Als je nergens aan begint zijn de gevolgen niet te overzien. PVoutput Officieel gasloos sinds 04-2016. 8kW VAA Zubadan (met 92L buffervat/hydraulische scheiding) voor de CV met 9 radiatoren.
Overigens stond ik er nooit bij stil dat je ook alleen de waterleiding nabij de douchekraan kan gebruiken zodat de koude toevoer warmer wordt.
Bij mij ligt de waterleiding in de betonnen vloer en kan ik alleen onder de badkuip iets kwijt
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
De persoon waar e.e.a. moet komen is niet erg handig, (niet bij mij dusAUijtdehaag schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 17:28:
Klein buffervaatje met hygienespiraal? Gasfles?![]()
En af en toe het vuil eruit drainen.
Ik vrees dat deze optie af gaat vallen
Zelf had ik deze gevonden, maar onduidelijk wat hij kost, filmpje is amerikaans.
https://ecodrain.com/en/products/A1000/
De douche is een jaar oud, en de WTW moet in de kelder komen. Een bak is geen optieMeTooPV schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 17:53:
Is een douchebak met wtw niet iets? http://www.brieswaterenenergie.nl/douchebak-wtw.html
[ Voor 25% gewijzigd door Gasschuif op 14-06-2018 19:34 ]
Als je nergens aan begint zijn de gevolgen niet te overzien. PVoutput Officieel gasloos sinds 04-2016. 8kW VAA Zubadan (met 92L buffervat/hydraulische scheiding) voor de CV met 9 radiatoren.
Heb ik naar gekeken, misschien een optie.
Nadeel van een horizontaal WTW type is toch wel zeepresten en haren die na een tijdje achter blijven
Onze douche wordt deels gerenoveerd en het lijkt mij dan het juiste moment om dit ook aan te pakken.
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Nee, ik heb het hier gevraagd voor een vriend die hem in de kelder wil monteren, bij mij kom je daar zeer moeilijk bij, er staat soms wat water. Hij is er echter nog niet aan begonnen helaas.timovd schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 09:10:
@Gasschuif, is dit inmiddels gelukt en wat zijn je ervaringen?
Onze douche wordt deels gerenoveerd en het lijkt mij dan het juiste moment om dit ook aan te pakken.
Verder geen mogelijkheden omdat de leidingen dor de betonnen vloer lopen

Terugverdienen gaat me niet lukken met 1 persoon en ik trek de wpb toch al nooit leeg.
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Voordeel van montage onder de vloer is dat je er altijd weer bij kunt mocht dat nodig zijn om wat voor reden dan ook.
www.opnaargasloos.nl: 9900Wp, 2x30HP 500l buffer, Atlantic WPB, Ravelli Alfa S, Panasonic monobloc J-series 5kW, Model 3 LR
De prijs lijkt tussen de 2 en 3500€ te liggen, afhankelijk van het model. Duur, maar ik het lijkt er wel op dat je voor die prijs meteen ook een regendouche, handkraan en het inbouwdeel (en misschien ook een drain?) koopt. Hiervoor ben je in een badkamer zaak ook al snel 1000 kwijt. Dan valt de meerprijs al iets beter mee.
Ik heb heel het forum afgezocht, maar ik ben nog niemand tegengekomen die ervaring heeft met deze douche wtw. Ik vraag mij af hoe onderhoudsgevoelig het is, gezien er ook een pomp inzit.
[ Voor 23% gewijzigd door marvel27 op 02-10-2021 21:00 ]
"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)
Je wilt idealiter wel warmteoverdracht maar geen vuilophoping, anders krijg je qua milieu en financien een beetje een broekzak vestzak verhaal, met dien verstande dat je ook nog tijd en energie moet spenderen aan de schoonmaak.
Inmiddels hebben we twee jaar de EasyDrain douche WTW in gebruik. Hij moet inderdaad vaak schoongemaakt worden. Vooral het haar van mijn vrouw blijft er in zitten. Er zit een filtertje bij dat de eerste haren en zeepresten tegenhoudt. Ik heb er geen schoonmaakset bij gekocht, maar een borsteltje met spiraal die er mooi in past.rbaidjoe schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 20:28:
Nadeel van horizontale douchewtw (easydrain of de bekende douchebak wtw's) is dat ze regelmatig flink schoongemaakt moeten worden. Je kunt je afvragen hoeveel het millieu en/of je portomonnee geholpen is met al die schoonmaakacties met bijbehorende chemicalien en warm/heet water.
Je wilt idealiter wel warmteoverdracht maar geen vuilophoping, anders krijg je qua milieu en financien een beetje een broekzak vestzak verhaal, met dien verstande dat je ook nog tijd en energie moet spenderen aan de schoonmaak.
Je merkt vanzelf dat het minder goed doorstroomt en dan maak ik m schoon (ca. 1x per week).
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Voor onze nieuwe badkamer zit ik er ook over na te denken om een dergelijk systeem in te bouwen. Hoe bevalt het systeem tot nu toe en waar bestaat dit onderhoud uit?timovd schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 09:29:
[...]
Inmiddels hebben we twee jaar de EasyDrain douche WTW in gebruik. Hij moet inderdaad vaak schoongemaakt worden. Vooral het haar van mijn vrouw blijft er in zitten. Er zit een filtertje bij dat de eerste haren en zeepresten tegenhoudt. Ik heb er geen schoonmaakset bij gekocht, maar een borsteltje met spiraal die er mooi in past.
Je merkt vanzelf dat het minder goed doorstroomt en dan maak ik m schoon (ca. 1x per week).
Dat klinkt vrij regulier.... Ik twijfel nog enorm of ik het wel of niet in laat bouwen. We gaan ook dit jaar over op een warmptepomp en ik vraag me dan af of we er enorm veel mee gaan winnen.timovd schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 14:47:
@jichem borsteltje er helemaal doorheen duren, en vervolgens er weer uithalen en de haren er vanaf halen.
Bij de EasyDrain WTW vind ik het grote nadeel dat je hem niet visueel kunt inspecteren, je kunt alleen de borstel erdoor raggen en hopen dat ie schoon wordt. Verder vind ik wekelijks schoonmaken ook niet echt gebruiksvriendelijk.
[ Voor 33% gewijzigd door hesselbeertje op 03-02-2022 22:09 ]
28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...
Na contact met EcoDrain blijkt dat ze zijn overgenomen door OS&B (whoever they are). Een net mailtje terug gekregen van de "National Sales Manager". Deze geeft aan dat ze een productiefaciliteit aan het opzetten zijn. Eind 2022/begin 2023 verwachten ze de productie weer lopend te hebben. Ik overweeg te wachten