• Baiko
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-09 20:05
Razer schreef op woensdag 19 april 2017 @ 15:56:
Ach Samsung... Het is niet dat ik 799 euro betaal voor een fatsoenlijk beeldscherm in mijn telefoon toch?

[afbeelding]
Aye dat is wel heel erg zuur. Wel slecht dat er geen controle op plaats vindt.

Lian Li PC O-11 Dynamic XL, AMD 5950x, NZXT Z73, Asus X570 Gaming-E, 4x8GB 3600mhz, Gigabyte RTX 3090 Vision OC, WD Black SN850 1TB

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:29
Ach Samsung... Het is niet dat ik 799 euro betaal voor een fatsoenlijk beeldscherm in mijn telefoon toch?

[afbeelding]
Ik las iets over een fix via instellingen. Kan je kleuren aanpassen in de settings? Anders even zoeken op XDA, dacht dat er daar ook iets over werd gezegd.

• indofk
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-08 17:05

[afbeelding]
dat is idd wel erg rood zeg , zojuist mn S8+ vergeleken met de IPhone van mn vriendin en die van mij is absoluut niet rood hij is eerder wat aan de coole kant tov de lcd van de iPhone

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-11 22:58
Mijn S8 stond out of the box ook niet op de hoogste scherm resolutie

• IMarks
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14:29
Uberdude schreef op woensdag 19 april 2017 @ 16:15:
Dat heeft iedereen, is al de standaard sinds de S7 (edge) nougat update.

• sc0ut84
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-10 19:28
Uberdude schreef op woensdag 19 april 2017 @ 16:15:
Dat was ruim van te voren aangekondigd uiteraard ;)

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 04-11 12:17

[afbeelding]
Voor de zekerheid op een wit vel A4 leggen en dan foto nemen. Voor hetzelfde geld is het andere toestel niet goed.

Ik zeg niet dat het zo is maar even voor de zekerheid want het oog wil ons nog wel eens bedriegen.
Blauw wit vinden wij namelijk ook witter ogen dan neutraal wit wat rond de 6500k zit.

Is het echt zo rood dan is het zeker een probleem.

• Uberdude
Ah was daar niet van op de hoogte, kom van een s6 af

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:17
@Razer

je kan ook best nog veel instellen, zo out of the box heeft de s8+ hier ook
een heel licht rode waas, als ik hem wat scheef houd.

Ik heb het profiel sowieso veranderd van de kleurweergave, maar er is ook
nog een kleurcorrectie test te vinden, en je kan met de grijswaarde's wat instellen.

Neem aan dat je die al gevonden hebt en is het toch hopelijk wat beter geworden.

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:56

Pinobigbird

doesn't share food!

Tot nu toe had ik alleen Aziatische toestellen gezien met een rode gloed. Ik hoopte dat de Nederlandse batches het niet zouden hebben. Het eerste wat ik ga doen als ik 'm ontvang is controleren of de rode tint er is. Dit zou wel eens (weer) een groot probleem voor Samsung kunnen worden als het niet softwarematig opgelost kan worden met een update. De weinig (onbetrouwbare) berichten die ik erover heb gelezen is dat het hardwarematig zou zijn.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:10
ppeterr schreef op woensdag 19 april 2017 @ 16:36:
@Razer

je kan ook best nog veel instellen, zo out of the box heeft de s8+ hier ook
een heel licht rode waas, als ik hem wat scheef houd.

Ik heb het profiel sowieso veranderd van de kleurweergave, maar er is ook "nog een kleurcorrectie test te vinden, en je kan met de grijswaarde's wat instellen"

Neem aan dat je die al gevonden hebt en is het toch hopelijk wat beter geworden.
Ik heb de kleur correctie voor rood, blauw en geel gezien.
Welk profiel heb je nu gekozen?

"nog een kleurcorrectie test te vinden, en je kan met de grijswaarde's wat instellen"

Waar heb je die gevonden?

[ Voor 6% gewijzigd door Razer op 19-04-2017 16:46 ]

• MAkS1
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 23-10 12:53
Kleurcorrectie of niet, hij hoort er standaard niet zo rood uit te zien. Hier een perfect scherm hoor.

• ppeterr
Razer schreef op woensdag 19 april 2017 @ 16:41:
[...]

"nog een kleurcorrectie test te vinden, en je kan met de grijswaarde's wat instellen"

Ik heb hem op amoled-foto gezet

in het menu deel "display" als je dan helemaal naar onderen scrolled, staat daar
een linkje naar "zicht"

daar kan je grijstinten aanvinken (die dan weer in combi doen met een eigen kleurprofiel ipv amoled-foto"

en je kan een kleurcorrectie doen, die staat helemaal onderin. (was hier niet nodig gaf de software aan)

• ppeterr
MAkS1 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 16:47:
Kleurcorrectie of niet, hij hoort er standaard niet zo rood uit te zien. Hier een perfect scherm hoor.
Misschien zie je het anders, zijn zijn ogen beter/anders, is je oke norm lager.

Je weet het niet :)

Mijn eerste indruk is wel, dat het scherm niet beter is dan ik heb op de note 4.

Maar, al met al wel acceptabel

• alper_maestro
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 11-05 20:59

[afbeelding]
Dat is niet tof, op hoeveel staat je helderheid van de scherm om dit zo duidelijk te kunnen waarnemen>?

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:20
Dit heb ik met de Note 4 ook gehad zo'n rode gloed en omgeruild bij Coolblue. Op de Note 4 is de kleur verder niet aan te passen.

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:08
Razer schreef op woensdag 19 april 2017 @ 16:41:
[...]

Ik gebruik altijd Basis als beeld instelling. Kleur balans werkt helaas alleen bij Aanpasbaar Display :( heb zelf gelukkig een goed scherm vergeleken met iPhone 7 Plus en S7 Edge maar alleen als ik het scherm kantel veranderd het een beetje maar is altijd zo met amoled :o

• Razer
alper_maestro schreef op woensdag 19 april 2017 @ 16:53:
[...]

Dat is niet tof, op hoeveel staat je helderheid van de scherm om dit zo duidelijk te kunnen waarnemen>?
Dit is op 100% helderheid.

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:56

Pinobigbird

doesn't share food!

Samsung has said users experiencing the glitch can easily fix it by going into the color optimization setting for the display. On the other hand, some industry experts argued the red-tinted displays may be attributable to more complicated problems.

There have been suggestions that the issue may be linked to faulty chips in the device that caused a malfunction in the graphics processing unit. Others said AMOLED displays used by Samsung have taken flak for a blue-leaning color rendering, and that the company had incorporated a so-called deep-red technology to offset the problem this time around.
Is wel erg speculatief (There have been suggestions), dus laten we hopen dat 'faulty chips' niet de oorzaak zijn.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

• lakigucci
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-10 19:58
Heb een post van koreaanse modellen gezien die er ook last van hebben. Sommige konden via de instellingen gefixt worden. Maar sommige ook niet. Dit heeft te maken met een nieuwe manier van rood weergave in dit display waar ze dit voor het eerst op hebben toegepast. Er zou een probleem zijn met het juist calibreren vh display in de fabriek. Ik zal de volledige post ivm voorbeeld foto's even opzoeken.

• sc0ut84
  • Laatst online: 20-10 19:28
lakigucci schreef op woensdag 19 april 2017 @ 17:04:
[video]Heb een post van koreaanse modellen gezien die er ook last van hebben. Sommige konden via de instellingen gefixt worden. Maar sommige ook niet. Dit heeft te maken met een nieuwe manier van rood weergave in dit display waar ze dit voor het eerst op hebben toegepast. Er zou een probleem zijn met het juist calibreren vh display in de fabriek. Ik zal de volledige post ivm voorbeeld foto's even opzoeken.
Heb bij m'n S6 ook last gehad van een rode / roze gloed, lag dat toen aan iets anders?

[ Voor 64% gewijzigd door sc0ut84 op 19-04-2017 17:07 ]

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-11 17:33

pdavie2311

Live life to the fullest..

Ook de S8 ontvangen! Net alles teruggezet van een backup van mijn 7 Edge! Back up is 2 maand oud,gezien ik een iPhone had...

Nu heb ik problemen met Nova launcher? Deze blijft niet draaien? Als ik op de back toets druk springt hij weer naar het springboard van Samsung? Alle apps los op homescreen etc...

Moet ik alles resetten en clean install doen of zo? Dan moet ik alles weer opnieuw instellen...

Thanx!

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

• lakigucci
sc0ut84 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 17:07:
[...]

Heb bij m'n S6 ook last gehad van een rode / roze gloed, lag dat toen aan iets anders?
Geen idee eerlijk gezegd. Hier nog wat info https://www.engadget.com/...xy-s8-red-tinted-screens/

Verwijderd

Vanmiddag mijn Galaxy S8 midnight black ontvangen maar ben bang met een kapotte camera lens.
De front camera doet het prima maar de back camera is onwijs wazig en wil niet focussen.
Ik denk dat ik hem helaas terug zal moeten sturen.

• desimal90
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-10 14:05
Heb hem ook binnen. Even alles ingesteld en alles werkt prima. behalve... Bixby. Hij reageert niet op mijn voice commands. komt dat omdat het nog niet online is officieel?

• Uberdude
Verwijderd schreef op woensdag 19 april 2017 @ 17:20:
Vanmiddag mijn Galaxy S8 midnight black ontvangen maar ben bang met een kapotte camera lens.
De front camera doet het prima maar de back camera is onwijs wazig en wil niet focussen.
Al met een andere camera app geprobeerd?

• lakigucci
Verwijderd schreef op woensdag 19 april 2017 @ 17:20:
Zeker dat er geen bescherming op zit?

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-10 01:00

Bullet NL

Eigen Wijs

pdavie2311 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 17:17:
Ook de S8 ontvangen! Net alles teruggezet van een backup van mijn 7 Edge! Back up is 2 maand oud,gezien ik een iPhone had...

Nu heb ik problemen met Nova launcher? Deze blijft niet draaien? Als ik op de back toets druk springt hij weer naar het springboard van Samsung? Alle apps los op homescreen etc...

Moet ik alles resetten en clean install doen of zo? Dan moet ik alles weer opnieuw instellen...

Thanx!
Nova even deinstalleren en opnieuw installeren, dan vraagt hij welke Home GUI hij moet draaien, klaar...

Cogitationis poenam nemo patitur

Verwijderd

lakigucci schreef op woensdag 19 april 2017 @ 17:25:
[...]

Zeker dat er geen bescherming op zit?
Uberdude schreef op woensdag 19 april 2017 @ 17:23:
[...]

Al met een andere camera app geprobeerd?
Ja Google camera app geprobeerd zelfde probleem en er zit geen bescherming nog op.

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:40

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Wat een toptoestel. Ligt heerlijk in de hand. Scherm is gewoonweg fantastisch! Heb nog veel maar smaak in te stellen, maar alles op het gemakkie.

Waar ik wel aan moet wennen is die capacitieve home knop. Als ik de S8 in mijn broekzak wil doen, dan druk ik vaak per ongeluk op die knop en dan gaat het scherm weer aan. Kom van een HTC one M8, dus zal wel wennen zijn.

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

• ppeterr
ik kom dus van een note 4, met CM12 erop. En ik vind de s8 echt snel
en vlot reageren op alles eigenlijk. Overal hoor je negatieve dingetjes
over de response van het ding. Maar zoals hij nu is, echt lekker hoor!

• Uberdude
jagermeister schreef op woensdag 19 april 2017 @ 17:42:
Wat een toptoestel. Ligt heerlijk in de hand. Scherm is gewoonweg fantastisch! Heb nog veel maar smaak in te stellen, maar alles op het gemakkie.

Waar ik wel aan moet wennen is die capacitieve home knop. Als ik de S8 in mijn broekzak wil doen, dan druk ik vaak per ongeluk op die knop en dan gaat het scherm weer aan. Kom van een HTC one M8, dus zal wel wennen zijn.
De s6 had een optie dat het scherm niet aan ging in je broekzak, kan het zo niet vinden op de S8

• jagermeister

jagermeister

Uberdude schreef op woensdag 19 april 2017 @ 17:51:
[...]

De s6 had een optie dat het scherm niet aan ging in je broekzak, kan het zo niet vinden op de S8
Punt is dat ik hem met in mijn broekzak schuiven per ongeluk met mijn duim indruk. Het is niet zo dat ie aangaat als ie al in mijn zak zit.

• lakigucci
jagermeister schreef op woensdag 19 april 2017 @ 17:53:
[...]

Punt is dat ik hem met in mijn broekzak schuiven per ongeluk met mijn duim indruk. Het is niet zo dat ie aangaat als ie al in mijn zak zit.
Maakt toch niets uit. Hij gaat ook weer snel uit als je maar geen code invoert.

• Sleehond
  • Laatst online: 22:46
Ik heb als versie:

G950FXXU1AQC9
Bij software service provider staat PHN.

Kan iemand mij vertellen of ik een NL toestel heb? Ik heb besteld via Belsimpel en las verhalen dat ik daar kans heb op buitenlands toestel.

• DM89
Sleehond schreef op woensdag 19 april 2017 @ 18:05:
Ik heb als versie:

G950FXXU1AQC9
Bij software service provider staat PHN.

Kan iemand mij vertellen of ik een NL toestel heb? Ik heb besteld via Belsimpel en las verhalen dat ik daar kans heb op buitenlands toestel.
Ja, PHN is Nederland.

• jagermeister

jagermeister

lakigucci schreef op woensdag 19 april 2017 @ 18:03:
[...]

Maakt toch niets uit. Hij gaat ook weer snel uit als je maar geen code invoert.
Ja, dat is natuurlijk ook weer zo. :P

• anessie
  • Laatst online: 30-10 18:49

• Zazacar
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14-03 03:38
Overigens heeft de mijne ook een lichte rode gloed bij de 'edges' en wanneer ik hem kantel. Als je er recht van te voren naar kijkt is dat niet het geval.

Maar de schermen op mijn S2 en S6 hadden ook last van colour shifting onder bepaalde hoeken. Zal wel inherent zijn aan AMOLED zelf geloof ik.

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:57
Mooi ding, kom van de iPhone 7 en het ontwerp en scherm is echt simpelweg prachtig. De software vind ik minder, want alles wordt wel erg groot weergegeven en op bepaalde punten voelt de iPhone ook sneller aan. Maar knap werk wat Samsung heeft geleverd.

• lakigucci
NotSoSteady schreef op woensdag 19 april 2017 @ 18:24:
Mooi ding, kom van de iPhone 7 en het ontwerp en scherm is echt simpelweg prachtig. De software vind ik minder, want alles wordt wel erg groot weergegeven en op bepaalde punten voelt de iPhone ook sneller aan. Maar knap werk wat Samsung heeft geleverd.
Gelukkig heb je nu een Android phone en kan je dat dus gewoon zelf aanpassen door bijv een alternatieve launcher (Nova launcher etc) te gebruiken waarbij je zelf het aantal rijen iconen kan instellen maar ook de grote van je iconen.

Via ontwikkelaar opties kan je de animaties aanpassen of zelfs uitschakelen waardoor alles sneller oogt. Dus geen vloeiende openings animatie bij het openen van een app Etc.

Mooi spul hé dat Android 😜👍🏼👍🏼

[ Voor 11% gewijzigd door lakigucci op 19-04-2017 18:32 ]

• Odinrage
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 06-02 13:36
Zazacar schreef op woensdag 19 april 2017 @ 18:23:
Overigens heeft de mijne ook een lichte rode gloed bij de 'edges' en wanneer ik hem kantel. Als je er recht van te voren naar kijkt is dat niet het geval.

Maar de schermen op mijn S2 en S6 hadden ook last van colour shifting onder bepaalde hoeken. Zal wel inherent zijn aan AMOLED zelf geloof ik.
Ik heb ook een rode gloed bij de edges maar als ik hem gewoon voor me hou. Overigens alleen zichtbaar met een wit venster. Zit te twijfelen om hem in te ruilen. Het is niet ergens, maar nu ik weet dat het er zit ga ik erop letten.

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 04-11 10:23
Nu een middag in gebruik en wat een mooi ding komend van de iPhone 7, wel even wennen de emoticons zijn echt spuug lelijk maar zou ik maar aan moeten wennen.

Binnen de settings tekst wat kleiner gemaakt en echt zo smooth en dat scherm blijft mooi om er naar te kijken!

Even over de Iris scanner wat werkt dat lekker zeg! Mijn vinger ingesteld maar nog niet nodig gehad echt top

• DM89
Odinrage schreef op woensdag 19 april 2017 @ 18:35:
[...]

Ik heb ook een rode gloed bij de edges maar als ik hem gewoon voor me hou. Overigens alleen zichtbaar met een wit venster. Zit te twijfelen om hem in te ruilen. Het is niet ergens, maar nu ik weet dat het er zit ga ik erop letten.
Ligt aan amoled en probleem is ook dat ene erger is dan ander..

Verwijderd

Kunnen de mensen met de s8 in bezit eens checken welke sensor er in zit van de camera.Samsung sensor of sony?

• Practics
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-11 16:15
[...]

Zelfde hier, ging pas mis toen ik het hier las. :'(
Ach kijk het wel even aan.

Verwijderd

Sensor checken kan via app aida64.

• Uberdude
Ben wel positief verrast dat er tegenwoordig akg oortjes bij zitten in plaats van die wannabe Apple earpods
Mensen die Smart Switch hebben gebruikt vandaag in combinatie met een iPhone?

Hoe was/waren je/jullie ervaring(en) met het overzetten van de data op je iPhone naar de S8/S+??

Hoor 't graag! (mijn S8 zou binnen nu en een uurtje bezorgd moeten worden :) )

• MAkS1
Verwijderd schreef op woensdag 19 april 2017 @ 18:40:
Kunnen de mensen met de s8 in bezit eens checken welke sensor er in zit van de camera.Samsung sensor of sony?
Samsung sensor is SLSI toch? In dat geval heb ik Samsung

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-11 10:32
Geert1976 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 18:50:
Mensen die Smart Switch hebben gebruikt vandaag in combinatie met een iPhone?

Hoe was/waren je/jullie ervaring(en) met het overzetten van de data op je iPhone naar de S8/S+??

Hoor 't graag! (mijn S8 zou binnen nu en een uurtje bezorgd moeten worden :) )
Ik heb eens gedacht om deze tool te gebruiken voor overzetten data vanaf mijn iPhone 7 naar de S8, maar bij mij staat alles in de cloud dus is eigenlijk niet echt nodig lijkt mij....

• lakigucci
Ik ben even afk 🤓

S8
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/aMoarAkBw44q4UHSKnXAkHOj/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HxQEIEAzWgL1qTXSl4ooypUc/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zN7CKZc2kDpeshiWVCxo2jpA/thumb.jpg

[ Voor 55% gewijzigd door lakigucci op 19-04-2017 19:04 ]

• Janet_
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-12-2022
Hmm kreeg net mn eerste telefoontje en degene aan de andere kant kon mij maar slecht verstaan. Heel vervelend..
dafmay schreef op woensdag 19 april 2017 @ 18:55:
[...]

Ik heb eens gedacht om deze tool te gebruiken voor overzetten data vanaf mijn iPhone 7 naar de S8, maar bij mij staat alles in de cloud dus is eigenlijk niet echt nodig lijkt mij....
ja, niet aan gedacht...ik heb ook vrijwel alles in de iCloud staan. Ik gebruik agenda, mail (@icloud.com) en foto's (van Apple).
Die 3 kreeg ik op mijn S7 niet altijd even soepel in sync met elkaar. Dus als ik bijv op mijn S7 een wijziging in agenda invoerde, ging de sync niet altijd ff soepel naar de iPhone.

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:37
Verwijderd schreef op woensdag 19 april 2017 @ 18:40:
SLSI_S5K2L2_FIMC_IS :)

• Stark
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-10 18:30
Janet_ schreef op woensdag 19 april 2017 @ 18:57:
Hmm kreeg net mn eerste telefoontje en degene aan de andere kant kon mij maar slecht verstaan. Heel vervelend..
Probeer eens *#0283# in te toetsen en kies dan rcv of receiver, spreek dan eens in de telefoon alsof je het bellen bent. Je hoort dan jezelf, zo kan je de microfoon testen.

• bangsat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-10 23:33
[...]

Ik heb dit ook. Ik ga hem zeker inruilen. Irriteert me flink.

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 02-11 08:30
ik heb de s8 ook net binnen gekregen

Geen rode gloed over het hele scherm
Maar er lijkt wel bij het rechste edge scherm een rode gloed te zitten.
is dat standaard of klopt dat ook niet?
als ik bij de kleurinstellingen het rood helemaal uitzet is het weg

• jagermeister

jagermeister

Janet_ schreef op woensdag 19 april 2017 @ 18:57:
Ook even getest n.a.v. jouw post, maar ik kreeg geen klachten te horen.

[ Voor 0% gewijzigd door jagermeister op 19-04-2017 19:24 . Reden: Typo ]

• Razer
sgouman schreef op woensdag 19 april 2017 @ 19:12:

Bij mij ook, als je Rood schuifje meer naar links zet verdwijnt dit wel voor groot gedeelte.

• Ferrr
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-10 20:52
Pfff heb een microsim die niet uitdrukbaar is naar nanosim. Zelf knippen zie ik eigenlijk niet zitten maar het moet maar...

• bangsat
sgouman schreef op woensdag 19 april 2017 @ 19:12:

Het hoort gewoon niet. Heb het rood helemaal naar links en het word minder maar niet goed genoeg. Terug brengen dus.

• Pukson
Zal wel 1 van de weinige zijn maar ik ben redelijk tevreden met de bixby knop, even snel checken wat er morgen in de planning staat, mijn herinneringen, laatste nieuwtjes en of ik belangrijke mails heb etc

• cliors
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 28-10 22:19
Dat bixby gedoe is al 300x gecrasht tijdens het configureren. Starten is al helemaal traag.
Wtf momentje.

Klopt het dat de achterkant wat boller is dan een S7 edge trouwens?

• Morpheus2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-11 20:25
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/wzyiqsq0tol1k.jpg

Heb ik nu een beschadiging uit de doos te pakken? Rechts boven de 'speaker'..

• Ferrr
  • Laatst online: 25-10 20:52
Zo te zien wel ja. Balen zeg...

• Garret1410
Een kleur shift is op zich normaal bij Amoled en vooral bij de Edge randen. Heb alleen het idee dat het nu meer opvalt omdat het naar rood/roze neigt.

• alper_maestro
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 11-05 20:59
Ik zoek een snell micro sd kaart van 64gb voor de S8+. Weet toevallig iemand mij daarover meer te vertellen, voornamelijk wil ik weten of de toestel ook UHS-II ondersteunt want ik las ergens dat als je een snelle micro sd kaart koopt die te "snel" is voor je telefoon dat je dan niet de maximale snelheid zal halen simpelweg omdat de toestel die snelheden niet ondersteunt. Hoe zit dat met de S8/S8+?

• Morpheus2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-11 20:25
Ferrr schreef op woensdag 19 april 2017 @ 19:33:
Zo te zien wel ja. Balen zeg...
Zeker! Coolblue gebeld. Toestel is momenteel uitverkocht maar 28ste komen weer nieuwe. Ze reserveren er alvast één en die kan ik dan de 28ste omruilen in de winkel. Tot die tijd kan ik de beschadigde gewoon gebruiken.

Geweldige service en ze doen nergens moeilijk over aan de telefoon!

• jagermeister

jagermeister

Morpheus2003 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 19:30:
[afbeelding]

Heb ik nu een beschadiging uit de doos te pakken? Rechts boven de 'speaker'..
Lijkt ook wel of er wat ruimte tussen de bovenrand en het glas zit.

Balen! :/

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Morpheus2003 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 19:43:
[...]

Zeker! Coolblue gebeld. Toestel is momenteel uitverkocht maar 28ste komen weer nieuwe. Ze reserveren er alvast één en die kan ik dan de 28ste omruilen in de winkel. Tot die tijd kan ik de beschadigde gewoon gebruiken.

Geweldige service en ze doen nergens moeilijk over aan de telefoon!
Staat Coolblue bekend om!

• sgouman
s8+ naast mijn telefoon gehouden.
Die heeft ook rood aan de rechter kant dus misschien dat het toch hoort

• bangsat
sgouman schreef op woensdag 19 april 2017 @ 19:52:
s8+ naast mijn telefoon gehouden.
Die heeft ook rood aan de rechter kant dus misschien dat het toch hoort
Nee joh. Kan niet kloppen. Viel me direct op en dat kan toch nooit de bedoeling zijn.

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Wat een ophef over die vingerafdrukscanner.
Ik heb totaal geen moeite met de plek op S8+... :)

• Practics
Ruffzz schreef op woensdag 19 april 2017 @ 19:55:
Wat een ophef over die vingerafdrukscanner.
Ik heb totaal geen moeite met de plek op S8+... :)
Gezichtsherkenning geprobeerd? Ben echt onder de indruk!

• Pukson
Heb hier geen last van een rode gloed op het scherm of edge randen dus hoort niet zo gok ik. Hier staat wel adaptieve display aan

• Janet_
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-12-2022
jagermeister schreef op woensdag 19 april 2017 @ 19:13:
[...]

Ook even getest n.a.v. jouw post, maar ik kreeg geen klachten te horen.
Stark schreef op woensdag 19 april 2017 @ 19:05:
[...]

Probeer eens *#0283# in te toetsen en kies dan rcv of receiver, spreek dan eens in de telefoon alsof je het bellen bent. Je hoort dan jezelf, zo kan je de microfoon testen.
Het lijkt aan de ledcover te liggen. Zonder cover is er niks aan de hand.

Ik ben trouwens wel de bel en smsbutton kwijt. Weet iemand waar ik die kan vinden? Voel me nu zo dom haha

• jagermeister

jagermeister

Janet_ schreef op woensdag 19 april 2017 @ 19:58:
[...]

[...]

Het lijkt aan de ledcover te liggen. Zonder cover is er niks aan de hand.

Ik ben trouwens wel de bel en smsbutton kwijt. Weet iemand waar ik die kan vinden? Voel me nu zo dom haha
Omhoogvegen op beginscherm. Ze moeten in de appdrawer staan. Gewoon terugslepen door even icoon ingedrukt te houden.

• cliors
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 28-10 22:19
Heeft iemand naast de S8+ nog een S7edge liggen?

Zou je kunnen zeggen of de achterkant van de S8 wat holler klinkt en boller is als het ware? (even tikken met je vinger)
Het voelt hierdoor namelijk erg aan alsof het gewoon plastic is.

Het rode kleurtje zie ik ook aan de randen, wat wel minder wordt zodra je het aanpast.
Niet storend in ieder eval.

[ Voor 29% gewijzigd door cliors op 19-04-2017 20:05 ]

• jagermeister

jagermeister

Voor het eerst een ander merk dan HTC trouwens. Zwoer bij HTC, maar tegenwoordig is het niet veel meer. Zonde.

Maar goed, hier kan ik wel aan wennen :P

• pdavie2311

pdavie2311

Bullet NL schreef op woensdag 19 april 2017 @ 17:27:
[...]

Nova even deinstalleren en opnieuw installeren, dan vraagt hij welke Home GUI hij moet draaien, klaar...
Top!

Wat wel raar is, hij zegt dat mijn wachtwoord voor gmail niet klopt. Net in en uitgelogd op mijn iPhone 7, maar daar lukt het wel? Kan dit zijn omdat ik ook op de S4 van de zaak sta ingelogd onder dit account? De S8 blijft zeggen, kan niet inloggen...

Wellicht toch een clean install doen op de S8 en alles er weer opnieuw opzetten? Kan ik ook minderen in apps die ik toch niet mis...Maar gaat erom dat het gewoon moet werken toch?

[ Voor 15% gewijzigd door pdavie2311 op 19-04-2017 20:08 ]

• NotSoSteady
  • Laatst online: 23:57
Net de DPI gewijzigd naar 400, wat een verschil. Ik legde net ook de iPhone 7 ernaast, maar damn wat zie die er nu gedateerd uit (ben Apple-fan).

• ri0ta
  • Laatst online: 02-11 15:22
pdavie2311 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 20:07:
[...]

Top!

Wat wel raar is, hij zegt dat mijn wachtwoord voor gmail niet klopt. Net in en uitgelogd op mijn iPhone 7, maar daar lukt het wel? Kan dit zijn omdat ik ook op de S4 van de zaak sta ingelogd onder dit account? De S8 blijft zeggen, kan niet inloggen...

Wellicht toch een clean install doen op de S8 en alles er weer opnieuw opzetten? Kan ik ook minderen in apps die ik toch niet mis...Maar gaat erom dat het gewoon moet werken toch?
Je S4 zou er los van moeten staan. Probeer eens je gmail account op je S8 geheel te verwijderen, om vervolgens opnieuw in te loggen. Of even een ander gmail account gebruiken om in te loggen (en kijken of deze wel werkt), en daarna die verwijderen en opnieuw inloggen met je eigen account.

Op desktop inloggen op Gmail lukt btw wel probleemloos?

[ Voor 3% gewijzigd door ri0ta op 19-04-2017 20:14 ]

• pdavie2311

pdavie2311

ri0ta schreef op woensdag 19 april 2017 @ 20:14:
[...]

Je S4 zou er los van moeten staan. Probeer eens je gmail account op je S8 geheel te verwijderen, om vervolgens opnieuw in te loggen. Of even een ander gmail account gebruiken om in te loggen (en kijken of deze wel werkt), en daarna die verwijderen en opnieuw inloggen met je eigen account.

Op desktop inloggen op Gmail lukt btw wel probleemloos?
Ben nu niet thuis..ga het proberen later

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

edit, ja die was al voorbij gekomen :+

[ Voor 67% gewijzigd door Humma Kavula op 19-04-2017 20:24 ]

Wear Sunscreen!

• B00st3r
  • Laatst online: 21-10 07:27
Hmm ik heb een aantal apps geïnstalleerd maar ze worden niet getoond in de app drawer. Wel in de lijst met apps als ik via instellingen ga, maar hij staat dus niet tussen al mijn andere apps. Dit geldt voor meerdere apps die ik heb geïnstalleerd. Iemand enig idee wat ik fout doe?

Kennelijk worden spellen in de Game Launcher 'map' gezet.

[ Voor 10% gewijzigd door B00st3r op 19-04-2017 20:28 ]

• Sleehond
  • Laatst online: 22:46
Pukson schreef op woensdag 19 april 2017 @ 18:37:
Nu een middag in gebruik en wat een mooi ding komend van de iPhone 7, wel even wennen de emoticons zijn echt spuug lelijk maar zou ik maar aan moeten wennen.

Binnen de settings tekst wat kleiner gemaakt en echt zo smooth en dat scherm blijft mooi om er naar te kijken!

Even over de Iris scanner wat werkt dat lekker zeg! Mijn vinger ingesteld maar nog niet nodig gehad echt top
Instellingen, display en dan pictogramkaders. Daar kun je kiezen qua pictogrammen van apps, de uitstraling als je dat bedoeld. Pictogrammen met kaders heb ik uitgezet, ziet er weer normaal uit.

• sgouman
B00st3r schreef op woensdag 19 april 2017 @ 20:27:
Hmm ik heb een aantal apps geïnstalleerd maar ze worden niet getoond in de app drawer. Wel in de lijst met apps als ik via instellingen ga, maar hij staat dus niet tussen al mijn andere apps. Dit geldt voor meerdere apps die ik heb geïnstalleerd. Iemand enig idee wat ik fout doe?

Kennelijk worden spellen in de Game Launcher 'map' gezet.
in de app drawer naar links of rechts vegen?
ik kon ze eerst ook niet vinden

• Radiance
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-10 13:45
Vanmiddag op het werk is ook mijn S8+ bezorgd en de eerste indruk is goed.

Ik ben echter wel al een paar kleine bugs tegen gekomen. Zo sleepte ik een app naar een map welke al in die map stond en vervolgens bleef het icoon op het scherm staan, ongeacht welk venster ik opende. Na een reboot was het icoon weg maar de telefoon starten wel op met een Hello Bixby is gestopt foutmelding.

Ik heb verder nog niet naar Bixby gekeken maar inmiddels wel al een paar keer op de knop gedrukt als ik het volume zachter wil zetten. Dat zal denk ik gewoon gewenning zijn omdat mijn oude S6 2 aparte knoppen had om het volume te regelen.

Wat het scherm betreft en de rode gloed viel mij dit ook direct op bij lichte achtergronden zoals Tweakers hier. Ook ik heb de slider van rood bij aangepast display helemaal omlaag gezet om de rode gloed te doen verdwijnen en moet zeggen dat ik het scherm nu ook wel mooier in het algemeen vind.

Ik heb voor nu de standaard TouchWiz launcher nog geconfigureerd staan maar weet niet hoelang ik doe blijf gebruiken. Mappen niet alfabetisch kunnen sorteren vind ik echt heel erg dom en ook vind ik de opmaak van de mappen niet heel mooi. Bijvoorbeeld met Nova launcher heb je hier meer vrijheid in. Echter vind ik het omhoog swypen om de app drawer te openen wel prettig werken maar dit moet met een 3rd party app vast ook wel in te stellen zijn.

De vingerafdrukscanner vind ik persoonlijk wel meevallen in gebruik. Ik heb de + en niet heel grote handen en kan er aardig goed bij, kwestie van even wennen. Ik ben wel rechts maar ik heb ook mijn linker wijsvinger geconfigureerd maar ook met links vind het wel mee vallen. Ik had uiteraard wel liever een vingerafdrukscanner onder het scherm gehad maar ik vind hem op de achterkant niet heel vervelend werken. De scannen is gewoon snel en werkt goed.

Waar ik wel blij verrast over ben is de irisscanner. Even recht in de sensor kijken en de telefoon ontgrendeld direct. Nu nog even afwachten hoe die het in het donker doet. Ik draag overigens geen bril of lenzen.
Gezichtsherkenning heb ik (nog) niet geprobeerd.

De batterij kan ik nog weinig over zeggen omdat ie net pas een paar uurtjes geleden voor het eerst 100% geladen is maar zit nu op 67% met 2 en een half uur scherm aan, GPS aan en alles wat kan syncen. Daarbij zit ik nu uiteraard continue met het apparaat te spelen. :D

Mijn voornaamste zorg was het bedienen van de telefoon met 1 hand maar dat gaat mij tot nog toe goed af met de +. Mijn vriendin krijgt morgen haar normale S8 dan kan ik dat goed vergelijken maar het grote + scherm is echt super mooi! De afwerking en hoe het toestel in de hand ligt is echt geweldig. In de winkel met zo'n anti diefstal blok op de achterkant geplakt kan je géén goede indruk krijgen hoe het toestel in de hand ligt vind ik. In de Mediamarkt twijfelde ik nog enorm of de + niet te groot is maar heb er absoluut geen spijt van.

Oh en nog iets waar ik heel erg over twijfelde was de kleur. Ik ben uiteindelijk toch voor de Orchid Grey gegaan ondanks dat ik een dummy model was blauw op de achterkant vond ogen en de bezels paars/rood achtig. In normaal daglicht is dit echter absoluut niet zo. De achterkant is gewoon grijs en de bezels hebben wel bij bepaalde licht invallen een wat paarse gloed maar over het algemeen ogen ze gewoon een soort van mat metallic zilver/grijs.

Youtube

• Mac-Mar
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03-11 13:15
Al iemand kritisch de hoofdtelefoon uitgang van de S8 aan de tand gevoeld?
Diverse dingen gelezen, met name de Amerikaanse snapdragon versie.
Die waren niet allemaal positief, ben benieuwd naar de ervaringen van mensen die het toestel al hebben, bijvoorbeeld muziek via Spotify op high quality.
Gebruik zelf in ear monitors van Shure, de het 215 model.
Nu in het bezit van de V10, overweeg 'upgrade' naar s8, maar wil niet achteruit hollen met de audio kwaliteit via mijn Shure's anders wachten op de V30 met Quad DAC :)

• Practics
Hoe krijg je die goed bedoelde hulp van Android uit? (steeds vertellen dat menu omhoog vegen is en meer van dat irritante gedoe.)

• dafmay
Mac-Mar schreef op woensdag 19 april 2017 @ 20:44:
Al iemand kritisch de hoofdtelefoon uitgang van de S8 aan de tand gevoeld?
Diverse dingen gelezen, met name de Amerikaanse snapdragon versie.
Die waren niet allemaal positief, ben benieuwd naar de ervaringen van mensen die het toestel al hebben, bijvoorbeeld muziek via Spotify op high quality.
Gebruik zelf in ear monitors van Shure, de het 215 model.
Nu in het bezit van de V10, overweeg 'upgrade' naar s8, maar wil niet achteruit hollen met de audio kwaliteit via mijn Shure's anders wachten op de V30 met Quad DAC :)
I hear ya ;)

Ben zelf ook heel erg benieuwd naar de audio kwaliteit vd S8. Ik ga het morgen testen met mijn Oppo PM-3 koptelefoon (bedraad dus).

Ps ik gebruik altijd slechts&alleen de Tidal app (Hifi optie dus de hoogste kwaliteit) voor muziek luisteren op mijn mobiel (en via airplay op m'n Marantz AVR).

Ik gooi morgen nog wel wat bevindingen in de groep...

>:)

• indofk
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-08 17:05
Ik ben ook 1 van de gelukkige die vandaag zn s8+ in ontvangst heb mogen nemen (coolblue)
De Orchid Gray om precies te zijn en mijn eerste ervaring met zit toestel is echt positief! Ik kom van de IPhone 6s plus (daarvoor de s6 edge) en ik moet zeggen dat zowel kwa uiterlijk als software Samsung een enorme stap heeft gemaakt. Oké kwa software moeten we nog ff afwachten hoe hij zich houd, maar met de looks van dit toestel zit het voor mij wel goed. Hij ziet er niet alleen Premium uit hij voelt ook erg Premium . Ik vond dat apple altijd ongeëvenaard was kwa afwerking met op een goeie 2e htc, maar wat Samsung met dit toestel heeft bereikt heeft mij in positieve zin erg verrast.

Ik heb hieronder een aantal foto's gezet van het toestel daarin kun je zien dat het paarse van de Orchid gray erg mee valt het is echt gewoon grijs en het is maar net hoe het licht valt dat het de ene keer meer naar gun metal nijgt en de andere keer weer naar zilvergrijs. Ook heb ik het scherm vergeleken met die van de IPhone 6s
Het is lastig om de juiste kleurbalans te vinden wat de werkelijkheid weergeeft maar de foto komt dicht in de buurt . Persoonlijk vind ik de s8 een witter scherm hebben dan de IPhone. Ze stonden allebei op maximale helderheid.

Afbeeldingslocatie: http://i521.photobucket.com/albums/w339/indofk/Mobile%20Uploads/IMG_20170419_201241497_HDR.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i521.photobucket.com/albums/w339/indofk/Mobile%20Uploads/IMG_20170419_200616452.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i521.photobucket.com/albums/w339/indofk/Mobile%20Uploads/IMG_20170419_200556175.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i521.photobucket.com/albums/w339/indofk/Mobile%20Uploads/IMG_20170419_200547119.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i521.photobucket.com/albums/w339/indofk/Mobile%20Uploads/IMG_20170419_200538450_HDR.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i521.photobucket.com/albums/w339/indofk/Mobile%20Uploads/IMG_20170419_201417696.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i521.photobucket.com/albums/w339/indofk/Mobile%20Uploads/IMG_20170419_201409726.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i521.photobucket.com/albums/w339/indofk/Mobile%20Uploads/IMG_20170419_201356303_HDR.jpg

O ja de foto's die op m'n bank zijn genomen is met daglicht en de foto's van op de tafel ook onder kunstlicht .

Ik heb ook nog foto's van m'n toestel met een fullbody glass screenprotector er op in het accessoires topic geplaatst
dafmay schreef op woensdag 19 april 2017 @ 20:50:
[...]

I hear ya ;)

Ben zelf ook heel erg benieuwd naar de audio kwaliteit vd S8. Ik ga het morgen testen met mijn Oppo PM-3 koptelefoon (bedraad dus).

Ps ik gebruik altijd slechts&alleen de Tidal app (Hifi optie dus de hoogste kwaliteit) voor muziek luisteren op mijn mobiel (en via airplay op m'n Marantz AVR).

Ik gooi morgen nog wel wat bevindingen in de groep...

>:)
Oppo PM-3!?!? Nice!! 👍👍👍

• dafmay
Geert1976 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 20:53:
[...]

Oppo PM-3!?!? Nice!! 👍👍👍
👍

Voor dat geld is eigenlijk geen betere koptelefoon te krijgen...subliem geluid!

• Mac-Mar
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03-11 13:15
Wow dat is inderdaad een flinke jongen, ben zeer benieuwd naar je bevindingen, thnx alvast :)
dafmay schreef op woensdag 19 april 2017 @ 20:57:
[...]

👍

Voor dat geld is eigenlijk geen betere koptelefoon te krijgen...subliem geluid!

• Baiko
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-09 20:05
Vandaag ook mijn Galaxy S8 Plus binnen gekregen, wat een wereld van verschil met een Galaxy S6. Ik gebruikte de vingerprint sensor op de S6 en vond dit erg prettig werken. Na het lezen van negatieve reviews over de fingerprint sensor op de achterkant van de S8+ ben ik eerst maar aan de slag gegaan met gezichtsherkenning en de irisscanner.

Op de een of andere manier moet ik mijn gezicht in mijn telefoon drukken, wil de telefoon goed unlocken (kan te maken hebben met een lamp boven mijn hoofd en begint het inmiddels donker te worden buiten).

Toch maar de fingerprint sensor geprobeerd en tot mijn verbazing kom ik er heel makkelijk bij met mijn wijsvinger (grote handen). Tuurlijk had ik de fingerprint scanner liever aan de voorkant van het toestel gezien, maar blijkbaar heeft de fingerprint sensor ook een touch screen waarmee het toestel unlocked wordt zonder eerst de powerbutton te gebruiken. Vind het eigenlijk best prettig :)

Lian Li PC O-11 Dynamic XL, AMD 5950x, NZXT Z73, Asus X570 Gaming-E, 4x8GB 3600mhz, Gigabyte RTX 3090 Vision OC, WD Black SN850 1TB

• dafmay
Ps erg leuk om al die positieve reacties / reviews te lezen over onze S8...dat beloofd veel goeds voor morgen d:)b

[ Voor 5% gewijzigd door dafmay op 19-04-2017 21:08 ]

• Garret1410
Vind de Iris scanner een drama. Heeft heel veel pogingen gekost om ze in te leren. Daarna werkt het net aan.

Gezichtsherkenning werkt wel snel maar is minder betrouwbaar. Gelukkig kun je pincode en vingerafdruk als extra selecteren.

Vingerafdruk scanner bereiken is geen probleem als ik hem rechtshandig gebruik maar ik gebruik hem ook vaak linkshandig en dan is het lastig.

De AKG oordoppen vind ik geen 100,- waard. Met de medium dopjes sluiten ze niet goed af dus heb de grootste maat erop gezet. Dan is het beter maar ik vind de bass een beetje tegenvallen. Ik ben ook meer V shaped geluid gewend van de Sennheiser Momentum.

Klein minpuntje. Merk toch wat animatie stotteringen.

[ Voor 4% gewijzigd door Garret1410 op 19-04-2017 21:13 ]

• MAkS1
Ja dat gaat idd heel goed! Nu muziekje op extreme kwaliteit via Spotify aan het testen met mn eigen oordopjes. Klinkt leuk, maar ben geen erg getrainde audiofiel :)

Edit, ik reageerde op dafmay

[ Voor 8% gewijzigd door MAkS1 op 19-04-2017 21:15 ]

Pagina: 1 ... 11 ... 96 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S8-serie] Levertijd & Prijzen
- Rooten, unlocken en custom ROM's: [Samsung Galaxy S8-serie] Rooten & Custom ROM's
- Accessoires: [Samsung Galaxy S8-serie] Het grote Accessoires topic
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support