Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1

Pagina: 1 ... 86 ... 126 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Melissadejong schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 20:22:
Hoi

Na actief te zijn geweest op de keuken topic. Wil ik ook even mijn badkamer delen. We hebben gekozen voor terrazo tegels. Het badmeubel is 120 lang.

We hebben niet overal laten tegelen omdat ik daar niet van hou onze vorige badkamer was wel volledig betegeld. Wat vinden jullie ervan. Zaterdag komt de kitter langs.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding][Afbeelding]
Lopen de tegels wel af bij de douche? Het lijkt van niet. Dat is wel een must eigenlijk!

Verder inderdaad jammer dat de voegen niet doorlopen.

De keuze voor stucwerk vind ik een goede!

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-09 08:33

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

Sport_Life schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 09:20:
[...]

Lopen de tegels wel af bij de douche? Het lijkt van niet. Dat is wel een must eigenlijk!

Verder inderdaad jammer dat de voegen niet doorlopen.

De keuze voor stucwerk vind ik een goede!
het beeld lijkt wat vertekend door de douchewand als je hem groot maakt zie je bij de wandtegels dat het iets schuin afloopt.

ik wou namelijk hetzelfde vragen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:57
Pfffff. De badkamerzaak waar we het beste gevoel bij hadden gaf (zonder dat we echt iets besproken hadden) eerst een range aan van tussen de €20.000,- en €30.000,-. Prima. Iets later in het traject ging het toch zeker meer richting €30.000-,. Slik maar oké, met wat extra wensen niet onverwacht. Nu hebben zijn ze hier geweest om de ruimte te bekijken en vandaag hebben we het 2e bezoek aan de winkel gehad om de puntjes op de i te zetten. Resultaat: €38.500,-!

Dan is dan voor een badkamer van 2m90 x 2m50, zonder bad, Hansgrohe zwarte kranen, inbouw, volgens ons eigen ontwerp zoals ik al eerder had gedeeld en alles uit handen genomen. Maar we sloegen nogal achterover.

Wel goed onderbouwd en nog steeds het gevoel dat ze een stuk beter bouwen dan de gemiddelde badkamerboer (verstek zagen tegels op alle randjes van de nissen, spanplafond ipv gips, krimband aanbrengen in doucheruimte voor betegelen zodat het nooit lekt, etc), maar dit trekken we niet. Alleen het slopen is al €3150,- We gaan toch maar verder kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:04
Stiggy schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 17:13:
Pfffff. De badkamerzaak waar we het beste gevoel bij hadden gaf (zonder dat we echt iets besproken hadden) eerst een range aan van tussen de €20.000,- en €30.000,-. Prima. Iets later in het traject ging het toch zeker meer richting €30.000-,. Slik maar oké, met wat extra wensen niet onverwacht. Nu hebben zijn ze hier geweest om de ruimte te bekijken en vandaag hebben we het 2e bezoek aan de winkel gehad om de puntjes op de i te zetten. Resultaat: €38.500,-!

Dan is dan voor een badkamer van 2m90 x 2m50, zonder bad, Hansgrohe zwarte kranen, inbouw, volgens ons eigen ontwerp zoals ik al eerder had gedeeld en alles uit handen genomen. Maar we sloegen nogal achterover.

Wel goed onderbouwd en nog steeds het gevoel dat ze een stuk beter bouwen dan de gemiddelde badkamerboer (verstek zagen tegels op alle randjes van de nissen, spanplafond ipv gips, krimband aanbrengen in doucheruimte voor betegelen zodat het nooit lekt, etc), maar dit trekken we niet. Alleen het slopen is al €3150,- We gaan toch maar verder kijken.
Inderdaad lekker verder kijken, want dit is echt waanzin voor de badkamer op de render.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melissadejong
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 28-03 19:04
m181087 schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 09:14:
[...]

Leuk dat je je badkamer deelt! Hele simpele en strakke badkamer, netjes hoor! En simpel is hier positief bedoeld, het zier er mooi ruimtelijk en overzichtelijk uit.
Ook dapper dat je voor een deel stuc hebt gekozen. De meubels en sanitaire artikelen zijn erg strak, die zou ik ook uitgekozen kunnen hebben.

Wel een paar dingen die ik persoonlijk wat minder vind.
Door het gebruik van de (overigens erg mooie) terrazzo tegels op zowel de vloer als de wand wordt het naar mijn mening erg grijs. Ik zou er zelf iets meer kleur in gebracht hebben.
Ook zou ik denk ik het kleine stukje muur naast de toilet mee getegeld hebben. Ik ben benieuwd hoe schoon deze muur blijft na een tijdje gebruik. Bij doorspoelen/wilde plassers willen er toch wel eens wat spetters uit de pot vliegen die nu tegen een gestucte muur komen.
Wat doet dat stopcontact daar laag in de hoek van je badkamer? Komt daar nog een radiator oid? Aangezien alles inbouw is, zou ik er voor gekozen hebben om dat stopcontact hoger en naast/boven je badkamermeubel te plaatsen. Bijvoorbeeld om tandenborstels mee op te laden, te scheren etc.
Wat mij echter nog het meeste zou storen is dat de voegen horizontaal op de muur mooi doorlopen, maar dat de voeg in de vloer nergens doorloopt in de muur. Het meest jammerlijke is de overgang tussen de vloer en de muur waar het badkamermeubel aan hangt. Daar wijkt de voeg een centimeter af. Een gemiste kans vind ik dat.
De accesoires zitten er uiteraard nog niet in, maar ik zou kijken naar ruimte om je (natte) handdoeken op te hangen.
Bedankt voor je feedback! Wij houden van strak en modern vandaar dat het alleen terrazzo tegels zijn en ja weinig kleur! Er is 1 stopcontact wat voldoende is in onze vorige badkamer hadden we er twee en we gebruikten altijd 1.

De onderste stopcontact is bedoeld als we ooit nog een elektrische radiator willen plaatsen dan kan hij alvast daar maar zitten dachten we we gaan hem nog wel opfleuren met wat bloemen en decoratie!

De douchwand loopt af. Miss dat het niet goed zichtbaar is op de foto.. dit hebben we nog gecheckt aangezien we in de vorige badkamer een en al drama hadden met de afloop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 16:21

Rzaan

Altijd zoekende

Echt veel te veel.
Kimband aanbrengen doet iedereen. Er is tegenwoordig zelfs al speciale kit waarbij je geen kimband nodig hebt. Dus zo uitzonderlijk is het niet. Zou gek zijn als ze het niet zouden doen.

Zelf aan de slag gaan en mensen inhuren. Ben je voor een fractie klaar. Slopen kan je een aap leren. Slopen met beleid is al wat moeilijker, maar ook dat moet je niet overschatten.
Spullen kun je zelf inkopen. Onze badkamer is bijna 2 x zo groot, en ik ben nog niet de helft kwijt. En dan zitten er kranen in van Gessi (zoek maar op), vrijstaand bad, inloopdouche (daar wel kraan van Grohe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14:03

Hahaha, say whaaaat. Echt zo’n prijs van: “Eigenlijk geen zin/tijd in deze klus maar als die gek tekent doen we het wel met ontiegelijk veel marge”. Idd skippen die handel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
Rzaan schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 18:00:
[...]

Echt veel te veel.
Kimband aanbrengen doet iedereen. Er is tegenwoordig zelfs al speciale kit waarbij je geen kimband nodig hebt. Dus zo uitzonderlijk is het niet. Zou gek zijn als ze het niet zouden doen.

Zelf aan de slag gaan en mensen inhuren. Ben je voor een fractie klaar. Slopen kan je een aap leren. Slopen met beleid is al wat moeilijker, maar ook dat moet je niet overschatten.
Spullen kun je zelf inkopen. Onze badkamer is bijna 2 x zo groot, en ik ben nog niet de helft kwijt. En dan zitten er kranen in van Gessi (zoek maar op), vrijstaand bad, inloopdouche (daar wel kraan van Grohe)
Ik had zelf al een weekend besteed aan uitzoeken wat het kost als ik alles zelf koop. Kranen in Duitsland b.v., die zijn daar wel goedkoper. Alles opgezocht op EAN nummer en zo. Ik was niet zo heel erg onder de indruk van het verschil. Tuurlijk, wel goedkoper. Ik kwam in mijn Excel tot een €12.500,- aan spulletjes, en dat had ik nog niet alles (en ben vast e.e.a. aan montagemateriaal vergeten). Bij Brugman zaten we op €15.000,- voor de spulletjes en nu bij Baderie op €17.650,-. Het verschil tussen Brugman prijs en alles los overal voor de laagste prijs zelf gaan bestellen was me te klein.

Het verschil zit echt in slopen, de montage en aan de details daarbij denken. We hebben ook wat offertes van andere winkels, en dat is meestal echt veel goedkoper. Maar we hebben nog geen winkel of tegelboer gezien die de tegels zo strak kan leggen, met verstek gezaagde randjes i.p.v. die lelijke stripjes.

@remzor en @SquareOne Nou ze kunnen in ieder geval specificeren en onderbouwen wat alles kost en waarom ze niet de goedkoopste zijn. Daar zijn we ook niet naar op zoek. Maar dit is wel extreem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
Stiggy schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 18:39:
[...]

Ik had zelf al een weekend besteed aan uitzoeken wat het kost als ik alles zelf koop. Kranen in Duitsland b.v., die zijn daar wel goedkoper. Alles opgezocht op EAN nummer en zo. Ik was niet zo heel erg onder de indruk van het verschil. Tuurlijk, wel goedkoper. Ik kwam in mijn Excel tot een €12.500,- aan spulletjes, en dat had ik nog niet alles (en ben vast e.e.a. aan montagemateriaal vergeten). Bij Brugman zaten we op €15.000,- voor de spulletjes en nu bij Baderie op €17.650,-. Het verschil tussen Brugman prijs en alles los overal voor de laagste prijs zelf gaan bestellen was me te klein.

Het verschil zit echt in slopen, de montage en aan de details daarbij denken. We hebben ook wat offertes van andere winkels, en dat is meestal echt veel goedkoper. Maar we hebben nog geen winkel of tegelboer gezien die de tegels zo strak kan leggen, met verstek gezaagde randjes i.p.v. die lelijke stripjes.

@remzor en @SquareOne Nou ze kunnen in ieder geval specificeren en onderbouwen wat alles kost en waarom ze niet de goedkoopste zijn. Daar zijn we ook niet naar op zoek. Maar dit is wel extreem.
Nee die strips moet je niet willen. Maar elk zichzelf respecterend tegelzetter gaat voor verstek als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
SquareOne schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 19:18:
[...]

Nee die strips moet je niet willen. Maar elk zichzelf respecterend tegelzetter gaat voor verstek als je het mij vraagt.
Wat een totale onzin. Ik denk dat echt 10% van de badkamers in verstek gezaangde tegels heeft. Ja, het is mooi als het goed gedaan wordt, maar het risico op mislukte tegels en de extra arbeid weegt echt niet op tegen het uiterlijk. Een mooie tegelstrip is niet meer wit gelakt kunstof hè. ;) Die krijg je gewoon in mooi geborsteld RVS, zwart of chroom.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t14wo
[...]

Hoe kom je op 17.500 aan materiaal??? Dat is echt extréém veel. Je hebt niet eens een bad + badkraan. Ik zou echt verder kijken. De offerte van bijna 40k is belachelijk. je hebt het over misschien 5 vierkante meter.

En daarbij, wil je echt een open douche, waardoor je constant rondom het toilet? Je moet constant drogen rondom het toilet met je handdoek (Wat niet een erg hygienische plek is).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

SquareOne schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 19:18:
[...]

Ik vind die strips juist wel stoer. Het is smaak. Het is ook niet beter of slechter.
Dus een term als 'moet je niet willen' lijkt me niet op z'n plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
t14wo schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 20:33:
[...]

Wat een totale onzin. Ik denk dat echt 10% van de badkamers in verstek gezaangde tegels heeft. Ja, het is mooi als het goed gedaan wordt, maar het risico op mislukte tegels en de extra arbeid weegt echt niet op tegen het uiterlijk. Een mooie tegelstrip is niet meer wit gelakt kunstof hè. ;) Die krijg je gewoon in mooi geborsteld RVS, zwart of chroom.
Nou ja, ieder zijn smaak he. Als jij die strips oké vind: vooral doen. Wij (vooral vriendin) vinden het niks ook niet in RVS of zwart. Risico bij verstek zagen is inderdaad groter, maar vooral de arbeid is enorm veel hoger (de tegels worden niet in je badkamer gezaagd he? Mannetje moet dus steeds op en neer naar buiten lopen -> meer uren -> duurder. Aangezien wij een muurtje met doorkijk willen en 2 nissen tikt dat 3-dubbel aan.
t14wo schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 20:38:
[...]

Hoe kom je op 17.500 aan materiaal??? Dat is echt extréém veel. Je hebt niet eens een bad + badkraan. Ik zou echt verder kijken. De offerte van bijna 40k is belachelijk. je hebt het over misschien 5 vierkante meter.

En daarbij, wil je echt een open douche, waardoor je constant rondom het toilet? Je moet constant drogen rondom het toilet met je handdoek (Wat niet een erg hygienische plek is).
Hey hey, ik kom niet aan 17.500 materiaal he? Ik kwam tot 12.500. O.a. andere door alles Hansgrohe mat-zwart met Showerselect thermostaat waar je regen- en handdouche tegelijk kan doen, een douchetoilet van Geberit, een wat chiquer bedieningspaneel van tece voor de wc en alle kranen inbouw. Composiet waskommen zijn ook niet de goedkoopste.

Verder hebben we een douchewand van 2m10 hoog (om qua bevestiging boven het raam uit te komen) en 1m40 breed. Als het goed is, is 1m40 meer dan genoeg om spatten tegen te gaan. De meeste zaken gaan uit van 1m20 als ruim voldoende. Na de douchewand zit er dan nog eens een stuk van 70 cm tot aan de wc, dus ik weet niet waar je vandaan haalt dat het daar nat wordt? Dat is niet de verwachting die ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

[...]

Ik vind het nog steeds een hoop geld.
Ik heb een Grohe doucheset uit Oostenrijk voor € 1.500.
Gessi kranen voor wastafel en bad, voor € 3.700.
Een vrijstaand bad voor € 1.000.
Douchewand met bevestiging € 600 (denk ik)

Straks nog tegels, een drain, een wastafelmeubel, een radiator en spiegel.
Dan nog binnenwerk, leidingen, dat soort dingen.
Dan kom ik ws nog steeds niet op € 12.500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
Rzaan schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 21:00:
[...]

Ik vind het nog steeds een hoop geld.
Ik heb een Grohe doucheset uit Oostenrijk voor € 1.500.
Gessi kranen voor wastafel en bad, voor € 3.700.
Een vrijstaand bad voor € 1.000.
Douchewand met bevestiging € 600 (denk ik)

Straks nog tegels, een drain, een wastafelmeubel, een radiator en spiegel.
Dan nog binnenwerk, leidingen, dat soort dingen.
Dan kom ik ws nog steeds niet op € 12.500
Ik denk dat je dan ook andere wensen hebt. Wij willen bv een spiegel van 1m40 breed (even breed als wastafel) met zowel directe als indirecte verlichting en verwarming.

Een (kwaliteits) douchewand van 1.40 x 2.10 voor € 600 zou ik graag vinden! Ben benieuwd hoe je daar aan komt.

Ik mis in jouw lijstje wel een boel. Hoop niet dat je dat over het hoofd ziet. O.a. nieuw plafond, spots, dimmer, afzuiging, timer, wc rol spul (wij nemen inbouw; komt ook weer wat), vloer wordt aangepakt en mogelijk verhoogd voor de (easy)drain, dus ook een nieuwe dorpel, spotjes in de nissen, sifons, afvoerpluggen, greeplijsten, etc. etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Stiggy schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 21:27:

Een (kwaliteits) douchewand van 1.40 x 2.10 voor € 600 zou ik graag vinden! Ben benieuwd hoe je daar aan komt.
Kwaliteits-douchewand... wat is dat?
Glas is glas (tot bepaalde hoogte). Het gaat alleen om de coating die erop zit. En die zit er bij ons ook op.
je moet je niet zo gek laten maken dat duurder altijd beter is.
X2O verkoopt ook prima spul en is vaak de goedkoopste.

Wij hebben weliswaar geen toilet op de badkamer (vind ik onhygiënisch maar is persoonlijk) dus dat scheelt een slok op een borrel als je zo'n Geberit Aqua Clean neemt. (ook via X2O overigens, met € 500 korting)
Die staat bij ons beneden. Boven hebben we een 2de toilet.

[ Voor 7% gewijzigd door Rzaan op 25-08-2023 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
Rzaan schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 21:40:
[...]

Kwaliteits-douchewand... wat is dat?
Glas is glas (tot bepaalde hoogte). Het gaat alleen om de coating die erop zit. En die zit er bij ons ook op.
je moet je niet zo gek laten maken dat duurder altijd beter is.
X2O verkoopt ook prima spul en is vaak de goedkoopste.

Wij hebben weliswaar geen toilet op de badkamer (vind ik onhygiënisch maar is persoonlijk) dus dat scheelt een slok op een borrel als je zo'n Geberit Aqua Clean neemt. (ook via X2O overigens, met € 500 korting)
Die staat bij ons beneden. Boven hebben we een 2de toilet.
Kwaliteits-douchewand: als je er een met zwart frame neemt in ieder geval een waar dat frame ook echt en mooi metaal is, en niet er een opgedrukt printje, zoals je bij goedkopere ziet. :+

Maar goed, ook als je dat niet neemt ben ik benieuwd waar je een douchewand van 2m10x1m40 vind voor €600

X20 zijn we overigens ook geweest, maar weer hard weggehold. Krijg je een lijstje aannemers mee en zoek het zelf maar uit. Lekker goedkoop, maar zoals gezegd is dat niet wat we zoeken.

[ Voor 8% gewijzigd door Stiggy op 25-08-2023 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Stiggy schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 21:48:
[...]

Kwaliteits-douchewand: als je er een met zwart frame neemt in ieder geval een waar dat frame ook echt en mooi metaal is, en niet er een opgedrukt printje, zoals je bij goedkopere ziet. :+

Maar goed, ook als je dat niet neemt ben ik benieuwd waar je een douchewand van 2m10x1m40 vind voor €600

X20 zijn we overigens ook geweest, maar weer hard weggehold. Krijg je een lijstje aannemers mee en zoek het zelf maar uit. Lekker goedkoop, maar zoals gezegd is dat niet wat we zoeken.
Douchewand

https://hetsanitairfiliaa...wand-lw1400-t-140x210-cm/

X2O verkoopt spullen. Is geen zaak die het totaalpakket doet.

[ Voor 4% gewijzigd door Rzaan op 25-08-2023 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
Rzaan schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 22:07:
[...]
X2O verkoopt spullen. Is geen zaak die het totaalpakket doet.
Dat zeg ik. Daarom vallen ze al af.

Bedankt voor die douchewand links! 👍 Ga ik eens wat beter naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Stiggy schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 22:46:
Ik tikte gewoon de maten in en pikte er willekeurig 2 uit.

Je moet sommige spullen ook via Idealo.de zoeken.
Doe ik ook en heeft me al veel geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
Rzaan schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 22:56:
[...]

Ik zal de tip doorgeven aan de Baderie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:46
Stiggy schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 21:48:
[...]

Www.Glas-star.de

Voor 405 euro heb je hem incl coating (ESG glad nemen)
Zonder coating heb je hem voor 294euro

Het is de moeite waard om de anti kalk coating te onderzoeken. Dit is namenlijk geen permanente coating wat veel consumenten wel aannemen.

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:58
FreezingPixels schreef op zondag 8 januari 2023 @ 09:09:
Hier maar even verder:

[...]

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

De blauwe tegels:
De wand en vloer tegels:
-Quarter Square op de vloer en Square Venice op de wanden.

De kleuren in het echt zijn wel wat anders dan op de foto's van de leverancier en m'n render is iets te geel. De kranen zijn zwarte Dornbracht kranen uit de Meta serie. Dikke tip om die in Duitsland te bestellen, scheelt echt enorm met de Nederlandse prijzen. Besteld via deze webshop: https://www.badart-shop.de/ Heeft wel 2 maanden geduurd voordat ze geleverd werden maar telefonisch en per email super goed bereikbaar op vragen. Ik heb de waskommen daar ook besteld.

Het wastafelmeubel laten we op maat maken door de keukenleverancier.
Nog niet helemaal klaar maar het eind resultaat laat zich wel zien. De frontjes van het wastafel meubel worden nog vervangen met ribbelhout en er moeten nog wat kleine dingetjes gedaan worden. Mega happy met het resultaat tot nu toe.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/swH9JKY3iK38Q3c563Wniyy4NDI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nCKILMGRYgJUGakZ0kkhd1rM.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vYJxT6ZHHo5Y9_Jbv0bhpV7MDfo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D4cgzL5v7HN45yDmWDfvqj86.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nkIEtwzTyYILeTO9Xo9cGKCLNcA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q2ChC2KdlTi44HdEFEQ9Gikr.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FjFjq4Rv2j_1H1kjzyrCNgy53qk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AksS0IMvfXodEMnILDWIZCDZ.jpg?f=fotoalbum_tile
(Had het vorige week ook al in het keukentopic gepost maar is hier meer op z'n plaats)

Ik zal binnenkort nog even detail foto's maken als alles helemaal af is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
barry86 schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 09:21:
[...]

Www.Glas-star.de

Voor 405 euro heb je hem incl coating (ESG glad nemen)
Zonder coating heb je hem voor 294euro

Het is de moeite waard om de anti kalk coating te onderzoeken. Dit is namenlijk geen permanente coating wat veel consumenten wel aannemen.
Je hebt 2 soorten anti kalk-methoden. Een coating of glas dat een apart productieproces ondergaan heeft (Sealskin noemt dat ProCare). Coatings slijten er af. Ik zou daar persoonlijk niet al te veel geld aan uit geven. Volgens mij kun je dan net zo goed zelf regelmatig een laagje Rain-X (van de autoruiten) op aanbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
FreezingPixels schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 09:26:
[...]

Nog niet helemaal klaar maar het eind resultaat laat zich wel zien. De frontjes van het wastafel meubel worden nog vervangen met ribbelhout en er moeten nog wat kleine dingetjes gedaan worden. Mega happy met het resultaat tot nu toe.

[Afbeelding]
(Had het vorige week ook al in het keukentopic gepost maar is hier meer op z'n plaats)

Ik zal binnenkort nog even detail foto's maken als alles helemaal af is.
Sakkerju, want een paleisje! Ik vind het prachtig! Zo te zien heb je ook wel een flinke ruimte.
Zelf gedaan of laten doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreezingPixels
Stiggy schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 09:32:
[...]

Sakkerju, want een paleisje! Ik vind het prachtig! Zo te zien heb je ook wel een flinke ruimte.
Zelf gedaan of laten doen?
Thanks! De badkamer is 3.6x3m maar omdat we het toilet apart hebben voelt het inderdaad een stuk ruimer. We hebben alles laten doen met uitzondering van de inbouw meubels in de toiletten en badkamer, deze heb ik zelf gemaakt. Badmeubel komt bij de keukenleverancier vandaan.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Immutable
  • Registratie: April 2019
  • Nu online
FreezingPixels schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 10:11:
[...]

Thanks! De badkamer is 3.6x3m maar omdat we het toilet apart hebben voelt het inderdaad een stuk ruimer. We hebben alles laten doen met uitzondering van de inbouw meubels in de toiletten en badkamer, deze heb ik zelf gemaakt. Badmeubel komt bij de keukenleverancier vandaan.

***members only***
Members only:

[ Voor 5% gewijzigd door Immutable op 26-08-2023 10:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreezingPixels
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 15:28
[...]

Je doet net alsof t dagen extra werk is en het een pak extra tegels kost. Denk dat ik max een uurtje extra bezig met met een in verstek gezaagde nis. En er gaan zelden tegels kapot.

Het in verstek zagen is meer werk, maar de reeds in verstek gezaagde tegels zijn veel makkelijker strak te plaatsen dan een strip.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
Weer even 3 dingen voorleggen:
  1. Zoals ik eerder aangaf wilden we alle tegels absoluut verstek laten zagen. Gisteren bij weer een andere zaak geweest en mening bijgesteld. Die hadden combinatie strips-tegels die er best oke uitzagen, maar vooral omdat de tegelzaak aangaf dat verstek behoorlijk kwetsbaar is. Vooral bij het muurtje wat we voor onze WC laten plaatsen: als je daar met de stofzuiger tegenaan stoot zou je er vrij makkelijk stukjes afstoten. Wat is de ervaring van mensen die dit hebben?
  2. Gerectificeerde tegels: is niet niet standaard tegenwoordig? Zijn er mensen die niet gerectificeerde tegels hebben laten plaatsen?
  3. Idem voor levelen, doet niet iedere (goede) tegelzetter dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alic3
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05-07-2024
@Stiggy Heeft die zaak ook gewoon geen zin in verstek? Ik begreep (maar bij ons moeten ze nog beginnen) dat ze die verstekhoeken verstevigen met epoxy(?).

Ik ben het helemaal met je eens, geen enkel stripje is zo mooi als hoeken in verstek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
Alic3 schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 09:46:
@Stiggy Heeft die zaak ook gewoon geen zin in verstek? Ik begreep (maar bij ons moeten ze nog beginnen) dat ze die verstekhoeken verstevigen met epoxy(?).

Ik ben het helemaal met je eens, geen enkel stripje is zo mooi als hoeken in verstek.
Nee dat was het niet. Ze waren er gewoon eerlijk over. In de showroom hadden ze ook het meeste in verstek staan en laten de keuze netjes volledig aan ons. Maar hij gaf gewoon de voor- en nadelen aan (voor: mooier, strakker, tegen: meer arbeid en kwetsbaarder).

Eigenaar zelf had zijn badkamer ook verstek en gaf aan dat hij hier en daar plekjes had waar er een stukje uit de strakke overgang geslagen was, zelfs op niet zo kritische plekken als bij een badrand. Als je badkamer weer 20-30 mee wilt laten gaan, hoe ziet dat er dan op zo'n levensduur uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurum
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 14:02
Stiggy schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 09:13:
Weer even 3 dingen voorleggen:
  1. Zoals ik eerder aangaf wilden we alle tegels absoluut verstek laten zagen. Gisteren bij weer een andere zaak geweest en mening bijgesteld. Die hadden combinatie strips-tegels die er best oke uitzagen, maar vooral omdat de tegelzaak aangaf dat verstek behoorlijk kwetsbaar is. Vooral bij het muurtje wat we voor onze WC laten plaatsen: als je daar met de stofzuiger tegenaan stoot zou je er vrij makkelijk stukjes afstoten. Wat is de ervaring van mensen die dit hebben?
  2. Gerectificeerde tegels: is niet niet standaard tegenwoordig? Zijn er mensen die niet gerectificeerde tegels hebben laten plaatsen?
  3. Idem voor levelen, doet niet iedere (goede) tegelzetter dat?
Wij hebben in de badkamer niet gekozen voor verstekhoeken omdat de keramieken toplaag giga van kleur verschilde met de basis van de tegel. En die verschilde ook weer van de voeg kleur die we wilden hebben. Wij hebben donker marmer look tegels en de base van de tegel was heel licht grijs, we waren zelf van mening dat de voeg zo dicht mogelijk moest liggen bij de donkere toplaag. In verstek zie je altijd 1 mm van de basistegel omdat ze niet infinite klein de verstekhoek kunnen zagen. Dat werd bij ons dus een soort zebra voeg anders op de hoeken. Dus toen toch voor de zwarte strips gekozen.

De huidige haard hadden we dezelfde motief tegels maar wel met een donkere base dus die is wel in verstek gedaan. Een haard had ik sowieso niet met strips gedaan.

Dus extraatje om op te letten als je voor verstek gaat vind ik persoonlijk.

Verder is gerectificeerd niet altijd standaard, niet gerectificeerd is gewoon goedkoper. Is prima maar moet je wel rekening mee houden dat wild verband mooier is dan strak. Want strak is dan bijna onmogelijk.

En tegel levering is ook niet standaard bij een tegelzetter. Er zijn tegelzetters die het ook zonder het zo strak kunnen maar ja dat blijft een gok hé. Heb je een goede tegelzetter met een slechte dag kan ook minder resultaat leveren. Je kan het vast bespreken dat ze met een leveling systeem aan de gang gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
Aurum schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 10:54:
[...]

Wij hebben in de badkamer niet gekozen voor verstekhoeken omdat de keramieken toplaag giga van kleur verschilde met de basis van de tegel. En die verschilde ook weer van de voeg kleur die we wilden hebben. Wij hebben donker marmer look tegels en de base van de tegel was heel licht grijs, we waren zelf van mening dat de voeg zo dicht mogelijk moest liggen bij de donkere toplaag. In verstek zie je altijd 1 mm van de basistegel omdat ze niet infinite klein de verstekhoek kunnen zagen. Dat werd bij ons dus een soort zebra voeg anders op de hoeken. Dus toen toch voor de zwarte strips gekozen.

De huidige haard hadden we dezelfde motief tegels maar wel met een donkere base dus die is wel in verstek gedaan. Een haard had ik sowieso niet met strips gedaan.

Dus extraatje om op te letten als je voor verstek gaat vind ik persoonlijk.

Verder is gerectificeerd niet altijd standaard, niet gerectificeerd is gewoon goedkoper. Is prima maar moet je wel rekening mee houden dat wild verband mooier is dan strak. Want strak is dan bijna onmogelijk.

En tegel levering is ook niet standaard bij een tegelzetter. Er zijn tegelzetters die het ook zonder het zo strak kunnen maar ja dat blijft een gok hé. Heb je een goede tegelzetter met een slechte dag kan ook minder resultaat leveren. Je kan het vast bespreken dat ze met een leveling systeem aan de gang gaan.
Dank voor je reactie!
Met grijze tegels is het risico dat verstek niet mooi is al wat kleiner denk ik.

Bij een paar zaken ('de betere') hebben we levelen, verstekzagen en gerectificeerde tegels wel besproken. Wij de standaardzaken (Sanidirect, X20, Brugman) is het helemaal niet ter sprake gekomen. Zo leren we met iedere nieuwe afspraak weer wat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Rzaan schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 22:56:
[...]

Gekke vraag maar wat levert dat dan op? Mogelijk een goedkopere prijs? Dan zou je 'm ook nog moeten laten versturen of ophalen neem ik aan?

/Edit
Antwoord al gevonden. Kennelijk met verzending soms alsnog goedkoper. Helaas voor de UP720 niet het geval :P

[ Voor 12% gewijzigd door ViezeVis op 27-08-2023 21:59 ]

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:50
Stiggy schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 22:46:
[...]

Dat zeg ik. Daarom vallen ze al af.

Waarom? Ik heb zelf een tegelzetter gezocht destijds en heb gevraagd of hij een goede installateur wist. Hij had er zelfs 1 waar hij graag mee samenwerkte. (ze moeten de planning op elkaar af stemmen). Als je de installateur en de tegelzetter hebt spreek je af wat je wil hebben in je badkamer en je kunt alles regelen voor de helft van het geld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daiov97
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 14:53
Ik wil vloerverwarming op de badkamer, maar ben niet zo'n fan van elektrische VV (COP van 1). Zijn er hier mensen die een RTL ventiel aangesloten hebben via een design/handdoekradiator?

Een verdeler voor enkel de badkamer klinkt als overkill. Zoals ik begrijp kan een RTL-ventiel dan uitkomst bieden, maar kan zo'n handdoekradiator de temperatuur uit de ketel goed genoeg laten afkoelen (en is er dus voldoende doorstroom in de vloer)?

Ik heb ook gelezen dat mensen een RTL ventiel gebruiken zonder op een radiator aan te sluiten, maar ik begrijp nog niet helemaal of dat überhaupt wenselijk is?

[ Voor 15% gewijzigd door Daiov97 op 28-08-2023 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
Daiov97 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 12:52:
Ik wil vloerverwarming op de badkamer, maar ben niet zo'n fan van elektrische VV (COP van 1). Zijn er hier mensen die een RTL ventiel aangesloten hebben via een design/handdoekradiator?

Een verdeler voor enkel de badkamer klinkt als overkill. Zoals ik begrijp kan een RTL-ventiel dan uitkomst bieden, maar kan zo'n handdoekradiator de temperatuur uit de ketel goed genoeg laten afkoelen (en is er dus voldoende doorstroom in de vloer)?

Ik heb ook gelezen dat mensen een RTL ventiel gebruiken zonder op een radiator aan te sluiten, maar ik begrijp nog niet helemaal of dat überhaupt wenselijk is?
In theorie is je CV ketel ook gewoon (min of meer) COP1. ;) Alleen een WP kan een COP >1 halen.

Maar ik begrijp het wel. Het voelt wat raar om elektriciteit 1 op 1 door een weerstand op te stoken voor warmte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09 14:35
ViezeVis schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 09:08:
[...]

Klopt. Douche is +/- 93 cm. Zelf zat ik er aan te denken om de douche iets lager te laten betegelen dan de andere tegels zodat er toch ergens nog een rand ontstaat om enigzins wat water te voorkomen. Er zit dacht ik +/- 70 cm tussen de wastafel en de glazen wand.

Badmeubel zelf is 40 cm diep.

De online viewer laat nu de glazen wanden beter zien:
[Afbeelding]
De glazenwand lijkt mij 60 cm lang?
Ik denk dat je veel spatwater gaat krijgen op de vloer voor het badkamermeubel, wij hebben een kort wandje van 40 cm met daaraan een glazenwand van 60 cm en alsnog spatwater (niet veel, maar wel iets) op de vloer.

De wc hebben we 'afgeschermd' met een muurtje ipv glas, doorgetrokken vanaf de koof. Zo heb je ook iets meer privacy in het geval dat je samen in de badkamer bent (ik zit graag rustig alleen, maar daar trekt ze zich niet altijd wat van aan :+ ). En het muurtje gebruiken we aan de douchezijde voor een handdoekenrek, mooi binnen handbereik na het douchen.

En als je gaat voor 1 kom op je meubel, kan je dan niet beter een smaller meubel kiezen en met een hoge kast voor je spulletjes, zoals handdoeken,washandjes, etc, naast het raam (als dat past)?

[ Voor 6% gewijzigd door Capa op 28-08-2023 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Nu online

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Capa schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 15:24:
[...]

De glazenwand lijkt mij 60 cm lang?
Ik denk dat je veel spatwater gaat krijgen op de vloer voor het badkamermeubel, wij hebben een kort wandje van 40 cm met daaraan een glazenwand van 60 cm en alsnog spatwater (niet veel, maar wel iets) op de vloer.

De wc hebben we 'afgeschermd' met een muurtje ipv glas, doorgetrokken vanaf de koof. Zo heb je ook iets meer privacy in het geval dat je samen in de badkamer bent (ik zit graag rustig alleen, maar daar trekt ze zich niet altijd wat van aan :+ ). En het muurtje gebruiken we aan de douchezijde voor een handdoekenrek, mooi binnen handbereik na het douchen.

En als je gaat voor 1 kom op je meubel, kan je dan niet beter een smaller meubel kiezen en met een hoge kast voor je spulletjes, zoals handdoeken,washandjes, etc, naast het raam (als dat past)?
Indd. Wandje van 60 x 40 is het. De 40-glaswand zit naast 't toilet. Wij hebben bewust niet gekozen voor een muurtje omdat onze badkamer best klein is. Dat is dan ook direct de reden dat we niet kiezen voor een hoge kast maar juist alles wat smaller houden. Mijn vriendin wil absoluut geen hoge kast haha. En met smoked glass heb je wellicht niet de volle privacy, maar daardoor heb je wel meer doorkijk in je badkamer. We willen met de tegelzetter kijken of ergens een nisje een idee is. Anders hangen we een nis op aan het glas.

[ Voor 12% gewijzigd door ViezeVis op 29-08-2023 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m181087
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:45
ViezeVis schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 10:19:
[...]

Indd. Wandje van 60 x 40 is het. De 40-glaswand zit naast 't toilet. Wij hebben bewust niet gekozen voor een muurtje omdat onze badkamer best klein is. Dat is dan ook direct de reden dat we niet kiezen voor een hoge kast maar juist alles wat smaller houden. Mijn vriendin wil absoluut geen hoge kast haha. En met smoked glass heb je wellicht niet de volle privacy, maar daardoor heb je wel meer doorkijk in je badkamer. We willen met de tegelzetter kijken of ergens een nisje een idee is. Anders hangen we een nis op aan het glas.
Of je spul voor het douchen klaar zetten en na het douchen weer opruimen.
Wij waren het nisje/de opbergmogelijkheid voor shampoo ed vergeten mee te nemen in de badkamer. Nu pakken we voor het douchen de benodigde spullen bij elkaar en na het douchen drogen we het af en ruimen het op (in de hoge kast :p). Kwestie van gewenning.
Scheelt weer een nisje/bak aan je glas dat steeds vies en nat wordt. Nog los van dat ik het rommelig vind staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daiov97
t14wo schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 13:44:
[...]

In theorie is je CV ketel ook gewoon (min of meer) COP1. ;) Alleen een WP kan een COP >1 halen.

Maar ik begrijp het wel. Het voelt wat raar om elektriciteit 1 op 1 door een weerstand op te stoken voor warmte.
Ah, heb je helemaal gelijk in. In de toekomst hoop ik ook naar een warmtepomp te kunnen, dus dan is een vloerverwarming op water wel een stuk efficiënter. Om m'n verhaal dan nog wat logischer te maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Nu online

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
m181087 schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 11:28:
[...]

Of je spul voor het douchen klaar zetten en na het douchen weer opruimen.
Wij waren het nisje/de opbergmogelijkheid voor shampoo ed vergeten mee te nemen in de badkamer. Nu pakken we voor het douchen de benodigde spullen bij elkaar en na het douchen drogen we het af en ruimen het op (in de hoge kast :p). Kwestie van gewenning.
Scheelt weer een nisje/bak aan je glas dat steeds vies en nat wordt. Nog los van dat ik het rommelig vind staan.
Ook weer zo. Ik weet dus niet in hoeverre bij ons een inbouwkraan/nis tot de mogelijkheid behoort omdat onze badkamer grenst aan de buitenmuur/spouw en aan de spouwmuur van de muren. Anders heb ik graag een horizontale inbouwnis. Maar met een visgraat wand zal de tegelzetter daar wel zoet mee zijn :9

En klaarzetten of op de grond neerzetten kan ook prima. Vaak in hotels met inloopdouches doe je ook zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Daiov97 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 12:52:

Wij hebben zoiets.
Dit zit dus parallel aangesloten en wordt verwarmd door een CV-ketel.

Werkt geloof ik prima. Vloer is nooit écht warm ofzo maar de kou is sowieso uit de vloer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daiov97
Piet91 schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 13:42:
[...]

Wij hebben zoiets.
Dit zit dus parallel aangesloten en wordt verwarmd door een CV-ketel.

Werkt geloof ik prima. Vloer is nooit écht warm ofzo maar de kou is sowieso uit de vloer.
Dat is inderdaad wat ik bedoelde met een RTL ventiel. Waar zit deze parallel op aangesloten?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Oliesjeik1
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 22:51
Oliesjeik1 schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 21:02:
SITUATIE:
Wij zijn voor onze badkamer op zoek naar een douchedeur en een vaste glazen wand.
We kunnen echter niet echt iets vinden zo kant en klaar...

DETAILS (zie ook bijgevoegde plaatjes):
Deur
  • Type: Links draaiend, draaideur danwel pendeldeur
  • Afm: 70cm breed, tussen 200-220cm hoog
  • Bevestiging: aan de vaste muur (dus niet aan de glazen vaste wand), deur sluit op de vaste glazen wand.
  • Muurbevestiging: mag een muurprofiel danwel tweepunts/driepuntsbevestiging zijn (scharnier)
  • Kleur: RVS, wit of geborsteld nikkel
Vaste glazen wand:
  • Afm: 50 cm breed, tussen 200-220cm hoog
  • Bevestiging: aan de muur vast (rechts) en aan de vloer met u-profiel
  • Muurbevestiging: muurprofiel / uprofiel
  • Kleur: RVS, wit of geborsteld nikkel
  • Stabilisatiestang: het liefst geen (lees de ene keer dat het wel moet en de andere keer weer niet met afmeting van 50cm
VRAAG
Ik heb al op veel sites gekeken maar vind niet echt iets in deze combinatie. Tevens gekeken om op maat te maken via bijvoorbeeld glazz.nl maar dat is gelijk weer erg prijzig.

Dacht daarna: wellicht zelf losse onderdelen bestellen.. dus u-profiel via bijvoorbeeld https://www.douchestripon...-glaze-douchewand-profiel en het glas weer via een andere partij maar weet niet of ik daarmee veel gedoe op m'n hals haal.

Oftewel, ben beetje opzoek naar advies/tips, etc.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Even de terugkoppeling hoe de badkamer uiteindelijk is geworden ;)
Douchewand = glasdiscount.nl op maat
Kranen = hotbath cobber X
Wastafel = Ink Kraft dubbel wastafel
Onderkast = Ink 4 lades Kashmir gelakt
Douchedrain = Tece tegeldrain
Bad = Riho Rethink Cubic
Tegels = 120x120 - Italgraniti merk
kast = Markplaats voor nu.

Ontwerp

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KKOxUoDxDp_VcGHE-Zz0x3KQtHA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ehRJjjUfmJ9nP3oasLvQOHe8.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K-DKKeqXG17NnUWaPEKylZwwDAo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/imwZfQGny19naoXumVTEV3Sa.png?f=fotoalbum_large

Realisatie
(foto's zijn wat onscherp)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7ortYidYo7UbaMfLxaznVIRTpic=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lcgsFaOpJAfaCoQp5TduiRBJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i1XQu7RnNcocEdKCAN6Hz46Cz-U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9kKPJiPxFcuoShylRm1USdEs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WyjMhYqetSbgx2k5M_aZLZt3g2c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1gDc9QYwGpmjX69iIFcw1JmJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YbCN7QG6BiLgZTxQN8JKpQK8qdQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/89jG7bF0GFqsj4zz8oq5hexf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e9eSDixPhTimf-Y8dlAPXDS6WDg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YVj2GWBhxp9ji0CoJrnok4Mt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O_BumJjzCDSQlYHw0TWmRuILiB4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eqr27CaiOTWEGIRrbfc06gua.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dXvtb8YCXKwAKrvGT_s0idc6mns=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vNnAYfDKqYOPMoNG62G9X1nb.jpg?f=fotoalbum_large

d'n oliesjeik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lupadi
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-09 16:28
Oliesjeik1 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 11:01:
[...]

Bad = Riho Rethink Cubic

Ontwerp

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Realisatie

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
geen radiator in je badkamer? verder hele mooie indeling/badkamer geworden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oliesjeik1
Lupadi schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 11:11:
[...]

Klopt, we hebben besloten deze niet te installeren (was wel meegeleverd vanuit de bouw). De badkamer heeft vloerverwarming en ligt tevens 'ingebouwd' tussen andere kamers en het is tot nu toe gewoon prima kwa temperatuur.

d'n oliesjeik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poumelie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 21:45
Lupadi schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 11:11:
[...]

Wij hebben een radiator in de badkamer én vloerverwarming. Nieuwbouwhuis opgeleverd begin 2022.. warmte blijft sowieso goed hangen. Er zit een raam in de badkamer.

De radiator heeft nog nooit aangestaan en hadden we achteraf gezien graag weggelaten. Vrienden van ons in soortgelijke situatie hebben de radiator nooit opgehangen. Mijn inziens is het bij nieuwe huizen en vloerverwarming echt niet meer nodig en zou het ook niet meer standaard geadviseerd moeten worden.. maar kan aan mij liggen..

[ Voor 24% gewijzigd door Poumelie op 30-08-2023 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Daiov97 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 10:16:
Dat is inderdaad wat ik bedoelde met een RTL ventiel. Waar zit deze parallel op aangesloten?
Op de Cv-installatie. Dus niet 'achter' de badkamerradiator, maar gewoon apart. Zo dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m181087
Oliesjeik1 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 14:38:
[...]

Klopt, we hebben besloten deze niet te installeren (was wel meegeleverd vanuit de bouw). De badkamer heeft vloerverwarming en ligt tevens 'ingebouwd' tussen andere kamers en het is tot nu toe gewoon prima kwa temperatuur.
Leuke tegels, die witte met profiel. Geeft ook een mooi effect als het licht in de spiegels aan staat.
Zijn de inbouwkast deurtjes nu van dezelfde frontjes gemaakt als je badmeubel? Of is dit een andere kleur?
En ik zie geen stopcontacten, die wel op je ontwerp stonden. Heb je die ergens anders weg weten te werken?

En durf je een prijs te noemen? Ben wel benieuwd wat dit ongeveer gekost heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreezingPixels
m181087 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 14:52:
[...]
?
En ik zie geen stopcontacten, die wel op je ontwerp stonden. Heb je die ergens anders weg weten te werken?
Links van het badmeubel, tussen het glas en het badmeubel? Zie daar volgens mij nog net een stopcontact zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:57
Waar hangen jullie je handdoekjes aan op dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• namo_h
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-09 16:41
Een vraag waarvan ik nooit gedacht had ooit te hoeven stellen:

Bij 2 van onze toiletten zijn buffers/bumpers onder het toiletbril verdwenen. Vermoedelijk zijn deze losgeraakt doordat de toiletbril iets los is gaan zitten waardoor deze is gaan bewegen en de bumper vervolgens is gevallen en doorgespoeld.

Opzich geen groot probleem daar een bumper vaak nog geen euro per stuk kost. Echter kan ik nergens op het toilet of op de toiletbril een merk- of typenummer vinden. Ook staan online bij de diverse buffers/bumpers doorgaans geen afmetingen vermeld. Ik heb reeds een aantal besteld in de juiste breedte, lengte en kleur (Pressalit A4001). Echter blijkt bij deze de dia en de afstand tussen de “pootjes” anders te zijn waardoor deze niet past.

Weet iemand aan de hand van onderstaande foto’s toevallig welk merk en type toiletbril ik heb en welke bumpers ik dus moet bestellen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h5vdDLOQjFIDKAoo0vNFA6wx52A=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vvmda36XiDpx7yww5xgHjhjb.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6u2Q-wl_pSWMJA9bHTqHUhe5HQE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ggDe0HgkYdqK9F3AVqmIzcFO.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jPfS5kORIaEZQBicSnD3g6F_P3M=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/og7anjdHTfpU9PqBsTLi9PlA.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lWcnyqefSTCOOKWrGE_Ni17oMLU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SyH4hAuN9rPbLGn0TCXfNzLb.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jul2wxjolE9eTF7LZNCOKuYJX-Q=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KXGgYIhAH5BoXinqQJCsYFUZ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lFIbIu53ALxeP1zZO1o8iwXp4ik=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rB7TCZiwcpn5pvE0b7WHLkdx.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iddXQRcX3IZkGcRBtkFk8VDY7pE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0N3jqNmlQwFEbK7vXv0CY0zZ.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 11:01
Oliesjeik1 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 11:01:
[...]

Bad = Riho Rethink Cubic

Ontwerp

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Realisatie

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Leuke badkamer, exact dezelfde maten als die wij hebben.
Vind jij het niet jammer dat je geen opbergruimte hebt voor je tandenborstels etc? Ik ben er zelf ook nog niet over uit waar ik deze kan laten.

Plus, mis je ook geen prullenbak?

BlaBlaBla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rien43
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 12-09 21:04
Strider schreef op zondag 3 september 2023 @ 20:02:
[...]

Vind jij het niet jammer dat je geen opbergruimte hebt voor je tandenborstels etc? Ik ben er zelf ook nog niet over uit waar ik deze kan laten.
In een kast met daarin een stopcontact? Dit gaan wij in ieder geval maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 11:01
Rien43 schreef op zondag 3 september 2023 @ 20:06:
[...]

Ja dat begrijp ik, maar dat is bij Oliesjeik1 wel lastig ;)

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 09:17
Stiggy schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 11:52:
[...]

Bij een paar zaken ('de betere') hebben we levelen, verstekzagen en gerectificeerde tegels wel besproken. Wij de standaardzaken (Sanidirect, X20, Brugman) is het helemaal niet ter sprake gekomen. Zo leren we met iedere nieuwe afspraak weer wat :+
Omdat het bijna allemaal gewoon dozenschuivers zijn welke ZZP'ers inhuren om het te installeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stiggy
ColeJ schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 12:33:
[...]

Omdat het bijna allemaal gewoon dozenschuivers zijn welke ZZP'ers inhuren om het te installeren.
Zaken met vast installatie personeel in dienst zijn er inderdaad niet veel meer. Ik refereerde met ‘de betere zaken’ naar degene die dat wel hebben.

Overigens natuurlijk niet zo dat een tegelzetter of loodgieter slechter is omdat hij zzp’er is. Juist voor de betere zal het makkelijker zijn om zelfstandig te worden. Voor de consument is het alleen lastiger om het kaf van het koren te scheiden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oliesjeik1
[...]

Zijn de inbouwkast deurtjes nu van dezelfde frontjes gemaakt als je badmeubel? Of is dit een andere kleur?
Nee die zijn niet in dezelfde kleur. Het is ook geen inbouwkast ;) maar het is een kast die we via marktplaats gekocht hebben en die eigenlijk precies in de nis paste die we daar gecreëerd hadden. Tzt komt hier een kast op maat of maken we zelf iets van een inbouwkast. In principe zou ik ook gewoon tegen de achterkant twee wandrails kunnen bevestigen met plankdragers en vervolgens deurtje op maat erin zetten.

Maar dat is iets voor de langere termijn..
FreezingPixels schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 15:13:
[...]

Links van het badmeubel, tussen het glas en het badmeubel? Zie daar volgens mij nog net een stopcontact zitten.
Klopt, we hebben er voor gekozen deze links van het badmeubel te plaatsen. Tevens zit er in de kast in de nis ook nog twee stopcontacten.
En durf je een prijs te noemen? Ben wel benieuwd wat dit ongeveer gekost heeft.
Badkamermeubel
- Badkamermeubel inclusief wasbak = 2200 EUR
- 2x inbouwkranen Hotbath Cobber = 909 EUR

Douche
- Tece tegeldrain rooster 80cm = 375 EUR
- Hotbath CX7067 thermostaat met 2 stopkranen + M100 + CB450 hoofddouche 200mm met wandarm + M305 + M015 + M353 glijstang met wandinlaat, slang en Cobber ronde handdouche = 1720 EUR

Bad
- Riho Rethink Cubic 180x80 inclusief popup, afvoer, poten etc = 525 EUR
- Hotbath Cobber X CX020GN badthermostaat, Mate M505GN wandsteun, Mate M010GN doucheslang, Cobber M352GN staafhanddouche = 745 EUR

Douchewand
iets van 650 EUR

Kast
30 euro marktplaats

Totaal materiaal excl tegels, verlichting, arbeid, verlaagd plafond, spiegels = 6680 EUR
Inclusief zou ik op moeten zoeken maar zeker over de 10k

Tegels:
Italgraniti Terre Bianco bricco 60x120 = 65 EUR per m2
Italgraniti Terre sanepe 120x120 = 61 EUR per m2
Italgraniti Silver grain 120x120 = 65 EUR per m2

Overigens loont het om hier goed naar te zoeken. Dezelfde tegel koste bij Sanitairwinkel.nl bijvoorbeeld 90 euro per vierkante meter en bij een bepaald bedrijf in Breda die dezelfde tegel onder een andere naam verkocht zelfs 120 EURO per vierkante meter...
syntesia schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 22:40:
Waar hangen jullie je handdoekjes aan op dan?
ja daar moeten we nog iets voor verzinnen... 8)7
Strider schreef op zondag 3 september 2023 @ 20:02:
[...]

Plus, mis je ook geen prullenbak?
handdoeken leggen we in de kast (in de nis zegmaar). Hier is ook tevens een wandcontactdoos aanwezig.
We hebben een klein prullenbakje in de lade rechtsonderin staan. Werkt opzich prima.
Rien43 schreef op zondag 3 september 2023 @ 20:06:
[...]
Inderdaad. Wij hebben dus in de nis (links van de deur als je binnenkomt) twee WCD geplaatst. Daar staat vervolgens de marktplaatskast tegenaan (met daarin de stopcontacten geplaatst)
Strider schreef op zondag 3 september 2023 @ 20:07:
[...]

Ja dat begrijp ik, maar dat is bij Oliesjeik1 wel lastig ;)
nee hoor, zie hierboven :)

[ Voor 30% gewijzigd door Oliesjeik1 op 06-09-2023 10:13 ]

d'n oliesjeik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m181087
Oliesjeik1 schreef op woensdag 6 september 2023 @ 09:15:
[...]
Allereerst dank voor de aanvullingen. Dat geeft ook huidige/toekomstige badkamer kopers veel inzicht in prijzen en materialen. Netjes bij elkaar geshopt iig.

Qua handdoeken. Een optie zou kunnen zijn om haakjes aan de muur boven je bad te plaatsen. Of in de douche ruimte maar dan moet je ze steeds verplaatsen als je gaat douchen.
Heel veel meer opties zie ik niet in je badkamer; een radiator zit er immers niet in om ze aan op te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blurk62
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-09 19:45
Oliesjeik1 schreef op woensdag 6 september 2023 @ 09:15:
[...]
[...]
Voor de handdoeken wisten wij in onze huidige badkamer niets beters te verzinnen dan zo'n inklapbaar wanddroogrekje boven het bad. Niet echt mooi maar wel erg praktisch, bijvoorbeeld ook als je iets kletsnat wilt laten uitdruipen. Heel degelijk, hangt er al 20 jaar.

Het idee van die nisjes in de douche hebben we van je overgenomen voor onze toekomstige badkamer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
Blurk62 schreef op woensdag 6 september 2023 @ 12:43:
[...]

Voor de handdoeken wisten wij in onze huidige badkamer niets beters te verzinnen dan zo'n inklapbaar wanddroogrekje boven het bad. Niet echt mooi maar wel erg praktisch, bijvoorbeeld ook als je iets kletsnat wilt laten uitdruipen. Heel degelijk, hangt er al 20 jaar.

Het idee van die nisjes in de douche hebben we van je overgenomen voor onze toekomstige badkamer :)
Tegenwoordig is de badkamer niet meer alleen een functionele ruimte. Het moet vooral ook stylistisch zijn. Dus ik gok dat weinig mensen nog een leifheit droogrek gaan ophangen. :+

Ik ben trouwens ook opzoek naar handdoek-ophang-inspiratie! Wil liever niet dat de designradiator altijd volhangt met handoeken. Naast dat dit met 4 gezinsleden niet gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m181087
t14wo schreef op woensdag 6 september 2023 @ 12:56:
[...]

Ik ben trouwens ook opzoek naar handdoek-ophang-inspiratie! Wil liever niet dat de designradiator altijd volhangt met handoeken. Naast dat dit met 4 gezinsleden niet gaat.
Mijn foto's staan ongeveer 3 weken terug in dit topic.
Wij hebben gekozen voor de handdoeken over de radiator en 2 aanvullende handdoekbeugels.

Het nadeel van haakjes is toch altijd dat de handdoek niet mooi uithangt en daardoor minder goed droog wordt.

Bijvoorbeeld een beugel die iets naar voren komt, dus zoiets
Of een normale handdoekbeugel haaks op de muur
In het uiterste geval hang je je de handdoeken over je douchewand, maar ik kan me niet voorstellen dat dat je voorkeur heeft.

[ Voor 4% gewijzigd door m181087 op 06-09-2023 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
m181087 schreef op woensdag 6 september 2023 @ 13:48:
[...]

Mijn foto's staan ongeveer 3 weken terug in dit topic.
Wij hebben gekozen voor de handdoeken over de radiator en 2 aanvullende handdoekbeugels.

Het nadeel van haakjes is toch altijd dat de handdoek niet mooi uithangt en daardoor minder goed droog wordt.

Bijvoorbeeld een beugel die iets naar voren komt, dus zoiets
Of een normale handdoekbeugel haaks op de muur
In het uiterste geval hang je je de handdoeken over je douchewand, maar ik kan me niet voorstellen dat dat je voorkeur heeft.
De eerste die jij linkt is wel een mooie eigenlijk! Goeei tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
Hoe is de ervaring hier met x2o en hun prijs flucturatie?

Ik heb in mijn winkelmandje een week lang wat artikelen staan,
Het totale pakket zorgt voor 150,- korting doordat ik boven de 2K zit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tahm_2ut0DYZfHu9IrzqeFnw6L0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GNXExsCT1wQijFC54Zc1NQPb.png?f=fotoalbum_large

Ik verwijder per ongelijk de kranen, voeg ze weer toe, de kranen worden plots €54 goedkoper en de WC pot is ineens €53duurder en de €150 korting ben ik kwijt....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P8zbF9TWKMAJZWIzOd2CKXRmP3U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kZtNqXnCUscfMMp8JlmfmhlY.png?f=fotoalbum_large

Dat is toch heel raar? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupus
  • Niet online
Wij hebben ons huis 4 jaar geleden gekocht.
Op de boven verdieping zit nog enkel glas, dus willen we kozijnen te laten vervangen voor kunststof.
Op de badkamer willen we ook een raam naar buiten laten maken, dus moet er gekapt worden in de tegels.
Omdat we ook niet tevreden zijn over de huidige indeling van de badkamer, hebben we besloten om een nieuwe badkamer te plaatsen.

Afgelopen weekend zijn we bij de eerste zaak geweest voor een gesprek, bij Brugman in Venlo.
We zouden 1000 euro korting kunnen krijgen op de inbouwkosten maar dan moesten we wel nog dat weekend akkoord geven.
Thuis hebben we de offerte nog eens goed bekeken, en vooral de prijzen van sommige onderdelen waren erg hoog voor ons gevoel.Bijvoorbeeld een 'huismerk' (Ben) douche set met thermostaatkraan voor 1800 euro? Na even zoeken zagen we er eentje van Grohe voor de helft van de prijs.
Ook komen we erg veel ontevreden reviews tegen van die douche set.

We zijn dus niet akkoord gegaan, ook omdat we nog bij wat andere zaken afspraken hebben staan, en we geen idee hebben of het totaalbedrag voor de badkamer + inbouw (16k) in proportie is voor wat we willen. We hebben vrij basic wensen namelijk. Geen vloerverwarming, Budget tegels, geen sunshower, geen dubbele wasbak. Omdat het maar een hele kleine ruimte is.

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Nu online

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Rupus schreef op maandag 11 september 2023 @ 10:25:
Wij hebben ons huis 4 jaar geleden gekocht.
Op de boven verdieping zit nog enkel glas, dus willen we kozijnen te laten vervangen voor kunststof.
Op de badkamer willen we ook een raam naar buiten laten maken, dus moet er gekapt worden in de tegels.
Omdat we ook niet tevreden zijn over de huidige indeling van de badkamer, hebben we besloten om een nieuwe badkamer te plaatsen.

Afgelopen weekend zijn we bij de eerste zaak geweest voor een gesprek, bij Brugman in Venlo.
We zouden 1000 euro korting kunnen krijgen op de inbouwkosten maar dan moesten we wel nog dat weekend akkoord geven.
Thuis hebben we de offerte nog eens goed bekeken, en vooral de prijzen van sommige onderdelen waren erg hoog voor ons gevoel.Bijvoorbeeld een 'huismerk' (Ben) douche set met thermostaatkraan voor 1800 euro? Na even zoeken zagen we er eentje van Grohe voor de helft van de prijs.
Ook komen we erg veel ontevreden reviews tegen van die douche set.

We zijn dus niet akkoord gegaan, ook omdat we nog bij wat andere zaken afspraken hebben staan, en we geen idee hebben of het totaalbedrag voor de badkamer + inbouw (16k) in proportie is voor wat we willen. We hebben vrij basic wensen namelijk. Geen vloerverwarming, Budget tegels, geen sunshower, geen dubbele wasbak. Omdat het maar een hele kleine ruimte is.

***members only***
Ik denk dat je badkamer ongeveer 2x2 is? Zo ja; kijk even mijn posts terug. Wij waren voor A-merk materiaal +/- 9K kwijt (ex montage). Merken als Hotbath inbouwkranen, Thebalux meubel, HIPP spiegel, V&B toilet. Dat van die €1000,- korting in één keer is leuk, maar uiteindelijk gaat het erom dat ze iets willen verkopen en of je nu vandaag over over 2 maand beslist, dat maakt vaak niet zoveel uit :+. Dat is meer om je onder druk te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alic3
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05-07-2024
@barry86 Het wisselt inderdaad. Laatste kans artikelen kunnen goedkoper (en weer duurder) worden afhankelijk van de actie die ze hebben. V&B is volgens mij uitgesloten van (sommige) acties dus dat kan weer invloed hebben op de totaalprijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rupus
  • Niet online
ViezeVis schreef op maandag 11 september 2023 @ 10:32:
[...]

Ik denk dat je badkamer ongeveer 2x2 is? Zo ja; kijk even mijn posts terug. Wij waren voor A-merk materiaal +/- 9K kwijt (ex montage). Merken als Hotbath inbouwkranen, Thebalux meubel, HIPP spiegel, V&B toilet. Dat van die €1000,- korting in één keer is leuk, maar uiteindelijk gaat het erom dat ze iets willen verkopen en of je nu vandaag over over 2 maand beslist, dat maakt vaak niet zoveel uit :+. Dat is meer om je onder druk te zetten.
Ik heb de exacte maten zo niet paraat, maar is inderdaad iets van 2,20 by 2,20, vergelijkbaar met jullie ruimte.

Wat materiaal betreft waren we bij Brugman iets van 8300 kwijt. En dan gaat het om wandmeubels van Primablad, goedkope tegels van het merk CTC, wel een Geberit inbouwreservoir en een Grohe wastafelkraan, maar huismerk toiletpot, douchewanden en douchebak. En dan niet omdat wij dat vroegen, maar omdat de verkoper ons dat adviseerde zonder te vragen. Ik vermoed dat zij daar provisie op krijgen ofzo.. mijn persoonlijke voorkeur zou zijn Grohe, gevoelsmatig.

Komend weekend hebben een afspraak gepland staan bij een plaatselijk familiebedrijf, benieuwd wat voor advies en offerte we daar krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
Rupus schreef op maandag 11 september 2023 @ 11:10:
[...]

Ik heb de exacte maten zo niet paraat, maar is inderdaad iets van 2,20 by 2,20, vergelijkbaar met jullie ruimte.

Wat materiaal betreft waren we bij Brugman iets van 8300 kwijt. En dan gaat het om wandmeubels van Primablad, goedkope tegels van het merk CTC, wel een Geberit inbouwreservoir en een Grohe wastafelkraan, maar huismerk toiletpot, douchewanden en douchebak. En dan niet omdat wij dat vroegen, maar omdat de verkoper ons dat adviseerde zonder te vragen. Ik vermoed dat zij daar provisie op krijgen ofzo.. mijn persoonlijke voorkeur zou zijn Grohe, gevoelsmatig.

Komend weekend hebben een afspraak gepland staan bij een plaatselijk familiebedrijf, benieuwd wat voor advies en offerte we daar krijgen.
Wegblijven van DMG partijen. Zijn gewoon ordinaire verkopers. En helaas moeten ze ook badkamers installeren.

Het feit dat je al korting krijgt bij direct tekenen. Brrr…

Daarnaast is je badkamer dusdanig klein dat je er alleen bent als het echt nodig is en waarschijnlijk kort. Je gaat niet uitgebreid in bad ofzo. Dan zou ik sowieso al kiezen voor een niet te dure badkamer. Vrij zonde anders.

[ Voor 10% gewijzigd door t14wo op 11-09-2023 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Nu online

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
t14wo schreef op maandag 11 september 2023 @ 13:17:
[...]

Wegblijven van DMG partijen. Zijn gewoon ordinaire verkopers. En helaas moeten ze ook badkamers installeren.

Het feit dat je al korting krijgt bij direct tekenen. Brrr…

Daarnaast is je badkamer dusdanig klein dat je er alleen bent als het echt nodig is en waarschijnlijk kort. Je gaat niet uitgebreid in bad ofzo. Dan zou ik sowieso al kiezen voor een niet te dure badkamer. Vrij zonde anders.
Sani4all is inmiddels ook onderdeel of 'partner' van DMG dacht ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendetta_X
  • Niet online
barry86 schreef op maandag 11 september 2023 @ 08:41:

[Afbeelding]

Ik verwijder per ongelijk de kranen, voeg ze weer toe, de kranen worden plots €54 goedkoper en de WC pot is ineens €53duurder en de €150 korting ben ik kwijt....

[Afbeelding]

Nee, dit is de actie van vorige maand. Prijzen zijn daar altijd redelijk stabiel, met een actie basis prijs wat hoger zonder actie basisprijs lager. Die subway2 is bij meerdere winkels in prijs gestegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poumelie
barry86 schreef op maandag 11 september 2023 @ 08:41:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Waarschijnlijk was bij afrekenen alles anders alsnog naar de niet-actie totaalprijs geschoten omdat de actie verlopen was maar dit nog niet in je winkelmandje te zien was (vanwege caching oid). Prijzen en acties veranderen.. dus nee niet heel raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 12-09 06:34
[...]

Heel onze badkamer is bij iedere hoek verstek gezaagd, dus bij het raam, bij de toilet, alles.

Toen wij naar nieuwe badkamers gingen kijken voel mij direct op hoe lelijk die strips allemaal zijn.

Ik wil de nieuwe badkamer ook zeker weer verstek gezaagd! Arbeid is toch al de grootste kostenpost bij badkamers. Ik redeneer andersom, het uiterlijk van een strip weegt niet op tegen de geringe meerkosten voor verstekzagen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m181087
Tweak_ers schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 03:48:
[...]

Toen wij naar nieuwe badkamers gingen kijken voel mij direct op hoe lelijk die strips allemaal zijn ik die strips vind.
FTFY. Jouw mening, n=1. Beslist geen feit.
Er zit enorm verschil in hoekprofielen, van simpel plastic tot mooi geborsteld RVS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 12-09 06:34
m181087 schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 09:09:
[...]

FTFY. Jouw mening, n=1. Beslist geen feit.
Er zit enorm verschil in hoekprofielen, van simpel plastic tot mooi geborsteld RVS.
Zeker een mening.

Ik vind het afbreuk doen aan de tegels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Tweak_ers schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 10:48:
[...]

Zeker een mening.

Ik vind het afbreuk doen aan de tegels.
Het ligt er gewoon aan.
Die halfronde vind ik zelf ook niet mooi.

Afbeeldingslocatie: https://www.tegelking.nl/wp-content/uploads/2012/08/rondec_1_1.png

Maar we hebben thuis in de gastenbadkamer een geborstelde RVS strip van 2 x 6 mm of daaromtrent, en die vind ik juist heel mooi. Ligt natuurlijk ook aan de kleur tegels.
Als je een donkergroene tegel hebt, valt een strip sowieso op.
Is de tegel een hele licht zandkleur is dat al een stuk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Nu online

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Maar als je een raam hebt met vensterbankje, hoe sluit een in verstek gezaagde tegel dan mooi aan bij de randen? Dat ga je dan toch niet met kit oplossen? Ik heb er geen beeld bij.

[ Voor 7% gewijzigd door ViezeVis op 12-09-2023 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m181087
ViezeVis schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 12:47:
Maar als je een raam hebt met vensterbankje, hoe sluit een in verstek gezaagde tegel dan mooi aan bij de randen? Dat ga je dan toch niet met kit oplossen? Ik heb er geen beeld bij.
De hoeken 'in de dag' (dus van de raamsparing naar de muur) kun je met verstek oplossen.
De tegels die het kozijn of de vensterbank raken kit je af. Heb je volgens mij geen profielen voor nodig.

Kortom: alle tegel op tegel hoeken kan je in verstek doen, rest kitten.
De hoeken van een badkamer en de vloer kit je toch ook af, waarom zou je bij een vensterbank of kozijn dan geen kit kunnen gebruiken?

[ Voor 17% gewijzigd door m181087 op 12-09-2023 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gdvm
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 11-09 22:27
Vraagje. Voor onze nieuwbouwwoning hebben we via de projectleverancier een badkamer samengesteld. Op basis daarvan is het leidingwerk gepland. Nu hebben we oorspronkelijk een badkamermeubel met een enkele wasbak besteld met twee opbouwkranen (Proline Porselein Loft 120cm). Dit willen we bij nader inzien aanpassen naar een dubbele wasbak, dan wordt het bij deze Proline Porselein Loft automatisch een 140 cm variant. Zie ook de montagehandleiding: https://www.prolinebadkam...f4d16b57aa5bb10b6923b.pdf

We krijgen nu terug van de projectleverancier dat het leidingwerk niet meer aangepast kan worden (de bouw is aardig aan het vorderen dus kan ik inkomen) dus dat we geen wijziging kunnen doen naar een 140 cm met dubbele wasbak. Maar het lijkt mij dat de afvoer van de dubbele wasbak best op een enkele afvoerbuis in de muur aangesloten moet kunnen worden? De onderkast heeft bij de 140cm versie dan twee uitsparingen voor een sifon, maar achter de lades moet dan toch wel voldoende ruimte zijn voor een T- of Y-splitsing?

• Makrolon
gdvm schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 21:19:
Vraagje. Voor onze nieuwbouwwoning hebben we via de projectleverancier een badkamer samengesteld. Op basis daarvan is het leidingwerk gepland. Nu hebben we oorspronkelijk een badkamermeubel met een enkele wasbak besteld met twee opbouwkranen (Proline Porselein Loft 120cm). Dit willen we bij nader inzien aanpassen naar een dubbele wasbak, dan wordt het bij deze Proline Porselein Loft automatisch een 140 cm variant. Zie ook de montagehandleiding: https://www.prolinebadkam...f4d16b57aa5bb10b6923b.pdf

We krijgen nu terug van de projectleverancier dat het leidingwerk niet meer aangepast kan worden (de bouw is aardig aan het vorderen dus kan ik inkomen) dus dat we geen wijziging kunnen doen naar een 140 cm met dubbele wasbak. Maar het lijkt mij dat de afvoer van de dubbele wasbak best op een enkele afvoerbuis in de muur aangesloten moet kunnen worden? De onderkast heeft bij de 140cm versie dan twee uitsparingen voor een sifon, maar achter de lades moet dan toch wel voldoende ruimte zijn voor een T- of Y-splitsing?
Meestal is er achter lades wel een cm of 6 vrij. Maar, ik heb ook wel eens een enkel meubel gezien waar de lades tot achterin door liepen...

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

• Poumelie
Makrolon schreef op woensdag 13 september 2023 @ 07:35:
[...]

Meestal is er achter lades wel een cm of 6 vrij. Maar, ik heb ook wel eens een enkel meubel gezien waar de lades tot achterin door liepen...
Bij onze lade was er niet genoeg plek achter. We hebben toen een stukje uit de lade gezaagd.

• huCks
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-09 17:29
Hoe zouden jullie een badkamer verwarmen als je een renovatie gaat doen?

Optie a)
Verwarmen met een radiator op cv.

B )
Verxarmen met electrische radiator

C)
Verwarmen met cv radiator tot bv 22⁰ en dan bijverwarmen met een electrische optie (radiator, blazer, infrarood paneel,...)

D)
Hebben jullie betere oplossing?

Er is geen warmtepomp in huis, er komen wel zonnepanelen (vermoedelijk zonder thuisbatterij).
Vloerverwarming is niet mogelijk wegens te dunne chapelaag en te lage plafond

[ Voor 13% gewijzigd door huCks op 13-09-2023 11:55 ]

• t14wo
huCks schreef op woensdag 13 september 2023 @ 11:23:
Hoe zouden jullie een badkamer verwarmen als je een renovatie gaat doen?

Optie a)
Verwarmen met een radiator op cv.

B )
Verxarmen met electrische radiator

C)
Verwarmen met cv radiator tot bv 22⁰ en dan bijverwarmen met een electrische optie (radiator, blazer, infrarood paneel,...)

D)
Hebben jullie betere oplossing?

Er is geen warmtepomp in huis, er komen wel zonnepanelen (vermoedelijk zonder thuisbatterij).
Vloerverwarming is niet mogelijk wegens te dunne chapelaag en te lage plafond
Geen vv? Elektrische vloerverwarming is een paar milimeter dik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makrolon
Poumelie schreef op woensdag 13 september 2023 @ 10:04:
[...]

Bij onze lade was er niet genoeg plek achter. We hebben toen een stukje uit de lade gezaagd.
Probleem is alleen dat je dan door de achterwand van de lade moet zagen, waardoor die zn hele stevigheid verliest...

• gdvm
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 11-09 22:27
Poumelie schreef op woensdag 13 september 2023 @ 10:04:
[...]

Navraag bij de fabrikant gedaan: er is ongeveer 10 cm ruimte achter de lade, dus dat moet voldoende zijn!

• huCks
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-09 17:29
t14wo schreef op woensdag 13 september 2023 @ 12:48:
[...]

Geen vv? Elektrische vloerverwarming is een paar milimeter dik.
Dat is waar.

Dus optie e) electrische vloerverwarming 😛

Mijn vrees is electrisch verwarmen gaat duur uitvallen?

Mij lijkt verwarmen op cv (al dan niet me kleine electrische extra) het interessantste?

• m181087
huCks schreef op woensdag 13 september 2023 @ 19:48:
[...]
Dat is waar.

Dus optie e) electrische vloerverwarming 😛

Mijn vrees is electrisch verwarmen gaat duur uitvallen?

Mij lijkt verwarmen op cv (al dan niet me kleine electrische extra) het interessantste?
Even @Rzaan vragen; die is dit al bijna een half jaar lang aan het uitzoeken in verschillende topics :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

m181087 schreef op donderdag 14 september 2023 @ 11:43:
[...]

Even @Rzaan vragen; die is dit al bijna een half jaar lang aan het uitzoeken in verschillende topics :P
Ik heb uiteindelijk besloten om 2 aanvoer- en afvoerslangen van beneden door een koof naar boven te leiden.
Dus VV verwarmd met de WP.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

Zijn er eigenlijk ook nissen in de handel waar je roosters in kunt plaatsen? Ik weet dat er de Geberit One lijn is, met een op zich mooie nis voor de douche die er zo uitziet:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IXzvoqkmpij-jLNZuR7B_w2TJKo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/iioNajzBqJd5daOUaegZLzCZ.png?f=fotoalbum_large
Afmetingen: 75x25x14 (binnenwerks)
Het mooie aan deze vind ik dat de onderkant afloopt, waardoor er geen water blijft staan en de spullen op een roostertje staan. Want dat vind ik een nadeel van al die nisjes: het schoonmaken. Mijn meisje heeft een geweldige voorraad flesjes, potjes en pannetjes in de douche en ik heb daar 2 dubbeldeks hoekdingetjes met roosters hangen. Vier etages dus. Alleen de bovenste is 'van mij', maar ik heb dan ook maar 3 flesjes staan :+

Punt is dat als er na de verbouwing nissen voor in de plaats komen, dat een klein drama is om schoon te maken. In zo'n nis blijft altijd water staan, en als de dames weer eens wat morsen...je snapt het al. Elke keer moet alles eruit, schoonmaken en weer erin. Het zou mooi zijn als er zo'n systeem was als dat Geberit One, maar dan voor die enkele nisjes, dus aflopend en een rooster om je spullen op te zetten.
Of moet je dan zelf (nouja, de bouwvakker dus) eentje fabriceren in de muur en er op een of andere manier een rooster in prutsen? Zijn daar ideeën over?

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
mphilipp schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 10:17:
Zijn er eigenlijk ook nissen in de handel waar je roosters in kunt plaatsen? Ik weet dat er de Geberit One lijn is, met een op zich mooie nis voor de douche die er zo uitziet:
[Afbeelding]
Afmetingen: 75x25x14 (binnenwerks)
Deze houd ik even in de gaten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupus
  • Niet online
Gisteren bij Baderie geweest voor onze badkamer.
Best wel geschrokken van de prijs.

We hebben een kleine badkamer van ongeveer 2,20 bij 2.20.
Geen badkuip, geen vloerverwarming, geen regendouche, geen sunshower, goedkope huismerk tegels.
Exacte prijs konden ze niet zo snel geven maar je moet toch wel denken aan een bedrag van 25k-30k.
Montage kosten alleen al zitten op 16k.

Morgenochtend hebben we een afspraak bij een lokale kleine badkamer zaak waar kennissen een aantal jaren geleden een badkamer hebben gekocht en zeer tevreden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

barry86 schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 10:44:
[...]
Deze houd ik even in de gaten!
Ik kwam per ongeluk op de Geberit One lijn. Daar zitten best mooie spullen tussen, alleen heeft niet iedere winkel die Geberit verkoopt dat spul in huis. En ik wil het wel allemaal een keer zien/aanraken enzo. Ook vwb montage. Wij willen uiteindelijk alle spullen los inkopen en door een bevriende aannemer laten inbouwen. Dat is tenminste iemand die ik vertrouw met secuur werk.
Saniweb heeft 'm in de webshop staan, maar daar is ie niet op voorraad.

Het beste is denk ik op Idealo gaan zoeken op 'geberit 154.291.00.1' en dan vind je ook nog wat goedkopere.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaarpot
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12:49
Rupus schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 11:58:

Geen badkuip, geen vloerverwarming, geen regendouche, geen sunshower, goedkope huismerk tegels.
Exacte prijs konden ze niet zo snel geven maar je moet toch wel denken aan een bedrag van 25k-30k.

Morgenochtend hebben we een afspraak bij een lokale kleine badkamer zaak waar kennissen een aantal jaren geleden een badkamer hebben gekocht en zeer tevreden zijn.
Voor onze badkamer van 3,6 bij 1.8 zijn we bij Brugman geslaagd. Ook niet al teveel toeters en bellen, geen bad of WC. HSK 8mm doucheschuifwand, Thebalux wastafel van 1.40, Vasco strakke electrische radiator, Detremmerie spiegel 1.40, tegels tussen 50 en 90 euro per m2, Grohe opbouw douche en wastafelkranen. Al met al 20K incl montage. Daarna besloten om toch maar 2 separate toiletten direct mee te nemen, voor een totaal van 30K incl montage. Montage van onze badkamer + 2 toiletten zit op 16K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
Rupus schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 11:58:

Wij zijn ook met de Baderie bezig (zie mijn posts hier). 2.90x2.50, ook geen bad, vloerverwarming of sunshower. Voor de rest wel luxe spulletje als zwarte inbouwkranen, regendouche, 1.40 wastafel met kommen, douche-toilet e.d. En 2 voorzetmuurtjes met nisjes (met verlichting erin) en nog een 3e muurtje met doorkijk (en verlichting) en een zitmuurtje in de douche. Nieuw (span)plafond en nieuwe afzuiging. Eerste offerte €38.500, nu met wat aanpassingen naar €34.500,- gekregen.

Baderie is gewoon duur. Maar wel kwaliteit heb ik de indruk. Denken aan veel dingen waar andere zaken niet mee komen en ervaringen van anderen geven dat ook wel aan. Voor de laagste prijs moet je er niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmmmmark
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-09 14:10
Even een beetje terugkoppeling op basis van mijn niewe ervaring met onze net nieuwe Brauer kranen.

We hebben een grote (30cm) regendouche met plafond stang. Ik had voor de installatie gemeten (en na instalaltie nog een keer zonder de douchekop) en er kwam 19 liter warm water per minuut uit. Met de kop erop neemt dit af tot 9 liter per minuut. Het is te doen maar de lekkere ervaring is wel een beetje weg. De handdocuhe echter is net een rakket als je deze vol openzet, daar komt 17 liter water per minuut uit. Die logica ontgaat me dan wel een beetje? Ik had liever 17 liter per minuut uit de rgeendouche en minder uit de handdouche..

Verder was ons door de vekoper (sanisale) verteld dat het rozet over de gehele lengte van de pijp kon worden geschovern zodat je een gedeelte van de pijp tussen het echte plafond en het verlaagde plafond kan hebben. Dit was echter niet het geval en daardoor hangt de kop nu 7cm lager dan gewenst. Maar ook dat is te doen.

De andere kranen moet ik nog wat meer gebruiken om feedback te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiely
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 16:50
mmmmmark schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 17:36:
Even een beetje terugkoppeling op basis van mijn niewe ervaring met onze net nieuwe Brauer kranen.

We hebben een grote (30cm) regendouche met plafond stang. Ik had voor de installatie gemeten (en na instalaltie nog een keer zonder de douchekop) en er kwam 19 liter warm water per minuut uit. Met de kop erop neemt dit af tot 9 liter per minuut. Het is te doen maar de lekkere ervaring is wel een beetje weg. De handdocuhe echter is net een rakket als je deze vol openzet, daar komt 17 liter water per minuut uit. Die logica ontgaat me dan wel een beetje? Ik had liever 17 liter per minuut uit de rgeendouche en minder uit de handdouche..

Verder was ons door de vekoper (sanisale) verteld dat het rozet over de gehele lengte van de pijp kon worden geschovern zodat je een gedeelte van de pijp tussen het echte plafond en het verlaagde plafond kan hebben. Dit was echter niet het geval en daardoor hangt de kop nu 7cm lager dan gewenst. Maar ook dat is te doen.

De andere kranen moet ik nog wat meer gebruiken om feedback te geven.
Kan de besparing filter of reductie niet verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmmmmark
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-09 14:10
Wiely schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 18:15:
[...]

Kan de besparing filter of reductie niet verwijderen?
Zit er volgens mij niet in. Had Brauer gebeld en ze zeiden dat dit normaal was😖

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
Bij een regendouche moet je naar mijn idee ook wel 15l minimaal hebben
Pagina: 1 ... 86 ... 126 Laatste