Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1

Pagina: 1 ... 70 ... 126 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olympialooping
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 24-12-2024
Richh schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 18:25:
Toch een paar kleine vraagjes die ik bij mijn installateur en winkels niet helemaal kwijt kan :P of met andere woorden: ik vertrouw dit topic meer dan de verkopers :)

Heb je voor een rimless toilet (zoals de hier veelbesproken Geberit ICon) een 'speciaal' inbouwreservoir nodig?
Ik kwam de Grohe Rapid SLX met een zogenaamde 'flowmanager' tegen.
Of kan zo'n Geberit ICon ook gewoon aan de welbekende Geberit UP320 of andere inbouwreservoirs, zonder dat een randloos toilet over de rand gaat spatten?
Heeft iemand ervaringen met een ICon op een oud reservoir of eentje van een 'B-merk'? :+

En: heeft iemand van jullie ervaring met een 'badrandkranenset'?
En daarbij doel ik vooral op opspattend water wat in de installatieruimte kan komen, voornamelijk bij de uitneembare douchekop.

Om het wat te verduidelijken: we zijn een beetje verliefd geworden op dit concept, wat goed zou passen bij het bad wat wij op het oog hebben:
[Afbeelding]

Als je daar een setje badrandkranen bij koopt, dan 'hangt' alles gewoon onder had bad vast. Bij iedere kranenset lijkt het gewoon erop geschroefd te zijn.
Echter: ik kan me voorstellen dat met name de uitneembare doucheslang vochtig kan zijn, waardoor de slang na terugplaatsen vochtig 'onder' het bad komt te zitten. En daar kan je dan niet meer bij.

Gelukkig heeft Grohe een oplossing: een plastic bakje met afvoerslangetje. Deze adviseren ze ook bij een kranenset die we zouden willen, zij het dat het in de handleiding als optioneel (stap 7a/7b) wordt aangemerkt.
De kosten van dat bakkie bedragen ruim €700 8)7

Heeft een van jullie ervaring met een kranenset gemonteerd op een rand, en hoe gaan jullie om met water?
Ik had zo'n slang van Hotbath en die had geen lekbak. Nooit wat van gemerkt in de 6 jaar dat ik er woonde. Ik denk dat de hoeveelheid water die tussen de slang en de afdichtingsring op de tegels door komt minimaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheli
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13-09 14:54
Olympialooping schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 23:01:
[...]

Wellicht niet helemaal een eerlijk vergelijk, want ik heb een nieuwbouw huis en heb het e.e.a. zelf gedaan, maar voor minder heb ik de onderstaande badkamer van 2,2 x 4,1 en 2 wc's kunnen realiseren.

[Afbeelding]
Mag ik vragen welke spiegel dit is? Of welke zoekterm je in Google moet gooien? Ik heb duo spiegel, dubbel spiegel etc geprobeerd maar kan niets vinden :s

ID.4 1st | 2320 Wp NO | 3200 Wp ZW | Climarad Sensa V2X | Pana WH-MDC07J3E5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gozozh
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 12-11-2023
tahomas schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 15:57:
[...]

Ik vind het extreem duur voor zo’n badkamer. Zowel de spullen als montage kunnen goedkoper.

Zeker omdat je hebt gekozen voor chroom, kun je ervoor kiezen om de kranen en douche van een A merk te online bestellen, Grohe of HansGrohe. Die zijn transparanter over het gebruik en kennen veel meer positieve ervaringen e.d. Toilet hetzelfde verhaal, Geberit en Villeroy en Boch hebben ook mooie modellen en hebben een veel langer track record. Ik heb vaak verhalen gehoord van toiletten die niet goed door blijken te trekken en dat wil je echt mijden.

Badkamerwinkels hebben nu de tactiek dat ze eigen merken pushen voor A merk prijzen. Brauer klinkt Duits en degelijk maar het is een Nederlandse importeur die de producten uit China haalt en het wordt alleen in de Benelux verkocht. Als je de zoekfunctie gebruikt lees je er één en al problemen over.

Persoonlijk zou ik alle winkels met “Sani” er in mijden. Die hebben al die nieuwe Nederlandse merken zoals Wiesbaden en Brauer voor hoofdprijzen, wat niet te vergelijken is op internet omdat ze die producten allemaal voor een (extreem hoge) adviesprijs aanbieden.

€3.500 voor tegels voor dat beperkte aantal m2 is ook echt absurd. Zeker als het voor een groot gedeelte helemaal geen tegels zijn die zeldzaam zijn afhankelijk van smaak.

Je hebt nu een idee wat je wilt met tekeningen erbij, zou eens op internet kijken waar je zelf op uitkomt als je de spullen van A merken koopt.
Bedankt voor de Tips! Ik ga inderdaad zelf opzoek naar sanitair van de echte A merken en in dit geval zeer waarschijnlijk niet verder met Sanisale. Dat Brauer en Wisa verhaal zat me sowieso al niet lekker, maar goed om de bevestiging te krijgen dat voor deze huismerken de hoofdprijs voor wordt gevraagd. :|

Qua tegels ging het om grijs wildverband (7m2), niet perse een bijzondere keuze. De rest van de muren geglazuurde witte tegels van 30x60 (36m2) en 60x60 grijze vloertegels (12m2)

Aankomende week nog een afspraak bij de lokale Sanidrome staan, hoop dat die toch wat eerlijker zijn qua prijzen. Of is dat één pot nat met de andere sani- winkels?
[...]

Wellicht niet helemaal een eerlijk vergelijk, want ik heb een nieuwbouw huis en heb het e.e.a. zelf gedaan, maar voor minder heb ik de onderstaande badkamer van 2,2 x 4,1 en 2 wc's kunnen realiseren.

[Afbeelding]
Dat ziet er inderdaad als een stuk meer value for money uit, thanks voor het delen! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olympialooping
wheli schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 20:04:
[...]

Mag ik vragen welke spiegel dit is? Of welke zoekterm je in Google moet gooien? Ik heb duo spiegel, dubbel spiegel etc geprobeerd maar kan niets vinden :s
Het zijn 2 losse spiegels die ik zelf boven elkaar heb geplaatst. Te vinden bij een willekeurige webshop. Die van mij komen van badkamerspiegels.nl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olympialooping
Gozozh schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 21:32:
[...]

Qua tegels ging het om grijs wildverband (7m2), niet perse een bijzondere keuze. De rest van de muren geglazuurde witte tegels van 30x60 (36m2) en 60x60 grijze vloertegels (12m2)

Aankomende week nog een afspraak bij de lokale Sanidrome staan, hoop dat die toch wat eerlijker zijn qua prijzen. Of is dat één pot nat met de andere sani- winkels?
Als je toch voor standaard maten en tegels gaat dan heb ik nog de tip om die gewoon bij de Hornbach te halen. In mijn vorige badkamer heb ik de 30x60 mat witte gerectificeerde tegels daar gekocht. In de badkamer van de foto de 80x80 tegels ook. Tegelzetter vond ze mooi maatvast en goed te snijden. De 30x60 kost daar 17 euro per m2 en ze liggen op voorraad. Als je te veel of te weinig hebt dan rij je gewoon weer even langs. Scheelt je honderden euro's met een badkamerzaak en het is nog minder gedoe ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06:34
Iemand nog tip voor kwalitatief goede kranensets? Ik zie door de bomen het bos niet meer.

Wat is een too 3 kwaliteit om mee te beginnen?

Mijn voorkeur heeft zwart ivm stijl van het huis, maar andere kleuren ook welkom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 19:51

Rzaan

Altijd zoekende

maximoei schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 11:18:
[...]

Het antwoord dat je al weet ;) : omdat de prijzen niet gebaseerd zijn op kosten, maar wat mensen bereid zijn te betalen - en RVS is 'premium' - dus premium pricing
Dat is maar een deel van het antwoord.
Chroom is simpel.
Chroom wil het merendeel van de klanten.
RVS is iets meer niche en moeilijker. Idem voor goud en zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:30
Wij hebben bijna alles al uitgekozen voor ons nieuwe badkamer, maar kwa douchedeur zijn we er nog niet uit.

Je hebt douchedeuren voor 450 euro maar ook voor 1300 euro. Wat maakt de ene douchedeur 3x zo duur (behalve 6mm vs 8mm glas)?

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wheli
Wat ik begreep van de verkoper heb je standaardmaten en die hebben aan de niet-scharnierzijde een rand waar ze in vallen. Daarmee kan je een beetje stellen. De duurdere zijn vaak op maat gemaakt en hebben die rand niet nodig.

Daarnaast zitten er soms kleurverschillen in het glas. Standaard glas heeft een wat groenige tint. Als je melkglas wil dan heb je dat ook weer in satijn, melk etc...

Je kan ook een glasleverancier bellen trouwens, die doen ook soms douchedeuren. Alleen door gasprijzen nu echt de spuigaten uit aan het lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordBusiness
  • Registratie: Oktober 2022
  • Niet online
Dit een online glasleverancier: https://www.glazz.nl/kieshulp/badkamer en hebben ook samples die je kan bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-09 17:54
c-nan schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 17:39:
Wij hebben bijna alles al uitgekozen voor ons nieuwe badkamer, maar kwa douchedeur zijn we er nog niet uit.

Je hebt douchedeuren voor 450 euro maar ook voor 1300 euro. Wat maakt de ene douchedeur 3x zo duur (behalve 6mm vs 8mm glas)?
Scharnierdeur vs schuifdeur, A-merk vs huismerk. Na wat bekijken en testen in showrooms vonden we de (schuif)deuren van Sealskin er degelijker uitzien en aanvoelen qua mechaniek. De deur sluit beter en minder rammelig. Of dat het verschil voor je waard is, moet je zelf bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Ik ben nu een paar keer bij een Q1 sanitair winkel binnengelopen.
De showroom ziet er niet heel aantrekkelijk uit, maar is wel duidelijk.
Van hun kranen ben ik niet onder de indruk.
Maar ze hebben wel een aardige selectie losstaande en half-losstaande baden.
Daarnaast verkopen ze ook douchewanden tot 180 breed.
Dat zie je niet veel.

Maar ik weet niet iets over de kwaliteit en de service.
Zijn er hier ervaringen met deze winkel-keten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21:29
Rzaan schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 09:04:
Ik ben nu een paar keer bij een Q1 sanitair winkel binnengelopen.
De showroom ziet er niet heel aantrekkelijk uit, maar is wel duidelijk.
Van hun kranen ben ik niet onder de indruk.
Maar ze hebben wel een aardige selectie losstaande en half-losstaande baden.
Daarnaast verkopen ze ook douchewanden tot 180 breed.
Dat zie je niet veel.

Maar ik weet niet iets over de kwaliteit en de service.
Zijn er hier ervaringen met deze winkel-keten?
Bedenk wel dat je dat soort formaat douchewanden niet makkelijk naar boven krijgt.
Hier hebben wij 120x200 en kon niet via het trapgat, installatie bedrijf begon er niet aan ivm risico’s en arbo dus we konden hem kosteloos ruilen voor een kleinere of hem zelf naar boven zien te krijgen. Dus even goed gemeten of ie met doos en al door een bovenraam paste en daarna een stijger gehuurd en op zich nog redelijk naar binnen gekregen en hij is gelukkig heel gebleven :)

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Tinusvolkel schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 09:14:
[...]

Bedenk wel dat je dat soort formaat douchewanden niet makkelijk naar boven krijgt.
Hier hebben wij 120x200 en kon niet via het trapgat, installatie bedrijf begon er niet aan ivm risico’s en arbo dus we konden hem kosteloos ruilen voor een kleinere of hem zelf naar boven zien te krijgen. Dus even goed gemeten of ie met doos en al door een bovenraam paste en daarna een stijger gehuurd en op zich nog redelijk naar binnen gekregen en hij is gelukkig heel gebleven :)
Daar heb ik al aan gedacht, maar moet nog eens goed meten.
Nadeel is dat ze niet meer precies weten wanneer iets leverbaar is.
Want anders kan ik het een beetje afstemmen met het moment dat ook de kozijnen geleverd worden.
Dan is het oude kozijn boven eruit en is er waarschijnlijk ook een kraan aanwezig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Svdb
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 20-05 11:35
[...]

[Afbeelding]
Bij rolan meubels gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olympialooping
Svdb schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 16:50:
[...]

Bij rolan meubels gekocht?
Nee die kindertandpasta komt gewoon van de Jumbo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
Dit weekend ga ik een kranensets uitzoeken voor douche, bad en wandmeubel.

Wat zijn merken die prijs/kwaliteit interessant zijn om mee te nemen in de zoektocht? Iemand hoede ervaringen met bepaalde merken?

Ben even benieuwd naar een top 3 oid.

Dank :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

MaStar schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 09:30:

Ben even benieuwd naar een top 3 oid.
Effe zoeken, maar er is een apart topic dat over de kwaliteit van kranen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
Wij willen een bad in onze nieuwe badkamer.

Nu deze op het oog: Xenz Charley half vrijstaand hoekbad

https://www.sanitairwinke...fvoer-acryl-wit-hoogglans

Nog andere tips voor back to wall baden, hoek rechts?

[ Voor 27% gewijzigd door MaStar op 29-10-2022 21:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Poumelie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 21:45
MaStar schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 21:00:

https://www.sanitairwinke...inclusief-waste-acryl-wit

Is er ook in hoek variant (die hebben wij). Kunnen ze bij elke zaak gewoon voor je bestellen: https://www.wiesbaden.nl/...0-x-58-cm-wit-rechts.html

Zijn er heel tevreden over. In je eentje maar ook met twee volwassenen zit/lig je er lekker in. Zijn genoeg zaken waar dit bad staat. Sowieso badkamerwinkel.nl in Zaandam. Zou je aanraden een bad in het echt even uit te proberen (voor zover dat gaat). Soms zit/ligt iets gewoon echt niet lekker.

[ Voor 6% gewijzigd door Poumelie op 29-10-2022 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
Poumelie schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 23:41:
[...]

https://www.sanitairwinke...inclusief-waste-acryl-wit

Is er ook in hoek variant (die hebben wij). Kunnen ze bij elke zaak gewoon voor je bestellen: https://www.wiesbaden.nl/...0-x-58-cm-wit-rechts.html

Zijn er heel tevreden over. In je eentje maar ook met twee volwassenen zit/lig je er lekker in. Zijn genoeg zaken waar dit bad staat. Sowieso badkamerwinkel.nl in Zaandam. Zou je aanraden een bad in het echt even uit te proberen (voor zover dat gaat). Soms zit/ligt iets gewoon echt niet lekker.
Thanks. In meerdere baden 'gelegen' maar moet wel zeggen dat het lastig beoordelen is.

Dit is dus die rechter variant?

https://www.sanitairwinke...x80cm-acryl-met-waste-wit

Volgens mij goede optie prijs versus kwaliteit. Het bad die ik deelde van Xenz Charley zit al dik aan de 2k.

Update: die Xenz Charley is het ligvlak 20cm breder. Scheelt veel, maar daardoor hoeken misschien iets steiler?

[ Voor 6% gewijzigd door MaStar op 30-10-2022 08:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-09 18:50
https://www.x2o.nl/luca-v...0x85cm-glanzend-wit-70280

Hebben ook kleinere variant:
https://www.x2o.nl/linie-...0x75cm-glanzend-wit-32557

Die laatste hebben wij. Kinderen kunnen er prima met zijn tweeën in. Ik ben zelf niet zo'n badtype, maar heb een enkele keer wel met mijn vrouw in gelegen. Dat is een tikje krap maar niet heel vervelend. Voor die gemiddeld 1-2x per jaar vonden wij de flink lagere prijs en toch ook de optische extra vrije ruimte dankzij het kleinere bad zwaarder wegen.

Verder nooit te klagen gehad over X2O materiaal. Heb er 2 badkamers mee gedaan en is gewoon goed spul. Nieuwe bewoners van ons oude huis zijn er nog steeds aan verknocht en voor de nieuwe vrouw des huizes was de foto van de badkamer de reden dat ze wilde bezichtigen :*)

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlauwPet
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 05-11-2022
@Tjolk mooi bad, bedankt voor de tip! ik zoek al een tijdje een beetje betaalbare half vrijstaande variant in mat.. dit is een goede kandidaat!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordBusiness
  • Registratie: Oktober 2022
  • Niet online
Wij hebben ook een aanbod gehad met een hoekbad. Gaat tussen de Xenz Charley, Luca Lupa en de Villeroy & Boch Loop & Friends

De afbeeldingen:
Xenz
Afbeeldingslocatie: https://static.rorix.nl/image/product/overig/600x600/4e3c8299b6eaf0efe571c4cde75d2fae.jpg/xenz-charley-half-vrijstaand-hoekbad-rechts-180x80x60cm-met-poten-met-afvoer-acryl-wit-hoogglans-sw103239.jpg

Luca
Afbeeldingslocatie: https://www.badkamerwinkel.nl/media/catalog/product/cache/03c7f1cf36a29e01eca2c84672946968/4/0/40880069LUPA1794_tekening.PNG

Villeroy & Boch
Afbeeldingslocatie: https://www.badkamerwinkel.nl/media/catalog/product/cache/3d7c21ef8d86963f724405e25bf8770c/4/0/40880343VILA_UBA180LOF9CR00V-01_2_Tekening.jpg

We hebben de Xenz gezien, ligt prima maar heeft een vrij dikke rand vonden we. Dus gingen zijn we bij X2O gaaan kijken naar de Luca baden, die zijn dun. Dus heeft weer als nadeel dat dit vrij 'scherp' is in je arm. De Loop & Friends van Villeroy en Boch heeft dit helaas ook.

Vervolgens hebben we de Villeroy & Boch Oberon (dus niet een Loop & Friends) geprobeerd, deze zat er mooi tussenin voor ons gevoel. De tekening hiervan geeft een rand van 2,5cm. Helaas is deze er niet in een hoek variant.

Ander verschil is de hoek waar je tegenaan ligt, is helemaal persoonlijk natuurlijk. De kleur (glans/mat), inhoud qua liters, met of zonder poten/afvoer standaard, etc verschillen.

Verder is de hoogte/diepte van alle baden nagenoeg gelijk. Alle baden zijn van Aqryl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03:22
MaStar schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 21:00:

Stap 1 voor baden: erin gaan liggen. Ik vond dat er echt best wel een verschil was in hoe prettig baden liggen.

In de Maxaro winkel stonden er redelijk wat in de showroom. Heb netjes gevraagd of ik erin mocht kruipen ;). Mocht, wel even de schoenen uit. Uiteindelijk hebben wij voor deze gekozen:

https://www.maxaro.nl/bad...HCSy_NqcLOKAaAkWWEALw_wcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Requiem19 schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 10:14:
[...]

Stap 1 voor baden: erin gaan liggen. Ik vond dat er echt best wel een verschil was in hoe prettig baden liggen.

In de Maxaro winkel stonden er redelijk wat in de showroom. Heb netjes gevraagd of ik erin mocht kruipen ;). Mocht, wel even de schoenen uit. Uiteindelijk hebben wij voor deze gekozen:

https://www.maxaro.nl/bad...HCSy_NqcLOKAaAkWWEALw_wcB
Wij gaan ook voor een soortgelijk bad, maar na wat info in dit topic kiezen we niet voor een Solid Surface.
Te zwaar, en te gevoelig voor aantasting.
Wij gaan voor een bad van Acryl.
Kun je vaak al voor onder de € 900 kopen.
Dus als het na een paar jaar niet bevalt, doet het niet zo'n pijn om een nieuw bad te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Rzaan schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 13:11:
[...]

Wij gaan ook voor een soortgelijk bad, maar na wat info in dit topic kiezen we niet voor een Solid Surface.
Te zwaar, en te gevoelig voor aantasting.
Wij gaan voor een bad van Acryl.
Kun je vaak al voor onder de € 900 kopen.
Dus als het na een paar jaar niet bevalt, doet het niet zo'n pijn om een nieuw bad te kopen.
Ah shit, dat had ik niet willen weten :D.

Zwaar is absoluut waar. Bad staat nu in de garage en er moet een takelbedrijf komen om het bad de badkamer in te tillen door het raam...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
Voor onze badkamer zoek ik nog een douchewand van 1.20 breed. Ik denk ik aan één van deze opties:

https://www.badkamerwinke...cm-10mm-nano-glas-20-3812

https://www.sanitairwinke...eidsglas-anti-kalk-chroom

Iemand ervaring met één van de merken? Wiesbaden een bekender merk, Saniclass krijgt de meeste reviews en is het voordeligst.

Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• averroes1198
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 23-08 12:23
Een afgedopte ligbad aansluiting was bij ons alleen mogelijk als we de badkamer casco lieten opleveren en vervolgens via de projectleverancier de afgedopte ligbad aansluiting lieten regelen.

Is er nog een mogelijkheid achteraf om toch nog een ligbadaansluiting te realiseren?! Er liggen dan natuurlijk al wel vloerverwarmingsbuizen e.d.

Hopelijk heeft iemand nog een goed idee!

Bedankt alvast!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R68KDxphmk1XvCbvmondX6dNC6o=/x800/filters:strip_exif()/f/image/CjaE9izBfFW31nD1QTbwHvFX.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-09 15:40
Richh schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 18:25:
Toch een paar kleine vraagjes die ik bij mijn installateur en winkels niet helemaal kwijt kan :P of met andere woorden: ik vertrouw dit topic meer dan de verkopers :)

Heb je voor een rimless toilet (zoals de hier veelbesproken Geberit ICon) een 'speciaal' inbouwreservoir nodig?
Ik kwam de Grohe Rapid SLX met een zogenaamde 'flowmanager' tegen. Klinkt eigenlijk best slim.
Of kan zo'n Geberit ICon ook gewoon aan de welbekende Geberit UP320 of andere inbouwreservoirs, zonder dat een randloos toilet over de rand gaat spatten?
Heeft iemand ervaringen met een ICon op een oud reservoir of eentje van een 'B-merk'? :+
Volgens mij heb je hier nog geen antwoord op gekregen maar ja, dat kan gewoon.
Gewoon lekker de 320 nemen.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oJoey
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22-08 14:23
MaStar schreef op zondag 6 november 2022 @ 08:46:
Voor onze badkamer zoek ik nog een douchewand van 1.20 breed. Ik denk ik aan één van deze opties:

https://www.badkamerwinke...cm-10mm-nano-glas-20-3812

https://www.sanitairwinke...eidsglas-anti-kalk-chroom

Iemand ervaring met één van de merken? Wiesbaden een bekender merk, Saniclass krijgt de meeste reviews en is het voordeligst.

Tips?
Ik heb kort geleden zelf mijn badkamer volledig verbouwd. Tijdens de voorbereidingen ook lang bezig geweest met het vergelijken van allerlei merken en producten.

Uiteindelijk blijkt dat veel sanitairwinkels een eigen label plakken op producten (ik vermoed om een laagsteprijsgarantie te kunnen tonen). Wat hier Saniclass heet kan bij een andere zaak weer anders heten. Zo is de fabrikant van de Saniclass eigenlijk dus gewoon van Marcke (https://www.megadumptiel....ard-120x20-130025078.html).

Kortom, niet te veel naar de merken kijken - dikke kans dat ze toch op dezelfde plek gemaakt worden. In het geval van de Saniclass heb je in ieder geval nog 91 positieve reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
oJoey schreef op woensdag 9 november 2022 @ 16:16:
[...]

Ik heb kort geleden zelf mijn badkamer volledig verbouwd. Tijdens de voorbereidingen ook lang bezig geweest met het vergelijken van allerlei merken en producten.

Uiteindelijk blijkt dat veel sanitairwinkels een eigen label plakken op producten (ik vermoed om een laagsteprijsgarantie te kunnen tonen). Wat hier Saniclass heet kan bij een andere zaak weer anders heten. Zo is de fabrikant van de Saniclass eigenlijk dus gewoon van Marcke (https://www.megadumptiel....ard-120x20-130025078.html).

Kortom, niet te veel naar de merken kijken - dikke kans dat ze toch op dezelfde plek gemaakt worden. In het geval van de Saniclass heb je in ieder geval nog 91 positieve reviews.
Thanks. Maar Wiesbaden is wel een gerenommeerd merk toch. Misschien beter dan Saniclass?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oJoey
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22-08 14:23
MaStar schreef op woensdag 9 november 2022 @ 19:31:
[...]

Thanks. Maar Wiesbaden is wel een gerenommeerd merk toch. Misschien beter dan Saniclass?
Geen idee, ik heb geen ervaring met Wiesbaden ik heb alleen mijn eigen badkamer verbouwd, en was niet van plan snel nog een andere te doen :+ ). Als je in dit topic zoekt op Wiesbaden lees je wisselende dingen.

Uiteindelijk bestaat zo'n douchewand uit niet zo veel onderdelen. Glas zal elkaar in merken niet zo veel ontlopen, die ondersteunende stang aan de bovenkant kan ook niet zo veel anders aan zijn en dan houd je nog het profiel over. Daar kan qua kwaliteit nog wel verschil in zitten vermoed ik. Misschien is er een sanitairwinkel bij je in de buurt die een kopie van de Saniclass verkoopt zodat je kunt kijken hoe dat profiel er nou uitziet (ook al verwacht ik ook daarvan dat die bij Wiesbaden en Saniclass vergelijkbaar is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsn
  • Laatst online: 29-11-2024
Voor onze nieuwbouw woning hebben we een inloopdouche bedacht met 2 regendouches en een handdouche. We willen deze douches apart kunnen bedienen maar dit mag op 1 thermostaat.
De afgelopen periode ben ik opzoek geweest naar een doucheset. Ik kom voor 3 stopkranen en een thermostaat telkens weer bij Hot Bath uit. Echter is Hot Bath behoorlijk prijzig.

Wellicht heeft iemand hier een ervaringen mee of tips voor ons? Zijn er ook andere merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 21:54
thijsn schreef op zondag 13 november 2022 @ 14:59:
Voor onze nieuwbouw woning hebben we een inloopdouche bedacht met 2 regendouches en een handdouche. We willen deze douches apart kunnen bedienen maar dit mag op 1 thermostaat.
De afgelopen periode ben ik opzoek geweest naar een doucheset. Ik kom voor 3 stopkranen en een thermostaat telkens weer bij Hot Bath uit. Echter is Hot Bath behoorlijk prijzig.

Wellicht heeft iemand hier een ervaringen mee of tips voor ons? Zijn er ook andere merken?
Wij willen zon zelfde setup, maar heb me er nog niet echt in verdiept.

Maar is zoiets niet te krijgen van Grohe of hansgrohe? En heb je een link naar die van hot bath?

Ik heb namelijk van Grohe wel inbouwkranen geplaatst, en toen zag ik in de handleiding wel modellen voorbij komen die het leken te kunnen...

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 11:48
Flix20 schreef op woensdag 9 november 2022 @ 11:03:
[...]

Volgens mij heb je hier nog geen antwoord op gekregen maar ja, dat kan gewoon.
Gewoon lekker de 320 nemen.
Dank hiervoor nog, uiteindelijk zijn het wel V&B Subway 2.0's geworden. Die hebben toch nog een klein randje. Just to be sure :)

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richh
thijsn schreef op zondag 13 november 2022 @ 14:59:

Volgens mij kan dat met Grohe prima:

https://www.saniweb.nl/gr...3x-vierkant-29126000.html
https://www.saniweb.nl/gr...thermostaat-35600000.html

Uiteindelijk komt uit die Smartbox gewoon 3 waterstralen. Met dat Smartcontrol afbouwdeel bepaal je door welke leiding er water loopt.

De setups met 3 knoppen zijn 'eigenlijk' bedoeld voor Grohe douchekoppen die zowel in regenmodus als 'gewone' modus kunnen, waar dan volgens mij ook 2 waterleidingen in gaan. Maar je kan daar volgens mij gewoon 2 losse douchekoppen op aansluiten.

Als je de installatievideo ervan zoekt, zie je dat de 'plaatjes' op de knoppen zelf aan te brengen zijn, dus daar kan je gewoon 2 dezelfde regendouche icoontjes zetten + 1x handdouche.

Let overigens wel goed op je watergebruik en de nodige druk voor 2 gelijktijdige regendouches. Op de site van Grohe zijn daar in de productdocumenten grafiekjes van te vinden. Grohe verkoopt regendouches die 30l per minuut laten lopen. Je moet dan haast ook nog naar je afvoer kijken :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wheli
En je energierekening xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Queen
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 25-07 09:38
Iemand goede tips voor betrouwbare badkamerzaken voor een nieuwbouwwoning? Zijn er ook goede zaken die ook installeren, alles in één hand leek me makkelijk. Weet alleen niet of dit de kwaliteit bevordert. Alle tips zijn welkom. Alvast bedankt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cacao70
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-09 23:20
Da Queen schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 20:01:
Iemand goede tips voor betrouwbare badkamerzaken voor een nieuwbouwwoning? Zijn er ook goede zaken die ook installeren, alles in één hand leek me makkelijk. Weet alleen niet of dit de kwaliteit bevordert. Alle tips zijn welkom. Alvast bedankt!
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Freubel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:11
MaStar schreef op woensdag 9 november 2022 @ 19:31:
[...]

Wiesbaden is geen merk. Is het private label van Korver Holland. Veel chinezer ga je het niet vinden.

Een quote is een gebrek aan originaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Zo'n Grohe Smartbox Thermostaat wordt bediend met knoppen.
Maar er zit toch niks van electronica in, neem ik aan?

Afbeeldingslocatie: https://www.saniweb.nl/cdn-cgi/image/width=700,height=700,fit=pad/media/catalog/product/G/A/GALV_D130001001297632_1.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makrolon
Rzaan schreef op woensdag 16 november 2022 @ 10:20:
Zo'n Grohe Smartbox Thermostaat wordt bediend met knoppen.
Maar er zit toch niks van electronica in, neem ik aan?

[Afbeelding]
Nee hoor.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Queen
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 25-07 09:38
Kijk, dat ziet er klasse uit. Smaakvol.Dank! Heb je toevallig ook ervaring met een goede aannemer die deze badkamers plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacao70
Da Queen schreef op woensdag 16 november 2022 @ 17:05:
[...]

Kijk, dat ziet er klasse uit. Smaakvol.Dank! Heb je toevallig ook ervaring met een goede aannemer die deze badkamers plaatsen?
Ze hebben zelf een lijst van aannemers waar ze mee samenwerken. Hierbij is het voor hun ook van belang om enkel met goede partijen te werken, omdat hun naam er dan ook aan “verbonden” zit. Zelf ben ik momenteel ook in gesprek met ze. Ik ken een aantal mensen die reeds bij hun spullen hebben afgenomen en geplaatst hebben. Qua service hebben ze goede ervaringen. Je zou denk ik het beste lekker met ze in gesprek moeten gaan denk ik e van daaruit helpen ze je op weg. Ook voor de aannemers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lizard87
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 20:50
Ik heb de badkamer zelf laten doen, maar wel veel spullen (tegels, waskom, badkamermeubel) daar vandaan. Fijne tent, goed advies, en ze zijn goed meedenkend en flexibel in mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

We zijn bezig met een nieuwe badkamer (ca 320x270m) en (apart) toilet.
Onderstaand de offerte, er komen nog installatiekosten bij.
Wat me opvalt is dat prijzen echt enorm veel hoger zijn dan de internetprijzen! Bijv een eenvoudig witte Sigma 01 bedieningsplaat moet hier 85 euro kosten en op internet kost zoiets 40 euro..
Zijn dit gebruikelijke prijzen ? De installateur is een zzp'er (kennen we via-via) en levert goed werk af, maar die werkt alleen met deze zaak. Kon helaas niet zelf spullen uitzoeken en klaarzetten.

Verder twijfel ik nog een beetje tussen een douchbak of een Easydrain douchegoot, vind sommige douchebakken best mooi en dan heb je geen gezeur met kitranden enzo.
Douche WTW was volgens de verkoper niet interessant om bij verbouwing aan te brengen, is dat juist?

Members only:

[ Voor 7% gewijzigd door Sport_Life op 19-11-2022 14:22 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-09 18:50
Dat is echt wel heel duur. Voor een iets kleinere badkamer waren wij dit nog niets eens kwijt inclusief installatie.

Waarom werkt de aannemer alleen met spullen van die winkel? Als jij exact hetzelfde spul ergens anders vandaan haalt merk je daar tijdens montage helemaal niets van. Doet mij haast vermoeden dat daar financiële afspraken aan ten grondslag liggen tussen winkel en aannemer.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Tjolk schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 14:51:
Dat is echt wel heel duur. Voor een iets kleinere badkamer waren wij dit nog niets eens kwijt inclusief installatie.

Waarom werkt de aannemer alleen met spullen van die winkel? Als jij exact hetzelfde spul ergens anders vandaan haalt merk je daar tijdens montage helemaal niets van. Doet mij haast vermoeden dat daar financiële afspraken aan ten grondslag liggen tussen winkel en aannemer.
Geen idee waarom, maar hij werkt dus alleen via die zaak.
Members only:

Ik denk dat we nog eventjes verder gaan shoppen. En natuurlijk vragen of er nog een paar duizend van de prijs af kan. Kost alleen zoveel tijd ..

[ Voor 4% gewijzigd door Sport_Life op 19-11-2022 15:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wheli
@Sport_Life precies hetzelfde hier meegemaakt. Uiteindelijk hebben wij in overleg met de installateur besloten om de basis (toilet, inbouwreservoir, kranen en inbouw) bij die zaak te halen en de rest ergens anders. Ons meubel hebben we op maat laten maken en was dezelfde prijs maar groter en van mooier materiaal op die manier.
Oh en je kleuren zijn ook veel duurder dan standaard chroom. Wij hadden eerst ook een brushed colour maar toen we een paar duizend lager uitkwamen met chroom was dat ineens veel mooier :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makrolon
Sport_Life schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 15:10:
[...]

***members only***

Ik denk dat we nog eventjes verder gaan shoppen. En natuurlijk vragen of er nog een paar duizend van de prijs af kan. Kost alleen zoveel tijd ..
Geberit up 320 kost 200, hoe durven ze daar 500 voor te vragen. Ik zou het er echt nooit kopen en ook niet in zee gaan met die installateur.

Ik snap namelijk wel waarom hij alleen met die zaak wil samenwerken, als jij daar de spullen koopt maakt die zaak een provisie aan hem over.

En daar is opzich niets mis mee, maar wel als er zullen enorme bedragen gerekend worden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thijsn
Richh schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 13:02:
[...]

Uiteindelijk komt uit die Smartbox gewoon 3 waterstralen. Met dat Smartcontrol afbouwdeel bepaal je door welke leiding er water loopt.

De setups met 3 knoppen zijn 'eigenlijk' bedoeld voor Grohe douchekoppen die zowel in regenmodus als 'gewone' modus kunnen, waar dan volgens mij ook 2 waterleidingen in gaan. Maar je kan daar volgens mij gewoon 2 losse douchekoppen op aansluiten.

Als je de installatievideo ervan zoekt, zie je dat de 'plaatjes' op de knoppen zelf aan te brengen zijn, dus daar kan je gewoon 2 dezelfde regendouche icoontjes zetten + 1x handdouche.

Let overigens wel goed op je watergebruik en de nodige druk voor 2 gelijktijdige regendouches. Op de site van Grohe zijn daar in de productdocumenten grafiekjes van te vinden. Grohe verkoopt regendouches die 30l per minuut laten lopen. Je moet dan haast ook nog naar je afvoer kijken :P
Thanks Richh voor de duidelijke uitleg, ik ga me erin verdiepen. Bedankt voor je tip wat betreft waterdruk, dat nemen we nu ook mee in de keuze voor de warmtepomp en boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
thijsn schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 17:05:
[...]

Thanks Richh voor de duidelijke uitleg, ik ga me erin verdiepen. Bedankt voor je tip wat betreft waterdruk, dat nemen we nu ook mee in de keuze voor de warmtepomp en boiler
Nice :) Grohe heeft op hun website voor alle douchekoppen in de PDF met productspecificaties een mooi grafiekje staan:

1 straalsoort: https://www.grohe.nl/nl_n...straalsoort-26066000.html
2 straalsoorten: https://www.grohe.nl/nl_n...raalsoorten-26479000.html (en als je dat wilt, dan heb je dus ook een 2e knoppenset en inbouwgarnituur nodig).

Als je dan de grafiekjes naast elkaar zet, dan ga je van 8L per minuut voor die enkele straal variant naar tot ruim 40L per minuut voor de 2 straalsoorten.
Zelfs als je nog geen warmtepomp hebt gaat het het energie en waterverbruik daar geloof ik al aanzienlijk in oplopen, en idd mét warmtepomp ga je een zwaardere installatie nodig hebben. Loopt behoorlijk in de papieren :P

Wij zijn zelf uiteindelijk voor https://www.x2o.nl/grohe-...0-88375-88368-88371-88380 gegaan, X2O was naar onze ervaring relatief scherp met Grohe spul.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
Sport_Life schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 14:09:
Wat me opvalt is dat prijzen echt enorm veel hoger zijn dan de internetprijzen!
[...]
De installateur is een zzp'er (kennen we via-via) en levert goed werk af, maar die werkt alleen met deze zaak.
Over die internetprijzen is vaak zelfs nog te onderhandelen, als je een hele hoop in 1x koopt.
X2O doet staffelkorting als je voldoende bij ze koopt, en Saniweb doet 7% bij CashbackXL :P
Als je alles bij een Sanisale oid in 1 offerte drukt is er ook opeens wat mogelijk.

Ik zou zeggen dat die ZZP'er heel veel extra geld via de leverancier van de spullen gaat verdienen. Afhankelijk van wat die voor de klus vraagt natuurlijk... zou ik ook eens verder kijken.
Verder twijfel ik nog een beetje tussen een douchbak of een Easydrain douchegoot, vind sommige douchebakken best mooi en dan heb je geen gezeur met kitranden enzo.
Installatie van zo'n bak is ook makkelijker en goedkoper als het goed is. Vind het zelf een stuk minder mooi overigens, maar da's persoonlijk ;)
Douche WTW was volgens de verkoper niet interessant om bij verbouwing aan te brengen, is dat juist?
Dooddoener: ligt eraan hoe vaak je langdurig doucht en wat je aan energie verbruikt per douchebeurt maal hoe hoog je huidige energiecontract is :P

Drain WTW's zijn duur en kunnen niet snel uit.
Zo'n afvoer WTW van zo'n €500 (en dan moet de installateur niet teveel vragen) kan bij een gezin wat meermaals per dag de douche gebruikt wel uit.
Voor onze persoonlijke situatie zou de terugverdientijd >8 jaar zijn had ik berekend, mogelijk langer als we later SWW uit een boilervat (icm warmtepomp in de toekomst) halen.
Wij hebben dat bedrag dus in andere energiebesparende maatregelen gestopt.

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Richh schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 18:16:
[...]

Over die internetprijzen is vaak zelfs nog te onderhandelen, als je een hele hoop in 1x koopt.
X2O doet staffelkorting als je voldoende bij ze koopt, en Saniweb doet 7% bij CashbackXL :P
Als je alles bij een Sanisale oid in 1 offerte drukt is er ook opeens wat mogelijk.

Ik zou zeggen dat die ZZP'er heel veel extra geld via de leverancier van de spullen gaat verdienen. Afhankelijk van wat die voor de klus vraagt natuurlijk... zou ik ook eens verder kijken.

[...]

Installatie van zo'n bak is ook makkelijker en goedkoper als het goed is. Vind het zelf een stuk minder mooi overigens, maar da's persoonlijk ;)

[...]

Dooddoener: ligt eraan hoe vaak je langdurig doucht en wat je aan energie verbruikt per douchebeurt maal hoe hoog je huidige energiecontract is :P

Zo'n afvoer WTW van zo'n €500 (en dan moet de installateur niet teveel vragen) kan bij een gezin wat meermaals per dag de douche gebruikt wel uit.
Voor onze persoonlijke situatie zou de terugverdientijd >8 jaar zijn had ik berekend, mogelijk langer als we later SWW uit een boilervat (icm warmtepomp in de toekomst) halen.

***members only***
Maar wie komt dan installeren of heb je zelf iemand geregeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
Richh schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 18:16:
[...]

[...]

[...]

***members only***
Met een douchewtw kan je natuurlijk wel weer met een kleinere boiler af met een warmtepomp. Zeker icm met een dubbele douchekop scheelt t waterverbruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Makrolon schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 18:41:
[...]

Met een douchewtw kan je natuurlijk wel weer met een kleinere boiler af met een warmtepomp. Zeker icm met een dubbele douchekop scheelt t waterverbruik
Dat is natuurlijk ook weer zo, als je alles in 1x gaat doen kan het weer helpen :)

Maar volgens mij wil @Sport_Life geen 2 douchekoppen en een warmtepomp.
Sport_Life schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 18:40:
[...]

Maar wie komt dan installeren of heb je zelf iemand geregeld?
Installatiebedrijfje.
Uiteindelijk zagen we regelmatig een bestickerd busje in de wijk staan van dat bedrijf, gewoon maat een keer opgebeld. Een werknemer woont in de buurt dus :)
Die toko voelde direct een stuk beter dan veel andere aannemers die we oa via badkamerzaken hadden gesproken. Daar lagen folders van mensen en bedrijven die nooit openen, terugbellen of mailen...

Eind januari komen ze de boel installeren, dus ik kan nog niet zeggen of we er goed aan hebben gedaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
Richh schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 19:34:
[...]

Dat is natuurlijk ook weer zo, als je alles in 1x gaat doen kan het weer helpen :)

Maar volgens mij wil @Sport_Life geen 2 douchekoppen en een warmtepomp.

[...]

Installatiebedrijfje.
Uiteindelijk zagen we regelmatig een bestickerd busje in de wijk staan van dat bedrijf, gewoon maat een keer opgebeld. Een werknemer woont in de buurt dus :)
Die toko voelde direct een stuk beter dan veel andere aannemers die we oa via badkamerzaken hadden gesproken. Daar lagen folders van mensen en bedrijven die nooit openen, terugbellen of mailen...

Eind januari komen ze de boel installeren, dus ik kan nog niet zeggen of we er goed aan hebben gedaan :+
Haha oh ik haalde er 2 door elkaar zie ik :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper2603
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-09 11:37
Heeft iemand hier ervaring met een goede infrarood badkamer spiegel, wat is een goed merk of winkel om deze te kopen, waar op te letten? Kan er niet veel over vinden en ben bang voor een miskoop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
jasper2603 schreef op zondag 20 november 2022 @ 08:30:
Heeft iemand hier ervaring met een goede infrarood badkamer spiegel, wat is een goed merk of winkel om deze te kopen, waar op te letten? Kan er niet veel over vinden en ben bang voor een miskoop..
Waar ben je zelf bang voor dan met een miskoop van een verwarmde spiegel?
Het is niet meer dan een spiegel met een elektrische heater erachter en sensor toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper2603
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-09 11:37
syntesia schreef op zondag 20 november 2022 @ 08:36:
[...]

Waar ben je zelf bang voor dan met een miskoop van een verwarmde spiegel?
Het is niet meer dan een spiegel met een elektrische heater erachter en sensor toch?
Bij badkamer spiegels met verwarming tegen condens gaat de verwarmingspiraal vaak binnen 3 tot 5 jaar stuk. Was wel benieuwd of dit met infrarood spiegels ook zo is, want heb toch graag dat het wat langer meegaat als je er kwa warmte afhankelijk van bent

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Jerry_bboy
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 11-09 15:36
Na heel lang nadenken hoe we de badkamer willen hebben in verband met wat specifieke eisen is het nu toch echt grotendeels klaar.

Nog een nieuw spanplafond inclusief spots, speakers en afzuiging en dan is die helemaal klaar.

Helaas niet echt duidelijke foto's van hoe het voor de tijd was, maar gelukkig nog wat foto's van hoe de vorige eigenaren het hadden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/obi-pM9HRBJ0DOkDIk-8ESQcZlo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/20OAqhvDWNR6HpoZ9mrBwIUX.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qfsZxijuk5agKsxTbML0i2pinXI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Qpox4xiNVloKbdZzfAOg3ww6.jpg?f=user_large

Uiteindelijk hebben we het aardig omgebouwd naar het volgende :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rBAIGQuvySgxGauSS9xpafZJaZo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ajGeI04dpn16pRMCyUFuiexz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HSMe2eOQnECRx5FDfpHM44tHPUU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VFmAGCK2ELe4hwgR99Y8hklm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YbpbKE3k2bt7mgJJgn-WsSNm2UI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gPDa40daM7aNJxAT2WLjAOCd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nvIiB0QO9kZllp36IJ34yCdAbM4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8UJSHzONqvbiEwdDorxBMm6X.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yyvnZl0u47QBSQc_9pQJPzZmHoE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8lF5WzUj1CzrFUU3dHSpsiOr.jpg?f=fotoalbum_large

Onder tussen ook al bezig om het één en ander te automatiseren betreft verlichting/afzuiging/zonwering/muziek/tv.

Vandaag ook een begin gemaakt met het uitlezen van de temperaturen die m'n douche WTW oplevert.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sDFqveATgzDMUk-cTjULgU-6qcM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gIj9P04Y0YY6FNHkkKLfFsCQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Uy_AHCyceSumuq22WU0Mi74mtd0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/owBcGVZZzJx1xHPAsgkO3Gxm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qRa6qEIJJ2QyrIvNP2cwD40jHQQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Qt1plEs8yDrXALP7waeqg70E.jpg?f=fotoalbum_large

Benieuwd naar wat jullie er van vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shwan
  • Laatst online: 23:04
Mooie renovatie! Persoonlijk vind ik teveel gepropt in een kleine ruimte, maar het is zeker weten een enorme verbetering op wat het was. Maar die TV.. enorm ding en gaat dat wel goed in zo'n vochtige ruimte?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Wou net zeggen, die tv houd die dat wel boven een warm stomend bad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 13:37
Mooi! @Jerry_bboy wat voor Douche WTW heb je gebruikt en hoe heb je dat gekoppeld aan Home Assistant?

ehhhh..HOI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
Super tof @Jerry_bboy :) die tv is wel héél dik.

Ik ben vooral benieuwd hoe je dat hebt gedaan met het nisje en de ledstrip. Is dat een compleet product, of heb je dat zelf gemaakt (of laten maken?)
Hoe is dat aangesloten en/of aanstuurbaar? Iets met Z-Wave of Zigbee, als je dat opnieuw wil pairen met een andere bridge, moet de muur er dan uit? Zoek vooral naar oplossingen voor dat soort 'dingetjes' :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jerry_bboy
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 11-09 15:36
@krizzziz ik heb de https://www.warmteservice...w-douchepijp-wtw/p/L05002 in verband met de massage jets + regendouche. Ik heb deze vervolgens voorzien van 3 DS18B20 sensoren die via 1-wire protocol verbonden zijn met een ESP32. Deze draait ESPHome en werkt dus direct in Home Assistant.

Wat betreft de tv, is het natuurlijk afwachten, maar de afzuiging gaat daar al wel grotendeels bij helpen, zodra het bad aangaat gaat deze direct aan en wordt recht boven het bad geplaatst.

@Richh Ik heb de inbouwnis zelf voorzien van deze ledstrips en kan er alle dingen mee doen die ik wil.
Waaronder bijhouden hoelang iemand onder de douche staat, of bijvoorbeeld een timer maken met hoelang iemand nog mag douchen. Nu hebben we nog geen kinderen maar dat leek me nog wel leuk om te doen.

Hier een lijstje met de onderdelen die ik daarvoor heb gebruikt.

https://www.tegeldepot.nl..._Oq86JEf3-roaAuQREALw_wcB

https://nl.aliexpress.com...F9X0&gatewayAdapt=glo2nld

https://nl.aliexpress.com...F9X0&gatewayAdapt=glo2nld

En dit aangesloten op een ESP32 en die is dan voorzien van WLED die vervolgens direct werkt met Home Assistant.

Daarnaast heb ik gekozen voor de WS2813 dit is de opvolger van de WS2812B en die heeft 2 data lijnen. Kans op kapotte leds is daardoor geen probleem. Normaal werkt de strip niet meer wanneer 1 led kapot gaat. Hierdoor gaat het signaal wel door maar heb je 1 led minder.

Daarnaast kan ik relatief eenvoudig de ledstrip vervangen als dat zou moeten. Vergt wel wat soldeerwerk etc. Ik heb gekozen voor de WS2813 60leds per meter en dan IP67. achteraf zou ik hebben gekozen voor IP65. En misschien de volgende keer 12V i.v.m. de lengte van de kabels. Maar vind de opbrengst van 1 USB voeding wel goed voor 2x 5m kabel en 40 leds en 1x 1m 40 leds.

Hier nog een foto van alle onderdelen :

Bovenin zit de strip al helemaal op z'n plek, en daaronder de losse onderdelen die gebruikt zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VFsRVMa5QGfhqCw3JDIUbQK3TcM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KClGRpAlguAbEqMKeNebtG3H.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bally
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 16:45

Bally

1200 + 1500 Wp

cacao70 schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 17:30:
[...]

Mag ik vragen welke diepte / dikte dit is? 15cm? Is er ook een reden waarom je voor 110 bent gegaan en bijv niet 120.

Heb meer dan een jaar geleden ook zo een wondje laten maken. Was uit noodzaak, omdat bij het verplaatsen van de wastafel verplicht een voorzetwand moest, heb ik deze tot 120 hoog laten zetten
[Afbeelding]

Btw, de groene tegels bevatten schakeringen (hieronder een voorbeeld van internet)
[Afbeelding]
Mag ik je misschien vragen waar je deze groene tegels hebt gezien? Wij zijn ook aan het kijken voor een nieuwe badkamer.. en dit vonden wij allebei ook gelijk heel erg mooi!!

Hoop is uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsn
Richh schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 13:02:
[...]

Zou je de douches dan ook gelijktijdig kunnen gebruiken denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
thijsn schreef op woensdag 23 november 2022 @ 07:57:
[...]

Zou je de douches dan ook gelijktijdig kunnen gebruiken denk je?
Je kan de buttons van zo'n Grohe SmartControl unit gewoon gelijktijdig indrukken, en dus 2 douches tegelijkertijd activeren. Verschillende promotievideo's en installatiehandleidingen leggen dat ook uit, ik heb dus zelf de variant met 2 knoppen en die zelf ook in de winkel geprobeerd (zonder aangesloten water...) en ze zijn gelijktijdig in te drukken.
Voor jouw situatie is denk ik vooral de waterdruk bepalend.

Maar voor de zekerheid, voor je alles in de muur knutselt, zou ik het wel even extra navragen. Bijvoorbeeld bij 1 van de chatboxes op de websites waar ze het verkopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammert24
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13-05-2024
Hallo!

Wij hebben recent een nieuwbouwwoningen in België gekocht.

Nu is mijn vraag of er kwa kraanwerk/aansluitingen verschil zit tussen Nederland en België. Iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cacao70
Bally schreef op maandag 21 november 2022 @ 20:49:
[...]

Mag ik je misschien vragen waar je deze groene tegels hebt gezien? Wij zijn ook aan het kijken voor een nieuwe badkamer.. en dit vonden wij allebei ook gelijk heel erg mooi!!
Natuurlijk! Ik heb de tegels (de hele badkamer) verplicht via de projectleverancier

Members only:

Maar dit zijn de tegels: Mosa Green Tide 0603.
https://www.mosa.com/en-us/products/collection/classics-tide

[ Voor 5% gewijzigd door cacao70 op 23-11-2022 19:18 ]

• Mutsab
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 06-01-2023
Beste mede tweakers.

Voor in onze huidige badkamer ben ik op zoek naar een warmte oplossing.
Dit omdat de cv buizen ondergronds worden afgedopt en dichtgesmeerd.

Een electrisch warmtepaneel/ infrarood paneel lijkt de meest makkelijke oplossing. Echter dient deze in de ideale situatie boven het bad te komen hangen. Hierdoor ben ik afhankelijk van klassificatie IP66 of hoger of een X6 of hoger.

Tot nu toe heb ik geen succes in het vinden van een paneel van deze waterdichte klasse.
Heeft iemand wel de info waar deze voor een particulier te halen valt of eventueel een ander oplossing.

Aan vloerverwarming hebben we ook gedacht, echter willen die optie liever niet.

Groetjes !

• Oliesjeik1
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 22:51
Beste mensen,

Heeft er iemand ervaring met een saniclass douchewand/deur?

Ik heb deze bij sanitairwinkel laten offreren maar kan niet echt review vinden over de douchewanden van dit merk. Wel lees ik val dat saniclass en verzamelnaam/ merk is een er ook vanalles uit China verkocht wordt over saniclass vandaar mijn vraag.

Dezelfde vraag mbt een douchegoot. Die van saniclass zijn stuk goedkoper tov easydrain maar zit er zoveel kwaliteitsverschil tussen beide? Het is in principe niet meer dan een bakje rvs nietwaar?

[ Voor 23% gewijzigd door Oliesjeik1 op 24-11-2022 14:32 ]

d'n oliesjeik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:15

Freakie1NL

Grote Baas

Sport_Life schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 15:10:
[...]

***members only***

Als je zelf ook in Houten in de buurt woont, kan ik je wel een andere ZZP'er aanraden. Die werkt dan wel weer exclusief met een andere zaak hier in de buurt, maar die hebben (hoewel af en toe wat hogere prijzen) wel voor een winkel met showroom normale prijzen.

Mijn ervaring met Aangenaam Badkamers is overigens waardeloos te noemen, zou daarom daar ook nooit iets aanschaffen. Als je premium prijzen rekent, en premium wil uitstralen moet je ook premium service kunnen verlenen.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Makrolon schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 16:09:
[...]

Geberit up 320 kost 200, hoe durven ze daar 500 voor te vragen. Ik zou het er echt nooit kopen en ook niet in zee gaan met die installateur.

Ik snap namelijk wel waarom hij alleen met die zaak wil samenwerken, als jij daar de spullen koopt maakt die zaak een provisie aan hem over.

En daar is opzich niets mis mee, maar wel als er zullen enorme bedragen gerekend worden...
Ach als je het als subtotaal vermeld valt dat niet op bij klanten toch 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3qoHx0uvKa3DPeWzMiJm8YtFWBc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/YwVcK5wnaO2sCFTYkwUQHwu4.png?f=user_large

Uiteraard ben ik hier toen niet op ingegaan, maar de verkoper bleef volhouden dat het normale prijzen waren en dat ik dit niet kon en mocht vergelijken met 'internet aanbieders'. Dat laatste was overigens de druppel ben toen maar weggelopen, refereerde immers naar de groothandel/bouwmarkt.

Nu maanden later met prijsstijgingen er al bij en een uitvoerder die meer werk zal gaan verrichten, ruim 6K goedkoper. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:39

Ethirty

Who...me?

We zijn nu bij een paar badkamer zaken geweest, maar wat een bedragen durven ze met droge ogen te vragen zeg. Een relatief kleine badkamer van 1,70x3,00m voorzien van douche, wc en wasmeubel komt betegeld al snel op 25-30k :? 8)7

We zien in ieder geval al wel dat het net als bij keukens een wereld vol rookschermen en belachelijke marges is.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenon
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 28-08 15:42
Ethirty schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 14:57:
We zijn nu bij een paar badkamer zaken geweest, maar wat een bedragen durven ze met droge ogen te vragen zeg. Een relatief kleine badkamer van 1,70x3,00m voorzien van douche, wc en wasmeubel komt betegeld al snel op 25-30k :? 8)7

We zien in ieder geval al wel dat het net als bij keukens een wereld vol rookschermen en belachelijke marges is.
Ik weet niet waar je woont in Nederland maar in Twente hebben wij een offerte voor 2 wc's en een badkamer voor nog geen 14K. En daarbij hebben we niet eens de goedkoopste opties genomen. Wel moeten we zelf de werkzaamheden regelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Jeroenon schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 15:01:
[...]

Ik weet niet waar je woont in Nederland maar in Twente hebben wij een offerte voor 2 wc's en een badkamer voor nog geen 14K. En daarbij hebben we niet eens de goedkoopste opties genomen. Wel moeten we zelf de werkzaamheden regelen.
Kan aan mij liggen, maar ik vind 14 K voor alleen materiaal ook niet echt een koopje.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Requiem19
Met badkamers geldt bijna nog meer dan bij keukens dat je het zo goedkoop / duur ku t maken als je wilt.

Je kunt prima alles los kopen (makkelijker dan bij keukens) en dan de allergoedkoopste installateur erbij zoeken.

Wel benieuwd hoe het er dan uit komt te zien.

Zo issie bij ons geworden in ieder geval.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dqzqYWpTF7BlTcabLLBltTZd-qg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oJryxAokCQ2oKbd2WoRy1BW8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5c7l6N8DfXg7Fqgx4xcNxql0djM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9uHVuqZdcGxKiahVYB8bJSlU.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door Requiem19 op 25-11-2022 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenon
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 28-08 15:42
Rzaan schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 15:50:
[...]

Kan aan mij liggen, maar ik vind 14 K voor alleen materiaal ook niet echt een koopje.
Is natuurlijk ook afhankelijk van de materialen. Het betreft dus 2 losse wc's en 1 badkamer van 3,7x3,5. Met vrijstaand bad en losse kraan. Verder zijn alle kranen van het merk Hothbath.

Dit is het idee van de badkamer:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s5p5p5Qiv3UmrDKSH9Y57fBSbjA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wsFHRWDtM3gofha8YNTM8Dan.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k558dQOvdAu07NcCkCqALx8EKOs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/4xMY4pl0I106CSKeJzLYKOIZ.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Hotbath liepen we ook tegenaan, maar voor de prijs lees ik online wel erg veel verhalen over problemen. Dan kies ik gevoelsmatig toch liever voor bekendere namen.
[...]

Dat vind ik flink aan de prijs, als je er van uit gaat dat de arbeid net zo duur of duurder uitvalt dan het materiaal.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:09

Quad

Doof

Badkamerzaak in Enter vonden wij wel scherp geprijst.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Jeroenon schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 15:59:
[...]

Is natuurlijk ook afhankelijk van de materialen. Het betreft dus 2 losse wc's en 1 badkamer van 3,7x3,5. Met vrijstaand bad en losse kraan. Verder zijn alle kranen van het merk Hothbath.
Dan vind ik het nog steeds geen koopje.
Het is ook niet de hoofdprijs overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurum
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13-09 14:02
Nou ik vind voor een badkamer van 3,7x3,5 en nog 2 losse WC's voor 14k aan materiaal wat niet gefocust is op budget materiaal best een goede score hoor.
Wij hebben 2 jaar geleden ook alle materialen los gekocht voor 1 WC en 1 badkamer van 3.5x3.2 voor 12k. Zoals bijvoorbeeld inbouwreservoir weer ergens anders dan de andere spullen. Los de meubels erbij gezocht etc.
Daar zitten voor ons dan ook de tegelprofielen en lijm in want we hebben het zelf geplaatst om kosten te besparen ;)

als je nagaat dat met de inflatie van nu is dat niet gek. (vergeet ook de 2 WC's niet he)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praliwi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-09 12:56
[...]

Vind ik zeker niet goedkoop. Wij hebben via de partij waar onze aannemer mee werkt de WC beneden en badkamer boven gedaan (3x3m) en niet echt bezuinigd op zaken (ook Hotbath inbouwkranen, 90x90 tegels op de wand etc.) en komen incl. installatie net tegen de 20k aan.
Was wel januari dit jaar al getekend overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herofruit
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-07-2023
Mutsab schreef op donderdag 24 november 2022 @ 12:02:
Beste mede tweakers.

Een electrisch warmtepaneel/ infrarood paneel lijkt de meest makkelijke oplossing. Echter dient deze in de ideale situatie boven het bad te komen hangen. Hierdoor ben ik afhankelijk van klassificatie IP66 of hoger of een X6 of hoger.

Tot nu toe heb ik geen succes in het vinden van een paneel van deze waterdichte klasse.
Heeft iemand wel de info waar deze voor een particulier te halen valt of eventueel een ander oplossing.

Groetjes !
Waarom niet een design handdoek radiator met elektrisch verwarmingselement?

4800wp zuid - pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Mutsab schreef op donderdag 24 november 2022 @ 12:02:
Beste mede tweakers.

Groetjes !
Waarom liever niet vloerverwarming? Puur omdat dan alles open moet om de buizen (of mat) te kunnen leggen?

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Iemand wel eens van Huber kranen gehoord? Waren ze bij Paul Roescher groot fan was.

Dacht zelf dat het Germasian was, maar zou een bekend Zwitsers merk zijn. Hier op het forum komt die hele naam niet voor.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m181087
  • Laatst online: 23:53
Volgens de eigen website is Huber Italiaans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Requiem19 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 15:54:
Met badkamers geldt bijna nog meer dan bij keukens dat je het zo goedkoop / duur ku t maken als je wilt.

Je kunt prima alles los kopen (makkelijker dan bij keukens) en dan de allergoedkoopste installateur erbij zoeken.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Doet me denken aan:
Afbeeldingslocatie: https://s2.dmcdn.net/v/6BGgl1VZfLKaNQ-iC/x1080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Freakie1NL schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 12:08:
[...]

Als je zelf ook in Houten in de buurt woont, kan ik je wel een andere ZZP'er aanraden. Die werkt dan wel weer exclusief met een andere zaak hier in de buurt, maar die hebben (hoewel af en toe wat hogere prijzen) wel voor een winkel met showroom normale prijzen.

Mijn ervaring met Aangenaam Badkamers is overigens waardeloos te noemen, zou daarom daar ook nooit iets aanschaffen. Als je premium prijzen rekent, en premium wil uitstralen moet je ook premium service kunnen verlenen.
We wonen idd daar in de buurt.

Kun je iets meer toelichten over (gebrek aan :?) service bij AB? Ik vond ze in de winkel best goed overkomen, maarja mijn vrouw is nogal een luxe-paardje en daar wordt weleens misbruik van gemaakt. Als ze bij een spiegel staat te kijken van 2.000 euro en aangeeft dat de prijs wel meevalt bijvoorbeeld (ik zeg dr altijd de mond te houden maar soms vergeet ze dat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

m181087 schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 21:51:
Volgens de eigen website is Huber Italiaans
Die had ik inmiddels ook gevonden, maar reviews over het bedrijf of over ervaring met hun producten heb ik nog niet kunnen vinden.

#team_UTC+1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Sport_Life schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 22:08:
[...]

We wonen idd daar in de buurt.

Kun je iets meer toelichten over (gebrek aan :?) service bij AB? Ik vond ze in de winkel best goed overkomen,
Tja nou dat precies, de typische verkopers. In de winkel is alles mogelijk, niets is te gek. Terwijl ik heel duidelijk aangaf hoe de badkamer en naar m.i. de limitaties daarvan er uitzien. "Maar nee deze zaak kan alles regelen". Komen ze vervolgens langs zijn er toch de nodige beren op de weg, tja had bijna iets van "told you so". Maar enfin ter plaatse thuis met de verkoper wat opties en alternatieve besproken. Alweer was niets te gek. Wel frappant gezien situatie net een moment eerder. Maar hij zou e.e.a wel even op papier zetten en een offerte uitbrengen. Zou ik binnen 2 dagen hebben.

Verbaasd want gemiddeld in de markt toch wel zeker een week tussen gesprek en offertes.

Je raad het al, na 2 dagen nog niets. Heb ze een week gegeven en toen nog niets. Uiteindelijk moeten bellen. "Ja het was druk, maar hij komt er vandaag aan". Weer niets ontvangen. Uiteindelijk veel later ontvangen, vol met zaken die niet besproken waren/anders dan besproken.

Daar verder maar niets meer mee gedaan, als het voortraject al zo moeilijk gaat.

Het zijn gewoon verkopers die het allemaal mooi weten te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Freakie1NL schreef op zondag 27 november 2022 @ 10:25:
[...]

Tja nou dat precies, de typische verkopers. In de winkel is alles mogelijk, niets is te gek. Terwijl ik heel duidelijk aangaf hoe de badkamer en naar m.i. de limitaties daarvan er uitzien. "Maar nee deze zaak kan alles regelen". Komen ze vervolgens langs zijn er toch de nodige beren op de weg, tja had bijna iets van "told you so". Maar enfin ter plaatse thuis met de verkoper wat opties en alternatieve besproken. Alweer was niets te gek. Wel frappant gezien situatie net een moment eerder. Maar hij zou e.e.a wel even op papier zetten en een offerte uitbrengen. Zou ik binnen 2 dagen hebben.

Verbaasd want gemiddeld in de markt toch wel zeker een week tussen gesprek en offertes.

Je raad het al, na 2 dagen nog niets. Heb ze een week gegeven en toen nog niets. Uiteindelijk moeten bellen. "Ja het was druk, maar hij komt er vandaag aan". Weer niets ontvangen. Uiteindelijk veel later ontvangen, vol met zaken die niet besproken waren/anders dan besproken.

Daar verder maar niets meer mee gedaan, als het voortraject al zo moeilijk gaat.

Het zijn gewoon verkopers die het allemaal mooi weten te brengen.
Waar ben jij uiteindelijk geslaagd ? (Pm?)

Ik wacht inmiddels ook alweer bijna 2 weken op de installatie kosten van AB , heb ook geen zin om erachteraan te bellen.

[ Voor 4% gewijzigd door Sport_Life op 27-11-2022 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pejdref
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13-09 13:36

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Gave badkamer, ontwerp heb je zelf gedaan?
Hoe breed is de doorgang tussen wasbak en douchewand? We zijn zelf bezig met het inrichten van een badkamer met een vergelijkbare opstelling bij binnenkomst en vragen ons af wat een comfortabele doorgang is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
Pejdref schreef op maandag 28 november 2022 @ 08:39:
[...]

Gave badkamer, ontwerp heb je zelf gedaan?
Hoe breed is de doorgang tussen wasbak en douchewand? We zijn zelf bezig met het inrichten van een badkamer met een vergelijkbare opstelling bij binnenkomst en vragen ons af wat een comfortabele doorgang is.
Yes, alles zelf bedacht, uitgetekend en door een installateur laten plaatsen. Toen we de woning kregen hebben we alle spullen in karton geknipt en neergezet, zodat we een idee kregen van welke afstanden goed werken voor ons. Kost een ochtendje. Aan de hand daarvan de definitieve plaatsing van douchewand, kranen, meubel, bad, lampen etc bepaald.

De doorloop tussen meubel en douchewand is 1.10 en dat voelt vrij ruim voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:00

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heel mooi! een keer wat anders dan die standaard betonnen graftombes :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-09 19:16
Ethirty schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 14:57:

Wij hebben hier (drenthe) materiaal voor 1 wc beneden en een badkamer boven (dubbele wastafel, bad, douche en wc) van 9m2 rond de €9200 betaald, incl elektrische vloerverwarming in de badkamer.

Montage via een ZZP'er die ook in de familie wat heeft gedaan en topwerk levert komt de montage incl verlaagd plafond rond de 9k uit.
Pagina: 1 ... 70 ... 126 Laatste