Project badkamer gaat weer lekker hier

even ranten
Eerst begon aannemer al een week te laat (vorige klus liep uit, horen we vrijdag 15u terwijl hij de maandag daarop zou beginnen) dus we beginnen met een week lang alle materialen inclusief badkuip en tegels in de woonkamer staan. Oke, kan gebeuren...
Aannemer wou geen technische tekeningen, want dat klopte niet altijd, na het strippen hebben we alle spullen (die we al thuis hebben liggen) op de muur uitgetekend. Prima leek mij
Vervolgens blijkt na het slopen van de vloer onder de douche, dat onze douchedrain niet past omdat er precies een hele hoop leidingen door de betonvloer lopen op dat punt, en dat allemaal verlegd moet worden om ruimte te maken. Toegegeven, dat was ook niet geheel te voorzien maar er moest natuurlijk wel weer geld bij. Oke... kan gebeuren...
Vervolgens zet de installateur een voorzetwandje 5cm te ver naar links ondanks dat hij zelf letterlijk op de muur heeft getekend waar 'ie moet komen. Dat komt zo dan in de weg van het bad wat later geplaatst zou worden. Wordt gelukkig daarna direct opgelost, maar als ik dat zelf niet had nagemeten waren ze er waarschijnlijk pas achter gekomen nadat alles betegeld was...
Na het verleggen van de vloerleidingen wordt opeens 1 radiator in een andere kamer niet meer warm. Blijkt de retour niet goed aangesloten, dat liep naar niks (

) waar we nét iets te laat achter liepen met als gevolg water uit de elektradoos eronder, en dus de stroom er een nachtje af. Kan gebeuren.... wordt ook direct opgelost, maar als ik dit een week later had getest nadat men er beton over had gegoten, was er écht een probleem...
Vrijdag even kijken wat er allemaal is gelegd, steken eropeens 2 radiatorleidingen uit de vloer met een nieuw H-onderblok erop terwijl we al zo'n 90 graden onderblok hebben meebesteld bij onze badkamerradiator. Die leidingen moeten dus uit de muur komen en niet uit de vloer, wat logisch is als je handdoekradiator 1m20 hoog is. Gaan ze ook oplossen, maar als ik daar dan zelf niks over had gezegd...
En nu kom ik er net achter dat de aanvoer/afvoer en elektra voor in het badmeubel op 45cm boven de vloer hangen, terwijl de achterkant van het badmeubel met lades daar een blinde plaat heeft zitten. Die dingen moeten dus 30-40cm hoger zitten volgens mij...
En dat de hoekstropkranen die onder het bad komen te zitten (back-to-wall met kranen uit de badrand is het concept) lekker makkelijk op de muur gezet zijn, waardoor ze te ver uitsteken als ze dat bad er straks tegenaan gaan schroeven.
Voor de duidelijkheid we hebben meerdere aannemers over de vloer gehad en ook echt niet de goedkoopste gekozen, maar voor een bedrijf dat verstand van zaken leek te hebben. Maar ik vraag me inmiddels af wie hier de aannemer is
Toch wat vraagjes dan

hoeveel foutjes laten jullie een aannemer maken, in hoeverre controleren jullie de werkzaamheden, en hoeveel dagen mag een aannemer uitlopen? Kan ik bijvoorbeeld korting eisen, zo ja hoeveel is dan redelijk?
Het zou oorspronkelijk vorige week af moeten zijn (inclusief toilet beneden) maar er zit nog geen tegel op de muur zeg maar
[
Voor 3% gewijzigd door
Richh op 05-02-2023 15:45
]