Toon posts:

Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1

Pagina: 1 ... 80 81 82 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Poumelie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:47
Oliesjeik1 schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 21:02:
SITUATIE:
Wij zijn voor onze badkamer op zoek naar een douchedeur en een vaste glazen wand.
We kunnen echter niet echt iets vinden zo kant en klaar...

DETAILS (zie ook bijgevoegde plaatjes):
Deur
  • Type: Links draaiend, draaideur danwel pendeldeur
  • Afm: 70cm breed, tussen 200-220cm hoog
  • Bevestiging: aan de vaste muur (dus niet aan de glazen vaste wand), deur sluit op de vaste glazen wand.
  • Muurbevestiging: mag een muurprofiel danwel tweepunts/driepuntsbevestiging zijn (scharnier)
  • Kleur: RVS, wit of geborsteld nikkel
Vaste glazen wand:
  • Afm: 50 cm breed, tussen 200-220cm hoog
  • Bevestiging: aan de muur vast (rechts) en aan de vloer met u-profiel
  • Muurbevestiging: muurprofiel / uprofiel
  • Stabilisatiestang: het liefst geen (lees de ene keer dat het wel moet en de andere keer weer niet met afmeting van 50cm
VRAAG
Ik heb al op veel sites gekeken maar vind niet echt iets in deze combinatie. Tevens gekeken om op maat te maken via bijvoorbeeld glazz.nl maar dat is gelijk weer erg prijzig.

Dacht daarna: wellicht zelf losse onderdelen bestellen.. dus u-profiel via bijvoorbeeld https://www.douchestripon...-glaze-douchewand-profiel en het glas weer via een andere partij maar weet niet of ik daarmee veel gedoe op m'n hals haal.

Oftewel, ben beetje opzoek naar advies/tips, etc.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Veel sites zetten niet alle mogelijke opties van een bepaald iets op de website, omdat er talloze mogelijkheden van alles zijn. Ik zou gewoon dit bericht naar websites als badkamerwinkel, sanitairwinkel etc etc bestellen en dan kunnen ze het vast wel regelen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Oliesjeik1
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:59
Poumelie schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 21:14:
[...]

Veel sites zetten niet alle mogelijke opties van een bepaald iets op de website, omdat er talloze mogelijkheden van alles zijn. Ik zou gewoon dit bericht naar websites als badkamerwinkel, sanitairwinkel etc etc bestellen en dan kunnen ze het vast wel regelen.
Ja heb ik al gedaan (zo'n 7 winkels) maar de gegeven opties (als ze er al 1 gaven) was niet al te best.

d'n oliesjeik

• jedijkhuis
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18:13
Oliesjeik1 schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 22:33:
[...]

Ja heb ik al gedaan (zo'n 7 winkels) maar de gegeven opties (als ze er al 1 gaven) was niet al te best.
Je kan hier nog zelf kijken en anders ze misschien zelf een mailtje sturen met de info die je hebt.
https://www.vanrijnproducts.nl/home.html
Daarna volgens mij prima te bestellen bij de sani-xxx

En iets als bij Maxaro: Diamond Douchedeur | 120 cm Rvs Helder glas Draaideur (met bijv. de code DDB22661110BR) is geen optie?

• Oliesjeik1
  • Laatst online: 15:59
jedijkhuis schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 07:55:
[...]

Je kan hier nog zelf kijken en anders ze misschien zelf een mailtje sturen met de info die je hebt.
https://www.vanrijnproducts.nl/home.html
Daarna volgens mij prima te bestellen bij de sani-xxx
Thanks, mail is verstuurd.
En iets als bij Maxaro: Diamond Douchedeur | 120 cm Rvs Helder glas Draaideur (met bijv. de code DDB22661110BR) is geen optie?
Hierbij zijn de scharnieren van de deur dus gemonteerd aan de vaste glazen wand. We zoeken juist een versie waarbij de deurscharnieren gemonteerd zijn aan de muur.

Blijkbaar blijkt dat niet veel voor te komen want ik zie bijna alleen maar varianten waar de deur dus aan de vaste glazen wand gemonteerd is.

d'n oliesjeik

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sebastiaan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:59
SITUATIE:
Wij zijn voor onze badkamer op zoek naar een douchedeur en een vaste glazen wand.

Deur
  • Bevestiging: aan de vaste muur (dus niet aan de glazen vaste wand), deur sluit op de vaste glazen wand.
  • Muurbevestiging: mag een muurprofiel danwel tweepunts/driepuntsbevestiging zijn (scharnier)
Vaste glazen wand:
  • Stabilisatiestang: het liefst geen (lees de ene keer dat het wel moet en de andere keer weer niet met afmeting van 50cm
VRAAG
Ik heb al op veel sites gekeken maar vind niet echt iets in deze combinatie. Tevens gekeken om op maat te maken via bijvoorbeeld glazz.nl maar dat is gelijk weer erg prijzig.

Dacht daarna: wellicht zelf losse onderdelen bestellen.. dus u-profiel via bijvoorbeeld https://www.douchestripon...-glaze-douchewand-profiel en het glas weer via een andere partij maar weet niet of ik daarmee veel gedoe op m'n hals haal.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wellicht deze: https://www.glasdiscount....r/view/configurator_id/4/

Variant Douche nis met deur L en vaste wand R lijkt toch te zijn wat je zoekt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D-SkyLimit
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 02-06 17:27
SITUATIE:

Deur
Vaste glazen wand:
VRAAG

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er goed uit. wat voor programma heb je hiervoor gebruikt als ik vragen mag? _/-\o_

Acties:
  • 0Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
D-SkyLimit schreef op maandag 15 mei 2023 @ 15:03:
[...]

Ziet er goed uit. wat voor programma heb je hiervoor gebruikt als ik vragen mag? _/-\o_
Dat is Sketchup.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• d0nny41
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16:57
Heeft iemand ervaring met niet uitgevoerde werkzaamheden van de badkamer?
Mijn ouders hebben een badkamer aangeschaft.
Montage viel 3 weken later i.v.m. ziekte, kan gebeuren.
De aannemer gaf vervolgens aan dat die haast had, omdat die binnenkort op vakantie wilde. Zolang de werkzaamheden goed worden verricht hebben wij daar geen problemen mee.

Echter zijn een hoop werkzaamheden niet uitgevoerd:
- Plafond zou verlaagd worden & gestukt. Echter heeft hij gewoon een normale gipsplaat op het plafond gedaan en dit geverfd. Hij zei dat die nooit stukt en dat Grando dit weet, maar dan verwachten wij wel ons geld terug ?
- Tegels zouden verwijderd worden, evt meerprijs als wij een gipswand hadden. Echter is er gewoon over de tegels heen getegeld. Opzich kunnen wij dit ook wel accepteren, mits wij het geld terugkrijgen wat wij betaald hebben voor het verwijderen v/d tegels en vloer/wanden tegel klaar maken.
- Elektra zou worden gedaan, maar hier hebben wij een meerprijs voor gekregen. Terwijl het contract spreekt over alle elektra verleggen incl. materiaalkosten. Wij hebben niet om een extra stopcontact o.i.d. gevraagd.
- We hebben betaald om de gehele badkamer te betegelen, echter zei die aannemer nooit onder en rondom het bad te betegelen. Dit zie je namelijk niet, en zou voor lekkage zorgen ? Akkoord, mits geld terug voor de tegels die wij teveel hebben betaald en het leggen hiervan.

Er zijn wel wat meer puntjes, maar dat heeft meer met de afwerking en communicatie te maken. Daar zal ik het nu even niet over hebben.

Vorige week een mail gestuurt, maar geen reactie ontvangen. Wel zijn we gebeld door de aannemer, maar dit was in het weekend en de telefoon was niet bij de hand. We bespreken dit liever ook met Grando, omdat wij met hen een koopovereenkomst hebben.

Eenmaal bij Grando aangekomen was de vestigingsmanager er niet, maar wilde iemand anders ons wel te woord staan. Hij vertelde dat hij alleen verstand heeft van keukens, maar dat die het verhaal wel wilde aanhoren.

Hij vertelde dat hij niks kan inbrengen, omdat hij de afspraken niet kent. Begrijpelijk, echter staat alles vast op papier en dit lieten we hem ook zien. Hierop reageerde hij o.a. dat het ook wel eens andersom gebeurd, dat een klant de aannemer een plafond laat stuken, terwijl dit niet in het contract staat. Dus in dit gevoel moeten de goede onder de kwade leiden ? Dit vind ik een zeer kwalijke opmerking.

We zullen nog een gesprek hebben met de manager, en we hebben alvast een case aangemaakt bij de rechtsbijstand. Heeft iemand van jullie een soortgelijke situatie meegemaakt? Alles staat zwart op wit, dus het lijkt mij allemaal vrij simpel; gewoon geld terug voor hetgeen wat niet is geleverd. Voor de rest willen wij uiteraard wel gewoon betalen. Echter beloofde de instelling van de werknemer weinig goeds..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-06 02:23

mphilipp

Romanes eunt domus

d0nny41 schreef op maandag 15 mei 2023 @ 18:28:
Hij vertelde dat hij niks kan inbrengen, omdat hij de afspraken niet kent. Begrijpelijk, echter staat alles vast op papier en dit lieten we hem ook zien. Hierop reageerde hij o.a. dat het ook wel eens andersom gebeurd, dat een klant de aannemer een plafond laat stuken, terwijl dit niet in het contract staat. Dus in dit gevoel moeten de goede onder de kwade leiden ? Dit vind ik een zeer kwalijke opmerking.
Een hele rare opmerking. Wat in het contract staat is leidend. Net als de opmerkingen van de aannemer dat 'ze dat nooit doen' is irrlevant. Als in het contract staat dat ze iets moeten doen, moeten ze dat doen, of voor aanvang van de werkzaamheden met de klant door de plannen lopen en aangeven wat in hun ogen niet zinvol is.
Daarom wil ik ook voordat ik ook maar een offerte krijg van een aannemer met hem het werk doornemen, zodat ie dan al kan zeggen wat ie niet goed vindt of niet wil doen. En als het verhaal via een andere partij gaat, zou ik op dag 1 even met die figuur het werk doornemen. Als ie dan iets geks ziet, kan ie het dán zeggen. Dat geeft duidelijkheid voor beiden. Afwijkingen en opmerkingen noteren, dan kun je daar later geen discussie meer over krijgen.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• t14wo
  • Nu online
d0nny41 schreef op maandag 15 mei 2023 @ 18:28:
Heeft iemand ervaring met niet uitgevoerde werkzaamheden van de badkamer?
Mijn ouders hebben via Grando keukens & badkamers in Hoofddorp een badkamer aangeschaft.
Montage viel 3 weken later i.v.m. ziekte, kan gebeuren.
De aannemer gaf vervolgens aan dat die haast had, omdat die binnenkort op vakantie wilde. Zolang de werkzaamheden goed worden verricht hebben wij daar geen problemen mee.

Echter zijn een hoop werkzaamheden niet uitgevoerd:
- Plafond zou verlaagd worden & gestukt. Echter heeft hij gewoon een normale gipsplaat op het plafond gedaan en dit geverfd. Hij zei dat die nooit stukt en dat Grando dit weet, maar dan verwachten wij wel ons geld terug ?
- Tegels zouden verwijderd worden, evt meerprijs als wij een gipswand hadden. Echter is er gewoon over de tegels heen getegeld. Opzich kunnen wij dit ook wel accepteren, mits wij het geld terugkrijgen wat wij betaald hebben voor het verwijderen v/d tegels en vloer/wanden tegel klaar maken.
- Elektra zou worden gedaan, maar hier hebben wij een meerprijs voor gekregen. Terwijl het contract spreekt over alle elektra verleggen incl. materiaalkosten. Wij hebben niet om een extra stopcontact o.i.d. gevraagd.
- We hebben betaald om de gehele badkamer te betegelen, echter zei die aannemer nooit onder en rondom het bad te betegelen. Dit zie je namelijk niet, en zou voor lekkage zorgen ? Akkoord, mits geld terug voor de tegels die wij teveel hebben betaald en het leggen hiervan.

Er zijn wel wat meer puntjes, maar dat heeft meer met de afwerking en communicatie te maken. Daar zal ik het nu even niet over hebben.

Vorige week een mail gestuurt, maar geen reactie ontvangen. Wel zijn we gebeld door de aannemer, maar dit was in het weekend en de telefoon was niet bij de hand. We bespreken dit liever ook met Grando, omdat wij met hen een koopovereenkomst hebben.

Eenmaal bij Grando aangekomen was de vestigingsmanager er niet, maar wilde iemand anders ons wel te woord staan. Hij vertelde dat hij alleen verstand heeft van keukens, maar dat die het verhaal wel wilde aanhoren.

We zullen nog een gesprek hebben met de manager, en we hebben alvast een case aangemaakt bij de rechtsbijstand. Heeft iemand van jullie een soortgelijke situatie meegemaakt? Alles staat zwart op wit, dus het lijkt mij allemaal vrij simpel; gewoon geld terug voor hetgeen wat niet is geleverd. Voor de rest willen wij uiteraard wel gewoon betalen. Echter beloofde de instelling van de werknemer weinig goeds..
Je hebt nog geen contact met de winkel gehad, dus snap niet precies wat je hier wilt horen. Niemand zal je vertellen dat het nakomen van afspraken normaal is.

Dus bij deze: ik vind alle punten belachelijk op 1 na: tegelen achter het bad. Bedoel je onder een bad die met back to wall of hoekbad staat? Want daar wordt natuurlijk nooit getegeld. Waarom zou je daar dure arbeid en tegels aan besteden?

Afspraak maken met de verantwoordelijke bij Grando en alles bespreken. Meer kan je niet doen. Maar met zulke duidelijk vastgelede afspraken en niet nakoming ervan is het een redelijk simpele zaak.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Poumelie
t14wo schreef op maandag 15 mei 2023 @ 19:45:
[...]

Je hebt nog geen contact met de winkel gehad, dus snap niet precies wat je hier wilt horen. Niemand zal je vertellen dat het nakomen van afspraken normaal is.

Dus bij deze: ik vind alle punten belachelijk op 1 na: tegelen achter het bad. Bedoel je onder een bad die met back to wall of hoekbad staat? Want daar wordt natuurlijk nooit getegeld. Waarom zou je daar dure arbeid en tegels aan besteden?

Afspraak maken met de verantwoordelijke bij Grando en alles bespreken. Meer kan je niet doen. Maar met zulke duidelijk vastgelede afspraken en niet nakoming ervan is het een redelijk simpele zaak.
Als het om een half vrijstaand bad oid gaat zou je daar inderdaad geen tegels voor besteld moeten hebben (of geadviseerd moeten zijn dat daar achter nog tegels moeten komen). Dat wordt inderdaad nooit gedaan.

Rest gewoon ff reactie afwachten.

De instelling van de werknemer kan weinig beloven, maar hij is dan ook niet de verantwoordelijke, en lulde waarschijnlijk ook maar wat uit zijn nek betreffende deze kwestie (inclusief dat hij niet had moeten zeggen dat er ook wel eens wat extra wordt gedaan. Da’s leuk maar dat is jullie probleem niet, en voor die uitspraak zal ‘ie vast wel een soort van op z’n kop krijgen zodra dit duidelijk is bij verantwoordelijke).

[Voor 18% gewijzigd door Poumelie op 15-05-2023 20:41]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• interior
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 22-05 13:49
SITUATIE:

Deur
Vaste glazen wand:
VRAAG

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wellicht voldoet deze niet aan alle wensen maar check:

https://www.q1sanitair.nl...rvs-look-linkslrechts.awp

Je geeft de maten door (van totale glazen wand) draairichting etc.
Deze heb je ook in verschillende kleuren profiel en je kunt glaskleur ook eventueel aanpassen. Deur van 70 hebben ze niet maar wel 80 .

Acties:
  • 0Henk 'm!

• interior
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 22-05 13:49
*snip* mag inderdaad niet.

[Voor 89% gewijzigd door Señor Sjon op 16-05-2023 10:42]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• d0nny41
mphilipp schreef op maandag 15 mei 2023 @ 19:18:
[...]

Een hele rare opmerking. Wat in het contract staat is leidend. Net als de opmerkingen van de aannemer dat 'ze dat nooit doen' is irrlevant. Als in het contract staat dat ze iets moeten doen, moeten ze dat doen, of voor aanvang van de werkzaamheden met de klant door de plannen lopen en aangeven wat in hun ogen niet zinvol is.
Daarom wil ik ook voordat ik ook maar een offerte krijg van een aannemer met hem het werk doornemen, zodat ie dan al kan zeggen wat ie niet goed vindt of niet wil doen. En als het verhaal via een andere partij gaat, zou ik op dag 1 even met die figuur het werk doornemen. Als ie dan iets geks ziet, kan ie het dán zeggen. Dat geeft duidelijkheid voor beiden. Afwijkingen en opmerkingen noteren, dan kun je daar later geen discussie meer over krijgen.
Voortaan zal ik inderdaad eerst alles extra goed doornemen met de aannemer. Dit is ook de eerste keer dat ik meehelp met een verbouwing, dus zeker een leermoment voor mij. Wel hebben we destijds voor Grando gekozen, omdat zij ons zouden "ontzorgen".
t14wo schreef op maandag 15 mei 2023 @ 19:45:
[...]

Wel contact gehad met de winkel, maar niet met de manager. De manager heeft inmiddels wel geantwoord. Hij mailde dat wij mondeling toestemming hebben gegeven om over de bestaande tegels te tegelen. Dit klopt niet; ze waren begonnen zonder ons te informeren. Achteraf kunnen wij er wel mee leven mits wij het teveel betaalde terug krijgen. Echter werd ons verteld dat een verlaagd plafond stuken, alle tegels verwijderen ( 4 wanden + vloer) en vloeren en wanden tegelklaar maken een paar uurtjes werk zou zijn geweest. Hoe redelijk is dit?
Poumelie schreef op maandag 15 mei 2023 @ 20:29:
[...]

Als het om een half vrijstaand bad oid gaat zou je daar inderdaad geen tegels voor besteld moeten hebben (of geadviseerd moeten zijn dat daar achter nog tegels moeten komen). Dat wordt inderdaad nooit gedaan.

Rest gewoon ff reactie afwachten.

De instelling van de werknemer kan weinig beloven, maar hij is dan ook niet de verantwoordelijke, en lulde waarschijnlijk ook maar wat uit zijn nek betreffende deze kwestie (inclusief dat hij niet had moeten zeggen dat er ook wel eens wat extra wordt gedaan. Da’s leuk maar dat is jullie probleem niet, en voor die uitspraak zal ‘ie vast wel een soort van op z’n kop krijgen zodra dit duidelijk is bij verantwoordelijke).
toen de aannemer dit aangaf vonden wij dit ook erg logisch klinken, maar in de calculatie is rekening gehouden met de gehele vloeroppervlakte, en ook de hele wandoppervlakte. Het gaat hier om een kleine badkamer, waardoor het "snijverlies" wel erg hoog is. Manager doet ook moeilijk en zegt dat wij mondeling toestemming voor alles hebben gegeven, wat niet zo is.

Grando wilt alleen een gesprek met de aannemer erbij, maar pas als hij terug is van vakantie. Is dit redelijk? De schoonheidsfouten van meneer willen we wellicht wel laten gaan, maar waar het ons vooral omgaat is dat de werkzaamheden die zijn afgesproken met Grando niet zijn uitgevoerd. Deze afspraken hebben wij met Grando en niet met de aannemer. We hebben het idee dat het vriendjes zijn, aangezien ze erg goed over hem praten. Het kan wel een hele goede aannemer zijn, maar dat neemt niet weg dat bij ons werkzaamheden niet zijn verricht terwijl hier wel rekening mee is gehouden in de factuur die wij samen met Grando hebben opgesteld.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 19:37

Rzaan

Altijd zoekende

Ik zit net te zoeken naar een Grohe douche.
Wat ik superhinderlijk vind bij dat merk, is dat ik me door allerhande flauwekul teksten moet ploeteren die alleen maar in superlatieven vertellen hoe mijn leven een paradijs zal worden.
Maar wat er bijzonder aan een bepaald type is, of waarom het ene type duurder/goedkoper is, is nauwelijks te vinden.
Bloedirritant.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:31
SITUATIE:

Deur
Vaste glazen wand:
VRAAG

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Totale breedte is dus 1m20?
Dat is namelijk letterlijk een deel van onze douchehoek. Er zijn heel veel douchehoeken van 120x90cm bijvoorbeeld. Het 90cm deel kan je misschien wel verkopen :P

Bij Q1 sanitair is het soms mogelijk om, eventueel met behulp van een verkoper in de winkel, slechts een deel van het product te kopen. Je krijgt als je je afmetingen invult een lijstje met onderdelen die bij de douchehoek horen, je kan dan de 90cm glasplaat wellicht niet meebestellen: https://www.q1sanitair.nl...at-zwart-linkslrechts.awp

Bij X2o heb je bijvoorbeeld zoiets: https://www.x2o.nl/luca-v...ast-zijpaneel-120cm-63045, koop nog wat meer spulletjes bij die toko zodat je aan de 1000 euro komt (=200 korting) en zet het overgebleven deel op Marktplaats. Onder de streep heb je dan redelijk goedkoop wat je zoekt denk ik :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-06 02:23

mphilipp

Romanes eunt domus

d0nny41 schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 13:05:
[...]
Grando wilt alleen een gesprek met de aannemer erbij, maar pas als hij terug is van vakantie. Is dit redelijk?
Lijkt mij wel. Je hebt dan hoor en wederhoor. De aannemer heeft ook gezegd dat Grando op de hoogte was van het werk dat hij normaliter niet uitvoert. Ik zou in dat geval ook de reactie van Grando willen zien/horen. Als namelijk Grando geweten zou moeten hebben dat bepaalde dingen niet gedaan worden, waarom heb je er dan wel een offerte voor gekregen. Als je een gedetailleerde offerte hebt, zou ik vast gaan strepen om te kijken wat je terug zou moeten krijgen. Maar ik vrees dat de offerte alleen materiaal en werk specificeert en niet elk detail met een bedrag erbij. Dat doen ze nooit, zodat ze je straks kunnen afschepen met een bedrag als schadevergoeding/korting dat veel te laag is. Offertes zijn gemaakt zodat ze niet nagerekend kunnen worden.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mfpieters
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 19:01
Echter werd ons verteld dat een verlaagd plafond stuken, alle tegels verwijderen ( 4 wanden + vloer) en vloeren en wanden tegelklaar maken een paar uurtjes werk zou zijn geweest. Hoe redelijk is dit?
Volgens mij moet ik een offerte opvragen bij jouw aannemer. Ik heb een half jaar geleden de volgende onderdelen geoffreerd gekregen bij Hornbach:
  1. BADKAMER DEMONTAGE SANITAIRE OBJECTEN INCL AFDOPPEN: €420
  2. SLOOPWERKZAAMHEDEN BADKAMER GROTER DAN 12 M3: €1560
  3. STUKADOREN PLAFOND PER M2: €28/m2
Ik denk dat je met puntjes 2 en 3 een aardige indicatie hebt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• big bang
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19:03
[...]

Wel contact gehad met de winkel, maar niet met de manager. De manager heeft inmiddels wel geantwoord. Hij mailde dat wij mondeling toestemming hebben gegeven om over de bestaande tegels te tegelen. Dit klopt niet; ze waren begonnen zonder ons te informeren. Achteraf kunnen wij er wel mee leven mits wij het teveel betaalde terug krijgen. Echter werd ons verteld dat een verlaagd plafond stuken, alle tegels verwijderen ( 4 wanden + vloer) en vloeren en wanden tegelklaar maken een paar uurtjes werk zou zijn geweest. Hoe redelijk is dit?
[...]
Ik zou inzetten op dat ze alsnog de werkzaamheden uitvoeren zoals overeengekomen. Als leverage. Want nu proberen ze zich er vanaf te maken met een fooi.

It's time to play the music, it's time to light the lights

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 19:21
[...]

Voortaan zal ik inderdaad eerst alles extra goed doornemen met de aannemer. Dit is ook de eerste keer dat ik meehelp met een verbouwing, dus zeker een leermoment voor mij. Wel hebben we destijds voor Grando gekozen, omdat zij ons zouden "ontzorgen".
[...]

[...]

toen de aannemer dit aangaf vonden wij dit ook erg logisch klinken, maar in de calculatie is rekening gehouden met de gehele vloeroppervlakte, en ook de hele wandoppervlakte. Het gaat hier om een kleine badkamer, waardoor het "snijverlies" wel erg hoog is. Manager doet ook moeilijk en zegt dat wij mondeling toestemming voor alles hebben gegeven, wat niet zo is.

Grando wilt alleen een gesprek met de aannemer erbij, maar pas als hij terug is van vakantie. Is dit redelijk? De schoonheidsfouten van meneer willen we wellicht wel laten gaan, maar waar het ons vooral omgaat is dat de werkzaamheden die zijn afgesproken met Grando niet zijn uitgevoerd. Deze afspraken hebben wij met Grando en niet met de aannemer. We hebben het idee dat het vriendjes zijn, aangezien ze erg goed over hem praten. Het kan wel een hele goede aannemer zijn, maar dat neemt niet weg dat bij ons werkzaamheden niet zijn verricht terwijl hier wel rekening mee is gehouden in de factuur die wij samen met Grando hebben opgesteld.
Wat voor plafond heb je nu gekregen? Gipsplaten met de naden in t zicht of hebben ze de naden vlak gemaakt?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• d0nny41
mphilipp schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 13:25:
[...]

Lijkt mij wel. Je hebt dan hoor en wederhoor. De aannemer heeft ook gezegd dat Grando op de hoogte was van het werk dat hij normaliter niet uitvoert. Ik zou in dat geval ook de reactie van Grando willen zien/horen. Als namelijk Grando geweten zou moeten hebben dat bepaalde dingen niet gedaan worden, waarom heb je er dan wel een offerte voor gekregen. Als je een gedetailleerde offerte hebt, zou ik vast gaan strepen om te kijken wat je terug zou moeten krijgen. Maar ik vrees dat de offerte alleen materiaal en werk specificeert en niet elk detail met een bedrag erbij. Dat doen ze nooit, zodat ze je straks kunnen afschepen met een bedrag als schadevergoeding/korting dat veel te laag is. Offertes zijn gemaakt zodat ze niet nagerekend kunnen worden.
Dat is inderdaad een hele goede vraag! Ik ben benieuwd wat ze daarop zullen antwoorden. Je hebt gelijk over de offerte; wellicht is de enige oplossing om een onafhankelijke aannemer te laten bepalen welk percentage van de werkzaamheden niet is uitgevoerd om zo tot een eerlijke vergoeding te komen. Inmiddels is het ook een principekwestie .
mfpieters schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 13:41:
[...]

Volgens mij moet ik een offerte opvragen bij jouw aannemer. Ik heb een half jaar geleden de volgende onderdelen geoffreerd gekregen bij Hornbach:
  1. BADKAMER DEMONTAGE SANITAIRE OBJECTEN INCL AFDOPPEN: €420
  2. SLOOPWERKZAAMHEDEN BADKAMER GROTER DAN 12 M3: €1560
  3. STUKADOREN PLAFOND PER M2: €28/m2
Ik denk dat je met puntjes 2 en 3 een aardige indicatie hebt.
Bedankt! Jouw badkamer is waarschijnlijk wel een stukje groter, aangezien die van ons precies 12m3 is. Maar..... een paar uurtjes werk zal het ook niet zijn. Hele nuttige informatie.
big bang schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 18:23:
[...]

Ik zou inzetten op dat ze alsnog de werkzaamheden uitvoeren zoals overeengekomen. Als leverage. Want nu proberen ze zich er vanaf te maken met een fooi.
Ja dat denk ik ook, maar dat zouden wij ook niet willen want dan moet alles weer overhoop gehaald worden.
Het lastige is om te bepalen wel percentage van de werkzaamheden niet zijn uitgevoerd, want de offerte van de werkzaamheden is niet gespecificeerd. Hier leren we ook weer van :)
Makrolon schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 18:33:
[...]

Wat voor plafond heb je nu gekregen? Gipsplaten met de naden in t zicht of hebben ze de naden vlak gemaakt?
Naden zijn wel vlak gemaakt, maar er is maar een enkele keer overheen geverfd. Het verf is nu al op een paar plekken losgelaten en er zijn ook wat bobbels te zien. Er is betaald voor stuken plus verven. Waar we later achter zijn gekomen is dat er voor het plafond normale stukplaten zijn gebruikt, en niet zoals de wanden gebruik gemaakt is van waterafstotende groene gipsplaten. Geen idee of dit voor problemen zal zorgen in de toekomst; wij zijn totaal leek op dit gebied. De regendouche is wel héél dichtbij het plafond.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Makrolon
d0nny41 schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 20:00:
[...]

Dat is inderdaad een hele goede vraag! Ik ben benieuwd wat ze daarop zullen antwoorden. Je hebt gelijk over de offerte; wellicht is de enige oplossing om een onafhankelijke aannemer te laten bepalen welk percentage van de werkzaamheden niet is uitgevoerd om zo tot een eerlijke vergoeding te komen. Inmiddels is het ook een principekwestie .

[...]

Bedankt! Jouw badkamer is waarschijnlijk wel een stukje groter, aangezien die van ons precies 12m3 is. Maar..... een paar uurtjes werk zal het ook niet zijn. Hele nuttige informatie.
[...]

Ja dat denk ik ook, maar dat zouden wij ook niet willen want dan moet alles weer overhoop gehaald worden.
Het lastige is om te bepalen wel percentage van de werkzaamheden niet zijn uitgevoerd, want de offerte van de werkzaamheden is niet gespecificeerd. Hier leren we ook weer van :)
[...]

Naden zijn wel vlak gemaakt, maar er is maar een enkele keer overheen geverfd. Het verf is nu al op een paar plekken losgelaten en er zijn ook wat bobbels te zien. Er is betaald voor stuken plus verven. Waar we later achter zijn gekomen is dat er voor het plafond normale stukplaten zijn gebruikt, en niet zoals de wanden gebruik gemaakt is van waterafstotende groene gipsplaten. Geen idee of dit voor problemen zal zorgen in de toekomst; wij zijn totaal leek op dit gebied. De regendouche is wel héél dichtbij het plafond.
Nee dat moet niet uitmaken. Ik maak badkamerplafonds ook van gipsplaten met de naden vlak gemaakt en die plafonds zijn strakker of net zo strak als.een gestuct plafond. En dan had je geen reden tot klagen vind ik.
Maar als ik jou zo hoor is dat plafond niet zo mooi geworden...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wm1234
  • Registratie: Mei 2017
  • Nu online
@d0nny41 Wat je het beste kan doen is Grando in gebreke stellen via een e-mail en binnen 14 dagen een gesprek eisen (incl. de aannemer of een vertegenwoordiger van de aannemer) + een controle. Vervolgens duidelijk het probleem benoemen plus de mogelijke oplossing / vergoeding. Dat praat makkelijker.

Vervolgens kijken wat er letterlijk in de offerte staat en dat per item controleren. Ik zou eigenlijk niet akkoord gaan met allemaal halve beunoplossingen.

Als er staat tegels verwijderen: Tegels eraf en nieuwe tegels erop. Als het nu al klaar is, hun probleem of vergoeden (ik zou persoonlijk de tegels er weer aflaten halen).
Badkamer plafond heb je speciale platen voor, zoek maar op: Gyproc badkamer plafondplaat (groene kleur). Als er staat monteren en afwerken zou je mogen verwachten dat die helemaal wordt opgeleverd met een kleurtje volgens de normen. Normale stucplaten, als die nat worden gaat lastig worden denk ik de toekomst omdat het net papier is.

En zo elk puntje doorgaan en eventueel hier delen. Als ze niet willen oplossen of vergoeden, dan zit er niets anders op dan naar de rechter met externe beoordeling (wat ook weer wordt getoetst op gangbaarheid / normen in de bouw en de offerte wat er letterlijk staat).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sebastiaan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:59
d0nny41 schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 20:00:
[...]

[...]
Bij mijn badkamer van ca. 2,5m x 2,5m was het met drie man een paar uur werk om alles er uit te rammen, dus reken op ca.10 uur werk plus de afvoerkosten. Tegelklaar maken en stuken van het plafond was door 1 persoon daarna een paar uur werk. Kosten voor de sloopploeg dan ca. € 400, container € 400, stuken/tegelklaar ca. € 400, dus ruim boven de € 1.000 kom je toch wel uit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• d0nny41
Makrolon schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 20:24:
[...]

Nee dat moet niet uitmaken. Ik maak badkamerplafonds ook van gipsplaten met de naden vlak gemaakt en die plafonds zijn strakker of net zo strak als.een gestuct plafond. En dan had je geen reden tot klagen vind ik.
Maar als ik jou zo hoor is dat plafond niet zo mooi geworden...
Fijn om te horen dat het volgens jou niet zoveel uitmaakt. Opzich is het plafond zelf wel strak, maar is de verf gewoon niet goed gehecht. Hoe hij het heeft gedaan is het echter niet te vergelijken met stuken, wij hebben de keuken laten stuken en dat is wel een niveautje anders. Maarja, ik benzelf echt de moeilijkste niet en zou met een extra laagje verf wel tevreden zijn. Het is alleen jammer dat er veel meer punten anders of niet zijn uitgevoerd. Vooral het feit dat er niet van te voren is overlegt en dat er erg vijandig wordt gedaan na het melden vinden wij vervelend. Ik denk dat wij heel schappelijk zijn in de communicatie en totaal niet vervelend overkomen o.i.d. .
wm1234 schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 20:25:
@d0nny41 Wat je het beste kan doen is Grando in gebreke stellen via een e-mail en binnen 14 dagen een gesprek eisen (incl. de aannemer of een vertegenwoordiger van de aannemer) + een controle. Vervolgens duidelijk het probleem benoemen plus de mogelijke oplossing / vergoeding. Dat praat makkelijker.

Vervolgens kijken wat er letterlijk in de offerte staat en dat per item controleren. Ik zou eigenlijk niet akkoord gaan met allemaal halve beunoplossingen.

Als er staat tegels verwijderen: Tegels eraf en nieuwe tegels erop. Als het nu al klaar is, hun probleem of vergoeden (ik zou persoonlijk de tegels er weer aflaten halen).
Badkamer plafond heb je speciale platen voor, zoek maar op: Gyproc badkamer plafondplaat (groene kleur). Als er staat monteren en afwerken zou je mogen verwachten dat die helemaal wordt opgeleverd met een kleurtje volgens de normen. Normale stucplaten, als die nat worden gaat lastig worden denk ik de toekomst omdat het net papier is.

En zo elk puntje doorgaan en eventueel hier delen. Als ze niet willen oplossen of vergoeden, dan zit er niets anders op dan naar de rechter met externe beoordeling (wat ook weer wordt getoetst op gangbaarheid / normen in de bouw en de offerte wat er letterlijk staat).
Yup, we hebben ze in gebreke gesteld ! Ik zal het gesprek zo open mogelijk ingaan, en ik hoop dat zij dat ook zullen doen. Tegels eruit halen etc. zal echt veel werk voor ze zijn, maar dan zitten wij ook weer met ze opgescheept. Klinkt een beetje negatief, maar de toon die zij opstellen is niet zo klantvriendelijk op z'n zachts gezegd. Dus even goed over nadenken! Het bedrag voor arbeid was ook vrij hoog, dus dan verwacht je wel meer. Bedankt voor je input in ieder geval.
Sebastiaan schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 22:26:
[...]

Bij mijn badkamer van ca. 2,5m x 2,5m was het met drie man een paar uur werk om alles er uit te rammen, dus reken op ca.10 uur werk plus de afvoerkosten. Tegelklaar maken en stuken van het plafond was door 1 persoon daarna een paar uur werk. Kosten voor de sloopploeg dan ca. € 400, container € 400, stuken/tegelklaar ca. € 400, dus ruim boven de € 1.000 kom je toch wel uit.
Bedankt! Onze badkamer scheelt niet heel veel met die van jou, dus deze informatie is zeker nuttig voor onze case.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
SITUATIE:

Deur
Vaste glazen wand:
VRAAG

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
barry86 schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 09:36:

Zoek je een glaswand, glasdeur of whatever wat met glas te maken heeft. Bij dit bedrijf in DL, net over de grens, kun je zelf configugeren en bestellen. Ze leveren ook in NL en aanzienlijk goedkoper dan via menig fysieke winkel of "badkamer webshop". Ze hebben ook brons en grijs gekleurd glas.

https://www.glas-star.de/...s-klar-esg-glas-8-mm-klar

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NRJ020
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Heeft er iemand ervaring met dit type Grohe douche inbouwkraan? In de winkel viel het ons nogal tegen. De drukknoppen voelden erg gammel aan. Misschien kwam dat omdat er geen waterdruk op stond?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• peter243
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-06 23:04
Ja wij hebben deze een jaar gebruikt, maar in onze nieuwe woning gaan we voor wat anders. Veel problemen gehad met goed afstellen. Kan natuurlijk ook aan loodgieter liggen. Alles wel netjes opgelost. In de vorige badkamer hadden we ook zo een inbouw type. Die ging na verloop van tijd lekken. Kan natuurlijk ook exemplarisch zijn maar wij kiezen hem niet meer.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• codeneos
  • Laatst online: 18:02
NRJ020 schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 09:44:
Heeft er iemand ervaring met dit type Grohe douche inbouwkraan? In de winkel viel het ons nogal tegen. De drukknoppen voelden erg gammel aan. Misschien kwam dat omdat er geen waterdruk op stond?

[Afbeelding]
Met de bijbehorende smartbox er achter voelt het allemaal een stuk degelijker. Dat neemt alleen niet weg dat de kleur van de witte knopjes en de groene ring die je ziet als de knop indrukt nog altijd van plastic zijn en er ook gewoon niet goed uit zIen imho.

http://www.tweakers.net/gallery/119170/sys

• Offens1490
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Iemand ervaring met huren van tijdelijke douchcabine voor de verbouwing?

AnimeAdicted

• m181087
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15:07
Offens1490 schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 10:44:
Niet met huren, maar ik heb er zelf een van marktplaats gekocht. Je moet er dan snel bij zijn, ze zijn vaak zo weg.
Maar ik verkoop m straks weer voor de aanschaf prijs.

• peter243
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-06 23:04
Klopt heb ik ook gedaan, aankoop, 6 weken gebruikt. Op marktplaats binnen een dag weer kwijt. Had de folie op de wanden laten zitten. Alles als nieuw

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Giku
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-06 21:04
Wij ontvangen binnenkort ook eindelijk de sleutel en gaan dan direct de verder-bouwen-fase in ;).

Nu begint de badkamer wat later dan gedacht (week later, pas ingepland op vrijdag) waardoor er effectief maar 1,5 week tussen de start van de badkamer en de start van de behanger(is ook onze schilder) zit.

Ik ben nu bang dat de stofontwikkeling voor de badkamer de werkzaamheden voor de muur kunnen gaan vertragen (of het resultaat aantasten). De badkamerboer wil niet echt het achterste van z'n tong laten zien, krijg inschattingen tussen 3 en 4 weken voor de hele badkamer, maar dat lijkt me voor een casco badkamer zonder sloopwerkzaamheden wel wat aan de lange kant.

Wat is jullie ervaringen qua duur voor het installeren van een vrij simpele badkamer en stofontwikkeling? Twijfel om de behanger/schilder, vloerlegger nu naar achteren te schuiven, dus heeft best wat impact

Werkzaamheden zijn kort gezegd als volgt: 1 serieuze leiding voor het bad aanleggen, klein beetje elektra, zij-muurtje voor de douche (met nisjes), koof bouwen rondom de leidingen naar de technische ruimte, vloer storten voor vloerverwarming - lussen liggen al in concept klaar - en daarna tegelen (tot aan het plafond).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wm1234
  • Registratie: Mei 2017
  • Nu online
@Giku lijkt mij dat ze binnen 1/1.5 week wel al het vieze werk gedaan hebben. 1 serieuze leiding is lastig in te schatten, moet het halve huis open of alleen in de badkamer een leiding verleggen.

Opbouw hoeft niet vies te zijn maar aannemers lopen in en uit, ook om te zagen/snijden van tegels dus dan zou je met lopers moeten gaan werken en maar open dat ze je nieuwe verfwerk / vloer beschadigen. Allemaal niet ideaal maar daar zou je met de badkamerinstallateur afspraken over maken. Zij zijn in ieder geval duidelijk 3/4 weken, lijkt mij wat lang. Er worden dagelijks in bestaande huizen badkamers geïnstalleerd dus dat zou niet een probleem zijn maar ideaal is anders. Persoonlijk zou ik kijken of je het verfwerk wat later kan laten doen. Vloeren kunnen vaak wel tegen een stootje maar daar heb je liever ook geen beschadiging op, met afdekken kan je wel wat voorkomen.

[Voor 7% gewijzigd door wm1234 op 23-05-2023 14:35]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Giku
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-06 21:04
wm1234 schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 14:32:
@Giku lijkt mij dat ze binnen 1/1.5 week wel al het vieze werk gedaan hebben. 1 serieuze leiding is lastig in te schatten, moet het halve huis open of alleen in de badkamer een leiding verleggen.
Blijft binnen de badkamer, maar voor het bad moeten ze waarschijnlijk wat in de buitenmuur werken.
wm1234 schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 14:32:
Opbouw hoeft niet vies te zijn maar aannemers lopen in en uit, ook om te zagen/snijden van tegels dus dan zou je met lopers moeten gaan werken en maar open dat ze je nieuwe verfwerk / vloer beschadigen. Allemaal niet ideaal maar daar zou je met de badkamerinstallateur afspraken over maken. Zij zijn in ieder geval duidelijk 3/4 weken, lijkt mij wat lang. Er worden dagelijks in bestaande huizen badkamers geïnstalleerd dus dat zou niet een probleem zijn maar ideaal is anders. Persoonlijk zou ik kijken of je het verfwerk wat later kan laten doen. Vloeren kunnen vaak wel tegen een stootje maar daar heb je liever ook geen beschadiging op, met afdekken kan je wel wat voorkomen.
Misschien toch ook maar vast bellen met de schilder/behanger - als die iets later begint en dan eindigt met de gang/weg naar buiten voorkom ik wellicht al aardig wat problemen.

Vloer komt pas 3 weken+weekend na de start van de badkamer, dus dat lijkt me risicoloos als die op een andere verdieping begint.

Wel balen, had voor de badkamer in beginsel al 3weken + 3 weken speling, maar door 2 weken opleveringvertraging, 1 week badkamervertraging en de vrijdag pas beginnen verdampt dat snel.

• Offens1490
  • Nu online
Ben nu met Pinksteren weekend laatste dingen aan het kopen voor badkamer/toilet.

Iemand idee of een metalen bedieningspaneel tov beter/fijner is? Voor Geberit 320

Behalve de meerprijs ?

AnimeAdicted

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Richh
Offens1490 schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 15:27:
Ben nu met Pinksteren weekend laatste dingen aan het kopen voor badkamer/toilet.

Iemand idee of een metalen bedieningspaneel tov beter/fijner is? Voor Geberit 320

Behalve de meerprijs ?
Je bedoelt deze: https://www.saniweb.nl/ge...m-up320-115-882-sn-1.html ?
Die hebben wij :)

Maar meer omdat we alles in RVS hebben gedaan, en het er dus bij past. Niet om de kwaliteit. Het is idd van metaal en dat is misschien wel wat 'luxer' ofzoiets.

Maargoed, hoeveel veelgebruikte toiletten in openbare gelegenheden hebben niet gewoon een plastic bedieningspaneel? Die houden het ook gewoon jarenlang vol. 'Beter' zou ik het dus niet noemen.

• Offens1490
  • Nu online
Richh schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 15:33:
[...]

Je bedoelt deze: https://www.saniweb.nl/ge...m-up320-115-882-sn-1.html ?
Die hebben wij :)

Maar meer omdat we alles in RVS hebben gedaan, en het er dus bij past. Niet om de kwaliteit. Het is idd van metaal en dat is misschien wel wat 'luxer' ofzoiets.

Maargoed, hoeveel veelgebruikte toiletten in openbare gelegenheden hebben niet gewoon een plastic bedieningspaneel? Die houden het ook gewoon jarenlang vol. 'Beter' zou ik het dus niet noemen.
Je hebt helemaal gelijk niet over nagedacht best grappig eigenlijk.

Ik heb mezelf natuurlijk bepaalde richting geduwd met "gun metal" kleur (oud ijzer).
https://www.sanitairwinke...rit-up320-inbouwreservoir

AnimeAdicted

Acties:
  • +2Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-06 21:55

[Afbeelding]
Kijk eens naar HansGrohe, deze serie voelt bij mij erg solide aan. Bedenk je wel, dat als de inbouwdiepte gering/minimaal is, de thermostaat knop een stuk meer uitsteekt dan op de foto's!

https://www.obadis.com/de...-2-verbraucher-chrom.html

[Voor 13% gewijzigd door BasvanS op 24-05-2023 16:46]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Richh

[Afbeelding]
Yes, wij hebben voor deze kraan gekozen. Kan me wel vinden in wat je zegt. Uiteindelijk zijn de knoppen en het draaideel eromheen ook gewoon van plastic en daar zit wat speling in helaas.
Met waterdruk erop, is het niet anders.

Verder wel heel tevreden met de douchekraan :) je kan tegelijkertijd de regendouche en de handdouche gebruiken. Niet iedere inbouwkraan support dat, en zo bekeken is de prijs (zeker als je iets anders wilt dan chroom) bij de juiste shops ook best scherp.

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
BasvanS schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 16:46:
[...]

Kijk eens naar HansGrohe, deze serie voelt bij mij erg solide aan. Bedenk je wel, dat als de inbouwdiepte gering/minimaal is, de thermostaat knop een stuk meer uitsteekt dan op de foto's!

https://www.obadis.com/de...-2-verbraucher-chrom.html

[Afbeelding]
Ook ik heb deze. :) Super fijn! Knopjes voelen idd een beetje gammel, maar het werkt wel hartstikke prima en ziet er heel strak uit. Grote voordeel is idd dat je beide knopjes tegelijk kan gebruiken.

De mat zwarte coating die er bij mij op zit is wel een beetje "minder" aan het worden lijkt het, terwijl we toch echt met een handdoek elke keer opnieuw het ding droog maken (zonder te schrobben of hard te wrijven of wat dan ook).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Offens1490
  • Nu online
Vandaag mijn levering x2o ontvangen.
Na leveren heb je 3 dagen om dingen aan te kaarten.

Ff voor de nieuwsgierige onder ons mbt blaufoss.
https://www.x2o.nl/200442 ik krijg geen commissie :+

Ben tevreden met de kwaliteit al mag je mijn mening, niet al te zwaar wegen aangezien dit mijn eerste douch set gekocht >700 euro.

Maar goed mag ook wel een gezien de loodgieter mijn waterleiding gaat verleggen met gouden waterleidingen :9 (lees duur en mag al blij zijn met iemand die beschikbaar is).

Set is compleet zitten zelfs s koppelingen bij.

AnimeAdicted

Acties:
  • +1Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:12
https://badkamertehuur.nl/
Een beetje beperkt verzorgingsgebied, maar ik hoorde hier positieve dingen over.

• NRJ020
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
@BasvanS Dank voor de tip, ziet er mooi uit! Ik ga even kijken welke hoofddouche en handdouche hier mooi bijpast. Kan op die site geen complete set vinden.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12:06
Offens1490 schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 20:53:
Vandaag mijn levering x2o ontvangen.
Na leveren heb je 3 dagen om dingen aan te kaarten.

Ff voor de nieuwsgierige onder ons mbt blaufoss.
https://www.x2o.nl/200442 ik krijg geen commissie :+

Ben tevreden met de kwaliteit al mag je mijn mening, niet al te zwaar wegen aangezien dit mijn eerste douch set gekocht >700 euro.

Maar goed mag ook wel een gezien de loodgieter mijn waterleiding gaat verleggen met gouden waterleidingen :9 (lees duur en mag al blij zijn met iemand die beschikbaar is).

Set is compleet zitten zelfs s koppelingen bij.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Met alle respect, maar waar baseer je de kwaliteit op?
Dat het er mooi ziet? voelt zwaar?

M.i. kan je pas was zeggen over de kwaliteit van een kraan als het 10+ jaar op je muur hangt zonder enig probleem.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ikloon
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-06 21:45

ikloon

Product Owner
Wij hebben er tijdens onze verbouwing een gehuurd bij https://www.doucheservice.nl/. Dat was prima. Brengen, installeren en weer ophalen was goed geregeld. Zie wel dat ze nu een vaste prijs van 195,- hanteren. Dat was in maart 2021 nog 100,-. :/

“Internet is een internationaal verschijnsel” (minister Piet-Hein Donner, 6 sept 2011)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Brauer
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 30-05 13:46

Brauer

Bedrijfsaccount Brauer
t14wo schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 14:25:
[...]

De wondere wereld van kranen is extreem ondoorzichtig. Er zijn al vele pogingen geweest hier om dat te structureren, maar de ervaringen en meningen lopen teveel uiteen en er is niemand die écht kan vertellen hoe het nu zit.

Je hebt een aantal bekende merken zoals Grohe (kent iedere Nederlander). Dan heb je wat hippe merken zoal Brauer en Hotbath die graag heel highend willen overkomen en schermen met italiaans design etc. maar eigenlijk ook gewoon chinese inkoop zijn. En als laatste heb je een enorme groep aan huismerklijnen die allemaal chinese import zijn, maar dan gebrand:
- Mandemakers heeft 'Ben' (knipoog naar de oprichter)
- Sanitairkamer heeft Saniclear
- X2O heeft Blaufoss
- Tegeldepot heeft Wiesbaden

En zo zijn er nog veel meer. Het grote nadeel is dat je geen idee heft of je nu betaalt voor het hippe merk (Hotbath), of dat je betaalt omdat het uit goede materialen bestaat. Ik lees over Brauer dat het binnenwerk en inbouwdeel nogal plastic-fantastic is, terwijl de prijs behoorlijk hoog is. Dan zie ik het binnenwerk van een Saniclear, die heel scherp geprijsd zijn en dan ziet dat er gewoon prima uit. Massief messing, meramische schijven etc.

Ik zit in precies dezelfde zoektocht om de kranen voor de badkamer uit te zoeken en het is een waar doolhof. Ik ben nu op het volgende overizcht gekomen:

Bij de Brauer heb ik een offerte gevraagd welke dus dik 300 euro korting bood op de internetprijs. Nog steeds erg duur. En daarnaast lees ik ervaringen hier op Tweakers dat Brauer een loslatende coating heeft op goud/messingkleurige kranen.

[Afbeelding]

Nog even een overzicht van wat ik kan vinden.

Merken:
Brauer
Er is NIETS te vinden over de geschiedenis op de website van Brauer, wat doet vermoeden dat het een nieuw merk is. Ze zijn 'van Nederlandse bodem', oftewel een klein merkje dat zich profileert in enkel Nederland en geen gerenomeerd groot merk. Dit doet vermoeden dat het Chinese import is. Er is geen KvK inschrijving te vinden van Brauer op de website. Al met al komt het wat schimmig over en neigt het naar een hippe facade om Chinees spul tegen hoge prijzen te verkopen.

Prijs:
Vrij hoog geprijsd, waarbij er vaak korting mogelijk is bovenop de internetprijs.

Kwaliteit:
Afgaande op foto's hebben de inbouwdelen handige toevoegingen voor installateurs zoals een ingebouwde waterpas, maar verder ziet het er enorm plastic uit. Van Brauer lees ik in ieder geval wat ervaringen op Tweakers over loslatende coatings en wisselende afwerking van verschillende sets.

Hotbath
Zoals ze zich noemen: Italian Bathroomware, maar ook hier gewoon een Nederlands bedrijf. Ze zeggen dat productie in Italië plaatsvindt. Italianen kunnen fantastisch designen, maar produceren is niet perse een verkoopargument. Ze staan niet bekend om hun kwaliteit en betrouwbaarheid. (o.a. auto's)

Prijs:
Hoog geprijsd, waarbij er vaak korting mogelijk is bovenop de internetprijs.

Kwaliteit:
Er is hier weinig te vinden over de kwaliteit van de kranen.

De huismerken
Deze allemaal samen, omdat ik niet verwacht dat er veel verschil zal zitten in de producten. Het is allemaal whitelabel productie. De prijs is er daar dan ook wel naar. Als ik kijk naar bijvoorbeeld Saniclear, dan ziet dit er eigenlijk meer dan prima uit. En dat tegen een prijs minder dan de helft van Hotbath. Eerlijk gezegd denk ik niet dat je een slechte koop kan doen als je voor huismerkspul gaat. Er is natuurlijk ook een partij minder in de keten, wat zomaar 50% van de inkoop haalt.

Als iemand aanvullingen heeft laat dat weten. Ik ben benieuwd of we een beter overzicht kunnen maken.
Hoi allemaal! Wat een fijn topic, gaaf om te zien dat jullie alles goed uitpluizen en elkaar van advies voorzien.

Wij zagen in dit topic, en in bovenstaand bericht, dat er vraag is naar wat meer informatie rondom Brauer. Hieronder hopen we het een en ander te kunnen beantwoorden.

Als er vragen zijn kunnen jullie het best contact opnemen via info@brauerkranen.nl of even een DM sturen via Instagram. We staan je graag te woord! Het kan zijn dat we reacties in dit topic over het hoofd zien.

Geschiedenis Brauer
Brauer is van oorsprong een Duits bedrijf (voorheen Brauer GmbH), welke sinds de zomer van 2020 door Nederlanders is overgenomen en nu in Nederland is gevestigd. Vanuit ons kantoor en magazijn bedienen we (voornamelijk) retailers, projectorganisaties en installateurs in de Benelux. En een klein aantal in Duitsland. Onze ambities rijken ver, dus wie weet waar je ons over een aantal jaar tegenkomt!

Brauer heeft de laatste jaren een mooie groei doorgemaakt. Op dit moment is onze collectie verkrijgbaar bij zo’n 250 badkamerspeciaalzaken en beleveren wij ruim 400 partners in totaal.

Kwaliteit
Wij maken uitsluitend gebruik van materialen en afwerkingen van hoge kwaliteit. Zo zijn onze kraanhuizen van massief messing, gebruiken we goede (thermostaat) binnenwerken van Kerox of Vernet en maken we verder gebruik van de technologie van Neoperl. Om maar even een aantal partners te benoemen. De 'A-merken' waarover in dit topic wordt gesproken maken ook gebruik van deze toonaangevende leveranciers. Althans, dat is wel te hopen! ;)

Inbouwdelen zijn met zorg ontwikkeld en gemaakt van massief messing met een beschermende en tevens handige inbouwbox. De functionele inbouwdelen zijn dus absoluut niet van kunststof zoals hier eerder werd beweerd, dat betreft uitsluitend de beschermende behuizing voor installatiegemak.

Onze gekleurde series zijn voorzien van een PVD-coating met extra beschermende toplagen. Het komt inderdaad weleens voor dat een coating beschadigd en/of los laat. Er worden jaarlijks tienduizenden kranen verkocht en helaas glippen er dan producten door de kwaliteitscontrole... Onwenselijk, maar ook menselijk. Wij zijn niet perfect, en onze producten ook niet altijd: In zulke gevallen bieden wij onze klanten ten alle tijden goede service en garantie.

Onderdelen zijn beschikbaar bij alle verkooppunten, zelfs jaren nadat de garantie is verlopen. Daar waren in dit topic wat twijfels over. Er liggen bijvoorbeeld onderdelen van kranen die in de periode 2010 - 2015 zijn verkocht, zoals inbouwkranen of thermostaatkranen, in het magazijn te wachten om in actie te komen! Natuurlijk komt het voor dat wij door een oude voorraad heen zijn, in zulke gevallen kunnen we schakelen met partners of denken we graag oplossingsgericht mee.

Herkomst
Zoals eerder gezegd maken wij uitsluitend gebruik van materialen, halffabricaten en onderdelen van hoge kwaliteit. Wij produceren en kopen wereldwijd, van Europa tot Azië. Hierbij zijn wij zeer selectief en is kwaliteit bepalend. Wij komen bij fabrieken in Italië en Duitsland over de vloer die kwalitatief niet kunnen bieden wat fabrieken in landen die je niet zou verwachten wel kunnen bieden. Kortom: Wij zijn zeer selectief, maar sluiten tegelijkertijd geen landen bij voorbaat uit.

Als er vragen zijn kunnen jullie het best contact opnemen via info@brauerkranen.nl of even een DM sturen via Instagram. We staan je graag te woord! Het kan zijn dat we reacties in dit topic over het hoofd zien.

Alvast een fijn weekend! :9B

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MacbookProx
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 31-05 22:42
Nu 2 jaar Brauwer brons PVD hier, zowel douchekop/stang en opbouw thermostaat, als 2 kraantjes boven de wastafel.

Meer dan tevreden over tot dusver, mede door goeie prijs tov andere merken.

• Appeltaart
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-06 20:40
Ik sta op het punt een nieuwe badkamer op zolder te maken, ik wil daarvoor een douche nis maken met een douchebak erin en een schuifdeur ervoor. De ene zijmuur (links) is een gipswand die de badkamer en de overloop van elkaar scheidt, de achterwand is een gipswand waar een technische ruimte/ruime koof achter zit en de andere zijwand (rechts) wordt een wandje in de badkamer om de nis te vormen. Ik maak me wat zorgen over de toepassing van gipsplaat in combinatie met de douchebak in de badkamer. Hoe zorg ik ervoor dat die goed waterdicht is zodat er geen lekkage/schimmel in komt (los van gebruik groene platen). De wand om de nis mee te maken, zou je daar blokken of platen voor gebruiken? Is een wandje van 200 hoog bij 90 breed zonder specifieke dikte. De schuifdeur moet bevestigd worden aan deze wand, mogelijk een nis voor douchespullen e.d..

Bij gebruik van een douchebak, is het dan de bedoeling om eerst de hele wand te tegelen en daar de douchebak in te schuiven of eerst de douchebak en dan tegelen tot de hoogte van de douchebak?

Is een beetje nieuw terrein en ik vindt het en der wel wat maar weinig sluitend advies. Dank!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Appeltaart schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 10:10:
Ik sta op het punt een nieuwe badkamer op zolder te maken, ik wil daarvoor een douche nis maken met een douchebak erin en een schuifdeur ervoor. De ene zijmuur (links) is een gipswand die de badkamer en de overloop van elkaar scheidt, de achterwand is een gipswand waar een technische ruimte/ruime koof achter zit en de andere zijwand (rechts) wordt een wandje in de badkamer om de nis te vormen. Ik maak me wat zorgen over de toepassing van gipsplaat in combinatie met de douchebak in de badkamer. Hoe zorg ik ervoor dat die goed waterdicht is zodat er geen lekkage/schimmel in komt (los van gebruik groene platen). De wand om de nis mee te maken, zou je daar blokken of platen voor gebruiken? Is een wandje van 200 hoog bij 90 breed zonder specifieke dikte. De schuifdeur moet bevestigd worden aan deze wand, mogelijk een nis voor douchespullen e.d..

Bij gebruik van een douchebak, is het dan de bedoeling om eerst de hele wand te tegelen en daar de douchebak in te schuiven of eerst de douchebak en dan tegelen tot de hoogte van de douchebak?

Is een beetje nieuw terrein en ik vindt het en der wel wat maar weinig sluitend advies. Dank!
Wat ik zou doen:

Groene plaat tegelen kan wel maar plaay moet dan goed vastzitten.
Wand voor nis gibo gebruiken.
Mbt je vraag over de douchebak, vergeet je waterdichte aansluitingen (kimband en pasta) niet :

https://www.klusidee.nl/F...en-kitten-kimband.149485/
https://www.klusidee.nl/F...ebak-tegelen-eerst.58506/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Appeltaart
FitTiv schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 10:58:
[...]

Wat ik zou doen:

Groene plaat tegelen kan wel maar plaay moet dan goed vastzitten.
Wand voor nis gibo gebruiken.
Mbt je vraag over de douchebak, vergeet je waterdichte aansluitingen (kimband en pasta) niet :

https://www.klusidee.nl/F...en-kitten-kimband.149485/
https://www.klusidee.nl/F...ebak-tegelen-eerst.58506/
Dank, nuttige links!

[Voor 90% gewijzigd door Appeltaart op 28-05-2023 11:14]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Makrolon
Appeltaart schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 10:10:

Voor de douchehoek zou ik altijd wedi of soortgelijke pakken. Dat spul is waterdicht, hoef je alleen de hoeken nog te kommen.
Je.nis kan je daar ook van maken. Kan ook met cellenbeton. Ook de nis goed waterdicht maken met kimband/pasta.

Als.je wand goed haaks is is t mooier om m netjes tot vloer te tegelen, daarna bak er in. Maar als.de wanden niet haaks zijn kan je beter eerst de bak er in zetten en daar dan op tegelen.

Acties:
  • +7Henk 'm!

• barry86
  • Nu online

Jeuj, de aannemer heeft mijn idee van xxl keramische tegel (120x270) goedgekeurd :*) .

We waren niet opzoek naar deze grootte en kleuren maar waren zo onder de indruk dat we dit niet meer uit onze hoofd kregen 8)

In Januari start ik samen met de aannemer, foto’s van de realisatie zal ik posten. Het is iets wat je niet standaard ziet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Alic3
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 17:15
@barry86 Wat is het ontwerp van je badkamer? Komt er zoals op de foto een los wandje? Of een inloopdouche?

Mooi hoor dat groot formaat! Had ik ook wel gewild, maar de maten kwamen nét niet goed uit. Te veel snijverlies dus maar een maatje kleiner gekozen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• barry86
  • Nu online
Alic3 schreef op maandag 29 mei 2023 @ 10:49:
@barry86 Wat is het ontwerp van je badkamer? Komt er zoals op de foto een los wandje? Of een inloopdouche?

Mooi hoor dat groot formaat! Had ik ook wel gewild, maar de maten kwamen nét niet goed uit. Te veel snijverlies dus maar een maatje kleiner gekozen.

Het douchegedeelte wordt van deze tegel platen voorzien. Zijn er in totaal 4. Dus geen fouten maken 😉.
Bij de wc-pot komt deze regel ook en bestellen we 1x 120x120

De rest wordt glad gestuukt en geschilderd. Vloer krijgt een 60x60 of 80x80 in grijs/taupe kleur

[Voor 9% gewijzigd door barry86 op 29-05-2023 11:42]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:52

Ethirty

Who...me?

Wij hebben na heel veel wikken, wegen en puzzelen de spullen voor onze badkamer gekocht. Het was een drama om daar te komen omdat we voor ons budget maar niet konden slagen, zaten eigenlijk continue 2x boven budget :-(

Het is onze secundaire badkamer, dus het hoefde ook niet top of the line te zijn, maar aangezien de primaire vanwege budget nog wel even laat wachten wilden we wel een fatsoenlijke badkamer.

Nu zit ik nog eens door de order heen te lopen en merken als Wisa/Ideal voor toilet, Duravit/Herzbach voor kommen en kranen zit het wel goed volgens mij.

Alleen voor de douchedeur, fontein en nog wat klein materiaal staat het merk Taylor & Son vermeld. Daar vind ik echt helemaal 0,0 over. Ben met name benieuwd naar het feit dat de kleur (van handvat/scharnieren) omschreven staat als aluminium maar verkocht is als chroom. Iemand bekend met dat merk?

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:35
barry86 schreef op maandag 29 mei 2023 @ 08:04:
[Afbeelding]

Jeuj, de aannemer heeft mijn idee van xxl keramische tegel (120x270) goedgekeurd :*) .

We waren niet opzoek naar deze grootte en kleuren maar waren zo onder de indruk dat we dit niet meer uit onze hoofd kregen 8)

In Januari start ik samen met de aannemer, foto’s van de realisatie zal ik posten. Het is iets wat je niet standaard ziet.
Super gaaf! Ook hiervoor aan het kijken. Tegelprijs valt op zich wel mee. Maar ben bang dat de aannemer de hoofdprijs rekent voor het aanbrengen.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Makrolon
[Afbeelding]

Poeh dat zijn wel echt kanonnen van tegels.
Heb je gecheckt of je ze wel boven krijgt? Die mag je wel met 3 man plaatsen 😁

Wel gaaf, als ze eenmaal aan de muur zitten 😁

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Offens1490
  • Nu online
Flix20 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 14:08:
[...]

Met alle respect, maar waar baseer je de kwaliteit op?
Dat het er mooi ziet? voelt zwaar?

M.i. kan je pas was zeggen over de kwaliteit van een kraan als het 10+ jaar op je muur hangt zonder enig probleem.
Heb me misschien wat ongelukkig uitgedrukt :) .
Voelt degelijk aan kan ik beter zeggen loopwerk loopt soepel. Met alles moet je geluk mee hebben en 8 jaar tot van Grohe 5 jaar. Garantie is me ooit vertelt garantie x 1.5 jaar.

We gaan het zien, alles valt en staat bij tijdig schoonhouden/ kalk etc. Hier heb ik het gevoel(lees mijn mening) dat het minder " hecht" dan aan powder gecoat kranen.

Ik heb een andere vraag.
Hebben mensen hier al gewerkt met tegel afwerk profielen?

Mijn wandtegels zijn mat wit 30x60 en kan geen mooie vinden die erop lijkt.(wijken te ver af dat het gaat opvallen) Dus was mijn idee om daar kleur oud ijzer/gunmetal voor te gebruiken. Deze kleuren komen terug in de kranen en bedieningspaneel wc.

AnimeAdicted

Acties:
  • 0Henk 'm!

• barry86
  • Nu online
Morpheusk schreef op maandag 29 mei 2023 @ 16:46:
[...]

Super gaaf! Ook hiervoor aan het kijken. Tegelprijs valt op zich wel mee. Maar ben bang dat de aannemer de hoofdprijs rekent voor het aanbrengen.
Makrolon schreef op maandag 29 mei 2023 @ 17:11:
[...]

Poeh dat zijn wel echt kanonnen van tegels.
Heb je gecheckt of je ze wel boven krijgt? Die mag je wel met 3 man plaatsen 😁

Wel gaaf, als ze eenmaal aan de muur zitten 😁
Ik ga het met de aannemer (op uurbasis) samen de badkamer doen en we hebben het nagebootst met houten latten en dat ging vrij gemakkelijk bij onze trap. De tegel weegt zelf 50kg en met een goed zuignap systeem denken we dat wij dit samen kunnen 🙂.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• juwlez
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13:51
[Afbeelding]

Wij hebben vergelijkbaar formaat tegels gezien voor onze badkamer maar de tegels paste helaas niet door het trapgat. Wellicht iets om over na te denken. We hebben uiteindelijk 120x120 genomen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Appeltaart
Makrolon schreef op zondag 28 mei 2023 @ 22:20:
[...]

Voor de douchehoek zou ik altijd wedi of soortgelijke pakken. Dat spul is waterdicht, hoef je alleen de hoeken nog te kommen.
Je.nis kan je daar ook van maken. Kan ook met cellenbeton. Ook de nis goed waterdicht maken met kimband/pasta.

Als.je wand goed haaks is is t mooier om m netjes tot vloer te tegelen, daarna bak er in. Maar als.de wanden niet haaks zijn kan je beter eerst de bak er in zetten en daar dan op tegelen.
Thanks voor je reactie, ik ben op internet een beetje op zoek gegaan naar welke afweging je maakt voor wedi ipv groene gipsplaat, ik heb heel weinig doorslaggevends kunnen vinden. Wat maakt dat ik wedi moet gebruiken ipv gewoon een wandje van groene gipsplaten? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

barry86 schreef op maandag 29 mei 2023 @ 20:45:
Ik ga het met de aannemer (op uurbasis) samen de badkamer doen en we hebben het nagebootst met houten latten en dat ging vrij gemakkelijk bij onze trap. De tegel weegt zelf 50kg en met een goed zuignap systeem denken we dat wij dit samen kunnen 🙂.
Ik had deze grootte ook eerst overwogen.
Als ik ze genomen had, had ik er eentje in een kist gedaan.
Een kist is weliswaar iets groter, maar kan meer hebben.
Je kunt er ook spanbanden e.d aan bevestigen, zodat iemand helemaal boven aan de trap kan helpen trekken.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• barry86
  • Nu online
Komt goed. weegt circa 45-50kg. Lijkt me goed te doen met 2 man en hulpmiddelen.

Wat ik trouwens nog steeds niet begrijp:
Geberit UP320 bij de Bauhaus NL:
210,-
https://nl.bauhaus/inbouw...servoir-up-320/p/23551709

Bij de Bauhaus DE:
168,-
https://www.bauhaus.info/...delement-up320/p/20120003

Dat heeft toch niks meer te maken met BTW verschil 8)7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thijzzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:03
Beste mensen,

Ik lurk al geruime tijd bij dit topic en ik heb er veel van geleerd. Ik heb een vraag die ik hier al een tijdje niet langs heb zien komen:

Wordt er nog onderhandeld met aannemers, en zo ja: hoeveel procent korting is daar uitgekomen?

In mijn geval gaat het over een bedrag van ca. € 15 k voor complete badkamerrenovatie + toilet beneden en nog twee extra klusjes op zolder.

Grt,
Thijs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• t14wo
  • Nu online
Thijzzz schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 19:02:
Beste mensen,

Ik lurk al geruime tijd bij dit topic en ik heb er veel van geleerd. Ik heb een vraag die ik hier al een tijdje niet langs heb zien komen:

Wordt er nog onderhandeld met aannemers, en zo ja: hoeveel procent korting is daar uitgekomen?

In mijn geval gaat het over een bedrag van ca. € 15 k voor complete badkamerrenovatie + toilet beneden en nog twee extra klusjes op zolder.

Grt,
Thijs
Stel jezelf de vraag: waarom niet?

• barry86
  • Nu online
Thijzzz schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 19:02:
Beste mensen,

Grt,
Thijs
Is dat met of zonder materiaal.... Dat is nogal een verschil.
Met materiaal zeer scherpe prijs. Zonder materiaal hangt het af hoeveel tijd de aannemer er voor ingeplant heeft.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

barry86 schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 17:09:
Komt goed. weegt circa 45-50kg. Lijkt me goed te doen met 2 man en hulpmiddelen.

Wat ik trouwens nog steeds niet begrijp:
Geberit UP320 bij de Bauhaus NL:
210,-
https://nl.bauhaus/inbouw...servoir-up-320/p/23551709

Bij de Bauhaus DE:
168,-
https://www.bauhaus.info/...delement-up320/p/20120003
Dat zie je bij meer producten.
Het omgekeerde is echter soms ook het geval.
Maar daarvoor kun je nog eens een ritje naar Duitsland maken en dan ook de halve DM (zeg maar Duitse Kruidvat) leegkopen.
OBI, dat op meer plaatsen in Duitsland zit, heeft hem ook ongeveer voor die lage prijs
Ik moet er ook nog eentje hebben.
Stukkie toeren, bij Venlo de grens over, UP320 kopen en een curryworst!

[Voor 15% gewijzigd door Rzaan op 31-05-2023 09:26]

• big bang
Rzaan schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 09:20:
[...]

Stukkie toeren, bij Venlo de grens over, UP320 kopen en een curryworst!
Voor een enkele up320 niet de moeite, voor een aanhanger vol met spul dat daar goedkoper is, makkelijk verdient.

• XQ!
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 11:41
Een aantal dagen geleden hebben wij een op maat gemaakte douchewand en een spiegel gekocht bij een badkamerleverancier. We hebben een prima prijs gekregen en dus ook gelijk getekend die dag. Echter hebben wij vandaag een belletje gekregen met de mededeling dat ze een fout hebben gemaakt met de montage kosten voor de douchewand en dat de totale offerteprijs eigenlijk met maar liefst EUR 500 (c.33%) omhoog moest. Om ons tegemoet te komen vragen ze ons om EUR 250 te laten betalen. Ze gaven aan dat ze helaas niet kunnen leveren tegen de prijs wat we hebben afgesproken.

Uiteraard niet mee akkoord gegaan en dat we ze nog terug zullen bellen voor terugkoppeling. De verkoper had destijds nog intern gebeld over montage en kwam tot de conclusie dat het al inbegrepen was in de totaalprijs. Het hele verhaal lijkt nu dus niks meer dan een excuus omdat hij mogelijk teruggefloten zou zijn voor een negatieve / te lage marge.

Wij neigen ernaar ons poot stijf houden en zijn bereid om dit ver te laten escaleren uit principes. Zij hebben immers juridisch gezien geen poot om op te staan. De overeenkomst is al ondertekend en het is ook nog eens een organisatie aangesloten bij de CBW. In de algemene voorwaarden van de CBW staat ook het volgende:
Voor prijsverhogingen bij consumenten, optredend na het sluiten van de overeenkomst maar voor levering, geldt:
  • Prijsverhogingen door wettelijke maatregelen (bijv. BTW-verhoging) kunnen altijd worden doorberekend.
  • Andere prijsverhogingen mogen alleen worden doorberekend als de koopprijs onder voorbehoud van prijsverhogingen is afgesproken
Bron: https://www.cbw-erkend.nl...n-onlineversie.28e37a.pdf
Geen enkel van bovenstaande punten zijn van toepassing. Er is geen enkele prijsverhoging afgesproken en staat ook niet in de overeenkomst / offerte.

Heeft iemand dit ooit meegemaakt en hoe zouden jullie dit oplossen? Wij hebben niet direct de badkamer nodig maar zouden het wel fijn vinden als de douchewand er over 3 maanden staat. Dus in die zin hebben wij nog wel even om ons poot stijf te houden uit principes.

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

big bang schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 11:51:
[...]

Voor een enkele up320 niet de moeite, voor een aanhanger vol met spul dat daar goedkoper is, makkelijk verdient.
Je moet het combineren met andere boodschappen (als je niet 2 uur van de grens woont)
Koop-tip: DM

Of als je een keer stukkie gaat toeren voor de lol.

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

XQ! schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 15:32:
Heeft iemand dit ooit meegemaakt en hoe zouden jullie dit oplossen? Wij hebben niet direct de badkamer nodig maar zouden het wel fijn vinden als de douchewand er over 3 maanden staat. Dus in die zin hebben wij nog wel even om ons poot stijf te houden uit principes.
Ik vind 'uit principe' zelden tot nooit een goed argument.
Zelf heb ik helemaal geen principes, maar dit terzijde.

Als je denkt dat je genaaid wordt omdat de prijs nu te hoog is, dan is het wat anders.
Maar als dit niet het geval is, zou ik gewoon tevreden zijn met die € 250.
Wil je daarvoor gaan procederen? Of een vervelende verstandhouding? Is dat het je waard?
Wat als hij niet levert? En je na 5 maanden wel je gelijk krijgt, maar dan ook pas je douchewand?

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-06 18:54
XQ! schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 15:32:
Een aantal dagen geleden hebben wij een op maat gemaakte douchewand en een spiegel gekocht bij een badkamerleverancier. We hebben een prima prijs gekregen en dus ook gelijk getekend die dag. Echter hebben wij vandaag een belletje gekregen met de mededeling dat ze een fout hebben gemaakt met de montage kosten voor de douchewand en dat de totale offerteprijs eigenlijk met maar liefst EUR 500 (c.33%) omhoog moest. Om ons tegemoet te komen vragen ze ons om EUR 250 te laten betalen. Ze gaven aan dat ze helaas niet kunnen leveren tegen de prijs wat we hebben afgesproken.

Uiteraard niet mee akkoord gegaan en dat we ze nog terug zullen bellen voor terugkoppeling. De verkoper had destijds nog intern gebeld over montage en kwam tot de conclusie dat het al inbegrepen was in de totaalprijs. Het hele verhaal lijkt nu dus niks meer dan een excuus omdat hij mogelijk teruggefloten zou zijn voor een negatieve / te lage marge.

Wij neigen ernaar ons poot stijf houden en zijn bereid om dit ver te laten escaleren uit principes. Zij hebben immers juridisch gezien geen poot om op te staan. De overeenkomst is al ondertekend en het is ook nog eens een organisatie aangesloten bij de CBW. In de algemene voorwaarden van de CBW staat ook het volgende:

[...]

Geen enkel van bovenstaande punten zijn van toepassing. Er is geen enkele prijsverhoging afgesproken en staat ook niet in de overeenkomst / offerte.

Maar het is toch geen prijsverhoging zoals ze het communiceren maar een miscalculatie in de montagekosten? dus het valt sowieso niet onder de punten die jij opnoemt. Als je het leuk vind om dit te laten escaleren en heen en weer te mailen bellen of wat dan ook moet je het zeker doen. maar voor die 250 euro ( wat je misschien ook nog wat omlaag kan krijgen) zou ik de moeite besparen.

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:39
Nou jullie slikken nogal makkelijk een 16% hogere prijs dan dat je hebt afgesproken. Ik zou ook niet zomaar akkoord gaan. Jij hebt de fout niet gemaakt. In mijn optiek is diegene die de fout maakt degene die op de blaren moet zitten (als in het verlies moet nemen). Afspraak is afspraak is helemaal geen raar principe om aan vast te houden.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• m181087
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15:07
coinman63 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 18:29:
Nou jullie slikken nogal makkelijk een 16% hogere prijs dan dat je hebt afgesproken.
Iets met gelijk hebben en gelijk krijgen.
Choose your battles zeggen ze dan. Als je het hoog opspeelt krijg je het misschien voor € 250 minder gedaan, maar kijk dan ook even naar de tijd en energie die je daar in hebt gestoken. Plus de relatie die je met de leverancier over houdt.

Het kan, het is alleen de vraag of je je zo druk moet/wilt maken voor € 250. Iedereen zal daar anders over denken.

• Offens1490
  • Nu online
m181087 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 19:22:
[...]

Iets met gelijk hebben en gelijk krijgen.
Choose your battles zeggen ze dan. Als je het hoog opspeelt krijg je het misschien voor € 250 minder gedaan, maar kijk dan ook even naar de tijd en energie die je daar in hebt gestoken. Plus de relatie die je met de leverancier over houdt.

Het kan, het is alleen de vraag of je je zo druk moet/wilt maken voor € 250. Iedereen zal daar anders over denken.
Ik snap hem ook wel uit coulance kunnen ze ook 100 € zeggen maar goed, vreemd dat hun calculator niet werkt met vaste montage prijzen.

Montage prijs is tegenwoordig ook wat de gek er voor geeft/betaald.

Blijft lastig want ga je voor de originele prijs een andere überhaupt vinden?
Glas is sowieso al duur.
( Moet zelf nog iets zoeken )

AnimeAdicted

Acties:
  • +2Henk 'm!

• XQ!
Het gaat ons inderdaad niet om het bedrag, maar meer hoe gemakzuchtig de sanitair winkel de prijs wil verhogen met €250. Andersom gaan ze je nog net niet uitlachen en vriendelijk de deur wijzen als je zegt dat je een berekening hebt gemaakt en je eigenlijk €250 teveel hebt betaald.

Nu ze mogelijk een te lage marge hebben afgesloten gaan ze gelijk moord en brand schreeuwen en dreigen met dat het niet kan worden geleverd. Dat valt niet goed bij ons.

En zeker een terecht punt met gelijk hebben en gelijk krijgen. Enerzijds willen we gewoon de €250 (of minder onderhandelen) betalen en klaar zijn hiermee, anderzijds is dit niet acceptabel en zorgt dit voor een precedent voor een volgende keer. Want hoe weet ik dan of ze niet anders weer zo'n actie gaan flikken wanneer wij (of een andere klant) een 30k badkamer bij ze afnemen in de toekomst?

Daarom goed om jullie overwegingen te horen zodat wij alles goed kunnen afwegen O-)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Poumelie
XQ! schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 20:38:
Het gaat ons inderdaad niet om het bedrag, maar meer hoe gemakzuchtig de sanitair winkel de prijs wil verhogen met €250. Andersom gaan ze je nog net niet uitlachen en vriendelijk de deur wijzen als je zegt dat je een berekening hebt gemaakt en je eigenlijk €250 teveel hebt betaald.

Nu ze mogelijk een te lage marge hebben afgesloten gaan ze gelijk moord en brand schreeuwen en dreigen met dat het niet kan worden geleverd. Dat valt niet goed bij ons.

En zeker een terecht punt met gelijk hebben en gelijk krijgen. Enerzijds willen we gewoon de €250 (of minder onderhandelen) betalen en klaar zijn hiermee, anderzijds is dit niet acceptabel en zorgt dit voor een precedent voor een volgende keer. Want hoe weet ik dan of ze niet anders weer zo'n actie gaan flikken wanneer wij (of een andere klant) een 30k badkamer bij ze afnemen in de toekomst?

Daarom goed om jullie overwegingen te horen zodat wij alles goed kunnen afwegen O-)
Gemakzuchtig zou het pas echt zijn als ze die prijs met 500 verhogen zonder tegemoetkoming. Die 250 laat zien dat ze er over nagedacht hebben en ook inzien dat het een vervelende situatie is (die gelukkig wel al binnen enkele dagen ontdekt is).

Acties:
  • +2Henk 'm!

• big bang
Poumelie schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 21:00:
[...]

Gemakzuchtig zou het pas echt zijn als ze die prijs met 500 verhogen zonder tegemoetkoming. Die 250 laat zien dat ze er over nagedacht hebben en ook inzien dat het een vervelende situatie is (die gelukkig wel al binnen enkele dagen ontdekt is).
Of dat ze het tekort eerst verdubbeld hebben om er vervolgens “coulant” mee om te gaan.

Ik snap de frustratie wel, als ze eens te veel in rekening brengen dan bellen die partijen nooit uit zichzelf om het recht te zetten.

• nk020
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 01-06 15:34
Beste tweakers,

Momenteel ben ik advies aan het inwinnen over badkamers omdat ik een nieuwe badkamer nodig heb. Graag krijg ik advies over bepaalde ontwerpen en tips om op ideeën te komen. Het gaat om een ruimte van 2,23m lengte bij 2,50m breedte. De deur zit momenteel precies in het midden van de linkermuur.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

nk020 schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 10:19:
Beste tweakers,

Momenteel ben ik advies aan het inwinnen over badkamers omdat ik een nieuwe badkamer nodig heb. Graag krijg ik advies over bepaalde ontwerpen en tips om op ideeën te komen.
No offense (of eigenlijk wel), maar dit is toch geen vraag op een forum?
Ga googlen wat je mooi vindt, ga bij jezelf te rade wat je graag wil.

• Offens1490
  • Nu online
Beste tweakers,

Momenteel ben ik advies aan het inwinnen over badkamers omdat ik een nieuwe badkamer nodig heb. Graag krijg ik advies over bepaalde ontwerpen en tips om op ideeën te komen. Het gaat om een ruimte van 2,23m lengte bij 2,50m breedte. De deur zit momenteel precies in het midden van de linkermuur.
Misschien een plattegrond met de maten erin en wat budget is.
Wat is volgens jouw " de linkermuur "? De lengte of de breedte.
Zitten er ramen in?

Wil niet lullig zijn maar wat heb je zelf al uitgezocht als huiswerk ;)

[Voor 13% gewijzigd door Offens1490 op 01-06-2023 11:05]

AnimeAdicted

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:52

Ethirty

Who...me?

Beste tweakers,

Loop eens 10 verschillende showrooms door en vertel ons dan eens wat je wel en niet aanstond?

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Sammy_tukker
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18:42
big bang schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 22:42:
[...]

Of dat ze het tekort eerst verdubbeld hebben om er vervolgens “coulant” mee om te gaan.

Ik snap de frustratie wel, als ze eens te veel in rekening brengen dan bellen die partijen nooit uit zichzelf om het recht te zetten.
Ik weet natuurlijk niet wat ze als montage zien, maar ik vind 500 in de btw voor een simpel doucheschermpje neerzetten wat veel: kost een pro een uurtje en een spiegel ophangen misschien de helft maar geef ze het voordeel van de twijfel. Beetje zzp-er vraagt momenteel 60 in de BTW: je kunt de hele dag een klusjes man laten komen voor dat geld en nog een hoop andere klusjes laten uitvoeren in de overige tijd. Of er gewoon hard in gaan en ze aan hun overeenkomst houden.

Wellicht helpt het wel als je ze dit even voorrekent. Een jaar of wat terug had ik hetzelfde: montage douchescherm en spiegel+badmeubel wilden ze 1000 euro voor rekenen. Toen heb ik ze even aardig gevraagd hoeveel uur ze dachten nodig te hebben en kwamen we gezamenlijk tot de conclusie dat een werkdag met 2 man komen wellicht wat wild was. Hun eigen conclusie was toen (voor dat we hadden getekend), ok het kan in 2 uurtjes + wat reistijd 200 euro dus. (Het was nieuwbouw dus die 'reistijd' hebben alle buren wellicht aan hun broek gehad, want uiteindelijk kwamen ze gewoon ineens bij 3 buren op 1 dag die spulletjes na oplevering plaatsen 8)7 )

• Offens1490
  • Nu online
Sammy_tukker schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 12:44:
[...]

Ik weet natuurlijk niet wat ze als montage zien, maar ik vind 500 in de btw voor een simpel doucheschermpje neerzetten wat veel: kost een pro een uurtje en een spiegel ophangen misschien de helft maar geef ze het voordeel van de twijfel. Beetje zzp-er vraagt momenteel 60 in de BTW: je kunt de hele dag een klusjes man laten komen voor dat geld en nog een hoop andere klusjes laten uitvoeren in de overige tijd. Of er gewoon hard in gaan en ze aan hun overeenkomst houden.

Wellicht helpt het wel als je ze dit even voorrekent. Een jaar of wat terug had ik hetzelfde: montage douchescherm en spiegel+badmeubel wilden ze 1000 euro voor rekenen. Toen heb ik ze even aardig gevraagd hoeveel uur ze dachten nodig te hebben en kwamen we gezamenlijk tot de conclusie dat een werkdag met 2 man komen wellicht wat wild was. Hun eigen conclusie was toen (voor dat we hadden getekend), ok het kan in 2 uurtjes + wat reistijd 200 euro dus. (Het was nieuwbouw dus die 'reistijd' hebben alle buren wellicht aan hun broek gehad, want uiteindelijk kwamen ze gewoon ineens bij 3 buren op 1 dag die spulletjes na oplevering plaatsen 8)7 )
Precies de info die ik zocht thx.
Vergeet niet er zijn er genoeg die er niet zo over nadenken en gewoon accepteren.

Zou je montage kunnen uitbesteden via Werkspot?

[Voor 4% gewijzigd door Offens1490 op 01-06-2023 14:49]

AnimeAdicted

• XQ!
Sammy_tukker schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 12:44:
[...]

Het gaat om een floor to ceiling douchewand montage -en inmeet kosten wat zij hoogstwaarschijnlijk moeten betalen aan de douchewand leverancier en dit dus doorberekenen aan de eindconsument. De vraag is of het dan €500 extra zou moeten kosten. Als we zwart op wit kijken doet het er ook helemaal niet toe aangezien de overeenkomst al getekend is.
Offens1490 schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 14:46:
[...]

Precies de info die ik zocht thx.
Vergeet niet er zijn er genoeg die er niet zo over nadenken en gewoon accepteren.

Zou je montage kunnen uitbesteden via Werkspot?
Zou goed kunnen! Maar aangezien de douchewand leverancier alles inmeet en monteert willen wij het risico niet nemen :P

Acties:
  • +3Henk 'm!

• t14wo
  • Nu online
Beste tweakers,

Welkom bij badkamerhelpdesk tweakers.net. :z

Hiermee ga je geen bruikbare info krijgen. Niemand gaat moeite steken als jijzelf geen enkele moeite neemt. Je hebt de ruimte opgemeten en pleurt het hier online.

Zo werken forums niet. ;)

• Alic3
Ik heb mijn badkamerbestelling bijna compleet. Alleen de toiletpot moet nog uitgekozen worden. Ik zie alleen door de bomen het bos niet meer. Waar let je op bij een goede toiletpot? Het inbouwreservoir is een UP320 maar die moet mogelijk vervangen worden. We zijn verder flexibel en willen een mat witte of lichtbeige toiletpot. Een kleurtje is leuk, maar volgens mij zijn die kwalitatief toch iets minder (qua glazuur en diepspoelsysteem).

Ik zie bij V&B bijvoorbeeld directflush, twistflush, ceramicplus etc. Bij Geberit hebben ze weer Keratect en Turboflush.

Wat is nou een goede keus en echt belangrijk?

• Offens1490
  • Nu online
Alic3 schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 13:46:
Ik heb mijn badkamerbestelling bijna compleet. Alleen de toiletpot moet nog uitgekozen worden. Ik zie alleen door de bomen het bos niet meer. Waar let je op bij een goede toiletpot? Het inbouwreservoir is een UP320 maar die moet mogelijk vervangen worden. We zijn verder flexibel en willen een mat witte of lichtbeige toiletpot. Een kleurtje is leuk, maar volgens mij zijn die kwalitatief toch iets minder (qua glazuur en diepspoelsysteem).

Ik zie bij V&B bijvoorbeeld directflush, twistflush, ceramicplus etc. Bij Geberit hebben ze weer Keratect en Turboflush.

Wat is nou een goede keus en echt belangrijk?
Belangrijkste is je eigen budget, vandaar kun je smaak bekijken icm interieur.

Er zijn ook genoeg combinaties te vinden voor doucbak + cc

Als voorbeeld ik heb avento mat gepakt ivm matte witte tegels en de subway echt aan de forse kant vond. Ik heb zelf weinig dat glanst in de badkamer straks op spiegel en glaswand na.

Mat tov glans wordt minder vaak verkocht en is de prijs relatief hoger. ( Mijn conclusie)Wel goed met vergelijken moet je goed kijken mocht je voor V&B gaan of je de prijs vergelijkt met of zonder wc bril.

Up320 204,-
Avento V&B incl wcbril. 444,-

Persoonlijk zou ik voor een randloze versie gaan die kun je nl beter onderhouden.

[Voor 5% gewijzigd door Offens1490 op 03-06-2023 14:12]

AnimeAdicted

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

@Alic3 Het moet al een vreemde pot zijn als de UP 320 niet past.

• Alic3
@Offens1490 Budget is oneindig :+ Nee zonder grappen, ik wil best 1000+ aan een pot uitgeven als ik dan een mooie matte en kwalitatief (qua spoelsysteem) een goede pot heb. Het gaat me vooral om de kwaliteit, is het zinvol om voor de nieuwste innovaties wat betreft systeem en keramiek te gaan?

De duurdere potten zijn sowieso randloos met een quick release bril.

@Rzaan Klopt, maar ik zie ook wel merken die alleen op dat Tece systeem kunnen.

• Offens1490
  • Nu online
Alic3 schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 14:42:
@Offens1490 Budget is oneindig :+ Nee zonder grappen, ik wil best 1000+ aan een pot uitgeven als ik dan een mooie matte en kwalitatief (qua spoelsysteem) een goede pot heb. Het gaat me vooral om de kwaliteit, is het zinvol om voor de nieuwste innovaties wat betreft systeem en keramiek te gaan?

Ik heb hier een voorbeeld van avento mat wit maar kan je zeggen dat niet elke zaak de matte variant tentoonstelt. Volgens mij was dit een 53 cm en subway 56 cm.

[Voor 51% gewijzigd door Offens1490 op 03-06-2023 16:03]

AnimeAdicted

• t14wo
  • Nu online
Alic3 schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 14:42:

1000 euro slaat natuurlijk sowieso nergens op. Dat is echt zonde geld.

Maar wat je ook gaat vinden, mat betekent structuur. En structuur betekent plakkende kakplekken. Dat kan het nog zo’n ‘innovatief’ materiaal zijn. Het blijft troep ten opzichte van geglazuurs keramiek.

Dus: wil je risico op bruine/grijze aanslag in je toilet die je niet of lastig wegkrijgt en wil je graag vaak schoonmaken: pak dan mat wit.

In alle andere gevallen: zoek een mooi geglazuurde pot uit. Ze zijn allemaal goed en zijn allemaal goed schoon te krijgen. Ik zie werkelijk geen verschil in schoon houden en maken tussen beneden (dus meest gebruikt) een pot van Hornbach huismerk en boven een pot van V&B van een paar honderd.

• Alic3
@t14wo Om 1000 euro uit te geven aan een pot moet je wel je best doen. Ik bedoel te zeggen dat het me niet echt uitmaakt wat het kost. Bij een verbouwing kijk je niet meer op van 100 meer of minder. Daar wil ik me niet door laten tegenhouden.

Er zijn overigens wel potten te vinden die aan de buitenkant mat (en gekleurd) zijn en aan de binnenkant geglazuurd. Dan blijft de boel toch wat minder plakken.

Bijvoorbeeld https://gsiceramica.it/en/technologies/dual-glaze/ Ik ken dit merk overigens helemaal niet, ik zag het gisteren bij Sanitairkamer. Iemand ervaring mee?

@Offens1490 Het is inderdaad best lastig om een matte pot in de winkel te bekijken. Het is vooral erg wit en glanzend.
Pagina: 1 ... 80 81 82 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee