Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1

Pagina: 1 ... 83 ... 127 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shwan
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:47
Richh schreef op maandag 5 juni 2023 @ 09:54:
[...]

Nice! Lijkt qua indeling heel erg op de onze :)

Wij hebben uiteindelijk de inloopdouche vervangen voor een cabine, na veel wikken en wegen. Met de huidige tekening gaat de douche je toiletpot onderspetteren :P
Een cabine is misschien wat minder mooi, maar behoud ook bijvoorbeeld langer de warmte. Ben daar achteraf heel blij mee.
Dat is inderdaad ook iets wat wij hebben overwogen. Ik denk dat we de vrije toegang toch mooier vonden. Ook qua warmte hebben wij momenteel een soortgelijke opstellen waarin dit goed gaat. Al met al een overowgen keuze, maar toch een risico ben ik met je eens.
Overigens is de afstand tot aan de WC pot ongeveer 180cm. Waarvan ik mag hopen dat die afstand genoeg is zonder dat alles onder gespetterd is. Tenzij vrouwlief pirouettes gaat maken :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaikVeritas
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 05-10 14:39
Hallo, heeft er iemand hier ervaring met het impregneren van de badkamer. Wij willen een mozaïek natuursteen in de douche hebben. Om aanslag etc te voorkomen zaten we te denken om dit te impregneren bijvoorbeeld met StoneTech Natuursteen Impregneer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MENACExz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 05-10 14:42
Hi allemaal,

In onze nieuwe woning zit een kleine badkamer waarbij wij erg twijfelen over de meest handige indeling.
Het badkamerraam (rechtsonder in de plattegrond) is hoog en smal, ik schat 1.80m hoog en 1.50m breed.
De exacte afmetingen hopen wij deze week op te kunnen meten.

Het toilet zit in een aparte ruimte dus deze hoeft niet in de badkamer.
In principe gaat het om een douche, wastafelmeubel en een radiator.
Graag willen wij ook nog ergens de wasmand kwijt en indien mogelijk een badkamermeubel.

Wij hebben een zoontje van 9 maanden en hopen in de toekomst ons gezin nog te mogen uitbreiden.
Ruimte voor de wastafel en in de douche is daarom wel wenselijk (voor zo ver mogelijk natuurlijk)

Zouden jullie met ons mee willen denken en feedback willen geven op de huidige opzetjes?
Een blokje op de plattegrond staat gelijk aan 10cm2.

Alvast bedankt voor de moeite.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/etZcJJus8tH_kr0VZKkMjIP3h4E=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WzudsMBbZmd5FfkbSjpOpljI.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Z51Ca9Z7ZCLlmlb9ZQQb-mPcds=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a5ZWP6PKtl2ZB2xLbrgi5p4j.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d-4aV34e-IvaqpiouEYehTb-fIA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QVfoew4J5GRpn7QleYECQ50d.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6o5Md1oWZTNP40E4YdJGn4Bj6N4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tL2GypxClNuIr0yQYVMVLOBv.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l2Lf6QOnQZtmmwHQswzpteWoHSw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OHNVTRsmRtXlbtKmQsDg5YSB.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KaIE_wmItjsP-bk7eNDq4Clp0T4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AAL9bQA9CuOyZkN3vkDt7MgB.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-10 18:28
MENACExz schreef op maandag 12 juni 2023 @ 21:29:
Hi allemaal,

In onze nieuwe woning zit een kleine badkamer waarbij wij erg twijfelen over de meest handige indeling.
Het badkamerraam (rechtsonder in de plattegrond) is hoog en smal, ik schat 1.80m hoog en 1.50m breed.
De exacte afmetingen hopen wij deze week op te kunnen meten.

Het toilet zit in een aparte ruimte dus deze hoeft niet in de badkamer.
In principe gaat het om een douche, wastafelmeubel en een radiator.
Graag willen wij ook nog ergens de wasmand kwijt en indien mogelijk een badkamermeubel.

Wij hebben een zoontje van 9 maanden en hopen in de toekomst ons gezin nog te mogen uitbreiden.
Ruimte voor de wastafel en in de douche is daarom wel wenselijk (voor zo ver mogelijk natuurlijk)

Zouden jullie met ons mee willen denken en feedback willen geven op de huidige opzetjes?
Een blokje op de plattegrond staat gelijk aan 10cm2.

Alvast bedankt voor de moeite.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Welkom MENACExz
Kleine badkamers kan best een uitdaging zijn waar men aardig moet puzzelen.
Heb ik nl ook alleen jouw ruimte is" meer" vierkant en de deur zit in een hoek( ff ter info mag ik van uit gaan dat deur naar de gang gaat?) zie net een ander plaatje kan niet anders

Wat ik zo zie is dat je liefst douchebak met cabine?
Douchewand of cabine naast een raam kan maar ga je dan hoogte aanhouden van het raam?

Inloopdouche food for thoughts.
Heb ff hele ruwe schets gemaakt op mobiel pin me niet op tekenkunsten :P

Kleine toelichting:
Inloopdouche zoals deze schets kun je optimaal benutten.
Nu de kleine nog jong is kun je zoals wij deden baby bad loskoppelen en daar inzetten laat lekker spelen. Tevens kun je daar jezelf afdrogen/aankleden zonder degene te hinderen die bij badmeubel moet zijn.
Badmeubel heb je al 100x46, ik gok dat als je badmeubel als andere voorbeeld tegen de raamkant aanzit niet lekker uitkomt met een spiegel.(te laag)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HtOuyifZL-wCbZAhHAYULhF1Fso=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DXLNnpV5Jnm8haTTpiOyrTzO.png?f=fotoalbum_large

AnimeAdicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06:29

Freakie1NL

Grote Baas

Shwan schreef op zondag 4 juni 2023 @ 19:18:
Sleutel is binnen, badkamer verbouwing kan beginnen. Eerste dag al goed opgeschoten met leidingen verleggen. Ongelofelijk om voor te stellen dat dit uiteindelijk iets moet worden!

[Afbeelding]

En nog een keer het beoogde eindresultaat:

[Afbeelding]
Mooi beoogd resultaat dat zeker.
Maar waren de perskoppelingen in de aanbieding ofzo omdat beugels op waren? Juist het voordeel van meerlagen is dat je van A naar B kunt zonder koppeling, worden er alsnog koppelingen gebruikt op plekken die te vermijden zijn? En met mee storten in de cementdekvloer zal het beugelen en waterslag wel mee vallen, maar waarom niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Freakie1NL op 13-06-2023 09:07 ]

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m181087
  • Laatst online: 05-10 18:41
MENACExz schreef op maandag 12 juni 2023 @ 21:29:

Ik heb zelf ook kleine kinderen en net de badkamer verbouwd (zal de foto's binnenkort even hier plaatsen), maar denk ook even na over opbergruimte en eventueel extra zaken om bijvoorbeeld een handdoek aan op te kunnen hangen.
Alleen een wastafel meubel is erg weinig als je daar zowel handdoeken als overige artikelen in kwijt wilt voor meerdere personen. En 3+ handdoeken passen niet op 1 radiator.
Just my 2 cents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shwan
Freakie1NL schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 09:05:
[...]

Mooi beoogd resultaat dat zeker.
Maar waren de perskoppelingen in de aanbieding ofzo omdat beugels op waren? Juist het voordeel van meerlagen is dat je van A naar B kunt zonder koppeling, worden er alsnog koppelingen gebruikt op plekken die te vermijden zijn? En met mee storten in de cementdekvloer zal het beugelen en waterslag wel mee vallen, maar waarom niet.
Excuses, maar ik heb werkelijk waar geen idee waar je het over hebt. Maar dat ligt aan mij, want ik zit niet in de bouw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Laatst online: 06:29

Freakie1NL

Grote Baas

Shwan schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 08:27:
[...]

Excuses, maar ik heb werkelijk waar geen idee waar je het over hebt. Maar dat ligt aan mij, want ik zit niet in de bouw.
Excuus, zal het wat verduidelijken. En het zegt niet perse iets over de kwaliteit van de badkamer maar eerder iets over de kwaliteit van de installateurs.

De witte leidingen zijn de aanvoer van warm en koud water. Dit zijn plastic meer lagen buizen, anno 2023 toch wel het beste om te gebruiken. Deze kennen perskoppelingen. Zeer betrouwbaar maar toch wil je het aantal koppelingen minimaal houden. Bij de overgang van vloer naar muur hebben ze bij jou weer een koppeling toegepast, terwijl met de juiste radius dit niet had gehoeven c.q. de leiding uit 1 stuk had bestaan.

Verder is het aan te bevelen om de leidingen te beugelen, vast te zetten. Om waterslag (bonken van leiding bij sluiten kraan) te voorkomen.

Nogmaals deze toepassing zegt niets over de kwaliteit van de badkamer, en het werk kan nog steeds goed en kundig zijn uitgevoerd. Zijn alleen naar mijn mening opmerkelijke keuzes waar ik een installateur zeker op zou bevragen.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmmmmark
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:04
Na lang wikken en wegen hebben we besloten van onze 2 badkamers op de eerste verdieping 1grotere badkamer te maken. De onderstaande eerste foto is een ontwerp van een badkamer winkel (Maxaro). De rode lijnen geven de huidige muur en de tweede deur aan (deze deur wordt dus dicht gemaakt). Dit ontwerp lijkt het enige logische ontwerp wat we konden bedenken. Het ontwerp is niet helemaal compleet, we willen nog een nis onder de spiegel en de muur waar de badkraan uitkomt, daar moet denk ik ook een voorzetmuur geplaatst gaan worden om dat mogelijk te maken.

Nu heb ik een paar vragen:
(1) Heeft er iemand ervaring met Maxaro? Ze hebben erg veel huismerkspul en de kastjes leken erg simpel?
(2) Iemand een aanrader voor een andere goede badkamerwinkel in de omgeving van Rotterdam?
(3) Ik heb een aantal aannemers via werkspot benaderd. Ik weet alleen niet of je die echt kan vertrouwen om goede kwaliteit af te leveren. Wat is jullie ervaring hiermee? Nog tips om een goed uit te zoeken afgezien van de reviews op werkspot te lezen? We willen graag dat alles klaar in eind Sptember dus hebben wel haast? Moet je nog specifieke vragen stellen voor het materiaal, 1 aannemer had het over gips platen een andere over Qboard.
(4) Sommige aannemers geven een prijs inclusief container en materialen en andere zonder. Wat voor materiaal kosten (afgezien van bad, meubel, douche, tegels etc) moet je hiervoor rekenen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CF3rGxfkVrTBvKYp_pEuwZ7KKos=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/CKYyNw755Zxv4RonqjqTJ3ft.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AK785bi5hOAqjHU57Nmev0qLonc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zdj12nHthF1e4wnGRN1LSopl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SQwPJIBNgKF2ynUXQmkxwHPe6vo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z5WkVwYyIYks068FLRi2mynI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-KBzedkdo0bXNhFuBGCuMjPOQrM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fGP8IxG7BuIa6jy0quYPZHfC.jpg?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:31
mmmmmark schreef op maandag 19 juni 2023 @ 15:01:
Na lang wikken en wegen hebben we besloten van onze 2 badkamers op de eerste verdieping 1grotere badkamer te maken. De onderstaande eerste foto is een ontwerp van een badkamer winkel (Maxaro). De rode lijnen geven de huidige muur en de tweede deur aan (deze deur wordt dus dicht gemaakt). Dit ontwerp lijkt het enige logische ontwerp wat we konden bedenken. Het ontwerp is niet helemaal compleet, we willen nog een nis onder de spiegel en de muur waar de badkraan uitkomt, daar moet denk ik ook een voorzetmuur geplaatst gaan worden om dat mogelijk te maken.

Nu heb ik een paar vragen:
(1) Heeft er iemand ervaring met Maxaro? Ze hebben erg veel huismerkspul en de kastjes leken erg simpel?
(2) Iemand een aanrader voor een andere goede badkamerwinkel in de omgeving van Rotterdam?
(3) Ik heb een aantal aannemers via werkspot benaderd. Ik weet alleen niet of je die echt kan vertrouwen om goede kwaliteit af te leveren. Wat is jullie ervaring hiermee? Nog tips om een goed uit te zoeken afgezien van de reviews op werkspot te lezen? We willen graag dat alles klaar in eind Sptember dus hebben wel haast? Moet je nog specifieke vragen stellen voor het materiaal, 1 aannemer had het over gips platen een andere over Qboard.
(4) Sommige aannemers geven een prijs inclusief container en materialen en andere zonder. Wat voor materiaal kosten (afgezien van bad, meubel, douche, tegels etc) moet je hiervoor rekenen?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik vind het ontwerp erg simpel en basic. Wat meer bouwkundige elementen maken het vaak mooier en luxer. Dus bijvoorbeeld een inbouwnis ipv die lange kast. Mooiere materialen voor meubels helpt ook geen glimmend plastic maar echt hout. Kijk ook eens naar een vrijstaand bad die je misschien in de hoek kan plaatsen. Maakt het geheel ruimtelijker.

Als laatste: eind september klaar én via werkspot: dat is een recept voor prutsers, oplichters, picobello bv en beuners. Waarom perse september? Een harde deadline werkt vrij slecht bij dit soort projecten. Wat als je een aannemer vindt die het gaat doen, maar vervolgens uitloopt? Dan had je beter kunnen zoeken naar een goede aannemer.

Badkamers zijn berucht omdat de afwerking zo ontzettend belangrijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmmmmark
t14wo schreef op maandag 19 juni 2023 @ 15:49:
[...]

Ik vind het ontwerp erg simpel en basic. Wat meer bouwkundige elementen maken het vaak mooier en luxer. Dus bijvoorbeeld een inbouwnis ipv die lange kast. Mooiere materialen voor meubels helpt ook geen glimmend plastic maar echt hout. Kijk ook eens naar een vrijstaand bad die je misschien in de hoek kan plaatsen. Maakt het geheel ruimtelijker.

Als laatste: eind september klaar én via werkspot: dat is een recept voor prutsers, oplichters, picobello bv en beuners. Waarom perse september? Een harde deadline werkt vrij slecht bij dit soort projecten. Wat als je een aannemer vindt die het gaat doen, maar vervolgens uitloopt? Dan had je beter kunnen zoeken naar een goede aannemer.

Badkamers zijn berucht omdat de afwerking zo ontzettend belangrijk is.
Ik denk dat het idd een goed idee is om het bad wellicht te verplaasen en dan een inbouwnis te maken. Misschien de muut stukje verlengen (blauw vierkant en daar een paar nisjes in maken voor bijv handdoeken.

Tijdslijnen is ivm een baby die eraan komt maar ik deel je zorg..

Heb je een suggestie voor een bad, als je rechthoekig bad plaats in de hoek verlies je veel ruimte in de hoek..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CxvZZx9pf9lA_1KhguQDVFE-b8M=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/L3gRwUyxGicvgND2Fo2vBuk5.jpg?f=user_large

[ Voor 3% gewijzigd door mmmmmark op 19-06-2023 16:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• twi
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-07 16:10

twi

Zou hem zelf zo hebben gedaan. Bad en douche omwisselen. Maar dan moet je wel gewoon een muurtje zetten bij de inloopdouche i.p.v. een glazen plaat. Privacy in de douche (in een bad heb je dat m.i. toch minder nodig) wanneer de deur open staat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HhajfDAe6_G-LlLm5OqGoAAt5UI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/jGvbOI4YMhwTZrMggNIXhWtC.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmmmmark
twi schreef op maandag 19 juni 2023 @ 16:39:
Zou hem zelf zo hebben gedaan. Bad en douche omwisselen. Maar dan moet je wel gewoon een muurtje zetten bij de inloopdouche i.p.v. een glazen plaat. Privacy in de douche (in een bad heb je dat m.i. toch minder nodig) wanneer de deur open staat.

[Afbeelding]
De blauwe uitstekels aande muur zijn dan 2 kastjes?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t14wo
twi schreef op maandag 19 juni 2023 @ 16:39:

[Afbeelding]
Ja goede optie! Vind een inbouwdouche ook altijd mooier dan een glazen douche hoekje.

In die muur kan je dan meteen mooie nissen laten maken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Alic3
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05-07-2024
@mmmmmark Kijk ook goed naar je tegels, je hoéft niet overal en overal tot het plafond te tegelen. Je kunt de rest ook schilderen/stucen/behangen. Dan krijg je een luxere meer meer luchtigere uitstraling dan zo'n keramisch betonnen bunker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• twi
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-07 16:10

twi

mmmmmark schreef op maandag 19 juni 2023 @ 16:55:
[...]

De blauwe uitstekels aande muur zijn dan 2 kastjes?
Ja iets waar je direct uit bad of uit de douche je handdoeken kunt grijpen. Hierdoor heb je meer ruimte om een bredere kast te plaatsen.
Alic3 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 18:07:
@mmmmmark Kijk ook goed naar je tegels, je hoéft niet overal en overal tot het plafond te tegelen. Je kunt de rest ook schilderen/stucen/behangen. Dan krijg je een luxere meer meer luchtigere uitstraling dan zo'n keramisch betonnen bunker.
Eens, als ik de optie had gehad om bij mijn nieuwbouw tot een bepaalde hoogte te laten tegelen en de rest te stucen had ik het gedaan.

[ Voor 43% gewijzigd door twi op 19-06-2023 19:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mmmmmark
Alic3 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 18:07:
Ja dat is ook een goede optie inderdaad. De toilet beneden is ook gedeeltelijk rond dus die wilde we al met beton cire laten doen. Dat zou ook nog een optie zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m181087
Sowieso ook even de kranen checken. Ik zie op je plattegrond allemaal inbouwkranen. Heel mooi, maar veel opbouwkranen hebben zo'n inbouw diepte nodig, dat ze niet in elke muur kunnen. Best kans dus dat je met een inbouwkraan een koof nodig hebt om hem te kunnen plaatsen.
Verder ben ik zelf wel van het optegelen tot het plafond, maar dan zou ik wel voor iets meer variatie in de tegels gaan. Het is nu wel een erg grijze tombe.

Edit. De radiator zou ik ook op een andere plek doen, bijvoorbeeld op de bovenste muur, dus rechts als je de deur binnen loopt.
De looproute in je badkamer zal vaak gelijk naar links zijn als je de deur door komt. In je schets loop je nu tegen de radiator aan als je de bocht net te krap neemt.

[ Voor 26% gewijzigd door m181087 op 19-06-2023 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-10 18:49
Het is al vaker de revue gepasseerd, maar ik ben even benieuwd naar meningen over verarming in de badkamer.

We hebben in de huidige badkamer zo'n handdoekradiator, aangesloten op de CV. Die staat eigenlijk alleen even aan als het < 5 graden is, en dan alleen als de kinderen douchen. Heel soms voor Mrs. Tjolk, ik zelf douche sowieso sneller dan dat de CV werkt. We hebben een klein raampje wat doorgaans wel op een kier staat. Huis is verder prima geïsoleerd.

Badkamer is grofweg 6 m². Nieuwe badkamer gaat waarschijnlijk net als nu alleen een douche hebben (dwz geen bad), maar wel net op een andere plaats aangezien de indeling nu echt heel onhandig is. Beoogde plaats is vlak bij het open raam zonder scheiding tussen raam en douche.

We zijn wat opties aan het overwegen:
- Radiator verplaatsen naar tegenover douche, en dan eventueel IR radiator ipv CV
- Elektrische vloerverwarming
- IR Plafondpaneel

CV gebaseerd (vloer of wand) lijkt ons echt niet handig gezien de tijd die het nodig heeft om effect te hebben.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 03-10 07:16
Tjolk schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 11:45:
Het is al vaker de revue gepasseerd, maar ik ben even benieuwd naar meningen over verarming in de badkamer.

We hebben in de huidige badkamer zo'n handdoekradiator, aangesloten op de CV. Die staat eigenlijk alleen even aan als het < 5 graden is, en dan alleen als de kinderen douchen. Heel soms voor Mrs. Tjolk, ik zelf douche sowieso sneller dan dat de CV werkt. We hebben een klein raampje wat doorgaans wel op een kier staat. Huis is verder prima geïsoleerd.

Badkamer is grofweg 6 m². Nieuwe badkamer gaat waarschijnlijk net als nu alleen een douche hebben (dwz geen bad), maar wel net op een andere plaats aangezien de indeling nu echt heel onhandig is. Beoogde plaats is vlak bij het open raam zonder scheiding tussen raam en douche.

- Radiator verplaatsen naar tegenover douche, en dan eventueel IR radiator ipv CV
- IR Plafondpaneel

CV gebaseerd (vloer of wand) lijkt ons echt niet handig gezien de tijd die het nodig heeft om effect te hebben.
Moet je wel letten op de electrische aansluitng, plaatsing WCD, mag niet in de buurt van water
beste optie, is snel warm en warmte komt van onder af. Best wel ingrijpende verbouwing/aanpassing en relatief duur in aaschaf/aanleg
- IR Plafondpaneel
Kan, maar je hoofd wordt gefrituurd, beetje overdreven maar IR warmte van bovenaf is niet prettig, zeker niet als je plafond relatief laag is.

Wij hadden deze radiator (en de afstandbediening) in ons vorige huis, badkamer 9m2, hing op een plek waar je staat als je je afdroogt en bij badmeubel. werkt uitstekend. In onze nieuwe badkamer in ons nieuwe huis hangen we hem ook: https://www.badkamerwinke...60-x-8-5-cm-wit-300101000

Voor de duidelijkheid, dat ding verwarmt niet heel je ruimte maar maakt het aangenaam. De vrouw vond het altijd prima, dus dan is het goed :9 zelf zette ik dat ding niet aan

[ Voor 26% gewijzigd door Petje72 op 20-06-2023 12:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• j4y
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:26

j4y

:+
- IR Plafondpaneel

Wij hebben (wel met een warmtepomp) juist gekozen voor CV vloerverwarming. Dit omdat als je de warmtepomp op de goede manier gebruikt je toch al lange runs maakt en het mee laten draaien van een paar meter in de badkamer dan geen issue is. Gevolg: altijd lekker op temperatuur.

Met de elektrische opties moet je wel oppassen en altijd met timers en op tijd uitzetten. Anders kan het in de papieren lopen. Aan de andere kant ben je dat zo te lezen wel gewend dus dat is makkelijk

[ Voor 4% gewijzigd door j4y op 20-06-2023 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
Petje72 schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 12:42:
[...]

Moet je wel letten op de electrische aansluitng, plaatsing WCD, mag niet in de buurt van water
beste optie, is snel warm en warmte komt van onder af. Best wel ingrijpende verbouwing/aanpassing en relatief duur in aaschaf/aanleg
- IR Plafondpaneel
Kan, maar je hoofd wordt gefrituurd, beetje overdreven maar IR warmte van bovenaf is niet prettig, zeker niet als je plafond relatief laag is.

Wij hadden deze radiator (en de afstandbediening) in ons vorige huis, badkamer 9m2, hing op een plek waar je staat als je je afdroogt en bij badmeubel. werkt uitstekend. In onze nieuwe badkamer in ons nieuwe huis hangen we hem ook: https://www.badkamerwinke...60-x-8-5-cm-wit-300101000

Voor de duidelijkheid, dat ding verwarmt niet heel je ruimte maar maakt het aangenaam. De vrouw vond het altijd prima, dus dan is het goed :9 zelf zette ik dat ding niet aan
Zou je een verwarming kunnen ophangen tov inloopdouche? Dan heb ik het met name over de wcd.
Lengte is 1,60 m we gaan niet als het goed is sproeien op de radiator :+

Lengte inloop

AnimeAdicted

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 03-10 07:16
Offens1490 schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 19:45:
[...]

Zou je een verwarming kunnen ophangen tov inloopdouche? Dan heb ik het met name over de wcd.
Lengte is 1,60 m we gaan niet als het goed is sproeien op de radiator :+

Lengte inloop
hier staat alles uitgelegd: https://www.elektramat.nl...amer-elektra-richtlijnen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxvdh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-10 17:55
Goedemorgen allemaal! Na een tijdje hier gelurkt te hebben, hebben wij onlangs getekend voor onze nieuwbouwwoning. Begin juli moeten we e.e.a. vastzetten, waaronder de keuze voor de badkamer (via project dan wel casco). Gezien de exorbitante bedragen die de partij uit de bouw vraagt en de inflexibiliteit van deze partij, neigen wij naar casco.

Onze grootste 'zorg' omtrent de badkamer momenteel is het feit dat het een relatief kleine kamer is voor de grote van het huis (200m2+). Met verplaatsen van een muur + deur komen we op 330 x 280 exclusief een kleine uitsparing van 60x98 bij de deur.

Helaas is er geen optie de badkamer te verplaatsen naar een andere kamer (prefab, kan niet ivm afzuiging).

Onze wensen:
  • Inloop douche
  • Bad
  • Groot badmeubel
  • Verlaagd plafond met spotjes
  • We hebben liever geen 'traditionele' indeling waar de badkamer open is met in iedere hoek een functie (douche, wc, bad, meubel)
Om dit in deze ruimte ter realiseren hebben wij de volgende opstelling bedacht:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e6qn--hgZb2UqbdTh85C1elUZQ8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/TJ2iOfK31wZQLiwQPHpXoTa0.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jik9HFdJZ6hZGF19KwuLtW1t75k=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/14YoRUQazgtsICguZ46uqDqe.png?f=user_large

Indeling:
  • Badmeubel op langste muur (zal wss een op maat gemaakt meubel worden wat helemaal rechts begint en doorloopt to bij de radiator die rechtsonder komt
  • 'T splitsing' met rechts het toilet en links de inloop douche
  • Om het toilet op die plek te realiseren dient er een 'koof' of muur gemaakt te worden om de afvoer op de juiste plek te krijgen, vandaar dat je dat muurtje ziet
  • Douche is ongeveer 110 breed en 140 lang. Inloop ongeveer 60cm
  • WC is ongeveer 85cm breed en 110 lang. Inloop ongeveer 60cm
  • Bad is 155x80cm
Wij vragen ons af of deze indeling niet heel krap gaat voelen en zijn benieuwd naar feedback van jullie :) (en wellicht mogelijke alternatieven die we zelf over het hoofd hebben gezien.)

De enige mogelijkheid om de badkamer nog iets te 'verruimen' via de bouw is door het toilet apart te laten plaatsen (kosten EU3100 enkel voor de afvoer op een andere plek met wat muren er om).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alic3
@maxvdh Ik ben sowieso voorstander van een los toilet. Het is even een zure investering maar als je daardoor ook voor meer ruimte zorgt dan zou ik dat misschien wel doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aurum
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20:29
maxvdh schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 09:50:
Goedemorgen allemaal! Na een tijdje hier gelurkt te hebben, hebben wij onlangs getekend voor onze nieuwbouwwoning. Begin juli moeten we e.e.a. vastzetten, waaronder de keuze voor de badkamer (via project dan wel casco). Gezien de exorbitante bedragen die de partij uit de bouw vraagt en de inflexibiliteit van deze partij, neigen wij naar casco.

Onze grootste 'zorg' omtrent de badkamer momenteel is het feit dat het een relatief kleine kamer is voor de grote van het huis (200m2+). Met verplaatsen van een muur + deur komen we op 330 x 280 exclusief een kleine uitsparing van 60x98 bij de deur.

Helaas is er geen optie de badkamer te verplaatsen naar een andere kamer (prefab, kan niet ivm afzuiging).

Onze wensen:
  • Inloop douche
  • Bad
  • Groot badmeubel
  • Verlaagd plafond met spotjes
  • We hebben liever geen 'traditionele' indeling waar de badkamer open is met in iedere hoek een functie (douche, wc, bad, meubel)
Om dit in deze ruimte ter realiseren hebben wij de volgende opstelling bedacht:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Indeling:
  • Badmeubel op langste muur (zal wss een op maat gemaakt meubel worden wat helemaal rechts begint en doorloopt to bij de radiator die rechtsonder komt
  • 'T splitsing' met rechts het toilet en links de inloop douche
  • Om het toilet op die plek te realiseren dient er een 'koof' of muur gemaakt te worden om de afvoer op de juiste plek te krijgen, vandaar dat je dat muurtje ziet
  • Douche is ongeveer 110 breed en 140 lang. Inloop ongeveer 60cm
  • WC is ongeveer 85cm breed en 110 lang. Inloop ongeveer 60cm
  • Bad is 155x80cm
Wij vragen ons af of deze indeling niet heel krap gaat voelen en zijn benieuwd naar feedback van jullie :) (en wellicht mogelijke alternatieven die we zelf over het hoofd hebben gezien.)

De enige mogelijkheid om de badkamer nog iets te 'verruimen' via de bouw is door het toilet apart te laten plaatsen (kosten EU3100 enkel voor de afvoer op een andere plek met wat muren er om).
Wij hebben ook een groter huis (200+ m2) en onze badkamer is dan ook "maar" 3,5m x 3,3m maar dan wel vierkant. qua maat in ieder geval gelijkwaardig.
We hebben exact ook de indeling die je nu laat zien overwogen. Wij vonden eigenlijk dat onze badkamer daar niet groot genoeg voor was om de inloop naar de WC en de Douche een beetje redelijk te houden. Ik vind persoonlijk 60cm niet echt breed voelen. Ook verkleinde we daarmee de inloopdouche.

Toch uiteindelijk gegaan voor een meer open indeling en dat voelt erg prettig en ruim aan. Daardoor lijkt de badkamer toch groter en wel te passen bij het huis :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eXcT9D4wBiPha13GuXJE576j6JA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Grpd1yIF3bxLpxnroPcHMzFh.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xXmwle43RMeuojlQ87vLCXTUy2M=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A60rZu5BFkL9RStF555KW0p6.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-08-2023
Ik ga mijn badkamer volledig verbouwen dus fijn dat ik dit topic heb gevonden.
Veel nuttige informatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maxvdh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-10 17:55
Alic3 schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 10:08:
@maxvdh Ik ben sowieso voorstander van een los toilet. Het is even een zure investering maar als je daardoor ook voor meer ruimte zorgt dan zou ik dat misschien wel doen.
Thanks! Wij zien dat aparte toilet zelf niet zo zitten.
Aurum schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 11:57:
[...]

Wij hebben ook een groter huis (200+ m2) en onze badkamer is dan ook "maar" 3,5m x 3,3m maar dan wel vierkant. qua maat in ieder geval gelijkwaardig.
We hebben exact ook de indeling die je nu laat zien overwogen. Wij vonden eigenlijk dat onze badkamer daar niet groot genoeg voor was om de inloop naar de WC en de Douche een beetje redelijk te houden. Ik vind persoonlijk 60cm niet echt breed voelen. Ook verkleinde we daarmee de inloopdouche.

Toch uiteindelijk gegaan voor een meer open indeling en dat voelt erg prettig en ruim aan. Daardoor lijkt de badkamer toch groter en wel te passen bij het huis :)

[Afbeelding][Afbeelding]
Kijk, dat geeft ons een goed gevoel. Momenteel zijn we nog druk aan het kijken of de badkamer toch niet vergroot kan worden. Zo niet dan is dit een mooie om op terug vallen. Dank voor het delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urbanuss
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 23-09 01:15
Iemand ervaring met een partij die opties aanbied voor badkamer meubels met pootjes? (dus niet aan de wand aangezien het een tussenmuur is). Veel partijen zoals Sanidirect, Maxaro, ... bieden alleen de wand versies aan. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• big bang
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03:55
Urbanuss schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 08:24:
Iemand ervaring met een partij die opties aanbied voor badkamer meubels met pootjes? (dus niet aan de wand aangezien het een tussenmuur is). Veel partijen zoals Sanidirect, Maxaro, ... bieden alleen de wand versies aan. Bedankt!
Ikea hemnes/enhet? En anders misschien Ikea pootjes onder een ander meubel monteren?

Persoonlijk zou ik je tussenmuur verstevigen trouwens, maar da’s mijn twee cent.

It's time to play the music, it's time to light the lights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
Urbanuss schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 08:24:
Zo’n kast kan prima aan een tussenmuur hangen. Hoe denk je dat de meeste mensen die doen. ;)

Je moet gewoon zorgen voor goede passende pluggen.

Daarnaast biedt bijvoorbeeld x2o voor hun Balmani meubels een extra balk die je onder het meubel plaatst.

Wat voor materiaal is die muur? Zal vast gasbetonblokken zijn. En mogelijk 10cm, maar in ieder geval 7cm.

[ Voor 8% gewijzigd door t14wo op 22-06-2023 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urbanuss
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 23-09 01:15
t14wo schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 08:50:
[...]

Zo’n kast kan prima aan een tussenmuur hangen. Hoe denk je dat de meeste mensen die doen. ;)

Je moet gewoon zorgen voor goede passende pluggen.

Daarnaast biedt bijvoorbeeld x2o voor hun Balmani meubels een extra balk die je onder het meubel plaatst.

Wat voor materiaal is die muur? Zal vast gasbetonblokken zijn. En mogelijk 10cm, maar in ieder geval 7cm.
Het zal een nieuwe tussenmuur worden, dus iets met een osb 9mm en 9mm gipsplaat. Ik kan mezelf niet voorstellen dat die muur dat kan houden, maar misschien is dat een verkeerd inzicht vanuit mijn kant.

Aangezien het een zolder transformatie is, kan ik de tussenmuur niet te dik maken aangezien we al niet teveel ruimte hebben

[ Voor 8% gewijzigd door Urbanuss op 22-06-2023 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• big bang
@Urbanuss In de badkamer neem ik aan dat je sowieso fermacel of vergelijkbaar gebruikt, en dat kan uit zichzelf al best wat hebben. Verder zou je kunnen kiezen om (extra) balken/metalstud profielen strategisch te plaatsen voor het meubel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• El-Vder
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:19
Urbanuss schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 08:58:
[...]

Het zal een nieuwe tussenmuur worden, dus iets met een osb 9mm en 9mm gipsplaat. Ik kan mezelf niet voorstellen dat die muur dat kan houden, maar misschien is dat een verkeerd inzicht vanuit mijn kant.

Aangezien het een zolder transformatie is, kan ik de tussenmuur niet te dik maken aangezien we al niet teveel ruimte hebben
Ik zou dan kiezen voor een 18mm osb. Die ene cm extra zal niet de wereld zijn, maar scheelt wel met ophangen van meubels, spiegels etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-10 11:07
Ik ben op zoek naar 2 losse spiegels zonder verlichting maar wel met verwarming, maar gewoon niet/ bijna niet te krijgen in de vorm die ik wil.

Hoe zijn de ervaringen met een spiegelverwarming er achteraf op plakken, werkt dit hetzelfde? of is het precies hetzelfde als je een kant en klare spiegel koopt met verwarming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 22:58

Rzaan

Altijd zoekende

El-Vder schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 10:12:
[...]

Ik zou dan kiezen voor een 18mm osb. Die ene cm extra zal niet de wereld zijn, maar scheelt wel met ophangen van meubels, spiegels etc.
Denk dat 12mm ook al voldoende is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-10 16:12

Japser

Jeej!

Members only: Badkamer/Toilet renovatie
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 15% gewijzigd door Japser op 23-06-2023 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• big bang
@JapserIk vind het echt heel veel geld. Wel fatsoenlijke kranen en inbouwresevoir, maaar dat mag je hier ook wel voor verwachten. Kijk eens welke materialen ze leveren, en zet eens vergelijkbare materialen bij X2O in je mandje, en kijk eens wat je dan effectief voor het installeren en ontzorgen betaald. En kijk of je voor dat geld niet veel beter een losse installateur kunt inschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
  • Nu online
Voor deze bedragen raad ik je sterk aan 3 verschillende zaken binnen te wandelen....

v.b.:
1,00 Hansgrohe ecostcmfrt badthermostaat mat zwart
1,00 Hansgrohe pulsify s badset 1j 125 cm mat zwart
Totaal excl. Btw € 2.670,55

Omdat je demontage en installtie kosten elders als aparte kostenpost opgeeft mag ik aannemen dat dit materiaal prijzen zijn?
Een simpele google search:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cOXy0Ka6YJPXtv46_i6GMcuKELU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lq7SN1I8hXAcFb8nJE2eRxzk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aMfSAqHgVL3yE3hdIq_NtnGobM4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CLqrOXhTbyT5wsbUxwMd9yyK.jpg?f=fotoalbum_large

8)7 , succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
@Japser 43 m² aan tegels/betoncire? Is dat niet veel teveel? Je bent dan incl BTW ruim 6k kwijt aan je vloeren en wandafwerking. Da's echt wel heel veel hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Laatst online: 03-10 21:31
Tjolk schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 11:53:
@Japser 43 m² aan tegels/betoncire? Is dat niet veel teveel? Je bent dan incl BTW ruim 6k kwijt aan je vloeren en wandafwerking. Da's echt wel heel veel hoor.
A.d.h.v. z'n plattegrond kan je toch wel opmaken dat dat wel redelijk klopt?

Maar over heel de lijn vind ik 'm wel stevig aan de prijs ja.
Even snel hier en daar wat steekproeven doen met online prijzen en dan zie je dat er links en rechts flink te besparen valt.

Je betaald nu € 453,32 ex btw voor een WC borstel en rol houders.
Vind ik nogal wat.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser

Japser

Jeej!

barry86 schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 11:35:
Voor deze bedragen raad ik je sterk aan 3 verschillende zaken binnen te wandelen....

v.b.:
1,00 Hansgrohe ecostcmfrt badthermostaat mat zwart
1,00 Hansgrohe pulsify s badset 1j 125 cm mat zwart
Totaal excl. Btw € 2.670,55

Omdat je demontage en installtie kosten elders als aparte kostenpost opgeeft mag ik aannemen dat dit materiaal prijzen zijn?
Een simpele google search:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

8)7 , succes!
In die specifieke totaalprijs zit natuurlijk ook een bad welke voor ongeveer 2000,- gaat, niet alleen bovenstaande artikelen natuurlijk. Ik weet dat we een ander type bad kunnen kiezen welke ingetegeld kan worden en dat scheelt dan inderdaad een kleine 1000,-.

Het soort randzaken als wc rol houder en toiletborst laat ik er nog wel afhalen, haal wel een toiletset bij de Gamma voor veel goedkoper. Dat zijn de easy wins.

Al met al op de posten voor interieur en kranen etc kunnen we inderdaad besparen, maar het grote geld zit toch met name in de posten arbeid en tegelwerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t14wo
Je post je hele offerte, wat het geheel transparant maakt en vraagt vervolgens wat wij ervan vinden.

Zoek dan in ieder geval zelf even uit wat de producten die je wil aanschaffen online kosten. Ik ga dat niet voor je doen in ieder geval. ;)

Installatiekosten, tegels etc. kan je best feedback op vragen. Evenals wat een gebruikelijke meerprijs is wanneer je alles bij 1 partij koopt. Je krijgt dan vanzelfsprekend niet alles voor de internetprijs.

Ik zou in ieder geval zeggen: materialen internetprijs +15-20% lijkt mij zeer schappelijk. Dat is marge die ze direct in de zak steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser

Japser

Jeej!

t14wo schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 12:28:
[...]

Je post je hele offerte, wat het geheel transparant maakt en vraagt vervolgens wat wij ervan vinden.

Zoek dan in ieder geval zelf even uit wat de producten die je wil aanschaffen online kosten. Ik ga dat niet voor je doen in ieder geval. ;)

Installatiekosten, tegels etc. kan je best feedback op vragen. Evenals wat een gebruikelijke meerprijs is wanneer je alles bij 1 partij koopt. Je krijgt dan vanzelfsprekend niet alles voor de internetprijs.

Ik zou in ieder geval zeggen: materialen internetprijs +15-20% lijkt mij zeer schappelijk. Dat is marge die ze direct in de zak steken.
Transparant vind ik nog wel meevallen in die zin dat er flinke materiaalprijzen genomen zijn. Ik kan zeker alle online prijzen erbij vinden , vroeg ook niet of jullie dit wilden doen :) Mijn soort van probleem is min of meer het overleggen aan de partij waar we mee in gesprek zijn. Voor ons is het belangrijk dat we alles via 1 partij kunnen regelen en niet alles zelf hoeven te plannen (tegelzetter, stucadoor, loodgieter, etc.).

Maar wat betreft arbeid etc. is dit toch een redelijke vraag of dit een beetje marktconform is?

[ Voor 15% gewijzigd door Japser op 23-06-2023 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
Japser schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 12:30:
[...]

Transparant vind ik nog wel meevallen in die zin dat er flinke materiaalprijzen genomen zijn. Maar wat betreft arbeid etc. is dit toch een redelijke vraag of dit een beetje marktconform is?
Nee, heb het er over dat jouw post voldoende info bevat. Die is transparant. Maar de materialen kun je zelf al even bij elkaar klikken. Op hoeveel kom je dan uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser

Japser

Jeej!

t14wo schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 12:31:
[...]

Nee, heb het er over dat jouw post voldoende info bevat. Die is transparant. Maar de materialen kun je zelf al even bij elkaar klikken. Op hoeveel kom je dan uit?
Ik kan tussen de 5000-10000 bij elkaar shoppen voor het merendeel van de aritkelen zoals meubel,bad , douche en kranen vanuit de offerte op basis van standaard vs luxere segment.

Besteloverzicht
8 artikelen
Totaal adviesprijs
€ 8.764,66
Jouw prijs
€ 4.597,-
Subtotaal
€ 4.597,-
Extra korting
- € 400,-
Verzending
GRATIS
Totaal (incl. BTW)
€ 4.197,-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mmmmmark
Obv eerdere feedback een nieuw ontwerp laten maken. Bad en douche nu omgedraaid en een kast in een nis gemaakt. Zie onderstaande foto's en een link naar een 360 graden/panorama foto. De link geeft het beste beeld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n2kVQ8L7eq1YbgEN4oB-KCK7vTg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TiDDf7yc2pV70OyNGPeH6eIA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9lq6zSBMWbLI5L-L_S1byC0r9Mg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u9Km76DqaPcRkDUjPvLbj33F.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0ayVxHFv2K4_b2ZJOrGqIMjkABo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G5xfjwXAuFCcXAYQYbNL626S.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

mmmmmark schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 21:47:
Obv eerdere feedback een nieuw ontwerp laten maken. Bad en douche nu omgedraaid en een kast in een nis gemaakt. Zie onderstaande foto's en een link naar een 360 graden/panorama foto. De link geeft het beste beeld.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zo'n kast hebben wij ook, ideaal. Mooi de wasmand in de lade en de schone handdoeken op de planken.
Was wel duur maatwerk, want massief eiken en de planken zijn 5cm 'dik'. Maar zeker waard.

Hoi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:39
mmmmmark schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 21:47:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Fraai! Veel beter

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Shwan
Met enige moeite de 270x120 tegels naar boven gekregen. Belangrijkste is dat ze heelhuids boven zijn gekomen.

De tegels komen hier (oude render):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qCUlZ3ltj7Z11QF0pn0FCPUT00s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/URwwEw1rrNQENLK2opAsGENa.jpg?f=fotoalbum_large

Op de foto komt de tegel niet echt goed tot zijn recht, deze week worden ze geplaatst!:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OLXvnOdcsc4p3QeNO2PrjnBBnzE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tLUjntkjkUKe8MhgkimGoADd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alic3
@Shwan Gaat die douchewand wel lukken? Die is nog breder dan de tegel als ik het goed zie? Maar misschien vertekent je render een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shwan
Alic3 schreef op zondag 25 juni 2023 @ 21:07:
@Shwan Gaat die douchewand wel lukken? Die is nog breder dan de tegel als ik het goed zie? Maar misschien vertekent je render een beetje.
Het zijn 3 platen (als je goed kijkt). Uiteindelijk worden ze 90 breed en 260 lang ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:27

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Vraagje. Iemand die bij ons eerder een tegelreparatie heeft gedaan vraagt voor het opnieuw tegelen van een badkamer +/- 2-3000 euro excl. slopen. Bedrijfsmatig en ook voor bedrijven. Is dat een normaal bedrag? Vond het wel 'meevallen'. Ws extra werk zoals visgraatbetegeling leggen niet inbegrepen denk ik.

Maat: 2m x 2m

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjolk
Voor 2 of 20 of 200 m²?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
ViezeVis schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 21:59:
Vraagje. Iemand die bij ons eerder een tegelreparatie heeft gedaan vraagt voor het opnieuw tegelen van een badkamer +/- 2-3000 euro excl. slopen. Bedrijfsmatig en ook voor bedrijven. Is dat een normaal bedrag? Vond het wel 'meevallen'. Ws extra werk zoals visgraatbetegeling leggen niet inbegrepen denk ik.
Ik zou 'bij bedrijven' eerder een nadeel vinden. Daar owrdt toch vaak wat minder op de details gelet omdat het gewoon goedkoop moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Ik dacht dat ik de maten erbij had gezet. Anders wordt 't wel spannend. Het gaat om een badkamer van +/- 4m2 (2x2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
t14wo schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 08:12:
[...]

Ik zou 'bij bedrijven' eerder een nadeel vinden. Daar owrdt toch vaak wat minder op de details gelet omdat het gewoon goedkoop moet.
Het is een ZZP'er. Hij vindt 't ook leuk om te doen. Plaatst op Facebook ook geregeld veel nieuwe klussen die hij heeft afgerond. En zo te zien besteed hij ook kitwerk uit aan professionals. Dat doet hij niet zelf.

(Ik meende ook dat hij het leidingwerk laat verleggen door loodgieters in zijn kring, die ook sleuven vrezen enzovoort).

[ Voor 11% gewijzigd door ViezeVis op 28-06-2023 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
ViezeVis schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 08:41:
[...]

Ik dacht dat ik de maten erbij had gezet. Anders wordt 't wel spannend. Het gaat om een badkamer van +/- 4m2 (2x2).
Ik zou gewoon op basis van nacalculatie doen. Vind het vreemd om een zzp’er niet per uur in te huren. Zeker voor een standaard tegelklusje.

Gewoon materialen in rekening laten brengen en daarnaast zijn tarief à €50-60 p/u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
t14wo schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 08:45:
[...]

Ik zou gewoon op basis van nacalculatie doen. Vind het vreemd om een zzp’er niet per uur in te huren. Zeker voor een standaard tegelklusje.

Gewoon materialen in rekening laten brengen en daarnaast zijn tarief à €50-60 p/u.
Het was ook een indicatie van 2-3000 euro. Zo op het eerste oog. Is dat geen gek bedrag als je daar ongeveer op uitkomt denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
ViezeVis schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 08:47:
[...]

Het was ook een indicatie van 2-3000 euro. Zo op het eerste oog. Is dat geen gek bedrag als je daar ongeveer op uitkomt denk je?
Ik lees dit:
Doorgaans kan een tegelzetter tussen de 8 en 10 m2 meter per dag tegelen in een badkamer of toilet. En tussen de 15 en 20 m2 per dag bij het tegelen van een vloer. Echter zijn er natuurlijk een hoop variabelen die invloed kunnen hebben op de snelheid hiervan.

Dus als jij 4m2 vloeroppervlak hebt, dan heb je:
4m2 (vloer)
5m2 (2.5m hoog)
5m2
5m2
2m2 (daar zit de deur)
----------
21 vierkante meter. Klopt dat?

In dat geval zou het niet meer dan een dag of 2 moeten duren. Tenzij er nog vee geprept moet worden. of je moeilijke hoekjes en overgangen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:29
In onze nieuwbouwwoning krijgen wij straks een inpandige badkamer, wat ik ergens toch wel wat jammer vind omdat ik een fan ben een raam in de badkamer voor daglicht en ventilatie. Maargoed dit is wat het is.

Nu begin ik mij de laatste weken meer af te vragen of ik met een WTW systeem een inpandige badkamer wel snel mistvrij en droog kan krijgen, om zo bijv. schimmel te voorkomen.
Wat is hierin jullie ervaring?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prodat
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 28-09 17:34
Strider schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 09:29:
In onze nieuwbouwwoning krijgen wij straks een inpandige badkamer, wat ik ergens toch wel wat jammer vind omdat ik een fan ben een raam in de badkamer voor daglicht en ventilatie. Maargoed dit is wat het is.

Nu begin ik mij de laatste weken meer af te vragen of ik met een WTW systeem een inpandige badkamer wel snel mistvrij en droog kan krijgen, om zo bijv. schimmel te voorkomen.
Wat is hierin jullie ervaring?
Wij hebben een badkamer met raam, december 2022 nieuwbouw opgeleverd, en zelfs met WTW standje max en raam open vind ik het bedroevend slecht, met raam dicht is het helemaal een vochtige ruimte na douchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:29
Prodat schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 14:19:
[...]

Wij hebben een badkamer met raam, december 2022 nieuwbouw opgeleverd, en zelfs met WTW standje max en raam open vind ik het bedroevend slecht, met raam dicht is het helemaal een vochtige ruimte na douchen.
Zijn daar eigenlijk richtlijnen voor waar je als bouwer aan moet voldoen? :)

BlaBlaBla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 22:09
t14wo schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 08:50:
[...]

Ik lees dit:
Doorgaans kan een tegelzetter tussen de 8 en 10 m2 meter per dag tegelen in een badkamer of toilet. En tussen de 15 en 20 m2 per dag bij het tegelen van een vloer. Echter zijn er natuurlijk een hoop variabelen die invloed kunnen hebben op de snelheid hiervan.

Dus als jij 4m2 vloeroppervlak hebt, dan heb je:
4m2 (vloer)
5m2 (2.5m hoog)
5m2
5m2
2m2 (daar zit de deur)
----------

In dat geval zou het niet meer dan een dag of 2 moeten duren. Tenzij er nog vee geprept moet worden. of je moeilijke hoekjes en overgangen hebt.
Dus je gaat iemand advies geven dat t wel in een dag of 2 moet kunnen aan de hand van iets wat je op internet hebt gevonden?

Ik kan je verklappen, die m2s ga je niet halen als.je wil dat t netjes gebeurt in een kleine badkamer.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
Makrolon schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 20:24:
[...]

Dus je gaat iemand advies geven dat t wel in een dag of 2 moet kunnen aan de hand van iets wat je op internet hebt gevonden?

Ik kan je verklappen, die m2s ga je niet halen als.je wil dat t netjes gebeurt in een kleine badkamer.
Zeker. Dat zie je toch? ;)
Het is net zo goed gokken. Misschien heeft hij wel een inbouwnis, een toiletombouw, een douchegoot en een aflopende inloopdouche. Dan gaat het allemaal veel langer duren. En oja, misschien 7*12 visgraat en niet gerectificeerde 90*90 tegels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Wat zijn nu de top kraanmerken tegenwoordig? Hotbath? Grohe? Damixa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brownyster
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20:59
Heeft iemand een idee wat stucwerk badkamer kost van ca 25 m3?

Indicatie is waar ik naar op zoek ben.

Groet browny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m181087
Ferra schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 23:30:
Wat zijn nu de top kraanmerken tegenwoordig? Hotbath? Grohe? Damixa?
In dit topic staan alle drie de merken meerdere malen benoemd en beschreven. Net als Hansgrohe.
Zoek daar even tussen. Deze vraag is al zo vaak gesteld.
brownyster schreef op zondag 2 juli 2023 @ 00:00:
Heeft iemand een idee wat stucwerk badkamer kost van ca 25 m3?

Indicatie is waar ik naar op zoek ben.
Letterlijk je vraag op google stellen is dit de eerste hit.
Staan alle prijzen voor je op een rij. Prijzen hangen uiteraard samen met het aantal hoeken/gaatjes/kozijnen/effenheid muur en dat soort zaken.

[ Voor 46% gewijzigd door m181087 op 02-07-2023 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brownyster
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20:59
m181087 schreef op zondag 2 juli 2023 @ 12:54:
[...]

In dit topic staan alle drie de merken meerdere malen benoemd en beschreven. Net als Hansgrohe.
Zoek daar even tussen. Deze vraag is al zo vaak gesteld.

Hoi, dank voor je link. Die had ik nog niet gezien.

Bij mij hebben ze 25 m3 gedaan en kom op dikke 80 euro per m3 dat is dus veel te veel zeg .

Ik ga eens even met ze in gesprek.

Super b dankt

[...]

Letterlijk je vraag op google stellen is dit de eerste hit.
Staan alle prijzen voor je op een rij. Prijzen hangen uiteraard samen met het aantal hoeken/gaatjes/kozijnen/effenheid muur en dat soort zaken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 22:58

Rzaan

Altijd zoekende

t14wo schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 08:50:

Mijn tegellegger (die zeker niet de sneltste is) doet er langer over.
Hij werkt wel erg nauwkeurig en dat heb ik net iets liever.
Hij loopt trap op, trap af om nog net een millimeter van de tegel af te slijpen.
Maar fuck, wat is hij langzaam.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t14wo
Rzaan schreef op zondag 2 juli 2023 @ 18:29:
[...]

Mijn tegellegger (die zeker niet de sneltste is) doet er langer over.
Hij werkt wel erg nauwkeurig en dat heb ik net iets liever.
Hij loopt trap op, trap af om nog net een millimeter van de tegel af te slijpen.
Maar fuck, wat is hij langzaam.
Zou ik ook liever hebben. Dan kost t maar een paar honderd meer. Je kijkt anders 20 jaar tegen een randje die niet goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rien43
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 05-10 15:21
Ik sta op het punt een douchegoot te kopen. Onze douche is (waar de douchekop aan hangt) 2.000mm breed. De totale afmeting van de douche is 2.000mm x 1.000mm. Nu was ik voornemens om hier een 90cm brede douchegoot te plaatsen tegen de muur waar de douchekop aan bevestigd is. Is (de capaciteit van) een 90cm brede goot voldoende in mijn geval of is het beter om een bredere te pakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m181087
Rien43 schreef op zondag 2 juli 2023 @ 21:27:
Ik sta op het punt een douchegoot te kopen. Onze douche is (waar de douchekop aan hangt) 2.000mm breed. De totale afmeting van de douche is 2.000mm x 1.000mm. Nu was ik voornemens om hier een 90cm brede douchegoot te plaatsen tegen de muur waar de douchekop aan bevestigd is. Is (de capaciteit van) een 90cm brede goot voldoende in mijn geval of is het beter om een bredere te pakken.
Ik denk dat je vooral moet kijken wat je het mooiste vindt. Ik kan me voorstellen dat een 90cm goot voor een 200cm wand nogal klein oogt. Ook moet er dan vanaf de zijkant een groter stuk met afschot worden geplaatst; beide zijden 55cm als je in het midden plaatst.
Als je bijvoorbeeld een 140cm goot neemt, hoeft aan beide zijden nog 'maar' 30 cm afschot gerealiseerd te worden.

De breedte van je douchegoot is waarschijnlijk niet de bottleneck van de capaciteit. De (diameter van de) leiding die is aangesloten op je douchegoot bepaalt de afvoercapaciteit.
Er komt x aantal liter per minuut uit je douchekop; dat moet afgevoerd worden. Hoe groot je douche is aan vierkante meters maakt daarbij niet uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koja78
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 29-09 19:55
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/USckLfrMuySjEz-E0gklDt9C1-o=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/jRes4WPlOlQasP7mZWSJ43AY.png?f=user_large

Ik ga dood. (renovatie badkamer)

[ Voor 5% gewijzigd door Koja78 op 03-07-2023 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
Koja78 schreef op maandag 3 juli 2023 @ 13:13:
[Afbeelding]

goede ganaden 360 werkuren??
22 dagen met 2 man is dat niet heel veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
[Afbeelding]

Even iets meer context is hier gewenst. Beetje een offerte neerplempen is natuurlijk niet te bedoeling.
syntesia schreef op maandag 3 juli 2023 @ 13:17:
[...]

396uur staan er zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koja78
syntesia schreef op maandag 3 juli 2023 @ 13:17:
[...]

Ze beweren bij hoog en bij laag dat dat nodig is voor afbraak en heropbouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 04-10 20:17
Hard wegrennen. Dit is veel en veel te duur - ook al heb je A merken. Goede genade zeg :o Eerst dacht ik dat het toilet en badkamer was, dat vond ik al veel en veel te duur. Toen ik zag dat dit nog apart van elkaar was verslikte ik mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:46
[Afbeelding]

Wel een erg vreemde offerte.. als je EUR 500 voor een plafond betaald, dan ga ik er vanuit dat daar ook de uren bij in zitten. Maar daarnaast nog eens 360 uur.. dat is 9 weken fulltime werk!

10 weken als je slopen meerekent 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door BasvanS op 03-07-2023 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
Koja78 schreef op maandag 3 juli 2023 @ 13:22:
[...]

Ze beweren bij hoog en bij laag dat dat nodig is voor afbraak en heropbouw.
Als je een badkamer van 100m2 heb misschien.

Ze zijn bij mijn badkamer en toilet nu bezig, ik betaal minder dan de helft van jou excl btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser

Japser

Jeej!

ColeJ schreef op maandag 3 juli 2023 @ 13:22:
[...]

Hard wegrennen. Dit is veel en veel te duur - ook al heb je A merken. Goede genade zeg :o Eerst dacht ik dat het toilet en badkamer was, dat vond ik al veel en veel te duur. Toen ik zag dat dit nog apart van elkaar was verslikte ik mij...
Nee dit is dus wel de totaalprijs voor zowel badkamer als toilet. We hebben nog gesprekken dus we gaan natuurlijk nog wel e.e.a. aanpassen enzo maar ik betaal ook liever wel wat meer als ik het gevoel heb met een betrouwbare en redelijke partij te maken heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koja78
BasvanS schreef op maandag 3 juli 2023 @ 13:25:
[...]

Wel een erg vreemde offerte.. als je EUR 500 voor een plafond betaald, dan ga ik er vanuit dat daar ook de uren bij in zitten. Maar daarnaast nog eens 360 uur.. dat is 9 weken fulltime werk!

10 weken als je slopen meerekent 8)7
Inderdaad... ik snap het ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koja78
Flix20 schreef op maandag 3 juli 2023 @ 13:20:
[...]

Even iets meer context is hier gewenst. Beetje een offerte neerplempen is natuurlijk niet te bedoeling.

[...]

396uur staan er zelfs.
Context is renovatie van een oude badkamer. Dat moet gebeuren omdat de vorige eigenaars blijkbaar bespaard hebben op het vochtscherm.. en met tegeltjes kan je het al raden.. vochtinsijpeling en schade aan de andere kant van de muur.

Huidige badkamer is een kleine badkamer in een rijhuis met douchecabine, ligbad, lavabomeubel en een kast.

Wat we wilden was tussenmuurtje slopen (scheiding douche en bad) en bad opschuiven zodat de douche iets groter kan.. radiator wordt vervangen door een electrische verwarming... meubel met één lavabo.. één op maat gemaakte kast om een verloren uitsparing te vullen.

Vals plafond moet er in om eindelijk ook deftige afzuiging te voorzien.

Verder ken ik het woord "neerplempen" niet maar kon ik de betekenis afleiden uit de context :-p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:46
Koja78 schreef op maandag 3 juli 2023 @ 13:28:
[...]

Inderdaad... ik snap het ook niet...
Om nog even door te gaan:

EUR 297 aan verf.. voor 18m2 verf
EUR 200/m2 voor de vloer tegel...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t14wo
[Afbeelding]

hahaha. 9 weken fulltime werk??? En dan ook nog op nacalculatie (Vermoedelijk Werk zoals door deze professional genoemd). En dan zijn er nog allerlei posten waar óók arbeid in zit. Die ruikt naar oplichting waarbij je geen idee hebt waar de tijd aan besteed is.

Oke, iets verder mijn reactie gespecificeerd:

- LED strip €470 euro
Dit is een 5 meter lange Neon LED strip, geschikt voor buitengebrui €65: https://www.ledstripkonin...it-midi-recht-losse-strip

- 36 uur (is VIER DAGEN) om een badkamer af te breken. Ik kan je verzekeren dat ik het in 1 dag kan. 1,5 dag als alles weer brandschoon moet zijn.

- Plafond is ook belachelijk door. Zeker omdat er nergens arbeid bij zit. Dus dit is 500 uero voor 2 platen gips van 6 euro per stuk en een paar delen metealstud à €50 hooguit.

- Jij wilt graag een soort betonciré achtig spul bij de douche. Dat is inderdaad duur, maar niet 200 euro per meter duur. Dat kost je rond de 100-120 euro per meter.

- Dan de rest van de ruimte. Meneer wilt graag €60 (ZESTIG) voor het vliezen en schilderen van een vierkante meter. Dat is 'vrij' ruim.

- hahaha... Er staat een douchegoot van 650 euro op je offerte. Wat vond je zelf bij het googlen?

- Meubeltip: kijk bij X2O voor de Balmani meubels. Echt hout en mooi spul voor een normale prijs.

- 3 DUIZEND euro voor een douchehoek. (wel netjes incl. plaatsen) Je moet het vooral zelf weten, maar ik zou het niet doen. ;) Dit zijn extreem hoge prijzen. Ik heb een douchehoek van 500 euro. Ook mooi zwart, en antikalk. Ik zou niet weten wat je meer zou willen dan dit.

[ Voor 72% gewijzigd door t14wo op 03-07-2023 14:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t14wo
BasvanS schreef op maandag 3 juli 2023 @ 13:36:
[...]

Om nog even door te gaan:

EUR 297 aan verf.. voor 18m2 verf
EUR 200/m2 voor de vloer tegel...
En die verf kost 91 euro als consument in de BTW om te kopen. :) @Koja78
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ENzghtPOvc9hk79GJqAoI3w4guw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LF8kRF2oXp9eRY2VNBwxNfJg.png?f=fotoalbum_large

Kijk. Uiteindelijk zijn mensen altijd zelf verantwoordelijk voor de keuzes die ze maken, maar bij dit soort offertes zou je willen dat er een plek is om dit soort pannenkoeken ter verantwoording te roepen.

[ Voor 14% gewijzigd door t14wo op 03-07-2023 14:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• syntesia
Dus gewoon mooi hun uurtarief bij de materiaal nog inberekend en dan nog een los kopje met uren
lekker dubbel verdienen zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 04-10 20:17
Japser schreef op maandag 3 juli 2023 @ 13:28:
[...]

Nee dit is dus wel de totaalprijs voor zowel badkamer als toilet. We hebben nog gesprekken dus we gaan natuurlijk nog wel e.e.a. aanpassen enzo maar ik betaal ook liever wel wat meer als ik het gevoel heb met een betrouwbare en redelijke partij te maken heb.
Ik begrijp je gevoel wel maar staar je niet blind. Over welke toko hebben wij het hier? Het meerendeel van de "badkamerboeren" zijn namelijk gewoon dozenschuivers. Je koopt bij hun de spullen en zij trekken een ZZP'er van de straat die het bij jou komt installeren. De enige die in dienst zijn, zijn de verkopers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flix20
Dit schreeuwt oprot offerte.
Eigenlijk geen tijd hebben maar mocht iemand toch zo gek zijn akkoord te geven, gaan ze je er toch nog wel even tussen plannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
Flix20 schreef op maandag 3 juli 2023 @ 14:43:
Dit schreeuwt oprot offerte.
Eigenlijk geen tijd hebben maar mocht iemand toch zo gek zijn akkoord te geven, gaan ze je er toch nog wel even tussen plannen.
Inderdaad. En er zijn particulieren dit dit slikken. Mijn vaste installateur doet hetzelfde. Kom hier voor 35 euro zwart maar calculeert zonder blikken of blozen duizenden euro’s voor een simpele klus. Hij noemt het vakantiegeldklussen. Ik vind er wat van, maargoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Plus 36 uur sloopwerk. Ik als amateur had een badkamer van 7m2 in minder tijd *netjes* gesloopt, klaar voor opbouw. Alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
Japser schreef op maandag 3 juli 2023 @ 13:28:
[...]

Als je bereid bent meer te betalen mag je mij wel een bericht sturen 😁 allemachtig, 390 uur. Dat is echt veel en veel te veel. Misschien wel dubbel te veel.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makrolon
Ik pak de douchegoot altijd 10-15 cm kleiner dan de wand waar hij tussen moet. T liefst rond de 12 cm. Das echt het mooiste. Kleiner moet je niet willen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacbookProx
  • Laatst online: 24-09 18:20
Toevallig recent vernomen dat je geen WR gips als plafond moet platen, maar liever gewoon gips. Ademt stuk beter, minder kans op schimmel als gevolg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
  • Nu online
[Afbeelding]

En alles zeker ex btw 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koja78
Naturlich

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koja78
Bedankt allen voor de input. We wisten dat dit niet kon, nu weten we het zeker.
Maar als leek heb je de argumenten niet om er deftig tegen in te kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
Heb je een tekening van je badkamer? want mis wel om hoeveel m2 het gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koja78
syntesia schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 09:51:
[...]

Heb je een tekening van je badkamer? want mis wel om hoeveel m2 het gaat
Zal het es moeten opmeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
Nog een tip bekijk zo ver mogelijk is hoe diep je de vloer in kunt en uiteraard hoe dik je tegels zijn.
Ik heb mijn vloer deels moeten verhogen door hogere tegels en ik niet nog verder de vloer in kon zonder de
Vloer constructie te beschadigen(lees ijzer door te zagen.

AnimeAdicted

Pagina: 1 ... 83 ... 127 Laatste