Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1

Pagina: 1 ... 85 ... 127 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 12:32

Rzaan

Altijd zoekende

Richh schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 17:54:
Qua inbouwreservoir moet je volgens mij gewoon altijd de Geberit UP320 nemen, en die dan ophalen bij de Hornbach, want daar is 'ie goedkoper dan alle shops die dat ding verder aanbieden.
Dit laatste klopt niet.
Bij Bauhaus is ie goedkoper (niet veel)
Alleen jammer dat Bauhaus geen EAN gebruikt, anders kreeg je het verschil + 10% terug van Hornbach.
Hij is bij veel shops te koop voor hetzelfde geld.
Maar bij sommige shops krijg je soms nog korting met een coupon o.i.d. of met een actie.
Bijvoorbeeld bij de Badkamerwinkel.
Voor wie dicht bij Duitsland woont, moet hem daar kopen.
Snel € 30, € 40 en soms wel € 50 goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
[...]

Dat dacht ik ook voordat wij begonnen aan project badkamer :P
Man man man wat een keuzes.

[...]

Wij zijn uiteindelijk uitgekomen bij een V&B Subway toilet. Randloos, met speciale coating, soft close, weet ik veel wat allemaal.... maar we zijn er wel heel tevreden mee. Hij doet het altijd goed en ziet er prima uit ;)

Qua inbouwreservoir moet je volgens mij gewoon altijd de Geberit UP320 nemen, en die dan ophalen bij de Hornbach, want daar is 'ie goedkoper dan alle shops die dat ding verder aanbieden.
Heb jij de 2.0 subway of de 3.0? Er zit een groot verschil in, in het oude huis hadden we de 2.0, erg tevreden. In t nieuwe huis de 3.0 en die heeft soms wat moeite om toilet papier weg te spoelen door t kleine gaatje. Geen toiletblokjes bij de 3.0 gebruiken want dat blokkeert de centrifugale stroom en blijft de helft achter :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
FreezingPixels schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 18:17:
[...]

Heb jij de 2.0 subway of de 3.0? Er zit een groot verschil in, in het oude huis hadden we de 2.0, erg tevreden. In t nieuwe huis de 3.0 en die heeft soms wat moeite om toilet papier weg te spoelen door t kleine gaatje. Geen toiletblokjes bij de 3.0 gebruiken want dat blokkeert de centrifugale stroom en blijft de helft achter :O
De 2.0 hebben we hier (2x). De 3.0 was een stuk duurder zonder echt nieuwe features geloof ik, maar als ik dit zo lees hebben we dan goed gekozen :P

Voor toiletblokjes kan je ook het Geberit systeem gebruiken achter de drukknop trouwens, wel wat duurder maar wel een mooie oplossing!

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
[...]

Dat dacht ik ook voordat wij begonnen aan project badkamer :P
Man man man wat een keuzes.

[...]

Wij zijn uiteindelijk uitgekomen bij een V&B Subway toilet. Randloos, met speciale coating, soft close, weet ik veel wat allemaal.... maar we zijn er wel heel tevreden mee. Hij doet het altijd goed en ziet er prima uit ;)

Edit wat @Rzaan zegt klopt trouwens. Het is altijd puzzelen hoe je precies het goedkoopste krijgt. Punt is dat je bij de badkamerverkopers vaak meer kwijt bent dan bij de bouwmarkt, tenzij je idd stapelkortingen slim kan combineren.
Waarom eigenlijk de UP320? Wij kijken naar een 8cm variant vanwege beperkte ruimte.

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
ViezeVis schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 18:51:
[...]

Waarom eigenlijk de UP320? Wij kijken naar een 8cm variant vanwege beperkte ruimte.
Bij een aantal shops adviseerden ze ons B-merk meuk voor hetzelfde geld. Dan kan je net zo goed een Geberit halen. Zit toch jaren ingebouwd, dus dan wil je wel wat goeds toch?

Als je beperkte ruimte hebt wordt 't natuurlijk een ander verhaal, dan haal je die dunnere Geberit toch? Ik zou iig geen vage merken inbouwen.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Nu online

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Richh schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 18:54:
[...]

Bij een aantal shops adviseerden ze ons B-merk meuk voor hetzelfde geld. Dan kan je net zo goed een Geberit halen. Zit toch jaren ingebouwd, dus dan wil je wel wat goeds toch?

Als je beperkte ruimte hebt wordt 't natuurlijk een ander verhaal, dan haal je die dunnere Geberit toch? Ik zou iig geen vage merken inbouwen.
Ah, ik dacht dat je daarmee de Geberit UP720 (8cm) afraadde maar 't ging dus puur om 't merk :). Thnx voor de verduidelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:13
ViezeVis schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 17:47:
[...]
Vandaag toch maar wat beter laten intekenen. Nog wel even wat huiswerk te doen. Qua vloer- en wandtegels moeten we nog even goed nadenken. De juiste tegels stonden nog niet in het programma en we weten nog of met zo'n kleine badkamer 60x60 tegels handig is. Tips? We kiezen voor een glazen wand i.p.v. stenen wand. Scheelt ook weer qua ruimte. Badkamermeubel is nu 1.20m met één kom. Ook daarvan twijfelen we nog of we 2 kommen willen, of misschien 1 kom en dan 1 meter breed.

Hebben jullie nog tips of adviezen n.a.v. bovenstaande?
[...]
Wij zijn ook druk bezig en gisteren naar meubels en kommen gekeken. Als je 2 kommen wilt, dan heb je een meubel van minimaal 140cm (idealiter nog breder) nodig hebben we gezien. 120 pas net, maar is echt geen gezicht en ook niet handig omdat je geen ruimte meer hebt om iets neer te zetten.

Verder iets om rekening mee te houden: een kom geeft veel meer onderhoud. Wat je er langs spettert moet je echt even droog maken anders is je blad binnen no-time naar de haaien. Geen probleem voor volwassenen, als je kinderen hebt is dat een ander verhaal begrijp ik >:) . Idem voor een kraan die naast die kom staat, daar drup je altijd altijd wat water op die ring op het blad, reden voor ons om voor een kraan uit de muur te kiezen (ook mooier).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Nu online

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Stiggy schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 19:10:
[...]

Wij zijn ook druk bezig en gisteren naar meubels en kommen gekeken. Als je 2 kommen wilt, dan heb je een meubel van minimaal 140cm (idealiter nog breder) nodig hebben we gezien. 120 pas net, maar is echt geen gezicht en ook niet handig omdat je geen ruimte meer hebt om iets neer te zetten.

Verder iets om rekening mee te houden: een kom geeft veel meer onderhoud. Wat je er langs spettert moet je echt even droog maken anders is je blad binnen no-time naar de haaien. Geen probleem voor volwassenen, als je kinderen hebt is dat een ander verhaal begrijp ik >:) . Idem voor een kraan die naast die kom staat, daar drup je altijd altijd wat water op die ring op het blad, reden voor ons om voor een kraan uit de muur te kiezen (ook mooier).
Als ik zo vrij mag zijn: voor welke lengte meubel hebben jullie gekozen in dit geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
Ondertussen hebben wij gisteren weer gezellig middagje badkamerzaak gedaan. Dit maal bij Sanidirect. Ook Mandemakers ja, en zou toch wat onder Brugman geplaatst moeten zijn. Toch werden we geholpen door een dame die ons een veel beter gevoel gaf dan bij Brugman en aan veel meer dingen dacht. Ook meer opties voor montage (of een club (040) waar ze veel mee samenwerken, zag er goed uit, of de Mandemakers montageclub).

Prijs kwam wel fors uit, en bij Brugman gaf de sales-dude genoeg signalen dat er nog flink wat van die prijs af kon. Bij Sanidirect werken ze met een standaard prijs (zeggen ze), en dat is het.

Ben nu alles zelf aan het uitzoeken, o.a. door veel uit Duitsland te halen. Pfffff wat een werk zeg. Alle 100 miljoen dingen uitzoeken, hopen dat je het juiste onderdeel hebt en dan nog uitzoeken waar je dat het goedkoopste kan krijgen. Mijn Uber-Excel is nog niet klaar, en ik ga al richting de €10.000,- aan spulletjes. Saniweb doet alles voor 13,5k. Ik moet nog wat dingen (drain, nieuw plafond, spotjes, cement/lijm/kit), maar ik denk niet dat ik het waard ga vinden om voor het verschil alles los te gaan bestellen en zelf een aannemer te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
ViezeVis schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 19:18:
[...]

Als ik zo vrij mag zijn: voor welke lengte meubel hebben jullie gekozen in dit geval?
140cm. Dat is de max die we kwijt kunnen. Houden we nog net wat plek over om er een handdoek naast te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Nu online

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Stiggy schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 19:20:
[...]

140cm. Dat is de max die we kwijt kunnen. Houden we nog net wat plek over om er een handdoek naast te hangen.
Ah, 140 wordt bij ons wat te groot. Dan blijft er weinig over voor de verwarming. 120 kan nog wel. Inbouw vind ik ook mooi, maar met een opbouwkraan kun je nog een keer zeggen dat je die vervangt :-). Maar het blijft mooi. Misschien nog even overwegen :)

[ Voor 5% gewijzigd door ViezeVis op 06-08-2023 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
ViezeVis schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 19:22:
[...]

Ah, 140 wordt bij ons wat te groot. Dan blijft er weinig over voor de verwarming. 120 kan nog wel. Inbouw vind ik ook mooi, maar met een opbouwkraan kun je nog een keer zeggen dat je die vervangt :-). Maar het blijft mooi. Misschien nog even overwegen :)
Ik zag wel een aantal opstellingen met 1 kom op een 120cm en dan aan de andere kant leuke spulletjes voor de sier, of een grote spiegel. Ook erg chique!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Nu online

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Stiggy schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 19:28:
[...]

Ik zag wel een aantal opstellingen met 1 kom op een 120cm en dan aan de andere kant leuke spulletjes voor de sier, of een grote spiegel. Ook erg chique!
Als ik online kijk naar een 120x40 badkamermeubel dan zie ik ook wel versies met 2 kommen waar je tussenin wat spullen kunt zetten nog. Ik denk namelijk dat 1 kom op een 120 meubel best wel wegvalt en je dan ineens een behoorlijke hoeveelheid ruimte hebt om op te vullen. Of je moet de kom veilig in het midden zetten. Kan ook.

Met wat paintskills heb ik een wasbak extra bijgetekend met inbouwkraantjes. Zo heel gek vind ik het niet staan. Zijn er Tweakers met zo'n setup, toevallig?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ggbTIhH.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Stiggy schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 19:19:
Ben nu alles zelf aan het uitzoeken, o.a. door veel uit Duitsland te halen. Pfffff wat een werk zeg. Alle 100 miljoen dingen uitzoeken, hopen dat je het juiste onderdeel hebt en dan nog uitzoeken waar je dat het goedkoopste kan krijgen.
https://www.idealo.de/
En zoeken op EAN nummers.
Als je een beetje je eigen aannemer bent en je hebt een goede klusjesman die zegt wat ie nodig heeft, dan bespaar je snel veel geld.
Maar je moet er de tijd maar voor hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rien43
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 15:21
Voor één wand inn onze badkamer zijn wij op zoek naar onderstaande tegel of gelijkwaardig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0NAZk4o3YAlDGWKnjRUsT6YZYPY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Wt7HXAfLcnMRHVN3JxHHjSWo.jpg?f=user_large

Op onderstaande website wordt deze aangeboden. In Nederland zijn ze volgens mij niet te krijgen.
https://mpceramics.co.uk/...ac-13d18de5-97821b08-785c

Weet iemand een goed alternatief voor deze tegel? De meeste houtlook tegels zijn in visgraat of zijn verticale/horizontale planken. Dit vinden wij minder mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-10 19:06

mphilipp

Romanes eunt domus

Wat zijn de 'regeltjes' vwb de plaatsing van spotjes in het plafond van een bedkamer? Ik bedoel dan niet de bouwkundige, maar praktische richtlijn. Ik denk dat je ze niet recht boven je douche wilt (kan ook niet als de regendouche uit het plafond komt), maar is er misschien ergens een online planner? Zoiets waar je de de afmetingen opgeeft en de verschillende elementen van de badkamer plot, waarna er een advies uitkomt over hoeveel spotjes en waar ze dan moeten komen?

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• big bang
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:30
Rien43 schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 08:26:
Voor één wand inn onze badkamer zijn wij op zoek naar onderstaande tegel of gelijkwaardig.

[Afbeelding]

Op onderstaande website wordt deze aangeboden. In Nederland zijn ze volgens mij niet te krijgen.

Weet iemand een goed alternatief voor deze tegel? De meeste houtlook tegels zijn in visgraat of zijn verticale/horizontale planken. Dit vinden wij minder mooi.
Is dit iets?

It's time to play the music, it's time to light the lights

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• tahomas
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-02 10:32
Rien43 schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 08:26:

[Afbeelding]

Ik zie dat de naam hier anders is. Onder de naam Porcelanosa Noa Tanzania zou je hem moeten kunnen vinden.

De kleuren heten ook anders maar dit lijkt hem te zijn.
https://www.wonentegels.n...-rechts.html?id=258762957

Ik heb zelf toevallig ook net een opgeleverde badkamer met die tegel. Is heel mooi geworden.l al zeg ik het zelf.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n85ZjFXXowDJ0P3kTBgSc4Pye8o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6p5X0JMOAJt86nOaCflCG2e5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pejdref
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12:21
mphilipp schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 09:37:
Wat zijn de 'regeltjes' vwb de plaatsing van spotjes in het plafond van een bedkamer? Ik bedoel dan niet de bouwkundige, maar praktische richtlijn. Ik denk dat je ze niet recht boven je douche wilt (kan ook niet als de regendouche uit het plafond komt), maar is er misschien ergens een online planner? Zoiets waar je de de afmetingen opgeeft en de verschillende elementen van de badkamer plot, waarna er een advies uitkomt over hoeveel spotjes en waar ze dan moeten komen?
In de OP: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dubbeldanger
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-09 15:56
Dit gaat om de échte regeltjes, volgens mij ging het om waar je estetisch gezien het beste spotjes kunt plaatsen zodat je er optimaal profijt/geen last van hebt. Bijvoorbeeld bij je wasmeubel, hoe ver van de muur bijvoorbeeld zodat het ding niet recht op je hoofd schijnt tijdens het make-uppen. Ik vraag me namelijk hetzelfde af voor de situaties wasmeubel, bad, douche en toilet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 04-10 20:12
Rzaan schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 20:15:
[...]

https://www.idealo.de/
En zoeken op EAN nummers.
Als je een beetje je eigen aannemer bent en je hebt een goede klusjesman die zegt wat ie nodig heeft, dan bespaar je snel veel geld.
Maar je moet er de tijd maar voor hebben.
En toch blijft het "vaag" voor mij.
Ik doe een testje met de EAN van UP320 van badkamer winkel

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U5ToASa9_wUhbod-DvHPqoyyJw4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Vsw3nCDU5EUYlx2N5AxGX5IM.png?f=fotoalbum_large

Bij Idealo EAN invullen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dgz2qQNypT5tCBS96OIGA7QZWrw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tMcUXovRcY5fGDcDVThBmXru.png?f=fotoalbum_large

Duurder?
Dan Geberit product code eens invoeren:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SKrOFmdiS7NB_ZLBtNqdir_ZGoo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/o5Wgwunz0NqzHOLQG1CVRX8D.png?f=fotoalbum_large

Dan is het afgerond 185,- incl versand
(die eerste hit is een 2e hands)

Conclusie, EAN is ook niet heilig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Dubbeldanger schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 10:05:
[...]
Dit gaat om de échte regeltjes, volgens mij ging het om waar je estetisch gezien het beste spotjes kunt plaatsen zodat je er optimaal profijt/geen last van hebt. Bijvoorbeeld bij je wasmeubel, hoe ver van de muur bijvoorbeeld zodat het ding niet recht op je hoofd schijnt tijdens het make-uppen. Ik vraag me namelijk hetzelfde af voor de situaties wasmeubel, bad, douche en toilet.
Precies, dat bedoel ik. De electrische/bouwkundige zaken laat ik over aan de mannen die het voor mij gaan plaatsen. Maar ik wil idd weten wat de 'juiste' plekken zijn voor die dingen. Ik kan ze wel mooi symmetrisch verdelen over het plafond, maar dan heb ik straks een vreselijk schaduwspel op plekken waar ik het niet wil enzo.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10:55

Fanta

FordPerformance™️

barry86 schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 10:25:
[...]

En toch blijft het "vaag" voor mij.
Ik doe een testje met de EAN van UP320 van badkamer winkel

[Afbeelding]

Bij Idealo EAN invullen:
[Afbeelding]

Duurder?
[Afbeelding]

Dan is het afgerond 185,- incl versand
(die eerste hit is een 2e hands)

Je zoekt op de verkeerde code. De standaard UP320 is de 111.308.005. Niet de 111.300.00.5. Ik denk dat daar het prijsverschil in zit.

Edit: Over de 111.300.00.5 kan ik niets vinden, maar het ziet er uit als een uitgeklede variant, waarschijnlijk niet voor de NL markt. Zo te zien wordt hij geleverd zonder muurankers en isolatiemat.

[ Voor 8% gewijzigd door Fanta op 09-08-2023 10:40 ]

Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Ik gebruik ook altijd de productcode van de fabrikant. Je hebt nl soms varianten op een model, die misschien wel allemaal dezelfde EAN hebben, maar de productcode geeft het verschil aan. En dan zoek ik altijd op [merknaam][productcode] in de zoekmachines. En dan nog steeds oppassen, want sommige fabrikanten/webwinkels betalen de zoekmachines om links te verzinnen, ook al hebben ze dat product helemaal niet. Het is soms erg frustrerend en je moet heel goed kijken of je het juiste product hebt en of ze het wel op voorraad hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sivvis
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-08 14:15
Uiteraard is niet ALLES goedkoper in Duitsland, zo heb ik inderdaad de UP320 gewoon bij Hornbach gehaald. Je moet wel ieder onderdeel ook met NL webshops vergelijken eigenlijk. Zelf vond ik zoals anderen zeggen op productcode zoeken goed werken, zeker de grote fabrikanten.

Over het algemeen met Hansgrohe, V&B en Geberit (los van het reservoir) betere prijzen gevonden in Duitsland. Ook goed opletten daar met verzendkosten natuurlijk. Sonono was voor mijn voor bijna alles uiteindelijk de beste keus.

[ Voor 10% gewijzigd door Sivvis op 09-08-2023 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
tahomas schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 09:53:
[...]

Ik heb zelf toevallig ook net een opgeleverde badkamer met die tegel. Is heel mooi geworden.l al zeg ik het zelf.
Dat ziet er heel erg mooi uit vind ik!
Wij willen een enigszins vergelijkbare tegel, maar dan met horizontale 'latjes' in de doucheruimte. Hier en daar wel te horen gekregen dat je zo'n muur het beste na iedere douchebeurt droog kan maken ivm vuil en kalk dat anders tussen de latjes zichtbaar zal gaan worden. Doen jullie dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rien43
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 15:21
tahomas schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 09:53:
[...]

Ik zie dat de naam hier anders is. Onder de naam Porcelanosa Noa Tanzania zou je hem moeten kunnen vinden.

De kleuren heten ook anders maar dit lijkt hem te zijn.
https://www.wonentegels.n...-rechts.html?id=258762957

[Afbeelding]
Dank voor het delen. Ziet er inderdaad erg mooi uit! Heb je ervoor gekozen om de overige wanden te stucen of zie ik dat verkeerd? Zo ja, welke type stuc heb je hiervoor gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:02

DropjesLover

Dit dus ->

Stiggy schreef op zondag 30 juli 2023 @ 18:32:
Onze badkamer is ook echt aan vernieuwing toe. Huis 5jr geleden gekocht en vrij snel de keuken laten vervangen door Brugman. Ondanks Mandemakers en alle bekende trucs waren we best tevreden. We kwamen uit op het bedrag dat we in gedachten hadden, kwaliteit is goed en de dingen die fout gingen zijn best netjes hersteld. Dus voor de badkamer geven we Brugman nu ook een kans.

Zelf klussen doe ik niet; we zoeken een zaak die (bijna) alles uit handen neemt. Brugman doet dat, we zijn ook bij de Baderie geweest en daar nog een veel beter gevoel bij. Bij Brugman hebben we al een 1e ontwerp. Baderie gaan we komende week mee verder. Brugman prijs schrokken we wel van: +/- €31.000,- (meer dan €11k arbeid). Tegelijkertijd had ik wel door dat we daar nog heel wat vanaf konden praten. Bovendien was dat met de duurste opties: Gerbit Douchetoilet, alle kranen inbouw Hansgrohe, incl. Rainfinity 3jet regendouche + handdouche op glijstang en inbouwbedienpaneel (dat setje kost samen al > €4500- dus daar ga ik nog maar eens even kritisch naar kijken :) ).

Huidige plattegrond:
[Afbeelding]

Bad mag weg. We willen een dubbele wasbak en een strak-moderne-luxe uitstraling die ruimtelijk oogt. We kwamen tot dit ontwerp:
[Afbeelding]
Geinig muurtje voor de WC (in showroom gezien). We waren eerst bang dat de doucheruimte voor het raam erg raar zou staan, maar dat valt erg mee.
[Afbeelding]
(3D niet heel correct, kranen e.d. worden allemaal mat zwart bijvoorbeeld)

Opmerkingen? Alternatieven?

De "Ben" kranen was ik niet van onder de indruk, van het matzwarte test-exemplaar dat de winkel had om overal bij te houden begon de zwarte lak al los te laten. Grohe (of was dat Hansgrohe?) heeft ondanks de hoge prijzen tegenwoordig vaak kunststof knoppen, dat voelt zo cheap aan. Hotbath voelt wel top met mooie, stevige metalen draaiknoppen, maar over de kwaliteit hoor ik gemixte verhalen. Brugman verkoopt geen Hotbath, wel Regn. Dat ken ik verder niet.
Even qua layout...
Waarom zet je niet het toilet in het midden, naast de douche neer, en nog een bad op de kopse kant?
Dat is hoe wij het nu hebben.
Goed, wij hebben nog 2 jonge kinderen en gebruiken dat bad nog wekelijks, dat zal er later wel af gaan.

Ook hebben wij de douche (niet inloop, schuifdeur) 1m breed en 1m40 of 1m50 lang. 2 douchekoppen, maar zo dat prima samen ruim genoeg kan douchen. Ook handig met kinderen, of met z'n tweeen. Douche-bediening op dezelfde plek waar je hem nu hebt zitten, maar daar boven dus een tweede (regen)douchekop.

Wij hebben de badkamer 5 jaar geleden bij koop woning laten doen door het Badhuys en hun huis-aannemer/installateur.
Wat me nog goed bij stond is dat wel het plafond met inbouwspotjes inbegrepen was, maar bijv. het schilderen en afkitten daar van weer niet :/
Voor de rest tevreden, op soft-close toiletten na die na een paar jaar niet meer soft-close doen (raar uitgesleten scharnierdempers in de deksels).

Ook is na 3,5 jaar de kit in de douche los aan het laten. Eigenlijk zou de hele douche de kit verwijderd moeten worden en opnieuw gedaan moeten worden. Wat is daar een goede partij voor? We hebben het ergste deel dat los was zelf verwijderd en andere kit in gedaan, maar dat metertje was al uren werk om weg te krijgen/krabben :/

[ Voor 9% gewijzigd door DropjesLover op 09-08-2023 11:25 ]

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tahomas
  • Laatst online: 08-02 10:32
Stiggy schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 10:50:
[...]

Dat ziet er heel erg mooi uit vind ik!
Wij willen een enigszins vergelijkbare tegel, maar dan met horizontale 'latjes' in de doucheruimte. Hier en daar wel te horen gekregen dat je zo'n muur het beste na iedere douchebeurt droog kan maken ivm vuil en kalk dat anders tussen de latjes zichtbaar zal gaan worden. Doen jullie dat ook?
Ik heb hem nu 3 weken en heb deze gekocht:
https://www.amazon.nl/Kärcher-accu-raamwisser-looptijd-wisselbare-zuigmonden/dp/B084SN9HQV?source=ps-sl-shoppingads-lpcontext&ref_=fplfs&psc=1&smid=A17D2BRD4YMT0X

Ik maak het daarmee oppervlakkig droog en dan de deur nog met zo’n speciale vocht absorberende doek.
Omdat ik er pas 3 weken woon durf ik niet te zeggen of het genoeg is, maar mocht ik iets zien dan zal ik met schoonmaakazijn etc aan de slag gaan.
Rien43 schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 11:13:
[...]

Dank voor het delen. Ziet er inderdaad erg mooi uit! Heb je ervoor gekozen om de overige wanden te stucen of zie ik dat verkeerd? Zo ja, welke type stuc heb je hiervoor gebruikt?
Overal liggen tegels met bijpassende voeg, behalve die vakjes. Die zijn gestuct (ik weet niet precies met welke stuc mijn aannemer aan de slag is gegaan) en vervolgens is er een badkamercoating op gedaan van het merk Lab. Het voelt wel heel waterdicht en stevig. Mijn aannemer raadde niet aan om natte ruimtes te stucen, en ook onderaan die vakjes heeft hij een tegel plint geplaatst.

[ Voor 3% gewijzigd door tahomas op 09-08-2023 12:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stiggy
DropjesLover schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 11:21:
[...]

Even qua layout...
Waarom zet je niet het toilet in het midden, naast de douche neer, en nog een bad op de kopse kant?
Dat is hoe wij het nu hebben.
Goed, wij hebben nog 2 jonge kinderen en gebruiken dat bad nog wekelijks, dat zal er later wel af gaan.

Ook hebben wij de douche (niet inloop, schuifdeur) 1m breed en 1m40 of 1m50 lang. 2 douchekoppen, maar zo dat prima samen ruim genoeg kan douchen. Ook handig met kinderen, of met z'n tweeen. Douche-bediening op dezelfde plek waar je hem nu hebt zitten, maar daar boven dus een tweede (regen)douchekop.

Wij hebben de badkamer 5 jaar geleden bij koop woning laten doen door het Badhuys en hun huis-aannemer/installateur.
Wat me nog goed bij stond is dat wel het plafond met inbouwspotjes inbegrepen was, maar bijv. het schilderen en afkitten daar van weer niet :/
Voor de rest tevreden, op soft-close toiletten na die na een paar jaar niet meer soft-close doen (raar uitgesleten scharnierdempers in de deksels).

Ook is na 3,5 jaar de kit in de douche los aan het laten. Eigenlijk zou de hele douche de kit verwijderd moeten worden en opnieuw gedaan moeten worden. Wat is daar een goede partij voor? We hebben het ergste deel dat los was zelf verwijderd en andere kit in gedaan, maar dat metertje was al uren werk om weg te krijgen/krabben :/
Hey bedankt voor je reactie!
We gebruiken het bad nu echt vrijwel nooit (geen kinderen ook), en de douche des te meer en langer :P Dus daarom mag het van ons weg en alle focus op de doucheruimte. We hebben wel even getwijfeld daarover omdat een vrijstaand bad wel mooi en luxe staat. Maar om alleen daarvoor een bad terug te plaatsen...

Puntje dat we nu nog hebben is dat de ideale douchewand eigenlijk 210x130cm moet zijn. We moeten 210 hoog hebben om met de bevestigingsstang boven het raam uit te komen, en met 130 lang hebben we en de grootst mogelijke douche, en nog genoeg ruimte om er in te stappen. Met een wand van 140cm wordt dat krap (dan blijft er < 60cm over tussen wand en muurtje WC).

We overwegen nu Brugman, Sanidirect en Baderie. Baderie geeft overal 5jr garantie op, ook op kitwerk. Dat is wel vrij uniek volgens mij. Als ik jouw verhaal zo hoor dan trekt me dat wel aan! Onze oude douchecabine lekt, en ik kon geen enkele kitter vinden die voor zo'n klusje langs wil komen. Voor een hele badkamer zal dat vast wel lukken, maar kleinere stukken: daar hebben ze geen trek in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

tahomas schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 12:04:
[...]
Ik maak het daarmee oppervlakkig droog en dan de deur nog met zo’n speciale vocht absorberende doek.
Omdat ik er pas 3 weken woon durf ik niet te zeggen of het genoeg is, maar mocht ik iets zien dan zal ik met schoonmaakazijn etc aan de slag gaan.
...en al dat werk kun je besparen door eenmalig te investeren in een ontkalker. Ik heb dat 4 jaar geleden gedaan toen ik mijn huidige woning trok en heb er geen moment spijt van. Geen kalkvlekken in de badkamer, douche is nog als nieuw, nog nooit in de azijn hoeven leggen. Je hebt natuurlijk nog andere zaken in water behalve kalk, dus je ziet soms we wat zitten, maar dat veeg je gewoon met een doekje weg. Je hoeft niet meer met een speciale badkamerreiniger met onkalkspul aan de gang. Ik zie het ook aan anders spullen. Pas nog mijn Quooker open gehad ivm een defect en er zat geen korreltje kalk in.
Vooral als je besmettelijk spul de badkamer hebt is het ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
mphilipp schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 13:10:
[...]

...en al dat werk kun je besparen door eenmalig te investeren in een ontkalker. Ik heb dat 4 jaar geleden gedaan toen ik mijn huidige woning trok en heb er geen moment spijt van. Geen kalkvlekken in de badkamer, douche is nog als nieuw, nog nooit in de azijn hoeven leggen. Je hebt natuurlijk nog andere zaken in water behalve kalk, dus je ziet soms we wat zitten, maar dat veeg je gewoon met een doekje weg. Je hoeft niet meer met een speciale badkamerreiniger met onkalkspul aan de gang. Ik zie het ook aan anders spullen. Pas nog mijn Quooker open gehad ivm een defect en er zat geen korreltje kalk in.
Vooral als je besmettelijk spul de badkamer hebt is het ideaal.
Mag ik vragen wat voor soort installatie je aangeschaft hebt en wat dat ongeveer kost?

Ik hoor overigens dat een ontkalker icm zwarte kranen weer niet aan te bevelen is omdat er met een ontkalker toevoegingen aan het water gedaan worden die de lak aantast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Stiggy schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 13:18:
[...]
Mag ik vragen wat voor soort installatie je aangeschaft hebt en wat dat ongeveer kost?
Ik heb een Aquacell. Kostte ongeveer €2000. Bedenk ook dat je dat ding zoutblokken moet voeren :+ dus er komen zeg maar maandelijkse kosten bij. Je kunt ze vrijblijvend langs laten komen om eea uit te leggen.
Ik hoor overigens dat een ontkalker icm zwarte kranen weer niet aan te bevelen is omdat er met een ontkalker toevoegingen aan het water gedaan worden die de lak aantast.
Hmmm...ik zou niet weten wat er aan het water wordt toegevoegd. Naar mijn idee niets. De installatie bestaat uit een vat met kunsthars bolletjes die door een of ander natuurkundig proces het kalk uit het water filteren (dit is de simplistische uitleg). Als de bolletjes verzadigd zijn, moeten ze gespoeld worden met dat zout. Daar zijn die blokken voor. Dat zoute water wordt door de afvoer afgevoerd, dus komt niet jouw waterleiding binnen. Er wordt dus niets toegevoegd. Wij hebben geen zwart sanitair of kranen, maar ik kan mij niet voorstellen dat er van enig corrosief effect sprake is.
Waar heb je dat vandaan? Soms bedenken mensen bepaalde zaken die niet gebaseerd zijn op de realiteit. Als iemand dat proces niet snapt en zelf iets gaan verzinnen, krijg je vaak dergelijke vreemde verhalen. Helaas zijn die dan weer erg hardnekkig. Kan zomaar zijn dat iemand zelf ooit met een schoonmaakmiddel aan de gang is gegaan en zijn kranen verpest heeft en dan maar de ontkalker de schuld geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:02

DropjesLover

Dit dus ->

Stiggy schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 12:42:
[...]

Hey bedankt voor je reactie!
We gebruiken het bad nu echt vrijwel nooit (geen kinderen ook), en de douche des te meer en langer :P Dus daarom mag het van ons weg en alle focus op de doucheruimte. We hebben wel even getwijfeld daarover omdat een vrijstaand bad wel mooi en luxe staat. Maar om alleen daarvoor een bad terug te plaatsen...

Puntje dat we nu nog hebben is dat de ideale douchewand eigenlijk 210x130cm moet zijn. We moeten 210 hoog hebben om met de bevestigingsstang boven het raam uit te komen, en met 130 lang hebben we en de grootst mogelijke douche, en nog genoeg ruimte om er in te stappen. Met een wand van 140cm wordt dat krap (dan blijft er < 60cm over tussen wand en muurtje WC).

We overwegen nu Brugman, Sanidirect en Baderie. Baderie geeft overal 5jr garantie op, ook op kitwerk. Dat is wel vrij uniek volgens mij. Als ik jouw verhaal zo hoor dan trekt me dat wel aan! Onze oude douchecabine lekt, en ik kon geen enkele kitter vinden die voor zo'n klusje langs wil komen. Voor een hele badkamer zal dat vast wel lukken, maar kleinere stukken: daar hebben ze geen trek in.
Toilet kwartslag draaien? Dan kan de douche flink langer en is de lege hoek rechts onder ook meer opgevuld.
Maar verder jouw feestje natuurlijk :P

Kitten zelf is geen rocket science, maar dat goed weghalen is echt een k-klus :/
mphilipp schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 13:36:
[...]

Ik heb een Aquacell. Kostte ongeveer €2000. Bedenk ook dat je dat ding zoutblokken moet voeren :+ dus er komen zeg maar maandelijkse kosten bij. Je kunt ze vrijblijvend langs laten komen om eea uit te leggen.

[...]

Hmmm...ik zou niet weten wat er aan het water wordt toegevoegd. Naar mijn idee niets. De installatie bestaat uit een vat met kunsthars bolletjes die door een of ander natuurkundig proces het kalk uit het water filteren (dit is de simplistische uitleg). Als de bolletjes verzadigd zijn, moeten ze gespoeld worden met dat zout. Daar zijn die blokken voor. Dat zoute water wordt door de afvoer afgevoerd, dus komt niet jouw waterleiding binnen. Er wordt dus niets toegevoegd. Wij hebben geen zwart sanitair of kranen, maar ik kan mij niet voorstellen dat er van enig corrosief effect sprake is.
Waar heb je dat vandaan? Soms bedenken mensen bepaalde zaken die niet gebaseerd zijn op de realiteit. Als iemand dat proces niet snapt en zelf iets gaan verzinnen, krijg je vaak dergelijke vreemde verhalen. Helaas zijn die dan weer erg hardnekkig. Kan zomaar zijn dat iemand zelf ooit met een schoonmaakmiddel aan de gang is gegaan en zijn kranen verpest heeft en dan maar de ontkalker de schuld geeft.
Onkalkte een Aquacell naar hardheid 0, en krijg je daar net ook vreemde, niet wegpoetsbare vlekken van?
Iets dat een hardheid van 1 a 2 beter is.

[ Voor 33% gewijzigd door DropjesLover op 09-08-2023 13:59 ]

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06:41
[...]

Hmmm...ik zou niet weten wat er aan het water wordt toegevoegd. Naar mijn idee niets. De installatie bestaat uit een vat met kunsthars bolletjes die door een of ander natuurkundig proces het kalk uit het water filteren (dit is de simplistische uitleg). Als de bolletjes verzadigd zijn, moeten ze gespoeld worden met dat zout. Daar zijn die blokken voor. Dat zoute water wordt door de afvoer afgevoerd, dus komt niet jouw waterleiding binnen. Er wordt dus niets toegevoegd.
"Een of ander natuurkundig proces" is ionenwisseling. Die bolletjes bevatten zout, en dat zout wordt gewisseld met kalk. Bij het spoelen met zout gaat de wisseling andersom. Er wordt dus wel degelijk iets (namelijk: natriumionen) toegevoegd aan het water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DropjesLover schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 13:58:
[...]
Onkalkte een Aquacell naar hardheid 0, en krijg je daar net ook vreemde, niet wegpoetsbare vlekken van?
Iets dat een hardheid van 1 a 2 beter is.
Een Aquacell kun je niet inregelen. Ik heb nergens last van. Nergens vlekken die er niet af gaan. Zoals ik al zei: kleine plekjes, die je zo wegveegt. Niets permanents.
Ik hoor het mensen ook wel eens zeggen, maar ik heb daar zelf niets van gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

EAN wel. De toepassing door de leveranciers niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

mphilipp schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 10:41:
[...]

Ik gebruik ook altijd de productcode van de fabrikant. Je hebt nl soms varianten op een model, die misschien wel allemaal dezelfde EAN hebben, maar de productcode geeft het verschil aan.
Als het goed is, dan is het EAN nummer altijd maar voor 1 uitvoering.
Dat fabrikanten en leveranciers er soms een potje van maken, is iets anders.
Zo heeft Grohe ook soms 2 verschillende EAN nummers voor hetzelfde onderdeel.
Hornbach heeft soms materiaal dat alleen bij hen te koop is onder een bepaald EAN nummer. Voor de rest identiek. Of met zo'n kleine afwijking dat het niet zichtbaar noch merkbaar is. Denk dat ze dit doen om onder 'de geld terug garantie' uit te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
Dank voor je toelichting!
[...]
waterleiding binnen. Er wordt dus niets toegevoegd. Wij hebben geen zwart sanitair of kranen, maar ik kan mij niet voorstellen dat er van enig corrosief effect sprake is.
Waar heb je dat vandaan?
[...]
Onder ander uit dit topic hier waar mensen die ervaring delen, en hier komt de fabrikant zelf uitleggen dat "waterontharders enorm agressief kunnen zijn en schade toebrengen aan uw kraan".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Stiggy schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 15:50:
Onder ander uit dit topic hier waar mensen die ervaring delen, en hier komt de fabrikant zelf uitleggen dat "waterontharders enorm agressief kunnen zijn en schade toebrengen aan uw kraan".
Tsjaa....ik weet het niet. In de ene post staat eronder vermeld dat er meer klachten zijn over een bepaalde batch en problemen met de coating. Normaals: ik weet niet wat mijn waterontharder toevoegt aan het water, anders dan dat ie iets weghaalt. Misschien is het dat het wegvallen van het kalk ervoor zorgt dat een ander bestanddeel van het water kans krijgt om zich te hechten en dat op een of andere manier voor problemen zorgt. Maar nu gok ik. Ik was altijd slecht in scheikunde, maar ik snap wel dat iets zou kunnen zijn dat door kalk wordt geneutraliseerd oid. Maar misschien zit er in hun water meer chloor ofzo, en is dat het probleem. Totdat je in dezelfde woning een nieuwe kraan plaatst, de ontkalker uitschakelt en kijkt of het probleem al dan niet optreedt, weet je niet waar het precies aan ligt. De uitspraak van die leverancier kan ook een smoes zijn om hun slechte coating recht te lullen.

Er zijn verschillende soorten ontharders; misschien is er een die inderdaad iets toevoegt ofzo. Ik heb er geen verstand van en ook geen ervaring mee. Mijn ervaring is alleen maar positief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lupadi
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-10 18:59
Stiggy schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 15:50:
Dank voor je toelichting!

[...]

Gelukkig is er ook een heel topic dat alleen maar over waterontharders gaat hier te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Nu online

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
ViezeVis schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 17:47:
[...]

Hebben jullie nog tips of adviezen n.a.v. bovenstaande?

[...]

[...]
Zouden jullie eens willen kijken naar onze indeling? O+
Glazen wanden moeten nog hoger en bij het toilet minder breed. Badkamer van 218x208. We twijfelen nog even of 60x60 tegels wel verstandig is omdat je best veel snijvlak hebt daardoor. Misschien oogt 30x60 of 45x45 dan beter.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Txp2aEe.png Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NDZihDi.png

@keanu_ zou je wat anders adviseren qua ruimte om tussen te lopen?

[ Voor 5% gewijzigd door ViezeVis op 11-08-2023 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartenteraar
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 12:28
Sivvis schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 10:44:
Sonono was voor mijn voor bijna alles uiteindelijk de beste keus.
Ik zit ook al een tijdje te kijken om toch al het V&B sanitair bij Sonono te bestellen. Gaat om meubels, vrijstaand bad, wc's etc. Flinke bestelling wel, enige bedenking die ik heb is het transport. Ben toch beetje huiverig dat het daarmee mis gaat. Hoe is jou ervaring daarmee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sivvis
Maartenteraar schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 21:16:
[...]

Ik zit ook al een tijdje te kijken om toch al het V&B sanitair bij Sonono te bestellen. Gaat om meubels, vrijstaand bad, wc's etc. Flinke bestelling wel, enige bedenking die ik heb is het transport. Ben toch beetje huiverig dat het daarmee mis gaat. Hoe is jou ervaring daarmee?
Transport was netjes geregeld. Het bad (inbouw) hadden ze rechtop gezet op een pallet en alles daar netjes omheen volgebouwd en opgevuld waar nodig. Het ging om een inbouwbad, simpele wc pot voor beneden en douche-wc voor boven. douche, bedienplaten voor toilet en wat klein spul. Alles kwam goed aan zonder enige schade. Scheelt ook wel dat de fabrikanten goed stevige verpakkingen maken.
Meubel heb ik niet, die maakt mijn keukenbouwer.
Transport was redelijk vlot en de chauffeur belt netjes vlak van tevoren als je daar om vraagt.
Service via telefoon ging ook goed, spreken redelijk Engels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Maartenteraar schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 21:16:
Flinke bestelling wel, enige bedenking die ik heb is het transport. Ben toch beetje huiverig dat het daarmee mis gaat.
Ik zou mij daar geen zorgen om maken. Het spul komt ook per vrachtwagen bij jouw badkamerboer als je alles daar besteld. Het is denk ik niet zo dat ze ineens met een bad gaan gooien als het naar een particulier adres moet. Die leveranciers hebben er niets aan als alles in stukjes aankomt.
Je moet natuurlijk wel alles goed nakijken, want een ongelukje kan zomaar gebeuren. Als je ergens een beschadiging ziet op de verpakking/beschermingsmateriaal, foto's maken en een aantekening op de vrachtbrief.

• Maartenteraar
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 12:28
Okok dat klinkt goed. Prijsverschil voor alles bij elkaar is nl echt bizar tov wat in NL zou moeten betalen. Zou er bijna vanuit NH naar toe rijden met een busje :)
Maar als ik dit zo lees dan ga ik dit avontuur wel aan met hun transporteur
Thx!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sivvis
Maartenteraar schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 09:28:
Okok dat klinkt goed. Prijsverschil voor alles bij elkaar is nl echt bizar tov wat in NL zou moeten betalen. Zou er bijna vanuit NH naar toe rijden met een busje :)
Maar als ik dit zo lees dan ga ik dit avontuur wel aan met hun transporteur
Thx!
Sowieso bij aankomst als de chauffeur er nog is goed bekijken wat je kan zien, even snel het buitenste plastic er af, melding maken op de bon als er al iets zichtbaar is. En fotos maken als je tijdens het uitpakken(zo snel mogelijk) iets ziet. Maar dat is eigenlijk met alles zo.

• Daiov97
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 14:02
Ik zit al een tijdje over de lay-out van m'n badkamer na te denken, dus zojuist maar even in sketchup 1 van de ideeën getekend. Is er een tweaker met een geniale ingeving? De koof linksonder moet daar komen gezien daar alle leidingen en ventilatiebuizen van de benedenverdieping naar zolder lopen. Die is op zich niet zo erg, maar hier zit ook de standpijp van de wc. Veruit het makkelijkste is dus om de wc aan de linkerkant te maken (en dan de douche daarnaast). Echter krijg je dan best wel een onnodig brede douche of wc, terwijl de ruimte voor inloop/het badmeubel niet over gaat houden.

Vandaar dat ik op onderstaande tekening kwam, maar dan heb je een lelijke koof aan de zijkant.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oJAZuHS3OU3hoYdulQzLbWVal1c=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/qqw7yLAUagq4yFJpuGb39NuG.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Nu online

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Daiov97 schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 19:54:
Ik zit al een tijdje over de lay-out van m'n badkamer na te denken, dus zojuist maar even in sketchup 1 van de ideeën getekend. Is er een tweaker met een geniale ingeving? De koof linksonder moet daar komen gezien daar alle leidingen en ventilatiebuizen van de benedenverdieping naar zolder lopen. Die is op zich niet zo erg, maar hier zit ook de standpijp van de wc. Veruit het makkelijkste is dus om de wc aan de linkerkant te maken (en dan de douche daarnaast). Echter krijg je dan best wel een onnodig brede douche of wc, terwijl de ruimte voor inloop/het badmeubel niet over gaat houden.

Vandaar dat ik op onderstaande tekening kwam, maar dan heb je een lelijke koof aan de zijkant.

[Afbeelding]
Grappig, qua afmeting zitten wij wel aardig gelijk met onze badkamer (ViezeVis in "Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1"). Wij hebben bewust onze vaste indeling aangehouden omdat met deze indeling het raam vrij blijft. Jouw raam is door dat muurtje nu gedeeltelijk afgeschermd waardoor je ook licht beperkt in je badkamer. En dat is met een relatief kleine badkamer juist niet wenselijk.

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:32
ViezeVis schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 20:57:
[...]

Zouden jullie eens willen kijken naar onze indeling? O+
Glazen wanden moeten nog hoger en bij het toilet minder breed. Badkamer van 218x208. We twijfelen nog even of 60x60 tegels wel verstandig is omdat je best veel snijvlak hebt daardoor. Misschien oogt 30x60 of 45x45 dan beter.

[Afbeelding] [Afbeelding]
Hoe diep is de douche? Ik heb het idee, dat zo op het oog, 90cm, het water zo langs de glazen wand loopt naar het badkamermeubel?
Overigens vind ik het glazen muurtje bij het toilet niet heel tactisch, je beperkt toch de ruimte, en zeker als je jezelf wilt omdraaien aan de wastafel. hoeveel centimer zit er tussen de wastafel en de glazen wand van het toilet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lupadi
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-10 18:59

[Afbeelding]
Kun je niet de douche en de wastafel omwisselen? toilet een kwartslag draaien? dan kun je die koof omhoog trekken en daar zoon leuke shampoo standplaats (nis) maken?
dat is in delen denk ik al wat je voorstelt maar lijkt helemaal niet zoon onlogische settup. je zou dan rechts van de deuropening een radiator aan de wand kunnen hangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Nu online

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
keanu_ schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 22:13:
[...]

Hoe diep is de douche? Ik heb het idee, dat zo op het oog, 90cm, het water zo langs de glazen wand loopt naar het badkamermeubel?
Overigens vind ik het glazen muurtje bij het toilet niet heel tactisch, je beperkt toch de ruimte, en zeker als je jezelf wilt omdraaien aan de wastafel. hoeveel centimer zit er tussen de wastafel en de glazen wand van het toilet?
Klopt. Douche is +/- 93 cm. Zelf zat ik er aan te denken om de douche iets lager te laten betegelen dan de andere tegels zodat er toch ergens nog een rand ontstaat om enigzins wat water te voorkomen. Er zit dacht ik +/- 70 cm tussen de wastafel en de glazen wand.

Badmeubel zelf is 40 cm diep.

De online viewer laat nu de glazen wanden beter zien:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mkuWioj.png

[ Voor 6% gewijzigd door ViezeVis op 11-08-2023 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

[Afbeelding]
Om allerlei koven, muurtjes en randjes te voorkomen zou ik het heel anders doen.. Tegen de linkermuur (waar nu niks hangt) zou ik toilet en wasmeubel naast elkaar hangen. Toilet links, meubel rechts. Neem je een meubel van 120cm, dan blijft er nog 93cm over voor toilet, meer dan zat. Bij de doucheruimte alle getekende muurtjes weg, de kraan en hoofddouche tegen de rechter muur met een vrijstaande douchewand van ca. 120cm. Bijvoorbeeld op een douchevloer van 90x120. Dan houd je bij binnenkomst een hoek over van 123cm, ruim voldoende voor een mooie radiator en eventueel een vrijstaande hoge kast. Als je de badkamer in komt kijk je tegen het glas van de inloopdouche aan, je zou er dan nog voor kunnen kiezen om een douchewand te nemen met een mooi zwarte strepen decor o.i.d. dan heb je gelijk een gave eyecatcher als je binnenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daiov97
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 14:02
Lupadi schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 09:05:
[...]

Kun je niet de douche en de wastafel omwisselen? toilet een kwartslag draaien? dan kun je die koof omhoog trekken en daar zoon leuke shampoo standplaats (nis) maken?
dat is in delen denk ik al wat je voorstelt maar lijkt helemaal niet zoon onlogische settup. je zou dan rechts van de deuropening een radiator aan de wand kunnen hangen
Dat lijkt idd erg op wat ik eerder heb getekend. Inderdaad best logisch, maar ik was bang dat ik niet super veel ruimte zou hebben voor het badmeubel. Wellicht valt dat best mee :)
Fanta schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 09:25:
[...]

Om allerlei koven, muurtjes en randjes te voorkomen zou ik het heel anders doen.. Tegen de linkermuur (waar nu niks hangt) zou ik toilet en wasmeubel naast elkaar hangen. Toilet links, meubel rechts. Neem je een meubel van 120cm, dan blijft er nog 93cm over voor toilet, meer dan zat. Bij de doucheruimte alle getekende muurtjes weg, de kraan en hoofddouche tegen de rechter muur met een vrijstaande douchewand van ca. 120cm. Bijvoorbeeld op een douchevloer van 90x120. Dan houd je bij binnenkomst een hoek over van 123cm, ruim voldoende voor een mooie radiator en eventueel een vrijstaande hoge kast. Als je de badkamer in komt kijk je tegen het glas van de inloopdouche aan, je zou er dan nog voor kunnen kiezen om een douchewand te nemen met een mooi zwarte strepen decor o.i.d. dan heb je gelijk een gave eyecatcher als je binnenkomt.
Thanks voor je advies. Bedoel je iets als dit? Wel kijken dat ik dan goed uitkom met de douchewand en het raam.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L6OD5JpPWIHaXLqzTYz3ejyOcQo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/4psGZ689qLa5NPKO0HyYaX6I.png?f=user_large

[ Voor 22% gewijzigd door Daiov97 op 11-08-2023 17:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

Daiov97 schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 17:04:
[...]

Dat lijkt idd erg op wat ik eerder heb getekend. Inderdaad best logisch, maar ik was bang dat ik niet super veel ruimte zou hebben voor het badmeubel. Wellicht valt dat best mee :)

[...]

Thanks voor je advies. Bedoel je iets als dit? Wel kijken dat ik dan goed uitkom met de douchewand en het raam.

[Afbeelding]
Exact. Voor de douchewand kan je ook kijken naar modellen zonder stabilisatiestang (dikker glas) of plafondsteun. Dan heb je geen last van het raam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:47
@Daiov97 Ik zou de douche niet bij het raam doen. Altijd water op vensterbank, goed nadenken over raambekleding etc.

Ik zou voor de indeling van @ViezeVis gaan.
Nog een nis toepassen boven toilet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZyTX_q3ZOCnyVRf91A3k0EC1TEw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/krL6FbwofOQzcMUuFgNLnNS7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Nu online

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Vandaag bij Sanidump de boel eens laten uitrekenen. Viel helaas toch wat hoger uit dan gedacht. In de eerste instantie werd €7500 geschat voor het materiaal, maar dat zit nu op €9500 waar dan nog mogelijk wat kortingen vanaf gaan van de leverancier. Beetje irritant dat ze werken met een 'Sanidump prijs' en een 'kortingsprijs'. Volgens mij is dat gewoon de normale verkoopprijs. Ze zijn inderdaad her en der wel goedkoper dan internetprijzen maar ook niet overal. Al scheelt het dan maar een paar euro.

Voor diegenen die geïnteresseerd zijn, hier een linkje naar een Google Docs met de prijzen en artikelen tot dusver
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:31

frG

ViezeVis schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 00:46:
Vandaag bij Sanidump de boel eens laten uitrekenen. Viel helaas toch wat hoger uit dan gedacht. In de eerste instantie werd €7500 geschat voor het materiaal, maar dat zit nu op €9500 waar dan nog mogelijk wat kortingen vanaf gaan van de leverancier. Beetje irritant dat ze werken met een 'Sanidump prijs' en een 'kortingsprijs'. Volgens mij is dat gewoon de normale verkoopprijs. Ze zijn inderdaad her en der wel goedkoper dan internetprijzen maar ook niet overal. Al scheelt het dan maar een paar euro.

Voor diegenen die geïnteresseerd zijn, hier een linkje naar een Google Docs met de prijzen en artikelen tot dusver

***members only***
Interesting, dank. Hier komt dan nog montage/tegelen bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Nu online

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
frG schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 20:31:
[...]

Interesting, dank. Hier komt dan nog montage/tegelen bij?
Klopt. Daarover heb ik ook al eens een andere post geplaatst waar @t14wo en @Makrolon wat advies over gaven. (t14wo in "Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1"). In mijn belevenis kost dat nog steeds tussen de 2- en €3000. Maar met een inbouwdouche, inbouwkraan en verleggen van rioleringen weet ik niet of ik dat nog red.

Daarvoor eerst een keer met de tegelzetter zitten. Hij huurt op zijn moment weer de nodige mensen in voor het kitwerk en leidingwerk :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 12:58
ViezeVis schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 20:41:
[...]

Klopt. Daarover heb ik ook al eens een andere post geplaatst waar @t14wo en @Makrolon wat advies over gaven. (t14wo in "Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1"). In mijn belevenis kost dat nog steeds tussen de 2- en €3000. Maar met een inbouwdouche, inbouwkraan en verleggen van rioleringen weet ik niet of ik dat nog red.

Daarvoor eerst een keer met de tegelzetter zitten. Hij huurt op zijn moment weer de nodige mensen in voor het kitwerk en leidingwerk :)
Volledige badkamerrenovatie gaat niet lukken voor 2 a 3k arbeid hoor ;)

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Nu online

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Makrolon schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 21:48:
[...]

Volledige badkamerrenovatie gaat niet lukken voor 2 a 3k arbeid hoor ;)
Wij laten betegelen via een tegelzetter buitenom de verkopers en gaan zelf slopen. Hij schat dan zelf de kosten op 2 à 3000 euro. Niet helemaal zeker of dat incl of excl omleggen leidingwerk en elektra is. Dat zou dan t.z.t. in de definitieve offerte even moeten blijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
Wat is jullie ervaring met infrarood panneel in het plafond in de badkamer? Hoe snel voel je behagelijke warmte straling?

En laten jullie dit automatisch schakelen bij binnenkomst b.v. of nog altijd manueel?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WhK-ANye4Ae7HtCNo4GU_wvsEeU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MCsVxXujjsXZpzU3Dschy9P7.jpg?f=fotoalbum_large

btw er komt tevens een handdoek CV-rad. 750w die altijd aan staat.
en elek.vloer.verw als bijverwarming.
Misschien dan panneel boven je hoofd dan overkill is?

[ Voor 10% gewijzigd door barry86 op 18-08-2023 16:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

barry86 schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 15:55:
btw er komt tevens een handdoek CV-rad. 750w die altijd aan staat.
en elek.vloer.verw als bijverwarming.
Misschien dan panneel boven je hoofd dan overkill is?
Je hebt meteen een sauna, dus misschien wel een goed idee.

Serieus: naar mijn idee overkill. Maar ik hoef bij mij nergens te verwarmen omdat het, zeker in de badkamer, zelden onder de 20C komt. Voordeel van 19 verdiepingen onder je die stoken, verwarmingsbuizen van de stadsverwarming en zonnewarmte op onze panoramaramen.
Geen idee hoe koud jouw badkamer wordt, maar ik heb zelf niet zo'n behoefte aan een hele warme badkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
Wij zijn ook weer een gezellig middagje Brugman verder.

Beetje aansluitend bij bovenstaande: onze badkamer heeft een inhoud van 17,3m3. Dat maal 93W = 1618W radiatorvermogen nodig. Nu hadden we eerst een radiator van 1099W uitgekozen, dat was geen enkel probleem. Zo'n stukje ondervermogen is prima volgens meneer Brugman. Gisteren hebben we echter een andere radiator uitgekozen en die heeft maar 725W. Volgens meneer Brugman wederom geen probleem, echt wel genoeg. Maar vind dat een beetje vaag worden, dik 2x minder dan berekend en maakt allemaal nog steeds niet uit?

Ons huidig ontwerp overigens hier (paar dingen kloppen niet helemaal, tegelgroottes, kranen e.d. maar dit geeft wel een goed beeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codeneos
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 00:04

codeneos

[...]

Stiggy schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 18:09:

Beetje aansluitend bij bovenstaande: onze badkamer heeft een inhoud van 17,3m3. Dat maal 93W = 1618W radiatorvermogen nodig. Nu hadden we eerst een radiator van 1099W uitgekozen, dat was geen enkel probleem. Zo'n stukje ondervermogen is prima volgens meneer Brugman. Gisteren hebben we echter een andere radiator uitgekozen en die heeft maar 725W. Volgens meneer Brugman wederom geen probleem, echt wel genoeg. Maar vind dat een beetje vaag worden, dik 2x minder dan berekend en maakt allemaal nog steeds niet uit?

Ons huidig ontwerp overigens hier (paar dingen kloppen niet helemaal, tegelgroottes, kranen e.d. maar dit geeft wel een goed beeld).
Hangt er ook vanaf hoe goed je badkamer geïsoleerd is. Als je een goed geïsoleerde badkamer hebt kan je vaak met veel minder af, het duurt dan wel iets langer voordat de badkamer opgewarmd is.

http://www.tweakers.net/gallery/119170/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
codeneos schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 18:14:
[...]

Hangt er ook vanaf hoe goed je badkamer geïsoleerd is. Als je een goed geïsoleerde badkamer hebt kan je vaak met veel minder af, het duurt dan wel iets langer voordat de badkamer opgewarmd is.
Ja, dat is logisch.
De onze is gemiddeld geïsoleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901
  • Laatst online: 15:01

tomtom901

Moderator General Chat
ViezeVis schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 21:50:
[...]

Niet helemaal zeker of dat incl of excl omleggen leidingwerk en elektra is. Dat zou dan t.z.t. in de definitieve offerte even moeten blijken.
Denk dat ik dat antwoord wel voor je heb, maar kan er naast zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Nu online

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
tomtom901 schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 19:51:
[...]

Denk dat ik dat antwoord wel voor je heb, maar kan er naast zitten.
Niet, dus :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Stiggy schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 18:09:

Die 93w per m3 zou ik niet zo strikt houden.
Dat is gebaseerd op 24 graden.
Ik bereken de badkamer meestal met 80w per m3. Als het een kleine badkamer is is zo'n klein hokje snel warm.
Elektrische vloerverwarming doet al heel veel, als je met blote voeten op warme tegels staat voelt al snel comfortabel.

Please state the nature of the technical emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Nu online

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
edsandje schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 09:20:
[...]

Ik bereken de badkamer meestal met 80w per m3. Als het een kleine badkamer is is zo'n klein hokje snel warm.
Elektrische vloerverwarming doet al heel veel, als je met blote voeten op warme tegels staat voelt al snel comfortabel.
Zit er dan nog veel variabelen in als het gaat om de aan-afvoertemp en wattage? De meesten worden berekend op 75/60/20 (75 aanvoer, 60 afvoer, 20°C). Volgens mij staat mijn aanvoertemp op 60 graden namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
edsandje schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 09:20:
[...]

Wij zijn warmteliefhebbers. 24 graden is een prima temperatuurtje :+
Vloerverwarming hebben we niet, dus de vraag blijft: Is 725W niet een beetje heel erg weinig als ik 1618W benodigd uitreken?

Aan de andere kant: nu hangt er een grote radiator (weet het vermogen niet), en die staat behoorlijk ver dicht geknepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Nu online

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
JohnStaakke schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 10:43:
Hier ook Hotbath icm waterontharder - mochten we problemen hebben laat ik het wel weten.

Tot nu toe geen problemen na 3 weken gebruik :)
Hoe is je ervaring nu? :)
Welke hardheid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

ViezeVis schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 11:48:
[...]

Zit er dan nog veel variabelen in als het gaat om de aan-afvoertemp en wattage? De meesten worden berekend op 75/60/20 (75 aanvoer, 60 afvoer, 20°C). Volgens mij staat mijn aanvoertemp op 60 graden namelijk.
Bij zo'n klimrek is het vermogen al niet veel, als je dan met lagere temperaturen gaat werken wordt het nog minder. Bij een conventionele cv installatie is een aanvoertemperatuur van 70 - 75 graden toch wel gewenst om bij koude de boel warm te krijgen.
Stiggy schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 12:43:
[...]

Wij zijn warmteliefhebbers. 24 graden is een prima temperatuurtje :+
Vloerverwarming hebben we niet, dus de vraag blijft: Is 725W niet een beetje heel erg weinig als ik 1618W benodigd uitreken?

Aan de andere kant: nu hangt er een grote radiator (weet het vermogen niet), en die staat behoorlijk ver dicht geknepen.
725w is dan wel erg weinig.
Echter is die 1600w berekend op een buiten temperatuur van -10.
Mijn berekening is 17m3 x 80 = 1360w
Het hoeft ook niet tot op de watt te kloppen, als je een radiator hebt van 1300w of 1350w, dat verschil ga je echt niet merken.
Ik weet niet wat voor radiator je zoekt, voor een beetje wattage met een klimrek worden ze breder en hoger.
In de link een voorbeeld die is wel 2 meter hoog en 75 cm breed. Qua wattage zou deze kunnen als je het kwijt kan....
https://www.badkamerxxl.n...9016#section-configurator

Please state the nature of the technical emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Nu online

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
edsandje schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 15:28:
[...]

Bij zo'n klimrek is het vermogen al niet veel, als je dan met lagere temperaturen gaat werken wordt het nog minder. Bij een conventionele cv installatie is een aanvoertemperatuur van 70 - 75 graden toch wel gewenst om bij koude de boel warm te krijgen.
Net ff gecheckt. 65 graden staat 'ie op. Is laatst teruggezet door de monteur. A label huis uit 2009 en 2-persoons huishouden. Ws daarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
edsandje schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 15:28:
[...]

[...]

725w is dan wel erg weinig.
Echter is die 1600w berekend op een buiten temperatuur van -10.
Mijn berekening is 17m3 x 80 = 1360w
Het hoeft ook niet tot op de watt te kloppen, als je een radiator hebt van 1300w of 1350w, dat verschil ga je echt niet merken.
Ik weet niet wat voor radiator je zoekt, voor een beetje wattage met een klimrek worden ze breder en hoger.
In de link een voorbeeld die is wel 2 meter hoog en 75 cm breed. Qua wattage zou deze kunnen als je het kwijt kan....
https://www.badkamerxxl.n...9016#section-configurator
Thanks!
We zoeken een (vooral mooie) zwarte radiator waar we minimaal 2 handdoeken op kunnen hangen. De keuze viel nu op een Ben Paros. Zo’n klimrek vinden we niet zo heel mooi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spaarpot
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 04-10 23:23
Bij ons gaat Brugman over 2 weken aan de slag met badkamer en toiletten.

Ook wij kiezen voor een elektrische radiator:

https://vasco.eu/nl/desig...trisch-v1l1-zb-el?Lang=nl

Verkrijgbaar in heel veel kleuren en maten.

Onze adviseur was minder flexibel in het wattage, het moest zeker voldoende zijn om de badkamer warm te kunnen krijgen. Wonen in een A label huis en badkamer heeft geen buitenmuur.

Adviseur gaf ook aan om geen natte handdoeken over de radiator te hangen, vinden radiatoren niet leuk. Gaan werken met een losse handdoekbutler. Daarnaast zou je ook een bijpassende handdoekbeugel kunnen gebruiken op de radiator.

[ Voor 26% gewijzigd door spaarpot op 21-08-2023 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

spaarpot schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 23:28:

Adviseur gaf ook aan om geen natte handdoeken over de radiator te hangen, vinden radiatoren niet leuk.
Zei hij ook waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Als ik het goed begrepen heb: Door natte handdoeken kunnen radiatoren roesten of kunnen barsten in de verflaag ontstaan. Dat komt door het vocht van de handdoek icm. het uitzetten van het materiaal.

Het is me niet gelukt hier online veel info over te vinden behalve bovenstaand. Je zou een waarschuwing verwachten, zeker wanneer een model een handdoekradiator genoemd wordt. Of beter nog, een makkelijke filter nattehanddoekproof in de webshops :*)

Bij aluminium radiatoren wordt soms vermeld dat ze niet roesten, maar of je er dan wel een natte handdoek op mag hangen, staat er dan niet bij. RVS radiatoren zouden wel nattehanddoekproof moeten zijn, maar ik zou dat per model bij de fabrikant checken voor je dat doet.

[ Voor 5% gewijzigd door schaduw op 21-08-2023 08:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:43
LOL. Dat is de omgekeerde wereld :P

Oude radiatoren waar de verf al een beetje van beschadigd is, die zijn gevoelig voor roest. Een natte handdoek kan dat versnellen, maar niet veroorzaken. Buiten dat is er genoeg vocht in een badkamer voor dat proces als het toch al begonnen is.

Voor je dat punt bereikt ben je echter al een halve of een hele badkamer verder. En dan nog: licht opschuren, aflakken, klaar.

Voor moderne radiatoren specifiek gericht op badkamers zou je het helemaal niet meer verwachten: goed gepoedercoat en minder randjes waar de verf vanaf getikt kan worden.

RVS staat trouwens voor roestvast, niet roestvrij.
Alumium is in dat opzicht beter want oxidatie met lucht vormt juist een beschermlaag voor verdere roest.

[ Voor 11% gewijzigd door Rukapul op 21-08-2023 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m181087
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14:54
Even los van het roest argument.
(Twee) handdoeken die over een radiator hangen bemoeilijken/vertragen natuurlijk ook de warmte afgifte aan de ruimte. Een handdoek over de radiator zorgt voor een verminderde luchtstroom (dus warmte afgifte) en de warme lucht zal voor een deel onder de handdoek blijven hangen.
In feite dezelfde reden dat je een gordijn ook nooit voor de radiator moet laten eindigen, maar er boven. Warme lucht stijgt naar boven en moet niet 'gevangen' worden onder of achter een stof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-10 11:07
Zon radiator is toch juist bedoelt voor je handdoeken? Zo heten ze toch ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

m181087 schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 11:21:
Even los van het roest argument.
(Twee) handdoeken die over een radiator hangen bemoeilijken/vertragen natuurlijk ook de warmte afgifte aan de ruimte. Een handdoek over de radiator zorgt voor een verminderde luchtstroom (dus warmte afgifte) en de warme lucht zal voor een deel onder de handdoek blijven hangen.
Het zal in het begin iets doen aan de warmteafgifte, maar de ruimte zal net zo warm worden op een gegeven moment. Energie kan namelijk niet zomaar verdwijnen.
In het begin zal de energie direct gebruikt worden om de handdoeken te drogen en daarna de ruimte.
As de handdoeken niet op de radiator hangen, zal de ruimte verwarmen, maar zal er ook energie gebruikt worden om de handdoeken te drogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:23
schaduw schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 08:49:
Als ik het goed begrepen heb: Door natte handdoeken kunnen radiatoren roesten of kunnen barsten in de verflaag ontstaan. Dat komt door het vocht van de handdoek icm. het uitzetten van het materiaal.

Het is me niet gelukt hier online veel info over te vinden behalve bovenstaand. Je zou een waarschuwing verwachten, zeker wanneer een model een handdoekradiator genoemd wordt. Of beter nog, een makkelijke filter nattehanddoekproof in de webshops :*)

Bij aluminium radiatoren wordt soms vermeld dat ze niet roesten, maar of je er dan wel een natte handdoek op mag hangen, staat er dan niet bij. RVS radiatoren zouden wel nattehanddoekproof moeten zijn, maar ik zou dat per model bij de fabrikant checken voor je dat doet.
Dit is toch weer het bewijs dat badkamerverkopers geen nobelprijswinnaars zijn. Die prsten elkaar allemaal na. Horen een half woord en bedenken de rest erbij. Weinig anders dan keukenverkopers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-10 10:56
ViezeVis schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 14:44:
[...]

Hoe is je ervaring nu? :)
Welke hardheid?
Geen problemen, hardheid staat op 1.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• m181087
Aangezien onze badkamer en toilet al bijna 25 jaar oud waren, hebben we vorig jaar een nieuwe uitgezocht.
Afgelopen mei zijn bij ons de toilet en de badkamer verbouwd, in juli zijn daar (bijna) de laatste restpunten van afgehandeld. Tijd dus om de foto's te delen.

Het toilet is ongeveer 1x1 meter, de badkamer is 3x2,5 meter. We hebben bij een kleine badkamer boer zowel materiaal als arbeid afgenomen. Het resultaat was wel dat we bijna een jaar op de installatie hebben moeten wachten.

Wat details:
De kranen en handzeeppompjes zijn allemaal van het merk Regn in geborsteld goud. De overige assecoires zijn ook in geborsteld goud van het merk Geesa.
De toiletten zijn van het merk Catalano en zijn verkort, dit ivm de kleine toiletruimte en de wens om de spoelbak in een koof weg te werken.
De witte wandtegels zijn de La Cueva Dutch marble wit mat 60x60, vloertegels zijn Flaviker Supreme evo zwart mat 60x120 en wandtegels Villeroy en Boch Century unlimited blauw mat 20x60
De douchecabine is van Van Rijn Products en 120x100x200cm met een Easydrain wtw systeem voor tegen de wand
De hoge kast en de toiletmeubel zijn Thebalux

Ik heb zelf gesloopt, de badkamerboer heeft installatie, stukadoorswerkzaamheden, tegelwerkzaamheden en afmontagewerkzaamheden gedaan.
Totaal ongeveer € 30k. Montage +- € 11k, Tegels +- € 4k en rest is Sanitaire artikelen. Ik weet dat ik het goedkoper had kunnen krijgen als ik zelf materialen had besteld en een aannemer had geregeld, maar ik heb nu 1 aanspreekpunt voor restpunten en garantie. Dat is me flink wat waard aangezien ik weer minimaal 20 jaar met deze badkamer en toilet wil doen.

Oude situatie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lOkICvAFWWVWpB549cXsUE6RP5U=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CI1VfTkmW3LPurblgXvcBKe4.jpg?f=fotoalbum_small

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sg23rr8aHVPYJyptvmDt9ii3nJM=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CMYu5TAmUjsyMp6NERFgQDiC.jpg?f=fotoalbum_small

Nieuwe situatie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tQYYfUyUWCniD2DtpPeIkI-vFiQ=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iblRxA7n9rr9Mp9PpIfP4SJu.jpg?f=fotoalbum_small
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0kqt-w5W1FJf5N7xz8ZWSnx9CB8=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cCK9jrrJQLHiAjGThRuAco2A.jpg?f=fotoalbum_small
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cr2mWVwJmAFpJCxavJjyXPjVMTQ=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BCtPPQJ79U5g0K3zT5qzBTna.jpg?f=fotoalbum_small
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tn0vpyWn3_YxEPCPskJH6RoPnLk=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6cF0IxmhS5xAPojgOyL2ZPHj.jpg?f=fotoalbum_small

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vJqr0BHiIA3THzEEvVvYvkYKFTs=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3zLvTssBRh7bcmrk6ITOQ4Mt.jpg?f=fotoalbum_small

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Nu online

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
m181087 schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 20:14:
Aangezien onze badkamer en toilet al bijna 25 jaar oud waren, hebben we vorig jaar een nieuwe uitgezocht.
Afgelopen mei zijn bij ons de toilet en de badkamer verbouwd, in juli zijn daar (bijna) de laatste restpunten van afgehandeld. Tijd dus om de foto's te delen.

Het toilet is ongeveer 1x1 meter, de badkamer is 3x2,5 meter. We hebben bij een kleine badkamer boer zowel materiaal als arbeid afgenomen. Het resultaat was wel dat we bijna een jaar op de installatie hebben moeten wachten.

Wat details:
De kranen en handzeeppompjes zijn allemaal van het merk Regn in geborsteld goud. De overige assecoires zijn ook in geborsteld goud van het merk Geesa.
De toiletten zijn van het merk Catalano en zijn verkort, dit ivm de kleine toiletruimte en de wens om de spoelbak in een koof weg te werken.
De witte wandtegels zijn de La Cueva Dutch marble wit mat 60x60, vloertegels zijn Flaviker Supreme evo zwart mat 60x120 en wandtegels Villeroy en Boch Century unlimited blauw mat 20x60
De douchecabine is van Van Rijn Products en 120x100x200cm met een Easydrain wtw systeem voor tegen de wand

Ik heb zelf gesloopt, de badkamerboer heeft installatie, stukadoorswerkzaamheden, tegelwerkzaamheden en afmontagewerkzaamheden gedaan.
Totaal ongeveer € 30k. Montage +- € 11k, Tegels +- € 4k en rest is Sanitaire artikelen. Ik weet dat ik het goedkoper had kunnen krijgen als ik zelf materialen had besteld en een aannemer had geregeld, maar ik heb nu 1 aanspreekpunt voor restpunten en garantie. Dat is me flink wat waard aangezien ik weer minimaal 20 jaar met deze badkamer en toilet wil doen.

Oude situatie:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nieuwe situatie:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Je badkamer lijkt optisch ineens een stuk groter _/-\o_ Mooi hoor!
Heb je nog tips voor het slopen van een badkamer? Gewoon aan de gang met een hamer, beitel en een klopboor? Heb je zelf daarna ook de muren nog gladgestreken of heb je dat overgelaten aan de tegelzetter?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stiggy

Wat details:

Oude situatie:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nieuwe situatie:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ah dank voor je post! Onze badkamer is ongeveer even groot en we zitten ook zo tegen offertes van €30.000,- aan te kijken. Dat is dan incl. slopen. Weten we in ieder geval dat dit geen rare bedragen zijn.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Crossboss
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 01-10 14:11
Aangezien ik hier eerder e.a. aan advies heb verkregen laat ik jullie graag het resultaat zien van onze nieuwe badkamer! :)

Op een van de (voorheen) slaapkamers, op de eerste verdieping is een nieuwe badkamer gerealiseerd. Wat een genot om boven te kunnen douchen! _/-\o_

Het toilet beneden hebben we in dezelfde stijl gemaakt. De wasmachine en droger staan op de plek waar eerst onze douche zat, hebben die ook gelijk een plekje.

Ik ben benieuwd wat jullie van het eind resultaat vinden!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/utXsbGoncppPGwyCyZR9fgMvzC0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nEo7o89Wy5MMkUlxawOtxWG5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zB388tC1gGRCZdP0haJmQjbDPlU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DwqmWhqhv8jPMd6vT81ISbEI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jh91FBIxwpddShF8R8OP0mF-4NU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vxCtMFfyldwTfOlTdRfHNzsq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L7qqjebhcq6DoQUTQ8fxpkSP5vE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MaSoFLDpvOBqNc8lmAyJlTdu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W62EvOdhrPjSnmoEvTiu3vvyKdc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WJ0nTgZFCNJfdAozqRAG81Hg.jpg?f=fotoalbum_large

Toevoeging, ik zie dat sommige mensen het makkelijk vinden voor hun eigen vergelijk, arbeid + installatie zat samen op +- 33k. Daarvoor moest dan ook wel alles naar boven worden aangelegd (riool, afvoer, water).

[ Voor 4% gewijzigd door Crossboss op 22-08-2023 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:23

Wat details:

Oude situatie:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nieuwe situatie:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hoe bevalt het verkorte toilet? Ik neig daar ook aan omdat ons toilet ook een meter diep is. Ik heb al een geberit 720 inbouwresservoir, die een paar cm dunner is en een ruimtebesparend toilet geeft dan weer een paar cm.

Maar vraag me af of je er iets van merkt in het ‘gebruik’. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alic3
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05-07-2024
@Crossboss Mooi geworden! Wat is de diameter van die spiegel en waar is die van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

Crossboss schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 21:22:
Aangezien ik hier eerder e.a. aan advies heb verkregen laat ik jullie graag het resultaat zien van onze nieuwe badkamer! :)

Op een van de (voorheen) slaapkamers, op de eerste verdieping is een nieuwe badkamer gerealiseerd. Wat een genot om boven te kunnen douchen! _/-\o_

Het toilet beneden hebben we in dezelfde stijl gemaakt. De wasmachine en droger staan op de plek waar eerst onze douche zat, hebben die ook gelijk een plekje.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Toevoeging, ik zie dat sommige mensen het makkelijk vinden voor hun eigen vergelijk, arbeid + installatie zat samen op +- 33k. Daarvoor moest dan ook wel alles naar boven worden aangelegd (riool, afvoer, water).
Heel fraai geworden. Ik zou persoonlijk misschien nog wat meer zwarte accenten hebben toegevoegd, om de hoogglans tegeltjes te complementeren.

Mooi wastafelmeubel, welk merk/type is dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crossboss
Alic3 schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 08:37:
@Crossboss Mooi geworden! Wat is de diameter van die spiegel en waar is die van?
@Alic3 Dankjewel! Die spiegel is 120 cm breed, van Ink (SP17).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m181087
ViezeVis schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 20:22:
[...]

Je badkamer lijkt optisch ineens een stuk groter _/-\o_ Mooi hoor!
Heb je nog tips voor het slopen van een badkamer? Gewoon aan de gang met een hamer, beitel en een klopboor? Heb je zelf daarna ook de muren nog gladgestreken of heb je dat overgelaten aan de tegelzetter?
Dank, we zijn zelf ook erg blij met het eindresultaat. Zowel de meubels als de tegels zitten er super strak in. Zo lopen de voegen precies in elkaar door, heeft de douchecabine een nauwelijks merkbaar en zichtbaar afschot en lopen de tegels gelijk aan het (deur) kozijn qua diepte. Dus geen diepte verschil.

Het verschil in grootte viel ons ook op. Dat komt met name door het bad dat er uit is (is +- 2m2 op een badkamer van 7m2) en door de glazen wanden van de douche cabine. Daar kijk je immers mooi doorheen, waardoor het minder dicht is dan de gipsbeton wand die er eerder stond.
Slopen hebben we inderdaad met een moker en schroevendraaier/beitel gedaan. De klopboor durfden we op sommige muren niet aan, aangezien kennissen eens de muur hebben ontzet met een klopboor. Sommige tegels zaten muurvast en anderen vielen zo van de muur. Met 2 personen was het 2 dagen sloopwerk voor de badkamer en toilet samen.
We hadden met de badkamerboer afgesproken dat zij zouden bepalen of er nog gladgestreken moest worden, maar dat bleek niet nodig. Ik denk dat de kans op beschadigingen met een klopboor groter was geweest aangezien je dan minder goed 'voelt' wat je doet.
Mijn beste tip is toch om je vinger niet onder de moker te houden tijdens het slopen. Dat heb ik in mijn enthousiasme wel vergeten; met een gespleten vingertopje en een nieuwe nagel tot gevolg :+
Stiggy schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 20:55:
[...]

Ah dank voor je post! Onze badkamer is ongeveer even groot en we zitten ook zo tegen offertes van €30.000,- aan te kijken. Dat is dan incl. slopen. Weten we in ieder geval dat dit geen rare bedragen zijn.
Sjah, ligt natuurlijk enorm aan de keuzes die je maakt. Ik heb de offerte van de badkamerboer vorig jaar naast de internetprijzen gelegd en toen zag ik dat hij zo'n 20% marge pakte op de sanitaire materialen tov de internetprijs. Dat is te verwachten als je niet zelf bestelt.
Ook heb ik bijgehouden hoeveel uren er ongeveer in de badkamer en toilet zijn gaan zitten. Installateur en tegelzetten zijn samen ongeveer 100 uren bij ons bezig geweest in 3 weken tijd. Geen idee of je iets kunt met die informatie.
t14wo schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 22:47:
[...]

Hoe bevalt het verkorte toilet? Ik neig daar ook aan omdat ons toilet ook een meter diep is. Ik heb al een geberit 720 inbouwresservoir, die een paar cm dunner is en een ruimtebesparend toilet geeft dan weer een paar cm.

Maar vraag me af of je er iets van merkt in het ‘gebruik’. :9
Ik merk daar helemaal niets van en ben blij dat ik die keuze gemaakt heb. Helaas konden we de formaten van de toilet beneden niet aanpassen en zaten we vast aan die 1x1 meter. Dan telt inderdaad elke centimeter.
Tov de toilet die er zat, die niet was verkort, merk ik geen verschil en de rest van mijn huishouden ook niet. Van visite heb ik ook niets vernomen. Het enige waar ik wel aan moet wennen is dat de toilet iets lager hangt dan eerder. Als je een toilet vervangt, meet dan even goed op hoe hoog die nu hangt en of je die misschien lager of hoger terug wilt.

[ Voor 33% gewijzigd door m181087 op 23-08-2023 09:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m181087
Crossboss schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 21:22:

Mooie indeling en ruimte.
De kleuren zijn niet mijn ding, maar dat is uiteraard een kwestie van smaak. Mijn badkamer is ook enorm smaakgevoelig. Wel jammer dat bij jullie de voegen vaak niet doorlopen, terwijl overal 60x60 lijkt te zijn gebruikt.

Wel ben ik benieuwd of je het niet donker vindt in de douche ruimte door de dichte wand. Ik denk dat een glazen wand je daar veel meer optische ruimte en licht had gegeven.
Ook ben ik benieuwd of de open stopcontacten vlak naast je waskommen wel conform de norm zijn. Zoals je in mijn foto's vlak boven jouw post kunt zien, zijn die bij mij afgedekt tegen spatwater.

[ Voor 6% gewijzigd door m181087 op 23-08-2023 11:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pauwl
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-10 21:01
Wij hebben 2 badkamers die ook de 25 jaar aan het aantikken zijn.
Huis hebben we vorig jaar gekocht.
1 badkamer is beneden, 1 boven.

Nu zijn de ruimtes niet echt standaard, met wat schuine zijdes, inhammen en boven een dakkapel met nog wat ruimte mogelijkheden eronder. Ik twijfel een beetje wat een goede opstelling zou kunnen worden. Zouden jullie voor een eerste opzet naar een badkamer shop gaan of zijn er mensen die ontwerpen hebben laten maken door een onafhankelijk bedrijf (soort badkamer architect oid).

We hebben er geen haast mee en kunnen een groot deel zelf. Wat we uitbesteden hoeft ook niet perse bij 1 bedrijf te zijn, we hoeven dus ook niet helemaal ontzorgt te worden :P
We hebben de luxe dat we beschikken over 2 badkamers en nog een apart toilet beneden dus we kunnen 1 badkamer makkelijk langere tijd missen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crossboss
m181087 schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 09:34:
[...]

Mooie indeling en ruimte.
De kleuren zijn niet mijn ding, maar dat is uiteraard een kwestie van smaak. Mijn badkamer is ook enorm smaakgevoelig. Wel jammer dat bij jullie de voegen vaak niet doorlopen, terwijl overal 60x60 lijkt te zijn gebruikt.

Wel ben ik benieuwd of je het niet donker vindt in de douche ruimte door de dichte wand. Ik denk dat een glazen wand je daar veel meer optische ruimte en licht had gegeven.
Ook ben ik benieuwd of de open stopcontacten vlak naast je waskommen wel conform de norm zijn. Zoals je in mijn foto's vlak boven jouw post kunt zien, zijn die bij mij afgedekt tegen spatwater.
Dankjewel! En inderdaad smaken verschillen (gelukkig). Zo vind ik jullie badkamer gaaf om te zien op de foto, maar zou het inderdaad niet mijn persoonlijke voorkeur hebben. Geheel is wel heel gaaf geworden bij jullie! ;)

De douche is inderdaad iets wat donker, maar dat vinden we juist ook een ontspannen “wellness gevoel” geven. Door het spotje welke er recht voor hangt is het nog wel licht genoeg om voldoende te kunnen zien.

Nooit over nagedacht over de stopcontacten en het water eerlijk gezegd, de winkel en installateur ook niet. Er zit wel een cm of 40/50 tussen in werkelijkheid, en we hebben geen kinderen welke de kraan per ongeluk op een verkeerde manier kunnen gebruiken. Voor ons zelf dus geen probleem, maar wel iets waar we de volgende keer wat scherper op gaan letten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barry86
Pauwl schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 11:32:

Nu zijn de ruimtes niet echt standaard, met wat schuine zijdes, inhammen en boven een dakkapel met nog wat ruimte mogelijkheden eronder. Ik twijfel een beetje wat een goede opstelling zou kunnen worden. Zouden jullie voor een eerste opzet naar een badkamer shop gaan of zijn er mensen die ontwerpen hebben laten maken door een onafhankelijk bedrijf (soort badkamer architect oid).
Ik ben van beroep WTB constructeur en mijn ik durf wel te zeggen dat ik veel praktisch en ruimtelijk inzicht heb. Zeker na de vele prive verbouwingen zie je al snel de mogelijkheden.
Na 2 jaar! na te denken over onze badkamer indeling vertel ik de keukenboer hoe deze gaat worden, maar dat we moeite hebben met de tegelkeuze.
Al snel komt hij met de vraag of hij mag meedenken en komt vervolgens met een ontwerp waar ik nooit aan had gedacht :o . Dit is ook het eindontwerp geworden.

Dus mijn advies, ga absoluut na een keukenboer en laat ze meedenken in de praktische inrichting!

[ Voor 8% gewijzigd door barry86 op 23-08-2023 12:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crossboss
Fanta schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 08:46:
[...]

Heel fraai geworden. Ik zou persoonlijk misschien nog wat meer zwarte accenten hebben toegevoegd, om de hoogglans tegeltjes te complementeren.

Mooi wastafelmeubel, welk merk/type is dat?
@Fanta Dankjewel! Het wasmeubel is van Fine Wood Design.

We hebben bewust gekozen voor de witte accenten, dat vonden we zelf wat frisser ogen i.c.m de wat donkere tegel, maar dat is natuurlijk maar net wat je eigen voorkeur heeft. :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Melissadejong
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 17-09 22:34
Hoi

Na actief te zijn geweest op de keuken topic. Wil ik ook even mijn badkamer delen. We hebben gekozen voor terrazo tegels. Het badmeubel is 120 lang.

We hebben niet overal laten tegelen omdat ik daar niet van hou onze vorige badkamer was wel volledig betegeld. Wat vinden jullie ervan. Zaterdag komt de kitter langs.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/olBWKppsLu_FcL50QVPs5ZFOEs8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TrOqHVhHUQZQS3bOR8WaxQMt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VA9uRe4RRnuZ7s4bOFQzlibDseY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vd7ty9MUyjQi9Y6TnOIVtFWm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vD-7cOEm9SlxlJ3tPjh4cF-jaS8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XFscXYWBmBO3G10KG60Vst1V.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uDKQ2k6Gs3p3EGjwf_z9NmbvpaE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/doKhKlDcy9P6FNt1OOFmBLky.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door Melissadejong op 24-08-2023 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m181087
Melissadejong schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 20:22:
Wat vinden jullie ervan. Zaterdag komt de kitter langs.
Leuk dat je je badkamer deelt! Hele simpele en strakke badkamer, netjes hoor! En simpel is hier positief bedoeld, het zier er mooi ruimtelijk en overzichtelijk uit.
Ook dapper dat je voor een deel stuc hebt gekozen. De meubels en sanitaire artikelen zijn erg strak, die zou ik ook uitgekozen kunnen hebben.

Wel een paar dingen die ik persoonlijk wat minder vind.
Door het gebruik van de (overigens erg mooie) terrazzo tegels op zowel de vloer als de wand wordt het naar mijn mening erg grijs. Ik zou er zelf iets meer kleur in gebracht hebben.
Ook zou ik denk ik het kleine stukje muur naast de toilet mee getegeld hebben. Ik ben benieuwd hoe schoon deze muur blijft na een tijdje gebruik. Bij doorspoelen/wilde plassers willen er toch wel eens wat spetters uit de pot vliegen die nu tegen een gestucte muur komen.
Wat doet dat stopcontact daar laag in de hoek van je badkamer? Komt daar nog een radiator oid? Aangezien alles inbouw is, zou ik er voor gekozen hebben om dat stopcontact hoger en naast/boven je badkamermeubel te plaatsen. Bijvoorbeeld om tandenborstels mee op te laden, te scheren etc.
Wat mij echter nog het meeste zou storen is dat de voegen horizontaal op de muur mooi doorlopen, maar dat de voeg in de vloer nergens doorloopt in de muur. Het meest jammerlijke is de overgang tussen de vloer en de muur waar het badkamermeubel aan hangt. Daar wijkt de voeg een centimeter af. Een gemiste kans vind ik dat.
De accesoires zitten er uiteraard nog niet in, maar ik zou kijken naar ruimte om je (natte) handdoeken op te hangen.
Pagina: 1 ... 85 ... 127 Laatste