XL en dus alles stock maar de S8 haalt me toch over als Hardware totaal plaatje. De software pas ik dan zelf wel weer aan :)

(pixel Launcher en dingen als Package disabler pro)
MMaster23 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 22:16:
Overigens heb ik niet kunnen vinden maar volgens mij ondersteund de S8 geen adaptive storage. De Lenovo P2 gaf die optie per direct toen ik de SD kaart ging instellen. Bij de S8 bleef het gewoon bij externe storage.
Samsung ondersteund helaas geen adaptive storage.

• Practics
NotSoSteady schreef op woensdag 19 april 2017 @ 23:43:
[...]

Stond op 411 afschuwelijk was dat...
Afbeeldingslocatie: https://s24.postimg.org/wvdi563yd/Screenshot_20170419-234324.png

500 met 50‰ tekst grote chrome

[ Voor 6% gewijzigd door Practics op 19-04-2017 23:46 ]

• NotSoSteady
Geert1976 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 23:42:
[...]

top, gelijk ff op 400 gezet.....bedankt voor de tip!

al die vrijwel eindeloze mogelijkheden/aanpassingen met deze nieuwe telefoon is voor ons (ex) iPhone junkies toch wel erg fijn zeg! _/-\o_
Ik ga later in het jaar wel weer terug denk ik. >:)

• Jelte_IA
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-12-2018
Tot nu toe heel erg tevreden met mijn Galaxy S8+ Black. Ik kom van een Galaxy Note 4 en dit is duidelijk weer een flinke stap vooruit.

Ik heb een Spigen Thin fit case om mijn S8+ en deze bevalt goed. De telefoon behoud zo zijn mooie design.

De AKG oortjes zijn prima oortjes maar deze zijn de 100 euro zeker niet waard. Ik heb de Sennheiser CX 5.00i en die klinken een stuk voller, helderder en een betere bass. Deze waren ook nog is een stuk goedkoper namelijk 70 euro.
maar voor bijgeleverde oortjes zijn de AKG dopjes wel goed.
De geluid output is trouwens ook een stuk verbeterd klinkt duidelijk een stuk beter!

Ik heb geen last van een roze/rode waas over het scherm, houden zo.

• NotSoSteady
Donstil schreef op woensdag 19 april 2017 @ 23:45:
[...]

Hoe moet ik dat zien. Resolutie blijft dan hoog maar interface schaalt mee? Beetje zoals Retina op OSX?

[...]

Doet mij denken aan een tijd dat je nog op elk device moest rommelen met apparte adblockers.

Gelukkig hoeft dat niet meer

[...]

Ik had een S7Edge en het is idd enorm verbeterd de laatste jaren. Echter is Stock Android dat ook.

Ik heb nu een Pixel XL en dus alles stock maar de S8 haalt me toch over als Hardware totaal plaatje. De software pas ik dan zelf wel weer aan :)

(pixel Launcher en dingen als Package disabler pro)

[...]

Samsung ondersteund helaas geen adaptive storage.
Alles is niet meer zo belachelijk groot en lomp, nu is het vergelijkbaar met iOS alleen dan scherper.

• pappaleone
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-08-2021
Jelte_IA schreef op woensdag 19 april 2017 @ 23:47:
Tot nu toe heel erg tevreden met mijn Galaxy S8+ Black. Ik kom van een Galaxy Note 4 en dit is duidelijk weer een flinke stap vooruit.

Ik heb een Spigen Thin fit case om mijn S8+ en deze bevalt goed. De telefoon behoud zo zijn mooie design.

De AKG oortjes zijn prima oortjes maar deze zijn de 100 euro zeker niet waard. Ik heb de Sennheiser CX 5.00i en die klinken een stuk voller, helderder en een betere bass. Deze waren ook nog is een stuk goedkoper namelijk 70 euro.
maar voor bijgeleverde oortjes zijn de AKG dopjes wel goed.
De geluid output is trouwens ook een stuk verbeterd klinkt duidelijk een stuk beter!

Ik heb geen last van een roze/rode waas over het scherm, houden zo.
Ik ben wel blij voor jou dat je tot nu toe nog heel tevreden bent met de S8+ na nog geen dag oud :) ;)

• Foxpat
Snap het gezeur over de fingerprint scanner niet zo. Heb nog nooit per ongeluk op de camera gezeten.

• Jelte_IA
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-12-2018
pappaleone schreef op woensdag 19 april 2017 @ 23:49:
[...]

Ik ben wel blij voor jou dat je tot nu toe nog heel tevreden bent met de S8+ na nog geen dag oud :) ;)
Bedankt, Ik ben ook blij voor jou dat je blij voor mij bent.

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-11 22:40
Mijn case wijst mij direct goeie richting op zodat ik zonder problemen met mijn vinger ontgrendel en moet zeggen het werkt perfect.

Maar ik krijg Edge Lighting niet werkend, always on display heb ik aanstaan en verder alleen gemiddelde batterij bespaarstand waar alles ook alles staat....

• Practics
Volgas bezig met van alles apps downloaden instellen, Browsen en Facebook. 2 uur en 19 min screen on met nog 82% batterij over (s8 plus) wat een verademing zeg en dan was mijn s6 edge plus niet eens zo slecht (nieuwe originele accu Samsung) Maar dit is gewoon best goed..

[ Voor 6% gewijzigd door Practics op 20-04-2017 00:05 ]

• Foxpat
Heb de S8 eens naast een Google Pixel gehouden en ben door dezelfde apps gegaan. Laadtijden zijn vrijwel hetzelfde, maar scrollen voelt echt enorm choppy vergeleken met de Pixel, zelfs op de mindere resoluties. Het voelt een beetje alsof de Pixel op 60 fps draait en de S8 op 30 fps. Hoop dat hier nog iets aan gedaan wordt.

Het gaat dan alleen om het scrollen terwijl ik mijn vinger op het scherm hou. Als ik swipe bewegingen maak dan gaat het allemaal wel smooth.

[ Voor 18% gewijzigd door Foxpat op 20-04-2017 00:13 ]

• Baiko
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-09 20:05
Foxpat schreef op woensdag 19 april 2017 @ 23:51:
Snap het gezeur over de fingerprint scanner niet zo. Heb nog nooit per ongeluk op de camera gezeten.
Hier net zo :) Unlocked voor mij gewoon prettig op de S8+, niet eens de power button nodig, enkel wijsvingertje erop en whoppa!

Lian Li PC O-11 Dynamic XL, AMD 5950x, NZXT Z73, Asus X570 Gaming-E, 4x8GB 3600mhz, Gigabyte RTX 3090 Vision OC, WD Black SN850 1TB

• NotSoSteady
Baiko schreef op donderdag 20 april 2017 @ 00:26:
[...]

Hier net zo :) Unlocked voor mij gewoon prettig op de S8+, niet eens de power button nodig, enkel wijsvingertje erop en whoppa!
Ben je links of rechts?

• Baiko
Vooruit ik ben rechtshandig, dat maakt een enorm verschil. Voor de linkshandigen onder ons is dit enorm onhandig.

[ Voor 4% gewijzigd door Baiko op 20-04-2017 00:29 ]

Lian Li PC O-11 Dynamic XL, AMD 5950x, NZXT Z73, Asus X570 Gaming-E, 4x8GB 3600mhz, Gigabyte RTX 3090 Vision OC, WD Black SN850 1TB

• Donstil
  • Niet online
Ik ben vooral benieuwd of de vinger sensor verbeterd is tov de S7. Daar vond ik hem erg matig.

Iemand die daar wat zinnigs over kan zeggen?

• NotSoSteady
Baiko schreef op donderdag 20 april 2017 @ 00:29:
[...]

Vooruit ik ben rechtshandig, dat maakt een enorm verschil. Voor de linkshandigen onder ons is dit enorm onhandig.
Bij mij werkt links juist beter.
Donstil schreef op donderdag 20 april 2017 @ 00:30:
Ik ben vooral benieuwd of de vinger sensor verbeterd is tov de S7. Daar vond ik hem erg matig.

Iemand die daar wat zinnigs over kan zeggen?
Kom van de iPhone 7 en de sensor van Apple lijkt wat beter te werken, hoewel dat ook door de locatie kan komen.

[ Voor 40% gewijzigd door NotSoSteady op 20-04-2017 00:34 ]

• Baiko
NotSoSteady schreef op donderdag 20 april 2017 @ 00:31:
[...]

Bij mij werkt links juist beter.
Dus eigenlijk werkt het toestel voor zowel links als rechtshandige mensen :) Achteraf gezien dus een storm in glas water met al die reviews over de fingerprint sensor op de achterkant.

• Donstil
  • Niet online
NotSoSteady schreef op donderdag 20 april 2017 @ 00:31:
Kom van de iPhone 7 en de sensor van Apple lijkt wat beter te werken, hoewel dat ook door de locatie kan komen.
Dat had ik van de 7 naar de S7 ook idd.
De Pixel XL is wel gelijk aan de iPhone sensor.

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 03-11 17:05
Foxpat schreef op donderdag 20 april 2017 @ 00:12:
Heb de S8 eens naast een Google Pixel gehouden en ben door dezelfde apps gegaan. Laadtijden zijn vrijwel hetzelfde, maar scrollen voelt echt enorm choppy vergeleken met de Pixel, zelfs op de mindere resoluties. Het voelt een beetje alsof de Pixel op 60 fps draait en de S8 op 30 fps. Hoop dat hier nog iets aan gedaan wordt.

Het gaat dan alleen om het scrollen terwijl ik mijn vinger op het scherm hou. Als ik swipe bewegingen maak dan gaat het allemaal wel smooth.
Geen touch latency? Dit verschilt namelijk altijd per fabrikant.

• Foxpat
Danny.G schreef op donderdag 20 april 2017 @ 00:45:
[...]

Geen touch latency? Dit verschilt namelijk altijd per fabrikant.
Nee het is geen touch latency, echt zichtbare FPS drops.

• Yo_flow
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-11 13:02
Iemand al ontdekt hoe je dat berichten icoontje op je scherm krijgt.

Ik zal uitleggen wat ik bedoel;
In 1 vd review filmpjes zag je een bericht binnen komen op een S8. Er kwam een bolletje in beeld met een icoontje en dit icoontje strekte zich uit over de breedte van het scherm zodat 1 tekstregel van het bericht zichtbaar was. Ik kan helaas nergens vinden waar ik dit kan instellen?

• lakigucci
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-10 19:58
Stiekem wel een beetje trots... De Bixby button weer kunnen remappen na de fix 😜

• Donstil
  • Niet online
lakigucci schreef op donderdag 20 april 2017 @ 01:38:
Stiekem wel een beetje trots... De Bixby button weer kunnen remappen na de fix 😜
Vertel vertel :)

• Donstil
  • Niet online
Yo_flow schreef op donderdag 20 april 2017 @ 01:19:

In 1 vd review filmpjes zag je een bericht binnen komen op een S8. Er kwam een bolletje in beeld met een icoontje en dit icoontje strekte zich uit over de breedte van het scherm zodat 1 tekstregel van het bericht zichtbaar was. Ik kan helaas nergens vinden waar ik dit kan instellen?
Ja dat was gaaf idd, werd hier eerder gepost.
Geeft ook een streep rond het hele scherm in de kleur van de app.

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Foxpat schreef op donderdag 20 april 2017 @ 00:12:

Boeiende info. Dat heeft de iPhone dan nog steeds beter voor mekaar.
vraagje met betrekking tot Nova Launcher Prime;

voordat ik Nova Launcher Prime heb geinstalleerd had ik gewoon de stock icons en zelf al een grid indeling gemaakt.
Telkens als ik nu Nova Launcher kies als Launcher overruled hij mijn eerder opgezette grid indeling en knalt ie er ook de stock icons uit voor zelf bedachte icons (de lelijke met zo'n beetje alle apps in andere vormen, ik wil juist de stock iconen behouden)

is dit te realiseren?

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:32
Echt fijn dat voortaannde DPI te veranderen is, nog beetje zoekende maar staat nu op 480 en dat is een stuk beter :)
Meulendijks89 schreef op donderdag 20 april 2017 @ 07:17:
Echt fijn dat voortaannde DPI te veranderen is, nog beetje zoekende maar staat nu op 480 en dat is een stuk beter :)
ja, erg fijn inderdaad! :)

heb jij de Plus of de gewone 8? Ik zit ook nog volop te testen qua DPI

nog een (compleeet) ander zeer fijne ervaring van mijn S8 :

het unlocken van mijn toestel via de Iris scanner gaat hier echt vliegensvlug. Tot nu toe zeer content mee!

[ Voor 20% gewijzigd door _Bailey_ op 20-04-2017 07:28 ]

• Sleehond
Ool DPI aangepast, hier naar 400 op dit moment. Werkt inderdaad net wat mooier!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-11 17:33

pdavie2311

Live life to the fullest..

Iedereen lekker spelen met de S8 en ik nog niet...te druk met werk..morgen pas denk ik!

Maar als eerste tips raden jullie aan:

Dpi aanpassen
Ontwikkelaarsopties aanzetten

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:32
Geert1976 schreef op donderdag 20 april 2017 @ 07:18:
[...]

ja, erg fijn inderdaad! :)

heb jij de Plus of de gewone 8? Ik zit ook nog volop te testen qua DPI

nog een (compleeet) ander zeer fijne ervaring van mijn S8 :

het unlocken van mijn toestel via de Iris scanner gaat hier echt vliegensvlug. Tot nu toe zeer content mee!
S8+ stond op 411 en nu 480 dus alles een stuk kleiner. Heb bij Samsung altijd alles te groot gevonden en toen moest het nog met root etc
pdavie2311 schreef op donderdag 20 april 2017 @ 07:52:
Iedereen lekker spelen met de S8 en ik nog niet...te druk met werk..morgen pas denk ik!

Maar als eerste tips raden jullie aan:

Dpi aanpassen
Ontwikkelaarsopties aanzetten
Als je het standaard allemaal te groot vind dan zou je er zeker eens naar moeten kijken.

Edit:

Nu DPI op 440, anders is het me wat te klein :P

[ Voor 31% gewijzigd door DM89 op 20-04-2017 07:59 ]

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10:23
Yo_flow schreef op donderdag 20 april 2017 @ 01:19:

Instellingen - display - edge lightning daar kan je de apps kiezen :) werkt super hier en de notificaties zijn veel mooier

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:43
Hier m'n eerste ervaringen met de S8 Orchid Grey (ik kom van een Oneplus 3:

Het scherm: Prachtig scherm, maar zoals anderen ook al meldde een lichte rood/roze gloed verticaal langs de rechterkant van het scherm. Wellicht dat dit nog weg trekt? Ik kijk dat nog even aan iig :)

De trilmotor: heerlijk, klinkt zuiver en is goed merkbaar in de broekzak

Vingerafdrukscanner: al die heisa herken ik niet. Ik kan de scanner gemakkelijk vinden zonder de camera vies te maken. Scanner werkt vliegensvlug!

Irisscanner: minder goede ervaringen mee. Het is hit or miss merk ik. In het donker werkt de scanner sowieso al niet.

Andere kleine functies die mij aangenaam verrast hebben zijn de automatische blauwlicht filter en niet storen functie. Die eerste moest ik op mijn OP3 handmatig instellen (kom op zeg, dit had een ontwikkelaar bij Google toch direct kunnen inbouwen?)

Camera: su-per!! Niks op aan te merken tot nu toe.
Neyluzz schreef op donderdag 20 april 2017 @ 08:10:
Hier m'n eerste ervaringen met de S8 Orchid Grey (ik kom van een Oneplus 3:

Irisscanner: minder goede ervaringen mee. Het is hit or miss merk ik. In het donker werkt de scanner sowieso al niet.
al eens je irissen verwijderd (niet echt je ogen uit je kop halen he lol) en weer opnieuw ingesteld? hielp bij mij de 2e keer enorm. Werkt nu perfect (so far)!

[ Voor 4% gewijzigd door _Bailey_ op 20-04-2017 08:18 ]

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:43
Geert1976 schreef op donderdag 20 april 2017 @ 08:18:
[...]

al eens je irissen verwijderd en weer opnieuw ingesteld? hielp bij mij de 2e keer enorm. Werkt nu perfect (so far)!
Dat ga ik proberen :P

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
Geert1976 schreef op donderdag 20 april 2017 @ 08:18:
[...]

al eens je irissen verwijderd en weer opnieuw ingesteld? hielp bij mij de 2e keer enorm. Werkt nu perfect (so far)!
Lijkt me een dure grap ;) ;)
haha ja, heb mn post ff aangepast, zometeen word ik door menig tweaker aangeklaagd vanwege foute adviezen! :9 :9 :9

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:08
Irisscanner werkt met infrarood, dus donker maakt niets uit.

• MarcHealthy
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-10 10:02
Kan iemand ook antwoord geven of patroon er nog in zit als beveiliging ??. Zag die keuze niet staan in 1 van de gelezen reviews.

www.marchealthy.nl / https://www.instagram.com/marc_healthy/

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

GokuSsj schreef op donderdag 20 april 2017 @ 08:33:
Kan iemand ook antwoord geven of patroon er nog in zit als beveiliging ??. Zag die keuze niet staan in 1 van de gelezen reviews.
Zit er nog in, maar valt vanuit security perspectief niet aan te raden.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Pagina: 1 ... 12 ... 96 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S8-serie] Levertijd & Prijzen
- Rooten, unlocken en custom ROM's: [Samsung Galaxy S8-serie] Rooten & Custom ROM's
- Accessoires: [Samsung Galaxy S8-serie] Het grote Accessoires topic
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support