Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1

Pagina: 1 ... 61 ... 122 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FelixForte
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 30-03 20:55
CurlyMo schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 21:58:
@FelixForte Als je nog een Ben badkraan, Ben regendouche en Ben wastafelkraan zoekt (alles opbouw), dan mag je het over 3 weken gratis hebben ;)
Haha nee bedankt! ;) Zeker daar lijkt het mij belangrijk om beter spul te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FelixForte
CurlyMo schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 21:45:
@FelixForte Voor onze verbouwing was ik voor enkel A-merk spullen ~ € 5000,- kwijt bij badkamerwinkel.nl
Het lastige is wel momenteel om een aannemer te vinden die het binnen nu en vier maanden erin kan zetten. Brugman is wel nog redelijk snel met september (heeft voor ons waarde), Grando heeft het bijvoorbeeld al over december. Toch maar zelf nog even doorzoeken denk ik zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20:56
FelixForte schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 18:57:
Hi allemaal! Wij zijn van plan een badkamer te kopen en zijn vandaag langsgeweest bij Brugman. Nu merkten wij dat er veel mogelijk is in termen van design en je badkamer er leuk uit laten zien in alle kleuren die je mooi vindt. Vooral het merk 'Ben' en het huismerk van Brugman hadden veel modern uitziende producten voor redelijk schappelijke prijzen. Zo hadden ze het over 7.000 euro voor een wastafel van 100cm breed met dubbele kranen in geborsteld zwart, een mooie spiegel met twee lampen, twee toiletten met reservoirs (badkamer en toilet beneden) vloertegel kwaliteit op zowel de vloer als de muur (voor zowel de badkamer van 2x2 en het toilet van 1x1.3), een regendouche, een radiator, spotjes en een fonteintje voor het toilet beneden. Al met al het hele pakket voor een acceptabele prijs voor een badkamer naar onze mening.

Edit: deze prijs was overigens wel na onderhandelen, ze begonnen rond de 9k. Het is exclusief montagemateriaal. Ik denk dat met nog een ronde onderhandelen ik er nog een wel 500 tot 700 euro eraf had kunnen schrapen

Nu waren de spullen echter voornamelijk van 'Ben' en het Brugman huismerk. Hartstikke trendy, maar een badkamer is voor mij iets te duur om na tien jaar weer te vervangen (als je ook nog installatiekosten a 10.000 meerekent). Ik wil daarom wel zeker weten dat het goed spul is. Nu las ik dat er veel problemen zijn met Ben sanitair. Een kennis van ons die in de badkamers had gezeten raadde daarom ook aan om zeker voor kranen te gaan voor een betrouwbaar merk als Grohe of Hans Grohe.

Nu vraag ik mij het volgende af:
  • Voor welke componenten is merk relevant? Ik kan mij voorstellen dat die zwarte kranen van Ben na 4 jaar afblakeren en dat ook voor de regendouche het merk uitmaakt. Maar valt hetzelfde te zeggen voor spiegels, toiletten, wastafelmeubels en handdoekradiatoren?
  • Zijn producten die van betere merken zijn, maar minder trendy, een stuk duurder? Zo zou ik best van de meest trendy Ben kraan willen pivoten naar de meer basic Grohe kranen (in normaal chroom), om wat meer betrouwbaarheid te hebben in de ruil voor wat minder looks. De badkamer is uiteindelijk geen kunstwerk maar moet gewoon 20 jaar meekunnen. Ik vraag mij af of ik vrij gemakkelijk voor minder trendy maar meer betrouwbare apparatuur kan kiezen zonder een veel hogere prijs te betalen
  • Bij zwarte kranen begreep ik dat de gepoederde vrij snel lelijk kunnen worden. Geldt dat ook voor 'geborsteld chroom' kranen? Bijvoorbeeld deze van Ben: https://www.sanidirect.nl...rsteld-zwart-lavionwtkrbb
Zoek even in dit topic op ‘Ben’ en ‘Brugman’ en je weet denk ik genoeg.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
FelixForte schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 21:56:
[...]

Wat valt er onder jouw definitie van inbouw? Een spiegel en een badkamermeubel lijkt mij redelijk gemakkelijk nog te vervangen mocht er iets mee zijn, maar je douche/kranen/toilet/inbouwreservoir lijken mij een stuk moeilijker.
Inbouw gaat over de kranen en dan met name de thermostaat.
Je leidingen lopen met beide uiteraard door de muur heen, maar bij inbouw kranen zit ook je thermostaat mechaniek en de leiding van je thermostaat naar je douchekop ook in de wand.
Als hier een mechaniek defect is, kan je je tegels open maken.
Met een opbouw kraan heb je het over een externe thermostaat en koppeling naar je douchekop.
Als je dan een defect in je mechanisme hebt, kan je gewoon de volledige kraan vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naranya
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:48
Hier ook bezig met offertes opvragen voor badkamer renovatie.
Gaat hier om een badkamer van 3x2m en we willen graag een (simpel) bubbelbad.
Offerte baderie:
  • badmeubel 1m + 2 "regn" kranen + spiegelkast 2500
  • doucheopstelling (100x85) glazen deur + wand en "regn" regendouche 3900
  • whirlpool + kranen etc 5250
  • hangtoilet + reservoir 920
  • designradiator 690
Zitten we al op 13k voor de materialen. (wel RVS look bij alle kranen)
Ik snap dat de whirlpool redelijk duur is, maar als ik dan kijk naar bijv de regendouche is dat waarschijnlijk deze voor 1349, waarom niet een luxe grohe (betrouwbaar merk) voor minder geld?
En waarom moet een simpel kastje + spiegelkastje en 2 kranen 2500 euro kosten.
Is die radiator van goud?

Wellicht moet ik deze vragen bij de verkoper neerleggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:34

franssie

Save the albatross

@Naranya Het lastigste is iemand vinden die het goed en netjes kan installeren. Spullen kopen kan je prima zelf. Zelf heb ik een aantal jaar geleden een mix gemaakt van Hornbach (bad), Grohe kranen en Ikea (Meubel) en Maxaro (stoomcabine). Allemaal medium spul maar toch krijg ik nog steeds complimenten.
Enige is dat de frontjes van het Ikea meubel toch niet helemaal vocht vast blijken dus die moet ik eens vervangen (en Ikea heeft die brede maat helaas niet meer).
Als je het zelf uitzoekt zijn je keuzes ook bewuster. Ik zou het een volgende keer weer zo doen. En bespaar niet op je tegelzetter, een meubel is makkelijker te vervangen dan tegels die niet goed gezet zijn.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naranya
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:48
Ook aan gedacht inderdaad, alles zelf kopen (kun je tenminste vergelijken en weet je precies wat je koopt), maar probeer momenteel maar eens een aannemer te vinden voor dit jaar.
Wellicht moet ik gewoon los een loodgieter, tegelzetter, enz zoeken via via.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-05 12:46

HollovVpo1nt

I like gadgets

Ik ben een beetje aan het struggelen met het verlichtingsplan/spotjes in de badkamer. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ARHZf6FtPdnFcv1v8tQZLOiw8uk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XLp3b24Ai5K2vEeeRBp1YewB.png?f=fotoalbum_large

De oranje stipjes moeten spotjes voorstellen. Daarmee is het symmetrisch.
Ik vind a-symmetrisch ook wel wat hebben. Iemand hier die er een uitgesproken mening over heeft en mee kan denken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:58
Heb je nog extra verlichting boven de wastafel hangen? Ik zou met deze positionering zelf bang zijn dat het spotje bij de wastafel ervoor zorgt dat je een schaduw op de spiegel krijgt. Spotje boven de douche zou ik nog even nakijken of dat kan qua waterdichtheid/IP classificatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Moet zeggen dat zoveel spots wel overkill is, mede omdat wij een spiegel willen bij de wasbak met ingebouwde verlichting. Waar wij het naar hebben aangepast is 4 spots totaal: de drie spotjes in het meest linker stramien (boven toilet en boven bad) en ééntje boven de douche, mits waterdicht inderdaad.

Ik zit er alleen nog wel even mee wat ik moet doen met de douche. Dat raam zit echt op een irritante plek. De huidige douche van 90x90 vind ik te klein, maar een grotere douchekabine/grotere douchewand komt voor het raam. Ik vraag mij af hoe dat oogt.

En hebben jullie misschien andere ideeën voor de indeling van deze badkamer? In principe staat alleen de positie van het toilet vast.

[ Voor 11% gewijzigd door HollovVpo1nt op 21-03-2022 22:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sneaky88
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18:45
Super slechte ervaring met sanidirect.

Eerste ervaring met aanschaf was zeer goed.
Ik kwam met een tekening met de maten en toen werden er een aantal producten aanbevolen en was er al snel een offerte.

Maar nu komt de drama.

Gedeelte van geretourneerde producten willen ze niet terugbetalen.
Op het moment van inleveren hadden ze alle dozen open gemaakt en de producten gecontroleerd.
Hierop zijn ze akkoord gegaan met retourneren.

2 dagen later krijg ik bericht dat ze 1 product niet kunnen retourneren omdat de verpakking (plastic zakje met een koppeling) stuk is en een onderdeel ontbrak. (Wat ik raar vind want ze hadden ter plekke alles geopend, en ze hadden toen ook kunnen zien als het plastic zakje kapot was en of er een onderdeel zou ontbreken)

Toen ik aangaf dat ik het raar vind dat ze achteraf de product weigeren en ze wees op het feit dat bij het inname moment wel akkoord was bevonden en dat een verpakkingsmateriaal geen reden mag zijn van weigeren van innemen van de product, kwamen ze weer met het zelfde verhaal dat er een onderdeel ontbrak en de verpakking stuk was.

Ik mocht blij zijn dat ze de andere producten wel hebben geretourneerd, omdat ik een actie badkamer zou hebben gekocht.

Meerdere producten die ik had gekocht paste niet ondanks dat de maten bekend waren. Deze heb ik vervolgens bij de hornbach aangeschaft zodat de monteurs verder konden. (Spiegel, Radiator+aansluitset, fontein, toilet, inbouwreservoir)

verder..
Douche ontbrak een schroef, Siffon die lekt (zelf opgelost door stuk teflon tape).

Ze willen geen gespecificeerde factuur versturen, de reden hiervan is omdat het een actiebadkamer is.
Terwijl ik deze wel nodig ben, en zij dit van te voren ook wisten.

[ Voor 6% gewijzigd door sneaky88 op 22-03-2022 11:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

In de Plieger webshop heb ik een bad en waskommen gelecteerd die ik elders (identiek) voor 50% minder kan vinden... Ik ga eens kijken of er wat af te onderhandelen valt want deze prijzen zijn te bizar voor woorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twi
  • Laatst online: 24-04 10:32

twi

HollovVpo1nt schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 19:19:
In de Plieger webshop heb ik een bad en waskommen gelecteerd die ik elders (identiek) voor 50% minder kan vinden... Ik ga eens kijken of er wat af te onderhandelen valt want deze prijzen zijn te bizar voor woorden.
Wij zitten ook bij Plieger, en kunnen pas vanaf 1 april terecht. Ben benieuwd in welke grap ik terecht kom.

Verder strugglen wij met de keuze voor de meerprijs plaatsing bad (2500 in grote badkamer, ineens 3500 in de kleine variant). Nu waren we eigenlijk van plan de badkamer te vergroten, maar nu een bad ineens ook mogelijk is in de kleine badkamer, is dit ineens ook een optie. Ondanks de onverklaarbare 1000 euro extra. De vraag staat in elk geval open wat we voor dat geld krijgen, want daar staat niets over gespecificeerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hRiwqsOkxCciZkD8ilqVRY3V_pc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/767oircmvbe29oCQtFBtamOk.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ufvNraptse7BS3-TKCdVTzaRsBg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/nSIhLOj1AVyuvaSqYtviZNFc.png?f=fotoalbum_large
nb, de oppervlakte van de grote variant klopt inderdaad niet

De kleine variant met bad voelt voor mij "krap", maar hier thuis de discussie of we niet te veeleisend zijn en onnodig een grote slaapkamer opofferen. Zijn er hier mensen met ongeveer dezelfde indeling badkamer en hoe ziet jullie eindresultaat er uit? Van de voorbeelden die ik in dit topic heb gezien, is de badkamer meestal qua plaatsing deur net wat anders.

De uitdaging is trouwens dat de projectleverancier niets van plek wil veranderen. Idioot, en hopelijk in overleg met Plieger nog (voor de hoofdprijs ;-) ) bij te stellen.

[ Voor 4% gewijzigd door twi op 22-03-2022 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

twi schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 19:44:
[...]

Wij zitten ook bij Plieger, en kunnen pas vanaf 1 april terecht. Ben benieuwd in welke grap ik terecht kom.

Verder strugglen wij met de keuze voor de meerprijs plaatsing bad (2500 in grote badkamer, ineens 3500 in de kleine variant). Nu waren we eigenlijk van plan de badkamer te vergroten, maar nu een bad ineens ook mogelijk is in de kleine badkamer, is dit ineens ook een optie. Ondanks de onverklaarbare 1000 euro extra. De vraag staat in elk geval open wat we voor dat geld krijgen, want daar staat niets over gespecificeerd.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
nb, de oppervlakte van de grote variant klopt inderdaad niet

De kleine variant met bad voelt voor mij "krap", maar hier thuis de discussie of we niet te veeleisend zijn en onnodig een grote slaapkamer opofferen. Zijn er hier mensen met ongeveer dezelfde indeling badkamer en hoe ziet jullie eindresultaat er uit? Van de voorbeelden die ik in dit topic heb gezien, is de badkamer meestal qua plaatsing deur net wat anders.

De uitdaging is trouwens dat de projectleverancier niets van plek wil veranderen. Idioot, en hopelijk in overleg met Plieger nog (voor de hoofdprijs ;-) ) bij te stellen.
Even een andere vraag: waarom heb jij vloerverwarming in de badkamer? Vloerverwarming dien je op je relatief constante temperatuur te houden en badkamer is een vertrek wat je incidenteel gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01:22
HollovVpo1nt schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 21:52:
[...]

Even een andere vraag: waarom heb jij vloerverwarming in de badkamer? Vloerverwarming dien je op je relatief constante temperatuur te houden en badkamer is een vertrek wat je incidenteel gebruikt.
Hier komt ook vloerverwarming in de badkamer. Met een WP geeft dat een mooi stukje extra afgifte.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

CurlyMo schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 21:55:
[...]

Hier komt ook vloerverwarming in de badkamer. Met een WP geeft dat een mooi stukje extra afgifte.
Hmm I see. Wij hebben een elektrische radiator in de badkamer. Minder efficiënt dan middels een WP, maar gets the job done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twi

twi

CurlyMo schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 21:55:
[...]

Dit inderdaad. Zou niet weten hoe ze het in ons huis anders moeten regelen. Alles gaat via vloerverwarming via de WP, ook op zolder zit het er standaard in. Met de notitie dat vanwege het feit dat de badkamer warmer moet kunnen worden gehouden, er een extra elektrische radiator moet worden geplaatst. Nouja, dat is een mooi duur handdoekrekje, zullen we maar zeggen.

[ Voor 5% gewijzigd door twi op 22-03-2022 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
twi schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 22:04:
[...]

Dit inderdaad. Zou niet weten hoe ze het in ons huis anders moeten regelen. Alles gaat via vloerverwarming via de WP, ook op zolder zit het er standaard in. Met de notitie dat vanwege het feit dat de badkamer warmer moet kunnen worden gehouden, er een extra elektrische radiator moet worden geplaatst. Nouja, dat is een mooi duur handdoekrekje, zullen we maar zeggen.
Ik plaats ook gewoon een extra handdoeken radiator. Dat geeft zoveel afgifte in de badkamer dat die kamer sowieso wel warmer wordt dan de andere ruimtes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Vloerverwarming doet men in de badkamer ook vaak om warme voeten te hebben, ipv op een ijskoude tegel te staan. :)

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m181087
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01-05 18:16
Tanuki schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 23:50:
Vloerverwarming doet men in de badkamer ook vaak om warme voeten te hebben, ipv op een ijskoude tegel te staan. :)
Als het alleen om koude voeten gaat, kun je imho ook een badmat neerleggen. Voor de prijs van vloerverwarming kun je er heel wat verslijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 01-05 15:20
Wij willen de badkamer in ons nieuwbouw huis casco laten opleveren. Dit betekent zonder dekvloer en vloerverwarming. Wel komt er een lus te liggen waar de vloerverwarming mee kan worden verbonden. Ergens vind ik dat niet zo fijn, zit je weer met een koppeling in de vloer. Die koppeling probeer ik dan wel op een "gunstige" plek te doen zodat als het gaat lekken ik weet waar ik moet zijn.

Gister in ieder geval bij Grando geweest en ook al eens bij Q1Sanitair geweest. Bij Q1Sanitair was ik gauw klaar, Aliexpress rommel en echt de hoofdprijs vragen voor montage. En montage is gewoon een random ZZP'er waar ze nog een 10tje per uur op verdienen, die vlieger gaat bij mij niet op.

Bij Grando onderstaande badkamer (alleen even indeling) laten tekenen. Het bad wordt een half vrijstaand hoekbad en niet diegene op de tekening. Wij twijfelen nog over inbouwkranen, dan moet er namelijk een voorzetwand voor en gaat er dan gek uit zien. 2 april de volgende afspraak bij Grando, ben benieuwd.

Komt er uiteindelijk op neer dat ik waarschijnlijk al het materiaal zelf ga kopen en zelf een ZZP'er ga inhuren die het mag installeren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/USeTIQZhvF2-S5XV7p5j8ZE755c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MeXzYx6Hi3XqKnH5Gx4WBFY4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sneaky88
sneaky88 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 10:57:
Super slechte ervaring met sanidirect.

Eerste ervaring met aanschaf was zeer goed.
Ik kwam met een tekening met de maten en toen werden er een aantal producten aanbevolen en was er al snel een offerte.

Maar nu komt de drama.

Gedeelte van geretourneerde producten willen ze niet terugbetalen.
Op het moment van inleveren hadden ze alle dozen open gemaakt en de producten gecontroleerd.
Hierop zijn ze akkoord gegaan met retourneren.

2 dagen later krijg ik bericht dat ze 1 product niet kunnen retourneren omdat de verpakking (plastic zakje met een koppeling) stuk is en een onderdeel ontbrak. (Wat ik raar vind want ze hadden ter plekke alles geopend, en ze hadden toen ook kunnen zien als het plastic zakje kapot was en of er een onderdeel zou ontbreken)

Toen ik aangaf dat ik het raar vind dat ze achteraf de product weigeren en ze wees op het feit dat bij het inname moment wel akkoord was bevonden en dat een verpakkingsmateriaal geen reden mag zijn van weigeren van innemen van de product, kwamen ze weer met het zelfde verhaal dat er een onderdeel ontbrak en de verpakking stuk was.

Ik mocht blij zijn dat ze de andere producten wel hebben geretourneerd, omdat ik een actie badkamer zou hebben gekocht.

Meerdere producten die ik had gekocht paste niet ondanks dat de maten bekend waren. Deze heb ik vervolgens bij de hornbach aangeschaft zodat de monteurs verder konden. (Spiegel, Radiator+aansluitset, fontein, toilet, inbouwreservoir)

verder..
Douche ontbrak een schroef, Siffon die lekt (zelf opgelost door stuk teflon tape).

Ze willen geen gespecificeerde factuur versturen, de reden hiervan is omdat het een actiebadkamer is.
Terwijl ik deze wel nodig ben, en zij dit van te voren ook wisten.
22 Maart ben ik gebeld door sanidirect.
Zij hebben toegegeven dat zij fout zaten en het zouden oplossen.
Ze hebben ook aangegeven dat het geen probleem moet zijn om mij een gespecificeerde factuur toe te sturen. Deze kon ik dezelfde dag nog verwachten. (helaas niet ontvangen)

Vandaag (23 maart) heb ik in plaats van factuur een koop overeenkomst ontvangen met daarop met de hand geschreven prijzen.
Na controle blijkt dat ik minder geld heb teruggekregen per product dan wat zij zelf hebben gespecificeerd.
Er zit een verschil in van een paar honderd euro.
Gelijk hier achteraan gemaild en rechtsbijstand ingeschakeld... be continued...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sneaky88
sneaky88 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 16:17:
[...]

22 Maart ben ik gebeld door sanidirect.
Zij hebben toegegeven dat zij fout zaten en het zouden oplossen.
Ze hebben ook aangegeven dat het geen probleem moet zijn om mij een gespecificeerde factuur toe te sturen. Deze kon ik dezelfde dag nog verwachten. (helaas niet ontvangen)

Vandaag (23 maart) heb ik in plaats van factuur een koop overeenkomst ontvangen met daarop met de hand geschreven prijzen.
Na controle blijkt dat ik minder geld heb teruggekregen per product dan wat zij zelf hebben gespecificeerd.
Er zit een verschil in van een paar honderd euro.
Gelijk hier achteraan gemaild en rechtsbijstand ingeschakeld... be continued...
Vandaag 24 Maart, weer geen factuur ontvangen maar een lijstje waaruit je geen stuksprijs kunt opmaken.
Met handgeschreven teksten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:26
Niet om het een of ander, maar als je hier een heel logboek wil gaan bijhouden is dat denk ik beter in een apart topic. De samenvatting zal toch zijn dat je ervaring enorm slecht is...

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sneaky88
Tjolk schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 16:55:
Niet om het een of ander, maar als je hier een heel logboek wil gaan bijhouden is dat denk ik beter in een apart topic. De samenvatting zal toch zijn dat je ervaring enorm slecht is...
Ja klopt hoor, maar ik dacht laat ik ook hier even uitleg geven aangezien deze topic wel goed gelezen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timple
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:27

Timple

Heeft er iemand nog goede ervaringen met bepaalde types douchegoot?

En zijn die er ook waarbij het water aan de zijkant weg loopt? Alles wat ik kan vinden heeft een midden aansluiting.

Maar daar zit nou eenmaal mijn afvoer niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
@Timple Een doucheput een optie? Die kan je qua maat laten matchen met je tegels. Zo gaan wij het doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timple

Timple

Het worden waarschijnlijk langwerpige houtlook tegels.

Doucheput is misschien nog een idee jah. Met zo'n inlegtegel zodat het er niet als een putje uitziet. Goed idee.

Maar liever toch een douchegoot, want die kan ik alvast plaatsen zonder dat ik weet hoe de tegels komen te liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huub25
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 31-03-2022
Hallo,

Iemand enige kennis van lekkages in badkamers ?

Wij hebben onderstaande lekkage ontdekt na aankoop van appartement

Vervelende situatie, maar we kunnen de aankoop nog terugdraaien.
Prijs voor m2 was vrij laag dus ik vraag mij af het niet beter is om dit zelf te ( laten ) reparen...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6OSSxOLoDnXGQovmlS-n0_zJvzE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v0I5aOrsfoMfbyHEGdbWSWHF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_FQ9zbDLpdfw9OccSrLdfwvQ_1I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/462eDsJOm5pLPkWfejkCYkeU.jpg?f=fotoalbum_large

Het lek komt ws van het bad, en gezien de kleur van het opgedroogde water lijkt mij er mss iets van roest in de leidingen te zitten ? Iemand hier enig idee van wat zoiets kan gaan kosten ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aurum
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:36
@Timple

Ik heb een tijdje geleden van easy drain een soort van driehoekje in de hoek gezien:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JJ1tluc2Myz2uvoNQv9gdva4fMI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pAliMvU6RskZMrYvX80LoeTN.jpg?f=fotoalbum_large

https://www.easydrain.nl/...lta-tile-grate-msi-grate/

het is blijkbaar een douchegoot maar wel stijlvol :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Timple schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 20:47:

En zijn die er ook waarbij het water aan de zijkant weg loopt? Alles wat ik kan vinden heeft een midden aansluiting.

Je bedoelt dat de sifon aan de zijkant zit?
Zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m181087
Na een hele tijd dit topic gevolgd te hebben, zijn de vrouw en ik nu ook begonnen met het uitzoeken van een badkamer.

Nu hebben we van 1 badkamerboer een eerste 3D schets meegekregen en zijn de vrouw en ik naderhand gaan twijfelen over de indeling en de tegels. Let wel: deze 3d schets geeft alleen nog maar de afmetingen, de kleuren en de posities van de tegels en meubels weer. De definitieve keuze voor de tegels en meubels wordt in het vervolggesprek pas gedaan.

Vragen waar we nu tegenaan lopen:
1. Wel of geen koof langs de hele linkerzijde. De linkerzijde van de badkamer (met de toilet) wordt qua indeling gelijk aan de huidige badkamerindeling, met als enige verschil dat we in de huidige badkamer een koof (van 23 cm diep) over de hele lengte van de wand hebben. Daar loopt vermoedelijk de aan- en afvoer van de toilet en de wastafels doorheen, richting een verticale koof op de overloop (links naast de badkamerdeur).
De badkamerboer geeft aan dat een koof niet meer noodzakelijk zou zijn, behalve voor het inbouwreservoir van de toilet. Aangezien onze badkamervloer ongeveer 6,5 cm is verhoogd tov de rest van de bovenverdieping, geeft de badkamerboer aan dat alle leidingen (dus inclusief de afvoer van de toilet) door de vloer gelegd kunnen worden. Wat is jullie idee hierover? Mij lijkt dat erg krap worden, aangezien een minimale toilet afvoer 9cm doorsnede kent.

2. De plaatsing van de tegels.
We willen op de wanden graag witte, matte marmerlook tegels gaan gebruiken afgewisseld met (donker)blauwe tegels. Visgraat, hexagon, etc maakt ons weinig uit. Nu zien we op websites als Pinterest en Instagram vaak dat dat soort accentkleuren juist in het natte deel van de (inloop)douche worden gebruikt. De badkamerboer raadt ons dat echter af. Hij geeft aan dat het onpraktisch is, in verband met de vele voegen. Dat zou op den duur een grote kans op schimmelvorming en kalkaanslag geven. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Visgraat/hexagon juist wel of juist niet in het natte deel gebruiken?
We nemen geen waterontharder.

Andere tips over de gekozen indeling, tegels, etc zijn natuurlijk ook van harte welkom.

Huidige badkamersituatie
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EJzoWYGtxMe8B-mC7ocekHRYwNk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T7v5i71sASwi4gVNLXnQj6KT.jpg

3D schetsen nieuwe badkamer
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3roEFDKALIQJxuGySOGAwCDopDg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/mg1GAB2p2WLDwAFEgioJuE8K.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G5dZSfjj_hYnYg4POHx2_vAKalg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4FjuNZmoJPYka1aZ8Btcstoi.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IJxTybFB34KZWZaIHiMXJsDhOQ0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/edTyKzrysVpuHsqXJancAkof.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Zou persoonlijk toch echt gaan voor een kleinere wastafel.
Heel de ruimte staat nu toch wel heel erg vol. Daarnaast heb je zo'n grote wastafel in de praktijk zelden tot nooit echt nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Plieger deel III:
We hebben de vraag gesteld aan Plieger waarom bepaalde artikelen in de webshop 100% duurder zijn dan elders. We kregen een relatief passief agressief antwoord wat neer komt op:
1. Hun prijzen zijn inclusief montage en risico opslag voor de installateur om prijsontwikkelingen te dekken voor wanneer 't project wordt gebouwd
>Dit klopt niet, want de prijzen in hun webshop voor baden die bij wijze van morgen geleverd kunnen worden zijn identiek aan de prijzen die in het project portaal staan voor wanneer het over anderhalf jaar geleverd moet worden. Bovendien heeft een medewerker aan de telefoon eerder gemeld dat de prijzen in de webshop bruto prijzen voor de installateur zijn waar juist nog kortingen vanaf moeten gaan.

2. Het 1.20m wastafel blad waarvan we in de showroom de prijs hebben opgevraagd is voor 1.60m meer dan 2x duurder. Heel vreemd.

3. Een vrijstaand bad kan niet want is te zwaar. Was handig geweest als ze dit eerder aangaven. Lijkt mij overigens ook heel sterk dat een vrijstaand bad niet in een nieuwbouw woning anno 2022/2023 zou kunnen.

Kwam erop neer dat 'ze er niks meer van kunnen maken' is en dat we maar verder moeten kijken met onze wensen.

Dit zal ons in alle waarschijnlijkheid toe dingen om de badkamer casco op te laten leveren, al is het maar om géén zaken met Plieger te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lizard87
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 02-05 19:26
HollovVpo1nt schreef op maandag 28 maart 2022 @ 13:18:
Plieger deel III:
We hebben de vraag gesteld aan Plieger waarom bepaalde artikelen in de webshop 100% duurder zijn dan elders.
Dit zal ons in alle waarschijnlijkheid toe dingen om de badkamer casco op te laten leveren, al is het maar om géén zaken met Plieger te doen.
Lang verhaal kort: omdat ze het kunnen vragen, omdat alle lagen tussen hun en aannemer er aan moet verdienen, en omdat ze hun machtspositie gebruiken. Montage zit er vaak niet eens bij in nog, want als je andere tegels kiest gaat opeens de montageprijs per tegel ook weer omhoog. Het is zwaar ruk, maar er is helaas niets tegen te doen - het is slikken, of casco opleveren (wat ook niet eens overal mogelijk is) en zelf (laten) doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

lizard87 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 13:39:
[...]

Lang verhaal kort: omdat ze het kunnen vragen, omdat alle lagen tussen hun en aannemer er aan moet verdienen, en omdat ze hun machtspositie gebruiken. Montage zit er vaak niet eens bij in nog, want als je andere tegels kiest gaat opeens de montageprijs per tegel ook weer omhoog. Het is zwaar ruk, maar er is helaas niets tegen te doen - het is slikken, of casco opleveren (wat ook niet eens overal mogelijk is) en zelf (laten) doen.
Het kan best zijn dat de prijzen van een badkamer elders Plieger niet veel ontlopen. Het is de handelswijze van Plieger die wij niet aangenaam vinden. Hoe dan ook, wij hebben extra tijd gekregen voor de badkamer dus zullen wij proberen die extra tijd te benutten om enkele andere offertes op te halen.

Dat gezegd te hebben, kan iemand een goede badkamer boer aanbevelen in regio Eindhoven?
De Badkamer specialisten uit de TS ken ik, maar variëren enorm qua ervaringen. Een lokale aanbieder met geode ervaringen heeft de voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m181087
m181087 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 11:40:
Vragen waar we nu tegenaan lopen:
1. Wel of geen koof langs de hele linkerzijde. De linkerzijde van de badkamer (met de toilet) wordt qua indeling gelijk aan de huidige badkamerindeling, met als enige verschil dat we in de huidige badkamer een koof (van 23 cm diep) over de hele lengte van de wand hebben. Daar loopt vermoedelijk de aan- en afvoer van de toilet en de wastafels doorheen, richting een verticale koof op de overloop (links naast de badkamerdeur).
De badkamerboer geeft aan dat een koof niet meer noodzakelijk zou zijn, behalve voor het inbouwreservoir van de toilet. Aangezien onze badkamervloer ongeveer 6,5 cm is verhoogd tov de rest van de bovenverdieping, geeft de badkamerboer aan dat alle leidingen (dus inclusief de afvoer van de toilet) door de vloer gelegd kunnen worden. Wat is jullie idee hierover? Mij lijkt dat erg krap worden, aangezien een minimale toilet afvoer 9cm doorsnede kent.

2. De plaatsing van de tegels.
We willen op de wanden graag witte, matte marmerlook tegels gaan gebruiken afgewisseld met (donker)blauwe tegels. Visgraat, hexagon, etc maakt ons weinig uit. Nu zien we op websites als Pinterest en Instagram vaak dat dat soort accentkleuren juist in het natte deel van de (inloop)douche worden gebruikt. De badkamerboer raadt ons dat echter af. Hij geeft aan dat het onpraktisch is, in verband met de vele voegen. Dat zou op den duur een grote kans op schimmelvorming en kalkaanslag geven. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Visgraat/hexagon juist wel of juist niet in het natte deel gebruiken?
We nemen geen waterontharder.

Andere tips over de gekozen indeling, tegels, etc zijn natuurlijk ook van harte welkom.
Is er niemand die hier iets over kan zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

In dit topic heb ik Sanistunter een paar keer langs zien komen, enkel als verwijzing. Concrete ervaringen heb ik niet kunnen vinden. Kan iemand misschien enkele ervaringen/ visie delen op de kwaliteit en service van Sanistunter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
HollovVpo1nt schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 19:03:
In dit topic heb ik Sanistunter een paar keer langs zien komen, enkel als verwijzing. Concrete ervaringen heb ik niet kunnen vinden. Kan iemand misschien enkele ervaringen/ visie delen op de kwaliteit en service van Sanistunter?
Goedkoop / budget huismerken. Zo proberen ze aantrekkelijk te blijven qua prijs.

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Tanuki schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 20:09:
[...]

Goedkoop / budget huismerken. Zo proberen ze aantrekkelijk te blijven qua prijs.
Sure, maar is het ook degelijk spul?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FelixForte
Ik ga losse sanitair kopen voor mijn badkamer, heb een installateur die de badkamer gaat monteren. Waar kan ik A merken voor de scherpste prijs inkopen (bijvoorbeeld kranen van Grohe/Hans Grohe)? Badkamerwinkel.nl, Saniweb?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jichem
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 02-05 14:07
m181087 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 10:16:
[...]

Is er niemand die hier iets over kan zeggen?
Ik zou de vraag over de wc afvoer bij de badkamerboer neerleggen, als hij zegt dat het niet hoeft dan weet hij ook hoe het opgelost gaat worden neem ik aan. Aan de hand daarvan bepalen of de oplossing je bevalt en een keuze maken. (mogelijk neemt hij een smallere afvoer mee of een hogere vloer, dan kan je daar op schieten)

vwb de tegeltjes. Ben je iemand die de douche regelmatig droog maakt, of heb je nu al schimmel op je voegen staan. Ik denk dat het bull-shit is, je krijgt geen schimmel omdat je meer voegen hebt....je krijgt schimmel omdat je ventilatie niet goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:34
Tanuki schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 20:09:
[...]

Waar baseer je dat op ? Merken die ze gebruiken zijn gewoon hotbath, revital, sanibell, van rijn, novellini, wiesbaden etc. en in principe kunnen ze alles leveren wat er te koop is.

Een quote is een gebrek aan originaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:34
Timple schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 20:47:

Shuffledrain, van de berg, easy drain. Zij hebben allemaal een versie waarvan je de uitloop kunt draaien.

Een quote is een gebrek aan originaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Plieger geklooi deel IV:
Vraag: waarom is product A 2x zo duur in aanschaf bij Plieger als een andere aanbieder?
'Antwoord' Plieger: omdat er bij Plieger arbeid en montagemateriaal in zit. En verschil in garantie met andere aanbieders. Ook moet installateur risico dekken als die pas over een jaar kan monteren.
Vervolgvraag: Nee, het betreft de aanschafprijs op de plieger (B2B) shop, dat is exclusief montagemateriaal en exclusief arbeid, pure aanschaf. Dus de prijs als er morgen bij Plieger wordt gekocht vs. morgen bij een andere aanbieder. Bovendien zitten bij andere aanbieders nog 21% BTW in verwerkt dus het werkelijk prijsverschil is nog groter. Nogmaals, waarom is het verschil in aanschafprijs zo groot?
'Antwoord' Plieger: Wij zijn een groothandel, onze prijzen zijn ex BTW, en de prijsverschillen, hebben we al op gereageerd.

Dit is echt om ziedend van te worden. Het gaat hier om de aanschafprijs van IDENTIEKE baden, die bij Plieger 3000 euro kosten ex. BTW en elders 1400 inc. BTW. Dit is gewoon machtsmisbruik en gijzeling.
Ik vind het écht niet erg om iets meer te betalen om alles via het project te laten verlopen, maar dit soort prijsverschillen zijn echt niet te rechtvaardigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:07
HollovVpo1nt schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 11:05:
Plieger geklooi deel IV:
Vraag: waarom is product A 2x zo duur in aanschaf bij Plieger als een andere aanbieder?
'Antwoord' Plieger: omdat er bij Plieger arbeid en montagemateriaal in zit. En verschil in garantie met andere aanbieders. Ook moet installateur risico dekken als die pas over een jaar kan monteren.
Vervolgvraag: Nee, het betreft de aanschafprijs op de plieger (B2B) shop, dat is exclusief montagemateriaal en exclusief arbeid, pure aanschaf. Dus de prijs als er morgen bij Plieger wordt gekocht vs. morgen bij een andere aanbieder. Bovendien zitten bij andere aanbieders nog 21% BTW in verwerkt dus het werkelijk prijsverschil is nog groter. Nogmaals, waarom is het verschil in aanschafprijs zo groot?
'Antwoord' Plieger: Wij zijn een groothandel, onze prijzen zijn ex BTW, en de prijsverschillen, hebben we al op gereageerd.

Dit is echt om ziedend van te worden. Het gaat hier om de aanschafprijs van IDENTIEKE baden, die bij Plieger 3000 euro kosten ex. BTW en elders 1400 inc. BTW. Dit is gewoon machtsmisbruik en gijzeling.
Ik vind het écht niet erg om iets meer te betalen om alles via het project te laten verlopen, maar dit soort prijsverschillen zijn echt niet te rechtvaardigen.
Niet via het project kopen?

Echt letterlijk alles is onredelijk duur via het project. Stopcontactje vervangen? 120 euro etc etc.

Wij hebben de badkamer casco laten opleveren en kopen alles zelf, veel werk, maar bespaart een hoop. En wordt ook nog eens een stuk mooier :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:54
HollovVpo1nt schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 11:05:
Plieger geklooi deel IV:

Ik wil eigenlijk dezelfde reactie geven die ik op 18 maart gaf:
SquareOne schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 11:29:
[...]

Welcome to the ‘club’. Dit soort verassingen ga je nog veel vaker tegen komen in een nieuwbouwproject.
Zelf ook wel wat dagen chagrijnig geweest van dit soort grapjes.

Onze oplossing:
Zorgen dat je de gewenste indeling bepaald en zorgen dat alle aansluitingen op de juiste plek zitten.
Tegels uitzoeken via de aannemer en ook door hun laten plaatsen, ook al kost dit de hoofdprijs…
Zo veel mogelijk standaard sanitair laten vervallen en leidingen laten afdoppen.
Zelf na oplevering bad meubel en douchewand plaatsen.
Je kunt hoog of laag springen. Ze gaan dit niet veranderen. Dit is hun business model, dat kunnen wij als koper schandalig vinden, maar uiteindelijk komt dit gewoon neer op uithuilen en accepteren. Of weigeren hieraan mee te doen en casco/standaard op te laten leveren en alles in eigen beheer achteraf aanpassen.

Edit: ik weet niet of je al met de tegels bezig bent maar weet ook dat ze voor elke wijziging een argument aan gaan dragen waarom het duurder is:
- Grote tegel? > moeilijker plaatsen, meer werk en duurder
- Kleine tegel? > zijn meer tegels en meer voegen, dus meer werk en duurder
- Zelfde formaat tegen, maar gerectificeerd? > moeilijker plaatsen dus duurder

[ Voor 7% gewijzigd door SquareOne op 01-04-2022 11:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• twi

twi

Dan betaal je 8000 euro extra aan een aannemer, exclusief kosten voor de dekvloer en afwerking van de muren. Minderprijs in ons project voor badkamer en toilet zijn geen fractie van de kosten die het met zich meebrengt om een badkamer te laten plaatsen door een aannemer.

Ik zit ook bij Plieger en hou mijn hart vast. Kan vanaf vandaag pas een afspraak met ze maken. Maar we zullen de tactiek die Square-One hierboven schetst proberen aan te houden. Een badkuip is alleen wel een belangrijk onderdeel om via de showroom te laten regelen, die vervang je naderhand niet zo gemakkelijk lijkt me?

[ Voor 10% gewijzigd door twi op 01-04-2022 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qocel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:27
In ons project heeft de aannemer een eigen sanitair afdeling. Ze zijn vanaf begin af aan heel duidelijk geweest, dat als we op internet gaan zoeken, dat zij minstens 2x zo duur zullen zijn en dat ze het heel goed begrijpen als we voor standaard of casco gaan.

Toch hebben we uiteindelijk wel alles via hun aangeschaft (badkamer en 2 toiletten) voor de 'hoofdprijs'. We hebben meerdere afspraken in de showroom gehad en zijn bijzonder goed geholpen door iemand met echt veel verstand van zaken en die onze smaak goed begreep. Daar is voor ons een heel mooi ontwerp uitgekomen en tot aan het einde toe werd er gezegd ook prima als jullie alsnog voor casco gaan. Daarnaast werden ook continu ideeën aangedragen om zaken eventueel goedkoper te maken (inderdaad bv. met ander type/kleinere tegels). Uiteindelijk hadden we een zeer gedetailleerde offerte met tekeningen, waarmee we zo naar een andere zaak hadden kunnen gaan.

De redenen dat we het toch gedaan hebben:
- Van begin af aan zéér goed geholpen.
- Ze zijn altijd eerlijk geweest over de prijzen.
- Er is totaal geen druk gezet om daar te kopen.
- We worden volledig ontzorgd nu, als we de sleutel krijgen zit alles erin.
- Scheelt heel veel tijd met alles zelf uitzoeken en coördineren.
- Eén aanspreekpunt bij eventuele problemen.

Normaal gesproken zou ik het onderste uit de kan willen, maar alles bij elkaar gaf dit gewoon een goed gevoel en dan is het af en toe ook prima om wel meer te betalen.

Ik vind het ook geen machtsmisbruik of gijzeling zoals eerder werd genoemd, je hebt zelf de keuze: casco, basisindeling of via leverancier doen. Doe je het via de leverancier, dan heeft dat bepaalde voordelen en daar betaal je dan voor als dat het je waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 22-04 09:09
Qocel schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 16:49:
In ons project heeft de aannemer een eigen sanitair afdeling. Ze zijn vanaf begin af aan heel duidelijk geweest, dat als we op internet gaan zoeken, dat zij minstens 2x zo duur zullen zijn en dat ze het heel goed begrijpen als we voor standaard of casco gaan.

Toch hebben we uiteindelijk wel alles via hun aangeschaft (badkamer en 2 toiletten) voor de 'hoofdprijs'. We hebben meerdere afspraken in de showroom gehad en zijn bijzonder goed geholpen door iemand met echt veel verstand van zaken en die onze smaak goed begreep. Daar is voor ons een heel mooi ontwerp uitgekomen en tot aan het einde toe werd er gezegd ook prima als jullie alsnog voor casco gaan. Daarnaast werden ook continu ideeën aangedragen om zaken eventueel goedkoper te maken (inderdaad bv. met ander type/kleinere tegels). Uiteindelijk hadden we een zeer gedetailleerde offerte met tekeningen, waarmee we zo naar een andere zaak hadden kunnen gaan.

De redenen dat we het toch gedaan hebben:
- Van begin af aan zéér goed geholpen.
- Ze zijn altijd eerlijk geweest over de prijzen.
- Er is totaal geen druk gezet om daar te kopen.
- We worden volledig ontzorgd nu, als we de sleutel krijgen zit alles erin.
- Scheelt heel veel tijd met alles zelf uitzoeken en coördineren.
- Eén aanspreekpunt bij eventuele problemen.

Normaal gesproken zou ik het onderste uit de kan willen, maar alles bij elkaar gaf dit gewoon een goed gevoel en dan is het af en toe ook prima om wel meer te betalen.

Ik vind het ook geen machtsmisbruik of gijzeling zoals eerder werd genoemd, je hebt zelf de keuze: casco, basisindeling of via leverancier doen. Doe je het via de leverancier, dan heeft dat bepaalde voordelen en daar betaal je dan voor als dat het je waard is.
Wat is de hoofdprijs en hoe groot is de badkamer en aparte WC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qocel
lighting_ schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 18:42:
[...]

Wat is de hoofdprijs en hoe groot is de badkamer en aparte WC.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Dat is bovenop de 'standaard' badkamer vanuit de aannemer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qocel
SquareOne schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 19:55:
[...]

Dat is bovenop de 'standaard' badkamer vanuit de aannemer?
Hoe bedoel je?
De standaard badkamer is hier in verrekend, maar goed dat is ook bekend, je krijgt natuurlijk maar een fractie terug.
Dus dit is wat we totaal kwijt zijn.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Hier ook iemand met een nieuwbouwproject.

Hield ook mijn hart vast na dit topic over horrorverhalen bij aangesloten leveranciers van aannemers.

Voor badkamerinrichting en tegels aparte leveranciers.

Uiteindelijk voor deze leveranciers gegaan, waarom:
- gemak, bij oplevering zit alles er in.
- samenwerking met aannemer, verplaatsen leidingen etc…
- netjes geholpen, geen druk

Ja als ik online kijk zijn bepaalde dingen goedkoper te vinden maar uiteindelijk in zijn totaal viel het enorm mee. 1 badkamer en 2 wc’s 14k en dan praten we over goed spul a Novellini, Hansgrohe, Villeroy en boch etc… en nette installatie kosten.

Standaard onderdelen gingen van de totaalprijs af en een korting gekregen.

Kan mij voorstellen dat er misbruik wordt gemaakt van de huidige wereldproblematiek “alles wordt duurder”

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Wat mij naast de prijzen vooral stoort aan plieger is dat je na het betalen van de opslag voor alles wat niet standaard is nog geen badkamer hebt wat je idealiter zou willen. Ze hebben niet de wastafel meubels die we zouden willen en ze hebben niet de baden die we zouden willen. Dus waar betaal ik die premium dan voor?

Overigens, de optie om de badkamer maar te laten betegelen en de leiden af te doppen zodat we zelf iets aan kunnen sluiten hebben we niet, want het is alles of niet bij dit project. Echt ridicuul.

[ Voor 23% gewijzigd door HollovVpo1nt op 02-04-2022 13:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
HollovVpo1nt schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 13:22:
Wat mij naast de prijzen vooral stoort aan plieger is dat je na het betalen van de opslag voor alles wat niet standaard is nog geen badkamer hebt wat je idealiter zou willen. Ze hebben niet de wastafel meubels die we zouden willen en ze hebben niet de baden die we zouden willen. Dus waar betaal ik die premium dan voor?

Overigens, de optie om de badkamer maar te laten betegelen en de leiden af te doppen zodat we zelf iets aan kunnen sluiten hebben we niet, want het is alles of niet bij dit project. Echt ridicuul.
Je zou de standaard wastafel bijv. 10cm later kunnen hangen dat het meubel dat jullie behoren, dan zitten de boorgaten achter het nieuwe meubel. Beetje omdenken :)

De meeste regen douches en badkranen zijn qua monteren vaak ook gelijk. Dus kan zinvol zijn om alsnog iets standaards te laten monteren en achteraf te vervangen

[ Voor 9% gewijzigd door SquareOne op 02-04-2022 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RegularJohn
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Wij hebben er voor gekozen de tegels etc. voor de hoofdprijs via de aannemer te laten doen. Badkamermeubels gaan we zelf doen.

Als ik nu hoor van een van de medekopers uit het project dat hun aannemer toch geen zin meer heeft in de klus en ze dus mogelijk tot 2023 moeten wachten (oplevering in juli 2022) op een badkamer ben ik wel blij dat we de hoofdprijs betalen eigenlijk.

Bovendien hebben we alles al een jaar geleden vastgelegd, dus die prijsverhogingen hebben we dus ook deels afgedekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Hmm.. het volgende eigenaardige. We zijn er even ingedoken om een gevoel te krijgen voor de meerwerkprijzen. Wat blijkt:
De meerwerkprijs voor het kiezen van een andere wastafel is aanzienlijk meer dan het prijsverschil tussen die twee wastafel in de plieger shop, ook voor andere producten.
Ter illustratie, deze zit standaard in ons project, (451 euro ex):
https://plieger.nl/Produc...epspoel-Rimless/p/1144025

Deze zouden wij willen (644 euro ex):
https://plieger.nl/Produc...epspoel-Rimless/p/1144023

Verschil: 193 euro. Meerkosten in het project? 340 euro. Niet uit te leggen dit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agostino
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21:09
HollovVpo1nt schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 16:16:
Hmm.. het volgende eigenaardige. We zijn er even ingedoken om een gevoel te krijgen voor de meerwerkprijzen. Wat blijkt:
De meerwerkprijs voor het kiezen van een andere wastafel is aanzienlijk meer dan het prijsverschil tussen die twee wastafel in de plieger shop, ook voor andere producten.

Verschil: 193 euro. Meerkosten in het project? 340 euro. Niet uit te leggen dit.
Vanuit het project is alles groot ingekocht. Vaak is het zo dat je de prijs - korting aannemer terug krijgt en de volle mep moet betalen voor een alternatief product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smooth Operator
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13-04 10:04
Goedenavond, ik ben bezig met een badkamer renovatie en vraag me het volgende af.
Ik heb zojuist een inbouwreservoir voor het toiletgeplaatst en daaromheen een houten frame gemaakt. Het plan is om het toilet te stucen, echter welke plaat kan ik hiervoor nu het beste gebruiken? Soms lees ik multiplex, dan weer wedi platen, dan weer groene gipsplaten (soms dubbelgeplaatst). Ik zie door de bomen het bos niet meer. Iemand het verlossende antwoord?

Daarnaast vraag ik mij af hoe hoe ik een dergelijke plaat nu het beste kan bevestigen op het frame van het inbouwreservoir. Moet ik dat voorboren aangezien het ijzer betreft? Of zijn er speciale zelftappende metaal/gipsplaat schroeven te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poumelie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-05 14:27
-

[ Voor 116% gewijzigd door Poumelie op 20-12-2022 20:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bart0ving
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-02 22:41
HollovVpo1nt schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 16:16:

Niks eigenaardigs aan, gewoon zoals @Agostino aangeeft de normale gang van zaken bij het afnemen van sanitair via een project.
Zo te lezen kan je beter voor de casco optie gaan..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Bart0ving schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 19:49:
[...]

Niks eigenaardigs aan, gewoon zoals @Agostino aangeeft de normale gang van zaken bij het afnemen van sanitair via een project.
Zo te lezen kan je beter voor de casco optie gaan..
Makes sense, thanks ook @Agostino.
Soon hebben een acceptabele badkamer geconfigureerd nu, kijken wat de offerte wordt.
Bij casco krijgen we 8700 euro terug.
Wat kost een gemiddelde badkamer van 2,6x2,6? Ik denk minimaal 5k aan sabitair, 10k arbeid. Scheelt niet veel met project, maar heb je wel wat je mooi vindt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendetta_X
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
HollovVpo1nt schreef op zondag 3 april 2022 @ 08:58:
[...]

Makes sense, thanks ook @Agostino.
Soon hebben een acceptabele badkamer geconfigureerd nu, kijken wat de offerte wordt.
Bij casco krijgen we 8700 euro terug.
Wat kost een gemiddelde badkamer van 2,6x2,6? Ik denk minimaal 5k aan sabitair, 10k arbeid. Scheelt niet veel met project, maar heb je wel wat je mooi vindt
Voor 8700 zou ik snel tekenen, krijgen hier 2k terug. Kun je nog niet eens de tegels van betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agostino
Idd, €8700 terug krijgen is flink! Wij kregen ook indien casco €1895 terug.

Gelukkig vonden we de tegels vanuit het project mooi dus was de keuze makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tpskRSslcI923qlH8M7w2VuS0Ag=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pyzlCL6936h7meBngrC5Us6O.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is ongeveer de badkamer die we willen. Vraag X is voor het project ter verduidelijking.
In de tekening staat een vrijstaand bad, maar dit gaat bij ons helaas niet lukken/ is niet logisch.

Het 'blad' is een composiet keukenblad met 2 waskommen erop. Het is alleen blad, daaronder zit niks.

Ik denk dat ik voor:
1500 bad
300 toilet
400 waskommen
300 kranen
350 douchekop
150 badkraan
800 douchewand
200 douchegoot
1000 wastafelblad
-------- +
5000 euro sanitair wel uit kom

Daar bovenop moet ik tegels kopen + arbeidskosten aannemer,dat is denk ik minimaal 10k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbmuc
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:05
Wij waren in totaal ongeveer 16k-17k kwijt voor een nieuwe badkamer en toilet. Ik ben eerst bij brugman geweest maar dat voelde niet goed. Samen met het feit dat die ruim 32k vroeg voor hetzelfde werk.

+-6k-7k voor onderdelen en tegels. Zelf samengesteld bij Q1 en tegels bij Gamma.
10k aannemer die ik via werkspot het gevonden

We hebben allemaal
- inbouwspul van Wolfsburg
- vloerverwarming in de badkamer.
- inloopdouche met een nisje
- boven het toilet in de badkamer 2 nisjes gemaakt met inbouwspot(de aannemer kwam zelf met de suggestie)

Heel erg happy. Enige waar we spijt van hebben is dat we dit niet veel eerder hebben gedaan 😅.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agostino
HollovVpo1nt schreef op zondag 3 april 2022 @ 09:30:
[Afbeelding]

Dit is ongeveer de badkamer die we willen. Vraag X is voor het project ter verduidelijking.
In de tekening staat een vrijstaand bad, maar dit gaat bij ons helaas niet lukken/ is niet logisch.

Het 'blad' is een composiet keukenblad met 2 waskommen erop. Het is alleen blad, daaronder zit niks.

Ik denk dat ik voor:
1500 bad
300 toilet
400 waskommen
300 kranen
350 douchekop
150 badkraan
800 douchewand
200 douchegoot
1000 wastafelblad
-------- +
5000 euro sanitair wel uit kom

Daar bovenop moet ik tegels kopen + arbeidskosten aannemer,dat is denk ik minimaal 10k.
Ik zou eerst ook even vragen wat “casco” in jullie project is. Wat gebeurt er met de verwarming, Electra enz?

Je toilet (inclusief inbouw reservoir) is nu al te laag denk ik en al je kranen ook. Daarbij moet je ook nog kijken naar de extra installatiematerialen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qocel
Ik zou ook proberen in verschillende baden te gaan zitten/liggen. Wij hadden ook een vrijstaand bad op het oog, maar door de vorm vonden we dit niet lekker zitten. Plus nog een aantal andere nadelen, daarom hebben wij gekozen voor een inbouwbad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
@HollovVpo1nt e.a., Het lijkt me zinvol om alle nieuwbouw badkamer frustratie te kanaliseren in Het (projectmatige) nieuwbouwwoning topic - Deel 3 en hier te praten over het ontwerp en beste materialen voor de besproken badkamers.

In denk dat jullie in dat topic ook meer lotgenoten vinden dan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Qocel schreef op zondag 3 april 2022 @ 09:57:
Ik zou ook proberen in verschillende baden te gaan zitten/liggen. Wij hadden ook een vrijstaand bad op het oog, maar door de vorm vonden we dit niet lekker zitten. Plus nog een aantal andere nadelen, daarom hebben wij gekozen voor een inbouwbad.
Grappig, wij hebben precies dit gedaan en vinden juist de vrijstaande baden aanzienlijk fijner liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Qocel schreef op zondag 3 april 2022 @ 09:57:
Hier exact hetzelfde ervaren, daarom ook voor inbouw gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Agostino schreef op zondag 3 april 2022 @ 09:52:
[...]

Ik zou eerst ook even vragen wat “casco” in jullie project is. Wat gebeurt er met de verwarming, Electra enz?

Je toilet (inclusief inbouw reservoir) is nu al te laag denk ik en al je kranen ook. Daarbij moet je ook nog kijken naar de extra installatiematerialen.
We hebben vandaag bij sanitairwinkel.nl een offerte laten maken voor 'de spullen': wand- en vloertegels, kranen, toilet, bad, douchewand, waskommen, wastafelmeubel, douche, radiator.
Totale offerte: €11000,-. Dan hebben we de spullen in ieder geval zoals we die zouden willen.

Wat resteert, arbeid. Dat is een lastige om in te schatten, mede omdat dit 'casco' is:

"De wanden worden onafgewerkt opgeleverd; De dekvloer in de badkamer en de toileten komt te vervallen dus zal het leidingwerk dat over de constructievloer loopt in het zicht blijven; Het elektrawerk wordt aangebracht op de basispositie, conform verkooptekeningen; De badkamer zal worden voorzien van een aardingsnetje/CAP en de daarbij behorende aardingsdraden; De dorpels ter plaatse van de deurkozijnen komen te vervallen; De elektrische radiator komt te vervallen; Het leidingwerk van de badkamer wordt afgedopt of met beluchtingskraan opgeleverd op basis van de posities conform verkooptekening".

Ik schat arbeid in voor €12000,-. Totaal is dat €23.000 euro.
23000-8700 (stelpost) = €14.300 meerwerk, als we voor de casco optie gaan.

De spullen die wij bij Plieger hebben gezien die in de buurt komen van wat wij mooi vinden zijn opgeteld €10.400, nog zonder tegelaanpassingen.

Het prijsverschil tussen project en casco is daarmee ongeveer 14.300-10.400 = €3900,-.
We zijn aan het twijfelen of wij dit een groot genoeg prijsverschil vinden om consessies te doen op de inrichting van de badkamer. De pijn lijkt het te zitten in het bad en de wastafelmeubel. Douchewand kunnen we zelf laten doen.

Zoals @SquareOne voorgesteld heeft kunnen we de wastafelmeubel wat lager laten monteren en achteraf vervangen. Enkele vragen:

- Is mijn inschatting van arbeid realistisch?
- Moet je de plek van de wastafelkommen al exact weten in de optie zoals SquareOne voorstelt (lager monteren, later vervangen)
- Kun je een halfvrijstaand bad, op de tegels geplaats, achteraf vervangen voor een andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL104
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 27-04 20:27
@HollovVpo1nt Lastig te zeggen, vorig jaar was ik zo'n 10k kwijt aan de montage van een badkamer van ca 5,5 m2. Dat was voor tegels tot aan het plafond, inbouwbad met douche boven het bad, badkamermeubel, verwarmde spiegel, elektrische radiator, paar plankjes, spotjes in plafond en vloerverwarming. Dat was in bestaande bouw, de kosten van het sloopwerk heb ik niet meegerekend.

Destijds had ik ook van sani4all een offerte voor zo'n 11,5k voor sloop en montage, voor niet alleen de badkamer, maar ook een toilet. Dat was zonder spotjes of vloerverwarming.

Kun je bij sanitairwinkel.nl niet vragen wat het qua arbeid ongeveer zou kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timple

Timple

Aurum schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 23:00:
@Timple

Ik heb een tijdje geleden van easy drain een soort van driehoekje in de hoek gezien:
[Afbeelding]

https://www.easydrain.nl/...lta-tile-grate-msi-grate/

het is blijkbaar een douchegoot maar wel stijlvol :)
Yes, die had ik gespot inderdaad! Helaas zit de afvoer niet in de hoek maar op 70cm van de hoek ongeveer.
Flix20 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 08:31:
[...]

Je bedoelt dat de sifon aan de zijkant zit?
Zoiets?
Yes, precies dit dus! Thanks
Freubel schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 16:57:
[...]

Shuffledrain, van de berg, easy drain. Zij hebben allemaal een versie waarvan je de uitloop kunt draaien.
Draaibaar alleen is niet genoeg. De afvoer zit haaks op de wand zo'n 30cm uit het midden. Echter tussen het midden en de afvoer zit weer een balk die ik liever niet doorboor met een afvoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Heeft iemand nog tips voor betaalbare trimless ip65 spots? De enige die ik tot nu toe vind zijn deze Astro Trimless:
https://www.lichtxl.nl/as...pot-ip65-mat-wit/A1248017

Je zit dan wel al direct op ~ € 75,- per stuk.

Aanvullend, graag volledig IP65

[ Voor 6% gewijzigd door CurlyMo op 04-04-2022 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
CurlyMo schreef op maandag 4 april 2022 @ 09:19:
Heeft iemand nog tips voor betaalbare trimless ip65 spots? De enige die ik tot nu toe vind zijn deze Astro Trimless:
https://www.lichtxl.nl/as...pot-ip65-mat-wit/A1248017

Je zit dan wel al direct op ~ € 75,- per stuk.

Aanvullend, graag volledig IP65
https://www.ledinbouwspot...ar-Zwart-Zwart-45-mm-IP65 45 EUR per stuk
https://letsleds.nl/produ...5-dimbaar-interne-driver/ 45 EUR per stuk
https://www.bdutch.nl/pro...k-86x86x45mm-set-4-spots/ 36,75 EUR per stuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Super dat je mee wil denken, maar...
Beide zijn kantelbaar dus niet écht IP65
Deze is niet trimless

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• big bang
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23:12
CurlyMo schreef op maandag 4 april 2022 @ 12:55:
Super dat je mee wil denken, maar...

[...]

Beide zijn kantelbaar dus niet écht IP65
Dat hangt er toch vanaf hoe de achterkamer rond heb lampje gemaakt is? Als het hele IP deel mee kantelt dan is hij toch nog steeds “echt IP65”?

It's time to play the music, it's time to light the lights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
big bang schreef op maandag 4 april 2022 @ 14:28:
[...]

Dat hangt er toch vanaf hoe de achterkamer rond heb lampje gemaakt is? Als het hele IP deel mee kantelt dan is hij toch nog steeds “echt IP65”?
Precies dit. :)

Kantelbaar en ip65 = niet-vervangbare lichtbron (ip65 zit hem dan in de lichtbron + mini behuizing die in de armatuur zit)
Niet kantelbaar en ip65 = vervangbare lichtbron mogelijk (ip65 zit hem dan in de armatuur, niet in de lichtbron)

[ Voor 14% gewijzigd door Tanuki op 04-04-2022 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
big bang schreef op maandag 4 april 2022 @ 14:28:
[...]

Wat ik zoek is een lamp die ook zo min mogelijk vocht doorlaat naar boven het plafond waarin de lampjes zitten. Dat gaat zover ik weet met een draaibare lamp niet. Ik ga er inderdaad vanuit dat de lamp houder zelf voldoende beschermd is tegen water, maar de armatuur zelf niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-04 09:22

psy

Ik lees nu dat Sphinx helemaal geen toiletpotten meer maakt. Iemand ervaringen met vergelijkbare merken? We hebben nu Villeroy Boch maar er zitten twee nadelen aan, lastig te verwijderen, en een vierkante opening (niet zelf te ontstoppen).

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-04 09:22

psy

Flix20 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 20:40:
[...]

Ik heb van meerdere winkels en leverancier de feedback gekregen dat je juist geen (E)VVW in de doucheruimte wilt.
De vloer wordt snel genoeg warm door het warme water wanneer je onder de douche staat.
Daarnaast schijnt het voor extra condens te zorgen wanneer het water op de verwarmde vloer komt.

En niet te vergeten, waarom zou je ingodsnaam VVW in een ruimte willen waar je letterlijk met je blote voeten in warm water staat.
Ik zit dit topic nu al een uurtje door te lezen en ik blijf deze mening maar terugzien.

Ik ben het er dus niet mee eens. Vloerverwarming in de douche is juist fijn.
Wij hebben tijdelijk een woning gehad met een inloopdouche zonder VVW. Deze vloer was altijd steenkoud. Ja, als je ging douchen werd het stuk waar warm water opv viel wel warm, maar direct ernaast bleef het steenkoud. Bijzonder oncomfortabel. Dat nooit weer dacht ik toen. In de badkamer die we nu hebben gewoon een lus in de doucheruimte laten liggen. Nooit spijt van gehad.
Kalk geen last van (en we wonen in een gebied met relatief veel kalk in het water).
Condens, daar moet je je niet druk om maken, er komt sowieso veel vocht in een badkamer als je gaat douchen ;)

Just my 2 cents.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agostino
psy schreef op maandag 4 april 2022 @ 20:37:
Ik lees nu dat Sphinx helemaal geen toiletpotten meer maakt. Iemand ervaringen met vergelijkbare merken? We hebben nu Villeroy Boch maar er zitten twee nadelen aan, lastig te verwijderen, en een vierkante opening (niet zelf te ontstoppen).
Sinds 2020 is Sphinx overgegaan in Geberit. Dus wellicht daar even naar kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Tijdens de installatie van het bad in onze nieuwe badkamer zagen we dat er een kleine putje zit in het bad. Het gaat om een V&B bad van het materiaal quaryl. Weet iemand of dat makkelijk achteraf te herstellen is. Zo niet, dan moet de installatie tijdelijk stilgelegd worden totdat er een nieuw bad is.

Op internet zie ik verschillende V&B repair kits en onderstaande youtube video, maar misschien heeft iemand hier eerder mee te maken gehad?
YouTube: In 60 seconds: Reparation acrylic & Quaryl® | Villeroy & Boch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

CurlyMo schreef op maandag 4 april 2022 @ 21:13:
Tijdens de installatie van het bad in onze nieuwe badkamer zagen we dat er een kleine putje zit in het bad. Het gaat om een V&B bad van het materiaal quaryl. Weet iemand of dat makkelijk achteraf te herstellen is. Zo niet, dan moet de installatie tijdelijk stilgelegd worden totdat er een nieuw bad is.

Op internet zie ik verschillende V&B repair kits en onderstaande youtube video, maar misschien heeft iemand hier eerder mee te maken gehad?
YouTube: In 60 seconds: Reparation acrylic & Quaryl® | Villeroy & Boch
In het verleden heeft mijn oud werkgever deze wel eens ingeschakeld https://www.debadendokter.nl/
Ze hebben ook doe het zelf setjes.

Please state the nature of the technical emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendetta_X
  • Niet online
psy schreef op maandag 4 april 2022 @ 20:47:
[...]

Ik zit dit topic nu al een uurtje door te lezen en ik blijf deze mening maar terugzien.

Wij hebben tijdelijk een woning gehad met een inloopdouche zonder VVW. Deze vloer was altijd steenkoud. Ja, als je ging douchen werd het stuk waar warm water opv viel wel warm, maar direct ernaast bleef het steenkoud. Bijzonder oncomfortabel. Dat nooit weer dacht ik toen. In de badkamer die we nu hebben gewoon een lus in de doucheruimte laten liggen. Nooit spijt van gehad.
Kalk geen last van (en we wonen in een gebied met relatief veel kalk in het water).
Condens, daar moet je je niet druk om maken, er komt sowieso veel vocht in een badkamer als je gaat douchen ;)

Just my 2 cents.
Vvw in de doucheruimte, nog nooit van gehoord tbh. In de badkamer zelf is heerlijk, maar in je doucheruimte (bij nieuwbouw) echt overbodig.
Het condensverhaal kreeg ik ook te horen icm vloer koeling. Zitten wel aan elektrisch te denken, maar geen idee of het echt nodig is bij inpandige badkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
edsandje schreef op maandag 4 april 2022 @ 21:29:
[...]

In het verleden heeft mijn oud werkgever deze wel eens ingeschakeld https://www.debadendokter.nl/
Ze hebben ook doe het zelf setjes.
Conclusie is dus inderdaad dat het goed te fixen is. Ook bij quaryl baden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edsandje
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

CurlyMo schreef op maandag 4 april 2022 @ 21:42:
[...]

Conclusie is dus inderdaad dat het goed te fixen is. Ook bij quaryl baden?
Denk het wel, stuur ze een foto en vraag of dit zelf te herstellen is of dat daar meer professionele hulp nodig is.

Please state the nature of the technical emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees Klaassen
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-05 16:26
Iemand een goedkoop adresje voor douchecabines? Ben bij de grootste namen (Gamma, Praxis etc., Sanidump, Q1Sanitair etc.) geweest, maar de prijzen zijn redelijk hoog voor een simpele vierkante douchecabine.

Iemand suggesties?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
Kees Klaassen schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 07:54:
Iemand een goedkoop adresje voor douchecabines? Ben bij de grootste namen (Gamma, Praxis etc., Sanidump, Q1Sanitair etc.) geweest, maar de prijzen zijn redelijk hoog voor een simpele vierkante douchecabine.

Iemand suggesties?
Define goedkoop? Want dat zijn toch wel de goedkopere zaken.
Je zou https://www.maxaro.nl/ kunnen proberen, of als bouwmarkt prima is eens bij Hornbach kijken.

Zelf nu ook op zoek naar een douchewand + deur met vast deel maar zit met ingewikkelde maten waardoor ik op maatwerk uit kom. Loopt incl. montage al snel op naar de 2000 euro voor een simpel model :'(

Heb ook wat glazenleveranciers aangeschreven, maar qua prijs is dat helemaal een drama, kreeg gisteren een offerte van 3400 euro haha, dat is bijna duurder dan de rest van de badkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
psy schreef op maandag 4 april 2022 @ 20:47:
[...]

Just my 2 cents.
Herken deze 'problemen' dus echt niet.
Ten eerste omdat de tegels bij mij in de badkamer nooit echt steenkoud zijn. Hooguit enkele graden lager dan de rest van de woning.
Ten tweede zet ik de douche altijd voordat ik eronder stap. Die 10 sec tussen aanzetten en eronder stappen zijn meer dan genoeg om de vloer op te warmen.
En als je 5 min hebt staan douchen zit er genoeg warmte in de tegels om deze even warm te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emot
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 14:35
Flix20 schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 10:53:
[...]

Herken deze 'problemen' dus echt niet.
Ten eerste omdat de tegels bij mij in de badkamer nooit echt steenkoud zijn. Hooguit enkele graden lager dan de rest van de woning.
Ten tweede zet ik de douche altijd voordat ik eronder stap. Die 10 sec tussen aanzetten en eronder stappen zijn meer dan genoeg om de vloer op te warmen.
En als je 5 min hebt staan douchen zit er genoeg warmte in de tegels om deze even warm te houden.
Een tegelvloer voelt op koude voeten altijd kouder aan dan de omgeving, omdat tegels de warmte van je lichaam beter geleiden dan bijvoorbeeld hout of een matje. Verder vind ik het niet echt redenen om niet gewoon even 1m2 VVW in de doucheruimte extra te leggen. Of blijf jij altijd op 30x30cm vloer staan onder de douche?

VVW nabij de afvoer moet je wel een beetje mee opletten. Dit kan er wel voor zorgen dat de syfon (eerder) droog komt te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01:27

Quad

Doof

Kees Klaassen schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 07:54:

Iemand suggesties?
Bij SaniPower heb ik een aantal jaren terug redelijk goedkoop een douchewand gehaald.
Ze hebben ook in mijn ogen goedkope douchecabines, kijk anders maar even: https://www.sanipower.nl/douchecabines

Ze zitten in Barneveld, Rijssen en Drachten.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frederik040
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 02-06-2022
Hebben jullie tips voor een uitgebreid programma voor het ontwerpen van een badkamer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:09
HollovVpo1nt schreef op zondag 3 april 2022 @ 15:45:
[...]

Zoals @SquareOne voorgesteld heeft kunnen we de wastafelmeubel wat lager laten monteren en achteraf vervangen. Enkele vragen:

- Is mijn inschatting van arbeid realistisch?
- Moet je de plek van de wastafelkommen al exact weten in de optie zoals SquareOne voorstelt (lager monteren, later vervangen)
- Kun je een halfvrijstaand bad, op de tegels geplaats, achteraf vervangen voor een andere?
Geen antwoord op het arbeidsstuk. Maar mbt de wastafels. Wij nemen de standaard wastafel af, lager gemonteerd en niet afgekit. We kopen zelf een meubel en plaatsen die zelf op de juiste hoogte. De kraan komt uit de muur, dus meubel en waskom kunnen we exact plaatsen zoals wij willen. Ook kunnen we nog makkelijk qua hoogte een beetje schipperen.

Voor het halfvrijstaande bad, je zou ook daar kunnen vragen om het niet te kitten. Dat scheelt met demonteren. Maar is er echt geen enkel halfvrijstaand bad dat een optie is? Ook niet een duurdere variant?

Je moet jezelf overigens afvragen of je om maximaal (mogelijk een stuk minder) een paar duizend euro te besparen casco wilt laten opleveren. Je kunt geen garantie claimen en je zit na oplevering nog minimaal 2 weken in de troep van de badkamerverbouwing, in diezelfde periode kun je andere werklui niet langs laten komen voor muur, plafond en vloer. Dus je bent minimaal nog een halve maand extra woonkosten kwijt van je oude huis.

[ Voor 16% gewijzigd door Blik1984 op 06-04-2022 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flod
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 27-05-2024
Blik1984 schreef op woensdag 6 april 2022 @ 12:35:
[...]

[…]

Je moet jezelf overigens afvragen of je om maximaal (mogelijk een stuk minder) een paar duizend euro te besparen casco wilt laten opleveren. Je kunt geen garantie claimen en je zit na oplevering nog minimaal 2 weken in de troep van de badkamerverbouwing, in diezelfde periode kun je andere werklui niet langs laten komen voor muur, plafond en vloer. Dus je bent minimaal nog een halve maand extra woonkosten kwijt van je oude huis.
Precies dit vraag ik me dus af. Casco opleveren levert €1800 op, maar dan is er niks gedaan, terwijl ik me afvraag of sloop en nieuwbouw niet goedkoper en handiger is, omdat we dan in ieder geval kunnen laten stucen en vloeren leggen na oplevering. Echter, levert dat niet meer beschadiging op? Irritant. Daarnaast zitten wij vast aan een showroomleverancier waar niets te vinden is wat we willen..

[ Voor 13% gewijzigd door Flod op 08-04-2022 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honda-noob
  • Laatst online: 06-04 23:08
hoi iedereen,

loop ook al een tijdje mee te lezen en vandaag dan de offerte gekregen van de badkamerboer in de buurt.

21k, met alle materiaal (9.5k) arbeid (6.5k) en meerwerk (plafond arbeid en materiaal, slopen + container), incl BTW.

Wij krijgen overigens ook te horen dat de offerte maar een aantal dagen geldig is want prijsstijgingen bij leveranciers etc. Opzich geen nieuw verhaal en ze brachten het ook 'netjes' en niet afdwingend (als in; ga nu akkoord!).

Mijn vraag is eigenlijk; is het nog mogelijk vandaag de dag om wat korting te regelen? Wat zou nou korting kunnen zijn op een bedrag van 21k? Ze gaven zelf al aan dat ze naar beneden zullen afronden en geven wat accessoires zoals wcrolhouden en handdoekhaakjes ( :+ ) cadeau

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendetta_X
  • Niet online
honda-noob schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 15:04:
hoi iedereen,

loop ook al een tijdje mee te lezen en vandaag dan de offerte gekregen van de badkamerboer in de buurt.

21k, met alle materiaal (9.5k) arbeid (6.5k) en meerwerk (plafond arbeid en materiaal, slopen + container), incl BTW.

Wij krijgen overigens ook te horen dat de offerte maar een aantal dagen geldig is want prijsstijgingen bij leveranciers etc. Opzich geen nieuw verhaal en ze brachten het ook 'netjes' en niet afdwingend (als in; ga nu akkoord!).

Mijn vraag is eigenlijk; is het nog mogelijk vandaag de dag om wat korting te regelen? Wat zou nou korting kunnen zijn op een bedrag van 21k? Ze gaven zelf al aan dat ze naar beneden zullen afronden en geven wat accessoires zoals wcrolhouden en handdoekhaakjes ( :+ ) cadeau
Prijsstijgingen en korting gaan niet zo goed samen. Tegenwoordig wordt elke badkamer volgens mij op 20k gezet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honda-noob
  • Laatst online: 06-04 23:08
Ja dat idee had ik al een beetje.

Overigens even wat zaken lopen checken:

- doucheset 733 euro, online 320
- wastafelblad mineraalmarmer 120cm 1100 (!) euro, online ~ 400 euro
- meubel 1000 euro, op Maxaro meubel + mineraalmarmer blad 700 euro

Dus hoe verantwoorden badkamerboeren deze prijzen? Iets in de trant van; als je bij ons koopt heb je ook garantie via ons, komen wij het maken, blablabla? Ik snap dat ze er op moeten verdienen, maar zo zijn de marges wel erg ruim. Daarnaast komt arbeid er nog bij uiteraard.

Vind het wel absurde bedragen

En ja ik snap dat als je alles los bij Maxaro koopt je wel zelf een aannemer/ZZP'er/DIY moet doen
Pagina: 1 ... 61 ... 122 Laatste