#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Ook geven mensen bij wie de kraan het na 4 jaar begeeft ook vaak geen review meer. Terwijl de meeste mensen toch wel minimaal 10 jaar van hun badkamer wil genieten.
Zo hebben wij voor China merk Blaufoss gekozen van de X20. Er zit via de winkel een verlengde garantie op van 8 jaar. Ze voelen als degelijke stevige kranen aan met een keramisch binnenwerk. Echt meer dan dat kan ik er zelf niet van maken maar ze werken prima naar behoren.
Wie weet een verkeerde keuze en hadden we voor grohe moeten gaan maargoed niet gedaan en we gaan het zien.
#team_UTC+1
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Ja wij hebben opbouw dus ik maak me er inderdaad minder zorgen over anders vervang ik de kranen gewoonEthirty schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 10:41:
Klopt, maar bij een inbouw kraan mag je met wat pech je muur openmaken, dus dan misschien toch maar traditionele opbouw. Dan is vervangen in de toekomst aanzienlijk minder spannend.
ik zoek eigenlijk zoiets. maar dan van een "betrouwbaar" merk.

[ Voor 4% gewijzigd door twain4me op 29-11-2022 17:41 ]
Wij hebben een Crosswater MPRO vrijstaande badkraan in RVS. Crosswater is blijkbaar een merk uit de UK en ik vond hem nog best prijzig maar de mooiste die ik had gezien.twain4me schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 17:41:
Ik zoek eigenlijk een staande badkraan (voor op de vloer naast het bad) maar vind die van grohe absoluut niet om aan te zien. veder zie ik met name merken die mij weinig tot niets zeggen, voor welke merken hebben jullie gekozen?
[Afbeelding]
We hebben hem zelf geinstalleerd en alles ging goed en hij werkt prima. Maar ja we hebben hem net een jaar.
Wij hebben een vrijstaande badkraan van Hotbath. Wel aan de dure kant maar als je interesse hebt ken ik een bedrijf uit de buurt die scherpere prijzen heeft van Hotbath dan de internetbedrijven.twain4me schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 17:41:
Ik zoek eigenlijk een staande badkraan (voor op de vloer naast het bad) maar vind die van grohe absoluut niet om aan te zien. veder zie ik met name merken die mij weinig tot niets zeggen, voor welke merken hebben jullie gekozen?
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/Qdyij3OMdhmleU7InxPoLfEl.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/GmGCKFxO6zz88q6cpbn3viMT.jpg?f=fotoalbum_large)
Alles functioneerde, alles was schoon, maar alles was stok oud.... Met kleine kinderen gaf ons dit juist geen zorgen dat ze iets kapot konden maken tijdens het ravotten in de douche/bad.
Ze zijn inmiddels wat ouder dus laten we maar eens aanpakken
De scheve wand vinden wij erg lastig om in te delen en die wil ik deels laten verdwijnen door een voorzetwand. Wij geven daarbij circa 60cm diepte op. Dat het kleine raampje daardoor verdwijnt vinden wij niet erg.
Wij zijn begonnen met de ruimtelijke indeling en de kleurtjes, materialen en details komen later.
Dit genoot mijn voorkeur ivm technieken die ik achter de wand kan wegwerken en aansluitingen die al in de buurt liggen.
/f/image/OOX4N4IoFGqwMwSKB4kjVghE.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/EJjaBbgNK5pwfskMwz2VxMSM.png?f=fotoalbum_large)
Wat vinden jullie van de nieuwe indeling? Tips?
Thanks!barry86 schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 08:34:
[...]
Heel mooi! een keer wat anders dan die standaard betonnen graftombes
in 2018 hebben wij de badkamer van ons appartement in Amsterdam verbouwd. Dat is toen een standaard betonnen graftombe geworden, onder invloed van alle VT-wonen magazines (we hadden zelfs de VT-wonen tegels haha) en tv-programma's etc.
Die badkamer was retestrak, maar het was gewoon niet echt een gezellige ruimte om in te verblijven. Nu we een badkamer kregen in ons nieuwe huis met een bad, was voor ons de voorwaarde dat het ook echt een warme en knusse ruimte zou worden waar je graag bent.
Hoewel de uitkomst niet 100% is wat we in gedachten hadden zijn we wel blij dat we deze weg zijn ingeslagen. Waarom niet blij? Het contrast tussen de vloer en de wand is iets te groot. Achteraf had de vloer een mattere uitstraling moeten hebben. En we denken nog steeds dat de tegel die we in de winkel besteld hebben er in de winkel anders uitzag dan de tegel die we uiteindelijk gekregen hebben. Zo zijn er nog wel een paar dingetjes.
Maar dat is wel leuk, want nu weten we weer wat we volgende keer anders gaan doen.
Bedoel je de Grohe Essence die je niet mooi vond? In de Atrio serie bestaat namelijk ook een vrijstaande badkraan die erg op die op jouw foto lijkt. Hij is alleen niet goedkoop.twain4me schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 17:41:
[Afbeelding]
https://www.grohe.nl/nl_n...loermontage-32653DA3.html
[ Voor 11% gewijzigd door Fanta op 01-12-2022 12:44 ]
Daily driver | Ford Fanta | 280PK | Orange Fury | Performance Pack
dankje wel, die heb ik idd gemist en ziet er ook wel goed uit. Ik heb toevallig net voor brauer gekozen de kleuren koper wijken mij teveel af om merken te mengen en bij dat merk vonden we "alles" mooi. dus toch maar een gokje genomen met het merk. opzich kan ik overal nog bij aan de achterkant als het echt moet, we gaan het zien over 10 jaar
In 10 jaar tijd kun je voor het geld van die Grohe ook 3 of 4 kranen van andere merken plaatsen.twain4me schreef op donderdag 1 december 2022 @ 12:47:
[...]
dankje wel, die heb ik idd gemist en ziet er ook wel goed uit. Ik heb toevallig net voor brauer gekozen de kleuren koper wijken mij teveel af om merken te mengen en bij dat merk vonden we "alles" mooi. dus toch maar een gokje genomen met het merk. opzich kan ik overal nog bij aan de achterkant als het echt moet, we gaan het zien over 10 jaar
Wat een geld!
#team_UTC+1
stel je bent een offerte overeengekomen (en deels betaald) op basis van alle materiaal/producten/werk en de initiele tekening/layout (met maten) en men zegt tijdens de verbouwing dat door het e.e.a. iets toch wat krapper wordt, wat zijn dan je rechten?
Basicly, de wc komt meer naar voren dan verwacht (ondiep inbouwreservoir kan niet), waardoor het badkamermeubel die erg diep is nu wel erg in de buurt komt van de wc en de doorgang flink vernauwt (staan tegenover elkaar). Conform de initiele tekening/layout was dit niet de bedoeling, dus vraag mij af of je dan je bestelde Primabad meubel + wastafelbak kan weigeren? Het is immers besteld, maar aan de andere kant klopt het niet met de layout welke ik gekozen heb.
Iemand advies?
Toevallig een soort gelijke situatie hier gehad. Pas bij de daadwerkelijke werkzaamheden werd duidelijk dat het zo ongeveer onmogelijk was om het inbouwreservoir gelijk te laten lopen met de koof. Nu zit het inbouw reservoir op de koof. En dus is er ruimte voor de koof + aan de onderkant nog eens extra ruimte voor het inbouwreservoir.honda-noob schreef op donderdag 1 december 2022 @ 23:00:
Vraagje:
stel je bent een offerte overeengekomen (en deels betaald) op basis van alle materiaal/producten/werk en de initiele tekening/layout (met maten) en men zegt tijdens de verbouwing dat door het e.e.a. iets toch wat krapper wordt, wat zijn dan je rechten?
Basicly, de wc komt meer naar voren dan verwacht (ondiep inbouwreservoir kan niet), waardoor het badkamermeubel die erg diep is nu wel erg in de buurt komt van de wc en de doorgang flink vernauwt (staan tegenover elkaar). Conform de initiele tekening/layout was dit niet de bedoeling, dus vraag mij af of je dan je bestelde Primabad meubel + wastafelbak kan weigeren? Het is immers besteld, maar aan de andere kant klopt het niet met de layout welke ik gekozen heb.
Iemand advies?
Gevolg is dat deze wat meer in de buurt van de rechterkant van het meubel komt (dat er haaks op staat) en dat dus de rechterkant wat krapper is.
Er was weinig aan te doen in mijn geval: Ik kon moeilijk het meubel niet plaatsen en dan wat anders zoeken. Immers, andere meubels zouden misschien een centimeter kleiner zijn, maar dat zou niet de oplossing zijn.
Ik heb er mee leren leven dat dat hoekje gewoon wat krapper is.
In jouw geval zou je kunnen informeren bij de partij waar je het hebt gekocht, of het terug kan. Dit zal niet de eerste keer zijn dat ze zoiets horen. Dit gebeurt wel vaker. Vraag is alleen wel hoe je het dan kan oplossen.
Gasloos sinds juli 2024. PV Growatt MOD5000TL3-XH + 13x Jinko 440Wp, WPB Atlantic Explorer v4 270LC, L/L WP Mitsubishi SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W
[ Voor 92% gewijzigd door Aubergine op 13-07-2023 21:01 ]
Ik weet niet of je een idee hebt hoeveel tegelmerken en -types er verkrijgbaar zijn?Aubergine schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 09:52:
De tegelhandelaar die aangesloten is bij ons project geeft per mail aan het merk en type tegels "niet te hebben". Is dit iets wat vaker gebeurt?
Een tegelhandelaar kan uiteraard niet elk merk en elk type in zijn assortiment hebben. Dat is toch niet zo gek?
Het assortiment zal gebaseerd zijn op een mix van gevarieerd aanbod en populaire tegels.
De Mediamarkt heeft toch ook niet elk merk en type tv te koop?
[ Voor 7% gewijzigd door m181087 op 02-12-2022 10:57 ]
Zie hierboven, lijkt mij toch logisch. Er is nooit/nergens een handelaar/bedrijf die 100% van wat in de markt leverbaar is kan leveren. Vind eerder de verbazingAubergine schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 09:52:
De tegelhandelaar die aangesloten is bij ons project geeft per mail aan het merk en type tegels "niet te hebben". Is dit iets wat vaker gebeurt?

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S
[ Voor 96% gewijzigd door Aubergine op 13-07-2023 21:01 ]
Ik snap de vraag nog steeds niet helemaal volgens mij.Aubergine schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 13:05:
Mijn excuses! Ik had meer toelichting moeten geven.
De tegelhandelaar levert standaardtegels voor ons nieuwbouw huis (projectontwikkeling) en hebben hiervan een foto gestuurd. We zien op de foto's zes verschillende tegels qua kleur e.d. Wij hebben toen gevraagd welk merk en/of type tegels dit zijn. En daar kwam als reactie op "dat hebben wij niet".
Mijn vraag is: is dit gebruikelijk bij tegelhandelaars?
Bedoel je of het gebruikelijk is dat tegelhandelaren foto's sturen van tegels die ze niet hebben?
Ik denk dat veel van jullie gestelde vraag afhangt. Als jullie vragen om voorbeelden van tegels, kan ik me voorstellen dat de tegelhandelaar een soort van inspiratiefoto's toestuurt.
Als een tegelhandel de tegels levert voor standaard projectwerk, zal hij ongetwijfeld weten wat voor soort tegels er ongeveer bij jullie op de vloer en wand gaan komen.
Dit hangt wel deels samen met het moment van plaatsen. Als er pas over een jaar (of langer) getegeld hoeft te worden, kan het zijn dat de tegelhandel nog niet gelijk inkoopt. Het is bij tegelproducenten altijd maar de vraag welke tegels nog op voorraad zijn en zelfs welke tegels in het assortiment zitten. Dat kan per periode wijzigen.
Het kan dus zijn dat de tegelhandel jullie een foto stuurt van 'soortgelijke tegels als die geplaatst gaan worden' en dat hij over een tijdje, bij bestelling, tegels uitzoekt die daar in de buurt bij komen. Die op dat moment (tegen een fatsoenlijke prijs) leverbaar zijn.
Als dat het geval is, is het logisch dat hij nu geen naam/type kan noemen.
[ Voor 99% gewijzigd door Aubergine op 14-07-2023 12:36 ]
Volgens mij hebben wij exact zoiets van maxaro. Zit er al 2,5 jaar zonder problemen, maargoed 2,5 jaar is geen 10.twain4me schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 17:41:
[Afbeelding]
Ik kan niet zo snel een antwoord vinden maar zit in hetzelfde schuitje. Denk eraan om er gewoon voor te gaan bij sanitairwinkel.Oliesjeik1 schreef op donderdag 24 november 2022 @ 14:29:
Beste mensen,
Heeft er iemand ervaring met een saniclass douchewand/deur?
Ik heb deze bij sanitairwinkel laten offreren maar kan niet echt review vinden over de douchewanden van dit merk. Wel lees ik val dat saniclass en verzamelnaam/ merk is een er ook vanalles uit China verkocht wordt over saniclass vandaar mijn vraag.
Dezelfde vraag mbt een douchegoot. Die van saniclass zijn stuk goedkoper tov easydrain maar zit er zoveel kwaliteitsverschil tussen beide? Het is in principe niet meer dan een bakje rvs nietwaar?
Als die van Maxaro een factor 4 voordeliger is, is het ook goed.koentjuh schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 15:09:
[...]
Volgens mij hebben wij exact zoiets van maxaro. Zit er al 2,5 jaar zonder problemen, maargoed 2,5 jaar is geen 10.
Heb je steeds een nieuw shiny exemplaar.
1. Wij gebruiken eigenlijk het bad nooit meer. Alleen de kinderen gaan er af en toe in maar ook die worden ouder. Is het zinvol (gezien de ruimte (3,5mx2,0m) om deze eruit te laten ivm mogelijke verkoop ooit van het huis en nu onder het schuine dak kastruimte te maken?
2. De radiator wil ik daar weg hebben zodat er een meubel kan van 120x45 cm. Dit omdat we toch wel graag een dubbele kom/kranen willen hebben met het oog op de toekomst.
3. De radiator wil ik dan verplaatsen en ophangen waar nu de glazen wand zit (dit wordt dan een Ytong muurtje). Is dit handig ivm de wc die daar zit ?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fpsHfh8Z8hiWVOo1bMC64aLE.jpg?f=user_large)
[ Voor 8% gewijzigd door Possible op 06-12-2022 21:57 ]
Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live
Verkopers zeggen dat alleen omdat prijstechnisch Grohe is gesloopt op internet. Valt geen marge meer op te maken.Ethirty schreef op donderdag 1 december 2022 @ 22:05:
En dan zeggen de verkopers dat Grohe een plastic doe het zelf merk geworden is
Een quote is een gebrek aan originaliteit
Geld dat niet voor alle merken?Freubel schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 22:01:
[...]
Verkopers zeggen dat alleen omdat prijstechnisch Grohe is gesloopt op internet. Valt geen marge meer op te maken.
Nou, ik heb nu wat douche kranen van Grohe gevoelt en het is niet meer waarom ik het 10 jaar terug kocht.Freubel schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 22:01:
[...]
Verkopers zeggen dat alleen omdat prijstechnisch Grohe is gesloopt op internet. Valt geen marge meer op te maken.
Zo'n inbouwkraan met selectie knoppen voor verschillende douchekoppen, het is plastic fantastic, voelt kwetsbaar, wiebelig en goedkoop. Vroeger was dat metaal en iets waar ik van droomde ooit te kunnen hebben.
Dát heeft helemaal niks met het internet te maken. Je kan ook prima een Gamma versie en een speciaalzaak versie naast elkaar voeren met verschillende prijzen.
#team_UTC+1
Alles wat via de groothandel geleverd wordt. Webshops linken door naar het gehele assortiment van de groothandel, zetten daar enkele procenten winst op en schuiven het door naar de klanten.
Je hebt het nu specifiek over de smart controle van Grohe. Dat is alleen het afbouwdeel wat idd wat flimsy aan kan voelen. Voordeel echter is dat je over 15 jaar nog steeds alle onderdelen kunt kopen mocht je iets moeten vervangen.Ethirty schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 23:50:
[...]
Nou, ik heb nu wat douche kranen van Grohe gevoelt en het is niet meer waarom ik het 10 jaar terug kocht.
Zo'n inbouwkraan met selectie knoppen voor verschillende douchekoppen, het is plastic fantastic, voelt kwetsbaar, wiebelig en goedkoop. Vroeger was dat metaal en iets waar ik van droomde ooit te kunnen hebben.
Dát heeft helemaal niks met het internet te maken. Je kan ook prima een Gamma versie en een speciaalzaak versie naast elkaar voeren met verschillende prijzen.
Tenzij je nu hele concrete plannen hebt om je huis te verkopen binnen een jaar na oplevering nieuwe badkamer, heeft het geen zin om heel veel rekening te houden met de verkoop. Eventuele meerwaarde is nog geen 10% van wat je erin stopt. Een nette, niet te smaakgevoelige badkamer in goede staat is een pluspunt, hoe die verder is ingericht doet er niet echt toe voor de waarde van je huis. Na een paar jaar is die meerwaarde praktisch 0.Possible schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 21:56:
Even een vraag.. Wij hebben nu een badkamer van zon 20 jaar oud.. Is dus eigenlijk wel aan vervanging toe... Het ziet er ook niet uit:
1. Wij gebruiken eigenlijk het bad nooit meer. Alleen de kinderen gaan er af en toe in maar ook die worden ouder. Is het zinvol (gezien de ruimte (3,5mx2,0m) om deze eruit te laten ivm mogelijke verkoop ooit van het huis en nu onder het schuine dak kastruimte te maken?
Doe dus vooral wat voor jullie zelf prettig is in de tijd dat je er nog woont.
Een radiator naast de WC kan prima. Je kunt echter ook kiezen voor elektrische vloerverwarming en/of een IR paneel aan het plafond. Dan hoef je er voor je indeling helemaal geen rekening mee te houden.2. De radiator wil ik daar weg hebben zodat er een meubel kan van 120x45 cm. Dit omdat we toch wel graag een dubbele kom/kranen willen hebben met het oog op de toekomst.
3. De radiator wil ik dan verplaatsen en ophangen waar nu de glazen wand zit (dit wordt dan een Ytong muurtje). Is dit handig ivm de wc die daar zit ?
[Afbeelding]
Tjolk is lekker. overal en altijd.
Denk.. We blijven de komende 8-10 jaar hier nog wel wonen. Ik kan de leidingen nog afdoppen zodat er ooit achteraf nog een bad geplaatst kan worden. M.b.t. de radiator: We hebben een warmtepomp en zouden dus zoveel mogelijk afgifte willen hebben. De vorige bewoners hebben de aanvoer en retour al in de lus in de cementdekvloer gelegd zodat je een soort van vloerverwarming hebt.Tjolk schreef op woensdag 7 december 2022 @ 10:42:
[...]
Tenzij je nu hele concrete plannen hebt om je huis te verkopen binnen een jaar na oplevering nieuwe badkamer, heeft het geen zin om heel veel rekening te houden met de verkoop. Eventuele meerwaarde is nog geen 10% van wat je erin stopt. Een nette, niet te smaakgevoelige badkamer in goede staat is een pluspunt, hoe die verder is ingericht doet er niet echt toe voor de waarde van je huis. Na een paar jaar is die meerwaarde praktisch 0.
Doe dus vooral wat voor jullie zelf prettig is in de tijd dat je er nog woont.
[...]
Een radiator naast de WC kan prima. Je kunt echter ook kiezen voor elektrische vloerverwarming en/of een IR paneel aan het plafond. Dan hoef je er voor je indeling helemaal geen rekening mee te houden.
De radatior is dan puur voor extra afgifite.
Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live
De badkamer verwarmen middels elektrische vloerverwarming en IR panelen, die vervolgens aan en uit schakelen via een bewegingssensor. Geeft dat snel genoeg comfortabele warmte?
Of de elek.vl.verw op een tijdsschema en de IR panneel via een pir sensor.
Ervaringen?
Herkenbaar. Wij hebben sinds een tijdje deze hangen (heeft een bewegingssensor) + optionele losse thermostaat. Bevalt erg goed!barry86 schreef op woensdag 7 december 2022 @ 11:26:
Ik zoek een beetje de mix tussen snel comfortabele warmte en niet onnodig verwarmen
De badkamer verwarmen middels elektrische vloerverwarming en IR panelen, die vervolgens aan en uit schakelen via een bewegingssensor. Geeft dat snel genoeg comfortabele warmte?
Of de elek.vl.verw op een tijdsschema en de IR panneel via een pir sensor.
Ervaringen?
9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25
[ Voor 94% gewijzigd door Aubergine op 14-07-2023 12:36 ]
Grijs of taupe (betonlook), daar zie je niks opAubergine schreef op woensdag 7 december 2022 @ 14:20:
Wat is wijsheid qua kleuren m.b.t. tegels? De ene zegt neem absoluut geen wit want je ziet alles. De ander zegt neem absoluut geen zwart want je ziet alles.
Heb overigens witte wandtegels voor het grootste deel, qua schoonmaken e.d. is dat tot nu toe goed bij te houden. Ook in vorige badkamer hadden we witte tegels, was geen enkel probleem.
Zwart kan tricky zijn met kalk.
[ Voor 25% gewijzigd door SquareOne op 07-12-2022 14:28 ]
Ken ik helemaal niet, elektrische radiator met blower. Is dat een stukje extra comfort? In onze nieuwbouwwoning zit vloerverwarming maar ik ben nog op zoek naar een elektrische radiator voor erbij, dit lijkt me wel wat!GermanPivo schreef op woensdag 7 december 2022 @ 11:36:
[...]
Herkenbaar. Wij hebben sinds een tijdje deze hangen (heeft een bewegingssensor) + optionele losse thermostaat. Bevalt erg goed!
Zo gebruiken wij het wel. We verwarmen ons hele huis met lucht/lucht, maar de badkamer bleef daardoor koud. Dus de radiator vervangen voor deze. We vinden het zonde om de badkamer volledig op temperatuur te houden voor die paar minuten in de ochtend/avond. Maar als je in bad/douchen gaat is een warme ruimte natuurlijk wel lekker. Dus dan druk je op boost en binnen een paar minuten is de hele badkamer heerlijk warm.praliwi schreef op woensdag 7 december 2022 @ 19:28:
[...]
Ken ik helemaal niet, elektrische radiator met blower. Is dat een stukje extra comfort? In onze nieuwbouwwoning zit vloerverwarming maar ik ben nog op zoek naar een elektrische radiator voor erbij, dit lijkt me wel wat!
Zou je met zoiets voldoende hebben om een 6 m² badkamer warm te krijgen zonder verdere verwarming?GermanPivo schreef op donderdag 8 december 2022 @ 07:14:
[...]
Zo gebruiken wij het wel. We verwarmen ons hele huis met lucht/lucht, maar de badkamer bleef daardoor koud. Dus de radiator vervangen voor deze. We vinden het zonde om de badkamer volledig op temperatuur te houden voor die paar minuten in de ochtend/avond. Maar als je in bad/douchen gaat is een warme ruimte natuurlijk wel lekker. Dus dan druk je op boost en binnen een paar minuten is de hele badkamer heerlijk warm.Dit werkt al goed in onze '78 woning, dus in nieuwbouw moet het helemaal goed komen.
Ik zit namelijk te twijfelen om vloerverwarming + een radiator te pakken maar dit zou ook een mooie uitkomst kunnen zijn.
Andere opties:
Vloerverwarming + radiator
Vloerverwarming + plafond IR paneel
Plafond IR paneel + radiator
Enkel plafond IR paneel
Enkel radiator
Dit is de opzet van de indeling van de badkamer:
:fill(white):strip_exif()/f/image/ePaXeq87PRyvCnf0bcB0DvlP.png?f=user_large)
Rode kader zou bijvoorbeeld een IR paneel kunnen zijn, radiator kan bevestigd worden aan het muurtje van de inloopdouche.
Ik zag in een woonprogramma ook een elektrische vloerverwarming toegepast (zelfs in de woonkamer).Tjolk schreef op woensdag 7 december 2022 @ 10:42:
Een radiator naast de WC kan prima. Je kunt echter ook kiezen voor elektrische vloerverwarming en/of een IR paneel aan het plafond. Dan hoef je er voor je indeling helemaal geen rekening mee te houden.
Maar volgens mij is dat zo onrendabel dat het geen goede keuze is.
Icm zonnepanelen wel?Rzaan schreef op donderdag 8 december 2022 @ 09:06:
[...]
Ik zag in een woonprogramma ook een elektrische vloerverwarming toegepast (zelfs in de woonkamer).
In je woonkamer gewoon nooit doen (en als het even kan in de badkamer ook niet als hoofdverwarming). met COP=1 is dat altijd ongunstig, ook met zonnepanelen en al helemaal als straks de saldering wordt afgebouwd. Doe je gasverbruik maar eens x8 en dat is wat je bij COP=1 grofweg aan kWh gaat gebruiken.
[ Voor 20% gewijzigd door GermanPivo op 08-12-2022 09:48 ]
Lijkt me wel - een kleine ruimte is zo warm. Alleen je douche zal wat langzamer warm worden, maar daar warmt het ook snel op als je de douche aan zet of een IR paneel boven / tegenover de douche.venneke schreef op donderdag 8 december 2022 @ 08:46:
[...]
Zou je met zoiets voldoende hebben om een 6 m² badkamer warm te krijgen zonder verdere verwarming?
Ik zit namelijk te twijfelen om vloerverwarming + een radiator te pakken maar dit zou ook een mooie uitkomst kunnen zijn.
Andere opties:
Vloerverwarming + radiator
Vloerverwarming + plafond IR paneel
Plafond IR paneel + radiator
Enkel plafond IR paneel
Enkel radiator
Dit is de opzet van de indeling van de badkamer:
[Afbeelding]
Rode kader zou bijvoorbeeld een IR paneel kunnen zijn, radiator kan bevestigd worden aan het muurtje van de inloopdouche.
[ Voor 7% gewijzigd door GermanPivo op 08-12-2022 09:49 ]
Ligt er maar net aan wat je doel is. Voor een ruimteverwarming als de woonkamer zou ik het ook niet snel doen. Maar voor de badkamer, waar ik doorgaans niet meer dan een kwartier vertoef en snel warme voeten wil is het wel prima.Rzaan schreef op donderdag 8 december 2022 @ 09:06:
[...]
Ik zag in een woonprogramma ook een elektrische vloerverwarming toegepast (zelfs in de woonkamer).
Daarnaast inderdaad wat hierboven gezegd werd: ik heb PV-panelen met momenteel zo'n 15% overschot per jaar, dus liever nuttig gebruiken dan terugleveren voor een paar stuivers.
Aannemer brengt afgedopte aan- en afvoerleidingen aan bij de badkamer (t.p.v. het knieschot) en een afgedopte koudwaterleiding in de hoek van de toiletruimte op de begane grond. Het standaard wand- en vloertegelwerk vervallen, inclusief de afwerkvloer (ruw afgesmeerd), eventuele spatwand, hardstenen binnendorpels en sanitaire kitvoegen.
Zojuist eerste badkamer & toilet offerte ontvangen. Badkamer is 477x337cm en toilet is 140x97cm. Prijs is exclusief installatie / arbeid en exclusief de sauna. Prijs valt me wel tegen moet ik zeggen (aangezien het plaatsen van de badkamer ook niet goedkoop zal zijn), maar aangezien ik weinig kennis heb van de markt is dit misschien tegenwoordig wel een 'normale' prijs? Jullie nog advies wat te doen naast andere offertes op te vragen? Misschien zelf al het materiaal aanschaffen, en ZZP'ers zoeken die leidingwerk regelen / tegels zetten en badkamer plaatsen?
:fill(white):strip_exif()/f/image/36OFDuNXllMNYnQiiUrrTJ1U.png?f=user_large)
/f/image/haWhQFql6BcoYK0qPbCCjnpo.png?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/OwHr0QhKDvLR4G2NFMUJpS0B.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/HWD1AgGwoCYb6dVa80kjJ1ID.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6UZNsLkRyqrOXrCg5wt5qtuj.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qTcQUw0SrVhh1XDBnAsbYBCA.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vDHU2nS2FxBtepNepcfYoYxD.jpg?f=fotoalbum_large)
Als dit exclusief werkzaamheden is, is het wel een zeer dure offerte. Wat mij wel opvalt is dat ik de gebruikte kranen en douchesets niet kan vinden online. 5k voor een doucheset vind ik op een badkamer van deze totaalprijs (excl. arbeid) eigenlijk ook van de zotte. Daar zou ik zeker vragen over stellen. Echter is het natuurlijk ook zo dat een badkamer in deze stijl en afbouw gewoonweg duurder gaat zijn t.o.v. een standaard badkamer met douchestang etc.LennartTW94 schreef op donderdag 8 december 2022 @ 14:44:
Bij onze woning wordt de badkamer & toilet casco opgeleverd. Om precies te zijn staat er het volgende in het contract:
Aannemer brengt afgedopte aan- en afvoerleidingen aan bij de badkamer (t.p.v. het knieschot) en een afgedopte koudwaterleiding in de hoek van de toiletruimte op de begane grond. Het standaard wand- en vloertegelwerk vervallen, inclusief de afwerkvloer (ruw afgesmeerd), eventuele spatwand, hardstenen binnendorpels en sanitaire kitvoegen.
Zojuist eerste badkamer & toilet offerte ontvangen. Badkamer is 477x337cm en toilet is 140x97cm. Prijs is exclusief installatie / arbeid en exclusief de sauna. Prijs valt me wel tegen moet ik zeggen (aangezien het plaatsen van de badkamer ook niet goedkoop zal zijn), maar aangezien ik weinig kennis heb van de markt is dit misschien tegenwoordig wel een 'normale' prijs? Jullie nog advies wat te doen naast andere offertes op te vragen? Misschien zelf al het materiaal aanschaffen, en ZZP'ers zoeken die leidingwerk regelen / tegels zetten en badkamer plaatsen?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Als we gewone vloerverwarming zouden nemen dan had deze ivm de warmtepomp veel langer open moeten staan waardoor de ruimte alsnog boven de 19 graden komt, dat lijkt me bijzonder onaangenaam, we vinden hem nu al warm genoeg
:strip_exif()/f/image/i2YTM3QGV5gGCPoIRegMmhyc.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/LBvcLISyhZSsizlTPb61oFCG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/oO6t1lsckn394mJWwAkIb1Yx.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Blwkw7eyRB5q3avEwW6Jrt0a.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 89% gewijzigd door Masterkale1 op 08-12-2022 17:21 ]
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike
[ Voor 96% gewijzigd door Aubergine op 14-07-2023 12:36 ]
Vloertegels kunnen wel op de wand, wandtegels kunnen niet op de vloer is mij verteld.Aubergine schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 17:46:
Is het gebruikelijk om op de wand exact dezelfde tegels te leggen als op de vloer? In de tegelzaak waar wij waren zeiden ze dat ze daar exact dezelfde tegels voor gebruiken.
Hoi!
Zolang het vloertegels op de wand zijn dan gaat het goed.Aubergine schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 17:46:
Is het gebruikelijk om op de wand exact dezelfde tegels te leggen als op de vloer? In de tegelzaak waar wij waren zeiden ze dat ze daar exact dezelfde tegels voor gebruiken.
Wandtegels op de vloer is meestal niet zo’n goed idee. Die zijn te dun.
Gasloos sinds juli 2024. PV Growatt MOD5000TL3-XH + 13x Jinko 440Wp, WPB Atlantic Explorer v4 270LC, L/L WP Mitsubishi SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W
[ Voor 96% gewijzigd door Aubergine op 14-07-2023 12:36 ]
Ik denk dat daar ergens een spraakverwarring zit, want er is geen echte reden om beslist geen wandtegels tegen een wand te plakken. Het is meer een modedingetje, iedereen wil tegenwoordig groot, groter, grootst tegen de muur. Dan kom je automatisch bij vloertegels uit.Aubergine schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 19:16:
Ja precies. Alleen lijkt het mij veel goedkoper om wandtegels op de wand te plaatsen ipv vloertegels - maar de tegelzaak hield stug vol dat ze dat nooit doen.
Moet je naar de R waarde kijken. R>9 is goed voor een vloer in een natte ruimte.Tanuki schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 18:32:
Heeft vaak ook te maken met de structuur van zo'n tegel. Veel wandtegels wil je niet op de vloer leggen omdat ze te glad zijn.
PSN: Flix20-NL
Bij wandtegels wordt geen R-waarde aangegeven.Flix20 schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 11:09:
[...]
Moet je naar de R waarde kijken. R>9 is goed voor een vloer in een natte ruimte.
Als ze maar niet gepolijst zijn dan kan het,... ander wordt het spekglad.Aubergine schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 17:46:
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike
Volgens mij wel. Wij hebben het in onze badkamer, veel buren ook, vrienden ook, in winkels zag ik het. Tenminste als je dezelfde tegels op de vloer en op de wand wilt. Anders kun je eventueel onderscheid maken. Maar hoe dan ook.. wat op de vloer kan kan op de wand.Aubergine schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 17:46:
Met aantal uren heb ik geen ervaring maar de Poolse vakmensen die dit voor ons hebben gerealiseerd gaven ook aan dat inbouwkranen echt veeel en moeilijk werk is om te doen. En die lui kunnen alles, dus dat zegt wel iets.Ethirty schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 10:01: Eentje beweerde met volle overtuiging dat een inbouwkraan boven de wastafel maken gerust 5 uur werk was. Say what
Dat is dus echt niet in 2 uurtjes gepiept.......
Zelf materialen aanschaffen is natuurlijk voordeliger. Je hebt meubilair en tegels in alle soorten en maten.LennartTW94 schreef op donderdag 8 december 2022 @ 14:44:
Bij onze woning wordt de badkamer & toilet casco opgeleverd. Om precies te zijn staat er het volgende in het contract:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Met tegels (outlet) en materialen (internet shop) waren wij zo'n 7k kwijt. Voor installatie badkamer uiteindelijk 18. Dus totaal op 25m van Badkamer van 3.5 bij 2 meter oid.
Tegels hebben wij bij Tegels in Huis Zetten gekocht. Prima prijs/ kwaliteit.
18k installatie?! Met een tarief van €70 per uur is dat 6,5 week werk?MaStar schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 18:55:
[...]
Zelf materialen aanschaffen is natuurlijk voordeliger. Je hebt meubilair en tegels in alle soorten en maten.
Met tegels (outlet) en materialen (internet shop) waren wij zo'n 7k kwijt. Voor installatie badkamer uiteindelijk 18. Dus totaal op 25m van Badkamer van 3.5 bij 2 meter oid.
Tegels hebben wij bij Tegels in Huis Zetten gekocht. Prima prijs/ kwaliteit.
Of 3 voor 2 man.
Klopt. Ze zijn inmiddels met 2 man al ruim 4 weken bezig. Is overigens inclusief toiletruimte en nieuw raam.SquareOne schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 19:48:
[...]
18k installatie?! Met een tarief van €70 per uur is dat 6,5 week werk?
Of 3 voor 2 man.
Andere ZZP offereerde bijna 23k voor het totaal.
Maar ook alles eruit, leidingen omleggen, inbouwkranen en visgraat tegelen oa.
[ Voor 8% gewijzigd door MaStar op 18-12-2022 10:17 ]
Inmiddels aannemer gevonden waar ik mee ga samenwerken.barry86 schreef op woensdag 30 november 2022 @ 09:18:
Bij ons is ook de kogel door de kerk en wij gaan ons stock oude badkamer uit 1990verbouwen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Alles functioneerde, alles was schoon, maar alles was stok oud.... Met kleine kinderen gaf ons dit juist geen zorgen dat ze iets kapot konden maken tijdens het ravotten in de douche/bad.
Ze zijn inmiddels wat ouder dus laten we maar eens aanpakken![]()
De scheve wand vinden wij erg lastig om in te delen en die wil ik deels laten verdwijnen door een voorzetwand. Wij geven daarbij circa 60cm diepte op. Dat het kleine raampje daardoor verdwijnt vinden wij niet erg.
Wij zijn begonnen met de ruimtelijke indeling en de kleurtjes, materialen en details komen later.
Dit genoot mijn voorkeur ivm technieken die ik achter de wand kan wegwerken en aansluitingen die al in de buurt liggen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De bedoeling is dat hij overdag zijn werk doet en ik savonds/weekend verder ga.
Hij verwacht er circa 3 weken mee bezig te zijn en ±6800,- aan manuren.
Dat komt neer op EUR 57 per uur (incl btw). Dat lijkt me erg netjes...
Wij willen onze badkamer in zuid europese warme kleuren / inrichting. Weet iemand een badkamer zaak die hier is op ingericht? (En niet de 95% - 60x60 - graftombe kleuren tegels)
Anyway, vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft --> bad met popup i.c.m. kinderen
https://riho.com/_resized...367405925ae2ce59483d1.jpg
d'n oliesjeik
Je kunt een nisje maken in de douche voor je shampoo. Zo gebruik je toch nog wat van de ruimte. Kun je helemaal laten bouwen of je gebruikt een kant en klare voor inbouw.barry86 schreef op woensdag 30 november 2022 @ 09:18:
Bij ons is ook de kogel door de kerk en wij gaan ons stock oude badkamer uit 1990verbouwen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ze zijn inmiddels wat ouder dus laten we maar eens aanpakken![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik heb echt uren doorgespit in dit topic en kom er maar niet uit qua kranen. Ik zoek mooie bronzen kranen. Diverse zaken gevraagd qua merken en ieder een ander verhaal. Een samenvatting:
Damixa: Deens merk, kwaliteit lijkt goed. Binnenwerk onduidelijk. Diverse stijlen. Verkoop gaat via hun webshop of via geselecteerde kanalen. Lijkt er op dat bedrijven hier goed marge op kunnen maken.
Grohe: Zaken bieden het niet aan, marges te klein? Op internet genoeg te vinden, maar consensus op internet lijkt dat afgelopen jaren de kwaliteit is afgenomen, maar wellicht nog steeds top segment?
Hotbath: Vreemd Italiaans merk met hoge prijs. Design staat voorop, maar kwaliteit laat te wensen over. Zaken zweren erbij, maar dat lijkt vanwege de marge.
Brauer: Onduidelijk merk, vrij nieuw. Design is mooi, kwaliteit vergelijkbaar met Hotbath zeggen zaken, maar prijs technisch beter. Desondanks bieden hoger segment zaken dit merk niet aan, marges te klein of kwaliteit niet goed?
Ik neig zelf naar Grohe of Dimaxa, niet goedkoop maar lijkt kwalitatief goed.
Wat vinden jullie?
Ik heb (zwarte) inbouw kranen van Hansgrohe. Prima in orde. Let op, dat is dus niet hetzelfde als Grohe. Qua kwaliteit wel vergelijkbaar lijkt me.Shwan schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 22:00:
Het leed wat kranen heet.
Ik heb echt uren doorgespit in dit topic en kom er maar niet uit qua kranen. Ik zoek mooie bronzen kranen. Diverse zaken gevraagd qua merken en ieder een ander verhaal. Een samenvatting:
Damixa: Deens merk, kwaliteit lijkt goed. Binnenwerk onduidelijk. Diverse stijlen. Verkoop gaat via hun webshop of via geselecteerde kanalen. Lijkt er op dat bedrijven hier goed marge op kunnen maken.
Grohe: Zaken bieden het niet aan, marges te klein? Op internet genoeg te vinden, maar consensus op internet lijkt dat afgelopen jaren de kwaliteit is afgenomen, maar wellicht nog steeds top segment?
Hotbath: Vreemd Italiaans merk met hoge prijs. Design staat voorop, maar kwaliteit laat te wensen over. Zaken zweren erbij, maar dat lijkt vanwege de marge.
Brauer: Onduidelijk merk, vrij nieuw. Design is mooi, kwaliteit vergelijkbaar met Hotbath zeggen zaken, maar prijs technisch beter. Desondanks bieden hoger segment zaken dit merk niet aan, marges te klein of kwaliteit niet goed?
Wat vinden jullie?
In het toilet fonteintje beneden heb ik de Hotbath dude inbouwkraan. Eigenlijk helemaal geen klachten over.
Er is een speciaal topic over kwaliteit van kranen.
Wij zijn er ook nog niet over uit.
Neigen het meest naar Grohe.
Vooral omdat je bij Grohe nog heel lang reserve-onderdelen kunt krijgen.
Of zelfs de kraan vervangen door een identiek model.
Maar bij sommige kranen (zoals zo'n vrijstaande kraan naast een vrijstaand bad) vind ik Grohe echt duur.
Dan koop ik wellicht liever een goedkoper merk en vervang ik deze kraan na een jaar of 5-10.
Ook bij een kraan in het toilet met een sensor valt onze keuze zeker niet op Grohe.
Vooral omdat ie spuuglelijk is, maar wederom de prijs.

Ik ben voor Grohe gegaan. Bewezen kwaliteit en onderdelen zijn makkelijk te vervangen. Ik vind de prijs ook prima, maar heb ze in Duitsland gekocht. Dat scheelde toch nog aanzienlijk in vergelijking met de Nederlandse webshops. Wel ben ik voor ‘simpel’ chroom gegaan. Ander kleuren zijn zo 2 tot 3 keer zo duur en volgens mij is chroom ook het meest duurzaam en het makkelijkste schoon te houden. Plus minder trendgevoelig dan zwart of goud.Shwan schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 22:00:
Wat vinden jullie?
Wij nemen in de badkamer geborsteld gouden kranen van Regn.Shwan schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 22:00:
Dat is een eigen merk van een aantal badkamer zaken. Hing in de winkel naast de Hansgrohe. Beide zagen en voelden erg degelijk.
Uiteindelijk lijkt me design ook bepalend voor je keuze?
Nooit van gehoord maar ziet er hetzelfde uit als Hotbath..m181087 schreef op woensdag 21 december 2022 @ 09:44:
[...]
Wij nemen in de badkamer geborsteld gouden kranen van Regn.
Dat is een eigen merk van een aantal badkamer zaken. Hing in de winkel naast de Hansgrohe. Beide zagen en voelden erg degelijk.
Zal wel een zogenaamd White Label zijn.m181087 schreef op woensdag 21 december 2022 @ 09:44:
[...]
Wij nemen in de badkamer geborsteld gouden kranen van Regn.
Denk niet dat altijd de degelijkheid van kranen kunt beoordelen aan de buitenzijde.
Het is juist het binnenwerk waar het om gaat, en waar het meestal misgaat.
Aangezien we de standaard tegels niet mooi vinden zijn we voor een keramische 80x80 tegel gegaan. Deze kosten zijn vergelijkbaar met wat andere zaken hebben (+- €90,- p/m2)
Nu schrokken wij ons dood van de kosten van het plaatsen.
€112,- p/m2...
Dit word dus totaal zo'n €200,- p/m2
Aangezien het om totaal zo'n 38m2 gaat gaat dit gigantisch in de kosten lopen.
Dit lijkt mij geen normale prijs meer voor het tegelwerk of heb ik het gigantisch mis?
Lijkt mij sterk dat een tegelzetter €112,- p/m2 kost...
Denk dat ze met 2 man rekenen.stephenotto schreef op woensdag 21 december 2022 @ 10:40:
Afgelopen week bij de badkamer leverancier geweest die aangesloten zit bij ons nieuwbouwproject.
Aangezien we de standaard tegels niet mooi vinden zijn we voor een keramische 80x80 tegel gegaan. Deze kosten zijn vergelijkbaar met wat andere zaken hebben (+- €90,- p/m2)
€112,- p/m2...
Dit lijkt mij geen normale prijs meer voor het tegelwerk of heb ik het gigantisch mis?
Dan is het nog veel.
Voor met name keramische tegels loont het de moeite om over de grens te kijken.
Vaak ben je met verzending en alles nog flink goedkoper uit.
Een keramische (Spaanse) tegel die eerst onze voorkeur had, kostte in Nederland rond de € 100, terwijl deze in Polen maar rond de € 40 kostte.
Dan kan het de moeite lonen om daar naar toe te rijden met een flinke bestelwagen.
Idem voor andere keramische tegels en dan in Spanje of Italie kopen.
[ Voor 92% gewijzigd door Aubergine op 14-07-2023 12:36 ]
Waarom worden ze afgeraden en door wie?Aubergine schreef op woensdag 21 december 2022 @ 20:41:
Wat is een goed merk voor een badkamermeubel? Ik zie dat INK, Proline, Saniclass, Adema e.d. worden afgeraden. Maar dan blijft er letterlijk niks meer over?
Ik heb een meubel van Q1Sanitair. Prima prijs kwaliteit verhouding.
Tip van mij: bedenk wat je in je kast wilt zetten. Wij hebben een (vind ik) duur meubel van INK met twee lades over de hele lengte 140 breed (geloof ik..). Nooit aan gedacht en geen verkoper in de vele winkels waar we zijn geweest die ons erop wees: in de lades kun je geen normale zeepfles overeind zetten. Zelfs enkele kleinere flesjes niet. Heel irritant. Ik stoor me er na drie maanden nog dagelijks aan.. Verder een prima mooi meubel hoor, maar als ik het had geweten had ik iets uitgekozen waar het wel kon. INK had ook meubels met hogere lades geloof ik. Of we waren verder gaan kijken.. Het meubel (wel met de wastafel) is volgens mij het duurste uit de badkamer (los van de tegels dan).Aubergine schreef op woensdag 21 december 2022 @ 20:41:
Wat is een goed merk voor een badkamermeubel? Ik zie dat INK, Proline, Saniclass, Adema e.d. worden afgeraden. Maar dan blijft er letterlijk niks meer over?
We vinden het meubel wel heel mooi en het meubel is ook kwalitatief verder goed. Wastafel ook fijn. Keramiek met een wasbak aan de linkerkant. Dat vonden we op die manier zoals bij INK er mooi uitzien en kwamen we elders met die vormen niet zo snel tegen.. maar is puur een kwestie van smaak.
Kies gewoon wat je mooi vind en wat praktisch voor je werkt. Alles is volgens mij wel prima, ligt gewoon aan je smaak.
[ Voor 24% gewijzigd door Poumelie op 21-12-2022 23:12 ]
Stuur een mail naar tegelkorting.nl, zij zijn erg scherp met hun prijzen.stephenotto schreef op woensdag 21 december 2022 @ 10:40:
Afgelopen week bij de badkamer leverancier geweest die aangesloten zit bij ons nieuwbouwproject.
€112,- p/m2...
Ons tegelzetter kost 55/m2 ex btw.
Wasbak kopen en een meubel op maat laten maken. Dat was bij ons goedkoper (zelfs naar €0 gekregen door het mee te onderhandelen met de keuken) en het ziet er 100x beter uit dan de standaardkasten die er allemaal hetzelfde uitzien. Vinden wijzelf tenminste.Aubergine schreef op woensdag 21 december 2022 @ 20:41:
Het was bij ons noodzaak, met 40cm diepte was er nog minder keus. De wasbak is trouwens wel gewoon van INK. Hier een WIP-foto.
:strip_exif()/f/image/rQoS2SZKyy9qybd2pDBlUUqA.jpg?f=fotoalbum_large)
Offerte voor het sanitair is binnen

Iemand nog tips om de prijs te drukken?
Is dit aan de dure kant of zijn dit helaas normale prijzen?
Voor de tegels afspraak op 4 januari, dan weten we pas het totaal plaatje.
1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5
Het ligt eraan wat voor tegels je doet, maar reken met bijv. 90x90 tegels ook al snel op 5000+ erbij.vuurtjih schreef op donderdag 22 december 2022 @ 20:34:
Crosspost met het nieuwbouwtopic:
Offerte voor het sanitair is binnen![]()
***members only***
Iemand nog tips om de prijs te drukken?![]()
Is dit aan de dure kant of zijn dit helaas normale prijzen?
Voor de tegels afspraak op 4 januari, dan weten we pas het totaal plaatje.
Waarschijnlijk loopt dit nog via een installateur? Die zou nog wel 10%-20% korting moeten kunnen geven op de prijzen van die partij die je noemt.
#team_UTC+1
Uhm, dit is via een badkamer leverancier. De installateur doet alles binnen het project geloof ik.praliwi schreef op donderdag 22 december 2022 @ 20:44:
[...]
Het ligt eraan wat voor tegels je doet, maar reken met bijv. 90x90 tegels ook al snel op 5000+ erbij.
Waarschijnlijk loopt dit nog via een installateur? Die zou nog wel 10%-20% korting moeten kunnen geven op de prijzen van die partij die je noemt.
Wil sowieso aangeven dat het aan de hoge kant is, maar ben er bang voor.
5k voor de tegels zou wel een stuk boven ons budget zijn.
Stelpost is 20 inclusief voor wand en 25 inclusief voor vloertegels; zeg maar niveau woningbouw
Dan waren het gouden tegels en kranen hoop ikEthirty schreef op donderdag 22 december 2022 @ 20:46:
Valt mee, ik heb voor die afmetingen ook 20-30k horen noemen, totaal incl tegels dan.
Wat voor tegels hebben jullie gekozen?vuurtjih schreef op donderdag 22 december 2022 @ 21:40:
[...]
Uhm, dit is via een badkamer leverancier. De installateur doet alles binnen het project geloof ik.
Wil sowieso aangeven dat het aan de hoge kant is, maar ben er bang voor.
5k voor de tegels zou wel een stuk boven ons budget zijn.
Stelpost is 20 inclusief voor wand en 25 inclusief voor vloertegels; zeg maar niveau woningbouw
[...]
Dan waren het gouden tegels en kranen hoop ik
Nog geen, bij een andere partij. Kunnen we begin januari pas terecht.
I wishvuurtjih schreef op donderdag 22 december 2022 @ 21:40:
[...]
Dan waren het gouden tegels en kranen hoop ik

#team_UTC+1
Ik heb weinig ervaring met damixa dus deze laat ik even voor wat het is.Shwan schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 22:00:
Wat vinden jullie?
Grohe - hele goede aftersales en kwalitatief goed. Ja ze hebben soms plastic afwerkdelen maar die kun je altijd vervangen moct dat nodig zijn.
Hotbath - deels italiaans deels chinees, goede marge maar ligt overal te koop waardoor marge onder druk staat en je vaak veel korting moet geven.
Brauer - grotendeels chinees met hele goede marges. Hoe de levering van onderdelen gaat over 5 tot 6 jaar, geen idee maar ik brand mijn vingers er niet aan.
Ink en Proline zijn geen merken. Dat zijn series van het merk Sanibell. Ink is de middenklasse en Proline de budgetlijn. Altijd met heel veel plezier aangeboden omdat het kwalitatief gewoon goed is. Proline is alleen de keuze wat minder. Ik snap ook niet waarom die 2 worden afgeraden.Aubergine schreef op woensdag 21 december 2022 @ 20:41:
Dat gaat dan nog een hele toer worden. Vrijstaande kranen hebben een inbouwhuis welke in de vloer moet. Dan moet je dus over 5 tot 10 jaar mazzel hebben dat exact hetzelfde model nog te koop is welke ook nog eens géén modelwijzigingen heeft gehad. Grote kans dat dan dus je vloer open gebroken moet worden.Rzaan schreef op woensdag 21 december 2022 @ 09:18:
[...]
Er is een speciaal topic over kwaliteit van kranen.
Wij zijn er ook nog niet over uit.
Neigen het meest naar Grohe.
Vooral omdat je bij Grohe nog heel lang reserve-onderdelen kunt krijgen.
Of zelfs de kraan vervangen door een identiek model.
Maar bij sommige kranen (zoals zo'n vrijstaande kraan naast een vrijstaand bad) vind ik Grohe echt duur.
Dan koop ik wellicht liever een goedkoper merk en vervang ik deze kraan na een jaar of 5-10.
[Afbeelding]
Ook bij een kraan in het toilet met een sensor valt onze keuze zeker niet op Grohe.
Vooral omdat ie spuuglelijk is, maar wederom de prijs.
[Afbeelding]
Overigens heeft Grohe nog wel meer elektronische fontein kranen dan alleen de essence. Ik zou daar zelf trouwens niet snel een wastafelkraan gebruiken omdat deze vaak veel te groot voor zijn. Moet je ook weer warm water gaan afdoppen want dat zit vaak niet in het toilet.
Wij kozen voor 90x90 tegels op wand en vloer. Voor jouw idee, kun je je vast voorbereiden:vuurtjih schreef op donderdag 22 december 2022 @ 22:10:
[...]
Nog geen, bij een andere partij. Kunnen we begin januari pas terecht.
Die kostten 75 per m2, dus 50 boven stelpost.
Verder een toeslag voor het grote formaat, 11 euro per m2 en een 15 euro per m2 toeslag voor tegels aan de wand.
Kan erg hard gaan dus!
Ah, dat wist ik niet.Freubel schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 06:20:
[...]
Dat gaat dan nog een hele toer worden. Vrijstaande kranen hebben een inbouwhuis welke in de vloer moet. Dan moet je dus over 5 tot 10 jaar mazzel hebben dat exact hetzelfde model nog te koop is welke ook nog eens géén modelwijzigingen heeft gehad. Grote kans dat dan dus je vloer open gebroken moet worden.
Ik dacht dat deze, net zoals een keukenkraan of fonteinkraan, gewoon vervangen kon worden.
Zal het eens gaan bekijken.
Ik kreeg zo snel van Grohe geen mooiere gevonden, maar daar maakt het merk me niet zo veel uit.Freubel schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 06:20:
Overigens heeft Grohe nog wel meer elektronische fontein kranen dan alleen de essence. Ik zou daar zelf trouwens niet snel een wastafelkraan gebruiken omdat deze vaak veel te groot voor zijn. Moet je ook weer warm water gaan afdoppen want dat zit vaak niet in het toilet.
Bedoel je dat ik dan in de kraan de warm-water toevoer moet afdoppen?
Wij hebben een badkamermeubel van B-Dutch, zeer tevreden mee :-)Aubergine schreef op woensdag 21 december 2022 @ 20:41:
Bij ie specifieke kraan in iedr geval wel. Het is een wastafelkraan en geen fonteinkraan. Tenzij je warm en koud water in het toilet hebtRzaan schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 09:11:
[...]
Ah, dat wist ik niet.
Ik dacht dat deze, net zoals een keukenkraan of fonteinkraan, gewoon vervangen kon worden.
Zal het eens gaan bekijken.
[...]
Ik kreeg zo snel van Grohe geen mooiere gevonden, maar daar maakt het merk me niet zo veel uit.
Bedoel je dat ik dan in de kraan de warm-water toevoer moet afdoppen?
Nee, zeker niet.Freubel schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 22:30:
[...]
Bij ie specifieke kraan in iedr geval wel. Het is een wastafelkraan en geen fonteinkraan. Tenzij je warm en koud water in het toilet hebt
Ik heb straks alleen nog maar warm water in de badkamers.
In de keuken warm water met de Quooker.
Nooit bij stilgestaan bij dat verschil.
Klink wel logisch.
Een mens leert elke dag.
Als je echt graag wilt, zou je natuurlijk ergens in de vloer een dedicated plek kunnen maken waar jouw bereikbare, tijdelijk afgedopte leidingen uit komen. Als je die plek groot genoeg maakt en er een mooie afdekking bij maakt, dan kun je er later elk willekeurig inbouwdeel in kwijt. Uiteindelijk zal die plek toch best uit zicht zijn, als je badkuip + kraan er eenmaal staan.Freubel schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 06:20:
[...]
Dat gaat dan nog een hele toer worden. Vrijstaande kranen hebben een inbouwhuis welke in de vloer moet. Dan moet je dus over 5 tot 10 jaar mazzel hebben dat exact hetzelfde model nog te koop is welke ook nog eens géén modelwijzigingen heeft gehad. Grote kans dat dan dus je vloer open gebroken moet worden.
Ben je iig niet gebonden aan een inbouwdeel van een bepaalde leverancier o.i.d.
Of, je pakt natuurlijk de inbouwdelen van bijvoorbeeld hansgrohe, Grohe, ... Daar kun je toch zeker van zijn dat ze over een paar jaar nog bestaan en je vast iets kunt vinden dat passend zal zijn.
[ Voor 14% gewijzigd door Tanuki op 25-12-2022 15:40 ]