Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1

Pagina: 1 ... 73 ... 123 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanderwolf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:55
Aurum schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 09:08:
[...]

Wij hebben 2 verschillende kleuren toegepast alleen niet alles getegeld. Maar dit zou qua kleur een referentie voor je kunnen zijn.
[Afbeelding][Afbeelding]
Mooi👍 Mag ik vragen waar je het badkamermeubel van hebt en wat de maten zijn? Wij kijken naar iets soortgelijks (zwart hout) van 2.20 mtr

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aurum
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 14:06
Batilan schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 22:43:
[...]
Erg mooi! Mag ik vragen wat je op de wand hebt? (Materiaal en kleur). Kon het in de historie vanaf 2021 niet zo snel vinden.
Dankjewel! Maar natuurlijk mag je dat vragen :) we hebben zitten twijfelen maar uiteindelijk gekozen voor speciale badkamerverf van pure and original. Licetto heet de verf geloof ik in de kleur coffee cream. Ik vind het erg prijzig maar voor alsnog erg tevreden mee! Geen vlekken op de muur en alle is afneembaar met een doekje. Wel licht zijdeglans maar dat vind ik zelf mooi.
En de tegel op de wand in de douche is marazzi allmarble kleur imperiale.
vanderwolf schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 23:49:
[...]
Mooi👍 Mag ik vragen waar je het badkamermeubel van hebt en wat de maten zijn? Wij kijken naar iets soortgelijks (zwart hout) van 2.20 mtr
Dankjewel! Ik kan je helaas niet verder helpen ben ik bang. We hebben het meubel zelf gemaakt dus ik heb geen adres voor je. En ben een hobbyist meubelmaker dus ook helaas geen bedrijf ;). De maat van de kast is 2,40m, 50cm diep en 50cm hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-06 20:43
-edit: knip-

[ Voor 94% gewijzigd door Aubergine op 15-07-2023 13:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 22:22

Rzaan

Altijd zoekende

Aubergine schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 14:22:
Wij gaan waarschijnlijk voor twee verschillende tegels (dank aan iedereen die met tips en suggesties kwamen!).

Wij vroegen ons alleen af in hoeverre beige en antraciet tegels tijdloos zijn of dat het VT-wonen trends zijn.
Niets is tijdloos.
Dus maak je niet druk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batilan
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:55
Aurum schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 10:35:
[...]

Dankjewel! Maar natuurlijk mag je dat vragen :) we hebben zitten twijfelen maar uiteindelijk gekozen voor speciale badkamerverf van pure and original. Licetto heet de verf geloof ik in de kleur coffee cream. Ik vind het erg prijzig maar voor alsnog erg tevreden mee! Geen vlekken op de muur en alle is afneembaar met een doekje. Wel licht zijdeglans maar dat vind ik zelf mooi.
En de tegel op de wand in de douche is marazzi allmarble kleur imperiale.
Bedankt! Direct een kleurenstaal en inspiratie magazine besteld :)
Nog een vraagje: hoe zijn je muren opgebouwd, wij hebben kalkzandsteen muren, de ervaring is dat als je deze glad stuct er op termijn nog wel scheuren in zullen ontstaan. Of heb je keramische muren (Poriso oid?), of wellicht afgewerkt met watervast gips / Gyproc?

Ik zie nu ook nog dat je (solid surface) wastafels hebt van de vorm welke wij ook graag zouden plaatsen. We hebben al een solid surface bad gekocht (zie plaatje) omdat we die beslist wilden hebben (ook al proefgezeten), maar merken dat de solid surface wastafels soms wel wat afwijken qua kleur. De vraag is hoe erg dat is omdat ze beiden aan een andere kant van de badkamer staan en lichtinval vaak meer verschil maakt dan een daadwerkelijke kleurverschil

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ArvkD7uKkccYfzbuIGAjS7dP75o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4Ma4JKep50D8XIS1ARcn4Ii0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurum
  • Laatst online: 14:06
Batilan schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 18:12:
[...]

Bedankt! Direct een kleurenstaal en inspiratie magazine besteld :)
Nog een vraagje: hoe zijn je muren opgebouwd, wij hebben kalkzandsteen muren, de ervaring is dat als je deze glad stuct er op termijn nog wel scheuren in zullen ontstaan. Of heb je keramische muren (Poriso oid?), of wellicht afgewerkt met watervast gips / Gyproc?

Ik zie nu ook nog dat je (solid surface) wastafels hebt van de vorm welke wij ook graag zouden plaatsen. We hebben al een solid surface bad gekocht (zie plaatje) omdat we die beslist wilden hebben (ook al proefgezeten), maar merken dat de solid surface wastafels soms wel wat afwijken qua kleur. De vraag is hoe erg dat is omdat ze beiden aan een andere kant van de badkamer staan en lichtinval vaak meer verschil maakt dan een daadwerkelijke kleurverschil

[Afbeelding]
Wat leuk om te horen! Ik ben erg enthousiast over pure and original, ook hun andere verven zijn aan te raden.

Wij hebben 2 soorten wanden in de badkamer, wel beide gestuct. De muur waar ons bad meubel aanhangt is kalkzandsteen en de wand van de toilet is een voorzet wand van hout met watervaste gipsplaten. Onze kalkzandstenen wand is nog niet gescheurd en de gipsplaten wand ook niet. Wat je wel ziet is de overgang van kalkzandsteen naar gipsplafond dat het daar vaak wel gaat scheuren.

Ik moet zeggen dat ik me ook een beetje zorgde maakten over de kleurverschillen tussen solidsurface waskommen, mat acryl bad en glans toiletpot. Uiteindelijk nu alles staat valt het allemaal erg mee, ook omdat ze allemaal ten opzichte van elkaar in een andere hoek staan valt het niet echt op. We waren ook liever voor een solid surface bad gegaan maar toch vanwege het gewicht niet aangedurfd op de trap.
Ik weet niet of ik ergens bij een post heb gezet, maar de wastafels zijn van x2o :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
FreezingPixels schreef op zondag 8 januari 2023 @ 09:09:
Hier maar even verder:

[...]

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

De blauwe tegels:
De wand en vloer tegels:
-Quarter Square op de vloer en Square Venice op de wanden.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

De kleuren in het echt zijn wel wat anders dan op de foto's van de leverancier en m'n render is iets te geel. De kranen zijn zwarte Dornbracht kranen uit de Meta serie. Dikke tip om die in Duitsland te bestellen, scheelt echt enorm met de Nederlandse prijzen. Besteld via deze webshop: https://www.badart-shop.de/ Heeft wel 2 maanden geduurd voordat ze geleverd werden maar telefonisch en per email super goed bereikbaar op vragen. Ik heb de waskommen daar ook besteld.

Het wastafelmeubel laten we op maat maken door de keukenleverancier.
Waar heb je de vloertegels in het echt kunnen zien? Ik kan zo snel geen verkooppunten vinden in NL. Het zijn prachtige tegels!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gdvm
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 12:24
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tiQWLwotkyIao8005quSG9YkPMI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZDEQpjLoNk8yhnw5on1CYy2D.jpg?f=fotoalbum_large

Heeft iemand nog tips voor de spot verlichting in onze badkamer? Dit is hoe ze nu uitgelijnd zijn, 6 stuks dimbare plafondspots. Ze worden in de vloerplaten gegoten dus moet al ver vooraf de positie bepalen.
In de plattegrond is het badkamermeubel niet ingetekend. Die wordt 120 cm breed en 46 cm diep, tegen de bovenste muur, zie ook stroompunt voor spiegelverlichting en de wandcontactdozen daar. We willen graag een spiegel erbij met ingebouwde verlichting. Vraag me af of de plaatsing van spots wel zo handig is omdat je dan voor je spiegel mogelijk toch in je eigen schaduw staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gdvm
bottom line schreef op maandag 16 januari 2023 @ 00:29:
[...]

6 spots + Spiegelverlichting in een ruimte van een 8m2?

Wil je spots van 1watt plaatsen? Want dit lijkt me veel te veel. Wat is het nut van 2 rijen? 1 rij van 3 is toch genoeg?
In onze huidige badkamer zitten minstens zoveel niet-dimbare spots per m2, en dat is niet overdreven licht. Ik zou moeten checken hoeveel watt die zijn. Maar ik heb liever iets teveel dan iets te weinig licht. Ze kunnen straks toch gedimd worden.
Of vind iedereen dit overdreven veel spots?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:04
t14wo schreef op zondag 15 januari 2023 @ 21:51:
[...]

Waar heb je de vloertegels in het echt kunnen zien? Ik kan zo snel geen verkooppunten vinden in NL. Het zijn prachtige tegels!
In Sneek: https://www.juliusvanderwerf.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervanhuizen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-06 11:09
gdvm schreef op maandag 16 januari 2023 @ 00:28:
[Afbeelding]

Heeft iemand nog tips voor de spot verlichting in onze badkamer? Dit is hoe ze nu uitgelijnd zijn, 6 stuks dimbare plafondspots. Ze worden in de vloerplaten gegoten dus moet al ver vooraf de positie bepalen.
In de plattegrond is het badkamermeubel niet ingetekend. Die wordt 120 cm breed en 46 cm diep, tegen de bovenste muur, zie ook stroompunt voor spiegelverlichting en de wandcontactdozen daar. We willen graag een spiegel erbij met ingebouwde verlichting. Vraag me af of de plaatsing van spots wel zo handig is omdat je dan voor je spiegel mogelijk toch in je eigen schaduw staat?
In je eigen schaduw staan valt denk ik wel mee doordat je twee rijen hebt en dus veel indirect licht en ook doordat licht weerspiegelt in je spiegels! Heb je lichte of donkere tegels? Zijn het spots die breed licht afgeven of juist heel gericht? Dat zijn dan nog wel zaken om te checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Nu online
Bedankt. Ik kijk nog even verder. Sneek en Groningen zijn mij te ver. Ik zie nu wel een paar andere winkels, maar niet met de specifieke tegels in ‘terazzo’.

Welke heb je op de foto daar? Is dat de Loft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
t14wo schreef op maandag 16 januari 2023 @ 09:30:
[...]

Bedankt. Ik kijk nog even verder. Sneek en Groningen zijn mij te ver. Ik zie nu wel een paar andere winkels, maar niet met de specifieke tegels in ‘terazzo’.

Welke heb je op de foto daar? Is dat de Loft?
Quarter Square op de vloer en Square Venice op de wanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Nu online
FreezingPixels schreef op maandag 16 januari 2023 @ 09:48:
[...]

Quarter Square op de vloer en Square Venice op de wanden.
Dankje! Had helemaal niet gezien dat de vloer anders was. Laatste vraag: kan je iets over meterprijzen kwijt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreezingPixels
t14wo schreef op maandag 16 januari 2023 @ 10:01:
[...]

Dankje! Had helemaal niet gezien dat de vloer anders was. Laatste vraag: kan je iets over meterprijzen kwijt?
Prijs van september was 74 euro/m2 inclusief BTW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gdvm
pietervanhuizen schreef op maandag 16 januari 2023 @ 09:16:
[...]

In je eigen schaduw staan valt denk ik wel mee doordat je twee rijen hebt en dus veel indirect licht en ook doordat licht weerspiegelt in je spiegels! Heb je lichte of donkere tegels? Zijn het spots die breed licht afgeven of juist heel gericht? Dat zijn dan nog wel zaken om te checken.
We nemen lichte tegels. Het zijn inbouwspotjes met GU10 fitting. lijken mij vrij standaard spotjes. Als ik het zo hoor denk ik dat het inderdaad wel mee zal vallen. En we nemen waarschijnlijk een spiegel met direct licht. Ga toch wel kijken of de spotjes qua plaatsing nog iets dichter de naar de muren kunnen. Vind het moeilijk in te schatten of het geen overkill is, in onze huidige badkamer zijn het geen led of dimbare spots maar wel ongeveer net zoveel per m2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pietervanhuizen
gdvm schreef op maandag 16 januari 2023 @ 22:35:
[...]

We nemen lichte tegels. Het zijn inbouwspotjes met GU10 fitting. lijken mij vrij standaard spotjes. Als ik het zo hoor denk ik dat het inderdaad wel mee zal vallen. En we nemen waarschijnlijk een spiegel met direct licht. Ga toch wel kijken of de spotjes qua plaatsing nog iets dichter de naar de muren kunnen. Vind het moeilijk in te schatten of het geen overkill is, in onze huidige badkamer zijn het geen led of dimbare spots maar wel ongeveer net zoveel per m2
Oh wij hebben er ook 6 in een kleinere badkamer! 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alic3
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05-07-2024
Iemand tips voor betaalbare (<2500) solid surface (half)vrijstaande baden? X2O is scherp geprijsd, maar heeft niet heel veel keuze. Bij Riluxa is wel wat te vinden, maar geen ervaring met deze webshop. Iemand nog andere tips? Het valt me op dat de gewone badkamerzaken echt heel duur zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:26
Alic3 schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 08:53:
Iemand tips voor betaalbare (<2500) solid surface (half)vrijstaande baden? X2O is scherp geprijsd, maar heeft niet heel veel keuze. Bij Riluxa is wel wat te vinden, maar geen ervaring met deze webshop. Iemand nog andere tips? Het valt me op dat de gewone badkamerzaken echt heel duur zijn.
https://www.maxaro.nl/bad...-170x80cm-mat-wit-125058/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alic3
Bedankt! Maxaro had ik al een beetje afgeschreven omdat de rest van de showroom niet heel inspirerend is. Maar de solid surface baden daar zijn toch ook wel scherp geprijsd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:26
Alic3 schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 09:01:
[...]

Bedankt! Maxaro had ik al een beetje afgeschreven omdat de rest van de showroom niet heel inspirerend is. Maar de solid surface baden daar zijn toch ook wel scherp geprijsd.
Ja, ik vind Maxaro ook niet heel inspirerend, maar qua prijzen doen ze daar weinig verkeerd. Heb mijn vorige badkamer voor een aardig deel daar afgenomen (meubel + kom, wandtegel, douchewand). Dat gecombineerd met mooie kranen en wat designtegels en dan krijg je toch een vrij aardige badkamer voor niet te veel geld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alic3
Blik1984 schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 09:04:
[...]

Ja, ik vind Maxaro ook niet heel inspirerend, maar qua prijzen doen ze daar weinig verkeerd. Heb mijn vorige badkamer voor een aardig deel daar afgenomen (meubel + kom, wandtegel, douchewand). Dat gecombineerd met mooie kranen en wat designtegels en dan krijg je toch een vrij aardige badkamer voor niet te veel geld
Dat rondshoppen voor de beste prijs/kwaliteit/uitrstraling ben ik ook aan het doen.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dof
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:26

dof

In onze nieuwe badkamer wil WAF een douchekraan, naast of in ieder geval buiten de douchekop en douchestraal gemonteerd zien, omdat ze dan niet eerst onder de douche hoeft te staan om te voelen of het water voldoende op temperatuur is :) .

Beetje zoals op dit plaatje (alleen willen wij geen regendouche)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RMrWeny6W60Uv_eX83R6KBe5BKc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/vtHd7T5cePydkTapfpzsuttX.png?f=user_large

Nu wilde ik graag een inbouwkraan monteren, zodat er niet zoveel kraangedoe uitsteekt. Ik dacht aan het monteren van deze van iBox van Hans Grohe waar allerlei types kranen op gemonteerd kunnen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LP1Kn5wLoY-QQFZUIrLvAB1zm5I=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/HFA6sVMddLpVBwLedwVuqTsS.png?f=user_large

Nu is dat ding (zag ik bij Hornbach waar ze deze hebben liggen) best een gevaarte om in te bouwen. Verkoper zei: "dan gebruik je toch een voorzetwandje" maar dat kan ik niet vanwege de ruimte en wil het dus toch in de muur inbouwen, terwijl de unit eigenlijk meer bedacht is op -inderdaad- achter een wandje. Ik denk er dus aan om gat te maken en sleuven voor slangen te frezen en hoop dan dat ie , na de slangen aangesloten te hebben en ingemetseld te hebben, een beetje stevig zit (want ik kan hem niet vooraf ergens inschroeven zoals in de handleiding aangegeven).

Heeft iemand ervaring met het in de muur bouwen van zo'n iBox unit? Werkt dat een beetje?

Of zijn er alternatieven voor kranen inbouw in de muur? Of doen jullie dat anders?

Gasloos sinds feb23, WP: Pana Mono 9j, WPB: Auer Air 200l, PV: 14x290 Wp

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Barre_Code
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:31
dof schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 16:09:
In onze nieuwe badkamer wil WAF een douchekraan, naast of in ieder geval buiten de douchekop en douchestraal gemonteerd zien, omdat ze dan niet eerst onder de douche hoeft te staan om te voelen of het water voldoende op temperatuur is :) .

[Afbeelding]

Nu wilde ik graag een inbouwkraan monteren, zodat er niet zoveel kraangedoe uitsteekt. Ik dacht aan het monteren van deze van iBox van Hans Grohe waar allerlei types kranen op gemonteerd kunnen.

[Afbeelding]

Nu is dat ding (zag ik bij Hornbach waar ze deze hebben liggen) best een gevaarte om in te bouwen. Verkoper zei: "dan gebruik je toch een voorzetwandje" maar dat kan ik niet vanwege de ruimte en wil het dus toch in de muur inbouwen, terwijl de unit eigenlijk meer bedacht is op -inderdaad- achter een wandje. Ik denk er dus aan om gat te maken en sleuven voor slangen te frezen en hoop dan dat ie , na de slangen aangesloten te hebben en ingemetseld te hebben, een beetje stevig zit (want ik kan hem niet vooraf ergens inschroeven zoals in de handleiding aangegeven).

Heeft iemand ervaring met het in de muur bouwen van zo'n iBox unit? Werkt dat een beetje?

Of zijn er alternatieven voor kranen inbouw in de muur? Of doen jullie dat anders?
Heb zelf net de badkamer zo goed als klaar en met de IBox. Deze kan je zeker wel in de muur metselen en is dus niet per definitie voor een holle wand. Het zwarte draaielement is zodat je hem kan fixeren op een holle wand en heb je dan dus niet nodig. Je dient dan wel de iBox vast te zetten met pluggen/schroeven in de 4 gaten. De inbouwdiepte goed in de gaten houden, er staat een max en min kant op de zijkant.

Maar… de iBox is zover ik weet ook alleen voor Hansgrohe elementen. Daar ben je dus aan gebonden. Het voordeel is dat de iBox al erg lang bestaat en blijft bestaan. Als het element wat je erin zet stuk gaat na bijv 10 jaar kan je er redelijk zeker van zijn dat er vervangende onderdelen zijn. Dat is, denk ik, bij veel fabrikanten niet het geval. Daarom koos ik voor de Ibox (zie ook mijn eerdere post dat je dat spul wat goedkoper bij onze oosterburen kan halen ) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dof

dof

Barre_Code schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 22:12:
[...]

Heb zelf net de badkamer zo goed als klaar en met de IBox. Deze kan je zeker wel in de muur metselen en is dus niet per definitie voor een holle wand. Het zwarte draaielement is zodat je hem kan fixeren op een holle wand en heb je dan dus niet nodig. Je dient dan wel de iBox vast te zetten met pluggen/schroeven in de 4 gaten. De inbouwdiepte goed in de gaten houden, er staat een max en min kant op de zijkant.
Mooi, dank je. Maar zet je dan de ibox vast met 4 pluggen in het resterende stuk muur wat je hebt na het uithakken van dat (redelijk diepe) gat?
Maar… de iBox is zover ik weet ook alleen voor Hansgrohe elementen. Daar ben je dus aan gebonden. Het voordeel is dat de iBox al erg lang bestaat en blijft bestaan. Als het element wat je erin zet stuk gaat na bijv 10 jaar kan je er redelijk zeker van zijn dat er vervangende onderdelen zijn. Dat is, denk ik, bij veel fabrikanten niet het geval. Daarom koos ik voor de Ibox (zie ook mijn eerdere post dat je dat spul wat goedkoper bij onze oosterburen kan halen ) :)
Inderdaad, je zit wel vast aan Hans Grohe, maar die heeft een redelijk assortiment zag ik. En inderdaad belangrijk dat je er aan de voorkant bij kunt zodat je na 10 jaar of zo kunt wisselen als het spul verkalkt is (gebeurt toch altijd), of als het stuk gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre_Code
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:31
dof schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 22:37:
[...]

Mooi, dank je. Maar zet je dan de ibox vast met 4 pluggen in het resterende stuk muur wat je hebt na het uithakken van dat (redelijk diepe) gat?

[...]
Dat klopt. Ik weet niet in welke muur je wilt gaan hakken, maar er moet wel wat overblijven om hem vast te zetten. Alleen fixeren met cement zou ik afraden. Inbouwdiepte is zeker 8cm, maar er komt soms nog iets bij door het afmontagedeel, dat zeker goed checken (kan ook via hansgrohe zelf die hebben prima klantenservice).

Hier had ik volgens mij >8cm nodig iets van 10. De oplossing was een voorzetwand 7cm en erachter een vierkant in het beton uithalen. Als je bijvoorbeeld een y-tong muurtje hebt kan je ook bijvoorbeeld een paar cm verdikken en dubbel verlijmt tegelen, dan heb je ook voldoende. Het is even goed uitzoeken en passen en meten. Als het een buitenmuur betreft uitkijken met spouw/koudelek en bevriezing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dof

dof

Barre_Code schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 22:59:
[...]

Dat klopt. Ik weet niet in welke muur je wilt gaan hakken, maar er moet wel wat overblijven om hem vast te zetten. Alleen fixeren met cement zou ik afraden. Inbouwdiepte is zeker 8cm, maar er komt soms nog iets bij door het afmontagedeel, dat zeker goed checken (kan ook via hansgrohe zelf die hebben prima klantenservice).

Hier had ik volgens mij >8cm nodig iets van 10. De oplossing was een voorzetwand 7cm en erachter een vierkant in het beton uithalen. Als je bijvoorbeeld een y-tong muurtje hebt kan je ook bijvoorbeeld een paar cm verdikken en dubbel verlijmt tegelen, dan heb je ook voldoende. Het is even goed uitzoeken en passen en meten. Als het een buitenmuur betreft uitkijken met spouw/koudelek en bevriezing.
Nee, gelukkig geen gehak in buitenmuur nodig :) . Maar ik weet nog niet precies hoe dik de muur is (we wonen er pas kort), dat ga ik checken. Diepte van 8 -10 cm moet te doen zijn.

Dank voor je info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-06 20:56
Even een vraagje , wat zijn jullie bevindingen mbt levertijden van producten over het algemeen?

Ben zelf een planning aan het maken zodat we in eind juni breken en begin juli opbouwen.

AnimeAdicted

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alic3
Offens1490 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 07:15:
Even een vraagje , wat zijn jullie bevindingen mbt levertijden van producten over het algemeen?

Ben zelf een planning aan het maken zodat we in eind juni breken en begin juli opbouwen.
Een deel is direct verkrijgbaar, en wat er niet is heeft een levertijd van 4-12 weken. Ik ben van plan om kleine dingen nu al te bestellen, die kan ik toch makkelijk opslaan en dan heb ik het maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jak
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 19-03-2023

Jak

a

[ Voor 99% gewijzigd door Jak op 18-02-2023 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervanhuizen
Jak schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 19:20:
Hopelijk plaats ik mijn vraag op de juiste plaats. Heeft iemand ervaring met een bad van Wiesbaden of Wisa? Kan op internet geen gebruikerservaringen vinden. Prijs is in verhouding gunstig. Dank vast!
Wij hebben een tesa wisa wave, en die ligt goed. Maar ik raad aan om er gewoon in te gaan liggen in een showroom en niet af te gaan op mijn review 😄 dat vond ik wel leerzaam, er vielen toch wel baden af met droog testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldmemberf1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-06 10:44
Kan iemand mij het idee van de Easydrain uitleggen?

Wij hebben zo'n easmydrain compact 30 erin zitten, maar er blijven nauwelijks haren achter. In onze oude douche moesten we elke week het bakje schoonmaken. Gaat dat allemaal de leidingen in met als gevolg een mega ontstopping over een tijdje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine

[ Voor 98% gewijzigd door Aubergine op 15-07-2023 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Nu online
Aubergine schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 12:15:
[...]

We hebben de opties eens uitgewerkt in blender.

Links (optie 1) is alles in een kleur met 60x60 tegels.
Rechts (optie 2) is een antraciet accent van 30x60 (60x60 zag er niet uit)

***members only***

We vinden het accent eigenlijk net niet. Heeft iemand nog suggesties en/of tips?
Gewaagd, maar kan heel gaaf zijn: een XXL tegel in marmer.

https://www.benacci.com/wandpaneel-pietra-marble-grigio.html

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vUbLqlXFW7HaBCAEksVaznxQ4U0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3SrjhToR2XY6MJpkcFgzACLR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

t14wo schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 14:02:

Gewaagd, maar kan heel gaaf zijn: een XXL tegel in marmer.
Vergis je niet in het plaatsen.
En bij breuk, ben je de klos.
Zelfs bij tegels van 120 x 120 haken veel tegelzetters al af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AGD
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 14-06 16:18

AGD

[...]

***members only***

We vinden het accent eigenlijk net niet. Heeft iemand nog suggesties en/of tips?
Wat denk je van witte tegels op de wanden en een accent wand (bijv. met groene of blauwe tegels in een visgraat of hexagonale patroon) achter de badmeubel?

De beige is een mooie licht en neutraal kleur, maar op de vloer én alle wanden is het saai, en misschien een beetje te donker voor het antraciet accent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 21:57
dof schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 22:37:
[...]

[...]

Inderdaad, je zit wel vast aan Hans Grohe, maar die heeft een redelijk assortiment zag ik. En inderdaad belangrijk dat je er aan de voorkant bij kunt zodat je na 10 jaar of zo kunt wisselen als het spul verkalkt is (gebeurt toch altijd), of als het stuk gaat.
je kan m ook prima alleen met tegellijm of cementgebonden stuc vast zetten hoor. Want de meeste wanden zijn niet zo dik dat je na t uithakken van t gat nog ruimte hebt om te boren.

Als ie helemaal omhult is met tegelijm zit ie sterk zat vast.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praliwi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-06 08:43
[...]

***members only***

Je douche is 90cm breed? Ik zou dan eens 90x90 tegels pakken, op zowel de vloer als de muren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alic3
[...]

***members only***

Je hoeft niet álles te tegelen denk ik. Die muur van de radiator kan ook prima gestuct/geschilderd worden. En misschien dat je alleen de douche tegelt. Of bij je wastafel alleen tot 150 ofzo. Dat oogt ook meteen wat rustiger door het gebrek een voegen. En het scheelt weer tegenwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dof

dof

Makrolon schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 15:59:
[...]

je kan m ook prima alleen met tegellijm of cementgebonden stuc vast zetten hoor. Want de meeste wanden zijn niet zo dik dat je na t uithakken van t gat nog ruimte hebt om te boren.

Als ie helemaal omhult is met tegelijm zit ie sterk zat vast.
Heb jij dat gedaan? Goed om te horen want ik heb vandaag even nagemeten maar het is helaas maar een enkelsteens muurtje van ~ 10cm dik, waar die iBox in moet. Dus gaat het me niet lukken dat met vier schroeven vast te zetten op een achterwand als er ook al 8 cm uitgehakt moet. De wand achter het muurtje is bezet met allemaal kasten dus minder erg. En van daaraf kan ik het evt ook wel netjes dichtmetselen.

Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me
  • Laatst online: 23:15

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
[...]

***members only***

zandkleur gaat niet zo lekker met grijs dan moet je eerder denken aan iets bruinigs of bv stroken uit dezelfde kleur familie maar dan wat verschillende "tinten" . zoals op deze foto, mat wit kan denk ik ook wel nice zijn, maar dan moet je het denk ik eigenlijk omdraaien en de zand kleur als accent gebruiken.
of ik schat heel de kleur verkeerd in, dat kan natuurlijk ook :+

Afbeeldingslocatie: https://www.sanidirect.nl/media/mageplaza/blog/post/t/e/tegels.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door twain4me op 21-01-2023 18:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t14wo
  • Nu online
Rzaan schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 15:45:
[...]

Vergis je niet in het plaatsen.
En bij breuk, ben je de klos.
Zelfs bij tegels van 120 x 120 haken veel tegelzetters al af.
Die ik noem zijn hard PVC platen. Dus lichtgewicht, makkelijk te bewerken en geen probleem met breken.

En daarnaast: zo’n grote tegel is vooral lastig om boven te krijgen. Zorg ervoor datie op maat is, evt. gaten erin voor de kraan en dan is het plaatsen met glaszuignappen echt niet zo lastig.met 1 plaat ben je klaar voor een hele zijde bij de douche. Lijkt mij, behalve dat het wat lomp is, juist sneller.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t14wo
  • Nu online
dof schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 17:37:
[...]

Heb jij dat gedaan? Goed om te horen want ik heb vandaag even nagemeten maar het is helaas maar een enkelsteens muurtje van ~ 10cm dik, waar die iBox in moet. Dus gaat het me niet lukken dat met vier schroeven vast te zetten op een achterwand als er ook al 8 cm uitgehakt moet. De wand achter het muurtje is bezet met allemaal kasten dus minder erg. En van daaraf kan ik het evt ook wel netjes dichtmetselen.

Thanks!
Vastzetten met alleen snelcement/tegellijm is meer dan voldoende. Dat droogt snel en hard uit. Waarom zou je daarna nog moeten schroeven? Gaat meer dan prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:27

Sport_Life

Solvitur ambulando

Members only:

Commentaar?
Is onze 2e offerte, die andere kwam een stuk hoger uit en communicatie was beroerd
Members only:

Ik zit met die Magnum mat, is 2m2 /300w niet wat weinig?

[ Voor 13% gewijzigd door Sport_Life op 22-01-2023 00:33 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

t14wo schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 22:41:
[...]

Die ik noem zijn hard PVC platen. Dus lichtgewicht, makkelijk te bewerken en geen probleem met breken.

En daarnaast: zo’n grote tegel is vooral lastig om boven te krijgen. Zorg ervoor datie op maat is, evt. gaten erin voor de kraan en dan is het plaatsen met glaszuignappen echt niet zo lastig.met 1 plaat ben je klaar voor een hele zijde bij de douche. Lijkt mij, behalve dat het wat lomp is, juist sneller.
Ah, ik zag staan 'Wandpanelen van 70% natuurlijk marmer' en daardoor dacht ik dat het zwaar zou zijn.
Zo'n PVC plaat willen wij wellicht als achterwand in de toilet.

Een echte tegel van dat formaat plaatsen is geen kattepis. Zwaar, lomp, gelijkmatig lijmen, etc,
Zo werd me verteld door een tegelzetter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m181087
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19:40
Sport_Life schreef op zondag 22 januari 2023 @ 00:26:
***members only***

Commentaar?
Is onze 2e offerte, die andere kwam een stuk hoger uit en communicatie was beroerd
***members only***

Ik zit met die Magnum mat, is 2m2 /300w niet wat weinig?
Geen extreme prijs in mijn opinie. Niet heel duur en niet heel goedkoop.
Het is altijd moeilijk om echt te vergelijken. Veel ligt eraan hoe luxe keuzes je maakt. Jouw Hansgrohe kranen heb je bijvoorbeeld in chroom, maar ook in geborsteld goud/koper. En opbouw of inbouw. Dat kan je alleen op de kranen al een paar honderd Euro schelen.
Ook heb je het over 'tegels' alsof dat er standaard bij zit, maar je kan van 30x60 witte tegels van €25 de vierkante meter tot gekleurde hand gebakken 10x30 tegels van €150 de vierkante meter.
Op basis van je huidige aanlevering is dat moeilijk in te schatten.

Maar is die 2m2 de enige verwarming die je krijgt in de badkamer? En doe je nog wtw of inbouw/opbouw?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makrolon
dof schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 17:37:
[...]

Thanks!
Ja hoor meerdere malen, echt geen probleem. Er komt ook amper kracht op zon kraan te staan natuurlijk.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

m181087 schreef op zondag 22 januari 2023 @ 10:02:
[...]

Geen extreme prijs in mijn opinie. Niet heel duur en niet heel goedkoop.
Het is altijd moeilijk om echt te vergelijken. Veel ligt eraan hoe luxe keuzes je maakt. Jouw Hansgrohe kranen heb je bijvoorbeeld in chroom, maar ook in geborsteld goud/koper. En opbouw of inbouw. Dat kan je alleen op de kranen al een paar honderd Euro schelen.
Ook heb je het over 'tegels' alsof dat er standaard bij zit, maar je kan van 30x60 witte tegels van €25 de vierkante meter tot gekleurde hand gebakken 10x30 tegels van €150 de vierkante meter.
Op basis van je huidige aanlevering is dat moeilijk in te schatten.

Maar is die 2m2 de enige verwarming die je krijgt in de badkamer? En doe je nog wtw of inbouw/opbouw?
Kleur vd kranen is inderdaad goud (opbouw), tegels zijn 60x60 en 1 muurtje is visgraat 5x20cm oid. Niet het goedkoopste qua tegels maar ook zeker niet enorm duur.

Verwarming zit ik inderdaad nog mee want Magnet is cop 1 en ook te weinig vrees ik. Wellicht een ir handdoeken paneel erbij.

Hoe hebben anderen de verwarming opgelost ?

Het is onze 3e nieuwe badkamer en gaandeweg hebben we geleerd dat het vooral praktisch moet zijn, dus geen kommetjes of vrijstaand bad enzo.

[ Voor 7% gewijzigd door Sport_Life op 22-01-2023 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
Sport_Life schreef op zondag 22 januari 2023 @ 13:54:
[...]

Kleur vd kranen is inderdaad goud (opbouw), tegels zijn 60x60 en 1 muurtje is visgraat 5x20cm oid. Niet het goedkoopste qua tegels maar ook zeker niet enorm duur.

Verwarming zit ik inderdaad nog mee want Magnet is cop 1 en ook te weinig vrees ik. Wellicht een ir handdoeken paneel erbij.

Hoe hebben anderen de verwarming opgelost ?

Het is onze 3e nieuwe badkamer en gaandeweg hebben we geleerd dat het vooral praktisch moet zijn, dus geen kommetjes of vrijstaand bad enzo.
Is het erg dat radiator cop 1 heeft elektrische?

Was aan denken juist geen vloerverwarming,( vrouw legt matten neer.)
Dacht zelf aan Radiator + infrarood spiegel na douchen is het toch warm.

Of zie ik iets over het hoofd?

AnimeAdicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirhc_95
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-06 18:41
Ik heb eindelijk mijn eerste appartement kunnen kopen en krijg half februari de sleutel :) De badkamer en het losse toilet zijn alleen wel aan vervanging toe en wil dit dan ook maar meteen aanpakken. Alleen zit ik nu al het hele weekend te dubben over de indeling. De badkamer is 2,72 meter lang en 1,73 breed, helaas zit er meteen bij binnenkomst rechts een flinke koof. Naast een inloopdouche en wasmeubel moet ik de wasmachine en droger er ook nog in kwijt.

Gisteren ben ik bij een winkel langs geweest, volgens de verkoper zou een designradiator een probleem worden vanwege de krappe doorloop door de koof in combinatie met het wasmeubel ertegenover en hij adviseerde daarom vloerverwarming.

Nu heb ik zelf nog wat zitten puzzelen in de planner van SaniDirect (dank voor de tip!) en kom op het onderstaande uit, met radiator dus! Ik vind een Scandinavische stijl badkamer wel mooi en wil op de muur van 173 cm en een van de zijwanden van de douche lichtblauwe of groene tegels laten plaatsen en de rest wit. Het blok rechtsachter van 60 x 60 cm moet de wasmachine en droger voorstellen.

Nu is mijn vraag, hebben jullie handige tips voor de indeling? De douche is nu 80 x 80 cm, is dit ruim genoeg of wat aan de krappe kant? En het wasmeubel is nu 45 cm diep, zou ik hier beter eentje van 40 cm kunnen nemen of lever je dan teveel op opbergruimte/comfort in?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZnqHK28CbRl9cO26j8KQ8p9kPJM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QXeVQqjGqruBDfn5WAI7HzpP.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Sirhc_95 op 22-01-2023 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ben2513
  • Laatst online: 11-06 21:48
In onze badkamer van 2x2m zit nu nog een elektrische handdoekradiator van 700W die de boel warm houdt. Geen idee hoe heet het water is, immers stel ik de thermostaat in op 20 graden en prima. Helaas verbruikt hij wel redelijk veel stroom.

In de kamer naast de badkamer zit nog een vvw-verdeler met een vrije groep. Heeft iemand hier ooit een lto-radiator aangesloten op zo een verdeler? De aanvoertemperatuur van de vloerverwarming zit maar tussen 24 en 35 graden, dus ik vrees dat dit niet gaat lukken. Vloer- of wandverwarming installeren zit er nu helaas eerst even niet in.

[ Voor 6% gewijzigd door ben2513 op 23-01-2023 10:19 ]

Tussenwoning bj. 1979; Dak Rc 6.5, muren Rc 2, vloer Rc 6.4, ramen HR++; Vloerverwarming; Vaillant 75/6 WP; 10* 345WP op zuiden, 20*345 op noorden = 8000 kWh p/j; Energielabel A+++; Gasloos sinds 18 juli 2022.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:42
Hoe zouden jullie hier mee omgaan?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xAOpj6L9HCGXZB6Ig6viqQgzOxA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Ucy1EsGf56kXK9xaTgEdOgue.png?f=user_large

Het gaat dus vooral om dat gaatje wat buiten de 'nis' valt :P
We kunnen natuurlijk alsnog een stukje voorzetwand (15cm breed ish) daar plaatsen en dat mee betegelen. Zoals @SquareOne hieronder zegt, idd dan aan beide zijden voor symmetrie.
Zat zelf nog te denken aan een stukje glas op maat (alleen kan ik geen webshop vinden die zo'n stukje wil leveren binnen 3 weken).

Of hebben jullie nog een ander mooi idee?

[ Voor 6% gewijzigd door Richh op 23-01-2023 16:29 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:11
Richh schreef op maandag 23 januari 2023 @ 16:24:

[Afbeelding]

We kunnen natuurlijk alsnog een stukje voorzetwand (15cm breed ish) daar plaatsen en dat mee betegelen, maar ik zat zelf nog te denken aan een stukje glas op maat (alleen kan ik geen webshop vinden die zo'n stukje wil leveren binnen 3 weken).

Ik zou 't dichtzetten en betegelen. Dan aan de andere kant ook om symmetrisch te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gdvm
Misschien dat ze het hier kunnen? https://www.glazz.nl/

Zou het zelf ook dicht maken, lijkt me ook mooier..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m181087
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19:40
Ik zou alleen de buitenste stukken (30 cm oid) dicht maken, maar wel het hele stuk betegelen. Dan heb je gelijk een inham om je shampoo e.d. in te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 30-05 07:49
Voor mijn verbouwing ben ik me aan het orienteren op badkamer producten en kwam dit topic tegen - ik vroeg me af of er ervaringen zijn met het merk "Saniclear" voor kranen. De prijzen zijn aanzienlijk minder dan de concurrentie, maar als ik het zo lees hebben de kranen wel een keramisch binnenwerk en vijf jaar garantie, wat echt wel netjes is naar mijn mening. Maar goed, ik heb er verder totaal geen verstand van.

[ Voor 6% gewijzigd door the-hyrax op 24-01-2023 12:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:44
Richh schreef op maandag 23 januari 2023 @ 16:24:

[Afbeelding]

We kunnen natuurlijk alsnog een stukje voorzetwand (15cm breed ish) daar plaatsen en dat mee betegelen. Zoals @SquareOne hieronder zegt, idd dan aan beide zijden voor symmetrie.
Zat zelf nog te denken aan een stukje glas op maat (alleen kan ik geen webshop vinden die zo'n stukje wil leveren binnen 3 weken).

Extra stukje glas plakken gaat niet mooi worden denk ik. Je krijgt het er niet lekker tussen, moet flink gaan kitten etc etc.
Ik ga mee met de optie van @SquareOne
the-hyrax schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 12:02:
Voor mijn verbouwing ben ik me aan het orienteren op badkamer producten en kwam dit topic tegen - ik vroeg me af of er ervaringen zijn met het merk "Saniclear" voor kranen. De prijzen zijn aanzienlijk minder dan de concurrentie, maar als ik het zo lees hebben de kranen wel een keramisch binnenwerk en vijf jaar garantie, wat echt wel netjes is naar mijn mening. Maar goed, ik heb er verder totaal geen verstand van.
zolang je de vraag 'waarom is het zoveel goedkoper?' niet kan beantwoorden zou ik er met een grote boog omheen lopen.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FitTiv
  • Laatst online: 22:37
Ik kan in ieder geval geen bedrijfssite vinden. Dat doet me vrezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
Ik ook niet, maar als ik de SKU zoek dan vind ik alleen dit artikel, maar ook Boss & Wessing, welke SKU 1 letter afwijkt maar het product lijkt echt exact hetzelfde. Dus lijkt mij een soort white label product dat door een store rebranded kan worden, alleen heeft Boss & Wessing dus weer 2 jaar garantie in plaats van 5.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• t14wo
  • Nu online
the-hyrax schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 12:23:
Ik ook niet, maar als ik de SKU zoek dan vind ik alleen dit artikel, maar ook Boss & Wessing, welke SKU 1 letter afwijkt maar het product lijkt echt exact hetzelfde. Dus lijkt mij een soort white label product dat door een store rebranded kan worden, alleen heeft Boss & Wessing dus weer 2 jaar garantie in plaats van 5.
De wondere wereld van kranen is extreem ondoorzichtig. Er zijn al vele pogingen geweest hier om dat te structureren, maar de ervaringen en meningen lopen teveel uiteen en er is niemand die écht kan vertellen hoe het nu zit.

Je hebt een aantal bekende merken zoals Grohe (kent iedere Nederlander). Dan heb je wat hippe merken zoal Brauer en Hotbath die graag heel highend willen overkomen en schermen met italiaans design etc. maar eigenlijk ook gewoon chinese inkoop zijn. En als laatste heb je een enorme groep aan huismerklijnen die allemaal chinese import zijn, maar dan gebrand:
- Mandemakers heeft 'Ben' (knipoog naar de oprichter)
- Sanitairkamer heeft Saniclear
- X2O heeft Blaufoss
- Tegeldepot heeft Wiesbaden

En zo zijn er nog veel meer. Het grote nadeel is dat je geen idee heft of je nu betaalt voor het hippe merk (Hotbath), of dat je betaalt omdat het uit goede materialen bestaat. Ik lees over Brauer dat het binnenwerk en inbouwdeel nogal plastic-fantastic is, terwijl de prijs behoorlijk hoog is. Dan zie ik het binnenwerk van een Saniclear, die heel scherp geprijsd zijn en dan ziet dat er gewoon prima uit. Massief messing, meramische schijven etc.

Ik zit in precies dezelfde zoektocht om de kranen voor de badkamer uit te zoeken en het is een waar doolhof. Ik ben nu op het volgende overizcht gekomen:

Bij de Brauer heb ik een offerte gevraagd welke dus dik 300 euro korting bood op de internetprijs. Nog steeds erg duur. En daarnaast lees ik ervaringen hier op Tweakers dat Brauer een loslatende coating heeft op goud/messingkleurige kranen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ufw2dq4QLcN7NrP3MVk-VkL5NUw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/czxZE60vOZEwQss0XGE83XtW.png?f=fotoalbum_large

Nog even een overzicht van wat ik kan vinden.

Merken:
Brauer
Er is NIETS te vinden over de geschiedenis op de website van Brauer, wat doet vermoeden dat het een nieuw merk is. Ze zijn 'van Nederlandse bodem', oftewel een klein merkje dat zich profileert in enkel Nederland en geen gerenomeerd groot merk. Dit doet vermoeden dat het Chinese import is. Er is geen KvK inschrijving te vinden van Brauer op de website. Al met al komt het wat schimmig over en neigt het naar een hippe facade om Chinees spul tegen hoge prijzen te verkopen.

Prijs:
Vrij hoog geprijsd, waarbij er vaak korting mogelijk is bovenop de internetprijs.

Kwaliteit:
Afgaande op foto's hebben de inbouwdelen handige toevoegingen voor installateurs zoals een ingebouwde waterpas, maar verder ziet het er enorm plastic uit. Van Brauer lees ik in ieder geval wat ervaringen op Tweakers over loslatende coatings en wisselende afwerking van verschillende sets.

Hotbath
Zoals ze zich noemen: Italian Bathroomware, maar ook hier gewoon een Nederlands bedrijf. Ze zeggen dat productie in Italië plaatsvindt. Italianen kunnen fantastisch designen, maar produceren is niet perse een verkoopargument. Ze staan niet bekend om hun kwaliteit en betrouwbaarheid. (o.a. auto's)

Prijs:
Hoog geprijsd, waarbij er vaak korting mogelijk is bovenop de internetprijs.

Kwaliteit:
Er is hier weinig te vinden over de kwaliteit van de kranen.

De huismerken
Deze allemaal samen, omdat ik niet verwacht dat er veel verschil zal zitten in de producten. Het is allemaal whitelabel productie. De prijs is er daar dan ook wel naar. Als ik kijk naar bijvoorbeeld Saniclear, dan ziet dit er eigenlijk meer dan prima uit. En dat tegen een prijs minder dan de helft van Hotbath. Eerlijk gezegd denk ik niet dat je een slechte koop kan doen als je voor huismerkspul gaat. Er is natuurlijk ook een partij minder in de keten, wat zomaar 50% van de inkoop haalt.

Als iemand aanvullingen heeft laat dat weten. Ik ben benieuwd of we een beter overzicht kunnen maken.

[ Voor 35% gewijzigd door t14wo op 24-01-2023 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Maar waarom niet gewoon ene Grohe of Hans Grohe kraan?
Niks mis mee, en ook niet (extreem) prijzig.

Aan de andere kant; als je een el cheapo kraan kunt vinden die je mooi vindt, en 1/3 van een Grohe kraan kost. Dan kun je 'm ook drie keer vervangen mocht die stuk gaan...

Met inbouw zou ik gewoon naar A-merken kijken en geen risico willen lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shwan
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-06 18:31
Nogmaals, kijk naar B Dutch (maken hun eigen kranen, dus die zetten kwaliteit hoog ivm hun naam) kranen of Damixa (hebben HotBath overgenomen in 2019, maar bestaan zelf al veel langer) kranen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Nu online
SquareOne schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 14:36:
Maar waarom niet gewoon ene Grohe of Hans Grohe kraan?
Niks mis mee, en ook niet (extreem) prijzig.

Aan de andere kant; als je een el cheapo kraan kunt vinden die je mooi vindt, en 1/3 van een Grohe kraan kost. Dan kun je 'm ook drie keer vervangen mocht die stuk gaan...

Met inbouw zou ik gewoon naar A-merken kijken en geen risico willen lopen.
Er wordt heel veel inbouw verkocht nu en dat speelt 'A-merken' natuurlijk volledig in de hand. Want dan heb je een goed extra argument. Want inbouw vervangen is natuurlijk drama. Ik denk echter niet dat je met een huismerkkraan lekkage gaat krijgen. Hooguit krijg je een kapotte/stroef lopende thermostaatkraan. Maar je kunt zelfs overwegen om een extra thermostaatonderdeel direct bij aankoop van je badkamer te kopen, zodat je die vast hebt liggen. Dan blijf je qua prijs nog steeds enorm onder de hippe merken. Want ook Hothbath of Brauer is het nog maar de vraag hoelang die onderdelen kunnen leveren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richh
@t14wo ik ben ooit gestart aan een vergelijk wat lijkt op jouw post. En er is nog zó veel meer. Iedere badkamer toko waar we langs gingen resulteerde uiteindelijk in meer keuze, ipv meer duidelijkheid :P
Uiteindelijk geldt dit niet alleen voor kranen, maar ook voor meubels...

Eentje die naar mijn idee nog wel meegenomen kan worden is Q1 Sanitair met spul van Wolfsburg.
Is niet duur dus zal ook wel AliExpress spul zijn, al ziet het er niet verkeerd uit en voelt het ook best goed aan.

Hoe dan ook, uiteindelijk zijn wij maar terug gevallen op de 'bekende' merken. Uiteindelijk wil je toch alles van 1 merk (zeker als je niet voor chroom kiest) en we kwamen anders toch op een combi van kraan X van merk 1 en kraan Y van merk 2. En als je dan ook nog eens op de prijs gaat letten valt er een hele hoop af. Kortom, uiteindelijk uitgekomen op Grohe, Geberit en V&B.

Misschien wel leuk, huidige staat :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c2da4V_3aRm8K-ZWcAASPD-cTe8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jp8P1IKfGLL4PkRIUFDuzB8Q.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
t14wo schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 14:25:
[...]

De wondere wereld van kranen is extreem ondoorzichtig. Er zijn al vele pogingen geweest hier om dat te structureren, maar de ervaringen en meningen lopen teveel uiteen en er is niemand die écht kan vertellen hoe het nu zit.

Je hebt een aantal bekende merken zoals Grohe (kent iedere Nederlander). Dan heb je wat hippe merken zoal Brauer en Hotbath die graag heel highend willen overkomen en schermen met italiaans design etc. maar eigenlijk ook gewoon chinese inkoop zijn. En als laatste heb je een enorme groep aan huismerklijnen die allemaal chinese import zijn, maar dan gebrand:
- Mandemakers heeft 'Ben' (knipoog naar de oprichter)
- Sanitairkamer heeft Saniclear
- X2O heeft Blaufoss
- Tegeldepot heeft Wiesbaden

En zo zijn er nog veel meer. Het grote nadeel is dat je geen idee heft of je nu betaalt voor het hippe merk (Hotbath), of dat je betaalt omdat het uit goede materialen bestaat. Ik lees over Brauer dat het binnenwerk en inbouwdeel nogal plastic-fantastic is, terwijl de prijs behoorlijk hoog is. Dan zie ik het binnenwerk van een Saniclear, die heel scherp geprijsd zijn en dan ziet dat er gewoon prima uit. Massief messing, meramische schijven etc.

Ik zit in precies dezelfde zoektocht om de kranen voor de badkamer uit te zoeken en het is een waar doolhof. Ik ben nu op het volgende overizcht gekomen:

Bij de Brauer heb ik een offerte gevraagd welke dus dik 300 euro korting bood op de internetprijs. Nog steeds erg duur. En daarnaast lees ik ervaringen hier op Tweakers dat Brauer een loslatende coating heeft op goud/messingkleurige kranen.

[Afbeelding]

Nog even een overzicht van wat ik kan vinden.

Merken:
Brauer
Er is NIETS te vinden over de geschiedenis op de website van Brauer, wat doet vermoeden dat het een nieuw merk is. Ze zijn 'van Nederlandse bodem', oftewel een klein merkje dat zich profileert in enkel Nederland en geen gerenomeerd groot merk. Dit doet vermoeden dat het Chinese import is. Er is geen KvK inschrijving te vinden van Brauer op de website. Al met al komt het wat schimmig over en neigt het naar een hippe facade om Chinees spul tegen hoge prijzen te verkopen.

Prijs:
Vrij hoog geprijsd, waarbij er vaak korting mogelijk is bovenop de internetprijs.

Kwaliteit:
Afgaande op foto's hebben de inbouwdelen handige toevoegingen voor installateurs zoals een ingebouwde waterpas, maar verder ziet het er enorm plastic uit. Van Brauer lees ik in ieder geval wat ervaringen op Tweakers over loslatende coatings en wisselende afwerking van verschillende sets.

Hotbath
Zoals ze zich noemen: Italian Bathroomware, maar ook hier gewoon een Nederlands bedrijf. Ze zeggen dat productie in Italië plaatsvindt. Italianen kunnen fantastisch designen, maar produceren is niet perse een verkoopargument. Ze staan niet bekend om hun kwaliteit en betrouwbaarheid. (o.a. auto's)

Prijs:
Hoog geprijsd, waarbij er vaak korting mogelijk is bovenop de internetprijs.

Kwaliteit:
Er is hier weinig te vinden over de kwaliteit van de kranen.

De huismerken
Deze allemaal samen, omdat ik niet verwacht dat er veel verschil zal zitten in de producten. Het is allemaal whitelabel productie. De prijs is er daar dan ook wel naar. Als ik kijk naar bijvoorbeeld Saniclear, dan ziet dit er eigenlijk meer dan prima uit. En dat tegen een prijs minder dan de helft van Hotbath. Eerlijk gezegd denk ik niet dat je een slechte koop kan doen als je voor huismerkspul gaat. Er is natuurlijk ook een partij minder in de keten, wat zomaar 50% van de inkoop haalt.

Als iemand aanvullingen heeft laat dat weten. Ik ben benieuwd of we een beter overzicht kunnen maken.
Dank, goede uiteenzetting. Nu zie ik ook dat bijvoorbeeld X2O acht jaar garantie op hun merk biedt, dat is natuurlijk ook zeker netjes.

@SquareOne Precies wat je zegt, voor de prijs van een Grohe kan ik drie keer een Saniclear kopen... dan is min of meer de vraag: is dat nodig? Best case: het is niet nodig, worst case: het is drie keer nodig. Ik heb ook het gevoel dat er in badkamer-land echt enorme marges zijn op dit soort producten dus dat je op zn minst 50% betaalt voor de naam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:44
Alleen als bij iedere van die 3 keer je badkamer overstroomt omdat het kraanwerk gaat lopen terwijl je op vakantie bent ben je veel duurder uit.
Dus het klinkt leuk, ik vervang die el-cheapo wel als het kapot is. Maar gezien het om water gaat kan het flinke schade opleveren.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• t14wo
  • Nu online
Flix20 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 15:38:
Alleen als bij iedere van die 3 keer je badkamer overstroomt omdat het kraanwerk gaat lopen terwijl je op vakantie bent ben je veel duurder uit.
Dus het klinkt leuk, ik vervang die el-cheapo wel als het kapot is. Maar gezien het om water gaat kan het flinke schade opleveren.
Maar je badkamer loopt niet over als een kraan ‘kapot’ gaat. Zoals ik hierboven zei ontploft een kraan niet.
Het komt 99/100 keer neer op:
- Hij blijft druppelen en gaat niet meer lekker dicht
- De thermostaatknop gaat stuk en loopt stroef

En zelfs al heb je de uitzonderlijke situatie dat de kraan terwijl je toevallig op vakantie bent zo erg stuk gaat dat hij volledig gaat lopen, dan heb je niets meer dan een hoge waterrekening. Je afvoer (bij bad/douche/wasbak) kan toch wel een open lopende kraan aan?

Mocht je dan die ene pechvogel zijn waarbij je kraan in de muur stuk gaat, dan is er altijd nog gewoon je verzekering die waterschade dekt.

wat mijn gevoel over die hippe merken nu juist zo versterkt is als ik daar een simpele baduitloop bekijk. Die is bij Hotbath 250 euro. Gewoon zo’n muuruitloop. Zonder binnenwerk, want die koop je los. Dus voor een metalen pijpje betaal je 250 euro. Ik heb in het toilet een inbouwkraantje zitten van AliExpress. Dat uitlooppijpje ziet er perfect uit. En die complete kraan kostte 25 euro. Als ik de foto’s van het binnenwerk van die huismerken vergelijk met die kraan, dan zie ik geen verschil. allemaal van massief messing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22:24
vuurtjih schreef op donderdag 22 december 2022 @ 20:34:
Crosspost met het nieuwbouwtopic:

Offerte voor het sanitair is binnen |:(

***members only***

Iemand nog tips om de prijs te drukken? :+

Is dit aan de dure kant of zijn dit helaas normale prijzen?

Voor de tegels afspraak op 4 januari, dan weten we pas het totaal plaatje.
Nu ook de tegelprijs binnen....

Members only:

Ik ben echt bang dat er vrij weinig onderhandelingsruimte meer is. Dit is wel exact wat we willen.
Iemand nog ideeën wat er mogelijk is?

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 497535

Zijn er mensen die ervaring hebben met het plaatsen van spiegelverwarming op openslaande spiegelkasten bestaande uit 1 of 2 deurtjes?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Flix20 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 15:38:
Heb jij ooit gehoord van iemand dat zijn kranen gingen lopen?
Zomaar ineens?
Druppelen wellicht, maar een kraan - hoe cheapo ook - gaat echt niet zomaar van de ene op de andere dag dusdanig kapot gaan dat je huis overstroomt.
Dat komt zeer zelden tot nooit voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Een vraagje, ons is nu een Hansgrohe Raindance Select geoffreerd maar ik zag dat die 16L/minuut doorstroomt en de Hansgrohe Vernis Blend maar 8L/minuut.
Met 2 badkamers en een warmtepomp (boiler) lijkt me die 2e veel fijner, iemand daar ervaring mee? Het prijsverschil is enorm, de Vernis is 400 euro goedkoper?!

Hansgrohe Raindance Select S 240 Powderrain thermostatische regendoucheset Brushed Bronze
Hansgrohe Vernis Blend

https://www.badkamerwinke...Ke4ol7B7vBv0aAolmEALw_wcB

https://www.x2o.nl/hansgr...8pte2yG3c_cEaAvDREALw_wcB

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blurk62
  • Laatst online: 14-06 17:47
[...]

***members only***

Ik zie op de plaatjes een muur die doorloopt tot aan het plafond. Dat is mooi maar ik zou het alleen doen als je heel erg zeker weet dat je ventilatie op orde is. Zelf ben ik hier destijds totaal niet over geadviseerd door de badkamerboer. De afzuiging van de mechanische ventilatie zat aan de andere kant van de douchemuur en er ontstond al na een jaar schimmel op het plafond. De vochtige lucht in de badkamer moet kunnen circuleren. Alleen een deur open zetten na het douchen is niet voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine

[ Voor 97% gewijzigd door Aubergine op 15-07-2023 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
Even een andere vraag mbt de badkamer. Hoe doen jullie de ruimtes verwarmen? Electrische radiator? Infrarood panelen? Radiator/handdoek droger?

Nu ik airco heb in de woonkamer draait nl de cv niet en dus ook de badkamer radiator niet.
Vloerverwarming heeft geen zin want nog altijd is mijn vrouw fan van badmatten.

AnimeAdicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwingyTwingy
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 23:54
Offens1490 schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 20:36:
Even een andere vraag mbt de badkamer. Hoe doen jullie de ruimtes verwarmen? Electrische radiator? Infrarood panelen? Radiator/handdoek droger?

Nu ik airco heb in de woonkamer draait nl de cv niet en dus ook de badkamer radiator niet.
2e thermostaat in de badkamer met 'gewone' radiator? Wij hebben hier nog alleen een radiator en een thermostaat in de woonkamer. Wellicht op termijn nog iets anders, maar voorlopig werkt dit prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t14wo
  • Nu online

Op papier lijkt infrarood voor jullie het beste. Een badkamer wil je graag snel en voor korte periode verwarmen. Stralingswarmte van een infraroodpaneel is heerlijk als je nat onder de douche vandaan komt. Daarnaast straalt zo’n paneel ook binnen een paar seconden Op vol vermogen en voelt het daarmee meteen warm. Als laatste argument is een badkamer klein. Dus met 1 zo’n paneel heb je overal stralingswarmte. Zodra je de badkamer uitloopt mag het daar ook weer afkoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
t14wo schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 15:19:
[...]

Op papier lijkt infrarood voor jullie het beste. Een badkamer wil je graag snel en voor korte periode verwarmen. Stralingswarmte van een infraroodpaneel is heerlijk als je nat onder de douche vandaan komt. Daarnaast straalt zo’n paneel ook binnen een paar seconden Op vol vermogen en voelt het daarmee meteen warm. Als laatste argument is een badkamer klein. Dus met 1 zo’n paneel heb je overal stralingswarmte. Zodra je de badkamer uitloopt mag het daar ook weer afkoelen.
Klopt badkamer is klein 2.8 bij 1.8.
Ter illustratie die beste weergeeft op de dikke wand na bij inloopdouche die komt er niet. En mijn raam loopt over gehele lengte.
Is bepaalde wattage aan te raden en grootte?
Ik kan die makkelijk verwerken in plafond ruimte zat.

Tevens gaan we bijna alles zelf doen behalve glasplaat.(geen zin dat te tillen en garantie :) )
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uze4qsYHQYM2fAC37kpxU3bJB1o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Ux9jHEctkDD6NE7YvIcNfRLw.png?f=fotoalbum_large

AnimeAdicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacbookProx
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-06 15:16
Zo’n plaat is vrij dik en kan wel wat hebben hoor eventueel. Is niet intens kwetsbaar zoals het beeld dat je bij glas hebt geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Nu online
Wat denken jullie qua tegelplan. Altijd vanuit het midden werken? Wij hebben de keuze uit 60x60 of 80x80. De ruimte is vanuit de deurdoorgang gezien 220cm breed. Werk je dan altijd vanuit het midden?

Dus in geval van 60cm wordt het dan 3x een hele tegel, en dan aan weerszijden 2x een stuk van 20cm.
En ik het geval van 80x80 is het 2 hele tegels en dan aan beide zijkanten een stuk van 30cm.

Wat zouden jullie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
t14wo schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 21:20:
Wat denken jullie qua tegelplan. Altijd vanuit het midden werken? Wij hebben de keuze uit 60x60 of 80x80. De ruimte is vanuit de deurdoorgang gezien 220cm breed. Werk je dan altijd vanuit het midden?

Dus in geval van 60cm wordt het dan 3x een hele tegel, en dan aan weerszijden 2x een stuk van 20cm.
En ik het geval van 80x80 is het 2 hele tegels en dan aan beide zijkanten een stuk van 30cm.

Wat zouden jullie doen?
Volledig betegeld wand? Of hangt / staat er nog een meubel, douchewand, bad, etc?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makrolon
t14wo schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 21:20:

Wat zouden jullie doen?
Je hoeft nooit minder dan een halve tegel te hebben. Dus in t geval van 60x60 2x een hele tegel en 2x een stuk van 50cm. 80 word 1 hele tegel en 2x 70cm.

Wat t mooiste is wisselt. Een wand zonder openingen vanuit t midden. Maar soms kom je net mooi met een hele tegel naast een raam uit oid als je iets naar rechts of links gaat

[ Voor 11% gewijzigd door Makrolon op 26-01-2023 21:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:01

Redelijk zelfde probleem hier, cv beneden draait op 40 graden en slaat snel af door vloerverwarming. Boven heb ik airco op de overloop, welke de badkamer mee pakt als de deur open staat. Maar de radiator was bijna altijd koud doordat de CV op een laag pitje staat.

Daarom ga ik voor magnum vloerverwarming + een elektrische handdoek radiator. Ik heb deze al staan als proef, en aangesloten op een HUE stekker. De radiator gaat bij inschakelen op de laatste stand, dus kan deze op 20 graden instellen en daarna eenvoudig bedienen via Homekit.

Op die manier kan ik de handdoeken drogen en de badkamer verwarmen, los van de CV.

Mijn verbouwing gaat trouwens dit weekend beginnen. Zelf slopen, daarna loodgieter voor het leidingwerk, zelf opbouwen en daarna tegelzetter en stukadoor voor de afwerking. Zal wel updates plaatsen hier. Afgelopen maanden al flink aan het shoppen geweest in NL en DE voor alle materialen. :)

No Shame, only Fame!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• praliwi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-06 08:43
Makrolon schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 21:27:
[...]

Je hoeft nooit minder dan een halve tegel te hebben. Dus in t geval van 60x60 2x een hele tegel en 2x een stuk van 50cm. 80 word 1 hele tegel en 2x 70cm.

Wat t mooiste is wisselt. Een wand zonder openingen vanuit t midden. Maar soms kom je net mooi met een hele tegel naast een raam uit oid als je iets naar rechts of links gaat
Dit. Naad in het midden ja. Maar, neem altijd eerst het raam als uitgangspunt als er een raam op de wand zit. Is de tegel breder dan het kozijn? Dan de naad in het midden van het kozijn doen en vanuit daar naar links een hele en naar rechts een hele tegel, en kijken hoe je dan uit zou komen. Als de tegel smaller is dan de tegel in het midden van het kozijn en vanuit daar weer naar links en rechts en kijken hoe je uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
Marcusso schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 23:47:
[...]

Redelijk zelfde probleem hier, cv beneden draait op 40 graden en slaat snel af door vloerverwarming. Boven heb ik airco op de overloop, welke de badkamer mee pakt als de deur open staat. Maar de radiator was bijna altijd koud doordat de CV op een laag pitje staat.

Daarom ga ik voor magnum vloerverwarming + een elektrische handdoek radiator. Ik heb deze al staan als proef, en aangesloten op een HUE stekker. De radiator gaat bij inschakelen op de laatste stand, dus kan deze op 20 graden instellen en daarna eenvoudig bedienen via Homekit.

Op die manier kan ik de handdoeken drogen en de badkamer verwarmen, los van de CV.

Mijn verbouwing gaat trouwens dit weekend beginnen. Zelf slopen, daarna loodgieter voor het leidingwerk, zelf opbouwen en daarna tegelzetter en stukadoor voor de afwerking. Zal wel updates plaatsen hier. Afgelopen maanden al flink aan het shoppen geweest in NL en DE voor alle materialen. :)
Thx voor de update. Duitsland heb ik al gekeken naar de tegels dat scheelt behoorlijk tov nl prijzen.
Waarschijnlijk halen we de rest in nl ivm sommige garanties etc.
Ben benieuwd laat maar fotos zien.

AnimeAdicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Nu online
Makrolon schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 21:27:
[...]

Goede opties! 70-80-70 is een prima indeling inderdaad. Denk dat dat wel heel mooi is.
SquareOne schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 21:24:
[...]

Volledig betegeld wand? Of hangt / staat er nog een meubel, douchewand, bad, etc?
Het betreft de vloer, en 2 wanden die met dezelfde maat tegel moet. Dit is de indeling, en het gaat om de twee wanden boven en onder + de vloer. De andere wanden worden met een kleine blauwe tegel gevuld.

Ik zal eens een tegelplan maken en kijken wat mooi uitkomt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MDPBqGJGxyr-O0rrRdXMRf-Hjqo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TBjy6g1DM06fRbDsWVgEjnPw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Nu online
Offens1490 schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 07:32:
[...]

Thx voor de update. Duitsland heb ik al gekeken naar de tegels dat scheelt behoorlijk tov nl prijzen.
Heb je goede webwinkels voor tegels uit Duitsland? Gister hebben we de tegels uitgezocht en natuurlijk waren zowel de vloertegel (€87), de wandtegel (€85) als de decortegeltjes (€82) allemaal behoorlijk aan de prijs.

Uiteindelijk is het ook gewoon zo dat als je eenmaal een mooi tegel hebt, dat het gewoon goed is en je niet teveel over de prijs in moet zitten, maar als ik dezelfde tegen 30% goedkoper kan krijgen, is dat toch lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:00
Vraag eens een offerte op bij Tegelkorting.nl. Mijn tegels gaan zij over 2 maanden leveren. Ze waren het goedkoopste wat ik kon vinden.

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
t14wo schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 07:40:
[...]

Heb je goede webwinkels voor tegels uit Duitsland? Gister hebben we de tegels uitgezocht en natuurlijk waren zowel de vloertegel (€87), de wandtegel (€85) als de decortegeltjes (€82) allemaal behoorlijk aan de prijs.

Uiteindelijk is het ook gewoon zo dat als je eenmaal een mooi tegel hebt, dat het gewoon goed is en je niet teveel over de prijs in moet zitten, maar als ik dezelfde tegen 30% goedkoper kan krijgen, is dat toch lekker.
Mmh dacht dat ik tegels van 40 p/m duur vond :$
Tja lastig waar ik gekeken heb is meer een outlet tegelwinkel en alleen al dicht in de buurt van Limburg hückelhoven. En dan is het ff kritisch kijken range tussen 15 en 30 M2. [urlhttps://www.fliesenmax.de/fliesen-hueckelhoven.html[/url]

Rest omgeving gekeken kan ik net zo goed in Nederland halen. Materiaal is gewoon duur
tegenwoordig. Tevens moet ik mijn tegels gewoon zien en voelen (mijn mening).

[ Voor 8% gewijzigd door Offens1490 op 27-01-2023 10:58 ]

AnimeAdicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:01
Offens1490 schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 07:32:
[...]

@t14wo

Ik ga voor tegels van Cifre Ceramics, de Pierre Black. Deze komen op de vloer en de wand van de douchecabine.

Ik heb uiteindelijk €39,95 per m2 betaald bij Tegels33, goede zaak! Maar het loont soms ook de moeite om te zoeken naar tegelzaken in het land waar de tegel vandaan komt. Die van mij komen bijvoorbeeld uit Spanje, en daar kan je ze voor €29,90 per m2 kopen.

Nu heb ik totaal maar 17m2 nodig, dus niet echt de moeite. Maar bij grotere oppervlaktes kan dat zeker schelen!

Trouwens een erg mooie tegel! Veel antraciet tegels hebben een blauwe waas over de tegel. En veel zwarte tegels (al dan niet met leisteen motief) zijn erg kil. Deze van Cifre is mooi diep zwart, met een iets warme bruine tint en een mooi Belgisch natuursteen motief. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Marcusso op 27-01-2023 11:30 ]

No Shame, only Fame!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
Sport_Life schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 10:08:
Een vraagje, ons is nu een Hansgrohe Raindance Select geoffreerd maar ik zag dat die 16L/minuut doorstroomt en de Hansgrohe Vernis Blend maar 8L/minuut.
Met 2 badkamers en een warmtepomp (boiler) lijkt me die 2e veel fijner, iemand daar ervaring mee? Het prijsverschil is enorm, de Vernis is 400 euro goedkoper?!

Hansgrohe Raindance Select S 240 Powderrain thermostatische regendoucheset Brushed Bronze
Hansgrohe Vernis Blend

https://www.badkamerwinke...Ke4ol7B7vBv0aAolmEALw_wcB

https://www.x2o.nl/hansgr...8pte2yG3c_cEaAvDREALw_wcB
Ik heb om dezelfde reden ook een douchekop (van Grohe) gekocht die 'maar' tot 8L per minuut laat doorlopen. Lijkt mij ook ruim voldoende; goedkoper in aanschaf, goedkoper in gebruik en meer geschikt voor een warmtepomp.

Maar ik kan je pas over 1-2 weken vertellen of het bevalt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirhc_95
Sirhc_95 schreef op zondag 22 januari 2023 @ 21:59:
Ik heb eindelijk mijn eerste appartement kunnen kopen en krijg half februari de sleutel :) De badkamer en het losse toilet zijn alleen wel aan vervanging toe en wil dit dan ook maar meteen aanpakken. Alleen zit ik nu al het hele weekend te dubben over de indeling. De badkamer is 2,72 meter lang en 1,73 breed, helaas zit er meteen bij binnenkomst rechts een flinke koof. Naast een inloopdouche en wasmeubel moet ik de wasmachine en droger er ook nog in kwijt.

Gisteren ben ik bij een winkel langs geweest, volgens de verkoper zou een designradiator een probleem worden vanwege de krappe doorloop door de koof in combinatie met het wasmeubel ertegenover en hij adviseerde daarom vloerverwarming.

Nu heb ik zelf nog wat zitten puzzelen in de planner van SaniDirect (dank voor de tip!) en kom op het onderstaande uit, met radiator dus! Ik vind een Scandinavische stijl badkamer wel mooi en wil op de muur van 173 cm en een van de zijwanden van de douche lichtblauwe of groene tegels laten plaatsen en de rest wit. Het blok rechtsachter van 60 x 60 cm moet de wasmachine en droger voorstellen.

Nu is mijn vraag, hebben jullie handige tips voor de indeling? De douche is nu 80 x 80 cm, is dit ruim genoeg of wat aan de krappe kant? En het wasmeubel is nu 45 cm diep, zou ik hier beter eentje van 40 cm kunnen nemen of lever je dan teveel op opbergruimte/comfort in?

[Afbeelding]
Sorry voor de kick, maar heeft iemand misschien nog goed tips voor mijn indeling? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SquareOne
Sirhc_95 schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 08:46:
[...]

Sorry voor de kick, maar heeft iemand misschien nog goed tips voor mijn indeling? :)
Ff zitten puzzelen maar ik kom niet echt anders uit.
Zou wel adviseren om gewoon een glazen douchecabine neer te zetten en niet nog met een muurtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirhc_95
SquareOne schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 09:28:
[...]

Ff zitten puzzelen maar ik kom niet echt anders uit.
Zou wel adviseren om gewoon een glazen douchecabine neer te zetten en niet nog met een muurtje.
Dank je wel voor het meedenken! Adviseer je de glazen wand puur om het ruimtelijker te laten ogen?

Mijn ouders hebben dit nu ook, maar ik word er een beetje simpel van om iedere keer na het douchen te wand droog te moeten maken. Vandaar en om de wasmachine/droger tegen water te beschermen in eerste instantie voor het muurtje gekozen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t14wo
  • Nu online
Sirhc_95 schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 22:15:
[...]

Dank je wel voor het meedenken! Adviseer je de glazen wand puur om het ruimtelijker te laten ogen?

Mijn ouders hebben dit nu ook, maar ik word er een beetje simpel van om iedere keer na het douchen te wand droog te moeten maken. Vandaar en om de wasmachine/droger tegen water te beschermen in eerste instantie voor het muurtje gekozen.
Elke keer schoonmaken is totaal niet nodig. Dat vind ik ook zo’n zwaktebod en armoe. Dat je zo graag luxe dingen wilt, dat je er vervolgens elke dag mee bezig moet zijn om het schoon te houden.

Zolang het drinkwater niet al te hard is, kom je prima weg bij eens in de 1/2 week wat anti-kalk erop spuiten.

Weet dat je bij tegels ook de boel moet schoonhouden omdat ook daarop net zo goed kalk hecht en het lelijk en dof wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:20
Als je opziet tegen de kalkaanslag, Investeer dan 1500 euro in een degelijke water ontharder.

Kalk krijg je bij tegels ook, duurt alleen wat langer voordat je het ziet.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
dof schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 16:09:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hier hebben we letterlijk een paar stenen uit de binnenmuur moeten slijpen om hem erin te zetten. Tegen de spouwmuurisolatie aan zeg maar. Inbouwdiepte van de ibox is vrij fors idd.

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
Tanuki schreef op zondag 29 januari 2023 @ 00:51:
[...]

Hier hebben we letterlijk een paar stenen uit de binnenmuur moeten slijpen om hem erin te zetten. Tegen de spouwmuurisolatie aan zeg maar. Inbouwdiepte van de ibox is vrij fors idd.
7cm als er nog tegels op de wand komen, dat moet echt gewoon lukken zonder stenen er uit te halen hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Makrolon schreef op zondag 29 januari 2023 @ 09:03:
[...]

7cm als er nog tegels op de wand komen, dat moet echt gewoon lukken zonder stenen er uit te halen hoor...
In mijn geval een 10 cm kalkzandsteen + een tegel van 1 cm. Maar haal maar eens meer dan de helft van je kalkzandsteen zonder hem er letterlijk uit te beuken. Hier was het weghalen van die paar stenen makkelijker (en ook wat ik wilde vermijden, totdat de eerste paar al los kwamen).

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t14wo
  • Nu online
Misschien een domme vraag, maar ik stel hem toch: hoe zorg je ervoor dat een een vrijstaand acrylbad niet verschuift? Een solid surface weegt 150 kilo, maar een acrylbad misschien 20-30 kilo. In de winkel duw je ze zo weg en ook als je erin gaat zitten wil het nog eens schuiven.

Je kan natuurlijk een dot kit onder het bad stoppen, maar zou dat echt genoeg zijn? Ik denk bijvoorbeeld ook aan kinderen die op de rand gaan hangen als het bad leeg is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:29

Fanta

FordPerformance™️

t14wo schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 22:44:
[...]

Zolang het drinkwater niet al te hard is, kom je prima weg bij eens in de 1/2 week wat anti-kalk erop spuiten.
En over een jaartje piepen omdat al je chroom aangetast is. Goed advies.. ;)

Een beter advies: spoel de muurtjes en je glas even koud af na het douchen, koud water zet nauwelijks kalk af. Dan houd je het een stuk langer netjes. Eens in de zoveel tijd even schoonmaken met goudzeep, maar NOOIT met anti-kalk of andere rotzooi.

Daily driver | Ford Fanta | 280PK | Orange Fury | Performance Pack

Pagina: 1 ... 73 ... 123 Laatste