Hoe kom je aan een volledige badkamer offerte als je die nog niet eens hebt opgemeten?
Is opmeten niet een logische eerste stap bij het uitzoeken van een nieuwe badkamer?
Hoe kom je aan een volledige badkamer offerte als je die nog niet eens hebt opgemeten?
De badkamerboer heeft die wel opgemeten natuurlijk. Ik zelf niet.m181087 schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 16:31:
[...]
Is opmeten niet een logische eerste stap bij het uitzoeken van een nieuwe badkamer?
Gaat een tegelzetter deze plaatsen of ga je het zelf doen?JER00N schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 17:00:
Iemand nog tips voor nette witte 60x30 wandtegels? De bekende bouwmarkt sites die reviews toestaan (gamma, Hornbach) verkopen ze wel maar daar is men niet echt positief over die tegels.
PSN: Flix20-NL
Tjolk is lekker. overal en altijd.
Goedkoop is duurkoop. Zeer goede bekenden van mij plaatsen tegels. Ze komen af en toe bij mensen die denken een goede deal te hebben gescoord bij een bouwmarkt of een of andere stunter. Vervolgens zijn die tegels echter zo slecht dat het véél langer duurt de tegels mooi te plaatsen, als dat al lukt.. aantal uren werk omhoog = alsnog hogere prijs én het is onmogelijk het écht helemaal strak te krijgen.Flix20 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 09:40:
[...]
Gaat een tegelzetter deze plaatsen of ga je het zelf doen?
In dat eerste geval zou ik de vraag bij hem neerleggen of hij/zij het kan regelen (restpartij?) of anders een merk kan aanbevelen.
Anders zou ik naar en tegel speciaalzaak gaan zoals een tegelinhuis.nl
Die hebben meerdere vestigingen en kan je zelf je doos(zen) uitzoeken.
[ Voor 7% gewijzigd door Poumelie op 05-07-2023 10:30 ]
Tegels in huis is een topwinkel. Mooi spul en gewoon in een onverwarmde hal. Vind het fijn dat ik niet voor de koffie en de dure showroom betaal. Lekker no-nonsense.JER00N schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 12:32:
Bedankt voor de reacties. Ik ga ze zelf plaatsen. Denk dat ik ze maar bij tegelsinhuis bestel, scheelt ook maar een paar euro per m^2 met de bouwmarkt.
Misschien handig welke regio je zoekt ?JER00N schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 17:00:
Iemand nog tips voor nette witte 60x30 wandtegels? De bekende bouwmarkt sites die reviews toestaan (gamma, Hornbach) verkopen ze wel maar daar is men niet echt positief over die tegels.
AnimeAdicted
13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte
AnimeAdicted
Ieder zn ding, als er een verzorgde showroom is ziet het er ook wel weer uit als een serieuse partij.t14wo schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 12:41:
[...]
Tegels in huis is een topwinkel. Mooi spul en gewoon in een onverwarmde hal. Vind het fijn dat ik niet voor de koffie en de dure showroom betaal. Lekker no-nonsense.
Ligt er helemaal aan wat je van een 'slimme' spiegel verwacht. Je hebt ze met speakers er in, met de weersverwachting er op en ga zo verder.Offens1490 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 18:05:
Iemand zich verdiept in smart spiegels of dat wat is?
Ik werk bij een dienstverlener en daar bieden we service, comfort en een duurzame relatie.syntesia schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 19:23:
[...]
Ieder zn ding, als er een verzorgde showroom is ziet het er ook wel weer uit als een serieuse partij.
neem aan dat jij ook niet ergens buiten op een parkeerplaats werkt (weet niet wat voor werk je doet).
Genoeg tegelwinkels bezocht nu op A locaties maar ook op achtergelegen bedrijftereinen.
Trek een paar pakken open en je hebt je antwoord.Ryangr0 schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 16:44:
maar ik ben eigenlijk best bang dat de tegels "kapot" zijn gegeaan oid, omdat ik ze al die tijd (weliswaar onder een afdak) buiten heb laten liggen.
Precies waarom ik bij intro tegel outlet uit ben gekomen en nee heb geen aandelen 😜t14wo schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 22:33:
[...]
Ik werk bij een dienstverlener en daar bieden we service, comfort en een duurzame relatie.
Als ik tegels koop wil ik hoge kwaliteit tegels tegen een lage prijs. En echt helemaal niks meer dan dat. Ik kan zelf zien wat er ligt, ik hoef geen advies, geen koffie en als het niet goed is ben ik beschermd door ons uitstekende consumentenrecht.
Dus nee, ik wil geen mooie showroom. Ik wil ook geen relatie met die club. Ik wil een pallet tegels.
Moet wel toegeven dat ik slechts de accenttegels bij hen gekocht heb. En het was toen erg koud in februari in die hal. Maar wel een hele lage prijs. De rest van de tegels komt bij een badkamerboer vandaan. Inclusief lekkere koffie en mooie showroom.
11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942
Het is inderdaad aan de binnenkant glad en de buitenkant is met reliëf. Ik heb gekeken naar zo'n douchewand op maat bij Steellife. Ziet er echt prachtig uit maar het wordt wel afgeraden, het is namelijk geen veiligheidsglas en je stoot er zo doorheen met je elleboog. Dan kan je de hele plaat weer vervangen. We zijn in de offerte toen uitgekomen om een slimme vlakverdeling te maken met het glas waardoor je steeds maar een paneel moet vervangen mocht het gebeuren. Het is dus helemaal op eigen risico.syntesia schreef op zondag 9 juli 2023 @ 10:09:
Hoe zijn de ervaringen hier met een douchwand van Ribbelglas (canal)
We zitten te hiernaar te kijken, maar nog nooit in echt gezien. neem aan dat de binnenkant glad is en buitenkant alleen het ribbeleffect heeft?
Had al sample opgevraagd bij glazz maar kreeg een mooie pakketje met een briefje erin dat die niet op voorraad was Xd
Dat hoorde ik eerst ook dat het geen veiligheidsglas zou zijn, maar ik zie het toch wel vaak als veiligheidsglas beschreven. Wij wouden echt 1 groot vlak hebben( eerst echt van de grond tot plafond maar we hebben er nu dus tot 120 hoog een muurtje laten plaatsen.Alic3 schreef op zondag 9 juli 2023 @ 11:44:
[...]
Het is inderdaad aan de binnenkant glad en de buitenkant is met reliëf. Ik heb gekeken naar zo'n douchewand op maat bij Steellife. Ziet er echt prachtig uit maar het wordt wel afgeraden, het is namelijk geen veiligheidsglas en je stoot er zo doorheen met je elleboog. Dan kan je de hele plaat weer vervangen. We zijn in de offerte toen uitgekomen om een slimme vlakverdeling te maken met het glas waardoor je steeds maar een paneel moet vervangen mocht het gebeuren. Het is dus helemaal op eigen risico.
X2O heeft ook een aantal douchewanden met ribbelglas overigens en dat is wel veiligheidsglas.
Het is al vaker voorbij gekomen in dit topic, en de mening zijn verdeeld. Saniclear, Wiesbaden, Ben en andere huismerk kranen komen 99% zeker als whitelabel uit China. Nu wil dat niet zeggen dat ze slecht zijn maar wel dat het heel lastig is om ooit reserver onderdelen te krijgen als er iets kapot gaat.mmmmmark schreef op zondag 9 juli 2023 @ 22:29:
Wij zijn nog steeds bezig met uitzoeken van de badkamer spullen. Een paar vragen:
1) We willen "gunmetal" inbouw kranen. Zelf zat ik eerst te denken aan Grohe maar de kranen van Grohe zijn en duur en hebben geen "losse knoppen" maar alle knoppen op 1 plaat. Nu zag ik saniclear kranen en deze zijn denk ik 1/3 van de prijs. Ik heb het hele forum al doorgespit naar ervaringen maar wordt daar ook niet veel wijzer van. Iemand nog goede argumenten tegen saniclear? De ene loodgieter beveelt Grohe aan de andere maxaro. Ik zie door de bomen eht bos niet meer
2) In heel veel badkamers zie ik vierkante tegels op de vloer ipv zelfde formaat als op de muur (wij nemen 60*120 op de muur). Wat is daar de reden voor? Is dat makkelijker met afschot in de douche oid?
3) Mbt tegels, obv tips in het forum aan het kijken bij tegeldinhuis.nl voor marmeren tegels. Ik zie verschillen in prijs tussen tegels en ook tussen verschillende winkels. Zit er nou kwalitietsverschil tussen tegels of is het net wat populair is wat de prijs bepaald? Bijvoorbeeld deze van Maxaro voor 67/m2 of deze van Tegelsinhuis voor 30 euro/m2. Dit zijn niet de tegels die we willen maar het scheelt wel een factor 2 en de tegels lijken erg veel op elkaar.
4) we zitten te denken aan een inbouw regendouche uit het plafond, dan heb je eigenlijk 2 opties. Een docuhekop aan een stang of een gelijk met het plafond. Iemand ervaring met een die gelijk is aan het plafond?
http://www.tweakers.net/gallery/119170/sys
Wij zijn zelf heel erg tevreden over Brauer. Hebben een Brauer inbouwdouche en Hotbath bad en wastafel-kraan en Brauer ziet er nog steeds heel goed uit terwijl ik dat van Hotbath wel vind tegenvallen (snel vlekkerig). Misschien komt het door de PVD coating van Brauer, wat dus goed helpt. Bouwkwaliteit is verder van beiden prima, qua stevigheid.mmmmmark schreef op zondag 9 juli 2023 @ 22:29:
Wij zijn nog steeds bezig met uitzoeken van de badkamer spullen. Een paar vragen:
1) We willen "gunmetal" inbouw kranen. Zelf zat ik eerst te denken aan Grohe maar de kranen van Grohe zijn en duur en hebben geen "losse knoppen" maar alle knoppen op 1 plaat. Nu zag ik saniclear kranen en deze zijn denk ik 1/3 van de prijs. Ik heb het hele forum al doorgespit naar ervaringen maar wordt daar ook niet veel wijzer van. Iemand nog goede argumenten tegen saniclear? De ene loodgieter beveelt Grohe aan de andere maxaro. Ik zie door de bomen eht bos niet meer
4) we zitten te denken aan een inbouw regendouche uit het plafond, dan heb je eigenlijk 2 opties. Een docuhekop aan een stang of een gelijk met het plafond. Iemand ervaring met een die gelijk is aan het plafond?
[ Voor 6% gewijzigd door Poumelie op 10-07-2023 06:54 ]
Op de website van saniclear staat dat het binnenwerk van "Vernet" is welke, volgens dezelfde website, ook gebruikt wordt in Grohe, Hansgrohe en Kohler.codeneos schreef op maandag 10 juli 2023 @ 01:19:
[...]
Het is al vaker voorbij gekomen in dit topic, en de mening zijn verdeeld. Saniclear, Wiesbaden, Ben en andere huismerk kranen komen 99% zeker als whitelabel uit China. Nu wil dat niet zeggen dat ze slecht zijn maar wel dat het heel lastig is om ooit reserver onderdelen te krijgen als er iets kapot gaat.
Zijn dit soort merken kwalitatief minder dan de bekende merken als Grohe, Hansgrohe of Axor? Ja. Het binnenwerk van veel huismerk kranen is minder en bij design kleuren als Gunmetal wordt er ook wel eens bespaard op de coating. Als je voor inbouw gaat zou ik echt kijken naar een iets bekender merk met goede garantie voorwaarden en een duidelijke installatie handleiding.
En wat betreft de tegels; natuurlijk zit er verschil ik kwaliteit. Als je er zeker van wilt zijn dat je een goede tegel koopt zorg dan dat je weet waar de tegel gemaakt word. Heeft de fabriek kant een website? Kan je dezelfde tegel bij andere webshops krijgen? Ook voor tegels zijn er allerlei normen en standaarden, voldoet de tegel die je mooi vind daaraan?
En voor beide geldt wat is je budget en wat is je smaak. Gekleurde kranen zijn een stuk duurder dan chrome kranen. En merk tegels kosten meer dan het huismerk. En je moet het ook maar net mooi vinden.
Brauer is weer een stuk goedkoper dan Grohe en Hotbath maar daarover had ik ook veel negatieve verhalen gelzen in dit forum dus goed om te lezen dat jij wel tevreden bent. Ivm met saniclear is Brauer echter nog steeds 2 keer zo duur..Net even met Saniclear gebeld om te vragen wat voor coating ze gebruikten op te kraan maar dat wist de medewerkster niet (behalve een "soort pouder coating"), die gaat me terug bellen.Poumelie schreef op maandag 10 juli 2023 @ 06:51:
[...]
Wij zijn zelf heel erg tevreden over Brauer. Hebben een Brauer inbouwdouche en Hotbath bad en wastafel-kraan en Brauer ziet er nog steeds heel goed uit terwijl ik dat van Hotbath wel vind tegenvallen (snel vlekkerig). Misschien komt het door de PVD coating van Brauer, wat dus goed helpt. Bouwkwaliteit is verder van beiden prima, qua stevigheid.
Brauer heeft ook een inbouwdouche in gunmetal. Je ziet hem ertussen staan in dit rijtje. Als winkels hem niet op hun website hebben staan in hun assortiment kunnen ze het vast voor je bestellen.
https://www.brauerkranen.nl/site/gunmetal-edition
Ik zou het zelf nooit uit het plafond doen.. mijn gevoel zegt als je dat goed wilt schoonmaken dat je dan zit te kloten bij het plafond en de boel daar smoezelig gaat worden.. maargoed dat is persoonlijk.
Maar waar ben je naar op zoek dan?mmmmmark schreef op maandag 10 juli 2023 @ 09:57:
[...]
Op de website van saniclear staat dat het binnenwerk van "Vernet" is welke, volgens dezelfde website, ook gebruikt wordt in Grohe, Hansgrohe en Kohler.
We willen graag gekleurde kranen en dat zit ook in het budget maar als ik een kraan van siclear mooier is en een 1/3 van de prijs van Grohe dan kan ik Grohe niet verantwoorden tenzij er een groot verschil in kwaliteit zit.
Brauer is weer een stuk goedkoper dan Grohe en Hotbath maar daarover had ik ook veel negatieve verhalen gelzen in dit forum dus goed om te lezen dat jij wel tevreden bent. Ivm met saniclear is Brauer echter nog steeds 2 keer zo duur..Net even met Saniclear gebeld om te vragen wat voor coating ze gebruikten op te kraan maar dat wist de medewerkster niet (behalve een "soort pouder coating"), die gaat me terug bellen.
[ Voor 45% gewijzigd door Urbanuss op 10-07-2023 17:39 ]
Een van de redenen was het binnenwerk. Nu lees ik op de website dat die hetzelfde is als van Saniclear (op de website van saniclear). Dus of de website van saniclear klopt dan dus niet/is misleidend of het argument is niet valide. Ben overigens nooit terug gebeld mbt de coating dus wellicht is die niet zo goed op de Saniclear kranen.m181087 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 12:38:
[...]
Maar waar ben je naar op zoek dan?
Je vraagt om redenen tegen Saniclean, waarna mensen die geven. Maar vervolgens lijkt het of je die probeert te weerleggen.
De discussie over rebranded merken komt vaker in dit topic langs. Rebranded kranen zijn vaak (een stuk) goedkoper dan de bekende(re) merken. Dit kan te maken hebben met de bouwkwaliteit en dit kan er voor zorgen dat hij sneller stuk gaat. Ook kan het voor rebranded kranen lastiger zijn om in de toekomst vervangende onderdelen te vinden mocht er iets stuk gaan.
Zoals mensen hierboven al aangeven: als je opbouw neemt kun je makkelijker voor een goedkoper merk kiezen. Als die stuk gaat vervang je gewoon de gehele kraan. Als je echter inbouw neemt en de kraan gaat stuk, heb je een nieuwe kraan nodig die op de bestaande inbouw kan worden gemonteerd. De keuze wordt dan een stuk kleiner. In het slechtste geval moet je de muur open breken.
Kortom: met inbouw neem je meer risico met goedkope(re) merken dan met opbouw.
Ben geen expert maar volgens mij maken Grohe en Hansgrohe het binnenwerk zelf. Maar goed als Saniclear zou ik ook zeggen dat alles hetzelfde is als de duurdere merken. Wij van wc eend adviseren...mmmmmark schreef op maandag 10 juli 2023 @ 21:18:
[...]
Een van de redenen was het binnenwerk. Nu lees ik op de website dat die hetzelfde is als van Saniclear (op de website van saniclear). Dus of de website van saniclear klopt dan dus niet/is misleidend of het argument is niet valide. Ben overigens nooit terug gebeld mbt de coating dus wellicht is die niet zo goed op de Saniclear kranen.
Het liefst zou ik voor Grohe gaan alleen die hebben weer niet wat ik zoek.
[ Voor 12% gewijzigd door codeneos op 10-07-2023 23:38 ]
Urbanuss schreef op maandag 10 juli 2023 @ 17:37:
Iemand de gouden tip voor inloop douchewanden van 100x190cm? De meeste leveren 100x200cm of 100x195cm, maar ik kan niet hoger dan 100x190cm door een schuin dakpunt. We willen graag met zwart beslag (ik denk dat dat het moeilijk maakt). Bijvoorbeeld:
[Afbeelding]
barry86 schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 09:36:
Zoek je een glaswand, glasdeur of whatever wat met glas te maken heeft. Bij dit bedrijf in DL, net over de grens, kun je zelf configugeren en bestellen. Ze leveren ook in NL en aanzienlijk goedkoper dan via menig fysieke winkel of "badkamer webshop". Ze hebben ook brons en grijs gekleurd glas.
https://www.glas-star.de/...s-klar-esg-glas-8-mm-klar
[ Voor 5% gewijzigd door Draakje5 op 12-07-2023 08:47 ]
Het ligt ook aan je eisen voor een badkamermeubel denk ik. Als ik bij Praxis kijk heb je voor een paar honderd euro een set. Maar ja of je daar heel blij van wordt.barry86 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 08:25:
Ik volg al enkele jaren dit topic en ik merk dat er veel kennis/focus ligt op bad en douchekranen. Het is een ondoorzichtige wereld waarin veel mensen hier een flinke zoektocht hebben gehouden en de kennis delen. Dat is echt super.
Maar hoe zit het met badkamer meubelsets? Ik zoek mij een ongeluk op internet maar voor een zwevend badmeubel, ±140cm + spiegelkast kom ik toch elke keer uit op een start bedrag van circa €2000,-
Dit zijn bedragen waarvan ik zeer sterk het gevoel hebt dat je te veel betaald, maar het lijkt wel of iedereen er maximaal in mee gaat en accepteerd...
Ja, ik weet wat je bedoelt. Uiteindelijk zijn de prijzen van standaard badmeubels redelijk hoog. Waar het precies mee te maken heeft zou ik je niet kunnen zeggen. Waarschijnlijk de combinatie van blad, vocht bestendig meubel met 2 tot 4 lades.barry86 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 08:25:
Ik volg al enkele jaren dit topic en ik merk dat er veel kennis/focus ligt op bad en douchekranen. Het is een ondoorzichtige wereld waarin veel mensen hier een flinke zoektocht hebben gehouden en de kennis delen. Dat is echt super.
Maar hoe zit het met badkamer meubelsets? Ik zoek mij een ongeluk op internet maar voor een zwevend badmeubel, ±140cm + spiegelkast kom ik toch elke keer uit op een start bedrag van circa €2000,-
Dit zijn bedragen waarvan ik zeer sterk het gevoel hebt dat je te veel betaald, maar het lijkt wel of iedereen er maximaal in mee gaat en accepteerd...
[ Voor 3% gewijzigd door codeneos op 12-07-2023 09:21 ]
https://www.beliani.nl/do...75-4ea4-a030-39ca128b6431Urbanuss schreef op maandag 10 juli 2023 @ 17:37:
Iemand de gouden tip voor inloop douchewanden van 100x190cm? De meeste leveren 100x200cm of 100x195cm, maar ik kan niet hoger dan 100x190cm door een schuin dakpunt. We willen graag met zwart beslag (ik denk dat dat het moeilijk maakt). Bijvoorbeeld:
[Afbeelding]
Als ik even google zie ik bij Douglas & Jones een aantal keer 'deze tegels van Florim' staan. Dus ja, DenJ zal een tussenhandelaar zijn. Niet zo'n gekke constructie: onze badkamertegels wilden we ergens kopen voor prijs [hoog] en na heel intensief googelen vonden we de fabrikant van de tegels (met andere naam). Zelfde tegels voor veel minder geld. Wel meer gedoe met klantenservice als je die nodig hebt.Draakje5 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 08:46:
Wij hebben tegels van Douglas & Jones.
Nu zien we dit nergens op de dozen van de tegels staan, er staat overal Florim op. Ook niet de naam van het tegeltype.
Heeft iemand een idee of dit klopt? Ik kan geen relatie tussen Florim en Douglas en Jones vinden, al zou het kunnen dat Florim de fabrikant is en Douglas & Jones gewoon de tussenhandelaar?
[ Voor 4% gewijzigd door Poumelie op 12-07-2023 10:27 ]
Toevallig van het weekend naar X2O omdat zij geregeld voorbij komen in het topic, maar ons daar ook rot geschrokken van de prijzen. Een standaard fabrieksproduct wat bijna duurder is dan onze maatwerk garderobe waar substantieel meer materiaal en arbeid in zit.barry86 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 08:25:
Als je bij x2o was, heb je de Balmani meubels gezien. Vind je die duur?El-Vder schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 11:22:
[...]
Toevallig van het weekend naar X2O omdat zij geregeld voorbij komen in het topic, maar ons daar ook rot geschrokken van de prijzen. Een standaard fabrieksproduct wat bijna duurder is dan onze maatwerk garderobe waar substantieel meer materiaal en arbeid in zit.
Wij denken er zelfs aan om onze interieur bouwer ook maar in te schakelen voor de badkamer(s). Dan kunnen onze wensen in ieder geval wel 99,9% vervuld worden.
[ Voor 16% gewijzigd door El-Vder op 12-07-2023 11:36 ]
Nou ja, wij hebben deze besteld: https://www.x2o.nl/balman...-90x46x55cm-zwevend-65701 En ja, hij is wel duurder geworden. Wij hebben 1300 betaald, maargoed alle prijzen stijgen. Maar 1600 voor een écht houten meubel vind ik een hele goede prijs. Je betaalt bij elke badkamerzaak zo 2000 euro voor een plastic gelamineerd stuk MDF.El-Vder schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 11:33:
@t14wo juist bij die gekeken, voelde het beste en zagen er mooiste uit. Zal wel aan onze keuzes gelegen hebben, maar de vrouw had even berekend dat een meubel van 1000mm op zo’n €3300,- kwam. Zelf niet de rekensom gemaakt, misschien toch maar eens doen
Edit: snel even gekeken, denk dat zij gewoon de prijskaartjes zonder “korting” had gevolgd.
En dit was wanneer?remzor schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 12:05:
Wat een prijzen.
Mijn eiken meubel met 4 lades van 120 x 45/50 was rond de €850. Incl. de lak eindafwerking.
Heb ik nog wel zelf solid surface waskommen en kranen bij gekocht natuurlijk.
140x46 met 4 lades, eikenhout met thraelyx afwerking bij een meubelmaker.
Daar zou ik niet te zeker van zijn..remzor schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 12:15:
[...]
Prijs: €814 in 2020. Nu vast en zeker duurder maar dat zal nevernooit het dubbele zijn
Daily driver | Ford Fanta | 280PK | Orange Fury | Performance Pack
Jij zegt never nooit.remzor schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 12:15:
[...]
Prijs: €814 in 2020. Nu vast en zeker duurder maar dat zal nevernooit het dubbele zijn
[ Voor 31% gewijzigd door t14wo op 12-07-2023 12:29 ]
Nu 200 euro bij elke 1000 zie ik net tot eind van de maand.t14wo schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 11:42:
[...]
Nou ja, wij hebben deze besteld: https://www.x2o.nl/balman...-90x46x55cm-zwevend-65701 En ja, hij is wel duurder geworden. Wij hebben 1300 betaald, maargoed alle prijzen stijgen. Maar 1600 voor een écht houten meubel vind ik een hele goede prijs. Je betaalt bij elke badkamerzaak zo 2000 euro voor een plastic gelamineerd stuk MDF.
X2O heeft ook regelmatig extra acties zoals de paasactie waarbij je bij elke 500 euro (dacht ik) 100 euro korting kreeg.
X2O voelt voor mij toch altijd een beetje als een Mandemakers.mmmmmark schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 13:11:
[...]
Nu 200 euro bij elke 1000 zie ik net tot eind van de maand.
Overal heb je achterlijke adviesprijzen. Het grote verschil is wel dat je bij x2o daarwerkelijk mooi spul krijgt.m181087 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 13:36:
[...]
X2O voelt voor mij toch altijd een beetje als een Mandemakers.
Op die Balmani meubelen ook: adviesprijs € 3200 en verkoopprijs € 1600. Dan krijg ik al gelijk jeuk. Als daar dan nog eens korting vanaf kan, ben ik weg. Maargoed, dat is persoonlijk.
Ontopic: badkamer meubels zijn inderdaad erg duur en de afgelopen tijd alleen maar in prijs gestegen.
Zelf hebben we net een Thebalux gekregen (140 X 51,5 CM Nuance 51,5 volgens mij) en die voelt zeer degelijk. Ook de geleiders voor de 4 laden zijn stevig.
Voor de onderkast 1.400 en daar nog een blad op (XERO - MINERAALMARMER lijkt er op) van 665.
Ben je met € 2.065 klaar. Brochure van Thebalux staat op hun website inclusief adviesprijzen.
Wat advertenties betreft misschien wel, maar wat verkopen in de winkel betreft heb ik hele goede ervaringen met X2O.m181087 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 13:36:
[...]
Op die Balmani meubelen ook: adviesprijs € 3200 en verkoopprijs € 1600. Dan krijg ik al gelijk jeuk. Als daar dan nog eens korting vanaf kan, ben ik weg. Maar goed, dat is persoonlijk.
It's time to play the music, it's time to light the lights
Maar heel soms geeft X2O ook € 100 of € 200 korting per € 1.000 aanschaf, inclusief merken als Geberit en Grohe.m181087 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 13:36:
[...]
Op die Balmani meubelen ook: adviesprijs € 3200 en verkoopprijs € 1600. Dan krijg ik al gelijk jeuk. Als daar dan nog eens korting vanaf kan, ben ik weg. Maargoed, dat is persoonlijk.
Tiger Loft incl. spiegelkast 748,- Saniwebbarry86 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 08:25:
Inderdaad, zag laatst een spiegelkast! afgeprijst van iets van 8000,-El-Vder schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 11:22:
[...]
Toevallig van het weekend naar X2O omdat zij geregeld voorbij komen in het topic, maar ons daar ook rot geschrokken van de prijzen. Een standaard fabrieksproduct wat bijna duurder is dan onze maatwerk garderobe waar substantieel meer materiaal en arbeid in zit.
Wij denken er zelfs aan om onze interieur bouwer ook maar in te schakelen voor de badkamer(s). Dan kunnen onze wensen in ieder geval wel 99,9% vervuld worden.
Jawel hoor, exact mijn meubel komt nu op €930,- uit. Het kan wellicht je smaken niet zijn, maar het is een eikenhouten meubel met 4 lades (zonder apart werkblad dus).
Dat "nieuws" heb ik wel gezien hoor, ben zelf nog steeds druk bezig alles her en der op te knappen. Huis van buiten laten schilderen de afgelopen twee weken, overal nieuw glas, nieuwe schuifpui en voordeur besteld, enz. Breek me de bek niet open, kost allemaal geld zat inderdaadt14wo schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 12:25:
[...]
Jij zegt never nooit.
Toevallig het nieuws gezien afgelopen 3,5 jaar?
Begin eens met de houtprijs en wandel van daar rustig door naar krapte van arbeid en gestegen rentekosten. Als toetje kan je de inflatiecijfers eens bekijken.
Daarnaaast: je koopt een meubel bij een zelfstandige in een extreem onzekere tijd, vlak na/in de eerste lockdown. Vind je t gek dat je een goede prijs kreeg.
Ik snap je gevoel erbij, dat kreeg ik op een gegeven moment ook. Wij hebben er een Balmani bad en waskommen besteld. De drukplaat van Geberit leverden zij in het matzwart maar dat bleek niet de origineel matzwarte maar een witte die ze zelf matzwart spoten. Ik stond er echt van te kijken, dat verhaal heb ik destijds al eens in dit topic gepost en is vast nog terug te vinden. Ik vond het oplichterij in ieder gevalm181087 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 13:36:
[...]
Of het mooi spul is of niet doet er helemaal niet toe, het gaat om de pricing (en strategie daaromtrent) waar iets van wordt gevonden. Dat de adviesprijzen niet op de offerte staan doet er evenmin iets toe; ze worden blijkbaar genoemd op prijskaartjes en wellicht ook wel in persoonlijke verkoopgesprekken.t14wo schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 14:45:
[...]
Overal heb je achterlijke adviesprijzen. Het grote verschil is wel dat je bij x2o daarwerkelijk mooi spul krijgt.
En die adviesprijzen staan nergens op je offerte hoor. Het is niet alsof je begint op 3200 en uiteindelijk de deur uitloopt met een 1600 voorstel. Dat is wat die sneuneuzen bij DMG doen. Ook krijg je bij x2o geen persoonlijke offerte waardoor je altijd denkt dat de buurman een beter deal krijgt.
Of ben je ook boos op MediaMarkt als ze de adviesprijs van een Samsung telefoon vermelden?
Ja. Althans, X2o importeert het spul en plakt er Balmani op. Het kan best zijn dat het in Italië of China wordt gemaakt en in andere landen bij andere retailers ligt met een ander merk labeltje.El-Vder schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 16:35:
Is dat balmani niet gewoon een eigen merk van x2o? Ik kan namelijk verder nergens informatie vinden laat staan een andere aanbieder.
Die kortingsacties bij X2o zijn er altijd. Ik dacht destijds ook een goede 'deal' te hebben gescoord en dat X2o 'anders' was, echter was de prijs van al het spul maanden later nog steeds gelijk. Van de ene actie rolde je de andere in waardoor de prijs gewoon min of meer gelijk is. Of het nu paaskorting, hemelvaartgeneuzel of 100 per 1000 korting is, dat boeit allemaal niet. De (marketing)strategie is gewoon om altijd 'acties' te hebben want men wil nu eenmaal korting. Het gevoel/idee dat je korting krijgt, daar gaat het natuurlijk om. De meesten kijken maanden later ook helemaal niet meer welke 'actie' er dan is of wat de prijs dan is. Ook kan een verkoper gemakkelijker aangeven dat er al korting op zit dus dat er verder niets mogelijk is. Gewoon trucjes.Rzaan schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 16:53:
[...]
Maar heel soms geeft X2O ook € 100 of € 200 korting per € 1.000 aanschaf, inclusief merken als Geberit en Grohe.
Dat heb ik nog geen enkele andere zaak ooit zien doen.
Maar door het concept voelt het inderdaad een beetje als een keukenboer aan.
[ Voor 52% gewijzigd door remzor op 12-07-2023 22:28 ]
Kortingsacties hebben ze wel altijd, maar niet op spullen van Geberit. Dat merk is bijna bij alle winkels uitgesloten van kortingsacties.remzor schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 22:16:
Die kortingsacties bij X2o zijn er altijd. Ik dacht destijds ook een goede 'deal' te hebben gescoord en dat X2o 'anders' was, echter was de prijs van al het spul maanden later nog steeds gelijk.
Ah zo, ja dat zou best kunnen hoor. Dan is het fijn dat op die merken ook korting zit ja. Ik doelde meer op de algemene korting en marketingstrategie.Rzaan schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 22:46:
[...]
Kortingsacties hebben ze wel altijd, maar niet op spullen van Geberit. Dat merk is bijna bij alle winkels uitgesloten van kortingsacties.
Ik heb er destijds een douche-WC gekocht met 10% korting.
Voor die prijs kan je hem nergens anders kopen.
Je schroeft de knop eraf om vervolgens bij de thermostaat te kunnen. Die kan dat vervangen worden. Dus dat lijkt me niet anders dan bij een inbouw met een afdekplaat.mmmmmark schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 08:59:
Toch nog een vraag over inbouwkranen. De inbouw kranen van bijvoorbeeld Brauer en Hotbath zijn erg mooi met de losse knoppen ipv alles in 1 plaat. Echter als er nu wat kapot gaat bij zo’n kraan van Brauer of Hotbath moet dan de hele tegel er weer uit? Met zo’n plaat (zoals bijvoorbeeld grohe heeft) lijkt me dit makkelijker?
Precies dit. Knop eraf schroeven en je kan erbij. Ook bij die losse knoppen zit er trouwens een klein rond afdekplaatje achter de knop.t14wo schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 09:09:
[...]
Je schroeft de knop eraf om vervolgens bij de thermostaat te kunnen. Die kan dat vervangen worden. Dus dat lijkt me niet anders dan bij een inbouw met een afdekplaat.
Misschien een Omega proberen..Erhnam schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 22:12:
Weet iemand toevallig welke afsluitklep op dit model past?
[Afbeelding]
Ik heb de Sigma 20 of UP320 geprobeerd, maar deze passen niet. Als ik de QR code scan dan zit ik dat het de Geberit Omega 12 is, maar welk afdekplaatje past daarbij?
Bij hotbath zit de boel achter een ring. Daarom is ook de ring bij de thermostaat knop groter dan die bij de stopkranen. In principe kun je alles vervangen zonder tegels te slopen en met hetzelfde product vervangt. Dat laatste is wel een ding. Bij de mijne is pre-2020 totaal anders en niet uitwisselbaar met na-2020 ook al heet ie hetzelfde.mmmmmark schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 08:59:
Toch nog een vraag over inbouwkranen. De inbouw kranen van bijvoorbeeld Brauer en Hotbath zijn erg mooi met de losse knoppen ipv alles in 1 plaat. Echter als er nu wat kapot gaat bij zo’n kraan van Brauer of Hotbath moet dan de hele tegel er weer uit? Met zo’n plaat (zoals bijvoorbeeld grohe heeft) lijkt me dit makkelijker?
droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst
Omega20 (rond) of Omega30 (rechthoekig) afdekplaten.Erhnam schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 22:12:
Ik heb de Sigma 20 of UP320 geprobeerd, maar deze passen niet. Als ik de QR code scan dan zit ik dat het de Geberit Omega 12 is, maar welk afdekplaatje past daarbij?
droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst
Denk niet dat je iets gaat vinden dat er precies in past. De diameter van de ring zal anders zijn, afwerking van het materiaal. En dan nog zit inde muur een geheel blok met alle aansluitingen. 1 daarvan vervangen zal niet gaan.mmmmmark schreef op zondag 16 juli 2023 @ 16:21:
Wellicht niet de goede plek maar nog 1 vraag over kranen maar bij deze. We gaan voor het ligbad en douche voor of Brauer of Hothbad inbouwkranen en knoppen. Voor het ligbad vinden we echter het kleine pijpje wat dient als uitsroom zo klein en willen een waterval kraan. Zie onderstaande foto wat we zouden willen vervangen en door wat. Kan dat gewoon op elkaar worden aangesloten?
Aangezien het chroom is allemaal ga ik vanuit dat de kleur hetzlefde is, of kan er ook verschil zitten tussen de chroomkleur?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Daar was ik al bang voort14wo schreef op zondag 16 juli 2023 @ 20:19:
[...]
Denk niet dat je iets gaat vinden dat er precies in past. De diameter van de ring zal anders zijn, afwerking van het materiaal. En dan nog zit inde muur een geheel blok met alle aansluitingen. 1 daarvan vervangen zal niet gaan.
offtopic:
Persoonlijk vind ik zo’n waterval een hoog woonwagen gehalte hebben.
Ik kom het best wel tegen dat het toch wel veiligdheidsglas is.Alic3 schreef op zondag 9 juli 2023 @ 11:44:
[...]
Het is inderdaad aan de binnenkant glad en de buitenkant is met reliëf. Ik heb gekeken naar zo'n douchewand op maat bij Steellife. Ziet er echt prachtig uit maar het wordt wel afgeraden, het is namelijk geen veiligheidsglas en je stoot er zo doorheen met je elleboog. Dan kan je de hele plaat weer vervangen. We zijn in de offerte toen uitgekomen om een slimme vlakverdeling te maken met het glas waardoor je steeds maar een paneel moet vervangen mocht het gebeuren. Het is dus helemaal op eigen risico.
X2O heeft ook een aantal douchewanden met ribbelglas overigens en dat is wel veiligheidsglas.
[ Voor 2% gewijzigd door KvNwPPr op 24-07-2023 08:22 . Reden: toevoeging merken ]
Zoek even terug in dit topic op ‘montagekosten’. Denk dat je wel wat resultsten krijgt.KvNwPPr schreef op maandag 24 juli 2023 @ 08:20:
Via een lokale badkamer zaak hebben wij de volgende badkamer en wc samengesteld. De kosten voor de badkamer en wc - exclusief montage - lijkt redelijk als ik de kosten van individule onderdelen online bekijk: € 11.8k. Hebben merken genomen als Sealskin douchescherm, Primabad wastafel, "dure" Made Paris verwarmde spiegel, Hotbath, DRL E comfort electrische verwarming.
Echter schrok ik wel van montagekosten van € 16k. Er zit wel wat extra werk in zoals muurtje zetten, pvc vloer leggen in wc, buitenkraantje maken via wc, gipsplaten en regelwerk op plafond. Verder zijn alle werkzaamheden volledig gespecificeerd. Is deze offerte buitensporig of normaal gezien het werk voor een badkamer en wc?
spoiler:
ik heb zeker gezocht op montagekosten in dit topic en dan zie ik lagere bedragen. Hij komt met 2 man. Donderdag heb ik een afspraak om nog een keer door de offerte te lopen. Slopen en gipsplaten zetten kan ik idd zelf. Regelwerk is (voor mij) vrij ingewikkeld omdat het schuin loopt en op de helft overloopt in een andere hoek.t14wo schreef op maandag 24 juli 2023 @ 08:32:
[...]
Zoek even terug in dit topic op ‘montagekosten’. Denk dat je wel wat resultsten krijgt.
16k - 2500 (klein spul zoals leidingen en lijm) =13.500.
€13.500/€65 = 207 uur aan arbeid (dik 5 weken). Een badkamer kost zo’n 2-3 weken aan werk. Als ze veel met 2 man werken klopt dat dus wel.
Blijft toch een berg geld. Misschien kijken wat je zelf kan doen?
- slopen kun je zelf
- afval afvoeren kun je zelf en is meestal gratis bij je gemeente
- nieuwe wandjes plaatsen kan je zelf met cellenbeton
- verlaagd plafond zou je ook zelf kunnen doen
Maar alles valt of staat met of je dit wel wil en kan.
[ Voor 17% gewijzigd door Tanuki op 25-07-2023 00:17 ]
PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?
Doet me eerder denken aan corrosie onder de lak. Ik zou hem er af draaien en er even mee langs je leverancier gaan, ook als de garantie verlopen is. Best kans dat ze het onderdeel willen omruilen.Tanuki schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 00:16:
Heeft iemand dit eens eerder gezien of ervaren? Het lijkt wel alsof er wat water tussen de coating en het metalen deel zit?
[ Voor 10% gewijzigd door big bang op 25-07-2023 07:21 ]
It's time to play the music, it's time to light the lights
[ Voor 8% gewijzigd door einz op 25-07-2023 08:48 ]
X2O is vaak het goedkoopst.einz schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 08:47:
Overigens ook al bij x2o geweest. Ik zie dat de door ons gewenste kranen daar het goedkoopst zijn, dus ik zal ze gewoon maar bestellend daar.
Inderdaad, goeie.big bang schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 07:21:
[...]
Doet me eerder denken aan corrosie onder de lak. Ik zou hem er af draaien en er even mee langs je leverancier gaan, ook als de garantie verlopen is. Best kans dat ze het onderdeel willen omruilen.
PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?
[ Voor 99% gewijzigd door Offens1490 op 29-07-2023 18:19 ]
AnimeAdicted
Ik was totaal niet onder de indruk van Brugman toen ik een offerte vroeg.Stiggy schreef op zondag 30 juli 2023 @ 18:32:
Onze badkamer is ook echt aan vernieuwing toe. Huis 5jr geleden gekocht en vrij snel de keuken laten vervangen door Brugman. Ondanks Mandemakers en alle bekende trucs waren we best tevreden. We kwamen uit op het bedrag dat we in gedachten hadden, kwaliteit is goed en de dingen die fout gingen zijn best netjes hersteld. Dus voor de badkamer geven we Brugman nu ook een kans.
Zelf klussen doe ik niet; we zoeken een zaak die (bijna) alles uit handen neemt. Brugman doet dat, we zijn ook bij de Baderie geweest en daar nog een veel beter gevoel bij. Bij Brugman hebben we al een 1e ontwerp. Baderie gaan we komende week mee verder. Brugman prijs schrokken we wel van: +/- €31.000,- (meer dan €11k arbeid). Tegelijkertijd had ik wel door dat we daar nog heel wat vanaf konden praten. Bovendien was dat met de duurste opties: Gerbit Douchetoilet, alle kranen inbouw Hansgrohe, incl. Rainfinity 3jet regendouche + handdouche op glijstang en inbouwbedienpaneel (dat setje kost samen al > €4500- dus daar ga ik nog maar eens even kritisch naar kijken).
Huidige plattegrond:
[Afbeelding]
Bad mag weg. We willen een dubbele wasbak en een strak-moderne-luxe uitstraling die ruimtelijk oogt. We kwamen tot dit ontwerp:
[Afbeelding]
Geinig muurtje voor de WC (in showroom gezien). We waren eerst bang dat de doucheruimte voor het raam erg raar zou staan, maar dat valt erg mee.
[Afbeelding]
(3D niet heel correct, kranen e.d. worden allemaal mat zwart bijvoorbeeld)
Opmerkingen? Alternatieven?
De "Ben" kranen was ik niet van onder de indruk, van het matzwarte test-exemplaar dat de winkel had om overal bij te houden begon de zwarte lak al los te laten. Grohe (of was dat Hansgrohe?) heeft ondanks de hoge prijzen tegenwoordig vaak kunststof knoppen, dat voelt zo cheap aan. Hotbath voelt wel top met mooie, stevige metalen draaiknoppen, maar over de kwaliteit hoor ik gemixte verhalen. Brugman verkoopt geen Hotbath, wel Regn. Dat ken ik verder niet.
Yep, dat hebben wij ook wel. Plafond moet ook vervangen: doen ze niet. In principe vinden we een gietvloer ook wel mooi: doen ze niet, etc. Het is allemaal wat meer standaard-zaak dan een (lokale) specialist. Maar ik verwacht wel een stuk goedkoper uit te komen dan bv bij de Baderie. Daar zijn we tot nu toe echt onder de indruk van het vakmanschap, maar ik vrees dat het daar ook heel wat gaat kosten.joke_name schreef op zondag 30 juli 2023 @ 19:05:
[...]
Ik was totaal niet onder de indruk van Brugman toen ik een offerte vroeg.
Wij moesten bijvoorbeeld luchtdoorvoer laten maken voor ventilator, plafond stuccen en witte.
Dat moest ik dan maar met de ZZPer regelen die mij toegewezen werd.
En had duidelijk aangeven een totaal oplossing te willen.
Uiteindelijk alles via een lokale badkamer zaak gedaan die wel alles wilde doen.
Ik heb net een mat-zwarte Ben kraan gekocht. Is voor de gastenbadkamer en voor ons toilet boven.Stiggy schreef op zondag 30 juli 2023 @ 18:32:
De "Ben" kranen was ik niet van onder de indruk, van het matzwarte test-exemplaar dat de winkel had om overal bij te houden begon de zwarte lak al los te laten.
[ Voor 22% gewijzigd door Wuursj op 30-07-2023 23:43 ]
Regn hebben wij in de badkamer gekozen via een kleine badkamer boer. Hij geeft daar 10 jaar garantie op. De kranen voelen en zien er degelijk uit, maar ze staan hier nog maar enkele weken dus geen langdurige ervaring mee.Stiggy schreef op zondag 30 juli 2023 @ 18:32:
Brugman verkoopt geen Hotbath, wel Regn. Dat ken ik verder niet.
Retelogisch natuurlijk. Maar lastig om er nu achter te komen.Urbanuss schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 15:30:
Dus ik kom erachter dat een dimmer in de badkamer niet werkt met een ventilator. Wat zijn de opties om dit te fixen?:
1. Normale schakelaar en slimme spotjes met een losse afstandsbediening?
2. Slimme ventilator (weet niet of dit bestaat).
Bedankt voor het meedenken.
Eigenlijk wil je de ventilator een eigen fasedraad geven zodat je een ventilator met nalooptimer/luchtvochtigheidssensor kan gebruiken. Die hebben dan (volgens mij standaard) ook een aansluting voor een schakeldraad. Die van mij werkt in ieder geval wel gewoon met de dimmer op de aanslutiing voor de schakeldraad (en dus wel een eige fasedraad), maar ik weet niet of het met elke dimmer/ventilator werkt. En dan moet je daar natuurlijk wel een fasedraad kunnen krijgen.Urbanuss schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 15:30:
Dus ik kom erachter dat een dimmer in de badkamer niet werkt met een ventilator. Wat zijn de opties om dit te fixen?:
Ik heb toch al meerdere ventilatoren geplaatst met dimmer en dat werkte gewoon. Wel ventilatoren met naloop.Urbanuss schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 15:30:
13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte
Echt massief eiken, maatwerk voor rond de 1000 euro. Ooit hier gelezen dacht ik, link.t14wo schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 11:28:
[...]
Als je bij x2o was, heb je de Balmani meubels gezien. Vind je die duur?
1500 euro voor een echt (massief) houten vind ik een uitstekende prijs.
Interessant! Ik lees op internet alleen maar slechte verhalen! Wat is je advies hiervoor?Makrolon schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 22:10:
[...]
Ik heb toch al meerdere ventilatoren geplaatst met dimmer en dat werkte gewoon. Wel ventilatoren met naloop.
Ja ik kan je geen exacte types geven... Zou het gewoon proberen als ik jou was.Urbanuss schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 18:33:
[...]
Interessant! Ik lees op internet alleen maar slechte verhalen! Wat is je advies hiervoor?
[ Voor 4% gewijzigd door ViezeVis op 04-08-2023 19:23 ]
[ Voor 11% gewijzigd door barry86 op 05-08-2023 20:11 ]
Wat soms een beetje wil helpen is de reviews bij Hornbach lezen.barry86 schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 20:06:
[Afbeelding]
Wat is prijs-kwaliteit?
Wat is jullie ervaring?
Een goed merk kopen. Ik heb de beste ervaringen met Geberit. In de omschrijving van de pot stond beschreven dat de betere kwaliteit glazuur ervoor zorgt dat er veel minder op hecht. Dat is in de praktijk ook zo. Beter dan de Grohe pot die we ook thuis hebben en 10x beter dan wat je soms tegenkomt.barry86 schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 20:06:
[Afbeelding]
Een pot is een pot. Ik hecht niet veel waarde aan de design en daardoor 5j geleden de goedkoopste hangpot aangeschaft.
Wat een k*t ding is dat zeg. Vanaf dag 1 irriteer ik mij er al aan. De keutel spoelt slecht weg, papier spoelt slecht weg, zit snel verstopt en begint nu al bruin uit te slaan bij de waterrand.
Kom net vakantie en heb meerdere potten gezien. Ze zagen er allemaal modern uit en de 1 was zoals je verwacht en de ander was ook weer drama.
Aan de buitenkant kan ik dus niet niet zien wat goed of slecht is.
Nu komt er een badkamer verbouwing en een nieuwe pot moet worden uitgezocht. Ik ben in de wereld van potten gedoken maar daar wordt ik niks wijzer van. Standaard advies werk en wc eend adviseerd wc eend.
De duurste pot aanschaffen pas ik ook voor.
Wat is prijs-kwaliteit?
Wat is jullie ervaring?
Vandaag toch maar wat beter laten intekenen. Nog wel even wat huiswerk te doen. Qua vloer- en wandtegels moeten we nog even goed nadenken. De juiste tegels stonden nog niet in het programma en we weten nog of met zo'n kleine badkamer 60x60 tegels handig is. Tips? We kiezen voor een glazen wand i.p.v. stenen wand. Scheelt ook weer qua ruimte. Badkamermeubel is nu 1.20m met één kom. Ook daarvan twijfelen we nog of we 2 kommen willen, of misschien 1 kom en dan 1 meter breed.ViezeVis schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 19:20:
[...]
Qua maten enz. hebben we nog niks laten intekenen. Vooral eerst even wat inspiratie opdoen. Qua merken heb ik geen ervaring met Pelipal en Hotbath. Hotbath moet wel goed zijn. Het Pelipal meubel voelde wel stevig aan in de winkel. Zijn HPL-afdekbladen. Waar we ook nog mee zitten is de douchehoek. Ik lees wisselende verhalen over wel of geen glazen deur gebruiken voor een douchehoek. Op dit moment hebben wij een douchecabine van 93x93 cm van glas (merk Tiger) en daarnaast 35 cm loze ruimte. We twijfelen of we de kraan zouden verplaatsen naar de kant waar het raam zit zodat we die 35 cm ruimte ook kunnen benutten als doucheruimte. Maar dan zit ik er een beetje mee dat ik niet weet hoe je voorkomt dat het een zwembad wordt. Zelf zaten we te denken aan het maken van een tussenwandje aan de bestaande staande koof en dan een klein stukje glas (smoked grey glass), waar de douchekop dan achter zit. Iemand tips? Adviezen?
[...]
orf schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 21:07:
[...]
Een goed merk kopen. Ik heb de beste ervaringen met Geberit. In de omschrijving van de pot stond beschreven dat de betere kwaliteit glazuur ervoor zorgt dat er veel minder op hecht. Dat is in de praktijk ook zo. Beter dan de Grohe pot die we ook thuis hebben en 10x beter dan wat je soms tegenkomt.
Volgens mij werd de V&B Subway 3.0 ook al vaker aangehaald hier vanwege zo'n speciale coating en turboflush-achtige functie.syntesia schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 23:29:
Gewoon geberit halen toch met turboflush.
Dat dacht ik ook voordat wij begonnen aan project badkamerbarry86 schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 20:06:
Een pot is een pot.
Wij zijn uiteindelijk uitgekomen bij een V&B Subway toilet. Randloos, met speciale coating, soft close, weet ik veel wat allemaal.... maar we zijn er wel heel tevreden mee. Hij doet het altijd goed en ziet er prima uitWat is prijs-kwaliteit?
Wat is jullie ervaring?
[ Voor 14% gewijzigd door Richh op 06-08-2023 18:30 ]
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq