Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1

Pagina: 1 ... 60 ... 123 Laatste
Acties:

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:18
Waarom wil je een inloopdouche zonder deur? Ervaring leert dat de spetters dan tot aan je bad komen.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

• jichem
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 25-06 09:35
Rzaan schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 16:20:
Ik heb getracht met Floorplanner een tekening te maken van onze toekomstige badkamer zoals we die nu voor ogen hebben.

[Afbeelding]

De bedoeling is een inloopdouche.
Een glaswand van 180 breed en 200 hoog.
Geen deur.

Een vrijstaand bad tegen de korte muur.
Daar zit ook deels een schuin dak.

Op de andere lange wand een wastafel.
Die er nu ingetekend staat is ± 150 breed.

Op de andere lange wand een kastje of planken.
Niet te groot en vrij van de vloer.

De douchewanden bekleed met mozaiektegeltjes.
in parelmoer of lichtblauw of zoiets.
De rest van de badkamer andere tegels, maar welke weet ik nog niet.
Misschien ook dezelfde tegels in de douche. Dus geen douchebak.

Toilet komt elders in huis.
Heb je bewust een vrijstaand bad genomen? Wij zitten met een soortgelijke ruimte (iets minder lang) maar ik zou graag zo'n hoekbad willen om de ruimte groter te laten lijken... zoiets als deze

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 22:08

Rzaan

Altijd zoekende

Tjolk schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 16:23:
Waarom wil je een inloopdouche zonder deur? Ervaring leert dat de spetters dan tot aan je bad komen.
Ervaring leert dat dit wel meevalt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

jichem schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 16:24:
[...]

Heb je bewust een vrijstaand bad genomen? Wij zitten met een soortgelijke ruimte (iets minder lang) maar ik zou graag zo'n hoekbad willen om de ruimte groter te laten lijken... zoiets als deze
Ja bewust gedaan.
In ons vorige huis had ik ook een vrijstaand bad. Gietijzer op leeuwepootjes.
die stond zelfs bijna klem onder het raam, maar maakte de ruimte niet kleiner.
Een vrijstaand bad vinden we mooi en je sloopt het er zo uit als het niet meer bevalt, zonder dat je iets aan de tegels hoeft te doen.

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20:57
Tjolk schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 16:23:
Ik zou ook altijd adviseren een douchedeur te nemen. Hou je de warmte beetje binnen.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Flix20 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 16:32:
[...]

Ik zou ook altijd adviseren een douchedeur te nemen. Hou je de warmte beetje binnen.
Totdat je de douchedeur opent.
Krijg je ineens die kou binnen.
Sommigen mensen gaan zich speciaal afdrogen in de douche-cabine zodat ze droog de badkamer instappen.
Dat vind ik zo'n gedoe.
Dan zet ik liever de VV tijdelijk wat hoger.

Veel gevraagd naar ervaringen over inloopdouches.
Mensen zijn er bijna allemaal blij mee.
Wel dat ze soms met een wisser in de weer moeten, maar so be it.
De inloopdouche is 180 diep. Dat is best veel.
In winkels zie je ze meestal tot 160, maar veelal ook minder diep.

[ Voor 13% gewijzigd door Rzaan op 17-02-2022 16:46 ]

• praliwi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-06 20:02
chup5528 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 13:27:
Hoe komt men hier een beetje uit qua offertes? Wij zijn aan het kijken om toch onze badkamer en toilet casco te laten opleveren zodat we het door een andere partij echt naar onze zin kunnen laten maken. Tot nu toe hebben we één ruwe indicatie, en één offerte gekregen.

Ons wensenlijstje:
- Badkamer van 315x230cm.
- Tegels van 60x60cm.
- Dubbele wastafel, wastafelmeubel van 120cm.
- 1 muurtje bij de douche weghalen, komt een glazen douchewand voor in de plaats.
- Muurtje bij de douche: verlagen + aan beide zijden een nisje maken.
- Bad.
- Toilet.

En dan komt ook het toilet beneden er nog bij in dezelfde materialen.

Eerste ruwe indicatie was +/- 30k voor het totaalplaatje. De offerte van de tweede partij komt in eerst instantie op 33k, waar ze nog een beetje vanaf gaan proberen te schaven. Zijn dit hele gekke prijzen in de huidige tijden? Het gaat wel om partijen waar alles in eigen beheer/loondienst is, en naar verluid echt goede service leveren. Dat mag wat extra kosten, maar ook weer geen 10k lijkt me. Als ik naar iets als Sani4All kijk lijkt het wel echt goedkoper te kunnen, maar daar zijn ook wel veel negatieve reviews van.
Vind het flink hoor. Wij hebben via onze aannemer een offerte van uit m'n hoofd 21k voor toilet beneden en badkamer incl. toilet boven (3x3m2). Nergens echt op bespaard, dus zwarte damixa inbouwkranen, 90x90 tegels op vloer én wand. T-muur incl nis, wastafelmeubel met 2 kommetjes, etc. In m'n postgeschiedenis kan je wel een uitgebreidere uitleg van de offerte vinden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07:49
Rzaan schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 16:45:
[...]

Totdat je de douchedeur opent.
Krijg je ineens die kou binnen.
Sommigen mensen gaan zich speciaal afdrogen in de douche-cabine zodat ze droog de badkamer instappen.
Dat vind ik zo'n gedoe.
Dan zet ik liever de VV tijdelijk wat hoger.

Veel gevraagd naar ervaringen over inloopdouches.
Mensen zijn er bijna allemaal blij mee.
Wel dat ze soms met een wisser in de weer moeten, maar so be it.
De inloopdouche is 180 diep. Dat is best veel.
In winkels zie je ze meestal tot 160, maar veelal ook minder diep.
Ik heb ook een inloopdouche zonder deur en ben er helemaal happy mee. Heb ook nooit last van tocht of koude in de badkamer. Mijn vrouw is een echte koukleum en heeft er ook geen last van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• praliwi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-06 20:02
Flix20 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 16:32:
[...]

Je houdt dan warmte incl. vocht binnen, vind dat zelf nooit zo prettig afdrogen. Hebben dan ook een inloopdouche, die paar seconden dat je het koud hebt als de douche uit gaat zijn niet zo'n probleem (y)

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07:00
Wat vinden jullie van de indeling? Zou dit efficiënter of anders kunnen? De rechter muur heb ik zelf opgedikt met 10cm zodat er een toilet kan komen en een nis gemaakt kan worden in de douche. Wellicht is 10cm te weinig, dat moet ik nog opzoeken.

Zonder de opgedikte muur zijn de binnenmaten 2.31m bij 2.25m. Raam en deur kunnen niet worden verplaatst.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AvW4jqC7o4HWsHuGDLw-Ii9KbFE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/he7vIG1CJY28UUs2RzGr65T7.png?f=fotoalbum_large

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blackgold
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 29-05-2023
Hier ook team Geen Deur bij inloopdouche. Die van ons is trouwens slechts 110 (dus die 180 van @Rzaan is echt meer dan voldoende) en zelfs bij ons vallen die spetters reuze mee, geen last van -ondanks dat ik niet bewust voorzichtig douche oid. Die paar spetters op het bad tegenover de douche neem ik voor lief, een badkamervoorwerp moet immers tegen beetje spetters kunnen ;). Ik vind het heerlijk zo, lekker in en uit lopen zonder nog een deurtje ertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Blackgold schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 10:09:
Hier ook team Geen Deur bij inloopdouche.
Goed bedacht! :)

Ik heb eigenlijk zelden gelezen van mensen die een inloopdouche hadden en daarna een deur erin gezet hebben.
De bezwaren die er zijn komen meestal van mensen die er geen hebben.
Dat is geen diskwalificatie, want zelf dacht ik ook: De hele boel nat én kou.
Totdat ik ervaringen ging zoeken en iedereen er eigenlijk enthousiast over is.

Effe wat anders:
Ik heb nu een aantal badkamerzaken bezocht, en de showroom-badkamers zijn bijna allemaal uitgevoerd in grijs, lichtgrijs, donkergrijs, nog iets lichter grijs en grijzig.
Weet er iemand een mooie badkamerzaak met enorm veel opstellingen (grote zaak dus) die ook wat meer variatie bieden en die het iets luxere segment bedienen.
Tot nu toe was X2O de beste zaak die ik hier in de omgeving (zaanstad) heb bezocht.
Sani-dump e.d. hoef ik eigenlijk niet meer naar toe. Tenminste niet voor inspiratie.
De zaak mag overal zijn (waddeneilanden, Appingedam, Middelburg uitgesloten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06:44
Rzaan schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 10:36:
[...]

Ik heb eigenlijk zelden gelezen van mensen die een inloopdouche hadden en daarna een deur erin gezet hebben.

Effe wat anders:
Ik heb nu een aantal badkamerzaken bezocht, en de showroom-badkamers zijn bijna allemaal uitgevoerd in grijs, lichtgrijs, donkergrijs, nog iets lichter grijs en grijzig.
Weet er iemand een mooie badkamerzaak met enorm veel opstellingen (grote zaak dus) die ook wat meer variatie bieden en die het iets luxere segment bedienen.
Tot nu toe was X2O de beste zaak die ik hier in de omgeving (zaanstad) heb bezocht.
Sani-dump e.d. hoef ik eigenlijk niet meer naar toe. Tenminste niet voor inspiratie.
Maxaro heeft een grote schowroom. Ben niet zo onder de indruk van het spul dat ze verkopen, maar voor inspiratie is het wellicht een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

SquareOne schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 10:39:
[...]

Maxaro heeft een grote schowroom. Ben niet zo onder de indruk van het spul dat ze verkopen, maar voor inspiratie is het wellicht een optie.
Wat is de reden dat je niet onder de indruk bent?
Kwaliteit? uitstraling?

Wij denken dat we juist voor onze tegels meer inspiratie nodig hebben.
3 avonden Pinterest krijg je ook genoeg van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Rzaan schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 10:44:
[...]

Wat is de reden dat je niet onder de indruk bent?
Kwaliteit? uitstraling?

Wij denken dat we juist voor onze tegels meer inspiratie nodig hebben.
3 avonden Pinterest krijg je ook genoeg van.
Omdat het materiaal (en tegels) die ze verkopen geen merkspul is.
Heb het idee dat ze whitelabel spul inkopen en daar hun eigen naam aan hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

SquareOne schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 10:53:
[...]

Omdat het materiaal (en tegels) die ze verkopen geen merkspul is.
Heb het idee dat ze whitelabel spul inkopen en daar hun eigen naam aan hangen.
Voor inspiratie is dat inderdaad prima.
Om een beetje te checken vooraf of het kwaliteit is, of dat de prijs goed is, wordt dan lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m181087
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07:30
[...]

Effe wat anders:
Wel grappig dat jullie X2O als beste zaak beoordelen.
Geen idee of alle X2O winkels verschillende showrooms erop na houden, maar X2O Groningen was voor mij 1 grote tegenvaller. De showroom bestond letterlijk uit alleen maar witte muren met badkamerinrichting erin. Er hing geen tegel aan de muur, waardoor ik slecht kon inschatten hoe de meubels er in een badkamer met tegels uit zouden zien. Het voelde mij erg als een dumpwinkel, veel keuze maar veel van hetzelfde.

De lokale badkamerboeren heb ik meer inspiratie op kunnen doen. Sanidrome bijvoorbeeld; die hebben ook een eigen badkamer blad met inspiratie, tips en uitleg. Die zitten ook in omgeving Zaanstad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

m181087 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 11:26:
[...]
Wel grappig dat jullie X2O als beste zaak beoordelen.
Dat zegt meer over de andere zaken :)
Ik heb ze vast nog niet allemaal bezocht ook.

Maar X2O was in ieder geval groot en de zaak die daarna bezocht was de buurman Sanistunter.
Daarna nog door naar Sanisale (bekend van Kopen Zonder Kijken)
Dan springt X2O er positief bovenuit. :)

Ik zal eens bij Sanidrome in Wormer gaan kijken.

[ Voor 5% gewijzigd door Rzaan op 18-02-2022 11:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ollie_1982
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-06 16:20
[...]

Effe wat anders:
Hier hebben wij de badkamer vandaan:

https://www.eerstekamerbadkamers.nl/

Daar kan je los gaan op het luxere segment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Layumi schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 09:46:
[...]

@koelkast

Onze badkamer is net klaar (2 bij 3) en heb een soortgelijke indeling
* een douchegoot / drain (groen) in plaats van een put. Hoe breed kan je deze drain eigenlijk maken?
Bij ons zit er een Easydrain in van 70x6 cm, zodat je aan beide kanten 10 cm over houdt. Staat wel mooi

* aangepast tegelwerk. We denken aan de standaard 30x30 tegel of een 30x60 tegel. 60x60 vinden we wat aan de grote kant
Is een keuze van smaak. Wij hebben gekozen voor 60x60 op de vloer en wand. Geeft een heel rustig en ruimtelijk beeld

* OF een glazen douchewand of bouwkundige wand:
Geen idee of je een regendouche neemt... bedenk wel dat een douchewand of bouwkundige wand minimaal 120cm moet zijn. Gezien de tekening kan dat makkelijk. Je kan ook kiezen voor een voorzetwand waar je douche op gemonteerd wordt met 2 inbouwnissen.
Je hebt het over een gekke loze ruimte... je kan de glazenwand toch ook op die leidingkoof zetten, heb je een bredere douche
M.b.t. de bouwkundige wand zou ik kiezen voor 210, tot aan plafond sluit helemaal af. 210 is denk meer ruimtelijker. Hoe breed een wand?? Wij hebben een glazen wand van 120cm met een regendouche en het water komt er iets voorbij..

* wastafel(s);
Wij hebben een wastafel van 100cm met 2 kranen, dus geen 2 aparte wasbakken. 1 brede wastafel biedt wat meer opties voor groot gezin. Wij hebben een kolomkast van 45 cm breed, een wastafel 100cm en een design radiator op een rij, net zoasl jij hebt. Past meer dan prima. Afhankelijk van de breedte van je radiator kan je mogelijk ook kiezen voor een wastafel van 120cm met twee kranen

*Er lijkt geen mogelijkheid tot inbouwspots te zijn:
Want?? Zie op de tekening geen reden voor een verlaagd plafond. Verlaagd plafond is ong. 10cm lager. Kan toch makkelijk??
Dank voor al je reacties, ik ben weer een stuk wijzer geworden, nu pas aan toegekomen :)

Ik zit stevig na te denken over een bouwkundige wand. Dat is 1400 euro+aanpassen lichtpunt 200 euro+douchehoek en afschot verbreden ??? euro. Dus totaal minimaal 1800 euro extra, schat ik in.

Als we kiezen voor een glazen wand, kost dat 400 euro, maar dan wel zelf plaatsen. Scheelt toch weer een hoop geld!

Maar .... het punt is ... we zijn een gezin van 5, en mogelijk is het handig om met meer personen in de badkamer te zijn, vooral op spitsuur in de ochtend. Dan geeft een bouwkundige wand wat meer privacy dan een glazen wand. Denken wij. Of zit ik nu te zeiken en moet ik gewoon vroeger douchen dan de rest :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Layumi
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:49
koelkast schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 22:05:
[...]

Of zit ik nu te zeiken en moet ik gewoon vroeger douchen dan de rest :?
Tja wij zijn ook een gezin met 5 en eigenlijk nooit gedoe gehad. Het ritme in de badkamer moet zich vanzelf vormen.

Zelf plaatsen kan zeker, maar moet je wel btje handig zijn.
Btw heb je rekening gehouden hoe je afschot loopt van je douche?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Layumi schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 11:28:
[...]

Tja wij zijn ook een gezin met 5 en eigenlijk nooit gedoe gehad. Het ritme in de badkamer moet zich vanzelf vormen.

Zelf plaatsen kan zeker, maar moet je wel btje handig zijn.
Btw heb je rekening gehouden hoe je afschot loopt van je douche?
Ik ben op zich wel handig, zo'n glaswand plaatsen zou moeten lukken. Maar de vrouw wil toch een bouwkundige wand + inbouwnis, vind ik eigenlijk ook wel mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haodeyoude
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 25-06 16:25
Ik zoek jullie hulp voor het volgende; ik wil graag in mijn nieuwbouw zelf een douchecabine (1 wand en 1 deur) van 90x90 of 90x100 in een hoek rechtstreeks op de tegelvloer gaan plaatsen. Nu moet ik bij de projectleverancier het afschot aangeven. Ik merk dat veel douchewanden als officiele maat b.v. 90cm hebben maar dan in handleiding afstelbaar tot 88cm zijn zodat ze ook op een douchebak geplaatst kunnen worden. Die heb ik echter niet dus vraag mij af of ik beter 87cm door kan geven als afschot zodat de douchewand en deur op de rand kunnen staan?
Positieve/negatieve ervaring met bepaalde merken zijn ook welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 07:06
Haodeyoude schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 15:31:
Ik zoek jullie hulp voor het volgende; ik wil graag in mijn nieuwbouw zelf een douchecabine (1 wand en 1 deur) van 90x90 of 90x100 in een hoek rechtstreeks op de tegelvloer gaan plaatsen. Nu moet ik bij de projectleverancier het afschot aangeven. Ik merk dat veel douchewanden als officiele maat b.v. 90cm hebben maar dan in handleiding afstelbaar tot 88cm zijn zodat ze ook op een douchebak geplaatst kunnen worden. Die heb ik echter niet dus vraag mij af of ik beter 87cm door kan geven als afschot zodat de douchewand en deur op de rand kunnen staan?
Vaak hebben ze als uiterste maat bv 89. Dan is je profiel ook nog 2cm dik, dus dan moet je al 87 aan houden. Ik zou voor 85 of 86 gaan. Dan zit je safe, een klein randje vind ik niet zo'n issue. Als je je wand niet op de tegels kan zetten die waterpas zijn is erger.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Haodeyoude schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 15:31:
Zoek de douchewand uit die je wilt hebben, en pas daar het afschot op aan.

Wij hebben afschot precies op 100cm laten zetten. Nu passen de standaardmaten van de douchewanden die we op het oog hebben niet en zijn we genoodzaakt voor maatwerk te gaan. Met bijbehorend prijskaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Zo te zien niet: part nr. 243.972.BZ.1 vs 115.050.BZ.1

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Tanuki schreef op zondag 20 februari 2022 @ 09:53:
[...]

Zo te zien niet: part nr. 243.972.BZ.1 vs 115.050.BZ.1
Dank, dacht dat die partnummer anders waren in DE, maar ik bestel ze wel in NL durf het niet aan met 4 stuks.

Goedkope site die obadis d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 25-06 10:52
Er gaat een hele wereld voor mij open. Wij zijn bezig met onze badkamer voor nieuwbouw huis. Vanuit de bouw zijn er veel dingen mogelijk maar is extreem duur en veel dingen ook weer niet mogelijk (inbouwkranen etc.).

Nu hebben wij gister een offerte laten opstellen door Q1Sanitair in Heerhugowaard en de materiaalprijzen vielen mij niet eens tegen. Wat blijkt nou, al die kranen komen gewoon rechtstreeks van Aliexpress ("merk": Wolfsburg). Dan huren ze ook nog seperaat een ZZP'er in om het veel te duur te monteren en je hebt een badkamer. Ja, zo kan ik ook een badkamer zaak beginnen :|.

Montageprijs was ongeveer 1,5x de prijs van de spullen. Als dat echt gebruikelijk is dan ga ik het toch echt zelf plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
ColeJ schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 10:49:
Er gaat een hele wereld voor mij open. Wij zijn bezig met onze badkamer voor nieuwbouw huis. Vanuit de bouw zijn er veel dingen mogelijk maar is extreem duur en veel dingen ook weer niet mogelijk (inbouwkranen etc.).

Nu hebben wij gister een offerte laten opstellen door Q1Sanitair in Heerhugowaard en de materiaalprijzen vielen mij niet eens tegen. Wat blijkt nou, al die kranen komen gewoon rechtstreeks van Aliexpress ("merk": Wolfsburg). Dan huren ze ook nog seperaat een ZZP'er in om het veel te duur te monteren en je hebt een badkamer. Ja, zo kan ik ook een badkamer zaak beginnen :|.

Montageprijs was ongeveer 1,5x de prijs van de spullen. Als dat echt gebruikelijk is dan ga ik het toch echt zelf plaatsen.
Bijna iedere sanitairwinkel die een onbekend/huismerk voert, gebruikt hiervoor rebranded generiek chinese meuk. Zou daarom mensen altijd adviseren voor een gevestigd merk als een Grohe/Hansgrohe te gaan.

En voor de uitvoering van een badkamer kan je inderdaad rekening houden met minstens 1x de materiaalkosten. Dat is momenteel niets geks.
Sanitairwinkels maken inderdaad gebruik van een montage pool van ZZPers.
Zou hier persoonlijk nooit gebruik van maken maar zelf een aannemer zoeken. Dan heb je nog invloed op wat voor vakman je in huis haalt.
De bekwamen vakmannen hebben doorgaans niet de Sanidirects nodig om aan werk te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
ColeJ schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 10:49:

Badmeubels zijn wel van prima kwaliteit (voor het geld). De rest is idd veelal meuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Flix20 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 11:37:
[...]

Bijna iedere sanitairwinkel die een onbekend/huismerk voert, gebruikt hiervoor rebranded generiek chinese meuk. Zou daarom mensen altijd adviseren voor een gevestigd merk als een Grohe/Hansgrohe te gaan.

En voor de uitvoering van een badkamer kan je inderdaad rekening houden met minstens 1x de materiaalkosten. Dat is momenteel niets geks.
Zou hier persoonlijk nooit gebruik van maken maar zelf een aannemer zoeken. Dan heb je nog invloed op wat voor vakman je in huis haalt.
De bekwamen vakmannen hebben doorgaans niet de Sanidirects nodig om aan werk te komen.
En dan de vraag; waar vind je deze? Heb inmiddels een week oid een opdracht staan op werkspot, wel geteld 1 reactie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Layumi
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:49
[...]

Dit wel erg kort door de bocht. Betere sanitairwinkels hebben zelf mensen in dienst en die leveren prima werk. Ook de betere sanitairwinkel huurt wel eens een zzp in, maar dat zijn vaste zzp ers waarvan ze weten wat voor een kwaliteit ze leveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raduf
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 02-06 20:08
Als iemand ervaring heeft met Villeroy & Boch. Is het quaryl-materiaal echt de moeite waard/beter dan het acryl? We kijken naar een bad (de quaryl is 300eur meer dan acryl). Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:07
raduf schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 20:34:
Als iemand ervaring heeft met Villeroy & Boch. Is het quaryl-materiaal echt de moeite waard/beter dan het acryl? We kijken naar een bad (de quaryl is 300eur meer dan acryl). Alvast bedankt!
Zie dit topic. Ik had die vraag namelijk ook:
rbaidjoe in "Half vrijstaand bad welke kiezen?"

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raduf
  • Laatst online: 02-06 20:08
Dus wat heb je uiteindelijk gekozen? Nog niet duidelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
raduf schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 21:26:
[...]

Dus wat heb je uiteindelijk gekozen? Nog niet duidelijk :)
Ik heb de V&B Squaro Edge 12 gekocht, maar is nog niet geïnstalleerd.

• EDIERK
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 25-02-2022
*knip*
Dit valt onder SPAM en dat is niet toegestaan

[ Voor 130% gewijzigd door tweakduke op 24-02-2022 13:24 ]

• william89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-06 08:42
Ha allemaal,

Bezig met uitzoeken badkamer voor nieuwbouw-woning aangesloten op stadsverwarming. Offerte van gekoppelde sanitairzaak is uiteraard veel te hoog voor bepaalde onderdelen. Enkele technische vragen en enkele besparingstip vragen:
  1. Ik wil een dubbele douche, dus mijn standaard stadsverwarmingafleverset met klasse CW4 is niet genoeg, ben nu met aannemer in gesprek dat ik CW6 wil. Klopt het dat de warmwaterleiding in huis (dus na afleverset) dan minimaal 16mm moet zijn en de binnenkomende koudwaterleiding tot aan afleverset minimaal 20mm?
  2. Standaard wastafel laten afmonteren (om er na oplevering direct uit te slopen). Nu lees ik hier dat je de standaard dan op 60cm moet laten monteren? Wordt vervangen door een meubel met 2 lades en gewenste hoogte is 90cm. Ik wil graag snappen waarom het op 60 moet en waarom 85 niet laag genoeg is?
  3. Ik wil een dubbele wastafel. Moet ik dan 2 standaard wastafels laten plaatsen (met aparte aansluitingen) of kan ik gewoon 1x de standaardwastafel laten plaatsen en dan die aanvoerleiding splitten voor mijn meubel met dubbele wastafel?
  4. Standaardfonteintje in toilet wil ik ook achteraf vervangen. Is de afstand tussen afvoer in de muur en boorgaten een beetje standaard?
Enorm bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gouwden
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-05 06:57
Iemand tips tot het vinden van de perfecte mannen om een badkamer compleet te renoveren? Wij hebben offertes opgevraagd bij badkamer zaken die het van begin tot eind uitvoeren, maar gigantische prijzen en kunnen pas midden volgend jaar beginnen. Paar kleine aannemertjes gevraagd maar daarbij wisselende reacties van niet terug bellen, tot gebrekkig Nederlands spreken waardoor ik al twijfels krijg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

[...]

Bij mijn eigen badkamer heb ik ook een eigen aannemer geregeld, maar eind vorig jaar is de badkamer van mijn moeder geplaatst door (een zzp'er van) Brugman. Eigenlijk een situatie waarbij alle alarmbellen af zouden moeten gaan.
Maar ik kan niet anders zeggen dan dat de beste man keurig werk heeft geleverd. Misschien is het wat meer roulette bij een sanitairwinkel, maar het kan dus ook echt wel goed gaan.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Laatst online: 22:41
Hoezo alarmbel-waardig? Wij hebben de badkamer bij een andere DMG formule gekocht, maar daar werd iig van begin af aan netjes verteld dat de installatie door een 3e partij gaat gebeuren. Is een andere sanitairleverancier geworden die wel zelf de mensen in huis heeft.
william89 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:56:
Ha allemaal,

Bezig met uitzoeken badkamer voor nieuwbouw-woning aangesloten op stadsverwarming. Offerte van gekoppelde sanitairzaak is uiteraard veel te hoog voor bepaalde onderdelen. Enkele technische vragen en enkele besparingstip vragen:
  1. Ik wil een dubbele douche, dus mijn standaard stadsverwarmingafleverset met klasse CW4 is niet genoeg, ben nu met aannemer in gesprek dat ik CW6 wil. Klopt het dat de warmwaterleiding in huis (dus na afleverset) dan minimaal 16mm moet zijn en de binnenkomende koudwaterleiding tot aan afleverset minimaal 20mm?
  2. Standaard wastafel laten afmonteren (om er na oplevering direct uit te slopen). Nu lees ik hier dat je de standaard dan op 60cm moet laten monteren? Wordt vervangen door een meubel met 2 lades en gewenste hoogte is 90cm. Ik wil graag snappen waarom het op 60 moet en waarom 85 niet laag genoeg is?
  3. Ik wil een dubbele wastafel. Moet ik dan 2 standaard wastafels laten plaatsen (met aparte aansluitingen) of kan ik gewoon 1x de standaardwastafel laten plaatsen en dan die aanvoerleiding splitten voor mijn meubel met dubbele wastafel?
  4. Standaardfonteintje in toilet wil ik ook achteraf vervangen. Is de afstand tussen afvoer in de muur en boorgaten een beetje standaard?
Enorm bedankt!
Voor punt 1: afhankelijk van de douches die je kiest en de gewenste temperatuur zou je nog met CW5 uit de voeten kunnen. Met CW4 zou tegelijk douchen idd oncomfortabel kunnen worden.
Voor punten 2 t/m 4; ben je dan niet beter af met badkamer en toilet casco laten leveren ipv met de standaard materialen?

Lijken me trouwens ook allemaal vragen die je beter met de aannemer of bouwbegeleiding kunt bespreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trapezoid
  • Laatst online: 23-06 16:31
Hoe onrealistisch is het om een badkamer van zon 7 m2 voor max 15k rond te krijgen?

Gewoon stanaard bad/douche/wc/wastafel/vloerverwarming met 60x60 tegels en een klein stukje kleinere tegeltjes. Plafond is al gedaan in de bestaande badkamer, maar er zullen wel wat leidingen moeten worden verlegd plus het slopen van de huidige badkamer.

We hebben een afspraak gehad bij een lokale zaak die alles doet waar we voor een vrij simpele opstelling zijn gegaan(indicatie 18-20k). Dan zijn we nog bij badkamervoordeelshop geweest waar we voor 12k aan materiaal op de offerte kregen. Als ik zo lees wat mensen kwijt zijn aan arbeid moet ik dat dus x2 doen.

Zoals ik het begrijp is het het goedkoopst om zelf materialen te kopen en iemand(en) te zoeken die de arbeid op zich nemen toch? Zijn er tips wbt winkels waar wij onze slag kunnen slaan? Ik dacht eigenlijk dat badkamervoordeelshop al goedkoop zou zijn maar dat valt wel tegen (de offerte is niet gespecificeerd dus ik heb het idee dat de naam van de winkel enigzins misleidend is).

Ik begrijp sowieso dat het allemaal wat duurder is tegenwoordig, maar ik had toch gedacht dat 15k nog wel voldoende zou zijn voor een eenvoudige maar complete badkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Trapezoid schreef op maandag 7 maart 2022 @ 16:04:
Hoe onrealistisch is het om een badkamer van zon 7 m2 voor max 15k rond te krijgen?

Gewoon stanaard bad/douche/wc/wastafel/vloerverwarming met 60x60 tegels en een klein stukje kleinere tegeltjes. Plafond is al gedaan in de bestaande badkamer, maar er zullen wel wat leidingen moeten worden verlegd plus het slopen van de huidige badkamer.

We hebben een afspraak gehad bij een lokale zaak die alles doet waar we voor een vrij simpele opstelling zijn gegaan(indicatie 18-20k). Dan zijn we nog bij badkamervoordeelshop geweest waar we voor 12k aan materiaal op de offerte kregen. Als ik zo lees wat mensen kwijt zijn aan arbeid moet ik dat dus x2 doen.

Zoals ik het begrijp is het het goedkoopst om zelf materialen te kopen en iemand(en) te zoeken die de arbeid op zich nemen toch? Zijn er tips wbt winkels waar wij onze slag kunnen slaan? Ik dacht eigenlijk dat badkamervoordeelshop al goedkoop zou zijn maar dat valt wel tegen (de offerte is niet gespecificeerd dus ik heb het idee dat de naam van de winkel enigzins misleidend is).

Ik begrijp sowieso dat het allemaal wat duurder is tegenwoordig, maar ik had toch gedacht dat 15k nog wel voldoende zou zijn voor een eenvoudige maar complete badkamer.
Pijnpunt zit 'm waarschijnlijk in montage.
Waar komt je qua materiaal op uit als je het via badkamerwinkel / sanitairwinkel besteld? Daar kun je budgetair het makkelijkste keuzes maken. Bijvoorbeeld een douchekraan van 200 euro i.p.v. 1000 euro. Of badmeubel van 1500 euro i.p.v. 4000 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poumelie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-06 10:45
Trapezoid schreef op maandag 7 maart 2022 @ 16:04:

Montage helemaal zelf doen? Realistisch
Niet zelf doen? Niet realistisch.

[ Voor 12% gewijzigd door Poumelie op 20-12-2022 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tawisa
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 18-03-2022
Voor een badkamer-en-suite wil ik graag een toilet met geur-afzuiging in het reservoir ingebouwd. Het probleem is echter dat de badkamer onder de schuine kap zit; en het toilet ook alleen tegen het knieschot onder het schuine dak kan. Daardoor is de hoogte van het reservoir beperkt. Een normaal reservoir (bijv. Geberit 320) is dan net 8 a 10cm te hoog, ook in de laagste stand. Een H82 of H83 (bedoeld voor onder een raam etc) past wel, maar daar is weer geen afzuiging op mogelijk... Door iets in de dakbalken te zagen zou eea wel kunnen passen, maar of dat een goed idee is... al kan daar natuurlijk ook wel eea verstevigd worden.

Zijn er nog andere merken die een laag reservoir hebben, maar wel met afzuiging? Nog andere mogelijkheden?

[ Voor 11% gewijzigd door tawisa op 10-03-2022 12:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tawisa
Geen tweakers hier die graag afgezogen willen worden op het toilet? _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
tawisa schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 10:19:
Geen tweakers hier die graag afgezogen willen worden op het toilet? _O-
Ik vind het inderdaad een vrij nutteloze toevoeging. Met een goede afzuiging is de stank sowieso snel weg. Verder creëert het aanvullende componenten die kunnen slijten in tegenstelling tot jaren lang bewezen mechanieken van een WC element. Verder kom je in een vendor lock-in qua patronen.

Deze vorm van klantbinding probeer ik ver van te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tawisa
Goed punt. Zelf ben ik bang dat het constant geluid maakt, iets waar ik me vooral 's nachts aan ga ergeren. Maar afgezien van de Geberit systemen kan ik eigenlijk geen andere merken vinden, en ook amper ervaringen met dergelijke systemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07:27
Wat @CurlyMo zegt: als je de mechnische ventilatie in het toilet gewoon aan hebt staan verdwijnt de geur al snel. Wij gebruiken geen toiletspray maar hebben de DuoFresh sticks en de geur is snel verdwenen hoor ;)

Wij hebben bewust gekozen voor een V&B Subway toilet waarbij we wel de Geberit DuoFresh module hebben ‘ingebouwd’ (zie je dus niks van) maar geen geurafzuiging hebben gedaan. Die DuoFresh sticks bevallen ons prima: duurder dan wc-eend blokjes oid aan de rand van het toilet maar wel altijd strak/clean en werkt prima. Vervangen is ook wat ‘schoner’ dan die blokken in het toilet, je hebt ook geen afval.

@tawisa Onze ventilatie staat op stand 1 of de automatische stand 2. Bij douchen gaat ie dan dus naar stand 3. Stand 2 en 3 zijn hoorbaar, maar alleen in de ruimte waar zo’n afzuigventiel hangt of op de zolder/overloop want daar hangt de ventilatiebox. Absoluut geen last van in de slaapkamer dus, zeker op stand 1 hoor je hem niet of nauwelijks. Uiteraard verdwijnen geurtjes sneller naarmate de ventilatie harder draait..

[ Voor 25% gewijzigd door remzor op 12-03-2022 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tawisa
Het is een badkamer en suite, dus niet afgesloten, eigenlijk kun je wel zeggen dat de badkamer en slaapkamer gewoon dezelfde ruimte zijn, vandaar dat ik hier naar zit te kijken. Ik denk dat het qua oncomfortabele luchtjes allemaal erg mee zal vallen, maar als je toch gaat bouwen, en dit zou goed werken, dan kun je het maar beter meteen meenemen was mijn gedachte. Maar als het meer een novelty is... ga ik ook al die moeite niet doen. Probleem is dus ook dat het toilet onder de kap zit, ik kan daar dus alleen de lage varianten van inbouwreservoirs kwijt, en zo te zien hebben die sowieso geen afzuiging. Althans niet van Geberit.

Ik zet er wel een spuitbusje frisse lucht naast (y)

[ Voor 4% gewijzigd door tawisa op 12-03-2022 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
tawisa schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 10:48:
Ik zet er wel een spuitbusje frisse lucht naast (y)
Ieder zijn ding, maar als er iets is dat ik smerig vind dan is het wel "frisse lucht" vermengd met de geur van menselijke ontlasting. Een doosje lucifers doet ook wonderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
remzor schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 10:30:
Wat @CurlyMo zegt: als je de mechnische ventilatie in het toilet gewoon aan hebt staan verdwijnt de geur al snel. Wij gebruiken geen toiletspray maar hebben de DuoFresh sticks en de geur is snel verdwenen hoor ;)

Wij hebben bewust gekozen voor een V&B Subway toilet waarbij we wel de Geberit DuoFresh module hebben ‘ingebouwd’ (zie je dus niks van) maar geen geurafzuiging hebben gedaan. Die DuoFresh sticks bevallen ons prima: duurder dan wc-eend blokjes oid aan de rand van het toilet maar wel altijd strak/clean en werkt prima. Vervangen is ook wat ‘schoner’ dan die blokken in het toilet, je hebt ook geen afval.
Hoe lang gaan die blokjes bij jullie mee?
Voor m’n gevoel zijn ze na 5 keer doortrekken alweer op en daar vind ik ze toch wel te duur voor b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07:27
Flix20 schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 18:29:
[...]

Hoe lang gaan die blokjes bij jullie mee?
Voor m’n gevoel zijn ze na 5 keer doortrekken alweer op en daar vind ik ze toch wel te duur voor b
Ruim een week gaan ze wel mee (denk tussen 1 en 2 weken). Natuurlijk is het water lichtblauw aan het einde, niet meer zo donkerblauw als de eerste paar keer doortrekken maar dat hoeft ook niet en is ook logisch.
Koop alleen de originele blokjes van Geberit zelf trouwens, met andere merken geen ervaring. Bij Hornbach koop ik een doosje of 8 per keer en kan daar dus met 2 toiletten best weer even mee vooruit. 8st per doosje dus in het slechtste geval 1 doosje per 8 weken per toilet ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
remzor schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 21:10:
[...]

Ruim een week gaan ze wel mee (denk tussen 1 en 2 weken). Natuurlijk is het water lichtblauw aan het einde, niet meer zo donkerblauw als de eerste paar keer doortrekken maar dat hoeft ook niet en is ook logisch.
Koop alleen de originele blokjes van Geberit zelf trouwens, met andere merken geen ervaring. Bij Hornbach koop ik een doosje of 8 per keer en kan daar dus met 2 toiletten best weer even mee vooruit. 8st per doosje dus in het slechtste geval 1 doosje per 8 weken per toilet ;)
Oh bij Hornbach zijn ze idd een stuk beter betaalbaar.
Ik zat op een Bol.com etc te kijken en daar kwam ik op €9,95 voor 8. Dan zou het €500,- per jaar aan WC sticks zijn...
Hornbach is het €4,45.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trapezoid
  • Laatst online: 23-06 16:31
Poumelie schreef op maandag 7 maart 2022 @ 17:35:
[...]

Montage helemaal zelf doen? Realistisch
Niet zelf doen? Niet realistisch.

Wij doen alles zelf (of nouja zonder kosten, vaklui in de familie), hebben getracht het zo goedkoop mogelijk te houden en zitten nog steeds rond de 10k aan al het materiaal and still counting :'( (niet alleen het oppervlakkige maar alles wat nodig is ook om de tegels te bevestigen, enzovoorts) En dan hebben we zelfs nog onze badkraan, douchekraan en wastafelkraan van marktplaats.
Oei, maar dan vraag ik me wel af wat zo goedkoop mogelijk is. Als ik super simpele tegels neem en envoudige meubels kom ik toch wel een stuk lager dan 10k uit. Maargoed wij hoeven ook geen basic badkamer, mag best wat leuke elementen inzitten zolang het maar niet de allerduurste versies zijn van alles.

Maar ik begrijp uit de verhalen dat je toch al snel minimaal aan de 17-20k zit.

Maar eens gaan kijken wat zzp'ers in de buurt aan arbeid inschatten, dat lijkt toch de goedkoopste weg (als je niks zelf doet).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjolk
Simpel: dat is het niet. Voor 5k aan materiaal kun je prima uit voor een forse badkamer. Alles daarboven is luxe en/of smaak.

Da's prima en ieder zijn eigen keuze overigens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
Ik durf wel te zeggen dat het je voor < 15k echt wel gaat lukken.
Als je gewoon prima verchroomde kranen neemt van een Grohe (geen regendouche), Geberit WC, normale douchedeur, bad met opbouw thermostaatkraan en geen super dure tegels en een simpel meubel, dan kom je ongeveer neer op:
sanitair: €500,-
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3C5BrqlpcI1-eLbkGUFm5sLeZAI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DbzEH5xRHGydBPY5CQoEuFO6.png?f=fotoalbum_large
douchedeur: €600
WC: UP320 Ben Duravit €600
Bad: €500
meubel+spiegel: €1000,-
Heb je €2000,- over voor tegels en klein materiaal. Als je simpele witte tegels neemt, zit je op €15,- m² of als je wat luxer gaat heb je ze voor €45,- m² of zelfs naar €100m²
Neem nog een stelpost van €500,- voor prul als sifons en douche goot/put etc
Dan zit je op 5-6k aan materiaal. Zoek het e.e.a. gewoon even op bij een saniweb.nl, stuur die gasten een mailtje wat je allemaal wilt hebben en ze gooien er zo 5-10% vanaf. Scheelt toch weer.

Als je allemaal rechttoe/rechtaan tegels van 60x60/30 hebt is het er ook redelijk snel opgeplakt, dan durf ik ook wel te stellen dat je voor €5000-7000 (slopen 20%/ Loodgieter/installateur40% / tegelzetter 40% )klaar bent aan montage. Dan zit je in totaal op 12k.

Dit is natuurlijk wel een biervilt calculatie maar je kan het echt zo gek maken als je wilt.
Je kan voor €500,- 3 kranen kopen, of voor €1000,- 1 regendouche. Dat doet natuurlijk wel wat met je totaal prijs.

[ Voor 6% gewijzigd door Flix20 op 14-03-2022 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-06 18:19

HollovVpo1nt

I like gadgets

Ons nieuwbouw project neemt de badkamer standaard af bij Plieger. Om een ontwerp bij hun te laten maken kost je een paar honderd euro. Vind ik belachelijk. Mede omdat de keukenboeren waar we langs gaan dit gratis doen. Kan iemand een partij aanbevelen, regio Eindhoven/Brabant waar ik alle badkamer meubelen af zou kunnen nemen die gratis en vrijblijvend een ontwerp kunnen maken en met je mee kunnen denken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
HollovVpo1nt schreef op maandag 14 maart 2022 @ 22:19:
Ons nieuwbouw project neemt de badkamer standaard af bij Plieger. Om een ontwerp bij hun te laten maken kost je een paar honderd euro. Vind ik belachelijk. Mede omdat de keukenboeren waar we langs gaan dit gratis doen. Kan iemand een partij aanbevelen, regio Eindhoven/Brabant waar ik alle badkamer meubelen af zou kunnen nemen die gratis en vrijblijvend een ontwerp kunnen maken en met je mee kunnen denken?
Ik ben destijds bij x2o, sanidrome, verwijst, q1 sanitair, sanitair winkel, sanidump, sanisale en Baderie leenen geweest.

Je kunt er een hoop links laten liggen van dat lijstje zodra je door krijgt hoe slinks alles in elkaar zit. :) Ik werd er in het begin in ieder geval helemaal gek van dat ze met allerlei hoekiefoekie merken aan kwamen zetten.

Ik zal niet zeggen dat je een badkamer moet bestellen van 30.000 euro, maar zorg er in ieder geval voor dat er een beetje degelijke spullen in je muur verdwijnen. Ik ben zelf voor Hansgrohe gegaan bij Verwijst.

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Tanuki schreef op maandag 14 maart 2022 @ 22:33:
[...]

Ik ben destijds bij x2o, sanidrome, verwijst, q1 sanitair, sanitair winkel, sanidump, sanisale en Baderie leenen geweest.

Je kunt er een hoop links laten liggen van dat lijstje zodra je door krijgt hoe slinks alles in elkaar zit. :) Ik werd er in het begin in ieder geval helemaal gek van dat ze met allerlei hoekiefoekie merken aan kwamen zetten.

Ik zal niet zeggen dat je een badkamer moet bestellen van 30.000 euro, maar zorg er in ieder geval voor dat er een beetje degelijke spullen in je muur verdwijnen. Ik ben zelf voor Hansgrohe gegaan bij Verwijst.
Van welk lijstje? Het lijstje wat je zojuist opsomt? Ik ben op zich niet tegen Plieger, maar ze vragen 250 euro voor een ontwerp. En dat is niks moeilijkere dan wat keukenboeren gratis doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Wij zijn eigenlijk gewoon zelf aan de slag gegaan met eerst wat grove schetsen op papier en daarna online badkamer planners zoals deze: https://sanidrome.nl/ontwerpen/badkamer-ontwerpen.
Wat screenshots gemaakt van het resultaat en daarmee naar X2O gegaan om de boel in te vullen (en de lokale tegelshop).

Moet je natuurlijk wel een beetje een beeld hebben van wat je wil, en dat krijg je wel als je wat showrooms doorwandeld.

Uiteindelijk klikken die mensen ook maar gewoon naar gelang wat jij ze verteld. De voornaamste opleiding die ze krijgen is voor hun omzetdoelstellingen bedoeld, niet per se over dat programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apexia0087
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 25-06 17:14
Flix20 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 19:00:
Ik durf wel te zeggen dat het je voor < 15k echt wel gaat lukken.
Als je gewoon prima verchroomde kranen neemt van een Grohe (geen regendouche), Geberit WC, normale douchedeur, bad met opbouw thermostaatkraan en geen super dure tegels en een simpel meubel, dan kom je ongeveer neer op:
sanitair: €500,-
[Afbeelding]
douchedeur: €600
WC: UP320 Ben Duravit €600
Bad: €500
meubel+spiegel: €1000,-
Heb je €2000,- over voor tegels en klein materiaal. Als je simpele witte tegels neemt, zit je op €15,- m² of als je wat luxer gaat heb je ze voor €45,- m² of zelfs naar €100m²
Neem nog een stelpost van €500,- voor prul als sifons en douche goot/put etc
Dan zit je op 5-6k aan materiaal. Zoek het e.e.a. gewoon even op bij een saniweb.nl, stuur die gasten een mailtje wat je allemaal wilt hebben en ze gooien er zo 5-10% vanaf. Scheelt toch weer.

Als je allemaal rechttoe/rechtaan tegels van 60x60/30 hebt is het er ook redelijk snel opgeplakt, dan durf ik ook wel te stellen dat je voor €5000-7000 (slopen 20%/ Loodgieter/installateur40% / tegelzetter 40% )klaar bent aan montage. Dan zit je in totaal op 12k.

Dit is natuurlijk wel een biervilt calculatie maar je kan het echt zo gek maken als je wilt.
Je kan voor €500,- 3 kranen kopen, of voor €1000,- 1 regendouche. Dat doet natuurlijk wel wat met je totaal prijs.
Met het materiaal ben ik het wel eens, alleen met de arbeid niet. Wij waren ongeveer 9000 euro kwijt (arbeid) voor een badkamer van 5m2. Dit was tevens de goedkoopste optie uit 5 verschillende offertes van diverse totaalinstallateurs. Wellicht dat je dit nog een klein beetje goedkoper kan vinden, maar hou ook rekening mee dat als je losse vakmannen inhuurt het waarschijnlijk langer duurt of minder goed op elkaar afgestemd is.

Strava Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
apexia0087 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 15:41:
[...]

Met het materiaal ben ik het wel eens, alleen met de arbeid niet. Wij waren ongeveer 9000 euro kwijt (arbeid) voor een badkamer van 5m2. Dit was tevens de goedkoopste optie uit 5 verschillende offertes van diverse totaalinstallateurs. Wellicht dat je dit nog een klein beetje goedkoper kan vinden, maar hou ook rekening mee dat als je losse vakmannen inhuurt het waarschijnlijk langer duurt of minder goed op elkaar afgestemd is.
Ik heb vorig jaar (eind 2020) een badkamer van 4.5m² en toilet van 1x1.20m volledig en een keuken vloer(inc. EVVW) en achterwand laten tegelen voor €2600,-
Loodgieter voor het verplaatsen van leidingen, inbouwen van toilet, aanbrengen van leidingen voor wasmachine in andere ruimte á €1700,- en keuken,badkamer en toilet laten stuken á €1300,-

Slopen, aanvoer en afvoer van materiaal heb ik zelf gedaan. En dit was regio midden nederland.
Overigens wat niet allemaal met factuur. Maar denk dat de meeste mensen wel een adresje of 2 hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-06 06:57
tawisa schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 12:00:
Voor een badkamer-en-suite wil ik graag een toilet met geur-afzuiging in het reservoir ingebouwd. Het probleem is echter dat de badkamer onder de schuine kap zit; en het toilet ook alleen tegen het knieschot onder het schuine dak kan. Daardoor is de hoogte van het reservoir beperkt. Een normaal reservoir (bijv. Geberit 320) is dan net 8 a 10cm te hoog, ook in de laagste stand. Een H82 of H83 (bedoeld voor onder een raam etc) past wel, maar daar is weer geen afzuiging op mogelijk... Door iets in de dakbalken te zagen zou eea wel kunnen passen, maar of dat een goed idee is... al kan daar natuurlijk ook wel eea verstevigd worden.

Zijn er nog andere merken die een laag reservoir hebben, maar wel met afzuiging? Nog andere mogelijkheden?
Draai het verhaal om, neem de lage geberit en zet daar een geberit sela of tuma op, deze hebben allebei dacht ik geurafzuiging in het toilet en niet het reservoir :)

Een quote is een gebrek aan originaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Onze huidige WC in de badkamer heeft de nare eigenschap dat hij bij doorspoelen zo fanatiek is dat het water spettert en op de vloer terecht komt.

Voor onze nieuwe woning willen we graag een iets beter model (zou niet al te moeilijk moeten zijn). Maar waar begin je op de zoektocht naar een goed toilet? Heeft iemand een tip qua speciaalzaken die ook goed advies kunnen geven over toiletten? Of wellicht een bepaalde website die wat verschillende types goed naast elkaar zet?

Of beter nog, enkele tips qua toiletten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Poeh, dat Plieger spul is niet goedkoop, zie net dat alle kosten die je maakt meerwerk is, dus bovenop de standaard stelpost voor je badkamer à €8000,-. Hadden een zwarte WC pot van Plieger zelf gekozen, €341, dat is dus €341 bovenop de prijs van de standaard wc. Gortig.
We hebben helaas onvoldoende tijd om rustig rond te shoppen... sluitingsdatum van het meerwerk nadert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colvano
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-04 09:32
Requiem19 schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 15:24:
Onze huidige WC in de badkamer heeft de nare eigenschap dat hij bij doorspoelen zo fanatiek is dat het water spettert en op de vloer terecht komt.

Voor onze nieuwe woning willen we graag een iets beter model (zou niet al te moeilijk moeten zijn). Maar waar begin je op de zoektocht naar een goed toilet? Heeft iemand een tip qua speciaalzaken die ook goed advies kunnen geven over toiletten? Of wellicht een bepaalde website die wat verschillende types goed naast elkaar zet?

Of beter nog, enkele tips qua toiletten?
Vooral bij toiletten zonder spoelrand is dat vaak het geval. Dan plaats je een doorstroombegrenzer in het reservoir om de snelheid van het water iets te beperken. Ik heb zelf erg goede ervaring met het UP320 reservoir met doorstroombegrenzer en pot van Villeroy en Boch zoals de Architectura.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Plieger Prijs-schok deel II:
In het meerwerkportaal krijgen we steeds verdere hartverzakkingen.
Het meubel onder een wastafel, dus enkel alleen de twee laatjes onder een wastafel, kost +€1600,- !!!
Echt een badkamer in laten tekenen elders hebben we ook geen tijd meer voor want alle meerwerk tekeningen moeten uiterlijk volgende week worden aangedragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Laatst online: 23:48
HollovVpo1nt schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 10:13:
Het meubel onder een wastafel, dus enkel alleen de twee laatjes onder een wastafel, kost +€1600,- !!!
Echt een badkamer in laten tekenen elders hebben we ook geen tijd meer voor want alle meerwerk tekeningen moeten uiterlijk volgende week worden aangedragen.
Wat je kunt overwegen is alle leidingen/afvoer op de juiste plaats laten aanleggen en verder alles superbasic laten inrichten. Zo heb je de tijd om een badkamer naar keuze te kiezen. Wel goed kijken naar het tegelwerk, als dat wel meteen goed kan, is het wel zo handig. Maar ben je daar nog niet helemaal uit, dan is t.z.t. slopen voordeliger dan nu overhaast alles voor de hoofdprijs bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 25-06 16:24
En denk er aan alles zo op te laten hangen dat boorgaten je niet in de weg zitten. Dus een wasbak iets lager hangen dan je normaal zou doen bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Toke_gt schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 10:26:
[...]

Wat je kunt overwegen is alle leidingen/afvoer op de juiste plaats laten aanleggen en verder alles superbasic laten inrichten. Zo heb je de tijd om een badkamer naar keuze te kiezen. Wel goed kijken naar het tegelwerk, als dat wel meteen goed kan, is het wel zo handig. Maar ben je daar nog niet helemaal uit, dan is t.z.t. slopen voordeliger dan nu overhaast alles voor de hoofdprijs bestellen.
millerman_sf schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 10:46:
En denk er aan alles zo op te laten hangen dat boorgaten je niet in de weg zitten. Dus een wasbak iets lager hangen dan je normaal zou doen bijvoorbeeld.
Dank voor de tips! De stelpost van onze totale badkamer is nu c.a. €8k. Dat is met een wastafel van 1m, toilet, radiator en douche zonder douchewand, basic tegels.
De prijs van de een schuif douchewand schrok ik ook van, 1100 euro. Ik snap dat je kwaliteit moet hebben in een sanitaire ruimte, maar poeh, dit zijn wel hoge bedragen zeg. Douchekoppen en kranen mogen best wat duurder zijn, maar zo veel betalen voor de 'inrichting'/ meubels vind ik echt onzin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Laatst online: 23:48
HollovVpo1nt schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 10:52:
[...]

[...]

Dank voor de tips! De stelpost van onze totale badkamer is nu c.a. €8k. Dat is met een wastafel van 1m, toilet, radiator en douche zonder douchewand, basic tegels.
De prijs van de een schuif douchewand schrok ik ook van, 1100 euro. Ik snap dat je kwaliteit moet hebben in een sanitaire ruimte, maar poeh, dit zijn wel hoge bedragen zeg. Douchekoppen en kranen mogen best wat duurder zijn, maar zo veel betalen voor de 'inrichting'/ meubels vind ik echt onzin.
Ja, dat kan ook echt wel goedkoper als je er zelf naar op zoek kunt. Maar het nadeel ervan is dat het je meer werk/moeite kost en dat de badkamer niet klaar is bij oplevering. Daarom kiezen veel mensen toch voor oplevering door de geselecteerde specialist en die profiteert daarvan met hoge prijzen.
Tussenoplossing daarom om badkamer wel basic te laten opleveren, zodat je daarna kunt verfijnen met sanitair naar eigen smaak en prijskeuze. Voordeel als alle aansluitingen al wel op de goede plek zitten, is dat je het vervangend sanitair/meubel eventueel zelf kunt bevestigen (wastafelmeubel bijv). En sommige dingen kun je uitstellen (radiator) als kosten door verhuziing/verbouwing hoger uitvallen dan begroot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
Welcome to the ‘club’. Dit soort verassingen ga je nog veel vaker tegen komen in een nieuwbouwproject.
Zelf ook wel wat dagen chagrijnig geweest van dit soort grapjes.

Onze oplossing:
Zorgen dat je de gewenste indeling bepaald en zorgen dat alle aansluitingen op de juiste plek zitten.
Tegels uitzoeken via de aannemer en ook door hun laten plaatsen, ook al kost dit de hoofdprijs…
Zo veel mogelijk standaard sanitair laten vervallen en leidingen laten afdoppen.
Zelf na oplevering bad meubel en douchewand plaatsen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SquareOne
Onze badkamer begint te vorderen.
Voeg in de witte wanden valt wel wat donkerder uit dan we hadden gedacht.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Toke_gt schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 11:04:
[...]

Ja, dat kan ook echt wel goedkoper als je er zelf naar op zoek kunt. Maar het nadeel ervan is dat het je meer werk/moeite kost en dat de badkamer niet klaar is bij oplevering. Daarom kiezen veel mensen toch voor oplevering door de geselecteerde specialist en die profiteert daarvan met hoge prijzen.
Tussenoplossing daarom om badkamer wel basic te laten opleveren, zodat je daarna kunt verfijnen met sanitair naar eigen smaak en prijskeuze. Voordeel als alle aansluitingen al wel op de goede plek zitten, is dat je het vervangend sanitair/meubel eventueel zelf kunt bevestigen (wastafelmeubel bijv). En sommige dingen kun je uitstellen (radiator) als kosten door verhuziing/verbouwing hoger uitvallen dan begroot.
SquareOne schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 11:29:
[...]

Welcome to the ‘club’. Dit soort verassingen ga je nog veel vaker tegen komen in een nieuwbouwproject.
Zelf ook wel wat dagen chagrijnig geweest van dit soort grapjes.

Onze oplossing:
Zorgen dat je de gewenste indeling bepaald en zorgen dat alle aansluitingen op de juiste plek zitten.
Tegels uitzoeken via de aannemer en ook door hun laten plaatsen, ook al kost dit de hoofdprijs…
Zo veel mogelijk standaard sanitair laten vervallen en leidingen laten afdoppen.
Zelf na oplevering bad meubel en douchewand plaatsen.
Qua afmetingen en sanitair zouden wij de indeling zoals nu aan willen houden. Dit is de indeling:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VGknM059OFOvGWuOZ-hbRgpXjAY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mb3Z6LVR9IuMbHCxfnDjT0Ua.jpg?f=user_large

Het enige verschil ten opzichte van deze indeling is dat we mogelijk een andere douchewand willen en de radiator willen verwijderen ten opzichte van een infraroodpaneel aan het plafond. Maar die keuze is afhankelijk van de type tegels. Verwarming met infrarood werkt niet goed met lichte reflecterende tegels.

@SquareOne waren er bepaalde zaken waar jij rekening mee moest houden bij het sanitair-loos laten opleveren van je badkamer, naast het afdoppen van de leidingen? En ben je uiteindelijk goedkoper uit t.o.v. het via het project te doen?

[ Voor 5% gewijzigd door HollovVpo1nt op 18-03-2022 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
SquareOne schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 11:32:
Onze badkamer begint te vorderen.
Voeg in de witte wanden valt wel wat donkerder uit dan we hadden gedacht.

***members only***
Donkere voeg is alleen maar beter, zie je het vuil niet zo zitten.
Moet wel zeggen dat ik steeds meer gecharmeerd begin te raken van die houtlook tegels.
In het begin had ik zoiets van een houten vloer look-a-like hoort helemaal niet in een badkamer, maar zoals bijvoorbeeld bij jou, met de rustige mat witte tegels aan de wand staat het mooi.

[ Voor 31% gewijzigd door Flix20 op 18-03-2022 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tawisa
Freubel schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 19:23:
[...]

Draai het verhaal om, neem de lage geberit en zet daar een geberit sela of tuma op, deze hebben allebei dacht ik geurafzuiging in het toilet en niet het reservoir :)
Zo... dat is me wel wat te gortig qua prijs. Bijna 2K voor een toilet (ok,met wifi en bipssproeier) Dat doen we maar niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
Yep, wij hebben dezelfde ervaringen met een andere partij. We hebben ruim 4k weten te besparen door in de 2 badkamers de volgende zaken zelf te regelen/installeren:
- Spiegels (besparen we 700 euro per spiegel mee, de verkoper gaf al direct aan niet eens een spiegel op de offerte te willen zetten omdat die zelf de prijzen belachelijk vond, goedkoopste spiegel was 700 euro + 300 installatiekosten)
- Wandmeubels (besparen we 3000 euro mee, 2 wandmeubels gingen richting de 4500 euro inclusief installatie)
Douchewanden: Besparen we ook 700 op

Dit zijn allemaal zaken die we vrij makkelijk zelf kunnen doen. Kiezen er wel voor kranen, tegels, bad, koof te laten installeren door de aannemer. Dan hoeven we na oplevering alleen maar een dagje vrij te houden voor de installatie van de andere zaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
HollovVpo1nt schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 11:40:
[...]

[...]

Qua afmetingen en sanitair zouden wij de indeling zoals nu aan willen houden. Dit is de indeling:
[Afbeelding]

Het enige verschil ten opzichte van deze indeling is dat we mogelijk een andere douchewand willen en de radiator willen verwijderen ten opzichte van een infraroodpaneel aan het plafond. Maar die keuze is afhankelijk van de type tegels. Verwarming met infrarood werkt niet goed met lichte reflecterende tegels.

@SquareOne waren er bepaalde zaken waar jij rekening mee moest houden bij het sanitair-loos laten opleveren van je badkamer, naast het afdoppen van de leidingen? En ben je uiteindelijk goedkoper uit t.o.v. het via het project te doen?
Ja wij besparen toch wel een flinke klap t.o.v. Laten uitvoeren door aangesloten badkamerzaak.
Badmeubel met spiegelkast was daar minimaal 2500 euro, nu zelf bij q1sanitair geregeld voor iets van 1200 euro. Douchewand die werd geoffreerd was 1900 euro, terwijl dezelfde wand retail voor zo’n 800 euro gaat.

Kraan van douche en bad heb ik uiteindelijk wel via de bouwer gedaan. Heb daar een upgrade gedaan van de standaard maar zou netto niet heel veel opschieten om het te laten vervallen en zelf iets anders te plaatsen.

Als je inbouwkranen of iets dergelijks wilt ben je overigens wel de sjaak. Die plaats je niet achteraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Flix20 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 11:45:
[...]

Donkere voeg is alleen maar beter, zie je het vuil niet zo zitten.
Moet wel zeggen dat ik steeds meer gecharmeerd begin te raken van die houtlook tegels.
In het begin had ik zoiets van een houten vloer look-a-like hoort helemaal niet in een badkamer, maar zoals bijvoorbeeld bij jou, met de rustige mat witte tegels aan de wand staat het mooi.
Heb nu een witte voeg met witte tegels. Ze zijn niet meer spierwit. Maar wel nog lichter dan in onze nieuwe badkamer. Wellicht even wennen.

Wij hadden ook eerst een betonlook tegel op de vloer. Maar we zochten een wat warmere uitstraling i.c.m. De witte wandtegel.

De witte wandtegel was standaard en we wilden kosten besparen dus zijn uitgegaan van die witte basis en aan te kleden met die ‘eyecatcher’ wand en wat warmere vloer. Blij met het resultaat tot zover :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Hier de gehele badkamer en wc's casco laten opleveren zodat we ECHT kunnen doen wat we mooi vinden.

Uiteindelijk gaat dit wel een stuk duurder worden dan de badkamer laten doen via het project (we kregen voor de casco badkamer maar 1100 euro in mindering geloof ik - lol).

Je bespaart dan wel enorm qua meubels, tegels, etc die je via het project zou doen. Maar uiteindelijk is het wel duurder omdat je ook nog een installateur moet betalen die toch wel een weekje bezig is met 1 badkamer en 2 wc's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

@Blik1984 Thanks voor het delen!
SquareOne schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 12:07:
[...]

Ja wij besparen toch wel een flinke klap t.o.v. Laten uitvoeren door aangesloten badkamerzaak.
Badmeubel met spiegelkast was daar minimaal 2500 euro, nu zelf bij q1sanitair geregeld voor iets van 1200 euro. Douchewand die werd geoffreerd was 1900 euro, terwijl dezelfde wand retail voor zo’n 800 euro gaat.

Kraan van douche en bad heb ik uiteindelijk wel via de bouwer gedaan. Heb daar een upgrade gedaan van de standaard maar zou netto niet heel veel opschieten om het te laten vervallen en zelf iets anders te plaatsen.

Als je inbouwkranen of iets dergelijks wilt ben je overigens wel de sjaak. Die plaats je niet achteraf.
Thanks voor de info. Inbouw kranen wordt 'm sowieso niet bij ons. Wij hebben ons laten vertellen dat je hier voorzetwandjes voor moet laten maken en die ruimtevermindering d.m.v. voorzetwanden willen wij niet. Waarom je voorzetwanden moet hebben voor inbouw sanitair bij nieuwbouw is mij totaal niet duidelijk. Waarom kan dat niet in de wanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
HollovVpo1nt schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 12:39:
@Blik1984 Thanks voor het delen!

[...]

Thanks voor de info. Inbouw kranen wordt 'm sowieso niet bij ons. Wij hebben ons laten vertellen dat je hier voorzetwandjes voor moet laten maken en die ruimtevermindering d.m.v. voorzetwanden willen wij niet. Waarom je voorzetwanden moet hebben voor inbouw sanitair bij nieuwbouw is mij totaal niet duidelijk. Waarom kan dat niet in de wanden?
Weet niet wat voor wanden je hebt, maar bij ons komt de inbouwkraan gewoon in de achterwand zonder daarbij een voorzetwand te gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Blik1984 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 12:42:
[...]

Weet niet wat voor wanden je hebt, maar bij ons komt de inbouwkraan gewoon in de achterwand zonder daarbij een voorzetwand te gebruiken
Massieve wanden. Binnenmuren kalkzandsteen en gevelmuur kalkzandteen, dragende wanden beton.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
HollovVpo1nt schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 12:56:
[...]

Massieve wanden. Binnenmuren kalkzandsteen en gevelmuur kalkzandteen, dragende wanden beton.
In theorie kan het meestal wel. In de praktijk gaat het wel eens mis. Heb bij buren van ons gezien dat ze met het inbouwen van de kraan aan de andere kant van de muur uit kwamen. Met een standaard muurtje van 10cm is er weinig marge. Extra wandje: “better safe than sorry”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

We gaan de volgende onderdelen zelf halen:
- Badkamer spiegel
- Wastafelmeubel
- Douchewand

Bij een groot prijsverschil: ook kranen. Bij een paar tientjes verschil gaan we de kranen gewoon bij plieger halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FelixForte
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 30-03 20:55
Hi allemaal! Wij zijn van plan een badkamer te kopen en zijn vandaag langsgeweest bij Brugman. Nu merkten wij dat er veel mogelijk is in termen van design en je badkamer er leuk uit laten zien in alle kleuren die je mooi vindt. Vooral het merk 'Ben' en het huismerk van Brugman hadden veel modern uitziende producten voor redelijk schappelijke prijzen. Zo hadden ze het over 7.000 euro voor een wastafel van 100cm breed met dubbele kranen in geborsteld zwart, een mooie spiegel met twee lampen, twee toiletten met reservoirs (badkamer en toilet beneden) vloertegel kwaliteit op zowel de vloer als de muur (voor zowel de badkamer van 2x2 en het toilet van 1x1.3), een regendouche, een radiator, spotjes en een fonteintje voor het toilet beneden. Al met al het hele pakket voor een acceptabele prijs voor een badkamer naar onze mening.

Edit: deze prijs was overigens wel na onderhandelen, ze begonnen rond de 9k. Het is exclusief montagemateriaal. Ik denk dat met nog een ronde onderhandelen ik er nog een wel 500 tot 700 euro eraf had kunnen schrapen

Nu waren de spullen echter voornamelijk van 'Ben' en het Brugman huismerk. Hartstikke trendy, maar een badkamer is voor mij iets te duur om na tien jaar weer te vervangen (als je ook nog installatiekosten a 10.000 meerekent). Ik wil daarom wel zeker weten dat het goed spul is. Nu las ik dat er veel problemen zijn met Ben sanitair. Een kennis van ons die in de badkamers had gezeten raadde daarom ook aan om zeker voor kranen te gaan voor een betrouwbaar merk als Grohe of Hans Grohe.

Nu vraag ik mij het volgende af:
  • Voor welke componenten is merk relevant? Ik kan mij voorstellen dat die zwarte kranen van Ben na 4 jaar afblakeren en dat ook voor de regendouche het merk uitmaakt. Maar valt hetzelfde te zeggen voor spiegels, toiletten, wastafelmeubels en handdoekradiatoren?
  • Zijn producten die van betere merken zijn, maar minder trendy, een stuk duurder? Zo zou ik best van de meest trendy Ben kraan willen pivoten naar de meer basic Grohe kranen (in normaal chroom), om wat meer betrouwbaarheid te hebben in de ruil voor wat minder looks. De badkamer is uiteindelijk geen kunstwerk maar moet gewoon 20 jaar meekunnen. Ik vraag mij af of ik vrij gemakkelijk voor minder trendy maar meer betrouwbare apparatuur kan kiezen zonder een veel hogere prijs te betalen
  • Bij zwarte kranen begreep ik dat de gepoederde vrij snel lelijk kunnen worden. Geldt dat ook voor 'geborsteld chroom' kranen? Bijvoorbeeld deze van Ben: https://www.sanidirect.nl...rsteld-zwart-lavionwtkrbb

[ Voor 4% gewijzigd door FelixForte op 19-03-2022 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
FelixForte schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 18:57:
Hi allemaal! Wij zijn van plan een badkamer te kopen en zijn vandaag langsgeweest bij Brugman. Nu merkten wij dat er veel mogelijk is in termen van design en je badkamer er leuk uit laten zien in alle kleuren die je mooi vindt. Vooral het merk 'Ben' en het huismerk van Brugman hadden veel modern uitziende producten voor redelijk schappelijke prijzen. Zo hadden ze het over 7.000 euro voor een wastafel van 100cm breed met dubbele kranen in geborsteld zwart, een mooie spiegel met twee lampen, twee toiletten met reservoirs (badkamer en toilet beneden) vloertegel kwaliteit op zowel de vloer als de muur (voor zowel de badkamer van 2x2 en het toilet van 1x1.3), een regendouche, een radiator, spotjes en een fonteintje voor het toilet beneden. Al met al het hele pakket voor een acceptabele prijs voor een badkamer naar onze mening.

Edit: deze prijs was overigens wel na onderhandelen, ze begonnen rond de 9k. Het is exclusief montagemateriaal. Ik denk dat met nog een ronde onderhandelen ik er nog een wel 500 tot 700 euro eraf had kunnen schrapen

Nu waren de spullen echter voornamelijk van 'Ben' en het Brugman huismerk. Hartstikke trendy, maar een badkamer is voor mij iets te duur om na tien jaar weer te vervangen (als je ook nog installatiekosten a 10.000 meerekent). Ik wil daarom wel zeker weten dat het goed spul is. Nu las ik dat er veel problemen zijn met Ben sanitair. Een kennis van ons die in de badkamers had gezeten raadde daarom ook aan om zeker voor kranen te gaan voor een betrouwbaar merk als Grohe of Hans Grohe.

• Voor welke componenten is merk relevant? Ik kan mij voorstellen dat die zwarte kranen van Ben na 4 jaar afblakeren en dat ook voor de regendouche het merk uitmaakt. Maar valt hetzelfde te zeggen voor spiegels, toiletten, wastafelmeubels en handdoekradiatoren?
  • Zijn producten die van betere merken zijn, maar minder trendy, een stuk duurder? Zo zou ik best van de meest trendy Ben kraan willen pivoten naar de meer basic Grohe kranen (in normaal chroom), om wat meer betrouwbaarheid te hebben in de ruil voor wat minder looks. De badkamer is uiteindelijk geen kunstwerk maar moet gewoon 20 jaar meekunnen. Ik vraag mij af of ik vrij gemakkelijk voor minder trendy maar meer betrouwbare apparatuur kan kiezen zonder een veel hogere prijs te betalen
  • Bij zwarte kranen begreep ik dat de gepoederde vrij snel lelijk kunnen worden. Geldt dat ook voor 'geborsteld chroom' kranen? Bijvoorbeeld deze van Ben: https://www.sanidirect.nl...rsteld-zwart-lavionwtkrbb
Niet inhoudelijk over de Ben producten maar wel over brugman: als ze begonnen met 9k dan betaal je met 7k waarschijnlijk nog te veel. Ik heb een zeer onprettige ervaring bij Brugman waar ik de winkel uitgebonjourd werd toen ze zo’n 40% gezakt waren maar ik nog steeds geen koopintentie had.

Verder zou ik niet aan ‘ben’ sanitair beginnen maar gewoon Grohe of Hans Grohe o.i.d. Kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
@FelixForte het merk Ben is het huismerk naar de naam Ben Mandemakers. De man achter de de Mandemakers Groep, oftewel DMG. Die wetenschap zou genoeg moeten zijn om er niks mee te maken willen hebben want het is een hoop afzetterij en troep. Dat zeg ik in een Brugman (ook DMG merk) badkamer die volgende week volledig wordt vervangen, na inderdaad krap 10 jaar oud te zijn. Niet omdat we er op zaten te wachten, maar omdat het moest. Allerlei onderdelen die versleten zijn zoals kranen, afgebladderd zoals de radiator, kapot zoals de thermostaatkraan van de douche, niet meer schoon te krijgen zoals de WC of bijna lek zoals de slecht gemaakte douchewanden en vloer. Allemaal door de vorige bewoners gedaan met eigenlijk te weinig geld om in jaren 30 huis te wonen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rofdof
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-08-2023
FelixForte schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 18:57:

Lees ik dit goed? Je betaald 7k voor spul voor een badkamer van 2x2 en een wc hok.
Dan nog 10k voor installatie.
En dat nog ex installatie materiaal.
En dan ook nog Ali express meuk.

Ik moet echt weer de installateurs wereld ingaan 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FelixForte
Rofdof schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 20:43:
[...]

Lees ik dit goed? Je betaald 7k voor spul voor een badkamer van 2x2 en een wc hok.
Dan nog 10k voor installatie.
En dat nog ex installatie materiaal.
En dan ook nog Ali express meuk.

Ik moet echt weer de installateurs wereld ingaan 😂
Uiteraard ook daar niet getekend. We zijn ook bij sanidirect geweest. Hier kregen we een prijsopgave van 7.040 voor een ben wastafel met saniselect onderkast (100cm breed), 2 grohe kranen, grohe regendoucheset, saniselect spiegel, ben nisdraaideur, ben drain, ben rooster, 2x saniselect wandcloset, geberit inbouwreservoir, geberit bedieningsplaat, vasco elektrische radiator, saniselect fontein en ben toiletkraan (voor het fonteintje) en tegels voor beide kamers (tot 1.20 hoog bij het toilet). Ook dus exclusief installatiemateriaal en exclusief installatie.

Al met al dus een paar producten van fatsoenlijke merken, namelijk de kranen en regendoucheset van grohe en het inbouwreservoir/bedieningsplaat van geberit. Maar nog steeds een hoop spul van sanidirect huismerk en ben. De eerste prijs was 7.000, geen idee of er bij Sanidirect ook valt te onderhandelen (of dat dit alleen bij een Brugman zo is)?

Ik vraag mij vooral af bij welke spullen het belangrijk is het A merk te hebben (ik zou zelf denken kranen, doucheset, inbouwreservoir, misschien ook wandcloset)? Is het van hetzelfde belang om hier naar te kijken voor spiegels, deuren, douchegoot roosters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rofdof
“Ben dus opgelicht” is een betere naam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FelixForte
Rofdof schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 21:07:
“Ben dus opgelicht” is een betere naam.
Je hebt gelijk, ik heb even op Saniweb gekeken. Daar kan ik dezelfde producten vinden als die van Sanidirect (enkele van het Saniweb huismerk ipv Sanidirect huismerk). Dan kom ik op 3730 uit exclusief tegels. Het is zo'n 34.5 vierkante meter aan tegels, dus tegen 60 euro per vierkante meter tegel mag je er nog nog een slordige 2000 bij optellen. Dat maakt 5730. Ben ik nog steeds ver weg van de 7040 offerte die ik van ze kreeg.

Bij Brugman kreeg ik dus 7000 als offerte, en dat was volledig huismerk spul (t.o.v. Sanidirect en Saniweb waar ik reken met Grohe kranen, een Grohe regendouche en een Geberit inbouwreservoir. Die moeten zo ongeveer gratis upgrades van alles gaan geven wil ik er met ze uitkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
@FelixForte Voor onze verbouwing was ik voor enkel A-merk spullen ~ € 5000,- kwijt bij badkamerwinkel.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onne
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:05
FelixForte schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 21:37:
[...]

Je hebt gelijk, ik heb even op Saniweb gekeken. Daar kan ik dezelfde producten vinden als die van Sanidirect (enkele van het Saniweb huismerk ipv Sanidirect huismerk). Dan kom ik op 3730 uit exclusief tegels. Het is zo'n 34.5 vierkante meter aan tegels, dus tegen 60 euro per vierkante meter tegel mag je er nog nog een slordige 2000 bij optellen. Dat maakt 5730. Ben ik nog steeds ver weg van de 7040 offerte die ik van ze kreeg.

Bij Brugman kreeg ik dus 7000 als offerte, en dat was volledig huismerk spul (t.o.v. Sanidirect en Saniweb waar ik reken met Grohe kranen, een Grohe regendouche en een Geberit inbouwreservoir. Die moeten zo ongeveer gratis upgrades van alles gaan geven wil ik er met ze uitkomen.
Sanidirect = dmg = saniweb = brugman 😉

Vwb kwaliteitsmerken, inderdaad vooral voor kranen relevant. En idd inbouwreservoir, daar kom je niet makkelijk bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rofdof
Een goede wandtegel is helemaal afhankelijk van de kleur en soort die jullie kiezen. 10 euro de m2 is budget. Tot 40 heb je echt wel een goede soort. 40+ heb je top tegel.
Dan moet alles nog wel geplakt worden.

Ik zou wel voor a merken gaan qua inbouw. Heel leuk die brugman merken maar dat is gewoon AliExpress meuk voor Duitse grundlichkeits preissen.

Bij een klant gezien. Een 40 euro inbouw kraan van Ali verkopen voor 300. Wel trendy en zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FelixForte
Rofdof schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 21:51:
Een goede wandtegel is helemaal afhankelijk van de kleur en soort die jullie kiezen. 10 euro de m2 is budget. Tot 40 heb je echt wel een goede soort. 40+ heb je top tegel.
Dan moet alles nog wel geplakt worden.

Ik zou wel voor a merken gaan qua inbouw. Heel leuk die brugman merken maar dat is gewoon AliExpress meuk voor Duitse grundlichkeits preissen.

Bij een klant gezien. Een 40 euro inbouw kraan van Ali verkopen voor 300. Wel trendy en zo.
Momenteel gebruiken we vloertegels ook op de wand. Deze zijn dus net zo duur per vierkante meter. Werd eigenlijk standaard vanuit gegaan door de verkoper. Schieten we ons daarbij in de voet? Deze kosten 60 euro per m2

Het lijkt mij dat een vloertegel een stuk steviger dient te zijn en dat dit niet nodig is op de muur, dus dat is misschien overkill van ons. Wel houden we van grotere tegels (dus niet die kleintjes) aan de muur, maar ik weet niet of dat uitmaakt.

Wat valt er onder jouw definitie van inbouw? Een spiegel en een badkamermeubel lijkt mij redelijk gemakkelijk nog te vervangen mocht er iets mee zijn, maar je douche/kranen/toilet/inbouwreservoir lijken mij een stuk moeilijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FelixForte
onne schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 21:49:
[...]

Sanidirect = dmg = saniweb = brugman 😉

Vwb kwaliteitsmerken, inderdaad vooral voor kranen relevant. En idd inbouwreservoir, daar kom je niet makkelijk bij.
Schandalig dat zulke verschillende prijzen worden gehanteerd voor exact hetzelfde spul. Brugman weigerde mij niet alleen om een offerte geven, maar ook om een overzicht van de spullen te geven. Puur zodat je niet vergelijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
@FelixForte Als je nog een Ben badkraan, Ben regendouche en Ben wastafelkraan zoekt (alles opbouw), dan mag je het over 3 weken gratis hebben ;)

Pagina: 1 ... 60 ... 123 Laatste