Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1

Pagina: 1 ... 74 ... 122 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-05 15:31
Fanta schreef op maandag 30 januari 2023 @ 16:43:
[...]

En over een jaartje piepen omdat al je chroom aangetast is. Goed advies.. ;)

Een beter advies: spoel de muurtjes en je glas even koud af na het douchen, koud water zet nauwelijks kalk af. Dan houd je het een stuk langer netjes. Eens in de zoveel tijd even schoonmaken met goudzeep, maar NOOIT met anti-kalk of andere rotzooi.
Hoe je went of keert schoonmaken ontkom je helaas niet _O- .
En nee het is niet mijn grootste hobby :X
Af doen met een kleine trekker help ook best wel.

[ Voor 3% gewijzigd door Offens1490 op 30-01-2023 16:53 ]

AnimeAdicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
Ben nu beland op studie toilet.
Heeft iemand ervaring met randloze wc's?
Heb al e.e.a gelezen dat dan de rand dicht is en "makkelijker" schoon te maken is. Wat je nu met huidige wc wel hebt en is naar jaar niet"glad"

AnimeAdicted

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16:06

Fanta

FordPerformance™️

Offens1490 schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 16:20:
Heb al e.e.a gelezen dat dan de rand dicht is en "makkelijker" schoon te maken is. Wat je nu met huidige wc wel hebt en is naar jaar niet"glad"
Wat is nu precies de vraag? :?

Daily driver | Ford Fanta | 280PK | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
Fanta schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 16:27:
[...]

Wat is nu precies de vraag? :?
Nou de vraag of iemand ervaring mee heeft ten op zichte van oudere wc's.

Theorie lijkt het plausible dat weet ik niet excuus voor onduidelijkheid.

AnimeAdicted

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

Offens1490 schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 17:04:
[...]

Nou de vraag of iemand ervaring mee heeft ten op zichte van oudere wc's.

Theorie lijkt het plausible dat weet ik niet excuus voor onduidelijkheid.
De naam zegt het al: ‘randloos’. Dus makkelijker schoon te maken, omdat je niet achter een rand hoeft te hannesen. En dan heb je voor sommige mensen nog een stukje esthetiek, het ziet er vaak wat strakker en sjieker uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Batavia
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:53
Offens1490 schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 16:20:
Ik heb er een. De wc zelf is mooi en ideaal. Vooral geen rand waar aanslag aan blijft zitten.

Wel moet je dan een spoelbak hebben waar je wc blokjes in kan stoppen omdat je die niet aan de rand van je wc kan hangen. Dat deel vond ik verre van ideaal. Blokjes zijn duurder, gaan harder op en mechanisme is snel met zeepresten en niet makkelijk schoon te maken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:46
Batavia schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 19:14:
[...]

Ik heb er een. De wc zelf is mooi en ideaal. Vooral geen rand waar aanslag aan blijft zitten.

Wel moet je dan een spoelbak hebben waar je wc blokjes in kan stoppen omdat je die niet aan de rand van je wc kan hangen. Dat deel vond ik verre van ideaal. Blokjes zijn duurder, gaan harder op en mechanisme is snel met zeepresten en niet makkelijk schoon te maken
Ik kan prima een blokjeshouder op mijn randloos toilet hangen. Je moet de beugel daarvoor even ombuigen. Dan blijft hij gewoon zitten. Alternatief is een verfrisser die je met zo’n spuitje in de wc dropt. (WC eend Fresh disc)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naranya
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:58
t14wo schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 19:17:
[...]

Ik kan prima een blokjeshouder op mijn randloos toilet hangen. Je moet de beugel daarvoor even ombuigen. Dan blijft hij gewoon zitten. Alternatief is een verfrisser die je met zo’n spuitje in de wc dropt. (WC eend Fresh disc)
Of deze goedkopere variant van WC eend (te koop bij de AC-TION).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

Batavia schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 19:14:
[...]

Je moet niets. Er zijn genoeg mensen die geen blokjes gebruiken, omdat ze de waarde er niet van inzien. Waaronder ik.. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:02

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Rzaan schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 05:03:
[...]

Heb jij ooit gehoord van iemand dat zijn kranen gingen lopen?
Zomaar ineens?
Druppelen wellicht, maar een kraan - hoe cheapo ook - gaat echt niet zomaar van de ene op de andere dag dusdanig kapot gaan dat je huis overstroomt.
Dat komt zeer zelden tot nooit voor.
Ik wil toch even inhaken op goedkope kranen, ik heb namelijk zelf die vergissing ooit gemaakt in de keuken.

Haastig een kraan nodig, de lokale bouwmarkt had alleen een Tiger (praxis), dus die maar genomen omdat die er wel leuk uitzag. Waarschijnlijk een paar tientjes goedkoper dan een Grohe.

Na een jaar begon het neppe RVS look los te laten, na anderhalf jaar werd het kraanmechanisme "crunchy". Na een jaar of 4 begon ie te druppen en is ie vervangen door een Grohe.

Lang verhaal kort: Ik heb me 3 jaar zitten irriteren aan een kraan die ik 4 jaar gehad heb :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m181087
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:44
AtomicShockwave schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 09:51:
[...]
Lang verhaal kort: Ik heb me 3 jaar zitten irriteren aan een kraan die ik 4 jaar gehad heb :)
Heel terecht punt.

Maar je haalt hier gelijk ook het probleem aan dat vrijwel iedereen kent in badkamerland (en overigens ook in keukenland). Hoe weet je welk merk kraan wel lang mee gaat?
Sommige merken zijn rebrands van chinese rommel, anderen pretenderen 'italiaans design' en sommige merken zijn misschien scherp in de markt gezet. Je weet gewoon niet zeker dat elke goedkope kraan rommel is, en je weet al helemaal niet of een dure kraan ook echt een goede kraan is.

Het blijft voor mij in ieder geval afgaan op verhalen van anderen. En ook dan is het, naast de grote merken als Grohe en Hansgrohe die hun reputatie al jaren waar maken, aan jezelf om in te schatten welke ervaringen n=1 zijn en welke ervaringen echt op basis van de bouwkwaliteit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
[...]

Ik wil toch even inhaken op goedkope kranen, ik heb namelijk zelf die vergissing ooit gemaakt in de keuken.

Haastig een kraan nodig, de lokale bouwmarkt had alleen een Tiger (praxis), dus die maar genomen omdat die er wel leuk uitzag. Waarschijnlijk een paar tientjes goedkoper dan een Grohe.

Na een jaar begon het neppe RVS look los te laten, na anderhalf jaar werd het kraanmechanisme "crunchy". Na een jaar of 4 begon ie te druppen en is ie vervangen door een Grohe.

Blijft lastig. Ik denk dat white label kranen veel zijn verbeterd in kwaliteit de afgelopen jaren. Ik heb meerdere kranen van AliExpress en sommige al jaren. En die zijn echt gewoon perfect. Geen druppelen, niet stoef lopen, geen coating die eraf springt. Dus het blijft een loterij.

Inmiddels hebben verschillende badkamerzaken zulke eigen merken met gewoon lange garantie. Dus dat zegt wel wat over de te verwachten levensduur. Losse onderdelen voor reparatie zijn ook steeds langer beschikbaar.

En Grohe is ook niet alles. Heb nu 2 Grohe kranen die weliswaar een jaar of 8 oud zijn, maar waarvan de thermostaten beiden niet meer goed zijn, stroef lopen, doldraaien etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staalfreak
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21:23
[...]

Hebben zelf Dornbracht. Zeker niet goedkoop, maar wat in topkranen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Nu online

Rzaan

Altijd zoekende

[...]

Terecht verhaal.
Ik zou ook een goede kraan kopen.
Want zoals het cliché zegt: Goedkoop is duurkoop. En dat is niet voor niks een cliché geworden.
Maar om een verhaal van waterschade te koppelen aan een slechte kraan, dat vond ik overdreven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:02

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Rzaan schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 14:47:
[...]

Terecht verhaal.
Ik zou ook een goede kraan kopen.
Want zoals het cliché zegt: Goedkoop is duurkoop. En dat is niet voor niks een cliché geworden.
Maar om een verhaal van waterschade te koppelen aan een slechte kraan, dat vond ik overdreven.
Dat is natuurlijk ook overdreven. Maar een kraan is wel waar "the rubber meets the road". Een wandtegel of een wastafel ga je niet verslijten. En de boterzachte beweging van een goede mengkraan is iets waar ik erg blij van wordt :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mysterie
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 06-05 15:32
Ga nog maar eens een poging wagen:

Zijn hier mensen die ervaring hebben met Raab Kärcher als project leverancier? Wij hebben een zéér strak budget voor onze nieuwbouw, maar willen wel een bad in de badkamer.

Plan is om alles standaard te houden verder en zelf een Ikea wastafel of in de outlet ergens iets te scoren t.z.t, zelfde voor kranen, regendouche etc etc.

Weet iemand wat een simpel, half vrijstaande, back-to-wall plus minus qua kosten plaatje gaat doen Inclusief montage?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t14wo
Mysterie schreef op zondag 5 februari 2023 @ 11:50:

Zijn hier mensen die ervaring hebben met Raab Kärcher als project leverancier? Wij hebben een zéér strak budget voor onze nieuwbouw, maar willen wel een bad in de badkamer.

Plan is om alles standaard te houden verder en zelf een Ikea wastafel of in de outlet ergens iets te scoren t.z.t, zelfde voor kranen, regendouche etc etc.

Weet iemand wat een simpel, half vrijstaande, back-to-wall plus minus qua kosten plaatje gaat doen Inclusief montage?
Zeer strak budget icm een project leverancier én Raab is een slechte combinatie. Maar wat verwacht je? Per project verschilt toch wat je standaardbadkamer is, wat je terugkrijgt (of niet) als je zaken laat vervallen en wat de afgesproken prijzen zijn. Niemand gaat je hier kunnen helpen.

RK kan je toch gewoon van deze info voorzien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mysterie
t14wo schreef op zondag 5 februari 2023 @ 11:52:
[...]

Zeer strak budget icm een project leverancier én Raab is een slechte combinatie. Maar wat verwacht je? Per project verschilt toch wat je standaardbadkamer is, wat je terugkrijgt (of niet) als je zaken laat vervallen en wat de afgesproken prijzen zijn. Niemand gaat je hier kunnen helpen.

RK kan je toch gewoon van deze info voorzien?
Mijn verwachtingen zijn euh… nog niet bestaand :). Dit is ons eerste huis, ons eerste nieuwbouwhuis en de afspraak bij RK ga ik liever ietwat geïnformeerd aan dan dat ik daar als onwetende ‘sitting duck’ een easy money grab ga zijn voor de verkoper.

Wat we terugkrijgen is miniem, á € 2,5k. Vandaar dat we alles standaard gaan laten, want wat qua budget over blijft is niet veel. We zijn benieuwd naar ervaringen van anderen (al dan niet met RK) wat een bad hun heeft gekost, is alles. Dat lijkt me geen vreemde vraag in een badkamer topic?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t14wo
Mysterie schreef op zondag 5 februari 2023 @ 12:05:
[...]

Mijn verwachtingen zijn euh… nog niet bestaand :). Dit is ons eerste huis, ons eerste nieuwbouwhuis en de afspraak bij RK ga ik liever ietwat geïnformeerd aan dan dat ik daar als onwetende ‘sitting duck’ een easy money grab ga zijn voor de verkoper.

Wat we terugkrijgen is miniem, á € 2,5k. Vandaar dat we alles standaard gaan laten, want wat qua budget over blijft is niet veel. We zijn benieuwd naar ervaringen van anderen (al dan niet met RK) wat een bad hun heeft gekost, is alles. Dat lijkt me geen vreemde vraag in een badkamer topic?
Ik snap je overweging. Maar weet dat je bij projectleveranciers geen korting gaat krijgen. Dus je bent sowieso de sitting duck.

Voor aanschaf en installatie van een bad die er normaal niet inzit, zou ik op zo’n 3500. Dat is even mijn dikke duim. (1500 voor het bad, 2000 extra installatiekosten) maar het kan zomaar 4000 zijn omdat ze daar zin in hebben. :)

Hou er ook rekening mee dat je mogelijk verplicht een grotere WP boiler nodig gast hebben als je voor een bad kiest. Dat kan behoorlijk in de papieren lopen bij projectbouw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twi
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-04 10:32

twi

Mysterie schreef op zondag 5 februari 2023 @ 12:05:
[...]

Het is een prima vraag, maar ontzettend afhankelijk van de regels van je aannemer en projectleverancier. Bij ons is het een 1-2-3'tje tussen aannemer en projectleveranciers voor sanitair (Plieger), tegels (Bouwcenter RAB) en ook nog eens een losse tegelzetter. Individueel prima mee te schakelen, maar daardoor natuurlijk wel een troebele bende qua prijzen en met weinig flexibiliteit.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Het meeste geld ging uiteindelijk in het aanpassen van een deel van de tegels zitten. Maar aan de kranen en al het sanitair m.u.v. het bad kun je achteraf nog wat doen. Vandaar dat ook wij achteraf wel eigen meubels gaan plaatsen. En als de kranen écht niet bevallen, komen die t.z.t. ook nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mysterie
Bwoah, wat een prijzen 🥹

We hebben de mazzel geen WP te hebben, dus capaciteit vergroten zal niet aan de orde zijn. Badkamer vergroten zit al in de ruwbouw opties verrekend (inclusief extra tegels).

Fingers crossed dat er redelijk geprijsde baden zijn bij RK dan.

Thanks voor de inzichten tot dusver! Ben bleu in deze wereld, en budget inschatten en schuiven (tussen keuken en badkamer) is lastig merken we.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:25
Project badkamer gaat weer lekker hier :( even ranten :p

Eerst begon aannemer al een week te laat (vorige klus liep uit, horen we vrijdag 15u terwijl hij de maandag daarop zou beginnen) dus we beginnen met een week lang alle materialen inclusief badkuip en tegels in de woonkamer staan. Oke, kan gebeuren...

Aannemer wou geen technische tekeningen, want dat klopte niet altijd, na het strippen hebben we alle spullen (die we al thuis hebben liggen) op de muur uitgetekend. Prima leek mij :)

Vervolgens blijkt na het slopen van de vloer onder de douche, dat onze douchedrain niet past omdat er precies een hele hoop leidingen door de betonvloer lopen op dat punt, en dat allemaal verlegd moet worden om ruimte te maken. Toegegeven, dat was ook niet geheel te voorzien maar er moest natuurlijk wel weer geld bij. Oke... kan gebeuren...

Vervolgens zet de installateur een voorzetwandje 5cm te ver naar links ondanks dat hij zelf letterlijk op de muur heeft getekend waar 'ie moet komen. Dat komt zo dan in de weg van het bad wat later geplaatst zou worden. Wordt gelukkig daarna direct opgelost, maar als ik dat zelf niet had nagemeten waren ze er waarschijnlijk pas achter gekomen nadat alles betegeld was...

Na het verleggen van de vloerleidingen wordt opeens 1 radiator in een andere kamer niet meer warm. Blijkt de retour niet goed aangesloten, dat liep naar niks ( 8)7 ) waar we nét iets te laat achter liepen met als gevolg water uit de elektradoos eronder, en dus de stroom er een nachtje af. Kan gebeuren.... wordt ook direct opgelost, maar als ik dit een week later had getest nadat men er beton over had gegoten, was er écht een probleem...

Vrijdag even kijken wat er allemaal is gelegd, steken eropeens 2 radiatorleidingen uit de vloer met een nieuw H-onderblok erop terwijl we al zo'n 90 graden onderblok hebben meebesteld bij onze badkamerradiator. Die leidingen moeten dus uit de muur komen en niet uit de vloer, wat logisch is als je handdoekradiator 1m20 hoog is. Gaan ze ook oplossen, maar als ik daar dan zelf niks over had gezegd...

En nu kom ik er net achter dat de aanvoer/afvoer en elektra voor in het badmeubel op 45cm boven de vloer hangen, terwijl de achterkant van het badmeubel met lades daar een blinde plaat heeft zitten. Die dingen moeten dus 30-40cm hoger zitten volgens mij...
En dat de hoekstropkranen die onder het bad komen te zitten (back-to-wall met kranen uit de badrand is het concept) lekker makkelijk op de muur gezet zijn, waardoor ze te ver uitsteken als ze dat bad er straks tegenaan gaan schroeven. :F

Voor de duidelijkheid we hebben meerdere aannemers over de vloer gehad en ook echt niet de goedkoopste gekozen, maar voor een bedrijf dat verstand van zaken leek te hebben. Maar ik vraag me inmiddels af wie hier de aannemer is :P

Toch wat vraagjes dan :P hoeveel foutjes laten jullie een aannemer maken, in hoeverre controleren jullie de werkzaamheden, en hoeveel dagen mag een aannemer uitlopen? Kan ik bijvoorbeeld korting eisen, zo ja hoeveel is dan redelijk?
Het zou oorspronkelijk vorige week af moeten zijn (inclusief toilet beneden) maar er zit nog geen tegel op de muur zeg maar -O-

[ Voor 3% gewijzigd door Richh op 05-02-2023 15:45 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:39
Alles opschrijven en vastleggen dmv datums, details, fotos, case bouwen. Altijd eerst het gesprek aangaan met de aannemer. Geef aan hoe je erover denkt en dat je niet verwacht de hele prijs te moeten betalen. (Evt ná het werk maar vóór betaling) Werkt dat niet heb je in ieder geval bewijsstukken (en ben je niks vergeten) voor je rechtsbijstand.

Edit: en bedenk je....shit happens met aannemers en verbouwen, maar het gaat erom hoe het opgelost wordt. Ik snap dat je er nu te veel achteraan moet zitten, probeer dat ook netjes door te communiceren. En houd je hoofd koel. Blijf iig gewoon het werk checken en een evt case bouwen.

[ Voor 29% gewijzigd door FitTiv op 05-02-2023 19:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordBusiness
  • Registratie: Oktober 2022
  • Niet online
Als dan gevalletjes zullen je niks opleveren. Zeker niet als je vooraf geen gevolgen voor te laat opleveren hebt afgestemd. Misschien wel wat voor een review die je schrijft.

In dit soort gevallen heeft een aannemer altijd eerst recht om het zelf de repareren en dat is nu al gebeurd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dimitri_Klokov
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 09-01 23:55
Zulke fouten waar je vooraf niet eens over nadenkt omdat je er vanuit gaat dat het wel goed komt, hebben wij toen ook gehad. En bij ons begon de ellende pas echt bij het tegelen. Helaas hadden wij toen niet de luxe om er constant bovenop te zitten omdat we aan het werk waren. Mijn advies: blijf ze scherp in de gaten houden en communiceer goed over hoe je het wilt hebben. Bespreek echt alles. Beter drie keer checken dan dat straks de tegels weer eraf gesloopt moeten worden. Te laat zijn ze toch al, dus belangrijkste is nu dat het gewoon netjes afgewerkt wordt. Eenmaal begonnen met tegelen kan het ook snel gaan.

Let er trouwens ook op dat ze niet het toilet te hoog hangen zoals bij ons gebeurd is (zo'n 10 cm, moest opnieuw geplaatst worden). Ga er zelf even op zitten. Niks is zo irritant als een wc waar je niet normaal bij de grond kan.

[ Voor 15% gewijzigd door Dimitri_Klokov op 05-02-2023 20:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t14wo
Richh schreef op zondag 5 februari 2023 @ 15:32:

Eerst begon aannemer al een week te laat (vorige klus liep uit, horen we vrijdag 15u terwijl hij de maandag daarop zou beginnen) dus we beginnen met een week lang alle materialen inclusief badkuip en tegels in de woonkamer staan. Oke, kan gebeuren...

Aannemer wou geen technische tekeningen, want dat klopte niet altijd, na het strippen hebben we alle spullen (die we al thuis hebben liggen) op de muur uitgetekend. Prima leek mij :)

Vervolgens blijkt na het slopen van de vloer onder de douche, dat onze douchedrain niet past omdat er precies een hele hoop leidingen door de betonvloer lopen op dat punt, en dat allemaal verlegd moet worden om ruimte te maken. Toegegeven, dat was ook niet geheel te voorzien maar er moest natuurlijk wel weer geld bij. Oke... kan gebeuren...

Vervolgens zet de installateur een voorzetwandje 5cm te ver naar links ondanks dat hij zelf letterlijk op de muur heeft getekend waar 'ie moet komen. Dat komt zo dan in de weg van het bad wat later geplaatst zou worden. Wordt gelukkig daarna direct opgelost, maar als ik dat zelf niet had nagemeten waren ze er waarschijnlijk pas achter gekomen nadat alles betegeld was...

Na het verleggen van de vloerleidingen wordt opeens 1 radiator in een andere kamer niet meer warm. Blijkt de retour niet goed aangesloten, dat liep naar niks ( 8)7 ) waar we nét iets te laat achter liepen met als gevolg water uit de elektradoos eronder, en dus de stroom er een nachtje af. Kan gebeuren.... wordt ook direct opgelost, maar als ik dit een week later had getest nadat men er beton over had gegoten, was er écht een probleem...

Vrijdag even kijken wat er allemaal is gelegd, steken eropeens 2 radiatorleidingen uit de vloer met een nieuw H-onderblok erop terwijl we al zo'n 90 graden onderblok hebben meebesteld bij onze badkamerradiator. Die leidingen moeten dus uit de muur komen en niet uit de vloer, wat logisch is als je handdoekradiator 1m20 hoog is. Gaan ze ook oplossen, maar als ik daar dan zelf niks over had gezegd...

En nu kom ik er net achter dat de aanvoer/afvoer en elektra voor in het badmeubel op 45cm boven de vloer hangen, terwijl de achterkant van het badmeubel met lades daar een blinde plaat heeft zitten. Die dingen moeten dus 30-40cm hoger zitten volgens mij...
En dat de hoekstropkranen die onder het bad komen te zitten (back-to-wall met kranen uit de badrand is het concept) lekker makkelijk op de muur gezet zijn, waardoor ze te ver uitsteken als ze dat bad er straks tegenaan gaan schroeven. :F

Voor de duidelijkheid we hebben meerdere aannemers over de vloer gehad en ook echt niet de goedkoopste gekozen, maar voor een bedrijf dat verstand van zaken leek te hebben. Maar ik vraag me inmiddels af wie hier de aannemer is :P

Toch wat vraagjes dan :P hoeveel foutjes laten jullie een aannemer maken, in hoeverre controleren jullie de werkzaamheden, en hoeveel dagen mag een aannemer uitlopen? Kan ik bijvoorbeeld korting eisen, zo ja hoeveel is dan redelijk?
Het zou oorspronkelijk vorige week af moeten zijn (inclusief toilet beneden) maar er zit nog geen tegel op de muur zeg maar -O-
Ja lastig. Uiteindelijk is er dus niet zoveel echt fout gegaan. Mede omdat je zelf scherp bent. Ik snap dat het vervelend kan voelen, maaf eigenlijk prima toch? Je kan even klagen richting je aannemer meg alle punten, maar meer dan een slordigheid is het nu nog niet.

Als je een fixed price hebt afgesloten, zonder clausules over oplevering kun je uiteraard niks. Waarom zou je achteraf opeens korting willen? Dan had je opleverboetes moeten opnemen in de aanneemovereenkomst.

Blijf er positief in staan, wees scherp vooral (zeker met wat je nu al weet) en blijf die mannen koffie en gevulde koeken voeren! <+:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dof
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:00

dof

Bij de komende aanpak van onze badkamer wil ik vloerverwarming leggen -just in case- en daarop komt dan een terrazzovloer.

Sloop, voor- en na- installatiewerk doe ik zelf, maar terrazzovloer leggen & microcement stucken & tegels in douchecel aanbrengen doet een gespecialiseerd bedrijf.

Ik dub nog of ik een infrarood paneel zoals Eurom Sani 800 wil aanleggen. Dat model ziet er mooi en strak uit en heeft handdoek houders.

Maar omdat ik nu de kans heb om vloerverwarming te leggen (huidige tegelvloer gaat er toch uit, en voor terrazzo wordt er een vloer gestort) wil ik i.i.g. buizen leggen en een verdeler plaatsen. Ook als ik dat eerst niet ga gebruiken.

Ik sluit het aan op een warmtepomp die dus een lage watertemperatuur heeft (en gebruik een gesloten -pomploze- VVW verdeler).

En ik zit te denken aan simpele krimpnetten waar de VVW buizen met tie-wraps aan bevestigd worden.

Onderisolatie laat ik weg omdat de warmte gewoon in de vloer mag gaan ter opwarming van het huis (badkamer is op 1ste verdieping)

Mijn vragen zijn:

- welke diameter buis wordt er zoal gebruikt voor badkamers. 10?, 12?, 14? mm anders?
- welke HOH afstand wordt voor badkamers gehanteerd 10cm? 15 cm?

Alvast bedankt!

Gasloos sinds feb23, WP: Pana Mono 9j, WPB: Auer Air 200l, PV: 14x290 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

Achter het meubel is vaak nog een ruimte om afvoeren en aanvoeren weg te werken, dit hoeft geen probleem te zijn, als je nog maar wel bij je hoekstopkraantjes kan.

Bij het bad zie ik het probleem niet zo, als je ruimte heb voor een kraan in de badrand, zou er ook ruimte moeten zijn voor 2 hoekstopkraantjes.. Bij vrijwel elk bad wat ik ken, begint de 'kuip' pas ca. 10cm uit de wand. Overigens zie ik het nut niet van hoekstopkraantjes onder een bad, maar dat terzijde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan
  • Nu online

Rzaan

Altijd zoekende

Je hele verhaal gelezen.

Je moet inderdaad overal met je neus bovenop staan.
De gedachte dat een aannemer het wel goed doet, is het begin van een sliert aan fuck ups.
Toch is voor sommigen op dit forum de aannemer soms bijna een heilige.
In de zin van dat ze veel te veel vertrouwen in hem hebben, en dat een aannemer echt veel beter is dan een ZZP'er of een handige vakman uit Oost-europese landen.
Maar de aannemer rekent wel een Godsvermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:27
Wat is een geschikte 3d badkamer planner die veel keuze mogelijkheden geeft om met muur en vloer tegels te varieren? EN die een beetje fotorealistisch is.

Sanidirect vind erg fijn met de ruimte indelen, maar dus niet met keuze mogelijkheden.

Floorplanner vind weer niet erg fijn met de ruimte correct indelen, vloermuur tegels zijn dan wel weer veel keuze maar niet echt "hollands".

Wij zijn naar een badkamer zaak geweest voor 3d intekenen maar dat viel mij grafisch ook erg tegen,

Ervaringen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dof
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:00

dof

Rzaan schreef op maandag 6 februari 2023 @ 08:45:
[...]

Je hele verhaal gelezen.

De gedachte dat een aannemer het wel goed doet, is het begin van een sliert aan fuck ups.
Toch is voor sommigen op dit forum de aannemer soms bijna een heilige.
In de zin van dat ze veel te veel vertrouwen in hem hebben, en dat een aannemer echt veel beter is dan een ZZP'er of een handige vakman uit Oost-europese landen.
Maar de aannemer rekent wel een Godsvermogen.
Met de aankoop van ons huis vorig jaar, en de vele projecten die er gedaan moesten worden, vond WAF dat er toch maar eens een aannemer bij betrokken moest worden (en ik niet alles zelf moest proberen te doen). Ik heb geprobeerd dit positief te benaderen en na wat gesprekken zijn we er mee gestart. Ik kan nu een heel lange rant houden wat er in de maanden daarna gebeurde, maar dat ga ik maar niet doen voor m'n goede humeur deze morgen.

Lang verhaal kort: 'k heb hem en zijn kompanen (zelfbenoemde architect en nog een constructeur) na een paar maanden ellende met figuurlijke schot hagel van het erf verjaagd, maar had ze graag met pek en veren op kar in de buurt rondgereden. Heeft me (gelukkig slechts) 1,5 k€ gekost (waar ik niets voor terug heb gekregen, behalve ervaring hoe makkelijk je dat kwijtraakt) maar dit had veel erger kunnen zijn. Ik zie ze intussen elders bezig met projecten van tonnen en ik kan alleen maar meewarig met het hoofd schudden...

Wellicht heb ik pech gehad ('t leek een aardig en sympathiek figuur), maar ik ben flink genezen van dit avontuur (en 1,5 k€ leergeld lichter), en zal niet snel meer een "aannemer" in de hand nemen.

Ik wil alleen werken met lieden (vaklui) die net als ik hun handen uit de mouwen steken en waar ik dicht op het werk kan meekijken en meedoen, en waar ik snel en duidelijk mee kan communiceren over prijs en uitvoering. Daar ben ik nu mee bezig en bevalt een stuk beter.

Gasloos sinds feb23, WP: Pana Mono 9j, WPB: Auer Air 200l, PV: 14x290 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:24

Sport_Life

Solvitur ambulando

Heb je nog een bedrag achter de hand of alles al betaald ?

Ik had wat problemen met een timmerman en we hebben nu 95% betaald. Er zijn nog kleine afwerkpunten , ik heb gemaild als je niet voor datum X alles afmaakt doen we het zelf en dan houden we die 5% in.
Mijn vrouw vindt me te zakelijk hierin maar het werkt wel.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Dank @FitTiv @LordBusiness @Dimitri_Klokov @t14wo @Fanta @Rzaan @Sport_Life :)

Pik er eventjes een paar uit:
t14wo schreef op zondag 5 februari 2023 @ 21:50:
Ja lastig. Uiteindelijk is er dus niet zoveel echt fout gegaan. Mede omdat je zelf scherp bent. Ik snap dat het vervelend kan voelen, maaf eigenlijk prima toch? Je kan even klagen richting je aannemer meg alle punten, maar meer dan een slordigheid is het nu nog niet.
Dat klopt ook wel hoor :) het is tot op zekere hoogte gewoon frustrerend, die gasten krijgen ruim voldoende betaald en daarvoor verwacht ik ook enige expertise en ontzorging terug.
Wie is hier nou de aannemer :+
Als je een fixed price hebt afgesloten, zonder clausules over oplevering kun je uiteraard niks. Waarom zou je achteraf opeens korting willen? Dan had je opleverboetes moeten opnemen in de aanneemovereenkomst.
Yep; les voor de volgende keer :)
Blijf er positief in staan, wees scherp vooral (zeker met wat je nu al weet) en blijf die mannen koffie en gevulde koeken voeren! <+:)
d:)b gaan we zeker doen. Aannemer is bovenal een vriendelijke dude dus dat helpt ook wel weer.
Fanta schreef op maandag 6 februari 2023 @ 08:41:
Achter het meubel is vaak nog een ruimte om afvoeren en aanvoeren weg te werken, dit hoeft geen probleem te zijn, als je nog maar wel bij je hoekstopkraantjes kan.

Bij het bad zie ik het probleem niet zo, als je ruimte heb voor een kraan in de badrand, zou er ook ruimte moeten zijn voor 2 hoekstopkraantjes.. Bij vrijwel elk bad wat ik ken, begint de 'kuip' pas ca. 10cm uit de wand. Overigens zie ik het nut niet van hoekstopkraantjes onder een bad, maar dat terzijde.
Ons badmeubel heeft aan de achterkant onderin een plank van 15cm hoog, dus daar kan echt niks :P
Er zitten lades in, op de plekken waar dat zit is er slechts 33mm, in theorie voldoende voor een afvoer maar de hoekstopkranen gaan daar niet passen. Anyhow; hij heeft het probleem nu ook ingezien en de boel word netjes verlegd d:)b
Bij het bad lukt het als hij de kraantjes wat lager schroeft, dus dat komt ook wel goed. Ik weet ook niet precies waarom die kraantjes ertussen moeten maar goed, maakt mij niet uit :P
Dimitri_Klokov schreef op zondag 5 februari 2023 @ 20:35:
Zulke fouten waar je vooraf niet eens over nadenkt omdat je er vanuit gaat dat het wel goed komt, hebben wij toen ook gehad. En bij ons begon de ellende pas echt bij het tegelen. Helaas hadden wij toen niet de luxe om er constant bovenop te zitten omdat we aan het werk waren. Mijn advies: blijf ze scherp in de gaten houden en communiceer goed over hoe je het wilt hebben. Bespreek echt alles. Beter drie keer checken dan dat straks de tegels weer eraf gesloopt moeten worden.
Ik heb je topic idd terug gevonden... :X thnx voor je tips, we gaan ze zeker in de gaten houden.
Sport_Life schreef op maandag 6 februari 2023 @ 10:19:
[...]

Heb je nog een bedrag achter de hand of alles al betaald ?
Gelukkig staat er nog zo'n 25% open, voorlopig gaat er niet meer betaald worden voor afronding iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chedara
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:13
Mysterie schreef op zondag 5 februari 2023 @ 11:50:

Net zelf een badkamer met Raab Karcher als project leverancier moeten uitkiezen. Wat een drama was dat. Prijzen van de minder standaardproducten lagen 200 % hoger dan de daadwerkelijke marktprijs en zelfs hogere dan de adviesprijs van de leverancier. 8)7 Voor de standaard producten vroegen ze over het algemeen de adviesprijs. De installatiekosten waren ook bizar hoog. Voor het installeren van douchetoilet vroegen ze 583 euro (terwijl er dus al standaard een toilet zat. Wij hebben uiteindelijk alleen de tegels en het standaard sanitair gekozen. Reken er maar op dat RK de adviespijs voor het eigenmerk bad gaat vragen en je maximaal gaan naaien met de installatiekosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

Chedara schreef op maandag 6 februari 2023 @ 10:59:
[...]

Net zelf een badkamer met Raab Karcher als project leverancier moeten uitkiezen. Wat een drama was dat. Prijzen van de minder standaardproducten lagen 200 % hoger dan de daadwerkelijke marktprijs en zelfs hogere dan de adviesprijs van de leverancier. 8)7 Voor de standaard producten vroegen ze over het algemeen de adviesprijs. De installatiekosten waren ook bizar hoog. Voor het installeren van douchetoilet vroegen ze 583 euro (terwijl er dus al standaard een toilet zat. Wij hebben uiteindelijk alleen de tegels en het standaard sanitair gekozen. Reken er maar op dat RK de adviespijs voor het eigenmerk bad gaat vragen en je maximaal gaan naaien met de installatiekosten.
Houd er wel rekening mee dat de installatiekosten doorgaans door de aannemer worden bepaald, niet door de leverancier. Het zelfde geldt vaak voor kortingen. De grootste graaier op elk nieuwbouwproject is de aannemer/bouwer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordBusiness
  • Registratie: Oktober 2022
  • Niet online
Ik heb hier ooit een uitzetting gedaan van de kosten van een badkamer in een nieuwbouwproject.

Ik raad je aan de offertes 2 ledig aan te pakken. Een voor een bad met extra tegelwerk en een voor een (half)vrijstaand bad. Bij mij was dat 2e nauwelijks duurder en persoonlijk vond ik het wel ruimtelijker.

[ Voor 38% gewijzigd door LordBusiness op 06-02-2023 12:08 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mysterie
Chedara schreef op maandag 6 februari 2023 @ 10:59:
[...]

Christ on a bike. 200%. Dan val je toch spontaan van je geloof af.😭

Dat gaat dan een standaard tegeltje met standaard bad worden. Gekkenhuis die marges

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
Fanta schreef op maandag 6 februari 2023 @ 11:05:
[...]

Houd er wel rekening mee dat de installatiekosten doorgaans door de aannemer worden bepaald, niet door de leverancier. Het zelfde geldt vaak voor kortingen. De grootste graaier op elk nieuwbouwproject is de aannemer/bouwer.
Zoek de winstmarges van een bouwer eens en noem ze dan nog eens ‘graaier’. Kijk eens de cijfers van BAM, Dura, Volker Wessels.

Dat is allemaal minimaal een zelfs in extreem goede jaren is het een beetje inlopen op de verliezen van de laagconjunctuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

t14wo schreef op maandag 6 februari 2023 @ 19:15:
[...]

Zoek de winstmarges van een bouwer eens en noem ze dan nog eens ‘graaier’. Kijk eens de cijfers van BAM, Dura, Volker Wessels.

Dat is allemaal minimaal een zelfs in extreem goede jaren is het een beetje inlopen op de verliezen van de laagconjunctuur.
Dat komt omdat ze zoveel fouten maken en moeten herstellen.

Kennissen van ons hadden een nieuwbouwwoning waarin hardhouten kozijnen werden beloofd, bleek achteraf zachthout te zijn geleverd.
1 eigenaar heeft middels rechtzaak zijn gelijk gekregen en nu moeten ze een compleet huizenblok van nieuwe kozijnen voorzien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t14wo
Sport_Life schreef op maandag 6 februari 2023 @ 19:19:
[...]

Dat komt omdat ze zoveel fouten maken en moeten herstellen.

Kennissen van ons hadden een nieuwbouwwoning waarin hardhouten kozijnen werden beloofd, bleek achteraf zachthout te zijn geleverd.
1 eigenaar heeft middels rechtzaak zijn gelijk gekregen en nu moeten ze een compleet huizenblok van nieuwe kozijnen voorzien.
Zeker. Bouwfouten en enorme bleeders in bouwprojecten. Maar vergeet niet dat bouwprojecten extreem complex te managen zijn. Als zelfs de grootste bouwers er zoveel moeite mee hebben.

Believe me: BAM zet liever direct de juiste kozijnen. ;)

Offtopic: zachthout kozijnen?! Wat een troep. Dat ze dat uberhaupt nog plaatsen in Nederland.

[ Voor 6% gewijzigd door t14wo op 06-02-2023 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

t14wo schreef op maandag 6 februari 2023 @ 19:21:
[...]

Zeker. Bouwfouten en enorme bleeders in bouwprojecten. Maar vergeet niet dat bouwprojecten extreem complex te managen zijn. Als zelfs de grootste bouwers er zoveel moeite mee hebben.

Believe me: BAM zet liever direct de juiste kozijnen. ;)
Gevolg van beleid Rutte waarbij het interessanter voor een timmerman/metselaar/stukadoor/elektricien/etc is als zzper aan de gang te gaan.
Die praten niet met elkaar, ze wijzen alleen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• t14wo
Sport_Life schreef op maandag 6 februari 2023 @ 19:22:
[...]

Gevolg van beleid Rutte waarbij het interessanter voor een timmerman/metselaar/stukadoor/elektricien/etc is als zzper aan de gang te gaan.
Die praten niet met elkaar, ze wijzen alleen.
Exactly. Grootste oorzaak van ellende op de bouwplaats. Geen verantwoordelijkheid, geen eigenaarschap, alleen wijzen en vooral een haantjes cultuur waarin iedereen het beter weet. Er zouden meer vrouwen moeten rondlopen daar. Nu is het een hengstenbal in de bouw en dan draait het alleen om ego en geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:27
barry86 schreef op maandag 6 februari 2023 @ 10:09:
Wat is een geschikte 3d badkamer planner die veel keuze mogelijkheden geeft om met muur en vloer tegels te varieren? EN die een beetje fotorealistisch is.

-Sanidirect vind erg fijn met de ruimte indelen, maar dus niet met keuze mogelijkheden.
-Floorplanner vind weer niet erg fijn met de ruimte correct indelen, vloermuur tegels zijn dan wel weer veel keuze maar niet echt "hollands".

Wij zijn naar een badkamer zaak geweest voor 3d intekenen maar dat viel mij grafisch ook erg tegen,

Ervaringen?
Niemand?

Inmiddels ook villeroy&boch/grando geprobeerd maar velen hebben dezelfde platform qua basiskeuzes in vloer/muur materialen.
Welke 3d planner heeft veel mogelijk heden op marmer en betonlook tegels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t14wo
barry86 schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 08:50:
[...]

Niemand?

Inmiddels ook villeroy&boch/grando geprobeerd maar velen hebben dezelfde platform qua basiskeuzes in vloer/muur materialen.
Als het je gaat om natuurgetrouwe weergave van tegels is er geen planning/ontwerptool voor je. Je moet dan uitwijken naar een echte cad tool met renderingplugin. Maar dan ben je wel echt veel tijd kwijt.

Zo’n ontwerptool is gemaakt om een indeling te maken, niet om tegels te beoordelen. Dat doe je op een moodboard aan de keukentafel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alic3
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05-07-2024
barry86 schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 08:50:
[...]

Niemand?

Sketchup heeft wel meer opties, wel wat ingewikkelder. Blender gebruiken de pro's, is nog veel ingewikkelder.

Ik heb de interieurontwerper een ontwerp van de indeling badkamer laten maken. Zelfs daar kwamen de tegels niet heel goed in over.

Zoals @t14wo al zegt krijg je een beter idee met een moodboard als je echt een keus wil maken mbt tegels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crossboss
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 06-05 13:14
Wij hebben afgelopen week akkoord gegeven op de offerte voor onze nieuwe badkamer en de renovatie van het toilet. Spannend! Nu even geduld hebben tot augustus :)

De badkamer boven is compleet nieuw (jaren 30 woning, de badkamer komt in een huidige slaapkamer). De douche zit momenteel beneden naast het toilet, dit pakken we in dezelfde stijl mee als de badkamer met als gevolg een mooi ruim toilet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• praliwi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-05 16:26
Crossboss schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 18:39:
Wij hebben afgelopen week akkoord gegeven op de offerte voor onze nieuwe badkamer en de renovatie van het toilet. Spannend! Nu even geduld hebben tot augustus :)

De badkamer boven is compleet nieuw (jaren 30 woning, de badkamer komt in een huidige slaapkamer). De douche zit momenteel beneden naast het toilet, dit pakken we in dezelfde stijl mee als de badkamer met als gevolg een mooi ruim toilet.
Leuk! Wat voor badkamer? Voor een mooie prijs rond kunnen maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crossboss
praliwi schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 19:09:
[...]

Leuk! Wat voor badkamer? Voor een mooie prijs rond kunnen maken?
Ik zal binnenkort de tekeningen delen. :)

In totaal zijn we uitgekomen op zo’n € 33.000,- (totaal voor alle materialen en installatie). Aardig wat geld, maar goed, er moet nou eenmaal ook een hoop gebeuren. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Crossboss schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 19:44:
[...]

Ik zal binnenkort de tekeningen delen. :)

In totaal zijn we uitgekomen op zo’n € 33.000,- (totaal voor alle materialen en installatie). Aardig wat geld, maar goed, er moet nou eenmaal ook een hoop gebeuren. O-)
Voor 1 badkamer en toilet?
Dat moet wel een enorme balzaal zijn :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-04 15:22
We zijn bezig een nieuwe badkamer aan te schaffen voor installatie. Ik heb inmiddels een installateur die met een maand of 2 beschikbaar is, maar nu nog de hardware.

Zelf hebben we een offerte (oktober 2021) van Maxaro. Als ik de reviews doorneem, dan zie ik vooral goede reviews en uiteraard ook een paar slechte. Maar ik heb nog niet echt een idee welke andere leveranciers goed materiaal leveren, en alleen de hardware levert. De meeste zaken doen keukens en badkamers is een bijzaak en dat valt me vaak tegen.

Wellicht hebben jullie hier nog een paar goede partijen voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crossboss
Sport_Life schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 19:47:
[...]

Voor 1 badkamer en toilet?
Dat moet wel een enorme balzaal zijn :).
Het toilet is vrij groot, ongeveer 2,5 keer zo groot als nodig doordat wij hier de douche weghalen.

Het meeste geld gaat echter zitten in de badkamer, wat nu nog een slaapkamer is. Hiervoor moet er een hoop verlegd worden. Ook deze ruimte is eigenlijk iets groter dan nodig, zeker in vergelijking met een badkamer uit een nieuwbouwhuis.

Daarnaast hebben we er (bewust) voor gekozen om alle materialen bij een lokale speciaalzaak in de buurt te kopen. Dit had online vast goedkoper gekund, maar het advies van de winkel en het gemak om 1 aanspreekpunt te hebben vinden we erg fijn. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Crossboss op 09-02-2023 06:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Nu online

Rzaan

Altijd zoekende

Heel algemene vraag: wie weet er een winkel in (bij voorkeur) Z.O. en midden Brabant, Noord Limburg waar ze echt mooie badmeubels hebben?

Tegels en kranen en bad en douchewand heb ik al op het oog.
Maar meubels en wasbakken vind ik nog lastig.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• corneej
  • Registratie: April 2006
  • Nu online
Rzaan schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 12:29:
Heel algemene vraag: wie weet er een winkel in (bij voorkeur) Z.O. en midden Brabant, Noord Limburg waar ze echt mooie badmeubels hebben?

Tegels en kranen en bad en douchewand heb ik al op het oog.
Maar meubels en wasbakken vind ik nog lastig.
@Rzaan :
wij zijn enorm goed geholpen en geslaagd bij een lokale meubelmaker.

https://www.eikentafels.n...egorie/badkamer-meubelen/

Hier staan een aantal voorbeeld modellen, welke volledig naar eigen wens aangepast kan worden.
Daarnaast als je zelf een mooi meubel ergens hebt gezien zijn ze zeer bereid om deze voor een schappelijke prijs te maken.

ter inspiratie, ons meubel is gebaseerd op model: "Hawaii"
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yr_2k2kJsuHDRUOvmnnwJnRFbcw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h6foDCPoIIXRh8qc39bMichd.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5kI85LusLRIS1R6bZK7eGqkJpYY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WHbd3j6pm2Wj9gd2jhHKyfMH.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bTM_whHj55wC7yd0HJVLEM9GtWU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iDiPhI2V09yEhSdaY8BowpAE.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:29
corneej schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 12:49:
[...]

@Rzaan :

Hier staan een aantal voorbeeld modellen, welke volledig naar eigen wens aangepast kan worden.
Daarnaast als je zelf een mooi meubel ergens hebt gezien zijn ze zeer bereid om deze voor een schappelijke prijs te maken.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Waar moet je aan denken qua prijs? 500, 1000, 1500?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corneej
  • Nu online
SquareOne schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 12:50:
[...]

Waar moet je aan denken qua prijs? 500, 1000, 1500?
ik heb 1 jaar geleden ± 940 euro betaald voor dit meubel. Volledig van eiken, behandeld met een Trae-lyx 2 componenten lak, 4 lades en 140 breed, handgemaakt.

Edit: prijs is wel alleen voor het meubel, dus excl waskommen en montage.

[ Voor 10% gewijzigd door corneej op 09-02-2023 13:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

[...]

@Rzaan :

Mooie Plieger Scale kommetjes.. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ken Wood
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04 20:45
Als je zelf een beetje handig bent kun zo’n meubel als die @corneej heeft ook zelf maken. Ik ben zelf ook aan het kijken voor een meubel, maar wil geen € 1000+ betalen voor zoiets simpels wat vaak bestaat uit goedkoop mdf of spaanplaat.

Mijn plan is om twee van deze te gebruiken en die met massief hout ‘aan te kleden’ (frontjes, blad en zijkanten). Natuurlijk kun je ook alles zelf doen, maar lades lijken mij wel lastig als je wilt dat deze soepel rollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corneej
  • Nu online
Ken Wood schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 13:24:
Als je zelf een beetje handig bent kun zo’n meubel als die @corneej heeft ook zelf maken. Ik ben zelf ook aan het kijken voor een meubel, maar wil geen € 1000+ betalen voor zoiets simpels wat vaak bestaat uit goedkoop mdf of spaanplaat.

Mijn plan is om twee van deze te gebruiken en die met massief hout ‘aan te kleden’ (frontjes, blad en zijkanten). Natuurlijk kun je ook alles zelf doen, maar lades lijken mij wel lastig als je wilt dat deze soepel rollen.
@Ken Wood in de badkamer speciaalzaken waar wij destijds waren geweest was het inderdaad spaanplaat of ander goedkoop hout met een fineer laagje oid voor +1000 euro. Daar had ik geen zin in, per toeval toen tegen deze meubelmaker gelopen. Voor 940 euro kan ik geen massief (ja echt masief) eiken meubel maken, inclusief kwaliteitsgeleiders voor de lades en alle uren die ik daarin moet steken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan
  • Nu online

Rzaan

Altijd zoekende

Ken Wood schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 13:24:

Als je handig bent kun je alles zelf maken.
Maar je moet daarnaast ook nog de apparatuur, ruimte en zin hebben.
Bovendien verdien ik meer als ik in de tijd die ik aan zo'n meubel besteed, zelf ga werken.

Daarnaast ziet alles wat ik zelf maak er aan het einde toch net niet goed uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ken Wood
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04 20:45
corneej schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 13:28:
[...]

@Ken Wood in de badkamer speciaalzaken waar wij destijds waren geweest was het inderdaad spaanplaat of ander goedkoop hout met een fineer laagje oid voor +1000 euro. Daar had ik geen zin in, per toeval toen tegen deze meubelmaker gelopen. Voor 940 euro kan ik geen massief (ja echt masief) eiken meubel maken, inclusief kwaliteitsgeleiders voor de lades en alle uren die ik daarin moet steken.
Voor die prijs heb je inderdaad iets moois. Op Marktplaats zag ik meerdere aanbieders van soortgelijke meubels voor soortgelijke prijzen en dat was voor mij ook de eerste optie geweest totdat ik bedacht dat ik het misschien zelf ook wel kan.

@Rzaan Inderdaad heb je de ruimte, apparatuur en tijd nodig. Goed gereedschap kost behoorlijk wat, maar verdien ik ook terug met het geld dat ik bespaar door het zelf te doen. Ik maak het ook niet alleen uit kostenbesparing, maar ook omdat ik het leuk vind om te doen. Het is dus meer een hobby en daarom zie ik voor mezelf ook geen verband tussen de tijd die ik erin stop en wat ik had kunnen verdienen als ik die tijd aan werken had besteed. Verder haal ik er meer voldoening uit als ik iets zelf heb gemaakt dan wanneer ik het laat doen. Het moet dan natuurlijk wel lukken en minstens zo mooi zijn. Gek genoeg stel ik aan mezelf hogere eisen dan aan iets wat ik in de winkel koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:18
[...]

@Rzaan :

Zit zelf ook aan zoiets te denken, mijn ouders hebben een eettafel bij hun gekocht en die ziet er na 8 jaar nog steeds echt top uit. Hoe werkt het met de installatie/montage, heb je zelf de gaten voor de waskommen erin geboord?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corneej
  • Nu online
Blik1984 schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 14:30:
[...]

Zit zelf ook aan zoiets te denken, mijn ouders hebben een eettafel bij hun gekocht en die ziet er na 8 jaar nog steeds echt top uit. Hoe werkt het met de installatie/montage, heb je zelf de gaten voor de waskommen erin geboord?
@Blik1984 gaten voor de kommen heb ik er zelf in geboord aangezien de badkamer nog niet klaar was toen wij het meubel bestelde, maar als al precies weet waar ze moeten komen dan maken ze die er ook wel in voor je.

Het meubel zelf wordt gemonteerd door een zogenaamde haaklat (french cleat). Super eenvoudig te monteren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Nu online

Rzaan

Altijd zoekende

Die meubelmaker in Schijndel is al een goede tip.

Maar ben ook nog benieuwd naar andere goede adressen in midden en Oost Brabant of Noord Limburg.

Mag ook elders zijn, als ze maar iets hebben dat mooier is dan wat ik bij de grotere ketens zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
Rzaan schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 16:30:
Die meubelmaker in Schijndel is al een goede tip.

Maar ben ook nog benieuwd naar andere goede adressen in midden en Oost Brabant of Noord Limburg.

Mag ook elders zijn, als ze maar iets hebben dat mooier is dan wat ik bij de grotere ketens zie.
Bij X2O hebben ze meubels van Balmani. Erg mooi spul. Hebben zowel massief meubels als gefineerd met hardhout. Als het maar niet van dat lelijke plastic gelamineerde troep is met neppe houtnerf.

Prijzen zijn redelijk en je stelt het meubel zelf samen. Je kan bijv en losse kom kiezen, of een solidsurface wastafelblad.

Wij hebben een massief notenhouten variant gekozen, met die ingefreesde ‘lamellen’ en een solidsurface blad waar we zelf een waskom bij zoeken. Daar hadden ze er geen die ons paste.

Voorbeeldje: https://www.x2o.nl/balman...sietmarmer-cb-65701-27469

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IZT1DIcGU4sFuT1yG0dqk69_q5M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VAymi1Fh5nmCKu39TgeXijgU.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door t14wo op 09-02-2023 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Nu online

Rzaan

Altijd zoekende

t14wo schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 17:47:
[...]

Bij X2O hebben ze meubels van Balmani. Erg mooi spul. Hebben zowel massief meubels als gefineerd met hardhout. Als het maar niet van dat lelijke plastic gelamineerde troep is met neppe houtnerf.

Prijzen zijn redelijk en je stelt het meubel zelf samen. Je kan bijv en losse kom kiezen, of een solidsurface wastafelblad.

Wij hebben een massief notenhouten variant gekozen, met die ingefreesde ‘lamellen’ en een solidsurface blad waar we zelf een waskom bij zoeken. Daar hadden ze er geen die ons paste.
Die heb ik gezien.
Vond hem net niet lekker gefreesd en er zitten nog wat andere zaken aan die ik niet zo mooi vind.
Het is een prima kast, en zeker voor die prijs. Begrijp me niet verkeerd.
Maar ik zoek eigenlijk net iets wat meer bijzonder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
Rzaan schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 17:58:
[...]

Die heb ik gezien.
Vond hem net niet lekker gefreesd en er zitten nog wat andere zaken aan die ik niet zo mooi vind.
Het is een prima kast, en zeker voor die prijs. Begrijp me niet verkeerd.
Maar ik zoek eigenlijk net iets wat meer bijzonder is.
Dan zou ik zeker gaan voor de plaatselijke meubelmaker! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Nu online

Rzaan

Altijd zoekende

t14wo schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 17:59:
Dan zou ik zeker gaan voor de plaatselijke meubelmaker! :)
Er zijn wel wat winkels die ik op mijn lijstje heb staan, maar wellicht weet iemand nog een paar adresjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m181087
Rzaan schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 18:02:
[...]
Er zijn wel wat winkels die ik op mijn lijstje heb staan, maar wellicht weet iemand nog een paar adresjes.
Misschien leuk om die winkels te noemen en waarom ze op je lijst staan. Zo heeft de rest er ook wat aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan
  • Nu online

Rzaan

Altijd zoekende

m181087 schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 18:49:
[...]

Misschien leuk om die winkels te noemen en waarom ze op je lijst staan. Zo heeft de rest er ook wat aan.
Ik zal ze een dezer dagen verzamelen en hier plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shwan
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-05 14:55
Masterkale1 schreef op donderdag 8 december 2022 @ 17:16:
Ik heb enige tijd geleden ook mijn badkamer gedaan. Ik wilde dit even delen ter inspiratie voor de mensen hier.

[Afbeelding]
Schitterend! Mag ik vragen op de laatste foto, hoe de situatie met de leds eruit ziet. Ik wil zoiets maken en vroeg mij af hoe dit gerealiseerd is. Verlaagd plafond met een led-profiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lwent
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 17-04 13:54
Goedemorgen allemaal,

we zijn momenteel druk bezig met het bepalen van de indeling van de badkamer, we hebben al verschillende ontwerpen gemaakt / gekregen, onderstaand een aantal voorbeelden. We zijn nog op zoek naar de meest ideale indeling en vroegen ons af of jullie nog wat inspiratie hebben voor ons of op en aanmerkingen hebben op de huidige ontwerpen. op dit moment gaat onze voorkeur uit naar ontwerp 1.

Specs, de raam in het midden kunnen we niet aanpassen, het raam is 199cm breed en is 85cm van de vloer.

Badkamer is 4m bij 3.65m

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_RYqB_Y_pxANacsilXMFsvpNg-w=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/6ZJmJEKJdhLaxSSI05fV2rLh.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/azW3mnp9z_9QsJZqeix6kIwputU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/1Xsuu97p1JTykaED9LtPhd8g.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_lEmuJk4HI8gRgrjNzqTNv1oMcM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/wdF54dWO8ahBPd3SuaPmfC4Y.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KrgTQQaXSuq4AJ4zZYB_nzOlbYU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/z54I8VSu9Yy9cLLdehDgG9ML.png?f=user_large

Ben benieuwd wat jullie vinden, dank!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alic3
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05-07-2024
@Lwent Hoe ziet de rest van de verdieping eruit? Kies je bewust om de badkamer af te scheiden van de walk-in? Wij hebben alles samengevoegd tot één grote open ruimte.

Kan je het toilet niet uit de badkamer halen? Ik vind een toilet in de badkamer niet per se een luxe uitstraling hebben. Die wil je wat mij betreft gewoon los hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lwent
Goed om er inderdaad bij te vermelden het gaat om de badkamer op de eerste verdieping voor de master slaapkamer. er is nog een tweede badkamer op de eerste verdieping maar die is niet zo spannend.

Ja we hebben wel bewust gekozen voor een afgesloten ruimte, we hebben erg wisselende werkschema's waardoor het ons niet prettig lijkt als iemand vroeg op moet dan gaat douchen en dit in een open ruimte is.
Alic3 schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 11:22:
@Lwent Hoe ziet de rest van de verdieping eruit? Kies je bewust om de badkamer af te scheiden van de walk-in? Wij hebben alles samengevoegd tot één grote open ruimte.

Kan je het toilet niet uit de badkamer halen? Ik vind een toilet in de badkamer niet per se een luxe uitstraling hebben. Die wil je wat mij betreft gewoon los hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• twi

twi

Alic3 schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 11:22:
Met zo'n balzaal van een badkamer? Luxe uitstraling is leuk voor de foto, maar ik wil toch het liefste graag in de badkamer blijven wanneer ik net vóór of ná het douchen toch ineens van het toilet gebruik wil maken. Functionaliteit gaat dan toch voor, lijkt me?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:19

mphilipp

Romanes eunt domus

twi schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 11:57:
[...]
Met zo'n balzaal van een badkamer? Luxe uitstraling is leuk voor de foto, maar ik wil toch het liefste graag in de badkamer blijven wanneer ik net vóór of ná het douchen toch ineens van het toilet gebruik wil maken. Functionaliteit gaat dan toch voor, lijkt me?
Hangt er ook vanaf of je graag in de heerlijke geur van een 'verse' wilt douchen of je tanden poetsen... :+
En na het douchen naar de wc is de verkeerde volgorde >:)

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Rzaan schreef op maandag 6 februari 2023 @ 08:45:
[...]
Dat is denk ik het beste advies, wie je ook kiest.
Ik ben door alle verhalen en ervaring met de aannemer die de entree van ons appartementencomplex heet verbouwd best angstig om het aan een onbekende over te laten. Gelukkig hebben we in onze kennissenkring een handige Oekraïner die bij een aannemer werkt en een echte vakman is. Hij heeft wel eens wat kleinere klusjes voor mij gedaan en daarbij was hij kritischer dan ik :+
Desalniettemin ga ik er ook voor zorgen dat ik er met de neus bovenop sta, want hij kan iets verkeerd begrepen hebben, eigen invulling geven aan een instructie en dan wil ik een eventueel drama voor zijn. Het is niet altijd onbekwaamheid, maar zij kunnen een afwijkend idee hebben over wat mooi is, en dan zit jij tegen iets aan te kijken wat je echt vreselijk vindt. Ook al is het vakkundig aangebracht...

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twi

twi

mphilipp schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 12:01:
[...]

Hangt er ook vanaf of je graag in de heerlijke geur van een 'verse' wilt douchen of je tanden poetsen... :+
En na het douchen naar de wc is de verkeerde volgorde >:)
Er is ook een andere boodschap, en de meningen over die in de douche doen (laat staan in het bad) wanneer de "planning" niet uit komt zijn ook verdeeld ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lwent
Ja toilet op de badkamer vind ik wel praktisch ook als je een avond goed gezellig is geweest :9B, we hebben naast dit toiletten boven nog een toilet dus als je echt flink ongegeneerd een bruine rakker moet verwerken is daar nog een alternatief voor :D.
twi schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 12:15:
[...]
Er is ook een andere boodschap, en de meningen over die in de douche doen (laat staan in het bad) wanneer de "planning" niet uit komt zijn ook verdeeld ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t14wo
Lwent schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 11:08:
Goedemorgen allemaal,

we zijn momenteel druk bezig met het bepalen van de indeling van de badkamer, we hebben al verschillende ontwerpen gemaakt / gekregen, onderstaand een aantal voorbeelden. We zijn nog op zoek naar de meest ideale indeling en vroegen ons af of jullie nog wat inspiratie hebben voor ons of op en aanmerkingen hebben op de huidige ontwerpen. op dit moment gaat onze voorkeur uit naar ontwerp 1.

Specs, de raam in het midden kunnen we niet aanpassen, het raam is 199cm breed en is 85cm van de vloer.

Badkamer is 4m bij 3.65m

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Je zou het toilet in ontwerp 1 nog kunnen afsluiten met een deur. Dan is het toch net wat netter zou ik zeggen.

Ik vind ontwerp 2 het mooiste vanwege de symmetrie. Maar dan heb je een open doucheruimte. Dat zou ik echt zo irritant vinden. Er liggen altijd overal waterspetters en het is altijd kouder.

Daarnaast: die (domme) twee douches trend. Ik snap dat het million dollar villa like moet lijken, maar ga je het echt gebruiken? Daarnaast kan waarschijnlijk je cv het niet eens aan en heb je 2 mooie pisstraaltjes. Lekker 1 mooie riante douchekop waar je ook samen onder kan. Scheelt een hoop geld, want zo’n douchethermostaatset is niet goedkoop.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

t14wo schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 12:54:
[...]

Daarnaast: die (domme) twee douches trend. Ik snap dat het million dollar villa like moet lijken, maar ga je het echt gebruiken? Daarnaast kan waarschijnlijk je cv het niet eens aan en heb je 2 mooie pisstraaltjes. Lekker 1 mooie riante douchekop waar je ook samen onder kan. Scheelt een hoop geld, want zo’n douchethermostaatset is niet goedkoop.
Ik snap de oordelende toon niet zo, waar is dit op gebaseerd? Als iemand 2 douches naast elkaar wil, laat diegene dat dan lekker zelf bepalen? Ik vind er niets doms aan, als je het leuk vindt om samen te douchen is 2 douches echt een stuk comfortabeler, want onder 1 regendouche is echt geen ruimte om samen te douchen, er staat altijd iemand 'in de kou'. Een beetje ketel kan bovendien prima 2 regendouches van een lekkere straal voorzien, dit is gewoon een kwestie van even rekenen en zorgen dat je installatie klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
Fanta schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 13:24:
[...]

Ik snap de oordelende toon niet zo, waar is dit op gebaseerd? Als iemand 2 douches naast elkaar wil, laat diegene dat dan lekker zelf bepalen? Ik vind er niets doms aan, als je het leuk vindt om samen te douchen is 2 douches echt een stuk comfortabeler, want onder 1 regendouche is echt geen ruimte om samen te douchen, er staat altijd iemand 'in de kou'. Een beetje ketel kan bovendien prima 2 regendouches van een lekkere straal voorzien, dit is gewoon een kwestie van even rekenen en zorgen dat je installatie klopt.
Net als dat ik de trend niet begrijp, begrijp jij mijn ordeel erover niet. Prima toch? Zoveel mensen, zoveel wensen. Iedereen moet en zal vooral doen waar hij zin in heeft. Hetzelfde kan je ook over een bad zeggen. Zonda van het water en zinloos, toch komt er opnieuw een bad in mijn nieuwe badkamer dit voorjaar. En een tv. Achja, we zijn allemaal een beetje hypocriet. ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

t14wo schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 13:35:
[...]

Net als dat ik de trend niet begrijp, begrijp jij mijn ordeel erover niet. Prima toch? Zoveel mensen, zoveel wensen. Iedereen moet en zal vooral doen waar hij zin in heeft. Hetzelfde kan je ook over een bad zeggen. Zonda van het water en zinloos, toch komt er opnieuw een bad in mijn nieuwe badkamer dit voorjaar. En een tv. Achja, we zijn allemaal een beetje hypocriet. ;)
Het heeft niets te maken met het wel of niet begrijpen van jouw mening. Iets 'dom' noemen omdat het niet in jouw straatje past, is gewoon niet zo sympathiek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:18
twi schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 11:57:
[...]

Ik heb er een beetje mixed feelings bij. In principe vind ik een toilet in de badkamer een no-go. Heel a-relax om te moeten douchen/badderen in dezelfde ruimte als iemand net een drol heeft neergelegd. Dus bij badkamer waar het hele gezin van gebruik moet maken, dan het liefste apart als de ruimte er voor is. Is het een badkamer die bij een slaapkamer hoort, en je dus niet met het hele gezin deelt. Dan is het minder een issue wmb en is het prima om die in de badkamer erbij te doen. Laten we eerlijk zijn, hoe vaak gebeurt het dat jij naar de wc moet direct voor/na douchen?

Wij hebben 3 toiletten. 1 in de gang beneden, 1 apart op de 1ste verdieping, en 1 in de badkamer die bij onze slaapkamer hoort.

[ Voor 4% gewijzigd door Blik1984 op 10-02-2023 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
@Lwent
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/azW3mnp9z_9QsJZqeix6kIwputU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/1Xsuu97p1JTykaED9LtPhd8g.png?f=user_large
Las de opmerking over symmetrie al, maar kan de bovenstaande badkamer niet 90 graden naar rechts gedraaid worden en dan het bad voor het raam en de wastafel tegen de achterkant van de douchemuur aan?
Alles mooi op in lijn? :)

De deur waar je binnenkomt in het midden van de muur en het toilet kan "verstopt" rechtsboven in de hoek zitten.

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Iemand hier ervaring met een Geberit CleanLine douchedrain?

Wij vonden het een verrekte mooi dingetje, maar we komen nu bij de installatie. Die leek mij niet zo gek als leek, maar na een gesprekje met de aannemer vind ik het ook maat een raar concept.

Unit bestaat uit 2 componenten; een onderbouw ding en een rvs goot. Maar blijkbaar is de koppeling tussen die twee niet waterdicht (je kan 'm kitten of lijmen maar dat blijft natuurlijk niet 20 jaar goed).
YouTube: Geberit Cleanline Installatie 6:45

Dus ik Geberit bellen, die gehele drain is überhaupt niet waterdicht volgens de helpdesk :P Eigenlijk is die strip dus puur voor de sier, het hele concept vertrouwt op het onderste deel, en je kimband, feitelijk... |:( er kan prima water onder de tegels komen, dat behoort bij het concept...
De (kundige :+) installateur wil hem er wel in knutselen maar raad het wel af.

Is er toevallig iemand hier die deze unit kent? En weet hoe dat geïnstalleerd is?
Ik neig er nu naar om er maar wat anders in te laten zetten.

[ Voor 6% gewijzigd door Richh op 10-02-2023 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:04
@Richh Elke douche drain dient toch rondom afgekit te worden bij de aansluiting met de tegels. Anders heb je idd een minuscule naad tussen het metaal van de drain en het tegelwerk. Maar wellicht wordt hier iets anders bedoeld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
remzor schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 15:53:
@Richh Elke douche drain dient toch rondom afgekit te worden bij de aansluiting met de tegels. Anders heb je idd een minuscule naad tussen het metaal van de drain en het tegelwerk. Maar wellicht wordt hier iets anders bedoeld..
Precies: zo zou ik het ook verwachten.

Ding is dus dat het bovendeel van zo'n Geberit drain dus niet waterdicht aangesloten is op het onderste deel, waardoor er dus water kan komen op een plek die nogal onconventioneel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 11:54
Lwent schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 11:08:
Goedemorgen allemaal,

Badkamer is 4m bij 3.65m

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mooi ontwerp, hierbij mijn opmerkingen:

Weet je zeker dat je aan beide kanten een "open" douche wilt? Volgens mij kun je dan iedere keer je halve badkamer droogmaken.

Het losstaande bad is bij ons ook een discussiepunt. Ziet er leuk uit maar je blijft afdrogen om het bad. Als het je toch lukt om niet te spetteren aan de achterkant zal het een stofmagneet worden. Waarom niet een back2wall bad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

ColeJ schreef op maandag 13 februari 2023 @ 16:45:
[...]

Mooi ontwerp, hierbij mijn opmerkingen:

Weet je zeker dat je aan beide kanten een "open" douche wilt? Volgens mij kun je dan iedere keer je halve badkamer droogmaken.

Het losstaande bad is bij ons ook een discussiepunt. Ziet er leuk uit maar je blijft afdrogen om het bad. Als het je toch lukt om niet te spetteren aan de achterkant zal het een stofmagneet worden. Waarom niet een back2wall bad?
Dat zijn goede punten. Je zou dan misschien de boel een beetje anders kunnen indelen:
schuif de douches wat naar rechts, zodat de rechteropening verdwijnt en je alleen links bij de douche kunt komen. Het bad kun je een semi-vrijstaand bad (met de lange kant tegen de linker muur) van maken. Ik zou dan persoonlijk de douchekoppen aan het plafond maken, en de muur vervangen door een mooie glaswand. Dat oogt veel ruimtelijker (alhoewel je aan ruimte geen gebrek hebt). Eventueel een met een structuurtje, daar is zat leuks in te vinden. Ook getint of met spiegeleffect.

Volgens mij heb je dan nog steeds wat je wilde, alleen met iets minder mogelijkheden om de boel onder te spetteren. Hoewel ik dat zelf niet een heel erg groot probleem vind. Mijn douche is ook half open en 'kijkt' naar het bad en ik heb een trekkertje staan en veeg 3x en het water is weer voor 85% weg. Je zou met die ruimte die je daar hebt een klein hoekje kunnen maken door een kort stuk glaswand links te plaatsen. Dan hou je volgens mij het gros van het gespetter tegen dat 'de hoek om wil'. Een stukje van 20-30cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-04 21:24
Shwan schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 21:01:
[...]

Schitterend! Mag ik vragen op de laatste foto, hoe de situatie met de leds eruit ziet. Ik wil zoiets maken en vroeg mij af hoe dit gerealiseerd is. Verlaagd plafond met een led-profiel?
Plafond is verlaagd, aan 1 stuk open. Met een led profiel doorgetrokken met het plafond gericht op de muur. Voorzien van melk profiel.

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M3lvinG
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:36
[...]

@Rzaan :

Ziet er goed uit! Wij zijn ook op zoek naar een badkamermeubel en bij alle bekende zaken, zien we niet wat wij willen.

Dit meubel ziet er goed uit. Hoe hoog zijn de lades? Bij onze vorige badkamer hadden wij een massief eiken meubel van de x2o, maar die lades waren echt totaal niet praktisch. Bijna niets kon rechtop staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corneej
  • Nu online
M3lvinG schreef op maandag 13 februari 2023 @ 21:33:
[...]

Ziet er goed uit! Wij zijn ook op zoek naar een badkamermeubel en bij alle bekende zaken, zien we niet wat wij willen.

Dit meubel ziet er goed uit. Hoe hoog zijn de lades? Bij onze vorige badkamer hadden wij een massief eiken meubel van de x2o, maar die lades waren echt totaal niet praktisch. Bijna niets kon rechtop staan.
je kunt het meubel zo groot maken als jullie zelf willen.
wij hebben gekozen voor 45 cm hoog / 40 diep.

de lades zijn hierdoor ± 20 cm hoog (binnenmaat)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan
  • Nu online

Rzaan

Altijd zoekende

M3lvinG schreef op maandag 13 februari 2023 @ 21:33:
maar die lades waren echt totaal niet praktisch. Bijna niets kon rechtop staan.
Nooit zo bij stil gestaan.
Ik ga gewoon iets meenemen naar de winkel als ik ga kijken.
Heb sowieso altijd mijn meet-apparaat bij.

Aanrader voor iedereen die iets gaat verbouwen of kopen.

Afbeeldingslocatie: https://static01.eu/aanbiedingenfolders.nl/images/uploads/220120/laser-afstandsmeter.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
Rzaan schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 09:14:
[...]

Nooit zo bij stil gestaan.
Ik ga gewoon iets meenemen naar de winkel als ik ga kijken.
Heb sowieso altijd mijn meet-apparaat bij.

Aanrader voor iedereen die iets gaat verbouwen of kopen.

[Afbeelding]
In de winkel te krijgen ook? Of alleen online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Nu online

Rzaan

Altijd zoekende

t14wo schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 14:10:
In de winkel te krijgen ook? Of alleen online.
Het aanbod is bij elke Aldi weer anders volgens mij.
Anders even in hun folder kijken.

Ik heb 'm online gekocht, maar zorg altijd dat ik dan nog wat anders nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m181087
Rzaan schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 14:24:
[...]

Het aanbod is bij elke Aldi weer anders volgens mij.

Parkside is Lidl toch?
Anyway, hier is een topic waar elektrische DIY materiaal kan worden besproken inclusief laser meters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Nu online

Rzaan

Altijd zoekende

m181087 schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 16:05:
[...]

Parkside is Lidl toch?
Anyway, hier is een topic waar elektrische DIY materiaal kan worden besproken inclusief laser meters.
Ik weet het.
Maar badkamerkopers zitten niet allemaal in dat topic om te kijken wat voor gereedschap ze wellicht nodig hebben.
Dus het leek me wel aardig om gewoon een hulpzame tip te plaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t14wo
Rzaan schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 14:24:
[...]

Het aanbod is bij elke Aldi Lidl weer anders volgens mij.

Over tips gesproken:
Bij Lidl ligt ook een laser in de winkel. 60 euro inclusief statief. Ik heb ‘m meegenomen deze week en ik ben er echt megablij mee. Wat een bak licht komt eruit. Heeft een helder groene verticale lijn die een grote hoek heeft van dichtbij en een 360* horizontale loodlijn. Opladen via USB C.

Dikke tip voor de badkamerrenovatie voor tegelen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-04 15:22
Ik heb een offerte opgevraagd voor het verbouwen van een volledige badkamer.
Strippen, leidingwerk opnieuw leggen, vloerverwarming plaatsen, badkamer weer opbouwen, tegelen, etc.

Komt neer op 16k, 5 weken werk. Uurtarief wordt geoffreerd op 60 euro ex btw. Is dit een beetje redelijk? De badkamer is wel van redelijk formaat. Ik gok op iets van 3.8*3.2 meter en 2.60 hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Nu online

Rzaan

Altijd zoekende

Ik vind 5 weken best lang.
Nu moet er af en toe wel 's iets uitharden of drogen, maar dan nog.
Pagina: 1 ... 74 ... 122 Laatste