Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1

Pagina: 1 ... 72 ... 121 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gouwden
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-04 12:42
In Maart gaan ze onze badkamer compleet renoveren na een jaar wachttijd. 🙄 Tijdens het ontwerpen hebben wij eigenlijk geen rekening gehouden met de energietransitie. Zijn er zaken die jullie toepassen bij een nieuwe badkamer? Elektrische vloerverwarming? Elektrische handdoeken radiator? Bad isoleren tijdens plaatsing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m181087
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17:41
Gouwden schreef op zondag 25 december 2022 @ 20:29:
Zijn er zaken die jullie toepassen bij een nieuwe badkamer? Elektrische vloerverwarming? Elektrische handdoeken radiator? Bad isoleren tijdens plaatsing?
Wtw in de douche drain. Juist geen elektrische vloerverwarming aangezien dat stroom slurpt.

Wel een elektrische design radiator trouwens maar ik denk dat die vooral dienst gaat doen als een handdoeken rek en nauwelijks aan gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16:31
m181087 schreef op zondag 25 december 2022 @ 21:46:
[...]

Wtw in de douche drain. Juist geen elektrische vloerverwarming aangezien dat stroom slurpt.

Wel een elektrische design radiator trouwens maar ik denk dat die vooral dienst gaat doen als een handdoeken rek en nauwelijks aan gaat.
Ben wel benieuwd waarom bijv. geen radiator met een RTL ventiel naar de vloerverwarming?

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m181087
Morpheusk schreef op maandag 26 december 2022 @ 02:03:
[...]
Ben wel benieuwd waarom bijv. geen radiator met een RTL ventiel naar de vloerverwarming?
Omdat ik geen vloerverwarming in de badkamer heb/krijg. Waar zou ik die RTL ventiel dan op aan moeten sluiten?
Die paar minuten per dag dat ik in de badkamer sta vind ik geen vloerverwarming waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aubergine
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15:27
-edit: knip-

[ Voor 99% gewijzigd door Aubergine op 14-07-2023 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine

[ Voor 97% gewijzigd door Aubergine op 15-07-2023 13:29 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• richard_r86
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-04 09:07
Gouwden schreef op zondag 25 december 2022 @ 20:29:
de energietransitie. Zijn er zaken die jullie toepassen bij een nieuwe badkamer?
Ik ben zelf ook in de markt voor een nieuwe badkamer. Duurzaamheid en comfort gaan niet altijd hand in hand. Wegens toekomstige overstap naar een warmtepomp lees ik ook mee o.a. qua duurzaamheid, wat ik op dit forum o.a. tegen kom is:
- geen bad ;) en als je toch een bad neemt isoleren
- Qua douche worden regelmatig Hansgrohe Raindance en Croma genoemd met een 9l/min regendouche. Ook worden besparende nevel douchekoppen van Niebla en Nebia genoemd.
- Diverse WTW systemen komen voorbij, waarbij verticale buizen de voorkeur hebben boven WTW systemen in drains.
- Als je heel duurzaam wil dan kun je een upfall douche kiezen, dan moet je wel bereid zijn om in je eigen hergebruikte water te douchen.

Naar mijn situatie: Ik lees al even mee; Echt hartelijk dank aan jullie allemaal voor alle goede tips die hier gedeeld worden!

Wij (ouders + kids 4 en 6 jr) willen iets als hieronder afgebeeld. De koof in de muur daarin lopen iig koud water naar CV, warm water van CV en mechanische ventilatie. Mijn idee is om ook een WTW buis met pomp in de koof te laten bouwen, ik heb nl. geen mogelijkheid om een buis ónder de badkamer te bouwen. Welke merken worden aangeraden?

Douche wordt inbouw, kranen bij de wastafel opbouw. Plafond verlaagd met 6 spots. Sanitair a-merk zoals Hansgrohe, chroomkleur. Wastafel keramiek, sealskin schuifdeur. Offertes komen zonder onderhandeling incl. montage (maar zonder WTW materiaal en plaatsing) bij Multikeukens op +/- 24k, bij Sani4all op +/- 20k, en Brugman idem (wel "Ben" meubels, maar a-merk kranen). De meubels vinden we overal veel van hetzelfde en niet naar onze smaak, ook bij merken als B-Dutch en Looox bv. Wij gaan binnenkort nog naar X2O, en zullen daar denk ik alles aanschaffen. Primair wegens het gemak van 1 adres, redelijke prijzen en de 8 jaar garantie in relatie tot onze gezinssamenstelling. Verder kopen we dan de tegels los bij een tegelboer en zullen we op zoek gaan naar een goede aannemer in regio Rotterdam (tips zijn per PB welkom, de verbouwing heeft geen haast Q3/4 2023). Oja, er zullen gelijktijdig 2 aparte wc's worden verbouwd. Komt er qua kosten ook nog bij 8)7

Alle overige tips zijn natuurlijk ook welkom :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jmsdm6bq7Vm7HwetY9ic0U9bIbY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JIC7lslQRP9khPMNGGNLvTnq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tBbEIea25a4iKoJ8z-aAOEjKdeQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4NuHgc8Uu0MkXRvHzvrVeAZO.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door richard_r86 op 27-12-2022 21:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freubel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-04 06:15
Aubergine schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 15:26:
[...]

Is Proline weer meer 'premium' dan Saniclass?
Geen idee, ik ken Saniclass niet dus kan daar geen uitspraak over doen. Proline is een serie van Sanibell waarin je wat minder keuze hebt dan bij de Ink of Bliss serie. Kwalitatief is het gewoon een dikke prima. Kreeg er ook eigenlijk nooit een klacht op.

Een quote is een gebrek aan originaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine

[ Voor 95% gewijzigd door Aubergine op 15-07-2023 13:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freubel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-04 06:15
Aubergine schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 21:49:
[...]

Zeggen Pelipal en Dolphin jou iets?
Pelipal wel, Duits merk waar wij ontzettend veel gezeik mee hebben gehad betreffende los latende folie om de fronten heen. Ik liep er altijd met een grote boog omheen. Dolphin zegt me helaas niets.

Een quote is een gebrek aan originaliteit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aubergine

[ Voor 96% gewijzigd door Aubergine op 15-07-2023 13:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jassie256
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-04 12:18
richard_r86 schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 21:29:
[...]

Ik ben zelf ook in de markt voor een nieuwe badkamer. Duurzaamheid en comfort gaan niet altijd hand in hand. Wegens toekomstige overstap naar een warmtepomp lees ik ook mee o.a. qua duurzaamheid, wat ik op dit forum o.a. tegen kom is:
- geen bad ;) en als je toch een bad neemt isoleren
- Qua douche worden regelmatig Hansgrohe Raindance en Croma genoemd met een 9l/min regendouche. Ook worden besparende nevel douchekoppen van Niebla en Nebia genoemd.
- Diverse WTW systemen komen voorbij, waarbij verticale buizen de voorkeur hebben boven WTW systemen in drains.
- Als je heel duurzaam wil dan kun je een upfall douche kiezen, dan moet je wel bereid zijn om in je eigen hergebruikte water te douchen.

Naar mijn situatie: Ik lees al even mee; Echt hartelijk dank aan jullie allemaal voor alle goede tips die hier gedeeld worden!

Wij (ouders + kids 4 en 6 jr) willen iets als hieronder afgebeeld. De koof in de muur daarin lopen iig koud water naar CV, warm water van CV en mechanische ventilatie. Mijn idee is om ook een WTW buis met pomp in de koof te laten bouwen, ik heb nl. geen mogelijkheid om een buis ónder de badkamer te bouwen. Welke merken worden aangeraden?

Douche wordt inbouw, kranen bij de wastafel opbouw. Plafond verlaagd met 6 spots. Sanitair a-merk zoals Hansgrohe, chroomkleur. Wastafel keramiek, sealskin schuifdeur. Offertes komen zonder onderhandeling incl. montage (maar zonder WTW materiaal en plaatsing) bij Multikeukens op +/- 24k, bij Sani4all op +/- 20k, en Brugman idem (wel "Ben" meubels, maar a-merk kranen). De meubels vinden we overal veel van hetzelfde en niet naar onze smaak, ook bij merken als B-Dutch en Looox bv. Wij gaan binnenkort nog naar X2O, en zullen daar denk ik alles aanschaffen. Primair wegens het gemak van 1 adres, redelijke prijzen en de 8 jaar garantie in relatie tot onze gezinssamenstelling. Verder kopen we dan de tegels los bij een tegelboer en zullen we op zoek gaan naar een goede aannemer in regio Rotterdam (tips zijn per PB welkom, de verbouwing heeft geen haast Q3/4 2023). Oja, er zullen gelijktijdig 2 aparte wc's worden verbouwd. Komt er qua kosten ook nog bij 8)7

Alle overige tips zijn natuurlijk ook welkom :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik ben ook in de markt voor een nieuwe en waar het kan duurzame badkamer. Wél op korte termijn (ASAP zelfs). Waar heb jij je WTW wijheid vandaag? in dit topic ben ik het de laatste maanden weinig tegen gekomen.

Daarnaast ga ik ook nog even google en prijzen vergelijken van de douche-series die jij noemde. We gingen nu uit van een Grohe Euphoria XXL 310 brushed hard graphite.

Ik vind vooral die badkamermeubels met wasbak duur. Wij zoeken een 160cm combinatie maar is onder de €2k bijna niet te vinden. En veel is mineraalmarmer. Ik ben een beetje bang dat vrouwlief deze met haar (chemische) haar producten wel eens een opdonder kan geven 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:11

Sport_Life

Solvitur ambulando

m181087 schreef op zondag 25 december 2022 @ 21:46:
[...]

Hoe ga je dan verwarmen?

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jassie256
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-04 12:18
@Jerry_bboy @Sport_Life en @richard_r86 heeft een van jullie een idee hoeveel geluid deze WTW pijp eventueel zo maken? Deze kom bij ons dat in een koof waar nu de rioolpijp ook naar beneden gaat, maar precies langs de muur in de woonkamer.

Benieuwd of het voor veel extra geluid zorgt.
Ook ben ik benieuwd of je een duidelijke besparing hebt gemeten @Jerry_bboy ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 15:44

Rzaan

Altijd zoekende

Heeft er iemand ervaring met PVC wandpanelen in douche of WC?

Ze lijken me wel geschikt als achterwand achter de toiletpot bijvoorbeeld.
Makkelijk te bewerken, licht, flexibel en niet al te duur.

Afbeeldingslocatie: https://aydodeco.nl/wp-content/uploads/2022/05/MARMER-WANDPANELEN.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m181087
Bijna niet. Op de bovenverdieping staan de radiatoren vrijwel helemaal dicht gedraaid. Alleen de beneden verdieping verwarmen is genoeg om het ook boven 'warm' te houden.
Het enige waarom ik verwarming in de badkamer echt als toegevoegde waarde zie is om de handdoeken wat sneller weer droog te krijgen.
Nogmaals, hoe lang verblijven we per dag in een badkamer? Niet meer dan een paar minuten per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Laatst online: 15:44

Rzaan

Altijd zoekende

m181087 schreef op woensdag 28 december 2022 @ 10:00:
Nogmaals, hoe lang verblijven we per dag in een badkamer? Niet meer dan een paar minuten per dag.
Ligt eraan wie 'we' is.
Als je daar je familie mee bedoelt, kan het vast kloppen.
Maar de meeste Nederlanders zijn er echt wel iets langer dan een paar minuten per dag.
Ik merk zelfs dat ik mijn onverwarmde toilet beneden (radiator-knop stuk) verschrikkelijk vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m181087
Rzaan schreef op woensdag 28 december 2022 @ 10:11:
[...]
Ligt eraan wie 'we' is.
Als je daar je familie mee bedoelt, kan het vast kloppen.
Maar de meeste Nederlanders zijn er echt wel iets langer dan een paar minuten per dag.
Ik merk zelfs dat ik mijn onverwarmde toilet beneden (radiator-knop stuk) verschrikkelijk vind.
Klopt, er is geen we.
Met we doelde ik inderdaad op mijn eigen gezin. Wij wassen/kleden ons om in de badkamer sochtends en poetsen er 2x per dag de tanden. Tevens nog 2-3 keer douchen per week (achter elkaar door ivm kleine kinderen of na sporten) en we komen gemiddeld op maar een paar minuten per dag.
Maar dat kan inderdaad per gezin verschillen.

Zo ook je opmerking over de verwarmde toilet. Ook de toilet verwarmt bij ons mee met de beneden verdieping. Vloerverwarming overal op de beneden verdieping behalve in de toilet. Ik zou zelf niet eens bedenken om daar verwarming te plaatsen.
Maar als je een minder goed geïsoleerde woning hebt of een toilet met raam of plat dak kan ik me inderdaad voorstellen dat een kapotte verwarming direct effect heeft op comfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard_r86
jassie256 schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 23:01:
[...]

Ik ben ook in de markt voor een nieuwe en waar het kan duurzame badkamer. Wél op korte termijn (ASAP zelfs). Waar heb jij je WTW wijheid vandaag? in dit topic ben ik het de laatste maanden weinig tegen gekomen.
De berichten komen o.a. al van wat eerder hier in dit topic. Daarnaast zie je in de specs van de fabrikant zelf wat het rendement van de WTW is, en dat is bij drains altijd fors minder (maar wel goedkoper in aanschaf). In Iemand ooit gemeten aan douchewarmtewisselaar (DWTW)? en Horizontale douche WTW gezocht staan ook nog tips en ervaringen (zelf nog niet uitgebreid doorgenomen). Een alternatief op de horizontale drain WTW van easydrain zou Joulia inline kunnen zijn.

Ik ben vooral erg benieuwd naar mensen met ervaring met achteraf inbouw van een koof zoals de Hamwells blue of Showersave blue

@roelbouwman wat is jouw ervaring tot nog toe met Showersave. Sorry voor de tag op een bericht zo lang geleden, maar ik kan nauwelijks lange termijn ervaringen o.a. qua onderhoud vinden en het is toch een boel geld. Het kan mogelijk toch uit met een gezin van 4 en we kunnen later af met een kleiner boilervat bij overstap naar een warmtepomp).
roelbouwman schreef op maandag 9 november 2020 @ 13:59:
[...]

Ja, dat lijkt niet heel handig inderdaad. Ik heb zelf zo'n verticale dubbelwandige koperen buis als wtw geinstalleerd (showersave). Wil trouwens nog steeds een keer analyseren wat het ding nu echt oplevert - ik heb alle data beschikbaar en kan eenvoudig het verschil in verbruik meten tussen een paar minuten douchewater van constante termperatuur afvoeren via douche, of via bad (waar het niet via de WTW gaat). Kom er alleen niet aan toe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Staalfreak
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16:25
Rzaan schreef op woensdag 28 december 2022 @ 09:29:
Heeft er iemand ervaring met PVC wandpanelen in douche of WC?

Ze lijken me wel geschikt als achterwand achter de toiletpot bijvoorbeeld.
Makkelijk te bewerken, licht, flexibel en niet al te duur.

[Afbeelding]
Wij hebben kunststof tegels in onze badkamer. We zijn hier nog steeds tevreden mee, maar was achteraf meer werk dan eerst gedacht. Zeker als je alle buitenhoeken in verstek wil maken i.p.v. kunststof hoekprofielen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bc-3Svgkb6iKuheFK1orhPO9ZqY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X3DvKajswKhOwJnxU57otcsG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bYwS7HI6VZpIiGlQp4-E0zYrCCQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xi4MlPnEOWoHCRjoUjzyjbWH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uIn3zDWC0bJqXAQmQVsZPqRWxmc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/60WjYZbVo5c5YxPvfm5TesoC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine

[ Voor 98% gewijzigd door Aubergine op 15-07-2023 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staalfreak
Aubergine schreef op woensdag 28 december 2022 @ 16:47:
[...]

Is dat een mineraalmarmeren wastafel?
Nee, dit is van HiMacs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine

[ Voor 94% gewijzigd door Aubergine op 15-07-2023 13:29 ]

• Staalfreak
Aubergine schreef op woensdag 28 december 2022 @ 19:53:
[...]

Solid Surface toch? Hoe vlekbestendig is het bij jullie?
Ja, solid surface. HiMacs is de merknaam.
Geen last van vlekken, maar het blijft oppassen met make-up.
Moet wel zeggen dat we de bakken na elk gebruik even snel afdrogen.

• LennartTW94
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10:19
Iemand hier ervaring met gouden kranen met PVD coating? Wij willen misschien zelf ons sanitair bestellen en contact opnemen met een badkamer installateur & tegelzetter (casco oplevering), en komen op dit moment op het volgende uit qua kranen voor de badkamer:

- Hotbath Cobber 021 badthermostaat Cascade watervaluitloop geborsteld messing PVD
- Hotbath Cobber M443 handdouche set geborsteld messing PVD
- Hotbath Cobber CB7070 inbouw douchethermostaat met 3 stopkranen horizontaal/verticaal - Geborsteld Messing PVD
- Hotbath Cobber M441W hoofddouche 20 cm met wandarm geborsteld messing PVD
- Hotbath Cobber M440 handdouche set met watertoevoer geborsteld messing PVD
- Hotbath Cobber CB005BB inbouw wastafelkraan uitloop 18cm geborsteld messing PVD

Ben op zoek gegaan ook naar andere merken met gouden kranen met PVD coating (die particulier online te bestellen zijn), maar kan niets anders vinden.

• Rubberen
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:33
Ondertussen zijn wij ook bezig met de verbouwing van de ( kleine ) badkamer. Eerst hebben zijn wij bij een speciaalzaak langs geweest om te weten te komen wat het ons zou kosten. Aangezien we bijna omver vielen bij het horen van de prijzen was de keuze vrij makkelijk.

Ik zal hier af en toe wel eens iets vragen, en hopelijk ook beantwoorden :)

Eerste vraag:
Mat zwart ging de voorkeur naar uit maar aangezien hier zo makkelijk kalksporen op te zien zijn, zijn we hier maar al vanaf gestapt.
Echter zaten wij eraan te denken om om de douchekraan(combinatie) in mat wit aan te kopen. Het leek ons wel 'fris' qua look, maar ik vraag mij af hoe makkelijk je hier kalk kan op zien? Iemand ervaring hiermee?

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:58

Ethirty

Who...me?

In het algemeen wordt kalk wat gelig, dus dat ga je (uiteindelijk) zien op een witte kraan.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-01 14:20
Wij hebben een tv van Aquasound in de badkamer. Nu wil ik een chromecast met Google TV aansluiten, maar ik krijg de knoppen niet werkend omdat ik niet weet welk merk tv Aquasound gebruikt. Weet iemand dit? Ik heb Sharp en Samsung geprobeerd als lucky guess, maar zonder succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revaes
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
xburchartz schreef op donderdag 29 december 2022 @ 21:27:
Wij hebben een tv van Aquasound in de badkamer. Nu wil ik een chromecast met Google TV aansluiten, maar ik krijg de knoppen niet werkend omdat ik niet weet welk merk tv Aquasound gebruikt. Weet iemand dit? Ik heb Sharp en Samsung geprobeerd als lucky guess, maar zonder succes.
Moet je voor een chromecast het merk van de TV weten? Als de TV hdmi-cec ondersteunt zou alles direct moeten werken, althans dat was bij mij op alle tv's waarop ik het ooit geprobeerd heb het geval.

Wellicht kun je even je laptop aansluiten en kijken hoe de tv zich daarop identificeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

xburchartz schreef op donderdag 29 december 2022 @ 21:27:
Volgens deze winkel https://www.uw-badkamer.nl/product-aquasound-waterdichte-tv zijn de schermen van LG.

Please state the nature of the technical emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-01 14:20
Thanks voor je hulp. Helaas lijkt dat niet de oplossing. Ik zal proberen met aquasound contact op te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shwan
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-04 14:52
LennartTW94 schreef op donderdag 29 december 2022 @ 11:04:
Iemand hier ervaring met gouden kranen met PVD coating? Wij willen misschien zelf ons sanitair bestellen en contact opnemen met een badkamer installateur & tegelzetter (casco oplevering), en komen op dit moment op het volgende uit qua kranen voor de badkamer:

- Hotbath Cobber 021 badthermostaat Cascade watervaluitloop geborsteld messing PVD
- Hotbath Cobber M443 handdouche set geborsteld messing PVD
- Hotbath Cobber CB7070 inbouw douchethermostaat met 3 stopkranen horizontaal/verticaal - Geborsteld Messing PVD
- Hotbath Cobber M441W hoofddouche 20 cm met wandarm geborsteld messing PVD
- Hotbath Cobber M440 handdouche set met watertoevoer geborsteld messing PVD
- Hotbath Cobber CB005BB inbouw wastafelkraan uitloop 18cm geborsteld messing PVD

Ben op zoek gegaan ook naar andere merken met gouden kranen met PVD coating (die particulier online te bestellen zijn), maar kan niets anders vinden.
Kijk eens naar Damixa kranen, Hotbath is typisch Italiaans; ziet er goed uit, maar kwalitatief matig. Hotbath is wel in 2019 overgenomen door Damixa, maar hebben niet dezelfde kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine

[ Voor 91% gewijzigd door Aubergine op 15-07-2023 13:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-04 23:07
Shwan schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 19:09:
[...]

Kijk eens naar Damixa kranen, Hotbath is typisch Italiaans; ziet er goed uit, maar kwalitatief matig. Hotbath is wel in 2019 overgenomen door Damixa, maar hebben niet dezelfde kwaliteit.
En daarbij de helft van de prijs. Onder andere bij een sanidump prima te verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
Aubergine schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 21:03:
Zou een wastafel van 100cm breed voldoende zijn voor twee personen of is 120cm toch wel echt het minimum?
Ligt eraan wat je wil doen. Met zijn tweeën tegelijk uitgebreid jullie haar föhnen of alleen tanden poetsen? En zit het in een nis of kun je er een beetje omheen bewegen?

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRD07
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:23
[...]

Staan voldoende positieve verhalen over Hotbath kranen in dit topic. Wel vaak i.c.m. een waterontharder.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jerry_bboy
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 16:21
jassie256 schreef op woensdag 28 december 2022 @ 09:20:
@Jerry_bboy @Sport_Life en @richard_r86 heeft een van jullie een idee hoeveel geluid deze WTW pijp eventueel zo maken? Deze kom bij ons dat in een koof waar nu de rioolpijp ook naar beneden gaat, maar precies langs de muur in de woonkamer.

Benieuwd of het voor veel extra geluid zorgt.
Ook ben ik benieuwd of je een duidelijke besparing hebt gemeten @Jerry_bboy ?
Naar mijn idee maakt het niet meer geluid dan een normale rioolbuis. Vermoed dat bij de turbo het meeste geluid ontstaat, maar die zit dan ook wel bovenin. Ik meet onder tussen wel, maar nog niet berekend wat de besparing exact is. Nog geen tijd in willen steken als ik heel eerlijk ben. Maar het scheelt sowieso wel wat. De temperatuur van het koude water gaat van 12 graden richting 38 graden en volgens mij zelfs nog hoger soms. Dit had ik anders niet gehad en dus bespaar ik daar sowieso al op. Hoeveel dit exact is weet ik dus nog niet.

Daarnaast heb ik de uitvoering met high flow. Dus 2 uitgangen waardoor het ook wat lastiger maakt.

Hier wat afbeeldingen van een tijdje terug.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qRa6qEIJJ2QyrIvNP2cwD40jHQQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Qt1plEs8yDrXALP7waeqg70E.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sDFqveATgzDMUk-cTjULgU-6qcM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gIj9P04Y0YY6FNHkkKLfFsCQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Uy_AHCyceSumuq22WU0Mi74mtd0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/owBcGVZZzJx1xHPAsgkO3Gxm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LennartTW94
[...]

Thanks voor de tip! We twijfelen nog of we bij de dubbele douche 1 thermostaat willen, of 2 thermostaten. 1 thermostaat is een optie bij hotbath met dubbele regendouche en 1 handdouche (zie hieronder). Dat is geen optie bij Damixa. Ik heb zelf geen idee waar we slimmer aan doen. Is natuurlijk fijn als je bij elke douche apart temperatuur kan instellen, maar geen idee of dit veel ingewikkelder is qua leidingwerk en ook geen idee of het impact heeft op de waterdruk / max temperatuur van beide douches.

Daarnaast vinden we de badthermostaat van Hotbath wel mooi met de watervaluitloop. Maar weet niet of er kleurverschil tussen Hotbath & Damixa zit, anders zouden we ook nog een mengeling van merken kunnen nemen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y3MVfiTY6wvDVUoniI9cwAis-nI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lE0K8sVgW8ZozIQOpYnaBxTu.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UeCxLFroPyYEVFmPL7rvSwHnMGs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Xp3JaKPEoXrpBGjzHzab8psD.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shwan
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-04 14:52
LennartTW94 schreef op maandag 2 januari 2023 @ 12:14:
[...]

Thanks voor de tip! We twijfelen nog of we bij de dubbele douche 1 thermostaat willen, of 2 thermostaten. 1 thermostaat is een optie bij hotbath met dubbele regendouche en 1 handdouche (zie hieronder). Dat is geen optie bij Damixa. Ik heb zelf geen idee waar we slimmer aan doen. Is natuurlijk fijn als je bij elke douche apart temperatuur kan instellen, maar geen idee of dit veel ingewikkelder is qua leidingwerk en ook geen idee of het impact heeft op de waterdruk / max temperatuur van beide douches.

Daarnaast vinden we de badthermostaat van Hotbath wel mooi met de watervaluitloop. Maar weet niet of er kleurverschil tussen Hotbath & Damixa zit, anders zouden we ook nog een mengeling van merken kunnen nemen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dubbele douche klinkt altijd leuk, maar hebben jullie hiermee al rekening gehouden met de boiler en waterdruk? Ik kan je niet echt goed een antwoord geven wat betreft de keuzes in de thermostaat, mijn inziens lijkt apart beter, anders krijg je het effect dat de waterdruk afneemt als iemand in de keuken de kraan openzet terwijl je aan het douchen bent.

Wat betreft kleurverschil zitten ze beide dicht bij elkaar, ik heb zelf koperen kranen vergeleken in de winkel:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-AN3mVZyDbsRjR2qXqb1h5yhP7M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G1GUdt5Aobuz9pLcQXs90kNI.jpg?f=fotoalbum_large

Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14:50
TRD07 schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 10:34:
[...]

Staan voldoende positieve verhalen over Hotbath kranen in dit topic. Wel vaak i.c.m. een waterontharder.
Veel van die verhalen zijn van recentelijk aangekochte/plaatste kranen.
90% van alle kranen zullen de eerste 2-5 jaar prima werken. Het is in de periode daarna dat kwaliteit zich laat zien.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LennartTW94
Shwan schreef op maandag 2 januari 2023 @ 12:30:
[...]

Dubbele douche klinkt altijd leuk, maar hebben jullie hiermee al rekening gehouden met de boiler en waterdruk? Ik kan je niet echt goed een antwoord geven wat betreft de keuzes in de thermostaat, mijn inziens lijkt apart beter, anders krijg je het effect dat de waterdruk afneemt als iemand in de keuken de kraan openzet terwijl je aan het douchen bent.

Wat betreft kleurverschil zitten ze beide dicht bij elkaar, ik heb zelf koperen kranen vergeleken in de winkel:

[Afbeelding]

Succes!
Waterdruk / temperatuur blijven een vraagteken voor mij. We krijgen een Compress 7400i AW buitenunit warmtepomp buitenunit met een Enviline IDU Monoblock 5-9E 400V Bosch binnenunit en een boilervat van 300 liter. En willen dus zeker weten dat beide douches goede waterdruk hebben en constante (warme) temperatuur. Weten dus niet of dit beter te realiseren is met 1 of 2 thermostaten voor de douche. We hebben nu 20cm hoofddouche en vinden dat groot genoeg. Tips zijn welkom m.b.t. waterdruk & temperatuur met 2 douches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard_r86
Kijk ook eens voor kranen bij het huismerk van X2O, Blaufoss. In België geproduceerd (is mij verteld), en ze geven 8 jaar garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LennartTW94
richard_r86 schreef op maandag 2 januari 2023 @ 15:44:
Kijk ook eens voor kranen bij het huismerk van X2O, Blaufoss. In België geproduceerd (is mij verteld), en ze geven 8 jaar garantie.
Hebben inderdaad ook PVD coating. Alleen zij hebben niet de optie om met 1 thermostaat een dubbele douche te doen, dus moet je dan 2 thermostaten nemen. En ze hebben alleen een hoofddouche in goud messing van 30cm, niet van 20cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16:31
Shwan schreef op maandag 2 januari 2023 @ 12:30:
[...]

[Afbeelding]

Succes!
Ja, hier ook lastig. Wordt waarschijnlijk een kleine 2e cv ketel.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olivertwist278
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 14-02 22:39
Voor onze nieuwbouwwoning zijn we bij de badkamer gekomen. Het project is aangesloten bij Uw Huis Uw Wensen (UHWW). Ze hebben een standaard opstelling waar we niet meer voor hoeven te betalen, maar mooi is het niet. Vanaf het moment dat je iets aanpast, schiet de prijs omhoog. Dit terwijl ik dezelfde producten op verschillende websites voor 60% goedkoper vind.

Nu zit ik erover na te denken om de woning met de uitgekozen tegels (andere partij) en de standaard sanitair te laten opleveren en vervolgens dit sanitair eraf te halen en zelfgekochte erop te laten zetten. Heeft iemand hier ervaring mee? Ben namelijk bang dat de tegels zullen beschadigen of dat er iets anders mis gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Olivertwist278 schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 12:42:
Voor onze nieuwbouwwoning zijn we bij de badkamer gekomen. Het project is aangesloten bij Uw Huis Uw Wensen (UHWW). Ze hebben een standaard opstelling waar we niet meer voor hoeven te betalen, maar mooi is het niet. Vanaf het moment dat je iets aanpast, schiet de prijs omhoog. Dit terwijl ik dezelfde producten op verschillende websites voor 60% goedkoper vind.

Nu zit ik erover na te denken om de woning met de uitgekozen tegels (andere partij) en de standaard sanitair te laten opleveren en vervolgens dit sanitair eraf te halen en zelfgekochte erop te laten zetten. Heeft iemand hier ervaring mee? Ben namelijk bang dat de tegels zullen beschadigen of dat er iets anders mis gaat.
Hier ook met UHUW te maken gehad. Prijzen zijn inderdaad bizar.
Heb het hier in het topic volgens mij wel vaker genoemd:
  • Gewenste tegels afnemen via aannemer. Hoewel meestal prijzig, is het waarschijnlijk het minste werk achteraf en levert minste gedoe op wat betreft garantie
  • Kies het standaard sanitair voor de wastafel, kranen etc. Zorg wel dat de posities al precies kloppen met het uiteindelijke sanitair dat je beoogt. Voorbeeld: zorg dat de boorgaten van standaard wastafel (als die niet kan vervallen) achter het nieuwe wasmeubel vallen. Dus bijv. iets lager laten ophangen. Zorg dat de afmeting van de kraan van de douche en positie boorgaten van de stang op exact dezelfde positie kunnen. Anders ga je dit achteraf zien
Overigens zat er bij ons één model regendouche bij van Grohe waar de prijs nog wel acceptabel van was; als in dezelfde nieuw kopen was niet veel goedkoper dan direct bij UHUW afnemen. Niet het model dat ik had gekozen als ik écht vrije keuze had, maar ook niet onaardig. Wastafel en spiegel kon ik gelukkig laten vervallen. Bad heb ik gewoon standaard afgenomen.

[ Voor 10% gewijzigd door SquareOne op 03-01-2023 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ben2513
  • Laatst online: 28-04 14:38
Wat is de wijsheid, merkt iemand al dat de prijzen voor werklui omlaag gaan of zijn ze nog steeds zo volgeboekt? Ik dacht dat nu dat energie en boodschappen duurder worden er minder mensen aan de slag zullen gaan met hun badkamers, maar indd moeten de lonen ook omhoog want anders komen ze zelf niet rond, haha.

Maar: als ik naar recente offertes kijkt lijkt mij het niet per se goedkoper dan een jaar geleden. Klopt dat? Wij vragen ons namelijk af of wij de knop nu door moeten hakken of later pas. Ik weet, een glazen bol heeft niemand, maar trends kun je wel waarnemen.

Tussenwoning bj. 1979; Dak Rc 6.5, muren Rc 2, vloer Rc 6.4, ramen HR++; Vloerverwarming; Vaillant 75/6 WP; 10* 345WP op zuiden, 20*345 op noorden = 8000 kWh p/j; Energielabel A+++; Gasloos sinds 18 juli 2022.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08:04
ben2513 schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 21:58:
Wat is de wijsheid, merkt iemand al dat de prijzen voor werklui omlaag gaan of zijn ze nog steeds zo volgeboekt? Ik dacht dat nu dat energie en boodschappen duurder worden er minder mensen aan de slag zullen gaan met hun badkamers, maar indd moeten de lonen ook omhoog want anders komen ze zelf niet rond, haha.

Maar: als ik naar recente offertes kijkt lijkt mij het niet per se goedkoper dan een jaar geleden. Klopt dat? Wij vragen ons namelijk af of wij de knop nu door moeten hakken of later pas. Ik weet, een glazen bol heeft niemand, maar trends kun je wel waarnemen.
Persoonlijk gok ik op stabilisatie. Nog steeds schaarste in materiaal en vaklui, lonen stijgen en mensen zullen eerder verbouwen dan verhuizen wegens de hogere rente. Aan de andere kant zullen er meer mensen met financiële problemen kampen, al is de grootste groep hiervan sowieso niet van plan/in staat een geheel nieuwe badkamer te laten installeren.
Maar idd: koffiedik kijken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:30
ben2513 schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 21:58:

Iedereen klaagt maar zolang er voor 110miljoen aan vuurwerk wordt gehaaldf dan gaat het nog langs zo slecht niet...

Mijn aannemer voor de badkamer zat heel 2023 al vol. Maar had naar mijn inziens een redelijk uurtarief van 58,- incl btw.
Hij vertelde mij dat hij vermoed dat de grotere verbouwing waar een hypotheek voor afgesloten wordt minder gaan worden ivm de rentes/inflatie etc. en de "kleinere verbouwingen" tot max 25k nog wel blijven doorlopen.

[ Voor 13% gewijzigd door barry86 op 04-01-2023 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-04 11:15
Hier ook Hotbath icm waterontharder - mochten we problemen hebben laat ik het wel weten.

Tot nu toe geen problemen na 3 weken gebruik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:58

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Ik ben bezig met het kopen van een huis. Met een beetje geluk krijg ik over een paar maanden de sleutel. Omdat de badkamer van de woning echt aan vervanging toe is, wil ik die direct afbreken en vernieuwen. Ik probeer mij nu een beetje aan het oriënteren welk budget en tijd ik hiervoor moet reserveren.

Het betreft een badkamer van 2 bij 3 meter en mijn behoefte is slechts een wastafel+meubel en douche (dat zit er nu ook in). Een toilet is elders op de verdieping aanwezig. De stijl die ik in mijn hoofd heb is een beetje zandkleurig met van die portugese tegeltjes. Zowel de wanden als de vloer moet opnieuw getegeld worden.

Klopt mijn inschatting dat ik met +/- 15k een heel eind moet komen voor het materiaal en het laten betegelen en plaatsen van de badkamer? En wat is tegenwoordig ongeveer de doorloop tijd? Is het realistisch als ik in april aan de slag wil, of ben ik daarvoor nu al te laat?

[ Voor 22% gewijzigd door Yukkie op 04-01-2023 15:28 ]

We've got that ring of confidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
Voor 15K kun je een eind komen. Reken een kleine 10K voor arbeid, materiaal is alles tussen 3 en 10K realistisch. Vooral goed shoppen en vergelijken.

Qua planning: tenzij je een bevriende aannemer kunt vinden die wat kan schuiven of weekendwerk gaat doen: veel succes :P
Meeste aannemers zitten tot na de bouwvak wel vol. Heeft er iemand heel snel tijd dan vind ik dat vooral verdacht: als iedereen zo volgepland zit, waarom hij dan niet?

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:58

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

@Tjolk thanks. Ik was er al wel bang voor dat het plaatsen een uitdaging gaat worden :-( Nou ja, eerst maar eens kijken of we het eens gaan worden over de verkoop en de sleuteloverdracht.

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 205Gutmann
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-04 20:47
Onlangs hebben wij besloten ook de badkamer te gaan verbouwen. Het sanitair en de tegels zijn al uitgezocht. Elektra kan ik zelf, loodgieter hebben we ook al.
Enkel een tegelzetter moeten we nog vinden.
Nu heb ik een 1e offerte mogen ontvangen voor het tegelen, deze kwam uit op circa 90 euro per m2. Dit is inclusief het aanbrengen van een nieuwe cementdekvloer (circa 6m2).
Bedrag is inclusief lijm en voegmateriaal, exclusief tegelstrips en kitwerk.

Wat is in de huidige markt een reële prijs voor tegelwerk, voor mijn gevoel is het aan de hoge kant.
Ik hoop nog 1 of 2 offertes te ontvangen voor prijsvergelijk, maar ik ben benieuwd wat jullie ervaringen op dit moment zijn.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:21
Hier maar even verder:
Rien43 schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 18:31:
[...]

Mooie badkamer!! Welk materiaal hebben jullie , naast het blauw/ groene tegelwerk, op de wanden gebruikt? En wat voor vloerafwerking is gehanteerd?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nK9KNc9LphHGV6UF22idGCMqx1M=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q9bLUP87vdFOrlAhIn6MOl1h.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y7zQ9RsWJzBfEh7Btrf6DiSEh4w=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KtykNikSzLy7lHqL1GjqWB9r.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gR7sfrFxwN_P4B0Yj8QwOh_4-NQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WGfXVXMyCqKeSB3xNnQuRPkH.jpg?f=fotoalbum_tile

De blauwe tegels:
De wand en vloer tegels:
-Quarter Square op de vloer en Square Venice op de wanden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/id7ANemF7g0GJAx4kaE6gBlY7mk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RLLO0G2tZJHMlonkTv5dZnXn.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HsKt4zraV05w7TblEbVsfPXz9GM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FRmEeq5VusqVQXKgNw4gPO0u.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gcC-hsEp57v3OEF7ounIFyawdnc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RRTW9alFYlDjcCXUJkkdM56o.jpg?f=fotoalbum_tile

De kleuren in het echt zijn wel wat anders dan op de foto's van de leverancier en m'n render is iets te geel. De kranen zijn zwarte Dornbracht kranen uit de Meta serie. Dikke tip om die in Duitsland te bestellen, scheelt echt enorm met de Nederlandse prijzen. Besteld via deze webshop: https://www.badart-shop.de/ Heeft wel 2 maanden geduurd voordat ze geleverd werden maar telefonisch en per email super goed bereikbaar op vragen. Ik heb de waskommen daar ook besteld.

Het wastafelmeubel laten we op maat maken door de keukenleverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneLeggedIdiot
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 10-04-2024
Staalfreak schreef op woensdag 28 december 2022 @ 16:30:
[...]

Wij hebben kunststof tegels in onze badkamer. We zijn hier nog steeds tevreden mee, maar was achteraf meer werk dan eerst gedacht. Zeker als je alle buitenhoeken in verstek wil maken i.p.v. kunststof hoekprofielen.[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Is dat Dumaplast of een ander merk? De badkamer in de woning die we hebben gekocht was 5 jaar oud en met Dumaplast. Net zoals de toilet en wasruimte. We zijn nu bezig met al die Dumaplast weer weg te halen wegens condensatievochtproblemen. Zelfs met ventilatie blijft condens zeer hard hangen. Ook qua kalk zie je dat redelijk snel, en na een paar jaar krijg je ze gewoon niet meer proper. Gelukkig hadden ze de oorspronkelijke keramische vloertegels gewoon laten liggen, waardoor het verwijderen van de Dumaplast-vloer een fluitje van een cent was. De muren is een heel andere zaak. Daar is zeer veel energie in gekropen om ze van die plastieken tegels te ontdoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onlinegangster
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-04 18:50
vuurtjih schreef op donderdag 22 december 2022 @ 20:34:
Crosspost met het nieuwbouwtopic:

Offerte voor het sanitair is binnen |:(

***members only***

Iemand nog tips om de prijs te drukken? :+

Is dit aan de dure kant of zijn dit helaas normale prijzen?

Voor de tegels afspraak op 4 januari, dan weten we pas het totaal plaatje.
Douchewand voor 1100,- lijkt me vrij fors, ik denk dat 300/400 een beetje gemiddeld is.

Is dit een specifieke afmeting of merk? (sommige zijn wel iets duurder)

Ook het wastafelmeubel vind ik behoorlijk aan de prijs.

De rest ziet er wel ok uit, zeker als het inclusief installatie is.

[ Voor 41% gewijzigd door onlinegangster op 08-01-2023 10:49 . Reden: quote miste ]

Those penguins, they sure ain't normal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staalfreak
OneLeggedIdiot schreef op zondag 8 januari 2023 @ 09:30:
[...]

Is dat Dumaplast of een ander merk? De badkamer in de woning die we hebben gekocht was 5 jaar oud en met Dumaplast. Net zoals de toilet en wasruimte. We zijn nu bezig met al die Dumaplast weer weg te halen wegens condensatievochtproblemen. Zelfs met ventilatie blijft condens zeer hard hangen. Ook qua kalk zie je dat redelijk snel, en na een paar jaar krijg je ze gewoon niet meer proper. Gelukkig hadden ze de oorspronkelijke keramische vloertegels gewoon laten liggen, waardoor het verwijderen van de Dumaplast-vloer een fluitje van een cent was. De muren is een heel andere zaak. Daar is zeer veel energie in gekropen om ze van die plastieken tegels te ontdoen.
Ja, Dumaplast. Wij hebben geen last van condensatie op de wand. Douchen altijd met de ventilatie op de hoogste stand.
De doucheruimte zelf drogen wij altijd af na het douchen, net zoals de glazen wand en de kraan en douchekop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m181087
FreezingPixels schreef op zondag 8 januari 2023 @ 09:09:
Hier maar even verder:

De blauwe tegels:
De wand en vloer tegels:
Cool, blauwe tegels. Gedurfd, maar mooie kleur.
Bij ons wordt in mei de badkamer geplaatst, ook met blauwe tegels. De vrouw wilde alleen mat blauwe tegels, dus zijn we voor deze gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Laatst online: 16:54
onlinegangster schreef op zondag 8 januari 2023 @ 10:47:
[...]

Douchewand voor 1100,- lijkt me vrij fors, ik denk dat 300/400 een beetje gemiddeld is.

Is dit een specifieke afmeting of merk? (sommige zijn wel iets duurder)

Ook het wastafelmeubel vind ik behoorlijk aan de prijs.

De rest ziet er wel ok uit, zeker als het inclusief installatie is.
In het kader van transparantie staat er uiteraard geen enkel merk op de offerte en zijn ze ook niet van plan om dat er bij te zetten :+ Totaalprijs is wel inclusief installatie van alles (alleen exclusief tegels)

Douchewand 1 is 100x200 en de andere is 50x200 maar die wordt weer ingekort naar 30x200, dat verklaart wel de prijs ben ik bang (30 cm stuk is nodig tegen spatten van water richting de elektrische radiator)

[ Voor 4% gewijzigd door vuurtjih op 08-01-2023 15:03 ]

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olivertwist278
Ik ben van plan om de badkamer in mijn nieuwbouwwoning standaard te laten opleveren en zelf het sanitair te laten veranderen. Kan veel goedkoper ipv via Uw Huis Uw Wensen opties te kiezen.

Nu willen we twee wasbakken hebben of een grote dubbele.
Standaard wordt er 1 wasbak geleverd. Weet iemand hoe dat zit met leidingwerk? Is het bijvoorbeeld slimmer om een dubbele wasbak te kiezen bij UHUW om zo twee waterpunten opgeleverd te krijgen of kan iemand dit achteraf makkelijk aanpassen van 1 naar 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 205Gutmann
Olivertwist278 schreef op zondag 8 januari 2023 @ 16:30:
Ik ben van plan om de badkamer in mijn nieuwbouwwoning standaard te laten opleveren en zelf het sanitair te laten veranderen. Kan veel goedkoper ipv via Uw Huis Uw Wensen opties te kiezen.

Standaard wordt er 1 wasbak geleverd. Weet iemand hoe dat zit met leidingwerk? Is het bijvoorbeeld slimmer om een dubbele wasbak te kiezen bij UHUW om zo twee waterpunten opgeleverd te krijgen of kan iemand dit achteraf makkelijk aanpassen van 1 naar 2?
Wij hebben dat achteraf aan laten passen, bij ons is er door de loodgieter een T stukje op de leidingen gezet en van daaruit de dubbele wastafelkranen aangesloten.

Houdt wel rekening met de standaard montagehoogtes van het standaard sanitair. Zonde als je dadelijk boorgaten hebt zitten op plekken waar je ze niet wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No-P
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 31-03 12:13
Olivertwist278 schreef op zondag 8 januari 2023 @ 16:30:

Ik zit met hetzelfde en heb een tweede waterpunt op de juiste plek aangevraagd om later een dubbele wasbak te kunnen plaatsen. Bad moest wel via UHUW en ook de juiste douche laat ik al plaatsen door UHUW. De douchecabine en electrische radiator en dubbele wasbak laat ik later zelf plaatsen. Op die manier wordt de badkamer gebruiksklaar opgeleverd en hoef ik alleen de details nog aan (te laten) passen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rien43
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 18:36
FreezingPixels schreef op zondag 8 januari 2023 @ 09:09:
Hier maar even verder:

[...]

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

De blauwe tegels:
De wand en vloer tegels:

De kleuren in het echt zijn wel wat anders dan op de foto's van de leverancier en m'n render is iets te geel. De kranen zijn zwarte Dornbracht kranen uit de Meta serie. Dikke tip om die in Duitsland te bestellen, scheelt echt enorm met de Nederlandse prijzen. Besteld via deze webshop: https://www.badart-shop.de/ Heeft wel 2 maanden geduurd voordat ze geleverd werden maar telefonisch en per email super goed bereikbaar op vragen. Ik heb de waskommen daar ook besteld.

Het wastafelmeubel laten we op maat maken door de keukenleverancier.
Dank voor je uitgebreide reactie. Erg chique en helemaal mijn stijl!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olivertwist278
No-P schreef op maandag 9 januari 2023 @ 07:41:
[...]

Ik zit met hetzelfde en heb een tweede waterpunt op de juiste plek aangevraagd om later een dubbele wasbak te kunnen plaatsen. Bad moest wel via UHUW en ook de juiste douche laat ik al plaatsen door UHUW. De douchecabine en electrische radiator en dubbele wasbak laat ik later zelf plaatsen. Op die manier wordt de badkamer gebruiksklaar opgeleverd en hoef ik alleen de details nog aan (te laten) passen.
Heb je het tweede waterpunt bij de aannemer gevraagd?
En had je de keuze om de douchecabine te laten vervallen? Het lijkt bij mij alsof ik dat bij niks kan en dus het sanitair eerst zelf eruit moet laten halen om vervolgens nieuwe erin te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olivertwist278
205Gutmann schreef op zondag 8 januari 2023 @ 17:41:
[...]

Wij hebben dat achteraf aan laten passen, bij ons is er door de loodgieter een T stukje op de leidingen gezet en van daaruit de dubbele wastafelkranen aangesloten.

Houdt wel rekening met de standaard montagehoogtes van het standaard sanitair. Zonde als je dadelijk boorgaten hebt zitten op plekken waar je ze niet wilt hebben.
Thanks voor de tip! Zitten er ook nog nadelen aan verbonden, zoals bijvoorbeeld waterdruk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 205Gutmann
Olivertwist278 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 15:58:
[...]

Thanks voor de tip! Zitten er ook nog nadelen aan verbonden, zoals bijvoorbeeld waterdruk?
Ik denk dat dat wel meevalt. Tijdens de bouw gebruiken ze vaak ook een T-stuk als er een 2e kraan komt, ik zou me daar niet zo druk over maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No-P
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 31-03 12:13
Olivertwist278 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 15:57:
[...]

Heb je het tweede waterpunt bij de aannemer gevraagd?
En had je de keuze om de douchecabine te laten vervallen? Het lijkt bij mij alsof ik dat bij niks kan en dus het sanitair eerst zelf eruit moet laten halen om vervolgens nieuwe erin te zetten.
Ik heb dat via UHUW aangevraagd en zij hebben deze aansluiting voor mij ingetekend: wel goed opletten welke afstand je tussen de aansluitingen nodig hebt: meestal is dit 600mm bij een 1200mm wasbak, maar bij sommige dubbele wasbakken wijkt dit af.
Ik had inderdaad in het systeem zelf de keuze om de douchecabine te laten vallen. Ik heb buiten het keuzeprogramma om een verzoek gedaan om de radiator te laten vervallen en dat is ook gehonoreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crmm
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 11-01-2023
Hi all,

Ik ben nieuw op dit topic maar lees al een tijdje mee. Mijn nieuwbouwhuis wordt eind maart opgeleverd. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6uOF4cK9n_LiYx0SdRdqLlW9Yks=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bOpwEqbIPyOLtwW0GvkLO0Su.png?f=fotoalbum_large

Op dit moment ben ik op zoek naar een goede leverancier van 120x120 tegels (beige/marmerlook) voor een redelijke prijs. Zijn er bedrijven die jullie aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelbouwman
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-04 19:39
Waarom gebruik je niet gewoon echt marmer, al dan niet in standaard formaat tegels of op maat gezaagd.

Ga gewoon eens bij verschillende natuursteenleveranciers met een eigen blokkenhal langs en kijk of je een steen vind die je aanspreekt. Afhankelijk van hoe het blok gepolijst is (om en om of telkens dezelfde kant) kun je die achterwand eventueel ook nog in open boek laten maken, dus twee gespiegelde platen tegen elkaar. Reken op ca EUR 70-110/m2 voor tegels tot ca EUR 400/m2 voor maatwerk gezaagd uit platen.

Als je in het zuiden woont, in Ravels (BE) zit een erg goede natuursteenhandel (Tuytelears) met een aanzienlijke blokkenhal en ook een mooie collectie. In Nederland zijn ze lastiger te vinden. In Eindhoven zit een bedrijf (Galante) met een forse blokkenhal, maar ik vind persoonlijk de collectie minder mooi - veel "drukke" steensoorten en minder subtiele, stijlvolle steen. Maar goed, dat is persoonlijk, over smaak valt uiteindelijk niet te twisten..Verder ken ik er geen in Nederland.

Een belangrijke tip: gebruik in de douche (vloer/wand) altijd een goed natuursteenbeschermingsprodukt op de steen voordat je de badkamer in gebruik neemt. Er zijn coatings die tot 10 jaar gegarandeerd zijn en die je er al door de leverancier op kunt laten zetten. Coat je het niet, dan zal de steen langzaam dof worden door het gebruik van zeep/shampoo, en dat is zonde van je glanzend gepolijste marmeren douchewand/vloer. Uiteraard kan het altijd weer opnieuw geschuurd/gepolijst worden, maar dat is zonde van het geld. Een andere tip: koop een waterontharder voordat je de nieuwe badkamer in gebruik neemt.

[ Voor 23% gewijzigd door roelbouwman op 10-01-2023 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta
  • Laatst online: 16:55

Fanta

FordPerformance™️

crmm schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 12:16:
Hi all,

Ik ben nieuw op dit topic maar lees al een tijdje mee. Mijn nieuwbouwhuis wordt eind maart opgeleverd. [Afbeelding]

Op dit moment ben ik op zoek naar een goede leverancier van 120x120 tegels (beige/marmerlook) voor een redelijke prijs. Zijn er bedrijven die jullie aanraden?
Kijk eens naar Grespania (Coverlam)..

https://www.grespania.com/ref640021nl

Daily driver | Ford Fanta | 280PK | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mysterie
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 16:57
Misschien heb ik er grandioos overheen gekeken, of zijn mijn zoek termen niet goed geweest, maar:

Wij hebben getekend voor een nieuwbouw, oplevering gepland voor Q2 volgend jaar, project leverancier is Raab Kärcher. Zijn er mensen die foto’s en totaal prijzen willen delen van hun eigen badkamer (liefst type standaard rij woning)? Ben erg benieuwd wat we moeten gaan begroten voor onze badkamer. Heb al wat prijzen voorbij zien komen, maar daar val ik wel bij van ‘t geloof. Zelf willen we niet al te spannend en gek doen. Wastafel, simpel bad (halfvrijstaande), douche en toilet. De ruimte is ongeveer 2,6mtr bij 2,6mtr

Ook recente(re) ervaringen met RB zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
crmm schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 12:16:
Hi all,

Ik ben nieuw op dit topic maar lees al een tijdje mee. Mijn nieuwbouwhuis wordt eind maart opgeleverd. [Afbeelding]

Ik zou maar eens goed informeren of de tegelzetter van het bouwproject deze tegels wel wilt plaatsen.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Sebastiaan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-04 22:05

Sebastiaan

....

De afgelopen tijd ook mijn badkamer en losse toilet gerenoveerd

van
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VPDKdHqWLsVNlZzAf5tJuq7hdyc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A7KVSbLzfbPvNeXjsSB8Njb4.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ikvliY70bmoJuUhLrB7nAzFuUA8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U6pH1fUn4LAP39KcMt5VGJJ9.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a3j6K0L1W8HKsim6JideEQs08-0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cyBXLhbwQntACrSKBVePFbQI.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jFRB-d1et0LDC0SX4nsTZ6f8Rvo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iYwxV9w9XOdzbfOYU61XUKqi.jpg?f=fotoalbum_tile

volledig leeggetrokken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ypue1rI00zQrlhgx4QxdE0sK_TA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Mpk955RRoPhUlAwc62BgMGqR.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OBgsnHx0xFVIuEl2Lu8buEXwNFI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q8oIZIvT3SCs7bPfEIPQU2CK.jpg?f=fotoalbum_tile

En weer opbouwen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rTXuM4FrxHWqQhDNpaf_glgV1LU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/shdm3zmc8w12vBHq0GU5ZaAM.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-u8pDp2CQSOyfYWUlMmpn5H_FU8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9o7PMIHhJVAo9bkti73jvzBm.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-qLky-SbEEAlrk90d6dzjSCMV_Q=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OpsVjJkxcsUmQI0hwfbI1kwx.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_0HlK1k2u5jLlluZWh70gaV9nn0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7f5rQSYlShmfpoBexQX68R1T.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n-ACQdr4K8BB6P1LrIMAGY5WT8Q=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SQqjxpGGpexWjTEN0k56i47F.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0eBuMuS8tgwavUJcvM_pCBGRtDw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RHqLo527OJJSLNZk0Jkebr8F.jpg?f=fotoalbum_tile

Qua materialen kwam dit op ongeveer 3500 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mysterie
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 16:57
Aubergine schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 10:25:
Wij zijn nu bezig met de tegels uitkiezen.

Tot nu toe zijn we uitgegaan van een type tegel van 60x60 voor de hele badkamer (zandkleur). We willen eigenlijk experimenten met 2 verschillende kleuren maar zijn bang dat dit druk oogt in onze badkamer van 250x180cm.

***members only***

Een vraag aan de ervaren mensen hier: wat zouden jullie adviseren?
Heb één kleine pet peeve bij het boven aanzicht. Dat is dat het midden van de wastafel uit het lood staat t.o.v. het midden van de uitstekende wand.

Is het een idee om vloertegels in contrasterende kleur (antraciet o.i.d.) door te trekken naar het plafond aan de muur waar nu de verwarming zit?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:09

Tot nu toe zijn we uitgegaan van een type tegel van 60x60 voor de hele badkamer (zandkleur). We willen eigenlijk experimenten met 2 verschillende kleuren maar zijn bang dat dit druk oogt in onze badkamer van 250x180cm.

***members only***

Wat bij onze badkamer een mooi ruimtelijk effect heeft gegeven is de vloertegel doortrekken in de wand .

Er vanuit gaande dat je douche precies 90 breed is kun je mooi 3 hele tegels van 90 x 90 kwijt, weinig voegen weinig schoon te maken ;) de tegel in de douche maak je dan 70*90 zodat je precies met 2 hele bij de wand van het badmeubel uitkomt. Daar tegel je dan verder omhoog met de vloertegel, zodat het lijkt of je de badkamer 'verlengt'. In de breedte passen dan precies 2 tegels op de muur en de vloer.

Op de wand bij de deur en de radiator kun je dan wat anders doen? 120 * 40 zodat je met 2 tegels uitkomt in de diepte (10 cm wandje voor inbouw douche?)

Grote tegels in een kleine ruimte kan enorm helpen voor de ruimte beleving.

Zoiets krijg je dan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/192EZlRkiSKUNEaFewNyzpUiZdc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0bzhp7GnpCBWvAgdtl0tPJXS.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door BasvanS op 12-01-2023 10:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pejdref
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08:05
BasvanS schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 10:41:
[...]

Wat bij onze badkamer een mooi ruimtelijk effect heeft gegeven is de vloertegel doortrekken in de wand .

Er vanuit gaande dat je douche precies 90 breed is kun je mooi 3 hele tegels van 90 x 90 kwijt, weinig voegen weinig schoon te maken ;) de tegel in de douche maak je dan 70*90 zodat je precies met 2 hele bij de wand van het badmeubel uitkomt. Daar tegel je dan verder omhoog met de vloertegel, zodat het lijkt of je de badkamer 'verlengt'. In de breedte passen dan precies 2 tegels op de muur en de vloer.

Op de wand bij de deur en de radiator kun je dan wat anders doen? 120 * 40 zodat je met 2 tegels uitkomt in de diepte (10 cm wandje voor inbouw douche?)

Grote tegels in een kleine ruimte kan enorm helpen voor de ruimte beleving.

Zoiets krijg je dan:

[Afbeelding]
Als toevoeging daarop: een plint gemaakt van de vloertegels kan ook een ruimtelijk effect creëren als je geen volledige wand in vloertegel wil.

Met de juiste kleurencombinatie kun je best 1 wand in een afwijkende kleur doen zonder dat het druk wordt.

[ Voor 4% gewijzigd door Pejdref op 12-01-2023 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pejdref
Sebastiaan schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 21:49:
De afgelopen tijd ook mijn badkamer en losse toilet gerenoveerd

van
[Afbeelding]

volledig leeggetrokken:
[Afbeelding][Afbeelding]

En weer opbouwen:

Qua materialen kwam dit op ongeveer 3500 euro
Dat is niet veel, wat voor materialen/merken/winkels heb je gebruikt als je dat wil delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 205Gutmann
@BasvanS Is dat jouw badkamer?
Zoja, dan ben ik benieuwd hoe je die ledstrip hebt gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20

***members only***

Één kleur tegel, zeker met zandkleurig, zou ik niet doen. Dan wordt het zo’n gele waas binnen.

Ikzelf heb ook zand gecombineerd met antraciet achtig.
Foto’s staan hier wel ergens in het topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebastiaan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-04 22:05

Sebastiaan

....

Pejdref schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 11:55:
[...]

Dat is niet veel, wat voor materialen/merken/winkels heb je gebruikt als je dat wil delen?
Een combinatie van winkels:

wastafelmeubel en kast: Q1 Sanitair
Tegels: Jan Groen
inbouwreservoir en radiator: Verploegen verwarming via bevriende loodgieter tegen inkoopprijs
grohe kranen, grohe regendoucheset en twee hangende toiletten: restpartij verkoop via marktplaats
Douchewand: Douchecabine.nl, https://www.douchecabine....rte-verleng-inloopdouche/
Kleine accesoires: hornbach

Vooral de douchewand was even puzzelen, aangezien 1 grote wand niet over de trap te transporteren was, gelukkig hadden ze deze schuifwand oplossing, anders had ik ook nog moeten regelen dat er ruit uit zou moeten en dan de wand twee etage omhoog tillen.

Het is wat meer geregel met verschillende winkels, maar qua prijs geeft het wel aardige voordelen boven alles bij 1 winkel bestellen. Ik had ook het voordeel dat ik de ruimte had om de spullen tijdelijk zelf op te slaan, dus zo een restpartij had ik al aantal maanden liggen voordat er echt begonnen is met verbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aubergine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pejdref
Sebastiaan schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 21:57:
[...]

Een combinatie van winkels:

wastafelmeubel en kast: Q1 Sanitair
Tegels: Jan Groen
inbouwreservoir en radiator: Verploegen verwarming via bevriende loodgieter tegen inkoopprijs
grohe kranen, grohe regendoucheset en twee hangende toiletten: restpartij verkoop via marktplaats
Douchewand: Douchecabine.nl, https://www.douchecabine....rte-verleng-inloopdouche/
Kleine accesoires: hornbach

Vooral de douchewand was even puzzelen, aangezien 1 grote wand niet over de trap te transporteren was, gelukkig hadden ze deze schuifwand oplossing, anders had ik ook nog moeten regelen dat er ruit uit zou moeten en dan de wand twee etage omhoog tillen.

Het is wat meer geregel met verschillende winkels, maar qua prijs geeft het wel aardige voordelen boven alles bij 1 winkel bestellen. Ik had ook het voordeel dat ik de ruimte had om de spullen tijdelijk zelf op te slaan, dus zo een restpartij had ik al aantal maanden liggen voordat er echt begonnen is met verbouwen.
Nice, thanks voor het delen, dat soort hamsterwerk kan ik wel waarderen. Probeer dat zelf ook zoveel mogelijk te doen maar gaat stiekem wel wat tijd in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gdvm
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 15:05
Flix20 schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 20:58:
[...]

Één kleur tegel, zeker met zandkleurig, zou ik niet doen. Dan wordt het zo’n gele waas binnen.

Ikzelf heb ook zand gecombineerd met antraciet achtig.
Foto’s staan hier wel ergens in het topic.
Kan toch ook wel mooi zijn. Beetje mediterraans tintje..
https://www.marazzigroup.com/collections/caracter/

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Aurum
  • Registratie: December 2017
  • Nu online

***members only***

Wij hebben 2 verschillende kleuren toegepast alleen niet alles getegeld. Maar dit zou qua kleur een referentie voor je kunnen zijn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xXmwle43RMeuojlQ87vLCXTUy2M=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A60rZu5BFkL9RStF555KW0p6.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eXcT9D4wBiPha13GuXJE576j6JA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Grpd1yIF3bxLpxnroPcHMzFh.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine

[ Voor 94% gewijzigd door Aubergine op 15-07-2023 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lizard87
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 28-04 19:39
Aubergine schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 09:14:
Iedereen bedankt voor de foto's! Wij zijn er behoorlijk enthousiast van geworden. De meeste badkamer zaken (sanidump, maxaro e.d.) die we tot nu toe hebben bezocht hebben ruimtes met 1 soort tegel. Weet iemand toevallig welke zaken wel groots uitpakken in showrooms?
Als het niet te ver is, probeer een GJ Meijer in Almere. Daar veel verschillende setups van ook tegelcombinaties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:17
Aurum schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 09:08:
[...]

Wij hebben 2 verschillende kleuren toegepast alleen niet alles getegeld. Maar dit zou qua kleur een referentie voor je kunnen zijn.
[Afbeelding][Afbeelding]
Heel mooi, ben wel jaloers op dergelijke grote badkamers. In de meeste gemiddelde nieuwe woningen mag je blij zijn als je een badkamer hebt van 7 m2 krijgt waar je net je kont kan keren tussen het bad, douche en wasmeubel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flix20
Aubergine schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 22:01:
[...]

Heb je een link? Zoeken naar Flix20 in dit topic levert niks op.
onderstaand:
Flix20 schreef op donderdag 31 december 2020 @ 11:43:
Nou, hier is de verbouwing van de badkamer afgerond.
Erg tevreden met het eindresultaat.;

***members only***

Nu nog de laatste kleine dingen als wc rol houder ed.
Ook het spelen met de lichtinstellingen blijft een hele dagtaak!

En kijken hoeveel ruimte ik overhoud wanneer de baas de hutkoffer aan badkamer spullen uitgeladen heeft.
En dit zijn nog wat foto's die ik hier in het album had staan.
Deze ruimte is 2.50x 1.20
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q9VsZ013zHSOvICPrEkX9xrps7w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z0ZRSZZhLhsHIKdp5TgHyVcD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O8nqDNS9dpfzyiKm6dQ0X01_ICE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WC1fTiBsVRCOCuVIM23WGUR5.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Flix20 op 13-01-2023 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Maar dat is een grote ruime, lichte woonkamer.
Een badkamer is veelal minder ruim en wordt m.i. een grot. Zelfs met natuurlijke lichtinval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:09
205Gutmann schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 18:10:
@BasvanS Is dat jouw badkamer?
Zoja, dan ben ik benieuwd hoe je die ledstrip hebt gemaakt.
Spanplafond ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engeltje1981
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07-04-2024
Ik ben op zoek naar een nieuwe badkamer waarbij ook het plafond eruit (schrootjes) en de elektra aangepast moet worden (nu nog van die trekkoorden wat vroeger was, huis is van de jaren 80). Ook willen we beneden het toilet laten vernieuwen.
Ook willen we het wasmachine naar zolder laten plaatsen. Daar hoeft alleen nog het water worden gelegd (er hangt wel een CV ketel)
We willen in de badkamer een inloopdouche met regendouche, toilet met inbouwreservoir, radiator, een badkamermeubel met lades en een andere ventilator ivm mijn longen.
Qua tegels zitten we te denken aan antraciet omdat we dat zo mooi vinden.
We houden van eenvoudig.
Badkamer is ongeveer 2 bij 2,25m

We zitten er niet op te wachten om heel veel verschillende partijen over de vloer te hebben omdat we het dan allemaal moeten regelen en dat is voor ons erg vermoeiend.

Hebben jullie tips voor de omgeving Tilburg?
En aan wat voor prijs moeten we denken voor alles (inclusief arbeidskosten)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m181087
Engeltje1981 schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 14:01:

We zitten er niet op te wachten om heel veel verschillende partijen over de vloer te hebben omdat we het dan allemaal moeten regelen en dat is voor ons erg vermoeiend.

Lees anders even het topic door, dan krijg je volgens mij al een aardige indruk.
In jouw geval zou ik lekker een badkamerboer in de hand nemen en eventueel een aparte loodgieter erbij voor de wasmachine aansluiting en dergelijke.

Vragen hoeveel zoiets gaat kosten, is als vragen wat een auto kost.
Als ik je wensen lees ben je minimaal 10k kwijt (met goedkoop materiaal) en ga je makkelijk richting de 25-30k als je wat luxer kiest.
Zonder enige details is dat koffiedik kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engeltje1981
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07-04-2024
Bedankt m180787.
Ik ga er eens op mijn gemak doorheen.

En ik zal eens gaan kijken bij een badkamerboer. Tips voor in de regio Tilburg?

Loodgieter is een goed idee om eerst het wasmachine naar zolder te doen. Dat kan al ruim voordat de badkamer aangepakt gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praliwi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-04 08:17
m181087 schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 14:19:
[...]

Lees anders even het topic door, dan krijg je volgens mij al een aardige indruk.
In jouw geval zou ik lekker een badkamerboer in de hand nemen en eventueel een aparte loodgieter erbij voor de wasmachine aansluiting en dergelijke.

Vragen hoeveel zoiets gaat kosten, is als vragen wat een auto kost.
Als ik je wensen lees ben je minimaal 10k kwijt (met goedkoop materiaal) en ga je makkelijk richting de 25-30k als je wat luxer kiest.
Zonder enige details is dat koffiedik kijken.
Als je alles laat doen wordt 10k al een flinke uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-04 13:34
Engeltje1981 schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 14:01:
Ik ben op zoek naar een nieuwe badkamer waarbij ook het plafond eruit (schrootjes) en de elektra aangepast moet worden (nu nog van die trekkoorden wat vroeger was, huis is van de jaren 80). Ook willen we beneden het toilet laten vernieuwen.
Ook willen we het wasmachine naar zolder laten plaatsen. Daar hoeft alleen nog het water worden gelegd (er hangt wel een CV ketel)
We willen in de badkamer een inloopdouche met regendouche, toilet met inbouwreservoir, radiator, een badkamermeubel met lades en een andere ventilator ivm mijn longen.
Qua tegels zitten we te denken aan antraciet omdat we dat zo mooi vinden.
We houden van eenvoudig.
Badkamer is ongeveer 2 bij 2,25m

Ik zal je alvast waarschuwen prijzen zijn niet mals.
Onze badkamer is 2,60 bij 1.8 vroegen 19k :X

Dus we gaan nu zelf doen. Vooral arbeid wordt hoog ingezet en dat waren prijzen van mid 2022. En dan heb ik geen topline merk erin.

AnimeAdicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batilan
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:08
Aurum schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 09:08:
[...]

[Afbeelding][Afbeelding]
Erg mooi! Mag ik vragen wat je op de wand hebt? (Materiaal en kleur). Kon het in de historie vanaf 2021 niet zo snel vinden.
Pagina: 1 ... 72 ... 121 Laatste